abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192701507
Waar het om gaat is dat je niet eens de huidige maatregelen tegen het licht mag houden. Zodra je het doet wordt je uitgemaakt voor idioot.
pi_192701530
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2020 17:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Toch mensen onder de 40 overleden, mannetje uit Breda wat in coma lag was 16?

Kijk je kunt het bagatelliseren tot je een ons weegt, maar het is geen griepje. En zo moet je het ook niet behandelen. En gelukkig doet men dat ook niet anders waren er veel meer mensen jonger dan 40 jaar op de IC belandt. Krijg je praktijken zoals in Amerika.
Het is wél een fucking griepje voor gezonde jongeren, ook die kan bij jongeren namelijk voor giga schade zorgen. Corona is daarin niet anders. Je moet overheid beleid niet baseren op een individu. (Ja tenzij die builenpest heeft ofzo, dan mag je wel wat grimmiger reageren)

In Amerika zijn er zoveel mensen jonger dan 40 op de IC belandt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 19 april 2020 @ 17:57:34 #78
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_192701594
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is wél een fucking griepje voor gezonde jongeren, ook die kan bij jongeren namelijk voor giga schade zorgen. Corona is daarin niet anders. Je moet overheid beleid niet baseren op een individu. (Ja tenzij die builenpest heeft ofzo, dan mag je wel wat grimmiger reageren)

De overheid bepaalt een strategie o.a. op basis van wat artsen zeggen. Artsen geven aan dat het ook voor jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen dodelijk kan zijn. Dan kun jij héél hard roepen dat het onzin is, maar dat doet er niet erg toe. Het is een gevaarlijke ziekte en jij vindt van niet. Dat is de samenvatting.
Dit, dus.
pi_192701620
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2020 17:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De overheid bepaalt een strategie o.a. op basis van wat artsen zeggen. Artsen geven aan dat het ook voor jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen dodelijk kan zijn. Dan kun jij héél hard roepen dat het onzin is, maar dat doet er niet erg toe. Het is een gevaarlijke ziekte en jij vindt van niet. Dat is de samenvatting.
Het RIVM stelde voor scholen open te houden, Rutte heeft dat gesloten omdat die wens vanuit de samenleving kwam. Cq is geen intelligent beleid wat daar voor heeft gezorgd in die zin.

En ik word hier gezien als totaal idioot als ik zeg dat die scholen asap open moeten. Die initieel niet eens gesloten hadden geworden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 17:59:35 #80
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192701633
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelf jaren terug onder vonden wat een griep ook ernstig kan worden (longontsteking gehad) en ik was begin 20.

Wat ik nu vervelend vind op dit forum op dit moment als je maar 1 woord rept over versoepelen maatregelen wordt je gelijk uitgemaakt voor idioot of moordenaar.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 19 april 2020 @ 17:59:52 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192701640
quote:
13s.gif Op zondag 19 april 2020 17:52 schreef potjecreme het volgende:
Waar het om gaat is dat je niet eens de huidige maatregelen tegen het licht mag houden. Zodra je het doet wordt je uitgemaakt voor idioot.
net als dat je zegt dat stikstof niet door de koeien komt maar door brommers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192701646
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2020 17:57 schreef Buitendam het volgende:
rtsen geven aan dat het ook voor jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen dodelijk kan zijn. Dan kun jij héél hard roepen dat het onzin is, maar dat doet er niet erg toe. Het is een gevaarlijke ziekte en jij vindt van niet. Dat is de samenvatting.
Ja en fietsen kan ook dodelijk zijn? Dat doet er toch niet toe? :')
pi_192701658
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Zelf jaren terug onder vonden wat een griep ook ernstig kan worden (longontsteking gehad) en ik was begin 20.

Wat ik nu vervelend vind op dit forum op dit moment als je maar 1 woord rept over versoepelen maatregelen wordt je gelijk uitgemaakt voor idioot of moordenaar.
Blij dat je nu gezond bent :)
pi_192701692
quote:

[..]

Helaas noemt men een verkoudheid vaak een griep. Van een echte griep word je goed ziek. Zelf drie weken op bed en 5 kilo lichter ( ik was toen 17). Eenmaal beter duurt het even voor je conditie weer op peil is.

Ziek zijn is geen pretje welke ziekte dan ook.
pi_192701706
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het RIVM stelde voor scholen open te houden, Rutte heeft dat gesloten omdat die wens vanuit de samenleving kwam. Cq is geen intelligent beleid wat daar voor heeft gezorgd in die zin.

En ik word hier gezien als totaal idioot als ik zeg dat die scholen asap open moeten. Die initieel niet eens gesloten hadden geworden.
Dus de overheid mag niet luisteren naar de wensen van een groot deel van de Nederlandse bevolking, maar moet wel luisteren naar wat een paar gesjeesde zakenmannetjes vinden?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192701740
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dus de overheid mag niet luisteren naar de wensen van een groot deel van de Nederlandse bevolking, maar moet wel luisteren naar wat een paar gesjeesde zakenmannetjes vinden?
De overheid moet het landsbelang dienen.
Rutte is nu populist aan het spelen.

Komt overigens ook gewoon door een falende informatie voorziening, mensen worden bang gemaakt / willen graag bang zijn, weet ik veel, ik vind de hele sfeer verrekte irrationeel.
pi_192701801
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Helaas noemt men een verkoudheid vaak een griep. Van een echte griep word je goed ziek. Zelf drie weken op bed en 5 kilo lichter ( ik was toen 17). Eenmaal beter duurt het even voor je conditie weer op peil is.

Ziek zijn is geen pretje welke ziekte dan ook.
Griep is geen pretje. Echter ligt het sterftecijfer van corona wel vele malen hoger dan bij gewone griep.
pi_192701807
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

De overheid moet het landsbelang dienen.
Rutte is nu populist aan het spelen.
Rutte is zeker niet mijn favoriete politicus en bepaalt het Nederlandse Coronabeleid ook amper, hij mag het hooguit presenteren tijdens de persconferenties.

Het Nederlandse beleid komt ook niet eens in de buurt van een lockdown, veel losser zouden de maatregelen niet kunnen zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192701820
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Griep is geen pretje. Echter ligt het sterftecijfer van corona wel vele malen hoger dan bij gewone griep.
Ook mede omdat kwetsbare mensen een griepprik krijgen elk jaar. Anders had het wellicht wel vergelijkbaar geweest.
  zondag 19 april 2020 @ 18:12:59 #90
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192701865
Ok meneer de vastgoedmagnaat.
pi_192701990
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Rutte is zeker niet mijn favoriete politicus en bepaalt het Nederlandse Coronabeleid ook amper, hij mag het hooguit presenteren tijdens de persconferenties.

Het Nederlandse beleid komt ook niet eens in de buurt van een lockdown, veel losser zouden de maatregelen niet kunnen zijn.
Scholen open, middelbaar open, universiteiten open, risicogroepen afzonderen en beter ondersteunen in hun zelfisolatie. Verspreiders van het virus (zorg) de equipment geven dat ze niet meer mensen besmetten.

Dat moet allemaal asap. Thuiswerken is verder prima hoor en wat meer binnen zitten en wat minder mensen zien kan ook wel even volgehouden worden. Maar ook niet te lang. Je moet niet van mensen verlangen dat ze 1.5 jaar van hun leven ff weggooien terwijl ze zelf praktisch niet in een risicogroep zitten.
  zondag 19 april 2020 @ 18:25:29 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192702031
quote:

[..]

Ja. En die mensen lezen je argumenten niet eens. Ernstig geval van groupthink
The End Times are wild
pi_192702146
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. En die mensen lezen je argumenten niet eens. Ernstig geval van groupthink
De bevolking komt in opstand tegen figuren die moedwillig het virus blijven verspreidden.
Dat is niet meer dan logisch.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 19 april 2020 @ 18:43:28 #94
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192702297
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 17:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is totale bullshit en dat weet je zelf ook als je wat langer nadenkt.
Onderbouw het zou ik zeggen. Waarom zou het hier anders zijn zonder maatregelen?
  zondag 19 april 2020 @ 18:44:52 #95
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192702318
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Scholen open, middelbaar open, universiteiten open, risicogroepen afzonderen en beter ondersteunen in hun zelfisolatie. Verspreiders van het virus (zorg) de equipment geven dat ze niet meer mensen besmetten.

Dat moet allemaal asap. Thuiswerken is verder prima hoor en wat meer binnen zitten en wat minder mensen zien kan ook wel even volgehouden worden. Maar ook niet te lang. Je moet niet van mensen verlangen dat ze 1.5 jaar van hun leven ff weggooien terwijl ze zelf praktisch niet in een risicogroep zitten.
Waarom? Wat maakt jouw belangen groter dan die van anderen?

Waarom ben je nu al aan het janken over 1,5 jaar?
pi_192702401
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 18:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat is niet mijn belang dat is het belang van de maatschappij.
pi_192702409
quote:

[..]

Kans is bijna 0 dat je sterft als je jong en gezond bent.
Geholpen worden op een IC word je ook, ook als ze triage doen voor Corona patiënten.

Als je 80+ bent en in slechte gezondheid zijn je kansen dan wel heel benauwd ja.
  zondag 19 april 2020 @ 18:55:05 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192702460
quote:

[..]

Waarom zou het leven rekken van een 80-jarige belangrijker zijn dan onderwijs voor een kind? Dat kind heeft de toekomst. Nu worden we geterroriseerd door de belangen van obese bejaarden.
The End Times are wild
pi_192702518
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zou het leven rekken van een 80-jarige belangrijker zijn dan onderwijs voor een kind? Dat kind heeft de toekomst. Nu worden we geterroriseerd door de belangen van obese bejaarden.
Nee. Het is je al vaak uitgelegd. We houden nu het zorgsysteem overeind. Zodat er geen mensen, met perspectief, geweigerd hoeven worden.
pi_192702525
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 19:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee. Het is je al vaak uitgelegd. We houden nu het zorgsysteem overeind. Zodat er geen mensen, met perspectief, geweigerd hoeven worden.
Het is verspilde moeite. Deze discussie voeren we nu volgens mij al 4 weken met LXIV.

Hij stapt heel makkelijk over de punten heen waar het om gaat en blijft maar hameren op "wat obese bejaarden".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')