quote:Zet een punt achter het seizoen 2019/2020 en begin met een schone lei zodra de coronapandemie voorbij is. Was getekend, Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax.
Overmars is niet te spreken over de plannen van de KNVB om het slot van het huidige seizoen in de zomer af te werken en sluit in gesprek met De Telegraaf zelfs niet uit dat Ajax desnoods uit de competitie stapt.
"De eredivisie is dood, het leven is eruit, de lol er vanaf: noem het zoals je het wilt", foetert Overmars. "Premier Rutte zei niet voor niets dat dit de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog is."
Verschuilen achter UEFA
"Waarom gaat het op dit moment over geld en niet over de volksgezondheid? Ik had gehoopt dat de KNVB een zelfstandige beslissing zou nemen, maar in plaats daarvan verschuilt men zich achter de UEFA."
De KNVB heeft vooralsnog de intentie de competities in het betaald voetbal ook na 30 juni, het officiële einde van het huidige seizoen, af te maken. De Europese voetbalbond UEFA dringt daar volgens de Nederlandse voetbalbond "sterk op aan".
"Wie zegt mij dat de stekker begin juni of juli niet alsnog uit de eredivisie wordt getrokken?", vraagt Overmars zich hardop af. "Kijk hoe we drie weken geleden over het coronavirus dachten. En leg de uitspraken van premier Rutte van een maand geleden naast zijn huidige boodschap. KNVB, creëer gewoon nu duidelijkheid!"
Economie vs. virus
Overmars: "Ik vergelijk de UEFA en de KNVB op dit moment een beetje met de Amerikaanse president Donald Trump van een week geleden: de economie is belangrijker dan het coronavirus."
"Hallo! Er gaan in Nederland elke dag meer dan honderd mensen dood aan de gevolgen van het coronavirus."
PEC en Fortuna
Overigens staan Overmars en Ajax niet alleen in hun standpunt de competitie per direct te beëindigen. PEC Zwolle-voorzitter Adriaan Visser pleitte ook al voor het stopzetten van de eredivisie, net als Fortuna Sittard-manager Sjoerd Ars.
quote:De UEFA wil dat alle nationale competities voor 31 juli zijn uitgespeeld, zo meldt het Spaanse AS. Voor landen als Nederland en België, waar dit praktisch onmogelijk is, wordt een uitzondering gemaakt. Dat heeft de UEFA woensdag besloten na videoconferentiegesprekken met de 55 nationale bonden.
De Europese voetbalbond wil de maand augustus vrijhouden om de wedstrijden in de Champions League en Europa League af te ronden. Daardoor moeten de nationale bonden ervoor zorgen dat de competitie- en bekerwedstrijden voor het einde van de vorige maand zijn uitgespeeld.
Landen die de competitie in geen mogelijkheid kunnen uitspelen, moeten bij de UEFA een plan indienen waarin ze toelichten hoe de Europese plaatsen worden verdeeld. Naar verluidt houdt de UEFA aankomend seizoen geen rekening met de coëfficiënten, maar moeten de nationale bonden ook daarvoor met een plan komen.
De KNVB gaat aankomende vrijdag met de Nederlandse clubs in gesprek over het schrappen van de eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Daarbij worden eveneens het toebedelen van het kampioenschap en de promotie/degradatieregeling besproken
Ah dus het is nog helemaal niet zeker dat de UEFA ranking gebruikt gaat worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef Adrie072 het volgende:
De UEFA wil dat alle nationale competities voor 31 juli zijn uitgespeeld, zo meldt het Spaanse AS. Voor landen als Nederland en België, waar dit praktisch onmogelijk is, wordt een uitzondering gemaakt. Dat heeft de UEFA woensdag besloten na videoconferentiegesprekken met de 55 nationale bonden.
De Europese voetbalbond wil de maand augustus vrijhouden om de wedstrijden in de Champions League en Europa League af te ronden. Daardoor moeten de nationale bonden ervoor zorgen dat de competitie- en bekerwedstrijden voor het einde van de vorige maand zijn uitgespeeld.
Landen die de competitie in geen mogelijkheid kunnen uitspelen, moeten bij de UEFA een plan indienen waarin ze toelichten hoe de Europese plaatsen worden verdeeld. Naar verluidt houdt de UEFA aankomend seizoen geen rekening met de coëfficiënten, maar moeten de nationale bonden ook daarvoor met een plan komen.
De KNVB gaat aankomende vrijdag met de Nederlandse clubs in gesprek over het schrappen van de eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Daarbij worden eveneens het toebedelen van het kampioenschap en de promotie/degradatieregeling besproken.
bron http://www.soccernews.nl/(...)31-juli-als-deadline
uit of thuis is wel een verschil..quote:Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees net op Twitter nog een interessante optie. Je zou ook terug kunnen naar de stand per de winterstop. Dan heeft iedereen een keer tegen elkaar gespeeld.
Ideaal? Nee. Maar mijns inziens wel eerlijker dan deze stand die op een volkomen arbitrair moment opgenomen is (met zelfs verschillen in aantal gespeelde wedstrijden).
zijn 18 wedstrijden gespeeld voor de winterstop dus dan zou je nog 1ronde terug moeten gaanquote:Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees net op Twitter nog een interessante optie. Je zou ook terug kunnen naar de stand per de winterstop. Dan heeft iedereen een keer tegen elkaar gespeeld.
Ideaal? Nee. Maar mijns inziens wel eerlijker dan deze stand die op een volkomen arbitrair moment opgenomen is (met zelfs verschillen in aantal gespeelde wedstrijden).
Ga je 1 ronde terug. Het gaat om het idee. Ik denk dat ik er voor ben. Vind het de minst slechte optie.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn 18 wedstrijden gespeeld voor de winterstop dus dan zou je nog 1ronde terug moeten gaan
Thanks..slecht plan .quote:Op woensdag 22 april 2020 22:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.voetbal.com/w(...)19-2020-spieltag/17/
Tuurlijk. Maar dat is 9 wedstrijden tegen verschillende clubs ook. Ik denk dat dit minder verschillend is dan dat.quote:
uiteindelijk zijn de top 2 en de onderste 2 hetzelfdequote:Op woensdag 22 april 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat is 9 wedstrijden tegen verschillende clubs ook. Ik denk dat dit minder verschillend is dan dat.
Prima als dat de conclusie is. Ik heb niet eens naar de stand gekeken. Maar dan heb je iig een goede onderbouwing waarom je dit kiest. Als je gaat voor de stand per nu vind ik dat totale willekeur.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteindelijk zijn de top 2 en de onderste 2 hetzelfde
Doe maar niet. Ik begreep dat er 2 opties zijn, ofwel de huidige stand, ofwel dit seizoen nietig verklaren en op basis van de stand van vorig jaar de Europese tickets verdelen. Verder geen degradanten en geen promovendi in geval van situatie 2. In geval van situatie 1 vervangen Cambuur en De Graafschap RKC en ADO.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
Waar uit begreep je dit en vooral waarom is dit zo?quote:Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef yats het volgende:
[..]
Doe maar niet. Ik begreep dat er 2 opties zijn, ofwel de huidige stand, ofwel dit seizoen nietig verklaren en op basis van de stand van vorig jaar de Europese tickets verdelen. Verder geen degradanten en geen promovendi in geval van situatie 2. In geval van situatie 1 vervangen Cambuur en De Graafschap RKC en ADO.
ik vind het niet veel uitmaken eerlijk gezegd het blijft een tussenmoment, dus je accepteert de competitie zoals die tot nu toe gespeeld is of je annuleert het.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima als dat de conclusie is. Ik heb niet eens naar de stand gekeken. Maar dan heb je iig een goede onderbouwing waarom je dit kiest. Als je gaat voor de stand per nu vind ik dat totale willekeur.
Ik vind tot nu toe gespeeld nog veel willekeuriger. Is het een ideale oplossing? Nee. Maar teruggrijpen op de stand van vorig seizoen vind ik ook zeer dubieus.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het niet veel uitmaken eerlijk gezegd het blijft een tussenmoment, dus je accepteert de competitie zoals die tot nu toe gespeeld is of je annuleert het.
zo heeft iedereen wel wat maar als de KNVB dit seizoen als beëindigd en gespeeld beschouwd dan zullen gewoon de huidige stand nemen.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind tot nu toe gespeeld nog veel willekeuriger. Is het een ideale oplossing? Nee. Maar teruggrijpen op de stand van vorig seizoen vind ik ook zeer dubieus.
Dan krijg je rechtszaken. Moet je niet willen. Dit seizoen schrappen is je enige optie. En dan dus geen promotie en degradatie (en geen kampioen maar dat is triviaal).quote:Op woensdag 22 april 2020 23:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo heeft iedereen wel wat maar als de KNVB dit seizoen als beëindigd en gespeeld beschouwd dan zullen gewoon de huidige stand nemen.
1. Je houdt deze stand aan, dus met de kampioen Ajax en degradatie voor ADO en RKC. Europese tickets worden verdeeld over de huidige stand (daarmee eindstand).quote:Op woensdag 22 april 2020 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan krijg je rechtszaken. Moet je niet willen. Dit seizoen schrappen is je enige optie. En dan dus geen promotie en degradatie (en geen kampioen maar dat is triviaal).
Maar dan zit je met de verdeling van de Europese tickets. Dat wordt een moddergevecht waar je u tegen zegt. Je ziet de diverse advocaten al warmdraaien. (al gaat dat voornamelijk over degradatie, maar goed)
3. Je schrapt dit seizoen en gaat vervolgens een andere verdelingsmethodiek bedenken. Ik zie niet in waarom het schrappen van dit seizoen gekoppeld zou zijn aan terugvallen op de oude stand. Die beloning heeft immers al plaatsgevonden.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:04 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
1. Je houdt deze stand aan, dus met de kampioen Ajax en degradatie voor ADO en RKC. Europese tickets worden verdeeld over de huidige stand (daarmee eindstand).
2. Je schrapt dit hele seizoen, geen kampioenen en geen degradanten. Dan worden de Europese tickets verdeeld aan de hand van de stand van het seizoen 2018/2019. Dan zou PSV vCL ingaan bijvoorbeeld.
Je kan niet gaan mixen in deze twee opties want dan krijg je een enorm juridisch gevecht.
bij het schrappen krijg je ook rechtszaken maar dan van andere clubs dus dat is lood om oud ijzer en ik weet uberhaupt niet of dat wel kan, het hele seizoen als niet gespeeld beschouwen.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan krijg je rechtszaken. Moet je niet willen. Dit seizoen schrappen is je enige optie. En dan dus geen promotie en degradatie (en geen kampioen maar dat is triviaal).
Maar dan zit je met de verdeling van de Europese tickets. Dat wordt een moddergevecht waar je u tegen zegt. Je ziet de diverse advocaten al warmdraaien. (al gaat dat voornamelijk over degradatie, maar goed)
hoe ingewikkeld wil je het maken?quote:Op donderdag 23 april 2020 00:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
3. Je schrapt dit seizoen en gaat vervolgens een andere verdelingsmethodiek bedenken. Ik zie niet in waarom het schrappen van dit seizoen gekoppeld zou zijn aan terugvallen op de oude stand. Die beloning heeft immers al plaatsgevonden.
Daarnaast zou je ook nog kunnen beargumenteren dat de toekenning van Europese tickets een ander besluit is dan de competitie zelf en daarmee de promotie en degradatie.
Ja. Natuurlijk mag dat. De rechtsstaat is niet afgeschaft.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
Mogen rechtszaken nog wel ivm corona? #dtv
jaquote:Op donderdag 23 april 2020 00:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
ja die mogen nog wel en een kort geding zou ook nog redelijk snel kunnen waarschijnlijkquote:Op donderdag 23 april 2020 00:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hier zijn statuten voor. Het is één van deze twee opties.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
3. Je schrapt dit seizoen en gaat vervolgens een andere verdelingsmethodiek bedenken. Ik zie niet in waarom het schrappen van dit seizoen gekoppeld zou zijn aan terugvallen op de oude stand. Die beloning heeft immers al plaatsgevonden.
Daarnaast zou je ook nog kunnen beargumenteren dat de toekenning van Europese tickets een ander besluit is dan de competitie zelf en daarmee de promotie en degradatie.
Dit gaat in een kort geding beslecht worden ja. Tijd voor een bodemprocedure is er niet. Ik weet trouwens niet hoe het verenigingsrecht van de KNVB op dit punt werkt. Is daar een interne beroepsmogelijkheid? Want dan wordt het helemaal complex.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja
[..]
ja die mogen nog wel en een kort geding zou ook nog redelijk snel kunnen waarschijnlijk
Zullen er wel een paar volgen bij welke beslissing dan ook.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja
[..]
ja die mogen nog wel en een kort geding zou ook nog redelijk snel kunnen waarschijnlijk
De statuten zelfs. Waar staat dat?quote:Op donderdag 23 april 2020 00:13 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Hier zijn statuten voor. Het is één van deze twee opties.
gewoon de clubs aanwijzen voor Europees en degradatie op basis van een nieuwe verdelingsmethodiek vind jij simpel?quote:Op donderdag 23 april 2020 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik maak het niet ingewikkeld. Het is ingewikkeld.
Dit is algemeen bekend Hans. Het wordt één van deze twee opties. Verdiep je eens erin ipv onzin te lulleb.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De statuten zelfs. Waar staat dat?
Ik zeg niet dat je een heel instrument moet gaan ontwikkelen. Maar de koppeling schrappen seizoen dus stand vorig jaar is mij te simpel.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
gewoon de clubs aanwijzen voor Europees en degradatie op basis van een nieuwe verdelingsmethodiek vind jij simpel?
Als dat algemeen bekend is zie ik graag een linkje. Ik heb alleen gelezen dat Keje Molenaar iets vindt. Maar die is in deze niet geheel objectief.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:16 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Dit is algemeen bekend Hans. Het wordt één van deze twee opties. Verdiep je eens erin ipv onzin te lulleb.
In dit soort crisissen kan er veel. Maar ik zie nog steeds graag waar volgens jou waar in de statuten staat dat het een van deze opties moet worden. Ik kom niet verder dan "bestuur betaald voetbal beslist" in het reglement betaald voetbal: https://www.knvb.nl/downl(...)tbal-seizoen-2019-20quote:Op donderdag 23 april 2020 00:17 schreef RensAjacied het volgende:
Trein wil zelf dingen bedenken, dat kan helemaal niet.
hoe meer je afwijkt van de normale gang van zaken hoe moeilijker het wordt, de afwijking nu is 9 wedstrijden maar dan kom jij met we schrappen er 27 en op basis van een nieuw model wijzen we de Europa plekken en degradanten aan en dan verwacht je geen rechtszakenquote:Op donderdag 23 april 2020 00:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je een heel instrument moet gaan ontwikkelen. Maar de koppeling schrappen seizoen dus stand vorig jaar is mij te simpel.
En zij gaan uit deze 2 opties kiezen. Aangezien advocaten daar het minste tegen kunnen doen omdat het gangbaar is.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In dit soort crisissen kan er veel. Maar ik zie nog steeds graag waar volgens jou waar in de statuten staat dat het een van deze opties moet worden. Ik kom niet verder dan "bestuur betaald voetbal beslist" in het reglement betaald voetbal: https://www.knvb.nl/downl(...)tbal-seizoen-2019-20
Misschien formuleer ik het onhandig. Dat kan. Maar wat ik probeer te zeggen is dat een beslissing die luidt 'Geen promotie/degradatie, Europese tickets bepalen op basis van huidige stand' volgens mij best kan.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe meer je afwijkt van de normale gang van zaken hoe moeilijker het wordt, de afwijking nu is 9 wedstrijden maar dan kom jij met we schrappen er 27 en op basis van een nieuw model wijzen we de Europa plekken en degradanten aan en dan verwacht je geen rechtszaken
Dat is al een ander verhaal. En dan moet ik je grotendeels gelijk geven. Alhoewel een beetje advocaat bij elke beslissing wel een stok vind om mee te slaan. Ik denk alleen dat je wel hele rare dingen moet gaan verzinnen om een rechter mee te krijgen in je bezwaar.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:24 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
En zij gaan uit deze 2 opties kiezen. Aangezien advocaten daar het minste tegen kunnen doen omdat het gangbaar is.
Jammer dat ze geholpen worden door corona.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:27 schreef RensAjacied het volgende:
ADO exit zou sowieso fantastisch zijn.
Is dat idee om het op basis van de coefficientenranglijst te doen dan volledig uit de lucht gegrepen?quote:Op donderdag 23 april 2020 00:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe meer je afwijkt van de normale gang van zaken hoe moeilijker het wordt, de afwijking nu is 9 wedstrijden maar dan kom jij met we schrappen er 27 en op basis van een nieuw model wijzen we de Europa plekken en degradanten aan en dan verwacht je geen rechtszaken
mandquote:Op donderdag 23 april 2020 01:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Als de competitie van dit seizoen nietig wordt verklaard is er overigens nog steeds geen duidelijkheid over de Europese plekken. Dat is namelijk afhankelijk van de UEFA en of dit seizoen mee telt voor de coëfficiënten. Daaruit lijken mij zes scenario's mogelijk:
1. Het Europese seizoen 2019/2020 wordt geldig verklaard en de coëfficiënten tellen wél mee- Europese plekken worden bepaald aan de hand van de eindstand van 2018/2019.
Verdeling:
CL - Ajax
vCL - PSV
EL - Feyenoord
vEL3 - AZ
vEL2 - FC Utrecht
2. Het Europese seizoen 2019/2020 wordt geldig verklaard en de coëfficiënten tellen wél mee- Europese plekken worden bepaald aan de hand van de tussenstand van 2019/2020.
Verdeling:
CL - Ajax
vCL - AZ
EL - Feyenoord
vEL3 - PSV
vEL2 - FC Utrecht of Willem II
3. Het Europese seizoen 2019/2020 wordt geschrapt, inclusief behaalde coëfficiënten - Europese plekken worden bepaald aan de hand van de eindstand van 2018/2019
Verdeling:
vCL - Ajax
vCL - PSV
vEL3 - Feyenoord
vEL2 - AZ
vEL2 - FC Utrecht
4. Het Europese seizoen 2019/2020 wordt geschrapt, inclusief behaalde coëfficiënten - Europese plekken worden bepaald aan de hand van de eindstand van 2019/2020
Verdeling
vCL - Ajax
vCL - AZ
vEL3 - Feyenoord
vEL2 - PSV
vEL2 - FC Utrecht of Willem II
5. Het Europese seizoen 2019/2020 wordt geschrapt, inclusief behaalde coëfficiënten - Europese plekken worden bepaald aan de hand van de coëfficiëntenlijst
Verdeling:
vCL - Ajax
vCL - PSV
vEL3 - Feyenoord
vEL2 - AZ
vEL2 - Vitesse
6. Het Europese seizoen 2019/2020 wordt geldig verklaard en de coëfficiënten tellen wél mee - Europese plekken worden bepaald aan de hand van de coëfficiëntenlijst
Verdeling:
CL - Ajax
vCL - PSV
EL - AZ
vEL3 - Feyenoord
vEL2 - Vitesse
Volgens mij zijn dit alle opties.
net als ajaxquote:Op donderdag 23 april 2020 00:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jammer dat ze geholpen worden door corona.
Daar zat juridisch een hele andere redenatie achter. Iets met gerechtvaardigd vertrouwen enzo.quote:Op donderdag 23 april 2020 02:11 schreef RamboDirk het volgende:
Gewoon gaan janken dat je club failliet gaat als je degradeert of als je geen Europees voetbal mag spelen. Is de KNVB gevoelig voor.
Zie Twente in 2016, ten koste van de Superboeren. https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=280826
Domste idee ooit, aangezien ieder voor eigen belang gaat.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:32 schreef TheVoice4ever het volgende:
in engeland mogen de clubs stemmen over het lot daar van de competitie
Haha RIP Liverpoolquote:Op donderdag 23 april 2020 08:32 schreef TheVoice4ever het volgende:
in engeland mogen de clubs stemmen over het lot daar van de competitie
Interpretatie van de reglementen van de KNVB.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar uit begreep je dit en vooral waarom is dit zo?
Verder zou ik er dan (als dit daadwerkelijk de enige 2 keuzes zijn) er dan maar voor kiezen om het seizoen te schrappen.
nogal dom als je geld boven gezondheid kiestquote:Op donderdag 23 april 2020 08:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Domste idee ooit, aangezien ieder voor eigen belang gaat.
Waarom? Als er ergens duidelijk is wie er kampioen zou worden is het daar wel en sowieso als enige club al geplaatst voor CLquote:
Tenzij iedereen stemt dat het seizoen void moet zijn behalve Liverpool.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom? Als er ergens duidelijk is wie er kampioen zou worden is het daar wel en sowieso als enige club al geplaatst voor CL
Als de FA ook zo zou denken, zou er niet gestemd hoeven te worden.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:46 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
nogal dom als je geld boven gezondheid kiest
de keuze zou niet moeilijk zijn voor mij
gezondheid staat boven alles lijkt me
sport zit in het woord sportief, mochten ze dat doen weten we dat ook weerquote:Op donderdag 23 april 2020 08:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tenzij iedereen stemt dat het seizoen void moet zijn behalve Liverpool.
maar als je de ranglijst neemt voor de top moet je dat gewoon doortrekkenquote:Op donderdag 23 april 2020 13:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/d(...)orronde-cl~afe5a981/
Huidige ranglijst voor vaststellen Europese plekken. Promotie/degradatie is aan de bonden zelf.
wat bedoelen ze hiermee?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:58 schreef trein2000 het volgende:
Huidige ranglijst voor vaststellen Europese plekken. Promotie/degradatie is aan de bonden zelf.
quote:Punten-per-wedstrijd-systeem
Volgens The Times vindt de UEFA tot de Europese plekken verdeeld moeten worden aan de hand van een punten-per-wedstrijd-systeem gericht op het huidige seizoen. Daarmee zou je scheve programma’s, zoals in de eredivisie, kunnen rechttrekken, al zou dat in Nederland geen consequenties hebben. Willem II zou aan de hand daarvan FC Utrecht voorblijven in de strijd om de vijfde plek. De UEFA doet geen uitspraken over de regelingen voor promotie en degradatie: dat is aan de nationale voetbalbonden
Ja van wie moet dat? Keje Molenaar? De Telegraaf?quote:Op donderdag 23 april 2020 14:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar als je de ranglijst neemt voor de top moet je dat gewoon doortrekken
Aantal punten delen door het aantal wedstrijden en daar de ranglijst op baseren. Zodat je een eventueel verschil in aantal gespeelde wedstrijden opheft.quote:
Hele zware vermoedens van...quote:Op donderdag 23 april 2020 13:58 schreef trein2000 het volgende:
OK, dank jequote:Op donderdag 23 april 2020 14:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aantal punten delen door het aantal wedstrijden en daar de ranglijst op baseren. Zodat je een eventueel verschil in aantal gespeelde wedstrijden opheft.
van Utrecht zou ik het ook wel begrijpen dat ze hier niet blij mee zijn, die hebben ook een aanzienlijk beter doelsaldo dan WII en finaleplek bekerquote:Op donderdag 23 april 2020 14:17 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Hele zware vermoedens van...
Nee, maar ik zou als Utrecht wel partijtje woest worden. En ranglijst tellen betekent ook ranglijst tellen, inderdaad. Dus RKC en ADO zouden dan gewoon moeten degraderen.
Al vraag ik mij nog steeds af of ze serieus denken dat we straks in september/oktober weer doodleuk door Europa kunnen reizen..
Ze hadden aan een overwinning in de wedstrijd tegen Ajax óf de bekerfinale genoeg gehad. Maar ook een aanzienlijke kans dat allebei niet was gelukt.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
van Utrecht zou ik het ook wel begrijpen dat ze hier niet blij mee zijn, die hebben ook een aanzienlijk beter doelsaldo dan WII en finaleplek beker
eens maar dat maakt het niet minder zuur maar verder presteren ze Europees meestal ondermaats dus dat zou ook geen reden zijn om die plek aan hun te gunnen ipv WIIquote:Op donderdag 23 april 2020 14:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze hadden aan een overwinning in de wedstrijd tegen Ajax óf de bekerfinale genoeg gehad. Maar ook een aanzienlijke kans dat allebei niet was gelukt.
WII heeft geen prestaties om ertegenover te stellen. Dit zijn geen redenen.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar dat maakt het niet minder zuur maar verder presteren ze Europees meestal ondermaats dus dat zou ook geen reden zijn om die plek aan hun te gunnen ipv WII
mij maakt het niet veel uit maar heb dan ook wat makkelijker praten, zou wel een grap zijn trouwens voor AZquote:Op donderdag 23 april 2020 16:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
WII heeft geen prestaties om ertegenover te stellen. Dit zijn geen redenen.
Competitie nietig verklaren en PSV 2e dus. Easy
Als de competitie geschrapt wordt is PSV niet 2e he.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
WII heeft geen prestaties om ertegenover te stellen. Dit zijn geen redenen.
Competitie nietig verklaren en PSV 2e dus. Easy
Doen volgend toch weer mee voor degradatie, dus who caresquote:Op donderdag 23 april 2020 16:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
mij maakt het niet veel uit maar heb dan ook wat makkelijker praten, zou wel een grap zijn trouwens voor AZ
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar leuk hoor al dat moeilijke gedoe. Ik denk nog steeds dat er weinig Europees gevoetbald gaat worden komend seizoen.
Nu gaan ze natuurlijk regels opstellen voor mocht dit nog een keer gebeuren. Ik denk dat ze dan gewoon de competitie nietig zullen verklaren. Tenzij bepaald % gespeeld misschien.
Zul je zien dat PSV/Ajax of Feye straks even onderaan staat na een zaadbegin. DoeiIf you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Heb ik iets gemist dan?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als de competitie geschrapt wordt is PSV niet 2e he.
Vervolgens is het gewoon afwachten of de UEFA de plekken verdeelt op basis van de prestaties van dit seizoen, vorig seizoen of de UEFA Coëfficiëntenlijst (en of dit seizoen wel of niet meetelt voor de UEFA coëfficiënten).
Nu de UEFA heeft gezegd dat deelname op basis van dit seizoen is kunnen ze het seizoen sowieso niet meer schrappen. Alleen degradatie/promotie laten ze aan lokale bonden over maar je kan als bond moeilijk bovenin wel de stand nemen en onderin niet lijkt mequote:Op donderdag 23 april 2020 16:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als de competitie geschrapt wordt is PSV niet 2e he.
Vervolgens is het gewoon afwachten of de UEFA de plekken verdeelt op basis van de prestaties van dit seizoen, vorig seizoen of de UEFA Coëfficiëntenlijst (en of dit seizoen wel of niet meetelt voor de UEFA coëfficiënten).
Ik weet niet precies de specifieke reglementen maar het verhaal is best lastig. Volgens mij kan het advies van de UEFA opgevolgd worden zonder het huidige seizoen te laten tellen voor alle andere reglementen (zoals promotie/degradatie, toekennen van een kampioen en TV-gelden).quote:Op donderdag 23 april 2020 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu de UEFA heeft gezegd dat deelname op basis van dit seizoen is kunnen ze het seizoen sowieso niet meer schrappen. Alleen degradatie/promotie laten ze aan lokale bonden over maar je kan als bond moeilijk bovenin wel de stand nemen en onderin niet lijkt me
Is geen eis? Ze adviseren wel stand van nu te laten tellen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu de UEFA heeft gezegd dat deelname op basis van dit seizoen is kunnen ze het seizoen sowieso niet meer schrappen. Alleen degradatie/promotie laten ze aan lokale bonden over maar je kan als bond moeilijk bovenin wel de stand nemen en onderin niet lijkt me
Dit gaat nergens meer over. Dat met Ajax is volgens mij heel makkelijk. Als er dit seizoen nog een CL-winnaar komt die zich niet via een andere methode geplaatst heeft, plaatst Ajax zich voor de vCL. Zo niet, dan plaatst Ajax zich voor de CL. Daar heeft AZ niks mee te maken, ik snap sowieso niet waarom je dit opbrengt.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:16 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist dan?
Maar sowieso ook nog de voorrondes. De #1 van NL speelt vCL, lijkt iedereen te zijn vergeten. En als Ajax dan rechtstreeks zou mogen instromen, dan AZ ook? En alle andere eventuele vCL'ers?
Is niet te doen joh.
Dat is nu logisch. Ajax gewoon kampioen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Is geen eis? Ze adviseren wel stand van nu te laten tellen.
geen eis maar een advies, maar dan nog kan je niet de competitie ongeldig verklaren en wel van de huidige stand uitgaan dus zullen ze de competitie als gespeeld beschouwenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Is geen eis? Ze adviseren wel stand van nu te laten tellen.
Duitsers weer het verstandigst van iedereenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:15 schreef TheVoice4ever het volgende:
duitse bundesliga nieuwe geplande datum 9 Mei
regering moet wel toestemming geven, die hebben het laatste woord
eerst zien, dan gelovenquote:Op donderdag 23 april 2020 17:17 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Duitsers weer het verstandigst van iedereen
het gaat daar wel om aanzienlijk meer tv geld maar niet veilig genoeg is niet veilig genoeg dus het blijft afwachten inderdaadquote:Op donderdag 23 april 2020 17:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kan de bond veel willen maar de regering gaat het toch niet toe staan.
Gemiddeld aantal behaalde punten per gespeelde wedstrijd berekenen?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat doen ze met die half afgewerkte speelronde?
Raar systeem weer. Wat doe je dan met doelsaldo’s? Ook een gemiddeld aantal nemen?quote:Op donderdag 23 april 2020 18:03 schreef Rage_Guy het volgende:
[..]
Gemiddeld aantal behaalde punten per gespeelde wedstrijd berekenen?
Voor doelsaldo maakt een wedstrijd meer of minder niet uit, want je kunt er zes scoren of zes tegenkrijgen. Punten kun je alleen behalen (normaalgesproken).quote:Op donderdag 23 april 2020 18:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Raar systeem weer. Wat doe je dan met doelsaldo’s? Ook een gemiddeld aantal nemen?
Daarom, Utrecht heeft geen recht van spreken aangezien ze het ticket toch wel weer weggooien. Eruit vliegen tegen clubs als Differdange en FC Mostarquote:Op donderdag 23 april 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar dat maakt het niet minder zuur maar verder presteren ze Europees meestal ondermaats dus dat zou ook geen reden zijn om die plek aan hun te gunnen ipv WII
Ja, vind ik ook. Deze competitie kan wel eindigen op 31 oktober. Daarna komt de nieuwe competitie, En het EK kan wel worden doorschoven naar de laatste zes weken van 2021.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:56 schreef Zorro het volgende:
Waarom moet alles zo krampachtig op bepaalde datums?
Je kan toch ook zeggen "dit seizoen eindigt op 1 mei 2021"en dan is er alle tijd om alles in te plannen. Ook handig omdat het toch moeilijk genoeg gaat zijn om zeker Europese wedstrijden in te plannen. Heb je dan tijd genoeg voor. Waarom moet en zal koste wat kost de nieuwe competite op 1 september beginnen?
quote:De voetbalbond KNVB heeft bij de beslissingen over het huidige eredivisieseizoen advies gevraagd aan alle profclubs. De beslissingen over Europese tickets, degradatie en promotie moeten genomen worden, omdat de hoogste voetbalcompetitie begin maart is stilgelegd vanwege het coronavirus en niet zal worden uitgespeeld.
De profclubs in de eredivisie en eerste divisie hebben vanochtend om tien uur een mail gekregen van de voetbalbond met drie scenario's. De clubs moeten vóór half vijf vanmiddag aangeven welk scenario hun voorkeur heeft. Dat bevestigen meerdere bronnen aan de NOS.
Optie 1: competitie schrappen en Europese tickets verdelen op basis van huidige ranglijst, geen degradanten.
Optie 2: huidige ranglijst aanhouden en op basis daarvan Europese tickets bepalen en degradanten aanwijzen.
Optie 3: geen degradanten, een competitie met twintig clubs.
De voetbalbond geeft een advies aan de clubs om niet voor de laatste optie te kiezen. Er zouden te veel problemen (onder meer veiligheid) komen kijken bij deze optie. Er zal dus vooral gekozen moeten worden tussen wél promotie/degradatie of géén promotie/degradatie.
Stemmen werven
Het wordt voor belanghebbende clubs nu zaak om zoveel mogelijk stemmen te werven. "Vandaag wordt het een kwestie van coalities smeden", zegt een ingewijde.
"Dat houdt in: zorgen dat je meerdere clubs achter een scenario kan krijgen, zodat de meerderheid eenzelfde advies geeft aan de directie betaald voetbal. Degene met de beste contacten kan op een dag als vandaag heel veel voor elkaar krijgen."
"Zoals wij hem hebben begrepen zal de KNVB deze stemming zien als een zeer belangrijk advies. Of het een bindend advies wordt? Dat moet nog blijken. Veel zal afhangen van de uitkomst en het aantal clubs dat zich misschien zelfs nog zal onthouden van stemming."
Om half drie houdt de voetbalbond nog een conference call met alle betrokken clubs.
Optie 1 lijkt mij voor de eredivisionisten het meest fair.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:04 schreef Tarado het volgende:
Landstitel en degradatie: clubs moeten voor half vijf kiezen uit drie scenario's
https://nos.nl/artikel/23(...)drie-scenario-s.html
[..]
Optie 1, zeg ik als Ajacied. In Engeland, Frankrijk, Spanje en Italië spelen ze ook met 20 teams in de competitie. En als dat niet past in het schema want te veel wedstrijden, dan schrap je maar de nietszeggende play-off wedstrijden voor Europees voetbal. Al gaat dit helaas dan waarschijnlijk ook gelden voor de genottelijke promotie/degradatie duels.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:04 schreef Tarado het volgende:
Landstitel en degradatie: clubs moeten voor half vijf kiezen uit drie scenario's
https://nos.nl/artikel/23(...)drie-scenario-s.html
[..]
zolang de #1 nog niet zeker is van rechtstreekse CL plaatsing blijft het moeilijk om geld daarvan al af te staan, de enige club die in dit scenario zekerheid heeft is Feyenoord maar EL is natuurlijk geen vetpotquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:10 schreef Haringkop het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of en hoe solidair de Europees spelende clubs zullen zijn, durven zij een groot deel van een Europese inkomsten te delen met de rest van de competitie.
Gaat de nummer 1 ook niet meer rechtstreeks? Dacht dat we dat voorkomen hadden of is dat met ingang van 2021 weer?quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
zolang de #1 nog niet zeker is van rechtstreekse CL plaatsing blijft het moeilijk om geld daarvan al af te staan, de enige club die in dit scenario zekerheid heeft is Feyenoord maar EL is natuurlijk geen vetpot
dat hangt af of de winnaar van de CL ook via hun competitie geplaatst is en dat staat nu nog niet vastquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:24 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Gaat de nummer 1 ook niet meer rechtstreeks? Dacht dat we dat voorkomen hadden of is dat met ingang van 2021 weer?
Alleen als de winnaar van de CL zich via de eigen competitie ook al plaatst voor de CL (vrijwel altijd).quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:24 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Gaat de nummer 1 ook niet meer rechtstreeks? Dacht dat we dat voorkomen hadden of is dat met ingang van 2021 weer?
als ze het uitspelen wel jaquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:26 schreef Rage_Guy het volgende:
[..]
Alleen als de winnaar van de CL zich via de eigen competitie ook al plaatst voor de CL (vrijwel altijd).
Hoeft natuurlijk niet met Atalanta, Atletico, Lyon en Napoli in de race.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:26 schreef Rage_Guy het volgende:
[..]
Alleen als de winnaar van de CL zich via de eigen competitie ook al plaatst voor de CL (vrijwel altijd).
Zoals gezegd. De Europese tickets zijn niet gekoppeld aan de p/D regeling.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
https://cdn-kiosk-api.tel(...)f_knvb_aan_clubs.pdf
beetje slappe hap inderdaad, blijkbaar waren de topclubs het snel eens mede door het UEFA advies maar onderin zou hetzelfde moeten gelden als boveninquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals gezegd. De Europese tickets zijn niet gekoppeld aan de p/D regeling.
Dit wordt oorlog. Succes KNVB.
Omdat het allerminst zeker is of de huidige CL uitgespeeld gaat worden. En of er überhaupt voorrondes gespeeld gaan worden.. daarom?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit gaat nergens meer over. Dat met Ajax is volgens mij heel makkelijk. Als er dit seizoen nog een CL-winnaar komt die zich niet via een andere methode geplaatst heeft, plaatst Ajax zich voor de vCL. Zo niet, dan plaatst Ajax zich voor de CL. Daar heeft AZ niks mee te maken, ik snap sowieso niet waarom je dit opbrengt.
Het zou ze sieren om gewoon zelf de knoop door te hakken. Op deze manier kun je nog maanden doorsteggelen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje slappe hap inderdaad, blijkbaar waren de topclubs het snel eens mede door het UEFA advies maar onderin zou hetzelfde moeten gelden als bovenin
Alfabetischquote:Indien het totale resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden geen beslissing
brengt of kan brengen dan wordt de rangorde bepaald door:
a. de alfabetische volgorde van de naam van de desbetreffende betaaldvoetbalorganisaties, ingeval
de reguliere competitie nog niet is geëindigd;
ze hebben eigenlijk letterlijk het advies van de UEFA overgenomen, bovenin doen we het zo en onderin zoek je het maar uitquote:Op vrijdag 24 april 2020 13:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Het zou ze sieren om gewoon zelf de knoop door te hakken. Op deze manier kun je nog maanden doorsteggelen.
De aloude truc om draagvlak te creëren door mensen/clubs zelf te laten beslissen. Ik vind het wel slim.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:02 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Het zou ze sieren om gewoon zelf de knoop door te hakken. Op deze manier kun je nog maanden doorsteggelen.
Wel lekker makkelijk om geen verantwoordelijk te hoeven nemen zo. Kunnen ze je er niet op terugpakkenquote:Op vrijdag 24 april 2020 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben eigenlijk letterlijk het advies van de UEFA overgenomen, bovenin doen we het zo en onderin zoek je het maar uit
ook dat zal wel op straat komen te liggen en wat voor mongool ben je ook als je dat email adres nog even onderaan die brief zet die heel NL inmiddels gezien heeft, die inbox zal snel vol zittenquote:Op vrijdag 24 april 2020 13:08 schreef hhh38 het volgende:
Zo hebben de verliezers straks een hekel aan clubs die tegen ze hebben gestemd ipv aan de KNVB
Heel slim gedaan iddquote:Op vrijdag 24 april 2020 13:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De aloude truc om draagvlak te creëren door mensen/clubs zelf te laten beslissen. Ik vind het wel slim.
Zo hebben de verliezers straks een hekel aan clubs die tegen ze hebben gestemd ipv aan de KNVB
Dat is allemaal aan de UEFA. Nederland stelt onder voorbehoud van de tickets die we nu krijgen (CQ vCL4, NCQ vCL2, EL, vEL3 en vEL2) vijf kandidaten aan op basis van de huidige ranglijst. Als dit verandert door het aflasten van de voorrondes of de huidige CL/EL-jaargang, dan merken we het wel.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Omdat het allerminst zeker is of de huidige CL uitgespeeld gaat worden. En of er überhaupt voorrondes gespeeld gaan worden.. daarom?
dan zou het dus nog kunnen dat Ajax CL groepsfase haalt, AZ ipv Feyenoord EL groepsfase en dat is het dan voor NL?quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat is allemaal aan de UEFA. Nederland stelt onder voorbehoud van de tickets die we nu krijgen (CQ vCL4, NCQ vCL2, EL, vEL3 en vEL2) vijf kandidaten aan op basis van de huidige ranglijst. Als dit verandert door het aflasten van de voorrondes of de huidige CL/EL-jaargang, dan merken we het wel.
Of in het uiterste geval, alleen Ajax EL?quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan zou het dus nog kunnen dat Ajax CL groepsfase haalt, AZ ipv Feyenoord EL groepsfase en dat is het dan voor NL?
Nee, dat is in ieder geval onmogelijk. Als in augustus de voorrondes gespeeld worden kunnen onmogelijk de huidige Europese jaargangen afgemaakt worden. In dat geval plaatst Ajax zich voor de CL en AZ zich voor de vCL3 wat een plek in de Europa League zou garanderen. Als er byes worden gegeven plaatst Ajax zich dus voor de CL en AZ en Feyenoord voor de EL.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan zou het dus nog kunnen dat Ajax CL groepsfase haalt, AZ ipv Feyenoord EL groepsfase en dat is het dan voor NL?
Tsja, die hebben we dit jaar niet. Is dat even spijtig.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:47 schreef PicoMMP het volgende:
Gewoon alleen de kampioenen naar de Champions League. Zoals het hoort
De nummers 1 in dat geval, wijsneus.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:11 schreef Keyos het volgende:
[..]
Tsja, die hebben we dit jaar niet. Is dat even spijtig.
OKquote:Op vrijdag 24 april 2020 13:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, dat is in ieder geval onmogelijk. Als in augustus de voorrondes gespeeld worden kunnen onmogelijk de huidige Europese jaargangen afgemaakt worden. In dat geval plaatst Ajax zich voor de CL en AZ zich voor de vCL3 wat een plek in de Europa League zou garanderen. Als er byes worden gegeven plaatst Ajax zich dus voor de CL en AZ en Feyenoord voor de EL.
Europees voetbal. Maar dat hadden ze al.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Alsof dat op deze manier enige waard heeft, niks te vieren en geen finale.
Krijgt de #4 in dat geval niet het ticket van de #3?quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Europees voetbal. Maar dat hadden ze al.
Heeft net zo weinig waarde als de kampioensschaal. Dat wordt beide gewoon geschrapt natuurlijk, ongeacht wat een reglement voorschrijft. Wel heel zuur voor Liverpool die eigenlijk al kampioen zijn, maar je kunt niet met je volle verstand een prijs gaan vieren met een onafgemaakt seizoen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Alsof dat op deze manier enige waard heeft, niks te vieren en geen finale.
Ironisch genoeg omdat ze de finale als een uitwedstrijd geloot hebben.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zag alleen de kop, kon het artikel niet openen maar op basis waarvan zou dat zijn?
Ging vorig seizoen best aardigquote:Op vrijdag 24 april 2020 14:27 schreef Bottendaal het volgende:
Optie 2 een eredivisie met 20 clubs is teveel en Cambuur verdient te promoveren en RKC te degraderen.
Ado en RKC exit
Cambuur en De Graafschap erin
Met volgend seizoen op speeldag 34
De Graafschap-Ajax
ik meen 28 meiquote:Op vrijdag 24 april 2020 15:30 schreef raptorix het volgende:
Als ik het zo tel, dan denk ik dat maximaal 6 clubs benadeeld worden, de 3 onderin, AZ, Willem II en Utrecht. Ik denk dat het de optie 1 gaat worden, wellicht dat men een extra verdeel sleutel gaat maken voor een deel van de CL gelden.
Weet iemand eigenlijk wat de deadline is voor de start van de nieuwe CL inschrijvingen? Want dat zou wellicht invloed hebben op een eventueel te spelen bekerfinale.
Mjah, je hebt dan eventueel de optie om het bijvoorbeeld op Papendal zonder publiek te spelen.quote:
het is gewoon klaar hoor dus maak je daar maar geen illusies overquote:Op vrijdag 24 april 2020 15:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah, je hebt dan eventueel de optie om het bijvoorbeeld op Papendal zonder publiek te spelen.
Ik denk dat ze van 1 geisoleerde wedstrijd tegen die tijd geen probleem maken.
ADO heeft een groot probleem. @haags_kwartiertjetwitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:11:21Het lijkt er somber uit te zien voor @ADODenHaag en @RKCWAALWIJK. Veel clubs uit de @eredivisie onthouden zich van stemming en de @1e_Divisie is voor promotie en degradatie. Verdeeldheid vs. eensgezindheid. Dat mag ECV-directeur Mattijs Manders zich aanrekenen. #videocall reageer retweet
Onthouding van stemming heeft dan als consequentie, optie 1-2-3?quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:19 schreef maxi-mus het volgende:
ADO heeft een groot probleem. @:haags_kwartiertjetwitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:11:21Het lijkt er somber uit te zien voor @:ADODenHaag en @:RKCWAALWIJK. Veel clubs uit de @:eredivisie onthouden zich van stemming en de @:1e_Divisie is voor promotie en degradatie. Verdeeldheid vs. eensgezindheid. Dat mag ECV-directeur Mattijs Manders zich aanrekenen. #videocall reageer retweet
Geen stem terwijl de KKD wel voor promotie/degradatie is dus.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Onthouding van stemming heeft dan als consequentie, optie 1-2-3?
https://www.nu.nl/sport/6(...)-afloop-seizoen.htmlquote:De stemming is afgelopen. Op sc Heerenveen, AZ, Feyenoord en PSV (de laatste drie hadden al voor de vergadering aangegeven dat ze niet gaan kiezen) hebben alle clubs anoniem hun stem uitgebracht op een van de twee scenario's. De KNVB brengt als het goed is over enkele minuten de uitslag naar buiten.
Maar draagvlak krijgen van de club, is juridisch wel van groot belang als ik het zo volg....quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Geen stem terwijl de KKD wel voor promotie/degradatie is dus.
Terecht wel.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef Adrie072 het volgende:
Heerenveen stemt niet over promotie/degradatie: 'Niet onze rol’
Heerenveen heeft zich vandaag onthouden van een stem met betrekking tot het promoveren naar en degraderen uit de eredivisie.
Sportredactie 24-04-20, 16:18
,,De KNVB heeft kenbaar gemaakt het belangrijk te vinden om de mening van de clubs te horen om tot een democratisch besluit te komen”, zegt algemeen directeur Cees Roozemond op de site van de club. ,,Het is echter niet aan ons te beslissen over het lot van een collegaclub. Dat is niet onze rol. Wij hebben daarom niet gestemd. Wij vinden dat de bal bij de KNVB ligt wanneer het gaat over het afronden van het seizoen 2019/2020.”
bron https://www.ad.nl/nederla(...)t-onze-rol~af36510a/
Wow!quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:24 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/sport/6(...)-afloop-seizoen.html
En terecht. Wat boeit een club als Ajax of AZ het nou wie er wel of niet degradeert. Het zijn toch allemaal oefenpotjes.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:19 schreef maxi-mus het volgende:
ADO heeft een groot probleem. @:haags_kwartiertjetwitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:11:21Het lijkt er somber uit te zien voor @:ADODenHaag en @:RKCWAALWIJK. Veel clubs uit de @:eredivisie onthouden zich van stemming en de @:1e_Divisie is voor promotie en degradatie. Verdeeldheid vs. eensgezindheid. Dat mag ECV-directeur Mattijs Manders zich aanrekenen. #videocall reageer retweet
twitter:KNVB twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:26:49NOC*NSF heeft een protocol voor sportverenigingen opgesteld, nu de jeugd vanaf 29 april voorzichtig weer mag trainen: https://t.co/mAD2Rsg7Hf. reageer retweet
Niet meer dan terecht.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:19 schreef maxi-mus het volgende:
Maar AZ was tegen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En terecht. Wat boeit een club als Ajax of AZ het nou wie er wel of niet degradeert. Het zijn toch allemaal oefenpotjes.
quote:Bij VVV-Venlo maken ze zich niet echt druk over de stemming. De Limburgers, die zich als de nummer dertien van de Eredivisie ook weinig zorgen hebben over de uitslag, beginnen aan de vrijdagmiddagborrel.
https://www.nu.nl/sport/6(...)-afloop-seizoen.htmltwitter:VVVVenlo twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:24:36YEEEEHEEOOOHOOOHOOOOH 🍺
Hét begin van jouw weekend. 🤭🎶
#VVVrijmibo #VVVSamenSterk reageer retweet
AZ heeft niet gestemd.quote:
https://www.geenstijl.nl/(...)ergeheime-mailadres/twitter:FreekJansen_AD twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:29:48Om dit stukje cabaret van de KNVB helemaal compleet te maken. Het mailadres waar de stemmen naartoe moeten, schijnt te zijn gelekt.
Ik lees dit als: een willekeurige supporter van ADO, RKC, De Graafschap of Cambuur die mailt:
''We stemmen voor optie 2.
Groetjes Heracles'' reageer retweet
Gewoon kansloos en bevestigt weer de rioolstatus van de Telegraaf als krant.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:34 schreef El-Stinho het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)ergeheime-mailadres/twitter:FreekJansen_AD twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:29:48Om dit stukje cabaret van de KNVB helemaal compleet te maken. Het mailadres waar de stemmen naartoe moeten, schijnt te zijn gelekt.
Ik lees dit als: een willekeurige supporter van ADO, RKC, De Graafschap of Cambuur die mailt:
Dit is echt schitterend.
Over 20 jaar wordt dit een fantastische Andere Tijden Sport.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:34 schreef El-Stinho het volgende:
Dit is echt schitterend.
Graydon mannetjequote:Op vrijdag 24 april 2020 16:19 schreef maxi-mus het volgende:
De call kan nog niet worden hervat omdat de mailbox van een KNVB-medewerker vol zit. Via dit adres konden clubs hun voorkeur doorgeven of er wel of geen promotie en degradatie moet worden toegepast. Het e-mailadres kwam echter op straat te liggen, waardoor ook particulieren konden mailen naar de KNVB.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:34 schreef El-Stinho het volgende:
Dit is echt schitterend.
https://www.nu.nl/sport/6(...)-afloop-seizoen.htmlquote:Het wordt met de minuut bijzonderder: VI meldt dat de vergadering, die plaatsvindt door middel van een conferencecall, nog niet hervat kan worden omdat de mailbox van een KNVB-medewerker vol zit. Via dit adres konden clubs hun stem uitbrengen over de promotie/degradatie-regeling, maar die kwam dus op straat te liggen, waardoor veel buitenstaanders ook hun kans grepen om te mailen.
Op basis van jullie prestaties was het idd super realistisch dat ADO nog die zeven punten had goedgemaakt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hef die neuzenbond lekker op joh. Stelletje stumpers
Zoals je eerder al kon lezen zei ik al dat het niet meer dan terecht was dat ADO zou degraderen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Op basis van jullie prestaties was het idd super realistisch dat ADO nog die zeven punten had goedgemaakt.
twitter:mactempel twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:45:28Zestien voor degradatie, negen tegen, negen neutraal. reageer retweet
Oke dan is het goedquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zoals je eerder al kon lezen zei ik al dat het niet meer dan terecht was dat ADO zou degraderen.
twitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:47:48Kogel door kerk: @ADODenHaag en @RKCWAALWIJK blijven in @eredivisie. Gerechtigheid reageer retweet
Ik zat naast hem bij een zaalvoetbaltoernooi afgelopen december.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gisteren kwam ik Glenn Bijl tegen in het stadspark in Grunn. Wil jij mij nu aanraken?
Suportertjes zullen hier ook niet zomaar mee akkoord gaan. (niet dat ze iets kunnen doen behalve heel boos doen)quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, de graafschap en SCC mogen mooi gecompenseerd worden door de KNVB dan.
Net was het nog een Neuzenbond.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Fc Neuzenvreugd ook geen kampioen, mooi man.
Livstream fc afkicken, die bespreken heten bellen wat mensen uit de voetballerij.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:02 schreef mabo11 het volgende:
Is dit nog ergens live te volgen? Of kijken jullie ook op een liveblog zoals https://www.vi.nl/nieuws/(...)uur-en-de-graafschap
Enige wat ik me voor kan stellen, is dat de KNVB een voorkeur had voor geen promotie/degradatie, tenzij meer dan de helft anders zou stemmen. Uiteindelijk waren "maar" 16 van de 34 clubs voor promotie/degradatie, niet meer dan de helft dus...quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:02 schreef maxi-mus het volgende:
Wat had die stemming dan voor nut, knvb goden.
Paul vs LennyGod.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:06 schreef Maastoren het volgende:
FC Utrecht spant een rechtszaak aan tegen de KNVB omdat de bond het ticket voor de voorronde Europa League aan Willem II toekent.
There we go. Ik kan mij voorstellen dat er vanuit de eerste divisie nu ook een en ander gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:06 schreef Maastoren het volgende:
FC Utrecht spant een rechtszaak aan tegen de KNVB omdat de bond het ticket voor de voorronde Europa League aan Willem II toekent.
Misschien even erbij vermelden alvorens je een stemming uitschrijft.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Enige wat ik me voor kan stellen, is dat de KNVB een voorkeur had voor geen promotie/degradatie, tenzij meer dan de helft anders zou stemmen. Uiteindelijk waren "maar" 16 van de 34 clubs voor promotie/degradatie, niet meer dan de helft dus...
Maar dit is vrij kansloos uiteindelijk uiteraard.
Perse.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:
Waar zijn al die roeptoeters nu die riepen dat P/D en Europees perse aan elkaar gekoppeld moest zijn?
Oh ja, dat betekent weer nieuwe Yannick tweets.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:08 schreef KennyPowers het volgende:
Erg mooi dat het lelijke klote de graafschap niet promoveert.
https://www.nu.nl/sport/6(...)zoen.html?redirect=1quote:De KNVB heeft het juiste besluit genomen door geen promotie/degradatie te laten plaatsvinden tussen de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie, waardoor ADO en RKC zich handhaven en Cambuur en De Graafschap promotie mislopen.
Eens
En toen werd je wakker.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:11 schreef PSVCL het volgende:
Seizoen nietig verklaren,de stand van vorig seizoen aanhouden..PSV naar de vCL
Dit kan niet volgens de UEFA toch?quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:11 schreef PSVCL het volgende:
Seizoen nietig verklaren,de stand van vorig seizoen aanhouden..PSV naar de vCL
Eens hoor, probeerde iets van de beslissing te snappen, maar dat ze er zelf een puinhoop van maken op deze manier, is wel een feit jaquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien even erbij vermelden alvorens je een stemming uitschrijft.
quote:NOS: 'Ajax niet uitgeroepen tot landskampioen'
Ajax wordt niet uitgeroepen tot landskampioen, zo heeft het bestuur betaald voetbal van de KNVB besloten. Dat meldt de NOS. De Amsterdammers plaatsen zich wel als nummer één van de competitie voor de Champions League. Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus kan de competitie dit seizoen niet worden afgemaakt. Ajax heeft evenveel punten als AZ, maar wel een beter doelsaldo
quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:15 schreef Coco. het volgende:
[..]
HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM
@:haags_kwartiertje
Alleen als je de blanco stemmen daar ook bij telt dan.. of de stemming is niet goed gelekt naar de mediaquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:15 schreef trein2000 het volgende:
Volgens de televaag was een meerderheid voor geen degradatie...
quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen als je de blanco stemmen daar ook bij telt dan.. of de stemming is niet goed gelekt naar de media
Ik zou blanco gewoon als ongeldig beschouwen.quote:Zestien clubs waren voor het in de Eredivisie behouden van beide clubs, negen clubs stemden voor degradatie en negen clubs onthielden zich van stemming.
quote:Volgens Voetbal International heeft het bestuur betaald voetbal van de KNVB de Europese tickets definitief verdeeld. Dat ziet er volgens het weekblad zo uit:
Champions League: Ajax
Champions League: AZ
Europa League: Feyenoord
Europa League: PSV
Europa League: Willem II
FC Utrecht, de nummer zes van de competitie en bekerfinalist, zou naast Europees voetbal grijpen.
Die hebben ze al met 0-1 verlorenquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar wat als Utrecht dan de bekerfinale wint, wanneer deze ook maar gespeeld gaat worden?
Die finale gaat nooit gespeeld worden. Dit is ook al wel een voorschot op de bekerfinale. De regels schrijven voor dat Feyenoord de beker wint. Uitspelende club.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar wat als Utrecht dan de bekerfinale wint, wanneer deze ook maar gespeeld gaat worden?
quote:Voor het eerst geen kampioen in Eredivisie
Het zou voor het eerst in het 64-jarige bestaan van de Eredivisie zijn dat er geen kampioen wordt uitgeroepen. De laatste keer dat er op het hoogste voetbalniveau geen kampioen was, was in de Tweede Wereldoorlog, in 1945. De Eredivisie zou pas elf jaar later worden opgericht.
Next Sunday, Hans.twitter:jdnijland twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 17:09:29Onbegrijpelijk dat je promotie/ degradatie bij clubs in stemming brengt. Voor nu en in de toekomst zal dit onderling tot nog meer verdeeldheid zorgen. Heb te doen met Cambuur en De Graafschap. reageer retweet
Let me know if you need a parking place here at the stadion.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:24 schreef Zipportal het volgende:
Next Sunday, Hans.twitter:jdnijland twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 17:09:29Onbegrijpelijk dat je promotie/ degradatie bij clubs in stemming brengt. Voor nu en in de toekomst zal dit onderling tot nog meer verdeeldheid zorgen. Heb te doen met Cambuur en De Graafschap. reageer retweet
Dit is mooi man, genieten toch machtig mooi.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:28 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)tzettende-poppenkast
MOGELIJK RECHTSZAAK GENOT
Moeten ze komen dan. Flikkersquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:06 schreef Maastoren het volgende:
Gefeliciteerd vriend, met dit meer dan verdiende Europese ticket voor Willem IIquote:
RKC was echt kansloos geweest. ADO ook overigens.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:32 schreef Marcoss het volgende:
Rechtszaken waren er toch wel gekomen, van Utrecht of Willem II en van Cambuur/Graafschap of RKC/ADO
Bedankt maatquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd vriend, met dit meer dan verdiende Europese ticket voor Willem II
@Paulquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ook echt kansloos die rechtzaak van Utrecht. Rukkers
Dit vind ik het allerleukste van alles.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
JA WAT IK BN ECHT BOOS HOOR HOOR JE ME? FC UTRECHT GAAT EEN RECHTSZAAK BEGINNEN EN WIJ WINNEN! WIJ HOREN EUROP A IN TE GAANquote:
Tja, blijft een lastige als je de huidige stand gebruikt, terwijl clubs niet hetzelfde aantal wedstrijden hebben gespeeld.. Utrecht en Willem II hebben evenveel verliespunten, waarbij Utrecht een beter doelsaldo heeft..quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
die ene voorronde maakt toch ook niet uitquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:38 schreef Paul het volgende:
[..]
JA WAT IK BN ECHT BOOS HOOR HOOR JE ME? FC UTRECHT GAAT EEN RECHTSZAAK BEGINNEN EN WIJ WINNEN! WIJ HOREN EUROP A IN TE GAAN
Kom 1 op 1 dan, flikkerquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:38 schreef Paul het volgende:
[..]
JA WAT IK BN ECHT BOOS HOOR HOOR JE ME? FC UTRECHT GAAT EEN RECHTSZAAK BEGINNEN EN WIJ WINNEN! WIJ HOREN EUROP A IN TE GAAN
quote:'Solidariteitsfonds voor gedupeerde clubs'
Volgens Keje Molenaar, bestuurslid van FC Volendam, gaat de KNVB een solidariteitsfonds opzetten, waar de gedupeerde clubs een bedrag uit kunnen krijgen om de geleden schade te compenseren. Door het KNVB-besluit lopen SC Cambuur en De Graafschap promotie naar de Eredivisie mis, speelt FC Utrecht geen Europees voetbal en verliest de periodetitel van NAC Breda en FC Volendam zijn waarde. "Eric Gudde heeft bevestigd dat er een pot komt waar ook NAC en Volendam door gecompenseerd gaat worden. Een solidariteitspunt waar ploegen die iets hadden kunnen halen een bedrag uit gaan krijgen."
HAHAHAHAHAHAHA lekker voor je, Paulquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:38 schreef Paul het volgende:
[..]
Gemiddelde punten per wedstrijd. Net als UEFA adviseert. Of die ronde ongeldig. Whatever. Voor Utrecht wordt het hem niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tja, blijft een lastige als je de huidige stand gebruikt, terwijl clubs niet hetzelfde aantal wedstrijden hebben gespeeld.. Utrecht en Willem II hebben evenveel verliespunten, waarbij Utrecht een beter doelsaldo heeft..
Maar dit gaat ze vast niet winnen.
Weer lekker verliezen van een amateurclub . Hopelijk is de volgende stap een jaar of 10 uitsluiten van Europa.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:38 schreef Paul het volgende:
[..]
Alleen voor wat betreft de beker. Ik moet nog zien dat ze van Ajax zouden winnen en Willem 2 zouden passeren. Willem 2 verdiend het overigens ook gezien hun seizoen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Zeroku het volgende:
Ja Utrecht is als bekerfinalist en als zesde plek wel echt flink genaaid ja.
Jammer joh.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
zou het niet weten maar
Volgens mij heeft de knvb de europese tickets al verdeeld
Nou vorige keer waren we best goedquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
die ene voorronde maakt toch ook niet uit
Het is dan ook een kansloze club.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Op grond waarvan? Een club die 2 keer van RKC verliest en door semiprofs uit Bosnië uitgeschakeld word verdiend niets.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:38 schreef Paul het volgende:
[..]
Nu dat PEC erin blijft, gaat dat kunstgras er wel uit volgend seizoen. GENOT.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
PEC loopt ook Europees voetbal mis. Ik mag aannemen dat die ook gecompenseerd worden.
Omdat we van ajax wonnen en dat laat zien dat we ook europa waard zijn heequote:
Dat deed Willem II ookquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:44 schreef Paul het volgende:
[..]
Omdat we van ajax wonnen en dat laat zien dat we ook europa waard zijn hee
Ziedend @maxi-musquote:Cambuur-trainer De Jong: 'Grootste schande uit de Nederlandse sport ooit'
Bij SC Cambuur is vol ontzetting gereageerd op het besluit van de KNVB om geen degradatie en promotie door te voeren, nu de competities zijn afgebroken vanwege de coronacrisis. "Dit voelt als de grootste schande uit de Nederlandse sport ooit", zegt trainer Henk de Jong.
"Ik ga altijd uit van eerlijkheid, van mensen die goed besturen. Maar wat hier gebeurd is, is sport-onwaardig", aldus De Jong.
Of dat alles is machtig mooi is .quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
heeft iemand Henk de Jong al verteld dat het maar een spelletje is
hij heeft wel een beetje gelijk, nu is de KNVB in een spagaat gegaan, bovenin deze competitie stand en onderin ongeldig, dat slaat nergens op verklaar dan de hele competitie ongeldigquote:
hebben ze toch ook gedaan? Er is toch ook geen kampioen uitgeroepen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij heeft wel een beetje gelijk, nu is de KNVB in een spagaat gegaan, bovenin deze competitie stand en onderin ongeldig, dat slaat nergens op verklaar dan de hele competitie ongeldig
Jodenbondquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:51 schreef butz0rs het volgende:
Dus 16 voor promotie en degradatie en 9 tegen? Raar dat de KNVB dan toch kiest om het niet te doen.
nee joh, dit is toch veel leukerquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:54 schreef Evertjan het volgende:
Eigenlijk zouden al die trainers en bestuurders die nu in het nieuws gaan lopen schreeuwen beter er een nachtje over kunnen slapen. En pas morgen met een gepaste reactie komen ipv nu als een kip zonder kop allemaal onverstandige dingen gaan roepen in de media
quote:FC Utrecht gaat 'alle advocaten die er zijn' inschakelen
Frans van Seumeren, grootaandeelhouder van FC Utrecht, gaat "alle advocaten die er zijn" inschakelen om het KNVB-besluit de bekerfinale te schrappen en de Domstedelingen geen Europese ticket aan te wijzen aan te vechten. Dat zegt de markante inwoner van De Meern tegen RTV Utrecht. Of FC Utrecht naar de rechter stapt, vermeldt de regionale zender niet. FC Utrecht, bekerfinalist en nummer zes van de Eredivisie, is een van de zwaarst gedupeerde clubs in de Eredivisie.
maar wel de stand gehanteerd, had dat dan ook niet gedaan dan komt het wat beter overquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:54 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hebben ze toch ook gedaan? Er is toch ook geen kampioen uitgeroepen?
Want ze staan 2e en krijgen wat ze daar recht op hebben ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:54 schreef RedFever007 het volgende:
Arme AZ, zouden die zich niet genaaid voelen?
CL of voorronde maakt nog een verschil lijkt mijquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:56 schreef Enawh het volgende:
[..]
Want ze staan 2e en krijgen wat ze daar recht op hebben ?
wat had jij dan gewild? Er mag niet meer gespeeld wordenquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
CL of voorronde maakt nog een verschil lijkt mij
Er gaan elk jaar tienduizenden mensen dood in Europa.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:58 schreef Evertjan het volgende:
Weten al die voetbalmensjes dan niet dat er tienduizenden doden in heel Europa zijn vanwege een virus?
quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:06 schreef superniger het volgende:
[..]
Er gaan elk jaar tienduizenden mensen dood in Europa.
De nummer twee gaat de voorronde in he. Dus gewoon de ranglijst gevolgd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
CL of voorronde maakt nog een verschil lijkt mij
Idd, al dat gedoe om er tegen een middelmatige Oekrainse of Bulgaarse ploeg al na 2 wedstrijden eruit te liggenquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
twitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 18:11:36Als de @KNVB wel naar #Overmars #AZ en #PSV had geluisterd en op 1 april stekker uit @eredivisie had getrokken, was er meer tijd geweest om fatsoenlijke oplossing te vinden. Dan had er wel een financieel plan kunnen liggen en had niet alleen naar #Ajax te hoeven worden gestaard. reageer retweet
@Zipportaltwitter:ZS_Voetbal twitterde op donderdag 23-04-2020 om 14:06:46Vrijdag 18.30 uur + 21.30 uur zitten @BasvVeenendaal @Yomuld @jackvangelder & @Jmvanhalst weer voor jullie klaar in Paniekvoetbal 💥
📺 Ziggo Sport (kanaal 14) & Select
⁉ Vragen voor ons 'quarantaine-panel'? Stel ze in de comments 👇
#Paniekvoetbal #ZiggoSport https://t.co/53UYCLYO8v reageer retweet
Hij moet zijn theatrale smoel een keer houden. Verder wel heel zuur voor de desbetreffende clubs uiteraard.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:12 schreef TheVulture het volgende:
Die reactie van Henk de Jong, mi gado. De grootste schande uit de Nederlandse sport ooit
Ik heb geen Ziggo.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:16 schreef Slobeend het volgende:
@:zipportaltwitter:ZS_Voetbal twitterde op donderdag 23-04-2020 om 14:06:46Vrijdag 18.30 uur + 21.30 uur zitten @:BasvVeenendaal @:Yomuld @:jackvangelder & @:Jmvanhalst weer voor jullie klaar in Paniekvoetbal 💥
📺 Ziggo Sport (kanaal 14) & Select
⁉ Vragen voor ons 'quarantaine-panel'? Stel ze in de comments 👇
#Paniekvoetbal #ZiggoSport https://t.co/53UYCLYO8v reageer retweet
Wow, welkom terug.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:17 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hij moet zijn theatrale smoel een keer houden. Verder wel heel zuur voor de desbetreffende clubs uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |