abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2020 @ 12:52:51 #1
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192697755

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
  zondag 19 april 2020 @ 12:53:11 #2
367178 Daarnaast
pi_192697762
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 12:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Volg jij het?
Ja, zeer amateuristisch tot nu toe. Ik heb geen vertrouwen in dat er ooit een app gaat komen.
pi_192697795
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:33 schreef -river- het volgende:
Ik lees hier en daar dat steeds meer mensen hun ouders in huis nemen omdat het kut is in het zorgcentra nu, zouden jullie dat ook doen?
Als ik 1 ouder zou hebben wel ja. Daarna ga ik op FOK! klagen dat het vies zwaar is en gaat iedereen daarvan over de jank want ik wilde toch zelf ouders!
Go hard or go home
  zondag 19 april 2020 @ 12:56:25 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192697804
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ja, zeer amateuristisch tot nu toe. Ik heb geen vertrouwen in dat er ooit een app gaat komen.
Ik las dat ze in Duitsland al een app gebruiken. Ik weet verder niet hoe die specifiek werkt, maar ik gok dat die - gelet op de reputatie van Duitsland op dat gebied - wel aan de privacyvoorwaarden voldoet. Waarom is dit sowieso geen EU-effort? Ik las wel dat die een lijst eisen aan 'corona-apps' hadden opgesteld.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 19 april 2020 @ 12:57:51 #5
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192697827
quote:
Horecabazen starten campagne tegen hulpmaatregel

Een petitie en een advertentiecampagne moeten het kabinet er toe bewegen dat er een beter hulppakket voor de horeca komt. De petitie is al vele duizenden keren getekend, de advertentie verschijnt paginagroot om de dag in het Financiële Dagblad.

De actie is bedacht en betaald door Khalid Oubaha en Laurens Meyer, die samen opgeteld tientallen zaken bezitten in onder meer Nijmegen, Arnhem, Rhenen, Tiel, Breda, Enschede, Groningen en Delft.

Ze ergeren zich aan de opstelling aan minister Wouter Koolmees van sociale zaken, die bij voortduring roept dat de horecazaken 90 procent van de loonkosten terug kunnen krijgen. ,,Dat is gewoon niet waar’’, stelt Oubaha, die uitgerekend heeft dat de vergoeding veel lager uitvalt als rekening wordt gehouden met de werkelijke loonkosten en de korting die de bedrijven krijgen omdat ze in maart toch nog wat omzet hebben gedraaid.

‘Enige uitzicht verdrinking’
Ze zijn boos dat de werktijdverkorting ‘waarbij ondernemers 0 kosten hebben en welke al bestaat sinds de eerste wereldoorlog', met terugwerkende kracht is afgeschaft. Ook zijn ze er van overtuigd dat geen enkele horecaonderneming zich kan permitteren de capaciteit terug te schroeven om aan de anderhalvemeterregel te voldoen.

‘De 1,5 meter economie is als watertrappelen met als enig uitzicht verdrinking. De één wat sneller dan de ander maar uiteindelijk leidt het tot massale faillissementen', zo luidt de petitie die zondagmiddag al door meer dan 5000 mensen is ondertekend.

De Tweede Kamer heeft afgelopen week de minister al opgedragen om voor seizoensbedrijven als de horeca aanvullende hulpmaatregelen te nemen. Oubaha zegt net zo lang campagne te zullen voeren tot er onder meer een noodfonds komt voor horecaondernemers. ,,We geven niet op.’’
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192697834
Je kunt met zoveel apps komen als je wilt, echter zolang je nog steeds maar 4000 testen per dag doet, en dan vooral op mensen die toch al ziek zijn, dan heeft het weinig zin. Daarnaast moet ik nog maar zien of die app slim genoeg is om ook daadwerkelijk risicovol contact te analyseren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192697862
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Caland het volgende:
petitie bedoel ik.
Waar staat meer info hierover?
  zondag 19 april 2020 @ 13:00:55 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192697866
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:00 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Waar staat meer info hierover?
De gelderlander, of bedoel je de petitie?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 19 april 2020 @ 13:01:08 #9
1986 Jane
pi_192697869
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
Je kunt met zoveel apps komen als je wilt, echter zolang je nog steeds maar 4000 testen per dag doet, en dan vooral op mensen die toch al ziek zijn, dan heeft het weinig zin. Daarnaast moet ik nog maar zien of die app slim genoeg is om ook daadwerkelijk risicovol contact te analyseren.
Tja, eens. Zonder zeer laagdrempelig testen heeft het allemaal niet veel zin. Dan blijven die strenge maatregelen sowieso nodig totdat er een vaccin is en minstens de helft van de mensen ingeent.
  zondag 19 april 2020 @ 13:01:17 #10
367178 Daarnaast
pi_192697874
quote:
Ik heb zelf veel gewerkt met bluetooth en op basis van rssi kan je denk ik wel heel ver komen. Er zitten wel beperkingen aan. Het is bijvoorbeeld zwaar onderhevig aan interferentie.
pi_192697885
quote:
Dit inderdaad. Want kan een app zien dat er bijv iets van een plastic ding tussen mij en de besmette persoon zit, zoals de supermarkt? En als de helft van NL de app wel gebruikt en de andere helft niet, dan wek je alleen maar meer schijnveiligheid. Plus: testen. Maar dat moest sowieso veel meer.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 19 april 2020 @ 13:02:04 #12
367178 Daarnaast
pi_192697888
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 12:56 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik las dat ze in Duitsland al een app gebruiken. Ik weet verder niet hoe die specifiek werkt, maar ik gok dat die - gelet op de reputatie van Duitsland op dat gebied - wel aan de privacyvoorwaarden voldoet. Waarom is dit sowieso geen EU-effort? Ik las wel dat die een lijst eisen aan 'corona-apps' hadden opgesteld.
Ik las dat ze in Duitsland pas ergens in mei beginnen met het gebruiken van een app. Maar ben wel benieuwd wat zij bedacht hebben idd.
pi_192697892
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:00 schreef Caland het volgende:

[..]

De gelderlander, of bedoel je de petitie?
de petitie idd, thanks
pi_192697895
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Chanel5 op 19-04-2020 13:03:14 ]
pi_192697896
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:01 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ik heb zelf veel gewerkt met bluetooth en op basis van rssi kan je denk ik wel heel ver komen. Er zitten wel beperkingen aan. Het is bijvoorbeeld zwaar onderhevig aan interferentie.
Ja dat vroeg ik me dus af, is het op drukkere plekken wel te behappen? Gaat dat snel genoeg?
Ik kan me ook voorstellen dat dit een behoorlijke batterij vreter is.
  zondag 19 april 2020 @ 13:02:47 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192697897
quote:
1 goeie app zou al heel wat zijn maar voorlopig is het allemaal shit
  zondag 19 april 2020 @ 13:03:26 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192697906
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:02 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

de petitie idd, thanks
www.horecazorg.nl
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192697917
quote:

[..]

quote:
Als wij nu mondkapjes zouden dragen, heeft dat geen zin", zei Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding bij het RIVM, afgelopen woensdag in reactie op vragen van Lodewijk Asscher (PvdA). "Wij zitten op een afstand waar druppels (die het virus verspreiden, red.) niet komen. En mondkapjes bieden geen bescherming. Dat was het standpunt en is het nog steeds
Nutteloos dus. Nog los van het schijnveiligheid verhaal.

Laten we eerlijk zijn. 1. Rivm adviseert tegen mondkapjes omdat er een tekort aan is maar gooit een lulverhaal eruit dat het daarom geen bescherming biedt.
Zodra we het massaal hebben werkt het ineens wel beter dan 1,5 meter.
2. 1,5 meter werkt ook beperkt en is geen garantie op niet besmet raken
3. Je moet mondkapjes gebruiken wil je de samenleving weer leefbaar maken en veel dingen opstarten.

Eens?
  zondag 19 april 2020 @ 13:04:40 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192697927
Nog steeds 8 gevallen hier in de stad. Gisteren de eerste dode gevallen.

Een 74-jarige vrouw met

- Diabetes
- COPD
- Hoge bloeddruk
- Hartproblemen

Dat die toch nog aan de ventilator is gelegd :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 19 april 2020 @ 13:05:10 #20
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192697935
quote:
Dat is haast niet te doen lijkt mij. Als mijn buurman ziek is en ik heb geen contact met hem dan lijkt het op die app toch of ik bij hem in de buurt ben.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 19 april 2020 @ 13:05:16 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192697936
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

Nope. Dat zegt hij niet. Ze hebben alleen nauwelijks effect als er genoeg afstand wordt gehouden :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192697955
Het is ook een beetje de ver-apping van de samenleving, men wil geen gezond verstand meer gebruiken, men hoopt dat een app een probleem oplost, ik hoorde laatst dat er zelfs een app is die de progress van je peuter bij houd en je waarschuwt voor gedrag dat gaat komen. :')
  zondag 19 april 2020 @ 13:09:55 #23
367178 Daarnaast
pi_192697986
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dat vroeg ik me dus af, is het op drukkere plekken wel te behappen? Gaat dat snel genoeg?
Ik kan me ook voorstellen dat dit een behoorlijke batterij vreter is.
Het probleem is vooral dat de hoeveelheid interferentie erg verschilt afhankelijk van waar je bent. Op kantoor krijg ik bijvoorbeeld hele andere metingen dan thuis. Dat zorgt ervoor dat er in het bepalen van de afstand een foutmarge kan zitten van +- een meter. Wat ook een probleem kan zijn is dat verschillende smartphones verschillende bluetooth modules gebruiken en dus ook hele andere metingen kunnen geven naar mijn ervaring. Sommige modules werken ook trager waardoor je kan missen dat je in de buurt bent geweest van een besmetting. De apps moeten rekening houden met al deze limitaties.

Batterijverbruik viel mee naar mijn ervaring. Ik merkte daar nauwelijks verschil in. Die bluetooth modules zijn tegenwoordig echt heel zuinig. Je hebt nu bijvoorbeeld ook bluetooth beacons die jaren kunnen blijven werken op een knoopcel.
  zondag 19 april 2020 @ 13:10:53 #24
1986 Jane
pi_192698000
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:07 schreef raptorix het volgende:
Het is ook een beetje de ver-apping van de samenleving, men wil geen gezond verstand meer gebruiken, men hoopt dat een app een probleem oplost, ik hoorde laatst dat er zelfs een app is die de progress van je peuter bij houd en je waarschuwt voor gedrag dat gaat komen. :')
Ik vind die trend ook vreselijk en ik ben zelf nota bene programmeur. :') (niet van apps, btw)

Onze app moet in feite het personeelsgebrek bij de GGD gaan oplossen, als ik het goed begrepen heb. Die kunnen niet al het contactonderzoek aan dat nodig is (naast het testen) om de uitbraak onder controle te krijgen.
  zondag 19 april 2020 @ 13:10:58 #25
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698002
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

Laten we eerlijk zijn. 1. Rivm adviseert tegen mondkapjes omdat er een tekort aan is maar gooit een lulverhaal eruit dat het daarom geen bescherming biedt.
Zodra we het massaal hebben werkt het ineens wel beter dan 1,5 meter.
2. 1,5 meter werkt ook beperkt en is geen garantie op niet besmet raken
3. Je moet mondkapjes gebruiken wil je de samenleving weer leefbaar maken en veel dingen opstarten.

Eens?
Je bent mij net voor, ik had zojuist een screenshot van hetzelfde artikel gemaakt om hier te plaatsen.

Ze hebben letterlijk gezegd dat mondkapjes GEEN bescherming bieden.

Het is ook gewoon tenenkrommend hoe het RIVM zich eruit probeert te praten als er vragen komen over mondkapjes. Echt zeer gênant.
Ben benieuwd met welk lulverhaal ze gaan komen als hier de voorraden zijn aangevuld
pi_192698006
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:07 schreef raptorix het volgende:
ja, er is voor alles een app. Je hersenen kun je ook wel in de prullenbak gooien. Heb je niet nodig.

pi_192698015
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:09 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de hoeveelheid interferentie erg verschilt afhankelijk van waar je bent. Op kantoor krijg ik bijvoorbeeld hele andere metingen dan thuis. Dat zorgt ervoor dat er in het bepalen van de afstand een foutmarge kan zitten van +- een meter. Wat ook een probleem kan zijn is dat verschillende smartphones verschillende bluetooth modules gebruiken en dus ook hele andere metingen kunnen geven naar mijn ervaring. Sommige modules werken ook trager waardoor je kan missen dat je in de buurt bent geweest van een besmetting. De apps moeten rekening houden met al deze limitaties.

Batterijverbruik viel mee naar mijn ervaring. Ik merkte daar nauwelijks verschil in. Die bluetooth modules zijn tegenwoordig echt heel zuinig. Je hebt nu bijvoorbeeld ook bluetooth beacons die jaren kunnen blijven werken op een knoopcel.
Ah thx, ik zat zelf ook al wat dingen te lezen, wat ik wel zag (correct me if I am wrong), dat op kortere afstanden tot 3 meter, de nauwkeurigheid relatief hoog is. Heb je daar ook meer last van interferentie?
  zondag 19 april 2020 @ 13:12:18 #28
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192698020
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:10 schreef Markesh het volgende:

[..]

Gaarne een bron voor dit lulverhaal :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192698029
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 13:10 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik vind die trend ook vreselijk en ik ben zelf nota bene programmeur. :') (niet van apps, btw)

Onze app moet in feite het personeelsgebrek bij de GGD gaan oplossen, als ik het goed begrepen heb. Die kunnen niet al het contactonderzoek aan dat nodig is (naast het testen) om de uitbraak onder controle te krijgen.
Same here, al schrijf ik niet heel veel code meer, meer in de wolken bezig :+
Ik weet niet het percentage, maar wel dat er ook enorm veel mensen zijn die helemaal geen data abonnement hebben.
  zondag 19 april 2020 @ 13:15:17 #30
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698051
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Gaarne een bron voor dit lulverhaal :)
Je bent toch niet blind of wel? Screenshot is geplaatst afkomstig van nu.nl

Maar nogmaals
pi_192698059
quote:

[..]

Je bent mij net voor, ik had zojuist een screenshot van hetzelfde artikel gemaakt om hier te plaatsen.

Het is ook gewoon tenenkrommend hoe het RIVM zich eruit probeert te praten als er vragen komen over mondkapjes. Echt zeer gênant.
Ben benieuwd met welk lulverhaal ze gaan komen als hier de voorraden zijn aangevuld
Wat vooral bij het RIVM fout gaat is de communicatie, ze zeggen eigenlijk elke keer iets anders dan ze bedoelen, bij de mondkapjes bedoelen ze te zeggen: Het helpt je niet tegen besmetting.
Wat natuurlijk wel helpt is tegen verspreiding, maar dat laten ze dan weer in het vage.

Daarnaast doen ze sommige uitspraken veel te stellig, zeker in de beginfase, o.a. met betrekking tot de verspreiding voor kinderen, daar is volgens mij zelfs nu internationaal geen zekerheid over.
  zondag 19 april 2020 @ 13:16:09 #32
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192698061
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:15 schreef Markesh het volgende:

[..]

Maar nogmaals [ afbeelding ]
Nee hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 19 april 2020 @ 13:16:31 #33
367178 Daarnaast
pi_192698065
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah thx, ik zat zelf ook al wat dingen te lezen, wat ik wel zag (correct me if I am wrong), dat op kortere afstanden tot 3 meter, de nauwkeurigheid relatief hoog is. Heb je daar ook meer last van interferentie?
De vraag is wat je verstaat onder hoge nauwkeurigheid. Je kan niet op cm of tientallen centimeters nauwkeurig de afstand bepalen tussen twee smartphones. Ook niet binnen drie meter. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld bepalen of een smartphone zich binnen een straal van 2 meter van een andere smartphone bevindt. Dan kan het alsnog zijn dat de afstand dan in praktijk 2,3 meter is en niet 2 meter. Maar de vraag is of dat een probleem is? Het hoeft denk ik ook niet op cm nauwkeurig te zijn voor deze toepassing.
pi_192698077
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:16 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee hoor.
Klopt hij zegt: bied geen bescherming. De vraag was niet of mondkapjes helpen tegen de verspreiding van het virus.
pi_192698080
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:15 schreef Markesh het volgende:

[..]

Maar nogmaals [ afbeelding ]
Daar wordt bedoeld dat mondkapjes op 1,5 meter geen (extra) bescherming bieden.
pi_192698089
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:16 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

De vraag is wat je verstaat onder hoge nauwkeurigheid. Je kan niet op cm of tientallen centimeters nauwkeurig de afstand bepalen tussen twee smartphones. Ook niet binnen drie meter. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld bepalen of een smartphone zich binnen een straal van 2 meter van een andere smartphone bevindt. Dan kan het alsnog zijn dat de afstand dan in praktijk 2,3 meter is en niet 2 meter. Maar de vraag is of dat een probleem is? Het hoeft denk ik ook niet op cm nauwkeurig te zijn voor deze toepassing.
Ah helder, in die zin lijkt het dan nog wel te doen. Zeker als je ook gaat bijhouden hoe lang je dan binnen die straal bent.
  zondag 19 april 2020 @ 13:18:21 #37
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192698090
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:17 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Daar staat dat mondkapjes op 1,5 meter geen (extra) bescherming bieden.
Precies. Begrijpend lezen blijkt voor sommigen hier bijzonder lastig
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192698141
Heb je voor de app mobiel internet nodig eigenlijk?
pi_192698142
Nog steeds het gejank op het RIVM, die hebben maar 1 taak, paniek voorkomen
pi_192698201
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:23 schreef Lokasenna het volgende:
Heb je voor de app mobiel internet nodig eigenlijk?
Technisch zou dat niet hoeven.
pi_192698208
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:23 schreef byah het volgende:
Ja, maar ook om tegelijkertijd iedereen een beetje "bang" te houden.

Je moet mensen een beetje laten denken dat het om hun eigen gezondheid gaat. De individuele risico's zijn echter eigenlijk zeer laag.

Je hebt waarschijnlijk meer kans om onderweg naar de supermarkt te verongelukken, dan om ernstig ziek te worden als je in de supermarkt geen afstand houdt.
  zondag 19 april 2020 @ 13:31:14 #42
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192698240
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 12:52 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Gebruikten Taiwan en Zuid-Korea niet al een app? Waarom koopt men die applicatie eigenlijk niet gewoon?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 19 april 2020 @ 13:32:08 #43
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192698254
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Gebruikten Taiwan en Zuid-Korea niet al een app? Waarom koopt men die applicatie eigenlijk niet gewoon?
Andere privacyregels.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192698285
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Daar testen ze bovendien uitvoerig, hier worden burgers nauwelijks getest. Daarom zie ik zelf de meerwaarde van een app niet.
pi_192698297
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:23 schreef byah het volgende:
Die taak is voor de overheid en niet voor het RIVM. Me dunkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 19 april 2020 @ 13:35:04 #46
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698300
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:17 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Daar wordt bedoeld dat mondkapjes op 1,5 meter geen (extra) bescherming bieden.
Als iemand hoest of niest blijven
de druppels niet binnen 1.5 meter. Als iemand buiten praat met een windje erbij blijven de druppels ook niet binnen de 1.5 meter.
Iedereen kan het nut van mondkapjes ontkennen maar het is logisch dat iedere bescherming beter helpt dan geen bescherming.

Maar ach het RIVM..
Zag zojuist deze tweet. Wat een fouten zij gemaakt hebben, werkelijk ongelofelijk.

rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 14:59:28 Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19. Wil je de hele video zien? Kijk dan op: https://t.co/sJVgtLycRs #nieuw #coronavirus #ncov #covid #virus https://t.co/FWZelellNq reageer retweet
Maar hoeveel fouten ze ook gemaakt hebben en nog zullen blijven maken, een vaste groep blijft zich scharen achter het "geweldige" RIVM
  zondag 19 april 2020 @ 13:36:13 #47
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192698313
RIVM _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192698314
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 12:39 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Het gaat er voornamelijk om of het mogelijk is dat sommige sectoren weer open kunnen ook in verband de economie en het gegeven dat zaken kapot gaan als er maandenlang geen economie mag worden bedreven.
Maar waarom zouden kappers dan zo'n belangrijke sector zijn? Ik zie liever een focus op bv. tandartsen, fysiotherapeuten of sportscholen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192698366
https://www.hln.be/in-de-(...)t-gebeuren~a469b31c/

Sinds vorig week ben ik een beetje boos. Boos op u, meneer Weyts. U bent geen arts .U heeft zélf nooit les gegeven . U heeft tijdens deze periode nooit enige navraag gedaan bij enkele leerkrachten zelf. En nu gaat u zélf beslissen wat er gaat gebeuren ? Daar stel ik me toch ernstige vragen bij !

Minister Weyts, u zou zich beter informeren bij de mensen die in het werkveld staan in plaats van te denken dat u (politiek) gaat kunnen scoren door een maatregel door te duwen waar de leerkrachten, vakbonden, kinderen en hun ouders helemaal nog niet op zitten wachten! Er zijn een paar grote bezorgdheden die ik heb als mama maar ook als juf…

Als mama :

• Sta ik helemaal niet te springen om mijn kind té snel terug te sturen want wie geeft mij garanties ?

• Het gaat voor de kinderen veel traumatischer worden met alle veiligheidsmaatregelen die genomen moeten worden. Onze jongste zoon zit in het eerste leerjaar. Hij mag dan eindelijk naar school, maar zal slechts de helft van zijn vriendjes zien want de klassen zullen in twee gesplitst worden. Constant zal hij gewezen worden op het niet aanraken, ver van elkaar blijven, onmiddellijk de handen wassen, je mag gaan spelen maar niet samen en niet dicht bij elkaar, geen knuffels van de juf, geen juf die hem even iets extra komt uitleggen. Dit lijkt me allemaal erg confronterend en ook wat beangstigend voor hem. Om maar niet te spreken van de juffen die eventueel met handschoenen en mondkapjes - wat hun recht is - voor de klas staan . Dat is traumatisch voor kinderen.

• Ik heb het gevoel dat omdat ze gaan starten met de lagere scholen. Dat mijn kind een soort proefkonijn is en dat zien wij als ouders niet zitten

• Hoe leg ik aan een 6-jarige uit dat hij niet mee mag naar de winkel, de babysit niet mag komen, hij niet op bezoek mag bij oma en opa, maar wel naar school mag om samen met zijn vriendjes te spelen?

Als juf : ik hoor veel voorstellen maar vraag me af of u, meneer Weyts als eens heeft stilgestaan bij de praktijk.

• Als juf kan/wil ik geen afstand houden van mijn kinderen

• Garandeert u mij dat het voor mijn gezondheid oké is ? We moeten allemaal in ons kot blijven maar leerkrachten mogen ineens wel terug gaan lesgeven …

• Na elke les al het materiaal ontsmetten : wie gaat dat betalen ? Wie gaat dat doen ? Beseft u wel hoe tijdrovend dit is ? En als een kind per ongeluk niest, moet de les dan onderbroken worden en eerst de lessenaar en al het materiaal ontsmet worden ?

• Vallen de zorgmomenten, die vaak één op één zijn, dan weg ? Hoe moeten we die dan aanpakken ? Want hoe kunnen we de kinderen goed bijsturen als we niet dichtbij mogen komen ?

• Geen enkel klaslokaal is groot genoeg om de kinderen ver genoeg uit elkaar te zetten – moeten we dan de klas in zoveel groepjes verdelen dat we om 5 uur ’s morgens moeten beginnen en pas om 8 uur ’s avonds kunnen eindigen ? Om dan nog niet te denken aan de tijd tussendoor voor het ontsmetten…

• Hoeveel leerkrachten gaan zich – uit terechte bezorgdheid om hun eigen veiligheid én die dan ook onrechtstreeks van hun gezin – niet ziek melden ?

• Wie voorziet mondkapjes, handschoenen, ontsmettingsmiddel voor de scholen die daar vaak het budget niet voor hebben? Gaat u dan zelf geld vrij maken hiervoor? Hoe lang gaan de scholen hier dan daadwerkelijk op moeten wachten? Uw fantastische verhaal met de computers voor de secundaire scholen voor minder bedeelde leerlingen loopt ook nog niet op wieltjes! En bestaan er dan geen sociaal moeilijke gezinssituaties bij kinderen in het lagere onderwijs?

Fijn dat u, meneer Weyts tijd maakt om bij nieuwsuitzendingen te zitten maar u zou beter ook eens tijd maken om – op veilige afstand – te praten met de mensen die er écht verstand van hebben, mensen die elke dag voor de klas staan. En meneer Weyts, hierbij nodig ik u uit om – zodra u de schooldeuren terug open zet - de eerste dag bij ons te komen mee draaien.

Meneer Weyts, hopelijk neemt u deze woorden ter harte en denkt u héél goed na voordat u een beslissing neemt.

Een bezorgde juf & mama.

Tsja kan de bezorgdheid zo beschreven, best begrijpen.
pi_192698378
quote:

Wat doen we dan moeilijk in de zorg? Als ze blijkbaar toch geen bescherming bieden...

/retorischevraag
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192698387
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2020 13:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Andere privacyregels.
Die van Singapore voldoet prima naar maatstaven van de Nederlandse wet, tenminste voor zover ik kan vaststellen.
pi_192698395
Kortom: never gonna work die 1.5m.
  zondag 19 april 2020 @ 13:40:54 #53
56749 BlaZ
pi_192698399
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Daar testen ze bovendien uitvoerig, hier worden burgers nauwelijks getest. Daarom zie ik zelf de meerwaarde van een app niet.
Eens, maar als je toch een applicatie wil gaan gebruiken, kopieer dan gewoon iets wat er al is.
pi_192698414
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:39 schreef Adrie072 het volgende:
Tsja kan de bezorgdheid zo beschreven, best begrijpen.
In de politieke podcast van de NOS/EenVandaag verwoordden ze het wel helder: als het onderwijs niet buigt zullen ze dicht moeten blijven tot er een vaccin is.
pi_192698418
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:35 schreef Markesh het volgende:

[..]

Als iemand hoest of niest blijven
de druppels niet binnen 1.5 meter. Als iemand buiten praat met een windje erbij blijven de druppels ook niet binnen de 1.5 meter.
Iedereen kan het nut van mondkapjes ontkennen maar het is logisch dat iedere bescherming beter helpt dan geen bescherming.

Maar ach het RIVM..
Zag zojuist deze tweet. Wat een fouten zij gemaakt hebben, werkelijk ongelofelijk.

rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 14:59:28 Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19. Wil je de hele video zien? Kijk dan op: https://t.co/sJVgtLycRs #nieuw #coronavirus #ncov #covid #virus https://t.co/FWZelellNq reageer retweet
Maar hoeveel fouten ze ook gemaakt hebben en nog zullen blijven maken, een vaste groep blijft zich scharen achter het "geweldige" RIVM
Je praat poep, er is heel duidelijk gezegd, en ook bewezen, dat als je mondkapjes niet op de juiste manier draagt, of verkeerd gebruikt, je het risico op besmetting groter is omdat door het vochtig worden je het virus eerder binnen krijgt.

Ik vermoed dat je weer doelt op overbrenging, alleen dat schrijf je niet.
pi_192698421
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Eens, maar als je toch een applicatie wil gaan gebruiken, kopieer dan gewoon iets wat er al is.
Ook bestaande apps zitten bij de voorselectie.
pi_192698426
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat doen we dan moeilijk in de zorg? Als ze blijkbaar toch geen bescherming bieden...

/retorischevraag
Lezen, ga nou eerst eens LEZEN.
pi_192698440
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lezen, ga nou eerst eens LEZEN.
Goed advies, volg je deze zelf ook op?

Ik zet niet voor niets die laatste regel erbij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 19 april 2020 @ 13:43:53 #59
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192698446
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden kappers dan zo'n belangrijke sector zijn? Ik zie liever een focus op bv. tandartsen, fysiotherapeuten of sportscholen.
Sportscholen zijn net zo belangrijk als kappers. De één heeft er wat aan de ander komt er nooit.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 19 april 2020 @ 13:43:55 #60
56749 BlaZ
pi_192698448
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook bestaande apps zitten bij de voorselectie.
Ok, bedankt voor de opheldering.
pi_192698478
quote:
Die hele app is toch 100% onzin?
pi_192698491
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Sportscholen zijn net zo belangrijk als kappers. De één heeft er wat aan de ander komt er nooit.
Sporten levert een positieve bijdrage aan het welzijn van burgers.
pi_192698500
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:45 schreef Za het volgende:

[..]

Blijkt maar weer:

Schellevis twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 19:14:37 Op https://t.co/RoVX3Tf4Ol kun je stemmen op de zeven verschillende corona-apps.

Maar als je je cookies verwijdert of incognitomodus gebruikt, kun je oneindig stemmen 🤦♂ reageer retweet
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192698501
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar sporten kan ook prima thuis.
Kapper is toch wat lastiger als je niet gewoon wil millimeteren.
pi_192698517
quote:

[..]

Als een perfect app hebt, en je kunt heel heel heel veel testen, en mensen gaan er heel goed mee om, dan heeft het mogelijk zin, als de R0 heel laag is, en het totale aantal ook nog eens laag is.
  zondag 19 april 2020 @ 13:49:13 #66
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698523
quote:

[..]

Je praat poep, er is heel duidelijk gezegd, en ook bewezen, dat als je mondkapjes niet op de juiste manier draagt, of verkeerd gebruikt, je het risico op besmetting groter is omdat door het vochtig worden je het virus eerder binnen krijgt.

Het is ook echt zoooo moeilijk om een mondkapje op te zetten!
Wow, dat is ook echt een HBO studie van 4 jaar.

Poep praten? Hahaha

Mag ik jouw wetenschappelijk onderbouwd onderzoek dat een mondkapje gevaarlijk is dan geen mondkapje?
Gevaarlijker dan met je blote gezicht buiten te lopen en in contact te komen met iemand die het virus bij zich draagt?

Ik ben zeer benieuwd. :)

Edit, vochtig worden.. _O-

Wat denk je? Dat ze niet vochtig worden bij artsen die in warme pakken en warme omgeving 4 uur door moeten werken totdat zij even een pauze mogen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Markesh op 19-04-2020 13:54:47 ]
pi_192698562
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:47 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Maar sporten kan ook prima thuis.
Kapper is toch wat lastiger als je niet gewoon wil millimeteren.
Sporten in een sportschool is voor de meesten echt wel wat anders dan thuis sporten.

Bovendien is het punt vooral dat je in de sportschool veel makkelijker afstand kan houden. Daar waar dat in een kappersstoel per definitie onmogelijk is.
  zondag 19 april 2020 @ 13:51:36 #68
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698575
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

/retorischevraag
Dat vraag ik mij ook af :)
pi_192698591
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sporten in een sportschool is voor de meesten echt wel wat anders dan thuis sporten.

Bovendien is het punt vooral dat je in de sportschool veel makkelijker afstand kan houden. Daar waar dat in een kappersstoel per definitie onmogelijk is.
Eens dat sportschool makkelijker is om afstand te houden. En als ze mensen zo ver krijgen om na gebruik van apparaten/gewichten het even schoon te maken en max aantal mensen binnen laten zou het ook open moeten kunnen. Probleem is alleen denk ik dat mensen dat schoonmaken niet gaan doen.
  zondag 19 april 2020 @ 13:52:10 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192698594
quote:

[..]

Nee hoor. Dat hangt af van hoe goed hij werkt en hoe hij gebruikt wordt. Als de app aangeeft dat jij contact hebt gehad met een besmet persoon terwijl dat niet klopt is hij onzin. Als hij niet aangeeft dat jij in contact bent genomen met een besmet persoon terwijl dit wel het geval is, is hij onzin. Als hij terecht aangeeft dat jij in contact bent gekomen met een besmet persoon en jij vrolijk alle ruimte krijgt en neemt om met je hele gezin te gaan picknicken samen met oma in het drukke Vondelpark, dan is hij onzin.

Daarnaast heb je nog de categorie waarbij hij geen onzin is, maar dat hij niet goed dicht is getimmerd en jouw privacy eraan gaat zonder noodzaak.
pi_192698624
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:52 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Eens dat sportschool makkelijker is om afstand te houden. En als ze mensen zo ver krijgen om na gebruik van apparaten/gewichten het even schoon te maken en max aantal mensen binnen laten zou het ook open moeten kunnen. Probleem is alleen denk ik dat mensen dat schoonmaken niet gaan doen.
Hmm k weet het niet hoor. Met hard ademen op de loopband. Grunten tijdens krachttraining vliegen die deeltjes overal.

Moeten ze wel de afzuiger flink hard aanzetten.
pi_192698627
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

Onzin. Ik kan prima in een kappersstoel zitten met de kapper op anderhalve meter afstand.

Dat de kapper mij dan niet kan knippen is een ander verhaal, maar stellen dat je per definitie niet in die stoel kan zitten en anderhalve meter afstand houden is natuurlijk onzin.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192698649
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:49 schreef Markesh het volgende:

[..]

Poep praten? Hahaha

Mag ik jouw wetenschappelijk onderbouwd onderzoek dat een mondkapje gevaarlijk is dan geen mondkapje?
Gevaarlijker dan met je blote gezicht buiten te lopen en in contact te komen met iemand die het virus bij zich draagt?

Wat denk je? Dat ze niet vochtig worden bij artsen die in warme pakken en warme omgeving 4 uur door moeten werken totdat zij even een pauze mogen?
In 2015, MacIntyre and her colleagues ran a clinical trial pitting cloth masks against medical ones. The team provided 1607 healthcare workers at 14 hospitals in Hanoi, Vietnam, with either disposable medical masks or reusable cloth ones, which could be washed at home at the end of the day they were worn. Those that wore cloth masks were significantly more likely to catch a virus, the team found.

Read more: https://www.newscientist.(...)r-one/#ixzz6K3i1otEs
pi_192698658
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:52 schreef Pinuts het volgende:
Probleem is alleen denk ik dat mensen dat schoonmaken niet gaan doen.
Niet schoonmaken = niet sporten. Dat was altijd eigenlijk al de regel.

Maar je kunt het ook omdraaien: schoonmaken vóór je begint i.p.v. nadat je het apparaat gebruikt hebt.

En zo'n vaart zal het niet lopen. Bij de meeste apparaten zit je met je gezicht van het apparaat af. Dumbbells kun je even verbieden.
pi_192698661
quote:

[..]

Poep praten? Hahaha

Ach.... mensen hier die het nut van mondkapjes niet inzien ga je ook niet ompraten. Idd dat "mensen weten niet hoe ze een mondkapje correct moeten opzetten" ergo mondkapjes werken zelfs het virus in de hand - argument is echt flauwekul
pi_192698666
Actuele cijfers COVID-19: 19 april 2020
Positief geteste personen

32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)

Overleden personen

3.684** (+83)

Wijzigingsdatum 19-04-2020 | 13:51

32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)

Overleden personen

3.684** (+83)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.

Update
19-04-2020 14.00 uur

Vandaag zijn er 110 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 83 patiënten als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Er zijn vandaag 1066 nieuwe besmettingen gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu , dat maakt het totaal op 32655.

De cijfers van de afgelopen dagen passen bij het beeld dat de maatregelen over het algemeen lijken te werken.

Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die in de rapportage genoemd worden.
  zondag 19 april 2020 @ 13:56:27 #77
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192698674
quote:

[..]

Er is ook heel duidelijk gezegd dat we ons in Nederland geen zorgen hoefden te maken want het zou hier nooit komen. Er is ook heel duidelijk gezegd dat Covid 19 bijna niet besmettelijk zou zijn. Dus wie praat er nou poep?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192698675
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:

32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)

Overleden personen

3.684** (+83)

Wijzigingsdatum 19-04-2020 | 13:51

32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)

Overleden personen

3.684** (+83)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.

Update
19-04-2020 14.00 uur

Vandaag zijn er 110 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 83 patiënten als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Er zijn vandaag 1066 nieuwe besmettingen gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu , dat maakt het totaal op 32655.

De cijfers van de afgelopen dagen passen bij het beeld dat de maatregelen over het algemeen lijken te werken.

Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die in de rapportage genoemd worden.
Prima score
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192698679
quote:

[..]

Poep praten? Hahaha

En wees eens duidelijk? Heb je het over simpele mondbescherming of over ffp2 maskers? Er is nogal een groot verschil, de laatste moet een bescherming bieden tegen besmetting, dan hebben we het over een heel ander iets als dat mensen er mee over straat moeten lopen. man man, gooi je zelf weg.
pi_192698682
Dinsdag weer 200, dus zegt vrijwel niks dit.
  zondag 19 april 2020 @ 13:57:00 #81
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192698683
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet iedereen gaat naar de sportschool. Het is een keuze. Net zoals jij de keuze maakt om zelf je haren te knippen of naar de kapper te gaan. Als je het dan toch over COVID-19 hebt is samenscholing in een ruimte waar best veel mensen samen komen veel minder verstandig dan een gemiddelde kapperszaak. Over het welzijn van burgers gesproken; het zou juist eerderaverechts kunnen werken, aangezien in dat soort ruimtes verspreiding van het virus makkelijker gaat dan in een relatief kleine kapperszaak.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_192698688
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

In 2015, MacIntyre and her colleagues ran a clinical trial pitting cloth masks against medical ones. The team provided 1607 healthcare workers at 14 hospitals in Hanoi, Vietnam, with either disposable medical masks or reusable cloth ones, which could be washed at home at the end of the day they were worn. Those that wore cloth masks were significantly more likely to catch a virus, the team found.

Nu vergelijk je katoen vs goede masker. Dit is geen vergelijking tussen mondkapje van elk soort vs geen mondkapje.
pi_192698694
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef mazaru het volgende:

[..]

Er is ook heel duidelijk gezegd dat we ons in Nederland geen zorgen hoefden te maken want het zou hier nooit komen. Er is ook heel duidelijk gezegd dat Covid 19 bijna niet besmettelijk zou zijn. Dus wie praat er nou poep?
Misschien moet je iets verder kijken dan de titel van een filmpje.
pi_192698705
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef tompsv18 het volgende:
Dinsdag weer 200, dus zegt vrijwel niks dit.
Jezus christus snappen mensen dit nog steeds niet
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 13:58:59 #85
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192698716
Kappen met al die persoonlijke aanvallen. Voer een normale discussie of gewoon niet.
pi_192698718
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef SOG het volgende:

[..]

Nu vergelijk je katoen vs goede masker. Dit is geen vergelijking tussen mondkapje van elk soort vs geen mondkapje.
Prima, er staan nog een hele rits onderzoeken in dat artikel, voor duidelijkheid, we hebben het over BESCHERMING, niet over VERSPREIDING.
pi_192698720
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:58 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Jezus christus snappen mensen dit nog steeds niet
Wat
  zondag 19 april 2020 @ 13:59:21 #88
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192698723
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:58 schreef Kyran het volgende:
[modbreak]Kappen met al die persoonlijke aanvallen. Voer een normale discussie of gewoon niet.[/modbreak]
Mee eens, waarom kunnen ze dat niet respecteren?
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 19 april 2020 @ 13:59:23 #89
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192698724
quote:

[..]

Mooi. Laat ze maar failliet gaan. Stelletje oplichters. Jarenlang hoge prijzen hanteren en nu gaan janken omdat ze geen buffer hebben.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 19 april 2020 @ 13:59:31 #90
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698727
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lekkere bron, newscientist.

Probeer het nog een keer zou ik zeggen :)
pi_192698731
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Wat
Dinsdag is een dag waar de cijfers van het weekend meegenomen worden, dus een ingecalculeerde 'piek'dag.
pi_192698735
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:

[..]

Lekkere bron, newscientist.

Probeer het nog een keer zou ik zeggen :)
In het artikel word er direct gelinkt naar de bronnen.
pi_192698748
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niet iedereen gaat naar de sportschool. Het is een keuze. Net zoals jij de keuze maakt om zelf je haren te knippen of naar de kapper te gaan.
Die keuze is er momenteel niet. En de overheid moet nu gaan bepalen welke sectoren (deels) open mogen. In dat geval staat de kapper niet bovenaan mijn lijstje van belangrijke sectoren.

quote:
Als je het dan toch over COVID-19 hebt is samenscholing in een ruimte waar best veel mensen samen komen veel minder verstandig dan een gemiddelde kapperszaak. Over het welzijn van burgers gesproken; het zou juist eerderaverechts kunnen werken, aangezien in dat soort ruimtes verspreiding van het virus makkelijker gaat dan in een relatief kleine kapperszaak.
Zo werkt het dus niet. Als er twee man in een kleine ruimte op 1 meter van elkaar zitten is het besmettingsgevaar veel groter dan 10 man op 5 meter van elkaar in een grote ruimte.
pi_192698750
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Dinsdag is een dag waar de cijfers van het weekend meegenomen worden, dus een ingecalculeerde 'piek'dag.
Volgens mij heeft dat vooral te maken met doden en besmettingen, volgens mij is opnames redelijk acuraat.
pi_192698753
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik..
pi_192698762
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:00 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik..
Ja dus hoezo 'zegt niks'.

Kijk eens de grafieken op RIVM website.
pi_192698766
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat vooral te maken met doden en besmettingen, volgens mij is opnames redelijk acuraat.
Ook opnames worden met een vertraging gerapporteerd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 14:02:34 #98
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192698780
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef SOG het volgende:

[..]

Het is echt een heel simpele discussie eigenlijk, maar mensen trekken het alle kanten op.

Mondkapjes kunnen voor minder verspreiding zorgen en dienen in eerste instantie niet om niet besmet te raken, maar om andere niet te besmetten.

Verder is het verkeerd gebruiken van mondkapjes inderdaad een dingetje en dat kan, in enkele gevallen, ook voor extra besmettingen zorgen. Het is echter ook weer geen rocket science om een mondkapje op te zetten.

Was handen > zet op > blijf er van af > zet af > was handen.

Mondkapjes geven geen 100% zekerheid dat je anderen niet kan besmetten of zelf besmet gaat raken.

Dat ze nu niet moeten worden gebruikt door de burgers, omdat er tekorten zijn in de zorg is gewoon terecht.

Het is allemaal niet zo moeilijk en het is ook niet zo zwart/wit zoals sommige users denken.
  zondag 19 april 2020 @ 14:03:06 #99
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698787
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

En wees eens duidelijk? Heb je het over simpele mondbescherming of over ffp2 maskers? Er is nogal een groot verschil, de laatste moet een bescherming bieden tegen besmetting, dan hebben we het over een heel ander iets als dat mensen er mee over straat moeten lopen. man man, gooi je zelf weg.
Man?
Een FFP1 masker bied zelfs voldoende bescherming bij het behandelen van een besmette patient volgens de landelijke vereniging van huisartsen.
Dat je Ad Hominem moet gaan bezigen zegt ook weer voldoende :)
pi_192698796
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt. En het aantal opnames is ook het belangrijkste getal om bij te houden.

Het aantal doden zegt niet veel, zeker nu meer getest wordt. Er worden dan waarschijnlijk meer mensen positief getest voor ze komen te overlijden (m.a.w. minder verborgen 'oversterfte'), dus dit getal zal waarschijnlijk langzamer dalen (nog afgezien van de inherente vertraging).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')