abonnement Unibet Coolblue
pi_192824573
Paar maanden terug had ik een discussie met een groepje kennissen waarbij 1 van hen nogal onvriendelijk tegen me deed. Ik peilde later bij een andere gezamenlijke vriend waarom hij zo deed. Kreeg ik doodleuk antwoord dat hij 'hekel heeft aan mensen die niet werken'.

Komt erop neer dat hij groepen mensen dus over één kam scheert, ik beoordeeld wordt op het feit of ik werk en niet op mijn persoonlijkheid.

Als het nou hekel aan moslims, of hekel aan gekleurden was de wereld te klein... maar een hekel aan niet werkenden lijkt nog altijd sociaal geaccepteerd.

Hoe moet ik hierop reageren?
pi_192824584
Gaan werken.
Ik was hier...
  maandag 27 april 2020 @ 09:13:58 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
  maandag 27 april 2020 @ 09:14:19 #4
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192824595
Maar trek je uitkering
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_192824604
Aha, dit verklaart wel waarom je zo onpopulair bent bij de vrouwtjes zoals je altijd aangeeft. Die willen geen werkloze niksnut.
pindazakje
pi_192824605
Hangt van de reden af waarom iemand niet werkt.

Als iemand echt een goede reden heeft om niet te werken zul je mij niet horen, heb ik eerder medelijden met die persoon. Als iemand wel kan werken maar niet wil of niet genoeg zijn of haar best doet heb ik ook een hekel aan. Dat is egoistisch en asociaal om te profiteren van alle andere hard werkenden.
Wees altijd een eersteklas uitgave van jezelf, nooit een tweede klas weergave van een ander
pi_192824611
Lijkt mij dat de reden waarom iemand niet werkt ook best belangrijk is. Nogal een verschil tussen een moeder van 3 kinderen die thuis blijft, een persoon in de WIA of iemand die gewoon niet wíl werken en zijn/haar handje maar op houdt omdat dat zo makkelijk is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 april 2020 @ 09:16:46 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824615
Hij zal vooral een hekel aan mensen met een uitkering hebben, lijkt me sterk dat hij een hekel heeft aan de ondernemer die zijn bedrijf voor 450 miljoen heeft verkocht er er nu van zit te genieten hoe fantastisch dat is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192824617
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Aha, dit verklaart wel waarom je zo onpopulair bent bij de vrouwtjes zoals je altijd aangeeft. Die willen geen werkloze niksnut.
Dat klopt overigens wel. Hele tijd geleden onderzoek gelezen en het was één van de minst aantrekkelijke eigenschappen in een partner en vrouwen vonden het nog veel erger dan mannen. 9 op de 10 vrouwen zou geen relatie willen met een man zonder werk :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192824618
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Aha, dit verklaart wel waarom je zo onpopulair bent bij de vrouwtjes zoals je altijd aangeeft. Die willen geen werkloze niksnut.
pi_192824619
Snap het wel. Ik heb ook een hekel aan mensen die wel kunnen werken maar het vertikken. Vooral als ze over iedereen en alles lopen te klagen. :r
pi_192824627
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:15 schreef Telefono het volgende:
Hangt van de reden af waarom iemand niet werkt.

Als iemand echt een goede reden heeft om niet te werken zul je mij niet horen, heb ik eerder medelijden met die persoon. Als iemand wel kan werken maar niet wil of niet genoeg zijn of haar best doet heb ik ook een hekel aan. Dat is egoistisch en asociaal om te profiteren van alle andere hard werkenden.
Nee, heb hem niet verteld over mijn ziekte. Voelde me niet prettig als ik me kwetsbaar op zou stellen terwijl ik alleen maar kortzichtige opmerkingen krijg. De persoon in kwestie gaat geen confrontatie uit de weg is kan nogal bot overkomen. Kreeg ook te horen dat verschillende mensen niet meer met hem willen praten, desondanks is hij nog altijd vrij populair in de groep.
pi_192824635
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:16 schreef Isabeau het volgende:
Lijkt mij dat de reden waarom iemand niet werkt ook best belangrijk is. Nogal een verschil tussen een moeder van 3 kinderen die thuis blijft, een persoon in de WIA of iemand die gewoon niet wíl werken en zijn/haar handje maar op houdt omdat dat zo makkelijk is.
Ik kan je verzekeren dat dat vies tegen valt.
  maandag 27 april 2020 @ 09:19:26 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192824639
Lijkt me een idioot.

Ik snap dat je zou kunnen haten op een stereotype drugsdealertje/wietkwekertje die makkelijk zou kunnen werken, maar het gros van mensen in uitkeringen hebben daadwerkelijk een vorm van een arbeidshandicap.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192824645
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik kan je verzekeren dat dat vies tegen valt.
Mwoah, beetje zwart er naast werken en je komt al een eind met een redelijk inkomen.

Maar dan nog denk ik dat de meeste mensen met een uitkering gewoon pech hebben en wel willen werken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 april 2020 @ 09:20:27 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824649
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:16 schreef Isabeau het volgende:
Lijkt mij dat de reden waarom iemand niet werkt ook best belangrijk is. Nogal een verschil tussen een moeder van 3 kinderen die thuis blijft, een persoon in de WIA of iemand die gewoon niet wíl werken en zijn/haar handje maar op houdt omdat dat zo makkelijk is.
Dat soort figuren doen wel graag alsof ze arts zijn en ook nog een kennis hebben van de casus en dus denken te kunnen beslissen dat die WIA onterecht is toegekend.
Dat ze het systeem van het bepalen van het arbeidsongeschiktheidspercentage niet eens snappen, laat staan enige relevante medische kennis hebben doet er niet toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192824652
Het valt mij op dat er soms zo kortzichtig geoordeeld wordt zonder de persoon met het achterliggende dossier met details te kennen. Ik wil ook niet heel mijn medisch dossier op straat gooien.
pi_192824671
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef osodevo het volgende:
Het valt mij op dat er soms zo kortzichtig geoordeeld wordt zonder de persoon met het achterliggende dossier met details te kennen. Ik wil ook niet heel mijn medisch dossier op straat gooien.
Trek het je toch niet zo aan. Dat soort figuren oordeelt waarschijnlijk sowieso heel snel. En ik zou me zeker niet gaan verdedigen bij zo iemand. Is je energie niet waard.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192824679
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mwoah, beetje zwart er naast werken en je komt al een eind met een redelijk inkomen.


Tuurlijk, maar daar gaat het hier niet om. Mensen denken blijkbaar nog steeds dat een uitkering vangen easy peasy is. Lang leve de lol enzo.

Ik hoop dat ik nooit in de bijstand kom. Geen pretje.
pi_192824680
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:18 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nee, heb hem niet verteld over mijn ziekte. Voelde me niet prettig als ik me kwetsbaar op zou stellen terwijl ik alleen maar kortzichtige opmerkingen krijg.
Bij ziekte dus overmacht is het een ander verhaal. Maar als je gewoon gezond maar te lui bent. :') En je bent een ander niks verplicht om over je redenen te praten. Dat is privé. Waarschijnlijk is het gewoon een lul.
  maandag 27 april 2020 @ 09:24:10 #21
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_192824698
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef osodevo het volgende:
Het valt mij op dat er soms zo kortzichtig geoordeeld wordt zonder de persoon met het achterliggende dossier met details te kennen. Ik wil ook niet heel mijn medisch dossier op straat gooien.
Zegt vooral veel over dat soort mensen... Ik zou me er niet druk over maken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192824710
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

Tuurlijk, maar daar gaat het hier niet om. Mensen denken blijkbaar nog steeds dat een uitkering vangen easy peasy is. Lang leve de lol enzo.

Ik hoop dat ik nooit in de bijstand kom. Geen pretje.
Lijkt me een nachtmerrie :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192824721
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:18 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nee, heb hem niet verteld over mijn ziekte. Voelde me niet prettig als ik me kwetsbaar op zou stellen terwijl ik alleen maar kortzichtige opmerkingen krijg. De persoon in kwestie gaat geen confrontatie uit de weg is kan nogal bot overkomen. Kreeg ook te horen dat verschillende mensen niet meer met hem willen praten, desondanks is hij nog altijd vrij populair in de groep.
Dan snap ik dat het moeilijk voor je is. Lastig is dat dan inderdaad. Maar hem rustig uitleggen moet wel kunnen dan toch...
Wees altijd een eersteklas uitgave van jezelf, nooit een tweede klas weergave van een ander
pi_192824729
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zegt vooral veel over dat soort mensen... Ik zou me er niet druk over maken.
Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
  maandag 27 april 2020 @ 09:28:32 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192824754
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef osodevo het volgende:

[..]

Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
Misschien eens van het idee afstappen dat je het iedereen naar zijn of haar zin moet maken? Laat hem lekker in de stront zakken.
  maandag 27 april 2020 @ 09:29:11 #26
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_192824759
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef osodevo het volgende:

[..]

Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
Ik zou hem zeggen dat hij jou niet kent, je situatie niet, en dat je het het niet fijn vindt hoe hij doet.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192824778
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:25 schreef Telefono het volgende:

[..]

Dan snap ik dat het moeilijk voor je is. Lastig is dat dan inderdaad. Maar hem rustig uitleggen moet wel kunnen dan toch...
Ik voel me er niet prettig bij. Het is geen sympathieke gozer... vind het al moeilijk om over mijn problemen te praten bij mensen die ik vertrouw maar als ik alles aan hem moet vertellen ben ik bang om alleen maar meer aangevallen te worden.

Aan de andere kant geeft hij zelf nauwelijks openheid over zijn persoonlijke leven. Hoe hiermee omgaan, dat ik met de billen bloot moet gaan en mezelf verantwoorden in de hoop aardig gevonden te worden.
  maandag 27 april 2020 @ 09:30:40 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824779
Waar komt dat toch vandaan, dat je gewoon in de bijstand kunt gaan zitten als je geen zin hebt om te werken, uit 1970 ofzo?
Al sinds de jaren 90 worden ook alleenstaande moeders in de bijstand gestimuleerd weer zo rap mogelijk aan het werk te gaan.

De laatste 10 jaar hebben ze zelfs allerlei projecten om mensen weer aan het werk te krijgen, op de grens van slavenarbeid, die tewerkstelling.

Als je maar enigszins de capaciteiten hebt zelf een baan te vinden dan doe je dat liever dan naar zo'n tewerkstellingsproject moeten op straffe van het verlies van (een deel van) je bijstandsuitkering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 april 2020 @ 09:33:01 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192824810
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef osodevo het volgende:

[..]

Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
Steek een middelvinger op, geef hem een klap in zijn gezicht, scheld hem de huid vol, en ga verder met je leven.

Waarom wil je aardig gevonden worden terwijl hij naar tegen je heeft gedaan?

Serieus, als je je hier al druk om moet maken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 27 april 2020 @ 09:33:43 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824820
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef osodevo het volgende:

[..]

Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
Waarom de moeite nemen? Is hij arts? Heeft hij de kennis die nodig is om een correcte conclusie te trekken als hij je ziekte en dossier wel zou kennen?

Iemand die zo vooringenomen is is gewoon een lul, en dat verandert echt niet als jij hem vertelt wat er aan de hand is.
Zolang je nog kunt lopen, lezen en typen zal hij wel vinden dat je wel gebruiksaanwijzingen voor het kweken van bonsaiboompjes kunt schrijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 april 2020 @ 09:34:32 #31
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192824837
Tja, voor veel mensen die niet werken heb ik ook geen respect. We moeten allemaal ons steentje bijdragen. Doe je aan vrijwilligerswerk TS?
  maandag 27 april 2020 @ 09:34:51 #32
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192824841
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:15 schreef Telefono het volgende:
Hangt van de reden af waarom iemand niet werkt.

Als iemand echt een goede reden heeft om niet te werken zul je mij niet horen, heb ik eerder medelijden met die persoon. Als iemand wel kan werken maar niet wil of niet genoeg zijn of haar best doet heb ik ook een hekel aan. Dat is egoistisch en asociaal om te profiteren van alle andere hard werkenden.
@itsthebradgehere
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_192824893
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom de moeite nemen? Is hij arts? Heeft hij de kennis die nodig is om wel een correcte conclusie te trekken als hij je ziekte en dossier wel zou kennen?

Iemand die zo vooringenomen is is gewoon een lul, en dat verandert echt niet als jij hem vertelt wat er aan de hand is.
Zolang je nog kunt lopen, lezen en typen zal hij wel vinden dat je wel gebruiksaanwijzingen voor het kweken van bonsaiboompjes kunt schrijven.
Dat komt dat ik moeite heb om grenzen te stellen en de confrontatie aan te gaan. Veel te veel pleasen in de hoop aardig gevonden te worden.

Want ja, kennelijk voelen veel mensen aan dat ik een kwetsbaar persoon en proberen daarvan een soort misbruik te maken.
pi_192824894
En wat heb jij dan waarom jij niet kan werken?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 27 april 2020 @ 09:45:08 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824982
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:15 schreef Telefono het volgende:
Hangt van de reden af waarom iemand niet werkt.

Als iemand echt een goede reden heeft om niet te werken zul je mij niet horen, heb ik eerder medelijden met die persoon. Als iemand wel kan werken maar niet wil of niet genoeg zijn of haar best doet heb ik ook een hekel aan. Dat is egoistisch en asociaal om te profiteren van alle andere hard werkenden.
Punt is een beetje dat iemand dus zijn/haar privacy moet opgeven door jou te vertellen wat er allemaal met hem/haar mis is zodat jij vervolgens, ongehinderd door enige medische kennis, kunt besluiten of het allemaal ernstig genoeg is voor jou.

Ga er maar vanuit dat wie nu nog WAO/WIA heeft absoluut een goede reden heeft, na de herkeuringen van 2004 (bij de invoering van de WIA) is daar een behoorlijke slachting aangericht, ik ben er ook vrij zeker van dat een deel ten onrechte in de bijstand terecht is gekomen.

En dan is er nog de Wajong... het idee dat het gros in de Wajong zit omdat ze niet met autoriteit kunnen omgaan is ook wat achterhaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 april 2020 @ 09:45:30 #36
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192824987
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:30 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik voel me er niet prettig bij. Het is geen sympathieke gozer... vind het al moeilijk om over mijn problemen te praten bij mensen die ik vertrouw maar als ik alles aan hem moet vertellen ben ik bang om alleen maar meer aangevallen te worden.

Aan de andere kant geeft hij zelf nauwelijks openheid over zijn persoonlijke leven. Hoe hiermee omgaan, dat ik met de billen bloot moet gaan en mezelf verantwoorden in de hoop aardig gevonden te worden.
Waarom probeer je hem dan nog bevriend te houden?
  maandag 27 april 2020 @ 09:47:27 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192825011
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat komt dat ik moeite heb om grenzen te stellen en de confrontatie aan te gaan. Veel te veel pleasen in de hoop aardig gevonden te worden.

Want ja, kennelijk voelen veel mensen aan dat ik een kwetsbaar persoon en proberen daarvan een soort misbruik te maken.
En, wat heb je eraan als een lul je aardig vindt?

Het blijft gewoon een lul van een vent natuurlijk, dat weet je immers al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 april 2020 @ 09:48:49 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192825029
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 09:45 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Waarom probeer je hem dan nog bevriend te houden?
Dit ja. Ik snap eigenlijk het hele probleem niet. Mensen die onaardig tegen mij doen (om wat voor reden dan ook) ga ik echt geen energie in steken.
pi_192825032
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is een beetje dat iemand dus zijn/haar privacy moet opgeven door jou te vertellen wat er allemaal met hem/haar mis is zodat jij vervolgens, ongehinderd door enige medische kennis, kunt besluiten of het allemaal ernstig genoeg is voor jou.

Ga er maar vanuit dat wie nu nog WAO/WIA heeft absoluut een goede reden heeft, na de herkeuringen van 2004 (bij de invoering van de WIA) is daar een behoorlijke slachting aangericht, ik ben er ook vrij zeker van dat een deel ten onrechte in de bijstand terecht is gekomen.

En dan is er nog de Wajong... het idee dat het gros in de Wajong zit omdat ze niet met autoriteit kunnen omgaan is ook wat achterhaald.
Maar het type uitkering/bijstand vrijgeven hangt dan weer niet samen met een stukje privacy opgeven? Bij zo'n lul als in de OP zou ik dat ook mooi achterwege laten.
  maandag 27 april 2020 @ 09:49:38 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192825046
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:48 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar het type uitkering/bijstand vrijgeven hangt dan weer niet samen met een stukje privacy opgeven? Bij zo'n lul als in de OP zou ik dat ook mooi achterwege laten.
Oh absoluut.

Maar je mag dus aannemen dat de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen gewoon terecht zijn.
En wie in de bijstand zit wordt wel tewerkgesteld als dat maar half kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 april 2020 @ 09:52:33 #41
338319 ZarB
Piña colada
pi_192825097
Je hebt nogal de neiging om in de slachtofferrol te schieten. Iets wat niet aan jou geadresseerd is weet je zo te draaien dat je het als persoonlijke belediging ziet. Iets om aan te werken?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192825108
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 09:45 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Waarom probeer je hem dan nog bevriend te houden?
Omdat het best een overheersend persoon is, in positieve zin 'erg aanwezig'. Zo'n iemand valt dus niet te negeren zonder verbinding met de groep te verliezen.
  maandag 27 april 2020 @ 09:55:28 #43
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192825152
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef osodevo het volgende:

[..]

Omdat het best een overheersend persoon is, in positieve zin 'erg aanwezig'. Zo'n iemand valt dus niet te negeren zonder verbinding met de groep te verliezen.
Wat vind de rest van de groep van hem dan? Als hij werkelijk zo onsympathiek zou zijn dan zouden zij hem ook niet mogen toch?
  maandag 27 april 2020 @ 09:55:30 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192825154
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:39 schreef HSG het volgende:
En wat heb jij dan waarom jij niet kan werken?
Gaat je geen fuck aan. (Ik help TS even om van zich af te bijten)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192825184
confrontatie gewoon aangaan, als iemand je afzeikt.

gewoon wel zeggen wat je hebt en dat je dus niet KAN werken.

kortom; leer jezelf te verdedigen.

of, trek je er niks van aan, wat maakt jou het nou uit wat een of andere debiel van jou vind.. jij vind hem toch ook gewoon een lul?
pi_192825236
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:57 schreef pokkerdepok het volgende:
confrontatie gewoon aangaan, als iemand je afzeikt.

gewoon wel zeggen wat je hebt en dat je dus niet KAN werken.

kortom; leer jezelf te verdedigen.

of, trek je er niks van aan, wat maakt jou het nou uit wat een of andere debiel van jou vind.. jij vind hem toch ook gewoon een lul?
Waarom zou hij zeggen waarom hij niet kan werken? Dat gaat die man geen zak aan. :?
Beter zegt hij dat hij een gegronde reden heeft voor zijn (tijdelijke) uitkering en dat zolang die man geen keuringsarts oid is, elk woord op dit vlak dikke onzin van hem is.
pi_192825249
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:55 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Wat vind de rest van de groep van hem dan? Als hij werkelijk zo onsympathiek zou zijn dan zouden zij hem ook niet mogen toch?
Zij vinden het ook een beetje kort door de bocht. Omdat hij de smaakmaker is en 'leidend' nemen zij dat maar voor lief.
  maandag 27 april 2020 @ 10:00:34 #48
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192825255
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:59 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Waarom zou hij zeggen waarom hij niet kan werken? Dat gaat die man geen zak aan. :?
Beter zegt hij dat hij een gegronde reden heeft voor zijn (tijdelijke) uitkering en dat zolang die man geen keuringsarts oid is, elk woord op dit vlak dikke onzin van hem is.
Nouja wanneer je in dezelfde vriendengroep zit dan is een beetje uitleg wel gewenst om begrip te krijgen vind je niet?
pi_192825279
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:00 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Nouja wanneer je in dezelfde vriendengroep zit dan is een beetje uitleg wel gewenst om begrip te krijgen vind je niet?
Bij zo iemand als TS omschrijft is begrip een nogal onbekend begrip. :+
pi_192825549
@osodevo: Die vervelende "vriend" heeft waarschijnlijk een hekel aan (mensen die niet) werken. Heb je daar al eens aan gedacht? Als je intelligent bent, talent hent en veel verdient, of als je je passies verwezenlijkt, dan is werken denk ik wel leuk. Maar als je met enorme tegenzin je 40-urige werkweek volmaakt omdat het moet en je nu eenmaal niks beters kan, terwijl een deel van jouw salaris wordt gebruikt om iemand die ook niks anders kan, maar ook het klotewerk kennelijk niet om een reden die onduidelijk is maar diegene liever voor zich wil houden, onderdak eten en prostitueebezoek enz. te bieden ja dan kan ik mij de frustratie goed voorstellen.
Overigens werk ik zelf ook niet, maar ik schaam me er dood voor. Haatte bepaalde aspecten van mijn vorige baan omdat ik daar zo slecht in was. Maar goed, de moderne slavernij is hier beter dan in Afrika I guess.
Als jij niet wilt uitleggen waarom je niet kunt werken aan iemand die jou mede met waarschijnlijk tegenzin onderhoud, hoe kun je dan ooit begrip op dat gebied van diegene verwachten?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192825614
@osodevo volgens mij heb je een aantal keer aangeven dat je wel kán werken, maar dit niet wilt omdat het je te weinig oplevert. Dat vind ik eerlijk gezegd ook een rare redenatie. Als je kan werken, dan hoor je ook te werken naar mijn mening.

Als je echt niet kan werken, is het natuurlijk een ander verhaal.
  maandag 27 april 2020 @ 10:24:30 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192825620
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:23 schreef wielrennerdt het volgende:
@osodevo volgens mij heb je een aantal keer aangeven dat je wel kán werken, maar dit niet wilt omdat het je te weinig oplevert.
Dat is niet zo netjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192825627
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:19 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Als jij niet wilt uitleggen waarom je niet kunt werken aan iemand die jou mede met waarschijnlijk tegenzin onderhoud, hoe kun je dan ooit begrip op dat gebied verwachten?
Ik ben zoals veel mensen nogal conflictontwijkend en wil niet de confrontatie aangaan om zo ruzie te krijgen. Ruzie maken is niet mijn sterkste punt, omdat je van zo'n iemand toch niet kan winnen. Vergeet niet dat ik geen sterke positie binnen de groep heb.
pi_192825639
Zeg dat je miljonair bent
  maandag 27 april 2020 @ 10:25:53 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192825640
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:24 schreef osodevo het volgende:
Ruzie maken is niet mijn sterkste punt, omdat je van zo'n iemand toch niet kan winnen.
Hoezo niet?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 27 april 2020 @ 10:28:13 #56
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192825674
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:24 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik ben zoals veel mensen nogal conflictontwijkend en wil niet de confrontatie aangaan om zo ruzie te krijgen. Ruzie maken is niet mijn sterkste punt, omdat je van zo'n iemand toch niet kan winnen. Vergeet niet dat ik geen sterke positie binnen de groep heb.
Waarom zou je ruzie maken als je uitlegt waardoor je niet kan werken? Het zou tot een discussie kunnen komen, maar dat is niet erg.
pi_192825676
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:23 schreef wielrennerdt het volgende:
@:osodevo volgens mij heb je een aantal keer aangeven dat je wel kán werken, maar dit niet wilt omdat het je te weinig oplevert. Dat vind ik eerlijk gezegd ook een rare redenatie. Als je kan werken, dan hoor je ook te werken naar mijn mening.

Als je echt niet kan werken, is het natuurlijk een ander verhaal.
Nee hoor

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Omdat ik introvert ben versus iemand die heel expressief en en verbaal aardig kan uithalen. Veel mensen kiezen liever voor de tactiek om stil te zitten als je geschoren wordt dan de confrontatie aangaan.
pi_192825677
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:23 schreef wielrennerdt het volgende:
@:osodevo volgens mij heb je een aantal keer aangeven dat je wel kán werken, maar dit niet wilt omdat het je te weinig oplevert.
Hoe is dit nog mogelijk in Nederland tegenwoordig? Via de legale weg dan.
pi_192825692
- Nee, daar gaan we het niet over hebben -

[ Bericht 91% gewijzigd door CoolGuy op 27-04-2020 11:07:39 ]
pi_192825756
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nee hoor
[..]

Omdat ik introvert ben versus iemand die heel expressief en en verbaal aardig kan uithalen. Veel mensen kiezen liever voor de tactiek om stil te zitten als je geschoren wordt dan de confrontatie aangaan.
Je hebt dat letterlijk een aantal keer gezegd. Dat het minder op zou leveren dan een uitkering en dat je daarom niet werkt. Of omdat het naar je bewindvoerder zou gaan en je er zelf niet van kan profiteren.

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:08 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin, al het inkomen gaat naar de bewindvoerder. Daarnaast moet ik ook eten en als het weekgeld niet op tijd gestort wordt heeft dat grote gevolgen.


[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2020 10:35:27 ]
  maandag 27 april 2020 @ 10:35:53 #61
338319 ZarB
Piña colada
pi_192825782
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:34 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Je hebt dat letterlijk een aantal keer gezegd. Dat het minder op zou leveren dan een uitkering en dat je daarom niet werkt. Of omdat het naar je bewindvoerder zou gaan en je er zelf niet van kan profiteren.
[..]

Dat zou best wel in het plaatje passen.

Dat zie je vaak bij de mensen met een Wajong.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 27 april 2020 @ 10:36:04 #62
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192825785
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:34 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Je hebt dat letterlijk een aantal keer gezegd. Dat het minder op zou leveren dan een uitkering en dat je daarom niet werkt. Of omdat het naar je bewindvoerder zou gaan en je er zelf niet van kan profiteren.
[..]

En nu komt de aap uit de mouw.
pi_192825788
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:34 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Je hebt dat letterlijk een aantal keer gezegd. Dat het minder op zou leveren dan een uitkering en dat je daarom niet werkt. Of omdat het naar je bewindvoerder zou gaan en je er zelf niet van kan profiteren.
[..]

Niet teveel energie in duwen vriend.
Ts is behoorlijk kansloos.
Ik was hier...
pi_192825804
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:34 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Je hebt dat letterlijk een aantal keer gezegd. Dat het minder op zou leveren dan een uitkering en dat je daarom niet werkt. Of omdat het naar je bewindvoerder zou gaan en je er zelf niet van kan profiteren.
[..]

Dat bedoelde ik meer in algemene zin. Je inkomen of dat nou uit werk is of uitkering gaat naar de bewindvoerder inderdaad.
pi_192825813
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:37 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik meer in algemene zin. Je inkomen of dat nou uit werk is of uitkering gaat naar de bewindvoerder inderdaad.
Gozer, je hebt echt vaker gezegd dat je niet werkt om die reden. Heb geen zin om een citaat te zoeken maar weet 95% zeker dat je dat gezegd hebt.
pi_192825827
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:38 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Gozer, je hebt echt vaker gezegd dat je niet werkt om die reden. Heb geen zin om een citaat te zoeken maar weet 95% zeker dat je dat gezegd hebt.
Dat staat los van deze discussie. Dit gaat over mensen die oordelen zonder het dossier te kennen.
pi_192825835
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat staat los van deze discussie. Dit gaat over mensen die oordelen zonder het dossier te kennen.
Die mensen zul je altijd hebben, deal ermee.

Bovendien maak je jezelf ook volop schuldig aan ongefundeerde oordelen, zeker als het vrouwen betreft :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2020 10:42:54 ]
pi_192825851
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat staat los van deze discussie. Dit gaat over mensen die oordelen zonder het dossier te kennen.
Staat helemaal niet los van de discussie chef. Je vindt het vervelend als mensen oordelen over mensen die niet werken (terwijl ze het wel kunnen). Vervolgens werk je zelf niet en zit je te klagen over iets terwijl je deze hele discussie kon vermijden door wel gewoon te werken (ondanks dat het geld dan naar je bewindvoerder zou gaan).
  maandag 27 april 2020 @ 10:43:48 #69
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192825897
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat staat los van deze discussie. Dit gaat over mensen die oordelen zonder het dossier te kennen.
Als mensen wel het dossier kennen, namelijk dat je ervoor kiest om niet te werken "want het heeft geen zin", zouden ze precies hetzelfde oordelen. En terecht deze keer.
pi_192825903
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:39 schreef Chia het volgende:

[..]

Die mensen zul je altijd hebben, deal ermee.

Bovendien maak je jezelf ook volop schuldig aan ongefundeerde oordelen, zeker als het vrouwen betreft :')

Daar heb je gelijk in, want ik oordeel naar aanleiding van eigen ervaringen. Dat is fout.
pi_192826078
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:44 schreef osodevo het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, want ik oordeel naar aanleiding van eigen ervaringen. Dat is fout.
En wie weet oordeelt de persoon uit de OP ook wel op basis van eigen ervaring met werkschuwe personen.
pi_192826106
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2020 10:58 schreef Chia het volgende:

[..]

En wie weet oordeelt de persoon uit de OP ook wel op basis van eigen ervaring met werkschuwe personen.
Dat kan, maar om dat zo direct te uiten vind ik nogal respectloos.
  maandag 27 april 2020 @ 11:02:47 #73
338319 ZarB
Piña colada
pi_192826143
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:44 schreef osodevo het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, want ik oordeel naar aanleiding van eigen ervaringen. Dat is fout.
Dat doet ie niet direct. Jij hebt daar om gezeurd bij je andere vrienden.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192826152
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:02 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dat doet ie niet direct. Jij hebt daar om gezeurd bij je andere vrienden.
Hoe weet jij dat nou? Ik hem 'm amper.
  maandag 27 april 2020 @ 11:04:19 #75
338319 ZarB
Piña colada
pi_192826163
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat staat los van deze discussie. Dit gaat over mensen die oordelen zonder het dossier te kennen.
Maar het zou trouwens zomaar kunnen dat die kerel in kwestie wel weet dat jij liever niet werkt omdat dat je minder zou opleveren. Dan snap ik zijn mening wel.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 27 april 2020 @ 11:05:02 #76
338319 ZarB
Piña colada
pi_192826172
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:03 schreef osodevo het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou? Ik hem 'm amper.
Dat zeg je toch in je OP?

Je kennis deed kut dus heb je bij anderen gevraagd wat de reden was. Die kennis heeft dat dus niet direct tegen jou gezegd.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192826193
Ga dan nog meer werken. Op die manier kom je minder in contact met mensen die niet werken.

Tenzij je voor het UWV werkt ofzo, maar dan zou je wel serieus issues hebben.
pi_192826195
Opvallend genoeg kun je hier wel op iedereen reageren met argumenten. En hoe erg is het om eens een discussie te verliezen? Wees de mindere dan, maar alles ontwijken is geen oplossing.
pi_192826211
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:05 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dat zeg je toch in je OP?

Je kennis deed kut dus heb je bij anderen gevraagd wat de reden was. Die kennis heeft dat dus niet direct tegen jou gezegd.
Ja maar ik heb altijd vriendelijk tegen hem gedaan en dan vind ik het zo naar dat hij zo naar doet alleen omdat ik kennelijk niet werk.
pi_192826254
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:00 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat kan, maar om dat zo direct te uiten vind ik nogal respectloos.
Hoezo?
pi_192826318
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:08 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ja maar ik heb altijd vriendelijk tegen hem gedaan en dan vind ik het zo naar dat hij zo naar doet alleen omdat ik kennelijk niet werk.
Dat 'soort' mensen kan alleen maar succesvol zijn als ze een 'publiek' hebben. Maar mensen in het 'publiek' die zelf niet succesvol zijn, dragen niet bij aan zijn succes. Trek het je niet aan. Zie het als een overwinning dat je je niet laat gebruiken voor een ander zijn succes.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_192826424
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:16 schreef Koral het volgende:
Dat 'soort' mensen kan alleen maar succesvol zijn als ze een 'publiek' hebben. Maar mensen in het 'publiek' die zelf niet succesvol zijn, dragen niet bij aan zijn succes. Trek het je niet aan. Zie het als een overwinning dat je je niet laat gebruiken voor een ander zijn succes.
Maar ja goed wat is succes. Is het succesvol als je net iets meer verdient dan een uitkering maar nooit hogerop zal komen of zelf geen doorgroeimogelijkheid kan creeren, net goed genoeg bent om aangenomen te worden maar alsnog slechter dan al je collega's, terwijl je ook geen maarschappelijke zingeving hebt in het werk en in je vrije tijd alleen maar aan het bijkomen bent (naast alle shit om te voorkomen dat mensen je beschuldigen dat je vermoeidheid en depressie je eigen schuld is - zoals sporten en mediteren enz.) bijv.?
Is dat succesvol? Misschien ben ik te pessimistisch en waarschijnlijk is die persoon uit de OP niet zo. Maar niet alle werkenden zijn hetzelfde.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192826462
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:08 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ja maar ik heb altijd vriendelijk tegen hem gedaan en dan vind ik het zo naar dat hij zo naar doet alleen omdat ik kennelijk niet werk.
Ik zou toch aangeven dat je zijn houding niet prettig vindt. Je kunt het erop houden dat je niet altijd aan de buitenkant kunt zien wat iemand heeft en dat je niet zomaar afgekeurd wordt. Soms moet je gewoon voor jezelf opkomen en mensen accepteren het in het algemeen als je van je afspreekt. Alle conflict mijden zorgt er juist voor dat mensen respect verliezen.
pi_192826597
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:25 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar ja goed wat is succes. Is het succesvol als je net iets meer verdient dan een uitkering maar nooit hogerop zal komen of zelf geen doorgroeimogelijkheid kan creeren, net goed genoeg bent om aangenomen te worden maar alsnog slechter dan al je collega's, terwijl je ook geen maarschappelijke zingeving hebt in het werk en in je vrije tijd alleen maar aan het bijkomen bent (naast alle shit om te voorkomen dat mensen je beschuldigen dat je vermoeidheid en depressie je eigen schuld is - zoals sporten en mediteren enz.) bijv.?
Is dat succesvol? Misschien ben ik te pessimistisch en waarschijnlijk is die persoon uit de OP niet zo. Maar niet alle werkenden zijn hetzelfde.
Succesvol is heel relatief en onder meer afhankelijk van tijdsgeest, (sub)cultuur en de mening van de toeschouwer. Vandaar dat je er maar weinig mee kunt. Ik zou zeggen dat je idealiter je eigen norm van succesvol moet nastreven, als je het uberhaupt al belangrijk vindt om succesvol te zijn.
pi_192827320
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:59 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Waarom zou hij zeggen waarom hij niet kan werken? Dat gaat die man geen zak aan. :?
Beter zegt hij dat hij een gegronde reden heeft voor zijn (tijdelijke) uitkering en dat zolang die man geen keuringsarts oid is, elk woord op dit vlak dikke onzin van hem is.
omdat ie dan voor lul staat met zn snelle oordeel, en dat is leuk.
pi_192827527
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Succesvol is heel relatief en onder meer afhankelijk van tijdsgeest, (sub)cultuur en de mening van de toeschouwer. Vandaar dat je er maar weinig mee kunt. Ik zou zeggen dat je idealiter je eigen norm van succesvol moet nastreven, als je het uberhaupt al belangrijk vindt om succesvol te zijn.
Met de nadruk op nastreven ja

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:
omdat ie dan voor lul staat met zn snelle oordeel, en dat is leuk.
Dan moet het wel heel dramatisch zijn. Alles waardoor je niet bijna dood aan het gaan bent ziet men als excuus voor luiheid.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192827571
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Met de nadruk op nastreven ja

Niet perse, natuurlijk. Als je je eigen norm van "succes" realistisch/laag houdt is het niet heel moeilijk om dat te bereiken.
pi_192827681
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Niet perse, natuurlijk. Als je je eigen norm van "succes" realistisch/laag houdt is het niet heel moeilijk om dat te bereiken.
Klopt. Als je al je eigen wensen hebt weggerelativeerd ben je altijd tevreden.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192827823
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Dan moet het wel heel dramatisch zijn. Alles waardoor je niet bijna dood aan het gaan bent ziet men als excuus voor luiheid.
tja we weten niet wat TS heeft, dus of het werkt weet ik ook niet. maar de meeste mensen snappen wel dat als je wat hebt, dat je dan misschien tegen je wil niet kan werken. zn argument hoeft niet eens direct over hemzelf te gaan, je kan gewoon duidelijk maken dat er veel mensen een uitkering hebben die liever gewoon gezond zouden zijn, en in een uitkering al hun dromen en doelen moeten opgeven en leven van te weinig geld en sociaal geisoleerd raken, en dna ook nog eens moeten dealen met mafkezen als deze meneer, die ze nog verder de grond in boren door ze weg te zetten als lui tuig.
pi_192827829
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 13:06 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Klopt. Als je al je eigen wensen hebt weggerelativeerd ben je altijd tevreden.
Die moet je me toch eens uitleggen.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2020 13:16:30 ]
  maandag 27 april 2020 @ 13:16:45 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192827842
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat staat los van deze discussie. Dit gaat over mensen die oordelen zonder het dossier te kennen.
Nou, als je online zulke dingen post dan zul je ze IRL misschien ook wel eens roepen, en ja, daar worden mensen wel narrig van.
Helemaal als het allemaal "naar de bewindvoerder gaat", want dat impliceert dat er schulden zijn.
Dan gaat het dus niet naar de bewindvoerder maar naar de schuldeisers, de bewindvoerder verdient niets meer of minder aan je als je ¤ 900 of ¤ 2.200 per maand hebt, maar bij een WSNP traject gaat er dan wel meer naar de schuldeisers.

En dan krijgen ze of meer van hun openstaande schuld terug, of hij is eerder afgelost.

En ja, het is ronduit asociaal om wel te kunnen werken maar het om die reden niet te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192828180
Yep, werken met ADHD en OCD is ook behoorlijk waardeloos.
ADHD-C
pi_192828255
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:45 schreef LazyDave het volgende:
Yep, werken met ADHD en OCD is ook behoorlijk waardeloos.
Werken mag best waardeloos zijn, het is geen hobby.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192828342
quote:
16s.gif Op maandag 27 april 2020 13:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Werken mag best waardeloos zijn, het is geen hobby.
Waardeloos werk vind ik enorm lastig met elkaar te rijmen.
pi_192828358
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 13:56 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Waardeloos werk vind ik enorm lastig met elkaar te rijmen.
Waardeloos als in vervelend om te doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192828522
quote:
16s.gif Op maandag 27 april 2020 13:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Werken mag best waardeloos zijn, het is geen hobby.
Ik bedoel werken met stoornissen.
ADHD-C
pi_192828533
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:10 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Ik bedoel werken met stoornissen.
Werken met mensen met stoornissen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192828566
quote:
16s.gif Op maandag 27 april 2020 14:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Werken met mensen met stoornissen?
Eventueel, maar die zullen er maar weinig zijn. De meeste mensen met stoornissen ontvangen wel een uitkering.
ADHD-C
  maandag 27 april 2020 @ 14:25:08 #99
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192828686
Wat een onzin. Je kan best toelichten waarom je niet werkt zonder je hele medische achtergrond "op straat te gooien".

Doe je dit niet dan kan ik me voorstellen dat mensen zo denken. Ik zou ook niet graag met een nietsnut omgaan. Ik werk ook niet voor m'n plezier. Ieder werkend mens betaald belasting om figuren zoals jij te onderhouden.
pi_192829289
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 14:25 schreef denattedweil het volgende:
Wat een onzin. Je kan best toelichten waarom je niet werkt zonder je hele medische achtergrond "op straat te gooien".

Doe je dit niet dan kan ik me voorstellen dat mensen zo denken. Ik zou ook niet graag met een nietsnut omgaan. Ik werk ook niet voor m'n plezier. Ieder werkend mens betaald belasting om figuren zoals jij te onderhouden.
Ja maar bij voorbaat een negatieve conclusie trekken zegt ook wat over een persoon.
pi_192829308
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:19 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ja maar bij voorbaat een negatieve conclusie trekken zegt ook wat over een persoon.
Die heb je overal. Aan jou om te bewijzen dat ze het mis hebben. :)
  maandag 27 april 2020 @ 15:25:30 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192829336
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

tja we weten niet wat TS heeft, dus of het werkt weet ik ook niet. maar de meeste mensen snappen wel dat als je wat hebt, dat je dan misschien tegen je wil niet kan werken. zn argument hoeft niet eens direct over hemzelf te gaan, je kan gewoon duidelijk maken dat er veel mensen een uitkering hebben die liever gewoon gezond zouden zijn, en in een uitkering al hun dromen en doelen moeten opgeven en leven van te weinig geld en sociaal geisoleerd raken, en dna ook nog eens moeten dealen met mafkezen als deze meneer, die ze nog verder de grond in boren door ze weg te zetten als lui tuig.
Goede post.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192829348
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:19 schreef Harvest89 het volgende:
Lijkt me een idioot.

Ik snap dat je zou kunnen haten op een stereotype drugsdealertje/wietkwekertje die makkelijk zou kunnen werken, maar het gros van mensen in uitkeringen hebben daadwerkelijk een vorm van een arbeidshandicap.
Ja, dit dus.

Verder, die gast heeft TS laten zien hoe/wat hij denkt, lijkt me een prima gelegenheid voor TS om hem verder compleet links te laten liggen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 27 april 2020 @ 16:22:25 #104
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192830035
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:19 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ja maar bij voorbaat een negatieve conclusie trekken zegt ook wat over een persoon.
Ook dat. Het maar net hoe je het zelf brengt. Als diegene vraagt wat voor werk je doet dan kun je ook zeggen

"ik zit momenteel helaas thuis ivm mijn gezondheid of ik heb .... klachten maar hoop er snel weer bovenop te komen en aan de slag te gaan want thuis zitten is ook maar niks"

Als die persoon dan geen empathie kan opbrengen dan is dat aan hem. Maar als jij alleen zegt "ik werk niet" dan komt het al heel anders over.
pi_192830519
Je druk gaan maken om wat anderen van jou denken :')
  maandag 27 april 2020 @ 18:37:38 #106
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_192831687
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef osodevo het volgende:
Het valt mij op dat er soms zo kortzichtig geoordeeld wordt zonder de persoon met het achterliggende dossier met details te kennen. Ik wil ook niet heel mijn medisch dossier op straat gooien.
Kunt het beter even hier neer zetten, kijken wij er eens naar.

Maar je hebt werkloos, werkeloos en ziek of gehandicapped zijn.
In jouw situatie zou ik zeggen, blijf niet werkeloos, zoek vrijwilligerswerk, iets wat je aankunt, wat je contacten met mensen oplevert. En waardering, ook bij werkende mensen. Dat levert je respect op, maar brengt jouw leven ook naar een beter. leuker, hoger niveau.
En de sfeer is daar vaak ook een stuk leuker, omdat mensen die daar uit eigen beweging en keuze zijn.
Er is zoveel mogelijk. Zelf zou ik je de voedselbank aanraden, allicht blijft er wel eens een voedselpakketje over ....
Maar ik vermoed jij bent meer het filosofisch sociale intellectuelere type. (Meen dat serieus!) Wat dacht je van vrijwilliger bij de bibliotheek. Daar is zwaar op,bezuinigd en daar zit men te wachten, hopen en bidden voor een vrijwilliger. In de bibliotheek zelf of met twee mensen in het bieb busje naar mensen thuis die niet (want gehandicapt, oud, rolstoel, ziek) naar de bibliotheek kunnen komen en die dus thuis worden bezocht. Vraag na bij de bieb of algemener, de gemeente, of kijk naar de site van je gemeente op vrijwilligerswerk.
Ook Humanitas zoekt allerlei vrijwilligers, op allerlei gebied. Zelfs om eenzame mensen eens te bellen of te chatten, paar keer per week.
Of mensenrechten of dierenasiel. Het maakt niet uit, mensen zullen jou zeker anders zien en dus behandelen, en je zult jezelf ook beter voelen door wat te doen te hebben en daardoor ook meer contacten te hebben en je leven meer zin te geven.
Jouw problemen op veel gebieden die je hier aankaart is, dat je zo weinig doet, onderneemt, en onder de mensen komt. Sjeng aon de geng (Jan aan de gang).

Veel succes ^O^ ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_192831786
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef osodevo het volgende:

[..]

Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
Draai het om en bedank hem dat hij morgen weer naar zijn werk gaat en dat jij morgen een uurtje langer blijft liggen....
pi_192831946
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 14:25 schreef denattedweil het volgende:
Wat een onzin. Je kan best toelichten waarom je niet werkt zonder je hele medische achtergrond "op straat te gooien".
Was het maar zo simpel. Veel mensen hebben een bepaalde vooringenomenheid ten aanzien van onzichtbare aandoeningen. Zij zullen zo'n toelichting niet bepaald serieus nemen.

Of je moet al compleet verlamd zijn. Want anders kan je toch gewoon achter een computer gaan zitten? En wie achter een computer kan zitten, die kan ook werken! Ze vinden je toch wel een aansteller, zelfs al heb je een 'echte' gediagnosticeerde aandoening.

Dus wil je uit gaan leggen waarom deze aandoening ervoor zorgt dat werken voor jouw geen haalbare kaart is. Omdat je X hebt, is je Y minder ontwikkeld, waardoor taak Z voor jou meer energie kost, enzovoort. Ben je alsnog je hele ziektebeeld erbij aan het halen.

Maar ook dat is zinloos. Want vaak kom je dan uit op symptomen als ‘vermoeidheid’, ‘niet tegen prikkels kunnen’ of ‘vaak uitvallen’. Dingen die minder tastbaar zijn als een missend been. Waardoor vooringenomen types ze makkelijk afschrijven als aanstellerij. Iedereen is wel eens moe! Niet zeuren, hoort erbij!

Dus probeer je vervolgens uit te leggen dat die vage symptomen voor jou toch heel heftig kunnen zijn. Ja, Iedereen is wel eens moe, maar de vermoeidheid die jij hebt door aandoening X is echt van een heel andere orde!

Wederom kansloos. Ook al is wat je zegt 100% waar. Ook al laat je het allerheftigste zelfs achterwege. Als de ander zijn oordeel al klaar heeft kom je gegarandeerd over als iemand die zijn ziekteverschijnselen nog eens extra zit aan te dikken. Zo’n type met een heeel zwaaar leeevun. Nu weten ze het helemaal zeker: 100% aansteller! :')

Heb dit al tientallen keren gezien hier op Fok! Iedere keer weer hetzelfde verhaal. dezelfde herhaling van zetten. Het is een gevecht dat je niet winnen kan.

Dus ik zou zeggen, als je in die situatie zit: Begin er niet aan. Of, als je die discussie verder niet erg vindt, probeer het je in ieder geval niet persoonlijk aan te trekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jake_Skywalker op 27-04-2020 19:36:30 ]
pi_192832036
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:17 schreef Isabeau het volgende:
9 op de 10 vrouwen zou geen relatie willen met een man zonder werk
Behalve als die man aan het rentenieren is natuurlijk.

Vrouwen :') _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192832219
Werken :') :') :') Niet gewoon ww trekken en halve liters klappen in je witte tuinstoel met bbq, kut roepend naar de buuf
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 27 april 2020 @ 20:28:55 #111
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192833490
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:01 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel. Veel mensen hebben een bepaalde vooringenomenheid ten aanzien van onzichtbare aandoeningen. Zij zullen zo'n toelichting niet bepaald serieus nemen.

Of je moet al compleet verlamd zijn. Want anders kan je toch gewoon achter een computer gaan zitten? En wie achter een computer kan zitten, die kan ook werken! Ze vinden je toch wel een aansteller, zelfs al heb je een 'echte' gediagnosticeerde aandoening.

Dus wil je uit gaan leggen waarom deze aandoening ervoor zorgt dat werken voor jouw geen haalbare kaart is. Omdat je X hebt, is je Y minder ontwikkeld, waardoor taak Z voor jou meer energie kost, enzovoort. Ben je alsnog je hele ziektebeeld erbij aan het halen.

Maar ook dat is zinloos. Want vaak kom je dan uit op symptomen als ‘vermoeidheid’, ‘niet tegen prikkels kunnen’ of ‘vaak uitvallen’. Dingen die minder tastbaar zijn als een missend been. Waardoor vooringenomen types ze makkelijk afschrijven als aanstellerij. Iedereen is wel eens moe! Niet zeuren, hoort erbij!

Dus probeer je vervolgens uit te leggen dat die vage symptomen voor jou toch heel heftig kunnen zijn. Ja, Iedereen is wel eens moe, maar de vermoeidheid die jij hebt door aandoening X is echt van een heel andere orde!

Wederom kansloos. Ook al is wat je zegt 100% waar. Ook al laat je het allerheftigste zelfs achterwege. Als de ander zijn oordeel al klaar heeft kom je gegarandeerd over als iemand die zijn ziekteverschijnselen nog eens extra zit aan te dikken. Zo’n type met een heeel zwaaar leeevun. Nu weten ze het helemaal zeker: 100% aansteller! :')

Heb dit al tientallen keren gezien hier op Fok! Iedere keer weer hetzelfde verhaal. dezelfde herhaling van zetten. Het is een gevecht dat je niet winnen kan.

Dus ik zou zeggen, als je in die situatie zit: Begin er niet aan. Of, als je die discussie verder niet erg vindt, probeer het je in ieder geval niet persoonlijk aan te trekken.
Als hij of zij niet tegen prikkels kan, vermoeid is of whatever, dan is er nog altijd passend werk te vinden wat je wel kunt doen. Het gros van deze mensen vinden zichzelf zichzelf nogal snel zielig en dat is het hele probleem. Mijn vorige schoonmoeder was er ook zo. Als iemand een kwaaltje had dan had zij het ook, en vaak nog erger, was altijd moe en veel te gevoelig voor prikkels maar vervolgens wel hele dag op die telefoon zitten.

Ik zie er ook vermoeid uit, heb een hoop shit meegemaakt en trek me zaken van andere aan waar ik me helemaal niet druk om zou moeten maken, en toch ben ik altijd 50 uur per week blijven werken. Een vast ritme is goed voor een mens. Beter dan de hele dag thuis hangen met het idee dat je echt niet in staat bent om te werken.
  maandag 27 april 2020 @ 20:53:53 #112
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_192833833
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, als je online zulke dingen post dan zul je ze IRL misschien ook wel eens roepen, en ja, daar worden mensen wel narrig van.
Helemaal als het allemaal "naar de bewindvoerder gaat", want dat impliceert dat er schulden zijn.
Dan gaat het dus niet naar de bewindvoerder maar naar de schuldeisers, de bewindvoerder verdient niets meer of minder aan je als je ¤ 900 of ¤ 2.200 per maand hebt, maar bij een WSNP traject gaat er dan wel meer naar de schuldeisers.

En dan krijgen ze of meer van hun openstaande schuld terug, of hij is eerder afgelost.

En ja, het is ronduit asociaal om wel te kunnen werken maar het om die reden niet te doen.
Alleen zijn er geen schulden.
WGR / Leefgeld van ¤40 per week

Beschermingsbewind omdat ze denken dat hij niet met geld om kan gaan.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 20:57:36 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192833880
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:11 schreef osodevo het volgende:
Paar maanden terug had ik een discussie met een groepje kennissen waarbij 1 van hen nogal onvriendelijk tegen me deed. Ik peilde later bij een andere gezamenlijke vriend waarom hij zo deed. Kreeg ik doodleuk antwoord dat hij 'hekel heeft aan mensen die niet werken'.

Komt erop neer dat hij groepen mensen dus over één kam scheert, ik beoordeeld wordt op het feit of ik werk en niet op mijn persoonlijkheid.

Als het nou hekel aan moslims, of hekel aan gekleurden was de wereld te klein... maar een hekel aan niet werkenden lijkt nog altijd sociaal geaccepteerd.

Hoe moet ik hierop reageren?
niet op reageren en zo min mogelijk mee omgaan, liefst helemaal niet

is gewoon een vervelende kerel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 27 april 2020 @ 21:21:59 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192834233
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

Alleen zijn er geen schulden.
WGR / Leefgeld van ¤40 per week

Beschermingsbewind omdat ze denken dat hij niet met geld om kan gaan.
Hmmz, okay.
Blijft nog steeds het feit dat het niet naar de bewindvoerder gaat.

Overigens vind ik het een forse maatregel, die niet zomaar opgelegd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 april 2020 @ 23:10:10 #115
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_192835813
niet neuken, niet werken, niet goed in de groep liggen.

wat een eeuwig gezeik van deze TS.
pi_192836161
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2020 09:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Gaat je geen fuck aan. (Ik help TS even om van zich af te bijten)
Dat is niet aan jou om dat te bepalen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_192838877
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, dit dus.

Verder, die gast heeft TS laten zien hoe/wat hij denkt, lijkt me een prima gelegenheid voor TS om hem verder compleet links te laten liggen.
Juist niet, TS maakt zich veel te druk om groepsdynamiek dus heeft het idee dat hij bij zo'n figuur in de smaak moet vallen om door anderen in de groep aardig gevonden te worden.
Dat hij juist eens wat karakter (in positieve zin) moet tonen komt niet in hem op.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:58:57 #118
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192840068
Als TS inderdaad niet werkt omdat het hem minder oplevert dan uitkering vangen snap ik nog wel waar die "vriend" vandaan komt.

Niet dat ik het zo zou gaan uiten, maar het is niet heel gek dat mensen profiteurs niet toejuichen?

Maar dan nog, fuck die kerel, soms mag je elkaar niet.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192841850
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Als hij of zij niet tegen prikkels kan, vermoeid is of whatever, dan is er nog altijd passend werk te vinden wat je wel kunt doen. Het gros van deze mensen vinden zichzelf zichzelf nogal snel zielig en dat is het hele probleem. Mijn vorige schoonmoeder was er ook zo. Als iemand een kwaaltje had dan had zij het ook, en vaak nog erger, was altijd moe en veel te gevoelig voor prikkels maar vervolgens wel hele dag op die telefoon zitten.

Ik zie er ook vermoeid uit, heb een hoop shit meegemaakt en trek me zaken van andere aan waar ik me helemaal niet druk om zou moeten maken, en toch ben ik altijd 50 uur per week blijven werken. Een vast ritme is goed voor een mens. Beter dan de hele dag thuis hangen met het idee dat je echt niet in staat bent om te werken.
Bedankt voor je perfecte illustratie van het punt dat ik wilde maken _O-
pi_192842086
Je moet het maar zo zien, de wereld is niet eerlijk, klootzakken en kortzichtige figuren met intellectuele beperkingen, die heb je er altijd en overal wel tussen zitten.

En jij hoeft niets uit te leggen verder, ook voor mensen die je "min" vinden want je hebt een uitkering.. dat is het land waar je beide in leeft.

Een land wat gelukkig nog een vangnet heeft voor degene die het simpelweg niet zelf kunnen redden, dat geldt dus ook voor degene die nu allemaal van de overheid geld krijgen want corona.. maar dan hoor je ze niet, behalve dat ze van mening zijn dat ze te weinig krijgen.
pi_192842451
In de TT had "mensen" eigenlijk "sletjes" moeten zijn. En er mist dan nog een "t" ergens.

Dat zou pas een goed topic zijn geweest. Met voorbeelden van hoe het dus wel moet :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192845261
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Als hij of zij niet tegen prikkels kan, vermoeid is of whatever, dan is er nog altijd passend werk te vinden wat je wel kunt doen. Het gros van deze mensen vinden zichzelf zichzelf nogal snel zielig en dat is het hele probleem. Mijn vorige schoonmoeder was er ook zo. Als iemand een kwaaltje had dan had zij het ook, en vaak nog erger, was altijd moe en veel te gevoelig voor prikkels maar vervolgens wel hele dag op die telefoon zitten.

Ik zie er ook vermoeid uit, heb een hoop shit meegemaakt en trek me zaken van andere aan waar ik me helemaal niet druk om zou moeten maken, en toch ben ik altijd 50 uur per week blijven werken. Een vast ritme is goed voor een mens. Beter dan de hele dag thuis hangen met het idee dat je echt niet in staat bent om te werken.
Is dit de 'vriend' van TS ?
pi_192855783
Als je kunt reizen, kun je ook wel werken hoor.
pi_192855926
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:11 schreef osodevo het volgende:

Hoe moet ik hierop reageren?
Niet.

Naarmate je ouder wordt zul je gemakkelijker met deze situaties omgaan omdat je dan minder belang hecht aan de mening van een ander. Sommigen hebben dit eerder, sommigen later.

Mijn vrouw werkt niet. Bewuste keuze. Zij past op de kinderen.
Maar de gehele vriendengroep kan dat maar niet tot lastig verwerken en blijven al meerdere jaren bij elke samenkomst vragen of ze al weer werkt of op zoek is. Andere belangstellende vragen krijgen ze niet gesteld.
In het begin leg je het uit, maar na verloop van tijd besef je dat sommigen mensen het gewoon niet willen begrijpen en/of je vrienden niet zijn.
Simpel weg omdat hun leefomgeving anders in elkaar zit en ze niet de hersenen hebben om zich er niet in te kunnen verplaatsen.

In dat geval is het gewoon negeren of bijdehand antwoorden en zijn/haar keuzes als dom beschouwen. Maar absoluut niet gaan verdedigen. Denk aan je eigenwaarde!
pi_192855984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:29 schreef Bananenpap het volgende:
Als je kunt reizen, kun je ook wel werken hoor.
Als reizen inhoudt dat een half uur met de bus al voor mentale problemen zorgt, dan acht ik de kans om zelfs een parttime baan vol te houden heel klein.
pi_192855996
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:
tja we weten niet wat TS heeft, dus of het werkt weet ik ook niet. maar de meeste mensen snappen wel dat als je wat hebt, dat je dan misschien tegen je wil niet kan werken. zn argument hoeft niet eens direct over hemzelf te gaan, je kan gewoon duidelijk maken dat er veel mensen een uitkering hebben die liever gewoon gezond zouden zijn, en in een uitkering al hun dromen en doelen moeten opgeven en leven van te weinig geld en sociaal geisoleerd raken, en dna ook nog eens moeten dealen met mafkezen als deze meneer, die ze nog verder de grond in boren door ze weg te zetten als lui tuig.
Nou ja als dat ook het geval was geweest had het gekund ja. Maar als die persoon het inlevingsvermogen van een steen blijft houden (en dat is hier wel te verwachten) dan zou TS als dit waar is er alsnog niks mee opschieten, omdat hij dan moeite heeft gedaan om zich te verdedigen en die ander dan waarschijnlijk zegt: ga maar janken geef maar lekker iets anders de schuld van je eigen falen. Of zoiets. Maargoed de TS wil zelf ook niet werken dus dat is denk ik niet van toepassing.

quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 13:15 schreef SebbeSwensje het volgende:

Die moet je me toch eens uitleggen.
Dat is toch logisch? Als jij geen werk hebt maar je ziet een documentaire van mensen in Afrika die al hun familie kwijt zijn aan hongersnood/AIDS en dan kindsoldaat zijn geworden en soldaat blijven omdat ze niet kunnen vluchten en mensen uit een Noord-Koreaans strafkamp. Dan kun je haast niet anders dan concluderen dat jouw situatie in verhouding beter is. Dat moet je dan op basis van de feiten concluderen. En zo kan bijna iedereen wel een situatie bedenken waarin diegene slechter af zou zijn dan nu het geval is. En daarom kun je objectief gezien naar de feiten kijkend ook eigenlijk nooit ontevreden zijn met je huidige situatie.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192856942
Hetzelfde soort mensen hoor je nooit over de gesubsidieerde verhuizing van de meeste productiefabrieken van NL naar China/Bangladesh/India, en daarmee ongeschoolde arbeidsplekken.

Die mensen wijzen met vingertjes uit onzekerheid over hun eigen slaafse situatie. Ook hun baan staat op de tocht nu. Ook hun functie wordt overgenomen door 1 of andere A.I.
pi_192856983
Ook hoor je volk met een negatieve mening over ander volk omdat ze geen werk hebben vrijwel nooit over de multinationals die, in tegenstelling tot de zelfstandige ondernemer en kleine bedrijfjes, wèl miljarden en miljarden aan staatssteun incasseren om overeind te blijven in deze tijden.

Toxische karakters.
pi_192857001
Tevens: Geef mij werk dan
pi_192859614
Hangt helemaal af van de reden dat je niet werkt.

Als je liever lui dan moet bent zul je daar waarschijnlijk weinig vrienden mee maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192859651
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef osodevo het volgende:

[..]

Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
Dan lijkt het me simpel. Feitelijk heb je 2 opties:

- vertellen over je ziekte, wellicht dat hij je anders benadert.
- niet vertellen over je ziekte

Aangezien je al aan hebt gegeven niet te willen vertellen blijft de tweede optie over.misschien moet je dan maar accepteren dat jullie geen dikke vrienden zullen worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192859975
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:47 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou ja als dat ook het geval was geweest had het gekund ja. Maar als die persoon het inlevingsvermogen van een steen blijft houden (en dat is hier wel te verwachten) dan zou TS als dit waar is er alsnog niks mee opschieten, omdat hij dan moeite heeft gedaan om zich te verdedigen en die ander dan waarschijnlijk zegt: ga maar janken geef maar lekker iets anders de schuld van je eigen falen. Of zoiets. Maargoed de TS wil zelf ook niet werken dus dat is denk ik niet van toepassing.
[..]
ja klopt, maar is dan toch nuttig naar de rest van de groep. en naar hemzelf, vooral.
pi_192861688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan lijkt het me simpel. Feitelijk heb je 2 opties:

- vertellen over je ziekte, wellicht dat hij je anders benadert.
- niet vertellen over je ziekte

Aangezien je al aan hebt gegeven niet te willen vertellen blijft de tweede optie over.misschien moet je dan maar accepteren dat jullie geen dikke vrienden zullen worden.
Ik neig naar de tweede, want je moet ook realistisch zijn en niet met iedereen vrienden kunnen worden. Hij vind daarna toch wel een ander excuus om mij belachelijk te kunnen maken. Want de enige interactie die ik eigenlijk met hem heb zijn alleen maar negatief.
pi_192862776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 18:23 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik neig naar de tweede, want je moet ook realistisch zijn en niet met iedereen vrienden kunnen worden. Hij vind daarna toch wel een ander excuus om mij belachelijk te kunnen maken. Want de enige interactie die ik eigenlijk met hem heb zijn alleen maar negatief.
Nou, dan zou ik hem verder lekker negeren. Als je alleen maar negatieve interacties met iemand hebt waarom zou je er dan überhaupt nog moeite in steken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192862853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:29 schreef pokkerdepok het volgende:
ja klopt, maar is dan toch nuttig naar de rest van de groep. en naar hemzelf, vooral.
Ja, als de rest van de groep niet hetzelfde is
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192863315
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 19:34 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, als de rest van de groep niet hetzelfde is
ja dan moet ie nieuwe vrienden zoeken..
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 10:11:10 #137
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_192870802
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:11 schreef osodevo het volgende:
Paar maanden terug had ik een discussie met een groepje kennissen waarbij 1 van hen nogal onvriendelijk tegen me deed. Ik peilde later bij een andere gezamenlijke vriend waarom hij zo deed. Kreeg ik doodleuk antwoord dat hij 'hekel heeft aan mensen die niet werken'.

Komt erop neer dat hij groepen mensen dus over één kam scheert, ik beoordeeld wordt op het feit of ik werk en niet op mijn persoonlijkheid.

Als het nou hekel aan moslims, of hekel aan gekleurden was de wereld te klein... maar een hekel aan niet werkenden lijkt nog altijd sociaal geaccepteerd.

Hoe moet ik hierop reageren?
Tja. @GGMM en ik vinden werken belangrijk. Dus eigenlijk delen we die mening wel.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 1 mei 2020 @ 09:49:56 #138
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_192886450
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef osodevo het volgende:

[..]

Omdat het best een overheersend persoon is, in positieve zin 'erg aanwezig'. Zo'n iemand valt dus niet te negeren zonder verbinding met de groep te verliezen.
Wat een onzin, waarom wil jij omgaan met mensen die niet oprecht om je geven? Wat heb jij daar aan? Is het omdat je anders geen vrienden hebt? Ga mensen vinden die om je geven en je mogen zoals je bent; echte vrienden.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is mogelijk.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 10:03:26 #139
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_192886699
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:19 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ja maar bij voorbaat een negatieve conclusie trekken zegt ook wat over een persoon.
Je kan, ondanks wat mensen zeggen vaak aan iemand zijn mimiek, vocabulaire en kleding, na een tijdje observeren, al zien wat voor persoon diegene is. Mensen die niet werken omdat ze te lui zijn haal ik er zo uit hoor. Heel vervelend natuurlijk hoe die gozer doet, maar je geeft aan dat het een kennis is. Jullie kennen elkaar waarschijnlijk al langer. Om dan te zeggen dat hij een vooroordeel heeft is een beetje onlogisch.

Hoe is verder de setting waarin jullie samen komen? Gaan jullie met zijn allen bij iemand in huis? of in een bar?
pi_192917485
Je houding lijkt me verkeerd.

Zeg wat er is en als je commentaar krijgt moet je vragen of zij soms medicijnen gestudeerd hebben.

Tenzij de situatie je zelf niet lekker zit. Dan moet je er iets aan doen. Dan moet JIJ er iets aan doen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Horzula op 03-05-2020 14:56:26 (spellling) ]
  zondag 3 mei 2020 @ 13:13:22 #141
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192924706
Gewoon eens in de zoveel tijd auw auw mn rug of psychische gezondheid etc doen en vakantie genieten. Als Turkse gezinnen met 10 kinderen dit hier mogen waarom wij als Nederlander dit niet? We betalen toch ook belasting?
pi_192925300
Je kan niet vrienden zijn met iedereen die je tegenkomt. Ik ben er zelf ook niet zo van. Je hebt meerdere keren hier op fok aangegeven dat je niet wilt werken omdat het in jouw ogen niet genoeg oplevert tegenover de uitkering.

Kan je wel zitten roepen dat je ziek en zielig bent, maar dat gaat er bij mij al niet in. Dit gedrag zie je vaak bij vaste klanten met een uitkering. Kunnen best werken, maar dan alleen op hun voorwaarden. En die voorwaarden zijn dan vaak onhaalbaar en onrealistisch.

Prima als je zo door het leven wilt gaan. Maar dan zal je mensen tegen het lijf lopen die er anders over denken dan jij
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_192925736
^ Er is een verschil tussen wat veel uitkeringsgerechtigden en instanties geloven dat werk moet zijn en wat werkenden weten dat het is. Als TS dit ook doorheeft weet hij ook precies wat hij in het beschreven geval moet doen.
pi_193108727
wss zou die gast nog steeds een hekel aan jou hebben, ook al zou je werken _O-
dan zou ie gewoon wat anders verzinnen, i.p.v. werken
zelfde principe als een 100 meter sprinter blamen dat ie geen maratons kan rennen
en een maratonrenner blamen dat ie langzaam is op de 100 meter sprint

[ Bericht 0% gewijzigd door W.H.I.S.T.L.E op 13-05-2020 21:18:11 ]
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193108780
Ik heb een hekel aan vrouwen die mij afwijzen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:32:00 #146
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_193109182
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 16:22 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Ook dat. Het maar net hoe je het zelf brengt. Als diegene vraagt wat voor werk je doet dan kun je ook zeggen

"ik zit momenteel helaas thuis ivm mijn gezondheid of ik heb .... klachten maar hoop er snel weer bovenop te komen en aan de slag te gaan want thuis zitten is ook maar niks"

Als die persoon dan geen empathie kan opbrengen dan is dat aan hem. Maar als jij alleen zegt "ik werk niet" dan komt het al heel anders over.
"Dat moet in je aard liggen."
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:11:57 #147
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_193110076
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:32 schreef Kriegel het volgende:

[..]

"Dat moet in je aard liggen."
Doet het altijd goed in de kroeg deze.
pi_193110431
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:11 schreef Nobu het volgende:

[..]

Doet het altijd goed in de kroeg deze.
Nostalgie ;(
pi_193112084
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 18:23 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik neig naar de tweede, want je moet ook realistisch zijn en niet met iedereen vrienden kunnen worden. Hij vind daarna toch wel een ander excuus om mij belachelijk te kunnen maken. Want de enige interactie die ik eigenlijk met hem heb zijn alleen maar negatief.
Leuk en aardig dat hij jou niet mag, maar dat geeft hem nog steeds geen vrijbrief om je als een stuk stront te behandelen. Spreek hem op zijn gedrag aan wanneer er anderen bij zijn en geef aan dat je zijn opmerkingen niet waardeert. Hij is gewoon aan het testen hoever hij bij jou kan gaan.Tijd om grenzen aan te geven.
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:36:22 #150
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_193115777
Dingen roepen zonder echte onderbouwing is helaas heel menselijk. Zo’n type gewoon lekker links laten liggen en je op leukere mensen focussen.
Ignorance is bliss
pi_193115931
Zulke mensen hekelen zeker de grote uitkeringstrekkers niet (het koningshuis, witwassers, belastingontduikers etc.)

Net zoals de kneusjes die geen salarisverhoging krijgen van hun witte baas en daarom buitenlanders hekelen die meer verdienen,.
pi_193115933
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:19 schreef Harvest89 het volgende:
Lijkt me een idioot.

Ik snap dat je zou kunnen haten op een stereotype drugsdealertje/wietkwekertje die makkelijk zou kunnen werken, maar het gros van mensen in uitkeringen hebben daadwerkelijk een vorm van een arbeidshandicap.
Er zijn er ook een hoop die al jaren steun trekken en echt wel kunnen werken. Zeker de mensen die lang geleden afgekeurd zijn en nooit herkeurd zijn, zouden tegenwoordig veelal niet volledig afgekeurd worden.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:44:02 #153
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_193145678
TS is luie hont :r
pi_193146147
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:44 schreef oppanganjastyle het volgende:
TS is luie hont :r

Beter jezelf kapot werken?
  vrijdag 15 mei 2020 @ 21:19:38 #155
451005 Grems
Clown World
pi_193148463
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Als hij of zij niet tegen prikkels kan, vermoeid is of whatever, dan is er nog altijd passend werk te vinden wat je wel kunt doen. Het gros van deze mensen vinden zichzelf zichzelf nogal snel zielig en dat is het hele probleem. Mijn vorige schoonmoeder was er ook zo. Als iemand een kwaaltje had dan had zij het ook, en vaak nog erger, was altijd moe en veel te gevoelig voor prikkels maar vervolgens wel hele dag op die telefoon zitten.

Ik zie er ook vermoeid uit, heb een hoop shit meegemaakt en trek me zaken van andere aan waar ik me helemaal niet druk om zou moeten maken, en toch ben ik altijd 50 uur per week blijven werken. Een vast ritme is goed voor een mens. Beter dan de hele dag thuis hangen met het idee dat je echt niet in staat bent om te werken.
Uitstekende post, maar aan dergelijke mensen moet je als maatschappij geen tijd willen verspillen. Om maatschappelijke overlast te voorkomen gewoon op hun rantsoen zetten ( uitkering in welke vorm dan ook ) en je richten op de mensen die er wel iets van willen maken.
pi_193158278
quote:
Er is een middenweg.
pi_193164054
Waarom laat je die kerel, en iedereen die naar hem luistert, niet gewoon kapot vallen?

Lijkt mij niet dat ze nou zoveel positiefs aan jouw leven toevoegen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')