Ja maar dat argument van "het is maar wat je gewend bent" kan je altijd en overal gebruiken. Tuurlijk mag er best eens gemopperd worden... ik vind het ook ontzettend jammer dat heel mijn festivalzomer naar de knoppen is. En dat ik mijn vrienden/familie nauwelijks meer zie.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is maar net wat iemand gewend is he. Omdat iemand anders iets heeft meegemaakt wil dat niet meteen zeggen dat iemand anders niet meer mag klagen als hem/haar wat anders overkomt.
ja ik woon alleen. Dus dan vind ik dat weer net iets anders. Maar dat kan weer anders zijn voor een ander. Die vindt dat prima.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gisteren liep mijn zus te klagen dat hun hele sociale leven op hun gat ligt. Zij en haar man hebben veel vrienden, uitjes en vakanties etc.
Oh oh, ze heeft het zwaar.
Maar iedereen lijdt op een andere manier. Ik mis ook mijn ouders, school voor mijn zoon en sport voor beide kinderen. Maar verder gaat het best chill.
Als dát nu het ergste is, valt het echt wel mee.
quote:Artsen in New York waarschuwen dat jonge coronapatiënten die geen ernstige verschijnselen hebben, getroffen kunnen worden door een beroerte.
Dat zei ik ook. Man en mijn zus hebben elkaar nog. Een vrijgezelle collega van mij pa wordt thuis helemaal gek want die ziet niemand meer behalve dus collega’squote:Op donderdag 23 april 2020 12:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja ik woon alleen. Dus dan vind ik dat weer net iets anders. Maar dat kan weer anders zijn voor een ander. Die vindt dat prima.
ja snap ik. En dat is 'even' geen punt. Maar het is uitzichtloos. Hoe wil je dat dan volhouden? En voor hoe lang? Dat laatste is het punt. Dat ik niet een terrasje kan pakken ofzo - nou dan maar even niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat zei ik ook. Man en mijn zus hebben elkaar nog. Een vrijgezelle collega van mij pa wordt thuis helemaal gek want die ziet niemand meer behalve dus collega’s
Je kan toch gewoon afspreken mits 1,5m? Of heeft die geen vrienden/familiequote:Op donderdag 23 april 2020 12:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat zei ik ook. Man en mijn zus hebben elkaar nog. Een vrijgezelle collega van mij pa wordt thuis helemaal gek want die ziet niemand meer behalve dus collega’s
Je kan het altijd gebruiken, omdat het gewoon een geldig argument is. Het is gewoon onzin om voor iemand te bepalen dat hij/zij zich aanstelt, omdat iemand anders het in de ogen van de user die de post maakt zwaarder heeft (gehad).quote:Op donderdag 23 april 2020 12:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja maar dat argument van "het is maar wat je gewend bent" kan je altijd en overal gebruiken. Tuurlijk mag er best eens gemopperd worden... ik vind het ook ontzettend jammer dat heel mijn festival zomer naar de knoppen is. En dat ik mijn vrienden/familie nauwelijks meer zie.
Maar we kunnen verdorie rondlopen, winkelen, eten halen, sporten en noem maar op.
Het valt mij vooral op dat de mensen die het hardst om een lockdown riepen nu degene zijn die roepen dat ze het niet meer volhouden.![]()
Geloof mij maar een regering legt niet zomaar de economie plat. Dat gebeurt eigenlijk alleen in oorlogstijd. En nu.
Daarom snap ik dat gekwek hier op het forum over mondkapjes, openen van cafe’s ed. niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Inderdaad ik las zojuist een artikel over India. Omdat er een lockdown heerst zijn alle migranten die normaal gesproken de oogsten rapen terug naar hun dorpen, dit zorgt ervoor dat alles rot in hetveld wat ervoor zorgt dat er een immens tekort zal komen in de kome de periode, tevens omdat haast alle logistiek is stilgevallen is komt het voedsel niet aan in de grote steden waardoor de prijzen de pan uit rijzen de dagloners die hun job hebben verloren kunnen niet meer betalen voor voedsel. En dit zal ongetwijfeld ook in vele andere landen het geval zijn
Ik vind het vooral grappig dat de zorg nu heilig is in de ogen van het kabinet, maar er gisteren wel bezuinigingen zijn aangekondigd....voor de zorg...en het onderwijs.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:46 schreef Cue_ het volgende:
Ik denk dat het belangrijkste is dat de zorg het nog aankan. Dat die niet overvloeit, zodat er geen onnodige sterftes komen door keuzes die je moet maken ivm te weinig plek.
Als dat als leidraad wordt genomen (dat wordt het ook), dan kan daaromheen alles langzaam weer open.
Natuurlijk wel alles in het werk stellen om ook die zorg op te schalen en opgeschaalt te kunnen houden (zonder uitputting zorgpersoneel), zodat ook nieuwe pieken opgevangen kunnen worden.
Mensen mogen klagen, maar moeten het soms wel wat meer in perspectief zien en het vanuit andermans oogpunt ook eens kunnen bekijken. Dat mist soms nog wel eens.
Datquote:Op donderdag 23 april 2020 12:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja maar dat argument van "het is maar wat je gewend bent" kan je altijd en overal gebruiken. Tuurlijk mag er best eens gemopperd worden... ik vind het ook ontzettend jammer dat heel mijn festival zomer naar de knoppen is. En dat ik mijn vrienden/familie nauwelijks meer zie.
Maar we kunnen verdorie rondlopen, winkelen, eten halen, sporten en noem maar op.
Het valt mij vooral op dat de mensen die het hardst om een lockdown riepen nu degene zijn die roepen dat ze het niet meer volhouden.![]()
Geloof mij maar een regering legt niet zomaar de economie plat. Dat gebeurt eigenlijk alleen in oorlogstijd. En nu.
Ik heb het niet over depressieve mensen... die zijn vaak geneigd juist niet te roepen en te schreeuwen dat dingen moeten.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan het altijd gebruiken, omdat het gewoon een geldig argument is. Het is gewoon onzin om voor iemand te bepalen dat hij/zij zich aanstelt, omdat iemand anders het in de ogen van de user die de post maakt zwaarder heeft (gehad).
Het is niet aan jou, of aan mij, om te bepalen wat iemand mag voelen. Als deze maatregelen enorm zwaar zijn voor iemand en in een depressie terecht komt vind ik het nogal wat om tegen zo'n persoon te zeggen dat hij/zij zich maar moet vermannen, omdat iemand anders in de wereld in een compleet andere vervelende situatie zit en ook weer andere dingen gewend is.
Hmm, dat is idd wel heel vreemd.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat de zorg nu heilig is in de ogen van het kabinet, maar er gisteren wel bezuinigingen zijn aangekondigd....voor de zorg...en het onderwijs.
Wel eens overigens dat de zorg het gewoon moet aankunnen en dat dat de basis moet zijn. Ik snap alleen niet waarom ze niet wat meer investeren in de zorg, de capaciteiten standaard verhogen, etc. Nee, in plaats daarvan kondigen ze bezuinigingen aan.
Dit systeem is ook veel langer houdbaar dan bijv. zoals ze het in Italië doen.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat![]()
We mogen blij zijn dat de maatregelen hier in Nederland zo soepel zijn.
Okee, de horeca, recreatie en toerisme sector, wat andere dingen en teamsporten liggen stil.
Maar voor de rest mógen we gewoon naar buiten, we mógen gewoon wandelen/fietsen etcetera, we mógen gewoon op bezoek/bezoek ontvangen (zij het maximaal 3 personen).
Veel (niet cruciale) winkels zijn gewoon open en heel veel mensen mogen gewoon nog dagelijks naar hun werk, ondanks dat die niet in cruciale sectoren zijn.
In tal van andere landen mág je niet eens naar buiten, behalve voor boodschappen/werk, en daar moet je dan bewijs voor hebben, en is alles wat niet-cruciaal is gewoon dicht.
Kom je toch buiten krijg je een vette boete.
Wees blij dat dat hier niet zo is, we hebben zo veel meer vrijheden dan veel ander landen.
Het uitbreiden van IC-capaciteit is nutteloos. De capaciteit vóór corona werd al maar voor 70% gebruikt wegens een gebrek aan gekwalificeerd personeel.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het vooral grappig dat de zorg nu heilig is in de ogen van het kabinet, maar er gisteren wel bezuinigingen zijn aangekondigd....voor de zorg...en het onderwijs.
Wel eens overigens dat de zorg het gewoon moet aankunnen en dat dat de basis moet zijn. Ik snap alleen niet waarom ze niet wat meer investeren in de zorg, de capaciteiten standaard verhogen, etc. Nee, in plaats daarvan kondigen ze bezuinigingen aan.
Hah, misschien heeft Dave Roelvink dan wel corona.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:43 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf dit al voorbij gekomen?
[..]
Als we het komende jaar nog met extra patienten komen te zitten dóór Corona, dan is het wel nuttig.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:52 schreef Zeroku het volgende:
Het uitbreiden van IC-capaciteit is nutteloos. De capaciteit vóór corona werd al maar voor 70% gebruikt wegens een gebrek aan gekwalificeerd personeel.
alle zorg is toch belangrijk? Corona of niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hmm, dat is idd wel heel vreemd.
Opzich is 'zorg' natuurlijk wel heel breed, dus geen idee wat het allemaal treft. Maar het lijkt me dat opzich alles rondom Corona er los van staat. (hoop ik)
Fijn dat we wel aan Montenegro beschermingsmateriaal kunnen leveren, maar niet aan al onze eigen professionals.twitter:MeGovernment twitterde op woensdag 22-04-2020 om 17:19:547t of protective medical equipment has just arrived in #Montenegro by transport provided and paid for by #Netherlands through #NATO mechanism. Thanks ally @NLatNATO. 🇲🇪🇳🇱
The importance of alliance and solidarity is shown when it matters most! (1/3)
#CoronaInfoCG
#COVID19 https://t.co/E9Au1DgiiM reageer retweet
Klopt, maar in die zin is alles belangrijk, zorg of niet. Dus dat zijn altijd keuzes die gemaakt moeten worden ivm geldgebrek om alles te financieren.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:53 schreef Apotheose het volgende:
alle zorg is toch belangrijk? Corona of niet.
Precies.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit systeem is ook veel langer houdbaar dan bijv. zoals ze het in Italië doen.
Godwin. Slaat nergens op meer. Dat is inmiddels minimaal 75 jaar terug.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zo hebben er mensen jaren in een kast moeten zitten. Nu zijn er mensen die krankzinnig lijken te worden omdat ze hun vrienden in de kroeg niet kunnen treffen.
Perspectief
geef wat aan anderen, en je kunt hulp terug verwachtenquote:Op donderdag 23 april 2020 12:54 schreef Smack10 het volgende:
Fijn dat we wel aan Montenegro beschermingsmateriaal kunnen leveren, maar niet aan al onze eigen professionals.twitter:MeGovernment twitterde op woensdag 22-04-2020 om 17:19:547t of protective medical equipment has just arrived in #Montenegro by transport provided and paid for by #Netherlands through #NATO mechanism. Thanks ally @:NLatNATO. 🇲🇪🇳🇱
The importance of alliance and solidarity is shown when it matters most! (1/3)
#CoronaInfoCG
#COVID19 https://t.co/E9Au1DgiiM reageer retweet
Zelfs in bulgarije hebben ze dus een voorsprong op NL.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:40 schreef Pumpalov het volgende:
Paar Bulgaarse hypermarkten gaan al hun personeel laten testen en willen dat in principe wekelijks gaan doen indien ze een overeenkomst kunnen vastleggen voor een wat lagere testprijs bij de verschillende privélabs.
Netjes. Voor die mensen die de gehele dag met anderen in aanraking komen en ook voor de klanten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |