abonnement Unibet Coolblue
pi_193009194


In de Amerikaanse staat Georgia zijn twee witte mannen aangehouden voor de moord op een zwarte man eind februari. Het slachtoffer is de 25-jarige Ahmaud Arbery die aan het joggen was toen hij werd doodgeschoten. De schutters vertelden de politie dat ze dachten dat Arbery een inbreker was die eerder in de buurt had toegeslagen.

Na het incident was er woede en onbegrip onder vrienden en familie, omdat er niemand werd gearresteerd of vervolgd. Die woede werd sinds deze week, ruim twee maanden na het incident, breder gedragen. Zo werden er protestmarsen gehouden in de straten van Brunswick, de woonplaats van Arbery in Georgia.

De protesten zijn aangewakkerd nadat deze week een video was gepubliceerd waarop de dodelijke schietpartij te zien is. Een lokaal radiostation publiceerde de video, die in handen was van een van de advocaten van de familie van Arbery, Lee Merritt.

Dat er drie keer werd geschoten, duidt er volgens Merritt op dat "de schutter van plan was om Ahmaud Arbery te vermoorden".

De advocaat zegt de beelden te hebben gekregen van iemand die het slachtoffer kende. Hij noemt het een "moderne lynchpartij", en vindt dat de schutters vervolgd moeten worden. Waarom dat niet direct is gebeurd, is de grote vraag.

Zelfverdediging

Om te beginnen gooien de twee schutters, Travis (34) en zijn vader Gregory (64), het op zelfverdediging. Er zouden veel inbraken zijn geweest in de buurt, en Arbery zou hebben voldaan aan het signalement. Ze besloten de persoon die zij als inbreker zagen, achterna te gaan. Vader en zoon achtervolgden hem meerdere huizenblokken met wapens. Uiteindelijk zou er een worsteling om het wapen zijn ontstaan, zo is te lezen in het politieverslag. En vervolgens werd er geschoten.

De moeder van Arbery gelooft niets van de inbraak of zelfverdediging. "Hij was gewoon z'n dagelijkse rondje aan het hardlopen. Dat doet-ie al jaren."

https://nos.nl/artikel/23(...)n-zwarte-jogger.html
Land of the free. Home of the brave.
pi_193009199
Video in de link. Jammer dat de media het meteen op racisme gooit. Natuurlijk hadden ze eerst de politie moeten bellen maar citizens arrest is legaal in Georgia. Je ziet hem duidelijk op hun afrennen waarna er een gevecht ontstaat. Ook zou hij al een tijd zijn gevolgd en was hij niet zomaar aan het joggen aldus de mannen.

Maargoed de media en publieke opinie heeft het al omgedoopt tot racistische daad en heeft het zelfs over een lynchpartij. Dat zijn nogal beschuldigingen. Er is geen enkel bewijs dat het een racistische daad is. Verder gebeurt dit bijna dagelijks in de VS met black on black. Maar dat krijgt geen media aandacht. Nu het "witte mannen" betreft is er volop aandacht.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193009312
Terecht dat het nu onderzocht wordt en achterlijk dat het eerder zo snel afgedaan was.
Laat justitie en de rechter maar oordelen, niet politie die helaas daar vaak rascistisch is gebleken.
dag
pi_193009512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:33 schreef Peter het volgende:
Terecht dat het nu onderzocht wordt en achterlijk dat het eerder zo snel afgedaan was.
Laat justitie en de rechter maar oordelen, niet politie die helaas daar vaak rascistisch is gebleken.
Och, volgens TS komt institutioneel racisme niet voor in de VS, dus opgelost.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193009535
Klaarlichte dag ook echt. Guntoating racist rednecks?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:00:45 #6
117098 Hathor
Effe niet
pi_193009634
Vaag verhaal, de twee witten zeggen dat ze schoten uit zelfverdediging, en dat het een inbreker was die ze achterna zaten, de tegenpartij zegt dat ie gewoon een stukkie aan het joggen was. Een van de twee zit dus te jokken, aan de politie de taak om dat uit te zoeken. Feit blijft wel dat ze drie keer van dichtbij op hem geschoten hebben, en dat lijkt me gewoon moord met voorbedachte rade. Als het inderdaad een inbreker was, en ze schieten hem neer in hun eigen woning, dan is er weinig aan de hand, maar schiet je hem af als een stuk wild midden op straat lijkt me dat ze behoorlijk fout zijn.

En wat die demonstranten betreft...die zie je alleen maar lopen gillen omdat het twee witten waren die een zwarte doodschieten, op dezelfde dag zijn er kriskras door de VS nog een paar dozijn zwarten door andere zwarten vermoord, wat gewoon dagelijkse kost is, maar daar zul je die hypocriete leeglopers nooit over horen, black on black crime is niet interessant, het word pas leuk als er witten bij betrokken zijn, dan kan er weer lekker geplunderd worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193009705
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:00 schreef Hathor het volgende:
Vaag verhaal, de twee witten
Gestopt met lezen ivm racisme

Verder: als er beelden zijn zou dit geen lastige zaak hoeven worden. Iemand dagen en huizenblokken verder nog neerschieten over vermeende inbraak gaat nergens over. Op heterdaad zou dit anders kunnen zijn op VS grondgebied.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2020 09:11:06 ]
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:11:50 #8
117098 Hathor
Effe niet
pi_193009788
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Gestopt met lezen ivm racisme

Verder: als er beelden zijn zou dit geen lastige zaak hoeven worden. Iemand dagen en huizenblokken verder nog neerschieten over vermeende inbraak gaat nergens over. Op heterdaad zou dit anders kunnen zijn op VS grondgebied.
Jij hebt een probleem met "witten"?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193009829
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:24 schreef Scarface88 het volgende:
Video in de link. Jammer dat de media het meteen op racisme gooit. Natuurlijk hadden ze eerst de politie moeten bellen maar citizens arrest is legaal in Georgia. Je ziet hem duidelijk op hun afrennen waarna er een gevecht ontstaat. Ook zou hij al een tijd zijn gevolgd en was hij niet zomaar aan het joggen aldus de mannen.

Maargoed de media en publieke opinie heeft het al omgedoopt tot racistische daad en heeft het zelfs over een lynchpartij. Dat zijn nogal beschuldigingen. Er is geen enkel bewijs dat het een racistische daad is. Verder gebeurt dit bijna dagelijks in de VS met black on black. Maar dat krijgt geen media aandacht. Nu het "witte mannen" betreft is er volop aandacht.
Jij gaat wel erg ver om dit goed te praten. Walgelijk :r

De video lijkt het verhaal van de familie van het slachtoffer te bevestigen. Van achtervolgen lijkt in ieder geval ook geen sprake. Het is toch goed dat hier een strafrechtelijk onderzoek naar wordt uitgevoerd? En het is toch bizar dat dat 2 maanden heeft moeten wachten?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:19:12 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193009932
Nou, sommige Fokkers zijn naar dit land geëmigreerd. Hun goed recht. Nou, dit soort praktijken zijn voor mij een reden om emigratie naar dat land, niet eens te overwegen.

Stel (wat ik persoonlijk trouwens niet waarschijnlijk acht) dat dit níet racistisch is, wat is dat dan een land vol engnekken die direct naar de wapens moeten grijpen om zich te “verdedigen”?

Herstel. Dit was geen verdedigen, maar gewoon Judge Dredd spelen:
quote:
Ze besloten de persoon die zij als inbreker zagen, achterna te gaan.


[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 08-05-2020 09:28:22 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:20:21 #11
117098 Hathor
Effe niet
pi_193009945
Hij was niet gekleed zoals joggers dat doorgaans doen, ik geloof geen reet van dat verhaal. Hij was ook behoorlijk aan het meppen, dus het verhaal van zelfverdediging is wat aannemelijker, alleen is de manier waarop wel overdreven. Was de man met wie hij in gevecht was ook gewapend? Want dat kon ik op de film niet ontdekken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:20:58 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193009953
Een hele goede onderbouwing waarom je het klootjesvolk vooral geen wapens moet geven TS
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:21:23 #13
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193009963
Raar verhaal idd. Maar die wapenwet.... man man man.
pi_193010057
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij hebt een probleem met "witten"?
Het gebruik van dat woord ja, voor het aanduiden van blanke mensen.
Het legt juist de nadruk op kleurverschillen en is met een negatieve connotatie in het leven geroepen. Racistisch dus.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:27:46 #15
117098 Hathor
Effe niet
pi_193010072
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het gebruik van dat woord ja, voor het aanduiden van blanke mensen.
Het legt juist de nadruk op kleurverschillen en is met een negatieve connotatie in het leven geroepen. Racistisch dus.
Ik gebruikte het op die manier omdat het zo op het nieuws ook werd gebracht, blijkbaar is dat het nieuwe gewoon.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:28:10 #16
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_193010081
Ik vind het maar vreemd. Hij kan toch gewoon een andere kant oplopen ipv langs die auto gaan als hij echt aan het vluchten is. Dat vind ik vreemd vluchtgedrag.

En dat burgerarrest vind ik wel behoorlijk ruim. Als er een verdenking is, dan kan je toch gewoon de politie bellen en hem volgen met je truck totdat de politie gearriveerd is ipv de confrontatie opzoeken.

Maarja, er is maar één partij die kan spreken.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 mei 2020 @ 09:30:03 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193010109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:28 schreef PirE het volgende:
Ik vind het maar vreemd. Hij kan toch gewoon een andere kant oplopen ipv langs die auto gaan als hij echt aan het vluchten is. Dat vind ik vreemd vluchtgedrag.

En dat burgerarrest vind ik wel behoorlijk ruim. Als er een verdenking is, dan kan je toch gewoon de politie bellen en hem volgen met je truck totdat de politie gearriveerd is ipv de confrontatie opzoeken.

Maarja, er is maar één partij die kan spreken.
Maar als je dat doet blijkt dat je wapen eigenlijk onnodig is. Dat kan niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:30:51 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193010121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:28 schreef PirE het volgende:
Ik vind het maar vreemd. Hij kan toch gewoon een andere kant oplopen ipv langs die auto gaan als hij echt aan het vluchten is. Dat vind ik vreemd vluchtgedrag.

En dat burgerarrest vind ik wel behoorlijk ruim. Als er een verdenking is, dan kan je toch gewoon de politie bellen en hem volgen met je truck totdat de politie gearriveerd is ipv de confrontatie opzoeken.

Maarja, er is maar één partij die kan spreken.
Het lijkt eerder alsof hij gewoon aan het joggen is en die mannen in de pickup-truck hem opwachten.
Verder vind ik dat dit soort zaken wel altijd uitbelicht worden, terwijl geweld van zwarten richting blanken of van zwarten richting zwarten onderbelicht wordtui.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193010125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik gebruikte het op die manier omdat het zo op het nieuws ook werd gebracht, blijkbaar is dat het nieuwe gewoon.
Daar verbaas ik mij ook steeds over. Onderscheid in kleur slaat nergens op en is dysfunctioneel. Wat doet deze nieuwsbron: kleurverschil benadrukken.

In elk geval heeft men een eigen keuze om daar dan in mee te gaan of niet. Ik kies voor niet.
pi_193010147
Eigen schuld. Wat denkt niet neger wel niet? Een beetje op z'n dooie gemakje joggen in een nette buurt. Dan vraag je er ook gewoon om.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:33:57 #21
117098 Hathor
Effe niet
pi_193010171
De oudste van de twee verdachten is ook nog eens een ex politie agent, kun je nagaan wat voor soort lui daar de dienst uitmaken. Triggerhappy idiots.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:38:56 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_193010254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het lijkt eerder alsof hij gewoon aan het joggen is en die mannen in de pickup-truck hem opwachten.
Verder vind ik dat dit soort zaken wel altijd uitbelicht worden, terwijl geweld van zwarten richting blanken of van zwarten richting zwarten onderbelicht wordtui.
Misschien ben ik wel spijkers op laag water aan het zoeken, maar gelet op zijn kleding komt hij op mij niet over als een jogger. Zijn moeder beweert dat hij dat dagelijks deed, maar ik heb serieus nog nooit een jogger gezien met cargo shorts.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:40:57 #23
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193010288
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel spijkers op laag water aan het zoeken, maar gelet op zijn kleding komt hij op mij niet over als een jogger. Zijn moeder beweert dat hij dat dagelijks deed, maar ik heb serieus nog nooit een jogger gezien met cargo shorts.
Waarom kan dat niet?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:43:19 #24
117098 Hathor
Effe niet
pi_193010325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet?
Kan wel, maar is gewoon niet ideaal om te joggen. Als hij inderdaad elke dag jogt, dan zou je mogen verwachten dat hij zich ook zo zou kleden, hij had gewoon normale casual kleding aan. Nogmaals, dat zegt niks, maar het is gewoon iets dat me opviel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 09:43:52 #25
117098 Hathor
Effe niet
pi_193010332
Maar inderdaad, wel een hoog redneck gehalte hier.

Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193010377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel spijkers op laag water aan het zoeken, maar gelet op zijn kleding komt hij op mij niet over als een jogger. Zijn moeder beweert dat hij dat dagelijks deed, maar ik heb serieus nog nooit een jogger gezien met cargo shorts.
Ik zie in deze corona-tijd heel veel joggers in niet-jogger kleding lopen, zag er gister zelfs 1 lopen in een spijkerbroek :')
pi_193010522
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Iemand dagen en huizenblokken verder nog neerschieten over vermeende inbraak gaat nergens over.
Georgia heeft een stand your ground law. Overal waar jij je bedreigt voelt mag je de ander stoppen desnoods met deadly force. Dus ook op straat.

Ik heb de beelden niet bezien, maar mocht iemand bijvoorbeeld de man aanspreken en hij gaat door het lint en valt ze aan, dan is dit in principe gewoon zelfverdediging.
pi_193010536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan wel, maar is gewoon niet ideaal om te joggen. Als hij inderdaad elke dag jogt, dan zou je mogen verwachten dat hij zich ook zo zou kleden, hij had gewoon normale casual kleding aan. Nogmaals, dat zegt niks, maar het is gewoon iets dat me opviel.
Vind het een beetje gezocht, Hathor. Je hebt ook figuren die geen geld uit willen trekken voor joggingkleding en het wel prima vinden om in een t-shirtje en korte broek te hollen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193010564
Als een zwarte een 'witte' neerknald, vermoord, verkracht etc, is het een statistiek.

Andersom is het altijd racisme.
pi_193010569
Prima en zeer begrijpelijk dit oppakken van deze zaak.

En als de ophef en verdenkingen terecht zijn deze Travis en zijn vader Gregory graag ongenadig en snoeihard aanpakken.

Maar :

Waar is en blijft toch dezelfde ophef vanuit- en waar blijven soortgelijk protestmarsen in de Amerikaanse samenleving, en dan vooral het zwarte deel der bevolking, betreffende het meermaals verontrustende bewezen en onafhankelijk onderzochte en gevonden feit dat (jonge) zwarten al decennia eenzaam aan de top staan in de misdaadcijfers?

En bovenaan in de lijst staan van (zware) vergrijpen betreffende geweld en moord.

Geweld en moord van zwarten gericht tegen zwarten.

Waarom toch , die enorme focus hierop van vooral het zwarte deel der bevolking maar ook de NOS , terwijl de hele grote zwarte olifant in de kamer door beiden zo makkelijk en selectief vermeden en niet benoemd wordt?
pi_193010607
Nog een reden om burgers geen wapens te geven, ze kunnen er niet mee omgaan.
pi_193010654
Komt de staatsomroep weer met "witte" mannen in een poging policor te zijn. Aan het taalgebruik kun je al zien dat de NOS linksdragend is.
pi_193010698
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Georgia heeft een stand your ground law. Overal waar jij je bedreigt voelt mag je de ander stoppen desnoods met deadly force. Dus ook op straat.

Ik heb de beelden niet bezien, maar mocht iemand bijvoorbeeld de man aanspreken en hij gaat door het lint en valt ze aan, dan is dit in principe gewoon zelfverdediging.
In dat geval wordt dit alsnog een lastig verhaal. Ze zijn aan het vechten terwijl er geschoten wordt. Interessant is dan of er ook een tweede persoon mag schieten als persoon 1 zich bedreigd voelt
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:08:40 #34
258802 Yreal
henk..!
pi_193010740
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:43 schreef Hathor het volgende:
Maar inderdaad, wel een hoog redneck gehalte hier.

Toen in dit zag, sowieso schuldig.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:10:36 #35
258802 Yreal
henk..!
pi_193010777
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

In dat geval wordt dit alsnog een lastig verhaal. Ze zijn aan het vechten terwijl er geschoten wordt. Interessant is dan of er ook een tweede persoon mag schieten als persoon 1 zich bedreigd voelt
Dat loopt wel los, je hebt hier eerder het probleem dat ze het zelf opzoeken.

In Nederland was je het haasje, maar wij zijn dan ook geen bananenrepubliek.
pi_193010784


Vervang BLACK door WHITE.

En dan ben je een racist.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:13:58 #37
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193010827
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:24 schreef Scarface88 het volgende:
Video in de link. Jammer dat de media het meteen op racisme gooit. Natuurlijk hadden ze eerst de politie moeten bellen maar citizens arrest is legaal in Georgia. Je ziet hem duidelijk op hun afrennen waarna er een gevecht ontstaat.
Nogal logisch als je voor iemand gaat staan die je kant op rent :')
pi_193010846
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:11 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

Vervang BLACK door WHITE.

En dan ben je een racist.
Lijkt mij dat zoiets je geen racist maakt. Maar gebeurt het wel eens dan dat blanke joggers worden neergrknald door negers?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:24:49 #39
117098 Hathor
Effe niet
pi_193011017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het een beetje gezocht, Hathor. Je hebt ook figuren die geen geld uit willen trekken voor joggingkleding en het wel prima vinden om in een t-shirtje en korte broek te hollen.
Daarom zei ik er ook al bij dat ik misschien spijkers op laag water zoek. Ook een beetje vanuit mijn eigen perspectief, ik ben ook regelmatig wezen joggen, maar daar had ik dan sportkleding voor, dat ging ik niet doen in casual kleding, zit niet lekker voor dat soort bezigheden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193011024
Klopt niks van. Georgia is toch de staat waar de Scarlets heel lief waren voor hun Mamy's en hun Big Sam's?
Waar de Rhet Butlers werden uitgekotst vanwege eerloos gedrag? Waar de Zuidelijke plantagehouder nog eerder hun eigen kinderen met de zweep gaven dan hun slaven? Waar een slaaf nooit geslagen of verkocht werd, tenzij het echt helemaal niet anders kon?
Kortom, een door en door fatsoenlijke staat met hele hoge waarden en normen en altijd vol zorg voor hun zwarte medemens?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:34:12 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_193011174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als een zwarte een 'witte' neerknald, vermoord, verkracht etc, is het een statistiek.

Andersom is het altijd racisme.
Nee hoor een witte man die een gewapende zwarte inbreker uit zelfverdediging doodschiet is geen racisme. Twee rednecks die in een pick-up met wapens een stuk achter een rennende zwarte man aanrennen waarna hij toevallig uit "zelfverdediging" wordt doodgeschoten is wel racisme. Snap je het verschil?


quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:11 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

Vervang BLACK door WHITE.

En dan ben je een racist.
Ja want dan zit je niet bestaande rassenproblematiek te fantaseren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193011290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daarom zei ik er ook al bij dat ik misschien spijkers op laag water zoek. Ook een beetje vanuit mijn eigen perspectief, ik ben ook regelmatig wezen joggen, maar daar had ik dan sportkleding voor, dat ging ik niet doen in casual kleding, zit niet lekker voor dat soort bezigheden.
Ik heb een half jaar gemountainbiked in een normaal t-shirt en een driekwart broek, omdat ik te belabberd was om geld uit te trekken voor gepaste kleding. Daarom vind ik het op zich niet vreemd.

Heb inmiddels een racefiets aangeschaft en kapitalen geïnvesteerd in allerlei noodzakelijke kleding, maar dat even ter zijde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:43:32 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193011340
Ex-agent die denkt dat hij boven de wet staat. Georgia heeft blijkbaar nog de doodstraf dus hopelijk krijgen ze een spuitje.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:47:07 #44
117098 Hathor
Effe niet
pi_193011387
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:43 schreef Twiitch het volgende:
Ex-agent die denkt dat hij boven de wet staat. Georgia heeft blijkbaar nog de doodstraf dus hopelijk krijgen ze een spuitje.
Dat het een ex cop betreft zou wel eens zijn redding kunnen zijn, ons kent ons en all that jazz. Het zou me niet verbazen als dit gewoon onder de tafel geregeld word. Wel voor de vorm een schijnstraf, anders breekt daar weer de pleuris uit voor een paar dagen, maar die gaat echt niet lang zitten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193011477
Was hij aan het 'inbreken'? Nope. Was hij 100% zeker een inbreker? Nope.

Desalniettemin werd hij achtervolgd door een stel kerels met wapens, die hem doodschoten. Ongeacht het motief, is dit in ieder geval doodslag. Wellicht zelfs moord.
pi_193011484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als een zwarte een 'witte' neerknald, vermoord, verkracht etc, is het een statistiek.

Andersom is het altijd racisme.
Het probleem zit hem erin dat dit 2 maanden geleden heeft plaatsgevonden en de daders gewoon vrij rondlopen. Het gaat er niet om of de daders racistisch zouden zijn of niet en of de media er veel aandacht aan geven of niet.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:05:05 #47
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193011643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:57 schreef DrMabuse het volgende:
Prima en zeer begrijpelijk dit oppakken van deze zaak.

En als de ophef en verdenkingen terecht zijn deze Travis en zijn vader Gregory graag ongenadig en snoeihard aanpakken.

Maar :

Waar is en blijft toch dezelfde ophef vanuit- en waar blijven soortgelijk protestmarsen in de Amerikaanse samenleving, en dan vooral het zwarte deel der bevolking, betreffende het meermaals verontrustende bewezen en onafhankelijk onderzochte en gevonden feit dat (jonge) zwarten al decennia eenzaam aan de top staan in de misdaadcijfers?

En bovenaan in de lijst staan van (zware) vergrijpen betreffende geweld en moord.

Geweld en moord van zwarten gericht tegen zwarten.

Waarom toch , die enorme focus hierop van vooral het zwarte deel der bevolking maar ook de NOS , terwijl de hele grote zwarte olifant in de kamer door beiden zo makkelijk en selectief vermeden en niet benoemd wordt?
Waarom toch elke keer die krampachtige reactie dat er ook heus heel veel misdaden gepleegd worden door zwarte mensen op zwarte mensen! Het is niet zo dat je niks van het één mag vinden zonder het andere te benoemen.

Als je (zoals het er nu naar uitziet) neergeknald wordt door medeburgers omdat je gaat joggen als jonge, zwarte man dan mag daar heel wat van gevonden worden.
pi_193011661
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Waarom toch elke keer die krampachtige reactie dat er ook heus heel veel misdaden gepleegd worden door zwarte mensen op zwarte mensen! Het is niet zo dat je niks van het één mag vinden zonder het andere te benoemen.

Als je (zoals het er nu naar uitziet) neergeknald wordt door medeburgers omdat je gaat joggen als jonge, zwarte man dan mag daar heel wat van gevonden worden.
Dit. Het topique gaat nu over deze zaak.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193011669
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:54 schreef Cockwhale het volgende:
Was hij aan het 'inbreken'? Nope. Was hij 100% zeker een inbreker? Nope.

Desalniettemin werd hij achtervolgd door een stel kerels met wapens, die hem doodschoten. Ongeacht het motief, is dit in ieder geval doodslag. Wellicht zelfs moord.
Nee, dit is geen doodslag, dit is een doodgewone racistische moord.
Het zijn zuiderlingen, die hebben een ingekankerde afkeer van zwarte mensen.
pi_193011695
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:06 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Het zijn zuiderlingen, die hebben een ingekankerde afkeer van zwarte mensen.
Dit is ook weer een prachtige generalisatie :')

Ben je überhaupt ooit wel eens in de South geweest?
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193011731
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb een half jaar gemountainbiked in een normaal t-shirt en een driekwart broek, omdat ik te belabberd was om geld uit te trekken voor gepaste kleding. Daarom vind ik het op zich niet vreemd.

Heb inmiddels een racefiets aangeschaft en kapitalen geïnvesteerd in allerlei noodzakelijke kleding, maar dat even ter zijde.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:08 schreef TTSS het volgende:

[..]

Dit is ook weer een prachtige generalisatie :')

Ben je überhaupt ooit wel eens in de South geweest?
Nee, maar het is toch bekend dat in het zuiden van Noord-Amerika blanken wonen die een pesthekel hebben aan zwarten?
Vraagje? Heb jij een blanke of zwarte huidskleur?
pi_193011770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Waarom toch elke keer die krampachtige reactie dat er ook heus heel veel misdaden gepleegd worden door zwarte mensen op zwarte mensen! Het is niet zo dat je niks van het één mag vinden zonder het andere te benoemen.

Als je (zoals het er nu naar uitziet) neergeknald wordt door medeburgers omdat je gaat joggen als jonge, zwarte man dan mag daar heel wat van gevonden worden.
Waar precies kan je je niet vinden in wat ik schrijf?

Dat als de mannen schuldig zijn ze hard moeten worden aangepakt?

Of dat ik hoop op meer / dezelfde publieke en media aandacht voor de hele,hele grote olifant in de kamer?
pi_193011774
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

[..]

Nee, maar het is toch bekend dat in het zuiden van Noord-Amerika blanken wonen die een pesthekel hebben aan zwarten?
Je bent er niet geweest, je kent de mensen niet. Toch weet je dat zuiderlingen een "ingekankerde"(!!) hekel hebben aan zwarten. GTFO aub.

quote:
Vraagje? Heb jij een blanke of zwarte huidskleur?
Is dat relevant, ga je de waarde van mijn argumentatie nu af laten hangen van mijn huidskleur?
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193011807
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:13 schreef TTSS het volgende:

[..]

Je bent er niet geweest, je kent de mensen niet. Toch weet je dat zuiderlingen een "ingekankerde"(!!) hekel hebben aan zwarten. GTFO aub.
[..]

Is dat relevant, ga je de waarde van mijn argumentatie nu af laten hangen van mijn huidskleur?
Huidskleur is zeker relevant in deze. Was de jogger blank geweest, zou er niks aan de hand zijn.
pi_193011812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]


[..]

Nee, maar het is toch bekend dat in het zuiden van Noord-Amerika blanken wonen die een pesthekel hebben aan zwarten?
Vraagje? Heb jij een blanke of zwarte huidskleur?
Omg ben jij iemand die denkt dat films echt zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193011815
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:15 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Huidskleur is zeker relevant in deze. Was de jogger blank geweest, zou er niks aan de hand zijn.
Bitch please. Natuurlijk wel.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193011828
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:13 schreef TTSS het volgende:

[..]

Je bent er niet geweest, je kent de mensen niet. Toch weet je dat zuiderlingen een "ingekankerde"(!!) hekel hebben aan zwarten. GTFO aub.
[..]

Is dat relevant, ga je de waarde van mijn argumentatie nu af laten hangen van mijn huidskleur?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omg ben jij iemand die denkt dat films echt zijn?
Hoe kom je daar bij?
Films zijn meestal fictief, maar sommige films zijn gebaseerd op de werkelijkheid.
pi_193011830
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:15 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Huidskleur is zeker relevant in deze. Was de jogger blank geweest, zou er niks aan de hand zijn.
Waarschijnlijk niet nee, omdat die twee dan waarschijnlijk al direct opgepakt en vervolgd zouden zijn :').
pi_193011847
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:16 schreef TTSS het volgende:

[..]

Bitch please. Natuurlijk wel.
Leg uit. Dan zouden die twee 'revolverhelden' ook een blanke hebben doodgeschoten.
Zonder vragen te stellen?
pi_193011867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Leg uit. Dan zouden die twee 'revolverhelden' ook een blanke hebben doodgeschoten.
Zonder vragen te stellen?
Oh deze twee lui zijn ongetwijfeld racistisch. Jij claimt echter dat dit een soort algemeenheid is in Georgia. Dat is natuurlijk onzin. Deze twee moordenaars krijgen ongetwijfeld een dikke straf, als het verhaal natuurlijk klopt dat het slachtoffer onschuldig is.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193011868
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet nee, omdat die twee dan waarschijnlijk al direct opgepakt en vervolgd zouden zijn :').
Yeah, right. Ben jij nu blank of zwart?
Is wel relevant, want anders zou dit ook niet vermeld hoeven worden in de OP.
Het zal je zoon maar zijn.
pi_193011882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij dat zoiets je geen racist maakt. Maar gebeurt het wel eens dan dat blanke joggers worden neergrknald door negers?
Zet zo'n post in de "sociale" media en kijk hoe de protesten zullen aanzwellen.

De kans is aantoonbaar vele malen groter dat vooral zwart en/of blank door een zwarte wordt neergeknald.

Joggend of niet.

En daar aandacht voor vragen ligt blijkbaar te gevoelig en maakt mensen , en al helemaal blanken, die dat doen verdacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 08-05-2020 11:31:38 ]
pi_193011909
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:21 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Zet zo'n post in de "sociale" media en kijk hoe de protesten zullen aanzwellen.

De kans is aantoonbaar vele malen groter dat vooral zwart en/of blank door een zwart wordt neergeknald.

Joggend of niet.

En daar aandacht voor vragen ligt blijkbaar te gevoelig en maakt mensen , en al helemaal blanken, die dat doen verdacht.
En in hoeveel van die aantoonbaar veel meer gevallen wordt de zaak niet eens serieus onderzocht omdat er toch wel overduidelijk sprake is van 'zelfverdediging'?
pi_193011957
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:20 schreef TTSS het volgende:

[..]

Oh deze twee lui zijn ongetwijfeld racistisch. Jij claimt echter dat dit een soort algemeenheid is in Georgia. Dat is natuurlijk onzin. Deze twee moordenaars krijgen ongetwijfeld een dikke straf, als het verhaal natuurlijk klopt dat het slachtoffer onschuldig is.
In zijn algemeenheid is Amerika blank. Zwarte Amerikanen leven veel meer in de zelfkant. Er zijn heel weinig zwarten die succesvol zijn in verhouding tot de blanken.
Dat is gewoon een feit.
Obama, Ophray, Tina Turner, Michael Jackson zijn slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Onlangs las ik hier dat een of andere Amerikaan ging winkelen met een mondkapje.
Was geen mondkapje maar een masker van de KKK.
Ik zou ook de griezels krijgen van zo'n lul.
Ga jij eens winkelen in een Europese stad met een mondkapje waarop het hakenkruis staat.
Gegarandeerd dat je commentaar krijgt.
Maar goed, ontopic maar weer. Er is een neger doodgeschoten op verdenking van inbraak.
De goeie man was aan het joggen.
De blanken konden hem niet in bedwang houden en de pliesie bellen?
Nee, ze moesten hem uit 'zelfverdediging' doodschieten.
Niet door zijn benen schieten, nee de man moest dood.
Wie is hier nou fout bezig?
pi_193011969
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:34 schreef speknek het volgende:

[..].....
[..]

Ja want dan zit je niet bestaande rassenproblematiek te fantaseren.
Degenen die dat vooral veel en gulzig doen zijn veelal zwarten.

Alles en iedereen is gelijk, rassen zijn niet van belang, huidskleur al helemaal niet, en interesse in- en het opkomen voor de geschiedenis en tradities behorende bij die rassen / bevolkingsgroepen en huidskleur zijn taboe en duiden op heel eng racistisch denken.

Maar wie zijn daar zelf steeds zo heel veel mee bezig, keer op keer?

Nooit opgevallen?
pi_193012006
Zonder onderdoek valt er niets zinnigs te zeggen.

Wel is het zo dat zwarte mannen over het algemeen meer opgefokt agressief zijn en een afkeer hebben van blanken. Dat kan een rol hebben gespeeld bij de escalatie.
pi_193012010
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]


[..]

Hoe kom je daar bij?
Films zijn meestal fictief, maar sommige films zijn gebaseerd op de werkelijkheid.
Dit verklaart een hoop.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193012153
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel spijkers op laag water aan het zoeken, maar gelet op zijn kleding komt hij op mij niet over als een jogger. Zijn moeder beweert dat hij dat dagelijks deed, maar ik heb serieus nog nooit een jogger gezien met cargo shorts.
Nou ben ik geen jogger, maar wat ik zie op dat filmpje is dat hij wat makkelijke kleren droeg, wat je doet als je gaat sporten, lijkt me.
Maar sws is dat niet echt een goed argument, want hoezo? Zou je dergelijke kleren wel dragen als je een inbraak doet dan? Want dat zou dan het tegenargument zijn.
I´m back.
pi_193012159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:00 schreef Hathor het volgende:
Vaag verhaal, de twee witten zeggen dat ze schoten uit zelfverdediging, en dat het een inbreker was die ze achterna zaten, de tegenpartij zegt dat ie gewoon een stukkie aan het joggen was. Een van de twee zit dus te jokken, aan de politie de taak om dat uit te zoeken. Feit blijft wel dat ze drie keer van dichtbij op hem geschoten hebben, en dat lijkt me gewoon moord met voorbedachte rade. Als het inderdaad een inbreker was, en ze schieten hem neer in hun eigen woning, dan is er weinig aan de hand, maar schiet je hem af als een stuk wild midden op straat lijkt me dat ze behoorlijk fout zijn.

En wat die demonstranten betreft...die zie je alleen maar lopen gillen omdat het twee witten waren die een zwarte doodschieten, op dezelfde dag zijn er kriskras door de VS nog een paar dozijn zwarten door andere zwarten vermoord, wat gewoon dagelijkse kost is, maar daar zul je die hypocriete leeglopers nooit over horen, black on black crime is niet interessant, het word pas leuk als er witten bij betrokken zijn, dan kan er weer lekker geplunderd worden.
Je kan wel gaan huilen over black-on-black crime en dergelijke maar er is een reden waarom deze zaak weer specifiek in het nieuws komt. Niet eens omdat er een moord was, maar omdat totdat een filmpje de wereld rond ging de daders niet eens vervolgd werden. Daar zie je ook heel veel overeenkomsten met Trayvon Martin.

Mensen zijn vooral verontwaardigd vanwege de kromme rechtsgang.
pi_193012204
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit verklaart een hoop.
Nee, verklaart niks. Maar het is gewoon een feit dat veel Amerikanen hun zwarte medemens (vooral in het zuiden) als een tweederangs mens beschouwen.
Hoe verklaar je anders dat Amerika, toch bij uitstek het land waar elk mens gelijk is, toch zoveel racisme en seksisme kent?
Amerika is gewoon het afvoerputje van toenmalig Europa. Veel mensen gingen daar naar toe vanwege nieuwe kansen, meer kansen om iets te maken van je leven, geen onderscheid in religie, kortom onze Europese problemen van die tijd werden daar opgelost.
Tot op zekere hoogte. Want niet elke religie werd geaccepteerd.
En die tijd waren kleurlingen geen mensen maar meer vermenselijkte dieren. Dat dachten de blanken uit die tijd.
Soort traditie. In die tijd trouwde geen enkele blanke met een kleurling (indiaan, neger of mexicaan), want dat was notdone.
Dat blanke mannen in het geniep toch bijslapen hielden met deze gekleurde vrouwen werd destijds met de mantel der liefde bedekt.
Kijk anders een de film 'Guess who is coming to diner.
Heel beschaafd racisme, maar toch racisme.
En waar is racisme eigenlijk op gebaseerd?
Onwetendheid en angst.
pi_193012245
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog een reden om burgers geen wapens te geven, ze kunnen er niet mee omgaan.
Vorige week hadden we deze discussie nog in NWS NWS / Wanneer een serieuze discussie over vrij wapenbezit in Nederland?
Zijn wel mensen die vrij wapenbezit in NL willen iig.
I´m back.
pi_193012259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:40 schreef kipknots het volgende:

[..]

Je kan wel gaan huilen over black-on-black crime en dergelijke maar er is een reden waarom deze zaak weer specifiek in het nieuws komt. Niet eens omdat er een moord was, maar omdat totdat een filmpje de wereld rond ging de daders niet eens vervolgd werden. Daar zie je ook heel veel overeenkomsten met Trayvon Martin.

Mensen zijn vooral verontwaardigd vanwege de kromme rechtsgang.
En dit is niet het eerste geval waar bij een neger 'zomaar' wordt doodgeschoten.
Kijk anders maar eens het filmpje op YT waar het eerste zwarte meisje werd toegelaten op een blanke school.
Let vooral op de blanke 'volwassen' mensen.
pi_193012313
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, verklaart niks. Maar het is gewoon een feit dat veel Amerikanen hun zwarte medemens (vooral in het zuiden) als een tweederangs mens beschouwen.
Hoe verklaar je anders dat Amerika, toch bij uitstek het land waar elk mens gelijk is, toch zoveel racisme en seksisme kent?
Amerika is gewoon het afvoerputje van toenmalig Europa. Veel mensen gingen daar naar toe vanwege nieuwe kansen, meer kansen om iets te maken van je leven, geen onderscheid in religie, kortom onze Europese problemen van die tijd werden daar opgelost.
Tot op zekere hoogte. Want niet elke religie werd geaccepteerd.
En die tijd waren kleurlingen geen mensen maar meer vermenselijkte dieren. Dat dachten de blanken uit die tijd.
Soort traditie. In die tijd trouwde geen enkele blanke met een kleurling (indiaan, neger of mexicaan), want dat was notdone.
Dat blanke mannen in het geniep toch bijslapen hielden met deze gekleurde vrouwen werd destijds met de mantel der liefde bedekt.
Kijk anders een de film 'Guess who is coming to diner.
Heel beschaafd racisme, maar toch racisme.
En waar is racisme eigenlijk op gebaseerd?
Onwetendheid en angst.
Ja, gelukkig wordt er toch ook wel vooruitgang geboekt, vind ik althans. Media zijn veel diverser geworden hetgeen je in series en films ook terugziet. Racisme dat in het zuiden vanzelfsprekend was, is volgens mij niet meer vanzelfsprekend ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 08-05-2020 12:10:21 ]
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:53:28 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193012368
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als een zwarte een 'witte' neerknald, vermoord, verkracht etc, is het een statistiek.

Andersom is het altijd racisme.
Of het racisme is of niet; het is in ieder geval superfout. Eigen rechter spelen is nooit de oplossing, en helemaal niet door iemand overhoop te knallen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:00:53 #75
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_193012511
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:24 schreef Scarface88 het volgende:
Video in de link. Jammer dat de media het meteen op racisme gooit.
Natuurlijk is dit racisme. Van 't zuiverste soort. Maar goed, in het zuiden van de VS is eigenlijk niks verandert in honderden jaren tijd wat dat betreft.

Als dit geen blanke pipo's waren was 't heel anders afgelopen. Dit was in Lansing, MI. "lockdown protestors swarm Michigan Capitol"



[ Bericht 16% gewijzigd door popolon op 08-05-2020 12:11:00 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_193012528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

Toen in dit zag, sowieso schuldig.
Ah ja blank en baardje dus schuldig.

Zwart, wegrennen/joggend, dus schuldig.

Trololololooooll

Het filmpje waar men over spreekt laat toch wel wat anders zien trouwens volgens iemand hier ergens op fok.
Die zwarte kwam op ze af rennen en vormde er zich een gevecht plaats.
pi_193012567
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit racisme. Van 't zuiverste soort. Maar goed, in het zuiden van de VS is eigenlijk niks verandert in honderden jaren tijd wat dat betreft.

Vanaf 25:00.

Nogal (heel) andere ervaring.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:08:18 #78
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193012605
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:24 schreef Scarface88 het volgende:
Verder gebeurt dit bijna dagelijks in de VS met black on black. Maar dat krijgt geen media aandacht. Nu het "witte mannen" betreft is er volop aandacht.
Of je leest eerst de tekst in jouw openingspost even:

quote:
Na het incident was er woede en onbegrip onder vrienden en familie, omdat er niemand werd gearresteerd of vervolgd.
Krekker is de bom!
pi_193012671
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, gelukkig wordt er toch ook wel vooruitgang geboekt, vind ik althans. Media zijn veel diverser geworden hetgeen je in series en films ook terugziet. Racisme dat in het zuiden vanzelfsprekend is, is volgens mij niet meer vanzelfsprekend ook.
Het zou zelfs heel goed kunnen dat de daders zichzelf helemaal niet als racistisch beschouwen, tegen racisme zijn en op Obama hebben gestemd. Maar als een zwarte in hun buurt zien dan associeren ze die met gangsta's uit een andere wijk. Net zoals de politie stelselmatig 'onraad ruikt' bij een zwarte in een auto. Er hoeft echt geen rassenhaat en opzet om negers eens even lekker te laten voelen dat ze op de katoenplantage horen te zijn om het tot een racistische daad te maken.

Wat volgens mij wel heel typisch aan Amerika is dat er bij niet 100% blank meteen een reflex is om dat als belangrijk te registreren. Ook in de zin van 'oppassen, want ik ben tegen racisme'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:16:02 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193012704
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:00 schreef Hathor het volgende:
En wat die demonstranten betreft...die zie je alleen maar lopen gillen omdat het twee witten waren die een zwarte doodschieten, op dezelfde dag zijn er kriskras door de VS nog een paar dozijn zwarten door andere zwarten vermoord, wat gewoon dagelijkse kost is, maar daar zul je die hypocriete leeglopers nooit over horen, black on black crime is niet interessant, het word pas leuk als er witten bij betrokken zijn, dan kan er weer lekker geplunderd worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als een zwarte een 'witte' neerknald, vermoord, verkracht etc, is het een statistiek.

Andersom is het altijd racisme.
Ook voor jullie:
quote:
Na het incident was er woede en onbegrip onder vrienden en familie, omdat er niemand werd gearresteerd of vervolgd.
Krekker is de bom!
pi_193012776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zou zelfs heel goed kunnen dat de daders zichzelf helemaal niet als racistisch beschouwen, tegen racisme zijn en op Obama hebben gestemd. Maar als een zwarte in hun buurt zien dan associeren ze die met gangsta's uit een andere wijk. Net zoals de politie stelselmatig 'onraad ruikt' bij een zwarte in een auto. Er hoeft echt geen rassenhaat en opzet om negers eens even lekker te laten voelen dat ze op de katoenplantage horen te zijn om het tot een racistische daad te maken.

Wat volgens mij wel heel typisch aan Amerika is dat er bij niet 100% blank meteen een reflex is om dat als belangrijk te registreren. Ook in de zin van 'oppassen, want ik ben tegen racisme'.
Ja, dat laatste weet ik niet, maar het zou iig niet alleen een zaak moeten zijn van zwarten natuurlijk om te demonstreren tegen het feit dat deze twee lui niet eens gearresteerd waren. Ze zijn m.i. sws een gevaar voor de openbare orde.

Overigens grote kans dat vader en zoon niet Obama gestemd hebben. Dat ze met een geweer aan het rondrijden zijn, doet mij dat al vermoeden, los van uiterlijke kenmerken en fotootjes in paramilitaire outfit op Google die je van hen tegenkomt.
I´m back.
pi_193012779
Tja hoeveel mensen worden daar wel niet neergeschoten in dat apenland. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193012793
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja hoeveel mensen worden daar wel niet neergeschoten in dat apenland. :{
Nu tijdens de lockdown een stuk minder iig. Worden ook geen school shootings meer gerapporteerd obviously.
I´m back.
pi_193012811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nu tijdens de lockdown een stuk minder iig. Worden ook geen school shootings meer gerapporteerd obviously.
https://www.gunviolencearchive.org/reports/number-of-gun-deaths
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193012830
quote:
Holy smoke. Dat is tijdens lockdown.

Zitten btw ook suïcides bij.

Damn lees net vrouw dood na huiselijke ruzie, man schiet zichzelf dood...
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:26:03 #86
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193012835
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat laatste weet ik niet, maar het zou iig niet alleen een zaak moeten zijn van zwarten natuurlijk om te demonstreren tegen het feit dat deze twee lui niet eens gearresteerd waren. Ze zijn m.i. sws een gevaar voor de openbare orde.
Mwoa, protesteren tegen "gemene mensen" heeft weinig zin denk ik. Net zoiets als die protesten tegen zinloos geweld. Het werkelijke tuig dat zinloos geweld pleegt bereik je daar echt niet mee.

Protesteren tegen misstanden bij de overheid daarentegen, dat heeft wel meerwaarde. Daarmee kun je wel verandering teweeg brengen. En het feit dat deze lui niet eens gearresteerd waren, dat is m.i. een misstand bij de overheid.
Krekker is de bom!
pi_193012858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mwoa, protesteren tegen "gemene mensen" heeft weinig zin denk ik. Net zoiets als die protesten tegen zinloos geweld. Het werkelijke tuig dat zinloos geweld pleegt bereik je daar echt niet mee.

Protesteren tegen misstanden bij de overheid daarentegen, dat heeft wel meerwaarde. Daarmee kun je wel verandering teweeg brengen. En het feit dat deze lui niet eens gearresteerd waren, dat is m.i. een misstand bij de overheid.
Dat laatste deden ze toch?
I´m back.
pi_193012888
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Holy smoke. Dat is tijdens lockdown.

Zitten btw ook suïcides bij.
Blijft bizar. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193012895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:20 schreef Hathor het volgende:
Hij was niet gekleed zoals joggers dat doorgaans doen, ik geloof geen reet van dat verhaal. Hij was ook behoorlijk aan het meppen, dus het verhaal van zelfverdediging is wat aannemelijker, alleen is de manier waarop wel overdreven. Was de man met wie hij in gevecht was ook gewapend? Want dat kon ik op de film niet ontdekken.
Hij heeft volgens mij gewoon sportschoenen, jogging pants en een wit shirt aan.

En je zag niet de gigantisch lange shotgun in de hand van de man waarmee hij aan het vechten was?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193012901
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Blijft bizar. :{
Ja, behoorlijk idd.
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:33:50 #91
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_193012929
Zoals ze dat noemen, 'Domestic violence', is natuurlijk bizar gestegen. 't Zou me niet verbazen als dat in NL ook zo is.

Maar hier heb je een AK of AR, dat gaat nogal makkelijk dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_193012970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:33 schreef popolon het volgende:
Zoals ze dat noemen, 'Domestic violence', is natuurlijk bizar gestegen. 't Zou me niet verbazen als dat in NL ook zo is.

Maar hier heb je een AK of AR, dat gaat nogal makkelijk dan.
Zitten er veel tussen idd. https://www.gunviolencear(...)of-gun-deaths?page=8
Maar dat Amerikaanse politici niet hun verantwoordelijkheid nemen joh. Ik zit nu een beetje door die gevallen heen te bladeren. Suicides, domestic violence, shootings, policeman.... damn. Aan de orde van de dag. Maakt ook niet zoveel uit in welke staat je woont.
I´m back.
pi_193012990
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat laatste weet ik niet, maar het zou iig niet alleen een zaak moeten zijn van zwarten natuurlijk om te demonstreren tegen het feit dat deze twee lui niet eens gearresteerd waren. Ze zijn m.i. sws een gevaar voor de openbare orde.

Overigens grote kans dat vader en zoon niet Obama gestemd hebben. Dat ze met een geweer aan het rondrijden zijn, doet mij dat al vermoeden, los van uiterlijke kenmerken en fotootjes in paramilitaire outfit op Google die je van hen tegenkomt.
Ik acht die kans ook niet heel groot. Wat ik bedoel is dat het ook 'gewoon' een kwestie van een racistisch vooroordeel kan zijn en niet van rassenhatelijke opzet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:41:13 #94
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193013028
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zitten er veel tussen idd. https://www.gunviolencear(...)of-gun-deaths?page=8
Maar dat Amerikaanse politici niet hun verantwoordelijkheid nemen joh. Ik zit nu een beetje door die gevallen heen te bladeren. Suicides, domestic violence, shootings, policeman.... damn. Aan de orde van de dag. Maakt ook niet zoveel uit in welke staat je woont.
Daar is geen draagvlak voor. Het is een andere samenleving dan die van Nederland. Hier gaan veel mensen, meen ik de mist in dat ze door een Nederlandse lens de grondrechten en de rol van de overheid van de Verenigde Staten beoordelen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:42:21 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_193013041
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zitten er veel tussen idd. https://www.gunviolencear(...)of-gun-deaths?page=8
Maar dat Amerikaanse politici niet hun verantwoordelijkheid nemen joh. Ik zit nu een beetje door die gevallen heen te bladeren. Suicides, domestic violence, shootings, policeman.... damn. Aan de orde van de dag. Maakt ook niet zoveel uit in welke staat je woont.
Ik woon al vijftien jaar in Michigan, twee uur rijden van Detroit, maar dat gebied is heel zwaar getroffen. Met echt van alles.

Ik heb niets tegen een wapen hebben, ik heb er zelf ook eentje maar gewoon voor plezier. Klinkt misschien gek maar schieten op een schietbaan met vrienden is gewoon leuk.

Wel heb ik een probleem met het feit dat mensen zo makkelijk er eentje kunnen krijgen/kopen. Ik had meerdere 'background checks' voordat ik er een kon kopen. Zal wel zijn omdat ik een immigrant ben.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:50:44 #96
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193013135
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:06 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

...
Het zijn zuiderlingen, die hebben een ingekankerde afkeer van zwarte mensen.
Log uit alsjeblieft
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:50:48 #97
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193013138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste deden ze toch?
Yup. Ik kan me ook goed vinden in hun protest.

Maar ik lees je post nu nog eens. Denk dat ik je verkeerd geïnterpreteerd had.

Ik dacht eerst dat je bedoelde dat ze niet alleen zouden moeten protesteren tegen het feit dat de daders niet eens gearresteerd waren, maar dat het feit dat de zwarte jogger was doodgeschoten eigenlijk al voldoende aanleiding voor protest zou moeten zijn.
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:52:03 #98
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193013149
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik woon al vijftien jaar in Michigan, twee uur rijden van Detroit, maar dat gebied is heel zwaar getroffen. Met echt van alles.

Ik heb niets tegen een wapen hebben, ik heb er zelf ook eentje maar gewoon voor plezier. Klinkt misschien gek maar schieten op een schietbaan met vrienden is gewoon leuk.

Wel heb ik een probleem met het feit dat mensen zo makkelijk er eentje kunnen krijgen/kopen. Ik had meerdere 'background checks' voordat ik er een kon kopen. Zal wel zijn omdat ik een immigrant ben.
Er zijn hierover nogal veel verschillen tussen de staten. In Californië en Chicago zal het, lijkt me, niet eenvoudig zijn om legaal aan een wapen te komen. Chicago kent dan bijzonder genoeg toch weer relatief veel wapengeweld. Maar moet aan de back ground check niet aan bepaalde voorwaarden voldoen ongeacht in welk deel van de Verenigde Staten iemand een wapen koopt? Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat er altijd naar dezelfde antecedenten, zoals crimineel en psychisch verleden gekeken wordt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193013157
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik woon al vijftien jaar in Michigan, twee uur rijden van Detroit, maar dat gebied is heel zwaar getroffen. Met echt van alles.

Ik heb niets tegen een wapen hebben, ik heb er zelf ook eentje maar gewoon voor plezier. Klinkt misschien gek maar schieten op een schietbaan met vrienden is gewoon leuk.

Wel heb ik een probleem met het feit dat mensen zo makkelijk er eentje kunnen krijgen/kopen. Ik had meerdere 'background checks' voordat ik er een kon kopen. Zal wel zijn omdat ik een immigrant ben.
Ja, maar jij woont in een redelijk affluent middleclass buurt en woning toch? Heb je dan wapens per se nodig? Of puur om op zo'n schietbaan te schieten?
Neem aan dat je ook geen assault weapons in huis hebt, net zoals die staatgenoten op die foto die je paste?
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 12:53:47 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193013170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:31 schreef Confetti het volgende:
Zonder onderdoek valt er niets zinnigs te zeggen.

Wel is het zo dat zwarte mannen over het algemeen meer opgefokt agressief zijn en een afkeer hebben van blanken. Dat kan een rol hebben gespeeld bij de escalatie.
Je bedoelt, ergens is het waarschijnlijk toch altijd wel de schuld van het slachtoffer?
Krekker is de bom!
pi_193013181
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:41 schreef dellipder het volgende:

[..]

Daar is geen draagvlak voor. Het is een andere samenleving dan die van Nederland. Hier gaan veel mensen, meen ik de mist in dat ze door een Nederlandse lens de grondrechten en de rol van de overheid van de Verenigde Staten beoordelen.
Ik denk dat er best draagvlak voor is. Anti-wapen lobbies zijn er toch ook voldoende?
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:00:35 #102
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193013286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar jij woont in een redelijk affluent middleclass buurt en woning toch? Heb je dan wapens per se nodig? Of puur om op zo'n schietbaan te schieten?
Neem aan dat je ook geen assault weapons in huis hebt, net zoals die staatgenoten op die foto die je paste?
Assualt weapon is eigenlijk een politieke term, omdat het terminologie betreft over het uiterlijk van een wapen, maar niet over de functie. De wapens die in de Verenigde Staten worden verkocht zijn semi-automatisch, niet vol-automitisch die ze in het leger gebruiken ook al zien ze er een beetje angstaanjagend uit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat er best draagvlak voor is. Anti-wapen lobbies zijn er toch ook voldoende?
Dit mag je uiteraard denken, maar nee, er is onvoldoende draagvlak de Constitutie te wijzigen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193013350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat er best draagvlak voor is. Anti-wapen lobbies zijn er toch ook voldoende?
Dat draagvlak kwam er in Californië wel snel nadat de black panthers met wapens rond gingen lopen
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:08:11 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193013389
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Georgia heeft een stand your ground law. Overal waar jij je bedreigt voelt mag je de ander stoppen desnoods met deadly force. Dus ook op straat.

Je bedreigd voelen is natuurlijk zeer subjectief. Als jij je sowieso altijd bedreigd voelt door negers is het dus vuren vrij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:09:09 #105
185068 Knudde
Koekoek
pi_193013397
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:00 schreef Hathor het volgende:

Poep verhaal...

Kijk nou de moslim/allochtonen/vrouwenhater en een zionistenknuffelaar heeft ook mening over een racistische moord die hij goed probeert te praten :')
Geen sig.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:10:35 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_193013419
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar jij woont in een redelijk affluent middleclass buurt en woning toch? Heb je dan wapens per se nodig? Of puur om op zo'n schietbaan te schieten?
Neem aan dat je ook geen assault weapons in huis hebt, net zoals die staatgenoten op die foto die je paste?
Ja prima buurt, veel republikeinen hier met Nederlandse achternamen maar m'n toffe buurman is een African American die echt heel goed vlees kan bereiden in z'n roker. Hij nodigt me altijd uit als ik 't ruik :Y)

Neen, ik heb geen AR/AK ofzo. M'n vrienden wel. Wel leuk op de schietbaan hoor. En nee, ik heb 't niet als zelfverdediging. Ding zit in een kluis. Gewoon voor de 'sport' zeg maar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_193013435
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat er best draagvlak voor is. Anti-wapen lobbies zijn er toch ook voldoende?
Klopt, kijk bijvoorbeeld naar de polls van Gallup.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:20:41 #108
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193013570
Allemaal leuk en aardig maar een poll is natuurlijk niet hetzelfde als een tweederde meerderheid in beide huizen en dan ook nog eens de meerderheid van de staten (dit is nodig om de Constitutie te amenderen om te zorgen dat de Amerikanen het op de Nederlandse manier gaan doen).
Dit is wat ik aangeef met dat het een beetje raar is om door een Nederlandse bril de Amerikaanse samenleving te beoordelen. Alleraardigst, maar best onzinnig.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193013624
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:00 schreef dellipder het volgende:

[..]

Assualt weapon is eigenlijk een politieke term, omdat het terminologie betreft over het uiterlijk van een wapen, maar niet over de functie. De wapens die in de Verenigde Staten worden verkocht zijn semi-automatisch, niet vol-automitisch die ze in het leger gebruiken ook al zien ze er een beetje angstaanjagend uit.
[..]

Dit mag je uiteraard denken, maar nee, er is onvoldoende draagvlak de Constitutie te wijzigen.
Je weet dat het leger ook nauwelijks vol-automatische wapens gebruikt?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:36:45 #110
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193013836
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:24 schreef kipknots het volgende:

[..]

Je weet dat het leger ook nauwelijks vol-automatische wapens gebruikt?
Ik ben niet op de hoogte van de exacte percentages, maar dit verder niet belangrijk. De kern van mijn inbreng ging over de term "assault weapon". En dit ging al richting off-topic, dus ik laat het hierbij.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193013846
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:20 schreef dellipder het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar een poll is natuurlijk niet hetzelfde als een tweederde meerderheid in beide huizen en dan ook nog eens de meerderheid van de staten (dit is nodig om de Constitutie te amenderen om te zorgen dat de Amerikanen het op de Nederlandse manier gaan doen).
Ten eerste heb je helemaal geen grondwetswijziging nodig voor striktere wapenwetgeving. Er zit een enorm verschil tussen een verbod op het bezit van vuurwapens en "iedereen kan bij de bakker op de hoek ook een AR-15 kopen en hier doodleuk mee over straat, door een school of in een rechtbank paraderen". Sterker nog, ook in Nederland mag je gewoon een vuurwapen bezitten, al zitten daar veel striktere regels aan.

quote:
Dit is wat ik aangeef met dat het een beetje raar is om door een Nederlandse bril de Amerikaanse samenleving te beoordelen. Alleraardigst, maar best onzinnig.
Dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Peilingen zoals deze geven nou juist aan dat 'de Amerikaanse samenleving' helemaal niet zo absurdistisch denk over wapens als de NRA en een handjevol extremisten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:40:43 #112
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_193013897
Had die kerel een strafblad?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:46:51 #113
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193013980
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:40 schreef superniger het volgende:
Had die kerel een strafblad?
Geen idee, maar bij veroordelingen moet dan een straf van meer dan een jaar gekoppeld zijn (in de context van het legaal kopen van een vuurwapen).
Hoewel, veroordeeld worden voor een geweldsdelict zal vast en zeker ook niet helpen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193014000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je bedoelt, ergens is het waarschijnlijk toch altijd wel de schuld van het slachtoffer?
Ja, statistische gezien is een zwarte man gewelddadiger dan een blanke man, in Amerika. Een blanke was een man met een geweer waarschijnlijk ook niet te lijf gegaan.

De andere kant is natuurlijk dat de blanken geen blanke mand hadden achtervolgd.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:50:29 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193014040
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:23 schreef Scarface88 het volgende:
twee witte mannen
Gestopt met lezen.

Blank.
Ah, ik zie het al nos :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:52:47 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193014083
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:43 schreef Twiitch het volgende:
Ex-agent die denkt dat hij boven de wet staat. Georgia heeft blijkbaar nog de doodstraf dus hopelijk krijgen ze een spuitje.
Helaas voor je, dat spul is op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193014122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, kijk bijvoorbeeld naar de polls van Gallup.
Interessant beeld idd. Is best een draagvlak voor, dat uitgebouwd kan worden. Wat men ook probeert natuurlijk.
I´m back.
pi_193014189
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:20 schreef dellipder het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar een poll is natuurlijk niet hetzelfde als een tweederde meerderheid in beide huizen en dan ook nog eens de meerderheid van de staten (dit is nodig om de Constitutie te amenderen om te zorgen dat de Amerikanen het op de Nederlandse manier gaan doen).
Dit is wat ik aangeef met dat het een beetje raar is om door een Nederlandse bril de Amerikaanse samenleving te beoordelen. Alleraardigst, maar best onzinnig.
Je kunt met de SCOTUS ook al veel regelen in die zin. Je hoeft niet per se een nieuw amendement op te nemen.
Ik bedoel zelfs als originalist is het toch redelijk om te veronderstellen dat 2nd amendement nooit voorzien zou hebben dat men de vrijheid dient te hebben elkaar met semi-automatische oorlogswapens te beschieten???
I´m back.
pi_193014215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Ook voor jullie:
[..]

Als we toch selectief gaan quoten omdat het beter uit komt :

quote:
De advocaat zegt de beelden te hebben gekregen van iemand die het slachtoffer kende. Hij noemt het een "moderne lynchpartij", en vindt dat de schutters vervolgd moeten worden. Waarom dat niet direct is gebeurd, is de grote vraag.
De advocaat spreekt namens de nabestaanden, zij vermoeden dus racisme anders noem je het geen moderne lynchpartij.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:01:37 #120
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193014269
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als we toch selectief gaan quoten omdat het beter uit komt :
[..]

De advocaat spreekt namens de nabestaanden, zij vermoeden dus racisme anders noem je het geen moderne lynchpartij.
Er wordt niet gesproken over ras, huidskleur of racisme. Alleen over een 'lynchpartij'. Welk motief er aan ten grondslag zou kunnen liggen wordt tijdens de behandeling mogelijk duidelijk.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:06:37 #121
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193014366
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Helaas voor je, dat spul is op.
75 jaar tussen 4 muren zitten lijkt me ook prima, mocht blijken dat dit spreekwoordelijke familie is van Michael Dunn.
pi_193014388
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er wordt niet gesproken over ras, huidskleur of racisme. Alleen over een 'lynchpartij'. Welk motief er aan ten grondslag zou kunnen liggen wordt tijdens de behandeling mogelijk duidelijk.
:')

Sorry, maar de omschrijving lynchpartij kan zeker in Amerika maar op 1 manier geïnterpreteerd worden.

Maar goed, ze zoeken het maar uit daar in de grootste corona kolonie op de planeet.
pi_193014419
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:51 schreef probeer het volgende:
Klaarlichte dag ook echt. Guntoating racist rednecks?
Inbrekers zijn juist overdag, wanneer je niet thuis bent, actief.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:10:06 #124
258802 Yreal
henk..!
pi_193014423
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:41 schreef dellipder het volgende:

[..]

Daar is geen draagvlak voor. Het is een andere samenleving dan die van Nederland. Hier gaan veel mensen, meen ik de mist in dat ze door een Nederlandse lens de grondrechten en de rol van de overheid van de Verenigde Staten beoordelen.
Ja, zoals ze ooit zijn opgesteld nadat ze zich vrijvochten van de Britten.

Dat mag wel met zijn tijd mee ...
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:10:06 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193014424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er wordt niet gesproken over ras, huidskleur of racisme. Alleen over een 'lynchpartij'. Welk motief er aan ten grondslag zou kunnen liggen wordt tijdens de behandeling mogelijk duidelijk.
In de VS is het woord lynchen hard gekoppeld aan racisme.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:10:22 #126
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193014430
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

:')

Sorry, maar de omschrijving lynchpartij kan zeker in Amerika maar op 1 manier geïnterpreteerd worden.
"Lynching is a premeditated extrajudicial killing by a group. It is most often used to characterize informal public executions by a mob in order to punish an alleged transgressor, punish a convicted transgressor, or intimidate a group."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:12:16 #127
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193014453
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt met de SCOTUS ook al veel regelen in die zin. Je hoeft niet per se een nieuw amendement op te nemen.
Ik bedoel zelfs als originalist is het toch redelijk om te veronderstellen dat 2nd amendement nooit voorzien zou hebben dat men de vrijheid dient te hebben elkaar met semi-automatische oorlogswapens te beschieten???
Zoals ik eerder aangaf, vind ik het een beetje onzinnig met een Nederlandse bril de samenleving en grondrechten van de Amerikanen de maat te nemen.
Het is daar geen Nederland en ofschoon dat in bepaalde kringen een anti-vuurwapensentiment heerst, is er geen breed draagvlak vuurwapenbezit in de Verenigde Staten naar de Nederlandse vorm te modelleren. En de suggestie die je hier neerlegt over SCOTUS begrijp ik niet helemaal. Wat precies meen je dat SCOTUS eigenhandig kan doen om het 2nd Amendment af te schaffen?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:12:28 #128
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193014456
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:09 schreef Nober het volgende:

[..]

Inbrekers zijn juist overdag, wanneer je niet thuis bent, actief.
Die inbraak was op 1 januari. Dit op 23 februari.

quote:
In the more than seven weeks preceding the shooting, there was only one burglary report in the neighborhood, said Glynn County police Lt. Cheri Bashlor. A 9 mm pistol was stolen January 1 from an unlocked truck outside the McMichaels' home, she said.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:13:15 #129
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193014466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, zoals ze ooit zijn opgesteld nadat ze zich vrijvochten van de Britten.

Dat mag wel met zijn tijd mee ...
Van mij mag dit aan de Amerikanen worden overgelaten.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:14:00 #130
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193014475
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:12 schreef dellipder het volgende:

[..]

Zoals ik eerder aangaf, vind ik het een beetje onzinnig met een Nederlandse bril de samenleving en grondrechten van de Amerikanen de maat te nemen.
Dat is dan ook niet wat er gebeurt; die polls geven aan wat Amerikanen daar zelf van vinden. Dat ze daar allemaal zo gehecht zijn aan het kunnen bezitten en dragen van een vuurwapen strookt kennelijk niet helemaal met de realiteit.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:15:17 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193014497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:12 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die inbraak was op 1 januari. Dit op 23 februari.
[..]

Die tijdspanne lijkt me nog wel redelijk binnen een heterdaadje vallen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193014526
Begrijpelijke verwarring wel, als hier op straat een Marokkaan voorbij jogt kijk je ook eerst om of er misschien niet een oud vrouwtje haar handtas kwijt is.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:18:21 #133
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193014544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet wat er gebeurt; die polls geven aan wat Amerikanen daar zelf van vinden. Dat ze daar allemaal zo gehecht zijn aan het kunnen bezitten en dragen van een vuurwapen strookt kennelijk niet helemaal met de realiteit.
De suggestie werd gedaan dat wapens helemaal niet nodig zijn. Deze premisse staat synoniem voor het afschaffen van het 2nd Amendment. Daar is simpelweg geen draagvlak voor.
Er wordt overigens alleen gepolld op beperkingen en strengere maatregelen -en niet de precieze maatregelen, dus ik denk dat zo'n poll een vertekening geeft. Als er gepolld wordt op afschaffen en criminaliseren van wapenbezit durf ik rustig te stellen dat de uitkomsten radicaal anders zullen zijn.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:21:53 #134
258802 Yreal
henk..!
pi_193014585
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:13 schreef dellipder het volgende:

[..]

Van mij mag dit aan de Amerikanen worden overgelaten.
Daarom mogen we er prima wat van vinden.
pi_193014587
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:12 schreef dellipder het volgende:

[..]

Zoals ik eerder aangaf, vind ik het een beetje onzinnig met een Nederlandse bril de samenleving en grondrechten van de Amerikanen de maat te nemen.
Het is daar geen Nederland en ofschoon dat in bepaalde kringen een anti-vuurwapensentiment heerst, is er geen breed draagvlak vuurwapenbezit in de Verenigde Staten naar de Nederlandse vorm te modelleren.
Dat sentiment groeit.
quote:
En de suggestie die je hier neerlegt over SCOTUS begrijp ik niet helemaal. Wat precies meen je dat SCOTUS eigenhandig kan doen om het 2nd Amendment af te schaffen?
Supreme Court kan recht scheppen zoals je weet. Je kunt een bepaalde zaak aanbrengen waarbij bepaalde factoren die verband houden met 2nd amendment kunnen worden gewijzigd, hoef je niet de GW te veranderen, hoef je ook geen federale wetten voor aan te nemen, of wetten op staatsgebied. Alleen ja, dat zit er nu niet in, want je hebt nu dus een conservatieve meerderheid in SCOTUS. Maar zelfs een originalist (en dat zijn de conservatieven) zou echt wel een interpretatie kunnen hanteren waarbij bepaalde restricties kunnen worden doorgevoerd. Ik noem semi-automatische wapens, ik noem strictere backround checks etc.
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:28:47 #136
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193014689
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daarom mogen we er prima wat van vinden.
Uiteraard mag iedereen over van alles wat vinden. Het ging meer over de suggestie die werd gedaan dat vuurwapens niet nodig zijn en dat is nogal arbitrair. Amerikanen hebben niet per se dezelfde ideeën over wat zij "nodig" vinden dan Nederlanders.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:29:05 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193014693
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Begrijpelijke verwarring wel, als hier op straat een Marokkaan voorbij jogt kijk je ook eerst om of er misschien niet een oud vrouwtje haar handtas kwijt is.
_O-
True.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193014716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja, statistische gezien is een zwarte man gewelddadiger dan een blanke man, in Amerika. Een blanke was een man met een geweer waarschijnlijk ook niet te lijf gegaan.

De andere kant is natuurlijk dat de blanken geen blanke mand hadden achtervolgd.
Je hebt daar verder niet zoveel keus in eigenlijk. Als jij in een levensbedreigende situatie terecht komt neemt je instinct het over: freeze fight or flight.
Bij deze jogger die geblokkeerd werd door 2 gewapende redneck types (afgaande op de mugshots) ging het fight systeem in werking. Als hij had gefreezed, dan acht ik de kans redelijk in dat hij alsnog was neergeknald na ook maar de minste beweging. Die 2 hadden dat dan ook wel uitgelegd als 'bedreigd voelen'. En als hij had gefleed, dan weet ik het niet. Misschien dat ze niet op hem geschoten zouden hebben. Dat mag niet bij een burger arrest. Maar, je weet het niet met die dikke stoot adrenaline in het lijf van die twee die dachten een inbreker staande te hebben gehouden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:34:16 #139
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193014775
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat sentiment groeit.
[..]

Supreme Court kan recht scheppen zoals je weet. Je kunt een bepaalde zaak aanbrengen waarbij bepaalde factoren die verband houden met 2nd amendment kunnen worden gewijzigd, hoef je niet de GW te veranderen, hoef je ook geen federale wetten voor aan te nemen, of wetten op staatsgebied. Alleen ja, dat zit er nu niet in, want je hebt nu dus een conservatieve meerderheid in SCOTUS. Maar zelfs een originalist (en dat zijn de conservatieven) zou echt wel een interpretatie kunnen hanteren waarbij bepaalde restricties kunnen worden doorgevoerd. Ik noem semi-automatische wapens, ik noem strictere backround checks etc.
Het sentiment groeit niet echt wezenlijk richting afschaffen en criminaliseren van de het 2nd Amendment. En ik vind de suggestie die jij doet nu niet bepaald democratisch. In plaats van dat je hoopt op breed draagvlak doordat het electoraat kan worden overtuigd -bepaalde vertegenwoordigers worden gekozen, zodat de meerderheden in beide huizen en op staatsniveau worden bereikt- moet het maar lukraak van bovenaf worden opgelegd. Lekker liberaal.
quote:
Het sentiment groeit niet echt wezenlijk richting afschaffen en criminaliseren van de het 2nd Amendment.
Ik bedoelde het sentiment groeit niet echt wezenlijk richting het afschaffen van het 2nd Amendment en het criminaliseren van wapenbezit.

[ Bericht 5% gewijzigd door dellipder op 08-05-2020 14:49:42 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193014804
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:34 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het sentiment groeit niet echt wezenlijk richting afschaffen en criminaliseren van de het 2nd Amendment. En ik vind de suggestie die jij doet nu niet bepaald democratisch. In plaats van dat je hoopt op breed draagvlak doordat het electoraat kan worden overtuigd -bepaalde vertegenwoordigers worden gekozen, zodat de meerderheden in beide huizen en op staatsniveau worden bereikt- moet het maar lukraak van bovenaf worden opgelegd. Lekker liberaal.
Een amendement is een aanpassing op een wet. Die kun je niet 'criminaliseren'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193014811
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:34 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het sentiment groeit niet echt wezenlijk richting afschaffen en criminaliseren van de het 2nd Amendment. En ik vind de suggestie die jij doet nu niet bepaald democratisch. In plaats van dat je hoopt op breed draagvlak doordat het electoraat kan worden overtuigd -bepaalde vertegenwoordigers worden gekozen, zodat de meerderheden in beide huizen en op staatsniveau worden bereikt- moet het maar lukraak van bovenaf worden opgelegd. Lekker liberaal.
Ja, zo proberen Republikeinen nu Roe v. Wade af te schaffen hoor en dus abortus.
Zo is homohuwelijk aangenomen.
Zo werkt het in de VS, daarom is de hoge raad daar een heel belangrijk staatsorgaan. :{.
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:43:03 #142
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193014903
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die tijdspanne lijkt me nog wel redelijk binnen een heterdaadje vallen.
:D

True.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:45:20 #143
117098 Hathor
Effe niet
pi_193014933
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hij heeft volgens mij gewoon sportschoenen, jogging pants en een wit shirt aan.

En je zag niet de gigantisch lange shotgun in de hand van de man waarmee hij aan het vechten was?
Ja, toen ik het voor de tweede keer bekeek zag ik dat de zwarte met een hand probeerde hem een soort shotgun te ontfutselen, terwijl hij met zijn andere arm op hem aan het inslaan was. Dat plaatst het schieten wel wat in een ander daglicht, want wat gaat er gebeuren moch hij er in slagen dat wapen te bemachtigen? Die ouwe had in ieder geval geen zin om daar op te gaan staan wachten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:47:09 #144
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193014951
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zo proberen Republikeinen nu Roe v. Wade af te schaffen hoor en dus abortus.
Zo is homohuwelijk aangenomen.
Zo werkt het in de VS, daarom is de hoge raad daar een heel belangrijk staatsorgaan. :{.
Ja, dit vind ik maar een simpele uitleg. Roe vs Wade had al een juridisch voortraject voordat SCOTUS een beslissing uitsprak. Andersom geldt hetzelfde. Republikeinen kunnen wel zoveel willen, maar er moet wel een zaak liggen waarover geoordeeld kan worden.
Hetzelfde met het homohuwelijk. Dit was op staatsniveau in meerdere staten al juridisch geregeld.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:47:22 #145
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193014957
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, toen ik het voor de tweede keer bekeek zag ik dat de zwarte met een hand probeerde hem een soort shotgun te ontfutselen, terwijl hij met zijn andere arm op hem aan het inslaan was. Dat plaatst het schieten wel wat in een ander daglicht, want wat gaat er gebeuren moch hij er in slagen dat wapen te bemachtigen? Die ouwe had in ieder geval geen zin om daar op te gaan staan wachten.
Maar daarvoor kan van alles gebeurd zijn. Wellicht hadden vader en zoon hem al een tijdje gevolgd en stonden ze hem nu op te wachten. De jogger liep eerst richting de linkerkant van de auto, daarna was hij ineens via de rechter achterkant naar die man gerend. Er mist nogal wat informatie.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:48:06 #146
117098 Hathor
Effe niet
pi_193014966
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:09 schreef Knudde het volgende:

[..]

Kijk nou de moslim/allochtonen/vrouwenhater en een zionistenknuffelaar heeft ook mening over een racistische moord die hij goed probeert te praten :')
Ik heb een fan. O+
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193014998
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:47 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ja, dit vind ik maar een simpele uitleg. Roe vs Wade had al een juridisch voortraject voordat SCOTUS een beslissing uitsprak. Andersom geldt hetzelfde. Republikeinen kunnen wel zoveel willen, maar er moet wel een zaak liggen waarover geoordeeld kan worden.
Hetzelfde met het homohuwelijk. Dit was op staatsniveau in meerdere staten al juridisch geregeld.
Alles heeft een voortraject ja, daarom is men al met verschillende rechtszaken bezig ivm abortus om die Roe v. Wade te schrappen. Ze proberen uiteindelijk een rechtszaak bij de scotus te krijgen en dan hopen ze op een algeheel verbod. Ze ruiken kansen, omdat wat ik zeg er geen liberal meerderheid meer is.
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:51:35 #148
117098 Hathor
Effe niet
pi_193015005
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Maar daarvoor kan van alles gebeurd zijn. Wellicht hadden vader en zoon hem al een tijdje gevolgd en stonden ze hem nu op te wachten. De jogger liep eerst richting de linkerkant van de auto, daarna was hij ineens via de rechter achterkant naar die man gerend. Er mist nogal wat informatie.
Heb je het idee dat er in dat filmpje geknipt is dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:51:53 #149
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193015015
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Heb je het idee dat er in dat filmpje geknipt is dan?
Nee, maar de camera draait toch weg op een vrij cruciaal moment?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 14:55:40 #150
117098 Hathor
Effe niet
pi_193015059
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, maar de camera draait toch weg op een vrij cruciaal moment?
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, misschien ging er wat mis toen hij zijn voertuig tot stilstand bracht, het lijkt maar om een paar fracties van seconden te gaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:00:15 #151
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193015136
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alles heeft een voortraject ja, daarom is men al met verschillende rechtszaken bezig ivm abortus om die Roe v. Wade te schrappen. Ze proberen uiteindelijk een rechtszaak bij de scotus te krijgen en dan hopen ze op een algeheel verbod. Ze ruiken kansen, omdat wat ik zeg er geen liberal meerderheid meer is.
Republikeinen kunnen wel zoveel willen. En ik kan het me ook niet voorstellen dat SCOTUS "wat Republikeinen willen" ooit als argument voor een algeheel verbod van een bepaalde kwestie gaat gebruiken.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193015228
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:00 schreef dellipder het volgende:

[..]

Republikeinen kunnen wel zoveel willen. En ik kan het me ook niet voorstellen dat SCOTUS "wat Republikeinen willen" ooit als argument voor een algeheel verbod van een bepaalde kwestie gaat gebruiken.
Nee, idd, maar het zijn Republikeinen die proberen die Roe v. Wade onderuit te halen. Dus dan moeten ze met een voor hun doel interessante zaak komen die ervoor zorgt dat Roe v. Wade zou kunnen worden omzeild. Dan moet die nog worden aangenomen door de hoge raad, er moet dus sprake zijn van een juridisch novum, dus dat gaat niet zo maar, dat duurt even.
I´m back.
pi_193015275
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Maar daarvoor kan van alles gebeurd zijn. Wellicht hadden vader en zoon hem al een tijdje gevolgd en stonden ze hem nu op te wachten. De jogger liep eerst richting de linkerkant van de auto, daarna was hij ineens via de rechter achterkant naar die man gerend. Er mist nogal wat informatie.
De jongen was al in een eerder stadium klemgereden en rende toen de andere kant uit. Bij deze tweede keer zie je dat hij een omtrekkende beweging maakt om de auto om een headshot te ontwijken en daarna had hij de keuze tussen op vlucht neergeknald te worden, onder schot te staan en bij de minste beweging neergeknald te worden of proberen het geweer te ontfutselen. Het was inmiddels duidelijk dat 2 rednecks met guns het op hem voorzien hadden. Je hebt dan weinig keus dan voor je leven te vechten.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:10:51 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193015314
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:08 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De jongen was al in een eerder stadium klemgereden en rende toen de andere kant uit. Bij deze tweede keer zie je dat hij een omtrekkende beweging maakt om de auto om een headshot te ontwijken en daarna had hij de keuze tussen op vlucht neergeknald te worden, onder schot te staan en bij de minste beweging neergeknald te worden of proberen het geweer te ontfutselen. Het was inmiddels duidelijk dat 2 rednecks met guns het op hem voorzien hadden. Je hebt dan weinig keus dan voor je leven te vechten.
Heb je daar ook een filmpje van?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:11:17 #155
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193015319
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:08 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De jongen was al in een eerder stadium klemgereden en rende toen de andere kant uit. Bij deze tweede keer zie je dat hij een omtrekkende beweging maakt om de auto om een headshot te ontwijken en daarna had hij de keuze tussen op vlucht neergeknald te worden, onder schot te staan en bij de minste beweging neergeknald te worden of proberen het geweer te ontfutselen. Het was inmiddels duidelijk dat 2 rednecks met guns het op hem voorzien hadden. Je hebt dan weinig keus dan voor je leven te vechten.
Interessant. Heb je daar ook een bron van?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:13:45 #156
117098 Hathor
Effe niet
pi_193015356
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:08 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De jongen was al in een eerder stadium klemgereden en rende toen de andere kant uit. Bij deze tweede keer zie je dat hij een omtrekkende beweging maakt om de auto om een headshot te ontwijken en daarna had hij de keuze tussen op vlucht neergeknald te worden, onder schot te staan en bij de minste beweging neergeknald te worden of proberen het geweer te ontfutselen. Het was inmiddels duidelijk dat 2 rednecks met guns het op hem voorzien hadden. Je hebt dan weinig keus dan voor je leven te vechten.
Knap dat jij dat allemaal weet, want er is geen bron te vinden die jouw verhaal ondersteunt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:14:02 #157
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193015361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, idd, maar het zijn Republikeinen die proberen die Roe v. Wade onderuit te halen. Dus dan moeten ze met een voor hun doel interessante zaak komen die ervoor zorgt dat Roe v. Wade zou kunnen worden omzeild. Dan moet die nog worden aangenomen door de hoge raad, er moet dus sprake zijn van een juridisch novum, dus dat gaat niet zo maar, dat duurt even.
Precies. Geen fear porn, aub! Het wordt allemaal binnen de juridische kaders geregeld.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193015376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:08 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De jongen was al in een eerder stadium klemgereden en rende toen de andere kant uit. Bij deze tweede keer zie je dat hij een omtrekkende beweging maakt om de auto om een headshot te ontwijken en daarna had hij de keuze tussen op vlucht neergeknald te worden, onder schot te staan en bij de minste beweging neergeknald te worden of proberen het geweer te ontfutselen. Het was inmiddels duidelijk dat 2 rednecks met guns het op hem voorzien hadden. Je hebt dan weinig keus dan voor je leven te vechten.
Nieuwe info.
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:15:06 #159
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193015378
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:14 schreef dellipder het volgende:

[..]

Precies. Geen fear porn, aub! Het wordt allemaal binnen de juridische kaders geregeld.
Niet dat dat zo veelzeggend is in de VS tegenwoordig.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:15:56 #160
258802 Yreal
henk..!
pi_193015392
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, toen ik het voor de tweede keer bekeek zag ik dat de zwarte met een hand probeerde hem een soort shotgun te ontfutselen, terwijl hij met zijn andere arm op hem aan het inslaan was. Dat plaatst het schieten wel wat in een ander daglicht, want wat gaat er gebeuren moch hij er in slagen dat wapen te bemachtigen? Die ouwe had in ieder geval geen zin om daar op te gaan staan wachten.
Want als er twee van die gasten op je afkomen ... blijf je rustig afwachten?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:17:24 #161
117098 Hathor
Effe niet
pi_193015412
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Want als er twee van die gasten op je afkomen ... blijf je rustig afwachten?
Geen idee, nog nooit in zo'n situatie geweest.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193015414
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:14 schreef dellipder het volgende:

[..]

Precies. Geen fear porn, aub! Het wordt allemaal binnen de juridische kaders geregeld.
Ja, maar mijn punt was dan ook dat je ook meer restricties kunt aanbrengen in wapenwetgeving op die manier, hoef je de GW niet voor aan te passen. Alleen ja, je zit nu met een scotus die niet neigt naar een liberal interpretatie.
I´m back.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:21:35 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193015475
De waarheid zal ergens in het midden liggen. En aangezien de zwarte jogger dood is zit er niks anders op om vader en zoon maar op hun woord te geloven dat ze aangevallen werden denk ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193015487
Links Amerika heeft weer wat gevonden om zich over op te winden. Worden ook dagelijks blanken neergemaaid ( soms terecht soms onterecht) en daar hoor je bijna nooit iemand over.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:24:11 #165
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193015512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar mijn punt was dan ook dat je ook meer restricties kunt aanbrengen in wapenwetgeving op die manier, hoef je de GW niet voor aan te passen. Alleen ja, je zit nu met een scotus die niet neigt naar een liberal interpretatie.
Volgens kwam van jou vandaan dat wapens niet nodig zijn en dan praat je dus over meer dan over wat beperkingen alleen. Ik vind dat SCOTUS daar niet zit om partijdige interpretaties te hanteren als uitgangspunt. En vooral niet als het gaat over grondrechten.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193015580
In elk ander land ben je schuldig wanneer je iemand doodschiet nadat je hem op straat met vuurwapens bedreigd hebt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:29:30 #167
455560 Logic91
Always stay rational
pi_193015605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omg ben jij iemand die denkt dat films echt zijn?
Nee, dat is een persoon die op de hoogte is van de historische realiteit en de huidige politieke realiteit. Of wil je beweren dat de sentimenten die hebben geleid tot de moord op een Emmett Till of de rellen n.a.v. de donkere tieners die naar een blanke school gingen (
Little Rock nine in Arkansas 1957) bijvoorbeeld niet vrij wijdverspreid zijn in het zuiden?

:')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:37:50 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193015716
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:21 schreef LXIV het volgende:
De waarheid zal ergens in het midden liggen. En aangezien de zwarte jogger dood is zit er niks anders op om vader en zoon maar op hun woord te geloven dat ze aangevallen werden denk ik.
Lijkt mij ook het beste. Die jongen heeft er toch ook niks meer aan als die crackers straf krijgen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193015723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:29 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Nee, dat is een persoon die op de hoogte is van de historische realiteit en de huidige politieke realiteit. Of wil je beweren dat de sentimenten die hebben geleid tot de moord op een Emmett Till of de rellen n.a.v. de donkere tieners die naar een blanke school gingen (
Little Rock nine in Arkansas 1957) bijvoorbeeld niet vrij wijdverspreid zijn in het zuiden?

:')
50% van alle moorden woorden door black-americans gepleegd. 12% is black american.

Wat minder in de frontline staan helpt ook. De haat onder negers naar blanken is ook wijdverspreid denk aan de black panthers + blackpower is zelfs bon ton.

Daar zal vast ook de geschiedenis niet aan hebben meegewerkt maar het zijn inmiddels alles behalve zielige slachtoffers de afro gemeenschap daar.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:50:10 #170
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193015914
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:21 schreef LXIV het volgende:
De waarheid zal ergens in het midden liggen. En aangezien de zwarte jogger dood is zit er niks anders op om vader en zoon maar op hun woord te geloven dat ze aangevallen werden denk ik.
De waarheid zal helemaal niet "wel ergens in het midden liggen", dat weten we simpelweg niet. Waar baseer je dat op?

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lijkt mij ook het beste. Die jongen heeft er toch ook niks meer aan als die crackers straf krijgen?
Het gaat niet alleen om de jongen, maar om de hele maatschappij.

Wanneer je in een maatschappij bepaalde dingen toelaat of niet serieus neemt, geef je hiermee een signaal af naar de rest v/d bevolking.

Anders zouden we dus niemand meer hoeven te straffen wanneer het slachtoffer komt te overlijden... rare logica...
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:51:01 #171
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193015929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:22 schreef JANdeDERDE het volgende:
Links Amerika heeft weer wat gevonden om zich over op te winden. Worden ook dagelijks blanken neergemaaid ( soms terecht soms onterecht) en daar hoor je bijna nooit iemand over.
Ook dat komt zo nu en dan in de media en al helemaal wanneer de vermeende daders niet eens worden opgepakt in afwachting tot verder onderzoek.
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:53:09 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193015971
@KreKkeR

I was being sarcastic. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:53:19 #173
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193015974
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lijkt mij ook het beste. Die jongen heeft er toch ook niks meer aan als die crackers straf krijgen?
De maatschappij wel. Figuren als Michael Dunn wil je het liefst zo snel mogelijk tussen 4 muren.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:53:24 #174
117098 Hathor
Effe niet
pi_193015976
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De waarheid zal helemaal niet "wel ergens in het midden liggen", dat weten we simpelweg niet. Waar baseer je dat op?
[..]

Het gaat niet alleen om de jongen, maar om de hele maatschappij.

Wanneer je in een maatschappij bepaalde dingen toelaat of niet serieus neemt, geef je hiermee een signaal af naar de rest v/d bevolking.

Anders zouden we dus niemand meer hoeven te straffen wanneer het slachtoffer komt te overlijden... rare logica...
Er is allang een signaal afgegeven, doordat het gewoon iets van anderhalve maand geduurd heeft voordat er eens iemand werd gearresteerd. Het is dat dit filmpje de aandacht opeist, want dat het inmiddels al onder het tapijt was geveegd lijkt me vrij duidelijk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:53:40 #175
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193015980
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als we toch selectief gaan quoten omdat het beter uit komt :
[..]

De advocaat spreekt namens de nabestaanden, zij vermoeden dus racisme anders noem je het geen moderne lynchpartij.
Ja en? Dat ze racisme vermoeden wil toch niet zeggen dat ze om die reden zijn gaan protesteren?

Ze zijn gaan protesteren omdat men de vermeende daders heeft laten lopen.
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:06:54 #176
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193016184
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja, statistische gezien is een zwarte man gewelddadiger dan een blanke man, in Amerika. Een blanke was een man met een geweer waarschijnlijk ook niet te lijf gegaan.

Wauw....Ik denk dat statistiek een verplicht vak zou moeten worden, in ieder geval voor alle FOK!kertjes...

Maar goed, statistisch gezien heeft persoon A, die 10 staatsloten kocht, een stuk meer kans om de hoofdprijs te winnen dan persoon B die maar 1 lot kocht. Waarschijnlijk wint persoon 10 de staatsloterij!

En op basis van jouw redenatie zou je, wanneer er twee verdachten zijn voor, ik noem maar wat, een inbraak, eerder een hoogopgeleide hardwerkende zwarte aanwijzen als dader i.p.v. de laagopgeleide 24/7 bier drinkende niet-werkende blanke.

Want de statistieken liegen niet toch? Verdere details, anders dan huidskleur, zijn totaaaaal niet relevant.
Krekker is de bom!
pi_193016198
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja en? Dat ze racisme vermoeden wil toch niet zeggen dat ze om die reden zijn gaan protesteren?

Ze zijn gaan protesteren omdat men de vermeende daders heeft laten lopen.
Vandaar dat ze altijd op straat gaan als de dader een bepaalde achtergrond heeft.

Ik zelf verwacht een combinatie van de 2. Je zag het aan Beyonce haar super bowl showtje. De militante groep Black Panthers verheerlijken en blackpowertjes eruit gooien.

Het is geen niche in de gemeenschap.

Beyoncé unleashes Black Panthers homage at Super Bowl 50
https://www.theguardian.c(...)matter-super-bowl-50

Black nationalism is a type of political thought that seeks to promote, develop and maintain a black raceidentity for people of black ancestry.[1] Black nationalist activism revolves around social, political, and economic empowerment of black communities and people, especially to resist assimilation into white culture (through integration or otherwise), and maintain a distinct black identity.[1]

Black nationalism arose within the African-Americancommunity in the United States. In the early 20th century, the Garveyism promoted by the U.S.-based Marcus Garvey furthered black nationalist ideas. Black nationalist ideas also proved an influence on the Black Islam movement, particularly groups like the Nation of Islam founded by Elijah Muhammad. During the 1960s, black nationalism influenced the Black Panther Party and the broader Black Power movement.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Black_nationalism

[ Bericht 7% gewijzigd door JANdeDERDE op 08-05-2020 16:14:47 ]
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:14:45 #178
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193016308
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:08 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Vandaar dat ze altijd op straat gaan als de dader een bepaalde achtergrond heeft.
Dat donkere jongens of mannen worden vermoord door witte mannen is dan ook iets wat wel vaker voorkomt in de VS. En het is ook niet geheel toevallig dat daders daar soms wel eens mee wegkomen. Zelfs in het politiekorps is dat geen uniek fenomeen.
pi_193016324
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat donkere jongens of mannen worden vermoord door witte mannen is dan ook iets wat wel vaker voorkomt in de VS. En het is ook niet geheel toevallig dat daders daar soms wel eens mee wegkomen.
Je bedoeld zwarte ?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:16:15 #180
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193016335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:15 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Je bedoeld zwarte ?
Noem het hoe je het noemen wilt.
pi_193016502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat donkere jongens of mannen worden vermoord door witte mannen is dan ook iets wat wel vaker voorkomt in de VS. En het is ook niet geheel toevallig dat daders daar soms wel eens mee wegkomen. Zelfs in het politiekorps is dat geen uniek fenomeen.
https://ucr.fbi.gov/crime(...)ide-data-table-3.xls

In 2016.

533 blanken vermoord door zwarte amerikanen.

234 zwarte amerikanen vermoord door blanken. Waarvan 92 door latinos...

Als je naar die cijfers kijkt is het echt schrikbarend wat 12% van de populatie teweeg kan brengen.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:26:59 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193016507


[ Bericht 58% gewijzigd door Lord_Vetinari op 08-05-2020 16:30:14 ]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:47:53 #183
117098 Hathor
Effe niet
pi_193016805
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Helemaal mee eens.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:04:20 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_193016954
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:26 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

https://ucr.fbi.gov/crime(...)ide-data-table-3.xls

In 2016.

533 blanken vermoord door zwarte amerikanen.

234 zwarte amerikanen vermoord door blanken. Waarvan 92 door latinos...

Als je naar die cijfers kijkt is het echt schrikbarend wat 12% van de populatie teweeg kan brengen.
Het scheelt natuurlijk wel in de statistiek als de witte mensen die een zwart mens vermoorden niet eens opgepakt worden.

shaunking twitterde op woensdag 06-05-2020 om 19:47:30 Did you ever see that viral video of 3 grown Black men chasing a young white jogger with shotguns and pistols, confronting him, then killing him, then claiming it was all a citizen’s arrest?

And the police and prosecutors just said, “sure. No problem.”

Me neither. reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193016970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 17:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Het scheelt natuurlijk wel in de statistiek als de witte mensen die een zwart mens vermoorden niet eens opgepakt worden.

shaunking twitterde op woensdag 06-05-2020 om 19:47:30 Did you ever see that viral video of 3 grown Black men chasing a young white jogger with shotguns and pistols, confronting him, then killing him, then claiming it was all a citizen’s arrest?

And the police and prosecutors just said, “sure. No problem.”

Me neither. reageer retweet
Ja hoeveel scheelt dat dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193017709
Shaun king hehe die heeft fake news ong uitgevonden.

Anti-cop activist Shaun King says that his involvement in the campaign around the Jazmine Barnes murder was not driven by reports that a white man had killed the seven-year-old girl, who was gunned down in Houston on December 30. According to Barnes’s mother and 15-year-old sister, the white driver of a pickup truck had pulled up next to the family’s car before opening fire. The accusation set off a frenzy of hate-crime allegations and blanket coverage by the New York Times. King offered a $100,000 reward to anyone who located the suspect.

Bleken 2 zwarte te zijn toen was de fuse gelijk over.
pi_193017840
Het is gewoon simpel. Tenzij je kan bewijzen dat het een racistische daad is moet de media eens koest houden. Het enige wat de media doet is het vuur aanwakkeren door alle blanken constant weg te zetten als vreselijke racisten. Zo hou je racisme in stand en zet je groepen tegen elkaar op. Met als gevolg meer geweld. Zoals gezegd de statistieken en cijfers laten zien dat moord van zwarten op blanken veel vaker voor komt. Dat cijfer ligt schrikbarend hoger. Maar dan is de media stil dat past niet in de politieke agenda. Mocht het echt een racistische daad zijn moet je dat hard veroordelen maar daar is tot nu toe 0.0 bewijs voor.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 18:17:27 #188
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193018011
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:07 schreef Scarface88 het volgende:
Het is gewoon simpel. Tenzij je kan bewijzen dat het een racistische daad is moet de media eens koest houden. Het enige wat de media doet is het vuur aanwakkeren door alle blanken constant weg te zetten als vreselijke racisten. Zo hou je racisme in stand en zet je groepen tegen elkaar op. Met als gevolg meer geweld. Zoals gezegd de statistieken en cijfers laten zien dat moord van zwarten op blanken veel vaker voor komt. Dat cijfer ligt schrikbarend hoger. Maar dan is de media stil dat past niet in de politieke agenda. Mocht het echt een racistische daad zijn moet je dat hard veroordelen maar daar is tot nu toe 0.0 bewijs voor.
Dat valt niet altijd te bewijzen. Iemand als Michael Dunn heeft dan weliswaar koelbloedig een donkere jongen vermoord, maar racisme als motief kon niet worden bewezen. Alsnog kun je wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat dit niet gebeurt zou zijn als de jongens in de auto niet donker waren.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 18:30:11 #189
117098 Hathor
Effe niet
pi_193018244
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat valt niet altijd te bewijzen. Iemand als Michael Dunn heeft dan weliswaar koelbloedig een donkere jongen vermoord, maar racisme als motief kon niet worden bewezen. Alsnog kun je wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat dit niet gebeurt zou zijn als de jongens in de auto niet donker waren.
Die Dunn had toch een soort manifest waaruit bleek dat hij gewoon een racist was?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 18:31:09 #190
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193018267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die Dunn had toch een soort manifest waaruit bleek dat hij gewoon een racist was?
Niet dat ik weet.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 18:35:15 #191
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193018340
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:26 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

https://ucr.fbi.gov/crime(...)ide-data-table-3.xls

In 2016.

533 blanken vermoord door zwarte amerikanen.

234 zwarte amerikanen vermoord door blanken. Waarvan 92 door latinos...

Als je naar die cijfers kijkt is het echt schrikbarend wat 12% van de populatie teweeg kan brengen.
Je vergeet alleen geweld vanuit de politie daarin mee te nemen.
pi_193018482
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het lijkt eerder alsof hij gewoon aan het joggen is en die mannen in de pickup-truck hem opwachten.
Verder vind ik dat dit soort zaken wel altijd uitbelicht worden, terwijl geweld van zwarten richting blanken of van zwarten richting zwarten onderbelicht wordtui.
Omdat het gaat hoe de politie het na de moord aanpakt. Dat is wat verontwaardiging oproept.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 19:13:44 #193
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_193019158
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:22 schreef JANdeDERDE het volgende:
Links Amerika heeft weer wat gevonden om zich over op te winden. Worden ook dagelijks blanken neergemaaid ( soms terecht soms onterecht) en daar hoor je bijna nooit iemand over.
Ja het lef. Er wordt iemand neergeschoten. Waarom zou je dat onderzoeken? Alleen omdat het slachtoffer zwart is?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 19:15:53 #194
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_193019205
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:07 schreef Scarface88 het volgende:
Het is gewoon simpel. Tenzij je kan bewijzen dat het een racistische daad is moet de media eens koest houden. Het enige wat de media doet is het vuur aanwakkeren door alle blanken constant weg te zetten als vreselijke racisten. Zo hou je racisme in stand en zet je groepen tegen elkaar op. Met als gevolg meer geweld. Zoals gezegd de statistieken en cijfers laten zien dat moord van zwarten op blanken veel vaker voor komt. Dat cijfer ligt schrikbarend hoger. Maar dan is de media stil dat past niet in de politieke agenda. Mocht het echt een racistische daad zijn moet je dat hard veroordelen maar daar is tot nu toe 0.0 bewijs voor.
De politie en politiek in Amerika doet dit zelf door geheel niet in beweging te komen bij op zijn minst een opmerkelijk incident.
pi_193020761
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:21 schreef LXIV het volgende:
De waarheid zal ergens in het midden liggen. En aangezien de zwarte jogger dood is zit er niks anders op om vader en zoon maar op hun woord te geloven dat ze aangevallen werden denk ik.
Wat een armoede, deze post.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 8 mei 2020 @ 20:27:33 #196
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193020802
Only in Murica _O_

Zonder protesten was er nooit een trial gekomen
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_193021094
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat een armoede, deze post.
Moraal van het verhaal, als je iemand mishandeld of verkracht moet je die persoon daarna altijd even vermoorden en zeggen dat het zelfverdediging was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 20:59:30 #198
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193021396
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Moraal van het verhaal, als je iemand mishandeld of verkracht moet je die persoon daarna altijd even vermoorden en zeggen dat het zelfverdediging was.
Daarna zit er niks anders op dan de dader op z’n woord te geloven. Mits de dader blank is natuurlijk. Anders telt het omgekeerde.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 21:01:56 #199
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193021436
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat een armoede, deze post.
Grappig dat je die 'nuance' (=wegkijken, laten we eerlijk zijn) niet van die extreemrechtse user hoort als er een Marokkaan iets doet of als iemand met een islamitisch motief zich onaangepast gedraagt. Dan heeft ie een rode waas voor zn ogen :Y Typische rechtse hypocrisie.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 21:11:01 #200
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193021617
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:07 schreef Scarface88 het volgende:
Het is gewoon simpel. Tenzij je kan bewijzen dat het een racistische daad is moet de media eens koest houden. Het enige wat de media doet is het vuur aanwakkeren door alle blanken constant weg te zetten als vreselijke racisten. Zo hou je racisme in stand en zet je groepen tegen elkaar op. Met als gevolg meer geweld. Zoals gezegd de statistieken en cijfers laten zien dat moord van zwarten op blanken veel vaker voor komt. Dat cijfer ligt schrikbarend hoger. Maar dan is de media stil dat past niet in de politieke agenda. Mocht het echt een racistische daad zijn moet je dat hard veroordelen maar daar is tot nu toe 0.0 bewijs voor.
Wat is dat nou weer voor rare logica? Het probleem is hier toch vooral dat de daders aanvankelijk niet opgepakt waren?

Mag de media dat niet vermelden? Mogen mensen daar niet tegen protesteren?
Krekker is de bom!
pi_193021958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Knap dat jij dat allemaal weet, want er is geen bron te vinden die jouw verhaal ondersteunt.
https://www.nytimes.com/2(...)-arbery-killing.html

quote:
The McMichaels had reportedly chased Arbery, blocking his path at another location, at which point he had turned around and jogged another way to avoid them.
Ik had dit artikel gelezen en zag dit staan.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 8 mei 2020 @ 21:48:16 #202
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193022216
Overigens, protesteren in deze periode, ongeacht of dat men een goed punt heeft of niet, mag wat mij betreft wel wat meer met afstand + iedereen mondkapjes.

Zie dat nu maar een deel v/d mensen mondkapjes draagt.
Krekker is de bom!
pi_193022856
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 21:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor rare logica? Het probleem is hier toch vooral dat de daders aanvankelijk niet opgepakt waren?

Mag de media dat niet vermelden? Mogen mensen daar niet tegen protesteren?
Nee daar protesteert men niet tegen. Kijk eens naar de borden. Ik zie alweer black lives matter en borden als "jogging as a black person shouldnt be lethal". Het is weer het oude racisme vingertje terwijl niemand nog de feiten kent. Afgaande op de beelden rent de verdachte zelf richting de mannen met geweer om te vechten. Bovendien draagt hij ook geen sportkleding.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193022915
Gewoon alle wapens afschaffen, levert alleen maar van deze 'domme ongelukken' op.
Of 'kennelijke vergissingen'. Heb je geen wapen, dan kun je ook niet schieten.
dag
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:37:34 #205
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023033
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:27 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee daar protesteert men niet tegen. Kijk eens naar de borden. Ik zie alweer black lives matter en borden als "jogging as a black person shouldnt be lethal". Het is weer het oude racisme vingertje terwijl niemand nog de feiten kent. Afgaande op de beelden rent de verdachte zelf richting de mannen met geweer om te vechten. Bovendien draagt hij ook geen sportkleding.
Wil je nog wel erkennen dat racisme tegen de zwarte bevolking vrij diepgeworteld is in staten als Georgia?
pi_193023106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wil je nog wel erkennen dat racisme tegen de zwarte bevolking vrij diepgeworteld is in staten als Georgia?
Nee is onzin. Ben er vaak zat geweest. En mijn vrouws familie komt uit New Orleans Louisiana. Er is helemaal geen diepgewortelde haat tegen zwarten. Enkele racist heb je overal maar dat is echt niet iets typisch southerns. Ze zijn juist erg vriendelijk en gastvrij in het zuiden. Bovendien ging die civil war niet om slavernij dat is er later van gemaakt. Overwinnaars schrijven de geschiedenis. Die burgeroorlog ging om individuele staatsrechten en zelfbeschikkingsrecht. Dat slavernij daar een klein onderdeel van was wil niet zeggen dat dat de reden voor oorlog was.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:45:38 #207
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023168
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee is onzin. Ben er vaak zat geweest. En mijn vrouws familie komt uit New Orleans Louisiana. Er is helemaal geen diepgewortelde haat tegen zwarten. Enkele racist heb je overal maar dat is echt niet iets typisch southerns. Ze zijn juist erg vriendelijk en gastvrij in het zuiden. Bovendien ging die civil war niet om slavernij dat is er later van gemaakt. Overwinnaars schrijven de geschiedenis. Die burgeroorlog ging om individuele staatsrechten en zelfbeschikkingsrecht. Dat slavernij daar een klein onderdeel van was wil niet zeggen dat dat de reden voor oorlog was.
Ok, een wat bijzonder standpunt wat nogal afwijkt van wat gebruikelijk is. Dat mag natuurlijk. Wel jammer dat je argumenten en onderbouwing zo mager zijn en niet echt ingaan op wat ik vroeg.
pi_193023189
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ok, een wat bijzonder standpunt wat nogal afwijkt van wat gebruikelijk is. Dat mag natuurlijk. Wel jammer dat je argumenten en onderbouwing zo mager zijn en niet echt ingaan op wat ik vroeg.
Geen idee wat je wilt horen. Dat ze in Georgia allemaal rondlopen met een witte puntmuts? Dat is echt niet zo hoor.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:53:25 #209
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023312
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:46 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Geen idee wat je wilt horen. Dat ze in Georgia allemaal rondlopen met een witte puntmuts? Dat is echt niet zo hoor.
Ik dacht dat mijn vraag wel vrij duidelijk was. En daarmee slaat je overdrijving ook nergens op.
Overkomt het je vaker dat je in een totaal andere realiteit lijkt te leven als je discussiepartners?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:06:08 #210
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_193031533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee is onzin. Ben er vaak zat geweest. En mijn vrouws familie komt uit New Orleans Louisiana. Er is helemaal geen diepgewortelde haat tegen zwarten. Enkele racist heb je overal maar dat is echt niet iets typisch southerns. Ze zijn juist erg vriendelijk en gastvrij in het zuiden. Bovendien ging die civil war niet om slavernij dat is er later van gemaakt. Overwinnaars schrijven de geschiedenis. Die burgeroorlog ging om individuele staatsrechten en zelfbeschikkingsrecht. Dat slavernij daar een klein onderdeel van was wil niet zeggen dat dat de reden voor oorlog was.
Jij bent helemaal de weg kwijt. Dat je in de VS woont, ja ik ook, al bijna 16 jaar, wil niet zeggen dat je je moet gedragen als een onbenul.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_193031599
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:07 schreef Scarface88 het volgende:
Het is gewoon simpel. Tenzij je kan bewijzen dat het een racistische daad is moet de media eens koest houden. Het enige wat de media doet is het vuur aanwakkeren door alle blanken constant weg te zetten als vreselijke racisten. Zo hou je racisme in stand en zet je groepen tegen elkaar op. Met als gevolg meer geweld. Zoals gezegd de statistieken en cijfers laten zien dat moord van zwarten op blanken veel vaker voor komt. Dat cijfer ligt schrikbarend hoger. Maar dan is de media stil dat past niet in de politieke agenda. Mocht het echt een racistische daad zijn moet je dat hard veroordelen maar daar is tot nu toe 0.0 bewijs voor.

Milwaukee County Sheriff David Clarke over BLM en de zwarte haat en achterdocht naar agenten.

Daar had CNN even he-le-maal niet op gerekend.

*O* -O-
pi_193031614
What led to the outbreak of the bloodiest conflict in the history of North America? A common explanation is that the Civil War was fought over the moral issue of slavery. In fact, it was the economics of slavery and political control of that system that was central to the conflict. A key issue was states' rights.

https://www.pbs.org/opb/h(...)es-of-the-civil-war/
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:46:07 #213
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193032027
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee is onzin.
:D

Nee joh, dat racisme daar zeker een probleem is zuigt iedereen uit z'n dikke duim. Scarface is er geweest en de mensen waren gastvrij naar hem dus racisme komt daar niet voor.
pi_193032556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:35 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je vergeet alleen geweld vanuit de politie daarin mee te nemen.
En dat er ook 2,854 blanken door blanken afgeschoten zijn, in dat triggerhappy land.

Wat nog vreemder aan de statistiek is dat er maar iets van 6766 doden zijn terwijl diezelfde FBI ook zegt dat er in 2016 17,250 moorden waren.

https://ucr.fbi.gov/crime(...)6/topic-pages/murder
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:35:09 #215
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193032655
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:36:13 #216
187702 RTR
Olbie
pi_193032670
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee is onzin. Ben er vaak zat geweest. En mijn vrouws familie komt uit New Orleans Louisiana. Er is helemaal geen diepgewortelde haat tegen zwarten. Enkele racist heb je overal maar dat is echt niet iets typisch southerns. Ze zijn juist erg vriendelijk en gastvrij in het zuiden. Bovendien ging die civil war niet om slavernij dat is er later van gemaakt. Overwinnaars schrijven de geschiedenis. Die burgeroorlog ging om individuele staatsrechten en zelfbeschikkingsrecht. Dat slavernij daar een klein onderdeel van was wil niet zeggen dat dat de reden voor oorlog was.
:')
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:55:51 #217
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193032886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee is onzin. Ben er vaak zat geweest. En mijn vrouws familie komt uit New Orleans Louisiana. Er is helemaal geen diepgewortelde haat tegen zwarten. Enkele racist heb je overal maar dat is echt niet iets typisch southerns. Ze zijn juist erg vriendelijk en gastvrij in het zuiden. Bovendien ging die civil war niet om slavernij dat is er later van gemaakt. Overwinnaars schrijven de geschiedenis. Die burgeroorlog ging om individuele staatsrechten en zelfbeschikkingsrecht. Dat slavernij daar een klein onderdeel van was wil niet zeggen dat dat de reden voor oorlog was.
:')

Zelfbeschikkingsrecht... om slaven te houden.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 17:09:40 #218
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193033053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee is onzin. Ben er vaak zat geweest. En mijn vrouws familie komt uit New Orleans Louisiana. Er is helemaal geen diepgewortelde haat tegen zwarten. Enkele racist heb je overal maar dat is echt niet iets typisch southerns. Ze zijn juist erg vriendelijk en gastvrij in het zuiden. Bovendien ging die civil war niet om slavernij dat is er later van gemaakt. Overwinnaars schrijven de geschiedenis. Die burgeroorlog ging om individuele staatsrechten en zelfbeschikkingsrecht. Dat slavernij daar een klein onderdeel van was wil niet zeggen dat dat de reden voor oorlog was.
:') helemaal geen diepgewortelde haat. Uhu.

Vriendelijk en gastvrij ja, mits je qua opvattingen en uiterlijk net zo'n redneck bent. Mijn tante heeft jarenlang in die hoek van de VS gewoond (voor haar werk) en die kwam toch echt met een heel ander beeld naar huis dan wat jij nu schetst.

Verder schort het nog een beetje aan je historisch besef.
Huilen dan.
pi_193033091
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:55 schreef Briqq het volgende:

[..]

:')

Zelfbeschikkingsrecht... om slaven te houden.
Is niet de eerste keer dat hij aan historisch revisionisme doet hoor. Jammer voor hem dat het gewoon bijzonder doorzichtige bullshit is :)

https://www.battlefields.org/learn/articles/reasons-secession
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193033104
Ik geloof inderdaad best dat rednecks het uitstekend kunnen vinden met de heer Scarface88.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 mei 2020 @ 17:14:38 #221
187702 RTR
Olbie
pi_193033116
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik geloof inderdaad best dat rednecks het uitstekend kunnen vinden met de heer Scarface88.
_O-
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193033269
Ja mensen uit de zuidelijke staten zijn haatvolle racistische rednecks, gelukkig zijn wij niet zo racistisch. :r Het is echt not dun om zo te generaliseren als zij doen. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 9 mei 2020 @ 17:34:26 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193033347
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 17:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja mensen uit de zuidelijke staten zijn haatvolle racistische rednecks, gelukkig zijn wij niet zo racistisch. :r Het is echt not dun om zo te generaliseren als zij doen. :N
Misschien moet jij je eens zwart schminken en daar een rondje gaan joggen?
Huilen dan.
pi_193033370
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_193033391
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 17:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Misschien moet jij je eens zwart schminken en daar een rondje gaan joggen?
Geen idee door wie ik dat meer lastig gevallen zou worden, als blanke zwart schminken valt bij nogal wat mensen niet zo best. :D

Verder matige whataboutism. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193033465
quote:
Het is inderdaad het aloude Republikeinse trucje. Staten moeten de autonomie hebben om te doen wat Republikeinen vinden dat ze moeten doen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze die autonomie gebruiken om zaken te doen die de Republikeinen niet willen. "State's rights" zijn vaak gewoon een eufisme voor "we vrezen dat er genoeg federale steun is voor een ons onwelgevallig plan zoals fatsoenlijke zorg".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 9 mei 2020 @ 17:43:10 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193033468
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Geen idee door wie ik dat meer lastig gevallen zou worden, als blanke zwart schminken valt bij nogal wat mensen niet zo best. :D

Verder matige whataboutism. ;)
Tja, jouw reactie was dan ook behoorlijk suf. We weten allemaal dat niet iedereen daar een onverbeterlijke racist is en dat stelt dan ook niemand, maar ontkennen ("nee, is onzin") dat diepgeworteld racisme daar een probleem vormt is natuurlijk wel vrij belachelijk.
Huilen dan.
pi_193033482
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 17:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Tja, jouw reactie was dan ook behoorlijk suf. We weten allemaal dat niet iedereen daar een onverbeterlijke racist is en dat stelt dan ook niemand, maar ontkennen ("nee, is onzin") dat diepgeworteld racisme daar een probleem vormt is natuurlijk wel vrij belachelijk.
Er is best ruimte voor wat zelfreflectie hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193033730
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Jij bent helemaal de weg kwijt. Dat je in de VS woont, ja ik ook, al bijna 16 jaar, wil niet zeggen dat je je moet gedragen als een onbenul.
Geen idee waar je woont maar kan me niet voorstellen dat je het eens bent met de stelling dat racisme diepgeworteld zit in het zuiden. Ik heb het zuiden alleen maar als enorm gastvrij ervaren met fantastische mensen. Heb in de meeste zuidelijke staten gewoond of bezocht vanwege werk dus denk dat ik wel een vrij goed beeld heb van de gemiddelde southerner.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:11 schreef DrMabuse het volgende:

[..]


Milwaukee County Sheriff David Clarke over BLM en de zwarte haat en achterdocht naar agenten.

Daar had CNN even he-le-maal niet op gerekend.

*O* -O-
Haha die zal CNN niet meer uitnodigen _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:D

Nee joh, dat racisme daar zeker een probleem is zuigt iedereen uit z'n dikke duim. Scarface is er geweest en de mensen waren gastvrij naar hem dus racisme komt daar niet voor.
Wanneer was jij er?
Land of the free. Home of the brave.
pi_193033806
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 18:08 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Geen idee waar je woont maar kan me niet voorstellen dat je het eens bent met de stelling dat racisme diepgeworteld zit in het zuiden. Ik heb het zuiden alleen maar als enorm gastvrij ervaren met fantastische mensen. Heb in de meeste zuidelijke staten gewoond of bezocht vanwege werk dus denk dat ik wel een vrij goed beeld heb van de gemiddelde southerner.
[..]

Haha die zal CNN niet meer uitnodigen _O-
[..]

Wanneer was jij er?
Ja, racisme is diepgeworteld in het zuiden.

Maar hej, jouw 'ze zijn aardig tegen mij dus er is geen racisme' is ook heel waardevol hoor.

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_193033844
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 18:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, racisme is diepgeworteld in het zuiden.

Maar hej, jouw 'ze zijn aardig tegen mij dus er is geen racisme' is ook heel waardevol hoor.

:')
Mensen die tijdens de segregatie hebben geleefd die nu beste vrienden zijn met iemand met een kleurtje.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193033943
Iemand die aan opzichtig historisch revisionisme doet hoeft er natuurlijk niet op te rekenen dat zijn persoonlijke anecdotes geloofd worden. Ik zou scarface nog niet eens geloven als bij zei dat hij een hond als huisdier had of wekelijks boodschappen doet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 18:31:16 #233
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193034019
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 17:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is inderdaad het aloude Republikeinse trucje. Staten moeten de autonomie hebben om te doen wat Republikeinen vinden dat ze moeten doen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze die autonomie gebruiken om zaken te doen die de Republikeinen niet willen. "State's rights" zijn vaak gewoon een eufisme voor "we vrezen dat er genoeg federale steun is voor een ons onwelgevallig plan zoals fatsoenlijke zorg".
Eh. Volgens mij waren het de democrats (dixiecrats) die het over de 'states rights' boeg gooide. Niet de republikeinen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193034040
quote:
Verplicht kijkvoer voor bepaalde users in dit topic.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193034171
quote:
Wat een triest generaliserend filmpje. Blanken in het zuiden zijn allemaal domme rednecks. :') Maar had ook niks anders verwacht van John Oliver. Die had ook zon mooi filmpje over hoe vreselijk brexit zou zijn en de IRA toe zou slaan _O-
Land of the free. Home of the brave.
pi_193034227
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]


[..]

Nee, maar het is toch bekend dat in het zuiden van Noord-Amerika blanken wonen die een pesthekel hebben aan zwarten?
Vraagje? Heb jij een blanke of zwarte huidskleur?
Wtf staat hier allemaal. :')
pi_193034244
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 17:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Misschien moet jij je eens zwart schminken en daar een rondje gaan joggen?
Doe jij datzelfde eens in de Bronx. Kunnen we lachen.

Kijken wie er eerder dood is.
pi_193034302
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 18:43 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat een triest generaliserend filmpje. Blanken in het zuiden zijn allemaal domme rednecks. :') Maar had ook niks anders verwacht van John Oliver. Die had ook zon mooi filmpje over hoe vreselijk brexit zou zijn en de IRA toe zou slaan _O-
Als je dat uit het filmpje haalt, heb je het niet helemaal begrepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193034399
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 18:18 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Mensen die tijdens de segregatie hebben geleefd die nu beste vrienden zijn met iemand met een kleurtje.
En die mensen weten prima dat de families en voorouders van hun zwarte vrienden generaties lang gediscrimineerd zijn door zowel de staat als diens inwoners. Werk, educatie, huisvesting, zorg, justitie, racisme all around.

Maar jij doet hard je best om dat niet te zien / te ontkennen. Het zou bijna grappig zijn als het niet zo enorm triest was.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193034403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 18:25 schreef Barbusse het volgende:
Iemand die aan opzichtig historisch revisionisme doet hoeft er natuurlijk niet op te rekenen dat zijn persoonlijke anecdotes geloofd worden. Ik zou scarface nog niet eens geloven als bij zei dat hij een hond als huisdier had of wekelijks boodschappen doet.
Dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193034419
Jongons maak het niet zo persoonlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193034424
Volgens mij is iedereen het er mee eens dat je niet zomaar mensen moet doodschieten ongeacht welke kleur dan ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193034444
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 18:59 schreef probeer het volgende:

[..]

En die mensen weten prima dat de families en voorouders van hun zwarte vrienden generaties lang gediscrimineerd zijn door zowel de staat als diens inwoners. Werk, educatie, huisvesting, zorg, justitie, racisme all around.

Maar jij doet hard je best om dat niet te zien / te ontkennen. Het zou bijna grappig zijn als het niet zo enorm triest was.
Wat wil je nu horen? Dat blanken allemaal vreselijke mensen zijn? Enorme racisten die allemaal een witte puntmuts op de hoedenplank hebben liggen? Kunnen witte mensen uberhaupt iets goed doen in jouw ogen?
Land of the free. Home of the brave.
pi_193034477
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat wil je nu horen? Dat blanken allemaal vreselijke mensen zijn? Enorme racisten die allemaal een witte puntmuts op de hoedenplank hebben liggen? Kunnen witte mensen uberhaupt iets goed doen in jouw ogen?
Lekker overdrijven weer, om jezelf als slachtoffer neer te zetten. Niemand beweert deze onzin, of vraagt aan jou om het er mee eens te zijn.

Wat je wel zou kunnen doen, is gewoon eens stoppen met het ontkennen van institutioneel en structureel racisme in dat land van je.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 9 mei 2020 @ 19:04:56 #245
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193034484
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Volgens mij is iedereen het er mee eens dat je niet zomaar mensen moet doodschieten ongeacht welke kleur dan ook.
Werkelijk?

En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193034489
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat wil je nu horen? Dat blanken allemaal vreselijke mensen zijn?
Zucht. Kap nou eens met die idiote stropoppen. Niemand beweert dat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193034519
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Werkelijk?

[ afbeelding ]
Van welke engnek komt dat nou weer?
"Pools are perfect for holding water"
pi_193034525
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Werkelijk?

[ afbeelding ]
Ja dat is toch niet van hier ouwe dibbes.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 9 mei 2020 @ 19:09:01 #249
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193034549
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Van welke engnek komt dat nou weer?
Sid Lukassen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 9 mei 2020 @ 19:10:21 #250
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_193034567
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 08:24 schreef Scarface88 het volgende:
Video in de link. Jammer dat de media het meteen op racisme gooit. Natuurlijk hadden ze eerst de politie moeten bellen maar citizens arrest is legaal in Georgia. Je ziet hem duidelijk op hun afrennen waarna er een gevecht ontstaat. Ook zou hij al een tijd zijn gevolgd en was hij niet zomaar aan het joggen aldus de mannen.

Maargoed de media en publieke opinie heeft het al omgedoopt tot racistische daad en heeft het zelfs over een lynchpartij. Dat zijn nogal beschuldigingen. Er is geen enkel bewijs dat het een racistische daad is. Verder gebeurt dit bijna dagelijks in de VS met black on black. Maar dat krijgt geen media aandacht. Nu het "witte mannen" betreft is er volop aandacht.
Are you dumb, stupid, or dumb?
AZ
ALKMAAR
pi_193034575
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sid Lukassen.
Als ik toch iemand graag uit het Humanistisch Verbond zou schoppen ... Bah.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 9 mei 2020 @ 19:22:24 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193034711
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sid Lukassen.
Vermeend toch? Of staat dat al vast?

Hoe dan ook een enge man.
Huilen dan.
pi_193034780
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Lekker overdrijven weer, om jezelf als slachtoffer neer te zetten. Niemand beweert deze onzin, of vraagt aan jou om het er mee eens te zijn.

Wat je wel zou kunnen doen, is gewoon eens stoppen met het ontkennen van institutioneel en structureel racisme in dat land van je.
Elke Amerikaan heeft dezelfde kansen en rechten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zucht. Kap nou eens met die idiote stropoppen. Niemand beweert dat.
Niemand die nu leeft is ooit slaaf geweest of heeft slaven gehad. Zoals ik zei elke Amerikaan heeft gelijke kansen. Maar toch blijft er dat vingertje naar blanken dat wij allemaal slecht zijn en een bepaalde groep structureel zouden onderdrukken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:10 schreef Durmada het volgende:

[..]

Are you dumb, stupid, or dumb?
Goede onderbouwing wel. Jij ziet feiten in dit filmpje die anderen niet zien ofzo?
Land of the free. Home of the brave.
pi_193034846
Beweren dat iedereen in de VS gelijke kansen heeft _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193034913
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:27 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Elke Amerikaan heeft dezelfde kansen en rechten.

Dat is natuurlijk volstrekte bullshit. Mensen hebben nergens volstrekt gelijke kansen, maar in de VS al helemaal niet.

Als iedereen gelijke kansen had, dan zou de sociale mobiliteit hoog zijn. Die is vrij hoog in bv Scandinavië en Nederland, maar in de VS valt het vies tegen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Global_Social_Mobility_Index
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193034921
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:32 schreef Barbusse het volgende:
Beweren dat iedereen in de VS gelijke kansen heeft _O-
Er zijn genoeg voorbeelden van zwarten die straatarm in de ghetto zijn opgegroeid en nu miljonair zijn of een succesvolle carriere hebben. Er ligt voor iedereen kansen in dit land ongeacht afkomst huidskleur of religie.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193034931
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:37 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg voorbeelden van zwarten die straatarm in de ghetto zijn opgegroeid en nu miljonair zijn of een succesvolle carriere hebben. Er ligt voor iedereen kansen in dit land ongeacht afkomst huidskleur of religie.
Dat er toevallig eens iemand uit een arm milieu miljonair wordt betekent natuurlijk geenszins dat er sprake is van gelijke kansen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193035011
https://www.wrdw.com/cont(...)case--570310021.html

Vader en zoon is vrijkomen op borgtocht ontzegd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193035024
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:37 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg voorbeelden van zwarten die straatarm in de ghetto zijn opgegroeid en nu miljonair zijn of een succesvolle carriere hebben. Er ligt voor iedereen kansen in dit land ongeacht afkomst huidskleur of religie.
Anecdotisch bewijs is geen bewijs, revisionist :)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193035029
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk volstrekte bullshit. Mensen hebben nergens volstrekt gelijke kansen, maar in de VS al helemaal niet.

Als iedereen gelijke kansen had, dan zou de sociale mobiliteit hoog zijn. Die is vrij hoog in bv Scandinavië en Nederland, maar in de VS valt het vies tegen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Global_Social_Mobility_Index
Dat zegt me allemaal niet zoveel. Kijk bijvoorbeeld naar het succesverhaal van Aziatische immigranten in de VS. Eerste generatie straatarm maar harde werkers in loondienst. Tweede generatie dankzij het harde werk van hun ouders en eindjes bij elkaar knopen een eigen bedrijfje waar iedereen super hard werkt. Derde generatie inmiddels doktoren en advocaten omdat ze dankzij het hard werken van hun ouders konden studeren.

Die kansen liggen er ook voor voor zwarten. En die succesverhalen zijn er ook. Of kijk naar Italiaanse immigranten 3e generatie of Mexicaanse immigranten waarvan de kleinkinderen inmiddels succesvolle ondernemers zijn.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193035067
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:27 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Elke Amerikaan heeft dezelfde kansen en rechten.
:')

quote:
Niemand die nu leeft is ooit slaaf geweest of heeft slaven gehad. Zoals ik zei elke Amerikaan heeft gelijke kansen. Maar toch blijft er dat vingertje naar blanken dat wij allemaal slecht zijn en een bepaalde groep structureel zouden onderdrukken.
Niemand behalve jij zegt dat blanken allemaal slecht zijn. Dat is jouw stro-pop.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 9 mei 2020 @ 19:49:46 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193035126
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat zegt me allemaal niet zoveel.
Nee, dat blijkt. Anekdotische bewijsvoering zoals hieronder zegt jou veel meer.
quote:
Kijk bijvoorbeeld naar het succesverhaal van Aziatische immigranten in de VS. Eerste generatie straatarm maar harde werkers in loondienst. Tweede generatie dankzij het harde werk van hun ouders en eindjes bij elkaar knopen een eigen bedrijfje waar iedereen super hard werkt. Derde generatie inmiddels doktoren en advocaten omdat ze dankzij het hard werken van hun ouders konden studeren.

Die kansen liggen er ook voor voor zwarten. En die succesverhalen zijn er ook. Of kijk naar Italiaanse immigranten 3e generatie of Mexicaanse immigranten waarvan de kleinkinderen inmiddels succesvolle ondernemers zijn.
Leuk. En ga nou eens naar de cijfers en onderzoeken kijken.
Huilen dan.
pi_193035370
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt. Anekdotische bewijsvoering zoals hieronder zegt jou veel meer.
[..]

Leuk. En ga nou eens naar de cijfers en onderzoeken kijken.
Ik zeg dat de kansen er liggen. Niet iedereen grijpt die kans. Maar om het dan op institutioneel en structureel racisme te gooien gaat te ver.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:15:23 #264
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193035548
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:04 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik zeg dat de kansen er liggen. Niet iedereen grijpt die kans. Maar om het dan op institutioneel en structureel racisme te gooien gaat te ver.
Nou, dat gaat in elk geval een stuk minder ver dan stellen dat iedereen in de VS gelijke kansen heeft.

Een paar Aziaten hebben het gemaakt, en een paar niggas uit de hood ook, en als jou dat niet lukt dan is dat mooi je eigen schuld want je hebt de kansen niet gegrepen. Ok.
Huilen dan.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:16:37 #265
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193035564
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:37 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg voorbeelden van zwarten die straatarm in de ghetto zijn opgegroeid en nu miljonair zijn of een succesvolle carriere hebben. Er ligt voor iedereen kansen in dit land ongeacht afkomst huidskleur of religie.
Ik denk dat je beter kan zeggen dat iedereen speelt met dezelfde regels. Er zijn geen speciale wetten of overheidslichamen die expliciet bepaalde minderheden discrimineren. De Verenigde Staten hebben natuurlijk wel een verleden van institutionele racisme gekend. Een verschrikkelijke periode uit de Amerikaanse geschiedenis. Erg denigrerend en vernederend voor zwarte mensen.
Maar vandaag de dag zijn er op staats- en federaal niveau geen overheden die racisme goedkeuren. Racisme dat in iemands hearts and minds zit moet niet vermengd worden met een overheidsinstituut. Bij het eerste vraag ik me af of het compleet gedecimeerd kan worden. Bij het tweede is dat volledig gedaan en zijn er zelfs programma's zoals Affirmative Action en Educational Opportunity Fund.
Dus vanuit deze bedoeling ben ik het eens.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193035607
Bij de zoveelste hate crime van een willekeurige zwarte op een blanke hoor je dit soort gelul nooit. Dan is het zelfs bijna de schuld van het slachtoffer. Die cijfers zijn een stuk hoger dan andersom kan ik je vertellen.
pi_193035609
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat zegt me allemaal niet zoveel. Kijk bijvoorbeeld naar het succesverhaal van Aziatische immigranten in de VS. Eerste generatie straatarm maar harde werkers in loondienst. Tweede generatie dankzij het harde werk van hun ouders en eindjes bij elkaar knopen een eigen bedrijfje waar iedereen super hard werkt. Derde generatie inmiddels doktoren en advocaten omdat ze dankzij het hard werken van hun ouders konden studeren.

Die kansen liggen er ook voor voor zwarten. En die succesverhalen zijn er ook. Of kijk naar Italiaanse immigranten 3e generatie of Mexicaanse immigranten waarvan de kleinkinderen inmiddels succesvolle ondernemers zijn.
Hartstikke schattig, maar dat zegt natuurlijk nul komma nul over gelijke kansen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193035684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:00 schreef Hathor het volgende:
Vaag verhaal, de twee witten zeggen dat ze schoten uit zelfverdediging, en dat het een inbreker was die ze achterna zaten, de tegenpartij zegt dat ie gewoon een stukkie aan het joggen was. Een van de twee zit dus te jokken, aan de politie de taak om dat uit te zoeken. Feit blijft wel dat ze drie keer van dichtbij op hem geschoten hebben, en dat lijkt me gewoon moord met voorbedachte rade. Als het inderdaad een inbreker was, en ze schieten hem neer in hun eigen woning, dan is er weinig aan de hand, maar schiet je hem af als een stuk wild midden op straat lijkt me dat ze behoorlijk fout zijn.

En wat die demonstranten betreft...die zie je alleen maar lopen gillen omdat het twee witten waren die een zwarte doodschieten, op dezelfde dag zijn er kriskras door de VS nog een paar dozijn zwarten door andere zwarten vermoord, wat gewoon dagelijkse kost is, maar daar zul je die hypocriete leeglopers nooit over horen, black on black crime is niet interessant, het word pas leuk als er witten bij betrokken zijn, dan kan er weer lekker geplunderd worden.
Dat laaste heb je goed verwoord. Die trend had je hier ook nog met die Mich Hernandez en dat nekklem incident. Dat werd ook ineens een lieve jongen volgens die gemeenschap terwijl het een regelrechte debiel was.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:33:47 #269
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193035809
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:18 schreef Duveldrinker het volgende:
Bij de zoveelste hate crime van een willekeurige zwarte op een blanke hoor je dit soort gelul nooit. Dan is het zelfs bijna de schuld van het slachtoffer. Die cijfers zijn een stuk hoger dan andersom kan ik je vertellen.
Ooooohh, niks aan de hand dus wanneer twee rednecks met een geweer achter een donkere jogger aangaan omdat ze denken dat elke neger een inbreker is en hem op straat overhoop knallen, en dat de politie daar dan vervolgens verder niks mee doet totdat er een filmpje opduikt.

Is allemaal gelul dat mensen zich daar druk over maken hè. Ja joh.
Huilen dan.
pi_193035866
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ooooohh, niks aan de hand dus wanneer twee rednecks met een geweer achter een donkere jogger aangaan omdat ze denken dat elke neger een inbreker is en hem op straat overhoop knallen, en dat de politie daar dan vervolgens verder niks mee doet totdat er een filmpje opduikt.

Is allemaal gelul dat mensen zich daar druk over maken hè. Ja joh.
Uhhh ja wel op deze manier. Want wanneer een neger een blanke zomaar afslacht dan staan ze niet te protesteren. Het is elke keer het zelfde gejank uit die hoek.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:42:22 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193035946
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Uhhh ja wel op deze manier.
Welke manier?
quote:
Want wanneer een neger een blanke zomaar afslacht dan staan ze niet te protesteren. Het is elke keer het zelfde gejank uit die hoek.
Flikker toch op joh, wanneer wordt er in dat geval niemand gearresteerd en wordt er geen werk van vervolging gemaakt omdat de aanklagers er geen zaak in zien?
Huilen dan.
pi_193035992
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Welke manier?
[..]

Flikker toch op joh, wanneer wordt er in dat geval niemand gearresteerd en wordt er geen werk van vervolging gemaakt omdat de aanklagers er geen zaak in zien?
Flikker zelf op halve gare. Ga jij eens naar de most wanted kijken per County. Zoek de namen en daden en slachtoffers eens op en ga vervolgens even de ogen uit je kop schamen. De verhouding is namelijk behoorlijk in het negatieve richting deze gemeenschap die nu weer aan het stijgeren is.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:50:02 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193036076
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:45 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Flikker zelf op halve gare. Ga jij eens naar de most wanted kijken per County. Zoek de namen en daden en slachtoffers eens op en ga vervolgens even de ogen uit je kop schamen. De verhouding is namelijk behoorlijk in het negatieve richting deze gemeenschap die nu weer aan het stijgeren is.
Je reageert niet op wat ik schrijf. En welk punt wil je hier nu precies mee maken?
Huilen dan.
pi_193036091
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En welk punt wil je hier nu precies mee maken?
Dat deze gemeenschap nogal hypocriet en rascistisch reageert.
pi_193036104
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je reageert niet op wat ik schrijf. En welk punt wil je hier nu precies mee maken?
En misschien klopt het verhaal ook wel en is de vrijspraak gewoon juist? Maar nee het waren witte dus schuldig en rechter partijdig.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:52:54 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193036112
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:51 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat deze gemeenschap nogal hypocriet en rascistisch reageert.
En wat heeft "de reactie" van "deze gemeenschap" te maken met de feitelijke omstandigheden?
Huilen dan.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:54:31 #277
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_193036137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
Eigen schuld. Wat denkt niet neger wel niet? Een beetje op z'n dooie gemakje joggen in een nette buurt. Dan vraag je er ook gewoon om.
Wat Koos zegt dus
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:55:47 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193036167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:52 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

En misschien klopt het verhaal ook wel en is de vrijspraak gewoon juist? Maar nee het waren witte dus schuldig en rechter partijdig.
Mijn god _O- .

Welke vrijspraak? Er werd niemand gearresteerd, er werd niemand vervolgd, er heeft geen rechter uitspraak gedaan. Er is geen sprake geweest van recht. De aanklagers zagen er geen zaak in (want ja, een rennende neger.. dat moeten we niet hebben natuurlijk). Nou ja, totdat er beelden opdoken dan...

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 09-05-2020 21:01:00 ]
Huilen dan.
pi_193036197
Black buying power
African-American buying power has seen impressive gains since the end of the last economic downturn, jumping from $961 billion in 2010 to an estimated $1.3 trillion in 2018. Since 2000, the African-American market has seen a 114 percent increase in buying power.

The boost is the result of a surge in black-owned businesses, increased educational attainment and booming population growth. The percentage of African-Americans who completed college continues to rise (23 percent in 2017, up from 17 percent in 2000), and the population is growing at 22.7 percent since 2000, faster than the national average of 16.3 percent. The youthfulness of the African-American population skews the group’s buying power downward, as a larger share of the population have yet to hit their peak earning years.

The 10 states with greatest black buying power growth since 2000 are North Dakota (1,051 percent), South Dakota (502 percent), Idaho (375 percent), Wyoming (339 percent), Vermont (320 percent), Arizona (265 percent), Montana (255 percent), Maine (243 percent), Utah (235 percent) and New Hampshire (226 percent). All have flourishing African-American consumer markets, but none is among the nation’s 10 largest black consumer markets.

https://www.newswise.com/(...)rillion-buying-power
pi_193036338
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mijn god _O- .

Welke vrijspraak? Er werd niemand gearresteerd, er werd niemand vervolgd, er heeft geen rechter uitspraak gedaan. Er is geen sprake geweest van recht. De aanklagers zagen er geen zaak in (want ja, een rennende neger.. dat moeten we niet hebben natuurlijk). Nou ja, totdat er beelden opdoken dan...
Wanneer een rechter die 2 niet straft dan weet je al wat er gebeurd. Het is altijd de schuld van de "witte" rascist. Ben daar klaar mee.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 21:10:27 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193036503
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:04 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Wanneer een rechter die 2 niet straft dan weet je al wat er gebeurd. Het is altijd de schuld van de "witte" rascist. Ben daar klaar mee.
Dus deze gang van zaken is prima?

En ja, wanneer "witte" racisten iemand op straat achtervolgen en kapot schieten zonder dat daar een aanleiding voor lijkt te zijn, dan lijkt het me logisch dat het de schuld van de "witte" racisten is wanneer inderdaad blijkt dat er geen aanleiding was om deze man dood te schieten.
Huilen dan.
pi_193036618
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dus deze gang van zaken is prima?

En ja, wanneer "witte" racisten iemand op straat achtervolgen en kapot schieten zonder dat daar een aanleiding voor lijkt te zijn, dan lijkt het me logisch dat het de schuld van de "witte" racisten is wanneer inderdaad blijkt dat er geen aanleiding was om deze man dood te schieten.
Dat blijkt helemaal niet. Het zijn 2 verschillense verhalen. Moeder verklaart dat hij jogt, daders zeggen dat hij aan het inbreken was. Dat is totaal nog niet duidelijk.
pi_193036646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat blijkt helemaal niet. Het zijn 2 verschillense verhalen. Moeder verklaart dat hij jogt, daders zeggen dat hij aan het inbreken was. Dat is totaal nog niet duidelijk.
Ze hebben hem niet zien inbreken. Hij rende 1 van ze voorbij....
  zaterdag 9 mei 2020 @ 21:19:39 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193036757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat blijkt helemaal niet. Het zijn 2 verschillense verhalen. Moeder verklaart dat hij jogt, daders zeggen dat hij aan het inbreken was. Dat is totaal nog niet duidelijk.
|:(

Ooooohh, het was nog niet duidelijk. Dan hoef je dus ook niemand te vervolgen of hoe zit dat? Hoe ga je dan wél duidelijk krijgen wat er heeft plaatsgevonden en wie waaraan schuldig is of juist niet? Mijn god.

Verder hebben die mannen ook helemaal niet gezegd dat hij aan het inbreken was, maar goed.

quote:
Om te beginnen gooien de twee schutters, Travis (34) en zijn vader Gregory (64), het op zelfverdediging. Er zouden veel inbraken zijn geweest in de buurt, en Arbery zou hebben voldaan aan het signalement. Ze besloten de persoon die zij als inbreker zagen, achterna te gaan. Vader en zoon achtervolgden hem meerdere huizenblokken met wapens.
Huilen dan.
pi_193037152
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

|:(

Ooooohh, het was nog niet duidelijk. Dan hoef je dus ook niemand te vervolgen of hoe zit dat? Hoe ga je dan wél duidelijk krijgen wat er heeft plaatsgevonden en wie waaraan schuldig is of juist niet? Mijn god.

Verder hebben die mannen ook helemaal niet gezegd dat hij aan het inbreken was, maar goed.
[..]

Volgens Duveldrinker hoef je een negert natuurlijk niet op z'n woord te geloven. Dat z'n moeder zegt dat hij aan het joggen was, betekent dus niks.

Als de superieure blankmens verklaart dat die jongen een inbreker is, dan is dat gewoon zo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193037356
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens Duveldrinker hoef je een negert natuurlijk niet op z'n woord te geloven. Dat z'n moeder zegt dat hij aan het joggen was, betekent dus niks.

Als de superieure blankmens verklaart dat die jongen een inbreker is, dan is dat gewoon zo.
Ow daar hebben we deze forum nar weer. Waarom zou mamma niet liegen? Ik hoor wel vaker ouders zeggen dat hun zoon een lieverdje is en in de praktijk een agressieve debiel bleek te zijn.
pi_193037471
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:41 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ow daar hebben we deze forum nar weer. Waarom zou mamma niet liegen? Ik hoor wel vaker ouders zeggen dat hun zoon een lieverdje is en in de praktijk een agressieve debiel bleek te zijn.
Ik geef je toch gelijk? Negerts zijn niet op hun woord te vertrouwen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 mei 2020 @ 21:45:41 #288
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193037494
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:41 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ow daar hebben we deze forum nar weer. Waarom zou mamma niet liegen? Ik hoor wel vaker ouders zeggen dat hun zoon een lieverdje is en in de praktijk een agressieve debiel bleek te zijn.
En komt het in je op dat onze vriendelijke dikgebuikte triggerhappy rednecks misschien wel een betere reden hebben om een loopje te nemen met de waarheid? Bijvoorbeeld om rechtsvervolging te voorkomen? Maar ja, blanken liegen niet hè, dat is alleen voorbehouden aan laaghartige negers.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 09-05-2020 21:53:23 ]
Huilen dan.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 21:48:15 #289
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193037558
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens Duveldrinker hoef je een negert natuurlijk niet op z'n woord te geloven. Dat z'n moeder zegt dat hij aan het joggen was, betekent dus niks.

Als de superieure blankmens verklaart dat die jongen een inbreker is, dan is dat gewoon zo.
Exact. Geen verder onderzoek nodig. Prima standrechtelijke executie van een crimineel door deze voorbeeldburgers. De VS is weer een stukje veiliger geworden.
Huilen dan.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 22:11:37 #290
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193038303
Nieuwsuur heeft vanavond een item over toenemend rechts extremisme in Nederland.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193038562
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 22:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nieuwsuur heeft vanavond een item over toenemend rechts extremisme in Nederland.
Mooi. Hoef ik niet te zien.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193038718
Het argument dat hij aan het inbreken was schijnt bullshit te zijn, de laatste inbraak in de buurt vond plaats op 1 januarie. Dus hoe je daar bijna 2 maanden later nog een citizen's arrest mee kunt verklaren is me een raadsel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 22:28:55 #293
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193038845
Tja, je moet toch wat verzinnen om het goed te praten dat je die knul overhoop schiet hè.
Huilen dan.
pi_193039094
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:18 schreef Duveldrinker het volgende:
Bij de zoveelste hate crime van een willekeurige zwarte op een blanke hoor je dit soort gelul nooit. Dan is het zelfs bijna de schuld van het slachtoffer. Die cijfers zijn een stuk hoger dan andersom kan ik je vertellen.
Interessant! Kan je deze stelling van je wat verder onderbouwen?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 22:40:05 #295
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193039115
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 22:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Mooi. Hoef ik niet te zien.
Te confronterend voor je, natuurlijk.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 9 mei 2020 @ 22:41:00 #296
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193039143
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 22:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Mooi. Hoef ik niet te zien.
Mooi blijven wegkijken en deugen natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193039179
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 22:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Mooi. Hoef ik niet te zien.
Uiteraard niet. Enige conflicterende argumenten maken alles zo moeilijk voor je.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 22:42:30 #298
117098 Hathor
Effe niet
pi_193039196
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:37 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg voorbeelden van zwarten die straatarm in de ghetto zijn opgegroeid en nu miljonair zijn of een succesvolle carriere hebben. Er ligt voor iedereen kansen in dit land ongeacht afkomst huidskleur of religie.
Dat zijn dan echt uitzonderingen, als je vanuit de projects opklimt en het tot miljonair schopt, dan ben je of een hele grote drugsbaas of je heet Allen Iverson. Doorgaans kun je een goede opleiding wel vergeten omdat je ouders je studie niet kunnen bekostigen, tenzij je exceptionele kwaliteiten hebt als basketballer, footballer, of honkballer. Voor al diegenen die niet zulke kwaliteiten hebben geldt hetzelfde als voor iedereen....als je voor een dubbeltje geboren bent, zul je nooit een kwartje worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193039251
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 22:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Mooi. Hoef ik niet te zien.
Je ziet niet dat dit een toenemend probleem is in Nederland (en elders in de wereld)?
  Beste debater 2022 zaterdag 9 mei 2020 @ 22:54:00 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193039516
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:04 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Wanneer een rechter die 2 niet straft dan weet je al wat er gebeurd. Het is altijd de schuld van de "witte" rascist. Ben daar klaar mee.
Neuh, dat was je al lang hiervoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 10 mei 2020 @ 00:02:23 #301
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193041497
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 22:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zijn dan echt uitzonderingen, als je vanuit de projects opklimt en het tot miljonair schopt, dan ben je of een hele grote drugsbaas of je heet Allen Iverson. Doorgaans kun je een goede opleiding wel vergeten omdat je ouders je studie niet kunnen bekostigen, tenzij je exceptionele kwaliteiten hebt als basketballer, footballer, of honkballer. Voor al diegenen die niet zulke kwaliteiten hebben geldt hetzelfde als voor iedereen....als je voor een dubbeltje geboren bent, zul je nooit een kwartje worden.
Precies. Als er een Westers land is waarin mensen nauwelijks gelijke kansen hebben dan is het de VS wel. Maar kennelijk kun je dat niet zeggen want dan uit je kritiek op witte mensen en witte mensen zijn altijd goed en alles wat zij doen komen ook louter eerlijke en goede dingen uit voort. Ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')