https://www.quotenet.nl/n(...)-komen-tegen-beleid/quote:Quote 500-lid Klaas Hummel is woest over de aanpak van de Covid 19 pandemie. ‘Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel. We spelen met vuur.’
Klaas Hummel:
‘Er zijn volgens het CBS 17.415.000 inwoners in Nederland; ongeveer 4 miljoen daarvan zijn ouder dan 60 jaar. Deze gehele bevolking wordt verteld dat Covid 19 het ergste is sinds de Tweede Wereldoorlog. Heel besmettelijk en dodelijk. Angst onder 17.415.000 mensen. Na twee maanden lock down wordt het tijd dit eens te evalueren.
Advertentie - Lees hieronder verder
Allereerst vertelt Jaap van Dissel van het RIVM dat op basis van een onderzoek bij de bloedbank waarschijnlijk 3% van de bevolking antistoffen heeft en dus ziek is geweest. Dat zijn dan iets meer dan 500.000 mensen in twee maanden dat het virus bekend is in Nederland. De leeftijd van de 3.315 mensen die helaas aan Covid 19 zijn overleden in deze twee maanden lag voor bijna 97% boven de 60 jaar volgens data van hetzelfde RIVM. Het CBS vult aan dat er ook buiten het ziekenhuis mensen overlijden aan Covid 19, mogelijk ook enkele duizenden. Dat zijn dan voornamelijk ouderen met onderliggend lijden die blijkbaar niet meer naar het ziekenhuis gaan omdat het zinloos is of omdat ze daar niet meer voor kiezen. Jongeren met ernstige Covid 19 problemen zullen zeker naar het ziekenhuis gaan. De conclusie is dat de totale sterfte dus voor zelfs meer dan 97% ouderen treft met onderliggende gezondheidsproblemen.
Risico
Het virus is een risico voor een doelgroep van 4 miljoen mensen beginnend boven de 60 maar eigenlijk pas serieus boven de 70. Onder de 50 zijn er volgens het RIVM tot nu toe maar 20 slachtoffers te betreuren. Het totaal aantal slachtoffers gebaseerd op het RIVM en meenemend de extra schatting van het CBS komt niet verder dan rond de 6.500. Dit is minder dan 0,2 % van de risicogroep van de 4 miljoen mensen boven de 60 jaar oud. De verspreiding gaat veel langzamer dan gedacht op basis van het bloedbankonderzoek dus de gemiddelde sterfte van 140 personen gaat door en wordt hopelijk minder door de lock down maatregelen. Maar ook met 140 doden per dag loopt de teller van 0,2 % heel langzaam op.
Zinvol?
Is dit allemaal zinvol? Er komt blijkbaar niet snel een groepsimmuniteit en dat is nu ook niet meer het doel. Het doel is het virus remmen/vertragen totdat er een vaccin is. Dat vaccin laat nog op zich wachten. Veel verschillende meningen maar onder experts praat men over een periode van een jaar tot twee jaar dat we nog moeten wachten. Wachten betekent een oplopend dodental. Statistisch niet indrukwekkend maar in absolute getallen angstaanjager. Als we doorgaan met een sterfte van circa 140 per dag dan overlijden er circa 40.000 mensen aan Covid 19 in 2020. Circa 1 % van de doelgroep van 4 miljoen mensen boven de 60.
Deze groep zou echter deels sowieso overlijden door andere onderliggende kwalen. In 2019 overleden er circa 130.000 mensen boven de 65 jaar oud. 3,25% van de ouderen boven de 60. De 1% Covid 19 doden in 2020 brengt dat percentage niet naar 4,25%, het is niet én én. Wellicht verhoogt het percentage naar 3,5 of 3,6 en dat corrigeert zich weer na de introductie van een vaccin.
Probleem is reactie regering
Er is dus geen probleem als je naar de Nederlandse bevolking als geheel kijkt. Het probleem is de reactie van onze regering in Nederland en eigenlijk wereldwijd door regeringen. Ze overreageren gebaseerd op denken in termen van het individu in plaats van verantwoordelijkheid nemen voor de gehele bevolking en kijkend naar alle risico’s.
Advertentie - Lees hieronder verder
De overheid kan sterfte niet voorkomen bij oude mensen die sowieso een korte levensverwachting hebben en daarbij ernstige gezondheidsklachten. Het is niet meer dan een vertraging en weinig effectief in extra levensjaren en wellicht ook niet in levensvreugde als je wordt geïsoleerd van je familie op het einde van je leven.
Depressie
De andere kant van de medaille is veel erger. 13,5 miljoen mensen die weinig of geen risico lopen wordt angst aangejaagd en zij verliezen economisch en sociaal op een schaal die haast niet voor te stellen is. Hoe lang mag en kan je die groep zo economisch beschadigen en sociaal isoleren met alle gevolgen van dien, waaronder ook een verhoogd sterftecijfer. Zes weken vinden we prima. Solidariteit! Maar 3 maanden, 6 maanden, eind 2020! De introductie van een onzinplan van een 1,5 meter maatschappij.
De economische depressie, we spreken dadelijk niet meer over een recessie, zal ook de groep van 4 miljoen ouderen opnieuw treffen in de vorm van lagere pensioenen en slechtere gezondheidszorg omdat we rigoureus moeten gaan bezuinigen. In onze economie worden sectoren zoals Transport, Hotels en Leisure, Horeca, Evenementen en Cultuur specifiek geraakt en die lijst wordt langer en langer. Van die materie heeft het RIVM geen verstand en de medisch deskundigen die dagelijks aanschuiven bij de praatprogramma’s ook niet.
Opstand
De bevolking moet na 28 april massaal in opstand komen tegen dit beleid. Niet door ongehoorzaamheid maar door protest. Ik ben enorm teleurgesteld hoe de media kritiekloos dit beleid accepteren en volledig focussen op het individuele leed van de Covid 19 pandemie. Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel als dit voortduurt. Als ik net zo als onze premier een vergelijking maak met de Tweede Wereldoorlog dan besef ik dat die primair ontstond door economische en sociale ellende in Duitsland. Dat land was toen in lock down, opgelegd door haar buurlanden. We spelen wereldwijd met vuur.’
quote:Zo denk ik er ook over. De gemiddelde leeftijd van corona-doden is boven de 80. En meestal waren die mensen al ziek. Wat bereiken we hiermee? Dat ze een half levensjaar winnen?
Verder wordt volkomen onderschat wat voor een mensenjaren een economische depressie kost. Als de levensverwachting van de Nederlandse bevolking hierdoor ook maar 1 jaar daalt zijn dat dus 18 miljoen levensjaren. Vele, vele, vele malen meer dan de levensjaren die we nu aan het 'redden' zijn. Om van alle andere ellende nog maar te zwijgen.
Rutte wil geen beelden van lijken in de straat tijdens zijn premierschap. Dat is politiek opportunisme. Er moet rationeel en op de lange termijn gekeken worden. En naar het algemeen belang, in plaats van enkel naar de belangen van zieke obese bejaarden.
Niet om het virus te bestrijden. Waarschijnlijk vanwege verzwakt immuunsysteem.quote:Op zondag 19 april 2020 13:42 schreef Scorpie het volgende:
Antibiotica wordt soms voorgeschreven bij Corona ja. Of is dat gek @:ludovico?
Dat is blijkbaar geen argument tegen het spekken van de financiële sector, waarom zou het nu dan wel een probleem zijn?quote:Op zondag 19 april 2020 13:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met hyperinflatie, linksom of rechtsom betaal je er gewoon voor hoor.
Waarom zou je überhaupt zo'n experiment op je burgerbevolking willen uitvoeren?quote:Op zondag 19 april 2020 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe schadelijk dat op de lange termijn is, zullen we de komende tijden gaan merken...
Nee. Ik heb geen accurate cijfers. En jij ook niet.quote:Op zondag 19 april 2020 13:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ga dan in op die cijfers die ik post, wat accuratere getallen zijn?
Ja, verzwakt door Corona krijgen bacteriën soms vrij spel dus wordt vaak antibiotica voorgeschreven. Het werkt uiteraard niet antiviraal, dat moet je uitzieken.quote:
Precies. De naïviteit. Je gaat toch geen risico nemen en dat ook niet op 18 jarige leeftijd neem ik aan. Het is mogelijk dat je longen een blijvende schade oplopen. En ik moet zelf ook bekennen dat ik twee maanden geleden vrij laconiek was. Och het is maar een griepje. Dat is het echt niet. Al kun je thuis uitzieken dan nog zie ik aan mijn partner dat het geen normale griep is. Als je 5 meter loopt en compleet buiten adem bent en in hoestbuien terecht komt waar je U tegen zegt heb ik in die mate bij een griep niet eerder meegemaakt.quote:Op zondag 19 april 2020 13:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt zo'n experiment op je burgerbevolking willen uitvoeren?
Dat klopt helemaal.quote:Op zondag 19 april 2020 13:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet om het virus te bestrijden. Waarschijnlijk vanwege verzwakt immuunsysteem.
De man in het bericht in de OP (eigenaar van veel vakantieparken, om maar even zijn belang in deze kwestie te benadrukken) of de TS?quote:Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef vosss het volgende:
Wanneer wordt dit heerschap opgepakt voor opruiing?
Dat mag toch niet, nou doe daar dan wat aan.
En hoe komt het dat er in de VS een grote bevolking 'zonder geld en perspectief' is, Rockefeller?quote:Op zondag 19 april 2020 12:06 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Wat zijn dan de langere termijngevolgen van de lockdown?
Concluderen of deze bewezen effectief is, is op zijn minst veel te prematuur. Je kunt enkel stellen dat op korte termijn een lockdown de groei van het aantal besmettingen beperkt.
Een oneindige lockdown zal altijd leiden tot anarchie en evenredig veel doden. Dat dit zich dit snel kan ontwikkelen zie je in de Verenigde Staten. Een bevolking zonder geld en persepectief maar met wapens wordt erg snel heel ongezellig.
"ik maak geen beweringen op lucht"quote:Op zondag 19 april 2020 13:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Daarom kom ik ook niet met beweringen.
[..]
Ik maak geen beweringen op basis van lucht. Zou je ook eens moeten proberen.
"voor Corona" zou niet moeten kloppen nee, want het is een virus.quote:Op zondag 19 april 2020 13:42 schreef Scorpie het volgende:
Antibiotica wordt soms voorgeschreven bij Corona ja. Of is dat gek @:ludovico?
Kom op man. Jij en ik weten beiden dat dat komt omdat ze geen sterke schoenveters hebben om zichzelf aan omhoog te trekken. #koopdegelijkeschoenveters.quote:Op zondag 19 april 2020 13:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoe komt het dat er in de VS een grote bevolking 'zonder geld en perspectief' is, Rockefeller?
echt he... Hyperkapitalisten die zich nu ineens zorgen maken over Jan Modaal..quote:Op zondag 19 april 2020 13:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Kom op man. Jij en ik weten beiden dat dat komt omdat ze geen sterke schoenveters hebben om zichzelf aan omhoog te trekken.
De man in het bericht in de OP natuurlijk.quote:Op zondag 19 april 2020 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
De man in het bericht in de OP (eigenaar van veel vakantieparken, om maar even zijn belang in deze kwestie te benadrukken) of de TS?
En dat alleen omdat het de Jort Kelders van deze wereld allemaal wat te lang duurt...quote:Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. De naïviteit. Je gaat toch geen risico nemen en dat ook niet op 18 jarige leeftijd neem ik aan. Het is mogelijk dat je longen een blijvende schade oplopen.
Maar jij en je bierviltje weten helemaal niet of het om alleen maar 40.000 bejaarden gaat.quote:Op zondag 19 april 2020 13:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
"ik maak geen beweringen op lucht"
Als de IC overbelast komt er triage, de minst kansrijke mensen worden geweerd van de IC waar ze wel kans zouden hebben. Hoeveel % kans die groep zou hebben zal uitwijzen hoeveel extra doden er te betreuren zouden zijn als de IC wordt overbelast.
Het profiel van deze mensen, verwachte kans om IC te overleven + extra gezonde levensjaren is dan prima uit te rekenen of te schatten op basis van gegevens. Vaak is de kans laag en zijn deze mensen heel oud (gemiddeld 80 jaar met onderliggende kwalen)
De economie krimpt volgens Morgan Stanley met wel 30% in Q2. De Nederlandse economie is per kwartaal 900/4 = 225 miljard euro. 30% is 67,5 miljard per kwartaal, als de lock down maatregelen hetzelfde blijven bij 30% krimp in de economie kost dat de economie 225 miljard per jaar, als daar structurele schade uit ontstaat, ook na dat jaar als de lock down over is nog vele miljarden die niet uit te drukken zijn omdat daar geen glazen bol voor bestaat. Die 225 miljard per jaar is dus een conservatieve schatting.
Volgens Ab Osterhaus zouden we 50 a 100.000 doden betreuren als we het virus los zouden laten over de bevolking, wat dus sowieso niet gebeurt want de oudjes isoleren zichzelf... Verder laat onderzoek uit Gangelt zien dat 0,37% de ziekte niet overleeft van de bevolking. Dus dat is 0,37 * 17 miljoen = 62.900. Het aantal extra geredde mensen via de IC zal niet zo snel de 40.000 passeren, als je de voorspellingen van Ab Osterhaus kunt vertrouwen.
Ik geef gelijk toe dat dit een "bierviltjes" berekening is. Maar als je de diepte in wilt gaan, of op rationele gronden wilt discussiëren, kom dan minimaal met betere cijfers, ga er op in waarom mijn cijfers hier totaal nergens op slaan bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat we honderden miljarden moeten uitgeven voor 40.000 hoogbejaarde zieke mensen. Want ik denk dat we met honderden miljarden en met een gezonde economie veel meer gezondheid kunnen verwachten.
Proberen de economie zoveel mogelijk te ontzien is prima, maar dat maakt niet dat die economie ontzien wordt.quote:Op zondag 19 april 2020 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar geen argument tegen het spekken van de financiële sector, waarom zou het nu dan wel een probleem zijn?
Precies.quote:Op zondag 19 april 2020 13:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
echt he... Hyperkapitalisten die zich nu ineens zorgen maken over Jan Modaal..
r/quityourbullsh*t...
De meest accurate die ik so far heb gelezen. Dus optimaliseer de berekening vooral zou ik zeggen. Want ik heb nu niks beters om van uit te gaan.quote:Op zondag 19 april 2020 13:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Ik heb geen accurate cijfers. En jij ook niet.
Jij lult echt maar wat. Als je voor banken de geldpers kan laten draaien, dan kan het zeker voor een pandemie.quote:Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Proberen de economie zoveel mogelijk te ontzien is prima, maar dat maakt niet dat die economie ontzien wordt.
"iedereen" gaat dit virus krijgen, het is helemaal niet het idee dat dit redelijkerwijs te voorkomen is.quote:Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. De naïviteit. Je gaat toch geen risico nemen en dat ook niet op 18 jarige leeftijd neem ik aan. Het is mogelijk dat je longen een blijvende schade oplopen. En ik moet zelf ook bekennen dat ik twee maanden geleden vrij laconiek was. Och het is maar een griepje. Dat is het echt niet. Al kun je thuis uitzieken dan nog zie ik aan mijn partner dat het geen normale griep is. Als je 5 meter loopt en compleet buiten adem bent en in hoestbuien terecht komt waar je U tegen zegt heb ik in die mate bij een griep niet eerder meegemaakt.
Die heb ik niet, dus dat kan ik niet. Dat kan niemand hier. En jij ook niet. Dus 'pogingen tot' zijn zullen zeer waarschijnlijk ook volkomen onbetrouwbaar zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 13:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik geef gelijk toe dat dit een "bierviltjes" berekening is. Maar als je de diepte in wilt gaan, of op rationele gronden wilt discussiëren, kom dan minimaal met betere cijfers, ga er op in waarom mijn cijfers hier totaal nergens op slaan bijvoorbeeld.
[..]
Dat kan ook prima door de burgerbevolking van hun betalingsplicht t.a.v. hypotheken, huur en verzekeringen te ontheffen (of die op te schorten) wanneer men arbeidsloos raakt in plaats van diezelfde burgerbevolking weer aan het werk te schoppen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Proberen de economie zoveel mogelijk te ontzien is prima, maar dat maakt niet dat die economie ontzien wordt.
Wat jij wilt, ik heb liever dat we op zoveel mogelijke feitelijke constateringen en inschattingen schattingen maken over de effecten van ons beleid. Hoe suboptimaal die prognoses ook zijn. Echter, als die suboptimale prognose uitwijst dat de geredde levensjaren absurd duur zijn, kun je met hele grote zekerheid concluderen dat de huidige methode te kostbaar is.quote:Op zondag 19 april 2020 13:58 schreef probeer het volgende:
Die heb ik niet, dus dat kan ik niet. Dat kan niemand hier. En jij ook niet. Dus 'pogingen tot' zijn zullen zeer waarschijnlijk ook volkomen onbetrouwbaar zijn.
Daarom staat er ook ‘bij’ in mijn post. En zag ik niemand jouw bewering doen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
"voor Corona" zou niet moeten kloppen nee, want het is een virus.
Dat kan, maar dan is er hoop ik inmiddels een geneesmiddel.quote:Op zondag 19 april 2020 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
"iedereen" gaat dit virus krijgen, het is helemaal niet het idee dat dit redelijkerwijs te voorkomen is.
Volgens mij haal je wat users door elkaar heen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Alleen ouderen gaan dood aan Corona!”
- geeft bron waarom dat niet zo is
“Je mag dat helemaal niet gebruiken als bron! Jongeren gaan ook aan andere dingen dood!”
Echt hoor, hou op met me.
3% in een maand tijd ofzo, dus 35% na een jaar, of 70% na 2 jaar, ook gooien we de economie wss zoveel mogelijk open als de IC dat aan kan. Dus op ten duur zul je jezelf echt moeten onttrekken van de rest van de economie die wel graag willen doorgaan met leven.quote:Op zondag 19 april 2020 14:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is er hoop ik inmiddels een geneesmiddel.
Als ik de berichtgeving lees gaat dat waarschijnlijk niet eens meer jaren duren en kan het volgend jaar al zo ver zijn. Maar blijkbaar duurt sommigen zelfs dat nog te lang. Wat een gejank... Onze voorouders zouden in 1945 maar wát blij geweest zijn met zo'n zelfde "Stunde Null" als de onze over een tijd na de Coronapandemie...quote:Op zondag 19 april 2020 14:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is er hoop ik inmiddels een geneesmiddel.
Het wordt voorgeschreven ivm secundaire (bacteriele) infecties. Dat is niet zo vreemd hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 13:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
"voor Corona" zou niet moeten kloppen nee, want het is een virus.
Waarvan aktequote:Op zondag 19 april 2020 14:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Het wordt voorgeschreven ivm secundaire (bacteriele) infecties. Dat is niet zo vreemd hoor.
Het is niet een kwestie van bang zijn maar het beperken van risico's. Zeker omdat het om een pandemie gaat waarvan we niet zeker weten welke blijvende schade er ontstaat. En dan gaat het mij er ook om dat ik niet een ander aansteek als ik het onder de leden heb dat nu mogelijk is.quote:Op zondag 19 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
3% in een maand tijd ofzo, dus 35% na een jaar, of 70% na 2 jaar, ook gooien we de economie wss zoveel mogelijk open als de IC dat aan kan. Dus op ten duur zul je jezelf echt moeten onttrekken van de rest van de economie die wel graag willen doorgaan met leven.
Je mag bang zijn en je mag jezelf isoleren. Jouw keuze.
Ik hoop op goed nieuws dat mensen met antilichaampjes een hele lage kans op besmetting vormen en dat zij weer normaler kunnen gaan leven, dan kan je weer bij je ouders op bezoek bijvoorbeeld.
Eh... Wat?quote:Op zondag 19 april 2020 10:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensenlevens zijn dus oneindig veel waard, en 5 mensenlevens net zoveel als 1?
Een van de dingen waar je geen rekening mee houdt is dat coronapatiënten langer dan gemiddeld op de ic liggen en dus dagenlang een plek bezet houden.quote:Op zondag 19 april 2020 13:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
"ik maak geen beweringen op lucht"
Als de IC overbelast komt er triage, de minst kansrijke mensen worden geweerd van de IC waar ze wel kans zouden hebben. Hoeveel % kans die groep zou hebben zal uitwijzen hoeveel extra doden er te betreuren zouden zijn als de IC wordt overbelast.
Het profiel van deze mensen, verwachte kans om IC te overleven + extra gezonde levensjaren is dan prima uit te rekenen of te schatten op basis van gegevens. Vaak is de kans laag en zijn deze mensen heel oud (gemiddeld 80 jaar met onderliggende kwalen)
De economie krimpt volgens Morgan Stanley met wel 30% in Q2. De Nederlandse economie is per kwartaal 900/4 = 225 miljard euro. 30% is 67,5 miljard per kwartaal, als de lock down maatregelen hetzelfde blijven bij 30% krimp in de economie kost dat de economie 225 miljard per jaar, als daar structurele schade uit ontstaat, ook na dat jaar als de lock down over is nog vele miljarden die niet uit te drukken zijn omdat daar geen glazen bol voor bestaat. Die 225 miljard per jaar is dus een conservatieve schatting.
Volgens Ab Osterhaus zouden we 50 a 100.000 doden betreuren als we het virus los zouden laten over de bevolking, wat dus sowieso niet gebeurt want de oudjes isoleren zichzelf... Verder laat onderzoek uit Gangelt zien dat 0,37% de ziekte niet overleeft van de bevolking. Dus dat is 0,37 * 17 miljoen = 62.900. Het aantal extra geredde mensen via de IC zal niet zo snel de 40.000 passeren, als je de voorspellingen van Ab Osterhaus kunt vertrouwen.
Ik denk niet dat we honderden miljarden moeten uitgeven voor 40.000 hoogbejaarde zieke mensen. Want ik denk dat we met honderden miljarden en met een gezonde economie veel meer gezondheid kunnen verwachten.
Goh, weer wat mannetjes met meningen. Ik zou wel eens willen weten hoe vaak het in jullie leven is voorgekomen dat we binnen één maand tijd de volledige IC capaciteit hebben zien overstromen en hebben moeten verdubbelen?quote:Op zondag 19 april 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij haal je wat users door elkaar heen.
Gezonde jonge mensen gaan nauwelijks dood aan Corona, het is dus nauwelijks een risico voor gezonde jonge mensen. Niet veel erger dan de griep.
En ook jonge gezonde mensen kunnen dood gaan aan Corona en aan de griep, dat rectificeert 0.0 beleidsmaatregelen.
Gast, wat doe je stoer? Houd gewoon afstand.quote:Op zondag 19 april 2020 15:24 schreef Cockwhale het volgende:
Corona
Overrated as f*ck.
Als je ziet hoe panisch veel mensen zijn geworden. Je krijgt zelfs commentaar van gekkies als je op 1.40m met je rug naar hen toegekeerd staat, ipv 1.50m.
quote:Op zondag 19 april 2020 15:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gast, wat doe je stoer? Houd gewoon afstand.
Klopt, hier staat het leven minder stil dan in de andere West-Europese landen terwijl we ook nog marge hebben wat betreft de max capaciteit van de zorg. In pseudodictatuur Frankrijk en satelietstaatje Belgie krijg je dikke boetes als je op een bankje in het park zit, mini-Franco'tjes en wannabe Mussolini's knuppelen mediterranen terug hun hokken in, wij gaan dan nog zeer redelijk en ontspannen met de situatie om. Ik vind echter wel dat men zo langzamerhand zou moeten beginnen een exitstrategie uit de doeken te doen.quote:Op zondag 19 april 2020 15:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sowieso zit Nederland helemaal niet compleet op slot/stil.
Volgens mij hebben wij best een goede balans gevonden.
De grote grap is dat er meer abstracte doden zijn van de totale economie op slot, of beter verwoord, verloren gezonde levensjaren, dan dat er nu worden gered door alles op slot te gooien.quote:
Dat eerste is een aanname, en het tweede klopt natuurlijk niet. Er is geen keuze tussen economie en een virus. Als je praktijken zoals in New York in Nederland krijgt is de schade niet te overzien.quote:Op zondag 19 april 2020 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
De grote grap is dat er meer abstracte doden zijn van de totale economie op slot, of beter verwoord, verloren gezonde levensjaren, dan dat er nu worden gered door alles op slot te gooien.
Dus ook al is de economie an sich totaal inferieur aan het mensenleven, dan nog zou je moeten kiezen voor de economie want daar red je meer levensjaren mee.
Maar heb je dan zelf een onderliggende ziekte of o? Anders is er echt geen reden om zo voorzichtig te zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, lockdown of niet: ik kom al vanaf begin maart niet vaker meer buiten dan nodig, ga maximaal 1x per week naar de supermarkt, etc.
Of de horeca nu open is of niet, ik zou er nu niet heen gaan.
En al zou het niet zo zijn, er worden telkens individuele gevallen er bij gesleept om te ‘bewijzen ‘ dat het ook jongeren treft. Dat ontkent ook niemand. Dat is mt de griep namelijk ook zo. Het doet niets af aan het feit dat de gemiddelde leeftijd bij overlijden aan Corona 82 is.quote:Op zondag 19 april 2020 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goede bron hoor. Ben na de eerste alinea gestopt, aangezien ze vergeten te vermelden dat de 19-jarige een onderliggend lijden had.
Mensen met een afwijkende mening de mond snoeren door ze op te pakken. Als dat nodig is blijkt al dat de argumenten van het Lockdown4ever-kamp niet al te sterk zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef vosss het volgende:
Wanneer wordt dit heerschap opgepakt voor opruiing?
Dat mag toch niet, nou doe daar dan wat aan.
Als de gehele bevolking van Nederland oproepen om in opstand te komen tegen de maatregelen niet valt onder opruiing dan weet ik het ook niet meer.quote:Op zondag 19 april 2020 17:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mensen met een afwijkende mening de mond snoeren door ze op te pakken. Als dat nodig is blijkt al dat de argumenten van het Lockdown4ever-kamp niet al te sterk zijn.
Die malafide huisjesmelker moet gewoon zijn muil houden in plaats van voor eigen parochie en beurs te preken en burgers tot een opstand op te roepen.quote:Op zondag 19 april 2020 17:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mensen met een afwijkende mening de mond snoeren door ze op te pakken. Als dat nodig is blijkt al dat de argumenten van het Lockdown4ever-kamp niet al te sterk zijn.
Opstand hoeft niet per se te betekenen met molotovcocktails gooien.quote:Op zondag 19 april 2020 17:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Als de gehele bevolking van Nederland oproepen om in opstand te komen tegen de maatregelen niet valt onder opruiing dan weet ik het ook niet meer.
Weerleg zijn argumenten, maar val hem niet aan op zijn maatschappelijke positie.quote:Op zondag 19 april 2020 17:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die malafide huisjesmelker moet gewoon zijn muil houden in plaats van voor eigen parochie en beurs te preken en burgers tot een opstand op te roepen.
Waar tegen moet de bevolking überhaupt in opstand komen? Er is in Nederland namelijk helemaal geen sprake van een lockdown, verre van zelfs.quote:Op zondag 19 april 2020 17:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Opstand hoeft niet per se te betekenen met molotovcocktails gooien.
Is ons demonstratierecht nog geldig of ook niet meer?
het valt hier vergeleken met sommige andere landen nog wel mee iddquote:Op zondag 19 april 2020 17:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar tegen moet de bevolking überhaupt in opstand komen? Er is in Nederland namelijk helemaal geen sprake van een lockdown, verre van zelfs.
[/quote[quote]Op zondag 19 april 2020 17:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar tegen moet de bevolking überhaupt in opstand komen? Er is in Nederland namelijk helemaal geen sprake van een lockdown, verre van zelfs.
Dat is geen lage schatting ofzo hoor, Ab Osterhaus zijn cijfers waren 50 tot 100k doden als je het vrij zou laten.quote:Op zondag 19 april 2020 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar jij en je bierviltje weten helemaal niet of het om alleen maar 40.000 bejaarden gaat.
Dus, zonder aannames beslissingen maken dan maar?quote:Op zondag 19 april 2020 13:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Die heb ik niet, dus dat kan ik niet. Dat kan niemand hier. En jij ook niet. Dus 'pogingen tot' zijn zullen zeer waarschijnlijk ook volkomen onbetrouwbaar zijn.
En de rest van je post bestaat uit allemaal aannames. Het zou je nu wel duidelijk mogen zijn dat ik daar niet op in ga, en andere fok!-ers er ook geen boodschap aan lijken te hebben.
Dit is totale bullshit en dat weet je zelf ook als je wat langer nadenkt.quote:Op zondag 19 april 2020 15:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Zonder maatregelen gaan jij en ik ook dood wanneer we ziek worden. En dat hoeft geen Corona te zijn. Een eenvoudige beenbreuk met wat complicaties is ruim voldoende. Simpel zat. Gewoon omdat er geen ziekenhuiscapaciteit is. Omdat er niet alleen geen IC's zijn, maar omdat de gangen en de tenten buiten ook vol liggen met patiënten. En nee dat zijn niet alleen ouderen, dat zijn ook gewoon mensen onder de zestig.
Dat eerste is een aanname.... Manmanman. Ja ik heb geen kristallen bol maar de correlatie tussen economie en gezondheid is echt wel heel duidelijk. Als je dan ziet hoe erg de economie er aan kapot gaat dan zit je al heel snel over de schadelijkheid van dit virus heen.quote:Op zondag 19 april 2020 16:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat eerste is een aanname, en het tweede klopt natuurlijk niet. Er is geen keuze tussen economie en een virus. Als je praktijken zoals in New York in Nederland krijgt is de schade niet te overzien.
Gaan ze de intelligente lockdown verlengen voor de strandtenten en festivals ?/quote:Op zondag 19 april 2020 17:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat eerste is een aanname.... Manmanman. Ja ik heb geen kristallen bol maar de correlatie tussen economie en gezondheid is echt wel heel duidelijk. Als je dan ziet hoe erg de economie er aan kapot gaat dan zit je al heel snel over de schadelijkheid van dit virus heen.
En het grootste effect zul je zien in isolatie en 1.5 meter eventueel. Het overige is allemaal leuk maar heeft marginaal effect + de negatieve effecten groeien exponentieel (vanwege faillissementen etc.)
Die beperkte lockdown is nodig om de IC's niet te overbelasten. Dat er heel veel bedrijven failliet gaan snapt iedereen met een beetje boerenverstand. Maar dat ga je niet oplossen door te doen alsof het een simpel griepje is.quote:Op zondag 19 april 2020 17:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat eerste is een aanname.... Manmanman. Ja ik heb geen kristallen bol maar de correlatie tussen economie en gezondheid is echt wel heel duidelijk. Als je dan ziet hoe erg de economie er aan kapot gaat dan zit je al heel snel over de schadelijkheid van dit virus heen.
En het grootste effect zul je zien in isolatie en 1.5 meter eventueel. Het overige is allemaal leuk maar heeft marginaal effect + de negatieve effecten groeien exponentieel (vanwege faillissementen etc.)
Als 'ie daadwerkelijk zo begaan was met de gewone burger zou 'ie geen huisjesmelker zijn. Hij zou er vanuit zijn positie ook voor kunnen kiezen om zijn huurders uitstel van huurbetaling te geven wanneer ze door de coronacrisis werkeloos worden, ook daar zal 'ie geen boterham minder door eten.quote:Op zondag 19 april 2020 17:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Weerleg zijn argumenten, maar val hem niet aan op zijn maatschappelijke positie.
Onder de streep eet hij er geen boterham minder om. De gewone zzp-er wel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Longpestquote:De longpest is een speciale en tegenwoordig[wanneer?] vrij zeldzame vorm van pest waarbij de pestbacterie zich in de longen vestigt. De besmetting van de longen kan ontstaan door druppelinfectie, dat wil zeggen door aanhoesten, speekseloverdracht en dergelijke, of door een zich verder ontwikkelende builenpest die zich in het lichaam uitbreidt.
In tegenstelling tot de builenpest kan de longpest via de lucht van mens tot mens worden overgedragen. Daar de bacterie buiten het lichaam van de patiënt niet lang kan overleven, wordt aangenomen dat de besmettelijkheid lager is dan die van bijvoorbeeld influenza.[bron?] Onbehandeld is de ziekte in vrijwel 100% van de gevallen binnen enkele dagen fataal.[1] Naar het schijnt[2] kan de bacterie de normale afweersystemen van de longen onderdrukken en zich daarom veel sneller vermeerderen dan andere longinfecties.
Evenals andere vormen van pest kan de ziekte in een vroeg stadium met antibiotica behandeld worden. Bij vermoeden van longpest moeten patiënten in quarantaine gehouden worden en moet de verdenking direct gemeld worden bij de overheid.
Meldingsplicht Nederland
In Nederland valt de ziekte onder categorie B1 van de infectieziektenwet. Dat betekent dat binnen 24 uur na constatering door een arts of bij een gegrond vermoeden ervan, er melding moet worden gedaan bij een GGD.
Recente uitbraken
Tegenwoordig[wanneer?] komt de longpest zeer weinig meer voor. Een voorbeeld van een vrij recente uitbraak is die op 3 augustus 2009 in de Chinese stad Ziketan (Hainan, Qinghai), die zeker drie mensen het leven kostte. Omdat er nog tien andere gevallen van besmetting waren gemeld, werd de Chinese stad voor een periode van zes dagen volledig van de buitenwereld afgesloten.[3][4][5] In 2017 was er een uitbraak in Madagaskar die meer dan honderd mensen het leven kostte.[6]
Op 14 november 2019 werd bekend dat in China een echtpaar besmet bleek met de ziekte. Ook werd gemeld dat in mei van dat jaar al twee mensen uit dezelfde provincie (Boven-Mongolië) aan de ziekte waren overleden.[7]
Uiterlijke symptomen
ophoesten van helderrood schuimend bloed
snelle, moeizame ademhaling
hoge koorts
snelle hartslag
hevige hoofdpijn
onrust
verwardheid
Ik vind het niet de schuld van de ondernemers dus ben van mening dat er agressiever steun vanuit de overheid moet komen, mij part garandeer je 0 euro winst en wordt alles gecontroleerd door accountants of het klopt.quote:Op zondag 19 april 2020 17:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die beperkte lockdown is nodig om de IC's niet te overbelasten. Dat er heel veel bedrijven failliet gaan snapt iedereen met een beetje boerenverstand. Maar dat ga je niet oplossen door te doen alsof het een simpel griepje is.
Lijkt mij dat je risicogroepen moet isoleren totdat er een vaccin is, als strandtenten en festivals niet voor overbelasten van de IC zorgen dan krijg je inderdaad dat de lockdown langer duurt dan strandfeestjes en festivals.quote:Op zondag 19 april 2020 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gaan ze de intelligente lockdown verlengen voor de strandtenten en festivals ?/
Vraag iedere willekeurige IC-arts hoe gevaarlijk dit virus is (ook zeker voor jongeren) en heel je zwamverhaal gaat onderuit.quote:Op zondag 19 april 2020 17:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het niet de schuld van de ondernemers dus ben van mening dat er agressiever steun vanuit de overheid moet komen, mij part garandeer je 0 euro winst en wordt alles gecontroleerd door accountants of het klopt.
Scholen sowieso open, daarna asap universiteiten. Thuiswerken zoveel mogelijk, prima, 1.5 meter, niet naar risicogroepen op bezoek, risicogroepen ontzorgen, zorgpersoneel adequaat beschermen voor zichzelf en voor degene die ze verzorgen moet allemaal gewoon door.
Maar dit gaat ook al fout, de helft van de Corona doden komt uit verzorgingstehuizen en dat soort plekken.![]()
En dit virus stelt echt niet zoveel voor voor gezonde jonge mensen. Er wordt echt gedaan alsof de builenpest onder de mensen heerst.
"Rijke gek heeft een mening."quote:Op zondag 19 april 2020 13:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.quotenet.nl/n(...)-komen-tegen-beleid/
LXIV:
[..]
quote:Op zondag 19 april 2020 17:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vraag iedere willekeurige IC-arts hoe gevaarlijk dit virus is (ook zeker voor jongeren) en heel je zwamverhaal gaat onderuit.
Ach kan jou t schelen , ze willen et zo , lekker vergaderen over mondkapjes de hele dag , en de intelligente lockdown , en een Outbreak Managament Teamquote:Op zondag 19 april 2020 13:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.quotenet.nl/n(...)-komen-tegen-beleid/
LXIV:
[..]
geef die mensen een appel,, das altijd goedquote:Op zondag 19 april 2020 13:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet om het virus te bestrijden. Waarschijnlijk vanwege verzwakt immuunsysteem.
nee e ook een paar jongeren maar die mankeerden ook watquote:Op zondag 19 april 2020 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]Want er zijn op 3% van 17 miljoen, 0% jongeren overleden?
[ afbeelding ]
Cijfers 3 april.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-aan-het-virus.html
Toch mensen onder de 40 overleden, mannetje uit Breda wat in coma lag was 16?quote:Op zondag 19 april 2020 17:45 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
Cijfers 3 april.
Ook door niet dood te gaan kun je nog veel last hebben van dit virus. Bijvoorbeeld door littekenweefsel op je longen.quote:Op zondag 19 april 2020 17:45 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
Cijfers 3 april.
Die NY metro is killing, letterlijkquote:Op zondag 19 april 2020 17:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toch mensen onder de 40 overleden, mannetje uit Breda wat in coma lag was 16?
Kijk je kunt het bagatelliseren tot je een ons weegt, maar het is geen griepje. En zo moet je het ook niet behandelen. En gelukkig doet men dat ook niet anders waren er veel meer mensen jonger dan 40 jaar op de IC belandt. Krijg je praktijken zoals in Amerika.
boven de 80 kun je best weigerenquote:Op zondag 19 april 2020 17:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ook door niet dood te gaan kun je nog veel last hebben van dit virus. Bijvoorbeeld door littekenweefsel op je longen.
Bovendien gaat het niet per se om het aantal doden, maar meer het gevaar dat de zorg overbelast raakt. In dat geval moeten zieke mensen die wel perspectief hebben geweigerd worden.
Het is wél een fucking griepje voor gezonde jongeren, ook die kan bij jongeren namelijk voor giga schade zorgen. Corona is daarin niet anders. Je moet overheid beleid niet baseren op een individu. (Ja tenzij die builenpest heeft ofzo, dan mag je wel wat grimmiger reageren)quote:Op zondag 19 april 2020 17:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toch mensen onder de 40 overleden, mannetje uit Breda wat in coma lag was 16?
Kijk je kunt het bagatelliseren tot je een ons weegt, maar het is geen griepje. En zo moet je het ook niet behandelen. En gelukkig doet men dat ook niet anders waren er veel meer mensen jonger dan 40 jaar op de IC belandt. Krijg je praktijken zoals in Amerika.
De overheid bepaalt een strategie o.a. op basis van wat artsen zeggen. Artsen geven aan dat het ook voor jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen dodelijk kan zijn. Dan kun jij héél hard roepen dat het onzin is, maar dat doet er niet erg toe. Het is een gevaarlijke ziekte en jij vindt van niet. Dat is de samenvatting.quote:Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is wél een fucking griepje voor gezonde jongeren, ook die kan bij jongeren namelijk voor giga schade zorgen. Corona is daarin niet anders. Je moet overheid beleid niet baseren op een individu. (Ja tenzij die builenpest heeft ofzo, dan mag je wel wat grimmiger reageren)
In Amerika zijn er zoveel mensen jonger dan 40 op de IC belandt?
Het RIVM stelde voor scholen open te houden, Rutte heeft dat gesloten omdat die wens vanuit de samenleving kwam. Cq is geen intelligent beleid wat daar voor heeft gezorgd in die zin.quote:Op zondag 19 april 2020 17:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De overheid bepaalt een strategie o.a. op basis van wat artsen zeggen. Artsen geven aan dat het ook voor jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen dodelijk kan zijn. Dan kun jij héél hard roepen dat het onzin is, maar dat doet er niet erg toe. Het is een gevaarlijke ziekte en jij vindt van niet. Dat is de samenvatting.
Zelf jaren terug onder vonden wat een griep ook ernstig kan worden (longontsteking gehad) en ik was begin 20.quote:Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is wél een fucking griepje voor gezonde jongeren, ook die kan bij jongeren namelijk voor giga schade zorgen. Corona is daarin niet anders. Je moet overheid beleid niet baseren op een individu. (Ja tenzij die builenpest heeft ofzo, dan mag je wel wat grimmiger reageren)
In Amerika zijn er zoveel mensen jonger dan 40 op de IC belandt?
net als dat je zegt dat stikstof niet door de koeien komt maar door brommersquote:Op zondag 19 april 2020 17:52 schreef potjecreme het volgende:
Waar het om gaat is dat je niet eens de huidige maatregelen tegen het licht mag houden. Zodra je het doet wordt je uitgemaakt voor idioot.
Ja en fietsen kan ook dodelijk zijn? Dat doet er toch niet toe?quote:Op zondag 19 april 2020 17:57 schreef Buitendam het volgende:
rtsen geven aan dat het ook voor jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen dodelijk kan zijn. Dan kun jij héél hard roepen dat het onzin is, maar dat doet er niet erg toe. Het is een gevaarlijke ziekte en jij vindt van niet. Dat is de samenvatting.
Blij dat je nu gezond bentquote:Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zelf jaren terug onder vonden wat een griep ook ernstig kan worden (longontsteking gehad) en ik was begin 20.
Wat ik nu vervelend vind op dit forum op dit moment als je maar 1 woord rept over versoepelen maatregelen wordt je gelijk uitgemaakt voor idioot of moordenaar.
Helaas noemt men een verkoudheid vaak een griep. Van een echte griep word je goed ziek. Zelf drie weken op bed en 5 kilo lichter ( ik was toen 17). Eenmaal beter duurt het even voor je conditie weer op peil is.quote:Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zelf jaren terug onder vonden wat een griep ook ernstig kan worden (longontsteking gehad) en ik was begin 20.
Wat ik nu vervelend vind op dit forum op dit moment als je maar 1 woord rept over versoepelen maatregelen wordt je gelijk uitgemaakt voor idioot of moordenaar.
Dus de overheid mag niet luisteren naar de wensen van een groot deel van de Nederlandse bevolking, maar moet wel luisteren naar wat een paar gesjeesde zakenmannetjes vinden?quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het RIVM stelde voor scholen open te houden, Rutte heeft dat gesloten omdat die wens vanuit de samenleving kwam. Cq is geen intelligent beleid wat daar voor heeft gezorgd in die zin.
En ik word hier gezien als totaal idioot als ik zeg dat die scholen asap open moeten. Die initieel niet eens gesloten hadden geworden.
De overheid moet het landsbelang dienen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dus de overheid mag niet luisteren naar de wensen van een groot deel van de Nederlandse bevolking, maar moet wel luisteren naar wat een paar gesjeesde zakenmannetjes vinden?
Griep is geen pretje. Echter ligt het sterftecijfer van corona wel vele malen hoger dan bij gewone griep.quote:Op zondag 19 april 2020 18:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Helaas noemt men een verkoudheid vaak een griep. Van een echte griep word je goed ziek. Zelf drie weken op bed en 5 kilo lichter ( ik was toen 17). Eenmaal beter duurt het even voor je conditie weer op peil is.
Ziek zijn is geen pretje welke ziekte dan ook.
Rutte is zeker niet mijn favoriete politicus en bepaalt het Nederlandse Coronabeleid ook amper, hij mag het hooguit presenteren tijdens de persconferenties.quote:Op zondag 19 april 2020 18:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De overheid moet het landsbelang dienen.
Rutte is nu populist aan het spelen.
Ook mede omdat kwetsbare mensen een griepprik krijgen elk jaar. Anders had het wellicht wel vergelijkbaar geweest.quote:Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Griep is geen pretje. Echter ligt het sterftecijfer van corona wel vele malen hoger dan bij gewone griep.
Scholen open, middelbaar open, universiteiten open, risicogroepen afzonderen en beter ondersteunen in hun zelfisolatie. Verspreiders van het virus (zorg) de equipment geven dat ze niet meer mensen besmetten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Rutte is zeker niet mijn favoriete politicus en bepaalt het Nederlandse Coronabeleid ook amper, hij mag het hooguit presenteren tijdens de persconferenties.
Het Nederlandse beleid komt ook niet eens in de buurt van een lockdown, veel losser zouden de maatregelen niet kunnen zijn.
Ja. En die mensen lezen je argumenten niet eens. Ernstig geval van groupthinkquote:Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De bevolking komt in opstand tegen figuren die moedwillig het virus blijven verspreidden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. En die mensen lezen je argumenten niet eens. Ernstig geval van groupthink
Onderbouw het zou ik zeggen. Waarom zou het hier anders zijn zonder maatregelen?quote:Op zondag 19 april 2020 17:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is totale bullshit en dat weet je zelf ook als je wat langer nadenkt.
Waarom? Wat maakt jouw belangen groter dan die van anderen?quote:Op zondag 19 april 2020 18:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen open, middelbaar open, universiteiten open, risicogroepen afzonderen en beter ondersteunen in hun zelfisolatie. Verspreiders van het virus (zorg) de equipment geven dat ze niet meer mensen besmetten.
Dat moet allemaal asap. Thuiswerken is verder prima hoor en wat meer binnen zitten en wat minder mensen zien kan ook wel even volgehouden worden. Maar ook niet te lang. Je moet niet van mensen verlangen dat ze 1.5 jaar van hun leven ff weggooien terwijl ze zelf praktisch niet in een risicogroep zitten.
Dat is niet mijn belang dat is het belang van de maatschappij.quote:Op zondag 19 april 2020 18:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom? Wat maakt jouw belangen groter dan die van anderen?
Waarom ben je nu al aan het janken over 1,5 jaar?
Kans is bijna 0 dat je sterft als je jong en gezond bent.quote:Op zondag 19 april 2020 18:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zou het leven rekken van een 80-jarige belangrijker zijn dan onderwijs voor een kind? Dat kind heeft de toekomst. Nu worden we geterroriseerd door de belangen van obese bejaarden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee. Het is je al vaak uitgelegd. We houden nu het zorgsysteem overeind. Zodat er geen mensen, met perspectief, geweigerd hoeven worden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou het leven rekken van een 80-jarige belangrijker zijn dan onderwijs voor een kind? Dat kind heeft de toekomst. Nu worden we geterroriseerd door de belangen van obese bejaarden.
Het is verspilde moeite. Deze discussie voeren we nu volgens mij al 4 weken met LXIV.quote:Op zondag 19 april 2020 19:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee. Het is je al vaak uitgelegd. We houden nu het zorgsysteem overeind. Zodat er geen mensen, met perspectief, geweigerd hoeven worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |