abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2020 @ 09:37:08 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192695553
quote:
Quote 500-lid Klaas Hummel is woest over de aanpak van de Covid 19 pandemie. ‘Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel. We spelen met vuur.’

Klaas Hummel:
‘Er zijn volgens het CBS 17.415.000 inwoners in Nederland; ongeveer 4 miljoen daarvan zijn ouder dan 60 jaar. Deze gehele bevolking wordt verteld dat Covid 19 het ergste is sinds de Tweede Wereldoorlog. Heel besmettelijk en dodelijk. Angst onder 17.415.000 mensen. Na twee maanden lock down wordt het tijd dit eens te evalueren.

Advertentie - Lees hieronder verder

Allereerst vertelt Jaap van Dissel van het RIVM dat op basis van een onderzoek bij de bloedbank waarschijnlijk 3% van de bevolking antistoffen heeft en dus ziek is geweest. Dat zijn dan iets meer dan 500.000 mensen in twee maanden dat het virus bekend is in Nederland. De leeftijd van de 3.315 mensen die helaas aan Covid 19 zijn overleden in deze twee maanden lag voor bijna 97% boven de 60 jaar volgens data van hetzelfde RIVM. Het CBS vult aan dat er ook buiten het ziekenhuis mensen overlijden aan Covid 19, mogelijk ook enkele duizenden. Dat zijn dan voornamelijk ouderen met onderliggend lijden die blijkbaar niet meer naar het ziekenhuis gaan omdat het zinloos is of omdat ze daar niet meer voor kiezen. Jongeren met ernstige Covid 19 problemen zullen zeker naar het ziekenhuis gaan. De conclusie is dat de totale sterfte dus voor zelfs meer dan 97% ouderen treft met onderliggende gezondheidsproblemen.

Risico
Het virus is een risico voor een doelgroep van 4 miljoen mensen beginnend boven de 60 maar eigenlijk pas serieus boven de 70. Onder de 50 zijn er volgens het RIVM tot nu toe maar 20 slachtoffers te betreuren. Het totaal aantal slachtoffers gebaseerd op het RIVM en meenemend de extra schatting van het CBS komt niet verder dan rond de 6.500. Dit is minder dan 0,2 % van de risicogroep van de 4 miljoen mensen boven de 60 jaar oud. De verspreiding gaat veel langzamer dan gedacht op basis van het bloedbankonderzoek dus de gemiddelde sterfte van 140 personen gaat door en wordt hopelijk minder door de lock down maatregelen. Maar ook met 140 doden per dag loopt de teller van 0,2 % heel langzaam op.

Zinvol?
Is dit allemaal zinvol? Er komt blijkbaar niet snel een groepsimmuniteit en dat is nu ook niet meer het doel. Het doel is het virus remmen/vertragen totdat er een vaccin is. Dat vaccin laat nog op zich wachten. Veel verschillende meningen maar onder experts praat men over een periode van een jaar tot twee jaar dat we nog moeten wachten. Wachten betekent een oplopend dodental. Statistisch niet indrukwekkend maar in absolute getallen angstaanjager. Als we doorgaan met een sterfte van circa 140 per dag dan overlijden er circa 40.000 mensen aan Covid 19 in 2020. Circa 1 % van de doelgroep van 4 miljoen mensen boven de 60.

Deze groep zou echter deels sowieso overlijden door andere onderliggende kwalen. In 2019 overleden er circa 130.000 mensen boven de 65 jaar oud. 3,25% van de ouderen boven de 60. De 1% Covid 19 doden in 2020 brengt dat percentage niet naar 4,25%, het is niet én én. Wellicht verhoogt het percentage naar 3,5 of 3,6 en dat corrigeert zich weer na de introductie van een vaccin.

Probleem is reactie regering
Er is dus geen probleem als je naar de Nederlandse bevolking als geheel kijkt. Het probleem is de reactie van onze regering in Nederland en eigenlijk wereldwijd door regeringen. Ze overreageren gebaseerd op denken in termen van het individu in plaats van verantwoordelijkheid nemen voor de gehele bevolking en kijkend naar alle risico’s.

Advertentie - Lees hieronder verder

De overheid kan sterfte niet voorkomen bij oude mensen die sowieso een korte levensverwachting hebben en daarbij ernstige gezondheidsklachten. Het is niet meer dan een vertraging en weinig effectief in extra levensjaren en wellicht ook niet in levensvreugde als je wordt geïsoleerd van je familie op het einde van je leven.

Depressie
De andere kant van de medaille is veel erger. 13,5 miljoen mensen die weinig of geen risico lopen wordt angst aangejaagd en zij verliezen economisch en sociaal op een schaal die haast niet voor te stellen is. Hoe lang mag en kan je die groep zo economisch beschadigen en sociaal isoleren met alle gevolgen van dien, waaronder ook een verhoogd sterftecijfer. Zes weken vinden we prima. Solidariteit! Maar 3 maanden, 6 maanden, eind 2020! De introductie van een onzinplan van een 1,5 meter maatschappij.

De economische depressie, we spreken dadelijk niet meer over een recessie, zal ook de groep van 4 miljoen ouderen opnieuw treffen in de vorm van lagere pensioenen en slechtere gezondheidszorg omdat we rigoureus moeten gaan bezuinigen. In onze economie worden sectoren zoals Transport, Hotels en Leisure, Horeca, Evenementen en Cultuur specifiek geraakt en die lijst wordt langer en langer. Van die materie heeft het RIVM geen verstand en de medisch deskundigen die dagelijks aanschuiven bij de praatprogramma’s ook niet.

Opstand
De bevolking moet na 28 april massaal in opstand komen tegen dit beleid. Niet door ongehoorzaamheid maar door protest. Ik ben enorm teleurgesteld hoe de media kritiekloos dit beleid accepteren en volledig focussen op het individuele leed van de Covid 19 pandemie. Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel als dit voortduurt. Als ik net zo als onze premier een vergelijking maak met de Tweede Wereldoorlog dan besef ik dat die primair ontstond door economische en sociale ellende in Duitsland. Dat land was toen in lock down, opgelegd door haar buurlanden. We spelen wereldwijd met vuur.’
https://www.quotenet.nl/n(...)-komen-tegen-beleid/

Zo denk ik er ook over. De gemiddelde leeftijd van corona-doden is boven de 80. En meestal waren die mensen al ziek. Wat bereiken we hiermee? Dat ze een half levensjaar winnen?

Verder wordt volkomen onderschat wat voor een mensenjaren een economische depressie kost. Als de levensverwachting van de Nederlandse bevolking hierdoor ook maar 1 jaar daalt zijn dat dus 18 miljoen levensjaren. Vele, vele, vele malen meer dan de levensjaren die we nu aan het 'redden' zijn. Om van alle andere ellende nog maar te zwijgen.

Rutte wil geen beelden van lijken in de straat tijdens zijn premierschap. Dat is politiek opportunisme. Er moet rationeel en op de lange termijn gekeken worden. En naar het algemeen belang, in plaats van enkel naar de belangen van zieke obese bejaarden.
The End Times are wild
pi_192695655
Goed verhaal.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192695681
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 09:49 schreef halfway het volgende:
Goed verhaal.
Ja, vooral ook omdat het iemand is van de Quote 500.

Die zal dus ongetwijfeld bovenal inkomen mislopen. En daarom issie boos.

Mensen met dergelijke meningen en hun moeder mogen van mij als eerste bezwijken aan de corona als we hun advies zouden opvolgen.

=edit=
quote:
Klaas Hummel (1960) is een vastgoed-ondernemer met jarenlange ervaring op de internationale financiële- en vastgoedmarkt. Hummel is met name actief in Duitsland en Nederland. Hij is eigenaar van het Duitse 'Propertunities Immobilien & Consulting GmbH' en het Nederlandse 'Lapidus Holding'. Het bedrijf Propertunities legt de focus op vastgoed consultancy, waar Lapidus Holding zich bezighoudt met het investeren in vastgoed.
Met Lapidus Holding is Hummel onder andere eigenaar van verschillende Center Parcs parken in Nederland, Duitsland en Frankrijk.
Die loopt dus ongetwijfeld geld mis en daarom is hij boos. Dat is de enige reden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192695700
Dit is typisch 'ik loop geen risico, dus de ander zoekt het maar lekker uit' standpunt.

Dit is een doodvonnis voor iedereen die risico loopt. Je laat het virus gewoon los in de maatschappij en dat is voor niemand meer tegen te houden. Alsof covid alleen leidt tot de dood en verder geen andere lichamelijke klachten of schade. Als 1% overlijdt, is dit dus 170.000 Nederlanders bejaardjes

En waarom, omdat mensen in de naïeve illusie zijn dat zonder maatregelen de economie ineens als een wonder gaat lopen. Ineens gaan bedrijven weer geld laten rollen, alsof er niks aan de hand is. Doe niet zo dom
pi_192695724
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 09:54 schreef opgebaarde het volgende:
Dit is typisch 'ik loop geen risico, dus de ander zoekt het maar lekker uit' standpunt.
Idd, ook echt de 'grens' voor je statistieken op 60 jaar oud zetten... Daarboven kost je alleen maar en lever je niks meer op. Dus boeie.
pi_192695743
quote:
Alsof covid alleen leidt tot de dood en verder geen andere lichamelijke klachten of schade. Als 1% overlijdt, is dit dus 170.000 Nederlanders bejaardjes
Als de ziekenhuizen overspoeld raken doordat Nederland en masse besmet raakt om wat extra euro's te verdienen, dan raken echt niet alleen bejaarden het slachtoffer hoor.

Maar goed, zo'n quote 500 lid zal wel bij een prive-kliniek terecht kunnen mocht dat nodig zijn.
  zondag 19 april 2020 @ 10:00:58 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192695760
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2020 09:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja, vooral ook omdat het iemand is van de Quote 500.

Die zal dus ongetwijfeld bovenal inkomen mislopen. En daarom issie boos.

Mensen met dergelijke meningen en hun moeder mogen van mij als eerste bezwijken aan de corona als we hun advies zouden opvolgen.

=edit=
[..]

Die loopt dus ongetwijfeld geld mis en daarom is hij boos. Dat is de enige reden.
Maar je gaat helemaal niet in op zijn argumenten, enkel op de persoon
The End Times are wild
pi_192695769
Veel jongere mensen die corona hebben gehad zeggen ook dat je dit echt niet wil oplopen. Je schijnt door een behoorlijke hel te gaan, ook al ga je er niet aan dood.
Verder is er kans op permanente schade aan je longen, nieren en lever.
Als het ff kan, wil ik dit alles toch wel proberen te voorkomen, ook al is de kans groot dat je alleen maar milde symptomen gaat krijgen.
Maar bij milde symptomen bouw je er weer onvoldoende een weerstand tegen op en kun je het opnieuw oplopen en 2 maand geleden of zo werd er vanuit China gezegd dat bij nieuwe infectie de kans groter is dat het dodelijk afloopt, omdat je bij de eerste infectie al schade hebt opgelopen.

Zolang er nog te veel onduidelijk is over dit virus, ben ik blij dat men het allemaal een beetje voorzichtig aanpakt.
pi_192695782
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 09:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, ook echt de 'grens' voor je statistieken op 60 jaar oud zetten... Daarboven kost je alleen maar en lever je niks meer op. Dus boeie.
Dat komt dan mooi uit die voorzitter wordt dit jaar 60. Aangezien we onze economie moeten opstarten en geld nodig hebben roep ik op om de rijkste 1% 60+ van de Nederlanders te laten euthanaseren en de erfenissen geheel naar de staat te laten gaan. :D
pi_192695788
quote:

Dit is een doodvonnis voor iedereen die risico loopt. Je laat het virus gewoon los in de maatschappij en dat is voor niemand meer tegen te houden. Alsof covid alleen leidt tot de dood en verder geen andere lichamelijke klachten of schade. Als 1% overlijdt, is dit dus 170.000 Nederlanders bejaardjes

En waarom, omdat mensen in de naïeve illusie zijn dat zonder maatregelen de economie ineens als een wonder gaat lopen. Ineens gaan bedrijven weer geld laten rollen, alsof er niks aan de hand is. Doe niet zo dom
1% van 4 miljoen is 40.000 echter hebben ze niet allemaal onderliggend lijden.
pi_192695802
quote:
3s.gif Op zondag 19 april 2020 09:37 schreef LXIV het volgende:
De economische depressie, we spreken dadelijk niet meer over een recessie, zal ook de groep van 4 miljoen ouderen opnieuw treffen in de vorm van lagere pensioenen en slechtere gezondheidszorg omdat we rigoureus moeten gaan bezuinigen.
Meneer is kennelijk van mening dat als onze ziekenhuizen en IC's compleet overspoeld worden (want meneer wil geen maatregelen en dan is dat exact wat gaat gebeuren) dat het wel snor zit met de gezondheidszorg voor diezelfde 4 miljoen ouderen?

Wat een figuur. Gooi jezelf toch weg man.
vosss is de naam,
pi_192695811
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat zijn argumenten onzin zijn.

Die vent loopt te stuiteren omdat hij geld mis loopt. Niet meer en niet minder. En dan slingert ie zulke bullshit de wereld in.

Wat mij betreft wordt ie opgepakt wegens opruiing. Want dat is hetgeen hij doet. In de hoop dat de overheid zo snel als mogelijk alles open gooit. Het liefst vandaag nog uiteraard zodat meneer weer geld kan verdienen.
vosss is de naam,
pi_192695841
Helemaal eens met de OP, maar ik ben gisteravond ook al compleet persoonlijk aangevallen door de pro lockdown groep in COR. Geen enkel inhoudelijk argument, alleen persoonlijke aanvallen. De lockdown is niet logisch, maar daar hebben deze mensen geen boodschap aan. Die gooien het liefst het hele leven tot ver in 2021 op slot. Een andere mening wordt daar niet getolereerd.
  zondag 19 april 2020 @ 10:14:25 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_192695864
Als je het virus z'n gang laat gaan, dan krijg je pas een economische crisis.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_192695865
Grappig dat dit van iemand op de quote 500 komt. Nogal logisch dat een raskapitalist geld verkiest boven al het andere.
  zondag 19 april 2020 @ 10:14:56 #16
pi_192695866
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:11 schreef Schuifpui het volgende:
Helemaal eens met de OP, maar ik ben gisteravond ook al compleet persoonlijk aangevallen door de pro lockdown groep in COR. Geen enkel inhoudelijk argument, alleen persoonlijke aanvallen. De lockdown is niet logisch, maar daar hebben deze mensen geen boodschap aan. Die gooien het liefst het hele leven tot ver in 2021 op slot. Een andere mening wordt daar niet getolereerd.
Goede argumenten heb je.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_192695867
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 10:04 schreef halfway het volgende:

[..]

Ok dus 0,25% van 17.000.000? Als we niks doen, raakt iedereen besmet. Dit is reëel?

En dat vinden mensen helemaal prima?

Zo'n lage mortaliteitscijfer heb ik nergens gelezen, maar ik heb het nieuws van afgelopen week behoorlijk gemist.
pi_192695872
quote:
Daar lijkt het wel op inderdaad, een kritische noot over de lockdown wordt niet gewaardeerd bij velen.
  zondag 19 april 2020 @ 10:16:50 #19
pi_192695881
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welke argumenten? Dat een pandemie duur is?
  zondag 19 april 2020 @ 10:16:58 #20
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_192695883
quote:
De lockdown is niet logisch? Op de IC is het nu nog te behappen, zodra het virus wordt losgelaten niet meer. Logischer kan niet.
Dit, dus.
pi_192695889
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 09:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als de ziekenhuizen overspoeld raken doordat Nederland en masse besmet raakt om wat extra euro's te verdienen, dan raken echt niet alleen bejaarden het slachtoffer hoor.

Maar goed, zo'n quote 500 lid zal wel bij een prive-kliniek terecht kunnen mocht dat nodig zijn.
Blijkbaar vinden mensen zoals TS dat een geweldig idee. Onbegrijpelijk en de argumentatie waarom we dit moeten willen die ontbreekt
pi_192695897
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Goede argumenten heb je.
Zie het algemene Corona topic van gisteravond. Ik ga niet nog eens dezelfde cijfers en berekeningen met bronnen doen om vervolgens enkel aangevallen te worden omdat ik wil reizen (dan ben je blijkbaar direct een pedofiel die kinderen in Thailand wil neuken) of omdat ik graag wel met vrienden sport afspreek (dan ben je blijkbaar homo die zn vrienden graag neukt).
  zondag 19 april 2020 @ 10:19:49 #23
pi_192695904
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Zie het algemene Corona topic van gisteravond. Ik ga niet nog eens dezelfde cijfers en berekeningen met bronnen doen om vervolgens enkel aangevallen te worden omdat ik wil reizen (dan ben je blijkbaar direct een pedofiel die kinderen in Thailand wil neuken) of omdat ik graag wel met vrienden sport afspreek (dan ben je blijkbaar homo die zn vrienden graag neukt).
Hoe duur is het vrijlaten van het virus? Ik wil toch cijfers.
pi_192695910
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De lockdown is niet logisch? Op de IC is het nu nog te behappen, zodra het virus wordt losgelaten niet meer. Logischer kan niet.
Niet alleen de IC, maar wat als alle werkende mensen lekker op zaterdag naar de kroeg of schouwburg gaan en op zondag naar de voetbal.

Hoe ga je supermarkten bevoorraden als de helft van de chauffeurs corona heeft opgelopen ergens in het weekend. Of het winkelpersoneel lekker weekend heeft gevierd in de club en woensdag met corona thuis zit voor 3 weken.
pi_192695912
quote:

[..]

Wie heeft het over loslaten? Kritisch kijken naar het beleid en versoepeling waar mogelijk is toch weinig mis mee?
pi_192695923
Het volk moet in opstand komen tegen het feit dat er zoveel geld naar andere landen gaat. Dat gaan wij ook voelen.
pi_192695924
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2020 10:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat zijn argumenten onzin zijn.

Die vent loopt te stuiteren omdat hij geld mis loopt. Niet meer en niet minder. En dan slingert ie zulke bullshit de wereld in.

Wat mij betreft wordt ie opgepakt wegens opruiing. Want dat is hetgeen hij doet. In de hoop dat de overheid zo snel als mogelijk alles open gooit. Het liefst vandaag nog uiteraard zodat meneer weer geld kan verdienen.
Ironisch genoeg houdt de quote500 meneer een betoog waardoor Jan Modaal niet in de misère terecht komt.

quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:14 schreef Sapstengel het volgende:
Grappig dat dit van iemand op de quote 500 komt. Nogal logisch dat een raskapitalist geld verkiest boven al het andere.
Iemand met skin-in-the-game op macro niveau kan wat beter de gevolgen inschatten dan iemand die wel gelooft dat zijn salaris/uitkering gestort blijft worden, denk ik.

Juist op individueel niveau wordt deze meneer pas als allerlaatste geraakt.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_192695929
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:18 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Super.
Je hebt mij nu net overtuigd. Excuses dat wij zo onredelijk zijn

Geniet van de zondag en blijf gezond
  zondag 19 april 2020 @ 10:23:48 #29
65846 Bocaj
47th President.
pi_192695936
Het gezonde verstand komt boven! :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192695938
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:14 schreef Sapstengel het volgende:
_O- Inderdaad ja! :D
pi_192695947
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wie heeft het over loslaten? Kritisch kijken naar het beleid en versoepeling waar mogelijk is toch weinig mis mee?
Precies dat is toch ook het beleid? :? Maar dat gaat het grootkapitaal niet snel genoeg natuurlijk.
  zondag 19 april 2020 @ 10:26:02 #32
pi_192695953
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:22 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Ironisch genoeg houdt de quote500 meneer een betoog waardoor Jan Modaal niet in de misère terecht komt.
[..]

Iemand met skin-in-the-game op macro niveau kan wat beter de gevolgen inschatten dan iemand die wel gelooft dat zijn salaris/uitkering gestort blijft worden, denk ik.

Juist op individueel niveau wordt deze meneer pas als allerlaatste geraakt.
Ah, de zoveelste miljonair die zogenaamd voor Jan met de pet op komt. Al die mensen mogen hun personeel goed betalen en zelf belasting betalen, daar hebben we wat aan.
pi_192695969
Nog even los van of je medelijden hebt met deze quote meneer: denken de voorstanders van de huidige lockdown dat je dit nog een jaar vol kan houden?
  zondag 19 april 2020 @ 10:30:54 #34
pi_192696017
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Nog even los van of je medelijden hebt met deze quote meneer: denken de voorstanders van de huidige lockdown dat je dit nog een jaar vol kan houden?
Is het alternatief beter dan?
pi_192696022
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Al die mensen mogen hun personeel goed betalen en zelf belasting betalen, daar hebben we wat aan.
Dat is precies wat hij graag wil blijven doen gezien het betoog. Een draaiende economie is daarvoor een vereiste.

Sommige mensen denken dat geld echt uit de hemel komt vallen lijkt het wel. :')
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_192696032
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:
denken de voorstanders van de huidige lockdown dat je dit nog een jaar vol kan houden?
Economisch (als land?) of mentaal (als individu) ?
  zondag 19 april 2020 @ 10:32:55 #37
pi_192696055
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:31 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat is precies wat hij graag wil blijven doen gezien het betoog. Een draaiende economie is daarvoor een vereiste.

Lul toch niet. Hij stopt zijn geld in een belasting paradijs en laat z'n personeel via Poolse uitzenbureaus uitknijpen. En hij is een huisjesmelker.
pi_192696082
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lul toch niet. Hij stopt zijn geld in een belasting paradijs en laat z'n personeel via Poolse uitzenbureaus uitknijpen. En hij is een huisjesmelker.
Goed verhaal.
pi_192696089
Het principe 'leven gaat voor geld' vind ik op zich niet verkeerd, maar het dient wel in verhouding te zijn. Als ik nu naar de cijfers kijk en de consequenties van de maatregelen vind ik dat we totaal zijn doorgeslagen.

Echter aangezien het principe dat leven voor geld gaat te billijken is, zou ik het nu de meest rationele weg vinden om nu trapsgewijs de teugels te laten vieren. Dit in stappen van 3 weken en goed te monitoren wat we in werkelijke cijfers zien gebeuren. De IC capaciteit is hierin leidend aangezien dat het enige valide argument is in mijn ogen om zo extreem te reageren. Gelet op collateral damage die daar van kan komen. Vallen de gevolgen in die cijfers mee kunnen we wat mij betreft sneller opbouwen.

De rest van de effecten van deze ziekte zijn simpelweg onderdeel van het leven. Oudjes en zieken sterven. Soms ook jonge en relatief gezonde mensen. Mensen worden ziek, mensen gaan dood. Etc dat verhaal.

Ohja en de allerlaatste groep mensen die ik als gids zou willen zien in deze donkere tijden zijn de mensen die zo puissant rijk zijn dat ze de quote gehaald hebben. Dit zijn over het algemeen sociopaten en narcisten. Die hebben derhalve over het algemeen alleen maar iets met de eigen bankrekening / belangen en niet zozeer met mensen. Om hen een ethisch dilemma op te laten lossen lijkt mij gewoon niet verstandig.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2020 10:43:01 ]
pi_192696096
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:22 schreef Rockefellow het volgende:

LOL, sure. Dat is zijn enige motief.
Godver zeg. :')
pi_192696133
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Toch even gekeken. Lapidus Holding B.V. is gevestigd in Amsterdam en daar hangt geen constructie boven.

De rest van je post zal ook wel gelul zijn dus.

quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

LOL, sure. Dat is zijn enige motief.
Godver zeg. :')
Wie heeft het over motief?

Feit is dat een langere lockdown de onder- en middenklasse treft, de rijken zullen juist rijker worden.
pi_192696142
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:31 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Geld komt inderdaad niet uit de hemel vallen, maar we hebben het hier over een ordinair ruilmiddel en niet over een goddelijk iets dat aanbeden moet worden. Wat veel mensen vergeten is dat de échte waarde in de arbeid, die mensen verrichten en de producten/diensten die ze daar mee creëeren, zit. Al die andere onzin die we onder de noemer "economie" scharen is ook niet meer dan dat; onzin. Helaas zijn we die onzin als doel gaan zien ipv als middel om tot de twee enige echte onderdelen van de economie te komen; arbeid en producten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192696143
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het merendeel van de verzorgingstehuizen is al besmet, dus dat station zijn we al voorbij.

De grootste risicogroepen die nog niet in een verzorgingstehuis zitten zijn al met pensioen of in zo'n laag aantal dat de schade een stuk kleiner zou zijn als je die gericht thuis laat blijven.

Als we er over een halfjaar achterkomen dat we het economisch toch niet vol kunnen houden en allemaal aan de bak moeten om vreten te hebben, gaan we de strijd totaal verarmd aan.

Dus ja. Jonge mensen weer laten leven en er misschien een paar vliezen aan het virus is imho beter dan de golf van zelfmoorden en armoede gerelateerde doden die eraan komt.
pi_192696162
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Economisch (als land?) of mentaal (als individu) ?
Beiden. Als individu hou jij het misschien wel vol, maar denk je niet dat dat honderdduizenden van je medebewoners niet een beetje gek kunnen worden na een halfjaar alleen op een kamertje?
pi_192696170
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat komt dan mooi uit die voorzitter wordt dit jaar 60. Aangezien we onze economie moeten opstarten en geld nodig hebben roep ik op om de rijkste 1% 60+ van de Nederlanders te laten euthanaseren en de erfenissen geheel naar de staat te laten gaan. :D
Inderdaad waarom de economie en levens op het spel zetten zodat een klein aantal rijke, nog rijker kunnen worden.

Dat is spelen met vuur zeg ik je!

Denk dat de regering daar eens serieus naar moet kijken.
pi_192696181
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Als individu hou jij het misschien wel vol, maar denk je niet dat dat honderdduizenden van je medebewoners niet een beetje gek kunnen worden na een halfjaar alleen op een kamertje?
Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen. En ik vind het allemaal wel meevallen met die lockdown en het veroordeeld zijn tot een kamertje. Ik kan nog gewoon naar de winkel, gaan fietsen, de natuur in. Hell, zelfs de MCdrive is nog open.
  zondag 19 april 2020 @ 10:43:45 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192696193
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:20 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Niet alleen de IC, maar wat als alle werkende mensen lekker op zaterdag naar de kroeg of schouwburg gaan en op zondag naar de voetbal.

Hoe ga je supermarkten bevoorraden als de helft van de chauffeurs corona heeft opgelopen ergens in het weekend. Of het winkelpersoneel lekker weekend heeft gevierd in de club en woensdag met corona thuis zit voor 3 weken.
Zo snel en dramatisch gaat het gewoon niet
The End Times are wild
pi_192696214
Dit geluid wordt totaal ondergesneeuwd, dat centrale corona topic op deze site zit ook vol met angstige mensen, maar op dit tempo qua virus en het vernietigen van de economie gaan de baten en kosten steeds verder uit elkaar lopen. De snelheid waarmee de maatregelen afgeschaft zouden moeten worden om de maatregelen te rectificeren is niet goed over nagedacht en het gaat dus veel te langzaam.

Wees dan eerlijk en zeg tegen horeca ondernemers in het gezicht dat je hun zaken sluit. Koop ze dan net als nu niet uit als overheid en laat ze maar huilen omdat je hun levenswerk effectief hebt gesloopt.

En zo zijn er wel meer ondernemers waarvan hun levens zijn geruïneerd op deze manier.

Maar mensen zijn vooral bang en alle rationaliteit verloren, dit geluid is naar mijn mening veel belangrijker dan hoe serieus het wordt genomen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 19 april 2020 @ 10:45:19 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192696217
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welke argumenten? Dat een pandemie duur is?
Nee, dat een langdurige lockdown meer levensjaren kost dan dat het oplevert
The End Times are wild
pi_192696227
quote:

Niemand zegt hier dat je die groepen niet moet isoleren, geen idee waarom dat ook zo desastreur voor de economie zou moeten zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 19 april 2020 @ 10:46:42 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192696231
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:45 schreef ludovico het volgende:
Dit geluid wordt totaal ondergesneeuwd, dat centrale corona topic op deze site zit ook vol met angstige mensen, maar op dit tempo qua virus en het vernietigen van de economie gaan de baten en kosten steeds verder uit elkaar lopen. De snelheid waarmee de maatregelen afgeschaft zouden moeten worden om de maatregelen te rectificeren is niet goed over nagedacht en het gaat dus veel te langzaam.

Wees dan eerlijk en zeg tegen horeca ondernemers in het gezicht dat je hun zaken sluit. Koop ze dan net als nu niet uit als overheid en laat ze maar huilen omdat je hun levenswerk effectief hebt gesloopt.

En zo zijn er wel meer ondernemers waarvan hun levens zijn geruïneerd op deze manier.

Maar mensen zijn vooral bang en alle rationaliteit verloren, dit geluid is naar mijn mening veel belangrijker dan hoe serieus het wordt genomen.
Er wordt ook belachelijk veel angst gezaaid in de media en de mensen zijn niet in staat de cijfers te duiden
The End Times are wild
pi_192696232
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 09:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Uiteraard wel want bejaarden met weinig kansen en weinig toekomstig gezond leven worden eerder geweerd dan mensen in de bloei van hun leven, en terecht.
pi_192696253
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen. En ik vind het allemaal wel meevallen met die lockdown en het veroordeeld zijn tot een kamertje. Ik kan nog gewoon naar de winkel, gaan fietsen, de natuur in. Hell, zelfs de MCdrive is nog open.
Dit dus, dat gejank om een lockdown waar we niet eens in zitten...

Het argument dat we op deze manier mensen, die toch al niet gezond waren, drie weken langer in leven houden werkt overigens andersom net zo. Door nu alle maatregelen terug te draaien laten we bedrijven, die toch al op omkiepen stonden, hooguit drie weken later failliet gaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192696256
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 10:01 schreef ToT het volgende:
Veel jongere mensen die corona hebben gehad zeggen ook dat je dit echt niet wil oplopen. Je schijnt door een behoorlijke hel te gaan, ook al ga je er niet aan dood.
Verder is er kans op permanente schade aan je longen, nieren en lever.
Als het ff kan, wil ik dit alles toch wel proberen te voorkomen, ook al is de kans groot dat je alleen maar milde symptomen gaat krijgen.
Maar bij milde symptomen bouw je er weer onvoldoende een weerstand tegen op en kun je het opnieuw oplopen en 2 maand geleden of zo werd er vanuit China gezegd dat bij nieuwe infectie de kans groter is dat het dodelijk afloopt, omdat je bij de eerste infectie al schade hebt opgelopen.

Zolang er nog te veel onduidelijk is over dit virus, ben ik blij dat men het allemaal een beetje voorzichtig aanpakt.
Dit geldt niet voor de meeste mensen.

Daarnaast, dit hou je niet vol totdat er een vaccin is, en moet je ook niet willen. Baten/kosten. Je kan beter als gezonde 60% er gewoon vanaf zijn dan dat 30% het krijgt maar dat je 1.5 jaar van je leven weggooit.
pi_192696264
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uiteraard wel want bejaarden met weinig kansen en weinig toekomstig gezond leven worden eerder geweerd dan mensen in de bloei van hun leven, en terecht.
Waarom laten we die bejaarden dan wel nog iedere maand een torenhoge zorgkostenpremie betalen?
pi_192696281
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 10:01 schreef ToT het volgende:

Dit is niet voorzichtig, de totale economie gaat naar de tifus er gaan hardwerkende ondernemers kopje onder in een paar maanden tijd terwijl ze hun hele leven misschien wel bezig zijn geweest met hun onderneming.
pi_192696285
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 10:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het principe 'leven gaat voor geld' vind ik op zich niet verkeerd, maar het dient wel in verhouding te zijn. Als ik nu naar de cijfers kijk en de consequenties van de maatregelen vind ik dat we totaal zijn doorgeslagen.

Echter aangezien het principe dat leven voor geld gaat te billijken is, zou ik het nu de meest rationele weg vinden om nu trapsgewijs de teugels te laten vieren. Dit in stappen van 3 weken en goed te monitoren wat we in werkelijke cijfers zien gebeuren. De IC capaciteit is hierin leidend aangezien dat het enige valide argument is in mijn ogen om zo extreem te reageren. Gelet op collateral damage die daar van kan komen. Vallen de gevolgen in die cijfers mee kunnen we wat mij betreft sneller opbouwen.

De rest van de effecten van deze ziekte zijn simpelweg onderdeel van het leven. Oudjes en zieken sterven. Soms ook jonge en relatief gezonde mensen. Mensen worden ziek, mensen gaan dood. Etc dat verhaal.

Ohja en de allerlaatste groep mensen die ik als gids zou willen zien in deze donkere tijden zijn de mensen die zo puissant rijk zijn dat ze de quote gehaald hebben. Dit zijn over het algemeen sociopaten en narcisten. Die hebben derhalve over het algemeen alleen maar iets met de eigen bankrekening / belangen en niet zozeer met mensen. Om hen een ethisch dilemma op te laten lossen lijkt mij gewoon niet verstandig.
Allemaal helemaal mee eens. Maar ik vind toch ook dat er meer een discussie mag/moet plaatsvinden over de effecten van de lockdown. Tot nu toe wordt alles alleen maar als een voldongen feit gebracht en zijn met name de media en politiek volstrekt kritiekloos t.o.v. alles wat het RIVM stelt. Maar medici hebben geen verstand van economie en een viroloog geen verstand van depressie en/of zelfmoordneigingen. Er zouden gewoon veel meer partijen moeten deelnemen aan de maatschappelijke discussie......
pi_192696301
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 10:04 schreef halfway het volgende:

[..]

Er zijn meer Nederlanders dan 4 miljoen hè?
pi_192696318
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het merendeel van de verzorgingstehuizen is al besmet, dus dat station zijn we al voorbij.

De grootste risicogroepen die nog niet in een verzorgingstehuis zitten zijn al met pensioen of in zo'n laag aantal dat de schade een stuk kleiner zou zijn als je die gericht thuis laat blijven.

Als we er over een halfjaar achterkomen dat we het economisch toch niet vol kunnen houden en allemaal aan de bak moeten om vreten te hebben, gaan we de strijd totaal verarmd aan.

Dus ja. Jonge mensen weer laten leven en er misschien een paar vliezen aan het virus is imho beter dan de golf van zelfmoorden en armoede gerelateerde doden die eraan komt.
Die Nederlanders, hebben dus geen recht op veiligheid of leven? Die mensen die 60 jaar hebben gewerkt die krijgen van mensen die net op de arbeidsmarkt zijn te horen dat ze niks waard zijn hihi

Hey maar iets anders. Nederland is een exporterend land. Hoe gaat het met de landen waar wij goederen naar exporteren? Die moeten wel hetzelfde ouderen-zijn-collateral-damage-tactiek uitvoeren anders bereiken we nog steeds weinig

.
pi_192696319
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is niet voorzichtig, de totale economie gaat naar de tifus er gaan hardwerkende ondernemers kopje onder in een paar maanden tijd terwijl ze hun hele leven misschien wel bezig zijn geweest met hun onderneming.
"Hardwerkende ondernemers", de jankbal uit de OP is een ordinaire huisjesmelker... :')
  zondag 19 april 2020 @ 10:56:25 #61
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192696347
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

"Hardwerkende ondernemers", de jankbal uit de OP is een ordinaire huisjesmelker... :')
Want het gaat alleen over de jankbal in de op natuurlijk.

Goedzo, jij bent af.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_192696353
quote:

[..]

Mensenlevens zijn dus oneindig veel waard, en 5 mensenlevens net zoveel als 1?
pi_192696362
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

JA
pi_192696370
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

https://www.gids.tv/video(...)e-iets-ik-krijg-niks

Anekdotisch bewijs, maar misschien voldoende om tot inzicht te komen dat dit wel erg gevoelig ligt voor sommigen.
pi_192696379
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zijn meer Nederlanders dan 4 miljoen hè?
4 miljoen ouderen.
  zondag 19 april 2020 @ 10:59:40 #66
61660 Lariekoek
pi_192696384
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 10:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die Nederlanders, hebben dus geen recht op veiligheid of leven? Die mensen die 60 jaar hebben gewerkt die krijgen van mensen die net op de arbeidsmarkt zijn te horen dat ze niks waard zijn hihi

Die mensen die net op de arbeidsmarkt komen kijken en vaak een 0 uren of een tijdelijk contract hebben en die straks allemaal werkeloos thuis zitten waardoor de overheid premies misloopt om de zorg te bekostigen, aow van te betalen, ww, etc. Bedoel je die mensen? Hihihi
pi_192696392
Mensen die pleiten voor het zo snel mogelijk weer opengooien van de economie moeten zich ook bedenken dat de explosieve toename van besmettingen die er dan onvermijdelijk volgt net zo goed veel geld kost en de economie langdurig zal schaden.

Er worden echt niet alleen ouderen getroffen hoor. Ziekenhuisopnames, intensive care behandelingen, revalidatie en mensen die overlijden schaden de economie net zo goed Fors.

Laat staan scenario's waarin de zorg overbelast raakt en alle mensen die met restverschijnselen zullen blijven zitten na besmetting.

Dat zal de samenleving enorm schaden. Ook financieel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_192696418
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Beiden. Als individu hou jij het misschien wel vol, maar denk je niet dat dat honderdduizenden van je medebewoners niet een beetje gek kunnen worden na een halfjaar alleen op een kamertje?
Dan bel je de mensen die het helemaal alleen moeten doen en alleen op een kamertje of woning zitten toch gewoon wat vaker op? Toon dan toch gewoon dat je met hen begaan bent. Laat het blijken.
pi_192696419
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niemand zegt hier dat je die groepen niet moet isoleren, geen idee waarom dat ook zo desastreur voor de economie zou moeten zijn.
Als nagenoeg iedereen besmetting oploopt. Hoe wil je dan mensen in verpleeg- en verzorgingstehuizen beschermen? De mensen die daar werken, worden ziek. Die besmetten weer anderen mensen, zoals die ouderen die zij elke dag verzorgen. Die huizen hebben al geprobeerd om het virus, wat toen kleinschalig in Nederland aanwezig was, buiten de deur te houden en dat is zelfs niet gelukt.

Dus hoe gaan we ouderen beschermen, als nagenoeg de hele bevolking besmetting gaat oplopen?

Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag.
pi_192696425
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 10:59 schreef halfway het volgende:

[..]

4 miljoen ouderen.
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 10:59 schreef halfway het volgende:

[..]

4 miljoen ouderen.
Er gaat meer dan 1% aan stuk bij ouderen en bijna niks bij jongeren.
Mortaliteit lijkt onder de 1% te liggen +- op 0.5% maar die vallen allemaal bij de oudjes.

Dus een reële schatting is tussen 50 en 100k doden. +- allemaal oud en ziek.
pi_192696429
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:56 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Want het gaat alleen over de jankbal in de op natuurlijk.

Goedzo, jij bent af.
Het gaat ook alleen maar over nutteloze bejaarden die nu eigenhandig de economie de nek omdraaien door een beetje de risicogroep uit te hangen... :'(
pi_192696451
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Er gaat meer dan 1% aan stuk bij ouderen en bijna niks bij jongeren.
Mortaliteit lijkt onder de 1% te liggen +- op 0.5% maar die vallen allemaal bij de oudjes.
Er overlijden ook mensen jonger dan 50.

Zeker als we alles maar gaan loslaten.

quote:
Dus een reële schatting is tussen 50 en 100k doden. +- allemaal oud en ziek.
Oh, dan is het niet erg....
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_192696454
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://www.gids.tv/video(...)e-iets-ik-krijg-niks

Anekdotisch bewijs, maar misschien voldoende om tot inzicht te komen dat dit wel erg gevoelig ligt voor sommigen.
Veel van die horeca tenten stonden sowieso al op omkiepen; het gros van al die eetcafeetjes is zelfs zonder coronacrisis geen lang leven beschoren.
pi_192696457
Het is natuurlijk geen binaire keuze tussen wel een lockdown of helemaal geen lockdown. Dat er nagedacht moet gaan worden over welke teugels wanneer gevierd kunnen gaan worden en dat er heel snel iets van vieren moet gaan gebeuren, lijkt me vrij evident. Het is totaal ondenkbaar om deze maatregelen tot zeg eind 2020 in stand te houden, net als dat het totaal ondenkbaar is dat we morgen weer op een festival staan. En ja, daar hoort ook een acceptatie bij dat dit virus nu eenmaal levens gaat kosten.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_192696458
Er komt een moment dat de economie de lockdown niet meer kan betalen.

Dan zal je toch moeten gaan afwegen of huidig leven of toekomstig leven belangrijker is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192696459
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:59 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Die mensen die net op de arbeidsmarkt komen kijken en vaak een 0 uren of een tijdelijk contract hebben en die straks allemaal werkeloos thuis zitten waardoor de overheid premies misloopt om de zorg te bekostigen, aow van te betalen, ww, etc. Bedoel je die mensen? Hihihi
Oja die vergat ik. Iemand die werkloos thuis komt te zitten is inderdaad wel veel erger dan een bejaardje die dood gaat. Scherp.
pi_192696461
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt ook belachelijk veel angst gezaaid in de media en de mensen zijn niet in staat de cijfers te duiden
Mensen maken zichzelf bang maar de media is niet in staat om zelf analyses uit te voeren nee en te nuanceren.
pi_192696475
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 11:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen die pleiten voor het zo snel mogelijk weer opengooien van de economie moeten zich ook bedenken dat de explosieve toename van besmettingen die er dan onvermijdelijk volgt net zo goed veel geld kost en de economie langdurig zal schaden.

Er worden echt niet alleen ouderen getroffen hoor. Ziekenhuisopnames, intensive care behandelingen, revalidatie en mensen die overlijden schaden de economie net zo goed Fors.

Laat staan scenario's waarin de zorg overbelast raakt en alle mensen die met restverschijnselen zullen blijven zitten na besmetting.

Ik geloof er niks van dat dat soort directe en indirecte medische kosten even 20% van het BBP zouden kosten. En qua mensenlevens zou het niet meer zijn dan in een stevige veldslag tijdens een oorlog. Dat is een prijs die we bereid moeten zijn te betalen.
pi_192696476
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom laten we die bejaarden dan wel nog iedere maand een torenhoge zorgkostenpremie betalen?
Die betalen we grotendeels als samenleving dus waar heb je het over.
pi_192696494
quote:

[..]

Hey maar iets anders. Nederland is een exporterend land. Hoe gaat het met de landen waar wij goederen naar exporteren? Die moeten wel hetzelfde ouderen-zijn-collateral-damage-tactiek uitvoeren anders bereiken we nog steeds weinig

.
Hoeveel veiligheid en leven hebben die mensen al gehad? Vanwege de economie die fors is gegroeid?

Dat wordt nu afgenomen van jongere generaties, waarom vind jij ouderen meer waard dan jongere generaties?

En in the end is economie ook gezondheid en mensenlevens. Dus dat praatje over "geld boven mensenlevens stellen" gaat ook nergens over.
pi_192696497
Mensen lijken te denken dat bij een langdurige lockdown het vredige leven gewoon doorgaat.

Dat lijkt uitsluitend gebaseerd op wat men gewend is/de norm. Maar die bestaat dan niet meer.

Hoelang denken mensen de huidige lockdown door te kunnen rollen?
  zondag 19 april 2020 @ 11:09:44 #82
61660 Lariekoek
pi_192696498
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het gaat ook alleen maar over nutteloze bejaarden die nu eigenhandig de economie de nek omdraaien door een beetje de risicogroep uit te hangen... :'(
Nee.
Het zou ook fijn zijn om eens verder te kijken dan je neus lang is en je niet blind te staren op alleen de gevolgen van corona De reguliere zorg ligt nu ook op zijn gat omdat er vol wordt ingezet op corona. Ook leuk voor bijvoorbeeld een vrouw waarbij net borstkanker is geconstateerd waar nu niks aan gedaan kan worden omdat corona.

En zo kun je nog talloze voorbeelden bedenken dat de slachtoffers van de maatregelen. niet alleen op de IC liggen.
pi_192696507
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat dat soort directe en indirecte medische kosten even 20% van het BBP zouden kosten. En qua mensenlevens zou het niet meer zijn dan in een stevige veldslag tijdens een oorlog. Dat is een prijs die we bereid moeten zijn te betalen.
De schade door het virus te beheersen is groter dan dat alles de vrije loop krijgt?

Heb jij al een vakantie geboekt, nieuwe badkamer uitgezocht en auto gekocht? Want dat kan nu nog steeds en is goed voor de economie
pi_192696520
quote:

[..]

.
Wat een nutteloze bijdrage van jou zeg.
Hoe verkleint het de veiligheid van oudere mensen als we die gericht thuis zouden laten blijven ipv de bevolking als geheel? Waar zeg ik dat die mensen niks waard zijn? Mijn buurman springt in de sloot, dus zou het volgens jou onzinnig zijn om er niet achteraan te springen.

Waarom wil jij jongere mensen zelfmoord laten plegen? Hebben die mensen geen waarde voor jou? Denk je dat het zin heeft om zo te praten tegen mensen?
pi_192696524
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die betalen we grotendeels als samenleving dus waar heb je het over.
Daar zijn we dan ook een samenleving voor...
pi_192696527
quote:

Hoe beïnvloed je de grootte van die groep mensen dan? Want 1.5 jaar stilstaan > aantal mensen dat moet revalideren.
  zondag 19 april 2020 @ 11:14:55 #87
61660 Lariekoek
pi_192696546
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wauw echt!? :o

Misschien ervaar je dit als schokkend, ik zal het in een spoiler voor je zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk even, zonder emotie, over welk percentage het hier gaat. Gewoon even rationeel denken.

Nog een schokkende mededeling:
SPOILER
  zondag 19 april 2020 @ 11:15:11 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192696551
quote:

Na een lockdown van anderhalf jaar is er helemaal geen geld meer voor revalidatie of ouderenzorg.
The End Times are wild
pi_192696560
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2020 11:05 schreef nostra het volgende:
Het is natuurlijk geen binaire keuze tussen wel een lockdown of helemaal geen lockdown. Dat er nagedacht moet gaan worden over welke teugels wanneer gevierd kunnen gaan worden en dat er heel snel iets van vieren moet gaan gebeuren, lijkt me vrij evident. Het is totaal ondenkbaar om deze maatregelen tot zeg eind 2020 in stand te houden, net als dat het totaal ondenkbaar is dat we morgen weer op een festival staan. En ja, daar hoort ook een acceptatie bij dat dit virus nu eenmaal levens gaat kosten.
Dit dus. En ja, een brede maatschappelijke discussie (waar dus ook andere partijen dan alleen maar medici aan tafel zitten) is gewoon noodzakelijk.
pi_192696568
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:09 schreef Rockefellow het volgende:
Mensen lijken te denken dat bij een langdurige lockdown het vredige leven gewoon doorgaat.

Dat lijkt uitsluitend gebaseerd op wat men gewend is/de norm. Maar die bestaat dan niet meer.

Hoelang denken mensen de huidige lockdown door te kunnen rollen?
Er is helemaal geen sprake van een lockdown...
pi_192696573
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoeveel veiligheid en leven hebben die mensen al gehad? Vanwege de economie die fors is gegroeid?

Dat wordt nu afgenomen van jongere generaties, waarom vind jij ouderen meer waard dan jongere generaties?

En in the end is economie ook gezondheid en mensenlevens. Dus dat praatje over "geld boven mensenlevens stellen" gaat ook nergens over.
Ik vind die andere generatie net niet meer waard. Dat maak jij er van omdat jij vind dat ouderen aan hun lot overgelaten moeten worden.

Hier in Nederland kan nog heel veel alleen scholen, evenementen en horeca is gesloten. Ik geloof er niet in dat de Nederlanders economie keihard gaat lopen als die maatregelen (basisscholen, horeca en evenementen) teruggedraaid worden. Ik sta open voor een andere mening

Die eerste alinea, ik hoop dat ik daar geen hol van begrijp. Als er meer veiligheid en leven ofzoiets bereikt is, dan hebben die ouderen dat net helemaal zelf gedaan en niet wij want toen waren wij nog zaadcellen
  zondag 19 april 2020 @ 11:17:45 #92
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192696585
De hele discussie doet me aan deze film denken;

Daarnaast, wie bepaalt de mate van loslaten van regels? Wie heeft daartoe het morele recht?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_192696598
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 11:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als nagenoeg iedereen besmetting oploopt. Hoe wil je dan mensen in verpleeg- en verzorgingstehuizen beschermen? De mensen die daar werken, worden ziek. Die besmetten weer anderen mensen, zoals die ouderen die zij elke dag verzorgen. Die huizen hebben al geprobeerd om het virus, wat toen kleinschalig in Nederland aanwezig was, buiten de deur te houden en dat is zelfs niet gelukt.

Dus hoe gaan we ouderen beschermen, als nagenoeg de hele bevolking besmetting gaat oplopen?

Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag.
De mensen die daar werken worden nu ook ziek, heb je het nieuws niet gevolgd? Zolang we die mensen daar niet goed isoleren blijf je dit houden, 1.5 jaar is dan veel te lang om de ziekte buiten de deuren te houden, linksom of rechtsom, marginale baten zijn dus 0 als je dat probeert af te remmen want de dood komt alsnog gewoon binnen.... Goed isoleren kunnen we niet, dat is de hele reden dat jongere mensen ook mee moeten doen met het vertragen van het aantal besmettingen, want men is gewoon bang dat die indirect risicogroepen aansteken. Alleen als dit het idee is, dan moet je niet bang zijn om uit te denken hoe de wereld er dan over 1.5 jaar uit ziet en of je dan überhaupt iets hebt gered.

Nee de grote grap is dat je het goed ziet, het virus houden we niet buiten de deur dus we zijn machteloos en proberen het allemaal maar wat te vertragen, maar resulteren over 1.5 jaar op nagenoeg evenveel doden op deze manier. Okay, sommigen zullen gered kunnen worden door een behandeling op de IC dat is waar.

Echter, 1.0 jaar stilstand in de economie gaat zo een puinhoop veroorzaken, je onderschat het probleem daarvan met immense proporties als je nog steeds voor deze maatregelen blijft kiezen.

De exit strategie moet uitgevoerd worden want met de dag worden de economische gevolgen groter.
pi_192696610
Dit is toch diezelfde knakker die via steekpenningen aan de verdenking van witwassen en belastingontduiking wist te ontkomen?

Laat hem maar gewoon z'n mond dicht houden.
pi_192696612
Het virus heeft gewonnen. Zelfs met al onze maatregelen zijn er nog steeds iedere dag doden en ziekenhuis opnames. Hoe denk je dat dat gaat in het najaar, als het virusseizoen weer begint.

De economische, psychologische en fysieke schade is nu merkbaar in een hele hoop gezinnen.
Doe alle oudere, dikke, en zieke mensen in strikte quarantaine, en laat het virus maar los op de rest van de bevolking..
pi_192696625
quote:

[..]

[..]

Gaan we voor de normale griep ook iedereen in lock down gooien? Je hebt geen besef van de consequenties, daar zouden nog veel meer mensen vroegtijdig van sterven.

Er overlijden altijd mensen jonger dan 50, niet meer dan normaal. Als alles wordt losgelaten gaan er evenveel mensen onder de 50 aan stuk die niet tot een risicogroep behoren. Perfect isoleren totdat het vaccin beschikbaar is voor hen is namelijk nagenoeg niet te doen.
pi_192696632
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Veel van die horeca tenten stonden sowieso al op omkiepen; het gros van al die eetcafeetjes is zelfs zonder coronacrisis geen lang leven beschoren.
:')
  zondag 19 april 2020 @ 11:22:48 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192696641

Hier zie je het verband tussen economie en levensverwachting. Wanneer de economie slecht is, is de levensverwachting erg laag. In sommige Afrikaanse landen bijna 30 jaar lager dan in sommige Westerse landen!
Dus om te zeggen: alles in de lockdown om nu wat corona-doden te besparen is niet rationeel. Een bespaard levensjaar kost nu meer dan een miljoen. Maar met dat miljoen kun je in normale omstandigheden veel meer levensjaren redden!
The End Times are wild
pi_192696660
quote:

[..]

[..]

Rutte heeft er 80-90 miljard voor over om die te redden.
pi_192696669
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')