Het is wél een fucking griepje voor gezonde jongeren, ook die kan bij jongeren namelijk voor giga schade zorgen. Corona is daarin niet anders. Je moet overheid beleid niet baseren op een individu. (Ja tenzij die builenpest heeft ofzo, dan mag je wel wat grimmiger reageren)quote:Op zondag 19 april 2020 17:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toch mensen onder de 40 overleden, mannetje uit Breda wat in coma lag was 16?
Kijk je kunt het bagatelliseren tot je een ons weegt, maar het is geen griepje. En zo moet je het ook niet behandelen. En gelukkig doet men dat ook niet anders waren er veel meer mensen jonger dan 40 jaar op de IC belandt. Krijg je praktijken zoals in Amerika.
De overheid bepaalt een strategie o.a. op basis van wat artsen zeggen. Artsen geven aan dat het ook voor jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen dodelijk kan zijn. Dan kun jij héél hard roepen dat het onzin is, maar dat doet er niet erg toe. Het is een gevaarlijke ziekte en jij vindt van niet. Dat is de samenvatting.quote:Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is wél een fucking griepje voor gezonde jongeren, ook die kan bij jongeren namelijk voor giga schade zorgen. Corona is daarin niet anders. Je moet overheid beleid niet baseren op een individu. (Ja tenzij die builenpest heeft ofzo, dan mag je wel wat grimmiger reageren)
In Amerika zijn er zoveel mensen jonger dan 40 op de IC belandt?
Het RIVM stelde voor scholen open te houden, Rutte heeft dat gesloten omdat die wens vanuit de samenleving kwam. Cq is geen intelligent beleid wat daar voor heeft gezorgd in die zin.quote:Op zondag 19 april 2020 17:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De overheid bepaalt een strategie o.a. op basis van wat artsen zeggen. Artsen geven aan dat het ook voor jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen dodelijk kan zijn. Dan kun jij héél hard roepen dat het onzin is, maar dat doet er niet erg toe. Het is een gevaarlijke ziekte en jij vindt van niet. Dat is de samenvatting.
Zelf jaren terug onder vonden wat een griep ook ernstig kan worden (longontsteking gehad) en ik was begin 20.quote:Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is wél een fucking griepje voor gezonde jongeren, ook die kan bij jongeren namelijk voor giga schade zorgen. Corona is daarin niet anders. Je moet overheid beleid niet baseren op een individu. (Ja tenzij die builenpest heeft ofzo, dan mag je wel wat grimmiger reageren)
In Amerika zijn er zoveel mensen jonger dan 40 op de IC belandt?
net als dat je zegt dat stikstof niet door de koeien komt maar door brommersquote:Op zondag 19 april 2020 17:52 schreef potjecreme het volgende:
Waar het om gaat is dat je niet eens de huidige maatregelen tegen het licht mag houden. Zodra je het doet wordt je uitgemaakt voor idioot.
Ja en fietsen kan ook dodelijk zijn? Dat doet er toch niet toe?quote:Op zondag 19 april 2020 17:57 schreef Buitendam het volgende:
rtsen geven aan dat het ook voor jongeren zonder onderliggende gezondheidsproblemen dodelijk kan zijn. Dan kun jij héél hard roepen dat het onzin is, maar dat doet er niet erg toe. Het is een gevaarlijke ziekte en jij vindt van niet. Dat is de samenvatting.
Blij dat je nu gezond bentquote:Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zelf jaren terug onder vonden wat een griep ook ernstig kan worden (longontsteking gehad) en ik was begin 20.
Wat ik nu vervelend vind op dit forum op dit moment als je maar 1 woord rept over versoepelen maatregelen wordt je gelijk uitgemaakt voor idioot of moordenaar.
Helaas noemt men een verkoudheid vaak een griep. Van een echte griep word je goed ziek. Zelf drie weken op bed en 5 kilo lichter ( ik was toen 17). Eenmaal beter duurt het even voor je conditie weer op peil is.quote:Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zelf jaren terug onder vonden wat een griep ook ernstig kan worden (longontsteking gehad) en ik was begin 20.
Wat ik nu vervelend vind op dit forum op dit moment als je maar 1 woord rept over versoepelen maatregelen wordt je gelijk uitgemaakt voor idioot of moordenaar.
Dus de overheid mag niet luisteren naar de wensen van een groot deel van de Nederlandse bevolking, maar moet wel luisteren naar wat een paar gesjeesde zakenmannetjes vinden?quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het RIVM stelde voor scholen open te houden, Rutte heeft dat gesloten omdat die wens vanuit de samenleving kwam. Cq is geen intelligent beleid wat daar voor heeft gezorgd in die zin.
En ik word hier gezien als totaal idioot als ik zeg dat die scholen asap open moeten. Die initieel niet eens gesloten hadden geworden.
De overheid moet het landsbelang dienen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dus de overheid mag niet luisteren naar de wensen van een groot deel van de Nederlandse bevolking, maar moet wel luisteren naar wat een paar gesjeesde zakenmannetjes vinden?
Griep is geen pretje. Echter ligt het sterftecijfer van corona wel vele malen hoger dan bij gewone griep.quote:Op zondag 19 april 2020 18:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Helaas noemt men een verkoudheid vaak een griep. Van een echte griep word je goed ziek. Zelf drie weken op bed en 5 kilo lichter ( ik was toen 17). Eenmaal beter duurt het even voor je conditie weer op peil is.
Ziek zijn is geen pretje welke ziekte dan ook.
Rutte is zeker niet mijn favoriete politicus en bepaalt het Nederlandse Coronabeleid ook amper, hij mag het hooguit presenteren tijdens de persconferenties.quote:Op zondag 19 april 2020 18:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De overheid moet het landsbelang dienen.
Rutte is nu populist aan het spelen.
Ook mede omdat kwetsbare mensen een griepprik krijgen elk jaar. Anders had het wellicht wel vergelijkbaar geweest.quote:Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Griep is geen pretje. Echter ligt het sterftecijfer van corona wel vele malen hoger dan bij gewone griep.
Scholen open, middelbaar open, universiteiten open, risicogroepen afzonderen en beter ondersteunen in hun zelfisolatie. Verspreiders van het virus (zorg) de equipment geven dat ze niet meer mensen besmetten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Rutte is zeker niet mijn favoriete politicus en bepaalt het Nederlandse Coronabeleid ook amper, hij mag het hooguit presenteren tijdens de persconferenties.
Het Nederlandse beleid komt ook niet eens in de buurt van een lockdown, veel losser zouden de maatregelen niet kunnen zijn.
Ja. En die mensen lezen je argumenten niet eens. Ernstig geval van groupthinkquote:Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De bevolking komt in opstand tegen figuren die moedwillig het virus blijven verspreidden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. En die mensen lezen je argumenten niet eens. Ernstig geval van groupthink
Onderbouw het zou ik zeggen. Waarom zou het hier anders zijn zonder maatregelen?quote:Op zondag 19 april 2020 17:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is totale bullshit en dat weet je zelf ook als je wat langer nadenkt.
Waarom? Wat maakt jouw belangen groter dan die van anderen?quote:Op zondag 19 april 2020 18:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen open, middelbaar open, universiteiten open, risicogroepen afzonderen en beter ondersteunen in hun zelfisolatie. Verspreiders van het virus (zorg) de equipment geven dat ze niet meer mensen besmetten.
Dat moet allemaal asap. Thuiswerken is verder prima hoor en wat meer binnen zitten en wat minder mensen zien kan ook wel even volgehouden worden. Maar ook niet te lang. Je moet niet van mensen verlangen dat ze 1.5 jaar van hun leven ff weggooien terwijl ze zelf praktisch niet in een risicogroep zitten.
Dat is niet mijn belang dat is het belang van de maatschappij.quote:Op zondag 19 april 2020 18:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom? Wat maakt jouw belangen groter dan die van anderen?
Waarom ben je nu al aan het janken over 1,5 jaar?
Kans is bijna 0 dat je sterft als je jong en gezond bent.quote:Op zondag 19 april 2020 18:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zou het leven rekken van een 80-jarige belangrijker zijn dan onderwijs voor een kind? Dat kind heeft de toekomst. Nu worden we geterroriseerd door de belangen van obese bejaarden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee. Het is je al vaak uitgelegd. We houden nu het zorgsysteem overeind. Zodat er geen mensen, met perspectief, geweigerd hoeven worden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou het leven rekken van een 80-jarige belangrijker zijn dan onderwijs voor een kind? Dat kind heeft de toekomst. Nu worden we geterroriseerd door de belangen van obese bejaarden.
Het is verspilde moeite. Deze discussie voeren we nu volgens mij al 4 weken met LXIV.quote:Op zondag 19 april 2020 19:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee. Het is je al vaak uitgelegd. We houden nu het zorgsysteem overeind. Zodat er geen mensen, met perspectief, geweigerd hoeven worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |