abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192933331
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:16 schreef Lavenderr het volgende:
Langzaam maar zeker komt er versoepeling van de regels.
Eerder zsm. IMO
pi_192933370
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Denk ook 1 juni. Experiment basisschool moet eerst. Komt daar geen stijging uit dan kan er meer open.

Gooi je alles tegelijk open en iets anders zorgt voor een stijging dan haalt iedereen zijn kinderen weer naar huis.
Mja, Denemarken heeft wat dat betreft slecht nieuws voor ons: https://www.nu.nl/coronav(...)geen-nieuwe-golf.amp
  zondag 3 mei 2020 @ 23:25:25 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192933419
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is geen enkel cijfer dat erop duidt dat we probleemloos meer open kunnen gaan dan er nu gedaan wordt.

Eenieder die dat wel beweert doet aan misplaatst wensdenken. Of aan gokken.
Wensdenken is dat we 0 doden halen aan deze ziekte.
Wensdenken is dat we met zn allen thuis zullen blijven tot er een medcijn/vaccin is.

Dan is de economie naar de klote en de samenleving stuk. Niet door het virus, maar door de uitbraak van angst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2020 @ 23:26:03 #204
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192933467
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Ben benieuwd of dit goed of slecht nieuws is mocht dit zo zijn. Aan de ene kant stemt het vrij somber (slechts een beperkt aantal geïnfecteerden kunnen voor veel problemen zorgen), maar aan de andere kant betekent dit dat zolang iedereen zijn sociale kring klein houdt, problemen nooit heel groot kunnen worden.
quote:
The team found that 7% of close contacts younger than age 10 became infected — roughly the same as in the population overall. The work was first posted online as a preprint 27 March (http://doi.org/dpf9).
Dus onderzoek wijst uit dat kinderen in dezelfde mate besmet worden dan andere leeftijdscategorieën?

Ik hoor echter van het RIVM dat kinderen een kleine rol spelen in de verspreiding en het minder snel oplopen..
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 23:28:25 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_192933475
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wensdenken is dat we 0 doden halen aan deze ziekte.
Wensdenken is dat we met zn allen thuis zullen blijven tot er een medcijn/vaccin is.

Dan is de economie naar de klote en de samenleving stuk. Niet door het virus, maar door de uitbraak van angst.
Ik maak me ook heel grote zorgen over de economie. Denk dat daar hele harde klappen gaan vallen terwijl het misschien niet eens nodig was. Dat is zuur.
pi_192933558
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mja, Denemarken heeft wat dat betreft slecht nieuws voor ons: https://www.nu.nl/coronav(...)geen-nieuwe-golf.amp
Sensatie artikel, een dagje een paar nieuwe gevallen meer en men denkt dat het weer gaat knallen. Cijfers donderen naar beneden.
2 mei minder dan 100 nieuwe cases in Denemarken. Dat zetten ze er niet bij, maken ze weer ingewikkelder en abstracter met r-waardes, dat 90% van de lezers niet snapt, zodat de angst er in blijft. Als het veel cases zijn zetten ze het er groot in de kop bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jed1Gam op 03-05-2020 23:41:23 ]
pi_192933566
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik linkte em ook al eerder. Zijn zoveel onduidelijkheden nog over het virus.
Vooral het asymptomatische aspect en hun rol in de verspreiding.

Ik heb dat liever eerst duidelijk voordat kinderen naar school worden gestuurd.
Maar goed, ik snap dat iedereen daar anders in staat.
  zondag 3 mei 2020 @ 23:35:34 #209
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192933576
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:27 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

Dus onderzoek wijst uit dat kinderen in dezelfde mate besmet worden dan andere leeftijdscategorieën?

Ik hoor echter van het RIVM dat kinderen een kleine rol spelen in de verspreiding en het minder snel oplopen..
we hebben zoveel gehoord van het RIVM wat niet klopte, wanneer weet je dan het wel klopt wat ze zeggen?
ik zie het zo, elke mensenvorm is een besmettingsgevaar, kinderen nog erger want die houden geen enkele afstand van elkaar.
klinkt dat logisch?
  zondag 3 mei 2020 @ 23:41:56 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192933684
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:31 schreef mark6791 het volgende:
Ik denk dat Rutte (en het RIVM) nog stiekem een tweede hoop heeft, naast het stapsgewijs opbouwen en monitoren.

We gaan nu langer door dan echt nodig is met de maatregelen, terwijl we de testcapaciteit ophogen. Hierdoor wordt hopelijk de besmettingsgraad zo laag, dat op korte termijn contact-tracing weer een optie is.

En met contact-tracing wordt het weer mogelijk de boel sneller (relatief) open te gooien, omdat dit sterk drukt op de R(0).
Wiskundig gekkenwerk dat contactonderzoek, zie hoeveel (zieken) zich nog dagelijks melden bij de gezondheidsinstellingen, dat geeft wel een beeld van hoeveel besmettingen er zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 04-05-2020 00:00:50 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192933728
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik linkte em ook al eerder. Zijn zoveel onduidelijkheden nog over het virus.
Vooral het asymptomatische aspect en hun rol in de verspreiding.

Ik heb dat liever eerst duidelijk voordat kinderen naar school worden gestuurd.
Maar goed, ik snap dat iedereen daar anders in staat.
Als ik naar de grafieken kijk zie ik niet heel veel spannends gebeuren in Denemarken.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/
pi_192933756
Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van de OMT-bijeenkomst van morgen.

Contactberoepen: wel of geen mondkapjes? Wat is de uitkomst van het onderzoek van De Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde (NVAB)?

Mondkapjes in het OV noodzakelijk? Ja of nee? Of eerst kijken of het werkt in Duitsland/België en pas over 2-3 weken conclusies trekken?

Krijgt Hugo de Jonge 'groen licht' om sommige verpleeghuizen op 11 mei weer te openen? Nienke NIeuwenhuizen van Verenso lijkt daar geen voorstander van te zijn en zij zit ook in het OMT.
pi_192933774
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:27 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

Het RIVM zegt niet dat kinderen minder snel ziek worden. Maar dat kinderen slechts hele milde klachten krijgen en vooral het zelf amper verspreiden. Dus dit onderzoek is daar niet mee in tegenspraak.
zie email 27 oktober
pi_192933791
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:46 schreef houdafstand het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van de OMT-bijeenkomst van morgen.

Contactberoepen: wel of geen mondkapjes? Wat is de uitkomst van het onderzoek van De Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde (NVAB)?

Mondkapjes in het OV noodzakelijk? Ja of nee? Of eerst kijken of het werkt in Duitsland/België en pas over 2-3 weken conclusies trekken?

Krijgt Hugo de Jonge 'groen licht' om sommige verpleeghuizen op 11 mei weer te openen? Nienke NIeuwenhuizen van Verenso lijkt daar geen voorstander van te zijn en zij zit ook in het OMT.
Ik denk dat het OMT ook wel aanvoelt dat de tijd van better safe than sorry aan het aflopen is. We moeten toe naar het nemen van verantwoorde risico’s.
zie email 27 oktober
  zondag 3 mei 2020 @ 23:58:34 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192933829
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik maak me ook heel grote zorgen over de economie. Denk dat daar hele harde klappen gaan vallen terwijl het misschien niet eens nodig was. Dat is zuur.
Ik ook.

Bedrijven failliet, werkloosheid, veel mensen in de schulden, executieverkopen, stress, zelfmoorden.. kinderen met schade.

Terwijl nu blijkt dat we niet naar acute besmettingen zitten te kijken, maar dat dit al veel langer rondwaardde. Wat iedereen al dacht, bevestigde frankrijk vandaag. Het was er al veeeeel langer.

En straks krijg je te horen dat het helemaal niet zo nodig was, maar de politiek zal altijd blijven zeggen dat ze voor 'de veiligheid' gingen.
Al die schade voor niets.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192933850
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als ik naar de grafieken kijk zie ik niet heel veel spannends gebeuren in Denemarken.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/
Als de R0 50% stijgt in dunbevolkt Denemarken na het heropenen van de scholen is dat wel een reden om op zijn minst alert te zijn natuurlijk.
  maandag 4 mei 2020 @ 00:02:37 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192933867
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat het OMT ook wel aanvoelt dat de tijd van better safe than sorry aan het aflopen is. We moeten toe naar het nemen van verantwoorde risico’s.
Wanneer komt de discussie op gang om risico groepen te isoleren?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192933904
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wanneer komt de discussie op gang om risico groepen te isoleren?
Niet. Lijkt mij ook onaanvaardbaar. Hooguit als advies.
zie email 27 oktober
pi_192933912
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik ook.

Bedrijven failliet, werkloosheid, veel mensen in de schulden, executieverkopen, stress, zelfmoorden.. kinderen met schade.

Terwijl nu blijkt dat we niet naar acute besmettingen zitten te kijken, maar dat dit al veel langer rondwaardde. Wat iedereen al dacht, bevestigde frankrijk vandaag. Het was er al veeeeel langer.

En straks krijg je te horen dat het helemaal niet zo nodig was, maar de politiek zal altijd blijven zeggen dat ze voor 'de veiligheid' gingen.
Al die schade voor niets.
Ik verwacht wel een enquête hoor, er komt echt wel een stevig onderzoek.
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 00:14:11 #220
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192934022
Gewoon alles open en risico groepen thuis laten blijven.
pi_192934099
quote:

[..]

Wat betreft de "wel/geen neus- en mondbedekking in het OV"-discussie kunnen wij nog best 2 tot 3 weken wachten, toch? Eerst kijken of het in Duitsland, Spanje en België werkt. Daarna pas een beslissing nemen.

Duitsland: recentelijk ingevoerd
België: 4 mei
Frankrijk: 11 mei
Spanje: 11 mei

Als er geen gekke dingen gebeuren in Duitsland, België, Frankrijk, Spanje en New York, dan kunnen wij de "1,5m afstand"-regel wellicht op bepaalde plekken (het OV, theaters/bioscopen, vliegtuigen, etc.) per 1 juni afschaffen. Wat dat betreft kan Rutte misschien al wel perspectief bieden: "verdere versoepeling per 1 juni i.c.m. mond- en neusbedekking, mits..."

Ik denk persoonlijk dat handhygiëne het belangrijkst is (i.c.m. de regel 'bij klachten blijf je thuis'), dus ik hoop dat vooral wordt ingezet wordt op "handen wassen, handen wassen en handen wassen".

Want hoeveel Nederlanders wassen daadwerkelijk eerst hun handen, voordat zij een boterham/stuk fruit/snoepje/chips/chocola/koekje/bitterbal/stuk pizza/etc. eten? :9
pi_192934206
op1npo twitterde op zondag 03-05-2020 om 23:19:47 Burgemeester Femke Halsema vindt dat er helderder gesteld moet worden wat er van mensen verwacht wordt. ‘We vragen niet drie weken iets van mensen, maar een jaar of anderhalf jaar. Als er een doel in zicht is houden mensen het volgens mij langer vol.’ #Op1 https://t.co/gky1cnm5qG reageer retweet
pi_192934218
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:19 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Wat betreft de "wel/geen neus- en mondbedekking in het OV"-discussie kunnen wij nog best 2 tot 3 weken wachten, toch? Eerst kijken of het in Duitsland, Spanje en België werkt. Daarna pas een beslissing nemen.

Duitsland: recentelijk ingevoerd
België: 4 mei
Frankrijk: 11 mei
Spanje: 11 mei

Als er geen gekke dingen gebeuren in Duitsland, België, Frankrijk, Spanje en New York, dan kunnen wij de "1,5m afstand"-regel wellicht op bepaalde plekken (het OV, theaters/bioscopen, vliegtuigen, etc.) per 1 juni afschaffen. Wat dat betreft kan Rutte misschien al wel perspectief bieden: "verdere versoepeling per 1 juni i.c.m. mond- en neusbedekking, mits..."

Ik denk persoonlijk dat handhygiëne het belangrijkst is (i.c.m. de regel 'bij klachten blijf je thuis'), dus ik hoop dat vooral wordt ingezet wordt op "handen wassen, handen wassen en handen wassen".

Want hoeveel Nederlanders wassen daadwerkelijk eerst hun handen, voordat zij een boterham/stuk fruit/snoepje/chips/chocola/koekje/bitterbal/stuk pizza/etc. eten? :9
Je moet een perspectief gaan bieden. Want de spanning loopt met de dag op. Dat merk je aan alles.

Ik wijt dat voor een groot deel aan onzekerheid en gebrek aan een exitstrategie.

Dat OMT moet eens gaan leveren en ipv vertelleb wat er niet kan. En alles over wat wel kan voor zich uit schuiven. Het lijkt wel angst. Begrijpelijk wellicht. Maar als heel Europa (en Azië) het aandurft en wij niet dan mag je daar wel een goed verhaal bij hebben ipv een enkel beroep op autoriteit.
zie email 27 oktober
pi_192934239
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:28 schreef houdafstand het volgende:
op1npo twitterde op zondag 03-05-2020 om 23:19:47 Burgemeester Femke Halsema vindt dat er helderder gesteld moet worden wat er van mensen verwacht wordt. ‘We vragen niet drie weken iets van mensen, maar een jaar of anderhalf jaar. Als er een doel in zicht is houden mensen het volgens mij langer vol.’ #Op1 https://t.co/gky1cnm5qG reageer retweet
Nou ja dat dus. En schets ook de tussendoelen en tussenstappen.

Ik snap best dat niet alles al te zeggen valt. Maar een routekaart in potlood zou moeten kunnen. Doen andere landen ook.
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 00:33:54 #225
3542 Gia
User under construction
pi_192934283
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:41 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dit dus. Alles open maar alleen voor noodzakelijke boodschappen. Een nieuwe broek, ketting of een zak snoep etc zijn natuurlijk nooit noodzakelijk. Komt vooral over als we laten ze open gaan om ze geen steun te hoeven bieden. Maar wel ze het van alle kanten moeilijk maken.
Jij wil dat ze dichtblijven? Of wat zeg je nu?
pi_192934303
quote:

[..]

Eens. Denk alleen dat ze alsnog te voorzichtig gaan zijn though; te kleine stapjes met teveel tijd er tussen. Basisscholen openen in mei (terwijl het enkele weken eerder al was aangekondigd) laat zien dat ze het wel erg ruim nemen. Ik denk dat ze toen al van plan waren om dan mis mei te roepen dat ze eerst die resultaten af willen wachten, waarmee ze weer een paar weken winnen. Maar ik ben pessimist op dit gebied :P
pi_192934354
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:31 schreef mark6791 het volgende:
Ik denk dat Rutte (en het RIVM) nog stiekem een tweede hoop heeft, naast het stapsgewijs opbouwen en monitoren.

We gaan nu langer door dan echt nodig is met de maatregelen, terwijl we de testcapaciteit ophogen. Hierdoor wordt hopelijk de besmettingsgraad zo laag, dat op korte termijn contact-tracing weer een optie is.

En met contact-tracing wordt het weer mogelijk de boel sneller (relatief) open te gooien, omdat dit sterk drukt op de R(0).
Interessante gedachte.

Nu is gebleken dat voor 20 maart op 3000 geregistreerde besmettingen er 560.000 asymptomatisch rondliepen is contact tracing onzin en ondoenlijk gebleken en daardoor de zgnde briljante aanpak van Zuid-Korea niet meer dan een propaganda stunt. IMO
pi_192934356
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens. Denk alleen dat ze alsnog te voorzichtig gaan zijn though; te kleine stapjes met teveel tijd er tussen. Basisscholen openen in mei (terwijl het enkele weken eerder al was aangekondigd) laat zien dat ze het wel erg ruim nemen. Ik denk dat ze toen al van plan waren om dan mis mei te roepen dat ze eerst die resultaten af willen wachten, waarmee ze weer een paar weken winnen. Maar ik ben pessimist op dit gebied :P
Twee keer ‘profiteren’ van een maatregel. Een keer bij de aankondiging en een keer bij de daadwerkelijke opening. Ja zou kunnen. PR-matig niet eens zo’n slechte strategie.

Maar ik denk dat ze de gewone man ook iets moeten gaan bieden. Sportscholen ofzo, daar kun je de anderhalve meter vrij gemakkelijk waarborgen. En heeft iedereen die daar behoefte aan heeft toch weer een uitje een keer of 2 in de week.
zie email 27 oktober
pi_192934372
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:39 schreef Za het volgende:

[..]

Interessante gedachte.

Nu is gebleken dat voor 20 maart op 3000 geregistreerde besmettingen er 560.000 asymptomatisch rondliepen is contact tracing onzin en ondoenlijk gebleken en daardoor de zgnde briljante aanpak van Zuid-Korea niet meer dan een propaganda stunt. IMO
Je hoeft niet elk geval te pakken te hebben om contacttracing een succes te laten zijn natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_192934405
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:41 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dit dus. Alles open maar alleen voor noodzakelijke boodschappen. Een nieuwe broek, ketting of een zak snoep etc zijn natuurlijk nooit noodzakelijk. Komt vooral over als we laten ze open gaan om ze geen steun te hoeven bieden. Maar wel ze het van alle kanten moeilijk maken.
De regeling staat ook open voor zij die niet verplicht dicht zijn.

Daarnaast vind ik het heel goed dat onze overheid onderscheid maakt tussen dwingende maatregelen en adviezen. We zijn een ontwikkeld land, geen kleuterschool.

Er moet ruimte zijn voor individuele keuzes en afwegingen zolang dat anderen niet onredelijk schaadt. Ik denk dat Nederland daar een betere balans in heeft gevonden dan bijvoorbeeld Spanje.
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 00:44:35 #231
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192934418
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Twee keer ‘profiteren’ van een maatregel. Een keer bij de aankondiging en een keer bij de daadwerkelijke opening. Ja zou kunnen. PR-matig niet eens zo’n slechte strategie.

Maar ik denk dat ze de gewone man ook iets moeten gaan bieden. Sportscholen ofzo, daar kun je de anderhalve meter vrij gemakkelijk waarborgen. En heeft iedereen die daar behoefte aan heeft toch weer een uitje een keer of 2 in de week.
Ja lekker zweten met zijn allen in een afgesloten ruimte. Goed idee. :N Het lijkt me slimmer om gewoon lekker buiten te gaan wandelen, fietsen of hardlopen wat die gewone man al die tijd al heeft mogen doen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192934430
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:40 schreef trein2000 het volgende:

Je hoeft niet elk geval te pakken te hebben om contacttracing een succes te laten zijn natuurlijk.
Niet elk geval is een understatement bij honderdduizenden tot wellicht een paar miljoen asymptomatischen.

Hoe kan het een succes worden?
pi_192934441
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:44 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ja lekker zweten met zijn allen in een afgesloten ruimte. Goed idee. :N Het lijkt me slimmer om gewoon lekker buiten te gaan wandelen, fietsen of hardlopen wat die gewone man al die tijd al heeft mogen doen.
Loop eens naar buiten of zet het journaal aan. Mensen zijn het zat (of voelen de urgentie niet meer) en gaan bewust of onbewust steeds meer de straat op. Daar moet je iets mee.

Als jij (of iemand anders) een betere oplossing heeft ben ik daar voor. Maar ik zie hem niet zo 1,2,3.
zie email 27 oktober
pi_192934455
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:45 schreef Za het volgende:

[..]

Niet elk geval is een understatement bij honderdduizenden tot wellicht een paar miljoen asymptomatischen.

Hoe kan het een succes worden?
Veel testen. Hoog-risico gevallen elke week een test aanbieden. Verzin iets. Maar het zal altijd binnen een pakket aan maatregelen moeten zijn uiteraard.
zie email 27 oktober
pi_192934480
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet een perspectief gaan bieden. Want de spanning loopt met de dag op. Dat merk je aan alles.

Ik wijt dat voor een groot deel aan onzekerheid en gebrek aan een exitstrategie.

Dat OMT moet eens gaan leveren en ipv vertelleb wat er niet kan. En alles over wat wel kan voor zich uit schuiven. Het lijkt wel angst. Begrijpelijk wellicht. Maar als heel Europa (en Azië) het aandurft en wij niet dan mag je daar wel een goed verhaal bij hebben ipv een enkel beroep op autoriteit.
Ik denk dat de "routekaart in potlood" er wel komt hoor. Hopelijk aanstaande woensdag al.

Bedenk ook dat wij eigenlijk dit weekend pas weer op de normale IC-capaciteit zitten.

En het wordt de komende twee weken al drukker op straat, omdat winkels zoals de Bijenkorf, de IKEA, de Zara, etc. weer zijn geopend. Dat is eigenlijk al een "versoepeling" op zich.

(Volgens mij zijn in Italië, Frankrijk, Spanje en België de kledingwinkels nog niet open.)
  maandag 4 mei 2020 @ 00:51:54 #236
38396 mazaru
pi_192934491
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Loop eens naar buiten of zet het journaal aan. Mensen zijn het zat (of voelen de urgentie niet meer) en gaan bewust of onbewust steeds meer de straat op. Daar moet je iets mee.

Als jij (of iemand anders) een betere oplossing heeft ben ik daar voor. Maar ik zie hem niet zo 1,2,3.
Ik zie hem ook niet. Het is een onwerkelijke situatie waar we met zijn allen in zitten.
Ik zou ook niet graag in de schoenen van Rutte staan. Het is gewoon heel moeilijk. Maar ik ben hem wel dankbaar dat we hier geen totale lockdown hebben gehad. Maar sportscholen open is echt iets wat nog moet wachten. Als mensen gaan wasemen in een sportschool krijg je weer meer besmettingen.
pi_192934513
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:

Veel testen. Hoog-risico gevallen elke week een test aanbieden. Verzin iets. Maar het zal altijd binnen een pakket aan maatregelen moeten zijn uiteraard.
Het ging over contact-tracing, hoe ga je dat doen bij honderdduizenden en misschien zelfs miljoenen asymptomatischen?
En het dan ook nog een succes laten zijn, ik zie het niet, welke contacten ga je tracen dan?
pi_192934581
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:53 schreef Za het volgende:

[..]

Het ging over contact-tracing, hoe ga je dat doen bij honderdduizenden en misschien zelfs miljoenen asymptomatischen?
En het dan ook nog een succes laten zijn, ik zie het niet, welke contacten ga je tracen dan?
Van de mensen die je positief test? Ik zou gewoon permanente teststraten optuigen voor mensen met een hoge kans op besmetting.
zie email 27 oktober
pi_192934599
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:51 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik zie hem ook niet. Het is een onwerkelijke situatie waar we met zijn allen in zitten.
Ik zou ook niet graag in de schoenen van Rutte staan. Het is gewoon heel moeilijk. Maar ik ben hem wel dankbaar dat we hier geen totale lockdown hebben gehad. Maar sportscholen open is echt iets wat nog moet wachten. Als mensen gaan wasemen in een sportschool krijg je weer meer besmettingen.
Uiteraard moet je dat strikt reguleren met gangpaden, afstand en plastic wandjes. Maar ik denk dat je iets in die richting wel moet. Uiteindelijk heb je ze volgens mij liever in zo’n omgeving dan tegen mekaar opbotsend in de winkelstraat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie email 27 oktober
pi_192934616
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die klap komt inderdaad, alleen kan de politiek daar ook weer niet zo heel veel aan doen helaas. Kijk bijvoorbeeld naar Zweden: die houden meer dingen open maar krijgen volgens de centrale bank daar alsnog een gigantische knal van 8 a 10% omdat de wereldhandel goeddeels opdroogt.

Dat gaan wij als handelsland natuurlijk ook heel hard merken, maar we kunnen moeilijk andere dwingen open te gaan.
pi_192934620
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De vrijheid van de een mag niet ten koste gaan van de gezondheid van een ander.

Persoonlijk word ik in zijn algemeen boos om die roep om meer vrijheid in dit stadium.

We hebben al een relatief relaxe lockdown vergeleken met andere landen terwijk we een van de zwaarst getroffen landen in de wereld zijn.

Relativeer het en wees dankbaar voor wat je wel hebt en wat wel mogelijk is.

Maar aan de andere kant moet je het economisch aspect en perspectief bieden ook meenemen.
Je kan de maatschappelijke drang ernaar zelfs in je voordeel gebruiken doorvde verantwoordelijkheid daar neer te leggen.

In de trant van lossere regels koppelen aan r0 en/of ziekenhuisopnames.
Onder dit en dit is dat weer mogelijk enz.

Te beginnen met contactberoepen en daarna steeds meer.

Wel met een hoop regels verschillend per situatie. Mondkapjesplicht, regels qua afstand of aantal mensen tegelijk etc.

En afhankelijk van nieuwe ontwikkelingen zodat het losser kan of stijgende getallen en strakkere teugels.

Dat is die nieuwe normaal waar we naar toe moeten tot een oplossing er is.
Een middenweg waarbij we zo veel mogelijk doden voorkomen, de economie zo goed mogelijk overeind houden en het zo leefbaar mogekijk houden.

Iedereen moet helaas concessies doen en er het beste van maken. Niets aan te doen op dit moment.
pi_192934630
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:50 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Ik denk dat de "routekaart in potlood" er wel komt hoor. Hopelijk aanstaande woensdag al.

Bedenk ook dat wij eigenlijk dit weekend pas weer op de normale IC-capaciteit zitten.

En het wordt de komende twee weken al drukker op straat, omdat winkels zoals de Bijenkorf, de IKEA, de Zara, etc. weer zijn geopend. Dat is eigenlijk al een "versoepeling" op zich.

(Volgens mij zijn in Italië, Frankrijk, Spanje en België de kledingwinkels nog niet open.)
Dat is natuurlijk een versoepeling in materiële zin. Klopt. Maar wel een heel onwenselijke als je het mij vraagt.
Van mij mogen ze open, maar het worden uitjes bij gebrek aan beter. Dat is problematisch.

Misschien moeten ze in die noodwet opnemen dat winkels alleen individueel bezocht mogen worden. En dan alleen een begeleider voor zij die niet zelf kunnen.
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 01:06:13 #243
38396 mazaru
pi_192934646
Ik ben wel heel blij dat de fysio's weer aan het werk gaan. Dat vond ik een groot gemis.
pi_192934698
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De vrijheid van de een mag niet ten koste gaan van de gezondheid van een ander.
Mooie kreet maar niet realistisch. Dan zouden we voor influenza ook ieder jaar in lockdown moeten. Het blijft een balans.
quote:
Persoonlijk word ik in zijn algemeen boos om die roep om meer vrijheid in dit stadium.

We hebben al een relatief relaxe lockdown vergeleken met andere landen terwijk we een van de zwaarst getroffen landen in de wereld zijn.
Maar geen minder effectieve, het heeft prima zijn werk gedaan en nu wordt het tijd voor een transitie naar een situatie die langere tijd vol te houden is.
quote:
Relativeer het en wees dankbaar voor wat je wel hebt en wat wel mogelijk is.
Waar zou ik dankbaar voor moeten zijn? Tegenover wie? Ik eis niks minder van de overheid dan dat ze dit met de minst ingrijpende maatregelen aanvliegen.
Bij elke andere aanpak zou ik woest zijn.
quote:
Maar aan de andere kant moet je het economisch aspect en perspectief bieden ook meenemen.
Je kan de maatschappelijke drang ernaar zelfs in je voordeel gebruiken doorvde verantwoordelijkheid daar neer te leggen.

In de trant van lossere regels koppelen aan r0 en/of ziekenhuisopnames.
Onder dit en dit is dat weer mogelijk enz.

Te beginnen met contactberoepen en daarna steeds meer.

Wel met een hoop regels verschillend per situatie. Mondkapjesplicht, regels qua afstand of aantal mensen tegelijk etc.

En afhankelijk van nieuwe ontwikkelingen zodat het losser kan of stijgende getallen en strakkere teugels.

Dat is die nieuwe normaal waar we naar toe moeten tot een oplossing er is.
Een middenweg waarbij we zo veel mogelijk doden voorkomen, de economie zo goed mogelijk overeind houden en het zo leefbaar mogekijk houden.
We zijn het volgens mij aardig eens. Maar die transitie moet nu wel echt ingezet worden. Maar het OMT lijkt angstig. En ik hou van dwarse denkers. Groot respect voor dat soort mensen. Maar leg dan wel uit waarom.

Domweg roepen het OMT bestaat uit wereldtoppers en die zullen het wel weten vind ik een vreemd argument als de rest van de wereld er anders over lijkt te denken. (Bijv. de mondkapjes buiten de zorg)
quote:
Iedereen moet helaas concessies doen en er het beste van maken. Niets aan te doen op dit moment.
Dat is niet waar natuurlijk. Uiteindelijk is dit een politieke keuze. Eentje waar ik voor ben. Maar doen alsof deze lockdown een soort natuurwet is is onzin.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 mei 2020 @ 01:13:06 #245
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192934708
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Van de mensen die je positief test? Ik zou gewoon permanente teststraten optuigen voor mensen met een hoge kans op besmetting.
UMC Utrecht heeft dit bijvoorbeeld gewoon. Bij klachten > testen (en dat is laagdrempelig). Dat zou iedere ziekenhuis kunnen doen (en dan sluiten de overige zorginstellingen gewoon aan bij dichtsbijzijnde ziekenhuis bijvoorbeeld).

Dit kan later ook doorgetrokken worden naar overige groepen waar men risico (denkt) te lopen etc.
pi_192934728
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

UMC Utrecht heeft dit bijvoorbeeld gewoon. Bij klachten > testen (en dat is laagdrempelig). Dat zou iedere ziekenhuis kunnen doen (en dan sluiten de overige zorginstellingen gewoon aan bij dichtsbijzijnde ziekenhuis bijvoorbeeld).

Dit kan later ook doorgetrokken worden naar overige groepen waar men risico (denkt) te lopen etc.
Juist. Bij de ziekenhuizen beginnen. En dan uitbreiden naar andere beroepen doe heel veel contacten hebben of anderzins risico lopen. Bijvoorbeeld caissières en conducteurs.
zie email 27 oktober
pi_192934807
Utrechts onderzoek:

Isolation and contact tracing can tip the scale to containment of 1COVID-19 in populations with social distancing

quote:
Findings: The proportion of asymptomatic or unascertained cases has a strong impact on the controllability of the disease.If the proportion of asymptomatic infections is larger than 30%, contact tracing and isolation cannot achieve containment for an R0 of 2.5. Achieving containment by social distancing requires a reduction of numbers of non-household contacts by around 90%. Depending on the realized level of contact reduction, tracing and isolation of only household contacts, or of household and non-household contacts are necessary to reduce the effective reproduction number to below 1. A combination of social distancing with isolation and contact tracing leads to synergistic effects that increase the prospect of containment.

Interpretation: Isolation and contact tracing can be an effective means to slow down epidemics, but only if the majority of cases are ascertained.In a situation with social distancing, contact tracing can act synergistically and tip the scale towards containment, and can therefore be a tool for controlling COVID-19 epidemics as part of an exit strategy from current lockdown measures.

(...)

In conclusion, our results show that in populations where social distancing is implemented, isolation and contact tracing can play an essential role in gaining control of theCOVID-19 epidemic. On their own, none of these strategies are able to contain COVID-19 for realistic parameter settings, but in a combined strategy they can just tip the balance towards containment. These insights provide guidancefor policy makers, who will have to decide when and how to release severe lockdown or social distancing measures, and whether additional contact tracing and isolation is then a feasible alternative keep a resurging epidemic at bay.
https://www.medrxiv.org/c(...).20033738v3.full.pdf

Interessante bevindingen van de club van Mirjam Kretzschmar.

Mirjam Kretzschmar werkt trouwens ook voor het RIVM:

https://www.rivm.nl/rivm/(...)e-mirjam-kretzschmar

Containment kan dus wel volgens haar.
  maandag 4 mei 2020 @ 01:32:50 #248
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192934854
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:27 schreef houdafstand het volgende:
Utrechts onderzoek:

Isolation and contact tracing can tip the scale to containment of 1COVID-19 in populations with social distancing
[..]

https://www.medrxiv.org/c(...).20033738v3.full.pdf

Interessante bevindingen van de club van Mirjam Kretzschmar.

Mirjam Kretzschmar werkt trouwens ook voor het RIVM:

https://www.rivm.nl/rivm/(...)e-mirjam-kretzschmar

Containment kan dus wel volgens haar.
Het zal allemaal wel, maar ik ga geen app instaleren en ik laat me niet chippen, ook niet als dat voor de algemene gezondheid beter is.
pi_192934899
quote:
15s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:32 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel, maar ik ga geen app instaleren en ik laat me niet chippen, ook niet als dat voor de algemene gezondheid beter is.
De app is dood en begraven. Als hij dat niet al was na het grandioze succes van de appathon deed dat NLalert lek hem wel de das om.
zie email 27 oktober
pi_192934909
Voor degenen die de technische briefing van afgelopen donderdag hebben gemist:

quote:
Meer mensen nodig voor contactonderzoek naar corona

Sytse Wilman
30 april 2020, 15:02

De GGD gaat veel meer contactonderzoek doen en heeft daar extra mensen voor nodig. Volgens Jan Woldman van de GGD Amsterdam-Amstelland kunnen dit ook vrijwilligers zijn, zoals in Duitsland. “Maar dat kan niet zomaar iedereen doen, daar moet iemand ook de juiste training voor krijgen.”

Bij een contactonderzoek wordt onderzocht met wie een besmette persoon in aanraking is geweest. Zij worden vervolgens opgespoord en in quarantaine geplaatst, zodat ze het virus niet verder kunnen verspreiden.

Meegroeien met testen

Het contactonderzoek gaat volgens Woldman “meegroeien met de hoeveelheid testen die er worden gedaan”. Speciaal coronagezant Feike Sijbesma gaf tijdens een briefing in de Tweede Kamer aan dat deze de komende tijd wordt verhoogd naar 17.500 per dag. Dat is meer dan een verdubbeling in vergelijking met het huidige testbeleid.

Alternatief voor app

Woldman noemt het mensenwerk “een alternatief” voor een app om uit de lockdown te komen. Hij waarschuwt voor problemen als deze apps niet gevoelig genoeg zijn. Daardoor kunnen ze alsnog veel controleerwerk opleveren.

Schijnveiligheid

“Je kan mensen in quarantaine zetten terwijl dat helemaal niet nodig is, of juist schijnveiligheid bieden terwijl er toch echt wat aan de hand is”, zei hij na de briefing. België verkoos eerder al contactonderzoek boven een corona-app.

Juiste mensen

De corona-apps die onlangs werden onderzocht, voldeden niet omdat ze onvoldoende waren uitgewerkt. Ruim de helft van de Nederlanders staat positief tegenover zo’n app, mits ze aan alle privacy- en veiligheidsregels voldoen.

Er worden volgens Woldman nu plannen gemaakt om de juiste mensen te vinden. Hij benadrukt dat niet iedereen zich zomaar kan aanmelden, maar dat dat “op een georganiseerde manier” zal gebeuren. (ANP)
  maandag 4 mei 2020 @ 01:43:16 #251
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192934914
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De app is dood en begraven. Als hij dat niet al was na het grandioze succes van de appathon deed dat NLalert lek hem wel de das om.
Ja en de chip?

Niet lullig bedoelt maar ik zie waar het naar toe gaat en ik hoop zo dat ik ongelijk krijg.
pi_192934956
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:43 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja en de chip?

Niet lullig bedoelt maar ik zie waar het naar toe gaat en ik hoop zo dat ik ongelijk krijg.
Welke chip?
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 01:50:55 #253
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192934975
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Welke chip?
Niks van meegekregen?
  maandag 4 mei 2020 @ 01:52:02 #254
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192934983
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:43 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja en de chip?

We gaan nog wel veel gekkere dingen over ons heen krijgen. Denken dat we dadelijk ongeschonden en wel allemaal naar buiten kunnen huppelen zit er niet in. De economische fallout tot aan allerlei onschuldige maar ook verstrekkende nieuwe wetten/regels/veranderingen.

Dagelijks krijg ik mooie pushberichten binnen rond 14:00. Mensen reageren erop,alsof ze aan het aftellen zijn. Minder, en weer minder..en weer minder. Uiteraard is minder mooi, maar zo lang het geen 0 is zullen wij nooit terug gaan naar het oude. Zelfs als het op een dag 0 is zullen we er nog mee moeten worstelen. De 20e zullen we dus met wat her en der wat aanpassingen gewoon zoals de laatste 2 maanden doormodderen. 2020 kan de prullenbak in, en mogelijk 2021 ook
Mai pben rai~!
pi_192935013
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:50 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Niks van meegekregen?
Nee.
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 01:56:33 #256
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192935018
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:52 schreef KNAK het volgende:

[..]

We gaan nog wel veel gekkere dingen over ons heen krijgen. Denken dat we dadelijk ongeschonden en wel allemaal naar buiten kunnen huppelen zit er niet in. De economische fallout tot aan allerlei onschuldige maar ook verstrekkende nieuwe wetten/regels/veranderingen.

Dagelijks krijg ik mooie pushberichten binnen rond 14:00. Mensen reageren erop,alsof ze aan het aftellen zijn. Minder, en weer minder..en weer minder. Uiteraard is minder mooi, maar zo lang het geen 0 is zullen wij nooit terug gaan naar het oude. Zelfs als het op een dag 0 is zullen we er nog mee moeten worstelen. De 20e zullen we dus met wat her en der wat aanpassingen gewoon zoals de laatste 2 maanden doormodderen. 2020 kan de prullenbak in, en mogelijk 2021 ook
Ik hoop zo dat je ongelijk krijgt en misschien zijn wij wel doemdenkers, maar ik heb ook hoop op de eigenwijsheid van de Nederlanders. O+ Ik ben het iig en mijn kinderen ook, buffelen gewoon door. ^O^
  maandag 4 mei 2020 @ 01:57:35 #257
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192935024
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee.
Dat verklaard wel ea ;)
pi_192935032
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:57 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat verklaard wel ea ;)
Verklaar je eens nader.
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 02:01:41 #259
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192935041
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Verklaar je eens nader.
Jij eerst
pi_192935042
quote:
15s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:32 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Bron- en contactonderzoek kan uiteraard ook zonder app. Duurt alleen wat langer en je hebt meer mensen nodig. Het lijkt erop dat de GGD o.a. vrijwilligers (van het Rode Kruis?) wil inzetten. Lekker goedkoop. :9

De vraag is wel of bron- en contactonderzoek te doen is, zodra het griepseizoen begint... Of zal het griepseizoen door de getroffen maatregelen meevallen dit jaar?

Het gaat in november 2020 t/m maart 2021 weer erg spannend worden, vrees ik. :@
pi_192935043
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 02:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Jij eerst
Waar over?
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 02:03:25 #262
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192935048
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 02:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar over?
Chippen
  maandag 4 mei 2020 @ 02:03:53 #263
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192935049
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat je ongelijk krijgt en misschien zijn wij wel doemdenkers, maar ik heb ook hoop op de eigenwijsheid van de Nederlanders. O+ Ik ben het iig en mijn kinderen ook, buffelen gewoon door. ^O^
Doemdenkers..

Zodra je je twijfel kenbaar maakt richting je medemens slaat deze 9/10 volledig op hol :') :D
Er zitten teveel haken en ogen aan dit Corona-verhaal. Dat maakt je geen doemdenker maar een realist
Mai pben rai~!
pi_192935055
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 02:03 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Chippen
Dat doen ze bij honden geloof ik? Maar wordt eens concreet.
zie email 27 oktober
  maandag 4 mei 2020 @ 02:05:55 #265
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192935056
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 02:03 schreef KNAK het volgende:

[..]

Doemdenkers..

Zodra je je twijfel kenbaar maakt richting je medemens slaat deze 9/10 volledig op hol :') :D
Er zitten teveel haken en ogen aan dit Corona-verhaal. Dat maakt je geen doemdenker maar een realist
Klopt, ik ben een realist. Beetje romantisch ook ;)
  maandag 4 mei 2020 @ 02:07:40 #266
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192935060
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 02:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat doen ze bij honden geloof ik? Maar wordt eens concreet.
Concreet is beton. Echt hoor.
  maandag 4 mei 2020 @ 02:07:53 #267
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192935061
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 02:05 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Klopt, ik ben een realist. Beetje romantisch ook ;)
Als het ene fout is heb je altijd dat mooie andere nog.... !
Mai pben rai~!
  maandag 4 mei 2020 @ 02:08:57 #268
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192935064
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 02:07 schreef KNAK het volgende:

[..]

Als het ene fout is heb je altijd dat mooie andere nog.... !
Nuance ;)
pi_192935075
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:52 schreef KNAK het volgende:

[..]

0 is totaal niet realistisch. Er zullen altijd mensen sterven aan corona net als dat er nog steeds mensen sterven aan andere varianten van de griep.
  maandag 4 mei 2020 @ 02:22:40 #270
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192935111
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 02:12 schreef Michie_ het volgende:

[..]

0 is totaal niet realistisch. Er zullen altijd mensen sterven aan corona net als dat er nog steeds mensen sterven aan andere varianten van de griep.
0 gaat ook niet gebeuren, maar wat zal dan in de ogen van figuren als Rutte dan wel realistisch zijn?
Mai pben rai~!
pi_192935114
Frans onderzoek:

quote:
Summary: In this cluster, 12 Covid-19 cases (one asymptomatic) were linked to one single index case. One child, co-infected with other respiratory viruses, attended three schools while symptomatic, but did not transmit the virus, suggesting potential different transmission dynamics in children.

(...)

Particularly, the infected child, despite interactions with a large number of contacts in different schools, did not transmit the disease, as evidenced by the large number of negative results of his tested contacts. However, the high proportion of picornavirus and influenza infections among his contacts at the schools indicated transmission of those viruses within those settings. Similarly, we observed that the family cluster allowed the dissemination of picornaviruses or influenza A viruses in the 3 children, while SARS-CoV-2 was detected in only one child. These two observations suggest that picornavirus and influenza infections are more easily transmitted than SARS-CoV-2. It is possible that viral interference in the host may impact the individual susceptibility to another viral respiratory infection as observed during the 2009 influenza pandemic and other winter seasons between A(H1N1) influenza virus and RSV (26-27). It is also possible that the very low viral load of the pediatric case and the subsequent lack of transmission might be related to his co-infection and the co-circulation of respiratory viruses. Viral load was only tested 8 days after his onset of symptoms.The child continued his normal activities and interactions as his symptoms were mild. Current evidence indicates that children develop Covid-19 less often than adults and the clinical manifestations of the disease are milder (28-30). The above suggest that children, being less likely to be infected and more likely to develop mild disease, may play a less important role in the transmission of this novel virus.
https://www.ncbi.nlm.nih.(...)4384/pdf/ciaa424.pdf
pi_192935257
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:59 schreef trein2000 het volgende:

Met welk nut wanneer er honderdduizenden en misschien zelfs een paar miljoen asymptomatisch rondlopen?

Het hele idee van contacttracing is verdere besmetting te stoppen door alle contacten na te lopen en in quarantaine te zetten. Wanneer er meer besmette personen rondlopen dan je ooit zal kunnen testen heeft het geen enkele zin om te contacttracen.
pi_192935321
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 03:31 schreef Za het volgende:

[..]

Met welk nut wanneer er honderdduizenden en misschien zelfs een paar miljoen asymptomatisch rondlopen?

Het hele idee van contacttracing is verdere besmetting te stoppen door alle contacten na te lopen en in quarantaine te zetten. Wanneer er meer besmette personen rondlopen dan je ooit zal kunnen testen heeft het geen enkele zin om te contacttracen.
Als er een paar miljoen asymptomatisdh rondlopen dooft de boel zo uit. Daar geloof ik niks van. Bron?
zie email 27 oktober
pi_192935464
Ik lees net dat ze in Duitsland vol aan het inzetten zijn op testen en traceren. Ze hebben 20.000 man verworven om contactonderzoek te doen en ze hebben zat testmateriaal. Hier lopen we nog steeds te kutten met missende vloeistofjes en kunnen we nauwelijks het zorgpersoneel testen. We lopen echt hopeloos achter. Op deze manier kun je nooit een fatsoenlijke exit-strategie organiseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 06:31:10 ]
pi_192935634
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 06:30 schreef Gehrman het volgende:
Ik lees net dat ze in Duitsland vol aan het inzetten zijn op testen en traceren. Ze hebben 20.000 man verworven om contactonderzoek te doen en ze hebben zat testmateriaal. Hier lopen we nog steeds te kutten met missende vloeistofjes en kunnen we nauwelijks het zorgpersoneel testen. We lopen echt hopeloos achter. Op deze manier kun je nooit een fatsoenlijke exit-strategie organiseren.
In Groningen lukt het zorgpersoneel testen wel aardig. Misschien moeten ze gewoon eens kijken naar een andere provincie ipv naar andere landen.
Het is te gek voor woorden.
Go hard or go home
  maandag 4 mei 2020 @ 07:32:01 #276
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192935635
quote:
Dit zal het RIVM wel betaald hebben!
pi_192935674
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:31 schreef Noek het volgende:

[..]

In Groningen lukt het zorgpersoneel testen wel aardig. Misschien moeten ze gewoon eens kijken naar een andere provincie ipv naar andere landen.
Het is te gek voor woorden.
Dat en in maart was het heel anders, omdat mensen veel meer andere mensen dicht bij zich hadden en zich vaker verplaatsten. Het zou nu vrij eenvoudig moeten zijn om mensen na te trekken.

Het is daarnaast ook niet nodig om elk individueel geval helemaal uit te pluizen. Het is vooral zaak dat er een soort van controle per regio/GGD gebied is, zodat er snel geacteerd kan worden als er wel een uitbraak is.

Die zaagtand die verwacht wordt in de grafieken wil je zo klein mogelijk houden en controleerbaar. Zeker als er wel een seizoensinvloed is, dan wil je voor die tijd al goed in kaart hebben waar de risico's zich bevinden.
pi_192935692
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dit zal het RIVM wel betaald hebben!
Het zegt ook niet zoveel. Er is al bekend dat er maar weinig mensen zijn die veel mensen besmetten (zie eerdere post met nature artikel), dus zegt zo'n onderzoek niet zoveel.

Maar dan nog steeds is het redelijk te beheersen, want als kinderen ook op die manier het virus verspreiden, blijft het alsnog binnen 1 school en zou je alleen maatregelen kunnen treffen voor die ene school.
pi_192935712
Gisteravond was ethicus Erwin Kompanje bij OP1.

Die pleitte voor; "Niet het nieuwe normaal, maar het tijdelijke abnormaal.'

Vond het al een stuk beter klinken!
pi_192935717
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 06:30 schreef Gehrman het volgende:
Stasi 2.0, ze hebben daar wel genoeg ervaring, maar niet dat het toen wat geholpen heeft.

Stel jij traceert 1 op de 5 gevallen, want die andere 4 zijn asymptonisch/mild.

Op het moment dat je de resultaten bekijkt (die besmetting zijn al dagen geleden eerder gepaseerd), zijn die 4 ongedecteerde cases al eigenlijk 16, of waarschijnlijk al meer dan 256. Zodoende zal je dus altijd achter lopen, en wordt je steeds leiper met straks 200.000 man in dienst die bezig zijn puntjes te vangen, terwijl de golf keihard doorknalt, tot aan oma in het bejaardentehuis.
pi_192935780
quote:
Abstract

Background: There is substantial disagreement about the level of asymptomatic severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) infection in a population. The disagreement results, in part, from the interpretation of studies that report a proportion of asymptomatic people with SARS-CoV-2 detected at a single point.

Review questions: 1. Amongst people who become infected with SARS-CoV-2, what proportion does not experience symptoms at all during their infection? 2. Amongst people with SARS-CoV-2 infection who are asymptomatic when diagnosed, what proportion will develop symptoms later? 3. What proportion of SARS-CoV-2 transmission is accounted for by people who are either asymptomatic throughout infection, or pre-symptomatic?

Methods: Rapid living systematic review (protocol https://osf.io/9ewys/). We searched Pubmed, Embase, bioRxiv and medRxiv using a living evidence database of SARS-CoV-2 literature on 25.03.2020. We included studies of people with SARS-CoV-2 diagnosed by reverse transcriptase PCR (RT-PCR) that documented follow-up and symptom status at the beginning and end of follow-up and modelling studies. Study selection, data extraction and bias assessment were done by one reviewer and verified by a second, with disagreement resolved by discussion or a third reviewer. We used a common-effect model to synthesise proportions from comparable studies.

Results: We screened 89 studies and included 11. We estimated an upper bound for the proportion of asymptomatic SARS-CoV-2 infections of 29% (95% confidence interval 23 to 37%) in eight studies. Selection bias and likely publication bias affected the family case investigation studies. One statistical modelling study estimated the true proportion of asymptomatic infections at 18% (95% credibility interval 16 to 20%). Estimates of the proportions of pre-symptomatic individual in four studies were too heterogeneous to combine. In modelling studies, 40-60% of all SARS-CoV-2 infections are the result of transmission from pre-symptomatic individuals, with a smaller contribution from asymptomatic individuals.

Conclusions: An intermediate contribution of pre-symptomatic and asymptomatic infections to overall SARS-CoV-2 transmission means that combination prevention, with enhanced hand and respiratory hygiene, testing tracing and isolation strategies and social distancing, will continue to be needed. The findings of this systematic review of publications early in the pandemic suggests that most SARS-CoV-2 infections are not asymptomatic throughout the course of infection.

Preprint
A- en presymptomatische verspreiding lijken wel degelijk een substantiële rol te spelen. Afstand houden en hygiene blijven dus wel belangrijk de komende tijd.
  maandag 4 mei 2020 @ 07:53:16 #282
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192935807
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:41 schreef _I het volgende:
Gisteravond was ethicus Erwin Kompanje bij OP1.

Die pleitte voor; "Niet het nieuwe normaal, maar het tijdelijke abnormaal.'

Vond het al een stuk beter klinken!
Daar ben ik het opzich wel mee eens. Want "het nieuwe normaal" zaait ook wel enorme onrust dat het echt jaren en jaren zo door zal gaan (al dan niet eeuwig). En ook fokkers hier hoor ik daar wel eens over.

Zelf geloof ik daar niet in. En dan is "het tijdelijke normaal" wel een stuk beter :)
pi_192935820
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Stasi 2.0, ze hebben daar wel genoeg ervaring, maar niet dat het toen wat geholpen heeft.

Stel jij traceert 1 op de 5 gevallen, want die andere 4 zijn asymptonisch/mild.

Op het moment dat je de resultaten bekijkt (die besmetting zijn al dagen geleden eerder gepaseerd), zijn die 4 ongedecteerde cases al eigenlijk 16, of waarschijnlijk al meer dan 256. Zodoende zal je dus altijd achter lopen, en wordt je steeds leiper met straks 200.000 man in dienst die bezig zijn puntjes te vangen, terwijl de golf keihard doorknalt, tot aan oma in het bejaardentehuis.
Toch zal het wel gedaan moeten worden, zolang er geen antwoord is op de volgende vragen;
- Waarom worden sommige mensen wel ziek en anderen niet

- Is dit DNA/genetisch
- Bloedtype gedreven
- Zijn er diverse mutaties in omloop die een ander ziektebeeld geven
- Komt dit door vaccinaties uit de ziektetijd
- Is er een verschil tussen ziek worden van Covid als je wel of niet griep hebt
- Wordt het vaker overgedragen op bekenden of vreemden
- Waar vinden onder de huidige maatregelen de meeste besmettingen plaats
- In welke gebieden doen zich op dit moment welke problemen voor; i.e. is iedereen overal even ziek?

En er zullen nog meer vragen zijn die eerst beantwoord moeten worden, voordat je het tracen en onderzoeken los kan laten, lijkt mij.
pi_192935830
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Daar ben ik het opzich wel mee eens. Want "het nieuwe normaal" zaait ook wel enorme onrust dat het echt jaren en jaren zo door zal gaan (al dan niet eeuwig). En ook fokkers hier hoor ik daar wel eens over.

Zelf geloof ik daar niet in. En dan is "het tijdelijke normaal" wel een stuk beter :)
Of je doet normaal en noemt het wat het eigenlijk is; staat van beleg.
pi_192935841
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

"Tijdelijk Abnormaal" zelfs.

Dat toont inderdaad de intentie dat ooit alles weer hetzelfde, of zoveel mogelijk, zal zijn. Met een nieuw normaal verwacht ik een andere wereld aan het einde van dit proces. Dat gecombineerd met alle klimaatdoelen, een overactieve EU, schulden in de landen waar we een unie mee vormen en de spanningen tussen US, China en Rusland zorgt ervoor dat ik heel graag het oude normaal nog als een optie aan het einde van deze tunnel zou willen hebben.
pi_192935890
Ja, alsof het normaal is dat je niet maar je ouders kan of je demente man. Ga es gauw normaal doen met dat soort uitspraken. Dat is dan de leider van het volk.
Maar sowieso hoor, zijn termen zijn niet tof. “Virus wat om zich heengrijpt. Virus wat overspringt.”
Zo werkt het virus niet en je bent angst aan het zaaien. Hou het gewoon bij de feiten, die zijn al kut genoeg.
Go hard or go home
pi_192935897
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:54 schreef _I het volgende:

[..]

Toch zal het wel gedaan moeten worden, zolang er geen antwoord is op de volgende vragen;

- Is dit DNA/genetisch
- Bloedtype gedreven
- In welke gebieden doen zich op dit moment welke problemen voor; i.e. is iedereen overal even ziek?

En er zullen nog meer vragen zijn die eerst beantwoord moeten worden, voordat je het tracen en onderzoeken los kan laten, lijkt mij.
Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in de haalbaarheid van het contact onderzoek zolang dit niet geautomatiseerd is.

Piet die om 10.00 uur in de lokale AH is, en om 13:00 bij de speeltuin.
Vervolgens camera beelde opvragen? Deze mensen proberen te herkennen? Briefjes ophangen met was jij 1,5 week geleden om 10.00 uur in de ah neem dan contact op?
pi_192935900
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:54 schreef _I het volgende:

[..]

- Is dit DNA/genetisch
- Bloedtype gedreven

Het is fictie dat je een virus dat verspreidt als een golf (met miljoenen milde besmettingen) over de samenleving kan stoppen door testen en tracen.

Het probleem is als je overgaat op zulke methodes je mijn inziens gevaarlijk bezig bent. Je loopt constant achter de feiten aan en wilt steeds verder, omdat je denk dat je uiteindelijk wel op een punt kan komen dat je het wel kan controleren. 20.000man die zich daar enkel mee bezig houdt is al gigantisch.

De volgende stap is automatisering, met eindresultaat een Chinees technologisch model met apps.

De bevolking zal op dat moment meegaan, want ze denken dan dat het de enige oplossing is om het tegen te gaan.

Sommige mensen worden wel ziek door slechte weerstand,stress levenswijze, ziektes, ouderdom.
Andere niet, zolang we dat niet onder ogen gaan zien blijven we als een kip zonder kop bezig.
pi_192935915
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 07:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Of je doet normaal en noemt het wat het eigenlijk is; staat van beleg.
Je moet wat om te verbloemen dat je geen haar beter bent als landen als Polen en Hongarije mbt de grondwet aan je reet af te vegen.
pi_192935932
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in de haalbaarheid van het contact onderzoek zolang dit niet geautomatiseerd is.

Piet die om 10.00 uur in de lokale AH is, en om 13:00 bij de speeltuin.
Vervolgens camera beelde opvragen? Deze mensen proberen te herkennen? Briefjes ophangen met was jij 1,5 week geleden om 10.00 uur in de ah neem dan contact op?
Ik geloof niet dat de AH en de speeltuin een risico zijn. Dus hoef je die mensen niet te informeren. Als het goed is hou je in de AH nog steeds 1,5 meter afstand en sta jij in de speeltuin ook niet vlakbij iemand.

Die app zou ook alleen de mensen moeten registreren die langer dan een x-aantal minuten binnen je 1,5 meter komen. Je weet nu ook al wie dat zijn.
pi_192935941
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 01:02 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Die klap komt inderdaad, alleen kan de politiek daar ook weer niet zo heel veel aan doen helaas. Kijk bijvoorbeeld naar Zweden: die houden meer dingen open maar krijgen volgens de centrale bank daar alsnog een gigantische knal van 8 a 10% omdat de wereldhandel goeddeels opdroogt.

Dat gaan wij als handelsland natuurlijk ook heel hard merken, maar we kunnen moeilijk andere dwingen open te gaan.
Onze klap gaat dan ook veel groter worden als 8-10%. Onnodig hard imo.
pi_192935942
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het is fictie dat je een virus dat verspreidt als een golf (met miljoenen milde besmettingen) over de samenleving kan stoppen door testen en tracen.

Het probleem is als je overgaat op zulke methodes je mijn inziens gevaarlijk bezig bent. Je loopt constant achter de feiten aan en wilt steeds verder, omdat je denk dat je uiteindelijk wel op een punt kan komen dat je het wel kan controleren. 20.000man die zich daar enkel mee bezig houdt is al gigantisch.

De volgende stap is automatisering, met eindresultaat een Chinees technologisch model met apps.

De bevolking zal op dat moment meegaan, want ze denken dan dat het de enige oplossing is om het tegen te gaan.

Sommige mensen worden wel ziek door slechte weerstand,stress levenswijze, ziektes, ouderdom.
Andere niet, zolang we dat niet onder ogen gaan zien blijven we als een kip zonder kop bezig.
Die app gaat niet werken met de huidige technologie en zou ook altijd gepaard gaan met onderzoek van het GGD. Dus dan genereert die app een lijst die je met het GGD doorneemt.

Zelfde stappen moeten doorlopen worden, anders krijg je veel te veel valse positieven.

Doel is ook niet om alles 100% in kaart te brengen, het doel is zo veel grip te krijgen dat je voorspellingsmodellen eindelijk iets zinnigs gaan zeggen en we niet langer blind varen.
pi_192935949
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:02 schreef Noek het volgende:
Ja, alsof het normaal is dat je niet maar je ouders kan of je demente man. Ga es gauw normaal doen met dat soort uitspraken. Dat is dan de leider van het volk.
Maar sowieso hoor, zijn termen zijn niet tof. “Virus wat om zich heengrijpt. Virus wat overspringt.”
Zo werkt het virus niet en je bent angst aan het zaaien. Hou het gewoon bij de feiten, die zijn al kut genoeg.
De ergste vind ik: "Dat komt niet door mij. Dat komt doordat virus."
  maandag 4 mei 2020 @ 08:11:24 #294
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192935955
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:05 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Je moet wat om te verbloemen dat je geen haar beter bent als landen als Polen en Hongarije mbt de grondwet aan je reet af te vegen.
Nogal schromelijk overdreven.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 4 mei 2020 @ 08:14:48 #295
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192936006
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:02 schreef Noek het volgende:
Hij bedoelt natuurlijk niet dat het normaal is dat je niet naar je ouders kan of naar je demente man. Feit is dat we misschien wel langer dan een jaar met het virus te maken hebben en dat we niet tot die tijd in een lockdown gaan zitten. We zullen dus moeten gaan wennen in die periode aan een iets andere samenleving dan we gewend zijn (1.5m-maatschappij?). Dat is ons ‘nieuwe normaal’ tot er een vaccin is.
pi_192936033
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:11 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nogal schromelijk overdreven.
De grondwet overtreden vind ik nogal wat. En dan deze overtredingen vastgaan leggen voor langere tijd zonder al teveel tegengeluid.

Klinkt als een eng land. Of een erg dom volk ( dat is wat de meeste hier dan weer denken bij Orban of PIS stemmers)
pi_192936045
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:09 schreef _I het volgende:

[..]

Die app gaat niet werken met de huidige technologie en zou ook altijd gepaard gaan met onderzoek van het GGD. Dus dan genereert die app een lijst die je met het GGD doorneemt.

Zelfde stappen moeten doorlopen worden, anders krijg je veel te veel valse positieven.

Doel is ook niet om alles 100% in kaart te brengen, het doel is zo veel grip te krijgen dat je voorspellingsmodellen eindelijk iets zinnigs gaan zeggen en we niet langer blind varen.
Accepteren dat het niet te controleren is door observatie is het eerste wat men als gemeenschap door moet krijgen.

Zolang je geen grafiek tekent die gebaseerd is op immuniteitsopbouw, en niet afvraagt waarom die op 600.000 stond in 1.5maand blijf je enkel naar data kijken dat je graag wilt zien; een vertekend model van de realiteit.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 08:20:29 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192936055
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hij bedoelt natuurlijk niet dat het normaal is dat je niet naar je ouders kan of naar je demente man. Feit is dat we misschien wel langer dan een jaar met het virus te maken hebben en dat we niet tot die tijd in een lockdown gaan zitten. We zullen dus moeten gaan wennen in die periode aan een iets andere samenleving dan we gewend zijn (1.5m-maatschappij?). Dat is ons ‘nieuwe normaal’ tot er een vaccin is.
Ik vind dat geloof in één vaccin ook altijd lastig bij dit soort ziekten (vergelijkbaar met griep) is het maar de vraag of je een goed vaccin voor elkaar krijgt. Bij griep is het nog niet echt gelukt en is er wel de griepprik maar dat iets heel anders dan een hepatitus B vaccin etc. Bij de griep zitten ze er ook elk jaar net naast, en krijgen mensen die het vaccin hebben gebruikt toch griep.

Er is trouwens ook nooit een goed werkend HIV/AIDS vaccin gemaakt, zo eenvoudig zal het denk ik niet worden. Maar wellicht is het wel zo eenvoudig en dan zou het mooi zijn :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192936058
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat nieuwe normaal past bij de gedachte van groepsimmuniteit en op een bepaald bezettingsniveau van de IC doorakkeren. Wat fout is in mijn gedachte.

We hoeven niet te accepteren dat het op een bepaald niveau doorgaat. Misschien kunnen we met sociale regels, bescherming op plekken waar deze regels niet haalbaar zijn en wat andere aanpassingen de ziekte wel zoveel mogelijk indammen. Dan kan er voor een groot gedeelte teruggegaan worden naar het oude normaal, waarbij sommige elementen ontbreken of tijdelijk worden aangepast.

Als dat vaccin niet komt zit je jaren te wachten op iets, terwijl de wereld zich heeft aangepast naar nieuwe normen, waar niemand voor gekozen heeft.
pi_192936077
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:19 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Accepteren dat het niet te controleren is door observatie is het eerste wat men als gemeenschap door moet krijgen.

Zolang je geen grafiek tekent die gebaseerd is op immuniteitsopbouw, en niet afvraagt waarom die op 600.000 stond in 1.5maand blijf je enkel naar data kijken dat je graag wilt zien; een vertekend model van de realiteit.
Die immuniteit is geen gegeven, de omvang van de populatie die besmet is geweest is niet bekend en de testen zijn nog niet nauwkeurig.

Je zal eerst uit moeten zoeken of die grafiek die jij graag wilt zien wel bestaansrecht heeft in de werkelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')