abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192817042
Mijn ouders lijden er ook onder, moeder gaat huilen en vader zegt dat ik mijn vuisten moet gebruiken. Er is al eerder gedreigd met aangifte toen ik boos opbelde... daarom wil ik liever schriftelijk communiceren.

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:03 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

waarom ga je niet gewoon werken en zorg je dat je een inkomen hebt / je schulden snel kan aflossen?
Dat heeft geen zin, al het inkomen gaat naar de bewindvoerder. Daarnaast moet ik ook eten en als het weekgeld niet op tijd gestort wordt heeft dat grote gevolgen.
pi_192817152
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:01 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je hebt gewoon iemand nodig die jou kan vertegenwoordigen.
Daarom heb ik ook deze topic aangemaakt. Ik wil niet om het minste al een beroep doen op gesubsidieerde rechtsbijstand.

Het probleem is dat ik ook nergens bij kan. Voor alles is medewerking van de bewindvoerder vereist. Ik kan zelfs niet bij mijn eigen DigiD.
pi_192817162
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:54 schreef osodevo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bewindvoerder is verplicht jou regelmatig inzicht te geven in de inkomsten en uitgaven op de beheerder rekening. Bijvoorbeeld maandelijks een bankafschrift van jou beheer rekening.

Van bewindvoering afkomen is niet zo makkelijk. Het is afhankelijk van de reden waarvoor je onder bewind bent gesteld, maar in principe geldt dat je er pas weer vanaf komt op het moment dat de reden(en) dat je onder bewind bent gesteld niet meer van toepassing is(/zijn).
pi_192817191
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:14 schreef osodevo het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook deze topic aangemaakt. Ik wil niet om het minste al een beroep doen op gesubsidieerde rechtsbijstand.

Het probleem is dat ik ook nergens bij kan. Voor alles is medewerking van de bewindvoerder vereist. Ik kan zelfs niet bij mijn eigen DigiD.
Hoezo kan jij niet bij je eigen digiD?
  zondag 26 april 2020 @ 19:16:26 #80
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_192817193
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:14 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dit lijkt me niet bepaald het minste of geringste, toch? Maar nogmaals, juridisch loket.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_192817375
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:14 schreef madam-april het volgende:

[..]

De bewindvoerder is verplicht jou regelmatig inzicht te geven in de inkomsten en uitgaven op de beheerder rekening. Bijvoorbeeld maandelijks een bankafschrift van jou beheer rekening.
Volgens de bewindvoerder (in de rechtbank) krijg ik regelmatig inzicht met een financieel overzicht maar ik heb deze in werkelijkheid nooit ontvangen.

Ik heb alleen inzage in mijn leefgeldrekening.

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoezo kan jij niet bij je eigen digiD?
Omdat ik geen codes heb.

Al met al zeer frustrerend, vandaar dat ik hierover bij de rechtbank geklaagd had. Het enige dat zij deden is een zitting inplannen waarin we beiden ons zegje konden doen maar ieder weldenkend mens had al kunnen weten dat ik het ten onrechte zou gaan verliezen.

Je zou bijna je zelfbeheersing verliezen en het met geweld oplossen als er geen eerlijk recht gesproken wordt.

Ik ga dinsdag weer met het loket bellen om te vragen voor een toevoeging. Ben je er zeker van dat ik deze kan krijgen als het gaat om een klachtprocedure? Volgens de bewindvoerder moet ik eerst een procedure bij het BPBI doorlopen.
pi_192819189
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:35 schreef osodevo het volgende:
Nee hoor, ik kan prima mijn leven zelf inrichten. Het gaat erom dat ik zelf geen enkele juridische kennis heb en en door psychische problemen moeite heb om voor mijzelf op te komen.

Pro deo heeft nog altijd een hoge eigen bijdrage van (uit mn hoofd) 200 a 300 euro.
Waarom negeer je de posts die je wijzen op de bijzondere bijstand mogelijkheden voor juridische kosten?
pi_192819228
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waarom negeer je de posts die je wijzen op de bijzondere bijstand mogelijkheden voor juridische kosten?
Die negeer ik niet
pi_192819961
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:25 schreef osodevo het volgende:

[..]

Volgens de bewindvoerder (in de rechtbank) krijg ik regelmatig inzicht met een financieel overzicht maar ik heb deze in werkelijkheid nooit ontvangen.

Ik heb alleen inzage in mijn leefgeldrekening.
Mail hem dat je deze week graag alle overzichten van je beheer rekening het begin tot nu wil krijgen. Bewaar deze mail. Heb je ze volgende week nog niet, stuur je hem weer een mail met dezelfde vraag en refereer je ook aan je eerdere mail. Dit bewaar je ook weer.

Zo kun je in ieder geval aantonen dat hij zich niet aan zijn verplichting mbt het verstrekken van inzicht houdt.

quote:
[..]

Omdat ik geen codes heb.
Waarom heb je die codes niet?

quote:
Al met al zeer frustrerend, vandaar dat ik hierover bij de rechtbank geklaagd had. Het enige dat zij deden is een zitting inplannen waarin we beiden ons zegje konden doen maar ieder weldenkend mens had al kunnen weten dat ik het ten onrechte zou gaan verliezen.

Je zou bijna je zelfbeheersing verliezen en het met geweld oplossen als er geen eerlijk recht gesproken wordt.

Ik ga dinsdag weer met het loket bellen om te vragen voor een toevoeging. Ben je er zeker van dat ik deze kan krijgen als het gaat om een klachtprocedure? Volgens de bewindvoerder moet ik eerst een procedure bij het BPBI doorlopen.
Ik weet niet zeker of je daarvoor een toevoeging kan krijgen.

Ik zou als ik jou was beginnen met de klachtenprocedure van het BPBI. Komt er dan nog geen verbetering, dan is de volgende stap de kantonrechter.

*Edit: je moet eerst de officiële klachtenprocedure van het kantoor van jouw bewindvoerder doorlopen.
pi_192820544
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:36 schreef madam-april het volgende:

Ik zou als ik jou was beginnen met de klachtenprocedure van het BPBI. Komt er dan nog geen verbetering, dan is de volgende stap de kantonrechter.
Daar krijg je geloof ik geen toevoeging voor, alleen voor zaken die langs de rechtbank lopen.
quote:
*Edit: je moet eerst de officiële klachtenprocedure van het kantoor van jouw bewindvoerder doorlopen.
Hoe onafhankelijk is deze als het kantoor uit één persoon bestaat. :')
pi_192820726
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:04 schreef osodevo het volgende:

[..]

Daar krijg je geloof ik geen toevoeging voor, alleen voor zaken die langs de rechtbank lopen.
Dat klopt, voor de klachtenprocedure heb je in principe ook nog geen advocaat nodig.

quote:
[..]

Hoe onafhankelijk is deze als het kantoor uit één persoon bestaat. :')
Klopt, maar dat is wel de juiste weg om te bewandelen. Eerst volg je de officiële klachtenprocedure van de bewindvoerder, als je daar niet uitkomt volg je de klachten procedure van de BPBI, als je er met hun niet uitkomt leg je het voor aan de kantonrechter. Weet je eigenlijk wel zeker dat hij is aangesloten bij de BPBI?
pi_192820747
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:12 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat klopt, voor de klachtenprocedure heb je in principe ook nog geen advocaat nodig.
[..]

Klopt, maar dat is wel de juiste weg om te bewandelen. Eerst volg je de officiële klachtenprocedure van de bewindvoerder, als je daar niet uitkomt volg je de klachten procedure van de BPBI, als je er met hun niet uitkomt leg je het voor aan de kantonrechter. Weet je eigenlijk wel zeker dat hij is aangesloten bij de BPBI?
Bewindvoerder stelt het zelf voor.
pi_192820771
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ja klopt, maar het kan geen kwaad om het even te checken op hun site.
pi_192820805
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ook de griffie van de rechtbank.
pi_192821958
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 22:16 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ook de griffie van de rechtbank.
Dan lijkt dat me de meeste voor de hand liggende eerste stapt.
pi_192822306
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:43 schreef ZarB het volgende:
Ah, bewindvoering. De eerste persoon die er geen rechtszaak tegen wil voeren moet ik nog tegenkomen. Aandachtspuntje is altijd wel dat die personen hun eigen waarheid hebben die net iets afwijkt van de realiteit.
Dit
pi_192824383
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:31 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit
nogal kortzichtig
pi_192824700
quote:
Ah, bewindvoering. De eerste persoon die er geen rechtszaak tegen wil voeren moet ik nog tegenkomen. Aandachtspuntje is altijd wel dat die personen hun eigen waarheid hebben die net iets afwijkt van de realiteit.
Dan is het toch de rechter die aan waarheidsvinding moet doen en moet oordelen. Ik vind dat jij nu heel makkelijk conclusies trekt terwijl je de zaak niet eens kent. Lekker makkelijk.

Had liever gehad dat ze dit bij de gemeente deden in plaats van allerlei commerciële bureautjes.
  maandag 27 april 2020 @ 09:47:57 #94
338319 ZarB
Piña colada
pi_192825018
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:24 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dan is het toch de rechter die aan waarheidsvinding moet doen en moet oordelen. Ik vind dat jij nu heel makkelijk conclusies trekt terwijl je de zaak niet eens kent. Lekker makkelijk.

Had liever gehad dat ze dit bij de gemeente deden in plaats van allerlei commerciële bureautjes.
Ik trek helemaal geen conclusies. Ik doe alleen een constatering op basis van de gemiddeld 10 gevallen waar ik per jaar mee te maken krijg die in dezelfde positie zitten als jij (nee, ik ben geen bewindvoerder of iets in die richting).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192825203
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:47 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik trek helemaal geen conclusies. Ik doe alleen een constatering op basis van de gemiddeld 10 gevallen waar ik per jaar mee te maken krijg die in dezelfde positie zitten als jij (nee, ik ben geen bewindvoerder of iets in die richting).
Ik begrijp dat jij een ander referentiekader hebt, als je 10 van zulke gevallen hebt meegemaakt je zo gaat denken. Maar ik kan aantonen wat ik zeg, alle mails en call logs kan ik je zo laten zien.

Maar ben jij het niet met mij eens dat iedereen recht heeft op gelijkwaardige verdediging? Iemand die bijna dagelijks in de rechtbank pleit versus een persoon die daar totaal geen kaas van gegeten heeft. Dan kun je toch niet spreken van gelijkwaardigheid.
pi_192825314
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:58 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij een ander referentiekader hebt, als je 10 van zulke gevallen hebt meegemaakt je zo gaat denken. Maar ik kan aantonen wat ik zeg, alle mails en call logs kan ik je zo laten zien.

Maar ben jij het niet met mij eens dat iedereen recht heeft op gelijkwaardige verdediging? Iemand die bijna dagelijks in de rechtbank pleit versus een persoon die daar totaal geen kaas van gegeten heeft. Dan kun je toch niet spreken van gelijkwaardigheid.
Laat die mails / logs aan de rechter zien. Als je op papier wel uit je woorden kan komen bereid je het op die manier voor.

Slimme junior rechten student begint niet aan dit soort zaken. Garantie op gezeik en levert weinig op
pi_192825423
quote:
Ik geloof vast dat ts “denkt” dat hij gelijk heeft, maar iets zegt mij dat al zouden we de volledige situatie kennen het gewoon weer een typisch gevalletje zou zijn van een gehandicapte jongeman die het zelf verpest en zich gewoon aan de regels moet gaan houden.

Want wat is de zaak nu eigenlijk? Dat ze niet op e-mails reageren?
  maandag 27 april 2020 @ 10:15:03 #98
338319 ZarB
Piña colada
pi_192825492
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:58 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat iedereen recht heeft op verdediging is idd een recht. Daar hoef ik niet zoveel van te vinden, maar ik betwijfel of dat hier echt het enige probleem is. Ik denk namelijk van niet.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')