Weet je, je kan er zoveel cijfers omheen goochelen, ik ben toch maar blij dat ik enkele dagen terug een foto kreeg van de oom van m'n beste vrienden die weer rechtop in z'n ziekenhuisbed zat, na ~2 weken op een IC te hebben vertoefd. Iemand die ik regelmatig bij verjaardagen en andere gelegenheden tref.quote:Op zondag 19 april 2020 12:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat wil je dat ik doe?
https://www.1limburg.nl/o(...)-sterven-door-corona
Gangelt: 15% virus gehad, 0,37% fatality rate.
https://www.marketwatch.c(...)uch-as-38-2020-04-03
Morgan Stanley: Q2 --> 30% down.
Nederlandse BBP: 900 miljard
Je moet niet denken dat je super gedetailleerd en accuraat kunt zijn in dit soort cijfers. Dat is totaal niet mijn insteek, maar als je het beter weet kom dan met argumenten dat ik er zo ver naast zit.
20% redde het op de IC dat is nu verhoogt naar 40%. Als de IC overbelast dan neemt de kans om het te redden dus maximaal met 40% af. Want de mensen met lagere kansen zullen eerder geweerd worden.
Daarnaast zegt Ab Osterhaus zelf dat we 50-100k doden zullen hebben als we het virus loslaten en niet bestrijden. Dat is nog geen 1%.
De gezondheidszorg is er toch om het leven van mensen te verlengen? En mensen te behoeden voor mensen met een besmettelijke ziekte? Dan zou iedereen die in de gezondheidszorg werkzaam is, toch voor een lockdown moeten zijn? En nooit voor de ondernemers kunnen zijn, aangezien de ondernemers voor onnodige en schadelijke drukte zorgden, met als gevolg veel besmette mensen?quote:Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik snap dat prima. Ik werk zelf in de gezondheidszorg.
Maar die moet straks ook nog te betalen zijn zoals nu hè, en dat wordt lastiger als dit lang gaat duren.
Mag je raden waar dan het eerst bezuinigd gaat worden....
Fair enough.quote:Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
[..]
We zijn toch allemaal bezig met selectieve verontwaardiging. Niemand geeft een reet om de bakker 50km verderop die Corona heeft. Alleen omdat het nu geen ver van mijn bed show is en iedereen het kan krijgen dan is het opeens verschrikkelijk. Maar dat eergisteren de buurvrouw van een blok verder is overleden aan kanker ja dat is niet belangrijk.
Dit dus.quote:Op zondag 19 april 2020 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet je, je kan er zoveel cijfers omheen goochelen, ik ben toch maar blij dat ik enkele dagen terug een foto kreeg van de oom van m'n beste vrienden die weer rechtop in z'n ziekenhuisbed zat, na ~2 weken op een IC te hebben vertoefd. Iemand die ik regelmatig bij verjaardagen en andere gelegenheden tref.
En dat is echt geen oude of zwakke man, gewoon een sterke kerel van 47 die hydraulisch monteur is.
Zonder IC bed had hij het niet gered.
Nogmaals, er is in Nederland he-le-maal geen sprake van een lockdown. En tuurlijk kost het geld, we hebben het hier over een wereldwijde pandemie...quote:Op zondag 19 april 2020 12:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In godsnaam. Dit kost geld en banen. Is het niet duidelijk?
We hadden ook andere keuzes kunnen maken om de IC te ontlasten. Bv mensen BMI >30 niet.quote:Op zondag 19 april 2020 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Totaal uit de lucht gegrepen statistiek. De lockdown is een bewezen effectieve manier om de IC's niet vol te laten lopen en het verspreiding tegen te gaan zoals de cijfers nu al weken laten zien. Wat jij roept is een aanname, nergens op gebaseerd.
Mensen zorg ontzeggen hoort niet bij onze cultuur. Zelfs niet als het hun eigen schuld is.quote:Op zondag 19 april 2020 13:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We hadden ook andere keuzes kunnen maken om de IC te ontlasten. Bv mensen BMI >30 niet.
Als je mensen, om welke reden dan ook, zorg wil onthouden zul je ze toch ook echt van de wettelijke verplichting tot het hebben van een zorgkostenverzekering moeten ontheffen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We hadden ook andere keuzes kunnen maken om de IC te ontlasten. Bv mensen BMI >30 niet.
Het is net als met die Jort Kelder, vanuit z'n 2e huis op Terschelling vertellen dat de maatregelen overdreven zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 13:07 schreef BorisDeLul het volgende:
Jezus wat een dom verhaal heeft die kerel...
Oude mensen hebben dus geen waarde. Prima, genoteerd.
Ik had voorgesteld dat deze dumbass en iedereen die het met hem eens is, lekker gaat protesteren, hutjemutje op elkaar, als het doel van het thuisblijven niet was geweest om de zorg te ontlasten...
Precies fuck het recht op gezondheidszorg ga maar lekker dood met je overgewicht.quote:Op zondag 19 april 2020 13:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wellicht. Iig dank voor het aanstippen, bewustwording is stap 1 en zulks.quote:Op zondag 19 april 2020 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als actief SP lis heb je wellicht wel een blinde vlek voor bepaalde boodschappers. Ik zie niks in zijn betoog staan wat ruikt naar egoïsme en weinig empathie.
Klopt, lockdown of niet: ik kom al vanaf begin maart niet vaker meer buiten dan nodig, ga maximaal 1x per week naar de supermarkt, etc.quote:Op zondag 19 april 2020 13:10 schreef -0- het volgende:
Ik vraag me echt af wat deze mensen denken dat de gevolgen voor de economie geweest waren zonder lockdown.
Alles gewoon los, ziekenhuizen compleet overbelast, mensen die niet meer terecht konden op de IC. Dat zou veel Corona-doden gekost hebben, maar ook andere aandoeningen zouden veel en veel meer doden eisen. Zorgpersoneel zou massaal en langdurig uitvallen waardoor het hele zorgapparaat jarenlang met ondercapaciteit zit.
Al die doden en al die mensen die geen behandeling kunnen krijgen komen thuis te zitten met medische problemen, bedrijven hebben niet genoeg personeel meer.
En als het echt los gaat blijft iedereen uit angst vanzelf wel binnen, maar dan inclusief vitale beroepen omdat er toch weinig te redden is en de uitval onder personeel dermate hoog is dat diegene die nog kunnen werken veel te zwaar belast worden en binnen no time ook uitgevallen waren.
Nee, daar gaat de economie vast geen langdurige schade van oplopen...
Ik gok dat Ludo dat wel op de keerzijde van hetzelfde viltje door kan rekenen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:10 schreef -0- het volgende:
Ik vraag me echt af wat deze mensen denken dat de gevolgen voor de economie geweest waren zonder lockdown.
Alles gewoon los, ziekenhuizen compleet overbelast, mensen die niet meer terecht konden op de IC. Dat zou veel Corona-doden gekost hebben, maar ook andere aandoeningen zouden veel en veel meer doden eisen. Zorgpersoneel zou massaal en langdurig uitvallen waardoor het hele zorgapparaat jarenlang met ondercapaciteit zit.
Al die doden en al die mensen die geen behandeling kunnen krijgen komen thuis te zitten met medische problemen, bedrijven hebben niet genoeg personeel meer.
En als het echt los gaat blijft iedereen uit angst vanzelf wel binnen, maar dan inclusief vitale beroepen omdat er toch weinig te redden is en de uitval onder personeel dermate hoog is dat diegene die nog kunnen werken veel te zwaar belast worden en binnen no time ook uitgevallen waren.
Nee, daar gaat de economie vast geen langdurige schade van oplopen...
Het is geen wedstrijd, het is niet zwart-wit.... Je bent voor of tegen?quote:Op zondag 19 april 2020 13:04 schreef torentje het volgende:
[..]
De gezondheidszorg is er toch om het leven van mensen te verlengen? En mensen te behoeden voor mensen met een besmettelijke ziekte? Dan zou iedereen die in de gezondheidszorg werkzaam is, toch voor een lockdown moeten zijn? En nooit voor de ondernemers kunnen zijn, aangezien de ondernemers voor onnodige en schadelijke drukte zorgden, met als gevolg veel besmette mensen?
"Do as I tell, don't do as I do."quote:Op zondag 19 april 2020 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is net als met die Jort Kelder, vanaf z'n vakantiehuis op Terschelling vertellen dat de maatregelen overdreven zijn.
Lekker makkelijk, Amsterdam ontvluchten en vanaf een eiland vertellen dat de economie weer open kan.
Het was ook een voorbeeld om aan te geven dat het ook om keuzes maken gaat. De keuze die nu is gemaakt, is niet een keuze die door iedereen wordt gedragen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Mensen zorg ontzeggen hoort niet bij onze cultuur. Zelfs niet als het hun eigen schuld is.
Beter is om mensen met een BMI > 30 in quarantaine te doen en de rest van de bevolking niet.
Cijfers over de uitkomst voor de mens bij laten voortduren van een lockdown t.o.v. het op een bepaald moment herstarten van de economie.quote:Op zondag 19 april 2020 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Natuurlijk zijn er wel cijfers van de afgelopen 3 weken over de lockdown, het aantal doden en de dalende trends op de IC's. Dat je een discussie kunt hebben over de accuraatheid van die cijfers prima, maar stop eens met dat irritante getroll en dat keihard liegen hier.
Het gaat in deze discussie toch helemaal niet over 'de toekomst'? Die hele semi-lockdown is typisch een kortetermijnoplossing, zodat we nu niet in de problemen komen. Over een paar weken/maanden zal daar een structurele oplossing voor (moeten) komen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd, het is niet zwart-wit.... Je bent voor of tegen?
Op een gegeven moment is een lockdown niet meer te betalen.... Hoe wil je de gezondheidszorg dan nog gezond laten draaien in de toekomst, als het alleen maar daarom zou draaien?
Vind je dat zorgmedewerkers hier hard moeten werken? Moet je eens kijken in Cambodja!quote:Op zondag 19 april 2020 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja idd, alsof het het einde der tijden is. Heb je India gezien? Krijg je stokslagen
Het ging mij erom dat we niet nadenken over welke keuze maken we. Leven is altijd keuzes maken. Leuke en minder leuke.quote:Op zondag 19 april 2020 13:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je mensen, om welke reden dan ook, zorg wil onthouden zul je ze toch ook echt van de wettelijke verplichting tot het hebben van een zorgkostenverzekering moeten ontheffen.
Jij denkt echt dat mensen nog gaan werken wanneer hun naasten ernstig ziek worden en/of hun collega's met de bosjes uitvallen met coronaverschijnselen?quote:Op zondag 19 april 2020 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd, het is niet zwart-wit.... Je bent voor of tegen?
Op een gegeven moment is een lockdown niet meer te betalen.... Hoe wil je de gezondheidszorg dan nog gezond laten draaien in de toekomst, als het alleen maar daarom zou draaien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |