Wat is het maatschappelijk belang dan?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee, concessies in struggle tijden.
Het geklaag over terras of festival weegt niet op tov het maatschappelijk belang.
Al mag je er van vinden wat je wilt natuurlijk.
Meer besmettingen en doden en als gevolg daarvan weer terug in de strenge lockdown met nog grotere economische gevolgen?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is het maatschappelijk belang dan?
In dit soort landen zal het apocalyptisch worden.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:17 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Zuid Sudan 12 mijn inwoners. Geen testen. Slecht 4 ventilatoren
Wel makkelijk in discussies als je daar standaard vanuit gaat. Je zal vast gelijk hebben dat er wat mensen zijn die inderdaad zo denken, maar je kan er ook voor kiezen om niet voor hun te bepalen wat ze echt bedoelen met hun posts. Je weet immers bijna nooit zeker of je het ook echt goed inschat voor die persoon. Kan best beledigend overkomen als je er maar meteen vanuit gaat dat iemand een pure egoïst is.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zei niet iedereen maar nadrukkelijk veel mensen.
Zat mensen die zich daar wel echt zorgen maken om de economie of hun eigen baan en het daarom open willen.
Alleen bij heel veel(niet iedereen) lees je tussen de regels door dat de 'maar de economie dan' posts verkapt individualistisch geklaag zijn.
En niet alleen van covid-19 maar ook gebrek aan voeding.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
In dit soort landen zal het apocalyptisch worden.
Lekker 1.5m cirkels draaien hier.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor kul argument.Omdat wij hier eindeloos in cirkels praten...dag in, dag uit (komt het regelmatig op neer) betekent dat meteen dat het niet vooral de ouderen treft? Het is gewoon een feit dat het voornamelijk de risico groepen treft. Er zijn uitzonderingen zoals bij elke ziekte, aandoening, etc, maar we moeten het ook niet groter maken dan het is: het zijn uitzonderingen. En dat veranderd niet omdat we hier in deel 616 zitten.
Op het kantoor van mijn broer werken ze overwegend thuis, maar omdat een deel van de werkzaamheden wel op kantoor moeten gebeuren wordt er ingepland dat ze op kantoor alleen of met. Twee man zijn om elkaar te ontlopenquote:Op donderdag 23 april 2020 11:18 schreef Blik het volgende:
Ik zit op mijn werk in een corona-groepje om te kijken hoe we op het werk weer zouden kunnen openen. Maar komen stilaan tot de conclusie dat we met 1.5 meter afstand we eigenlijk niet op kantoor kunnen beginnen. Werkplekken zijn alleen bereikbaar dmv trap of lift. In een lift mag maar 1 iemand staan, trappen zijn niet breed genoeg.
Dit gaat nog lang thuiswerken worden
quote:Op donderdag 23 april 2020 11:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nou vooral dat empathie deel vooral. Je hoort mensen ook zeggen dat het lekker opruimt, goed voor de overbevolking en komen er weer wat huizen vrij.
Bijna iedereen mist menselijke interactie en social events maar we moeten sterk zijn.
Wat Rutte ook zei, de vrijheid van de een mag niet ten koste gaan van de gezondheid van een ander.
Dus situatie accepteren, dankbaar zijn en dingen in perspectief plaatsen ,volhouden en optimistisch blijven
Uiteindelijk komt alles goed.
This too shall pass.
ik bedoelde dat die angst nou wel een beetje teveel van het goede gaat aannemen. 'Oe ga vooral niet naar buiten want verspreid je het virus' . En ik kan dan natuurlijk niet zeggen 'ik heb het niet' , want 'jA, jE wEeT hEt NieT' . Dat is wat ik bedoelde te zeggen.quote:
quote:Op donderdag 23 april 2020 12:29 schreef Confetti het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-laaggeletterden
De achterlijken krijgen ook een stem. Mafkezen. Idiocracy.
Dan maak je mensen psychologisch kapot als je dat een jaar aanhoudt.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de adviesbrief van het OMT blijft de maatregel om 1,5 meter afstand te houden waarschijnlijk nog wel een jaar van kracht, dus ik zou me er alvast maar mentaal op voorbereiden.
En waarom zouden zij minder rechten moeten hebben dan jij? Vind je dan ook dat jij als niet bijster intelligent figuur dan een kwart stem verdient of een halve?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:29 schreef Confetti het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-laaggeletterden
De achterlijken krijgen ook een stem. Mafkezen. Idiocracy.
Natuurlijk maar om nou de minister-president in debielentaal te laten communiceren is ook een andere uiterste. Die mensen moeten het maar navragen bij mensen die het wel snappen.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik bedoelde dat die angst nou wel een beetje teveel van het goede gaat aannemen. 'Oe ga vooral niet naar buiten want verspreid je het virus' . En ik kan dan natuurlijk niet zeggen 'ik heb het niet' , want 'jA, jE wEeT hEt NieT' . Dat is wat ik bedoelde te zeggen.
[..]
corona treft iedereen. Newsflash
Het is maar net wat iemand gewend is he. Omdat iemand anders iets heeft meegemaakt wil dat niet meteen zeggen dat iemand anders niet meer mag klagen als hem/haar wat anders overkomt.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zo hebben er mensen jaren in een kast moeten zitten. Nu zijn er mensen die krankzinnig lijken te worden omdat ze hun vrienden in de kroeg niet kunnen treffen.
Perspectief
quote:Op donderdag 23 april 2020 12:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan maak je mensen psychologisch kapot als je dat een jaar aanhoudt.
Je kan niet eens meer rustig op een bankje zitten, je oude moeder omhelzen, overal oppassen. Psychologische marteling, en voor wat?
Voor niks, voor een waanzinnig idee dat er nu in de samenleving heerst. Voor een waanzinnig idee dat we corona wel even kunnen sturen.
Het valt niet te sturen en het treft vooral de zwakkeren. Mensen zullen dat steeds meer beseffen en die zwakkeren interesseert het geen bal want op deze manier je laatste jaren in gaan heeft geen enkele toegevoegde waarde. We zijn uren onomkeerbaar proces ingegaan waar we binnen een paar maanden vanzelf afstappen en accepteren dat we niet het eeuwige leven hebben.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan maak je mensen psychologisch kapot als je dat een jaar aanhoudt.
Je kan niet eens meer rustig op een bankje zitten, je oude moeder omhelzen, overal oppassen. Psychologische marteling, en voor wat?
Voor niks, voor een waanzinnig idee dat er nu in de samenleving heerst. Voor een waanzinnig idee dat we corona wel even kunnen sturen.
Maar dat mag je hier blijkbaar niet zeggen, want er zijn mensen die het zwaarder hebben dan jou. Niet zo aanstellen dus.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:35 schreef Apotheose het volgende:
[..]![]()
persoonlijk vind ik dat fysieke nog wel het belangrijkste. En dat terwijl ook ik mn baan ben kwijtgeraakt
ja maar waar houdt het dan op? Er is altijd wel iemand die het NOG erger heeft.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat mag je hier blijkbaar niet zeggen, want er zijn mensen die het zwaarder hebben dan jou. Niet zo aanstellen dus.![]()
Eh?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je kan niet eens meer rustig op een bankje zitten
Inderdaad ik las zojuist een artikel over India. Omdat er een lockdown heerst zijn alle migranten die normaal gesproken de oogsten rapen terug naar hun dorpen, dit zorgt ervoor dat alles rot in hetveld wat ervoor zorgt dat er een immens tekort zal komen in de kome de periode, tevens omdat haast alle logistiek is stilgevallen is komt het voedsel niet aan in de grote steden waardoor de prijzen de pan uit rijzen de dagloners die hun job hebben verloren kunnen niet meer betalen voor voedsel. En dit zal ongetwijfeld ook in vele andere landen het geval zijnquote:Op donderdag 23 april 2020 12:28 schreef Solingjan het volgende:
[..]
En niet alleen van covid-19 maar ook gebrek aan voeding.
Ja, moest ik mijn wenkbrauw ook even om fronsen. Het dramatiseren begint wel een beetje uit de hand te lopenquote:
Gisteren liep mijn zus te klagen dat hun hele sociale leven op hun gat ligt. Zij en haar man hebben veel vrienden, uitjes en vakanties etc.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is maar net wat iemand gewend is he. Omdat iemand anders iets heeft meegemaakt wil dat niet meteen zeggen dat iemand anders niet meer mag klagen als hem/haar wat anders overkomt.
Ja maar dat argument van "het is maar wat je gewend bent" kan je altijd en overal gebruiken. Tuurlijk mag er best eens gemopperd worden... ik vind het ook ontzettend jammer dat heel mijn festivalzomer naar de knoppen is. En dat ik mijn vrienden/familie nauwelijks meer zie.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is maar net wat iemand gewend is he. Omdat iemand anders iets heeft meegemaakt wil dat niet meteen zeggen dat iemand anders niet meer mag klagen als hem/haar wat anders overkomt.
ja ik woon alleen. Dus dan vind ik dat weer net iets anders. Maar dat kan weer anders zijn voor een ander. Die vindt dat prima.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gisteren liep mijn zus te klagen dat hun hele sociale leven op hun gat ligt. Zij en haar man hebben veel vrienden, uitjes en vakanties etc.
Oh oh, ze heeft het zwaar.
Maar iedereen lijdt op een andere manier. Ik mis ook mijn ouders, school voor mijn zoon en sport voor beide kinderen. Maar verder gaat het best chill.
Als dát nu het ergste is, valt het echt wel mee.
quote:Artsen in New York waarschuwen dat jonge coronapatiënten die geen ernstige verschijnselen hebben, getroffen kunnen worden door een beroerte.
Dat zei ik ook. Man en mijn zus hebben elkaar nog. Een vrijgezelle collega van mij pa wordt thuis helemaal gek want die ziet niemand meer behalve dus collega’squote:Op donderdag 23 april 2020 12:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja ik woon alleen. Dus dan vind ik dat weer net iets anders. Maar dat kan weer anders zijn voor een ander. Die vindt dat prima.
ja snap ik. En dat is 'even' geen punt. Maar het is uitzichtloos. Hoe wil je dat dan volhouden? En voor hoe lang? Dat laatste is het punt. Dat ik niet een terrasje kan pakken ofzo - nou dan maar even niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat zei ik ook. Man en mijn zus hebben elkaar nog. Een vrijgezelle collega van mij pa wordt thuis helemaal gek want die ziet niemand meer behalve dus collega’s
Je kan toch gewoon afspreken mits 1,5m? Of heeft die geen vrienden/familiequote:Op donderdag 23 april 2020 12:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat zei ik ook. Man en mijn zus hebben elkaar nog. Een vrijgezelle collega van mij pa wordt thuis helemaal gek want die ziet niemand meer behalve dus collega’s
Je kan het altijd gebruiken, omdat het gewoon een geldig argument is. Het is gewoon onzin om voor iemand te bepalen dat hij/zij zich aanstelt, omdat iemand anders het in de ogen van de user die de post maakt zwaarder heeft (gehad).quote:Op donderdag 23 april 2020 12:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja maar dat argument van "het is maar wat je gewend bent" kan je altijd en overal gebruiken. Tuurlijk mag er best eens gemopperd worden... ik vind het ook ontzettend jammer dat heel mijn festival zomer naar de knoppen is. En dat ik mijn vrienden/familie nauwelijks meer zie.
Maar we kunnen verdorie rondlopen, winkelen, eten halen, sporten en noem maar op.
Het valt mij vooral op dat de mensen die het hardst om een lockdown riepen nu degene zijn die roepen dat ze het niet meer volhouden.![]()
Geloof mij maar een regering legt niet zomaar de economie plat. Dat gebeurt eigenlijk alleen in oorlogstijd. En nu.
Daarom snap ik dat gekwek hier op het forum over mondkapjes, openen van cafe’s ed. niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Inderdaad ik las zojuist een artikel over India. Omdat er een lockdown heerst zijn alle migranten die normaal gesproken de oogsten rapen terug naar hun dorpen, dit zorgt ervoor dat alles rot in hetveld wat ervoor zorgt dat er een immens tekort zal komen in de kome de periode, tevens omdat haast alle logistiek is stilgevallen is komt het voedsel niet aan in de grote steden waardoor de prijzen de pan uit rijzen de dagloners die hun job hebben verloren kunnen niet meer betalen voor voedsel. En dit zal ongetwijfeld ook in vele andere landen het geval zijn
Ik vind het vooral grappig dat de zorg nu heilig is in de ogen van het kabinet, maar er gisteren wel bezuinigingen zijn aangekondigd....voor de zorg...en het onderwijs.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:46 schreef Cue_ het volgende:
Ik denk dat het belangrijkste is dat de zorg het nog aankan. Dat die niet overvloeit, zodat er geen onnodige sterftes komen door keuzes die je moet maken ivm te weinig plek.
Als dat als leidraad wordt genomen (dat wordt het ook), dan kan daaromheen alles langzaam weer open.
Natuurlijk wel alles in het werk stellen om ook die zorg op te schalen en opgeschaalt te kunnen houden (zonder uitputting zorgpersoneel), zodat ook nieuwe pieken opgevangen kunnen worden.
Mensen mogen klagen, maar moeten het soms wel wat meer in perspectief zien en het vanuit andermans oogpunt ook eens kunnen bekijken. Dat mist soms nog wel eens.
Datquote:Op donderdag 23 april 2020 12:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja maar dat argument van "het is maar wat je gewend bent" kan je altijd en overal gebruiken. Tuurlijk mag er best eens gemopperd worden... ik vind het ook ontzettend jammer dat heel mijn festival zomer naar de knoppen is. En dat ik mijn vrienden/familie nauwelijks meer zie.
Maar we kunnen verdorie rondlopen, winkelen, eten halen, sporten en noem maar op.
Het valt mij vooral op dat de mensen die het hardst om een lockdown riepen nu degene zijn die roepen dat ze het niet meer volhouden.![]()
Geloof mij maar een regering legt niet zomaar de economie plat. Dat gebeurt eigenlijk alleen in oorlogstijd. En nu.
Ik heb het niet over depressieve mensen... die zijn vaak geneigd juist niet te roepen en te schreeuwen dat dingen moeten.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan het altijd gebruiken, omdat het gewoon een geldig argument is. Het is gewoon onzin om voor iemand te bepalen dat hij/zij zich aanstelt, omdat iemand anders het in de ogen van de user die de post maakt zwaarder heeft (gehad).
Het is niet aan jou, of aan mij, om te bepalen wat iemand mag voelen. Als deze maatregelen enorm zwaar zijn voor iemand en in een depressie terecht komt vind ik het nogal wat om tegen zo'n persoon te zeggen dat hij/zij zich maar moet vermannen, omdat iemand anders in de wereld in een compleet andere vervelende situatie zit en ook weer andere dingen gewend is.
Hmm, dat is idd wel heel vreemd.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat de zorg nu heilig is in de ogen van het kabinet, maar er gisteren wel bezuinigingen zijn aangekondigd....voor de zorg...en het onderwijs.
Wel eens overigens dat de zorg het gewoon moet aankunnen en dat dat de basis moet zijn. Ik snap alleen niet waarom ze niet wat meer investeren in de zorg, de capaciteiten standaard verhogen, etc. Nee, in plaats daarvan kondigen ze bezuinigingen aan.
Dit systeem is ook veel langer houdbaar dan bijv. zoals ze het in Italië doen.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat![]()
We mogen blij zijn dat de maatregelen hier in Nederland zo soepel zijn.
Okee, de horeca, recreatie en toerisme sector, wat andere dingen en teamsporten liggen stil.
Maar voor de rest mógen we gewoon naar buiten, we mógen gewoon wandelen/fietsen etcetera, we mógen gewoon op bezoek/bezoek ontvangen (zij het maximaal 3 personen).
Veel (niet cruciale) winkels zijn gewoon open en heel veel mensen mogen gewoon nog dagelijks naar hun werk, ondanks dat die niet in cruciale sectoren zijn.
In tal van andere landen mág je niet eens naar buiten, behalve voor boodschappen/werk, en daar moet je dan bewijs voor hebben, en is alles wat niet-cruciaal is gewoon dicht.
Kom je toch buiten krijg je een vette boete.
Wees blij dat dat hier niet zo is, we hebben zo veel meer vrijheden dan veel ander landen.
Het uitbreiden van IC-capaciteit is nutteloos. De capaciteit vóór corona werd al maar voor 70% gebruikt wegens een gebrek aan gekwalificeerd personeel.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het vooral grappig dat de zorg nu heilig is in de ogen van het kabinet, maar er gisteren wel bezuinigingen zijn aangekondigd....voor de zorg...en het onderwijs.
Wel eens overigens dat de zorg het gewoon moet aankunnen en dat dat de basis moet zijn. Ik snap alleen niet waarom ze niet wat meer investeren in de zorg, de capaciteiten standaard verhogen, etc. Nee, in plaats daarvan kondigen ze bezuinigingen aan.
Hah, misschien heeft Dave Roelvink dan wel corona.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:43 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf dit al voorbij gekomen?
[..]
Als we het komende jaar nog met extra patienten komen te zitten dóór Corona, dan is het wel nuttig.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:52 schreef Zeroku het volgende:
Het uitbreiden van IC-capaciteit is nutteloos. De capaciteit vóór corona werd al maar voor 70% gebruikt wegens een gebrek aan gekwalificeerd personeel.
alle zorg is toch belangrijk? Corona of niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hmm, dat is idd wel heel vreemd.
Opzich is 'zorg' natuurlijk wel heel breed, dus geen idee wat het allemaal treft. Maar het lijkt me dat opzich alles rondom Corona er los van staat. (hoop ik)
Fijn dat we wel aan Montenegro beschermingsmateriaal kunnen leveren, maar niet aan al onze eigen professionals.twitter:MeGovernment twitterde op woensdag 22-04-2020 om 17:19:547t of protective medical equipment has just arrived in #Montenegro by transport provided and paid for by #Netherlands through #NATO mechanism. Thanks ally @NLatNATO. 🇲🇪🇳🇱
The importance of alliance and solidarity is shown when it matters most! (1/3)
#CoronaInfoCG
#COVID19 https://t.co/E9Au1DgiiM reageer retweet
Klopt, maar in die zin is alles belangrijk, zorg of niet. Dus dat zijn altijd keuzes die gemaakt moeten worden ivm geldgebrek om alles te financieren.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:53 schreef Apotheose het volgende:
alle zorg is toch belangrijk? Corona of niet.
Precies.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit systeem is ook veel langer houdbaar dan bijv. zoals ze het in Italië doen.
Godwin. Slaat nergens op meer. Dat is inmiddels minimaal 75 jaar terug.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zo hebben er mensen jaren in een kast moeten zitten. Nu zijn er mensen die krankzinnig lijken te worden omdat ze hun vrienden in de kroeg niet kunnen treffen.
Perspectief
geef wat aan anderen, en je kunt hulp terug verwachtenquote:Op donderdag 23 april 2020 12:54 schreef Smack10 het volgende:
Fijn dat we wel aan Montenegro beschermingsmateriaal kunnen leveren, maar niet aan al onze eigen professionals.twitter:MeGovernment twitterde op woensdag 22-04-2020 om 17:19:547t of protective medical equipment has just arrived in #Montenegro by transport provided and paid for by #Netherlands through #NATO mechanism. Thanks ally @:NLatNATO. 🇲🇪🇳🇱
#CoronaInfoCG
Zelfs in bulgarije hebben ze dus een voorsprong op NL.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:40 schreef Pumpalov het volgende:
Paar Bulgaarse hypermarkten gaan al hun personeel laten testen en willen dat in principe wekelijks gaan doen indien ze een overeenkomst kunnen vastleggen voor een wat lagere testprijs bij de verschillende privélabs.
Netjes. Voor die mensen die de gehele dag met anderen in aanraking komen en ook voor de klanten.
Net als die andere gasten die er over vallen op twitter, we hebben alleen betaald voor het vervoer...quote:Op donderdag 23 april 2020 12:54 schreef Smack10 het volgende:
Fijn dat we wel aan Montenegro beschermingsmateriaal kunnen leveren, maar niet aan al onze eigen professionals.twitter:MeGovernment twitterde op woensdag 22-04-2020 om 17:19:547t of protective medical equipment has just arrived in #Montenegro by transport provided and paid for by #Netherlands through #NATO mechanism. Thanks ally @:NLatNATO. 🇲🇪🇳🇱
#CoronaInfoCG
Want gebrek aan gekwalificeerd personeel kun je niet kwalificeren als IC-capaciteit en je kunt dat gebrek aan gekwalificeerd personeel ook al niet uitbreiden?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:52 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het uitbreiden van IC-capaciteit is nutteloos. De capaciteit vóór corona werd al maar voor 70% gebruikt wegens een gebrek aan gekwalificeerd personeel.
Ah, daar is weer munitie voor marijnissen, baudet en wilders.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:54 schreef Smack10 het volgende:
#CoronaInfoCG
quote:Op donderdag 23 april 2020 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor kul argument.Omdat wij hier eindeloos in cirkels praten...dag in, dag uit (komt het regelmatig op neer) betekent dat meteen dat het niet vooral de ouderen treft? Het is gewoon een feit dat het voornamelijk de risico groepen treft. Er zijn uitzonderingen zoals bij elke ziekte, aandoening, etc, maar we moeten het ook niet groter maken dan het is: het zijn uitzonderingen. En dat veranderd niet omdat we hier in deel 616 zitten.
https://www.telegraaf.nl/(...)tigers-en-veertigersquote:’Corona veroorzaakt beroertes bij dertigers en veertigers’
NEW YORK - Artsen in New York waarschuwen dat jonge coronapatiënten die geen ernstige verschijnselen hebben, getroffen kunnen worden door een beroerte.
Doktoren uit het Mount Sinai Health System zijn verbaasd dat het vooral dertigers en veertigers betreft, zo schrijft CNN. Volgens neurochirurg Thomas Oxley is er steeds meer bewijs dat bij deze besmette groep spontaan bloedproppen in de belangrijkste aderen ontstaan.
De bevindingen staan binnenkort in het New England Journal of Medicine.
De artsen zeggen tegen CNN dat ze sinds de corona-uitbraak een ’verzevenvoudiging’ van het aantal beroertes onder jongere patiënten zien. Geen van deze mensen stond bekend als (hart)patiënt. Ze hadden milde of soms zelfs geen corona-symptomen, aldus Oxley. Achteraf bleken ze wel allemaal besmet.
Transport PROVIDED and paid.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als die andere gasten die er over vallen op twitter, we hebben alleen betaald voor het vervoer...
Natuurlijk moeten we dat accepteren. Maar dat kun je alleen voor jezelf accepteren. Hoe kan iemand anders nou accepteren dat IK niet het eeuwige leven heeft? Of mensen in een verzorgingstehuis? Of mensen die ander onderliggend lijden hebben en dus een risicogroep zijn? Dat is het punt waar het wat mij betreft misgaat bij een heleboel mensen: zij willen bepalen dat anderen moeten accepteren dat ze maar dood moeten gaan voor 'het grotere goed'. En dat 'grotere goed' is dan ook nog maar weer afhankelijk van de persoon die je spreekt, dus nogal een subjectief gegeven.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het valt niet te sturen en het treft vooral de zwakkeren. Mensen zullen dat steeds meer beseffen en die zwakkeren interesseert het geen bal want op deze manier je laatste jaren in gaan heeft geen enkele toegevoegde waarde. We zijn uren onomkeerbaar proces ingegaan waar we binnen een paar maanden vanzelf afstappen en accepteren dat we niet het eeuwige leven hebben.
Krijgen we zeker wat criminaliteit voor terug?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:59 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
geef wat aan anderen, en je kunt hulp terug verwachten
Dus is dat zo erg dat wij een klein land als Montenegro daarmee helpen?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Transport PROVIDED and paid.
Dus ook de logistiek afgehandeld.
Ik mis alleen de cijfers, of zitten die achter de paywall?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)tigers-en-veertigers
Nogmaals, het is een gevaarlijk virus.
Je doet net alsof we mensen bewust vermoorden ofzo, terwijl risico's gewoon bij het leven horen. We zijn bezig met mensen redden, niet met mensen doelbewust vermoorden.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten we dat accepteren. Maar dat kun je alleen voor jezelf accepteren. Hoe kan iemand anders nou accepteren dat IK niet het eeuwige leven heeft? Of mensen in een verzorgingstehuis? Of mensen die ander onderliggend lijden hebben en dus een risicogroep zijn? Dat is het punt waar het wat mij betreft misgaat bij een heleboel mensen: zij willen bepalen dat anderen moeten accepteren dat ze maar dood moeten gaan voor 'het grotere goed'. En dat 'grotere goed' is dan ook nog maar weer afhankelijk van de persoon die je spreekt, dus nogal een subjectief gegeven.
Dit gewoon clickbait stront weer eens van de telegraaf, mensen bang maken.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik mis alleen de cijfers, of zitten die achter de paywall?
Dat zeg ik toch niet dat het erg is dat wij anderen helpen?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus is dat zo erg dat wij een klein land als Montenegro daarmee helpen?
Take one for the team was anders 100 jaar terug prima. Die tijd hebben we achter ons gelaten.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten we dat accepteren. Maar dat kun je alleen voor jezelf accepteren. Hoe kan iemand anders nou accepteren dat IK niet het eeuwige leven heeft? Of mensen in een verzorgingstehuis? Of mensen die ander onderliggend lijden hebben en dus een risicogroep zijn? Dat is het punt waar het wat mij betreft misgaat bij een heleboel mensen: zij willen bepalen dat anderen moeten accepteren dat ze maar dood moeten gaan voor 'het grotere goed'. En dat 'grotere goed' is dan ook nog maar weer afhankelijk van de persoon die je spreekt, dus nogal een subjectief gegeven.
Je vergeet de belangrijkste, mensen die krankzinnige lijken te worden door massahysterie.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Perspectief
Ja en Rutte geeft ook zijn persconferenties voor de kijkcijfers.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit gewoon clickbait stront weer eens van de telegraaf, mensen bang maken.
Dat bericht zegt niets over de mogelijkheid of wij dat spul ook hadden kunnen krijgen / het daar niet ook vandaan halen.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:04 schreef Smack10 het volgende:
Dat zeg ik toch niet dat het erg is dat wij anderen helpen?
We moeten ook deze spullen naar ons eigen land halen.
Het is niet OF maar EN.
De uitbraak van angst heeft wereldwijd meer schade aangericht dan het virus zelf inmiddels.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je vergeet de belangrijkste, mensen die krankzinnige lijken te worden door massahysterie.
Ok, maar er worden toch allemaal dingen vervoerd vanuit China onze kant op.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet dat het erg is dat wij anderen helpen?
We moeten ook deze spullen naar ons eigen land halen.
Het is niet OF maar EN.
Zeggen dat enkel zieke personen een masker zouden moeten dragen is de verkeerde boodschap, imo. Waarom zou wie zich ziek voelt een masker dragen als het hem zelf niet baat, integendeel, het kan zelfs nadelig zijn wanneer maskers geassocieerd worden met mogelijk gevaar. Je zou integendeel moeten aanmoedigen dat iedereen het draagt.quote:Government scientists expected to recommend against public wearing medical face masks
Who should wear a face mask to stop the spread of the coronavirus? While opinion among experts around the world is divided, Martin Marshall, chair of the Royal College of General Practitioners, said there is no research to support wearing a mask if you’re fit and well.
Marshall echoes the advice from the World Health Organization, which said there is little evidence that wearing a mask in the community prevented healthy people from picking up respiratory infections including Covid-19.
Marshall said it would however make sense for someone to wear a mask if they are “coughing and spluttering”. He added people can chose to cover their faces with a bandanna to stop the spread of coronavirus.
The scientific advisory group on emergencies (Sage) is expected to discuss the usage of masks in a meeting on Thursday. It follows a decision by all German states to make face masks compulsory when travelling on public transport and going to the shops to combat the spread of coronavirus.
Marshall told BBC Radio 4’s Today programme:
There’s no research evidence to support wearing masks if you are basically fit and well, indeed if people wear masks there’s a risk they play around with it, they play with their eyes more and maybe you’re even at a higher risk of picking up an infection.
However, it is common sense that if they are coughing and spluttering then it makes complete sense to wear masks in order to protect other people.
I think the guidance that we’re expecting to hear is that the wearing of face masks is a voluntary activity not mandated and it certainly makes a lot of sense to focus limited resources that we have at the moment on those who have greatest need and that’s the health professionals.
This sophisticated kit is likely to be more rigorous, more useful, but actually it’s perfectly reasonable to wear a bandanna around your mouth or whatever, that will work, it won’t be quite as good but it will be good enough.
quote:57 procent van wie symptomen heeft, gaat toch naar buiten
Meer dan de helft van de mensen die twee of meer symptomen van covid-19 vertonen (57 procent), gaat toch de straat op zonder extra bescherming. Dat blijkt uit de zesde editie van de Grote Coronastudie van de Universiteit Antwerpen. De bevraging werd dinsdag ingevuld door zowat 170.000 Belgen. Vier procent van de mensen met twee of meer symptomen gaat de straat op met een mondmasker. (belga)
Zit er dik in, zonder cijfers dit soort bangmakerij de wereld in helpen.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, 2 van de 20 collega's hier op de IC, beide in 30-40 jaar oud en gewoon gezond.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De uitbraak van angst heeft wereldwijd meer schade aangericht dan het virus zelf inmiddels.
"verzevenvoudiging"quote:Op donderdag 23 april 2020 13:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik mis alleen de cijfers, of zitten die achter de paywall?
Geen idee waar deze reactie op slaat. Telegraaf wil alleen maar zoveel mogelijk clicks hebben en geven weinig om de inhoud van hun artikelen. Als je twijfels hebt bij hoe de telegraaf hun artikelen schrijft ben je een complot gekkie? Dankje telegraaffanboy.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja en Rutte geeft ook zijn persconferenties voor de kijkcijfers.
Coronavirus is een hoax en komt door 5G zeker?
En daarom is het het beste als iedereen tijdelijk een mondkapje draagt.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:06 schreef crystal_meth het volgende:
UK:
[..]
En nee, wie ziek is blijft niet thuis:
[..]
Overleden aan Covid-19?, werk jij bij dat ziekenhuis?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, 2 van de 20 collega's hier op de IC, beide in 30-40 jaar oud en gewoon gezond.
Vertel hen maar dat de angst regeert.
Scholen hadden nooit dicht gemoeten, het kosten wat het kost voorkomen van triage tenten zijn we eigenlijk überhaupt nooit aan toe gekomen, en zo wel, dan zou het verwachte aantal gezond levensjaren van de mensen die niet geholpen konden worden niet opwegen tegen het verdere leed in de economie, maar dat laatste mag ik niet zeggen want concrete mensenlevens zijn heilig, maar die abstracte slachtoffers, die resulteren in méér verloren levensjaren, ja, die zien we niet dus die hebben geen waarde.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Take one for the team was anders 100 jaar terug prima. Die tijd hebben we achter ons gelaten.
Maar maar maar, waarom beschermen we de kwetsbare groep niet zodat de rest van ons wel door kan gaan? Waarom moeten we sociaal doen met de zwakkere groepen in onze samenleving en zo enorm veel economische schade aanrichten waardoor mensen hun inkomen kwijt raken? We weten dat dat ook veel zelfdodingen en verlies van levensjaren oplevert.
We hebben perspectief nodig nu. Een exit strategie. Dit land heeft leven nodig. De politiek is met alles te laat.
Echt niet. het was vanmorgen, gisteren, vorige maand, vorig jaar, eind vorige eeuw etc.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Godwin. Slaat nergens op meer. Dat is inmiddels minimaal 75 jaar terug.
Kappen met die ongein.
Met hooikoortsklachten zul je wss al 2 covid-19 klachten hebben...quote:Op donderdag 23 april 2020 13:06 schreef crystal_meth het volgende:
En nee, wie ziek is blijft niet thuis:
2/20 wat?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, 2 van de 20 collega's hier op de IC, beide in 30-40 jaar oud en gewoon gezond.
Dit klinkt erg ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er wordt toch wel sterk gesuggereerd - gesterkt door gezond verstand - dat dit dus marginaal is op het totaal.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:08 schreef Smack10 het volgende:
En daarom is het het beste als iedereen tijdelijk een mondkapje draagt.
Niet alle zieke mensen blijven thuis zo blijkt het en je kan het zelf verspreiden als je geen verschijnselen hebt.
Waarom snappen mensen dit niet?
Goed man, we gaan voor 2 personen een heel land op slot gooien.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Sowieso is dit complete kolder want "het normaal" zou op dit moment niet zijn dat iedereen doorgaat met leven zoals normaal.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:16 schreef Red_85 het volgende:
Goed man, we gaan voor 2 personen een heel land op slot gooien.
Goed idee. Echt. Fantastisch. Super. Het gaat hier niet om die 2 personen, maar om een heel land.
We schijnen er 23.000 te hebben voorkomen nu, volgens van dissel gisteren in de technische briefing. Prima. Maar weet je hoeveel dat er zijn? De Galgenwaard vol. Op heel NL. Is dat zo veel dan?
Ben al 3x raar aangekeken de afgelopen week in de supermarkt.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met hooikoortsklachten zul je wss al 2 covid-19 klachten hebben...
Loopneus en niezen en rode oogjes. 3 stuks hoppp.
Wie leefde er in de kast dan vorige week? Letterlijk he, ik bedoel hier geen latente gerard jolings.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:12 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Echt niet. het was vanmorgen, gisteren, vorige maand, vorig jaar, eind vorige eeuw etc.
Geen dingen droeftoeteren die je wilt zien maar die er niet zijn
Omdat je er met het beschemen van de risicogroepen niet bent. Heel simpel gezegd: Meer activiteit zorgt er voor dat er meer mensen met elkaar in contact komen (in de winkels, in de horeca, in het OV, op het werk). Dat zorgt voor meer besmettingen. Meer besmettingen zorgt ook voor meer ernstige zieke mensen, ook mensen die niet tot de risicogroepen behoren. Die overlijden dan wellicht niet, maar worden wel dusdanig ziek dat ze opgenomen moeten worden en/of op de IC belanden.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Take one for the team was anders 100 jaar terug prima. Die tijd hebben we achter ons gelaten.
Maar maar maar, waarom beschermen we de kwetsbare groep niet zodat de rest van ons wel door kan gaan? Waarom moeten we sociaal doen met de zwakkere groepen in onze samenleving en zo enorm veel economische schade aanrichten waardoor mensen hun inkomen kwijt raken? We weten dat dat ook veel zelfdodingen en verlies van levensjaren oplevert.
We hebben perspectief nodig nu. Een exit strategie. Dit land heeft leven nodig. De politiek is met alles te laat.
Nee, dan krijg je 'bronnetje?' naar je hoofd terwijl die vragers weten dat die cijfers pas veel later komen.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen hadden nooit dicht gemoeten, het kosten wat het kost voorkomen van triage tenten zijn we eigenlijk überhaupt nooit aan toe gekomen, en zo wel, dan zou het verwachte aantal gezond levensjaren van de mensen die niet geholpen konden worden niet opwegen tegen het verdere leed in de economie, maar dat laatste mag ik niet zeggen want concrete mensenlevens zijn heilig, maar die abstracte slachtoffers, die resulteren in méér verloren levensjaren, ja, die zien we niet dus die hebben geen waarde.
Nogmaals: beter lezen. Ik zeg toch helemaal nergens dat het geen serieus virus is. Ja, er zijn ook jonge mensen die geraakt worden. Haalt nog steeds niet weg dat het vooral de risico groepen en ouderen treft.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)tigers-en-veertigers
Nogmaals, het is een gevaarlijk virus.
Iedereen neemt zelf in dat geval wat afstand. Niet dat een complete economie en verschillende branches naar de klote aan het gaan zijn. Wat nu het geval is. Wereldwijd.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sowieso is dit complete kolder want "het normaal" zou op dit moment niet zijn dat iedereen doorgaat met leven zoals normaal.
Sterke social distancing maatregelen blijven gewoon intact. Verplicht of niet, als jij een risicogroep bent hou je je je wel aan die 1.5 meter.
Dit is niet te onderbouwen, de uitkomst van "het andere alternatief" is niet eenduidig.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:21 schreef Red_85 het volgende:
Ik blijf er bij, de uitbraak angst heeft meer stuk gemaakt dan het virus ooit had kunnen doen.
Het is een feit dat tijdens recessies de levensverwachting sterker stijgt.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je 'bronnetje?' naar je hoofd terwijl die vragers weten dat die cijfers pas veel later komen.
Het is een feit dat een economische achteruitgang voor enorme stress, verloren levensjaren en stijging in zelfdodingen tot gevolg heeft.
Dat is wel realistisch om te vragen naar een perspectief. Gisteren het debat niet gevolgd? Zelfs de IC-'baas' van NL zegt dat er zicht is op een verlichting en de maatregelen afgeschaald kan worden, of minimaal aan gedacht.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:19 schreef JFlip het volgende:
Ik snap dat je perspectief wil,. Dat wil ik ook. Het is gewoon niet realistisch om te denken dat het mogelijk is om perspectief te vragen van de politiek. We werken niet naar een bepaalde datum toe, of naar een bepaald aantal besmettingen/aantal vrije IC bedden.
Denk dat wereldwijd er nu zoveel kennis is dat het prima te voorspellen is. Van Oost naar West hebben we alle fase's gezien en welke manier het beste is om een uitbraak in te dammen. Daarbij wordt de kennis met de dag groter.quote:We hebben te maken met een virus waarvan je totaal niet weet welk gedrag het gaat vertonen en waarvan je niet weet wat de gevolgen zijn als je maatregelen loslaat.
Ok, je hebt me overtuigd, dat virus is toch een slecht idee. Laten we het maar afschaffen.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is een feit dat een economische achteruitgang voor enorme stress, verloren levensjaren en stijging in zelfdodingen tot gevolg heeft.
quote:Op donderdag 23 april 2020 13:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen idee waar deze reactie op slaat. Telegraaf wil alleen maar zoveel mogelijk clicks hebben en geven weinig om de inhoud van hun artikelen. Als je twijfels hebt bij hoe de telegraaf hun artikelen
Of gewoon even naar CNN gaan waar dit artikel weg komt aangezien dat de bron is, ipv roepetoetenquote:Op donderdag 23 april 2020 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Geweldige zo'n extra jaar als deze.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is een feit dat tijdens recessies de levensverwachting omhoog gaat.
Nu dus 7x zoveel.quote:"For comparison, our service, over the previous 12 months, has treated on average 0.73 patients every 2 weeks under the age of 50 years with large vessel stroke," the team wrote in a letter to be published in the New England Journal of Medicine. That's fewer than two people a month.
Gewoon verbieden dat virus.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, je hebt me overtuigd, dat virus is toch een slecht idee. Laten we het maar afschaffen.
Valt me nog mee dat de verbodsfetisjisten niet al lang hebben geroepen:quote:Op donderdag 23 april 2020 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, je hebt me overtuigd, dat virus is toch een slecht idee. Laten we het maar afschaffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |