Als ik 1 ouder zou hebben wel ja. Daarna ga ik op FOK! klagen dat het vies zwaar is en gaat iedereen daarvan over de jank want ik wilde toch zelf ouders!quote:Op zondag 19 april 2020 10:33 schreef -river- het volgende:
Ik lees hier en daar dat steeds meer mensen hun ouders in huis nemen omdat het kut is in het zorgcentra nu, zouden jullie dat ook doen?
Ik las dat ze in Duitsland al een app gebruiken. Ik weet verder niet hoe die specifiek werkt, maar ik gok dat die - gelet op de reputatie van Duitsland op dat gebied - wel aan de privacyvoorwaarden voldoet. Waarom is dit sowieso geen EU-effort? Ik las wel dat die een lijst eisen aan 'corona-apps' hadden opgesteld.quote:Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ja, zeer amateuristisch tot nu toe. Ik heb geen vertrouwen in dat er ooit een app gaat komen.
quote:Horecabazen starten campagne tegen hulpmaatregel
Een petitie en een advertentiecampagne moeten het kabinet er toe bewegen dat er een beter hulppakket voor de horeca komt. De petitie is al vele duizenden keren getekend, de advertentie verschijnt paginagroot om de dag in het Financiële Dagblad.
De actie is bedacht en betaald door Khalid Oubaha en Laurens Meyer, die samen opgeteld tientallen zaken bezitten in onder meer Nijmegen, Arnhem, Rhenen, Tiel, Breda, Enschede, Groningen en Delft.
Ze ergeren zich aan de opstelling aan minister Wouter Koolmees van sociale zaken, die bij voortduring roept dat de horecazaken 90 procent van de loonkosten terug kunnen krijgen. ,,Dat is gewoon niet waar’’, stelt Oubaha, die uitgerekend heeft dat de vergoeding veel lager uitvalt als rekening wordt gehouden met de werkelijke loonkosten en de korting die de bedrijven krijgen omdat ze in maart toch nog wat omzet hebben gedraaid.
‘Enige uitzicht verdrinking’
Ze zijn boos dat de werktijdverkorting ‘waarbij ondernemers 0 kosten hebben en welke al bestaat sinds de eerste wereldoorlog', met terugwerkende kracht is afgeschaft. Ook zijn ze er van overtuigd dat geen enkele horecaonderneming zich kan permitteren de capaciteit terug te schroeven om aan de anderhalvemeterregel te voldoen.
‘De 1,5 meter economie is als watertrappelen met als enig uitzicht verdrinking. De één wat sneller dan de ander maar uiteindelijk leidt het tot massale faillissementen', zo luidt de petitie die zondagmiddag al door meer dan 5000 mensen is ondertekend.
De Tweede Kamer heeft afgelopen week de minister al opgedragen om voor seizoensbedrijven als de horeca aanvullende hulpmaatregelen te nemen. Oubaha zegt net zo lang campagne te zullen voeren tot er onder meer een noodfonds komt voor horecaondernemers. ,,We geven niet op.’’
Tja, eens. Zonder zeer laagdrempelig testen heeft het allemaal niet veel zin. Dan blijven die strenge maatregelen sowieso nodig totdat er een vaccin is en minstens de helft van de mensen ingeent.quote:Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
Je kunt met zoveel apps komen als je wilt, echter zolang je nog steeds maar 4000 testen per dag doet, en dan vooral op mensen die toch al ziek zijn, dan heeft het weinig zin. Daarnaast moet ik nog maar zien of die app slim genoeg is om ook daadwerkelijk risicovol contact te analyseren.
Ik heb zelf veel gewerkt met bluetooth en op basis van rssi kan je denk ik wel heel ver komen. Er zitten wel beperkingen aan. Het is bijvoorbeeld zwaar onderhevig aan interferentie.quote:Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
Je kunt met zoveel apps komen als je wilt, echter zolang je nog steeds maar 4000 testen per dag doet, en dan vooral op mensen die toch al ziek zijn, dan heeft het weinig zin. Daarnaast moet ik nog maar zien of die app slim genoeg is om ook daadwerkelijk risicovol contact te analyseren.
Dit inderdaad. Want kan een app zien dat er bijv iets van een plastic ding tussen mij en de besmette persoon zit, zoals de supermarkt? En als de helft van NL de app wel gebruikt en de andere helft niet, dan wek je alleen maar meer schijnveiligheid. Plus: testen. Maar dat moest sowieso veel meer.quote:Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
Ik las dat ze in Duitsland pas ergens in mei beginnen met het gebruiken van een app. Maar ben wel benieuwd wat zij bedacht hebben idd.quote:Op zondag 19 april 2020 12:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik las dat ze in Duitsland al een app gebruiken. Ik weet verder niet hoe die specifiek werkt, maar ik gok dat die - gelet op de reputatie van Duitsland op dat gebied - wel aan de privacyvoorwaarden voldoet. Waarom is dit sowieso geen EU-effort? Ik las wel dat die een lijst eisen aan 'corona-apps' hadden opgesteld.
de petitie idd, thanksquote:Op zondag 19 april 2020 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
De gelderlander, of bedoel je de petitie?
Ja dat vroeg ik me dus af, is het op drukkere plekken wel te behappen? Gaat dat snel genoeg?quote:Op zondag 19 april 2020 13:01 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ik heb zelf veel gewerkt met bluetooth en op basis van rssi kan je denk ik wel heel ver komen. Er zitten wel beperkingen aan. Het is bijvoorbeeld zwaar onderhevig aan interferentie.
1 goeie app zou al heel wat zijn maar voorlopig is het allemaal shitquote:Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
quote:
Nutteloos dus. Nog los van het schijnveiligheid verhaal.quote:Als wij nu mondkapjes zouden dragen, heeft dat geen zin", zei Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding bij het RIVM, afgelopen woensdag in reactie op vragen van Lodewijk Asscher (PvdA). "Wij zitten op een afstand waar druppels (die het virus verspreiden, red.) niet komen. En mondkapjes bieden geen bescherming. Dat was het standpunt en is het nog steeds
Dat is haast niet te doen lijkt mij. Als mijn buurman ziek is en ik heb geen contact met hem dan lijkt het op die app toch of ik bij hem in de buurt ben.quote:Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
Nope. Dat zegt hij niet. Ze hebben alleen nauwelijks effect als er genoeg afstand wordt gehoudenquote:Op zondag 19 april 2020 13:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
[..]
Nutteloos dus. Nog los van het schijnveiligheid verhaal.
Het probleem is vooral dat de hoeveelheid interferentie erg verschilt afhankelijk van waar je bent. Op kantoor krijg ik bijvoorbeeld hele andere metingen dan thuis. Dat zorgt ervoor dat er in het bepalen van de afstand een foutmarge kan zitten van +- een meter. Wat ook een probleem kan zijn is dat verschillende smartphones verschillende bluetooth modules gebruiken en dus ook hele andere metingen kunnen geven naar mijn ervaring. Sommige modules werken ook trager waardoor je kan missen dat je in de buurt bent geweest van een besmetting. De apps moeten rekening houden met al deze limitaties.quote:Op zondag 19 april 2020 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat vroeg ik me dus af, is het op drukkere plekken wel te behappen? Gaat dat snel genoeg?
Ik kan me ook voorstellen dat dit een behoorlijke batterij vreter is.
Ik vind die trend ook vreselijk en ik ben zelf nota bene programmeur.quote:Op zondag 19 april 2020 13:07 schreef raptorix het volgende:
Het is ook een beetje de ver-apping van de samenleving, men wil geen gezond verstand meer gebruiken, men hoopt dat een app een probleem oplost, ik hoorde laatst dat er zelfs een app is die de progress van je peuter bij houd en je waarschuwt voor gedrag dat gaat komen.
Je bent mij net voor, ik had zojuist een screenshot van hetzelfde artikel gemaakt om hier te plaatsen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
[..]
Nutteloos dus. Nog los van het schijnveiligheid verhaal.
Laten we eerlijk zijn. 1. Rivm adviseert tegen mondkapjes omdat er een tekort aan is maar gooit een lulverhaal eruit dat het daarom geen bescherming biedt.
Zodra we het massaal hebben werkt het ineens wel beter dan 1,5 meter.
2. 1,5 meter werkt ook beperkt en is geen garantie op niet besmet raken
3. Je moet mondkapjes gebruiken wil je de samenleving weer leefbaar maken en veel dingen opstarten.
Eens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |