Dit. En bang om impopulaire keuzes te moeten maken.quote:Op zondag 19 april 2020 13:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat in deze discussie toch helemaal niet over 'de toekomst'? Die hele semi-lockdown is typisch een kortetermijnoplossing, zodat we nu niet in de problemen komen. Over een paar weken/maanden zal daar een structurele oplossing voor (moeten) komen.
Dat is jouw invulingquote:Op zondag 19 april 2020 13:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit. En bang om impopulaire keuzes te moeten maken.
En dat gaat gebeuren?quote:Op zondag 19 april 2020 13:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat mensen nog gaan werken wanneer hun naasten ernstig ziek worden en/of hun collega's met de bosjes uitvallen met coronaverschijnselen?
We?quote:Op zondag 19 april 2020 13:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat we niet nadenken over welke keuze maken we. Leven is altijd keuzes maken. Leuke en minder leuke.
Zijn er nou nog steeds mensen die denken dat het alleen ouderen betreft? Dat fabeltje is nu toch wel een keer ontkracht ?quote:Op zondag 19 april 2020 13:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En dat gaat gebeuren?
Alleen oudere en verzwakte mensen worden ernstig ziek.
Het merendeel heeft geen klachten. Hooguit milde griepverschijnselen.
Moet die discussie nu weer? De media heeft mensen aardig bang gemaakt, dat is wel duidelijk.
Waarom zou ratio niet meer gelden?quote:Op zondag 19 april 2020 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet je, je kan er zoveel cijfers omheen goochelen, ik ben toch maar blij dat ik enkele dagen terug een foto kreeg van de oom van m'n beste vrienden die weer rechtop in z'n ziekenhuisbed zat, na ~2 weken op een IC te hebben vertoefd. Iemand die ik regelmatig bij verjaardagen en andere gelegenheden tref.
En dat is echt geen oude of zwakke man, gewoon een sterke kerel van 47 die hydraulisch monteur is.
Zonder IC bed had hij het niet gered.
Nogmaals en dat dringt niet tot je door, de lockdown is een manier om de IC’s niet te laten overstromen. Dat daarbij het aantal doden en besmettingen afneemt is een secundair doel. Zullen we de discussie daarbij houden ipv het dodenaantal als leidraad te nemen? Das namelijk veel te kortzichtig.quote:Op zondag 19 april 2020 13:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En dat gaat gebeuren?
Alleen oudere en verzwakte mensen worden ernstig ziek.
Het merendeel heeft geen klachten. Hooguit milde griepverschijnselen.
Moet die discussie nu weer? De media heeft mensen aardig bang gemaakt, dat is wel duidelijk.
Goede bron hoor. Ben na de eerste alinea gestopt, aangezien ze vergeten te vermelden dat de 19-jarige een onderliggend lijden had.quote:Op zondag 19 april 2020 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn er nou nog steeds mensen die denken dat het alleen ouderen betreft? Dat fabeltje is nu toch wel een keer ontkracht ?
https://www.dagelijksesta(...)aan-gevolgen-corona/
Een onderliggend lijden is bijvoorbeeld ook bronchitis, Karen van Facebook. Dat maakt het niet opeens een uitzonderlijk geval gezien het aantal mensen met een luchtwegaandoening.quote:Op zondag 19 april 2020 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goede bron hoor. Ben na de eerste alinea gestopt, aangezien ze vergeten te vermelden dat de 19-jarige een onderliggend lijden had.
Ik neem het dodenaantal niet als leidraad. Ik haak in op een reactie.quote:Op zondag 19 april 2020 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals en dat dringt niet tot je door, de lockdown is een manier om de IC’s niet te laten overstromen. Dat daarbij het aantal doden en besmettingen afneemt is een secundair doel. Zullen we de discussie daarbij houden ipv het dodenaantal als leidraad te nemen? Das namelijk veel te kortzichtig.
Ja wederom bedankt voor een niet zo nuttige bijdrage, de lockdown gaat uit van het feit dat iedereen binnen blijft en zo dus verspreiding tegengaat, ook de mensen die weinig tot geen last hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik neem het dodenaantal niet als leidraad. Ik haak in op een reactie.
Ik begrijp helemaal dat de IC,s moeten worden ontlast.
Het is echter een feit dat Corona voor gezonde mensen niet gevaarlijk is, en dat veel mensen bang zijn gemaakt door de media.
Hoe schadelijk dat op de lange termijn is, zullen we de komende tijden gaan merken...
Wel wat meer dan bronchitis, en zeker bij jonge mensen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een onderliggend lijden is bijvoorbeeld ook bronchitis, Karen van Facebook. Dat maakt het niet opeens een uitzonderlijk geval gezien het aantal mensen met een luchtwegaandoening.
Maar jouw bijdragen zijn wel groots?quote:Op zondag 19 april 2020 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja wederom bedankt voor een niet zo nuttige bijdrage, de lockdown gaat uit van het feit dat iedereen binnen blijft en zo dus verspreiding tegengaat, ook de mensen die weinig tot geen last hebben.
Dat snap je toch wel? Of zie je het anders?
Zelfs als je jong bent is de kans op besmetting zeer groot. En wat is oud. Is 55 ook al oud? En veel mensen snappen nog altijd niet dat het geen normale griep is. Mijn partner 55 ligt nu ook thuis met Corona. Gelukkig tot dusver geen opname nodig. Maar ik was ook vrij laconiek maar heb mijn mening toch wel bijgesteld. Koorts tegen de 40 graden dat al 8 dagen aanhoud ondanks antibiotica en zeer moeilijke ademhaling is iets dat ik nog nooit meegemaakt heb bij een normale griep.quote:Op zondag 19 april 2020 13:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Mensen zorg ontzeggen hoort niet bij onze cultuur. Zelfs niet als het hun eigen schuld is.
Beter is om mensen met een BMI > 30 in quarantaine te doen (en ouderen en zieken natuurlijk) en de rest van de bevolking niet.
Je overschat het sterftecijfer nogal.quote:Op zondag 19 april 2020 13:10 schreef -0- het volgende:
Ik vraag me echt af wat deze mensen denken dat de gevolgen voor de economie geweest waren zonder lockdown.
Alles gewoon los, ziekenhuizen compleet overbelast, mensen die niet meer terecht konden op de IC. Dat zou veel Corona-doden gekost hebben, maar ook andere aandoeningen zouden veel en veel meer doden eisen. Zorgpersoneel zou massaal en langdurig uitvallen waardoor het hele zorgapparaat jarenlang met ondercapaciteit zit.
Al die doden en al die mensen die geen behandeling kunnen krijgen komen thuis te zitten met medische problemen, bedrijven hebben niet genoeg personeel meer.
En als het echt los gaat blijft iedereen uit angst vanzelf wel binnen, maar dan inclusief vitale beroepen omdat er toch weinig te redden is en de uitval onder personeel dermate hoog is dat diegene die nog kunnen werken veel te zwaar belast worden en binnen no time ook uitgevallen waren.
Nee, daar gaat de economie vast geen langdurige schade van oplopen...
Aids is voor gezonde mensen ook niet gevaarlijk. Zolang ze maar niet ziek worden, he?quote:Op zondag 19 april 2020 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is echter een feit dat Corona voor gezonde mensen niet gevaarlijk is, en dat veel mensen bang zijn gemaakt door de media.
Heb je betere sommen?quote:Op zondag 19 april 2020 13:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gok dat Ludo dat wel op de keerzijde van hetzelfde viltje door kan rekenen.
Nee. Daarom kom ik ook niet met beweringen.quote:
Ik maak geen beweringen op basis van lucht. Zou je ook eens moeten proberen.quote:Ik baseer mijn mening op minder lucht dan jijzelf. Dus kijk ff naar je eigen onzin.
Er gaan ook tieners dood aan andere ziektes, er gaan zelf constant mensen dood, mensen gaan dood, dat mensen dood gaan rectificeert helemaal 0 qua beleid. Want dat is gewoon een gegeven dat hoort bij leven.quote:Op zondag 19 april 2020 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn er nou nog steeds mensen die denken dat het alleen ouderen betreft? Dat fabeltje is nu toch wel een keer ontkracht ?
https://www.dagelijksesta(...)aan-gevolgen-corona/
Mensen die weinig tot geen last hebben overbelasten de IC niet.quote:Op zondag 19 april 2020 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja wederom bedankt voor een niet zo nuttige bijdrage, de lockdown gaat uit van het feit dat iedereen binnen blijft en zo dus verspreiding tegengaat, ook de mensen die weinig tot geen last hebben.
Dat snap je toch wel? Of zie je het anders?
Met hyperinflatie, linksom of rechtsom betaal je er gewoon voor hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De Fed en de ECB bewijzen al jaren dat er onbeperkt geld is. Dus een lockdown van 2 jaar is gewoon mogelijk.
“Alleen ouderen gaan dood aan Corona!”quote:Op zondag 19 april 2020 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er gaan ook tieners dood aan andere ziektes, er gaan zelf constant mensen dood, mensen gaan dood, dat mensen dood gaan rectificeert helemaal 0 qua beleid. Want dat is gewoon een gegeven dat hoort bij leven.
Maar moeten wel gewoon binnen blijven om de lockdown effectief te maken. Blij dat we het eens zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 13:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen die weinig tot geen last hebben overbelasten de IC niet.
Antibiotica bij Corona?quote:Op zondag 19 april 2020 13:30 schreef Cherni het volgende:
Zelfs als je jong bent is de kans op besmetting zeer groot. En wat is oud. Is 55 ook al oud? En veel mensen snappen nog altijd niet dat het geen normale griep is. Mijn partner 55 ligt nu ook thuis met Corona. Gelukkig tot dusver geen opname nodig. Maar ik was ook vrij laconiek maar heb mijn mening toch wel bijgesteld. Koorts tegen de 40 graden dat al 8 dagen aanhoud ondanks antibiotica en zeer moeilijke ademhaling is iets dat ik nog nooit meegemaakt heb bij een normale griep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |