abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:24:17 #1
131800 Tarado
capô de fusca
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:24:44 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193368198
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:21 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

[..]

Ook de VRT kan het niet anders verwoorden:
[..]

https://www.vrt.be/vrtnws(...)-autonoom-van-china/
vind ik toch wel anders verwoord hoor
pi_193368230
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

vind ik toch wel anders verwoord hoor
Iets meer aanhalingstekens inderdaad.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:30:14 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193368287
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:27 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Iets meer aanhalingstekens inderdaad.
NRC verklaart waarom China iets doet dat is toch heel wat anders dan commentaren van politici aanhalen
pi_193368335
Misschien is het handig even de OP aan te passen. We zijn nu inmiddels een paar maanden verder en de OP zelf is door een gek geschreven.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193368416
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

NRC verklaart waarom China iets doet dat is toch heel wat anders dan commentaren van politici aanhalen
Er staat ook iets over die veiligheidswet, bij de NRC gaat men er dieper op in over de beweegredenen van Peking.
quote:
Zoals verwacht is Amerika niet te spreken over de nieuwe veiligheidswet die het Chinese parlement voor Hongkong heeft goedgekeurd. Die wet maakt "afscheiding, subversie, rebellie en buitenlandse inmenging" strafbaar en Chinese veiligheidsdiensten zouden "indien nodig" de naleving daarvan kunnen opleggen aan Hongkong.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:45:58 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193368567
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:32 schreef Morrigan het volgende:
Misschien is het handig even de OP aan te passen. We zijn nu inmiddels een paar maanden verder en de OP zelf is door een gek geschreven.
ik zie het inderdaad, weggehaald, niet zo snel iets om er in te zetten
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:42:21 #8
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193370112
Een goede actie van China om die veiligheidswet aan te nemen. Eindelijk. Macau, ook een Speciale Autonome Regio, heeft de veiligheidswet al in 2009 aangenomen. Het is tijd om de laatste gat te dichten en dat is HK. Er wordt enorm veel misbruik van gemaakt. Natuurlijk zijn weer Euro-Amerikanen en Germaanse West-Europeanen verontwaardigd. Hopelijk een paar toontjes lager zingen in de toekomst. Het is goed geweest. Klootzakken met hun exceptionalisme en arrogantie.

De extreme Sinophobia in westerse media, denktanks, en allemaal omdat witte Amerikanen en hun neefjes en nichtjes op het Europese continent zich bedreigd voelen in hun wereldpositie. Het lef om voor anderen te willen bepalen hoe ze hun landen en civilisatie moeten runnen. Natuurlijk allemaal langs westerse scheidslijnen. En dan die religieuze obsessie met democratie en neoliberalisme. Alles dat het anders doet is ''slecht, slecht''.

Terug naar die veiligheidswet. De Amerikaanse en Britse consulaten in HK moeten ze stevig gaan indammen als die veiligheidswet geïmplementeerd is. Veel te groot voor zo'n kleine plaats. Ik vraag mij af wat ze daar allemaal in hebben geplaatst. Niet veel goeds en zeker de nodige destabiliserende bronnen worden daarin gehuisvest. De financiële bronnen en ngo's in HK vanuit westerse kringen en hun collaborators moeten ook worden geruimd. Het anti-Chinese onderwijs en de leraren die dezelfde sentimenten dragen moeten ook op een hoop worden geveegd. Tenslotte is het ook prioriteit om de macht van de tycoons in te gaan dammen. Oligopolie die huizenmarkt. Ruim een jaar hebben ze lopen kijken hoe die stad plat ging. Uiteraard toegejuicht door de zeer gekleurde westerse media.

https://en.wikipedia.org/wiki/Macau_national_security_law

[ Bericht 22% gewijzigd door Jellereppe op 29-05-2020 16:09:22 ]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:51:00 #9
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193370277
Wat betreft dit topic. Allemaal gelijkgezinden onder elkaar in een grote echo-chamber. Ik heb geen idee of jullie dat doorhebben, witte meisjes en jongetjes. Het valt mij misschien heel erg op omdat ik ook snuffel in Pakistaanse, Chinese, Britse, Amerikaanse en Nederlandse fora. Als jullie ooit goed gaan spreken met Chinezen dan valt het fundament onder jullie schoenen vandaan. Eurocentrisme (10% van de wereldbevolking) en geen enkel ander geluid. Er is zero wil om te leren van andere volkeren door de overheersende exceptionalisme dat gevoed wordt door onderwijs, denktanks, bedrijven, politiek en media. Dat gaat ook jullie val worden. Je zag het ook met de coronavirus als je het mij vraagt. Diep in de West-Europese ziel leefde volgens mij het volgende sentiment over COVID-19 in december '19 - januari '20: dat overkomt ons nooit alleen 'achterlijke' landen met 'achterlijke' eetgewoonten in verreweggistan totdat het wel hier toesloeg. Gevolg, onderschatting en slechte voorbereiding. Ik schud echo-chambers niet graag wakker maar soms is een ander geluid hard nodig.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jellereppe op 29-05-2020 16:19:34 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 mei 2020 @ 16:19:37 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193370709
Democratische autonome regio verliest vrijheden aan autoritaire dictatuur waarin politieke tegenstanders 'verdwijnen'. Iemand op FOK!, genietend van zijn vrijheden: 'niks mis mee'.

Dan ben je of niet 100% in je bovenkamer, of een trol.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:20:47 #11
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193370725
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:19 schreef Nattekat het volgende:
Democratische autonome regio verliest vrijheden aan autoritaire dictatuur waarin politieke tegenstanders 'verdwijnen'. Iemand op FOK!, genietend van zijn vrijheden: 'niks mis mee'.

Dan ben je of niet 100% in je bovenkamer, of een trol.
China is een gigant van duizenden jaren oud. Als je het alleen maar kunt afschilderen als Darth vader dictatuur dan ben je mij toch een naïeve en onwetende drol. China heeft alle recht om haar soevereiniteit te verdedigen en gaten te dichten die de nationale veiligheid in gevaar brengen. Zeker na wat vorig jaar allemaal is gebeurd in HKSAR.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 mei 2020 @ 16:23:40 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193370756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

China is een gigant van duizenden jaren oud. Als je het alleen maar kunt afschilderen als Darth vader dictatuur dan ben je mij toch een naïeve en onwetende drol. China heeft alle recht om haar soevereiniteit te verdedigen. Zeker na wat vorig jaar allemaal is gebeurd in HKSAR.
China is nu een dictatuur, daar gaat het om. Hong Kong vooralsnog niet, en dat willen ze graag zo houden. En geef ze eens ongelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:25:35 #13
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193370775
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

China is nu een dictatuur, daar gaat het om. Hong Kong vooralsnog niet, en dat willen ze graag zo houden. En geef ze eens ongelijk.
De Chinezen moeten zelf weten hoe ze hun land runnen. Ze runnen hun land ongetwijfeld deels volgens de traditie van Imperial China en een sterk gecentraliseerd land is daar onderdeel van. Hongkong is al onderdeel van het land sinds zo'n beetje 200 voor christus. Wat geeft ons het recht om op te leggen hoe ze hun zaken moeten runnen. Dit is de voortzetting van 'white man's burden', vriend. Heb je daar ooit van gehoord of in de vergetelheid geraakt in de gemiddelde Nederlandse kopje?

https://en.wikipedia.org/wiki/The_White_Man%27s_Burden
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:36:08 #14
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193370863
Hebje JelleReppe weer in zijn eeuwige slachtofferrol en haat tegen blanken :')

Typisch gedrag waardoor hij wordt uitgekotst (maar dat heeft hij niet door).

China en UK hebben afgesproken dat HK tot 2047 onder het one country 2 systems zou blijven vallen. Die afspraak is er niet voor niks.

Niet zo gek dat de mensen hier daar niks van willen weten. Maar Jellereppe vind het fantastisch, miljoenen mensen in strafkampen die tegen het regime zijn is toch de normaalste zaak van de wereld? Waarbij martelingen niet geschuwd worden.

Maar dat is lekker makkelijk praten terwijl je veilig in NL zit. Waarom verhuis je niet naar China Jelle?

Je kan op Weibo niet eens Tiananman Square typen of 1989 of fotos van Winnie de Pooh posten :') heerlijk die censuur
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193370913
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:19 schreef Nattekat het volgende:
Democratische autonome regio verliest vrijheden aan autoritaire dictatuur waarin politieke tegenstanders 'verdwijnen'. Iemand op FOK!, genietend van zijn vrijheden: 'niks mis mee'.

Dan ben je of niet 100% in je bovenkamer, of een trol.
Of een beetje geld verdienen door overal pro-China propaganda te verspreiden.

Normaal zou ik tegen zo’n persoon zeggen, ga gewoon naar China toe als je het zo’n fantastisch land vindt. Alleen laat China nu geen buitenlanders toe. _O-
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:45:55 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193370960
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De Chinezen moeten zelf weten hoe ze hun land runnen.

Precies. Dat willen ze ook. Daarom wil men oa in Hong Kong (maar ook Taiwan) graag hun democratie behouden. Zodat ze zelf kunnen weten hoe ze het land runnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:48:02 #17
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193370980
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:36 schreef Maikuuul het volgende:
Hebje JelleReppe weer in zijn eeuwige slachtofferrol en haat tegen blanken

Typisch gedrag waardoor hij wordt uitgekotst (maar dat heeft hij niet door).

China en UK hebben afgesproken dat HK tot 2047 onder het one country 2 systems zou blijven vallen. Die afspraak is er niet voor niks.

Niet zo gek dat de mensen hier daar niks van wil
Het is moeilijk communiceren met Germanen die zo vol van zichzelf zijn en denken dat ze alles weten. Goed dat ook zwarten in Amerika zich tegen beginnen te verweren. Echt, loopt overal ter wereld de spuigaten uit. 2047 in de Sino-British Joint Declaration met een speciale bepaling genaamd artikel 23 dat ziet op dat HK een veiligheidswet implementeert. Niks van gekomen en het is overduidelijk dat niet alleen interne bronnen daar aan het stoken zijn, maar ook externe bronnen hebben zich bij de feest gevoegd. Aangezien Beijing al sinds 1997 geduldig aan het wachten is dat de Legislative Council zelf een veiligheidswet zou aannemen en daar niks van is gekomen, hebben ze mijn inziens alle recht om zelf actie te ondernemen om de lekken in nationale veiligheid die uit HK ontspringen te dichten.

quote:
Prohibit any act of treason, secession, sedition, subversion against the Central People's Government, or theft of state secrets, to prohibit foreign political organizations or bodies from conducting political activities in the Region, and to prohibit political organizations or bodies of the Region from establishing ties with foreign political organizations or bodies."
https://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_Basic_Law_Article_23
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:49:51 #18
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193371005
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Of een beetje geld verdienen door overal pro-China propaganda te verspreiden.

Normaal zou ik tegen zo’n persoon zeggen, ga gewoon naar China toe als je het zo’n fantastisch land vindt. Alleen laat China nu geen buitenlanders toe. _O-
Wow, loopt jaar in jaar uit als een blinde kip mee met Eurocentrische media zonder enige kritiek en durft nu te spreken over pro-Chinese propaganda. Moeilijk andere geluiden dan de 10% van de wereldbevolking waar jij bij hoort. Probeer je wereldblik te verbreden.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:53:29 #19
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193371059
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Precies. Dat willen ze ook. Daarom wil men oa in Hong Kong (maar ook Taiwan) graag hun democratie behouden. Zodat ze zelf kunnen weten hoe ze het land runnen.
Hongkong is geen land, maar een Special Administrative Region, net als Macau. Het is een Chinese regio met veel autonomie behalve op het gebied van defensie en buitenlandse aangelegenheden. Wat betreft Taiwan: daar is de nodige discussie over wat daar de status van is. Zeker sinds de Three Communiqués ondertekend door Henry Kissinger, Richard Nixon en Zhou Enlai. Lees het door wat daar in staat. De PRC gaat geen diplomatieke relaties aan met landen die een officiële diplomatieke relatie hebben met de ROC. Tuurlijk, onofficieel is alles mogelijk maar dat is een verhaal apart voor een andere keer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Provinces_of_China
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:54:54 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193371083
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:53 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hongkong is geen land, maar een Special Administrative Region, net als Macau. Het is een Chinese regio met veel autonomie behalve op het gebied van defensie en buitenlandse aangelegenheden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Provinces_of_China
En?

Het is heel simpel Jelle. Een persoon in Hong Kong wil niet dood gemarteld worden om bv kritiek op het systeem. Dat jij dat niet snapt is vooral jou probleem, en je staat daar ook alleen in, in de wereld :)

Je bent ook lekker hypcoriet dat je vind dat mensen kritiek moeten hebben op de EU, terwijll dat in China nauwelijks kan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:02:58 #21
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193371210
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:48 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is moeilijk communiceren met Germanen die zo vol van zichzelf zijn en denken dat ze alles weten. Goed dat ook zwarten in Amerika zich tegen beginnen te verweren. Echt, loopt overal ter wereld de spuigaten uit. 2047 in de Sino-British Joint Declaration met een speciale bepaling genaamd artikel 23 dat ziet op dat HK een veiligheidswet implementeert. Niks van gekomen en het is overduidelijk dat niet alleen interne bronnen daar aan het stoken zijn, maar ook externe bronnen hebben zich bij de feest gevoegd. Aangezien Beijing al sinds 1997 geduldig aan het wachten is dat de Legislative Council zelf een veiligheidswet zou aannemen en daar niks van is gekomen, hebben ze mijn inziens alle recht om zelf actie te ondernemen om de lekken in nationale veiligheid die uit HK ontspringen te dichten.
[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_Basic_Law_Article_23
Dus jij vind het normaal dat mensen jarenlang vastgezet kunnen worden zonder proces? Wekelijks gemarteld worden is een gunst die de CPR voor HongKongers in petto heeft als ze een tegengeluid laten horen. Want dat is wat er gaat gebeuren.

Je bent knettergek, zou me ook niks verbazen als Jelle tramschutter2.0 in wording is.

Zorgt iedereen er wel voor dat je kont niet open staat? Want anders ben je geen Democraat ofzoiets :')

Momenteel verblijf ik nog in Hong Kong. Men heeft hier 2 soorten restaurants. Voor de protesterende burgers (yellow) en tegen de protesters (blue).

Men hangt vanal posters en leuzen wat ze van de huidige situatie vinden. Erg interressant om te zien, al zijn wel veel blauwe restaurants nu failliet want er gaat vrijwel niemand meer heen als dit bekend word. Er is zelfs een app ontwikkeld om te zien welke restaurants welke poltieke voorkeur welk restaurant heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maikuuul op 29-05-2020 17:08:07 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:05:40 #22
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193371250
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En?

Het is heel simpel Jelle. Een persoon in Hong Kong wil niet dood gemarteld worden om bv kritiek op het systeem. Dat jij dat niet snapt is vooral jou probleem, en je staat daar ook alleen in, in de wereld :)

Je bent ook lekker hypcoriet dat je vind dat mensen kritiek moeten hebben op de EU, terwijll dat in China nauwelijks kan.
Je doet veel aannames kerel met marteling. Hoe kom je bij dat ze gemarteld gaan worden? Deze angst voor het onbekende is niet heel anders dan de antisemitisme die Europeanen eeuwenlang in haar greep heeft gehouden. Wees voorzichtig met zulke sentimenten. Mogelijk genocidaal als je geen kennis gaat maken met het monster achter de gordijnen. Wie weet valt het hartstikke mee. China heeft al laten weten dat de wet ziet op een kleine groep radicalen en destabiliserende elementen en nergens wordt van doodstraf gerept. Ik sta alleen in de wereld? Ik denk eerder meneer Eyjafjallajoekull dat jij in de minderheid bent. Ik snap dat je een andere overtuiging hebt. Dat is het resultaat van echo-chambers.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:09:02 #23
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193371323
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:02 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Momenteel verblijf ik nog in Hong Kong. Men heeft hier 2 soorten restaurants. Voor de protesterende burgers (yellow) en tegen de protesters (blue).
Brrr. Moeten de vasteland Chinezen ook een gele davidster dragen en op hun winkels en woningen plakken in HK?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:10:37 #24
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193371349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je doet veel aannames kerel met marteling. Hoe kom je bij dat ze gemarteld gaan worden? Deze angst voor het onbekende is niet heel anders dan de antisemitisme die Europeanen eeuwenlang in haar greep heeft gehouden. Wees voorzichtig met zulke sentimenten. Mogelijk genocidaal als je geen kennis gaat maken met het monster achter de gordijnen. Wie weet valt het hartstikke mee. China heeft al laten weten dat de wet ziet op een kleine groep radicalen en destabiliserende elementen en nergens wordt van doodstraf gerept. Ik sta alleen in de wereld? Ik denk eerder meneer Eyjafjallajoekull dat jij in de minderheid bent. Ik snap dat je een andere overtuiging hebt. Dat is het resultaat van echo-chambers.
Ah dus men heeft nooit mensen die FaLung Gong aanhingen gemarteld of vermoord in China en gebruikt voor proeven / organ harvesting? Allemaal onzin natuurlijk.

Om dan nog maar te zwijgen over de moslim minderheden (Uyguhrs).
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:12:02 #25
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193371378
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:10 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ah dus men heeft nooit mensen die FaLung Gong aanhingen gemarteld of vermoord in China en gebruikt voor proeven / organ harvesting? Allemaal onzin natuurlijk.

Om dan nog maar te zwijgen over de moslim minderheden (Uyguhrs).
Tja, in het Midden-Oosten zijn honderdduizenden doden gevallen in de laatste 30 jaar door Westerse avonturen op grond van massavernietigingswapens en om democratie/vrijheid te brengen. Die mensen worden niet beschermd door de grondwetten van die landen dus dan kan het allemaal. Laatst ook nog in de Tweede Kamer een vergadering ingelast omdat een Nederlandse bom tientallen Irakezen wegvaagde. We kunnen allemaal oude koeien uit de sloot halen om onze argumentatie kracht bij te zetten. Niemand is heilig, maar als het gaat om HK stel ik China helemaal in het gelijk. Waar het mij om gaat is dat ik niet geloof dat een lelieblanke West-Europeaan of Noord-Amerikaan beter is dan een gele Han-Chinees op basis van ideologische scheidslijnen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:13:00 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193371398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je doet veel aannames kerel met marteling. Hoe kom je bij dat ze gemarteld gaan worden? Deze angst voor het onbekende is niet heel anders dan de antisemitisme die Europeanen eeuwenlang in haar greep heeft gehouden. Wees voorzichtig met zulke sentimenten. Mogelijk genocidaal als je geen kennis gaat maken met het monster achter de gordijnen. Wie weet valt het hartstikke mee. China heeft al laten weten dat de wet ziet op een kleine groep radicalen en destabiliserende elementen en nergens wordt van doodstraf gerept. Ik sta alleen in de wereld? Ik denk eerder meneer Eyjafjallajoekull dat jij in de minderheid bent. Ik snap dat je een andere overtuiging hebt. Dat is het resultaat van echo-chambers.
Dat zijn geen aannames. Tal van mensen zijn verdwenen, dat weet je zelf dondersgoed. De eigenaren van de boekenwinkel in Hong Kong, (waar ze oa kritische boeken verkochten over de CPP) zijn zeker gezellig thee gaan drinken in de maanden dat ze opeens verdwenen waren.

Je weet hoe de chinezen omgaan met de Oeigoeren (dat zijn trouwens mensen met hun eigen cultuur, die daavoor in kampen gestopt worden door, in feite, een andere macht.)

En ik sta nog met een redelijk open blik naar China toe. Heb er zelf rondgerezen en vond het een prachtig land met prachtige mensen, maar de overheid is dat niet.

China is ook tig keer veranderd van ideologie de afgelopen 1000 jaar, dus ze kunnen prima weer veranderen. Daar is niets 'westers' aan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:13:17 #27
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193371401
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Brrr. Moeten de vasteland Chinezen ook een gele davidster dragen en op hun winkels en woningen plakken in HK?
Die mainlanders pikken ze er vrij makkelijk tussenuit, daar hebben ze geen ster voor nodig. Hun aso gedrag genoeg.

Heb je uberhaubt wel eens in China of HK gewoond? Of heb je alles via je internet bronnetjes?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193371467
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:48 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is moeilijk communiceren met Germanen die zo vol van zichzelf zijn en denken dat ze alles weten. Goed dat ook zwarten in Amerika zich tegen beginnen te verweren. Echt, loopt overal ter wereld de spuigaten uit. 2047 in de Sino-British Joint Declaration met een speciale bepaling genaamd artikel 23 dat ziet op dat HK een veiligheidswet implementeert. Niks van gekomen en het is overduidelijk dat niet alleen interne bronnen daar aan het stoken zijn, maar ook externe bronnen hebben zich bij de feest gevoegd. Aangezien Beijing al sinds 1997 geduldig aan het wachten is dat de Legislative Council zelf een veiligheidswet zou aannemen en daar niks van is gekomen, hebben ze mijn inziens alle recht om zelf actie te ondernemen om de lekken in nationale veiligheid die uit HK ontspringen te dichten.
[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_Basic_Law_Article_23
Lol jankeneger.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:17:46 #29
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193371474
Ik moet vandoor, dames en heren. Ik log morgen weer in. Dan gaan we verder.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:32:19 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193374994
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:20 schreef Jellereppe het volgende:
China is een gigant van duizenden jaren oud.
China is een dictatuur die door 200 families geleid word alsof het hun bedrijf is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_193375101
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Brrr. Moeten de vasteland Chinezen ook een gele davidster dragen en op hun winkels en woningen plakken in HK?
In vasteland China heb je dat soort praktijken al. Iedereen die niet Chinees is, is nergens meer welkom.
Beetje jammer dat je er weinig van hoort, maar dat komt omdat je tegenwoordig zo goed als geen kritiek op China mag hebben. Want dan komen gelijk lui zoals jij om de hoek zo van blanke mensen zijn ook kut. En blanke mensen zijn inderdaad verantwoordelijk voor Nazi Duitsland en Sovjet Unie (die vrienden waren met CCP). Alleen is dat inmiddels verleden tijd. :)
Maar ga vooral door met het kont kussen van China. Zolang je maar weet dat de CCP jou als ‘untermensch’ ziet. ;)
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:42:44 #32
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193375201
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

In vasteland China heb je dat soort praktijken al. Iedereen die niet Chinees is, is nergens meer welkom.
Beetje jammer dat je er weinig van hoort, maar dat komt omdat je tegenwoordig zo goed als geen kritiek op China mag hebben. Want dan komen gelijk lui zoals jij om de hoek zo van blanke mensen zijn ook kut. En blanke mensen zijn inderdaad verantwoordelijk voor Nazi Duitsland en Sovjet Unie (die vrienden waren met CCP). Alleen is dat inmiddels verleden tijd. :)
Maar ga vooral door met het kont kussen van China. Zolang je maar weet dat de CCP jou als ‘untermensch’ ziet. ;)
Nu nog hopelijk de unipolaire wereld verleden tijd (miljoenen doden de afgelopen 70 jaar omdat te verdedigen en in stand te houden) en naar een multipolaire wereld met meerdere machtscentra en dan is de cirkel weer rond. Vier min of meer gelijke machtscentra is prima: EU (onafhankelijk van de VS), India, VS en China die elkaar in balans houden. Niet een sherrif die haar wil oplegt aan de rest van de wereld.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:45:42 #33
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193375262
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

China is een dictatuur die door 200 families geleid word alsof het hun bedrijf is.
Ik ben het wel mee eens dat het wordt gerund als een bedrijf sinds de dood van Mao.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 29-05-2020 22:18:04 (Ingekort, te veel gelul) ]
pi_193376587
China is weer lekker bezig de laatste tijd, lekker het Westen testen. :')

Hopelijk komen er harde sancties van de Verenigde Staten. Sancties of een boycot komen bij ons mieterige en zwakke Europa niet eens ter sprake. We zijn echt het slaafje en veel te onafhankelijk van een dystopische autoritaire superstaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:48:30 #35
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193376663
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:45 schreef Discombobulate het volgende:
China is weer lekker bezig de laatste tijd, lekker het Westen testen. :')

Hopelijk komen er harde sancties van de Verenigde Staten. Sancties of een boycot komen bij ons mieterige en zwakke Europa niet eens ter sprake. We zijn echt het slaafje en veel te onafhankelijk van een dystopische autoritaire superstaat.
HK is Chinees territorium. Hebben ze Corsica ingelijfd of Griekenland bedreigd met vernietiging? Ik zou het geen superstaat noemen. Daar zijn ze veel te zwak voor. Een grote macht dat wel. Een China dat redelijk functioneert met haar bulk kan daar gewoon naar toe groeien zoals de afgelopen decennia dus is gebeurd. Ze doen mij echt denken aan Imperial Germany rond 1900. Veel vijanden, industriële juggernaut, nationalistisch, en ook steeds militaristischer. Daartegenover staat dat ze al 40 jaar geen schot buiten hun grenzen hebben gelost. De grensdisputen met de meeste landen zijn vredig opgelost de afgelopen tientallen jaren middels onderhandelingen en het tekenen van verdragen. Dan houden we de Zuid-Chinese Zee en landdisputen met India/Bhutan over. Vergeet niet dat China aan 14 landen grenst en meer als je zee mee neemt en een zeer sterke geopolitieke toneel. Dus nee ook weer niet helemaal. Het is niet zoals de VS twee retezwakke landen en grenzen aan vis aan de oost- en westkant. Die hebben genoeg vrije tijd/middelen om militair overal ter wereld rond te neuzen omdat hun eigen thuisregio al veilig is gesteld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 29-05-2020 23:23:08 ]
pi_193377115
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:45 schreef Discombobulate het volgende:
China is weer lekker bezig de laatste tijd, lekker het Westen testen. :')

Hopelijk komen er harde sancties van de Verenigde Staten. Sancties of een boycot komen bij ons mieterige en zwakke Europa niet eens ter sprake. We zijn echt het slaafje en veel te onafhankelijk van een dystopische autoritaire superstaat.
Er geldt nog steeds een wapenembargo tegen China vanuit de EU.
pi_193377236
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

China is een gigant van duizenden jaren oud. Als je het alleen maar kunt afschilderen als Darth vader dictatuur dan ben je mij toch een naïeve en onwetende drol. China heeft alle recht om haar soevereiniteit te verdedigen en gaten te dichten die de nationale veiligheid in gevaar brengen. Zeker na wat vorig jaar allemaal is gebeurd in HKSAR.
Ja China is duizenden jaren oud, niet de PRC die bestaat maar net 70 jaar. Mao en zijn kornuiten wilden zelfs de Chinese cultuur vernietigen van de voorgaande duizenden jaren onder de noemer 'culturele revolutie'. Nee, de PRC zie ik niet als de "China van duizenden jaren geleden".

Ook is de deal om HK terug te geven aan China tussen de Britten en de Ching Dynasty.
De Britten waren niet eens verplicht om het weer terug te geven aan de PRC, maar Deng had toen gedreigd om dan HK binnen te vallen. En werd toch maar gekozen voor een vredige oplossing.

Heb jij je 50 cent per post al gekregen van de PRC?
pi_193377258
Ach, ik zie geen probleem, dit was toch wat de betogers wilden, sancties tegen HK?
Eerder hadden ze al bereikt dat Chan Tong-kai, die in Taiwan z'n zwangere vriendin vermoordde, vrijgelaten werd.

Winning!
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193377267
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

China is een gigant van duizenden jaren oud. Als je het alleen maar kunt afschilderen als Darth vader dictatuur dan ben je mij toch een naïeve en onwetende drol. China heeft alle recht om haar soevereiniteit te verdedigen en gaten te dichten die de nationale veiligheid in gevaar brengen. Zeker na wat vorig jaar allemaal is gebeurd in HKSAR.
Er zijn ook Europese rijken die gigantisch waren uit elkaar gevallen.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:29:28 #40
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193377375
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:23 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn ook Europese rijken die gigantisch waren uit elkaar gevallen.
De periode 1368 - 2020 zijn de volgende Chinese entiteiten geboren en gestorven. Een periode van niet eens 700 jaar. Ik sla Southern Ming en Shun Dynasty ook nog eens over.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1. Ming dynastie (1368-1644) (stichter Zhu Yuanzhang en kornuiten)

https://en.wikipedia.org/wiki/Ming_dynasty

2. Qing (Ching) dynasty (1644-1912) (stichter Nurhaci en kornuiten)

https://en.wikipedia.org/wiki/Qing_dynasty

3. Republic of China (1912-1949) (stichter Sun Yat-sen en kornuiten)

Link verwijst door naar Taiwan als ik het hier plak. Google 'Republic of China 1912-1949'.

4. People's Republic of China (1949-heden) (stichter Mao en kornuiten)

https://en.wikipedia.org/wiki/China

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 30-05-2020 01:09:31 ]
pi_193377404
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De periode 1368 - 2020 zijn de volgende Chinese entiteiten geboren en gestorven. Een periode van niet eens 700 jaar. Ik sla Southern Ming en Shun Dynasty ook nog eens over.

1. Ming dynastie (1368-1644) (stichter Zhu Yuanzhang en kornuiten)

https://en.wikipedia.org/wiki/Ming_dynasty

2. Qing (Ching) dynasty (1644-1912) (stichter Nurhaci en kornuiten)

https://en.wikipedia.org/wiki/Qing_dynasty

3. Republic of China (1912-1949) (stichter Sun Yat-sen en kornuiten)

https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_China_(1912%E2%80%931949)

4. People's Republic of China (1949-heden) (stichter Mao en kornuiten)

https://en.wikipedia.org/wiki/China
Dat zegt me niet zoveel. Je kunt dan ook Romeinse rijk aanhalen dat zon beetje heel Europa en Noord Afrika in bezit had.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:33:09 #42
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193377430
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:22 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ja China is duizenden jaren oud, niet de PRC die bestaat maar net 70 jaar. Mao en zijn kornuiten wilden zelfs de Chinese cultuur vernietigen van de voorgaande duizenden jaren onder de noemer 'culturele revolutie'. Nee, de PRC zie ik niet als de "China van duizenden jaren geleden".

Ook is de deal om HK terug te geven aan China tussen de Britten en de Ching Dynasty.
De Britten waren niet eens verplicht om het weer terug te geven aan de PRC, maar Deng had toen gedreigd om dan HK binnen te vallen. En werd toch maar gekozen voor een vredige oplossing.

Heb jij je 50 cent per post al gekregen van de PRC?
Als ik 50 cent zou krijgen dan had ik gepost als een madman. Enorme schade die Culturele Revolutie. Ik zie dat als gevolg van een land dat het vertrouwen in haar eigen cultuur totaal verloren was. En schuld van Mao, de radicale Maoisten rond hem heen zoals (Jiang Qing, Kang Sheng, Gang of Four) en de CCP. Anderen zeggen dat de Culturele Revolutie een uit de hand gelopen coup was van Mao nadat hij aan de kant was gezet na de Grote Sprong Voorwaarts/Grote Chinese Hongersnood en figuren als Deng Xiaoping en Liu Shaoqi de dagelijkse handel runden tussen 1962 en 1966. Mao hoorde tot de generatie jonge radicalen die de handel op stelten begonnen te zetten in de jaren 1920. New Culture Movement, May Fourth Movement, oprichting CCP, anarchisten, facisme, democratie, alles zat wel tussen in die tijd.

https://en.wikipedia.org/wiki/New_Culture_Movement

https://en.wikipedia.org/wiki/May_Fourth_Movement

https://en.wikipedia.org/(...)unist_Party_of_China

https://en.wikipedia.org/wiki/Anarchism_in_China

https://en.wikipedia.org/wiki/Gang_of_Four

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 30-05-2020 01:13:06 ]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:55:24 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193377751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ben het wel mee eens dat het wordt gerund als een bedrijf sinds de dood van Mao.
En nu gun jij de HKers hetzelfde en moeten wij daar onze mond over houden.

First they came for the Jews...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:06:50 #44
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193377881
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En nu gun jij de HKers hetzelfde en moeten wij daar onze mond over houden.

First they came for the Jews...
Ik durf zulke beslissingen niet te maken. Elke beslissing die op dat politieke niveau wordt gemaakt heeft zulke enorme gevolgen daar moeten intelligente mensen over beslissen. Niet middelmatige handel zoals Jellereppe.
pi_193377889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:51 schreef Jellereppe het volgende:
Wat betreft dit topic. Allemaal gelijkgezinden onder elkaar in een grote echo-chamber. Ik heb geen idee of jullie dat doorhebben, witte meisjes en jongetjes. Het valt mij misschien heel erg op omdat ik ook snuffel in Pakistaanse, Chinese, Britse, Amerikaanse en Nederlandse fora. Als jullie ooit goed gaan spreken met Chinezen dan valt het fundament onder jullie schoenen vandaan. Eurocentrisme (10% van de wereldbevolking) en geen enkel ander geluid. Er is zero wil om te leren van andere volkeren door de overheersende exceptionalisme dat gevoed wordt door onderwijs, denktanks, bedrijven, politiek en media. Dat gaat ook jullie val worden. Je zag het ook met de coronavirus als je het mij vraagt. Diep in de West-Europese ziel leefde volgens mij het volgende sentiment over COVID-19 in december '19 - januari '20: dat overkomt ons nooit alleen 'achterlijke' landen met 'achterlijke' eetgewoonten in verreweggistan totdat het wel hier toesloeg. Gevolg, onderschatting en slechte voorbereiding. Ik schud echo-chambers niet graag wakker maar soms is een ander geluid hard nodig.
Kom je weer lekker uit de hoogte doen en het genocidale regime van de CCP verdedigen? :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 30 mei 2020 @ 00:19:51 #46
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193378033
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Kom je weer lekker uit de hoogte doen en het genocidale regime van de CCP verdedigen? :')
We spreken niet meer over de CCP van Mao. Mao zou wild worden als hij het huidige kapitalistische China zou zien. Mao zou Xi doden en het nageslacht van Deng Xiaoping zou het ook heel zwaar te verduren krijgen als hij het huidige China zou zien en de kans kreeg om de verantwoordelijken aan te pakken. Mao was rood van binnen en buiten. De CCP is de afgelopen 99 jaar niet een monolith geweest. Je had ook heel ander materiaal tussen zitten zoals radicale liberalen. Denk aan Hu Yaobang en Zhao Ziyang uit de jaren 80 onder de auspicien van Deng Xiaoping. Die wilden halsoverkop richting het neoliberalisme. Shock-therapie in Gorbachev stijl en alles. Die twee zijn gewipt/afgezet. Ik ben op economisch gebied meer een fan van een figuur als Chen Yun: die had het zowel niet op maoïsme en neoliberalisme maar was economisch meer ergens in het midden, mix van beiden.

https://en.wikipedia.org/(...)unist_Party_of_China

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 30-05-2020 01:26:04 ]
pi_193378565
Ik vraag me af in hoeverre Xi absolute macht heeft en niet een geplaatst poppetje van de CCP is.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 30 mei 2020 @ 01:25:53 #48
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193378599
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:20 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre Xi absolute macht heeft en niet een geplaatst poppetje van de CCP is.
Hij is veel machtiger dan zijn twee directe voorgangers Jiang Zemin en Hu Jintao. Zoveel is wel duidelijk. Ik schaar hem qua macht over het land in de categorie Deng Xiaoping. Dus heel machtig. Echter, het is zeker geen Mao-proporties aan macht zoals sommige media doen voorkomen. Dat was buitenproportioneel. Hij heeft geen charisma (Mao was een bulk charisma) en heeft ook niet de enorme status van Mao als 'stichter van de Volksrepubliek'. Die charisma en status daarmee kon Mao enorme massa's mee aan de wandel brengen: zie Culturele Revolutie. Daarnaast was het land totaal afgesloten. Tegenwoordig gaan tientallen miljoenen elk jaar op vakantie naar het buitenland. Het is moeilijker misschien onmogelijk die te sturen a la Mao. Het is gewoon een ander tijdperk. Hij bespreekt het waarschijnlijk met een club mannen (7 mannen in het politburo en ze stemmen waarschijnlijk over) voordat iets wordt gedaan.

Volgens diverse geluiden had Xi het een paar jaar geleden aan de stok met Bo Xilai. Als Bo Xilai aan de macht was gekomen dan had men een beetje rechtsomkeert gemaakt en wat meer Maoistische elementen ingevoerd. Ik denk dat bij de jaren 50 - 60 generatie een vleugje nostalgie een rol speelt. Dat is degenen die nu aan de macht zijn in China. Geboren en opgegroeid in het Mao-tijdperk. Waarom? Het was armoede, honger, ellende, internationale isolatie maar was een eenheid/iedereen was gelijk. Nu is het iedereen voor zichzelf. Dat is een deel van het antwoord denk ik.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paramount_leader

https://en.wikipedia.org/(...)unist_Party_of_China

https://en.wikipedia.org/wiki/Bo_Xilai

https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_New_Left

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 30-05-2020 02:10:37 ]
pi_193380189
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Kom je weer lekker uit de hoogte doen en het genocidale regime van de CCP verdedigen? :')
Ach, meneer kan wel 'interessant' doen met allerlei wikipedia linkjes, maar zijn ware gezicht, dat van smerige racist, heeft hij maanden geleden laten zien.

Negeren dit stuk vreten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 09:22:57 #50
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193380658
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ach, meneer kan wel 'interessant' doen met allerlei wikipedia linkjes, maar zijn ware gezicht, dat van smerige racist, heeft hij maanden geleden laten zien.

Negeren dit stuk vreten.
Ook het feit dat hij altijd zo afgeeft op de blanke man, laat me denken dat hij zelf een man met kleurtje is, daar heb ik uiteraard geen moeite mee.

Maar Chinezen zien mensen met een kleurtje dus echt als totale untermenschen . Dus geen idee waarom hij zo graag China verdedigt. Een voorbeeld is al hoe ze Filipijnse maids vaak onder ermbarmelijke omstandigheden laten leven (terwijl ze hun huis schoonmaken/voor de kinderen zorgen).

Tevens heeft de CCP ontzettend veel cultuur van duizenden jaren oud vernietigd in de afgelopen 70 jaar. Gelukkig heeft Taiwan een hoop kunst kunnen stelen/bewaren (museum in Taipei), anders was daar ook niks meer van over.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193380845
Het wordt tijd dat de imperialistische communisten uit Peking eens goed op hun plek worden gezet. De Oeigoeren wapens geven is een goede eerste stap.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 11:59:06 #52
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193382029
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd dat de imperialistische communisten uit Peking eens goed op hun plek worden gezet. De Oeigoeren wapens geven is een goede eerste stap.
Gelukkig zijn het geen Irakezen, Syriërs, Libiërs of Jemenieten. Zoveel schade aangericht omdat jullie willen neuzen in andere landen. Laat nog een bom vallen in Irak die 70 Irakezen naar Allah helpt. Waarom gaan de verantwoordelijken hiervoor niet achter slot en grendel. Ik mocht als jong knulletje gaan prikken bij Halt omdat ik een chocoladereep had gestolen. Hier wordt niemand vervolgd voor 70 doden in de woestijn.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 12:12:52 #53
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193382160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Gelukkig zijn het geen Irakezen, Syriërs, Libiërs of Jemenieten. Zoveel schade aangericht omdat jullie willen neuzen in andere landen. Laat nog een bom vallen in Irak die 70 Irakezen naar Allah helpt. Waarom gaan de verantwoordelijken hiervoor niet achter slot en grendel. Ik mocht als jong knulletje gaan prikken bij Halt omdat ik een chocoladereep had gestolen. Hier wordt niemand vervolgd voor 70 doden in de woestijn.
Politieke leiders ontspringen altijd de dans (jammer genoeg).
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 12:13:11 #54
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193382164
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:12 schreef Maikuuul het volgende:
Politieke leiders ontspringen altijd de dans (jammer genoeg).
Respect dat je het toegeeft.
pi_193382755
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:51 schreef Jellereppe het volgende:
Wat betreft dit topic. Allemaal gelijkgezinden onder elkaar in een grote echo-chamber. Ik heb geen idee of jullie dat doorhebben, witte meisjes en jongetjes. Het valt mij misschien heel erg op omdat ik ook snuffel in Pakistaanse, Chinese, Britse, Amerikaanse en Nederlandse fora. Als jullie ooit goed gaan spreken met Chinezen dan valt het fundament onder jullie schoenen vandaan. Eurocentrisme (10% van de wereldbevolking) en geen enkel ander geluid. Er is zero wil om te leren van andere volkeren door de overheersende exceptionalisme dat gevoed wordt door onderwijs, denktanks, bedrijven, politiek en media. Dat gaat ook jullie val worden. Je zag het ook met de coronavirus als je het mij vraagt. Diep in de West-Europese ziel leefde volgens mij het volgende sentiment over COVID-19 in december '19 - januari '20: dat overkomt ons nooit alleen 'achterlijke' landen met 'achterlijke' eetgewoonten in verreweggistan totdat het wel hier toesloeg. Gevolg, onderschatting en slechte voorbereiding. Ik schud echo-chambers niet graag wakker maar soms is een ander geluid hard nodig.
Jouw racistische gelul boeit niemand. En dat jij fan bent van een Russische troll als ZOA zegt ook alles.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 13:24:22 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193382816
het is vooral een heleboel blablabla, dat noodzakelijke andere geluid hoor ik niet echt hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193383161
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 00:19 schreef Jellereppe het volgende:

We spreken niet meer over de CCP van Mao.
"We" hebben het over de huidige machthebbers in Beijing. Niet over "de rijke Chinese beschaving" of over historische gebeurtenissen. En in dit topic hebben we het over de vernietiging van Hong Kong en de Hong kongers in naam van de CCP.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193383184
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Gelukkig zijn het geen Irakezen, Syriërs, Libiërs of Jemenieten. Zoveel schade aangericht omdat jullie willen neuzen in andere landen. Laat nog een bom vallen in Irak die 70 Irakezen naar Allah helpt. Waarom gaan de verantwoordelijken hiervoor niet achter slot en grendel. Ik mocht als jong knulletje gaan prikken bij Halt omdat ik een chocoladereep had gestolen. Hier wordt niemand vervolgd voor 70 doden in de woestijn.
Ben ook zo consequent om te propageren voor de vervolging van de CCP voor de genocide op de uyguren?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:26:50 #59
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193386330
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 14:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ben ook zo consequent om te propageren voor de vervolging van de CCP voor de genocide op de uyguren?
Dit soort diepe reinigingen zijn broodnodig omdat de Uyguren een doorn in het oog zijn van de CCP met hun eigen arrogante cultuur :r :r :r aldus JelleReppe.

Om dan nog maar te zwijgen over organ harvesting.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:35:37 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193386454
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 14:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ben ook zo consequent om te propageren voor de vervolging van de CCP voor de genocide op de uyguren?
Kijk, jouw zorgen over Oeigoeren zijn echt. Zit geen andere motivatie achter. Amerikaanse politici die daar over reppen terwijl ze doen alsof hun neus bloedt als het gaat om al de doden van hun militaire avonturen en ondergrondse CIA-acties in de laatste tientallen jaren daarentegen voor hun is het niet meer dan een nobele idealistische reden om achter te schuilen, terwijl ze een heel ander doel hebben. We kennen die reden allemaal.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:55:01 #61
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193387947
De grootste minderheid in China is overigens de Zhuang (Chinees woord) in de provincie Guangxi. Het is een Thai volk van 18 miljoen. Ik heb geen idee hoe ze zichzelf noemen. Die regio Guangxi-Yunnan is volgens mij hun native homeland voordat ze richting het huidige Thailand, Laos en de provincie Shan in Myanmar trokken. Kaart van China in 1142. Nanchao was namelijk een Thais koninkrijk. Song is een Chinese dynastie. De Jin zijn Jurchen, later bekend als de Manchus. Xi Xia ook wel bekend als Western Xia zijn Tanguts.

https://en.wikipedia.org/wiki/Zhuang_people



[ Bericht 12% gewijzigd door Jellereppe op 30-05-2020 20:19:12 ]
pi_193393465
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 14:02 schreef Slayage het volgende:
Ben ook zo consequent om te propageren voor de vervolging van de CCP voor de genocide op de uyguren?
Nee. Chinezen zijn geen blanke westerlingen. Die doen niet aan imperialisme dus. En zelfs als ze er wel aan doen is dat alsnog minder erg dan hoe die blanken dat doen. Je moet dit snappen neef, dan filter je ze er zo uit.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_193395923
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:46 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nee. Chinezen zijn geen blanke westerlingen. Die doen niet aan imperialisme dus. En zelfs als ze er wel aan doen is dat alsnog minder erg dan hoe die blanken dat doen. Je moet dit snappen neef, dan filter je ze er zo uit.
So sad.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 31 mei 2020 @ 09:06:34 #64
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193396890
https://hongkongfp.com/20(...)nada-to-seek-asylum/

Zou mooi zijn als ze gewoon asiel krijgen.

In NL hebben we zelfs mensen uit veilige landen die niet teruggestuurd worden. Denk dat het beleid in Canada daadkrachtiger is mocht het afgewezen worden.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 mei 2020 @ 14:28:54 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193400956
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:06 schreef Maikuuul het volgende:
https://hongkongfp.com/20(...)nada-to-seek-asylum/

Zou mooi zijn als ze gewoon asiel krijgen.

In NL hebben we zelfs mensen uit veilige landen die niet teruggestuurd worden. Denk dat het beleid in Canada daadkrachtiger is mocht het afgewezen worden.
Wij wonen in een land waar brutale criminele asielzoekers hun zin krijgen, en de braven worden uitgezet. Dat kan je vergeten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 31 mei 2020 @ 15:14:28 #66
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193401587
  zondag 31 mei 2020 @ 15:16:18 #67
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193401609
Waar heb ik het bovenstaande vandaan zullen jullie je afvragen. Een subfora waar Engelstalige Chinezen hun echo-chamber hebben. Zo leeft iedereen in zijn eigen wereld.
  zondag 31 mei 2020 @ 15:19:12 #68
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193401649
Deze werd daar ook gedeeld.

  zondag 31 mei 2020 @ 15:22:16 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193401716
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:14 schreef Jellereppe het volgende:
[ afbeelding ]
ruk maar weer even wat uit z'n verband daar ben je goed in en "een subfora" :')
  zondag 31 mei 2020 @ 15:23:13 #70
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193401736
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

ruk maar weer even wat uit z'n verband daar ben je goed in en "een subfora" :')
Hey, ik deel alleen even wat van een andere wereld. Val mij niet aan.
  zondag 31 mei 2020 @ 15:36:07 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193401927
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hey, ik deel alleen even wat van een andere wereld. Val mij niet aan.
Vind jij dat Amerikanen het recht hebben om te demonstreren tegen dat politiegeweld?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 31 mei 2020 @ 15:43:28 #72
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193402025
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:14 schreef Jellereppe het volgende:
[ afbeelding ]
Hier worden geen winkels geplunderd zoals in de VS...

Men ging een paar overheidsgebouwen in, men ging niet op strooptocht naar gratis spullen. Jammer van je frame
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193402335
Een goed tegenlicht artikel hoe China omgaat met journalisten die de officiële lijn niet onderschrijven. Dit gaat specifiek mbt de corona uitbraak, maar het laat zien wat voor een monsterlijke apparaat de Hong kongers tegen vechten

Burgerjournalist Chen Qiushi wordt al ruim 111 dagen vermist. En hij is niet de enige. Negen burgerjournalisten en critici verdwenen nadat zij verslag deden van het coronavirus. In China is de jacht op de waarheid een levensgevaarlijke.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 31 mei 2020 @ 16:11:18 #74
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193402424
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vind jij dat Amerikanen het recht hebben om te demonstreren tegen dat politiegeweld?
Het gaat mij niet eens om de rellen an sich. Het gaat meer om nationale veiligheid/geopolitiek. Als in Amerika wordt gereld en plunderingen worden verricht, dan duikelen niet een select groepje landen op af om daar misbruik van te maken voor geopolitieke doeleinden. In het geval van China zie je sowieso als het eerst Anglos hun bek open trekken. Daarnaast speelt de gekleurde Amerikaanse Sinophobia media een belangrijke rol. Die berichten anders over rellen in eigen land dan als het gaat om China. Ik ga daar niet in mee. Een land zwart maken omdat Amerikanen en hun vriendjes zich bedreigd voelen in hun wereldpositie. Te vaak gezien. Over 20-30 jaar is zeker India aan de beurt. No thanks. Ik zie de nodige smerigheid in China, maar ga niet mee met de heksenjacht op grond van geopolitiek. Ik zie andere motieven achter de huidige Sinophobia/Yellow Peril. Alleen blinden zien dat niet. Ik ga niet elke 20/30 jaar als een makke schaap mee met een phobia omdat Amerikanen en kameraden dat aanwakkeren met hun almachtige persbureaus en media. Wat is het probleem? Amerikanen zijn toch nummer een uber alles? Dan kunnen ze toch zeker wel concurreren tegen Chinks die alleen kunnen stelen, snieks je onschuldig aan kijken, maar ondertussen je een loer draaien als je niet oplet, dat wordt toch niks. Tsssk, tsssk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 31-05-2020 16:54:32 ]
  zondag 31 mei 2020 @ 16:31:11 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193402748
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:11 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het gaat mij niet eens om de rellen an sich. Het gaat meer om nationale veiligheid/geopolitiek. Als in Amerika wordt gereld en plunderingen worden verricht, dan duikelen niet een select groepje landen op af om daar misbruik van te maken voor geopolitieke doeleinden. In het geval van China zie je sowieso als het eerst Anglos hun bek open trekken. Daarnaast speelt de gekleurde Amerikaanse Sinophobia media een belangrijke rol. Die berichten anders over rellen in eigen land dan als het gaat om China. Ik ga daar niet in mee. Een land zwart maken omdat Amerikanen en hun vriendjes zich bedreigd voelen in hun wereldpositie. Te vaak gezien. Over 20-30 jaar is zeker India aan de beurt. No thanks. Ik zie de nodige smerigheid in China, maar ga niet mee met de heksenjacht op grond van geopolitiek. Ik zie andere motieven achter de huidige Sinophobia/Yellow Peril. Alleen blinden zien dat niet. Ik ga niet elke 20/30 jaar als een makke schaap mee met een phobia omdat Amerikanen en kameraden dat aanwakkeren met hun almachtige persbureaus en media. De traditie van Yellow Peril begon in 1870. De Chinezen werkten harder en beter dan de witte Amerikanen bij het bouwen van de transcontinentale raillijn in de 1870's en 1880's. Je moet zelf in verdiepen. Coolies waren dat. Dit soort figuren. Dit is een foto van twee Chinese coolies geschoten in 1871-1872.

https://en.wikipedia.org/wiki/Coolie

[ afbeelding ]
Dus jij vind dat voor HK-ers andere regels gelden en je probeert je er onderuit te lullen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 31 mei 2020 @ 16:35:02 #76
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193402809
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus jij vind dat voor HK-ers andere regels gelden en je probeert je er onderuit te lullen.
Je moet mij geen woorden in de mond stoppen. Ik vind het absoluut begrijpelijk dat China een veiligheidswet wil invoeren voor HK. Het is heel duidelijk dat externe elementen zich als vliegen op stront al tijden in HK hebben genesteld om Beijing hoofdbrekens te verzorgen. Net zoals ik het begrijpelijk vond dat Carrie Lam vorig jaar een uitleveringsverdrag wilde sluiten met Taiwan en in het verlengde vasteland China nadat die moordenaar van zijn zwangere vriendin niet uitgeleverd kon worden aan Taiwan voor straf. Ik ga niet mee met emoties op basis van massamedia en pluimvee, maar probeer na te denken. Eens kijkje nemen hoeveel veiligheidswetten de VS heeft. Hongkong heeft geen een en is dus een zeer zwakke schakel rijp om uitgebuit te worden ten nadele van China. Waar halen Westerse politici en media de arrogantie vandaan om te eisen dat China geen wetten mag invoeren om haar nationale veiligheid en stabiliteit te garanderen. Hebben alleen de VS en kameraden daar recht op.

quote:
prohibit any act of treason, secession, sedition, subversion against the Central People's Government, or theft of state secrets, to prohibit foreign political organizations or bodies from conducting political activities in the Region, and to prohibit political organizations or bodies of the Region from establishing ties with foreign political organizations or bodies.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_Basic_Law_Article_23
  zondag 31 mei 2020 @ 16:50:19 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193403046
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:35 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je moet mij geen woorden in de mond stoppen. Ik vind het absoluut begrijpelijk dat China een veiligheidswet wil invoeren voor HK. Het is heel duidelijk dat externe elementen zich als vliegen op stront al tijden in HK hebben genesteld om Beijing hoofdbrekens te verzorgen. Net zoals ik het begrijpelijk vond dat Carrie Lam vorig jaar een uitleveringsverdrag wilde sluiten met Taiwan en in het verlengde vasteland China nadat die moordenaar van zijn zwangere vriendin niet uitgeleverd kon worden aan Taiwan voor straf. Ik ga niet mee met emoties op basis van massamedia en pluimvee, maar probeer na te denken. Eens kijkje nemen hoeveel veiligheidswetten de VS heeft. Hongkong heeft geen een en is dus een zeer zwakke schakel rijp om uitgebuit te worden ten nadele van China. Waar halen Westerse politici en media de arrogantie vandaan om te eisen dat China geen wetten mag invoeren om haar nationale veiligheid en stabiliteit te garanderen. Hebben alleen de VS en kameraden daar recht op.
[..]

Dus jij misbruikt een crimineel voor politieke doeleinden. Maar als Amerika hetzelfde doet is het niet goed. Lekker hypocriet van je.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 31 mei 2020 @ 16:58:01 #78
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193403167
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus jij misbruikt een crimineel voor politieke doeleinden. Maar als Amerika hetzelfde doet is het niet goed. Lekker hypocriet van je.
De protesten begonnen vorig jaar in HKSAR omdat een uitleveringsverdrag werd voorgesteld tussen HK, ROC en PRC. Dat voorstel is ondertussen begraven na maandenlange protesten, maar het werd er niet rustiger op, en de protesten gingen door, men kwam zelfs met nog meer eisen. Ik kom dan tot de conclusie dat het uitleveringsverdrag niet meer dan een excuses was voor een veel grotere sentiment in HK: Sinophobia (ze zijn zelf Chinezen, niemand ziet dat ze uit HK komen als ze naar het buitenland reizen terwijl ze wel mee doen met racisme tegen eigen ras/volk, over in je eigen voet schieten gesproken), woede omdat de huurprijzen onbetaalbaar zijn tenzij je geld verdient als water uit een Nederlandse kraan, weinig toekomstperspectief voor mensen en meer. HK is een politieke patstelling. Geen enkele initiatief komt door omdat ze elkaar de tent uitvechten. Hoe moet je dan weer wat vitaalheid brengen in zo'n stad als elke initiatief de nek wordt omgedraaid. Leg uit, heer.
  zondag 31 mei 2020 @ 17:01:02 #79
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193403214
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:58 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De protesten begonnen vorig jaar in HKSAR omdat een uitleveringsverdrag werd voorgesteld tussen HK, ROC en PRC. Dat voorstel is ondertussen begraven na maandenlange protesten, maar het werd er niet rustiger op, en de protesten gingen door, men kwam zelfs met nog meer eisen. Ik kom dan tot de conclusie dat het uitleveringsverdrag niet meer dan een excuses was voor een veel grotere sentiment in HK: Sinophobia, woede omdat de huurprijzen onbetaalbaar zijn tenzij je geld verdient als water uit een Nederlandse kraan, weinig toekomstperspectief voor mensen en meer. HK is een politieke patstelling. Geen enkele initiatief komt door omdat ze elkaar de tent uitvechten. Hoe moet je dan weer wat vitaalheid brengen in zo'n stad als enkele initiatief de nek wordt omgedraaid. Leg uit, heer.
De demonstraties gaan over het structureel ondermijnen van China's eigen 1 land 2 systemen beleid en de afspraken van 1997. Het parkeren van 1 wet helpt daar idd niet tegen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 31 mei 2020 @ 17:22:49 #80
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193403540
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De demonstraties gaan over het structureel ondermijnen van China's eigen 1 land 2 systemen beleid en de afspraken van 1997. Het parkeren van 1 wet helpt daar idd niet tegen.
Oh, ik denk hun angst te snappen. Ze concentreren zich vooral op 2 systems, maar vergeten volgens mij de 1 country van die politieke doctrine die Deng voorstelde aan Thatcher. Als ze nou niet aanschuren tegen Amerikaanse politici, wat meer rekening houden met de gevoeligheden uit Beijing, niet met Amerikaanse en Britse vlaggen zwaaien, de boel op stelten zetten, waarom zou dan geen deal gemaakt kunnen worden universal suffrage in ruil voor nationale veiligheid. Hebben ze dat wel ooit proberen voor elkaar te krijgen op die manier. Zij geven iets wat Beijing wil, Beijing geeft ze iets wat zij willen. Wat anders? Amerikaanse politici achterna die het land willen verminken om hun hegemonie veilig te stellen: technologie, economie, militair, monetair, handel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 31-05-2020 17:35:45 ]
  zondag 31 mei 2020 @ 17:33:56 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193403725
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:22 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Oh, ik denk hun angst te snappen. Ze concentreren zich vooral op 2 systems, maar vergeten volgens mij de 1 country van die politieke doctrine die Deng voorstelde aan Thatcher. Als ze nou niet aanschuren tegen Amerikaanse politici, wat meer rekening houden met de gevoeligheden uit Beijing, niet met Amerikaanse en Britse vlaggen zwaaien, de boel op stelten zetten, waarom zou dan geen deal gemaakt kunnen worden universal suffrage in ruil voor nationale veiligheid. Hebben ze dat wel ooit proberen voor elkaar te krijgen op die manier. Zij geven iets wat Beijing wil, Beijing geeft ze iets wat zij willen. Wat anders? Amerikaanse politici achterna die het land willen verminken om hun hegemonie veilig te stellen: technologie, economie, militair, monetair, handel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
China wil geen deal.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 31 mei 2020 @ 17:34:36 #82
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193403735
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

China wil geen deal.
Ik heb geen idee. Ze kiezen toch al hun parlement. Beijing kiest de Chief Executive. Die chief executive kan weinig doen zonder dat het parlement in mee gaat en dat is de reden dat niks gebeurd. Tuurlijk ze zal wat bevoegdheden hebben op het gebied van veiligheid, een soort burgemeestersrol, maar meer lijkt mij niet. Vergeet de tycoons niet. Die spelen ook een belangrijke machtsrol in HK. De achtergrond heb je ook nog de triads in HK. Die triads hebben vaak pro-Beijing sentimenten. NGO's waaronder de nodige Westerse gefinancierde NGO's zoals NED. De enorme Amerikaanse en Britse consulaten en daar zijn echt niet alleen diplomaten in gehuisvest. Macht in HK is heel gedecentraliseerd. Het is een mijnenveld van spelers.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 31-05-2020 18:01:38 ]
pi_193409378
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2020 04:02 schreef Slayage het volgende:
So sad.
So fake eerder.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 31 mei 2020 @ 23:57:34 #84
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193411289
Ze moeten die nationale veiligheidswet voor Hongkong nog in detail uitwerken. Dat gaat duren tot augustus/september.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jellereppe op 01-06-2020 00:05:33 ]
  maandag 1 juni 2020 @ 01:24:03 #85
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193412673
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:14 schreef Jellereppe het volgende:
[ afbeelding ]
Iets met appels en peren.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193431938
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ach, meneer kan wel 'interessant' doen met allerlei wikipedia linkjes, maar zijn ware gezicht, dat van smerige racist, heeft hij maanden geleden laten zien.

Negeren dit stuk vreten.
Heb je een link naar die post?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193432073
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heb je een link naar die post?
Dat was niet echt één specifieke post, maar meneer begon een paar maanden geleden opeens posts te plaatsten waarin hij zijn haat jegens het 'blanke Germaanse ras' (zoals hij het steevast noemde) zeker niet onder stoelen of banken stak.
Niet lang daarna verdween ie van de radar voor lange tijd (ban?), totdat ie kortgeleden weer verscheen.

Geen tijd of zin om nu een hele postgeschiedenis door te spitten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193433753
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat was niet echt één specifieke post, maar meneer begon een paar maanden geleden opeens posts te plaatsten waarin hij zijn haat jegens het 'blanke Germaanse ras' (zoals hij het steevast noemde) zeker niet onder stoelen of banken stak.
Niet lang daarna verdween ie van de radar voor lange tijd (ban?), totdat ie kortgeleden weer verscheen.

Geen tijd of zin om nu een hele postgeschiedenis door te spitten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heb je een link naar die post?
De hypocrisie van deze racisme discussie :')

Niveau "Racisme zal ik pas dusdanig benoemen wanneer ik er last van heb"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193433797
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

[..]

De hypocrisie van deze racisme discussie :')

Niveau "Racisme zal ik pas dusdanig benoemen wanneer ik er last van heb"
:?

Ik ben benieuwd naar de post omdat hij al jaren aan het ontsporen is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:40:37 #90
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193434632
Gasten, dit topique gaat over HK. Als jullie het over mij willen hebben prima maar dan graag even ergens anders een topic beginnen.
pi_193434947
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:40 schreef Jellereppe het volgende:
Gasten, dit topique gaat over HK. Als jullie het over mij willen hebben prima maar dan graag even ergens anders een topic beginnen.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:31:38 #92
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193439022
Op 4 juni gaan de Anglophone en rest van de westerse media weer uit pakken met 4 juni 1989. Dat is een jaarlijke traditie onder die club. Zit weinig diepgang in behalve bepaalde narratives herhalen en in stampen bij de achterban. Velen van die figuren kennen 1989 terwijl ze nooit gehoord hebben van de Taiping Rebellion. Dat is geen kennis overbrengen. Dit is onderdeel van een informatieoorlog en bepaalde stereotyperingen in stampen bij de achterban als je het mij vraagt. Een van de vier river valley civilizations wordt in de kopjes van die media en hun achterban tot een paar zeer negatieve stereotyperingen teruggebracht. Journalisten. Zero respect voor. Een klodder speeksel voor hun schoenen kunnen ze krijgen. Gelukkig kunnen de mensen die echt geïnteresseerd zijn en meer willen weten altijd wel een rijke bron van informatie vinden. Bronnen die geen propaganda-doelen of informatie-oorlog voor ogen hebben. We leven toch in de Information Age/Digital Age. Het is een kwestie van die luie reet afkomen. Geld is natuurlijk ook handig.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Cambridge_History_of_China

[ Bericht 18% gewijzigd door Jellereppe op 02-06-2020 19:03:18 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 04:10:28 #94
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193447223
Tja Bejing wilt Tiananmen gewoon uit de historie wissen alsof het nooit heeft plaatsgevonden.

Waarom zou je je fouten niet gewoon toegeven vraag ik me af.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 3 juni 2020 @ 04:40:32 #95
19840 Libris
Live from Singapore
pi_193447290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 04:10 schreef Maikuuul het volgende:
Tja Bejing wilt Tiananmen gewoon uit de historie wissen alsof het nooit heeft plaatsgevonden.

Waarom zou je je fouten niet gewoon toegeven vraag ik me af.
Als je een fout toegeeft, dan geef je toe dat je ook in andere gevallen four kan zijn. Bijvoorbeeld met Tibet or met de Oeigoeren. Het is makkelijker om het te negeren. En daarom is het herdenken ook zo belangrijk. Als je stopt met herdenken, dan vervaagt de herinnering.
  woensdag 3 juni 2020 @ 04:43:40 #96
117098 Hathor
Effe niet
pi_193447294
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hey, ik deel alleen even wat van een andere wereld. Val mij niet aan.
Blijf maar lekker daar dan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193449770
Boris Johnson says 3m people in Hong Kong will get path to British citizenship

https://www.telegraph.co.(...)ll-get-path-british/
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_193449978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Boris Johnson says 3m people in Hong Kong will get path to British citizenship

https://www.telegraph.co.(...)ll-get-path-british/
De Britten had dat in de jaren ´90 moeten doen. Toen was een Brits Hong Kong paspoort op dat moment toch geen echt Brits paspoort.

Klaarblijkelijk heeft men in Groot Brittannië naar het succes gekeken van de immigratie van Vancouver en Toronto vanuit Hong Kong.

[ Bericht 4% gewijzigd door Idisrom op 03-06-2020 11:13:23 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:25:27 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193451207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De Britten had dat in de jaren ´90 moeten doen. Toen was een Brits Hong Kong paspoort op dat moment toch geen echt Brits paspoort.

Klaarblijkelijk heeft men in Groot Brittannië naar het succes gekeken van de immigratie van Vancouver en Toronto vanuit Hong Kong.
wel eens ja, was toen wel een beetje een wassen neus
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:01:04 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193452690
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:58 schreef Idisrom het volgende:

Klaarblijkelijk heeft men in Groot Brittannië naar het succes gekeken van de immigratie van Vancouver en Toronto vanuit Hong Kong.
Ik heb het niet gevolgd, wat is het succes precies in die steden?
pi_193453013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De Britten had dat in de jaren ´90 moeten doen. Toen was een Brits Hong Kong paspoort op dat moment toch geen echt Brits paspoort.

Klaarblijkelijk heeft men in Groot Brittannië naar het succes gekeken van de immigratie van Vancouver en Toronto vanuit Hong Kong.
Ik neem aan dat men daar selecteerde wie toegelaten werd. Als Boris Johnson iedereen gaat toelaten zullen de Brexiteers niet tevreden zijn. Het inperken van immigratie was één van de belangrijkste argumenten pro-Brexit.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:20:43 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193453077
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik neem aan dat men daar selecteerde wie toegelaten werd. Als Boris Johnson iedereen gaat toelaten zullen de Brexiteers niet tevreden zijn. Het inperken van immigratie was één van de belangrijkste argumenten pro-Brexit.
in Vancong zoals Vancouver toen genoemd werd kon je een visum kopen en dan daar een tijdje wonen en je kreeg een paspoort, veel mensen met geld hebben dat gedaan.
pi_193454572
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Boris Johnson says 3m people in Hong Kong will get path to British citizenship

https://www.telegraph.co.(...)ll-get-path-british/
Eindelijk iets wat Johnson doet waar ik achter kan staan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:20:46 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:40:33 #105
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193462848
De partijen zijn niet eens aan onderhandelingen begonnen en die duren jaren. Daarnaast zitten de Britten onder de slijk van de Amerikanen. Mogen ze überhaupt wel van Washington D.C. een trade deal aangaan met de Chinezen. Dat lijkt mij toch een dikke nee. Met welke blokken/landen heeft China een FTA (vrijhandelsverdrag): Asean, Australië, Nieuw-Zeeland, Pakistan, Costa-Rica, Zwitserland, Mauritius, Maldiven, Zuid-Korea, Chili, Singapore, Peru, IJsland en Georgië. De China-Asean FTA is het meeste waardevolle daarvan vanuit Chinees perspectief bezien aangezien het anno 2020 een handelsblok heeft gecreëerd ter grootte van 17.400 miljard dollar (China GDP $14.100 B - Asean GDP $3.300 B).

http://fta.mofcom.gov.cn/english/fta_qianshu.shtml

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 04-06-2020 00:38:55 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:54:14 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193463046
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:40 schreef Jellereppe het volgende:
De partijen zijn niet eens aan onderhandelingen begonnen en die duren jaren, daarnaast zitten de Britten te veel onder de slijk van de Amerikanen. Mogen ze überhaupt wel van Washington D.C. een trade deal aangaan met de Chinezen
dat zou misschien wel mogen maar de EU zal daar niet blij mee zijn
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:05:47 #107
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193463197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zou misschien wel mogen maar de EU zal daar niet blij mee zijn
De EU is al sinds begin 2014 aan het onderhandelen met de Chinezen over een bilateraal investeringsverdrag. De teller staat ondertussen op 29 onderhandelingsronden. Onderhandelingsronde 30 en 31 staan voor deze zomer gepland.
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:08:44 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193463242
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 00:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De EU is al sinds 2013 aan het onderhandelen met de Chinezen over een bilateraal investeringsverdrag. De teller staat ondertussen op 29 onderhandelingsronden. Onderhandelingsronde 30 en 31 staan voor deze zomer gepland.
een eventueel verdrag tussen de UK en China zal die onderhandeling niet bespoedigen :)
pi_193468514
Hongkong neemt omstreden wet tegen beledigen Chinees volkslied aan

https://www.nu.nl/buitenl(...)s-volkslied-aan.html
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193468593
En boris wil 3 miljoen hongkongers asiel gaan verlenen. Dat gaat ook een bizarre wending krijgt dadelijk.
pi_193468669
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:18 schreef Basp1 het volgende:
En boris wil 3 miljoen hongkongers asiel gaan verlenen. Dat gaat ook een bizarre wending krijgt dadelijk.
Denk dat China dat helemaal niet erg vindt. Als de meeste anti-Beijing/pro-HK lastpakken vrijwillig vertrekken wordt het voor Beijing alleen maar makkelijker om de boel in toom te houden en meer macht te grijpen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_193468716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Denk dat China dat helemaal niet erg vindt. Als de meeste anti-Beijing/pro-HK lastpakken vrijwillig vertrekken wordt het voor Beijing alleen maar makkelijker om de boel in toom te houden en meer macht te grijpen.
Ik vraag me af of er dan niet een heel grote braindrain is en Hongkong terug gaat vallen naar een gemiddeld provinciestadje in China. Verder heb ik de misschien nog ijdele hoop dat de internationale gemeenschap wat meer druk op China zal gaan uitoefenen.
pi_193468805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er dan niet een heel grote braindrain is en Hongkong terug gaat vallen naar een gemiddeld provinciestadje in China. Verder heb ik de misschien nog ijdele hoop dat de internationale gemeenschap wat meer druk op China zal gaan uitoefenen.
Dan sturen ze gewoon wat brainpower van mainland naar HK om dat te compenseren. Maar het vervallen naar een gemiddeld provinciestadje zal sowieso gebeuren als alle vrijheden en uitzonderingen worden uitgefaseerd omdat het buitenlandse economische verkeer dan geen nut meer heeft daar. Misschien wordt het een soort van tweede Shanghai met vrije economische zones maar uiteraard niet zo vrij als dat HK nu is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_193470506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Denk dat China dat helemaal niet erg vindt. Als de meeste anti-Beijing/pro-HK lastpakken vrijwillig vertrekken wordt het voor Beijing alleen maar makkelijker om de boel in toom te houden en meer macht te grijpen.
Ik denk dat velen van hen te jong zijn om in aanmerking te komen, het geldt enkel voor degenen die Hong Kong citizens waren op het moment van de overdracht in 1997(?).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:53:05 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193471760
declan_hill twitterde op donderdag 04-06-2020 om 15:46:46 1st Tiananmen Square, then Hong Kong, then the rest of the world. Democracy is being crushed. The world's media is relatively silent. Part of that silence is a deliberate amnesia supported by corporations & banks. We're all in danger. #StandWithHongKong https://t.co/2pyNfIMSrJ https://t.co/IVSrL5ZpSt reageer retweet
China will crush dissent in Hong Kong, just as it did in Tiananmen Square
Ma Jian

https://www.theguardian.c(...)ong-tiananmen-square

[ Bericht 68% gewijzigd door Tarado op 04-06-2020 16:13:03 ]
pi_193475096
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 4 juni 2020 @ 21:51:31 #117
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193478781
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:12 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, de ironie van die foto. Dat was Mao in de jaren 60 die zijn gewicht vanuit Tiananmen gooide achter de jonge Rode Garden die het land op stelten zetten. Die waren verblind door communistische ideologie. Hij gaf ze vrij spel om te doen wat ze wilden. Waarom zetten ze Mao uit de jaren 60 onder. De beslissing in '89 werd gemaakt door figuren als Deng Xiaoping, Li Peng, Yang Shangkun en Chen Yun. Dat waren geen communistische maniakken maar pragmatische figuren. Ze hadden hun reden. Wilden snel mee klaar zijn na een eeuw vol chaos.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 04-06-2020 22:33:32 ]
pi_193478810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarom zetten ze Mao uit de jaren 60 onder. De beslissing in '89 werd gemaakt door figuren als Deng Xiaoping, Li Peng, Yang Shangkun en Chen Yun. Dat waren geen communistische maniakken maar pragmatische figuren. Ze hadden hun reden. Wilden snel mee klaar zijn na een eeuw vol chaos.
De CCP willen ook snel klaar zijn met de uyguren. Zo hebben zo hun redenen. Ze zijn pragmatische mensen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 4 juni 2020 @ 21:58:36 #119
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193478931
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

De CCP willen ook snel klaar zijn met de uyguren. Zo hebben zo hun redenen. Ze zijn pragmatische mensen.
Communistische maniakken waren de Gang of Four. Ideologische puurheid stond bij hun op nummer 1. Die zijn uiteindelijk ter val gebracht na de Culturele Revolutie en Mao's dood waardoor deze pragmatisten aan de macht kwamen. Ik geef bewust een gezicht aan gebeurtenissen. Dan kun je zelf in verdiepen. Beter verkleinen tot microlevel. Beijing is zo'n abstracte monster voor velen. Dat zijn de figuren (geboren tussen 1900 en 1915) die in de jaren 80 bezig waren met grootschalige economische hervormingen waardoor China nu veel beter voor staat. In de jaren 80 zorgden die economische hervormingen voor onzekerheid en onstabiliteit. Hele volksstammen verloren bijvoorbeeld hun Iron Rice Bowl. Waarschijnlijk een belangrijke reden achter de onrust van '89. Oeigoeren verdient een apart topic. Als alles klopt wat ik daar over lees, dan zul je een heel ander geluid van mij horen. HK is makkelijker om een mening over te horen. Een plethora aan geluiden en informatie ontspringt uit die stad. Wat betreft westerse angst over dat land. Tja, wat moet het Midden-Oosten, Afrika, Rode Indianen, Aboriginals en tal van andere volkeren hebben gevoeld dat witte duivels ze aan alle kanten namen. Het is niet fijn hey als een ander land met totaal andere waarden en ideeën machtiger wordt. Leer mee leven. Ze gaan nergens heen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gang_of_Four

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 05-06-2020 15:21:17 ]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:26:52 #120
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193495555
Oh, die Westerse media. Ik kom woorden te kort, kechs. Figuren als Rupert Murdoch verbergen het niet eens meer. Pas na 12 maanden anarchie met een nationale veiligheidswet voor HK komen.

[ Bericht 57% gewijzigd door Jellereppe op 07-06-2020 22:12:13 ]
pi_193499219
Zozo. Overwinnen steeds meer Chinezen hij angst om openlijk de CCP af te vallen?

Soccer superstar stuns China with call for ouster of Communist Party
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:28:47 #122
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_193500717
quote:
Patten hoopt dat de VS een leidende rol zullen spelen om het verzet tegen China te bundelen. „Niet tegen China, maar om te voorkomen dat China tegen ons is”, zegt hij. „Het is de Communistische Partij van China die ons aanvalt, die ons gehackt heeft, die ons koeioneert. Die bedrijven met wortels in onze landen vertelt: als je niet doet wat wij willen, dan doen we geen zaken met je.”

Hij wijst op Document Nummer 9, een intern partijdocument dat in 2013 werd gelekt. Daarin maakt Xi duidelijk dat hij de westerse constitutionele democratie, een vrije pers en eigenlijk van alle kernwaarden van vrije samenlevingen verwerpt. „Dat document zouden alle parlementariërs moeten lezen. Dan begrijp je hoezeer China ons verafschuwt.”

Toch is hij er niet voor om alle banden met China te verbreken. „Dat kan niet, het is een land met 1,4 miljard mensen. Maar we moeten onze relatie met China wel opnieuw vormgeven.” Als Australië minder rundvlees en gerst aan China mag verkopen als straf voor hun voorstel om onafhankelijk onderzoek te doen naar de oorsprong van het coronavirus, is dat onacceptabel. „Dan moeten we niet denken dat wij mooi meer rundvlees aan China kunnen verkopen. Nee, daar moeten we ongelooflijk veel stennis over schoppen.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)speelplaats-a4001961
pi_193502628
quote:
De Britten willen kennelijk alleen de mensen die voor 1997 geboren zijn een paspoort aanbieden. Lekker dan voor al die jonge lui die demonstreren momenteel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:08:29 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193502727
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Britten willen kennelijk alleen de mensen die voor 1997 geboren zijn een paspoort aanbieden. Lekker dan voor al die jonge lui die demonstreren momenteel.
het gaat niet om een paspoort, deze pre 97 groep heeft al een BNO paspoort waarmee ze 6 maanden zonder visum VK in konden maar dat wordt nu verlengd naar 12 maanden
pi_193503191
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

het gaat niet om een paspoort, deze pre 97 groep heeft al een BNO paspoort waarmee ze 6 maanden zonder visum VK in konden maar dat wordt nu verlengd naar 12 maanden
En dan ongelimiteerd verlengen waardoor ze een soort verblijfsvergunning hebben?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:50:37 #126
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193503896
Genot. Ik juich multipolarisme alleen maar toe. Een deel van de wereld moet niet voor de rest van de wereld gaan bepalen wat universele waarden zijn en dat ze westerse belangen moeten dienen want anders sancties en bombardementen op basis van massavernietigingswapens en mensenrechten, dat west-europeaanse liberale democratie het eindstation van de mensheid is (Fukuyama doctrine) en meer van dat soort buitenproportionele ongein. Ik beschouw China als een tweede pilaar in een potentiële multipolaire wereld. Dat is waarom ik pro-China ben. Laat meerdere pilaren in een nieuwe wereldorde bloeien. Ik steun geen unipolaire liberale wereld. Het klinkt mooi maar ze bedoelen westerse hegemonie. Een stukje marketing en verkopen net zoals 'Free World'. Wie definieert wat Free World is? We kunnen dat allemaal invullen zoals we wensen. Het is een kapselbegrip. Zoals Kishore Mahbubani goed observeert: 'Tientallen miljoenen Chinezen gaan elk jaar op vakantie naar het buitenland en keren terug. Als die Stalinistisch onderdrukt worden, waarom blijven die dan niet allemaal in het buitenland hangen'. Voornamelijk Oeigoeren worden onderdrukt, maar de rest omheen zoals die westerse media-drama rondom HK is volgens mij meer perceptie dan keiharde feiten. Als de Chinezen die Oeigoeren nou menselijk en respectvol gaan behandelen, want dat kan echt niet het daglicht verdragen, maar de nationale veiligheidswet voor HK: absoluut begrijpelijk.



[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 07-06-2020 23:18:27 ]
pi_193505035
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:50 schreef Jellereppe het volgende:
Genot. Ik juich multipolarisme alleen maar toe. 10% van de wereld moet niet voor de rest van de wereld gaan bepalen wat universele waarden zijn en dat ze westerse belangen moeten dienen want anders sancties en bombardementen op basis van massavernietigingswapens en mensenrechten, dat west-europeaanse liberale democratie het eindstation van de mensheid is (Fukuyama doctrine) en meer van dat soort buitenproportionele ongein. Het wordt tijd dat 10-15% van de wereldpopulatie zich aanpast aan de meerderheid en niet andersom. Ik beschouw China als een tweede pilaar in een potentiële multipolaire wereld. Dat is waarom ik pro-China ben. Laat meerdere pilaren in een nieuwe wereldorde bloeien. Ik steun geen unipolaire liberale wereld. Het klinkt mooi maar ze bedoelen westerse hegemonie. Een stukje marketing en verkopen net zoals 'Free World'. Wie definieert wat Free World is? We kunnen dat allemaal invullen zoals we wensen. Het is een kapselbegrip. Zoals Kishore Mahbubani goed observeert: 'Tientallen miljoenen Chinezen gaan elk jaar op vakantie naar het buitenland en keren terug. Als die Stalinistisch onderdrukt worden, waarom blijven die dan niet allemaal in het buitenland hangen'. Voornamelijk Oeigoeren worden onderdrukt, maar de rest omheen zoals die westerse media-drama rondom HK is volgens mij meer perceptie dan keiharde feiten.

Niet alleen de Chinezen die op vakantie gaan, maar ook Chinezen die jarenlang in het buitenland werken, gaan gewoon weer terug naar hun Mainland.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:39:13 #128
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193505139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Niet alleen de Chinezen die op vakantie gaan, maar ook Chinezen die jarenlang in het buitenland werken, gaan gewoon weer terug naar hun Mainland.
De historie herhaald zich. Ik geloof niet in de mythe dat Westerlingen alwetend zijn. We hebben dat mogen aanschouwen met twee wereldoorlogen in de vorige eeuw. De Vietnamoorlog, Irak-invasie, het gaat maar door. Velen geloven wel in die mythe. Ik zie in grove lijnen een soort herhaling rondom de opkomst van Imperial Germany aan het eind van de 19de eeuw - begin 20ste eeuw. Graham Tillett Allison noemt het fenomeen de Thucydides Trap. De Britten, Fransozen en Russen wilden geen ruimte maken voor de upstart Imperial Germany. Ze hadden de wereld al onder zichzelf verdeeld. Uiteindelijk gingen ze ook als een gang (allianties) samenklonteren als containment-politici omdat ze hun roof (wereldpositie/kolonies/macht) veilig wilden stellen tegen deze nieuwe macht. Dat schoot natuurlijk in het verkeerde keelgat in Berlijn. Kaiser Wilhelm II was geen Otto von Bismarck (calculerend, delicate powerbalans in stand houden, geen roekeloze avonturen), maar die wilde de Duitse positie onder de zon roekeloos vergroten: 'New Course/Weltpolitik'. Alleen alles was al ingenomen door de rest van die Europese gang en dus ging ze steeds meer botsen. Uiteindelijk implodeerde heel Europa uit elkaar. De rest is historie. Nu elk jaar herdenken. Ik doe daar overigens niet aan mee. Heb daar heel principiële redenen voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 06-06-2020 16:13:48 ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:55:13 #129
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_193505270
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De historie herhaald zich. Ik geloof niet in de mythe dat Westerlingen alwetend zijn. We hebben dat mogen aanschouwen met twee wereldoorlogen in de vorige eeuw. Velen geloven wel in die mythe. Ik zie een herhaling van opkomst Imperial Germany. Alison Graham spreekt over de Thucydides Trap. De Britten, Fransozen en Russen wilden geen ruimte maken voor de upstart. Ze hadden de wereld al onder zichzelf verdeeld. Uiteindelijk gingen ze ook samen als een gang (allianties) samenklonteren als containmentpolitici omdat ze hun roof (wereldpositie/kolonies/macht) veilig wilden stellen tegen deze nieuwe macht. Dat schoot in het verkeerde keelgat in Berlijn. Wilhelm II was geen Otto von Bismarck (calculerend, delicate powerbalans in stand houden, geen roekeloze avonturen) maar die wilde de Duitse positie onder de zon vergroten. De rest is historie.
Het Duitse Keizerrijk was ook bang dat Rusland veel te machtig werd in Europa, omdat daar ook de industrialisatie was begonnen. Daardoor zouden ze in potentie veel meer Russische onderdanen sterk kunnen bewapenen voor een nieuwe oorlog.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:00:04 #130
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193505306
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:55 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Het Duitse Keizerrijk was ook bang dat Rusland veel te machtig werd in Europa, omdat daar ook de industrialisatie was begonnen. Daardoor zouden ze in potentie veel meer Russische onderdanen sterk kunnen bewapenen voor een nieuwe oorlog.
Een sterk punt.
pi_193517938
JoshuaPotash twitterde op zondag 07-06-2020 om 03:59:52 Holy shit this was Hong Kong yesterday, at the vigil for Tiananmen Square. Despite police banning the vigil.

Thank you for the inspiration Hong Kong. #BeWater

https://t.co/mqsBu0njG8 reageer retweet
  maandag 8 juni 2020 @ 09:59:42 #132
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193533562
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 04:06 schreef Slayage het volgende:
Zozo. Overwinnen steeds meer Chinezen hij angst om openlijk de CCP af te vallen?

Soccer superstar stuns China with call for ouster of Communist Party
Verkeerde link?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193534753
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Verkeerde link?
Verrek inderdaad :D overigens I dat andere artikel te bizar hoe de politie een collega whistleblower probeerde kapot te maken. Tot aan het laten opnemen in een psychiatrische inrichting toe. Vanwege vermeende waanbeelden over zijn collega's.

https://www.washingtonpos(...)b9a83f792_story.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 8 juni 2020 @ 18:32:44 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:16:25 #135
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193553333
Chinese veiligheidschef die gaat over HK heeft vandaag de VS en Taiwan beschuldigd een belangrijke rol te hebben gespeeld in de onrust.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:20:36 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193553378
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:16 schreef Jellereppe het volgende:
Chinese veiligheidschef die gaat over HK heeft vandaag de VS en Taiwan beschuldigd een zware belangrijke rol te hebben in de onrust.
Standaard reactie van dictaturen: Het is de schuld van het buitenland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:31:43 #137
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193553491
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Standaard reactie van dictaturen: Het is de schuld van het buitenland.
J. Lee Ka-chiu is geboren in Hongkong. Volgens J. Lee Ka-chiu zijn de geldstromen naar de relschoppers opgedroogd. Dus ze hebben achter de schermen een belangrijke financiële bron drooggelegd? Hij was een beetje kort af tegen de journalisten. Het werd al langer tijd voor een veiligheidswet voor HK. Ze waren al jarenlang van bewust dat het een zwakke schakel is HK maar de urgentie was niet. In 2003 werd al een poging om het in te voeren door de LC maar dat ging niet door na protesten. Beijing doet het nu zelf door de bepalingen op te nemen in de Basic Law (mini-constitutie) van HK. Daarna kunnen wat essentiële veiligheidsmaatregelen worden genomen. Ze hebben twee semi-autonome plaatsjes op het Chinese vasteland: Macau en Hongkong. In Macau bestaat zo'n nationale veiligheidswet al sinds 2009.

https://en.wikipedia.org/wiki/Macau_national_security_law

[ Bericht 11% gewijzigd door Jellereppe op 10-06-2020 13:59:14 ]
  donderdag 11 juni 2020 @ 08:24:19 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193578672
darrenlonghk twitterde op donderdag 11-06-2020 om 00:36:50 Buy today’s SCMP newspaper for a full breakdown of the 8,981 arrests related to the Hong Kong protests #HKProtests #HKPolice https://t.co/uXTmP0HGKK reageer retweet



https://multimedia.scmp.c(...)r-protest/index.html
pi_193581213
Henk Scholte Nordholt

Ik vind hem een zeer, zeer interessante spreker


In 1997 voelde de meerderheid in Hong Kong zich nog Chinees, ook logisch omdat de meesten pas in 1949 naar de stad kwamen, met name de rijke Shanghai-families.
De jeugd van nu is meer verHongkongneest.
pi_193581297
Een van de activistenleiders van Hong Kong is naar Nederland gevlucht op 4 juni 2020. De dag dat dat deze 30-jarige, op borgtocht vrijgelaten Wayne Chan Ka-kui zich melden moest op het politiebureau.

https://www.telegraaf.nl/(...)r-nederland-gevlucht
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 12:01:19 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193581440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:51 schreef Idisrom het volgende:
Een van de activistenleiders van Hong Kong is naar Nederland gevlucht op 4 juni 2020. De dag dat dat deze 30-jarige, op borgtocht vrijgelaten Wayne Chan Ka-kui zich melden moest op het politiebureau.

https://www.telegraaf.nl/(...)r-nederland-gevlucht
Het Nederlandse asielbeleid kennende woont ie over een paar maanden in een kamp ergens in de Chinese woestijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:17:12 #142
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193584811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:44 schreef Idisrom het volgende:
Henk Scholte Nordholt

Ik vind hem een zeer, zeer interessante spreker


In 1997 voelde de meerderheid in Hong Kong zich nog Chinees, ook logisch omdat de meesten pas in 1949 naar de stad kwamen, met name de rijke Shanghai-families.
De jeugd van nu is meer verHongkongneest.
Eerste 4 minuten afgespeeld. Zal het vandaag helemaal afkijken. Die weet als ik het zo hoor inderdaad waar die over spreekt. Ik volg hem goed ook met de namen en hervormingen die hij noemt. Ander materiaal dan wat voor NOS en Trouw en NRC schrijft als ik af ga op die eerste 4 minuten. Deze man heeft kennis over China.

Edit: 10 minuten afgeluisterd. Kennis, deze man heeft kennis. Wie weet wil die ook gaan schrijven voor Nederlandse/Engelstalige media in zijn vrije tijd.

Edit: 12 minuten afgeluisterd. Uitstekend! Deze man is goed.

Edit: 17 minuten. Prima!!! Even zijn naam opgezocht voor de eerste keer via Google. Inderdaad, dat verklaart het allemaal. Het is zijn beroepsveld. Ik leer ook wat nieuwe dingen dat gebeurt niet als ik Nederlandse media lees over dat land.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 11-06-2020 15:58:40 ]
  zaterdag 13 juni 2020 @ 18:07:43 #143
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193616745
Ik lees Engelstalige posts van een Oeigoer die op Quora actief is aangezien die koala veel weet over dat land en de Asia-Pacific in zijn geheel eigenlijk ook wel, Slayage. Een goede gast. Afijn, HK. Zitten voldoende thugs tussen die relschoppers: hier slaan ze een advocaat genaamd Chan Tze-chin in elkaar die ze aansprak. Ik heb veel meer filmpjes en foto's maar goed. Deze is recent. De CCP begon ook met idealistische gewelddadige jongeren in de jaren 1920. Het werd pas volwassen eind jaren '70. 50 jaar.... In die 50 jaar wat er allemaal is gebeurd. Wie wil daar tussen leven jongelui met kapsones die politieke macht willen uitoefenen. Rennen en snel, vliegticket en tot nooit meer ziens.

Edit: 18 juni gaan ze beginnen met details uitwerken van die nationale veiligheidswet voor HK.

Edit: Wet tegen beledigen chinese volkslied is aangenomen. Kijk, verdedig jullie handel. Prima. Altijd dubbelcheck en het klopt, meerdere bronnen die hetzelfde aangeven.

NWS / Hongkong neemt wet tegen beledigen Chinees volkslied aan
https://en.wikipedia.org/wiki/National_Anthem_Ordinance

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dit was China in de jaren 1920 en hoe macht verdeeld was. Het heeft met veel bloedvergieten tot 1949/1950 geduurd tot het weer tot een geheel was gesmeedt. De handel viel uit elkaar na de revolutie van 1911 en definitief na de dood van Yuan Shikai in 1916. Een land onder een sterke centrale regering is heilig bij een grote meerderheid van de Chinezen. Het is een soort religie want anders is het ellende troef, ook buitenlandse imperialistische krachten hebben te vaak gebruik gemaakt van verdeeldheid om rijker of machtiger te worden, nooit meer is het idee. Ze hebben alles wel meegemaakt. Het belangrijkste is dat men niet vergeet want anders worden fouten herhaald.



[ Bericht 26% gewijzigd door Jellereppe op 16-06-2020 11:02:13 ]
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:00:11 #144
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193696541
Ik volg de ontwikkelingen met die nationale veiligheidswet voor HK met een schuin oog op de voet. Het is duidelijk dat ik en met mij hele volksstammen geen idee hebben hoe de politieke/bureaucratische structuur van China in elkaar steekt. Je zou denken als je Westerse media leest en op onderbuik af gaat gewoon bam doorheen Xi bepaalt dat wel, dat is zo gepiept, maar nee hoor het zit op het moment in de bureaucratische molen lees iets van als NPCSC praat daarover en hebben daar gisteren aan die nationale veiligheidswet voor HK toegevoegd ''collude with foreign forces''. Met andere woorden aanschuren/aanpappen tegen/met buitenlandse politieke leiders en figuren en partijen om de handel te destabiliseren is gisteren aan toegevoegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 19-06-2020 12:21:28 ]
  zaterdag 20 juni 2020 @ 00:57:38 #145
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193707154
De politie van Hongkong heeft 14 foto's openbaar gemaakt van tuig dat verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van een oudere man. Die man kreeg een (bak)steen op zijn schedel en overleed. Twee hoofdverdachten van 16 en 17 jaar zijn al opgepakt, maar zijn klaarblijkelijk meerdere medeverdachten die een rol speelden bij de dood van de oudere man. Die 14 medeverdachten willen ze ook graag spreken.

quote:
On Wednesday, Senior Inspector Wong Yiu-ming, of the New Territories North regional crime unit, said 14 others were wanted in connection with the case. "We have reasons to believe the 14 suspects are involved in the case," he said, adding that an HK$800,000 police reward for information still applied. The photos of the suspects, men and women mostly in masks, were posted on the force's Facebook page. Wong urged anyone with information, such as the identities of the suspects, to contact officers on 3661 3348 or 5715 7626.


[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 20-06-2020 15:17:31 ]
pi_193710926
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het Nederlandse asielbeleid kennende woont ie over een paar maanden in een kamp ergens in de Chinese woestijn.
Hoewel we in het verleden helaas dit soort incidenten hebben gehad, is het zeker niet de norm dit soort praktijken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 20 juni 2020 @ 23:20:08 #147
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193718178
We hebben onze antwoord na 12 maanden rellen. Dit is wat Xi Jinping gaat doen: nationale veiligheidswet voor HK door de bureaucratische molen en daarna implementeren. We zitten in de bureaucratische molen. Ik zal het topic een schop omhoog geven als de wet uit die bureaucratische molen is gekomen. Voor het eerst de nodige details bekend gemaakt zaterdagavond Beijing tijd over die nationale veiligheidswet voor HK. Deze opening voor destabilisatie gaat binnenkort een heel stuk sluiten. Het is ze niet in de koude kleren gaan zitten in Beijing dat bepaalde HK-figuren zoals Jimmy Lai en Joshua Wong en meer van die HK-radicalen afgelopen maanden gingen aanschuren tegen Marco Rubio, Julie Eadeh, Mike Pence, Nancy Pelosi, John Bolton en andere smerigheid. Aanschuren tegen Pompeo en Bolton figuren die jullie gele apen naar de tering zouden bombarderen om Amerikaanse hegemonie in stand te houden (foto's staan op het internet gewoon open en bloot, ik post ze niet omdat ik geen zin heb om tegen fotos van neocons naast naieve HK-mongooltjes aan te kijken, vandaar).

Naieve en idealististische jeugd deze HK-radicalen. Dit is geen spelletje van wat shops tegen de grond en restaurants boycotten en stoplichten molesteren maar het gaat een gevaarlijke grens over. Eh boyz en in mindere mate girls, bijna gefeliciteerd. Idealisme a la Elon Musk ah genot starships mensenkolonie op mars maar niet dit soort idealisme van tegen Bolton en Pompeo aanschuren. Kids toch. Het zijn keiharde neocons die jullie om hun vingertje winden met woorden als mensenrechten en democratie (spelen in op het idealisme onder die groep) terwijl hun ware aard keiharde realist/pragmaten/realpolitik is die werken voor de Amerikaanse Empire en glorie en macht en rijkdom en zien jullie meer als pawns, die aan de kant worden geschoven als het over de houdbaarheidsdatum heen is. Beijing, nee die zien jullie als lastpakken maar wel van hun eigen kin.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Details nationale veiligheidswet HK zaterdagavond 20 juni Beijing tijd bekend gemaakt. De NPC komt zondag 28 tot dinsdag 30 juni weer bij elkaar in Beijing. Staan diverse wetten op de agenda zoals de Patent Law, Law on the Protection of Minors, Data Security Law, Amendment XI to the Criminal Law, Draft Export Control Law en waarschijnlijk ook de National Security Law HK. De laatste keer dat ze een bijeen waren was donderdag 18 juni tot zaterdag 20 juni.

quote:
National security law: commission headed by Hong Kong leader and supervised by Beijing to oversee new legislation.



City's leader will also have the right to appoint former or incumbent judges - meaning foreign ones will not be expressly ruled out as previously feared. Details were outlined hours after China's top legislative body concluded its three-day meeting on laws that included the new national security legislation

Key points:

• Hong Kong government should strengthen its efforts to monitor and manage schools and societies where national security is involved

• Hong Kong government will set up a commission to safeguard national security, which will be chaired by the chief executive and include an adviser appointed by Beijing

• Hong Kong leader to appoint designated judges to preside over cases

• Common law principles such as presumption of innocence and other human rights safeguards will be ensured

• A central government agency will be set up to analyse the national security situation in Hong Kong, and 'monitor, supervise, coordinate and support' the local government's efforts, collect intelligence and handle relevant cases; mainland agents are required to follow Hong Kong laws

• Hong Kong will lead enforcement of the law except in a 'very few' cases where Beijing will retain jurisdiction

• One of the articles in that resolution includes a mandate for Hong Kong’s chief executive to educate residents on matters of sovereignty and national security.

• The new law will override local legislation should conflicts arise

The new national security law would prohibit the crimes of succession, subversion, terrorism and collusion with foreign and external influences to threaten national security. And while the city would enforce the law, mainland agents could also operate in the city when needed. It remained unclear when it would be passed but the new legislation would be the most dramatic change to the Basic Law since Hong Kong returned from British to Chinese rule in 1997.

A mainland agency, named the Office of the National Security Commissioner of the People's Republic of China in the Hong Kong Special Administrative Region, would be formed. Its responsibilities would include analysing the national security situation in Hong Kong and offering advice for critical strategies and policies. It would "monitor, supervise, coordinate and support" the local administration in defending national security, collect and analyse intelligence concerning national security and handle relevant cases in accordance with the law, according to Xinhua.

The Hong Kong government, meanwhile, would need to establish "a commission to safeguard national security". It would be chaired by the chief executive, and consist of at least 10 other members - including the city's ministers for finance, justice, administration and security - as well as the heads of police and customs.

Het Britse onafhankelijke persbureau Reuters heeft een poll gehouden in HK over wat men denkt van die nog niet ingevoerde nationale veiligheidswet voor HK. Dit is het resultaat.

https://thehill.com/homen(...)uters-in-1960s-1970s



[ Bericht 11% gewijzigd door Jellereppe op 27-06-2020 21:08:12 ]
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:19:55 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193778762
LiYuan6 twitterde op woensdag 24-06-2020 om 11:55:23 He was a little pink who defended China against its critics on Twitter. Then Beijing restricted int'l flights & he became one of many Chinese who were stranded abroad. "My feelings are increasingly complicated.The country I loved doesn’t want me back.” https://t.co/1UDfhUmJjz reageer retweet
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:03:00 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193854860
joshuawongcf twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 04:41:08 [End of Hong Kong, Beginning of Reign of Terror]

1. #Beijing has just passed the sweeping #nationalsecuritylaw. It marks the end of Hong Kong that the world knew before. https://t.co/QouY6Itr1O reageer retweet
joshuawongcf twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 04:41:08 2. From now on, #Hongkong enters a new era of reign of terror, just like #Taiwan’s White Terror period in history, with arbitrary prosecutions, black jails, secret trials, forced confessions, media clampdowns and political censorship. reageer retweet
joshuawongcf twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 04:41:09 3. With sweeping powers and ill-defined law, the city will turn into a #secretpolicestate. #HongKongProtesters now face high possibilities of being extradited to China’s courts for trials and life sentences. reageer retweet
joshuawongcf twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 04:41:09 4. However, even under the ill wind of #China’s direct authoritarian rule, #Hongkongers will continue to fight for our freedoms and democracy for the city’s next generations. When justice fails, our fight goes on.



Photo: Lam Yik Fei reageer retweet
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:02:59 #150
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193858029
De nationale veiligheidswet voor HK is vandaag ondertekend door Xi Jinping. HK heeft een eigen mini-constitutie de zogenoemde Basic Law. De volgende stap in dit proces is dat die nationale veiligheidswet nu in die mini-constitutie (Hong Kong Basic Law) moet gaan worden opgenomen door de Basic Law Drafting Committee. Waarschijnlijk gaat de Basic Law Drafting Committee daar een dezer dagen aan beginnen. Wie weet zelfs al op woensdag 1 juli '20.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_Basic_Law

https://en.wikipedia.org/(...)w_Drafting_Committee

quote:
In a statement issued at 6pm on Tuesday, Xinhua news agency confirmed that the new law - which would prohibit acts of secession, subversion, terrorism and collusion with foreign forces to endanger national security - had been passed by Beijing's top legislative body.

The six-chapter law, which consists of 66 articles, had clearly stipulated the responsibilities of the institutions responsible for maintaining national security in the Hong Kong Special Administrative Region and defined the four offences, it said.



[ Bericht 30% gewijzigd door Jellereppe op 30-06-2020 13:27:19 ]
pi_193858973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:02 schreef Jellereppe het volgende:
De nationale veiligheidswet voor HK is vandaag ondertekend door Xi Jinping. HK heeft een eigen mini-constitutie de zogenoemde Basic Law. De volgende stap in dit proces is dat die nationale veiligheidswet nu in die mini-constitutie (Hong Kong Basic Law) moet gaan worden opgenomen door de Basic Law Drafting Committee. Waarschijnlijk gaat de Basic Law Drafting Committee daar een dezer dagen aan beginnen. Wie weet zelfs al op woensdag 1 juli '20.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_Basic_Law

https://en.wikipedia.org/(...)w_Drafting_Committee
[..]

Wel raar dat de inhoud van zo'n belangrijke wet pas een dag van tevoren wordt gepubliceerd. Je zou toch op zijn minst transparant kunnen zijn over de inhoud van de wet? Daarnaast is deze wet gewoon een aanval op de democratische rechtstaat. Dit is een wet waarvoor er gewoon geen meerderheid is in Hongkong. Puur gericht om de mensen die een mening hebben dat jou niet aanstaat de mond te snoeren (en dan ben ik nog geen eens voor een onafhankelijk HK).

Het puur focussen op relschoppers doet ondersneeuwen naar de vraag waarom sommigen naar onafhankelijkheid naar streven. Namelijk omdat China een steeds grotere invloed heeft op HK en China niet de basale mensenrechten respecteert.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 19:45:24 #152
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193863390
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:21 schreef vijfhonderddertig het volgende:

[..]

Wel raar dat de inhoud van zo'n belangrijke wet pas een dag van tevoren wordt gepubliceerd. Je zou toch op zijn minst transparant kunnen zijn over de inhoud van de wet? Daarnaast is deze wet gewoon een aanval op de democratische rechtstaat. Dit is een wet waarvoor er gewoon geen meerderheid is in Hongkong. Puur gericht om de mensen die een mening hebben dat jou niet aanstaat de mond te snoeren (en dan ben ik nog geen eens voor een onafhankelijk HK).

Het puur focussen op relschoppers doet ondersneeuwen naar de vraag waarom sommigen naar onafhankelijkheid naar streven. Namelijk omdat China een steeds grotere invloed heeft op HK en China niet de basale mensenrechten respecteert.
De inhoud, alle 66 artikels, van die nationale veiligheidswet voor HK zijn vandaag pas om 23:00 uur openbaar gemaakt voor het publiek in HK. Ik las iets van Tuesday 11:00 pm. PM is toch 23:00 in de avond?

Edit: Ja, volgens google wel.

quote:
The law will come into effect on 1 July, the 23rd anniversary of the city's handover to China from British rule.

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-52765838


[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 30-06-2020 22:21:31 ]
pi_193865823
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De inhoud, alle 66 artikels, van die nationale veiligheidswet voor HK zijn vandaag pas om 23:00 uur openbaar gemaakt voor het publiek in HK. Ik las iets van Tuesday 11:00 pm. PM is toch 23:00 in de avond?

Edit: Ja, volgens google wel.
[..]

Dat is toch gewoon een dikke middelvinger aan de inwoners van Hongkong en het 'een land, twee systemen'-principe. Er is duidelijk geen meerderheid om deze wet in te voeren en dan omzeilt China gewoon de LegCo voor deze wet. Het zou de Hongkongse overheid sieren dat zij wel eens naar de inwoners van HK te luisteren, in plaats van enkel naar Beijing. De HKse overheid zou er voor alle Hongkongers moeten zijn en niet andersom.

Ik wil eraan toevoegen dat ik niets tegen de Chinezen zelf heb en ik hun alle geluk en rijkdom toewens.
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:15:52 #154
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193867030
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:41 schreef vijfhonderddertig het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon een dikke middelvinger aan de inwoners van Hongkong en het 'een land, twee systemen'-principe. Er is duidelijk geen meerderheid om deze wet in te voeren en dan omzeilt China gewoon de LegCo voor deze wet. Het zou de Hongkongse overheid sieren dat zij wel eens naar de inwoners van HK te luisteren, in plaats van enkel naar Beijing. De HKse overheid zou er voor alle Hongkongers moeten zijn en niet andersom.

Ik wil eraan toevoegen dat ik niets tegen de Chinezen zelf heb en ik hun alle geluk en rijkdom toewens.
Hier een link naar de wet in kwestie voor geinteresseerden die het Chinese schrift goed machtig zijn.

https://t.co/VSrmT09eKu?amp=1

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 01-07-2020 00:37:06 ]
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:27:14 #155
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193867088
Een onofficiele Engelse vertaling van transitjam.com.

https://transitjam.files.(...)nal-security-law.pdf

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 01-07-2020 00:34:43 ]
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:55:00 #156
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_193867206
Met die nieuwe regels is het freehongkong nu officieel verloren.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_193870298
Hoppa weer tientallen gearresteerd. Die zien we nooit meer terug..


Internationale reacties ook weer zwak.. die hebben hongkong ook gewoon afgeschreven nu.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193870351
Bye bye Hongkong.

Internationaal idd erg zwak weer, zoals altijd. We laten China gewoon z'n gang gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193870667
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:49 schreef Discombobulate het volgende:
Bye bye Hongkong.

Internationaal idd erg zwak weer, zoals altijd. We laten China gewoon z'n gang gaan.
Wat wil jij doen?
Zondagochtend was een 92-jarige Korea-veteraan in de uitzending van O.V.T., die als motivatie van zijn vrijwillige missie als militair in Korea onder andere aangaf, dat als Korea zou vallen, dat dan China Taiwan zou gaan innemen.
?? Taiwan zat in 1950 nog in een soort burgeroorlog met de PRC, en was nog niet eens een jaar onafhankelijk of los van China.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:34:30 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193871001
SCMPHongKong twitterde op woensdag 01-07-2020 om 10:25:21 Police fire rubber bullets and pepper balls at protesters occupying the road outside the Central Library in Causeway Bay.

Video: SCMP/Kathleen Magramo https://t.co/ghvSqElJeK reageer retweet
pi_193871035
Hong Kong wordt gewoon onder onze ogen geannexeerd :') Taiwan is next
pi_193871306
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:12 schreef Idisrom het volgende:
Wat wil jij doen?
Geen idee, maar niet niks. Protesten de kop indrukken en bestraffen met potentieel levenslange gevangenisstraf is buitengewoon een autoritair en dictatoriale rotstreek van China.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:03:17 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193871575
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Geen idee, maar niet niks. Protesten de kop indrukken en bestraffen met potentieel levenslange gevangenisstraf is buitengewoon een autoritair en dictatoriale rotstreek van China.
China is een heel eng land maar er valt weinig te doen in dit geval behalve mensen eventueel politiek asiel aanbieden
pi_193871634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

China is een heel eng land maar er valt weinig te doen in dit geval behalve mensen eventueel politiek asiel aanbieden
Je kan genoeg doen natuurlijk. Geen Chinese studenten in de EU en de VS binnenlaten bijvoorbeeld. Simpel en sterk signaal. Gaat natuurlijk gezeik opleveren maar niks doen is volgens mij geen optie.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:08:35 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193871665
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je kan genoeg doen natuurlijk. Geen Chinese studenten in de EU en de VS binnenlaten bijvoorbeeld. Simpel en sterk signaal. Gaat natuurlijk gezeik opleveren maar niks doen is volgens mij geen optie.
het moet wel haalbaar zijn en ze moeten er wakker van liggen, ik denk niet dat studenten niet toelaten China op andere gedachten zal brengen.
pi_193871666
HongKongFP twitterde op woensdag 01-07-2020 om 08:50:36 Outside Causeway Bay's Times Square mall, the crowd began marching as they raised a hand gesture that signals "five demands, not one less" and chanted democracy slogans such as "fight for freedom, stand with #HongKong."

#NationalSecurityLaw https://t.co/5CnTAu8a9j reageer retweet
pi_193871798
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

China is een heel eng land maar er valt weinig te doen in dit geval behalve mensen eventueel politiek asiel aanbieden
Ik weet ook niet hoe je ze hard kan raken, maar dat het moet gebeuren lijkt me duidelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:23:36 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193871853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe je ze hard kan raken, maar dat het moet gebeuren lijkt me duidelijk.
eens maar ze zijn inmiddels economisch zo belangrijk geworden dat je ze niet kan raken zonder er zelf veel last van te hebben en als het op opoffering aankomt zijn de meeste landen niet zo happig meer
pi_193872316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

het moet wel haalbaar zijn en ze moeten er wakker van liggen, ik denk niet dat studenten niet toelaten China op andere gedachten zal brengen.
Het is natuurlijk haalbaar itt een economisch boycot ofzo. Je weigert gewoon Chinezen in te schrijven net als dat met Iraniërs gebeurd op sommige faculteiten.

En ik denk dat China er wel wakker van ligt, die miljoenen Chinese studenten die elk jaar in het buitenland studeren zijn hartstikke belangrijk voor ze.

En nee, ze gaan daardoor niet hun werkwijze mbt Hong Kong wijzigen, daar willen ze best oorlog voor voeren. Maar niks doen zorgt er alleen maar voor dat ze dit ook met andere gebieden gaan doen, op de lange termijn.
pi_193872382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:51 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Het is natuurlijk haalbaar itt een economisch boycot ofzo. Je weigert gewoon Chinezen in te schrijven net als dat met Iraniërs gebeurd op sommige faculteiten.

En ik denk dat China er wel wakker van ligt, die miljoenen Chinese studenten die elk jaar in het buitenland studeren zijn hartstikke belangrijk voor ze.

En nee, ze gaan daardoor niet hun werkwijze mbt Hong Kong wijzigen, daar willen ze best oorlog voor voeren. Maar niks doen zorgt er alleen maar voor dat ze dit ook met andere gebieden gaan doen, op de lange termijn.
Wij gaan net zo weinig doen als in de jaren '30 van de vorige eeuw. Toen was Japan de grote agressor, dat vanaf 1931 maar los mocht gaan als een beest in grote delen van China.
pi_193873186
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:55 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Wij gaan net zo weinig doen als in de jaren '30 van de vorige eeuw. Toen was Japan de grote agressor, dat vanaf 1931 maar los mocht gaan als een beest in grote delen van China.
Ik verwacht er ook niet veel van maar om te zeggen dat je geen mogelijkheden hebt zonder gelijk alles op z'n kop te zetten is niet waar. Er zijn altijd mogelijkheden.
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:05:37 #172
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193877143
Even een klaagzang. Dit verbaast mij niks meer, maar verdomme Wikipedia is toch geen objectieve enclopedie meer. Het fenomeen wordt in Hongkong protesten en in de VS rellen genoemd. Ook die foto's zijn met een agenda gekozen. Luitjes, alles wat jullie lezen gebruik jullie hersenpannen want gaat veel propaganda rond op het worldwideweb. Gebruik jullie grijze breien want die zijn niet voor niks in jullie schedels gedumpt de een slimmer of dommer dan de andere soit. Wollah, we worden overstelpt met propaganda en half propaganda in tekst/taal/kleur/foto's/leugens/half-leugens van experts, antropologen, en andere hocus pocus pas dat half waar en half politieke agenda is en meer om bepaalde reacties uit te lokken in deze Information Age akaa digital agos. Ik word eng van. Wikipedia moet voor zorgen dat het zo objectief mogelijk is en niet dat editors met een politieke agenda als botergeile mannen op lekkere dames of honingbijen op bloemen en suikers en strontvliegen op stront op afvliegen/springen/rennen/huppelen/kruipen om de hele pagina naar hun politieke kleur te editen. Ik heb het ook gemerkt bij meerdere pagina's. Zitten gassies tussen die alleen bezig zijn met editen met als doel hun politieke agenda verspreiden op Wikipedia. Het is niet mooi.





[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 01-07-2020 18:33:46 ]
  donderdag 2 juli 2020 @ 07:54:05 #173
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193884440
Ja want in Hong Kong worden ook dagelijks winkels geplunderd en in brand gestoken :')

Gelukkig heeft mijn vriendin haar BNO paspoort een half jaar geleden ontvangen. HongKong is verloren helaas.

De enige die wellicht een vuist maakt is de VS. alsof Europa iets gaat doen. Slappe hap zoals altijd
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 08:57:55 #174
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_193884969
Wat een ophef over een Chinese binnenlandse aangelegenheid. :o
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:02:00 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193885009
joshuawongcf twitterde op woensdag 01-07-2020 om 10:44:48 Less than 24 hours after the law comes to effect, the most absurd thing happened when a #HKer that chanted "Long Live Liverpool" was accused by #hkpolice for inciting HK independence. Most importantly, #Beijing can use this law to arrest foreigners or foreign companies in #HK. https://t.co/zzDpAFmfXz https://t.co/TRYBxFHx7M reageer retweet
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 09:09:09 #176
8781 crew  Frutsel
pi_193885081
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je kan genoeg doen natuurlijk. Geen Chinese studenten in de EU en de VS binnenlaten bijvoorbeeld. Simpel en sterk signaal. Gaat natuurlijk gezeik opleveren maar niks doen is volgens mij geen optie.
Uberhaupt geen Chinezen meer toelaten is veel beter, net als geen handel meer drijven.
Idem met Rusland... maar ja... Europa... teveel afhankelijk he.. kan ons dat 'verrotte' Hongkong schelen, als we ons account bij Ali Express maar houden.
pi_193886879
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Uberhaupt geen Chinezen meer toelaten is veel beter, net als geen handel meer drijven.
Idem met Rusland... maar ja... Europa... teveel afhankelijk he.. kan ons dat 'verrotte' Hongkong schelen, als we ons account bij Ali Express maar houden.
Rusland gaat nog wel klappen krijgen als we eindelijk van de fossiele brandstoffen afzijn.
Gas is zijn enigste troef. China daarentegen zijn we te laat mee. Hebben echter het geluk dat Rusland er tussen ligt dus een invasie zal niet gebeuren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 11:40:46 #178
8781 crew  Frutsel
pi_193887005
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Rusland gaat nog wel klappen krijgen als we eindelijk van de fossiele brandstoffen afzijn.
Gas is zijn enigste troef. China daarentegen zijn we te laat mee. Hebben echter het geluk dat Rusland er tussen ligt dus een invasie zal niet gebeuren.
Tenzij ze het samen doen :P
pi_193887016
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Tenzij ze het samen doen :P
Zijn niet bepaald vriendjes.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 11:43:29 #180
8781 crew  Frutsel
pi_193887051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zijn niet bepaald vriendjes.
Waaruit blijkt dat?
Common-interests in deze. Vijand van mijn vijand is mijn vriend.
pi_193888068
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Rusland gaat nog wel klappen krijgen als we eindelijk van de fossiele brandstoffen afzijn.
Tijd van Rusland als grote geopolitieke speler verbrokkeld binnen de komende decennia denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193888301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Rusland gaat nog wel klappen krijgen als we eindelijk van de fossiele brandstoffen afzijn.
Gas is zijn enigste troef. China daarentegen zijn we te laat mee. Hebben echter het geluk dat Rusland er tussen ligt dus een invasie zal niet gebeuren.
Gas en olie is niet de enigste troef. Het barst er van de metalen. Mensen onderschatten het belang van metalen zoals bijvoorbeeld aluminium etc etc etc. Men heeft het maar steeds over olie en gas. Maar er is meer nodig dan alleen gas en olie uit de aardbodem. Maakt verder ook niet meer zoveel uit. China heeft inmiddels Rusland al wel onder controle. Zonder een schot te lossen heeft China straks de controle over de grondstoffen. Van metalen tot fossiele producten.
pi_193889973
Heel treurig om te zien dit, vaarwel Hongkong.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:46:40 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 2 juli 2020 @ 17:25:44 #185
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193891747
Zheng Yanxiong is op 3 juli 2020 ingezworen als de eerste directeur van de Office for Safeguarding National Security of the CPG in the HKSAR die gaat toezien op nationale veiligheid (afscheiding, terrorisme, samenwerking met vijandige buitenlandse partijen, landen, politici en activiteiten gericht op regime change) in de semi-autonome stad. Directeur Zheng Yanxiong wordt bijgestaan door een linker- en rechterhand genaamd Li Jiangzhou (Deputy Director I) en Sun Qingye (Deputy DIrector II). Carrie Lam moet werk verrichten. Ze vangt 568.000 dollar per jaar als salaris. Ze krijgt veel shit tegen zich aan, boksbal, dus moet wat tegenover staan. Als ze maar tot minimaal juli 2022 volmaakt is het idee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zheng_Yanxiong

https://en.wikipedia.org/(...)the_CPG_in_the_HKSAR

https://en.wikipedia.org/(...)dministrative_Region

[ Bericht 19% gewijzigd door Jellereppe op 04-07-2020 23:03:06 ]
  zaterdag 4 juli 2020 @ 09:27:47 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193919417
SCMPHongKong twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 09:18:35 Hong Kong national security law: city ministers slam Canada for suspending extradition treaty https://t.co/o6IxpR8gem reageer retweet
  zaterdag 4 juli 2020 @ 18:27:57 #187
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193927150
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:57 schreef onlogisch het volgende:
Wat een ophef over een Chinese binnenlandse aangelegenheid. :o
Toenemende Chinese statuur en macht dus ophef in Angelsaksische kringen met name. Moslims kunnen met ze mee praten als het gaat om zulke frustraties (x 1.000.000 dat dan weer wel maar toch) aan de andere kant van het spectrum. Die hebben ook niet bepaald genoten van Amerikaanse macht of wat te denken van Latijns-Amerika. Toen werkten ze mee als coalition of the willing of waren ze muisstil. Wat telt is macht. Daarna volgt de rest. Hell, je kunt zelfs een aardige militaire coalitie genaamd Coalition of the Willing bij elkaar krijgen na genoeg politieke en media-propaganda over Iraakse massavernietigingswapens. Blair, Bush, Rasmussen (Denemarken), Balkenende (Nederland) en andere oorlogscriminelen niks mee gebeurd. Poppenkast en nephysterie. Om af te sluiten met een positieve noot heeft Jacques Chirac wel mijn respect verdiend. Moge hij in vrede rusten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Coalition_of_the_willing

https://en.wikipedia.org/wiki/Media_coverage_of_the_Iraq_War

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 05-07-2020 01:56:00 ]
pi_193933533
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Toenemende Chinese statuur en macht dus ophef in Angelsaksische kringen met name. Moslims kunnen met ze mee praten als het gaat om zulke frustraties (x 1.000.000 dat dan weer wel maar toch) aan de andere kant van het spectrum. Die hebben ook niet bepaald genoten van Amerikaanse macht of wat te denken van Latijns-Amerika. Toen werkten ze mee als coalition of the willing of waren ze muisstil. Wat telt is macht. Daarna volgt de rest. Hell, je kunt zelfs een aardige militaire coalitie genaamd Coalition of the Willing bij elkaar krijgen na genoeg politieke en media-propaganda over Iraakse massavernietigingswapens. Blair, Bush, Rasmussen (Denemarken), Balkenende (Nederland) en andere oorlogscriminelen niks mee gebeurd. Poppenkast en nephysterie. Om af te sluiten met een positieve noot heeft Jacques Chirac wel mijn respect verdiend. Moge hij in vrede rusten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Coalition_of_the_willing

https://en.wikipedia.org/wiki/Media_coverage_of_the_Iraq_War

Gelukkig kunnen jij en ik wel kritiek hebben op het handelen van Westerse landen. Kritiek hebben op de Hongkongse overheid kunnen ze in Hongkong niet meer, het overtreden van de nieuwe wet kan leiden tot een levenslange gevangenisstraf.
pi_193945666
De spreekwoordelijke boekverbranding gaat van start.

https://nos.nl/artikel/23(...)theken-hongkong.html
pi_193948595
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:02 schreef vijfhonderddertig het volgende:
De spreekwoordelijke boekverbranding gaat van start.

https://nos.nl/artikel/23(...)theken-hongkong.html
My thoughts exactly toen ik zojuist een Engelstalige stuk erover las.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 6 juli 2020 @ 04:50:37 #191
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193953376
Ze hebben het duidelijk onderschat in Beijing. Wat eilanden, handen grotendeels vanaf, weinig tot geen hervormingen sinds 1997. Nu pas een nationale veiligheidswet. Dat had jaren terug moeten gebeuren. Wollah, ze hebben het overduidelijk onderschat. Geen twijfel mogelijk. Ik ben niet blind. Deze huidige generatie HK-jeugd kunnen ze beter afschrijven (iets met billen en blaren, ze hebben de stad bewust wagenwijd opengelaten voor allerlei vijandelijke invloeden zelfs op het gebied van politiek en cultuur en onderwijs en media) en concentreren op de volgende generatie. Hopelijk hervormen ze daarvoor het onderwijs: nieuwe leiding, nieuwe leraren, nieuwe lespakket en dergelijke. Weg met dat liberale lespakket wat ze wordt aangeboden. Zie je in West-Europese scholen vuistdikke Chinese lespakket Confuciaanse waarden aangeboden worden. Nee toch, weg mee. Neem Chinese historie op in het lespakket van HK. Geef ze een Chinese identiteit want dat ontbreekt als ik van veraf na ze kijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door Jellereppe op 06-07-2020 05:09:57 ]
  maandag 6 juli 2020 @ 07:40:11 #192
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193953900
Ah de Chinese historie waarvan het grootste gedeelte in het museum in Taipei staat?

De historie die het communistische regime de afgelopen 70 jaar heeft proberen te wissen. Wat een verrijking :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193954321
Dus de afspraken van 1997 hebben ze nu dus versnelt ingezet. Mag toch eigenlijk geen verrassing zijn dat dit allemaal gebeurd. Gebeurd al jaren in andere regio`s en het begint eerst met main land Chinezen in de regio laten wonen en dan langzaam overnemen van instanties om dan met harde hand de boel over te nemen met *wij zijn goed, jullie zijn slecht dus bek houden* tactieken,,,,,,, Vaak gebruikt door Communisten en extreem linkse groepen.
pi_193954756
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 04:50 schreef Jellereppe het volgende:
Ze hebben het duidelijk onderschat in Beijing. Wat eilanden, handen grotendeels vanaf, weinig tot geen hervormingen sinds 1997. Nu pas een nationale veiligheidswet. Dat had jaren terug moeten gebeuren. Wollah, ze hebben het overduidelijk onderschat. Geen twijfel mogelijk. Ik ben niet blind. Deze huidige generatie HK-jeugd kunnen ze beter afschrijven (iets met billen en blaren, ze hebben de stad bewust wagenwijd opengelaten voor allerlei vijandelijke invloeden zelfs op het gebied van politiek en cultuur en onderwijs en media) en concentreren op de volgende generatie. Hopelijk hervormen ze daarvoor het onderwijs: nieuwe leiding, nieuwe leraren, nieuwe lespakket en dergelijke. Weg met dat liberale lespakket wat ze wordt aangeboden. Zie je in West-Europese scholen vuistdikke Chinese lespakket Confuciaanse waarden aangeboden worden. Nee toch, weg mee. Neem Chinese historie op in het lespakket van HK. Geef ze een Chinese identiteit want dat ontbreekt als ik van veraf na ze kijk.
Ik snap echt niet waarom jij achterstaat om de vrijheden van Hongkongers in te perken. Zeg maar dag tegen vrijheid van onderwijs. Wat is er mis mee met het onderwijs van nu? Dat de CCP miljoenen doden op hun conto hebben staan, mag toch in de boeken staan? Zeker als ze zelf op het vasteland alleen maar de versie van de geschiedenis te zien krijgt die de CCP wil dat je weet.

In Europese scholen is er tenminste vrijheid van onderwijs en als een school dat lespakket zou willen, dan kan dat naast het verplichte curriculum. In Nederland bijvoorbeeld wordt Mandarijn gegeven door lespakketten gefinancierd door de Chinese overheid, boeken die in lijn zijn van de CCP (of in ieder geval de CCP niet bekritiseren). In Nederland is gewoon vrijheid van informatie, je kunt gewoon boeken met Confuciaanse waarden gewoon bestellen of zijn op andere wijzen beschikbaar. Daarnaast wordt Chinese geschiedenis wel degelijk onderwezen in HK.

In Hongkong gaat men er nu op achteruit, daar zijn boeken over democratie uit de bibliotheken gehaald door de overheid. In China zou het niet veel beter gaan. Ik neem aan dat er geen boeken of informatie te vinden valt over de wandaden van de CCP.

Bovendien geniet je hier van alle vrijheden op een Nederlands forum, om een anti-liberaal gedachtegoed te verspreiden. Besef je wel dat dat andersom in China (en straks in Hongkong) niet mogelijk is, dus een liberaal gedachtegoed verspreiden op een Chinees forum.
  maandag 6 juli 2020 @ 10:34:05 #195
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193955495
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:29 schreef vijfhonderddertig het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom jij achterstaat om de vrijheden van Hongkongers in te perken. Zeg maar dag tegen vrijheid van onderwijs. Wat is er mis mee met het onderwijs van nu? Dat de CCP miljoenen doden op hun conto hebben staan, mag toch in de boeken staan? Zeker als ze zelf op het vasteland alleen maar de versie van de geschiedenis te zien krijgt die de CCP wil dat je weet.

In Europese scholen is er tenminste vrijheid van onderwijs en als een school dat lespakket zou willen, dan kan dat naast het verplichte curriculum. In Nederland bijvoorbeeld wordt Mandarijn gegeven door lespakketten gefinancierd door de Chinese overheid, boeken die in lijn zijn van de CCP (of in ieder geval de CCP niet bekritiseren). In Nederland is gewoon vrijheid van informatie, je kunt gewoon boeken met Confuciaanse waarden gewoon bestellen of zijn op andere wijzen beschikbaar. Daarnaast wordt Chinese geschiedenis wel degelijk onderwezen in HK.

In Hongkong gaat men er nu op achteruit, daar zijn boeken over democratie uit de bibliotheken gehaald door de overheid. In China zou het niet veel beter gaan. Ik neem aan dat er geen boeken of informatie te vinden valt over de wandaden van de CCP.

Bovendien geniet je hier van alle vrijheden op een Nederlands forum, om een anti-liberaal gedachtegoed te verspreiden. Besef je wel dat dat andersom in China (en straks in Hongkong) niet mogelijk is, dus een liberaal gedachtegoed verspreiden op een Chinees forum.
Ik heb veel woorden aan vuil gemaakt. Je kunt alles nalezen in deze reeks. Het is niet nodig om alles te blijven herkauwen. Het werd in ieder geval breed tijd voor die nationale veiligheidswet.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:06:44 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193955858
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik heb veel woorden aan vuil gemaakt. Je kunt alles nalezen in deze reeks. Het is niet nodig om alles te blijven herkauwen. Het werd in ieder geval breed tijd voor die nationale veiligheidswet.
doe dat dan zelf ook niet engerd
  maandag 6 juli 2020 @ 11:10:12 #197
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193955894
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

doe dat dan zelf ook niet engerd
De engerds zijn vooral jullie Germaanse blanken met alle culturele arrogantie die bij komt kijken. Een belachelijk klein aantal van 53 landen hebben zich volgens Axios achter de Chinezen geschaard tijdens een stemming in de VN. :Laten we zeggen dat alleen 50% het een goed initiatief vindt dan kom je uit op 26 landen. Er zijn veel engerds op deze wereld. Kerel, je moet leren omgaan met andere opinies.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 06-07-2020 11:16:39 ]
  maandag 6 juli 2020 @ 11:15:54 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193955993
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:10 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De engerds zijn vooral jullie Germaanse blanken met alle culturele arrogantie die bij komt kijken. 53 landen hebben zich achter de Chinezen geschaard tijdens een stemming in de VN. Jullie zijn in de minderheid als het gaat om wat zich afspeelt in HK en nog van een hoog toren afblazen.
:D wiens brood men eet diens woord men spreekt, sta je bij Xi op de loonlijst? En die 53 landen, wow indrukwekkend.
Supporting: China, Antigua and Barbuda, Bahrain, Belarus, Burundi, Cambodia, Cameroon, Central African Republic, Comoros, Congo-Brazzaville, Cuba, Djibouti, Dominica, Egypt, Equatorial Guinea, Eritrea, Gabon, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Iran, Iraq, Kuwait, Laos, Lebanon, Lesotho, Mauritania, Morocco, Mozambique, Myanmar, Nepal, Nicaragua, Niger, North Korea, Oman, Pakistan, Palestine, Papua New Guinea, Saudi Arabia, Sierra Leone, Somalia, South Sudan, Sri Lanka, Sudan, Suriname, Syria, Tajikistan, Togo, UAE, Venezuela, Yemen, Zambia and Zimbabwe.
Opposing: Australia, Austria, Belgium, Belize, Canada, Denmark, Estonia, Finland, France, Iceland, Ireland, Germany, Japan, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Marshall Islands, Netherlands, New Zealand, Norway, Palau, Slovakia, Slovenia, Sweden, Switzerland, and the U.K.
The U.S. has been highly critical of China over the law, but withdrew from the Human Rights Council in 2018.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:17:14 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193956016
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:10 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een belachelijk klein aantal van 53 landen hebben zich volgens Axios achter de Chinezen geschaard tijdens een stemming in de VN. :Laten we zeggen dat alleen 50% het een goed initiatief vindt dan kom je uit op 26 landen. Er zijn veel engerds op deze wereld. Kerel, je moet leren omgaan met andere opinies.
dat is het mooie in dit land, enge meningen mogen ook maar dan mag ik dan weer wat van zeggen zonder dat m'n kop eraf gaat.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:25:14 #200
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193956168
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is het mooie in dit land, enge meningen mogen ook maar dan mag ik dan weer wat van zeggen zonder dat m'n kop eraf gaat.
Er is niks engs aan mijn mening gast. Je doet net alsof al die witte opinies het woord van Almachtige God is en daarmee sowieso altijd bon ton. Na de zooi die men van het Midden-Oosten heeft gemaakt veeg ik daar zo'n beetje mijn reet mee af. Orde herstellen, weer grip krijgen op een stad op het Chinese vasteland, daar sta ik voor als het gaat om de relatie China-HK.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:26:31 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193956190
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Er is niks engs aan mijn mening gast. Je doet net alsof al die witte opinies het woord van Almachtige God en dus goed is. Na de rotzooi die men van het Midden-Oosten heeft gemaakt veeg ik daar zo'n beetje mijn reet mee af.
ik maak zelf uit wat of wie ik eng vind, iemand die het normaal vindt dat mondjes gesnoerd worden zoals jij die is eng wat mij betreft.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:33:05 #202
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193956306
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik maak zelf uit wat of wie ik eng vind, iemand die het normaal vindt dat mondjes gesnoerd worden zoals jij die is eng wat mij betreft.
Weet je hoe de CCP is ontstaan, kerel?
  maandag 6 juli 2020 @ 12:01:29 #203
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193956773
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Er is niks engs aan mijn mening gast. Je doet net alsof al die witte opinies het woord van Almachtige God is en daarmee sowieso altijd bon ton. Na de zooi die men van het Midden-Oosten heeft gemaakt veeg ik daar zo'n beetje mijn reet mee af. Orde herstellen, weer grip krijgen op een stad op het Chinese vasteland, daar sta ik voor als het gaat om de relatie China-HK.
Jij geeft dus niets om de mensen. Het mooie is dat als zo'n wet in NL wordt ingevoerd jij een van de eerste bent die achter de tralies zal verdwijnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 juli 2020 @ 14:11:48 #204
131800 Tarado
capô de fusca
  maandag 6 juli 2020 @ 16:03:26 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193959544
RTLnieuws twitterde op maandag 06-07-2020 om 16:02:21 De bedrijven willen niet meewerken aan het schenden van mensenrechten https://t.co/bsk4LhSmxl reageer retweet
quote:
WhatsApp en Telegram werken niet meer mee met dataverzoeken Hongkong
pi_193961215
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:10 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De engerds zijn vooral jullie Germaanse blanken met alle culturele arrogantie die bij komt kijken. Een belachelijk klein aantal van 53 landen hebben zich volgens Axios achter de Chinezen geschaard tijdens een stemming in de VN. :Laten we zeggen dat alleen 50% het een goed initiatief vindt dan kom je uit op 26 landen. Er zijn veel engerds op deze wereld. Kerel, je moet leren omgaan met andere opinies.
Wie zegt dat wij allemaal blanken zijn. Wat is dit voor taalgebruik? Jij denkt echt dat de kritiek tegen de Chinezen zelf is en je voelt je aangesproken als iemand vindt dat wat in China gebeurt niet door de beugel kan. Je moet echt je persoonlijke gevoelens scheiden van de kritiek op de Chinese regering. Ben je vroeger gepest vanwege je Aziatische uiterlijk? Ik snap de pijn van gepest zijn en dat dat nog steeds gebeurt (zie begin corona), maar je moet wat er in HK gebeurt echt los zien van je persoonlijke ervaringen t.o.v. blanken. Er zijn ook gewoon etnische Chinezen die wel vrijheid, democratie en een rechtvaardige samenleving willen. Dat is waar Hongkongers voor vechten.
pi_193961257
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Er is niks engs aan mijn mening gast. Je doet net alsof al die witte opinies het woord van Almachtige God is en daarmee sowieso altijd bon ton. Na de zooi die men van het Midden-Oosten heeft gemaakt veeg ik daar zo'n beetje mijn reet mee af. Orde herstellen, weer grip krijgen op een stad op het Chinese vasteland, daar sta ik voor als het gaat om de relatie China-HK.
Ik denk dat de orde sowieso niet hersteld hoeft te worden als ze niet begonnen met de uitleveringswet aan China. China kent namelijk geen onafhankelijke rechters, want rechters zijn ondergeschikt aan de partij. Dat maakt de uitleveringswet zo controversieel en dat is waarom de protesten zijn begonnen.

Er was gewoon niks aan de hand geweest als China HK zijn gang liet gaan.
  maandag 6 juli 2020 @ 18:27:24 #208
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193961795
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:10 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De engerds zijn vooral jullie Germaanse blanken met alle culturele arrogantie die bij komt kijken. Een belachelijk klein aantal van 53 landen hebben zich volgens Axios achter de Chinezen geschaard tijdens een stemming in de VN. :Laten we zeggen dat alleen 50% het een goed initiatief vindt dan kom je uit op 26 landen. Er zijn veel engerds op deze wereld. Kerel, je moet leren omgaan met andere opinies.
Heel simpel, heel veel bemoeienis vanuit het westen met het midden of verre oosten, met zuid of midden Amerika, met Afrika is verre van in orde. Voorbeelden te over.

Maar waarom is dat feit een verdediging voor het feit dat de Chinese machthebbers hun bevolking onderdrukken, genocide plegen op bevolkingsgroepen, mensen zonder proces opsluiten of laten verdwijnen, enzovoort. En ga dat nou niet ontkennen, dat is zo vermoeiend. En ga ook niet lopen zeiken over millennia aan Chinese geschiedenis, de huidige machthebbers hebben geen enkele relatie met dat verleden.

Kortom wat maakt dat het volgens jou een goed idee is je eigen bevolking te onderdrukken, vermoorden of verminken?
  maandag 6 juli 2020 @ 18:57:08 #209
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193962244
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Heel simpel, heel veel bemoeienis vanuit het westen met het midden of verre oosten, met zuid of midden Amerika, met Afrika is verre van in orde. Voorbeelden te over.

Maar waarom is dat feit een verdediging voor het feit dat de Chinese machthebbers hun bevolking onderdrukken, genocide plegen op bevolkingsgroepen, mensen zonder proces opsluiten of laten verdwijnen, enzovoort. En ga dat nou niet ontkennen, dat is zo vermoeiend. En ga ook niet lopen zeiken over millennia aan Chinese geschiedenis, de huidige machthebbers hebben geen enkele relatie met dat verleden.

Kortom wat maakt dat het volgens jou een goed idee is je eigen bevolking te onderdrukken, vermoorden of verminken?
JelleReppe is gewoon een treinschutter 2.0 in wording. Vooral veel haat tegen de blanken en het verheerlijken van een onderdrukkend regime.

Vrijheid is slecht en dient de kop te worden ingedrukt. Alsof de normale burger er iets aan kan doen dat een regering bommen laat vallen in het midden oosten.

Ik vraag me dan af waarom je niet naar zo'n fantastisch communistisch land vertrekt?

Al is Vietnam prima vertoeven maar gedraagt zich niet zo idioot als de PRC
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 6 juli 2020 @ 21:29:41 #210
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193964839
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Heel simpel, heel veel bemoeienis vanuit het westen met het midden of verre oosten, met zuid of midden Amerika, met Afrika is verre van in orde. Voorbeelden te over.

Maar waarom is dat feit een verdediging voor het feit dat de Chinese machthebbers hun bevolking onderdrukken, genocide plegen op bevolkingsgroepen, mensen zonder proces opsluiten of laten verdwijnen, enzovoort. En ga dat nou niet ontkennen, dat is zo vermoeiend. En ga ook niet lopen zeiken over millennia aan Chinese geschiedenis, de huidige machthebbers hebben geen enkele relatie met dat verleden.

Kortom wat maakt dat het volgens jou een goed idee is je eigen bevolking te onderdrukken, vermoorden of verminken?
Dus CCP onderdrukt 1,3 miljard mensen. Natuurlijk sluiten ze potentieel gevaarlijke dissidenten op, maar die zijn hun leven ook niet zeker in het Westen. Zie Julian Assange en Chelsea Manning. Spionage en landverraad en proberen regering omver te werpen of vuile was naar buiten brengen die men niet in het publieke domein wil zien word je in de 'Free World' ook snoeihard aangepakt. De enigen die de CCP waarschijnlijk onderdrukt zijn Oeigoeren maar wat voor een schaal en orde is mij niet duidelijk.

Maar goed ze onderdrukken HK'ers en 1,3 miljard vasteland Chinezen? Tientallen miljoenen Chinezen gaan elk jaar op vakantie en keren terug. Welke idioot zou massaal terugkeren naar dat land als sprake was van onderdrukking. Er zouden toch wat aantallen niet terug moeten keren. Genoeg om de voorpagina te halen. Men is zo zeker van zijn zaak wat de Chinees denkt of voelt op basis van de mainstreammedia. De pen is machtig. Het is wat journalisten die de Chinezen beschrijven en waar men informatie over ze vandaan haalt. Probeer dat te beseffen. Een soortgelijke situatie als ik wat wil weten over West-Europeanen gebruik ga maken van Indiase of Tamil media in een alternatief universum. Ik lever mij dan over aan hun pen en bias. Er kruipt veel bias in.

De MSM heeft bepaalde bias zoals ''anti-globalisering bad'', ''China expansionistische bully''. Journalisten gaan gewoon mee in die sociale bias theorieën van de editorial boards van de grote kranten, zo niet dan kunnen ze een baan gaan zoeken bij een online magazine. Het is sowieso niet verstandig om tegen social bias in te gaan als starter. Slecht voor je carrière. Je maakt ook geen vrienden mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 06-07-2020 23:07:55 ]
  maandag 6 juli 2020 @ 21:34:44 #211
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193964924
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:51 schreef vijfhonderddertig het volgende:

[..]

Ik denk dat de orde sowieso niet hersteld hoeft te worden als ze niet begonnen met de uitleveringswet aan China. China kent namelijk geen onafhankelijke rechters, want rechters zijn ondergeschikt aan de partij. Dat maakt de uitleveringswet zo controversieel en dat is waarom de protesten zijn begonnen.

Er was gewoon niks aan de hand geweest als China HK zijn gang liet gaan.
De veiligheidswet invoeren is het minste wat China had kunnen doen. Je kunt niet anarchie gewoon door laten gaan. Er is in de MSM anti-China bias dus die denken van wanorde daarzo is goed. Ze schrijven positief over de wanorde. Wanorde is prima in landen die hun zaken anders runnen en wat niet bon ton is in de liberale en neo-liberale bijbel. Een soort kruistocht met de pen/toetsenbord. Ideologie wint het van gezond verstand. Het is niet de eerste keer. Ik weet hoe laat het is. Je laat je te veel meeslepen met het journalisme. Orde. Daarna kan men verder kijken hoe en wat. Uitleveringsverdrag was om af te rekenen met die moordenaar. In Saudi-Arabië moet je kroonprins zijn om mensen ongestraft te kunnen bone-sawen, in Hongkong kan je dat klaarblijkelijk gewoon uitvreten als nobody want hij loopt gewoon nog steeds vrij rond. Al lang vergeten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Rites_controversy

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 06-07-2020 22:19:46 ]
pi_193967119
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dus CCP onderdrukt 1,3 miljard mensen. Natuurlijk sluiten ze potentieel gevaarlijke dissidenten op, maar die zijn hun leven ook niet zeker in het Westen. Zie Julian Assange en Chelsea Manning. Spionage en landverraad en proberen regering omver te werpen of vuile was naar buiten brengen die men niet in het publieke domein wil zien word je in de 'Free World' ook snoeihard aangepakt. De enigen die de CCP waarschijnlijk onderdrukt zijn Oeigoeren maar wat voor een schaal en orde is mij niet duidelijk.

Maar goed ze onderdrukken HK'ers en 1,3 miljard vasteland Chinezen? Tientallen miljoenen Chinezen gaan elk jaar op vakantie en keren terug. Welke idioot zou massaal terugkeren naar dat land als sprake was van onderdrukking. Er zouden toch wat aantallen niet terug moeten keren. Genoeg om de voorpagina te halen. Men is zo zeker van zijn zaak wat de Chinees denkt of voelt op basis van de mainstreammedia. De pen is machtig. Het is wat journalisten die de Chinezen beschrijven en waar men informatie over ze vandaan haalt. Probeer dat te beseffen. Een soortgelijke situatie als ik wat wil weten over West-Europeanen gebruik ga maken van Indiase of Tamil media in een alternatief universum. Ik lever mij dan over aan hun pen en bias. Er kruipt veel bias in.

De MSM heeft bepaalde bias zoals ''anti-globalisering bad'', ''China expansionistische bully''. Journalisten gaan gewoon mee in die sociale bias theorieën van de editorial boards van de grote kranten, zo niet dan kunnen ze een baan gaan zoeken bij een online magazine. Het is sowieso niet verstandig om tegen social bias in te gaan als starter. Slecht voor je carrière. Je maakt ook geen vrienden mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whataboutism. Je komt enkel met drogredeneringen. Verder zitten er meer dan 1 miljoen Oeigoeren vast in heropvoedingskampen. Deze mensen zouden graag hun land ontvluchten en niet onder het autoritaire bewind willen leven van de CCP.

Als je wilt discussiëren over de Amerikaanse misstanden, kun je er een aparte topic voor aanmaken en dan bespreken we dat daar verder.
pi_193967177
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De veiligheidswet invoeren is het minste wat China had kunnen doen. Je kunt niet anarchie gewoon door laten gaan. Er is in de MSM anti-China bias dus die denken van wanorde daarzo is goed. Ze schrijven positief over de wanorde. Wanorde is prima in landen die hun zaken anders runnen en wat niet bon ton is in de liberale en neo-liberale bijbel. Een soort kruistocht met de pen/toetsenbord. Ideologie wint het van gezond verstand. Het is niet de eerste keer. Ik weet hoe laat het is. Je laat je te veel meeslepen met het journalisme. Orde. Daarna kan men verder kijken hoe en wat. Uitleveringsverdrag was om af te rekenen met die moordenaar. In Saudi-Arabië moet je kroonprins zijn om mensen ongestraft te kunnen bone-sawen, in Hongkong kan je dat klaarblijkelijk gewoon uitvreten als nobody want hij loopt gewoon nog steeds vrij rond. Al lang vergeten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Rites_controversy
Er was geen anarchie in HK voordat China de uitleveringswet wilde invoeren. Het uitleveren van die moordenaar was ook gewoon mogelijk zonder die uitleveringswet. Alleen wilde de Hongkongse regering dat niet, omdat ze Taiwan niet erkennen. Dit is puur politiek en het doel was niet het berechten van de moordenaar.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 01:23:59 #214
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193968103
Hé Jelle, waarom ben jij zo’n China fan?

Las ff door topic enorme topic heen, maar waarom?

Ik mis ff de magie, die jij wel voelt maar ik niet.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:16:02 #215
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193969313
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dus CCP onderdrukt 1,3 miljard mensen. Natuurlijk sluiten ze potentieel gevaarlijke dissidenten op, maar die zijn hun leven ook niet zeker in het Westen. Zie Julian Assange en Chelsea Manning. Spionage en landverraad en proberen regering omver te werpen of vuile was naar buiten brengen die men niet in het publieke domein wil zien word je in de 'Free World' ook snoeihard aangepakt. De enigen die de CCP waarschijnlijk onderdrukt zijn Oeigoeren maar wat voor een schaal en orde is mij niet duidelijk.

Maar goed ze onderdrukken HK'ers en 1,3 miljard vasteland Chinezen? Tientallen miljoenen Chinezen gaan elk jaar op vakantie en keren terug. Welke idioot zou massaal terugkeren naar dat land als sprake was van onderdrukking. Er zouden toch wat aantallen niet terug moeten keren. Genoeg om de voorpagina te halen. Men is zo zeker van zijn zaak wat de Chinees denkt of voelt op basis van de mainstreammedia. De pen is machtig. Het is wat journalisten die de Chinezen beschrijven en waar men informatie over ze vandaan haalt. Probeer dat te beseffen. Een soortgelijke situatie als ik wat wil weten over West-Europeanen gebruik ga maken van Indiase of Tamil media in een alternatief universum. Ik lever mij dan over aan hun pen en bias. Er kruipt veel bias in.

De MSM heeft bepaalde bias zoals ''anti-globalisering bad'', ''China expansionistische bully''. Journalisten gaan gewoon mee in die sociale bias theorieën van de editorial boards van de grote kranten, zo niet dan kunnen ze een baan gaan zoeken bij een online magazine. Het is sowieso niet verstandig om tegen social bias in te gaan als starter. Slecht voor je carrière. Je maakt ook geen vrienden mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even weer buiten beschouwing laten dat de rest van de wereld ook slecht is. Ja daar deugt ook veel niet, maar geen reden om China te bejubelen toch? Dus laten we daar mee stoppen en enkel en alleen naar China kijken. Zo kijken we in het Amerika topic naar hoe kut het daar op sommige gebieden is.

Zoals je zelf zegt, er zijn zo ongeveer 1.3 miljard chinezen. Dan is het toch goed voorstelbaar dat er tientallen miljoenen (omgerekend hooguit enkele procenten dus) zijn die profiteren van het systeem en inderdaad kunnen en mogen reizen (want geld en connecties en braaf) en dat de rest te lijden heeft (want arm, geen connecties en/of niet braaf). Dat is toch niet zo vreemd?

Wanneer ik lees over de Oeigoeren dan heb ik niet het idee dat dat meevalt. Wanneer ik kijk naar wat er nu in Hongkong gebeurd dan heb ik niet het idee dat dat toe te juichen is. Dat China Tibet al 70 jaar bezet houdt lijkt mij ook geen discussie over mogelijk. Dat China aast op Taiwan is ook geen geheim. Wat China doet met de Spratly-island en vergelijkbaar is ook volkomen duidelijk. De Great Firewall is ook geen verzinsel, maar gewoon een vindbaar gegeven waar je ook als bezoeker gewoon last van hebt. Kortom nee, dat heeft niets, maar dan ook niets met westerse bias te maken. De buren (Taiwan, de Filipijnen, Maleisië, Vietnam, Brunei) vinden het ook gewoon kut.

Kortom, de mate waarin mag soms enigszins diffuus zijn, maar de intenties, het systeem zijn toch duidelijk? En dan vraag ik me af waarom jij vind dat dat systeem deugt? Wat brengt het systeem dat de repressie, de censuur, de veroveringszucht verdedigbaar zijn ten opzichte van de voordelen? Niet met een westerse bril, niet met welke bril dan ook, maar gewoon objectief bezien. Wat rechtvaardigt volgens jou dat de leiding van dat land deze methoden structureel mag toepassen? Zoals nu dus in Hongkong gebeurt.
  woensdag 8 juli 2020 @ 22:52:30 #216
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193999049
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 01:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Hé Jelle, waarom ben jij zo’n China fan?

Las ff door topic enorme topic heen, maar waarom?

Ik mis ff de magie, die jij wel voelt maar ik niet.
Meid toch, waar moet ik beginnen. Het is een epistel van redenen. Als ik dat goed en haarfijn wil uitleggen, met bronnen en dergelijke, dan wordt het heel lang. Op FOK! moet je het kort houden. Wie gaat zo'n epistel opmaken voor FOK! Ik zal wel gek zijn. Dat wordt weer allerlei vuiligheid naar boven halen waar ik liever niet al te vaak over nadenk. En om eerlijk te zijn liever in mijn kop houdt. Ik sta ook niet 100% achter Beijing. Ik sta vooral achter een multipolaire wereld. Laten we het op houden dat ik een andere kijk op zaken heb. Dat is lekker kort.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 11-07-2020 00:40:30 ]
pi_193999632
First they came for the Tibetans

And I did not speak out

Because I was not a Tibetan

Then they came for the Uighurs

And I did not speak out

Because I was not a Uighur

Then they came for the Hong Kongers

And I did not speak out

Because I was not a Hong Konger

Then they came for me

And there was no one left

To speak out for me

https://pivot.mias.org.au/2020/07/07/hong-kongs-darkest-hour/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 9 juli 2020 @ 18:17:45 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194009742
247BZ twitterde op donderdag 09-07-2020 om 18:16:40 Reisadvies #Hongkong: Door de nieuwe veiligheidswet in Hongkong SAR kun je door politieke uitspraken over Hongkong of China, ook op sociale media, onbedoeld de wet overtreden en riskeer je een hoge straf.

Lees ook het reisadvies: https://t.co/qGQRn5xyjm reageer retweet
  maandag 13 juli 2020 @ 13:06:09 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194067720
SebastianEPayne twitterde op maandag 13-07-2020 om 12:59:04 💥 Cracking @GeorgeWParker scoop: Johnson government estimates 200,000 Hong Kongers will take up route to British citizenship offer over the next five years.

It’d be biggest wave of non-EU migration to the UK in modern times.

https://t.co/pkYysSCHL4 reageer retweet
  maandag 13 juli 2020 @ 18:11:13 #220
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194093227
DevonHeinen twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 23:33:38 #BREAKING
#Trump presser: Says he signed legislation into law as well as an executive order "to hold #China accountable for its oppressive actions against the people of #HongKong."

#Beijing reageer retweet
DevonHeinen twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 23:37:12 #BREAKING
#Trump presser: Says he signed another EO. This other EO is to end US's #HongKong preferential treatment: "Hong Kong will now be treated the same as mainland #China. No special privileges, no special economic treatment & no export of sensitive technologies."

#Beijing reageer retweet
Trump geeft momenteel een persconferentie over Hongkong en China. Hij gebruikt dit volgens mij vooral om de aandacht af te leiden van de complete coronachaos in zijn eigen land.
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:17:23 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194098450
WSJ twitterde op woensdag 15-07-2020 om 12:15:07 Complaints about China have piled up in Western capitals in recent years, but it took Beijing’s new curbs on Hong Kong’s autonomy to galvanize them around something approaching a common cause https://t.co/Xt5ZEDQUEa reageer retweet
paywall, sorry had ik niet gezien
pi_194497989
quote:
Mediamagnaat Jimmy Lai gearresteerd in Hongkong: vluchteling, miljonair en rebel

In Hongkong is de flamboyante mediamagnaat Jimmy Lai (71) gearresteerd. Hij was een van de laatste luidruchtige critici van het Chinese regime. Dat beschuldigt hem ervan de beruchte nieuwe veiligheidswet te hebben overtreden. Hij riskeert een levenslange gevangenisstraf. Maar wie is Jimmy Lai?

Veerle De Vos
18:01
https://www.vrt.be/vrtnws(...)gkong-is-china-echt/
  woensdag 11 november 2020 @ 12:58:53 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185278
twitter
pi_196186811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:58 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat de goede kant op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196301851
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:17 schreef Tarado het volgende:
[tweet="1283344336705511425","3108351","WSJ","http://pbs.twimg.com/profile_images/971415515754266624/zCX0q9d5_normal.jpg","Wed Jul 15 10:15:07 +0000 2020"]Complaints about China have piled up in Western capitals in recent years, but it took Beijing’s new curbs on Hong Kong’s autonomy to galvanize them around something approaching a common cause https://t.co/Xt5ZEDQUEa[/tweet]

paywall, sorry had ik niet gezien
Copy paste :p


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196302517
Afgelopen zondag ook een goed stuk op Lubach hierover.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196606870
Iemand die beweert dat deze mensen uit Hong Kong worden afgevoerd:

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')