abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193242340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Uit eigen portefeuille:

In NL ging ik graag overdag tennissen daar je savonds steeds wordt afgehangen. Nadeel van overdag spelen is dat er weinig mensen beschikbaar zijn.

Een tennisvriend van me, inmiddels een vage kennis, kon overdag ook wel spelen. Hij was ambtenaar, hij ging gewoon weg van zijn kantoor, we speelden 2 à 3 keer per week.

Ik heb nog een gesprek met hem daarover gehouden of dat wel verstandig was. Soms moet je mensen wel eens coachen. Maar dat was allemaal geen probleem.

Enfin, een paar jaar later!! werd hij voor de keuze gesteld door zijn chef. Moeilijkheden krijgen of weggaan. Hij koos voor het laatste, want:

Hij kreeg 80% van zijn salaris doorbetaald tot aan zijn pensioen, hij was 45 jaar. Mocht 20% bijverdienen en was dat meer dan werd dat van salaris afgetrokken. Hij werd ZZP-er voor die 20% in de privé bouwwereld. Dat heeft 2 jaar geduurd, hij trok het niet.

Hij woont nog steeds in zijn riante woning en rijdt al jarenlang BMW die hij iedere 2-3 jaar inruilt voor een nieuwe BMW. Hij staat nog steeds op de tennisbaan en lacht iedereen uit.
Waarschijnlijk kreeg hij een vorm van wachtgeld, die regelingen zijn al lang verdwenen. En terecht.
Dergelijke personen zorgen voor een slecht imago van de rest van de ambtenaren.

Tegenwoordig kan je maximaal 3 keer de WW periode vergoed krijgen als je tot 8 jaar van je pensioen zonder werk komt te zitten. Dat is met 45 dus niet meer te redden, scheelt al snel een jaar of 15.
pi_193242542
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:19 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kreeg hij een vorm van wachtgeld, die regelingen zijn al lang verdwenen. En terecht.
Dergelijke personen zorgen voor een slecht imago van de rest van de ambtenaren.

Tegenwoordig kan je maximaal 3 keer de WW periode vergoed krijgen als je tot 8 jaar van je pensioen zonder werk komt te zitten. Dat is met 45 dus niet meer te redden, scheelt al snel een jaar of 15.
Ik heb het inderdaad over de moraal. De vraag blijft overeind in hoeverre de organisatie de boel stimuleert in deze. Dus los van de regels e.d.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193242918
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad over de moraal. De vraag blijft overeind in hoeverre de organisatie de boel stimuleert in deze. Dus los van de regels e.d.
De regel is de stimulatie in deze. Overigens is bij grote bedrijven ook vaak en hoop mogelijk, alleen is het van van toepassing op een individu in plaats van de hele organisatie en staat het dus nergens vastgelegd. Ook daarvan ken ik voorbeelden van.
pi_193243442
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:06 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De regel is de stimulatie in deze. Overigens is bij grote bedrijven ook vaak en hoop mogelijk, alleen is het van van toepassing op een individu in plaats van de hele organisatie en staat het dus nergens vastgelegd. Ook daarvan ken ik voorbeelden van.
Blijft toch het effect van de cultuurverschillen tussen een profit en no-profit organisatie. Die is nogal breed van opzet en diep van inderdaad uitvoering.
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:02:11 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193245643
quote:

[..]

Uit eigen portefeuille:

In NL ging ik graag overdag tennissen daar je savonds steeds wordt afgehangen. Nadeel van overdag spelen is dat er weinig mensen beschikbaar zijn.

Een tennisvriend van me, inmiddels een vage kennis, kon overdag ook wel spelen. Hij was ambtenaar, hij ging gewoon weg van zijn kantoor, we speelden 2 à 3 keer per week.

Ik heb nog een gesprek met hem daarover gehouden of dat wel verstandig was. Soms moet je mensen wel eens coachen. Maar dat was allemaal geen probleem.

Enfin, een paar jaar later!! werd hij voor de keuze gesteld door zijn chef. Moeilijkheden krijgen of weggaan. Hij koos voor het laatste, want:

Hij kreeg 80% van zijn salaris doorbetaald tot aan zijn pensioen, hij was 45 jaar. Mocht 20% bijverdienen en was dat meer dan werd dat van salaris afgetrokken. Hij werd ZZP-er voor die 20% in de privé bouwwereld. Dat heeft 2 jaar geduurd, hij trok het niet.

Hij woont nog steeds in zijn riante woning en rijdt al jarenlang BMW die hij iedere 2-3 jaar inruilt voor een nieuwe BMW. Hij staat nog steeds op de tennisbaan en lacht iedereen uit.
Ik geloof je... Oh wacht... :')
pi_193246627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:50 schreef Fisherman het volgende:
Niet alleen politici staan ver af van de massa. In principe staat iedereen die hooggeschoold is per definitie af van de massa. Je komt dan ook normaal gesproken weinig in aanraking met de onderste lagen van de samenleving die worstelen met problemen waar wij nog nooit van gehoord hebben.
Ja dat klopt. Maar al zou ik wel veel met "de massa" in aanraking komen, wat dan? Ik snap hun problemen, maar ik snap niet dat "ze" er niets aan doen.

Overigens kom ik incidenteel wel in contact met ex-GGZ-instellingbewoners, ik kan daar echt niet meer doen dan de lamp ophangen, de schakelaar vervangen of de gordijnen ophangen....mijn god wat een volk..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193246780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar al zou ik wel veel met "de massa" in aanraking komen, wat dan? Ik snap hun problemen, maar ik snap niet dat "ze" er niets aan doen.

Daar is niets mis mee. Sterker nog, dat juich ik toe. Alleen daarom zou de dienstplicht weer ingevoerd moeten worden. Het draagt bij aan wederzijds respect. Iets wat tegenwoordig ontbreekt tussen verschillende lagen jn de bevolking.
pi_193247256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:59 schreef Fisherman het volgende:
Alleen daarom zou de dienstplicht weer ingevoerd moeten worden. Het draagt bij aan wederzijds respect. Iets wat tegenwoordig ontbreekt tussen verschillende lagen jn de bevolking.
De militaire dienstplicht…??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193247310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:27 schreef blomke het volgende:

[..]

De militaire dienstplicht…??
Het hoeft niet per de militaire dienstplicht te zijn. Als het er maar voor zorgt dat men elkaar leert kennen. Daarnaast kunnen ze dan iets doen voor de maatschappij. Het zorgt ervoor dat iedereen gelijk is. Je kan het niet afkopen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:05:35 #260
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_193247852
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:25 schreef Dimachaerus het volgende:Türkiye is 10 keer mooier dan Nederland.
Nou! En een heerlijk politiek klimaat.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_193249297
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:54 schreef cempexo het volgende:

[..]

IQ hoger dan 120...mensa hoger dan 135
Dit is volgens mij iets anders.
Je kan met een lager iq hoger geschoold zijn. En andersom
pi_193249323
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Kan ik er vanuit gaan dat als je daar het antwoord niet op weet ik je niet kan rekenen tot die groep?
En toch hebben wij nu enigszins een vorm van contact met elkaar. Maar goed, daar doelde ik natuurlijk niet op.
Ik doelde op de sociale kring waarin men zich begeeft. Die bestaan veelal uit dezelfde lagen van de bevolking. Er is te weinig interactie met elkaar.
Vroeger ging men nog in dienst en kwam men op latere leeftijd nog een keer jn contact. Nu ontstaat de splitsing al vanaf het moment dat je de basisschool verlaat.
Dit zijn aannames uit een eenzijdige kijk op of ervaring met het leven. Persoonlijk heb ik contact met allerlei pluimage.
pi_193249337
quote:

[..]

Uit eigen portefeuille:

Wat wil je hier nu precies mee? Moeten we je voormalige vriend veroordelen? Is het juist te bewonderen? Of gaat het om ambtenaren / de overheid / het systeem?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2020 23:33:59 ]
pi_193249385
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat wil je hier nu precies mee? Moeten we je voormalige vriend veroordelen? Is het juist te bewonderen? Of gaat het om ambtenaren / de overheid / het systeem?
Ken geen ambtenaar die met zo'n deal ontslagen kan worden... dan moet het wel in de topfuncties zijn van directeuren, want anders is het klinklare onzin.
pi_193249402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ken geen ambtenaar die met zo'n deal ontslagen kan worden... dan moet het wel in de topfuncties zijn van directeuren, want anders is het klinklare onzin.
Dit zou heel goed kunnen. Ook van hoger geplaatsten denk ik overigens. Toch vraag ik mij af wat hij er mee wil. Veroordelen? Of juist bewonderen?
pi_193250072
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:43 schreef Lafoy het volgende:
Ik ben helemaal geen linkse gekkie, maar wordt het niet gewoon eens tijd dat we serieus gaan kijken hoe we grote multinationals belasting een wat redelijker deel belasting kunnen laten betalen?
Ze zijn juist hier vanwege het gunstige belastingklimaat in Nederland. Als het hun te lastig wordt gemaakt dan vertrekken ze gewoon naar een ander land, wat betekent dat hier een hoop banen verloren raken.

De werkgelegenheid die zij hier bieden is meer waard dan wat belastingcentjes.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 00:33:56 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193250116
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

verhaaltje klopt wel , maar 45 is 55 jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_193250232
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 00:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

verhaaltje klopt wel , maar 45 is 55 jaar
Dan nog. Oordeel of bewondering?
pi_193251015
Begin jaren 90 was het heel interessant voor rijke Nederlanders om net over de grens bij België te gaan wonen. In Brasschaat had je villastraten waar alleen maar Nederlanders woonden. Dat de 'rijke' meer belasting moeten betalen is altijd leuk voor de bühne maar in praktijk hebben de echt vermogende allerlei manieren om daar onderuit te komen. We zitten al op de grens van de solidariteit, enkele jaren geleden overspeelde de VVD ook zijn hand door in te stemmen met het PvdA plan voor een inkomensafhankelijke zorgtoeslag, toen brak de hel los.

Wil de overheid meer geld binnenhalen zullen ze dat bij internationale bedrijven moeten doen, alleen dan moeten er wel Europese afspraken gemaakt moeten worden. Het is belachelijk dat een bedrijf als Zara of Google naar verhouding minder belasting betaald als een bakker. Misschien is het nu een goed idee om een fikse importheffing op artikelen uit China te heffen.
pi_193251585
quote:

[..]

Deze man heeft op het juiste moment ingezien, dat hij niet geschikt is als ambtenaar en het ambtenarensysteem...hij is te slim.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 06:42:16 #271
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193251613
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:43 schreef Lafoy het volgende:
Ik ben helemaal geen linkse gekkie, maar wordt het niet gewoon eens tijd dat we serieus gaan kijken hoe we grote multinationals belasting een wat redelijker deel belasting kunnen laten betalen?
Dit is juist de kern van onze hele politiek. Rutte wil graag grote bedrijven in Nederland hebben en houden. Hij zorgt ervoor dat het economisch klimaat gunstig is voor ze. Hij denk dat zich dit zelf terugbetaalt door alle banen die dit oplevert.

Voor het MKB zijn de Rutte kabinetten helemaal niet zo gunstig geweest. Deze klappen die nu vallen raken ook vooral het MKB. De compensaties die ze nu krijgen zijn lachertjes vergeleken met wat ze afgepakt wordt nu.

Vergelijk dit eens met hoe de multinationals gematst zijn sinds Rutte 1.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 06:50:06 #272
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193251637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah, kan je nu al hra krijgen op box3 pandjes?

Nee he.
Hij heeft het niet over HRA.

Student met rijke pa laat zijn pa een woning kopen. Voor net onder de liberalisatiegrens van ongeveer 700 euro. Student vraagt huurtoeslag aan en kan hier wel 350 voor vangen. Pa schenkt zoon de rest. (Dat is ook wel redelijk want zoon krijgt geen aanvullende beurs van pa vanwege zijn hoge inkomen.)

Anyway de belastingbetaler betaalt mee aan de studentenwoning van de rijkeluiszoon. Dat is de realiteit.
pi_193252196
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 06:50 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hij heeft het niet over HRA.

Student met rijke pa laat zijn pa een woning kopen. Voor net onder de liberalisatiegrens van ongeveer 700 euro. Student vraagt huurtoeslag aan en kan hier wel 350 voor vangen. Pa schenkt zoon de rest. (Dat is ook wel redelijk want zoon krijgt geen aanvullende beurs van pa vanwege zijn hoge inkomen.)

Anyway de belastingbetaler betaalt mee aan de studentenwoning van de rijkeluiszoon. Dat is de realiteit.
Ja en...?

Het is het Nederlandse systeem dat door de politiek en bijbehorende ambtenaren in elkaar is gesleuteld.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:36:53 #274
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193254737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 08:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ja en...?

Het is het Nederlandse systeem dat door de politiek en bijbehorende ambtenaren in elkaar is gesleuteld.
Beetje een belachelijk systeem, vind je niet?
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 12:02:28 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193255096
Het is allemaal zo sturend, ze hebben een ideaal plaatje voor zich van mensen met een huis en weinig spaargeld die veel uitgeven, tenminste zo voelt het nederlandse systeem dat dat allemaal aangemoedigd wordt. Dus storten nederlanders zich massaal in (hypotheek)schuld en stoppen ze met sparen.

Als je anders in elkaar zit en best het geduld hebt om een huis bij elkaar te sparen zonder dat je daarvoor schuld wil maken wordt het je vrijwel onmogelijk gemaakt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')