Dat inderdaad, maar dat snapt vrijwel niemand hier.quote:Op zondag 19 april 2020 12:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat mank. De lockdown is niet primair bedoeld om levensjaren te redden maar de gezondheidszorg te laten functioneren.
Je hebt het alleen maar over sterfte cijfers. Maar aan Corona kun je een longbrschading aan over houden. Het is geen normale griep. Dat weet ik wel zeker.quote:Op zondag 19 april 2020 12:41 schreef probeer het volgende:
[..]
How about erkennen dat jij in je uppie de capaciteit en kennis niet hebt (wij allemaal niet hoor) om dit degelijk door te rekenen?
Ja het kan inderdaad. Ook door de griep, of de straat oversteken en een auto tegenkomen of door ongezonde gassen afkomstig van je eigen huis. De kans dat een 18 jarige die nog niet ziek was voor zijn leven verneukt is door Corona is niet zo extreem in vergelijking met alle andere dodelijke dingen in leven dat het land daarom plat moet.quote:Op zondag 19 april 2020 12:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Alsof alleen ouderen komen overlijden aan Corona. Hoe oud je ook bent je kunt er ook als je 18 bent een behoorlijke longbeschadiging aan overhouden. Maar goed zowel Corona als de economische crisis is een ramp. Overigens zou die economische crisis ook al zonder Corona gaan plaats vinden. Het financieel systeem is al jaren een grote zeepbel.
Nee hoor. Zo gaf ik LXIV net nog het compliment dat hij die afweging tussen corona-schade en economische schade juist zo netjes en rationeel benadert.quote:Op zondag 19 april 2020 12:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach fuck you. Iedereen die het niet met mij eens is, is een egoïst. Hurr durrr!!!
Klopt. Ik zou denken dat ik als actief SP lid niet helemaal blind ben voor de negatieve effecten die economische ellende op mensenlevens kan hebben. Is nogal een ding bij die partij.quote:Mijn baanzekerheid is vergroot sinds de uitbraak en de omzet van het bedrijf waar ik werk ook. Toch zie ik rap het moment naderen dat er meer doden en ellende komen door iedereen op te sluiten, dan door het virus. Dan moet je richting een exitstrategie en in een ideale wereld is die zonder doden, maar daar leven we niet in. Net doen alsof je neus bloed en de ander afschilderen als een moordenaar gaat ook voor duizenden doden in alleen al Nederland zorgen.
Dit.quote:Op zondag 19 april 2020 12:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Helaas ben ik pessimistisch genoeg om te denken dat er eerst miljoenen doden moeten vallen voordat we dat serieus gaan nemen.
Te veel invloedrijke mensen die er nog flink geld aan verdienen.
Ik snap dat prima. Ik werk zelf in de gezondheidszorg.quote:Op zondag 19 april 2020 12:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat inderdaad, maar dat snapt vrijwel niemand hier.
De gezondheidszorg is primair bedoelt om levensjaren te redden.quote:Op zondag 19 april 2020 12:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat mank. De lockdown is niet primair bedoeld om levensjaren te redden maar de gezondheidszorg te laten functioneren.
quote:
We zijn toch allemaal bezig met selectieve verontwaardiging. Niemand geeft een reet om de bakker 50km verderop die Corona heeft. Alleen omdat het nu geen ver van mijn bed show is en iedereen het kan krijgen dan is het opeens verschrikkelijk. Maar dat eergisteren de buurvrouw van een blok verder is overleden aan kanker ja dat is niet belangrijk.quote:Op zondag 19 april 2020 12:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Zo gaf ik LXIV net nog het compliment dat hij die afweging tussen corona-schade en economische schade juist zo netjes en rationeel benadert.
Maar bij zo'n paniekbericht van een top500 huisjesmelker? Ja, dat riekt enorm naar egoïsme en een gebrek aan empathie.
[..]
Klopt. Ik zou denken dat ik als actief SP lid niet helemaal blind ben voor de negatieve effecten die economische ellende op mensenlevens kan hebben. Is nogal een ding bij die partij.
Helemaal met je eens hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hebt het alleen maar over sterfte cijfers. Maar aan Corona kun je een longbrschading aan over houden. Het is geen normale griep. Dat weet ik wel zeker.
De economie/financieel stelsel staat al jaren op klappen. Dat proces word nu versnelt door Corona.
En cijfers, och als je wilt toewerken naar een bepaalde uitkomst stop je gewoon andere cijfers in je model.
Hoeveel mensen liggen nu ziek thuis met Corona verschijnselen die niet eens getest zijn? Daar ga je al met je cijfers.
Klopt.quote:Op zondag 19 april 2020 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het zorgsysteem overbelast raakt hebben anderen daar ook last van, bijvoorbeeld kankerpatiënten of mensen die een hartinfarct hebben gehad.
En dat is nu al! Behandelingen en operaties worden massaal uitgesteld. Mensen durven vaak niet meer naar het ziekenhuis.quote:
Of wat dacht je van de mensen die overlijden of hulpbehoevend worden omdat hun zorg uitgesteld is omdat het personeel massaal ingezet is op Corona gevallen (zoals nu het geval).quote:Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal met je eens hoor.
Daarbij, ook nogal kort door de bocht om niet mee te rekenen hoeveel 'economische voorspoed' er verloren gaat wanneer die jongere mensen (door gebrek aan zorg) komen te overlijden. Economisch gezien kan je dan niet simpelweg een levensjaar van een 30-er gelijk stellen aan dat van een 80+ er.
En zo schorten er nog wel meer zaken aan een economische voorspelling op bierviltjes niveau.
Dat was nou wél echt een probleem en reken er maar op dat de economie voor zover mogelijk gewoon door ging in die tijd want ze moesten wel om te zorgen voor eten.quote:Op zondag 19 april 2020 12:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Spaanse griep ging ook binnen maanden de wereld over, honderd jaar geleden.
Ik denk dat we allemaal wel weten dat het volgende week niet meteen los gelaten gaat worden allemaal.quote:Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Piles het volgende:
Ik moet vooral een beetje huilen om al die mensen die doen alsof we al jaren opgesloten zitten in ons huis. Terwijl we net een paar weekjes onderweg zijn, en er nog van alles kan en mag.
Kom rond de zomer maar terug met je opstand als er niks veranderd is. Tot dit tijd moet je gewoon even je gemak houden
Berekeningen zijn leuk als alle variabelen bekend zijn. En daar ligt het probleem.quote:Op zondag 19 april 2020 12:41 schreef probeer het volgende:
[..]
How about erkennen dat jij in je uppie de capaciteit en kennis niet hebt (wij allemaal niet hoor) om dit degelijk door te rekenen?
En zeker niet in een berekening van een paar regels. Dit zou daadwerkelijke economen / onderzoekers heel wat dagen kosten, om uiteindelijk een vuistdik rapport te produceren.
Maar jij kan het in één fok-post? Sorry, maar dit is simpelweg totaal niet serieus te nemen.
Ja idd, alsof het het einde der tijden is. Heb je India gezien? Krijg je stokslagenquote:Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Piles het volgende:
Ik moet vooral een beetje huilen om al die mensen die doen alsof we al jaren opgesloten zitten in ons huis. Terwijl we net een paar weekjes onderweg zijn, en er nog van alles kan en mag.
Kom rond de zomer maar terug met je opstand als er niks veranderd is. Tot dit tijd moet je gewoon even je gemak houden
Boo fucking hoo. We staan met z'n allen te klappen voor de zorg, omdat tienduizenden mensen de zorg overeind proberen te houden, en dan komt er 1 debiel even oproepen tot een opstand. Compleet van de pot gerukt.quote:Op zondag 19 april 2020 12:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat we allemaal wel weten dat het volgende week niet meteen los gelaten gaat worden allemaal.
En er moet al helemaal niks. Als je wilt mekkeren en zeiken, mag dat. En je mening geven ook.
Ik zie hier steeds meer mensen die menen de waarheid in pacht te hebben en te bepalen wat er wel en niet mag worden gezegd. Dat vind ik eng.
Zonder cijfers ander beleid voorstellen t.o.v. "matige cijfers bierviltje" is nog slechter.quote:Op zondag 19 april 2020 12:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Precies ja. Vervuilt de discussie nogal.
Las er gisteren een stuk over:quote:Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat was nou wél echt een probleem en reken er maar op dat de economie voor zover mogelijk gewoon door ging in die tijd want ze moesten wel om te zorgen voor eten.
Als actief SP lis heb je wellicht wel een blinde vlek voor bepaalde boodschappers. Ik zie niks in zijn betoog staan wat ruikt naar egoïsme en weinig empathie.quote:Op zondag 19 april 2020 12:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Zo gaf ik LXIV net nog het compliment dat hij die afweging tussen corona-schade en economische schade juist zo netjes en rationeel benadert.
Maar bij zo'n paniekbericht van een top500 huisjesmelker? Ja, dat riekt enorm naar egoïsme en een gebrek aan empathie.
[..]
Klopt. Ik zou denken dat ik als actief SP lid niet helemaal blind ben voor de negatieve effecten die economische ellende op mensenlevens kan hebben. Is nogal een ding bij die partij.
Gegarandeerd niet op de vastgoedboom die al jaren in de zorg plaatsvindt...quote:Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mag je raden waar dan het eerst bezuinigd gaat worden....
Ik maak schattingen, ik kan aardig wat van die schattingen redelijk onderbouwen, als je daar een team voor hebt en betere bronnen is dat uiteraard beter. Maar een mooi rapport daaruit fabriceren zal ook meer tijd kosten.quote:Op zondag 19 april 2020 12:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Economische verwachtingen laten zich sowieso moeilijk voorspellen, maar het zou heel wat betrouwbaarder zijn wanneer het uit de mond komt van vooraanstaand economen / wetenschappers die hun voorspellingen daadwerkelijk onderbouwen.
[..]
Niet als ze zo uit de lucht gegrepen lijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |