Ja en de chip?quote:Op maandag 4 mei 2020 01:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De app is dood en begraven. Als hij dat niet al was na het grandioze succes van de appathon deed dat NLalert lek hem wel de das om.
Welke chip?quote:Op maandag 4 mei 2020 01:43 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja en de chip?
Niet lullig bedoelt maar ik zie waar het naar toe gaat en ik hoop zo dat ik ongelijk krijg.
We gaan nog wel veel gekkere dingen over ons heen krijgen. Denken dat we dadelijk ongeschonden en wel allemaal naar buiten kunnen huppelen zit er niet in. De economische fallout tot aan allerlei onschuldige maar ook verstrekkende nieuwe wetten/regels/veranderingen.quote:Op maandag 4 mei 2020 01:43 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja en de chip?
Niet lullig bedoelt maar ik zie waar het naar toe gaat en ik hoop zo dat ik ongelijk krijg.
Ik hoop zo dat je ongelijk krijgt en misschien zijn wij wel doemdenkers, maar ik heb ook hoop op de eigenwijsheid van de Nederlanders.quote:Op maandag 4 mei 2020 01:52 schreef KNAK het volgende:
[..]
We gaan nog wel veel gekkere dingen over ons heen krijgen. Denken dat we dadelijk ongeschonden en wel allemaal naar buiten kunnen huppelen zit er niet in. De economische fallout tot aan allerlei onschuldige maar ook verstrekkende nieuwe wetten/regels/veranderingen.
Dagelijks krijg ik mooie pushberichten binnen rond 14:00. Mensen reageren erop,alsof ze aan het aftellen zijn. Minder, en weer minder..en weer minder. Uiteraard is minder mooi, maar zo lang het geen 0 is zullen wij nooit terug gaan naar het oude. Zelfs als het op een dag 0 is zullen we er nog mee moeten worstelen. De 20e zullen we dus met wat her en der wat aanpassingen gewoon zoals de laatste 2 maanden doormodderen. 2020 kan de prullenbak in, en mogelijk 2021 ook
Bron- en contactonderzoek kan uiteraard ook zonder app. Duurt alleen wat langer en je hebt meer mensen nodig. Het lijkt erop dat de GGD o.a. vrijwilligers (van het Rode Kruis?) wil inzetten. Lekker goedkoop.quote:Op maandag 4 mei 2020 01:32 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel, maar ik ga geen app instaleren en ik laat me niet chippen, ook niet als dat voor de algemene gezondheid beter is.
Doemdenkers..quote:Op maandag 4 mei 2020 01:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat je ongelijk krijgt en misschien zijn wij wel doemdenkers, maar ik heb ook hoop op de eigenwijsheid van de Nederlanders.Ik ben het iig en mijn kinderen ook, buffelen gewoon door.
Klopt, ik ben een realist. Beetje romantisch ookquote:Op maandag 4 mei 2020 02:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
Doemdenkers..
Zodra je je twijfel kenbaar maakt richting je medemens slaat deze 9/10 volledig op hol![]()
![]()
Er zitten teveel haken en ogen aan dit Corona-verhaal. Dat maakt je geen doemdenker maar een realist
Concreet is beton. Echt hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 02:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat doen ze bij honden geloof ik? Maar wordt eens concreet.
Als het ene fout is heb je altijd dat mooie andere nog.... !quote:Op maandag 4 mei 2020 02:05 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Klopt, ik ben een realist. Beetje romantisch ook
Nuancequote:Op maandag 4 mei 2020 02:07 schreef KNAK het volgende:
[..]
Als het ene fout is heb je altijd dat mooie andere nog.... !
0 is totaal niet realistisch. Er zullen altijd mensen sterven aan corona net als dat er nog steeds mensen sterven aan andere varianten van de griep.quote:Op maandag 4 mei 2020 01:52 schreef KNAK het volgende:
[..]
We gaan nog wel veel gekkere dingen over ons heen krijgen. Denken dat we dadelijk ongeschonden en wel allemaal naar buiten kunnen huppelen zit er niet in. De economische fallout tot aan allerlei onschuldige maar ook verstrekkende nieuwe wetten/regels/veranderingen.
Dagelijks krijg ik mooie pushberichten binnen rond 14:00. Mensen reageren erop,alsof ze aan het aftellen zijn. Minder, en weer minder..en weer minder. Uiteraard is minder mooi, maar zo lang het geen 0 is zullen wij nooit terug gaan naar het oude. Zelfs als het op een dag 0 is zullen we er nog mee moeten worstelen. De 20e zullen we dus met wat her en der wat aanpassingen gewoon zoals de laatste 2 maanden doormodderen. 2020 kan de prullenbak in, en mogelijk 2021 ook
0 gaat ook niet gebeuren, maar wat zal dan in de ogen van figuren als Rutte dan wel realistisch zijn?quote:Op maandag 4 mei 2020 02:12 schreef Michie_ het volgende:
[..]
0 is totaal niet realistisch. Er zullen altijd mensen sterven aan corona net als dat er nog steeds mensen sterven aan andere varianten van de griep.
https://www.ncbi.nlm.nih.(...)4384/pdf/ciaa424.pdfquote:Summary: In this cluster, 12 Covid-19 cases (one asymptomatic) were linked to one single index case. One child, co-infected with other respiratory viruses, attended three schools while symptomatic, but did not transmit the virus, suggesting potential different transmission dynamics in children.
(...)
Particularly, the infected child, despite interactions with a large number of contacts in different schools, did not transmit the disease, as evidenced by the large number of negative results of his tested contacts. However, the high proportion of picornavirus and influenza infections among his contacts at the schools indicated transmission of those viruses within those settings. Similarly, we observed that the family cluster allowed the dissemination of picornaviruses or influenza A viruses in the 3 children, while SARS-CoV-2 was detected in only one child. These two observations suggest that picornavirus and influenza infections are more easily transmitted than SARS-CoV-2. It is possible that viral interference in the host may impact the individual susceptibility to another viral respiratory infection as observed during the 2009 influenza pandemic and other winter seasons between A(H1N1) influenza virus and RSV (26-27). It is also possible that the very low viral load of the pediatric case and the subsequent lack of transmission might be related to his co-infection and the co-circulation of respiratory viruses. Viral load was only tested 8 days after his onset of symptoms.The child continued his normal activities and interactions as his symptoms were mild. Current evidence indicates that children develop Covid-19 less often than adults and the clinical manifestations of the disease are milder (28-30). The above suggest that children, being less likely to be infected and more likely to develop mild disease, may play a less important role in the transmission of this novel virus.
Met welk nut wanneer er honderdduizenden en misschien zelfs een paar miljoen asymptomatisch rondlopen?quote:Op maandag 4 mei 2020 00:59 schreef trein2000 het volgende:
Van de mensen die je positief test? Ik zou gewoon permanente teststraten optuigen voor mensen met een hoge kans op besmetting.
Als er een paar miljoen asymptomatisdh rondlopen dooft de boel zo uit. Daar geloof ik niks van. Bron?quote:Op maandag 4 mei 2020 03:31 schreef Za het volgende:
[..]
Met welk nut wanneer er honderdduizenden en misschien zelfs een paar miljoen asymptomatisch rondlopen?
Het hele idee van contacttracing is verdere besmetting te stoppen door alle contacten na te lopen en in quarantaine te zetten. Wanneer er meer besmette personen rondlopen dan je ooit zal kunnen testen heeft het geen enkele zin om te contacttracen.
In Groningen lukt het zorgpersoneel testen wel aardig. Misschien moeten ze gewoon eens kijken naar een andere provincie ipv naar andere landen.quote:Op maandag 4 mei 2020 06:30 schreef Gehrman het volgende:
Ik lees net dat ze in Duitsland vol aan het inzetten zijn op testen en traceren. Ze hebben 20.000 man verworven om contactonderzoek te doen en ze hebben zat testmateriaal. Hier lopen we nog steeds te kutten met missende vloeistofjes en kunnen we nauwelijks het zorgpersoneel testen. We lopen echt hopeloos achter. Op deze manier kun je nooit een fatsoenlijke exit-strategie organiseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |