Sux. Lol eraf.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:46 schreef bork het volgende:
https://www.snalltaget.se(...)NgjhB2hK2Ms4Vgo-bkk4
Geen nachttrein dit jaar meer van Berlijn naar Stockholm en andersom. Vanaf 2021 uitgebreide dienstregeling via Hamburg, niet meer op de boot.
Neen. Er is wel een toets gedaan of de veiligheid een probleem is als de seinbeelden worden aangepast, maar dat is standaard als ergens sneller (of vaker) langs een perron wordt gereden. De seinbeelden hebben niets met de perrons te maken, maar meer met een vereenvoudigde instelling omdat er van oudsher nou eenmaal nooit planmatig treinen doorreden in Heino. Het zou ook niet logisch zijn, aangezien een trein pas bij de uitrijder aan het eind van het perron 40 km/h bereikt moet hebben, dus langs een groot deel van het perron harder rijdt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat ligt heel ergens anders aan.... Je mag niet harder langs het perron.
Alleen als treinen aan beide kanten tegelijk met 160 langs komen suizen is het wat onprettig. Maar dat zal niet snel gebeuren op een grotendeels enkelsporige lijn. Toch?quote:Op woensdag 17 juni 2020 08:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De normbreedte voor een zijperron op plekken waar vanwege drukte niet meer ruimte nodig is, is 3,2 meter. Een eilandperron zou je als een dubbel zijperron moeten zien. De perrons zijn dus erg smal.
Oké joh prima, dan komt het door het perron.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bron? Want ProRail heeft dit op deze manier uitgelegd tijdens een van de informatieavonden bij Zwolle Spoort. En het komt me ook niet bepaald vreemd voor op die locatie. Ik kan met gemak aan beide kanten over het perron heen hangen met lichaamsdelen.
vanaf 2022 nieuwe railjets, 8 stuks om precies te zijn en 13 sets rijtuigen voor nachttreinen. Allemaal geleverd door Siemens aan OBB.twitter:SiemensMobility twitterde op woensdag 17-06-2020 om 10:59:40 Ever wonder how a #passenger train of the future looks like? Launching in 2022, the @unsereOEBB #railjet will offer a new #innovative way of travelling with more comfort, privacy and a better #passengerexperience. Discover more: https://t.co/9mGepbroBI https://t.co/MIVGKXebY9 reageer retweet
Gelukkig maar... Geen mens die hier tussen stoel en tafel past:quote:Op woensdag 17 juni 2020 15:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
Hmm, toch we een stuk soberder dan wat de eerste renders lieten zien. https://www.priestmangood(...)ercity-and-nightjet/. Ook veel grotere stukken zonder raam.
Apart dat er niet over Nederland en België gesproken wordtquote:Als Einsatzländer sind Österreich, Deutschland, die Schweiz und Italien vorgesehen. Bei Bedarf ist auch die Ausrüstung für den Einsatz in Kroatien, Polen, der Slowakei, Slowenien, Tschechien und Ungarn als Option möglich.
Jammer dat ik dat ook niet gezien heb toen ik hoopvol op de link klikte vanmiddagquote:Op woensdag 17 juni 2020 17:17 schreef James1988 het volgende:
Het persbericht komt uit 2018. Het was toen toch nog helemaal niet zeker of de NJ naar Nederland zou komen?
3+2 stoelopstelling is welquote:Op woensdag 17 juni 2020 17:51 schreef James1988 het volgende:
Vlak voor het weekend heeft het Britse ORR (de evenknie van onze IL&T) toestemming gegeven voor de inzet van de nieuwe vijfdelige treinen van het type Class 720/5 (Bombardier Aventra) in reizigersdienst.
De toelating geldt alleen voor inzet van een enkel treinstel (rijden in treinschakeling is nog niet toegelaten) en ook niet voor de tiendelige 720/1.
Greater Anglia, de vervoerder die deze treinen heeft besteld, heeft een video gemaakt over de features van deze nieuwe vloot:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |