Die heb je overal. Aan jou om te bewijzen dat ze het mis hebben.quote:Op maandag 27 april 2020 15:19 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ja maar bij voorbaat een negatieve conclusie trekken zegt ook wat over een persoon.
Goede post.quote:Op maandag 27 april 2020 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tja we weten niet wat TS heeft, dus of het werkt weet ik ook niet. maar de meeste mensen snappen wel dat als je wat hebt, dat je dan misschien tegen je wil niet kan werken. zn argument hoeft niet eens direct over hemzelf te gaan, je kan gewoon duidelijk maken dat er veel mensen een uitkering hebben die liever gewoon gezond zouden zijn, en in een uitkering al hun dromen en doelen moeten opgeven en leven van te weinig geld en sociaal geisoleerd raken, en dna ook nog eens moeten dealen met mafkezen als deze meneer, die ze nog verder de grond in boren door ze weg te zetten als lui tuig.
Ja, dit dus.quote:Op maandag 27 april 2020 09:19 schreef Harvest89 het volgende:
Lijkt me een idioot.
Ik snap dat je zou kunnen haten op een stereotype drugsdealertje/wietkwekertje die makkelijk zou kunnen werken, maar het gros van mensen in uitkeringen hebben daadwerkelijk een vorm van een arbeidshandicap.
Ook dat. Het maar net hoe je het zelf brengt. Als diegene vraagt wat voor werk je doet dan kun je ook zeggenquote:Op maandag 27 april 2020 15:19 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ja maar bij voorbaat een negatieve conclusie trekken zegt ook wat over een persoon.
Kunt het beter even hier neer zetten, kijken wij er eens naar.quote:Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef osodevo het volgende:
Het valt mij op dat er soms zo kortzichtig geoordeeld wordt zonder de persoon met het achterliggende dossier met details te kennen. Ik wil ook niet heel mijn medisch dossier op straat gooien.
Draai het om en bedank hem dat hij morgen weer naar zijn werk gaat en dat jij morgen een uurtje langer blijft liggen....quote:Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef osodevo het volgende:
[..]
Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
Was het maar zo simpel. Veel mensen hebben een bepaalde vooringenomenheid ten aanzien van onzichtbare aandoeningen. Zij zullen zo'n toelichting niet bepaald serieus nemen.quote:Op maandag 27 april 2020 14:25 schreef denattedweil het volgende:
Wat een onzin. Je kan best toelichten waarom je niet werkt zonder je hele medische achtergrond "op straat te gooien".
Behalve als die man aan het rentenieren is natuurlijk.quote:Op maandag 27 april 2020 09:17 schreef Isabeau het volgende:
9 op de 10 vrouwen zou geen relatie willen met een man zonder werk
Als hij of zij niet tegen prikkels kan, vermoeid is of whatever, dan is er nog altijd passend werk te vinden wat je wel kunt doen. Het gros van deze mensen vinden zichzelf zichzelf nogal snel zielig en dat is het hele probleem. Mijn vorige schoonmoeder was er ook zo. Als iemand een kwaaltje had dan had zij het ook, en vaak nog erger, was altijd moe en veel te gevoelig voor prikkels maar vervolgens wel hele dag op die telefoon zitten.quote:Op maandag 27 april 2020 19:01 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel. Veel mensen hebben een bepaalde vooringenomenheid ten aanzien van onzichtbare aandoeningen. Zij zullen zo'n toelichting niet bepaald serieus nemen.
Of je moet al compleet verlamd zijn. Want anders kan je toch gewoon achter een computer gaan zitten? En wie achter een computer kan zitten, die kan ook werken! Ze vinden je toch wel een aansteller, zelfs al heb je een 'echte' gediagnosticeerde aandoening.
Dus wil je uit gaan leggen waarom deze aandoening ervoor zorgt dat werken voor jouw geen haalbare kaart is. Omdat je X hebt, is je Y minder ontwikkeld, waardoor taak Z voor jou meer energie kost, enzovoort. Ben je alsnog je hele ziektebeeld erbij aan het halen.
Maar ook dat is zinloos. Want vaak kom je dan uit op symptomen als ‘vermoeidheid’, ‘niet tegen prikkels kunnen’ of ‘vaak uitvallen’. Dingen die minder tastbaar zijn als een missend been. Waardoor vooringenomen types ze makkelijk afschrijven als aanstellerij. Iedereen is wel eens moe! Niet zeuren, hoort erbij!
Dus probeer je vervolgens uit te leggen dat die vage symptomen voor jou toch heel heftig kunnen zijn. Ja, Iedereen is wel eens moe, maar de vermoeidheid die jij hebt door aandoening X is echt van een heel andere orde!
Wederom kansloos. Ook al is wat je zegt 100% waar. Ook al laat je het allerheftigste zelfs achterwege. Als de ander zijn oordeel al klaar heeft kom je gegarandeerd over als iemand die zijn ziekteverschijnselen nog eens extra zit aan te dikken. Zo’n type met een heeel zwaaar leeevun. Nu weten ze het helemaal zeker: 100% aansteller!![]()
Heb dit al tientallen keren gezien hier op Fok! Iedere keer weer hetzelfde verhaal. dezelfde herhaling van zetten. Het is een gevecht dat je niet winnen kan.
Dus ik zou zeggen, als je in die situatie zit: Begin er niet aan. Of, als je die discussie verder niet erg vindt, probeer het je in ieder geval niet persoonlijk aan te trekken.
Alleen zijn er geen schulden.quote:Op maandag 27 april 2020 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, als je online zulke dingen post dan zul je ze IRL misschien ook wel eens roepen, en ja, daar worden mensen wel narrig van.
Helemaal als het allemaal "naar de bewindvoerder gaat", want dat impliceert dat er schulden zijn.
Dan gaat het dus niet naar de bewindvoerder maar naar de schuldeisers, de bewindvoerder verdient niets meer of minder aan je als je ¤ 900 of ¤ 2.200 per maand hebt, maar bij een WSNP traject gaat er dan wel meer naar de schuldeisers.
En dan krijgen ze of meer van hun openstaande schuld terug, of hij is eerder afgelost.
En ja, het is ronduit asociaal om wel te kunnen werken maar het om die reden niet te doen.
niet op reageren en zo min mogelijk mee omgaan, liefst helemaal nietquote:Op maandag 27 april 2020 09:11 schreef osodevo het volgende:
Paar maanden terug had ik een discussie met een groepje kennissen waarbij 1 van hen nogal onvriendelijk tegen me deed. Ik peilde later bij een andere gezamenlijke vriend waarom hij zo deed. Kreeg ik doodleuk antwoord dat hij 'hekel heeft aan mensen die niet werken'.
Komt erop neer dat hij groepen mensen dus over één kam scheert, ik beoordeeld wordt op het feit of ik werk en niet op mijn persoonlijkheid.
Als het nou hekel aan moslims, of hekel aan gekleurden was de wereld te klein... maar een hekel aan niet werkenden lijkt nog altijd sociaal geaccepteerd.
Hoe moet ik hierop reageren?
Hmmz, okay.quote:Op maandag 27 april 2020 20:53 schreef Elpis het volgende:
[..]
Alleen zijn er geen schulden.
WGR / Leefgeld van ¤40 per week
Beschermingsbewind omdat ze denken dat hij niet met geld om kan gaan.
Dat is niet aan jou om dat te bepalen.quote:Op maandag 27 april 2020 09:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gaat je geen fuck aan. (Ik help TS even om van zich af te bijten)
Juist niet, TS maakt zich veel te druk om groepsdynamiek dus heeft het idee dat hij bij zo'n figuur in de smaak moet vallen om door anderen in de groep aardig gevonden te worden.quote:Op maandag 27 april 2020 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dit dus.
Verder, die gast heeft TS laten zien hoe/wat hij denkt, lijkt me een prima gelegenheid voor TS om hem verder compleet links te laten liggen.
Bedankt voor je perfecte illustratie van het punt dat ik wilde makenquote:Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Als hij of zij niet tegen prikkels kan, vermoeid is of whatever, dan is er nog altijd passend werk te vinden wat je wel kunt doen. Het gros van deze mensen vinden zichzelf zichzelf nogal snel zielig en dat is het hele probleem. Mijn vorige schoonmoeder was er ook zo. Als iemand een kwaaltje had dan had zij het ook, en vaak nog erger, was altijd moe en veel te gevoelig voor prikkels maar vervolgens wel hele dag op die telefoon zitten.
Ik zie er ook vermoeid uit, heb een hoop shit meegemaakt en trek me zaken van andere aan waar ik me helemaal niet druk om zou moeten maken, en toch ben ik altijd 50 uur per week blijven werken. Een vast ritme is goed voor een mens. Beter dan de hele dag thuis hangen met het idee dat je echt niet in staat bent om te werken.
Is dit de 'vriend' van TS ?quote:Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Als hij of zij niet tegen prikkels kan, vermoeid is of whatever, dan is er nog altijd passend werk te vinden wat je wel kunt doen. Het gros van deze mensen vinden zichzelf zichzelf nogal snel zielig en dat is het hele probleem. Mijn vorige schoonmoeder was er ook zo. Als iemand een kwaaltje had dan had zij het ook, en vaak nog erger, was altijd moe en veel te gevoelig voor prikkels maar vervolgens wel hele dag op die telefoon zitten.
Ik zie er ook vermoeid uit, heb een hoop shit meegemaakt en trek me zaken van andere aan waar ik me helemaal niet druk om zou moeten maken, en toch ben ik altijd 50 uur per week blijven werken. Een vast ritme is goed voor een mens. Beter dan de hele dag thuis hangen met het idee dat je echt niet in staat bent om te werken.
Niet.quote:
Als reizen inhoudt dat een half uur met de bus al voor mentale problemen zorgt, dan acht ik de kans om zelfs een parttime baan vol te houden heel klein.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:29 schreef Bananenpap het volgende:
Als je kunt reizen, kun je ook wel werken hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |