Ik lees daarin niks over vrij wapenbezit en een 'oorlog tegen volwaardige zelfbescherming'?quote:
Dan begrijp je mijn OP niet.quote:Op maandag 20 april 2020 23:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik lees daarin niks over vrij wapenbezit en een 'oorlog tegen volwaardige zelfbescherming'?
Dat is geen nieuws, maar een algemene discussie.quote:Op maandag 20 april 2020 23:29 schreef Oostwoud het volgende:
Dan begrijp je mijn OP niet.
Heel kort samengevat:
D66: we moeten drugs vrijgeven want we verliezen de strijd tegen illegale drugshandel.
OP: we moeten wapens vrijgeven want we verliezen de strijd tegen illegale wapenhandel.
Is het zo dat drugsgebruikers vooral gevaarlijk zijn voor zichzelf en niet zozeer voor anderen? Kun je daar bronnen voor aandragen?quote:Op maandag 20 april 2020 23:31 schreef trein2000 het volgende:
Interessante discussie. Groot verschil is wel dat drugsgebruik met name gevaarlijk is voor jezelf. Eigen verantwoordelijkheid dus zou je kunnen zeggen.
Bij vuurwapens ligt dat fundamenteel anders. Die zijn bedreigend voor andere personen, die ook recht hebben op veiligheid. Dat moet je niet uit het ook verliezen.
Ja dat is zo. Feit van algemene bekendheid. Ik ga niet dood omdat jij drugs gebruikt. Ik ga wel dood als jij een vuurwapen gebruikt.quote:Op maandag 20 april 2020 23:33 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Is het zo dat drugsgebruikers vooral gevaarlijk zijn voor zichzelf en niet zozeer voor anderen? Kun je daar bronnen voor aandragen?
Harm to Others From Substance Use and Abuse
Dus al die verkeersdoden met drank en drugsmisbruik zijn verzonnen? Bronnen graag. Feit van algemene bekendheid is te makkelijk.quote:Op maandag 20 april 2020 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Feit van algemene bekendheid. Ik ga niet dood omdat jij drugs gebruikt. Ik ga wel dood als jij een vuurwapen gebruikt.
Ik ga niet op commando met bronnen komen. Het gaat niet om dat drugs ook anderen kunnen schaden. Het gaat om het fundamentele verschil dat je met drugs jezelf de vernieling in helpt terwijl je met een vuurwapen een ander het leven ontneemt.quote:Op maandag 20 april 2020 23:35 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dus al die verkeersdoden met drank en drugsmisbruik zijn verzonnen? Bronnen graag. Feit van algemene bekendheid is te makkelijk.
Maar dan hebben we het over wapens voor sportschutters of als zelfverdedigingsmiddel?quote:Op maandag 20 april 2020 23:39 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben wel voor een verlichting van de wapenwet. Misschien niet meer een jaarlijkse controle of 12 verplichte tripjes naar de schietclub.
Misschien initieel meer training en dan 1x per 5 jaar een vernieuwing van je vergunning tijdens een kort examen bij een schietclub.
Zelfverdediging. Ook voor dat doeleinde moet je nu actief regelmatig deelnemend lid zijn van een schietclub.quote:Op maandag 20 april 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan hebben we het over wapens voor sportschutters of als zelfverdedigingsmiddel?
Ik ben heel benieuwd of je überhaupt een verlof krijgt voor zelfverdediging eerlijk gezegd. Het enige geval daarvan wat ik ken was niet bepaald een doorsnee Nederlander.quote:Op maandag 20 april 2020 23:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelfverdediging. Ook voor dat doeleinde moet je nu actief regelmatig deelnemend lid zijn van een schietclub.
Dat is.hoe de overheid passief bezit tegen gaat.
Je kan concealed- en open-carry voor NL gewoon illegaal houden. En thuisgebruik blijft bij max semi-automatische handpistolen.quote:Op maandag 20 april 2020 23:42 schreef tfors het volgende:
Als twee kerels ruzie met elkaar krijgen dan loopt het af met hoogstens een bloedneus en een gekneusde vuist. Als twee kerels met vuurwapens ruzie met elkaar krijgen..
https://wetten.overheid.n(...)_Circulaire.divisie6quote:Op maandag 20 april 2020 23:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelfverdediging. Ook voor dat doeleinde moet je nu actief regelmatig deelnemend lid zijn van een schietclub.
Dat is.hoe de overheid passief bezit tegen gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |