abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193210882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:10 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Dat laatste is de basis van veel van ons beleid jammer genoeg.
Dank aan de boomers!!!!

Na ons de zondvloed!!!

Tering egoisten !!! die boomers alles heben ze mee gehad alles in de schoot geworpen en maar zeiken janken en huilen tering egoisten!!!!

Boomers sterf!!!!!! allemaal!!!!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193211099
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet eens met de afschaffing van de HRA. Dit omdat ik zelf jaren recht had op HRA. Nu heb ik daar nog steeds recht op. Maar dat bedrag is circa 400 tot 500 euro op jaarbasis. Dus ik zou het kunnen missen. Persoonlijk zou het mij totaal niet meer raken.

Maar ik ben er tegen omdat jongeren die nu pas een huis gekocht hebben en de regeling weer word aangepast. Daar zit het probleem. Je maakt keuzes aan de hand van de regels die er gelden op het moment dat je afspraken maakt. Als je tijdens de levensfases daar in blijft rommelen ga je mensen in de problemen brengen.

Het is sowieso bizar als er mensen zijn die het willen afschaffen maar er zelf optimaal van hebben geprofiteerd.
Je moet het sowieso zien als iets wat kan verdwijnen. Het is dus een extraatje. Je moet er zeker niet van afhankelijk van zijn of worden.
pi_193211394
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je moet het sowieso zien als iets wat kan verdwijnen. Het is dus een extraatje. Je moet er zeker niet van afhankelijk van zijn of worden.
Uiteraard, maar je kunt niet alles voorzien en met alles rekening houden. Zeker als je jong bent. Afspraken die je maakt moet je wel enigzins nakomen. Dat is toch wel een streven om de juiste beslissingen te kunnen nemen. En dat geldt niet alleen voor HRA maar ook voor een studie etc.

Het is jammer om te moeten constateren dat veel word afgeschaft waar anderen wel van hebben kunnen profiteren. Op de een of andere manier bevalt mij dat niet ook al zou het mij dan niet raken of heb ik er niets mee te maken.

Het probleem is dat ook de frequentie toeneemt in de mate waarin de regels steeds aangepast worden. Dat biedt geen zekerheid meer.
pi_193213356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:30 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

En die gezinnen zouden eens een jaar (of langer) op vakantie in eigen land kunnen blijven. Nederland is prachtig. Goed voor het milieu en voor onze eigen economie.

Als je niet van het massatoerisme aan bijv. de kust of in Amsterdam houdt heeft Nederland niet meer dan deprimerende wederopbouwarchitectuur (Heerlen, Eindhoven, Tilburg om maar een wat te noemen), megastallen, distributiecentra en dertien-in-een-dozijn bedrijventerreinen naast snelwegen te bieden. Nederland is een van de lelijkste landen van noordwest Europa.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 20:44:44 #207
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193213423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als je niet van het massatoerisme aan bijv. de kust of in Amsterdam houdt heeft Nederland niet meer dan deprimerende wederopbouwarchitectuur (Heerlen, Eindhoven, Tilburg om maar een wat te noemen), megastallen, distributiecentra en dertien-in-een-dozijn bedrijventerreinen naast snelwegen te bieden. Nederland is een van de lelijkste landen van noordwest Europa.
Hey hey, je vergeet de mooie eilanden. :)
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193213459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je moet het sowieso zien als iets wat kan verdwijnen. Het is dus een extraatje. Je moet er zeker niet van afhankelijk van zijn of worden.
Wordt het afgebouwd of volgend jaar gewoon weg..
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 20:47:16 #209
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193213464
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als je niet van het massatoerisme aan bijv. de kust of in Amsterdam houdt heeft Nederland niet meer dan deprimerende wederopbouwarchitectuur (Heerlen, Eindhoven, Tilburg om maar een wat te noemen), megastallen, distributiecentra en dertien-in-een-dozijn bedrijventerreinen naast snelwegen te bieden. Nederland is een van de lelijkste landen van noordwest Europa.
Jij moet verplicht dit weekend naar de Veluwe en daarna naar Drenthe

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193213629
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:37 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Het pijnpunt van de woningmarkt zit hem vooral bij (huur)huizen voor de lage tot middeninkomens. Kinderen die door hun ouders gefinancierd worden bij de koop van een huis zitten meestal niet in die markt.
Jawel. Word je als starter een keer niet overboden door een belegger, is het je leeftijdsgenoot met een zak geld van pappie. Of nog erger. Pappie koopt het, verhuurd het voor ~700 euro aan studerend kind, kind strijkt maximaal huurtoeslag op. Rest van de huur wordt betaald door onderhandse schenking. En tadaa. Student woont voor niks en de overheid betaald de hypotheek voor de al vermogende pappie
pi_193213911
Zoals hierboven al gezegd: ga eerst maar eens wat belastingen halen bij de multinationals die hier goedkoop zitten en alleen maar profiteren. En dat niet wegwuiven met het blabla verhaal van de werkgelegenheid.
pi_193213984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:56 schreef EendjeTwee het volgende:

[..]

Jawel. Word je als starter een keer niet overboden door een belegger, is het je leeftijdsgenoot met een zak geld van pappie. Of nog erger. Pappie koopt het, verhuurd het voor ~700 euro aan studerend kind, kind strijkt maximaal huurtoeslag op. Rest van de huur wordt betaald door onderhandse schenking. En tadaa. Student woont voor niks en de overheid betaald de hypotheek voor de al vermogende pappie
Pappie heeft de overheidsregels niet bedacht.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193214596
Dit ga jij in je portemonnee voelen: Bergen op Zoom pakt miljoenentekort aan

UPDATEBERGEN OP ZOOM - Bergen op Zoom gaat een ongekende bezuinigingsoperatie tegemoet: vijftien miljoen euro per jaar. Belastingverhoging is daarbij niet langer taboe. De Bergenaar gaat voelen dat de stad financieel aan de grond zit.

En dan komen Markie en zijn vriendjes er nog bovenop.

https://www.bndestem.nl/b(...)tekort-aan~a0084edb/
pi_193214692
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:43 schreef JANdeDERDE het volgende:
Dit ga jij in je portemonnee voelen: Bergen op Zoom pakt miljoenentekort aan

UPDATEBERGEN OP ZOOM - Bergen op Zoom gaat een ongekende bezuinigingsoperatie tegemoet: vijftien miljoen euro per jaar. Belastingverhoging is daarbij niet langer taboe. De Bergenaar gaat voelen dat de stad financieel aan de grond zit.

En dan komen Markie en zijn vriendjes er nog bovenop.

https://www.bndestem.nl/b(...)tekort-aan~a0084edb/
Ik voel weinig van lokale belastingen in Bergen op Zoom hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193214792
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik voel weinig van lokale belastingen in Bergen op Zoom hoor.
Ik ook niet.. Geen idee wat je ermee wilt zeggen buiten dat je vrij egoïstisch overkomt.
pi_193215019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:52 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ik ook niet.. Geen idee wat je ermee wilt zeggen buiten dat je vrij egoïstisch overkomt.
Lees de eerste zin van je eigen post nog eens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193215101
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lees de eerste zin van je eigen post nog eens.
Das een copy paste uit het artikel.
pi_193215115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:03 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Das een copy paste uit het artikel.
Ja, clickbaitbagger dus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:29:42 #219
258802 Yreal
henk..!
pi_193215708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:56 schreef EendjeTwee het volgende:

[..]

Jawel. Word je als starter een keer niet overboden door een belegger, is het je leeftijdsgenoot met een zak geld van pappie. Of nog erger. Pappie koopt het, verhuurd het voor ~700 euro aan studerend kind, kind strijkt maximaal huurtoeslag op. Rest van de huur wordt betaald door onderhandse schenking. En tadaa. Student woont voor niks en de overheid betaald de hypotheek voor de al vermogende pappie
Ah, kan je nu al hra krijgen op box3 pandjes?

Nee he.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:02:31 #220
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193216496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:45 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Een goedverdienende baan mag tot op zekere hoogte beloond worden en ouders die dat geld in hun kinderen willen investeren hoeven daar niet voor worden afgestraft. Mensen in de hoogste inkomensschaal betalen op andere punten al genoeg belasting.
Iedereen betaalt al genoeg belasting. En afgestraft? Als ik een pak melk koop en BTW betaal word ik zeker ook afgestraft?
Ik zie niet zo goed voor welk probleem die gratis schenking een oplossing is.
pi_193218687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik voel weinig van lokale belastingen in Bergen op Zoom hoor.
Als je 60 ambtenaren over hebt en nu pas begint met het lozen van die ambtenaren, dan is er iets goed mis met de intelligentie van bestuurlijk Bergen op Zoom.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193220007
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je moet het sowieso zien als iets wat kan verdwijnen. Het is dus een extraatje. Je moet er zeker niet van afhankelijk van zijn of worden.
Onze hypotheekadviseur gaf ons gewoon een blaadje waarop hij expliciet wees naar het netto bedrag (dus na HRA) :') Je kunt er inderdaad beter vanuit gaan dat je het niet krijgt, dan is het een meevaller bij de belastingaangifte
pi_193220141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:02 schreef Enchanter het volgende:
Turkije ( :’) )
:')
pi_193220161
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:30 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Die moet voor alle passagiers gelden. Businessclass zouden ze gerust nog zwaarder mogen belasten inderdaad.

En die gezinnen zouden eens een jaar (of langer) op vakantie in eigen land kunnen blijven. Nederland is prachtig. Goed voor het milieu en voor onze eigen economie.

Make The Netherlands great again w/

(ohja en mensen die naar Turkije op vakantie gaan moeten sowieso het tienvoudige betalen qua reiskosten) :{w
:')
pi_193220189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:30 schreef Tuned22 het volgende:
En die gezinnen zouden eens een jaar (of langer) op vakantie in eigen land kunnen blijven. Nederland is prachtig. Goed voor het milieu en voor onze eigen economie.
Türkiye is 10 keer mooier dan Nederland.
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:33:27 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193220310
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:25 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Türkiye is 10 keer mooier dan Nederland.
beetje droger,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193222013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:56 schreef EendjeTwee het volgende:

[..]

Jawel. Word je als starter een keer niet overboden door een belegger, is het je leeftijdsgenoot met een zak geld van pappie. Of nog erger. Pappie koopt het, verhuurd het voor ~700 euro aan studerend kind, kind strijkt maximaal huurtoeslag op. Rest van de huur wordt betaald door onderhandse schenking. En tadaa. Student woont voor niks en de overheid betaald de hypotheek voor de al vermogende pappie
De beleggers zijn een groter probleem dat een klein groepje rijken die zich zoiets kunnen veroorloven. En naast beleggers, is de Nederlandse overheid een barslechte beleidsmaker op het gebied van woningbouw.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Iedereen betaalt al genoeg belasting. En afgestraft? Als ik een pak melk koop en BTW betaal word ik zeker ook afgestraft?
Ik zie niet zo goed voor welk probleem die gratis schenking een oplossing is.
Dat ligt eraan. Rutten heeft de inkomensbelasting verlaagt, maar wel de BTW van 21 % naar alle producten getrokken. Je kunt al raden welke inkomensgroep het hardst wordt gepakt door deze maatregel. Bovendien is het najagen van nog meer regels tegen het allerrijkste segment van Nederland zinloos. Die maatregelen treffen vooral de middeninkomens aan de bovenkant. Het rijke segment komt altijd onder dit soort wetgeving uit, vanwege peperdure juristen en scheve financiële constructies. En als ze er niet onderuit komen wordt het geld versluist naar een dubieuze bank in een ver land en vangt de belastingdienst alsnog niet het geld. Kortom, spijkers zoeken op laag water.
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:58:22 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193222071
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:55 schreef 01100101 het volgende:

[..]

De beleggers zijn een groter probleem dat een klein groepje rijken die zich zoiets kunnen veroorloven.

En naast beleggers, is de Nederlandse overheid een bar slechte beleidsmaker op het gebied van woningbouw.
[..]
Dat klopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193222810
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wordt het afgebouwd of volgend jaar gewoon weg..
Je moet rekening houden met het feit dat het afgeschaft zou kunnen worden. Zonder afbouw dus.
pi_193222850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:15 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Onze hypotheekadviseur gaf ons gewoon een blaadje waarop hij expliciet wees naar het netto bedrag (dus na HRA) :') Je kunt er inderdaad beter vanuit gaan dat je het niet krijgt, dan is het een meevaller bij de belastingaangifte
Netto bedragen moet je inderdaad niet naar kijken. Je moet kijken of je het bruto kan betalen.
Het beste is dan ook gewoon om geen voorlopige teruggave te vragen, maar gewoon bij de jaarlijkse aangifte pas terug te vragen. Dan verandert er ook vrij weinig op het moment dat het komt te vervallen.
pi_193230497
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah, kan je nu al hra krijgen op box3 pandjes?

Nee he.
Waar beweer ik dat dan?

Nee he.
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:41:22 #232
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193230542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je moet rekening houden met het feit dat het afgeschaft zou kunnen worden. Zonder afbouw dus.
Dat denk ik ook

forse herziening ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193231110
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat denk ik ook

forse herziening ,
Gewoon flat tax. Maar zonder gekheid, ik denk zeker dat na de verkiezingen een hoop dingen gaan veranderen. Een hoop wergeving die op de plank ligt, maar waar voorheen nauwelijks iemand over durfde te praten worden straks wel besproken.
Om de huisenmarkt gezond te maken is dit een van de maatregelen die genomen dient te worden om het mogelijk te maken.
pi_193231239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Gewoon flat tax. Maar zonder gekheid, ik denk zeker dat na de verkiezingen een hoop dingen gaan veranderen. Een hoop wergeving die op de plank ligt, maar waar voorheen nauwelijks iemand over durfde te praten worden straks wel besproken.
Om de huisenmarkt gezond te maken is dit een van de maatregelen die genomen dient te worden om het mogelijk te maken.
En jij denkt dat na de verkiezingen de HRA afgeschaft wordt, in deze economische tijden?
pi_193231421
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En jij denkt dat na de verkiezingen de HRA afgeschaft wordt, in deze economische tijden?
Het is een van de dingen die weer op de agenda staat.
Het heeft ook vrij weinig impact nu met die lage rentestand. Het is het moment om het af te schaffen. Die miljarden staatssteun moeten ergens van betaald worden.
pi_193231501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:26 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het is een van de dingen die weer op de agenda staat.
Het heeft ook vrij weinig impact nu met die lage rentestand. Het is het moment om het af te schaffen. Die miljarden staatssteun moeten ergens van betaald worden.
Misschien dat ze het sneller afbouwen, maar in 1x zie ik echt niet gebeuren.
pi_193231631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Misschien dat ze het sneller afbouwen, maar in 1x zie ik echt niet gebeuren.
Het zal momenteel geen of weinig impact hebben op mensen. Mocht de rente een keer gaan stijgen, dan is het weer te laat.
pi_193231734
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het zal momenteel geen of weinig impact hebben op mensen. Mocht de rente een keer gaan stijgen, dan is het weer te laat.
Ik denk dat je je daar aardig in vergist, niet iedereen heeft die lage rente of kan het missen. Zeker niet in de tijden die gaan komen.
pi_193234273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daar aardig in vergist, niet iedereen heeft die lage rente of kan het missen. Zeker niet in de tijden die gaan komen.
Niet iedereen, maar de politiek gaat over het gros van de mensen. Als die er geen last van hebben, dan maken die paar die een verkeerde beslissing genomem hebben niet veel uit. Als zij de hypotheekrenteaftrek niet kunnen missen hebben ze pech.
Bedenk dat ze alles op alles zullen zetten om de economie proberen te redden. Er klinkt vooral wanhoop vanuit de politiek en zij weten dat rigoureuze maatregelen nodig zijn. Voornemens worden werkelijkheid.
pi_193235624
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:07 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Niet iedereen, maar de politiek gaat over het gros van de mensen. Als die er geen last van hebben, dan maken die paar die een verkeerde beslissing genomem hebben niet veel uit. Als zij de hypotheekrenteaftrek niet kunnen missen hebben ze pech.
Bedenk dat ze alles op alles zullen zetten om de economie proberen te redden. Er klinkt vooral wanhoop vanuit de politiek en zij weten dat rigoureuze maatregelen nodig zijn. Voornemens worden werkelijkheid.
Politici zijn ambtenaren...ambtenaren hebben geen contact met het volk.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 21 mei 2020 @ 08:58:11 #241
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193236528
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 06:15 schreef cempexo het volgende:

[..]

Politici zijn ambtenaren...ambtenaren hebben geen contact met het volk.
weinig , dat merken voor al de strandtenthouders als de politiek druk is om de stranden vandaag verder af te sluiten voor zonaanbidders en de terrassen na 1 juni laten reguleren door de BOA's
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193240918
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 06:15 schreef cempexo het volgende:

[..]

Politici zijn ambtenaren...ambtenaren hebben geen contact met het volk.
Niet alleen politici staan ver af van de massa. In principe staat iedereen die hooggeschoold is per definitie af van de massa. Je komt dan ook normaal gesproken weinig in aanraking met de onderste lagen van de samenleving die worstelen met problemen waar wij nog nooit van gehoord hebben.
pi_193241012
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:50 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Niet alleen politici staan ver af van de massa. In principe staat iedereen die hooggeschoold is per definitie af van de massa. Je komt dan ook normaal gesproken weinig in aanraking met de onderste lagen van de samenleving die worstelen met problemen waar wij nog nooit van gehoord hebben.
Het gaat om de dagelijkse omarming, lees wegduiken, van de ambtenaren cultuur en de sub-cultuur.

Vanmiddag om 14.00 uur: 0031 555 385 385: bandje: u spreekt met de belastingdienst, wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 9 uur tot 17.00 uur. Wij kunnen u niet te woord staan wegens corona...de verbinding wordt verbroken.

NB 1. de belastingdienst kent geen email. En nu ?

NB 2. Ze zouden informatie aan mij opsturen met de mededeling: als u die informatie binnen 10 dagen niet ontvangt, dan moet u ons bellen.

Ze bedoelen dus: wij hebben geen zin om onze eigen verantwoordelijkheid te nemen of onze -post- organisatie goed loopt, dat moet de burger doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door cempexo op 21-05-2020 15:19:09 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193241662
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:57 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gaat om de dagelijkse omarming, lees wegduiken, van de ambtenaren cultuur en de sub-cultuur.

Vanmiddag om 14.00 uur: 0031 555 385 385: bandje: u spreekt met de belastingdienst, wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 9 uur tot 17.00 uur. Wij kunnen u niet te woord staan wegens corona...de verbinding wordt verbroken.

NB 1. de belastingdienst kent geen email. En nu ?

NB 2. Ze zouden informatie aan mij opsturen met de mededeling: als u die informatie binnen 10 dagen niet ontvangt, dan moet u ons bellen.

Ze bedoelen dus: wij hebben geen zin om onze eigen verantwoordelijkheid te nemen of onze -post- organisatie goed loopt, dat moet de burger doen.
Het is op zichzelf te verdedigen dat de belastingdienst voorrang geeft aan inwoners van Nederland.
pi_193241678
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:50 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Niet alleen politici staan ver af van de massa. In principe staat iedereen die hooggeschoold is per definitie af van de massa. Je komt dan ook normaal gesproken weinig in aanraking met de onderste lagen van de samenleving die worstelen met problemen waar wij nog nooit van gehoord hebben.
O? Wat is hooggeschoold dan in jouw ogen precies? Definitie
pi_193241875
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het is op zichzelf te verdedigen dat de belastingdienst voorrang geeft aan inwoners van Nederland.
ja ja...andere belastingbetalers dan nederlanders moeten ze niet ? Leg eens uit...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193241914
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

O? Wat is hooggeschoold dan in jouw ogen precies? Definitie
IQ hoger dan 120...mensa hoger dan 135
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193242080
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

O? Wat is hooggeschoold dan in jouw ogen precies? Definitie
Kan ik er vanuit gaan dat als je daar het antwoord niet op weet ik je niet kan rekenen tot die groep?
En toch hebben wij nu enigszins een vorm van contact met elkaar. Maar goed, daar doelde ik natuurlijk niet op.
Ik doelde op de sociale kring waarin men zich begeeft. Die bestaan veelal uit dezelfde lagen van de bevolking. Er is te weinig interactie met elkaar.
Vroeger ging men nog in dienst en kwam men op latere leeftijd nog een keer jn contact. Nu ontstaat de splitsing al vanaf het moment dat je de basisschool verlaat.
pi_193242141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:57 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gaat om de dagelijkse omarming, lees wegduiken, van de ambtenaren cultuur en de sub-cultuur.

Vanmiddag om 14.00 uur: 0031 555 385 385: bandje: u spreekt met de belastingdienst, wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 9 uur tot 17.00 uur. Wij kunnen u niet te woord staan wegens corona...de verbinding wordt verbroken.

NB 1. de belastingdienst kent geen email. En nu ?

NB 2. Ze zouden informatie aan mij opsturen met de mededeling: als u die informatie binnen 10 dagen niet ontvangt, dan moet u ons bellen.

Ze bedoelen dus: wij hebben geen zin om onze eigen verantwoordelijkheid te nemen of onze -post- organisatie goed loopt, dat moet de burger doen.
Vanuit de overheid is er inderdaad een vrij eenzijdig manier van communiceren. Het werpt een onnodige barrière op tussen de burgers en de overgheid.
Daar zal inderdaad iets aan moeten veranderen, wil de overheid weer een beter imago krijgen. Momenteel wordt er vooral heel negatief gedacht en dat is niet altijd te wijten aan het beleid dat gevoerd wordt.
pi_193242186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Vanuit de overheid is er inderdaad een vrij eenzijdig manier van communiceren. Het werpt een onnodige barrière op tussen de burgers en de overgheid.
Daar zal inderdaad iets aan moeten veranderen, wil de overheid weer een beter imago krijgen. Momenteel wordt er vooral heel negatief gedacht en dat is niet altijd te wijten aan het beleid dat gevoerd wordt.
Uit eigen portefeuille:

In NL ging ik graag overdag tennissen daar je savonds steeds wordt afgehangen. Nadeel van overdag spelen is dat er weinig mensen beschikbaar zijn.

Een tennisvriend van me, inmiddels een vage kennis, kon overdag ook wel spelen. Hij was ambtenaar, hij ging gewoon weg van zijn kantoor, we speelden 2 à 3 keer per week.

Ik heb nog een gesprek met hem daarover gehouden of dat wel verstandig was. Soms moet je mensen wel eens coachen. Maar dat was allemaal geen probleem.

Enfin, een paar jaar later!! werd hij voor de keuze gesteld door zijn chef. Moeilijkheden krijgen of weggaan. Hij koos voor het laatste, want:

Hij kreeg 80% van zijn salaris doorbetaald tot aan zijn pensioen, hij was 45 jaar. Mocht 20% bijverdienen en was dat meer dan werd dat van salaris afgetrokken. Hij werd ZZP-er voor die 20% in de privé bouwwereld. Dat heeft 2 jaar geduurd, hij trok het niet.

Hij woont nog steeds in zijn riante woning en rijdt al jarenlang BMW die hij iedere 2-3 jaar inruilt voor een nieuwe BMW. Hij staat nog steeds op de tennisbaan en lacht iedereen uit.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193242340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Uit eigen portefeuille:

In NL ging ik graag overdag tennissen daar je savonds steeds wordt afgehangen. Nadeel van overdag spelen is dat er weinig mensen beschikbaar zijn.

Een tennisvriend van me, inmiddels een vage kennis, kon overdag ook wel spelen. Hij was ambtenaar, hij ging gewoon weg van zijn kantoor, we speelden 2 à 3 keer per week.

Ik heb nog een gesprek met hem daarover gehouden of dat wel verstandig was. Soms moet je mensen wel eens coachen. Maar dat was allemaal geen probleem.

Enfin, een paar jaar later!! werd hij voor de keuze gesteld door zijn chef. Moeilijkheden krijgen of weggaan. Hij koos voor het laatste, want:

Hij kreeg 80% van zijn salaris doorbetaald tot aan zijn pensioen, hij was 45 jaar. Mocht 20% bijverdienen en was dat meer dan werd dat van salaris afgetrokken. Hij werd ZZP-er voor die 20% in de privé bouwwereld. Dat heeft 2 jaar geduurd, hij trok het niet.

Hij woont nog steeds in zijn riante woning en rijdt al jarenlang BMW die hij iedere 2-3 jaar inruilt voor een nieuwe BMW. Hij staat nog steeds op de tennisbaan en lacht iedereen uit.
Waarschijnlijk kreeg hij een vorm van wachtgeld, die regelingen zijn al lang verdwenen. En terecht.
Dergelijke personen zorgen voor een slecht imago van de rest van de ambtenaren.

Tegenwoordig kan je maximaal 3 keer de WW periode vergoed krijgen als je tot 8 jaar van je pensioen zonder werk komt te zitten. Dat is met 45 dus niet meer te redden, scheelt al snel een jaar of 15.
pi_193242542
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:19 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kreeg hij een vorm van wachtgeld, die regelingen zijn al lang verdwenen. En terecht.
Dergelijke personen zorgen voor een slecht imago van de rest van de ambtenaren.

Tegenwoordig kan je maximaal 3 keer de WW periode vergoed krijgen als je tot 8 jaar van je pensioen zonder werk komt te zitten. Dat is met 45 dus niet meer te redden, scheelt al snel een jaar of 15.
Ik heb het inderdaad over de moraal. De vraag blijft overeind in hoeverre de organisatie de boel stimuleert in deze. Dus los van de regels e.d.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193242918
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad over de moraal. De vraag blijft overeind in hoeverre de organisatie de boel stimuleert in deze. Dus los van de regels e.d.
De regel is de stimulatie in deze. Overigens is bij grote bedrijven ook vaak en hoop mogelijk, alleen is het van van toepassing op een individu in plaats van de hele organisatie en staat het dus nergens vastgelegd. Ook daarvan ken ik voorbeelden van.
pi_193243442
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:06 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De regel is de stimulatie in deze. Overigens is bij grote bedrijven ook vaak en hoop mogelijk, alleen is het van van toepassing op een individu in plaats van de hele organisatie en staat het dus nergens vastgelegd. Ook daarvan ken ik voorbeelden van.
Blijft toch het effect van de cultuurverschillen tussen een profit en no-profit organisatie. Die is nogal breed van opzet en diep van inderdaad uitvoering.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:02:11 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193245643
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Uit eigen portefeuille:

In NL ging ik graag overdag tennissen daar je savonds steeds wordt afgehangen. Nadeel van overdag spelen is dat er weinig mensen beschikbaar zijn.

Een tennisvriend van me, inmiddels een vage kennis, kon overdag ook wel spelen. Hij was ambtenaar, hij ging gewoon weg van zijn kantoor, we speelden 2 à 3 keer per week.

Ik heb nog een gesprek met hem daarover gehouden of dat wel verstandig was. Soms moet je mensen wel eens coachen. Maar dat was allemaal geen probleem.

Enfin, een paar jaar later!! werd hij voor de keuze gesteld door zijn chef. Moeilijkheden krijgen of weggaan. Hij koos voor het laatste, want:

Hij kreeg 80% van zijn salaris doorbetaald tot aan zijn pensioen, hij was 45 jaar. Mocht 20% bijverdienen en was dat meer dan werd dat van salaris afgetrokken. Hij werd ZZP-er voor die 20% in de privé bouwwereld. Dat heeft 2 jaar geduurd, hij trok het niet.

Hij woont nog steeds in zijn riante woning en rijdt al jarenlang BMW die hij iedere 2-3 jaar inruilt voor een nieuwe BMW. Hij staat nog steeds op de tennisbaan en lacht iedereen uit.
Ik geloof je... Oh wacht... :')
pi_193246627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:50 schreef Fisherman het volgende:
Niet alleen politici staan ver af van de massa. In principe staat iedereen die hooggeschoold is per definitie af van de massa. Je komt dan ook normaal gesproken weinig in aanraking met de onderste lagen van de samenleving die worstelen met problemen waar wij nog nooit van gehoord hebben.
Ja dat klopt. Maar al zou ik wel veel met "de massa" in aanraking komen, wat dan? Ik snap hun problemen, maar ik snap niet dat "ze" er niets aan doen.

Overigens kom ik incidenteel wel in contact met ex-GGZ-instellingbewoners, ik kan daar echt niet meer doen dan de lamp ophangen, de schakelaar vervangen of de gordijnen ophangen....mijn god wat een volk..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193246780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar al zou ik wel veel met "de massa" in aanraking komen, wat dan? Ik snap hun problemen, maar ik snap niet dat "ze" er niets aan doen.

Daar is niets mis mee. Sterker nog, dat juich ik toe. Alleen daarom zou de dienstplicht weer ingevoerd moeten worden. Het draagt bij aan wederzijds respect. Iets wat tegenwoordig ontbreekt tussen verschillende lagen jn de bevolking.
pi_193247256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:59 schreef Fisherman het volgende:
Alleen daarom zou de dienstplicht weer ingevoerd moeten worden. Het draagt bij aan wederzijds respect. Iets wat tegenwoordig ontbreekt tussen verschillende lagen jn de bevolking.
De militaire dienstplicht…??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193247310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:27 schreef blomke het volgende:

[..]

De militaire dienstplicht…??
Het hoeft niet per de militaire dienstplicht te zijn. Als het er maar voor zorgt dat men elkaar leert kennen. Daarnaast kunnen ze dan iets doen voor de maatschappij. Het zorgt ervoor dat iedereen gelijk is. Je kan het niet afkopen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:05:35 #260
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_193247852
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:25 schreef Dimachaerus het volgende:Türkiye is 10 keer mooier dan Nederland.
Nou! En een heerlijk politiek klimaat.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_193249297
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:54 schreef cempexo het volgende:

[..]

IQ hoger dan 120...mensa hoger dan 135
Dit is volgens mij iets anders.
Je kan met een lager iq hoger geschoold zijn. En andersom
pi_193249323
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Kan ik er vanuit gaan dat als je daar het antwoord niet op weet ik je niet kan rekenen tot die groep?
En toch hebben wij nu enigszins een vorm van contact met elkaar. Maar goed, daar doelde ik natuurlijk niet op.
Ik doelde op de sociale kring waarin men zich begeeft. Die bestaan veelal uit dezelfde lagen van de bevolking. Er is te weinig interactie met elkaar.
Vroeger ging men nog in dienst en kwam men op latere leeftijd nog een keer jn contact. Nu ontstaat de splitsing al vanaf het moment dat je de basisschool verlaat.
Dit zijn aannames uit een eenzijdige kijk op of ervaring met het leven. Persoonlijk heb ik contact met allerlei pluimage.
pi_193249337
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Uit eigen portefeuille:

In NL ging ik graag overdag tennissen daar je savonds steeds wordt afgehangen. Nadeel van overdag spelen is dat er weinig mensen beschikbaar zijn.

Een tennisvriend van me, inmiddels een vage kennis, kon overdag ook wel spelen. Hij was ambtenaar, hij ging gewoon weg van zijn kantoor, we speelden 2 à 3 keer per week.

Ik heb nog een gesprek met hem daarover gehouden of dat wel verstandig was. Soms moet je mensen wel eens coachen. Maar dat was allemaal geen probleem.

Enfin, een paar jaar later!! werd hij voor de keuze gesteld door zijn chef. Moeilijkheden krijgen of weggaan. Hij koos voor het laatste, want:

Hij kreeg 80% van zijn salaris doorbetaald tot aan zijn pensioen, hij was 45 jaar. Mocht 20% bijverdienen en was dat meer dan werd dat van salaris afgetrokken. Hij werd ZZP-er voor die 20% in de privé bouwwereld. Dat heeft 2 jaar geduurd, hij trok het niet.

Hij woont nog steeds in zijn riante woning en rijdt al jarenlang BMW die hij iedere 2-3 jaar inruilt voor een nieuwe BMW. Hij staat nog steeds op de tennisbaan en lacht iedereen uit.
Wat wil je hier nu precies mee? Moeten we je voormalige vriend veroordelen? Is het juist te bewonderen? Of gaat het om ambtenaren / de overheid / het systeem?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2020 23:33:59 ]
pi_193249385
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat wil je hier nu precies mee? Moeten we je voormalige vriend veroordelen? Is het juist te bewonderen? Of gaat het om ambtenaren / de overheid / het systeem?
Ken geen ambtenaar die met zo'n deal ontslagen kan worden... dan moet het wel in de topfuncties zijn van directeuren, want anders is het klinklare onzin.
pi_193249402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ken geen ambtenaar die met zo'n deal ontslagen kan worden... dan moet het wel in de topfuncties zijn van directeuren, want anders is het klinklare onzin.
Dit zou heel goed kunnen. Ook van hoger geplaatsten denk ik overigens. Toch vraag ik mij af wat hij er mee wil. Veroordelen? Of juist bewonderen?
pi_193250072
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:43 schreef Lafoy het volgende:
Ik ben helemaal geen linkse gekkie, maar wordt het niet gewoon eens tijd dat we serieus gaan kijken hoe we grote multinationals belasting een wat redelijker deel belasting kunnen laten betalen?
Ze zijn juist hier vanwege het gunstige belastingklimaat in Nederland. Als het hun te lastig wordt gemaakt dan vertrekken ze gewoon naar een ander land, wat betekent dat hier een hoop banen verloren raken.

De werkgelegenheid die zij hier bieden is meer waard dan wat belastingcentjes.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 00:33:56 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193250116
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat wil je hier nu precies mee? Moeten we je voormalige vriend veroordelen? Is het juist te bewonderen? Of gaat het om ambtenaren / de overheid / het systeem?
verhaaltje klopt wel , maar 45 is 55 jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193250232
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 00:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

verhaaltje klopt wel , maar 45 is 55 jaar
Dan nog. Oordeel of bewondering?
pi_193251015
Begin jaren 90 was het heel interessant voor rijke Nederlanders om net over de grens bij België te gaan wonen. In Brasschaat had je villastraten waar alleen maar Nederlanders woonden. Dat de 'rijke' meer belasting moeten betalen is altijd leuk voor de bühne maar in praktijk hebben de echt vermogende allerlei manieren om daar onderuit te komen. We zitten al op de grens van de solidariteit, enkele jaren geleden overspeelde de VVD ook zijn hand door in te stemmen met het PvdA plan voor een inkomensafhankelijke zorgtoeslag, toen brak de hel los.

Wil de overheid meer geld binnenhalen zullen ze dat bij internationale bedrijven moeten doen, alleen dan moeten er wel Europese afspraken gemaakt moeten worden. Het is belachelijk dat een bedrijf als Zara of Google naar verhouding minder belasting betaald als een bakker. Misschien is het nu een goed idee om een fikse importheffing op artikelen uit China te heffen.
pi_193251585
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat wil je hier nu precies mee? Moeten we je voormalige vriend veroordelen? Is het juist te bewonderen? Of gaat het om ambtenaren / de overheid / het systeem?
Deze man heeft op het juiste moment ingezien, dat hij niet geschikt is als ambtenaar en het ambtenarensysteem...hij is te slim.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 06:42:16 #271
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193251613
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:43 schreef Lafoy het volgende:
Ik ben helemaal geen linkse gekkie, maar wordt het niet gewoon eens tijd dat we serieus gaan kijken hoe we grote multinationals belasting een wat redelijker deel belasting kunnen laten betalen?
Dit is juist de kern van onze hele politiek. Rutte wil graag grote bedrijven in Nederland hebben en houden. Hij zorgt ervoor dat het economisch klimaat gunstig is voor ze. Hij denk dat zich dit zelf terugbetaalt door alle banen die dit oplevert.

Voor het MKB zijn de Rutte kabinetten helemaal niet zo gunstig geweest. Deze klappen die nu vallen raken ook vooral het MKB. De compensaties die ze nu krijgen zijn lachertjes vergeleken met wat ze afgepakt wordt nu.

Vergelijk dit eens met hoe de multinationals gematst zijn sinds Rutte 1.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 06:50:06 #272
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193251637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah, kan je nu al hra krijgen op box3 pandjes?

Nee he.
Hij heeft het niet over HRA.

Student met rijke pa laat zijn pa een woning kopen. Voor net onder de liberalisatiegrens van ongeveer 700 euro. Student vraagt huurtoeslag aan en kan hier wel 350 voor vangen. Pa schenkt zoon de rest. (Dat is ook wel redelijk want zoon krijgt geen aanvullende beurs van pa vanwege zijn hoge inkomen.)

Anyway de belastingbetaler betaalt mee aan de studentenwoning van de rijkeluiszoon. Dat is de realiteit.
pi_193252196
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 06:50 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hij heeft het niet over HRA.

Student met rijke pa laat zijn pa een woning kopen. Voor net onder de liberalisatiegrens van ongeveer 700 euro. Student vraagt huurtoeslag aan en kan hier wel 350 voor vangen. Pa schenkt zoon de rest. (Dat is ook wel redelijk want zoon krijgt geen aanvullende beurs van pa vanwege zijn hoge inkomen.)

Anyway de belastingbetaler betaalt mee aan de studentenwoning van de rijkeluiszoon. Dat is de realiteit.
Ja en...?

Het is het Nederlandse systeem dat door de politiek en bijbehorende ambtenaren in elkaar is gesleuteld.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:36:53 #274
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193254737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 08:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ja en...?

Het is het Nederlandse systeem dat door de politiek en bijbehorende ambtenaren in elkaar is gesleuteld.
Beetje een belachelijk systeem, vind je niet?
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 12:02:28 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193255096
Het is allemaal zo sturend, ze hebben een ideaal plaatje voor zich van mensen met een huis en weinig spaargeld die veel uitgeven, tenminste zo voelt het nederlandse systeem dat dat allemaal aangemoedigd wordt. Dus storten nederlanders zich massaal in (hypotheek)schuld en stoppen ze met sparen.

Als je anders in elkaar zit en best het geduld hebt om een huis bij elkaar te sparen zonder dat je daarvoor schuld wil maken wordt het je vrijwel onmogelijk gemaakt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193255522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Beetje een belachelijk systeem, vind je niet?
De systeem winnaar is altijd de overheid...niet de burger.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193255677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

De systeem winnaar is altijd de overheid...niet de burger.
Zeker. Zo moeten we als burgers met getrokken pistolen de deur uit op zoek naar voedsel, wadend door smalle dichtbegroeide bospaadjes. En als we ons been breken zijn we ten dode opgeschreven. Terwijl de overheid toegang heeft tot verharde wegen, veilige wijken en ziekenhuizen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2020 12:46:15 ]
pi_193255735
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Zeker. Zo moeten we als burgers met getrokken pistolen de deur uit op zoek naar voedsel, wadend door smalle dichtbegroeide bospaadjes. En als we ons been breken zijn we ten dode opgeschreven. Terwijl de overheid toegang heeft tot verharde wegen, veilige wijken en ziekenhuizen.
Nee hoor...gewoon een girootje uitschrijven:

1. Motorrijtuigenbelasting.
2. Inkomstenbelasting.
3. Grondwaterbelasting.
4. Hondenbelasting.
5. Precariorechten.
6. Onroerend goed belasting.
7. Extra op schuimwijn
8. Vennootschapsbelasting.
9. Vaarbelasting.
10. Toeristenbelasting.
11. Vermogensbelasting
12. Overdrachtsbelasting.
13. Milieubelasting
14. Kansspelbelasting
15. Dividendbelasting
16. Extra op frisdrank
17. Premie volksverzekering.
18. Omzetbelasting.
19. Assurantiebelasting.
20. Belasting personenauto BPM.
21. Extra op vruchtendrank
22. Chronischziekenbelasting
23. Brandstof accijns
24. Successierechten
25. Alcoholaccijns
26. Bier accijns
27. Accijns op minerale olien.
28. Kapitaal belasting
29. Verontreinigingsheffing oppervlaktewateren
30. Waterkeringsomslag.
31. Waterbeheersingsomslag
32. Ingezetenenomslag
33. Waterschapbelastingen
34. Rioolrecht.
35. Reinigingsrecht.
36. Afvalstoffenheffing.
37. Marktgeld.
38. Leges
39. Bouwgrondbelasting.
40. Havengelden.
41. Begrafenisrechten.
42. Extra op limonadesiroop
43. Parkeerbelasting.
44. Forensbelasting.
45. Baatbelasting.
46. Energiebelasting.
47. Belasting op leidingwater.
48. Schenkingsrecht.
49. Huurbelasting.
50. Verhuurdersheffing.
51. Bouwleges
52. Windmolentoeslag
53. Verkeersboetes
54. Bp procedurekosten
55. Vooroverlegkosten gemeente
56. Recreatie toeslag
57. Schoolgeld
58. Netbelasting
59. Opritbelasting bij de dijken (bestaat al in rivierengebied)
60. Verpakkingsbelasting
61. Energiebelasting
62. Extra op mineraalwater
63. Zorgverzekering
64. Precariobelasting
65. Erfpacht
66. EU naheffing
67. Tabaksaccijns
68. Reclamebelasting
69. Extra op vruchtensap
70. Straatparkeren
71. Erfbelasting
72. Heffing op zonnepanelen
73. Luchthavenbelasting
74. Diverse tolheffingen
75. Ondergrondse gas- en elektriciteitsleidingen belasting
76. BIZ heffing
77. Kopieerrecht tbv hardware
78. Verwijderingsbijdrage
79. Renovatie stoeptegel belasting
80. Provinciale opcenten
81. Fietsbelasting - opnieuw ingevoerd
82. Winstbelasting
83. Buma-stemra
84. Aflosboete
85. Vermogens belasting onroerend goed
86. Vermogens rendement heffing
87. Vermakelijkheidsbelasting (vermakelijkhedenretributie)
88. Planbatenheffing (grondaankopen gemeente)
89. Vliegtaks
90. Liggeld
91. Energielabel woningen
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193255999
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:49 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee hoor...gewoon een girootje uitschrijven:

1. Motorrijtuigenbelasting.
2. Inkomstenbelasting.
3. Grondwaterbelasting.
4. Hondenbelasting.
5. Precariorechten.
6. Onroerend goed belasting.
7. Extra op schuimwijn
8. Vennootschapsbelasting.
9. Vaarbelasting.
10. Toeristenbelasting.
11. Vermogensbelasting
12. Overdrachtsbelasting.
13. Milieubelasting
14. Kansspelbelasting
15. Dividendbelasting
16. Extra op frisdrank
17. Premie volksverzekering.
18. Omzetbelasting.
19. Assurantiebelasting.
20. Belasting personenauto BPM.
21. Extra op vruchtendrank
22. Chronischziekenbelasting
23. Brandstof accijns
24. Successierechten
25. Alcoholaccijns
26. Bier accijns
27. Accijns op minerale olien.
28. Kapitaal belasting
29. Verontreinigingsheffing oppervlaktewateren
30. Waterkeringsomslag.
31. Waterbeheersingsomslag
32. Ingezetenenomslag
33. Waterschapbelastingen
34. Rioolrecht.
35. Reinigingsrecht.
36. Afvalstoffenheffing.
37. Marktgeld.
38. Leges
39. Bouwgrondbelasting.
40. Havengelden.
41. Begrafenisrechten.
42. Extra op limonadesiroop
43. Parkeerbelasting.
44. Forensbelasting.
45. Baatbelasting.
46. Energiebelasting.
47. Belasting op leidingwater.
48. Schenkingsrecht.
49. Huurbelasting.
50. Verhuurdersheffing.
51. Bouwleges
52. Windmolentoeslag
53. Verkeersboetes
54. Bp procedurekosten
55. Vooroverlegkosten gemeente
56. Recreatie toeslag
57. Schoolgeld
58. Netbelasting
59. Opritbelasting bij de dijken (bestaat al in rivierengebied)
60. Verpakkingsbelasting
61. Energiebelasting
62. Extra op mineraalwater
63. Zorgverzekering
64. Precariobelasting
65. Erfpacht
66. EU naheffing
67. Tabaksaccijns
68. Reclamebelasting
69. Extra op vruchtensap
70. Straatparkeren
71. Erfbelasting
72. Heffing op zonnepanelen
73. Luchthavenbelasting
74. Diverse tolheffingen
75. Ondergrondse gas- en elektriciteitsleidingen belasting
76. BIZ heffing
77. Kopieerrecht tbv hardware
78. Verwijderingsbijdrage
79. Renovatie stoeptegel belasting
80. Provinciale opcenten
81. Fietsbelasting - opnieuw ingevoerd
82. Winstbelasting
83. Buma-stemra
84. Aflosboete
85. Vermogens belasting onroerend goed
86. Vermogens rendement heffing
87. Vermakelijkheidsbelasting (vermakelijkhedenretributie)
88. Planbatenheffing (grondaankopen gemeente)
89. Vliegtaks
90. Liggeld
91. Energielabel woningen
Ja dit lijstje kom je vaker mee. Staat bol van de flauwekul.
Heb je dit van de 'Roverheit!!11!' facebook groep geplukt?

Typisch dat een aantal mensen met hun verwende dikke koppen vindt dat alle welvaart waar we in leven maar gratis moet zijn.

We wonen in Nederland/het westen als vorsten ipv burgers. Ten opzichte van heel veel andere landen en regio's. Ten opzichte van zo'n beetje alle periodes uit de geschiedenis. Dat komt door het systeem. En het systeem kost eenmaal geld. Alleen de zon gaat voor niets op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2020 13:11:32 ]
  vrijdag 22 mei 2020 @ 13:26:03 #280
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193256291
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
Mijn duit in het zakje:
-schaf kinderbijslag af vanaf het derde kind
-geen kinderbijslag meer naar kinderen die hier nog nooit 1 voet op Nederlandse grond hebben gezet
-geen uitkering meer naar profiteurs die hier een maand hebben gewerkt, daarna heel zielig werden en weer terug zijn naar land van herkomst, uiteraard wel elke maand een zak geld bijgeschreven op hun rekening.

Begin hier maar eens mee, in plaats van wéér jan modaal uit te melken...
deels terechte punten maar dat is allemaal klein bier. De overheid geeft per dag uit aan zorg wat dit zou besparen. Overigens van een lage VRH heb ik nog niet gehoord.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193256298
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja dit lijstje kom je vaker mee. Staat bol van de flauwekul.
Heb je dit van de 'Roverheit!!11!' facebook groep geplukt?

Typisch dat een aantal mensen met hun verwende dikke koppen vindt dat alle welvaart waar we in leven maar gratis moet zijn.

We wonen in Nederland/het westen als vorsten ipv burgers. Ten opzichte van heel veel andere landen en regio's. Ten opzichte van zo'n beetje alle periodes uit de geschiedenis. Dat komt door het systeem. En het systeem kost eenmaal geld. Alleen de zon gaat voor niets op.
''We wonen als vorsten''

Dit zijn de slechtste cijfers sinds 2012 ... het voormalige Oost-Duitsland doet het beter dan Nederland.

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 13:41:37 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193256488
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 00:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dan nog. Oordeel of bewondering?
nika
vaststelling , of ik moet bewondering voor mijzelf hebben
ik was zelf ook met prepensioen en was ook ambtenaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 22 mei 2020 @ 13:44:19 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193256511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 06:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

Deze man heeft op het juiste moment ingezien, dat hij niet geschikt is als ambtenaar en het ambtenarensysteem...hij is te slim.
Ik vind het allemaal niet zo schokkend voor bewondering of iets andere
Ik denk dat in dat geval spraken was van FPU
toen was er een FPU regeling voor vervroegd de dienst te verlaten en mocht je inderdaad daarnaast 20% bijverdienen , velen deden dat


Regelingen zijn er om gebruik van te maken

Ik vind de regelingen voor Burgemeesters en wet houders wel overdreven idioot
die mogen zelf ontslag nemen, in het buitenland gaan wonen en krijgen dan wachtgeld tot pensioen, zonder aftopping op de SV grens

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2020 14:41:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193257615
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:26 schreef cempexo het volgende:

[..]

''We wonen als vorsten''

Dit zijn de slechtste cijfers sinds 2012 ... het voormalige Oost-Duitsland doet het beter dan Nederland.

[ afbeelding ]
In ethiopie weten ze niet eens wat een stenen huis is maar dat plaatje van jou is echt pure horror. Dat dit kàn in Europa. En dat we daar in Nederland stoeptegelrenovatiebelasting voor moeten betalen!1! MARK MOET OPRUTTE MET ZIJN BAKELLENDE ROVER-HEIT NIEMAND WOUW DIE EURO!!!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2020 15:18:25 ]
pi_193257632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nika
vaststelling , of ik moet bewondering voor mijzelf hebben
ik was zelf ook met prepensioen en was ook ambtenaar
Van mij krijg je dan bewondering. Ken maar weinig mensen die niet een goedbetaalde prepensioen ambiëren
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:37:34 #286
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193273942
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:40 schreef Tuned22 het volgende:
De sterkste schouders zullen de zwaarste lasten moeten dragen :)

Misschien wordt het tijd dat we alle schouders even sterk maken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:52:46 #287
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193274103
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:26 schreef cempexo het volgende:

[..]

''We wonen als vorsten''

Dit zijn de slechtste cijfers sinds 2012 ... het voormalige Oost-Duitsland doet het beter dan Nederland.

[ afbeelding ]
Daar zegt dit rapport iets anders over.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uropese-meetlat-2019
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193274251
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar zegt dit rapport iets anders over.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uropese-meetlat-2019
Ik heb niets met het CBS. Het CBS wordt gedirigeerd door de overheid, de politiek en andere vrienden:

Hoera! Werkloosheid daalt in januari 2015 met 19%. Omdat CBS de definitie van het begrip werkloosheid aanpast

https://nieuws.tpo.nl/201(...)januari-2015-met-19/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:07:29 #289
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193274263
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:06 schreef cempexo het volgende:

Ik heb niets met het CBS. Het CBS wordt gedirigeerd door de overheid, de politiek en andere vrienden:

Met andere woorden, het CBS zegt iets dat jij niet wil horen. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193274321
[/quote]
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met andere woorden, het CBS zegt iets dat jij niet wil horen. :')
Dat is taal manipulatie. Het CBS is voor mij een onbetrouwbare organisatie. Alsmede ook nog andere gegroepeerde ambtenarenorganisaties, maar dat op de zijlijn maar even.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:18:52 #291
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193274373
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:40 schreef Tuned22 het volgende:
De sterkste schouders zullen de zwaarste lasten moeten dragen :)

En die vlees- en suikertaks is een goed plan. Maar dan graag ook een torenhoge vliegtaks invoeren.
Maja vanaf welk bedrag moet je dan gaan betalen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_193274444
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:40 schreef Tuned22 het volgende:
De sterkste schouders zullen de zwaarste lasten moeten dragen :)

En die vlees- en suikertaks is een goed plan. Maar dan graag ook een torenhoge vliegtaks invoeren.
Dat is een uitermate slecht plan. De werkelijkheid wordt, dat er massaal over de grens wordt ingekocht. En als je daar toch bent, dan neem je ook maar andere producten en diensten mee. En dat breidt zich steeds verder uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 23-05-2020 15:51:20 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:32:51 #293
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193274528
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:14 schreef cempexo het volgende:

Dat is taal manipulatie.
Nee, hoor. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193274775
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. :)
Zoek zelf maar even: https://www.google.com/se(...)fuC-IQ4dUDCAY&uact=5
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:03:25 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193274895
quote:
Ik gebruik geen Google. Onbetrouwbaar.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:35:38 #296
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_193451366
Gestraft worden omdat je succesvol bent. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn. :(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:43:37 #297
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193451471
In een tijdperk waarin pensioenen zo onder druk staan is vermogen wel het laatste waar je meer belasting op zou moeten willen heffen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:34:15 #298
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193475571
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:43 schreef beantherio het volgende:
In een tijdperk waarin pensioenen zo onder druk staan is vermogen wel het laatste waar je meer belasting op zou moeten willen heffen.
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:23 schreef LXIV het volgende:
[quote]

DEN HAAG - Om het belastingstelsel weer vlot te trekken, kan de overheid meer belasting gaan heffen op vermogen en consumptie in plaats van arbeid. Een verdere afbouw van de hypotheekrenteaftrek is volgens ambtenaren bijvoorbeeld wenselijk.

Zo is Jan Modaal de afgelopen vijftien jaar steeds meer taks over zijn loon gaan betalen, wordt vermogen ongelijk belast en blijkt het steeds moeilijker te zijn om winst te belasten.


De ruimte zit hem vooral in de belasting op vermogen, stellen de ambtenaren.
Ten opzichte van andere landen betalen we daar in Nederland weinig taks over.
Ook worden verschillende vormen van vermogen minder belast dan andere, bijvoorbeeld in het geval van het eigen huis. De ambtenaren noemen het bijvoorbeeld; wenselijk om de hypotheekrenteaftrek verder af te bouwen.

[\quote]

https://www.telegraaf.nl/(...)-vermogen-en-gebruik

Het is helemaal niet zo dat Nederland in vergelijking met andere landen weinig belasting over vermogen betaald.
Dat gaat straks naar 1.8% terwijl het zeer moeilijk geworden is nog effectief rendement op vermogen te behalen.
In Italië is er bijvoorbeeld helemaal geen vermogensbelasting!
Nu gaan Nederlanders dus straks meer dan 2% betalen, wat gebruikt zal worden om Italiaanse schulden te financieren.
Er is geen vermogen meer om te belasten , het vermogen zit in tegenwoordig en een spaar BV of in een woning in het buitenland of in Box 1

En terecht

Ik ben benieuwd wat men gaat doen

Ik ben wel voor een gelijke Europese standaard voor belasting op vermogen

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:35 schreef VeX- het volgende:
Gestraft worden omdat je succesvol bent. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn. :(
Dat heet inkomsten belasting bedoel je ?/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193475658
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:26 schreef cempexo het volgende:

[..]

''We wonen als vorsten''

Dit zijn de slechtste cijfers sinds 2012 ... het voormalige Oost-Duitsland doet het beter dan Nederland.

[ afbeelding ]
Je woont hier niet maar klaagt toch over de belasting die je hier betaalt?
pi_193475687
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:35 schreef VeX- het volgende:
Gestraft worden omdat je succesvol bent. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn. :(
Succesvol worden omdat je gestraft bent?
pi_193475743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je woont hier niet maar klaagt toch over de belasting die je hier betaalt?
Waar staat dat ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')