abonnement Unibet Coolblue
pi_193662261
Denk ook niet dat je dat moet willen. Veel te gevaarlijk.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 juni 2020 @ 21:50:08 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193662298
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:46 schreef bork het volgende:
https://www.snalltaget.se(...)NgjhB2hK2Ms4Vgo-bkk4

Geen nachttrein dit jaar meer van Berlijn naar Stockholm en andersom. Vanaf 2021 uitgebreide dienstregeling via Hamburg, niet meer op de boot.
Sux. Lol eraf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:01:51 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193663517
Wat ik alleen niet goed snap is de stop in Höje Taastrup... ze zeggen dat dat "regio Kopenhagen" is, maar afhankelijk van welke trein je neemt is het vanaf daar nog een kwartier tot een half uur tot København H. Als je elders in Kopenhagen moet zijn ben je wellicht nog langer onderweg.

København H zelf is niet echt praktisch omdat je dan moet kopmaken, een stop bij Copenhagen Airport lijkt mij dan de volgende keus. Ik ben benieuwd waarom ze daar niet stoppen.
pi_193663663
Omdat het 15 minuten voor Malmö C ligt... Gaan al drie of meer directe treinen per uur vanaf daar naar Zweden. Høje Taastrup maakt Odense een stuk bereikbaarder, evenals de lijn naar Vordingborg/Rødby/Gedser.
Bier.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:32:31 #280
472645 BLS
verbindt.
pi_193664099
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat ligt heel ergens anders aan.... Je mag niet harder langs het perron.
Neen. Er is wel een toets gedaan of de veiligheid een probleem is als de seinbeelden worden aangepast, maar dat is standaard als ergens sneller (of vaker) langs een perron wordt gereden. De seinbeelden hebben niets met de perrons te maken, maar meer met een vereenvoudigde instelling omdat er van oudsher nou eenmaal nooit planmatig treinen doorreden in Heino. Het zou ook niet logisch zijn, aangezien een trein pas bij de uitrijder aan het eind van het perron 40 km/h bereikt moet hebben, dus langs een groot deel van het perron harder rijdt.
pi_193664260
Bron? Want ProRail heeft dit op deze manier uitgelegd tijdens een van de informatieavonden bij Zwolle Spoort. En het komt me ook niet bepaald vreemd voor op die locatie. Ik kan met gemak aan beide kanten over het perron heen hangen met lichaamsdelen.
Bier.
pi_193664273
Beide kanten tegelijkertijd welteverstaan.
Bier.
  Redactie Sport woensdag 17 juni 2020 @ 01:31:53 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_193665067
Best knap op een perron waar ik een breedte van zeker 11 stoeptegels tel, dus 3,3 meter 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 17 juni 2020 @ 08:21:23 #284
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_193666394
De normbreedte voor een zijperron op plekken waar vanwege drukte niet meer ruimte nodig is, is 3,2 meter. Een eilandperron zou je als een dubbel zijperron moeten zien. De perrons zijn dus erg smal.
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:44:02 #285
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_193667174
wat is nu uiteindelijk de reden dan dat het zijperron aan het spoor richting Zwolle in Heino niet is aangelegd?
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:53:03 #286
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_193667282
Ik denk geld.. Het rijk betaalt niets en de Provincie Overijssel wilde niets meer betalen dan strikt noodzakelijk om de sneltrein mogelijk te maken. ProRail gaat niet op eigen kosten iets doen wat niet heel hard nodig is. Dan gebeurt er dus niets.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 17 juni 2020 @ 10:14:50 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193667520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De normbreedte voor een zijperron op plekken waar vanwege drukte niet meer ruimte nodig is, is 3,2 meter. Een eilandperron zou je als een dubbel zijperron moeten zien. De perrons zijn dus erg smal.
Alleen als treinen aan beide kanten tegelijk met 160 langs komen suizen is het wat onprettig. Maar dat zal niet snel gebeuren op een grotendeels enkelsporige lijn. Toch? :D

En anders schuif die normbreedte gewoon een beetje op. Alternatief is de hele lijn verdubbelen, eilandperron vervangen door twee zijperrons etc. Ja, kost geld :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:00:09 #288
472645 BLS
verbindt.
pi_193668019
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bron? Want ProRail heeft dit op deze manier uitgelegd tijdens een van de informatieavonden bij Zwolle Spoort. En het komt me ook niet bepaald vreemd voor op die locatie. Ik kan met gemak aan beide kanten over het perron heen hangen met lichaamsdelen.
Oké joh prima, dan komt het door het perron.
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:36:50 #289
472645 BLS
verbindt.
pi_193668471
http://mailing.sbb.ch/inx(...)WeprIYil3DFkb#N103AD

Als je denkt dat 1 april al is geweest... SBB Cargo onderzoekt of 45 diesellocomotieven serie Am 843 omgebouwd kunnen worden naar elektrisch met accu. Deze zijn van het type G1700BB van Vossloh. Die lijken op onze 6400, maar ze zijn dieselhydraulisch. Je zal daar iets mee moeten. Een elektrohydraulische locomotief zou vrij uitzonderlijk zijn, maar voor de kosten om er vier nieuwe tractiemotoren in te hangen kun je ook net zo goed nieuwe locs kopen.
pi_193670453
SiemensMobility twitterde op woensdag 17-06-2020 om 10:59:40 Ever wonder how a #passenger train of the future looks like? Launching in 2022, the @unsereOEBB #railjet will offer a new #innovative way of travelling with more comfort, privacy and a better #passengerexperience. Discover more: https://t.co/9mGepbroBI https://t.co/MIVGKXebY9 reageer retweet
vanaf 2022 nieuwe railjets, 8 stuks om precies te zijn en 13 sets rijtuigen voor nachttreinen. Allemaal geleverd door Siemens aan OBB.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:01:11 #291
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_193670988
Hmm, toch we een stuk soberder dan wat de eerste renders lieten zien. https://www.priestmangood(...)ercity-and-nightjet/. Ook veel grotere stukken zonder raam.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:45:06 #292
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193671473
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
Hmm, toch we een stuk soberder dan wat de eerste renders lieten zien. https://www.priestmangood(...)ercity-and-nightjet/. Ook veel grotere stukken zonder raam.
Gelukkig maar... Geen mens die hier tussen stoel en tafel past:
So we just called him Fred
  Redactie Sport woensdag 17 juni 2020 @ 16:16:17 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_193671840
quote:
Als Einsatzländer sind Österreich, Deutschland, die Schweiz und Italien vorgesehen. Bei Bedarf ist auch die Ausrüstung für den Einsatz in Kroatien, Polen, der Slowakei, Slowenien, Tschechien und Ungarn als Option möglich.
Apart dat er niet over Nederland en België gesproken wordt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 17 juni 2020 @ 17:17:45 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193672562
Het persbericht komt uit 2018. Het was toen toch nog helemaal niet zeker of de NJ naar Nederland zou komen?
  Redactie Sport woensdag 17 juni 2020 @ 17:25:12 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_193672630
Niet gezien dat dat bericht van 2018 was :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 17 juni 2020 @ 17:51:02 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193672899
Vlak voor het weekend heeft het Britse ORR (de evenknie van onze IL&T) toestemming gegeven voor de inzet van de nieuwe vijfdelige treinen van het type Class 720/5 (Bombardier Aventra) in reizigersdienst.

De toelating geldt alleen voor inzet van een enkel treinstel (rijden in treinschakeling is nog niet toegelaten) en ook niet voor de tiendelige 720/1.

Greater Anglia, de vervoerder die deze treinen heeft besteld, heeft een video gemaakt over de features van deze nieuwe vloot:

pi_193673702
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:17 schreef James1988 het volgende:
Het persbericht komt uit 2018. Het was toen toch nog helemaal niet zeker of de NJ naar Nederland zou komen?
Jammer dat ik dat ook niet gezien heb toen ik hoopvol op de link klikte vanmiddag :')
pi_193673750


De SLT werd vanmiddag bij een voorstad station ingehaald door een internationale trein. :@
pi_193673783
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:51 schreef James1988 het volgende:
Vlak voor het weekend heeft het Britse ORR (de evenknie van onze IL&T) toestemming gegeven voor de inzet van de nieuwe vijfdelige treinen van het type Class 720/5 (Bombardier Aventra) in reizigersdienst.

De toelating geldt alleen voor inzet van een enkel treinstel (rijden in treinschakeling is nog niet toegelaten) en ook niet voor de tiendelige 720/1.

Greater Anglia, de vervoerder die deze treinen heeft besteld, heeft een video gemaakt over de features van deze nieuwe vloot:

3+2 stoelopstelling is wel :r

[ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 17-06-2020 18:56:10 ]
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:10:47 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193675152
Het zijn forenzentreinen, zo veel mogelijk zitplaatsen bieden was één van de belangrijkste criteria voor gunning van het contract aan GA.

De intercitytreinen die op de belangrijkste route rijden (gloednieuwe 12-delige FLIRTs) hebben 2+2 in Standard, en 2+1 in First.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')