abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2020 @ 12:52:51 #1
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192697755

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
  zondag 19 april 2020 @ 12:53:11 #2
367178 Daarnaast
pi_192697762
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 12:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Volg jij het?
Ja, zeer amateuristisch tot nu toe. Ik heb geen vertrouwen in dat er ooit een app gaat komen.
pi_192697795
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:33 schreef -river- het volgende:
Ik lees hier en daar dat steeds meer mensen hun ouders in huis nemen omdat het kut is in het zorgcentra nu, zouden jullie dat ook doen?
Als ik 1 ouder zou hebben wel ja. Daarna ga ik op FOK! klagen dat het vies zwaar is en gaat iedereen daarvan over de jank want ik wilde toch zelf ouders!
Go hard or go home
  zondag 19 april 2020 @ 12:56:25 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192697804
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 12:53 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ja, zeer amateuristisch tot nu toe. Ik heb geen vertrouwen in dat er ooit een app gaat komen.
Ik las dat ze in Duitsland al een app gebruiken. Ik weet verder niet hoe die specifiek werkt, maar ik gok dat die - gelet op de reputatie van Duitsland op dat gebied - wel aan de privacyvoorwaarden voldoet. Waarom is dit sowieso geen EU-effort? Ik las wel dat die een lijst eisen aan 'corona-apps' hadden opgesteld.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 19 april 2020 @ 12:57:51 #5
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192697827
quote:
Horecabazen starten campagne tegen hulpmaatregel

Een petitie en een advertentiecampagne moeten het kabinet er toe bewegen dat er een beter hulppakket voor de horeca komt. De petitie is al vele duizenden keren getekend, de advertentie verschijnt paginagroot om de dag in het Financiële Dagblad.

De actie is bedacht en betaald door Khalid Oubaha en Laurens Meyer, die samen opgeteld tientallen zaken bezitten in onder meer Nijmegen, Arnhem, Rhenen, Tiel, Breda, Enschede, Groningen en Delft.

Ze ergeren zich aan de opstelling aan minister Wouter Koolmees van sociale zaken, die bij voortduring roept dat de horecazaken 90 procent van de loonkosten terug kunnen krijgen. ,,Dat is gewoon niet waar’’, stelt Oubaha, die uitgerekend heeft dat de vergoeding veel lager uitvalt als rekening wordt gehouden met de werkelijke loonkosten en de korting die de bedrijven krijgen omdat ze in maart toch nog wat omzet hebben gedraaid.

‘Enige uitzicht verdrinking’
Ze zijn boos dat de werktijdverkorting ‘waarbij ondernemers 0 kosten hebben en welke al bestaat sinds de eerste wereldoorlog', met terugwerkende kracht is afgeschaft. Ook zijn ze er van overtuigd dat geen enkele horecaonderneming zich kan permitteren de capaciteit terug te schroeven om aan de anderhalvemeterregel te voldoen.

‘De 1,5 meter economie is als watertrappelen met als enig uitzicht verdrinking. De één wat sneller dan de ander maar uiteindelijk leidt het tot massale faillissementen', zo luidt de petitie die zondagmiddag al door meer dan 5000 mensen is ondertekend.

De Tweede Kamer heeft afgelopen week de minister al opgedragen om voor seizoensbedrijven als de horeca aanvullende hulpmaatregelen te nemen. Oubaha zegt net zo lang campagne te zullen voeren tot er onder meer een noodfonds komt voor horecaondernemers. ,,We geven niet op.’’
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192697834
Je kunt met zoveel apps komen als je wilt, echter zolang je nog steeds maar 4000 testen per dag doet, en dan vooral op mensen die toch al ziek zijn, dan heeft het weinig zin. Daarnaast moet ik nog maar zien of die app slim genoeg is om ook daadwerkelijk risicovol contact te analyseren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192697862
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Caland het volgende:
petitie bedoel ik.
Waar staat meer info hierover?
  zondag 19 april 2020 @ 13:00:55 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192697866
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:00 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Waar staat meer info hierover?
De gelderlander, of bedoel je de petitie?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 19 april 2020 @ 13:01:08 #9
1986 Jane
pi_192697869
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
Je kunt met zoveel apps komen als je wilt, echter zolang je nog steeds maar 4000 testen per dag doet, en dan vooral op mensen die toch al ziek zijn, dan heeft het weinig zin. Daarnaast moet ik nog maar zien of die app slim genoeg is om ook daadwerkelijk risicovol contact te analyseren.
Tja, eens. Zonder zeer laagdrempelig testen heeft het allemaal niet veel zin. Dan blijven die strenge maatregelen sowieso nodig totdat er een vaccin is en minstens de helft van de mensen ingeent.
  zondag 19 april 2020 @ 13:01:17 #10
367178 Daarnaast
pi_192697874
quote:
Ik heb zelf veel gewerkt met bluetooth en op basis van rssi kan je denk ik wel heel ver komen. Er zitten wel beperkingen aan. Het is bijvoorbeeld zwaar onderhevig aan interferentie.
pi_192697885
quote:
Dit inderdaad. Want kan een app zien dat er bijv iets van een plastic ding tussen mij en de besmette persoon zit, zoals de supermarkt? En als de helft van NL de app wel gebruikt en de andere helft niet, dan wek je alleen maar meer schijnveiligheid. Plus: testen. Maar dat moest sowieso veel meer.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 19 april 2020 @ 13:02:04 #12
367178 Daarnaast
pi_192697888
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 12:56 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik las dat ze in Duitsland al een app gebruiken. Ik weet verder niet hoe die specifiek werkt, maar ik gok dat die - gelet op de reputatie van Duitsland op dat gebied - wel aan de privacyvoorwaarden voldoet. Waarom is dit sowieso geen EU-effort? Ik las wel dat die een lijst eisen aan 'corona-apps' hadden opgesteld.
Ik las dat ze in Duitsland pas ergens in mei beginnen met het gebruiken van een app. Maar ben wel benieuwd wat zij bedacht hebben idd.
pi_192697892
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:00 schreef Caland het volgende:

[..]

De gelderlander, of bedoel je de petitie?
de petitie idd, thanks
pi_192697895
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Chanel5 op 19-04-2020 13:03:14 ]
pi_192697896
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:01 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ik heb zelf veel gewerkt met bluetooth en op basis van rssi kan je denk ik wel heel ver komen. Er zitten wel beperkingen aan. Het is bijvoorbeeld zwaar onderhevig aan interferentie.
Ja dat vroeg ik me dus af, is het op drukkere plekken wel te behappen? Gaat dat snel genoeg?
Ik kan me ook voorstellen dat dit een behoorlijke batterij vreter is.
  zondag 19 april 2020 @ 13:02:47 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192697897
quote:
1 goeie app zou al heel wat zijn maar voorlopig is het allemaal shit
  zondag 19 april 2020 @ 13:03:26 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192697906
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:02 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

de petitie idd, thanks
www.horecazorg.nl
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192697917
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Caland het volgende:

[..]

quote:
Als wij nu mondkapjes zouden dragen, heeft dat geen zin", zei Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding bij het RIVM, afgelopen woensdag in reactie op vragen van Lodewijk Asscher (PvdA). "Wij zitten op een afstand waar druppels (die het virus verspreiden, red.) niet komen. En mondkapjes bieden geen bescherming. Dat was het standpunt en is het nog steeds
Nutteloos dus. Nog los van het schijnveiligheid verhaal.

Laten we eerlijk zijn. 1. Rivm adviseert tegen mondkapjes omdat er een tekort aan is maar gooit een lulverhaal eruit dat het daarom geen bescherming biedt.
Zodra we het massaal hebben werkt het ineens wel beter dan 1,5 meter.
2. 1,5 meter werkt ook beperkt en is geen garantie op niet besmet raken
3. Je moet mondkapjes gebruiken wil je de samenleving weer leefbaar maken en veel dingen opstarten.

Eens?
  zondag 19 april 2020 @ 13:04:40 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192697927
Nog steeds 8 gevallen hier in de stad. Gisteren de eerste dode gevallen.

Een 74-jarige vrouw met

- Diabetes
- COPD
- Hoge bloeddruk
- Hartproblemen

Dat die toch nog aan de ventilator is gelegd :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 19 april 2020 @ 13:05:10 #20
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192697935
quote:
Dat is haast niet te doen lijkt mij. Als mijn buurman ziek is en ik heb geen contact met hem dan lijkt het op die app toch of ik bij hem in de buurt ben.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 19 april 2020 @ 13:05:16 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192697936
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

Nope. Dat zegt hij niet. Ze hebben alleen nauwelijks effect als er genoeg afstand wordt gehouden :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192697955
Het is ook een beetje de ver-apping van de samenleving, men wil geen gezond verstand meer gebruiken, men hoopt dat een app een probleem oplost, ik hoorde laatst dat er zelfs een app is die de progress van je peuter bij houd en je waarschuwt voor gedrag dat gaat komen. :')
  zondag 19 april 2020 @ 13:09:55 #23
367178 Daarnaast
pi_192697986
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dat vroeg ik me dus af, is het op drukkere plekken wel te behappen? Gaat dat snel genoeg?
Ik kan me ook voorstellen dat dit een behoorlijke batterij vreter is.
Het probleem is vooral dat de hoeveelheid interferentie erg verschilt afhankelijk van waar je bent. Op kantoor krijg ik bijvoorbeeld hele andere metingen dan thuis. Dat zorgt ervoor dat er in het bepalen van de afstand een foutmarge kan zitten van +- een meter. Wat ook een probleem kan zijn is dat verschillende smartphones verschillende bluetooth modules gebruiken en dus ook hele andere metingen kunnen geven naar mijn ervaring. Sommige modules werken ook trager waardoor je kan missen dat je in de buurt bent geweest van een besmetting. De apps moeten rekening houden met al deze limitaties.

Batterijverbruik viel mee naar mijn ervaring. Ik merkte daar nauwelijks verschil in. Die bluetooth modules zijn tegenwoordig echt heel zuinig. Je hebt nu bijvoorbeeld ook bluetooth beacons die jaren kunnen blijven werken op een knoopcel.
  zondag 19 april 2020 @ 13:10:53 #24
1986 Jane
pi_192698000
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:07 schreef raptorix het volgende:
Het is ook een beetje de ver-apping van de samenleving, men wil geen gezond verstand meer gebruiken, men hoopt dat een app een probleem oplost, ik hoorde laatst dat er zelfs een app is die de progress van je peuter bij houd en je waarschuwt voor gedrag dat gaat komen. :')
Ik vind die trend ook vreselijk en ik ben zelf nota bene programmeur. :') (niet van apps, btw)

Onze app moet in feite het personeelsgebrek bij de GGD gaan oplossen, als ik het goed begrepen heb. Die kunnen niet al het contactonderzoek aan dat nodig is (naast het testen) om de uitbraak onder controle te krijgen.
  zondag 19 april 2020 @ 13:10:58 #25
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698002
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

Laten we eerlijk zijn. 1. Rivm adviseert tegen mondkapjes omdat er een tekort aan is maar gooit een lulverhaal eruit dat het daarom geen bescherming biedt.
Zodra we het massaal hebben werkt het ineens wel beter dan 1,5 meter.
2. 1,5 meter werkt ook beperkt en is geen garantie op niet besmet raken
3. Je moet mondkapjes gebruiken wil je de samenleving weer leefbaar maken en veel dingen opstarten.

Eens?
Je bent mij net voor, ik had zojuist een screenshot van hetzelfde artikel gemaakt om hier te plaatsen.

Ze hebben letterlijk gezegd dat mondkapjes GEEN bescherming bieden.

Het is ook gewoon tenenkrommend hoe het RIVM zich eruit probeert te praten als er vragen komen over mondkapjes. Echt zeer gênant.
Ben benieuwd met welk lulverhaal ze gaan komen als hier de voorraden zijn aangevuld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')