Spaanse griep ging ook binnen maanden de wereld over, honderd jaar geleden.quote:Op zondag 19 april 2020 12:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Meh. Het lijkt me incorrect om te veronderstellen dat deze crisis heel anders was gelopen in de wereld van, pak en beet, 20 jaar geleden. Verspreiding zou mondiaal gezien hooguit iets trager gelopen hebben, en qua bestrijding zijn landen dan toch meer op zichzelf aangewezen.
Wellicht dat het landen iets meer handvatten zou geven in het bestrijden van de economische effecten; devalueren eigen munt en zulks, minder risico meegezogen te worden in de malaise van een ander.
Maar de corona-crisis zelf was denk ik niet veel anders verlopen.
Precies. Virussen geven niets om economische modellen. Die worden overgedragen bij menselijk contact. En dat contact is er altijd, ook zonder globalisering. Virussen doen niet aan landsgrenzen.quote:Op zondag 19 april 2020 12:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Spaanse griep ging ook binnen maanden de wereld over, honderd jaar geleden.
quote:Op zondag 19 april 2020 12:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Miljoenen nog wel.
Je snapt dat mensen je niet serieus nemen (en dat dit de discussie die je probeert te voeren flink vervuilt) wanneer je met zulke loze cijfers loopt te strooien he?
Ja miljoenen, 450k per gered gezondlevensjaar. Ik heb er nog zeker 50. Dus maak van die 80 miljoen 22.5 en je bent er. Zit je op 600 voltijd modale banen. En dan hebben die mensen nog niet zelf gegeten.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zal ik het voor de grap uitrekenen.....
1% kom je misschien op uit als de IC geen behandeling kan bieden aan veel mensen met 50% kans op overleven met IC behandeling. 0.5% zonder.
Dat is een verschil tussen 170k en 85k. Dus 75k doden, van gemiddeld 80 jaar, cq, 5 jaar te leven. Dus 375.000 levensjaren, in ongezonde toestand, dus gezonde toestand misschien 200.000 levensjaren.
Economisch gaan we uit van 10-20% krimp. Dat is 90-180 MILJARD.
Ofwel 90.000.000.000 - 180.000.000.000
Dat is per gezonde levensjaar: 450k.
Met 450k kun je wel wat meer levensjaren redden hoor. En dan reken je de indirecte gevolgen van werkloosheid etc niet mee.
De grote mits en maar is het herstel vermogen van de economie, maar die wordt met de dag minder natuurlijk als er faillissementen vallen.
Veel beweringen zonder degelijke bron hoor. Sorry maar dit komt enorm over als 'totaal uit de lucht gegrepen'.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zal ik het voor de grap uitrekenen.....
1% kom je misschien op uit als de IC geen behandeling kan bieden aan veel mensen met 50% kans op overleven met IC behandeling. 0.5% zonder.
Dat is een verschil tussen 170k en 85k. Dus 75k doden, van gemiddeld 80 jaar, cq, 5 jaar te leven. Dus 375.000 levensjaren, in ongezonde toestand, dus gezonde toestand misschien 200.000 levensjaren.
Economisch gaan we uit van 10-20% krimp. Dat is 90-180 MILJARD.
Ofwel 90.000.000.000 - 180.000.000.000
Dat is per gezonde levensjaar: 450k.
Met 450k kun je wel wat meer levensjaren redden hoor. En dan reken je de indirecte gevolgen van werkloosheid etc niet mee.
De grote mits en maar is het herstel vermogen van de economie, maar die wordt met de dag minder natuurlijk als er faillissementen vallen.
Corona is geen simpele griep.quote:Op zondag 19 april 2020 12:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jep, irrationeel derhalve, geen idee hoe je dit aan mensen uitlegt overigens, er is zo een directe correlatie tussen BBP en gezondheid....En werkloosheid en gezondheid.... Het is meer dan evident. En de economie zijn écht aan het slopen terwijl het extra geredde levensjaren op de IC gigantisch meevalt, een factor 5 meer dan bij de griep... De mate waarin wij de economie nu aan het slopen zijn is wel wat meer dan een factor 5 bij de griep. Cq, de kosten/baten zijn irrationeel, of we onderschatten de griep gigantisch of we overschatten Corona.
Voor mij is het wel duidelijk wat er aan de hand is maar okay.
Procentje hier, procentje daar, beetje aandikken hier, levensverwachtingkje van een paar jaar, en hoppatee!quote:Op zondag 19 april 2020 12:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Veel beweringen zonder degelijke bron hoor. Sorry maar dit komt enorm over als 'totaal uit de lucht gegrepen'.
Wat wil je dat ik doe?quote:Op zondag 19 april 2020 12:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Veel beweringen zonder degelijke bron hoor. Sorry maar dit komt enorm over als 'totaal uit de lucht gegrepen'.
Precies ja. Vervuilt de discussie nogal.quote:Op zondag 19 april 2020 12:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Procentje hier, procentje daar, beetje aandikken hier, levensverwachtingkje van een paar jaar, en hoppatee!
Alsof alleen ouderen komen overlijden aan Corona. Hoe oud je ook bent je kunt er ook als je 18 bent een behoorlijke longbeschadiging aan overhouden. Maar goed zowel Corona als de economische crisis is een ramp. Overigens zou die economische crisis ook al zonder Corona gaan plaats vinden. Het financieel systeem is al jaren een grote zeepbel.quote:Op zondag 19 april 2020 11:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je na 10 jaar Rutte een ding zou moeten weten, is het wel dat hij pas wat doet als het te laat is. De problemen bij de politie en met de stikstof waren bijvoorbeeld al bekend voor of aan het begin van zijn premierschap. Allemaal vooruitgeschoven tot de wal het schip keerde. Zo ook met corona. Wekenlang weglachen, verkleinen en stilzitten en dan zitten we opeens in een week tijd in een crisis. Zelfs nadat duidelijk was dat er een crisis was, heeft het nog weken geduurd voor ze onder andere beademingsapparaten gingen kopen. Wil je echt wachten tot onze regering zelfstandig van zijn gat afkomt?
[..]
Geen idee wat de cijfers van zelfmoord op het moment zijn, maar financiële problemen en faillissementen zijn altijd een grote aanjager en dat is nog los van het sociaal isolement en het bombardement met doodsangst de hele dag door. Dat die doden er gaan komen staat wel vast. Ook gaan mensen met armoede veel eerder dood. Door minder goed eten, stress, gevaarlijker werk en zo nog wel wat dingen. Zelfs al gaat de wereld morgen weer open, dan nog gaan er in Nederland tienduizenden mensen eerder dood door dat.
Hoe is dat opgesloten zitten anders dan nu? Voelen bejaarden zich minder depressief als iedereen in hetzelfde schuitje zit ofzo? Het zijn geen arbitraire groepen. Het zijn groepen die de grootste kans maken om dood te gaan of een IC bed in te nemen. Mensen boven de 60/obesitas/longklachten/hartklachten/diabetes en zo misschien nog wel wat dingen.
Dit dus.quote:Op zondag 19 april 2020 09:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, vooral ook omdat het iemand is van de Quote 500.
Die zal dus ongetwijfeld bovenal inkomen mislopen. En daarom issie boos.
Mensen met dergelijke meningen en hun moeder mogen van mij als eerste bezwijken aan de corona als we hun advies zouden opvolgen.
=edit=
[..]
Die loopt dus ongetwijfeld geld mis en daarom is hij boos. Dat is de enige reden.
How about erkennen dat jij in je uppie de capaciteit en kennis niet hebt (wij allemaal niet hoor) om dit degelijk door te rekenen?quote:Op zondag 19 april 2020 12:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat wil je dat ik doe?
https://www.1limburg.nl/o(...)-sterven-door-corona
Gangelt: 15% virus gehad, 0,37% fatality rate.
https://www.marketwatch.c(...)uch-as-38-2020-04-03
Morgan Stanley: Q2 --> 30% down.
Nederlandse BBP: 900 miljard
Spot on.quote:Op zondag 19 april 2020 12:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dit dus.
"Het volk pikt de pandemie / de maatregelen niet meer!"
Maar als zijzelf ,of iemand zie ze dierbaar is, besmet raakt / ziek wordt natuurlijk wel vooraan staan om de beste hulp af te dwingen.
En als die niet er direct komt weer gaan kankeren op de overheid en de RIVM.
Tering, de debiliteit.
Van wie zou je dit wel aannemen? Je kunt ook ingaan op de cijfers.quote:Op zondag 19 april 2020 12:41 schreef probeer het volgende:
[..]
How about erkennen dat jij in je uppie de capaciteit en kennis niet hebt (wij allemaal niet hoor) om dit degelijk door te rekenen?
Ik maak een grove schatting, als je hier goed veel geld tegenaan smijt zul je uiteraard meer detail en een accuratere voorspelling kunnen doen. Neemt niet weg dat dit soort cijfers er niet zijn en dat dit soort berekeningen er ook nauwelijks zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 12:41 schreef probeer het volgende:
En zeker niet in een berekening van een paar regels. Dit zou daadwerkelijke economen / onderzoekers heel wat dagen kosten, om uiteindelijk een vuistdik rapport te produceren.
Maar jij kan het in één fok-post? Sorry, maar dit is simpelweg totaal niet serieus te nemen.
Dit gaat me iets te kort door de bocht. Is dat zo?quote:Op zondag 19 april 2020 12:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom dus een levensjaar gaat miljoenen kosten... Dat is het gewoon niet waard, sorry.
Ik zou me vereerd voelen hoor, als mensen mij 80miljoen geven om mijn leven te redden, maar ik kan het niet gaan verwachten dat er 2400 mensen een jaar lang gaan werken om mijn leven te redden.
Kom zelf maar met cijfers.quote:Op zondag 19 april 2020 10:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe duur is het vrijlaten van het virus? Ik wil toch cijfers.
Economische verwachtingen laten zich sowieso moeilijk voorspellen, maar het zou heel wat betrouwbaarder zijn wanneer het uit de mond komt van vooraanstaand economen / wetenschappers die hun voorspellingen daadwerkelijk onderbouwen.quote:
Niet als ze zo uit de lucht gegrepen lijken.quote:Je kunt ook ingaan op de cijfers.
In godsnaam. Dit kost geld en banen. Is het niet duidelijk?quote:Op zondag 19 april 2020 11:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van een lockdown...
Ach fuck you. Iedereen die het niet met mij eens is, is een egoïst. Hurr durrr!!!quote:Op zondag 19 april 2020 12:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Spot on.
Dat totale gebrek aan empathie en die focus op eigenbelang proef ik helaas wel bij meer mensen.
Nee. En daarom ga ik niet lopen doen alsof.quote:Op zondag 19 april 2020 12:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik maak een grove schatting, als je hier goed veel geld tegenaan smijt zul je uiteraard meer detail en een accuratere voorspelling kunnen doen. Neemt niet weg dat dit soort cijfers er niet zijn en dat dit soort berekeningen er ook nauwelijks zijn.
Dus heb jij een betere voorspelling?
Dat inderdaad, maar dat snapt vrijwel niemand hier.quote:Op zondag 19 april 2020 12:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat mank. De lockdown is niet primair bedoeld om levensjaren te redden maar de gezondheidszorg te laten functioneren.
Je hebt het alleen maar over sterfte cijfers. Maar aan Corona kun je een longbrschading aan over houden. Het is geen normale griep. Dat weet ik wel zeker.quote:Op zondag 19 april 2020 12:41 schreef probeer het volgende:
[..]
How about erkennen dat jij in je uppie de capaciteit en kennis niet hebt (wij allemaal niet hoor) om dit degelijk door te rekenen?
Ja het kan inderdaad. Ook door de griep, of de straat oversteken en een auto tegenkomen of door ongezonde gassen afkomstig van je eigen huis. De kans dat een 18 jarige die nog niet ziek was voor zijn leven verneukt is door Corona is niet zo extreem in vergelijking met alle andere dodelijke dingen in leven dat het land daarom plat moet.quote:Op zondag 19 april 2020 12:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Alsof alleen ouderen komen overlijden aan Corona. Hoe oud je ook bent je kunt er ook als je 18 bent een behoorlijke longbeschadiging aan overhouden. Maar goed zowel Corona als de economische crisis is een ramp. Overigens zou die economische crisis ook al zonder Corona gaan plaats vinden. Het financieel systeem is al jaren een grote zeepbel.
Nee hoor. Zo gaf ik LXIV net nog het compliment dat hij die afweging tussen corona-schade en economische schade juist zo netjes en rationeel benadert.quote:Op zondag 19 april 2020 12:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach fuck you. Iedereen die het niet met mij eens is, is een egoïst. Hurr durrr!!!
Klopt. Ik zou denken dat ik als actief SP lid niet helemaal blind ben voor de negatieve effecten die economische ellende op mensenlevens kan hebben. Is nogal een ding bij die partij.quote:Mijn baanzekerheid is vergroot sinds de uitbraak en de omzet van het bedrijf waar ik werk ook. Toch zie ik rap het moment naderen dat er meer doden en ellende komen door iedereen op te sluiten, dan door het virus. Dan moet je richting een exitstrategie en in een ideale wereld is die zonder doden, maar daar leven we niet in. Net doen alsof je neus bloed en de ander afschilderen als een moordenaar gaat ook voor duizenden doden in alleen al Nederland zorgen.
Dit.quote:Op zondag 19 april 2020 12:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Helaas ben ik pessimistisch genoeg om te denken dat er eerst miljoenen doden moeten vallen voordat we dat serieus gaan nemen.
Te veel invloedrijke mensen die er nog flink geld aan verdienen.
Ik snap dat prima. Ik werk zelf in de gezondheidszorg.quote:Op zondag 19 april 2020 12:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat inderdaad, maar dat snapt vrijwel niemand hier.
De gezondheidszorg is primair bedoelt om levensjaren te redden.quote:Op zondag 19 april 2020 12:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat mank. De lockdown is niet primair bedoeld om levensjaren te redden maar de gezondheidszorg te laten functioneren.
quote:
We zijn toch allemaal bezig met selectieve verontwaardiging. Niemand geeft een reet om de bakker 50km verderop die Corona heeft. Alleen omdat het nu geen ver van mijn bed show is en iedereen het kan krijgen dan is het opeens verschrikkelijk. Maar dat eergisteren de buurvrouw van een blok verder is overleden aan kanker ja dat is niet belangrijk.quote:Op zondag 19 april 2020 12:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Zo gaf ik LXIV net nog het compliment dat hij die afweging tussen corona-schade en economische schade juist zo netjes en rationeel benadert.
Maar bij zo'n paniekbericht van een top500 huisjesmelker? Ja, dat riekt enorm naar egoïsme en een gebrek aan empathie.
[..]
Klopt. Ik zou denken dat ik als actief SP lid niet helemaal blind ben voor de negatieve effecten die economische ellende op mensenlevens kan hebben. Is nogal een ding bij die partij.
Helemaal met je eens hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hebt het alleen maar over sterfte cijfers. Maar aan Corona kun je een longbrschading aan over houden. Het is geen normale griep. Dat weet ik wel zeker.
De economie/financieel stelsel staat al jaren op klappen. Dat proces word nu versnelt door Corona.
En cijfers, och als je wilt toewerken naar een bepaalde uitkomst stop je gewoon andere cijfers in je model.
Hoeveel mensen liggen nu ziek thuis met Corona verschijnselen die niet eens getest zijn? Daar ga je al met je cijfers.
Klopt.quote:Op zondag 19 april 2020 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het zorgsysteem overbelast raakt hebben anderen daar ook last van, bijvoorbeeld kankerpatiënten of mensen die een hartinfarct hebben gehad.
En dat is nu al! Behandelingen en operaties worden massaal uitgesteld. Mensen durven vaak niet meer naar het ziekenhuis.quote:
Of wat dacht je van de mensen die overlijden of hulpbehoevend worden omdat hun zorg uitgesteld is omdat het personeel massaal ingezet is op Corona gevallen (zoals nu het geval).quote:Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal met je eens hoor.
Daarbij, ook nogal kort door de bocht om niet mee te rekenen hoeveel 'economische voorspoed' er verloren gaat wanneer die jongere mensen (door gebrek aan zorg) komen te overlijden. Economisch gezien kan je dan niet simpelweg een levensjaar van een 30-er gelijk stellen aan dat van een 80+ er.
En zo schorten er nog wel meer zaken aan een economische voorspelling op bierviltjes niveau.
Dat was nou wél echt een probleem en reken er maar op dat de economie voor zover mogelijk gewoon door ging in die tijd want ze moesten wel om te zorgen voor eten.quote:Op zondag 19 april 2020 12:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Spaanse griep ging ook binnen maanden de wereld over, honderd jaar geleden.
Ik denk dat we allemaal wel weten dat het volgende week niet meteen los gelaten gaat worden allemaal.quote:Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Piles het volgende:
Ik moet vooral een beetje huilen om al die mensen die doen alsof we al jaren opgesloten zitten in ons huis. Terwijl we net een paar weekjes onderweg zijn, en er nog van alles kan en mag.
Kom rond de zomer maar terug met je opstand als er niks veranderd is. Tot dit tijd moet je gewoon even je gemak houden
Berekeningen zijn leuk als alle variabelen bekend zijn. En daar ligt het probleem.quote:Op zondag 19 april 2020 12:41 schreef probeer het volgende:
[..]
En zeker niet in een berekening van een paar regels. Dit zou daadwerkelijke economen / onderzoekers heel wat dagen kosten, om uiteindelijk een vuistdik rapport te produceren.
Maar jij kan het in één fok-post? Sorry, maar dit is simpelweg totaal niet serieus te nemen.
Ja idd, alsof het het einde der tijden is. Heb je India gezien? Krijg je stokslagenquote:Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Piles het volgende:
Ik moet vooral een beetje huilen om al die mensen die doen alsof we al jaren opgesloten zitten in ons huis. Terwijl we net een paar weekjes onderweg zijn, en er nog van alles kan en mag.
Kom rond de zomer maar terug met je opstand als er niks veranderd is. Tot dit tijd moet je gewoon even je gemak houden
Boo fucking hoo. We staan met z'n allen te klappen voor de zorg, omdat tienduizenden mensen de zorg overeind proberen te houden, en dan komt er 1 debiel even oproepen tot een opstand. Compleet van de pot gerukt.quote:Op zondag 19 april 2020 12:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat we allemaal wel weten dat het volgende week niet meteen los gelaten gaat worden allemaal.
En er moet al helemaal niks. Als je wilt mekkeren en zeiken, mag dat. En je mening geven ook.
Ik zie hier steeds meer mensen die menen de waarheid in pacht te hebben en te bepalen wat er wel en niet mag worden gezegd. Dat vind ik eng.
Zonder cijfers ander beleid voorstellen t.o.v. "matige cijfers bierviltje" is nog slechter.quote:Op zondag 19 april 2020 12:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Precies ja. Vervuilt de discussie nogal.
Las er gisteren een stuk over:quote:Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat was nou wél echt een probleem en reken er maar op dat de economie voor zover mogelijk gewoon door ging in die tijd want ze moesten wel om te zorgen voor eten.
Als actief SP lis heb je wellicht wel een blinde vlek voor bepaalde boodschappers. Ik zie niks in zijn betoog staan wat ruikt naar egoïsme en weinig empathie.quote:Op zondag 19 april 2020 12:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Zo gaf ik LXIV net nog het compliment dat hij die afweging tussen corona-schade en economische schade juist zo netjes en rationeel benadert.
Maar bij zo'n paniekbericht van een top500 huisjesmelker? Ja, dat riekt enorm naar egoïsme en een gebrek aan empathie.
[..]
Klopt. Ik zou denken dat ik als actief SP lid niet helemaal blind ben voor de negatieve effecten die economische ellende op mensenlevens kan hebben. Is nogal een ding bij die partij.
Gegarandeerd niet op de vastgoedboom die al jaren in de zorg plaatsvindt...quote:Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mag je raden waar dan het eerst bezuinigd gaat worden....
Ik maak schattingen, ik kan aardig wat van die schattingen redelijk onderbouwen, als je daar een team voor hebt en betere bronnen is dat uiteraard beter. Maar een mooi rapport daaruit fabriceren zal ook meer tijd kosten.quote:Op zondag 19 april 2020 12:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Economische verwachtingen laten zich sowieso moeilijk voorspellen, maar het zou heel wat betrouwbaarder zijn wanneer het uit de mond komt van vooraanstaand economen / wetenschappers die hun voorspellingen daadwerkelijk onderbouwen.
[..]
Niet als ze zo uit de lucht gegrepen lijken.
Weet je, je kan er zoveel cijfers omheen goochelen, ik ben toch maar blij dat ik enkele dagen terug een foto kreeg van de oom van m'n beste vrienden die weer rechtop in z'n ziekenhuisbed zat, na ~2 weken op een IC te hebben vertoefd. Iemand die ik regelmatig bij verjaardagen en andere gelegenheden tref.quote:Op zondag 19 april 2020 12:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat wil je dat ik doe?
https://www.1limburg.nl/o(...)-sterven-door-corona
Gangelt: 15% virus gehad, 0,37% fatality rate.
https://www.marketwatch.c(...)uch-as-38-2020-04-03
Morgan Stanley: Q2 --> 30% down.
Nederlandse BBP: 900 miljard
Je moet niet denken dat je super gedetailleerd en accuraat kunt zijn in dit soort cijfers. Dat is totaal niet mijn insteek, maar als je het beter weet kom dan met argumenten dat ik er zo ver naast zit.
20% redde het op de IC dat is nu verhoogt naar 40%. Als de IC overbelast dan neemt de kans om het te redden dus maximaal met 40% af. Want de mensen met lagere kansen zullen eerder geweerd worden.
Daarnaast zegt Ab Osterhaus zelf dat we 50-100k doden zullen hebben als we het virus loslaten en niet bestrijden. Dat is nog geen 1%.
De gezondheidszorg is er toch om het leven van mensen te verlengen? En mensen te behoeden voor mensen met een besmettelijke ziekte? Dan zou iedereen die in de gezondheidszorg werkzaam is, toch voor een lockdown moeten zijn? En nooit voor de ondernemers kunnen zijn, aangezien de ondernemers voor onnodige en schadelijke drukte zorgden, met als gevolg veel besmette mensen?quote:Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik snap dat prima. Ik werk zelf in de gezondheidszorg.
Maar die moet straks ook nog te betalen zijn zoals nu hè, en dat wordt lastiger als dit lang gaat duren.
Mag je raden waar dan het eerst bezuinigd gaat worden....
Fair enough.quote:Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
[..]
We zijn toch allemaal bezig met selectieve verontwaardiging. Niemand geeft een reet om de bakker 50km verderop die Corona heeft. Alleen omdat het nu geen ver van mijn bed show is en iedereen het kan krijgen dan is het opeens verschrikkelijk. Maar dat eergisteren de buurvrouw van een blok verder is overleden aan kanker ja dat is niet belangrijk.
Dit dus.quote:Op zondag 19 april 2020 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet je, je kan er zoveel cijfers omheen goochelen, ik ben toch maar blij dat ik enkele dagen terug een foto kreeg van de oom van m'n beste vrienden die weer rechtop in z'n ziekenhuisbed zat, na ~2 weken op een IC te hebben vertoefd. Iemand die ik regelmatig bij verjaardagen en andere gelegenheden tref.
En dat is echt geen oude of zwakke man, gewoon een sterke kerel van 47 die hydraulisch monteur is.
Zonder IC bed had hij het niet gered.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |