abonnement Unibet Coolblue
pi_193232459
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193232462
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:54 schreef McTwente het volgende:

[..]

Absoluut niet! Ik heb juist vandaag afgesproken met Zwabber dat we ons volgend jaar gaan revancheren voor het tzatzikiwisselincident van 2014.
^O^
En zo geschiedde.
pi_193236748
Poeh het is wel weer even wennen die warmte. Heb duidelijk een hogere hartslag tijdens mijn duurloop.
Zouden jullie dan trouwens het tempo aanpassen? Of gewoon de training in een hogere zone lopen?
pi_193236822
Tempo aanpassen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:21:47 #5
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193237687
Gisteren weer baantraining gehad. Tussen extensief en intensieve tempos onze intervallen gedaan. 5x500 op 4.36 en 5x400 op 4.30

Het ging heerlijk, superleuk om al die blije gezichten weer te zien! *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193237923
Lekker hè? Ik was dinsdag ook echt blij om iedereen weer te zien en weer op de baan te rennen.

Alleen na mijn Ekiden-etappe vrijdag en pittige duintraining op zondag meteen weer volle bak setjes 300-200 lopen (tempo ruim een minuut/km harder dan m’n 5km-tempo :+ ) viel nog wel wat tegen. Iets rustiger aan doen had wel gemogen, maar het was zó lekker om gewoon weer achter de rest aan op de baan te kunnen knallen.

Jammer dat het vandaag Hemelvaart is en de training niet door gaat.
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:55:40 #7
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193238055
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:42 schreef hatsaflats het volgende:
Lekker hè? Ik was dinsdag ook echt blij om iedereen weer te zien en weer op de baan te rennen.

Alleen na mijn Ekiden-etappe vrijdag en pittige duintraining op zondag meteen weer volle bak setjes 300-200 lopen (tempo ruim een minuut/km harder dan m’n 5km-tempo :+ ) viel nog wel wat tegen. Iets rustiger aan doen had wel gemogen, maar het was zó lekker om gewoon weer achter de rest aan op de baan te kunnen knallen.

Jammer dat het vandaag Hemelvaart is en de training niet door gaat.
Ja, ik liep nu ook ff op het randje van mijn kunnen, maar we gaan snel weer naar intensief, en we gaan ook weer het bos in over een paar weken om te fartlekken.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193238916
Ik morgen weer voor het eerst op de baan! *G*
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193239788
Hebben jullie ook nog een maximum aan lopers? Bij ons werken ze per groep met 12 lopers + 1 trainer en dan maximaal 1 uur. Hoe houden jullie onderling genoeg afstand?
Baantrainingen zijn er nog niet, omdat we de baan huren van een grotere club.
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:27:51 #10
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193239915
Ik denk dat wij met een een stuk of 22 mensen waren, en de selectie liep ook. Dus best druk en niet altijd 1,5m, maar over het algemeen ging dat best goed.

Vooral de selectie die denken dat ze beter zijn, en dus op snelheid en arm aan arm inhalen omdat ze in de binnenbaan willen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193240108
Bij ons ook groepen van 10, dus er is nog maar 1 training ipv 2, de groep is gesplitst. Hoezo max 1 uur?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193240272
Bij ons is de groep ook gesplitst in 2 groepen van 9. De ene helft traint iets later dan de andere, dus we trainen wel gewoon 2x per week.
De recreanten beginnen nog een stuk later, dus toen wij gisteren aan het uitlopen waren begonnen zij net met de kern. De andere groep recreanten zat toen nog midden in de warming up.

De snelle weggroep (officieel ook recreanten, maar heel snelle) gaan wel 1x de weg op.

We zijn ook maar een kleine club, dat maakt het wel allemaal wat makkelijker.
pi_193240323
Mijn loopgroep begint zaterdag ook weer. De groepen van verschillende niveaus zijn nu samengevoegd, als iedereen weer komt wordt dat een verschrikkelijk grote groep. Er mag niet ingehaald worden en het 'stofzuigen' (de snellere lopers halen de laatste op) wordt ook afgeschaft zolang de 1,5 meter geldt. Het zal mij benieuwen...
pi_193240889
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij ons ook groepen van 10, dus er is nog maar 1 training ipv 2, de groep is gesplitst. Hoezo max 1 uur?
Ik denk omdat ze eerst willen bekijken hoe het gaat met afstand houden. Bij ons heeft ook de gemeente meegedacht.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:27 schreef Daywalk3r het volgende:
Vooral de selectie die denken dat ze beter zijn, en dus op snelheid en arm aan arm inhalen omdat ze in de binnenbaan willen.
Ik zie bij onze wedstrijdgroep (die op andere dagen trainen) dat ze zich niks aantrekken van de afspraak om maximaal 1 uur te trainen en dat de trainers geen enkele concessie aan het niet-coronaschema doen (d.w.z. tandje terug, zoals geadviseerd door de atletiekunie).

Maar goed, onze club is recentelijk toch al ontploft waardoor er geen bestuur meer is.
pi_193241983
Gelukkig gaat het bij onze loopgroep aardig goed. Mogen wel van de gemeente met meer dan 10 man lopen maar de 1,5 meter is heilig. 1 stuk pad is te smal waardoor daar een inhaalverbod is. Kan je dat niet laten mag je een stuk dijk mee pakken. Daar houdt iedereen zich gelukkig goed aan.
pi_193242829
Ben nog niet weer wezen trainen bij de survivalbaan. Lijkt me namelijk niet heel leuk met alle beperkingen.
Geen gezamenlijke warming up, vaste looprichting, niet samen trainen. Knap lastig allemaal.
Zijn wel druk bezig hier thuis wat te bouwen. Daardoor, en omdat we ook een nieuwe omheining van de paardenbak aan het maken zijn, ook nog niet gelopen van de week.
Misschien vanavond, dan is het ook wat minder warm.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_193243368
Ik zal ook nog een foto maken van de medaille... ben nooit zo actief hier (waar halen jullie de tijd vandaan om te posten? ;))

Doet iemand nog mee met de virtuele Alkmaar City Run? Lijkt me wel leuk om weer eens een doel te hebben (idd... dat zwarte gat na de Ekiden...heb ik al sinds de 1e week last van :') )
pi_193255284
Mensen! Ik ging vanochtend een rondje lopen omdat het bewolkt was, maar ik bleek op het warmste en klamste moment van de dag te lopen. Dauwpunten van 15°C, dat was lang geleden en echt wennen. Ik kwam niet vooruit (dat is natuurlijk niet letterlijk waar, ik zeg het er maar even bij). Maar goed, ik ben blij dat ik gegaan ben, want de komende maanden gaat dit weer nog wel vaker voorkomen.

Het wachten is nu op mensen die mij heel graag gaan vertellen dat ik weer aan het klagen ben om zichzelf beter voor te doen dan ze zijn.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:26:06 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193255372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen! Ik ging vanochtend een rondje lopen omdat het bewolkt was, maar ik bleek op het warmste en klamste moment van de dag te lopen. Dauwpunten van 15°C, dat was lang geleden en echt wennen. Ik kwam niet vooruit (dat is natuurlijk niet letterlijk waar, ik zeg het er maar even bij). Maar goed, ik ben blij dat ik gegaan ben, want de komende maanden gaat dit weer nog wel vaker voorkomen.

Het wachten is nu op mensen die mij heel graag gaan vertellen dat ik weer aan het klagen ben om zichzelf beter voor te doen dan ze zijn.
Nee het klopt wel. Ik dacht gisteren joh te warm ik ga morgen wel. Zag op buienradar dat het wat koeler zou zijn. Maar met een t-shirt is het buiten al bijna te warm. Benauwd gevoel ook dus dat wordt nog wat. Eind middag zou het wel al paar graden minder zijn dus daar wacht ik maar op.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 13:40:10 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193256475
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen! Ik ging vanochtend een rondje lopen omdat het bewolkt was, maar ik bleek op het warmste en klamste moment van de dag te lopen. Dauwpunten van 15°C, dat was lang geleden en echt wennen. Ik kwam niet vooruit (dat is natuurlijk niet letterlijk waar, ik zeg het er maar even bij). Maar goed, ik ben blij dat ik gegaan ben, want de komende maanden gaat dit weer nog wel vaker voorkomen.

Het wachten is nu op mensen die mij heel graag gaan vertellen dat ik weer aan het klagen ben om zichzelf beter voor te doen dan ze zijn.
Alle klachten omtrent warm weer zijn volledig terecht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 13:40:43 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193256478
Ik ga op pad voor tien rustige kilometers, hopelijk helpt de wind om de temperatuur een beetje binnen de perken te houden :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 22 mei 2020 @ 13:55:09 #22
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_193256620
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen! Ik ging vanochtend een rondje lopen omdat het bewolkt was, maar ik bleek op het warmste en klamste moment van de dag te lopen. Dauwpunten van 15°C, dat was lang geleden en echt wennen. Ik kwam niet vooruit (dat is natuurlijk niet letterlijk waar, ik zeg het er maar even bij). Maar goed, ik ben blij dat ik gegaan ben, want de komende maanden gaat dit weer nog wel vaker voorkomen.

Het wachten is nu op mensen die mij heel graag gaan vertellen dat ik weer aan het klagen ben om zichzelf beter voor te doen dan ze zijn.
Gister voor het eerst in lange tijd weer eens 17.5KM gelopen op het heetst van de dag. Ik leek wel gek, maar was heerlijk.

Vandaag 8.3KM op een wat hoger tempo, maar het was inderdaad benauwder dan ik had verwacht. Gelukkig toch nog een redelijk tempo weten te behouden, al was het zeker niet groots.
pi_193256767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen! Ik ging vanochtend een rondje lopen omdat het bewolkt was, maar ik bleek op het warmste en klamste moment van de dag te lopen. Dauwpunten van 15°C, dat was lang geleden en echt wennen. Ik kwam niet vooruit (dat is natuurlijk niet letterlijk waar, ik zeg het er maar even bij). Maar goed, ik ben blij dat ik gegaan ben, want de komende maanden gaat dit weer nog wel vaker voorkomen.

Het wachten is nu op mensen die mij heel graag gaan vertellen dat ik weer aan het klagen ben om zichzelf beter voor te doen dan ze zijn.
Ik vind het vandaag ook veel benauwder dan gisterenavond, terwijl het gisteren nog 23 graden was. Maar toen was het prima.
Maar goed, nu hier al buien en harde wind, dus het wordt weer beter!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 14:28:31 #24
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193256975
Ik vond het gisteren eind van de middag al zwaar, vooral erg warm in de zon. Ik ben toch blij dat ik gisteren ben gaan lopen en vandaag heb gefietst, want ondanks alles is het wel heel erg mooi fietsweer vandaag. Niet te warm en (gelukkig) ook niet te druk op de weg.
  Forum Admin vrijdag 22 mei 2020 @ 14:33:14 #25
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193257073
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:28 schreef Vork het volgende:
Ik vond het gisteren eind van de middag al zwaar, vooral erg warm in de zon. Ik ben toch blij dat ik gisteren ben gaan lopen en vandaag heb gefietst, want ondanks alles is het wel heel erg mooi fietsweer vandaag. Niet te warm en (gelukkig) ook niet te druk op de weg.
Ik heb hetzelfde gedaan. Had gisteren overigens wel een flesje water mee moeten nemen, was erg dorstig na slechts 10km.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 14:38:46 #26
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193257176
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:33 schreef Pharkus het volgende:

Ik heb hetzelfde gedaan. Had gisteren overigens wel een flesje water mee moeten nemen, was erg dorstig na slechts 10km.
Ik heb het op 8 gehouden, zodat ik het water thuis kon laten, maar ik had aan het eind al best een droge bek.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 15:40:49 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193257959
Stevige wind ineens aan het einde net, maar vooral zo'n heel licht regenbuitje in de laatste anderhalve kilometer was erg lekker O+

10km werd 12km en daarmee is het weekrecord er na één week alweer aan: 38km *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193258461
Goed bezig heywoodu ^O^
Hier stroomde net heerlijk koele lucht binnen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 16:15:44 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193258619
Ik zit nog even te denken hoe ik deze periode volgende week af ga sluiten. Op 2 juni begin ik met werken en zit drie keer in de week lopen er niet echt meer in, twee keer moet nog wel lukken met één vrije dag doordeweeks en één dag in het weekend, zeker nu er nog even weinig sport te zien is.

Misschien vrijdag eens kijken of voor het eerst verder dan een halve marathon lukt, uiteraard op een ontspannen tempo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193258661
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:15 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit nog even te denken hoe ik deze periode volgende week af ga sluiten. Op 2 juni begin ik met werken en zit drie keer in de week lopen er niet echt meer in, twee keer moet nog wel lukken met één vrije dag doordeweeks en één dag in het weekend, zeker nu er nog even weinig sport te zien is.

Misschien vrijdag eens kijken of voor het eerst verder dan een halve marathon lukt, uiteraard op een ontspannen tempo.
Moet je zover reizen dan of is je werk zo vermoeiend, dat het op die dagen niet lukt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 16:31:43 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193258839
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Moet je zover reizen dan of is je werk zo vermoeiend, dat het op die dagen niet lukt?
Ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik aan het eind van zo'n lange dag gewoon op ben, ook al is het fysiek niet zo zwaar. Zéker in de eerste periode, ik ben er al zenuwachtig genoeg voor en wil in de avond dan even ontspannen :P

Overigens sluit ik zeker niet uit dat ik s avonds af en toe een (niet al te lang) stukje ga lopen als ik eenmaal na een tijdje wat gewend ben aan een heel nieuw ritme, maar in het begin nog niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin vrijdag 22 mei 2020 @ 16:33:05 #32
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193258856
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik aan het eind van zo'n lange dag gewoon op ben, ook al is het fysiek niet zo zwaar. Zéker in de eerste periode, ik ben er al zenuwachtig genoeg voor en wil in de avond dan even ontspannen :P

Overigens sluit ik zeker niet uit dat ik s avonds af en toe een (niet al te lang) stukje ga lopen als ik eenmaal na een tijdje wat gewend ben aan een heel nieuw ritme, maar in het begin nog niet.
Ontspannen lopen, lekker zen worden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_193258940
Of 's ochtends vroeg?

Uiteindelijk is lopen juist het beste medicijn tegen werk-moeheid, alleen moet je op die dagen niet teveel van jezelf vragen in trainingen, qua zware tempo's etc. Gewoon een halfuurtje lekker hobbelen. Ik zou wel zo snel mogelijk proberen dat in je ritme te krijgen, anders wordt het steeds moeilijker die tijd weer vrij te maken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 16:42:21 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193258998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Of 's ochtends vroeg?

Uiteindelijk is lopen juist het beste medicijn tegen werk-moeheid, alleen moet je op die dagen niet teveel van jezelf vragen in trainingen, qua zware tempo's etc. Gewoon een halfuurtje lekker hobbelen. Ik zou wel zo snel mogelijk proberen dat in je ritme te krijgen, anders wordt het steeds moeilijker die tijd weer vrij te maken.
Nou ja, twee keer in de week blijft zeker nog op het programma staan, dat deed ik tot april eigenlijk ook al meestal. Ik ga dan inderdaad maar wel proberen om, als ik wat werk betreft een beetje gewend ben, zo snel mogelijk een paar kilometer rustig te hobbelen in de avond :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193259917
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, twee keer in de week blijft zeker nog op het programma staan, dat deed ik tot april eigenlijk ook al meestal. Ik ga dan inderdaad maar wel proberen om, als ik wat werk betreft een beetje gewend ben, zo snel mogelijk een paar kilometer rustig te hobbelen in de avond :)
Daarom. Er is echt geen enkele baan (behalve als je nu minister van Volksgezondheid bent waarschijnlijk) waarbij je niet drie keer kan hardlopen. Het is een kwestie van prioriteiten en jezelf aanpassen aan wat je lijf wil.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193260010
Ik weet uit betrouwbare bron dat de minister van Financien ook zeer regelmatig sport ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193260799
Nou, het was vandaag zeker wat klam en benauwd. Was wat zweterig. Maar toch wel lekkerder dan gisteren.

Zelf had Ik mijn eerste 12 km gepland en flink ontbeten. Dus het moest maar gebeuren.

Merkte wel dat tempo iets lager was. Maar de twaalf is in de pocket. Na 1:08 zat het erop, 5:42 gemiddeld volgens strava, niet slecht. Misschien iets te snel, aan het eind kwam ik toch net wat te hoog in hartslag.

Al met al lekker gelopen. Nu even twee dagen herstellen en rustig aan.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 18:53:09 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193260837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:50 schreef Spanky78 het volgende:
Nou, het was vandaag zeker wat klam en benauwd. Was wat zweterig. Maar toch wel lekkerder dan gisteren.

Zelf had Ik mijn eerste 12 km gepland en flink ontbeten. Dus het moest maar gebeuren.

Merkte wel dat tempo iets lager was. Maar de twaalf is in de pocket. Na 1:08 zat het erop, 5:42 gemiddeld volgens strava, niet slecht. Misschien iets te snel, aan het eind kwam ik toch net wat te hoog in hartslag.

Al met al lekker gelopen. Nu even twee dagen herstellen en rustig aan.
Goed werk *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193260936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Goed werk *O*
Thx, voel me voldaan.

Ik begin het zowaar leuk te vinden dat hardlopen.
Whatever...
  Redactie Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 19:33:53 #40
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193261359
Ik heb mijn eerste fatsoenlijke week met een schema er weer op zitten.

Conclusie:
- Ik ben traag geworden
- 5km is al moeilijk (zware benen?)
- Ik ga nog geduld nodig hebben

Maar we zijn er weer *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 19:35:05 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193261384
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:33 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb mijn eerste fatsoenlijke week met een schema er weer op zitten.

Conclusie:
- Ik ben traag geworden
- 5km is al moeilijk (zware benen?)
- Ik ga nog geduld nodig hebben

Maar we zijn er weer *O*
Iedereen in het leven heeft geduld nodig, om maar even filosofisch te worden :7

Heb je een doel? Of gewoon weer lekker een stukje kunnen lopen? *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 19:36:28 #42
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193261403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Iedereen in het leven heeft geduld nodig, om maar even filosofisch te worden :7

Heb je een doel? Of gewoon weer lekker een stukje kunnen lopen? *O*
Ik heb een doel wat heeeel ver weg is en voorlopig nog compleet onhaalbaar maar je moet ergens beginnen. O+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 19:39:43 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193261447
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:36 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik heb een doel wat heeeel ver weg is en voorlopig nog compleet onhaalbaar maar je moet ergens beginnen. O+
Begint met een m, rijmt op arathon?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 19:40:37 #44
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193261457
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Begint met een m, rijmt op arathon?
Daar eindigt het wel mee. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 19:42:16 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193261502
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:40 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Daar eindigt het wel mee. :P
Ultramarathon dus. Gaaf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 19:44:52 #46
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193261553
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ultramarathon dus. Gaaf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193261572
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:44 schreef DeLuna het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toe maar. Hoeveel van elk?
Whatever...
  Redactie Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 19:47:18 #48
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193261597
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Toe maar. Hoeveel van elk?
Voorlopig nog maar even achtste en kwart triatlons en dan zien we daarna verder. Maar ik zou wel ooit een Iron Man willen doen ja. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193261629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Voorlopig nog maar even achtste en kwart triatlons en dan zien we daarna verder. Maar ik zou wel ooit een Iron Man willen doen ja. :)
Een achtste lijkt me nog te doen, maar een iron man.... pfff tien uur plus. Heftig! Wel mooi doel.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 mei 2020 @ 19:49:50 #50
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193261642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Voorlopig nog maar even achtste en kwart triatlons en dan zien we daarna verder. Maar ik zou wel ooit een Iron Man willen doen ja. :)
Ik ben altijd in de war bij die afstanden, maar achtste en kwart is dus een achtste/kwart van 3,8 km zwemmen, 180,2 km wielrennen en 42,195 km hardlopen?

Die hele afstand, man man man. Heb je je de pleuris gezwommen, zo'n beetje een volwaardige profkoers gefietst en dan moet je nog een marathon lopen :'( Respect, sowieso voor triatleten
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:55:43 #51
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193261738
Voor een Ironman wil ik ooit nog wel eens een beetje behoorlijk leren zwemmen :Y
F means you're fucked
pi_193261759
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Voorlopig nog maar even achtste en kwart triatlons en dan zien we daarna verder. Maar ik zou wel ooit een Iron Man willen doen ja. :)
Dit is echt mijn ultieme sportdoel om ooit in mijn leven eens te doen.
Alleen denk ik dat ik al tevreden mag zijn als ik ooit een marathon haal :P
  Redactie Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 20:09:06 #53
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193261981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ben altijd in de war bij die afstanden, maar achtste en kwart is dus een achtste/kwart van 3,8 km zwemmen, 180,2 km wielrennen en 42,195 km hardlopen?

Die hele afstand, man man man. Heb je je de pleuris gezwommen, zo'n beetje een volwaardige profkoers gefietst en dan moet je nog een marathon lopen :'( Respect, sowieso voor triatleten
Ja klopt. Dus 500m/1000m zwemmen, 20km/40km fietsen en 5km/10km hardlopen. En dan heb je ook nog de Olympic Distance, 1500m zwemmen, 40km fietsen en 10km hardlopen.

Maar het hangt ook weer van de wedstrijd/parcours af, soms fiets je wat meer/minder etc.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 20:10:37 #54
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193262013
Maar voorlopig is eigenlijk het enige waar ik mij druk om maak het mentale gedeelte en het fietsen. :') Zwemmen lukt me wel en marathon heb ik ook al gedaan.

Maargoed, far faaaaar away. Eerst maar uberhaupt een triatlon doen en die zijn er voorlopig door deze crisis ook niet.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:52:35 #55
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193262802
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja klopt. Dus 500m/1000m zwemmen, 20km/40km fietsen en 5km/10km hardlopen. En dan heb je ook nog de Olympic Distance, 1500m zwemmen, 40km fietsen en 10km hardlopen.

Maar het hangt ook weer van de wedstrijd/parcours af, soms fiets je wat meer/minder etc.
20km fietsen moet toch wel lukken met een beetje deftige fiets? :P

Of je dan hard gaat is een ander
pi_193270240
Hij lijkt mij heel vet om te kunnen. Zelfs maar een halve.
Maar dan moet ik fietsen en zwemmen leuk gaan vinden en daar zit wel een probleempje.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 09:14:40 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_193270771
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

20km fietsen moet toch wel lukken met een beetje deftige fiets? :P

Of je dan hard gaat is een ander
Op achtste triathlons doen vaak ook mensen mee op gewone/hybride/MTB fietsen. Kan gewoon :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_193271713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een achtste lijkt me nog te doen, maar een iron man.... pfff tien uur plus. Heftig! Wel mooi doel.
Reken voor gewone stervelingen maar eerder op 12 uur 😝
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:34:05 #59
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193272256
Lijkt me ook wel tof, alleen kan ik alleen maar een schoolslag. En opzich ook wel vlinderslag, maar dan ben ik na 5 meter dood :')
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193272282
Sinds ik hardloop is mijn eerste echte doel eigenlijk altijd 5 km in 30 minuten geweest. 5 km was al gelukt, maar nog niet in 30 min. Mijn oude PB stond op 32:21, dus er was wat werk aan de winkel Maar vandaag voelde ik me fit, dus ik ging een poging doen. Gewoon braaf 6:00 min/km lopen was alles wat ik hoefde te doen.
De eerste 2 km vol tegen de wind in gelopen, waardoor het flink pittig was om die 6:00 min/km te halen. Maar toen ik eenmaal uit de wind was voelde km 3 en 4 daardoor wel een stuk soepeler, en zag ik op een gegeven moment zelfs mijn splittijd naar 5:45 zakken. Aan het begin van de laatste km voelde ik me nog vrij goed, dus dacht, misschien gooi er ik dadelijk nog wel even een versnellinkje in. Totdat ik opeens 600 m voor het einde flinke steken in mijn zij kreeg. Maar goed, nu mocht ik niet opgeven, dus tanden op elkaar en door. Die laatste 600 m voelde zwaarder dan die 4,4 km ervoor, maar uiteindelijk was de beloning daar. Een nieuw record van 29:22 stond op het klokje! *O* *O*
Nu kan ik voor mezelf officieel (langzaam) toe gaan werken naar de 10. :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 mei 2020 @ 11:36:53 #61
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193272285
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:34 schreef Daywalk3r het volgende:
Lijkt me ook wel tof, alleen kan ik alleen maar een schoolslag. En opzich ook wel vlinderslag, maar dan ben ik na 5 meter dood :')
Nou ja, in de vrije slag mag een schoolslag natuurlijk ook :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 mei 2020 @ 11:38:49 #62
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193272302
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:36 schreef Pinuts het volgende:
Sinds ik hardloop is mijn eerste echte doel eigenlijk altijd 5 km in 30 minuten geweest. 5 km was al gelukt, maar nog niet in 30 min. Mijn oude PB stond op 32:21, dus er was wat werk aan de winkel Maar vandaag voelde ik me fit, dus ik ging een poging doen. Gewoon braaf 6:00 min/km lopen was alles wat ik hoefde te doen.
De eerste 2 km vol tegen de wind in gelopen, waardoor het flink pittig was om die 6:00 min/km te halen. Maar toen ik eenmaal uit de wind was voelde km 3 en 4 daardoor wel een stuk soepeler, en zag ik op een gegeven moment zelfs mijn splittijd naar 5:45 zakken. Aan het begin van de laatste km voelde ik me nog vrij goed, dus dacht, misschien gooi er ik dadelijk nog wel even een versnellinkje in. Totdat ik opeens 600 m voor het einde flinke steken in mijn zij kreeg. Maar goed, nu mocht ik niet opgeven, dus tanden op elkaar en door. Die laatste 600 m voelde zwaarder dan die 4,4 km ervoor, maar uiteindelijk was de beloning daar. Een nieuw record van 29:22 stond op het klokje! *O* *O*
Nu kan ik voor mezelf officieel (langzaam) toe gaan werken naar de 10. :)
Misschien wel het meest genoemde doel, zeker bij beginnende hardlopers (5km in een half uur dus) en daarmee misschien ook een van de leukste om voor het eerst te halen! Gefeliciteerd *O*

Als ik je posts hier zo lees ben je hier ook heel 'rustig' en gestaag mee bezig geweest met steeds weer een beetje vooruitgang, leuk om te volgen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:13:34 #63
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193272650
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:36 schreef Pinuts het volgende:
Sinds ik hardloop is mijn eerste echte doel eigenlijk altijd 5 km in 30 minuten geweest. 5 km was al gelukt, maar nog niet in 30 min. Mijn oude PB stond op 32:21, dus er was wat werk aan de winkel Maar vandaag voelde ik me fit, dus ik ging een poging doen. Gewoon braaf 6:00 min/km lopen was alles wat ik hoefde te doen.
De eerste 2 km vol tegen de wind in gelopen, waardoor het flink pittig was om die 6:00 min/km te halen. Maar toen ik eenmaal uit de wind was voelde km 3 en 4 daardoor wel een stuk soepeler, en zag ik op een gegeven moment zelfs mijn splittijd naar 5:45 zakken. Aan het begin van de laatste km voelde ik me nog vrij goed, dus dacht, misschien gooi er ik dadelijk nog wel even een versnellinkje in. Totdat ik opeens 600 m voor het einde flinke steken in mijn zij kreeg. Maar goed, nu mocht ik niet opgeven, dus tanden op elkaar en door. Die laatste 600 m voelde zwaarder dan die 4,4 km ervoor, maar uiteindelijk was de beloning daar. Een nieuw record van 29:22 stond op het klokje! *O* *O*
Nu kan ik voor mezelf officieel (langzaam) toe gaan werken naar de 10. :)
Dat is dus ook nog steeds mijn doel :)

Gefeliciteerd *O*
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_193272788
Eerste training van mijn loopgroep zit er op. Wel even wennen, twintig man (/vrouw), alle niveaus door elkaar... maar gaandeweg ging het beter, konden de snellere lopers extra lusjes lopen, was het eigenlijk weer als vanouds (zelfde groepje mensen).
pi_193272820
Gefeliciteerd @Pinuts
Whatever...
pi_193272833
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:13 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat is dus ook nog steeds mijn doel :)

Gefeliciteerd *O*
Waar zit je nu op? :)
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:38:06 #67
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193272892
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:32 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Waar zit je nu op? :)
31:53 gelopen (met looppauzes) voor de Corona Ekiden. Daarvoor 32:08 tijdens een normale wedstrijd.

Maar snelheid is het probleem niet. Het probleem is vooral het aan één stuk kunnen volhouden, omdat ik erg snel last krijg van mijn schenen. Dus ik probeer nu steeds langere stukken achter elkaar te blijven hardlopen totdat ik weer op het niveau zit dat ik 5km aan één stuk kan lopen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:38:45 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193272898
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:36 schreef Pinuts het volgende:
Sinds ik hardloop is mijn eerste echte doel eigenlijk altijd 5 km in 30 minuten geweest. 5 km was al gelukt, maar nog niet in 30 min. Mijn oude PB stond op 32:21, dus er was wat werk aan de winkel Maar vandaag voelde ik me fit, dus ik ging een poging doen. Gewoon braaf 6:00 min/km lopen was alles wat ik hoefde te doen.
De eerste 2 km vol tegen de wind in gelopen, waardoor het flink pittig was om die 6:00 min/km te halen. Maar toen ik eenmaal uit de wind was voelde km 3 en 4 daardoor wel een stuk soepeler, en zag ik op een gegeven moment zelfs mijn splittijd naar 5:45 zakken. Aan het begin van de laatste km voelde ik me nog vrij goed, dus dacht, misschien gooi er ik dadelijk nog wel even een versnellinkje in. Totdat ik opeens 600 m voor het einde flinke steken in mijn zij kreeg. Maar goed, nu mocht ik niet opgeven, dus tanden op elkaar en door. Die laatste 600 m voelde zwaarder dan die 4,4 km ervoor, maar uiteindelijk was de beloning daar. Een nieuw record van 29:22 stond op het klokje! *O* *O*
Nu kan ik voor mezelf officieel (langzaam) toe gaan werken naar de 10. :)
*O* Flink onder 30 gelijk ook!
  Redactie Sport zaterdag 23 mei 2020 @ 13:04:45 #69
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193273159
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:36 schreef Pinuts het volgende:
Sinds ik hardloop is mijn eerste echte doel eigenlijk altijd 5 km in 30 minuten geweest. 5 km was al gelukt, maar nog niet in 30 min. Mijn oude PB stond op 32:21, dus er was wat werk aan de winkel Maar vandaag voelde ik me fit, dus ik ging een poging doen. Gewoon braaf 6:00 min/km lopen was alles wat ik hoefde te doen.
De eerste 2 km vol tegen de wind in gelopen, waardoor het flink pittig was om die 6:00 min/km te halen. Maar toen ik eenmaal uit de wind was voelde km 3 en 4 daardoor wel een stuk soepeler, en zag ik op een gegeven moment zelfs mijn splittijd naar 5:45 zakken. Aan het begin van de laatste km voelde ik me nog vrij goed, dus dacht, misschien gooi er ik dadelijk nog wel even een versnellinkje in. Totdat ik opeens 600 m voor het einde flinke steken in mijn zij kreeg. Maar goed, nu mocht ik niet opgeven, dus tanden op elkaar en door. Die laatste 600 m voelde zwaarder dan die 4,4 km ervoor, maar uiteindelijk was de beloning daar. Een nieuw record van 29:22 stond op het klokje! *O* *O*
Nu kan ik voor mezelf officieel (langzaam) toe gaan werken naar de 10. :)
Whoop whoop *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193273233
Thanks allemaal! O+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 mei 2020 @ 15:29:30 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193274481
Heeft iemand enig idee wat de daadwerkelijke verschillen zijn tussen de Camelbak Octane Dart en Camelbak HydroBak?

Die laatste is goedkoper, maar ik zie nauwelijks een noemenswaardig verschil. Beiden hebben ze ruimte voor 1,5 liter water en de enige vergelijking die ik gevonden heb is niks meer dan een reclamepraatje waarom ze allebei fantastisch zijn ipv een vergelijking.
http://www.trainfora5k.com/camelbak-dart-vs-hydrobak/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:42:53 #72
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193274659
Toch nog een medaille in 2020 *O*

Virtuele run, 10 km.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:01:26 #73
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193274875
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:38 schreef Starflyer het volgende:

[..]

31:53 gelopen (met looppauzes) voor de Corona Ekiden. Daarvoor 32:08 tijdens een normale wedstrijd.

Maar snelheid is het probleem niet. Het probleem is vooral het aan één stuk kunnen volhouden, omdat ik erg snel last krijg van mijn schenen. Dus ik probeer nu steeds langere stukken achter elkaar te blijven hardlopen totdat ik weer op het niveau zit dat ik 5km aan één stuk kan lopen.
Heb je goed aangemeten schoenen? Ik heb vroegah ook tegen shinsplints aangelopen, maar met andere schoenen ging 't beter.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:04:40 #74
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193275617
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:01 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Heb je goed aangemeten schoenen? Ik heb vroegah ook tegen shinsplints aangelopen, maar met andere schoenen ging 't beter.
Ja, vorig jaar nog nieuwe schoenen laten aanmeten. Daarmee gaat het al beter dan met het paar er voor, dat ik ook al had laten aanmeten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_193275894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Heeft iemand enig idee wat de daadwerkelijke verschillen zijn tussen de Camelbak Octane Dart en Camelbak HydroBak?

Die laatste is goedkoper, maar ik zie nauwelijks een noemenswaardig verschil. Beiden hebben ze ruimte voor 1,5 liter water en de enige vergelijking die ik gevonden heb is niks meer dan een reclamepraatje waarom ze allebei fantastisch zijn ipv een vergelijking.
http://www.trainfora5k.com/camelbak-dart-vs-hydrobak/
Zo goed als geen. Ik geloof de kleuren.

Ik heb een iets grotere octane voor wandeltochten, ben best fan van het design van de tassen van camelbak. Ze lijken op het oog niet eens zo premium, maar er is heel goed over het comfort nagedacht. Beter dan veel andere rassen die ik heb.
Whatever...
pi_193277644
Wie hier heeft er trouwens ervaring met ‘stryd’ ? Ben wel nieuwsgierig of dat de moeite is om beter te gaan lopen.
Whatever...
pi_193285023
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:23 schreef Spanky78 het volgende:
Wie hier heeft er trouwens ervaring met ‘stryd’ ? Ben wel nieuwsgierig of dat de moeite is om beter te gaan lopen.
Je zei dat je vooral liep omdat de sportschool dicht was nu.Het ziet er naar uit dat die binnenkort weer echt open gaan. Veel zijn zelfs al deels open. Dus ik zie niet in wat jij - al in principe niet-hardloper - aan zo'n ding hebt. Overigens heb ik het weleens vaker in het topic voorbij zien komen, maar volgens mij altijd alleen maar als vraag wie het gebruikt. Nooit iemand gezien die een stryd heeft.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193285073
Ze zijn in ieder geval flink aan de prijs zo te zien.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_193285121
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:23 schreef Spanky78 het volgende:
Wie hier heeft er trouwens ervaring met ‘stryd’ ? Ben wel nieuwsgierig of dat de moeite is om beter te gaan lopen.
Voor dat geld zou ik lid worden van een atletiekvereniging/loopgroep.
pi_193286434
quote:
99s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:07 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je zei dat je vooral liep omdat de sportschool dicht was nu.Het ziet er naar uit dat die binnenkort weer echt open gaan. Veel zijn zelfs al deels open. Dus ik zie niet in wat jij - al in principe niet-hardloper - aan zo'n ding hebt. Overigens heb ik het weleens vaker in het topic voorbij zien komen, maar volgens mij altijd alleen maar als vraag wie het gebruikt. Nooit iemand gezien die een stryd heeft.
Klopt. Ik heb hem niet nodig. Net zoals veel amateur sporters de meeste spullen die ze gebruiken niet perse nodig hebben. Mijn vraag was ook niet of ik hem nodig had ;)

Ik ben benieuwd of het wat toevoegt en of iemand er een positieve ervaring mee heeft.

Overigens zijn de sportscholen voorlopig nog niet open, ook niet een beetje. En ik heb geen ruimte voor. Of een clubje/vereniging, alhoewel ik wat hulp mbt techniek best kan gebruiken.
Whatever...
  zondag 24 mei 2020 @ 11:58:57 #81
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_193287287
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:36 schreef Pinuts het volgende:
Sinds ik hardloop is mijn eerste echte doel eigenlijk altijd 5 km in 30 minuten geweest. 5 km was al gelukt, maar nog niet in 30 min. Mijn oude PB stond op 32:21, dus er was wat werk aan de winkel Maar vandaag voelde ik me fit, dus ik ging een poging doen. Gewoon braaf 6:00 min/km lopen was alles wat ik hoefde te doen.
De eerste 2 km vol tegen de wind in gelopen, waardoor het flink pittig was om die 6:00 min/km te halen. Maar toen ik eenmaal uit de wind was voelde km 3 en 4 daardoor wel een stuk soepeler, en zag ik op een gegeven moment zelfs mijn splittijd naar 5:45 zakken. Aan het begin van de laatste km voelde ik me nog vrij goed, dus dacht, misschien gooi er ik dadelijk nog wel even een versnellinkje in. Totdat ik opeens 600 m voor het einde flinke steken in mijn zij kreeg. Maar goed, nu mocht ik niet opgeven, dus tanden op elkaar en door. Die laatste 600 m voelde zwaarder dan die 4,4 km ervoor, maar uiteindelijk was de beloning daar. Een nieuw record van 29:22 stond op het klokje! *O* *O*
Nu kan ik voor mezelf officieel (langzaam) toe gaan werken naar de 10. :)
Super goeeeed !! Gefeliciteerd :o
pi_193287291
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:23 schreef Spanky78 het volgende:
Wie hier heeft er trouwens ervaring met ‘stryd’ ? Ben wel nieuwsgierig of dat de moeite is om beter te gaan lopen.
quote:
99s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:07 schreef mosselmossel het volgende:
Nooit iemand gezien die een stryd heeft.
Ik heb een Stryd.

Het is een vermogensmeter voor hardlopers, maar meet ook nog meer dingen zoals leg spring stiffness en vertical oscillation. Het is een vrij geavanceerde footpod, want het ding weet ook wanneer je tegenwind hebt en neemt dat mee in de berekening van je vermogen. Na een tijd worden automatisch je vermogenszones berekend en kun je daar (net als bij hartslagzones) op gaan trainen om beter te worden. Daar zit enige wetenschap achter. Het is verder ook gewoon een footpod die afstand meet, waarvan gezegd wordt dat deze zichzelf kan kalibreren en heel nauwkeurig is. Dat van die nauwkeurigheid weet ik eerlijk gezegd niet zo, ik vond het best veel afwijken.

Tot nu toe heb ik de stryd alleen nog gebruikt voor de leuk, omdat ik extra cijfertjes leuk vind. Ik moet me er meer in verdiepen om er meer uit te kunnen halen. De schrijvers van het boek "het geheim van hardlopen" hebben een heel boek geschreven over "running with power".
pi_193288857
quote:
_O-

Ik ben ook fietser, hardlopers zijn echt extreem eenvoudig uitgerust als je het daarmee vergelijkt. Full carbon, met allerlei power meters, hartslag, cadans, snelheid, gps, navigatie, elektronisch schakelen en een achterlicht dat als je remt feller oplicht. Over de kleding nog niet gesproken.

Nodig is het allemaal niet. Maar als je 6x per week sport ipv in de kroeg staat dan moet je je geld ergens aan uitgeven. :P

Voor mij zou een stryd iets zijn om me te helpen niet te overtrainen en blesseren. Ik ben wat overmoedig/overenthousiast vaak. Wat tips mbt techniek helpt dan ook.
Whatever...
pi_193289367
Fietsen kun je idd absurd duur maken, maar het hoeft ook niet per se ;) Aan de andere kant ben ik met 3 a 4 paar schoenen per jaar (ik gebruik inmiddels 7 verschillende paren door elkaar heen. Maar crossschoenen alleen in de winter en 2 paar spikes alleen in de zomer, dus die gaan meerdere jaren mee) en contributie voor de atletiekvereniging ook al minstens 600 euro per jaar kwijt.

Maar ik loop wel in broeken van 7 jaar oud, dat lukt me met fietsbroeken niet :+
pi_193289490
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Nodig is het allemaal niet. Maar als je 6x per week sport ipv in de kroeg staat dan moet je je geld ergens aan uitgeven. :P
Zo denk ik ook vaak. Ik heb op zich verder geen dure hobby's. En goed materiaal motiveert me wel. Daarnaast koop ik ook liever één keer goed kwalitatief spul, dan vaker iets kopen wat goedkoper is.
Al is er natuurlijk wel een verschil tussen gewoon goede sportspullen hebben of al die peppy gadgets moeten hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2020 @ 15:02:50 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_193289515
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 23:20 schreef GotC het volgende:

[..]

De familie Swets kan gewoon bijna een team vormen :D
M'n zoon loopt de 5KM sneller dan ik 'm ooit gelopen hebt. Maar dochter 2 vind alles verder dan 60 meter gezeik.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 mei 2020 @ 15:03:29 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193289518
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:52 schreef hatsaflats het volgende:
Maar ik loop wel in broeken van 7 jaar oud, dat lukt me met fietsbroeken niet :+
De (korte) broek die ik tijdens het hardlopen gebruik heb ik volgens mij nog gebruikt tijdens de gymlessen in de laatste paar jaar van de middelbare school.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193289620
Ik heb volgens mij in 2012 voor het laatst iets uitgegeven aan hardlopen, terwijl ik toch 20-30km per week loop. :D :')

Heb al wel een jaar of twee in m'n hoofd om m'n schoenen een keer te vervangen en eindelijk eens een winteroutfit te kopen. Altijd maar kort-kort is toch wel eens koud. Nog steeds niet van gekomen.
  zondag 24 mei 2020 @ 15:18:05 #90
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193289659
quote:
10s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

M'n zoon loopt de 5KM sneller dan ik 'm ooit gelopen hebt. Maar dochter 2 vind alles verder dan 60 meter gezeik.
Kan nog goedkomen. Mijn vader loopt veel hard, meerdere marathons gelopen in verschillende landen. Lang moest ik er ook niks van hebben maar het hardloopvirus bereikte mij uiteindelijk toch ook :P
pi_193289774
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:00 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Zo denk ik ook vaak. Ik heb op zich verder geen dure hobby's. En goed materiaal motiveert me wel. Daarnaast koop ik ook liever één keer goed kwalitatief spul, dan vaker iets kopen wat goedkoper is.
Al is er natuurlijk wel een verschil tussen gewoon goede sportspullen hebben of al die peppy gadgets moeten hebben.
Niets hoeft, alles mag. Daarom is het hobby. Als je jezelf maar niet te serieus neemt maakt het niet uit toch?

Maargoed, ik g het denk ik gewoon proberen. Lijkt me leuk om te zien hoe dat werkt. De kwakkelende economie moet een beetje geholpen worden :+

Ik gebruik trouwens gewoon de shirtjes en broeken die ik al had voor de sportschool. Heb toen het koud was alleen een legging gekocht.
Whatever...
pi_193289929
Ik loop ook gewoon in korte broeken en shirts die ik altijd met sporten aanheb. Als het koud is heb ik nu een trainingsbroek aan, maar wil voor in de herfst misschien toch zo'n tight aanschaffen... Al zal ik wel moeten wennen aan iets wat strak zit tijdens het sporten :P
Heb wel gewoon afgemeten hardloopschoenen, want dat vond ik wel echt een must voordat ik 'serieus' ging hardlopen.
pi_193289955
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:44 schreef Pinuts het volgende:
Ik loop ook gewoon in korte broeken en shirts die ik altijd met sporten aanheb. Als het koud is heb ik nu een trainingsbroek aan, maar wil voor in de herfst misschien toch zo'n tight aanschaffen... Al zal ik wel moeten wennen aan iets wat strak zit tijdens het sporten :P
Heb wel gewoon afgemeten schoenen, want dat vind ik de investering zeker waard.
Het zit wel lekker moet ik zeggen. Beter dan verwacht. Of het er goed uitziet is een heel andere vraag, alhoewel ik vind dat ik best toonbaar ben.

P. S. Ik zoek nog wel 1 of 2 shorts zonder binnenbroek. Ik heb er een van Odlo; maar weet bij God het type niet meer.

Iemand tips voor binnenbroekloze shorts? Liefst beetje licht en stretchy, helaas on ik het online nergens vinden en de lokale Perry sport heeft een matige selectie, vooral van die idioot lange voetbalbroeken en die wil ik niet.

[ Bericht 15% gewijzigd door Spanky78 op 24-05-2020 16:06:44 ]
Whatever...
pi_193290811
quote:
10s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

M'n zoon loopt de 5KM sneller dan ik 'm ooit gelopen hebt. Maar dochter 2 vind alles verder dan 60 meter gezeik.
Misschien dochter 1 eens laten trainen voor een 5km :P
pi_193292950
Meerdere hier gebruiken een Garmin horloge toch? Hoe krijg ik een workout op de horloge? Wat ik nu doe is de workout maken en daarna op de sent knop klikken. Er staan dan dat de workout beschikbaar is zodra mijn horloge gesynchroniseerd wordt. Maar als ik dat doe en op mij horloge kijk staat ie er niet tussen. Als ik hem in mijn agenda zet voor bijv donderdag, dan staat ie wel in mijn trainingsagenda op het horloge. Wat doe ik verkeerd?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 mei 2020 @ 19:38:57 #96
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193293036
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:34 schreef Pinuts het volgende:
Meerdere hier gebruiken een Garmin horloge toch? Hoe krijg ik een workout op de horloge? Wat ik nu doe is de workout maken en daarna op de sent knop klikken. Er staan dan dat de workout beschikbaar is zodra mijn horloge gesynchroniseerd wordt. Maar als ik dat doe en op mij horloge kijk staat ie er niet tussen. Als ik hem in mijn agenda zet voor bijv donderdag, dan staat ie wel in mijn trainingsagenda op het horloge. Wat doe ik verkeerd?
Zo gaat dat met mijn Polar ook, en in de agenda (op het horloge) kan ik hem dan 'aanklikken', de sport kiezen en gaan. Kun je er in jouw agenda ook op klikken/hem selecteren?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193293076
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo gaat dat met mijn Polar ook, en in de agenda (op het horloge) kan ik hem dan 'aanklikken', de sport kiezen en gaan. Kun je er in jouw agenda ook op klikken/hem selecteren?
Ja dat wel. Als ik hem in mijn agenda aanklik werkt het gewoon perfect. Maar het liefst zou ik hem ook bij 'workouts' hebben zodat ik er niet iedere week aan hoef te denken om een training aan de agenda toe te voegen.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 20:06:05 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_193293546
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:34 schreef Pinuts het volgende:
Meerdere hier gebruiken een Garmin horloge toch? Hoe krijg ik een workout op de horloge? Wat ik nu doe is de workout maken en daarna op de sent knop klikken. Er staan dan dat de workout beschikbaar is zodra mijn horloge gesynchroniseerd wordt. Maar als ik dat doe en op mij horloge kijk staat ie er niet tussen. Als ik hem in mijn agenda zet voor bijv donderdag, dan staat ie wel in mijn trainingsagenda op het horloge. Wat doe ik verkeerd?
Doe je het via Garmin Express? Want ik krijg die draak nooit onder controle... Doe het altijd met het kabeltje, dan gaat het wel goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_193293659
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:34 schreef Pinuts het volgende:
Meerdere hier gebruiken een Garmin horloge toch? Hoe krijg ik een workout op de horloge? Wat ik nu doe is de workout maken en daarna op de sent knop klikken. Er staan dan dat de workout beschikbaar is zodra mijn horloge gesynchroniseerd wordt. Maar als ik dat doe en op mij horloge kijk staat ie er niet tussen. Als ik hem in mijn agenda zet voor bijv donderdag, dan staat ie wel in mijn trainingsagenda op het horloge. Wat doe ik verkeerd?
Doe je dat via de app? Bij mij werkt dat in ieder geval goed. Ze komen dan in het lijste workouts op mn horloge terecht. (FR235)
pi_193293767
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:13 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Doe je dat via de app? Bij mij werkt dat in ieder geval goed. Ze komen dan in het lijste workouts op mn horloge terecht. (FR235)
Idem. Ik doe alles met de Garmin Connect App op de telefoon, verbonden met bluetooth. Nooit problemen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193294228
Ik doe het gewoon met de app via de telefoon. Heb het ook eens met de kabel geprobeerd maar blijft hetzelfde. Maar weet ook niet zo goed of het aan mij ligt of aan de horloge :P
Maar goed, via de trainingsagenda krijg ik ze uiteindelijk wel op mijn horloge, dus ze staan er gewoon op. Maar via workouts zou net iets makkelijker zijn.
pi_193294996
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:23 schreef Spanky78 het volgende:
Wie hier heeft er trouwens ervaring met ‘stryd’ ? Ben wel nieuwsgierig of dat de moeite is om beter te gaan lopen.
Ik heb met de milestone pod gelopen. Ook best accuraat, maar niet zo uitgebreid.

Wat ik merkte is dat ik uiteindelijk niets met de data deed. Puntje bij paaltje gebruik ik de pod niet meer.. heb namelijk niet de moeite genomen hem van mijn oude schoenen af te halen.

Dus mocht iemand interesse hebben ;)
pi_193296530
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:28 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Ik heb met de milestone pod gelopen. Ook best accuraat, maar niet zo uitgebreid.

Wat ik merkte is dat ik uiteindelijk niets met de data deed. Puntje bij paaltje gebruik ik de pod niet meer.. heb namelijk niet de moeite genomen hem van mijn oude schoenen af te halen.

Dus mocht iemand interesse hebben ;)
Thx, en _O- van die oude schoenen.

Ik heb inmiddels maar gewoon een stryd besteld. Bij wijze van experiment. Ik heb ook een doel, een halve marathon kunnen lopen einde zomer in een fatsoenlijk tempo. Ben benieuwd of het helpt, zo niet, ik ga toch niet op vakantie dit jaar...
Whatever...
  maandag 25 mei 2020 @ 10:59:51 #104
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193301464
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:28 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Ik heb met de milestone pod gelopen. Ook best accuraat, maar niet zo uitgebreid.

Wat ik merkte is dat ik uiteindelijk niets met de data deed. Puntje bij paaltje gebruik ik de pod niet meer.. heb namelijk niet de moeite genomen hem van mijn oude schoenen af te halen.

Dus mocht iemand interesse hebben ;)
Idem! Zit ook aan mijn oude schoenen, alleen ik weet niet meer waar ik die heb _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193302161
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Thx, en _O- van die oude schoenen.

Ik heb inmiddels maar gewoon een stryd besteld. Bij wijze van experiment. Ik heb ook een doel, een halve marathon kunnen lopen einde zomer in een fatsoenlijk tempo. Ben benieuwd of het helpt, zo niet, ik ga toch niet op vakantie dit jaar...
Dit vind je misschien wel een interessante recensie: https://the5krunner.com/2019/01/16/stryd-review-2019/
pi_193302693
Hmm, maar hoe ga je vervolgens dingen die je waarneemt met de Stryd verbeteren? Het is best wel lastig om door bewuste aanpassingen je loopstijl te veranderen, dat houd je misschien 200 stappen vol maar na een paar duizend stappen ga je toch terug naar het voor je lichaam meest ingesleten/natuurlijke beweegpatroon.

Volgens mij kun je beter een paar kleine hordes kopen voor in je tuin en daar regelmatig skippings en sprintjes overheen doen, wordt je grondcontact vanzelf korter van.

Maar eigenlijk hoef je daar zelfs geen geld voor uit te geven want met regenlaarzen/emmers/melkpakken gaat het ook ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193303669
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:48 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dit vind je misschien wel een interessante recensie: https://the5krunner.com/2019/01/16/stryd-review-2019/
Thx, dat ziet er uit als prima leesvoer voor vanavond als het ding binnen is.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm, maar hoe ga je vervolgens dingen die je waarneemt met de Stryd verbeteren? Het is best wel lastig om door bewuste aanpassingen je loopstijl te veranderen, dat houd je misschien 200 stappen vol maar na een paar duizend stappen ga je toch terug naar het voor je lichaam meest ingesleten/natuurlijke beweegpatroon.

Volgens mij kun je beter een paar kleine hordes kopen voor in je tuin en daar regelmatig skippings en sprintjes overheen doen, wordt je grondcontact vanzelf korter van.

Maar eigenlijk hoef je daar zelfs geen geld voor uit te geven want met regenlaarzen/emmers/melkpakken gaat het ook ;)
Het gaat erom dat dat ding je vertelt waar je het beste kunt verbeteren, dan kun je daarna zelf uitzoeken hoe je dat doet :)

Ik heb geen tijd/zin in nog een club. Ik loop alleen en dat vin dik prima. Dus ik ben benieuwd of dit werkt. Zo niet dan is het 200 euro geweest... dat vind ik meevallen. Een tegenvallend paar schoenen kost ook bijna zoveel.
Whatever...
pi_193303757
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm, maar hoe ga je vervolgens dingen die je waarneemt met de Stryd verbeteren? Het is best wel lastig om door bewuste aanpassingen je loopstijl te veranderen, dat houd je misschien 200 stappen vol maar na een paar duizend stappen ga je toch terug naar het voor je lichaam meest ingesleten/natuurlijke beweegpatroon.

Volgens mij kun je beter een paar kleine hordes kopen voor in je tuin en daar regelmatig skippings en sprintjes overheen doen, wordt je grondcontact vanzelf korter van.

Maar eigenlijk hoef je daar zelfs geen geld voor uit te geven want met regenlaarzen/emmers/melkpakken gaat het ook ;)
De trainingsprogramma's die ik voorbij zie komen op Stryd gaan niet echt uit van een andere loopstijl, maar van trainingen waarbij je net als bij trainingen op hartslag, op een bepaald vermogen gaat trainen.
pi_193303941
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Thx, dat ziet er uit als prima leesvoer voor vanavond als het ding binnen is.
[..]

Het gaat erom dat dat ding je vertelt waar je het beste kunt verbeteren, dan kun je daarna zelf uitzoeken hoe je dat doet :)

Ik heb geen tijd/zin in nog een club. Ik loop alleen en dat vin dik prima. Dus ik ben benieuwd of dit werkt. Zo niet dan is het 200 euro geweest... dat vind ik meevallen. Een tegenvallend paar schoenen kost ook bijna zoveel.
Zonder stryd kan ik al zeggen, waarschijnlijk korter grondcontact ;)
In ieder geval, daar zit het meeste efficientieverlies bij ongeveer 99% van de mensen en ook het grootste verschil met de toppers der aarde. Je wilt een reactievere afzet, daarmee gaat er minder energie verloren met plakken aan de grond, hogere pasfrequentie meer snelheid etc.

Wat Zwabber zegt is op zich wel een nuttige toevoeging; je hartslag is niet altijd een realistische benchmark voor hoe hard je aan het trainen bent, bij temperatuurwisselingen, bepaalde periode in de menstruatiecyclus, wind mee/wind tegen, moeheid etc. Met vermogen weet je natuurlijk precies hoeveel energie je levert.
Desalniettemin denk ik dat je met hardlopen wel minder toegevoegde waarde hebt dan met fietsen, omdat je hartslag vrij snel reageert bij lopen en omdat je aan de hand van je PR-snelheden ook wel kunt uitrekenen in welke tempozones je moet trainen.

Maar goed, misschien ben ik teveel oude stempel en loopt over een paar jaar iedereen wel met zo'n ding hoor.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 mei 2020 @ 13:49:51 #110
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193303962
Hoe kun je voor een hogere passnelheid zorgen? Ik probeer dat soms wel eens bewust te doen, niet overdreven natuurlijk, maar na een tijdje merk ik dat me dat eigenlijk meer energie kost (of lijkt te kosten) dan het tempo dat voor mij 'natuurlijk' voelt. Niet dat het hebben van een hogere passnelheid nou een doel is, het is vooral nieuwsgierigheid en valt onder het kopje 'dingen proberen'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193304022
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:49 schreef heywoodu het volgende:
Hoe kun je voor een hogere passnelheid zorgen? Ik probeer dat soms wel eens bewust te doen, niet overdreven natuurlijk, maar na een tijdje merk ik dat me dat eigenlijk meer energie kost (of lijkt te kosten) dan het tempo dat voor mij 'natuurlijk' voelt. Niet dat het hebben van een hogere passnelheid nou een doel is, het is vooral nieuwsgierigheid en valt onder het kopje 'dingen proberen'.
Ja, dat is dus precies het lastige, als je jezelf de opdracht geeft om met hogere pasfrequentie te lopen, moet je daar bij elke stap over na denken. Dat houd je niet lang vol.
Daarom geven looptrainers vaak oefeningen die de looppas uit elkaar halen en een stukje daarvan 'extra moeilijk maken'. Dan moet het onderbewuste brein een oplossing zoeken.

Voorbeelden daarvan zijn skippings of sprintjes over hekjes, waarmee je de knie-inzet sneller maakt, dan is je been dus weer sneller onder het lichaam en gaat je pasfrequentie omhoog.
Andere oefeningen, zoals kaatsen of gestrekte-benen loop zorgen ervoor dat je de neus van je voet zo snel mogelijk weer optrekt na de landing, waardoor de pas ook reactiever wordt. Sprintjes überhaupt, of 100-200 metertjes helpen ook. Het lichaam is zo lui dat het iets altijd op de meest makkelijke manier probeert te doen, dus als jij ineens 100 meter in 3.50/km moet lopen ipv je relaxte tempo van 5.00 gaat het vanzelf zoeken naar efficienteverbeteringen in de beweging.

Allemaal best wel technisch geneuzel, en het mooie is, je hoeft het niet eens zelf te snappen maar als je oefeningen doet waarbij iemand zoals een looptrainer let op de uitvoering, gaat het lichaam het vanzelf goed doen..

Wat nog wel een trucje is, is om met muziek van 180 bpm in te gaan lopen en dan kleinere pasjes nemen. Maar als er verder niks verandert in de loopbeweging, is het alsnog lastig om dit mee te nemen in je normale loopstijl, vooral tijdens wedstrijden/als je moe wordt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193304477
Die hogere pasfrequentie heb ik opgegeven. Die 180 haal ik pas als ik 3:20 min/km ga lopen, anders zit ik zo rond de 160. Zal ook erg met beenlengte te maken hebben in mijn geval.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_193304606
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zonder stryd kan ik al zeggen, waarschijnlijk korter grondcontact ;)
In ieder geval, daar zit het meeste efficientieverlies bij ongeveer 99% van de mensen en ook het grootste verschil met de toppers der aarde. Je wilt een reactievere afzet, daarmee gaat er minder energie verloren met plakken aan de grond, hogere pasfrequentie meer snelheid etc.

Wat Zwabber zegt is op zich wel een nuttige toevoeging; je hartslag is niet altijd een realistische benchmark voor hoe hard je aan het trainen bent, bij temperatuurwisselingen, bepaalde periode in de menstruatiecyclus, wind mee/wind tegen, moeheid etc. Met vermogen weet je natuurlijk precies hoeveel energie je levert.
Desalniettemin denk ik dat je met hardlopen wel minder toegevoegde waarde hebt dan met fietsen, omdat je hartslag vrij snel reageert bij lopen en omdat je aan de hand van je PR-snelheden ook wel kunt uitrekenen in welke tempozones je moet trainen.

Maar goed, misschien ben ik teveel oude stempel en loopt over een paar jaar iedereen wel met zo'n ding hoor.
Grondcontact, legspring, en vertical movement, laterale beweging, cadans (en daarbinnen vanalles wat elkaar beïnvloedt). Zo zal je vast met hogere cadans ook korter grondcontact hebben.

Misschien heb ik er weinig aan, dan beschouw ik de 200 euro als een investering in het experiment. Zolang het voor mij weer wat plezier brengt en mogelijk wat verbeteringen vin dik het prima.

Ik ben zelf het type autodidact, dus ik leer het graag zelf. Niet altijd het makkelijkst en soms ook niet perfect, maar met youtube, wat boeken en verder lezen kom je vaak een heel eind.
Whatever...
pi_193304636
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:49 schreef heywoodu het volgende:
Hoe kun je voor een hogere passnelheid zorgen? Ik probeer dat soms wel eens bewust te doen, niet overdreven natuurlijk, maar na een tijdje merk ik dat me dat eigenlijk meer energie kost (of lijkt te kosten) dan het tempo dat voor mij 'natuurlijk' voelt. Niet dat het hebben van een hogere passnelheid nou een doel is, het is vooral nieuwsgierigheid en valt onder het kopje 'dingen proberen'.
Met fietsen vond ik dat ook lastig, ik zat zo op 75rpm. Door consequent te meten en in de gaten houden zit ik nu op 85-90 en nu voelt dat normaal. Toch een kwestie van gewenning?

Met hardlopen doet strava geen cadans, maar met een andere app zat ik al redelijk hoog, met de stryd straks eens kijken of dat nog beter kan.
Whatever...
pi_193304649
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:31 schreef Cynic het volgende:
Die hogere pasfrequentie heb ik opgegeven. Die 180 haal ik pas als ik 3:20 min/km ga lopen, anders zit ik zo rond de 160. Zal ook erg met beenlengte te maken hebben in mijn geval.
Geen idee of dat door alle loopscholing komt bij mij, maar inmiddels loop ik mijn duurloopjes al tegen de 180 aan. Wedstrijden gaan eroverheen.

Duurloop van 15km gisteren ging gemiddel 6.03 min/km en 178 stappen per minuut.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193304711
Bij fietsen de cadans omhoog krijgen is denk ik wel een stuk eenvoudiger, omdat je niet heel veel specifieke onderdelen hebt aan de trapbeweging.. het is vooral sneller rondjes draaien.

Met lopen heb je de landing/afzet, de pendel en de knie-inzet. Om structureel een hogere frequentie te krijgen zal je die bewegingen toch beter uit moeten voeren. Bij mij is na een blessure/tijdje minder lopen de cadans altijd weer een stuk lager, dan moet ik echt een periode veel loopscholing en korte snelheidsloopjes doen om dat weer terug te krijgen.

Maar goed meer data is altijd leuk, het zal vast interessant speelgoed zijn! deel je analyses vooral met ons hier! :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193304874
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij fietsen de cadans omhoog krijgen is denk ik wel een stuk eenvoudiger, omdat je niet heel veel specifieke onderdelen hebt aan de trapbeweging.. het is vooral sneller rondjes draaien.

Met lopen heb je de landing/afzet, de pendel en de knie-inzet. Om structureel een hogere frequentie te krijgen zal je die bewegingen toch beter uit moeten voeren. Bij mij is na een blessure/tijdje minder lopen de cadans altijd weer een stuk lager, dan moet ik echt een periode veel loopscholing en korte snelheidsloopjes doen om dat weer terug te krijgen.

Maar goed meer data is altijd leuk, het zal vast interessant speelgoed zijn! deel je analyses vooral met ons hier! :D
Hij is binnen en geïnstalleerd, woensdag weer rennen....morgen fietsen.... vanochtend al geweest, dus tsja....
Whatever...
pi_193305067
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij fietsen de cadans omhoog krijgen is denk ik wel een stuk eenvoudiger, omdat je niet heel veel specifieke onderdelen hebt aan de trapbeweging.. het is vooral sneller rondjes draaien.

Met lopen heb je de landing/afzet, de pendel en de knie-inzet. Om structureel een hogere frequentie te krijgen zal je die bewegingen toch beter uit moeten voeren. Bij mij is na een blessure/tijdje minder lopen de cadans altijd weer een stuk lager, dan moet ik echt een periode veel loopscholing en korte snelheidsloopjes doen om dat weer terug te krijgen.

Maar goed meer data is altijd leuk, het zal vast interessant speelgoed zijn! deel je analyses vooral met ons hier! :D
Whoo..gaat gewoon automatisch toch ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_193305241
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Whoo..gaat gewoon automatisch toch ?
Het gaat automatisch ja, maar als je eens een stukje van jezelf filmt en dat naast een pro legt zie je dat er heel veel verbetering mogelijk is ;)
Terwijl het rondjes draaien van een beginner op een fiets er niet heel anders uit zal zien dan van een pro..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193305279
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het gaat automatisch ja, maar als je eens een stukje van jezelf filmt en dat naast een pro legt zie je dat er heel veel verbetering mogelijk is ;)
Terwijl het rondjes draaien van een beginner op een fiets er niet heel anders uit zal zien dan van een pro..
Geloof ik meteen...laatst voor het eerst snacht gelopen...best grappig, ga ik vaker doen denk ik..
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 mei 2020 @ 15:50:29 #121
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193305576
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, dat is dus precies het lastige, als je jezelf de opdracht geeft om met hogere pasfrequentie te lopen, moet je daar bij elke stap over na denken. Dat houd je niet lang vol.
Daarom geven looptrainers vaak oefeningen die de looppas uit elkaar halen en een stukje daarvan 'extra moeilijk maken'. Dan moet het onderbewuste brein een oplossing zoeken.

Voorbeelden daarvan zijn skippings of sprintjes over hekjes, waarmee je de knie-inzet sneller maakt, dan is je been dus weer sneller onder het lichaam en gaat je pasfrequentie omhoog.
Andere oefeningen, zoals kaatsen of gestrekte-benen loop zorgen ervoor dat je de neus van je voet zo snel mogelijk weer optrekt na de landing, waardoor de pas ook reactiever wordt. Sprintjes überhaupt, of 100-200 metertjes helpen ook. Het lichaam is zo lui dat het iets altijd op de meest makkelijke manier probeert te doen, dus als jij ineens 100 meter in 3.50/km moet lopen ipv je relaxte tempo van 5.00 gaat het vanzelf zoeken naar efficienteverbeteringen in de beweging.

Allemaal best wel technisch geneuzel, en het mooie is, je hoeft het niet eens zelf te snappen maar als je oefeningen doet waarbij iemand zoals een looptrainer let op de uitvoering, gaat het lichaam het vanzelf goed doen..

Wat nog wel een trucje is, is om met muziek van 180 bpm in te gaan lopen en dan kleinere pasjes nemen. Maar als er verder niks verandert in de loopbeweging, is het alsnog lastig om dit mee te nemen in je normale loopstijl, vooral tijdens wedstrijden/als je moe wordt.
Op de muziek na (daar heb ik nog niet echt een fijne oplossing voor gevonden) klinkt dit allemaal wel als iets dat ik in de komende tijd eens uit ga proberen ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 mei 2020 @ 15:52:59 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193305623
Mijn traptempo op de hometrainer zit gemiddeld wel op 110, tegen de 120 als ik wat harder ga. Ook bij een training van een uur of langer :P (maar sinds ik meer en meer ga hardlopen zit ik nauwelijks nog een uur op de hometrainer)

Net weer 10km gelopen, ondanks een halve nacht slaap een van mijn soepelste 10km loopjes ooit denk ik. Geen onaardig tempo, vrij lage hartslag, lekker ontspannen, nauwelijks moe bij thuiskomst *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193305918
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het gaat automatisch ja, maar als je eens een stukje van jezelf filmt en dat naast een pro legt zie je dat er heel veel verbetering mogelijk is ;)
Terwijl het rondjes draaien van een beginner op een fiets er niet heel anders uit zal zien dan van een pro..
Nou, dan overschat je mij op de fiets :@
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 mei 2020 @ 16:40:04 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193306155
Camelbak is gearriveerd, nu even uitvogelen hoe je er voor zorgt dat die tube niet los langs je halve lichaam hangt. Ik denk dat ik hem niet helemaal goed in het houdertje heb zitten :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193307416
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:40 schreef heywoodu het volgende:
Camelbak is gearriveerd, nu even uitvogelen hoe je er voor zorgt dat die tube niet los langs je halve lichaam hangt. Ik denk dat ik hem niet helemaal goed in het houdertje heb zitten :P
De waterzak met de tube-uitgang naar beneden en de vulopening en de vulopening naar boven in de tas doen is ook we een aardige tip.

Als je wilt dat hij niet klotst, even de lucht eruit blazen via de slang vlak na het vullen ;)

Weet niet hoe prettig het is met hardlopen, maar bij wandelen in de bergen zweer ik bij een camelbak in de rugtas.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 mei 2020 @ 19:29:30 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193308589
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De waterzak met de tube-uitgang naar beneden en de vulopening en de vulopening naar boven in de tas doen is ook we een aardige tip.

Als je wilt dat hij niet klotst, even de lucht eruit blazen via de slang vlak na het vullen ;)

Weet niet hoe prettig het is met hardlopen, maar bij wandelen in de bergen zweer ik bij een camelbak in de rugtas.
Niet eruit zuigen? Bij blazen komt er toch alleen maar meer lucht in? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193308980
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niet eruit zuigen? Bij blazen komt er toch alleen maar meer lucht in? :P
Euh. Ja. ^O^

Tenzij je in de zak knijpt, dan blaas je het er toch echt uit. *)
Whatever...
pi_193309485
Volgens het schema mag ik morgen de laatste serie op spikes lopen om weer te wennen O+
  maandag 25 mei 2020 @ 20:48:34 #129
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193310196
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Euh. Ja. ^O^

Tenzij je in de zak knijpt, dan blaas je het er toch echt uit. *)
Ik druk het er ook altijd uit ja, plat op 't aanrecht en dan de bel door de slang drukken
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193312793
Vanochtend duurloopje met mooie sightseeing gedaan, op plekken geweest waar Zwabber zelfs nog nooit was geweest, en weer de Balijbrug getrotseerd.
Vanavond de eerste intervaltraining van de triathlonvereniging gehad. O+ O+ O+ Ging wat zwaar, maar niet zo raar na mijn loopje vanochtend. Wel fijn om gedaan te hebben. Ook om de anderen weer te zien.
Vandaag dus ruim een halve marathon gelopen, in 2 etappes. Dat is al meer dan vorige week.
pi_193315604
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:13 schreef wyccie het volgende:
en weer de Balijbrug getrotseerd.
Dat ding wordt met de week minder mythisch.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_193315721
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:48 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik druk het er ook altijd uit ja, plat op 't aanrecht en dan de bel door de slang drukken
LOL, ik wist even niet waar de discussie over ging :s)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2020 @ 09:05:04 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193316151
Veel stabieler dan dit (gisteren) kan ik niet lopen hoor :P

6.34
6.31
6.27
6.31
6.32
6.35
6.36
6.31
6.40
6.33
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:31:24 #134
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_193318425
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:05 schreef heywoodu het volgende:
Veel stabieler dan dit (gisteren) kan ik niet lopen hoor :P

6.34
6.31
6.27
6.31
6.32
6.35
6.36
6.31
6.40
6.33
Zeer netjes! Knap hoor
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:53:50 #135
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193319516
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:05 schreef heywoodu het volgende:
Veel stabieler dan dit (gisteren) kan ik niet lopen hoor :P

6.34
6.31
6.27
6.31
6.32
6.35
6.36
6.31
6.40
6.33
Lekker constant ^O^ Jammer van de 6.40 in km 9 :P
pi_193319634
He he, gevonden! w/

Na ruim 4 1/2 jaar afwezigheid ga ik hopelijk weer wat meelezen/posten.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_193319672
In het kader van blijven hardlopen na de Ekiden, is een vierkamp niet iets om te doen? D.w.z. iedereen loopt een 500 m, een 5 km, een 1500 m en een 10 km? En dan net als bij het schaatsen wordt iedere afstand teruggerekend naar 500 m.

Natuurlijk is van tevoren wel bekend wie er in de top-3 eindigen, misschien kan ook dit in teamvorm gedaan worden, waarbij iedereen 1 afstand voor zijn of haar rekening neemt. Eventueel kunnen we ook nog de 3 km eraan toevoegen, om er een vijfkamp van te maken. Het aardige is dat je dan afstanden kunt lopen die je zelden of nooit loopt.
pi_193319683
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
He he, gevonden! w/

Na ruim 4 1/2 jaar afwezigheid ga ik hopelijk weer wat meelezen/posten.
Dat juist in deze coronatijden, waarin we allemaal een beetje kluizenaar geworden zijn, De_kluizenaar weer opduikt. We leven in The Matrix, ik weet het nu zeker.
Welkom terug kerel ^O^ Hoe gaat-ie?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2020 @ 13:07:21 #139
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193319698
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
In het kader van blijven hardlopen na de Ekiden, is een vierkamp niet iets om te doen? D.w.z. iedereen loopt een 500 m, een 5 km, een 1500 m en een 10 km? En dan net als bij het schaatsen wordt iedere afstand teruggerekend naar 500 m.

Natuurlijk is van tevoren wel bekend wie er in de top-3 eindigen, misschien kan ook dit in teamvorm gedaan worden, waarbij iedereen 1 afstand voor zijn of haar rekening neemt. Eventueel kunnen we ook nog de 3 km eraan toevoegen, om er een vijfkamp van te maken. Het aardige is dat je dan afstanden kunt lopen die je zelden of nooit loopt.
Op zich een leuk idee, maar dan heb je wel een stuk minder deelnemers, want volgens mij waren er best wat Ekiden-deelnemers die de 10km nog niet (of niet meer) zouden halen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193319703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Op zich een leuk idee, maar dan heb je wel een stuk minder deelnemers, want volgens mij waren er best wat Ekiden-deelnemers die de 10km nog niet (of niet meer) zouden halen.
Daarom dus ook het voorstel om weer met teams te werken waarin iedereen een afstand voor zijn of haar rekening neemt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2020 @ 13:08:32 #141
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193319713
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:07 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Daarom dus ook het voorstel om weer met teams te werken waarin iedereen een afstand voor zijn of haar rekening neemt.
Dan ben ik wel voor. Sowieso wel, wat het idee ook wordt :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193319730
Ik zou zelf graag de 500 m willen doen :9
pi_193319783
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat juist in deze coronatijden, waarin we allemaal een beetje kluizenaar geworden zijn, De_kluizenaar weer opduikt. We leven in The Matrix, ik weet het nu zeker.
Welkom terug kerel ^O^ Hoe gaat-ie?
In het kort; ik heb weer hardloopschoenen kunnen kopen, weer gestart met 0-5 km schema. Zit in week 4 nu, rustig opbouwen en alles heel houden.
Heb het 'hard'lopen zo ontzettend gemist!

Jaren terug hard onderuit gegaan in de badkamer en mijn enkel zwaar gekneust, toendertijd geen foto's laten maken. Wel fysio gehad omdat ik zelfs geen 10 minuten meer kon wandelen en dat zelfs nog niet 3 maanden na de val.
Ik heb eigenlijk sinds een maand of 8 geen pijn meer in mijn enkel en wandel steeds verder, dagelijks km of 5 uitschieters naar 10km en dacht, als dit kan... dan moest ik ook maar weer eens gaan 'hard'lopen.
Fijn om back in the game te zijn! ^O^
En nu weer lekker hier genieten van de HL ervaringen :)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:13:54 #144
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193319786
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
In het kader van blijven hardlopen na de Ekiden, is een vierkamp niet iets om te doen? D.w.z. iedereen loopt een 500 m, een 5 km, een 1500 m en een 10 km? En dan net als bij het schaatsen wordt iedere afstand teruggerekend naar 500 m.

Natuurlijk is van tevoren wel bekend wie er in de top-3 eindigen, misschien kan ook dit in teamvorm gedaan worden, waarbij iedereen 1 afstand voor zijn of haar rekening neemt. Eventueel kunnen we ook nog de 3 km eraan toevoegen, om er een vijfkamp van te maken. Het aardige is dat je dan afstanden kunt lopen die je zelden of nooit loopt.
Geinig idee wel. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193319860
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:05 schreef heywoodu het volgende:
Veel stabieler dan dit (gisteren) kan ik niet lopen hoor :P

6.34
6.31
6.27
6.31
6.32
6.35
6.36
6.31
6.40
6.33
Dat was gewoon rustig wandelen voor jou zeker ?
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2020 @ 13:21:15 #146
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193319877
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:19 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat was gewoon rustig wandelen voor jou zeker ?
Voor sommigen hier misschien, voor mij niet :+

Nou ja, het was wel rustig hardlopen, als ik echt gewoon lekker rustig ga hardlopen is 6:30-6:40 ongeveer mijn vaste tempo heb ik gemerkt :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193319954
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Voor sommigen hier misschien, voor mij niet :+

Nou ja, het was wel rustig hardlopen, als ik echt gewoon lekker rustig ga hardlopen is 6:30-6:40 ongeveer mijn vaste tempo heb ik gemerkt :P
Vorige week een nieuw pr buiten op de 10km
6
5,38
5,46
5,40
5,50
5,39
5,48
5,35
5,25
5.28
------------
57.04

Eerst helft wind tegen terugweg wind mee denk ik
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2020 @ 13:35:50 #148
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193320083
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:27 schreef Geerd het volgende:

[..]

Vorige week een nieuw pr buiten op de 10km
6
5,38
5,46
5,40
5,50
5,39
5,48
5,35
5,25
5.28
------------
57.04

Eerst helft wind tegen terugweg wind mee denk ik
Ook lekker! *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193320164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
In het kader van blijven hardlopen na de Ekiden, is een vierkamp niet iets om te doen? D.w.z. iedereen loopt een 500 m, een 5 km, een 1500 m en een 10 km? En dan net als bij het schaatsen wordt iedere afstand teruggerekend naar 500 m.

Natuurlijk is van tevoren wel bekend wie er in de top-3 eindigen, misschien kan ook dit in teamvorm gedaan worden, waarbij iedereen 1 afstand voor zijn of haar rekening neemt. Eventueel kunnen we ook nog de 3 km eraan toevoegen, om er een vijfkamp van te maken. Het aardige is dat je dan afstanden kunt lopen die je zelden of nooit loopt.
Je kan ook nog leeftijdscategorieën maken, dan wordt het wellicht wel weer spannender? Al zal het uiteraard dringen zijn in de taaieoudemannencategorie..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193320177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:07 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Daarom dus ook het voorstel om weer met teams te werken waarin iedereen een afstand voor zijn of haar rekening neemt.
Of optioneel, dat je kan kiezen tussen alleen of teamdeelname.
In de traditie van een echte vierkamp moet het dan eigenlijk wel binnen 1 weekend.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin dinsdag 26 mei 2020 @ 13:42:59 #151
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193320226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
In het kader van blijven hardlopen na de Ekiden, is een vierkamp niet iets om te doen? D.w.z. iedereen loopt een 500 m, een 5 km, een 1500 m en een 10 km? En dan net als bij het schaatsen wordt iedere afstand teruggerekend naar 500 m.

Natuurlijk is van tevoren wel bekend wie er in de top-3 eindigen, misschien kan ook dit in teamvorm gedaan worden, waarbij iedereen 1 afstand voor zijn of haar rekening neemt. Eventueel kunnen we ook nog de 3 km eraan toevoegen, om er een vijfkamp van te maken. Het aardige is dat je dan afstanden kunt lopen die je zelden of nooit loopt.
Je kan aan een variant denken waarbij je de 10/5 km tijden van de ekiden als basis neemt en dan voorspelt wat iemand maximaal zou kunnen lopen (verherberekend over de afstanden) en dan kijkt naar de best % individuele verbetering (of weer als basis gebruikt om tot de teamverdeling te komen). Voordeel is wel dat de meeste duiktijden wel eruit zijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_193320261
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:42 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Je kan aan een variant denken waarbij je de 10/5 km tijden van de ekiden als basis neemt en dan voorspelt wat iemand maximaal zou kunnen lopen (verherberekend over de afstanden) en dan kijkt naar de best % individuele verbetering (of weer als basis gebruikt om tot de teamverdeling te komen). Voordeel is wel dat de meeste duiktijden wel eruit zijn.
Nadeel is dat het voor een relatieve beginner veeeeel makkelijker is om te verbeteren t.o.v. een paar weken geleden dan voor iemand die al lang loopt ;)
Maar goed dat kan ook juist motiverend werken als aanmoediging, elk scoresysteem is niet neutraal natuurlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2020 @ 13:48:22 #153
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193320300
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nadeel is dat het voor een relatieve beginner veeeeel makkelijker is om te verbeteren t.o.v. een paar weken geleden dan voor iemand die al lang loopt ;)
Maar goed dat kan ook juist motiverend werken als aanmoediging, elk scoresysteem is niet neutraal natuurlijk.
Buiten dat een relatieve beginner die flink verbetert alleen maar leuk is natuurlijk, uiteindelijk doen we het toch allemaal voor de lol/om jezelf te verbeteren/etc :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:12:56 #154
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193320699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:13 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

In het kort; ik heb weer hardloopschoenen kunnen kopen, weer gestart met 0-5 km schema. Zit in week 4 nu, rustig opbouwen en alles heel houden.
Heb het 'hard'lopen zo ontzettend gemist!

Jaren terug hard onderuit gegaan in de badkamer en mijn enkel zwaar gekneust, toendertijd geen foto's laten maken. Wel fysio gehad omdat ik zelfs geen 10 minuten meer kon wandelen en dat zelfs nog niet 3 maanden na de val.
Ik heb eigenlijk sinds een maand of 8 geen pijn meer in mijn enkel en wandel steeds verder, dagelijks km of 5 uitschieters naar 10km en dacht, als dit kan... dan moest ik ook maar weer eens gaan 'hard'lopen.
Fijn om back in the game te zijn! ^O^
En nu weer lekker hier genieten van de HL ervaringen :)
Hey man! :W Mooi da'j terug bent :)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:14:04 #155
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193320711
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:07 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Daarom dus ook het voorstel om weer met teams te werken waarin iedereen een afstand voor zijn of haar rekening neemt.
Alles tot de 5km vind ik prima om mee te doen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:18:46 #156
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193320777
Gezien het feit dat we lopen moeten we er misschien een kleine vierkamp van maken? Dus met een 3000m, ipv van 10.000m?

of nog meer in hardloop stijl
400m
1500m
3000m (al dan niet met hindernissen)
5000m

:)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:33:31 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193321044
Lijkt me tof idee, alleen is 10km inderdaad een brugje te ver voor mij :@
pi_193321603
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:18 schreef Corniel het volgende:
Gezien het feit dat we lopen moeten we er misschien een kleine vierkamp van maken? Dus met een 3000m, ipv van 10.000m?

of nog meer in hardloop stijl
400m
1500m
3000m (al dan niet met hindernissen)
5000m

:)
Hindernissen!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_193322284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
In het kader van blijven hardlopen na de Ekiden, is een vierkamp niet iets om te doen? D.w.z. iedereen loopt een 500 m, een 5 km, een 1500 m en een 10 km? En dan net als bij het schaatsen wordt iedere afstand teruggerekend naar 500 m.

Natuurlijk is van tevoren wel bekend wie er in de top-3 eindigen, misschien kan ook dit in teamvorm gedaan worden, waarbij iedereen 1 afstand voor zijn of haar rekening neemt. Eventueel kunnen we ook nog de 3 km eraan toevoegen, om er een vijfkamp van te maken. Het aardige is dat je dan afstanden kunt lopen die je zelden of nooit loopt.
Leuk !
pi_193323077
Ik wil Graag meedoen. Hopelijk niet te strikt in de momenten waarop je iets moet lopen. Zeker als er ook een 10k bij zit. Gaat mij in een weekend ivm verplichtingen met Familie etc niet zomaar lukken.
Whatever...
pi_193323093
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:18 schreef Corniel het volgende:
Gezien het feit dat we lopen moeten we er misschien een kleine vierkamp van maken? Dus met een 3000m, ipv van 10.000m?

of nog meer in hardloop stijl
400m
1500m
3000m (al dan niet met hindernissen)
5000m

:)
Deze is wel leuker voor de mensen (inclusief mijzelf :P) die nog geen 10 km kunnen doen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:17:29 #162
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_193323352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:51 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Deze is wel leuker voor de mensen (inclusief mijzelf :P) die nog geen 10 km kunnen doen.
Je kunt altijd nog wel een extra stap zetten :D voor je het weet heb je er +- 10.000 gezet en tadaaa *O*
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_193323824
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:17 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog wel een extra stap zetten :D voor je het weet heb je er +- 10.000 gezet en tadaaa *O*
Gewoon kruipend over de finish :P
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 18:00:29 #164
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193323879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
In het kader van blijven hardlopen na de Ekiden, is een vierkamp niet iets om te doen? D.w.z. iedereen loopt een 500 m, een 5 km, een 1500 m en een 10 km? En dan net als bij het schaatsen wordt iedere afstand teruggerekend naar 500 m.

Natuurlijk is van tevoren wel bekend wie er in de top-3 eindigen, misschien kan ook dit in teamvorm gedaan worden, waarbij iedereen 1 afstand voor zijn of haar rekening neemt. Eventueel kunnen we ook nog de 3 km eraan toevoegen, om er een vijfkamp van te maken. Het aardige is dat je dan afstanden kunt lopen die je zelden of nooit loopt.
Ik vind dit echt een fantastisch idee. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193326333
Ik vind het op zich wel leuk om alle 4 de afstanden te lopen, gewoon om te kijken hoe dat is. Hoeveel tijd zit daar normaal gesproken tussen?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2020 @ 20:25:25 #166
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193326770
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:07 schreef Cynic het volgende:
Ik vind het op zich wel leuk om alle 4 de afstanden te lopen, gewoon om te kijken hoe dat is. Hoeveel tijd zit daar normaal gesproken tussen?
De eerste twee op (mid)dag één, de andere twee op (mid)dag twee ~O>
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193329298
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:18 schreef Corniel het volgende:
Gezien het feit dat we lopen moeten we er misschien een kleine vierkamp van maken? Dus met een 3000m, ipv van 10.000m?

of nog meer in hardloop stijl
400m
1500m
3000m (al dan niet met hindernissen)
5000m

:)
Ik vind deze laatste variant wel een mooie :)
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:41:10 #168
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_193329522
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
In het kader van blijven hardlopen na de Ekiden, is een vierkamp niet iets om te doen? D.w.z. iedereen loopt een 500 m, een 5 km, een 1500 m en een 10 km? En dan net als bij het schaatsen wordt iedere afstand teruggerekend naar 500 m.

Natuurlijk is van tevoren wel bekend wie er in de top-3 eindigen, misschien kan ook dit in teamvorm gedaan worden, waarbij iedereen 1 afstand voor zijn of haar rekening neemt. Eventueel kunnen we ook nog de 3 km eraan toevoegen, om er een vijfkamp van te maken. Het aardige is dat je dan afstanden kunt lopen die je zelden of nooit loopt.
Ik heb niet meegedaan met deze Ekiden, maar ik vind dit wel een leuk idee ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_193333149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De eerste twee op (mid)dag één, de andere twee op (mid)dag twee ~O>
In of exclusief dweilpauzes? 😜
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 mei 2020 @ 08:54:23 #170
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193333331
Tijd om voor het eerst te gaan lopen met de Camelbak, ik ben erg benieuwd. De ene keer lekt 'ie na het vullen wel, dan draai ik de dop weer open en dicht en dan ineens niet meer, apart. Lucht is grotendeels uit, dat scheelt, nu even wennen aan het hebben van een ding op de rug en de komende tijd zal het ook wel een kwestie worden van afstellen om het zo 'natuurlijk' mogelijk te laten voelen zonder dat het op en neer gaan storend wordt :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193333813
Met warmte en/of langere afstanden wilde ik meer drinken mee kunnen nemen. Vorige maand camelbak gekocht met 2 flessen aan de voorkant.

Helaas al op moeten sturen omdat elastiekje was geknapt. Hopelijk heb ik hem weer snel terug. Rugzak zat tijdens lopen stuk beter dan ik had verwacht.
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:45:27 #172
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193333835
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

In of exclusief dweilpauzes? 😜
Jezelf opdweilpauzes. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193334211
Kunnen we niet 100, 200, 400, 800? :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 mei 2020 @ 10:31:20 #174
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193334287
Mijn rugzak zat tijdens het lopen minder fijn dan ik had gedacht, erg hoog op de rug, bij elke stap voel- en hoorbaar op en neer en een van de schouderstraps begon steeds meer in mijn nek te schuren. Het zal wel een kwestie van afstellen zijn, neem ik aan, dus het komt vast wel goed.

Al met al niet echt een lekkere 10km gelopen, grotendeels hetzelfde tempo als maandag (in principe een rustig tempo dus) maar met een hartslag die 5-10 slagen hoger lag, uiteraard onbedoeld :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193335469
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:54 schreef heywoodu het volgende:
Tijd om voor het eerst te gaan lopen met de Camelbak, ik ben erg benieuwd. De ene keer lekt 'ie na het vullen wel, dan draai ik de dop weer open en dicht en dan ineens niet meer, apart. Lucht is grotendeels uit, dat scheelt, nu even wennen aan het hebben van een ding op de rug en de komende tijd zal het ook wel een kwestie worden van afstellen om het zo 'natuurlijk' mogelijk te laten voelen zonder dat het op en neer gaan storend wordt :P
Welke heb je en waar train je voor?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 mei 2020 @ 12:22:13 #176
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193335560
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Welke heb je en waar train je voor?
Deze:
https://www.futurumshop.n(...)ak-grijs-zwart.phtml

Ik heb niet echt een heel groot en specifiek doel, hoewel een halve marathon onder de twee uur wel leuk zou zijn, dus laat ik dat dan maar noemen. Ik ben er overigens zeker niet ontevreden over na één keer lopen, het is denk ik vooral een kwestie van wennen en een beetje passen en meten hoe het het lekkerst loopt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193335625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Deze:
https://www.futurumshop.n(...)ak-grijs-zwart.phtml

Ik heb niet echt een heel groot en specifiek doel, hoewel een halve marathon onder de twee uur wel leuk zou zijn, dus laat ik dat dan maar noemen. Ik ben er overigens zeker niet ontevreden over na één keer lopen, het is denk ik vooral een kwestie van wennen en een beetje passen en meten hoe het het lekkerst loopt.
Mooi doel! :) Persoonlijk vind/vond ik het nadeel van zo'n 'simpele' Camelbak de enkele strap, waardoor je meer kans hebt op schuiven of hobbelen van dat ding op je rug. Ik heb toen voor mijn marathon in 2016 een Marathoner aangeschaft die een beetje op zoiets leek:

https://www.amazon.nl/Cam(...)a-625370343585&psc=1

Mocht je er achter komen dat je oorspronkelijke aanschaf niet voldoet, zou ik dat zeker overwegen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 mei 2020 @ 13:11:29 #178
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193336129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mooi doel! :) Persoonlijk vind/vond ik het nadeel van zo'n 'simpele' Camelbak de enkele strap, waardoor je meer kans hebt op schuiven of hobbelen van dat ding op je rug. Ik heb toen voor mijn marathon in 2016 een Marathoner aangeschaft die een beetje op zoiets leek:

https://www.amazon.nl/Cam(...)a-625370343585&psc=1

Mocht je er achter komen dat je oorspronkelijke aanschaf niet voldoet, zou ik dat zeker overwegen.
Die zal ik in gedachten houden ^O^

Als ik toch ga wisselen, kan mijn vriendin deze altijd overnemen, tijdens het rollerskiën en als er weer gereisd kan worden het langlaufen - toch veruit het grootste deel van haar training - is dat heen en weer hobbelen natuurlijk veel minder een issue.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193338204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die zal ik in gedachten houden ^O^

Als ik toch ga wisselen, kan mijn vriendin deze altijd overnemen, tijdens het rollerskiën en als er weer gereisd kan worden het langlaufen - toch veruit het grootste deel van haar training - is dat heen en weer hobbelen natuurlijk veel minder een issue.
Als je zit te twijfelen of een andere met wat betere vastgesp mogelijkheid mogelijk beter zit dan mag je die van mij wel eens proberen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 mei 2020 @ 15:40:37 #180
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193338279
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Als je zit te twijfelen of een andere met wat betere vastgesp mogelijkheid mogelijk beter zit dan mag je die van mij wel eens proberen.
Ik blijf deze nog wel even proberen natuurlijk, maar dat zou een fijne optie zijn om achter de hand te hebben :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:27:20 #181
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193338768
Mijn racevest (nathan vaporwrap) zit ook hoog op de rug, dat is inderdaad even onwennig, maar opzich wel fijner dan laag. Er zitten zelfs straps aan die ik aan kan trekken om die steeds leger rakende zak hoog en straks aan m'n rug te hebben, al gebruik ik die dan weer niet.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 mei 2020 @ 16:34:33 #182
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193338837
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:27 schreef Daywalk3r het volgende:
Mijn racevest (nathan vaporwrap) zit ook hoog op de rug, dat is inderdaad even onwennig, maar opzich wel fijner dan laag. Er zitten zelfs straps aan die ik aan kan trekken om die steeds leger rakende zak hoog en straks aan m'n rug te hebben, al gebruik ik die dan weer niet.
De positie op mijn rug stoort me ook niet, maar het in mijn nek schuren wel :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 27 mei 2020 @ 16:44:11 #183
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193338949
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De positie op mijn rug stoort me ook niet, maar het in mijn nek schuren wel :P
Ja, da's hinderlijk. Da's hopelijk even afstelwerk
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193339867
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:18 schreef Corniel het volgende:
Gezien het feit dat we lopen moeten we er misschien een kleine vierkamp van maken? Dus met een 3000m, ipv van 10.000m?

of nog meer in hardloop stijl
400m
1500m
3000m (al dan niet met hindernissen)
5000m

:)
Ok, dat kan ook. Ik denk wel dat het 't leukste is om het stramien van de Corona Ekiden over te nemen qua planning, d.w.z. steeds een paar dagen de tijd om de afstand af te leggen die aan de beurt is. Op die manier heb je namelijk steeds een tussenstand, wat het spannender maakt.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:23:20 #185
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193340217
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:18 schreef Corniel het volgende:
Gezien het feit dat we lopen moeten we er misschien een kleine vierkamp van maken? Dus met een 3000m, ipv van 10.000m?

of nog meer in hardloop stijl
400m
1500m
3000m (al dan niet met hindernissen)
5000m

:)
Het voordeel is dat er een puntensysteem voor altetiekonderdelen die qua afstanden tot de 5000 meter gaat (behalve voor vrouwen, daar loopt 'ie tot 3000, maar daar valt vast wel een 5000 versie uit te berekenen).
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:23:53 #186
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193340227
quote:
Hoi allen! (lange post)

Jaren terug begonnen met C25K op aldi hardloop schoenen. Ging de ene keer makkelijk en de andere keer niet. Heb toen nieuwe schoenen aan laten meten (en dat was juist het tegenover gestelde van wat ik had) maar toen niet meer verder gegaan met hardlopen. Ben toen begonnen met fitness en daar heb ik veel fietsen en crosstrainer gedaan. Soms hardlopen wat dan wel ging. Nu vandaag op de ascics naar buiten en in 22 minuten 3.4km weg gelopen. Wel ff heel anders dan een loopband! Qua conditie wil het wel maar de bovenbeen spieren kan ik goed voelen. Voorin de benen vooral (hamstring of adductoren?) maar verder ging het redelijk. Mijn idee is om maandag, woensdag en vrijdag te fitnessen (kracht, weinig cardio) en dan dinsdag, donderdag en zaterdag (evt.) hardlopen. Rustiger opbouwen, andere houding? Sta open voor tips.
Dit was mijn eerste post trouwens :) In nummertje 279. Kleine 8 jaar terug.
Niemand reageerde verder _O- :{w
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193342764
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:23 schreef Daywalk3r het volgende:
ine 8 jaar terug.
Niemand
Dat is inderdaad het leukste ook aan hardlopen, die progressie die je steeds boekt. Leuk om dan achteraf op terug te kijken!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_193345006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:28 schreef Daywalk3r het volgende:
Hoi allen! (lange post)

Jaren terug begonnen met C25K op aldi hardloop schoenen. Ging de ene keer makkelijk en de andere keer niet. Heb toen nieuwe schoenen aan laten meten (en dat was juist het tegenover gestelde van wat ik had) maar toen niet meer verder gegaan met hardlopen. Ben toen begonnen met fitness en daar heb ik veel fietsen en crosstrainer gedaan. Soms hardlopen wat dan wel ging. Nu vandaag op de ascics naar buiten en in 22 minuten 3.4km weg gelopen. Wel ff heel anders dan een loopband! Qua conditie wil het wel maar de bovenbeen spieren kan ik goed voelen. Voorin de benen vooral (hamstring of adductoren?) maar verder ging het redelijk. Mijn idee is om maandag, woensdag en vrijdag te fitnessen (kracht, weinig cardio) en dan dinsdag, donderdag en zaterdag (evt.) hardlopen. Rustiger opbouwen, andere houding? Sta open voor tips. :)
Ik denk dat je goed bezig bent, Daywalk3r. Welkom in deze topicreeks! Blijf vooral posten en lopen. De tip die ik je kan geven en waardoor ik zelf mijn PR's het meeste wist te verbreken was door bij een hardloopvereniging te gaan lopen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:29:04 #189
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193345202
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:22 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik denk dat je goed bezig bent, Daywalk3r. Welkom in deze topicreeks! Blijf vooral posten en lopen. De tip die ik je kan geven en waardoor ik zelf mijn PR's het meeste wist te verbreken was door bij een hardloopvereniging te gaan lopen.
Bedankt voor je opbouwende tips! Ik voel me erg welkom zo :D

Ben jij ook minder gaan zwabberen door een goede looptechniek?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193345512
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:29 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Bedankt voor je opbouwende tips! Ik voel me erg welkom zo :D

Ben jij ook minder gaan zwabberen door een goede looptechniek?
Pijnlijk punt... pijnlijk punt...
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 27 mei 2020 @ 23:39:20 #191
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193346451
quote:
99s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:41 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Pijnlijk punt... pijnlijk punt...
Ik heb werkelijk waar geen idee
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Forum Admin donderdag 28 mei 2020 @ 06:51:14 #192
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193347857
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:22 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik denk dat je goed bezig bent, Daywalk3r. Welkom in deze topicreeks! Blijf vooral posten en lopen. De tip die ik je kan geven en waardoor ik zelf mijn PR's het meeste wist te verbreken was door bij een hardloopvereniging te gaan lopen.
Mijn beste PR's moeten dan nog komen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 28 mei 2020 @ 08:47:06 #193
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193349059
Gisteren konden een aantal van de selectiegroep zich weer moeilijk aan de baanregels houden. Het lijkt wel dat hun ego's te graag de binnenbaan willen hebben. Als de tempo's die ze lopen zo zwaar zijn dat ze zo min mogelijk meters willen maken, moeten ze misschien rustiger aan doen..

Ik denk volgende week maar een keertje per ongeluk expres pootje haken ofzo, als ze dan facedown het tartan over schuiven leren ze het wel af.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 mei 2020 @ 08:58:06 #194
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193349174
quote:
16s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Gisteren konden een aantal van de selectiegroep zich weer moeilijk aan de baanregels houden. Het lijkt wel dat hun ego's te graag de binnenbaan willen hebben. Als de tempo's die ze lopen zo zwaar zijn dat ze zo min mogelijk meters willen maken, moeten ze misschien rustiger aan doen..

Ik denk volgende week maar een keertje per ongeluk expres pootje haken ofzo, als ze dan facedown het tartan over schuiven leren ze het wel af.
Verlagen naar het niveau van vervelende mensen schiet nooit op :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193349257
quote:
16s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Gisteren konden een aantal van de selectiegroep zich weer moeilijk aan de baanregels houden. Het lijkt wel dat hun ego's te graag de binnenbaan willen hebben. Als de tempo's die ze lopen zo zwaar zijn dat ze zo min mogelijk meters willen maken, moeten ze misschien rustiger aan doen..

Ik denk volgende week maar een keertje per ongeluk expres pootje haken ofzo, als ze dan facedown het tartan over schuiven leren ze het wel af.
Met hoeveel lopen jullie bij elkaar dan? Als je gewoon 1 iemand of een treintje moet inhalen kan dat toch nog prima in de binnenbaan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 28 mei 2020 @ 09:07:07 #196
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193349270
Is het niet logischer om met oog op coronamaatregelen de groepen elk een baan of twee banen te geven? Ik weet niet hoe groot de baan is waarop jullie lopen? Maar dan vermijd je in ieder geval dat je heel vaak iemand moet inhalen op binnenbaan?

Als je dan buitenbaan loopt dan loop je maar wat minder rondjes, wel zelfde afstand.

Of denk ik te simpel :P
pi_193349443
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 09:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is het niet logischer om met oog op coronamaatregelen de groepen elk een baan of twee banen te geven? Ik weet niet hoe groot de baan is waarop jullie lopen? Maar dan vermijd je in ieder geval dat je heel vaak iemand moet inhalen op binnenbaan?

Als je dan buitenbaan loopt dan loop je maar wat minder rondjes, wel zelfde afstand.

Of denk ik te simpel :P
Bij ons loopt er in principe 1 Mila groep, 1 of 2 sprinters groepen en nog wat technische groepen. Dat is geen enkel probleem, de Mila is meestal met 10 en de niveaus liggen ver genoeg uit elkaar dat je gespreid loopt. Tempo’s in baan 1, inhalen in 1 of 2 en rustdribbel in baan 3. De sprinters lopen op het rechte stuk in 4tm8, soms ook 2 of 3 maar dan kijken ze goed uit. Technische mensen op het middenveld.
Als Mila in baan 2 of 3 je tempo’s gaan doen is niet echt te doen, omdat je een snelheid opgegeven krijgt per 400m, en je hebt wel een rekenmachine nodig om uit te rekenen hoeveel dat per 412 of 423 meter is.

Overigens denk ik dat we in de buitenlucht überhaupt niet zo panisch hoeven doen. Met de warming up staan wij ook wel eens wat dichter op elkaar.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193350053
quote:
16s.gif Op woensdag 27 mei 2020 23:39 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk waar geen idee
Helaas, ik moet het nog steeds doen met een gebrekkige motoriek en snel intredende stijfheid. Desondanks heb ik wel meer dan eens sneller gelopen dan mossels PR's op de 15 en de halve. Dat laatste bedoelt hij met "pijnlijk punt... pijnlijk punt..." ;)
pi_193350083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 09:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Overigens denk ik dat we in de buitenlucht überhaupt niet zo panisch hoeven doen. Met de warming up staan wij ook wel eens wat dichter op elkaar.
Een tijdje geleden was er dan weer dat Belgische onderzoek dat stelde dat sporters juist méér afstand moesten houden.

Dus tja. Laten we toch vooral niet *te* nonchalant worden nu er weer meer dan voldoende ruimte voor ons is op de IC ;)
pi_193350503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:10 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Een tijdje geleden was er dan weer dat Belgische onderzoek dat stelde dat sporters juist méér afstand moesten houden.

Dus tja. Laten we toch vooral niet *te* nonchalant worden nu er weer meer dan voldoende ruimte voor ons is op de IC ;)
Ja maar ook dat onderzoek is later weer ontkracht.
Het blijkt dat je vooral ziek wordt als je langdurig in slecht geventileerde ruimtes bent waar die aerosol deeltjes blijven hangen.
Ik wil zeker niet te nonchalant worden hoor, maar als jij een meter achter iemands rug staat tijdens een oefening, je bent niet in elkaars gezicht aan het praten.. dan ga ik niet de hele tijd met mijn meetlint panisch lopen doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193350582
Dat onderzoek werd volgens mij niet per se ontkracht, alleen werd het gepubliceerd voor de peer review plaatsgevonden had.
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:43:26 #202
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193350675
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 09:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Met hoeveel lopen jullie bij elkaar dan? Als je gewoon 1 iemand of een treintje moet inhalen kan dat toch nog prima in de binnenbaan?
Onze groep was wel een persoon of 30, en de selectie ook 15 á 20.
De regel is snelheid op binnenbaan, inhalen op baan 3. Dus een baantje er tussen.
En als ze daadwerkelijk naast ons lopen doen ze dat ook, echter als ze bijna weer vooraan zijn snijden ze gelijk naar binnen, schouder aan schouder.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193351148
quote:
16s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:43 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Onze groep was wel een persoon of 30, en de selectie ook 15 á 20.
De regel is snelheid op binnenbaan, inhalen op baan 3. Dus een baantje er tussen.
En als ze daadwerkelijk naast ons lopen doen ze dat ook, echter als ze bijna weer vooraan zijn snijden ze gelijk naar binnen, schouder aan schouder.
Heb je dit al bij ze aangegeven, of bij hun trainer? En wat zeggen de coronaverantwoordelijken ervan?

Ik kan me namelijk voorstellen dat ze het amper doorhebben. Zeker snelle intervallen moeten gewoon hard als je traint voor baanwedstrijden. Dan ben je vaak ook gewoon bezig met in precies dezelfde tijd je het schompes lopen en niet met hoe strak je iemand inhaalt.
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:09:31 #204
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193351879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:12 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Heb je dit al bij ze aangegeven, of bij hun trainer? En wat zeggen de coronaverantwoordelijken ervan?

Ik kan me namelijk voorstellen dat ze het amper doorhebben. Zeker snelle intervallen moeten gewoon hard als je traint voor baanwedstrijden. Dan ben je vaak ook gewoon bezig met in precies dezelfde tijd je het schompes lopen en niet met hoe strak je iemand inhaalt.
Vorige week wel, er is ook echt op gehamerd en het ging ook een stuk beter, maar er zijn een paar rotte appels.

Donderdag en vrijdag gaat het ook beter zei mijn trainer, maar dan loopt de selectie ook niet, dus dan is voor hun 1+1 natuurlijk ook 2. Ik wacht even af wat er in de mail komt deze week, anders loop ik wel naar hun trainer toe volgende week.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193352326
Bij ons staat er niks over in welke baan je moet inhalen in het protocol. Gewoon 1,5m afstand houden, maar 1 baan is al 1,22m breed dus daarvoor hoef je maar net in baan 2 te lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193354602
Mijn grote teen is ontstoken volgens mij...had ik vorig jaar ook al last van..klachten lijken op jicht.
Zonder pijnstillers kun je er niet meelopen, zelfs een sok drukt nog te erg...dus lekker aan de ibuprofen,,wordt ff niet hardlopen helaas....
Ik zwaai naar dieren.
pi_193354758
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:49 schreef Geerd het volgende:
Mijn grote teen is ontstoken volgens mij...had ik vorig jaar ook al last van..klachten lijken op jicht.
Zonder pijnstillers kun je er niet meelopen, zelfs een sok drukt nog te erg...dus lekker aan de ibuprofen,,wordt ff niet hardlopen helaas....
Echt binnenin je teen of door een ingegroeide teennagel? Dat laatste heb ik ook nog wel eens verholpen door sodabadjes.. maar jouw klachten klinken nog wel wat vervelender..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193354836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Echt binnenin je teen of door een ingegroeide teennagel? Dat laatste heb ik ook nog wel eens verholpen door sodabadjes.. maar jouw klachten klinken nog wel wat vervelender..
Nee geen wondje ofzo,,dan idd sodabadjes _O_ _O_ _O_ echt dat gewricht...
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 28 mei 2020 @ 16:56:46 #209
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193355540
Kreeg net mail dat de vakantievlucht van mijn vrienden en mij is geannuleerd (gelukkig)
Zijn er nog ergens leuke loopjes in Nederland om te do-ooohw wacht...
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 28 mei 2020 @ 16:59:35 #210
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193355575
quote:
16s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:56 schreef Daywalk3r het volgende:
Kreeg net mail dat de vakantievlucht van mijn vrienden en mij is geannuleerd (gelukkig)
Zijn er nog ergens leuke loopjes in Nederland om te do-ooohw wacht...
Dat gaat nog lang duren ben ik bang :'(
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2020 @ 19:28:29 #211
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193357826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:49 schreef Geerd het volgende:
Mijn grote teen is ontstoken volgens mij...had ik vorig jaar ook al last van..klachten lijken op jicht.
Zonder pijnstillers kun je er niet meelopen, zelfs een sok drukt nog te erg...dus lekker aan de ibuprofen,,wordt ff niet hardlopen helaas....
Is het niet een idee om eens daarmee naar de HA te gaan? Er zijn wel specifieke medicijnen die bij jichtaanvallen worden voorgeschreven.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193358000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:28 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Is het niet een idee om eens daarmee naar de HA te gaan? Er zijn wel specifieke medicijnen die bij jichtaanvallen worden voorgeschreven.
Ja vorig bij de HA geweest idd zooi van die ibuprofen 600mg bruis gekregen...of het jicht was kon ze niet zeggen zo...lijkt ontstoken iig..voelt warm aan..
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2020 @ 19:45:59 #213
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193358089
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja vorig bij de HA geweest idd zooi van die ibuprofen 600mg bruis gekregen...of het jicht was kon ze niet zeggen zo...lijkt ontstoken iig..voelt warm aan..
Ibuprofen is natuurlijk niet specifiek voor jicht ;)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193358161
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:45 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ibuprofen is natuurlijk niet specifiek voor jicht ;)
Ja nee oke :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_193358763
Ok, stel dat we het idee van de 4uskamp doorzetten dan heb ik volgens mij al de volgende deelnemers op de lijst staan:

Zwabberhark
heywoodu
IJsdraakje
Corniel
Frozen-Assassin
Pinuts
Spanky78
DeLuna
Cynic
RunnerAdd
Bos81

We gaan individueel lopen over 500, 1500, 3000 en 5000 m. We rekenen alle afstanden terug naar 500 m en komen zo op een punten totaal uit die de ranglijst zal bepalen.

Voor elke afstand heeft iedereen circa 4 dagen de tijd om 'm af te leggen. De volgorde van de afstanden is:

500 ergens op dag 1 t/m 4
3000 ergens op dag 5 t/m 8
1500 ergens op dag 9 t/m 12
5000 ergens op dag 13 t/m 16

Bewijs: logje. Er mag géén sprake zijn van een vliegende start en de klok moet gedurende de afstand blijven lopen.

Zoiets? Wie wil er nog meer meedoen?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 mei 2020 @ 21:00:56 #216
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193359338
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Bewijs: logje. Er mag géén sprake zijn van een vliegende start en de klok moet gedurende de afstand blijven lopen.
Vliegende start is duidelijk, maar die tweede is toch logisch? Wat probeer je daarmee af te vangen, dat mensen 5x 100m volle bak sprinten ofzo? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193359388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vliegende start is duidelijk, maar die tweede is toch logisch? Wat probeer je daarmee af te vangen, dat mensen 5x 100m volle bak sprinten ofzo? :P
Ik vermoed dat niet de bedoeling is dat je in volle vaart de knop van je horloge indrukt. Maar vanuit stilstand vertrekt.
Whatever...
pi_193359425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat niet de bedoeling is dat je in volle vaart de knop van je horloge indrukt. Maar vanuit stilstand vertrekt.
Eens. Vooral bij de 500 meter kan dat nogal een verschil maken.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 mei 2020 @ 21:06:17 #219
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193359426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat niet de bedoeling is dat je in volle vaart de knop van je horloge indrukt. Maar vanuit stilstand vertrekt.
Dat snap ik bij het stukje over vliegende start, maar 'de klok moet gedurende de afstand blijven lopen' snap ik niet. Dat doet het toch sowieso? Of zouden mensen echt zo kansloos zijn dat ze na 200m even stoppen, op adem komen, en de rest doen? :@

Lijkt me vrij logisch dat je het zo doet:

- Stilstaan
- Start indrukken
- Gas erop tot minstens afstand X
- Tijd op afstand X melden
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193359439
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat snap ik bij het stukje over vliegende start, maar 'de klok moet gedurende de afstand blijven lopen' snap ik niet. Dat doet het toch sowieso? Of zouden mensen echt zo kansloos zijn dat ze na 200m even stoppen, op adem komen, en de rest doen? :@
Dan hadden ze dat bij de Ekiden al gedaan denk ik :P
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 mei 2020 @ 21:08:30 #221
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193359470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:07 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat bij de Ekiden al gedaan denk ik :P
Ja, precies. En met 'stoppen' bedoel ik overigens natuurlijk niet wandelen, daar is niks mis mee, maar je horloge op pauze zetten, zodat je na 5 minuten op adem komen weer kan sprinten alsof je door bent gegaan. Dat zou wel heel knullig zijn _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193359485
Als het goed is heb ik over 1 week wel weer een baan tot mijn beschikking. Zou ideaal zijn voor de 500 meter. :)
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:09:24 #223
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193359486
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Ok, stel dat we het idee van de 4uskamp doorzetten dan heb ik volgens mij al de volgende deelnemers op de lijst staan:

Zwabberhark
heywoodu
IJsdraakje
Corniel
Frozen-Assassin
Pinuts
Spanky78
DeLuna
Cynic
RunnerAdd
Bos81

We gaan individueel lopen over 500, 1500, 3000 en 5000 m. We rekenen alle afstanden terug naar 500 m en komen zo op een punten totaal uit die de ranglijst zal bepalen.

Voor elke afstand heeft iedereen circa 4 dagen de tijd om 'm af te leggen. De volgorde van de afstanden is:

500 ergens op dag 1 t/m 4
3000 ergens op dag 5 t/m 8
1500 ergens op dag 9 t/m 12
5000 ergens op dag 13 t/m 16

Bewijs: logje. Er mag géén sprake zijn van een vliegende start en de klok moet gedurende de afstand blijven lopen.

Zoiets? Wie wil er nog meer meedoen?
Vor alles met een wedstrijd element ben ik in :D

Ik wil dan voor de eerlijkheid wel m'n horloge eerst testen op korte afstanden. Gisteren liep ik ipv baanafstand en dus correct 600 meter, volgens mijn horloge 660 meter, en dat was qua snelheid een verschil van 1,5km/h

Viruskamp, zie m nu pas :o

[ Bericht 5% gewijzigd door Daywalk3r op 28-05-2020 21:20:55 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 mei 2020 @ 21:15:35 #224
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193359600
Even een schatting gemaakt van waar ik erg tevreden mee zou zijn. Alles onder de 9:30 als eindtijd (omgerekend naar 500m's dus) zou mij zeer bekoren :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193359617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, precies. En met 'stoppen' bedoel ik overigens natuurlijk niet wandelen, daar is niks mis mee, maar je horloge op pauze zetten, zodat je na 5 minuten op adem komen weer kan sprinten alsof je door bent gegaan. Dat zou wel heel knullig zijn _O-
Oversteken mag hopelijk wel :D

Ik heb vorige week 22:56 gelopen op de 5km. Streeftijd is 22:30. Anderen moet ik nog terugrekenen.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 mei 2020 @ 21:17:21 #226
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193359627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Oversteken mag hopelijk wel :D
Maar daar hoef je je horloge niet voor stop te zetten, dat is gewoon óf een slecht gekozen route óf pech dat je tijd kwijt gaat raken omdat je stil staat terwijl de klok loopt :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193359648
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar daar hoef je je horloge niet voor stop te zetten, dat is gewoon óf een slecht gekozen route óf pech dat je tijd kwijt gaat raken omdat je stil staat terwijl de klok loopt :+
Hij pauzeert automatisch denk ik. Ik zal eens kijken. Maar kies wel een slimme route.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 mei 2020 @ 21:19:32 #228
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193359653
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hij pauzeert automatisch denk ik. Ik zal eens kijken. Maar kies wel een slimme route.
Bij de meeste horloges kan dat wel uit, denk ik?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:21:47 #229
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193359692
Ik met mn basic app zal wel wat afwijkingen krijgen maar dat maakt niet uit. Voor plezier :P

PB 5km staat op 25.22 dus wellicht 25.00 als richttijd.
Korter poeh, vroeger was ik redelijk snel maar na blessures meh. Ben benieuwd hoor
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 mei 2020 @ 21:23:39 #230
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193359723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik met mn basic app zal wel wat afwijkingen krijgen maar dat maakt niet uit. Voor plezier :P

PB 5km staat op 25.22 dus wellicht 25.00 als richttijd.
Korter poeh, vroeger was ik redelijk snel maar na blessures meh. Ben benieuwd hoor
Ach, korter lopen lukt in elk geval als je 5km ook kunt :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193359770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vliegende start is duidelijk, maar die tweede is toch logisch? Wat probeer je daarmee af te vangen, dat mensen 5x 100m volle bak sprinten ofzo? :P
Veel horloges hebben een zogenaamde "autopauze" functie als de loopsnelheid langzamer dan een bepaald tempo is (bijvoorbeeld 12:00/km). Dus als je tussendoor gaat wandelen kan het zijn dat het horloge ongemerkt pauzeert, wat dus niet de bedoeling is.
pi_193359802
quote:
16s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:09 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Vor alles met een wedstrijd element ben ik in :D

Ik wil dan voor de eerlijkheid wel m'n horloge eerst testen op korte afstanden. Gisteren liep ik ipv baanafstand en dus correct 600 meter, volgens mijn horloge 660 meter, en dat was qua snelheid een verschil van 1,5km/h

Viruskamp, zie m nu pas :o
Je horloge gaat altijd afwijken op de baan, maar als duidelijk te zien is dat je de afstand liep dan doet niemand (ik in ieder geval niet) daar moeilijk over.
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:30:18 #233
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193359819
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:29 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Je horloge gaat altijd afwijken op de baan, maar als duidelijk te zien is dat je de afstand liep dan doet niemand (ik in ieder geval niet) daar moeilijk over.
Snap ik, maar gisteren verbaasde het me wel, zo'n verschil.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193359824
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Oversteken mag hopelijk wel :D

Ik heb vorige week 22:56 gelopen op de 5km. Streeftijd is 22:30. Anderen moet ik nog terugrekenen.
Als er auto's aankomen dan pas ik meestal mijn route instant aan of ga ik 10 meter terug en dan weer heen totdat ik kan oversteken :P
pi_193359890
Ik vind het een superleuk idee weer Zwabber!

Alleen nu de trainingen weer begonnen zijn vind ik het belangrijker om daarop te focussen. Ik ben natuurlijk wel onwijs benieuwd naar alle ervaringen, tussenstanden én de uiteindelijke plottwist!
pi_193360051
quote:
16s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:30 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Snap ik, maar gisteren verbaasde het me wel, zo'n verschil.
Terwijl ik een zeldzaam mooi baanlogje van jou voorbij zag komen. Meestal lijken baanlogjes helemaal nergens op en snap je meteen waarom de afstand niet klopt.
pi_193360061
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:35 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vind het een superleuk idee weer Zwabber!

Alleen nu de trainingen weer begonnen zijn vind ik het belangrijker om daarop te focussen. Ik ben natuurlijk wel onwijs benieuwd naar alle ervaringen, tussenstanden én de uiteindelijke plottwist!
Haha, als mij last minute weer een plottwist te binnen schiet... Maar deze keer gaat dat niet gebeuren.
pi_193360235
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bij de meeste horloges kan dat wel uit, denk ik?
Ja, ik regel het wel. Sowieso ben ik lang de snelste niet, no worries. En vals spelen heb ik geen behoefte aan. Is voor de lol enz.
Whatever...
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:01:03 #239
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193360301
Ik ben ook wel in voor zo'n 4uskamp ^O^
No Dyson Barrier is going to stop me!
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:03:31 #240
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193360352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Terwijl ik een zeldzaam mooi baanlogje van jou voorbij zag komen. Meestal lijken baanlogjes helemaal nergens op en snap je meteen waarom de afstand niet klopt.
Het tekeningetje wel. Die klopt over lange afstanden weer totaal niet.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_193360356
Ik pas deze keer. Dit zijn niet echt mijn afstanden :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_193360477
Ik pas ook. Ik vind allroundschaatsen al debiel, dus ik ga dit ook niet in hardloopversie doen.

Ik vind trouwens al het langebaanschaatsen debiel

Maar! Veel plezier voor de mensen die wel meedoen!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:56:07 #243
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_193361225
Hoewel de race tot nu toe gewoon door gaat, heb ik mijn inschrijving naar volgend jaar doorgeschoven.
Tahoe200 class of 2020 wordt nu the class of 2021

'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_193361291
Achja, er zijn toch verder geen wedstrijden dus ik train op het moment niet echt specifiek ergens voor. Het nieuwe survivalseizoen zou normaal gesproken in september starten, maar dat zie ik eerlijk gezegd ook nog niet gebeuren.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_193361647
Leuk idee! Ik doe graag mee Zwabber. Was sowieso al van plan om te kijken wat ik momenteel op 5km kan lopen, dus dat komt mooi uit.
  donderdag 28 mei 2020 @ 23:22:02 #246
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193361681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hoewel de race tot nu toe gewoon door gaat, heb ik mijn inschrijving naar volgend jaar doorgeschoven.
Tahoe200 class of 2020 wordt nu the class of 2021

[ afbeelding ]
Hey RD :W hoe is ie?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2020 @ 23:23:49 #247
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193361722
*O* Hier heb ik echt zin in :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 29 mei 2020 @ 01:22:11 #248
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_193362807
quote:
16s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:22 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hey RD :W hoe is ie?
buiten mijn plantar fasciitis om gaat het prima!
Op dit moment dus even niet lopen, maar dat is mijn eigen schuld, want ik ben veel te lang doorgelopen zonder rust te nemen.
En door de reisbeperkingen die waarschijnlijk voor lange tijd hier gaan gelden, waardoor de grenzen maar beperkt open zullen gaan, is reizen naar de USA voor Tahoe dit jaar geen optie.
Maar ik ben er niet al te rouwig onder, het geeft mijn een jaar langer om te trainen, en ik heb het idee dat er met krachttraining nog een hoop vooruitgang te boeken is :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:41:32 #249
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193365884
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

buiten mijn plantar fasciitis om gaat het prima!
Op dit moment dus even niet lopen, maar dat is mijn eigen schuld, want ik ben veel te lang doorgelopen zonder rust te nemen.
En door de reisbeperkingen die waarschijnlijk voor lange tijd hier gaan gelden, waardoor de grenzen maar beperkt open zullen gaan, is reizen naar de USA voor Tahoe dit jaar geen optie.
Maar ik ben er niet al te rouwig onder, het geeft mijn een jaar langer om te trainen, en ik heb het idee dat er met krachttraining nog een hoop vooruitgang te boeken is :D
Oh bah, hielproblemen zijn klote. Dan maar krachttrainen ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Forum Admin vrijdag 29 mei 2020 @ 12:10:54 #250
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193367186
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 01:22 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

buiten mijn plantar fasciitis om gaat het prima!
Op dit moment dus even niet lopen, maar dat is mijn eigen schuld, want ik ben veel te lang doorgelopen zonder rust te nemen.
En door de reisbeperkingen die waarschijnlijk voor lange tijd hier gaan gelden, waardoor de grenzen maar beperkt open zullen gaan, is reizen naar de USA voor Tahoe dit jaar geen optie.
Maar ik ben er niet al te rouwig onder, het geeft mijn een jaar langer om te trainen, en ik heb het idee dat er met krachttraining nog een hoop vooruitgang te boeken is :D
Balen, maar heel veel succes alvast met het toeleven naar 2021 dan maar. Geef je blessures maar lekker de ruimte om te genezen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:26:04 #251
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_193368218
Ik ben net begonnen aan een trainingsschema via mijn Garmin horloge / coach om een halve marathon te lopen. Nu bestaat de training vandaag uit een cadanstraining maar ik snap niet helemaal wat de bedoeling nu is...

Weet iemand wat er nu bedoeld wordt met 'Cadanstraining, voeten dicht bij de grond, lichte tred. U kunt altijd nog een stap beter'. En dan als doel 150 - 200 spm (Stappen per minuut neem ik aan)'?

Dit dan 30 seconden doen en daarna weer 30 seconden wandelen en dit 3x. Is het nu de bedoeling om in die 30 seconden zo snel mogelijk te gaan om dus meer stappen per minuut / hogere cadans te bewerkstelligen? Of bedoelen ze iets heel anders?
pi_193369638
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:26 schreef Black-Hole het volgende:
Ik ben net begonnen aan een trainingsschema via mijn Garmin horloge / coach om een halve marathon te lopen. Nu bestaat de training vandaag uit een cadanstraining maar ik snap niet helemaal wat de bedoeling nu is...

Weet iemand wat er nu bedoeld wordt met 'Cadanstraining, voeten dicht bij de grond, lichte tred. U kunt altijd nog een stap beter'. En dan als doel 150 - 200 spm (Stappen per minuut neem ik aan)'?

Dit dan 30 seconden doen en daarna weer 30 seconden wandelen en dit 3x. Is het nu de bedoeling om in die 30 seconden zo snel mogelijk te gaan om dus meer stappen per minuut / hogere cadans te bewerkstelligen? Of bedoelen ze iets heel anders?
Snelheid is hier van ondergeschikt belang. Het is alleen een oefening om je een wat hogere pasfrequentie aan te leren. Je kan dus gewoon je duurlooptempo aanhouden bijvoorbeeld, maar dan proberen een hogere pasfrequentie te gebruiken. 180 wordt vaak als een goed gemiddelde gezien, maar dat is voor iedereen weer verschillend, het is over het algemeen wel, hoe hoger de frequentie, hoe efficiënter je loopt, tot een bepaald punt uiteraard.

Je kunt bijvoorbeeld een playlist opzoeken met 90/180 bpm muziek en dan op de maat gaan lopen, of gebruik maken van een cadansmeter/footpod, of zelfs een app die piepjes aangeeft op je telefoon.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:17:14 #253
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_193369752
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:07 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Snelheid is hier van ondergeschikt belang. Het is alleen een oefening om je een wat hogere pasfrequentie aan te leren. Je kan dus gewoon je duurlooptempo aanhouden bijvoorbeeld, maar dan proberen een hogere pasfrequentie te gebruiken. 180 wordt vaak als een goed gemiddelde gezien, maar dat is voor iedereen weer verschillend, het is over het algemeen wel, hoe hoger de frequentie, hoe efficiënter je loopt, tot een bepaald punt uiteraard.

Je kunt bijvoorbeeld een playlist opzoeken met 90/180 bpm muziek en dan op de maat gaan lopen, of gebruik maken van een cadansmeter/footpod, of zelfs een app die piepjes aangeeft op je telefoon.
Ah, helemaal duidelijk zo, thanks! :)

Als het goed is geeft mijn horloge tijdens het doen van deze oefening mijn cadans aan dus kan ik gelijk kijken of de pasfrequentie hoger is dan normaal (175-180).
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:06:27 #254
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193370513
Ik doe mee!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 mei 2020 @ 16:53:15 #255
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193371057
16km met de Camelbak ging al een stuk beter dan de 10km van eergisteren, vooral na een kilometer of negen ging het tempo ongemerkt wat omhoog en de hartslag omlaag :)

Na 14km even één snelle kilometer gelopen, daarna nog één rustige kilometer naar huis. Het afstellen van de rugzak kan nog wel beter, vriendin wil (en kan, denk ik) daar ook nog wel wat aan knutselen als ze hier is. Steeds kunnen drinken is wel erg fijn, ik weet nu pas wat ik gemist heb :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193371260
Het schijnt trouwens voor de vochtopname wel beter te zijn om af en toe een paar honderd ml te drinken dan de hele tijd kleine slokjes.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193371270
Ohja, ik wil natuurlijk ook mee doen met de nieuwe challenge! ^O^
pi_193371302
Ik twijfel nog een beetje over de nieuwe challenge, ik heb de laatste tijd vooral tempoduur getraind en ik wil eigenlijk binnenkort eens kijken of ik een snelle halve kan lopen.

Hoewel het me wel echt lachen lijkt om in één weekend alle4 die afstanden te doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193371886
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:26 schreef Black-Hole het volgende:
Ik ben net begonnen aan een trainingsschema via mijn Garmin horloge / coach om een halve marathon te lopen. Nu bestaat de training vandaag uit een cadanstraining maar ik snap niet helemaal wat de bedoeling nu is...

Weet iemand wat er nu bedoeld wordt met 'Cadanstraining, voeten dicht bij de grond, lichte tred. U kunt altijd nog een stap beter'. En dan als doel 150 - 200 spm (Stappen per minuut neem ik aan)'?

Dit dan 30 seconden doen en daarna weer 30 seconden wandelen en dit 3x. Is het nu de bedoeling om in die 30 seconden zo snel mogelijk te gaan om dus meer stappen per minuut / hogere cadans te bewerkstelligen? Of bedoelen ze iets heel anders?
Hogere pasfrequentie = kleinere stappen = minder blessure gevoelig (want niet haklanding) .
Voor een HM dus wel prettig om iets netter te lopen (90 per been, 180 totaal ).
Op je garmin kun je de frequentie aflezen.

Welke hm wordt het trouwens? :P
pi_193371967
Zo dit was een week van de duurloopjes zondag 20km gelopen, dinsdag een rustige heuvel training van 7km en 250d+ woensdag 9km naar het werk en 9km terug. Moest even een externe harde schijf aansluiten aan een pc daar zodat we thuis werken en opslagruimte hebben. En vandaag verplicht vrij dus een asfalt trail asfalt duurloop gedaan van 23 km. Wil uitbouwen naar een 40km plus trail maar dat is vooral een mentaal ding kom ik nu achter.....
De 4kamp challenge klinkt leuk kan ik weer aan de korte afstanden werken 😁. Hoe werkt dat terug rekenen dan naar de 500 meter?
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 mei 2020 @ 18:16:22 #261
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193372314
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Het schijnt trouwens voor de vochtopname wel beter te zijn om af en toe een paar honderd ml te drinken dan de hele tijd kleine slokjes.
Daar ga ik over nadenken als ik merk dat ik problemen krijg, maar aangezien anderhalf tot twee uur zonder drinken zelfs niet voor echte problemen zorgde (alleen wat dorst) denk ik dat dit (elke kilometer een beetje) al wel beter is dan niks :P

Buiten dat ik het zelf niet prettig vind lopen als ik meer dan een paar slokjes in één keer drink, ik vind het ook wel fijn als een soort korte onderbreking :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193373489
Mag ik bij de vierkamp trouwens in de senioren categorie?
Mijn onderrug zit al een week of 2 helemaal vast na het spitten in de tuin. Ik kom amper m'n bed uit.. :'(
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 mei 2020 @ 19:42:05 #263
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193373503
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:40 schreef Cynic het volgende:
Mag ik bij de vierkamp trouwens in de senioren categorie?
Mijn onderrug zit al een week of 2 helemaal vast na het spitten in de tuin. Ik kom amper m'n bed uit.. :'(
Ja en dan weer vijf kilometer in 19.xx lopen zeker, daahaag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:24:26 #264
3878 Vork
Manisch creatief
pi_193374070
Ik wil wel meedoen aan die 4us kamp. Aangezien ik nog steeds dik, log en traag ben zullen de tijden wel nergens op lijken, maar wie weet. Ik vind trouwens 500 meter in dit geval wel weer een gekke afstand. Hardlooptechnisch is een 400 meter natuurlijk veel mooier, ook om die op een of ander baantje in de buurt te lopen. Natuurlijk kan dat ook met 500 meter, maar dat is het toch net niet.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:20:50 #265
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193376128
Met zonder kijken:


Met het volgende resultaat:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
km  split   h.slag candans
==========================
 1  04:35,0   154    163
 2  04:30,7   153    165
 3  04:37,3   154    165
 4  04:40,3   157    166
 5  04:40,6   157    166
 6  04:36,2   160    167
 7  04:37,4   159    166
 8  04:49,1   160    165
 9  04:41,8   161    166
10  04:40,3   164    168
11  04:47,7   164    165
12  04:41,3   165    166
-------------------------
    04:39,8   159,0  165,7

SD over de hele training is 4,9 seconde, als je 5 km pakt en bij km 3 begint en 5 km pakt is het maar 1,8 seconde, maar dat is kersen-plukken en daar ben ik niet van. :)

Strava-linkje
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Redactie Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 11:34:45 #266
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193381797
Week 2 van het schema is klaar. Alleen de snelheid is een beetje frustrerend, ben duidelijk lagzamer dan dat ik ooit was bij dezelfde hartslag :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193383431
Hoi, ik heb even een vraagje. Ik ben bezig met m'n huis op te ruimen en mogelijke dingen weg te gooien. Nu heb ik inmiddels over de jaren heen drie paar hardloopschoenen verzameld en dat lijkt me een beetje veel. Hoe achten jullie de staat nog van deze drie?







(Lila, rode en roze schoenen).

Ik dacht dat ik mijn oude wel had afgelopen, maar als ik ze nu zo zie vind ik ze eigenlijk helemaal niet zo afgeragd eruit zien :@

(ik loop veel 5km-rondjes, meer niet).
Somebody that I used to know
pi_193383516
Alleen slijtage van de zool kun je niet zoveel aan zien, de demping kan weg zijn, of de stijfheid van de zool eruit. Zou er gewoon even mee naar de hardloopwinkel gaan als je twijfelt.

Hoeveel km heb je er mee gelopen en hoe lang heb je ze?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193383973
Die roze zijn het oudste, ik denk gekocht in 2015, daar heb ik denk ik zo'n 700-1000 km op gelopen? Ik heb geen idee eigenlijk. Hier liep ik blaren aan mijn hielen op (de binnenvoering is ook kapot gegaan). Heb toen het binnenzooltje vervangen en toen was het over, maar prettig was dat niet.

De rode zijn nieuwer, maar een ouder model van de roze, gekocht in een dumpzaak (maar ik durfde het aan omdat het toch hetzelfde merk en model was). Hier liep ik geen blaren op, maar had wel het idee dat ze sneller 'af' waren.

Die lila heb ik nu. Heb ze 1,5 à 2 jaar geleden gekocht, Denk dat daar zo'n 500 km op gelopen zijn.
Somebody that I used to know
  zaterdag 30 mei 2020 @ 15:51:23 #270
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193384223
Die roze zou ik dan sowieso weg doen, de lila zou nog okay kunnen zijn. En bij twijfel het advies van @La_Tramposa opvolgen. Is een wijze vrouw.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_193385680
Ik doe overigens mijn oudste paar echt niet snel weg, ook versleten zijn ze nog wel goed voor een rondje strand of bos, een bootcamp of fitnessen of zo. Zo houd ik de nieuwste juist mooi.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 17:49:30 #272
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193385756
@La_Tramposa ik ook niet, maar @Postbus100 was aan het opruimen. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 mei 2020 @ 17:51:38 #273
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193385785
Sowieso is het altijd handig om wat oude schoenen te hebben, zeker als je bijvoorbeeld een tuin hebt :P

Ik gebruik mijn 10 jaar oude totaal afgetrapte sportschoenen (waar ik dit hardloopleven nog wel mee begon) ook nog, maar voor de hometrainer :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193386417
Ja, oké, er is nóg een paar hardloopschoenen van de generatie ervoor, maar dat waren goedkope Asics die destijds nog net van mijn studentenbudget af konden. Die zijn inmiddels gebombardeerd tot klusschoenen (lees: verfschoenen, want voor klusschoenen zijn ze natuurlijk te dun. Je stoot zo je tenen).
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik doe overigens mijn oudste paar echt niet snel weg, ook versleten zijn ze nog wel goed voor een rondje strand of bos, een bootcamp of fitnessen of zo. Zo houd ik de nieuwste juist mooi.
Ook een idee. Maar één reservepaar is wellicht voldoende.
Somebody that I used to know
pi_193388671
Niet eens bewust gedaan, maar mijn eerste 5 km van vanavond zijn vrij vlak verlopen in het kader van YUR's challenge:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193392202
Over vlak gesproken.

Mijn km tijden net:
5:26
5:14
5:20
5:15
5:14
5:15
5:15
5:15
5:15
5:20

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193392257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Ok, stel dat we het idee van de 4uskamp doorzetten dan heb ik volgens mij al de volgende deelnemers op de lijst staan:

Zwabberhark
heywoodu
IJsdraakje
Corniel
Frozen-Assassin
Pinuts
Spanky78
DeLuna
Cynic
RunnerAdd
Bos81

We gaan individueel lopen over 500, 1500, 3000 en 5000 m. We rekenen alle afstanden terug naar 500 m en komen zo op een punten totaal uit die de ranglijst zal bepalen.

Voor elke afstand heeft iedereen circa 4 dagen de tijd om 'm af te leggen. De volgorde van de afstanden is:

500 ergens op dag 1 t/m 4
3000 ergens op dag 5 t/m 8
1500 ergens op dag 9 t/m 12
5000 ergens op dag 13 t/m 16

Bewijs: logje. Er mag géén sprake zijn van een vliegende start en de klok moet gedurende de afstand blijven lopen.

Zoiets? Wie wil er nog meer meedoen?
Wanneer starten we? ;)
  zondag 31 mei 2020 @ 10:31:57 #278
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193397786
Blijkbaar heeft NN Running Team hier meegelezen en komen ze nu ook met een virtuele marathonestafette waaraan ook wereldtoppers meedoen. Alleen lopen ze hier 4 x 10,5km.

https://www.ad.nl/andere-(...)ecreanten~ae1d292f2/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 31 mei 2020 @ 15:23:52 #279
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193401747
Ik moet mezelf gaan leren dat het niet zo slim is om midden op dag te gaan lopen in dit weer ;(

Begon goed maar op einde ging het moeizaam, tikkeltje benauwd.
pi_193405230
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:31 schreef Starflyer het volgende:
Blijkbaar heeft NN Running Team hier meegelezen en komen ze nu ook met een virtuele marathonestafette waaraan ook wereldtoppers meedoen. Alleen lopen ze hier 4 x 10,5km.

https://www.ad.nl/andere-(...)ecreanten~ae1d292f2/
Leuk, denk dat ik wel mee ga doen.
pi_193406188
Goede-mooie-pinksteravond, ik wens de deelnemers van vlak-lopen en het 4us-kamp veel plezier en succes met de mooie uitdagingen!

Aan mij niet zo besteed, de wedstrijdvrije Coronatijd heeft me extra doen beseffen dat ik - hoe graag ik ook nieuwe schoenen of een tegoedbon win - eigenlijk niet zoveel competitiedrang heb. Ik vind mijn motivatie vooral in mooie routes, met (ook technisch) de nodige afwisseling en uitdaging: heuvels, springen, bochtjes, verschillende ondergrond... denk niet dat ik ooit een rondje op de baan zal voltooien :)

Maar ik blijf mezelf graag uitdagen, waarbij ik wel rekening houd met de mogelijkheid een tikkeltje overtraind te zijn, misschien... voorlopig geen wedstrijden, geen haast.
pi_193406292
Ik zie het niet als een wedstrijd, dan had ik niet meegedaan. Gewoon leukigheidje om het lopen wat sjeu te geven.

Wanneer beginnen we trouwens? Ik heb morgen 10km op het programma staan (traag). Maar een vijfhonderd meter kan er vast woensdag wel vanaf. Maak ik er een intervalttrqining van...
Whatever...
pi_193406327
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:48 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zie het niet als een wedstrijd, dan had ik niet meegedaan. Gewoon leukigheidje om het lopen wat sjeu te geven.

Wanneer beginnen we trouwens? Ik heb morgen 10km op het programma staan (traag). Maar een vijfhonderd meter kan er vast woensdag wel vanaf. Maak ik er een intervalttrqining van...
Doe maar 1 weekje later. Vanaf volgende week maandag kan ik weer de baan op :P
  Redactie Sport zondag 31 mei 2020 @ 19:51:25 #284
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_193406341
Ik zie wel wanneer het gaat beginnen, ik pas het er wel tussendoor.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_193406414
Ik wou eigenlijk wachten totdat de verkoeling intreedt... D.w.z. woensdag/donderdag?
pi_193406446
Ik mag in ieder geval niet meer stoppen met hardlopen. Vandaag iets te fanatiek buiten bezig geweest zonder door te hebben dat het toch best warm was. Dat horloge staat nu in ieder geval in mijn arm gegraveerd, dus ik mag hem niet meer af doen :P
pi_193406494
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik wou eigenlijk wachten totdat de verkoeling intreedt... D.w.z. woensdag/donderdag?
Maakt mij niet uit hoor. Een beetje koeler is we lekker.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 mei 2020 @ 20:03:51 #288
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193406535
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:57 schreef Pinuts het volgende:
Ik mag in ieder geval niet meer stoppen met hardlopen. Vandaag iets te fanatiek buiten bezig geweest zonder door te hebben dat het toch best warm was. Dat horloge staat nu in ieder geval in mijn arm gegraveerd, dus ik mag hem niet meer af doen :P
Dat heb ik tegenwoordig ook en ik vind het leuk :D :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 31 mei 2020 @ 20:45:08 #289
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193407273
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik wou eigenlijk wachten totdat de verkoeling intreedt... D.w.z. woensdag/donderdag?
Daar kan ik me wel in vinden. Koeler. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 31 mei 2020 @ 20:52:36 #290
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_193407382
Maar vandaag was het toch niet zo warm? Zelf een rondje wezen hobbelen onder begeleiding van m'n meisjes. Elf uur vertrokken, en voor half twee terug. Zeker met de wind goed te doen. :)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_193409907
Vandaag vond ik het wat minder benauwd dan gisteren, maar was nu ook iets eerder vertrokken. En inderdaad met dat windje was het best goed.

Ik twijfel nog of ik mee ga doen met het 4uskamp. Wel leuk, maar het zijn niet echt mijn afstanden. Lichamelijk doodgaan vind ik toch lastiger dan mentaal doodgaan. En in principe is dit natuurlijk allebei.

De NN running estafettemarathon wil ik wel doen, al is mijn snelheid er wel en beetje uit.
Nog anderen die een team willen vormen?
pi_193414722
Maar grappig, op een verhard stukje zonder drukke oversteken of zo, zie ik dat mijn kilometertijden best regelmatig zijn (5.35 - 5.32 - 5.28 - 5.32 - 5.31), zonder dat ik daar mijn best voor doe. Nee, ik kijk niet op mijn horloge onder het lopen.... zijn mijn ogen niet goed genoeg voor ;)
pi_193415515
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:31 schreef Starflyer het volgende:
Blijkbaar heeft NN Running Team hier meegelezen en komen ze nu ook met een virtuele marathonestafette waaraan ook wereldtoppers meedoen. Alleen lopen ze hier 4 x 10,5km.

https://www.ad.nl/andere-(...)ecreanten~ae1d292f2/
Top. Dacht dat het alleen voor personeel was dus was al collega's aan t werven maar het is dus voor iedereen. :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193415556
What the f#@% weer wat nieuws, van Garmin moet ik nu bij temperaturen van 22 graden of meer trainen, om mijn warmte-acclimatisering te verhogen :N Sta ik 's vroeg op om te rennen...
pi_193415868
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:45 schreef RunnerAdd het volgende:
Over vlak gesproken.

Mijn km tijden net:
5:26
5:14
5:20
5:15
5:14
5:15
5:15
5:15
5:15
5:20

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was dit een wedstrijdloop voor je? Of 'gewoon' een trainingsronde? Ik dacht altijd dat redelijk vlak lopen voor mij ook wel goed hielp, maar ik ben erachter gekomen dat ik sneller loop als ik sneller begin, vervolgens iets terug zak (minimaal uiteraard) en dan het laatste stuk weer versnel. Dan kom ik netto sneller uit dan wanneer ik 'vlak' loop :')

En kun je wat vertellen over Smashrun? Hoort dat bij jouw horloge? Ik zie iets met badges staan?
pi_193417897
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:34 schreef diesnelle het volgende:
What the f#@% weer wat nieuws, van Garmin moet ik nu bij temperaturen van 22 graden of meer trainen, om mijn warmte-acclimatisering te verhogen :N Sta ik 's vroeg op om te rennen...
Hoezo 'van Garmin'?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 juni 2020 @ 18:00:48 #297
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193421287
Warm zat, dus rustig vertrokken voor een kilometer of tien. Na drie kilometer kwam er een lumineus idee in me op: "Hmm, nog maar negentien kilometer, dan heb ik een halve marathon! :)"

Dus heb ik een halve marathon gelopen. Gewoon rustig blijven lopen, het was te warm voor gekke dingen, en ondanks dat het aan het eind toch wel zwaar werd ging het in elk geval conditioneel wel prima.

33:24
33:08
32:44
31:36

En een beetje in ook weer een marginaal hoger tempo. In maart voor het eerst, begin april voor de tweede keer (die ging natuurlijk een stuk sneller) en nu alweer voor de derde keer de afstand hardlopend afgelegd :)

De slokjes water werden op een gegeven moment wel elke halve kilometer lekkerder :D

Wel een beetje balen dat de hartslagmeter aan het eind schijnbaar weer kuren kreeg :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193421361
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:00 schreef heywoodu het volgende:
Warm zat, dus rustig vertrokken voor een kilometer of tien. Na drie kilometer kwam er een lumineus idee in me op: "Hmm, nog maar negentien kilometer, dan heb ik een halve marathon! :)"

Dus heb ik een halve marathon gelopen. Gewoon rustig blijven lopen, het was te warm voor gekke dingen, en ondanks dat het aan het eind toch wel zwaar werd ging het in elk geval conditioneel wel prima.

33:24
33:08
32:44
31:36

En een beetje in ook weer een marginaal hoger tempo. In maart voor het eerst, begin april voor de tweede keer (die ging natuurlijk een stuk sneller) en nu alweer voor de derde keer de afstand hardlopend afgelegd :)

De slokjes water werden op een gegeven moment wel elke halve kilometer lekkerder :D

Wel een beetje balen dat de hartslagmeter aan het eind schijnbaar weer kuren kreeg :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whooo koekoek...wat beteken die tijden ? Linker teen doet weer goed...alleen zaterdag rechter teen gestoten _O- _O- _O- _O- bloed, blauwe nagel alles... wie wil pics ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_193422651
Vandaag vertrokken voor 10 km maar na 9 waren mijn darmen zo op hol geslagen dat ik het laatste stukje gelopen heb. Jammer, want het was een mooie tijd geweest. 47:47 op 9 km. Dus dat was mooi onder de 55 minuten geweest (vermoed zo 53:15). Maar ja. Volgende keer dan maar.

Viel
Me niet tegen in de warmte. Had minder verwacht.
Whatever...
pi_193423304
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Was dit een wedstrijdloop voor je? Of 'gewoon' een trainingsronde? Ik dacht altijd dat redelijk vlak lopen voor mij ook wel goed hielp, maar ik ben erachter gekomen dat ik sneller loop als ik sneller begin, vervolgens iets terug zak (minimaal uiteraard) en dan het laatste stuk weer versnel. Dan kom ik netto sneller uit dan wanneer ik 'vlak' loop :')

En kun je wat vertellen over Smashrun? Hoort dat bij jouw horloge? Ik zie iets met badges staan?
Nee, was gewoon een duurloop.

Wat betreft smashrun, dat is onafhankelijk van een vendor. Vind het zelf een handige en overzichtelijke interface, gebruik het al jaren. Vind het stukken fijner dan de polar en garmin omgevingen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 juni 2020 @ 19:56:45 #301
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193423428
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:05 schreef Geerd het volgende:

[..]

Whooo koekoek...wat beteken die tijden ? Linker teen doet weer goed...alleen zaterdag rechter teen gestoten _O- _O- _O- _O- bloed, blauwe nagel alles... wie wil pics ?
Nee bedankt, ik zie al genoeg 'minder dan perfecte' dingen als ik naar mijn eigen nagels kijk, met name sinds ik dit jaar echt beduidend meer loop :o

En die tijden zijn de 5km-tijden onderweg :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')