Nou ja als dat ook het geval was geweest had het gekund ja. Maar als die persoon het inlevingsvermogen van een steen blijft houden (en dat is hier wel te verwachten) dan zou TS als dit waar is er alsnog niks mee opschieten, omdat hij dan moeite heeft gedaan om zich te verdedigen en die ander dan waarschijnlijk zegt: ga maar janken geef maar lekker iets anders de schuld van je eigen falen. Of zoiets. Maargoed de TS wil zelf ook niet werken dus dat is denk ik niet van toepassing.quote:Op maandag 27 april 2020 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:
tja we weten niet wat TS heeft, dus of het werkt weet ik ook niet. maar de meeste mensen snappen wel dat als je wat hebt, dat je dan misschien tegen je wil niet kan werken. zn argument hoeft niet eens direct over hemzelf te gaan, je kan gewoon duidelijk maken dat er veel mensen een uitkering hebben die liever gewoon gezond zouden zijn, en in een uitkering al hun dromen en doelen moeten opgeven en leven van te weinig geld en sociaal geisoleerd raken, en dna ook nog eens moeten dealen met mafkezen als deze meneer, die ze nog verder de grond in boren door ze weg te zetten als lui tuig.
Dat is toch logisch? Als jij geen werk hebt maar je ziet een documentaire van mensen in Afrika die al hun familie kwijt zijn aan hongersnood/AIDS en dan kindsoldaat zijn geworden en soldaat blijven omdat ze niet kunnen vluchten en mensen uit een Noord-Koreaans strafkamp. Dan kun je haast niet anders dan concluderen dat jouw situatie in verhouding beter is. Dat moet je dan op basis van de feiten concluderen. En zo kan bijna iedereen wel een situatie bedenken waarin diegene slechter af zou zijn dan nu het geval is. En daarom kun je objectief gezien naar de feiten kijkend ook eigenlijk nooit ontevreden zijn met je huidige situatie.quote:Op maandag 27 april 2020 13:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die moet je me toch eens uitleggen.
Dan lijkt het me simpel. Feitelijk heb je 2 opties:quote:Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef osodevo het volgende:
[..]
Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
ja klopt, maar is dan toch nuttig naar de rest van de groep. en naar hemzelf, vooral.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:47 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nou ja als dat ook het geval was geweest had het gekund ja. Maar als die persoon het inlevingsvermogen van een steen blijft houden (en dat is hier wel te verwachten) dan zou TS als dit waar is er alsnog niks mee opschieten, omdat hij dan moeite heeft gedaan om zich te verdedigen en die ander dan waarschijnlijk zegt: ga maar janken geef maar lekker iets anders de schuld van je eigen falen. Of zoiets. Maargoed de TS wil zelf ook niet werken dus dat is denk ik niet van toepassing.
[..]
Ik neig naar de tweede, want je moet ook realistisch zijn en niet met iedereen vrienden kunnen worden. Hij vind daarna toch wel een ander excuus om mij belachelijk te kunnen maken. Want de enige interactie die ik eigenlijk met hem heb zijn alleen maar negatief.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan lijkt het me simpel. Feitelijk heb je 2 opties:
- vertellen over je ziekte, wellicht dat hij je anders benadert.
- niet vertellen over je ziekte
Aangezien je al aan hebt gegeven niet te willen vertellen blijft de tweede optie over.misschien moet je dan maar accepteren dat jullie geen dikke vrienden zullen worden.
Nou, dan zou ik hem verder lekker negeren. Als je alleen maar negatieve interacties met iemand hebt waarom zou je er dan überhaupt nog moeite in steken?quote:Op woensdag 29 april 2020 18:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ik neig naar de tweede, want je moet ook realistisch zijn en niet met iedereen vrienden kunnen worden. Hij vind daarna toch wel een ander excuus om mij belachelijk te kunnen maken. Want de enige interactie die ik eigenlijk met hem heb zijn alleen maar negatief.
Ja, als de rest van de groep niet hetzelfde isquote:Op woensdag 29 april 2020 16:29 schreef pokkerdepok het volgende:
ja klopt, maar is dan toch nuttig naar de rest van de groep. en naar hemzelf, vooral.
ja dan moet ie nieuwe vrienden zoeken..quote:Op woensdag 29 april 2020 19:34 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja, als de rest van de groep niet hetzelfde is
Tja. @GGMM en ik vinden werken belangrijk. Dus eigenlijk delen we die mening wel.quote:Op maandag 27 april 2020 09:11 schreef osodevo het volgende:
Paar maanden terug had ik een discussie met een groepje kennissen waarbij 1 van hen nogal onvriendelijk tegen me deed. Ik peilde later bij een andere gezamenlijke vriend waarom hij zo deed. Kreeg ik doodleuk antwoord dat hij 'hekel heeft aan mensen die niet werken'.
Komt erop neer dat hij groepen mensen dus over één kam scheert, ik beoordeeld wordt op het feit of ik werk en niet op mijn persoonlijkheid.
Als het nou hekel aan moslims, of hekel aan gekleurden was de wereld te klein... maar een hekel aan niet werkenden lijkt nog altijd sociaal geaccepteerd.
Hoe moet ik hierop reageren?
Wat een onzin, waarom wil jij omgaan met mensen die niet oprecht om je geven? Wat heb jij daar aan? Is het omdat je anders geen vrienden hebt? Ga mensen vinden die om je geven en je mogen zoals je bent; echte vrienden.quote:Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef osodevo het volgende:
[..]
Omdat het best een overheersend persoon is, in positieve zin 'erg aanwezig'. Zo'n iemand valt dus niet te negeren zonder verbinding met de groep te verliezen.
Je kan, ondanks wat mensen zeggen vaak aan iemand zijn mimiek, vocabulaire en kleding, na een tijdje observeren, al zien wat voor persoon diegene is. Mensen die niet werken omdat ze te lui zijn haal ik er zo uit hoor. Heel vervelend natuurlijk hoe die gozer doet, maar je geeft aan dat het een kennis is. Jullie kennen elkaar waarschijnlijk al langer. Om dan te zeggen dat hij een vooroordeel heeft is een beetje onlogisch.quote:Op maandag 27 april 2020 15:19 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ja maar bij voorbaat een negatieve conclusie trekken zegt ook wat over een persoon.
"Dat moet in je aard liggen."quote:Op maandag 27 april 2020 16:22 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Ook dat. Het maar net hoe je het zelf brengt. Als diegene vraagt wat voor werk je doet dan kun je ook zeggen
"ik zit momenteel helaas thuis ivm mijn gezondheid of ik heb .... klachten maar hoop er snel weer bovenop te komen en aan de slag te gaan want thuis zitten is ook maar niks"
Als die persoon dan geen empathie kan opbrengen dan is dat aan hem. Maar als jij alleen zegt "ik werk niet" dan komt het al heel anders over.
Leuk en aardig dat hij jou niet mag, maar dat geeft hem nog steeds geen vrijbrief om je als een stuk stront te behandelen. Spreek hem op zijn gedrag aan wanneer er anderen bij zijn en geef aan dat je zijn opmerkingen niet waardeert. Hij is gewoon aan het testen hoever hij bij jou kan gaan.Tijd om grenzen aan te geven.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ik neig naar de tweede, want je moet ook realistisch zijn en niet met iedereen vrienden kunnen worden. Hij vind daarna toch wel een ander excuus om mij belachelijk te kunnen maken. Want de enige interactie die ik eigenlijk met hem heb zijn alleen maar negatief.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |