abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192698387
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2020 13:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Andere privacyregels.
Die van Singapore voldoet prima naar maatstaven van de Nederlandse wet, tenminste voor zover ik kan vaststellen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192698395
Kortom: never gonna work die 1.5m.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 19 april 2020 @ 13:40:54 #53
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192698399
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Daar testen ze bovendien uitvoerig, hier worden burgers nauwelijks getest. Daarom zie ik zelf de meerwaarde van een app niet.
Eens, maar als je toch een applicatie wil gaan gebruiken, kopieer dan gewoon iets wat er al is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192698414
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:39 schreef Adrie072 het volgende:
Tsja kan de bezorgdheid zo beschreven, best begrijpen.
In de politieke podcast van de NOS/EenVandaag verwoordden ze het wel helder: als het onderwijs niet buigt zullen ze dicht moeten blijven tot er een vaccin is.
pi_192698418
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:35 schreef Markesh het volgende:

[..]

Als iemand hoest of niest blijven
de druppels niet binnen 1.5 meter. Als iemand buiten praat met een windje erbij blijven de druppels ook niet binnen de 1.5 meter.
Iedereen kan het nut van mondkapjes ontkennen maar het is logisch dat iedere bescherming beter helpt dan geen bescherming.

Maar ach het RIVM..
Zag zojuist deze tweet. Wat een fouten zij gemaakt hebben, werkelijk ongelofelijk.

rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 14:59:28 Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19. Wil je de hele video zien? Kijk dan op: https://t.co/sJVgtLycRs #nieuw #coronavirus #ncov #covid #virus https://t.co/FWZelellNq reageer retweet
Maar hoeveel fouten ze ook gemaakt hebben en nog zullen blijven maken, een vaste groep blijft zich scharen achter het "geweldige" RIVM
Je praat poep, er is heel duidelijk gezegd, en ook bewezen, dat als je mondkapjes niet op de juiste manier draagt, of verkeerd gebruikt, je het risico op besmetting groter is omdat door het vochtig worden je het virus eerder binnen krijgt.

Ik vermoed dat je weer doelt op overbrenging, alleen dat schrijf je niet.
pi_192698421
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Eens, maar als je toch een applicatie wil gaan gebruiken, kopieer dan gewoon iets wat er al is.
Ook bestaande apps zitten bij de voorselectie.
pi_192698426
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat doen we dan moeilijk in de zorg? Als ze blijkbaar toch geen bescherming bieden...

/retorischevraag
Lezen, ga nou eerst eens LEZEN.
pi_192698440
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lezen, ga nou eerst eens LEZEN.
Goed advies, volg je deze zelf ook op?

Ik zet niet voor niets die laatste regel erbij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 19 april 2020 @ 13:43:53 #59
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192698446
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden kappers dan zo'n belangrijke sector zijn? Ik zie liever een focus op bv. tandartsen, fysiotherapeuten of sportscholen.
Sportscholen zijn net zo belangrijk als kappers. De één heeft er wat aan de ander komt er nooit.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 19 april 2020 @ 13:43:55 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192698448
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook bestaande apps zitten bij de voorselectie.
Ok, bedankt voor de opheldering.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192698478
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
Je kunt met zoveel apps komen als je wilt, echter zolang je nog steeds maar 4000 testen per dag doet, en dan vooral op mensen die toch al ziek zijn, dan heeft het weinig zin. Daarnaast moet ik nog maar zien of die app slim genoeg is om ook daadwerkelijk risicovol contact te analyseren.
Die hele app is toch 100% onzin?
pi_192698491
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Sportscholen zijn net zo belangrijk als kappers. De één heeft er wat aan de ander komt er nooit.
Sporten levert een positieve bijdrage aan het welzijn van burgers.
pi_192698500
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:45 schreef Za het volgende:

[..]

Blijkt maar weer:

Schellevis twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 19:14:37 Op https://t.co/RoVX3Tf4Ol kun je stemmen op de zeven verschillende corona-apps.

Maar als je je cookies verwijdert of incognitomodus gebruikt, kun je oneindig stemmen 🤦♂ reageer retweet
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192698501
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar sporten kan ook prima thuis.
Kapper is toch wat lastiger als je niet gewoon wil millimeteren.
pi_192698517
quote:

[..]

Als een perfect app hebt, en je kunt heel heel heel veel testen, en mensen gaan er heel goed mee om, dan heeft het mogelijk zin, als de R0 heel laag is, en het totale aantal ook nog eens laag is.
  zondag 19 april 2020 @ 13:49:13 #66
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698523
quote:

[..]

Je praat poep, er is heel duidelijk gezegd, en ook bewezen, dat als je mondkapjes niet op de juiste manier draagt, of verkeerd gebruikt, je het risico op besmetting groter is omdat door het vochtig worden je het virus eerder binnen krijgt.

Het is ook echt zoooo moeilijk om een mondkapje op te zetten!
Wow, dat is ook echt een HBO studie van 4 jaar.

Poep praten? Hahaha

Mag ik jouw wetenschappelijk onderbouwd onderzoek dat een mondkapje gevaarlijk is dan geen mondkapje?
Gevaarlijker dan met je blote gezicht buiten te lopen en in contact te komen met iemand die het virus bij zich draagt?

Ik ben zeer benieuwd. :)

Edit, vochtig worden.. _O-

Wat denk je? Dat ze niet vochtig worden bij artsen die in warme pakken en warme omgeving 4 uur door moeten werken totdat zij even een pauze mogen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Markesh op 19-04-2020 13:54:47 ]
pi_192698562
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:47 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Maar sporten kan ook prima thuis.
Kapper is toch wat lastiger als je niet gewoon wil millimeteren.
Sporten in een sportschool is voor de meesten echt wel wat anders dan thuis sporten.

Bovendien is het punt vooral dat je in de sportschool veel makkelijker afstand kan houden. Daar waar dat in een kappersstoel per definitie onmogelijk is.
  zondag 19 april 2020 @ 13:51:36 #68
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698575
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat doen we dan moeilijk in de zorg? Als ze blijkbaar toch geen bescherming bieden...

/retorischevraag
Dat vraag ik mij ook af :)
pi_192698591
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sporten in een sportschool is voor de meesten echt wel wat anders dan thuis sporten.

Bovendien is het punt vooral dat je in de sportschool veel makkelijker afstand kan houden. Daar waar dat in een kappersstoel per definitie onmogelijk is.
Eens dat sportschool makkelijker is om afstand te houden. En als ze mensen zo ver krijgen om na gebruik van apparaten/gewichten het even schoon te maken en max aantal mensen binnen laten zou het ook open moeten kunnen. Probleem is alleen denk ik dat mensen dat schoonmaken niet gaan doen.
  zondag 19 april 2020 @ 13:52:10 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192698594
quote:

[..]

Nee hoor. Dat hangt af van hoe goed hij werkt en hoe hij gebruikt wordt. Als de app aangeeft dat jij contact hebt gehad met een besmet persoon terwijl dat niet klopt is hij onzin. Als hij niet aangeeft dat jij in contact bent genomen met een besmet persoon terwijl dit wel het geval is, is hij onzin. Als hij terecht aangeeft dat jij in contact bent gekomen met een besmet persoon en jij vrolijk alle ruimte krijgt en neemt om met je hele gezin te gaan picknicken samen met oma in het drukke Vondelpark, dan is hij onzin.

Daarnaast heb je nog de categorie waarbij hij geen onzin is, maar dat hij niet goed dicht is getimmerd en jouw privacy eraan gaat zonder noodzaak.
pi_192698624
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:52 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Eens dat sportschool makkelijker is om afstand te houden. En als ze mensen zo ver krijgen om na gebruik van apparaten/gewichten het even schoon te maken en max aantal mensen binnen laten zou het ook open moeten kunnen. Probleem is alleen denk ik dat mensen dat schoonmaken niet gaan doen.
Hmm k weet het niet hoor. Met hard ademen op de loopband. Grunten tijdens krachttraining vliegen die deeltjes overal.

Moeten ze wel de afzuiger flink hard aanzetten.
pi_192698627
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

Onzin. Ik kan prima in een kappersstoel zitten met de kapper op anderhalve meter afstand.

Dat de kapper mij dan niet kan knippen is een ander verhaal, maar stellen dat je per definitie niet in die stoel kan zitten en anderhalve meter afstand houden is natuurlijk onzin.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192698649
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:49 schreef Markesh het volgende:

[..]

Poep praten? Hahaha

Mag ik jouw wetenschappelijk onderbouwd onderzoek dat een mondkapje gevaarlijk is dan geen mondkapje?
Gevaarlijker dan met je blote gezicht buiten te lopen en in contact te komen met iemand die het virus bij zich draagt?

Wat denk je? Dat ze niet vochtig worden bij artsen die in warme pakken en warme omgeving 4 uur door moeten werken totdat zij even een pauze mogen?
In 2015, MacIntyre and her colleagues ran a clinical trial pitting cloth masks against medical ones. The team provided 1607 healthcare workers at 14 hospitals in Hanoi, Vietnam, with either disposable medical masks or reusable cloth ones, which could be washed at home at the end of the day they were worn. Those that wore cloth masks were significantly more likely to catch a virus, the team found.

Read more: https://www.newscientist.(...)r-one/#ixzz6K3i1otEs
pi_192698658
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:52 schreef Pinuts het volgende:
Probleem is alleen denk ik dat mensen dat schoonmaken niet gaan doen.
Niet schoonmaken = niet sporten. Dat was altijd eigenlijk al de regel.

Maar je kunt het ook omdraaien: schoonmaken vóór je begint i.p.v. nadat je het apparaat gebruikt hebt.

En zo'n vaart zal het niet lopen. Bij de meeste apparaten zit je met je gezicht van het apparaat af. Dumbbells kun je even verbieden.
pi_192698661
quote:

[..]

Poep praten? Hahaha

Ach.... mensen hier die het nut van mondkapjes niet inzien ga je ook niet ompraten. Idd dat "mensen weten niet hoe ze een mondkapje correct moeten opzetten" ergo mondkapjes werken zelfs het virus in de hand - argument is echt flauwekul
pi_192698666
Actuele cijfers COVID-19: 19 april 2020
Positief geteste personen

32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)

Overleden personen

3.684** (+83)

Wijzigingsdatum 19-04-2020 | 13:51

32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)

Overleden personen

3.684** (+83)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.

Update
19-04-2020 14.00 uur

Vandaag zijn er 110 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 83 patiënten als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Er zijn vandaag 1066 nieuwe besmettingen gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu , dat maakt het totaal op 32655.

De cijfers van de afgelopen dagen passen bij het beeld dat de maatregelen over het algemeen lijken te werken.

Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die in de rapportage genoemd worden.
  zondag 19 april 2020 @ 13:56:27 #77
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192698674
quote:

[..]

Er is ook heel duidelijk gezegd dat we ons in Nederland geen zorgen hoefden te maken want het zou hier nooit komen. Er is ook heel duidelijk gezegd dat Covid 19 bijna niet besmettelijk zou zijn. Dus wie praat er nou poep?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192698675
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:

32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)

Overleden personen

3.684** (+83)

Wijzigingsdatum 19-04-2020 | 13:51

32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)

Overleden personen

3.684** (+83)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.

Update
19-04-2020 14.00 uur

Vandaag zijn er 110 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 83 patiënten als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Er zijn vandaag 1066 nieuwe besmettingen gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu , dat maakt het totaal op 32655.

De cijfers van de afgelopen dagen passen bij het beeld dat de maatregelen over het algemeen lijken te werken.

Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die in de rapportage genoemd worden.
Prima score
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_192698679
quote:

[..]

Poep praten? Hahaha

En wees eens duidelijk? Heb je het over simpele mondbescherming of over ffp2 maskers? Er is nogal een groot verschil, de laatste moet een bescherming bieden tegen besmetting, dan hebben we het over een heel ander iets als dat mensen er mee over straat moeten lopen. man man, gooi je zelf weg.
pi_192698682
Dinsdag weer 200, dus zegt vrijwel niks dit.
  zondag 19 april 2020 @ 13:57:00 #81
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192698683
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet iedereen gaat naar de sportschool. Het is een keuze. Net zoals jij de keuze maakt om zelf je haren te knippen of naar de kapper te gaan. Als je het dan toch over COVID-19 hebt is samenscholing in een ruimte waar best veel mensen samen komen veel minder verstandig dan een gemiddelde kapperszaak. Over het welzijn van burgers gesproken; het zou juist eerderaverechts kunnen werken, aangezien in dat soort ruimtes verspreiding van het virus makkelijker gaat dan in een relatief kleine kapperszaak.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_192698688
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

In 2015, MacIntyre and her colleagues ran a clinical trial pitting cloth masks against medical ones. The team provided 1607 healthcare workers at 14 hospitals in Hanoi, Vietnam, with either disposable medical masks or reusable cloth ones, which could be washed at home at the end of the day they were worn. Those that wore cloth masks were significantly more likely to catch a virus, the team found.

Nu vergelijk je katoen vs goede masker. Dit is geen vergelijking tussen mondkapje van elk soort vs geen mondkapje.
pi_192698694
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef mazaru het volgende:

[..]

Er is ook heel duidelijk gezegd dat we ons in Nederland geen zorgen hoefden te maken want het zou hier nooit komen. Er is ook heel duidelijk gezegd dat Covid 19 bijna niet besmettelijk zou zijn. Dus wie praat er nou poep?
Misschien moet je iets verder kijken dan de titel van een filmpje.
pi_192698705
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef tompsv18 het volgende:
Dinsdag weer 200, dus zegt vrijwel niks dit.
Jezus christus snappen mensen dit nog steeds niet
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 13:58:59 #85
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192698716
Kappen met al die persoonlijke aanvallen. Voer een normale discussie of gewoon niet.
pi_192698718
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef SOG het volgende:

[..]

Nu vergelijk je katoen vs goede masker. Dit is geen vergelijking tussen mondkapje van elk soort vs geen mondkapje.
Prima, er staan nog een hele rits onderzoeken in dat artikel, voor duidelijkheid, we hebben het over BESCHERMING, niet over VERSPREIDING.
pi_192698720
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:58 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Jezus christus snappen mensen dit nog steeds niet
Wat
  zondag 19 april 2020 @ 13:59:21 #88
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192698723
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:58 schreef Kyran het volgende:
[modbreak]Kappen met al die persoonlijke aanvallen. Voer een normale discussie of gewoon niet.[/modbreak]
Mee eens, waarom kunnen ze dat niet respecteren?
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 19 april 2020 @ 13:59:23 #89
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192698724
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Mooi. Laat ze maar failliet gaan. Stelletje oplichters. Jarenlang hoge prijzen hanteren en nu gaan janken omdat ze geen buffer hebben.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 19 april 2020 @ 13:59:31 #90
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698727
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lekkere bron, newscientist.

Probeer het nog een keer zou ik zeggen :)
pi_192698731
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Wat
Dinsdag is een dag waar de cijfers van het weekend meegenomen worden, dus een ingecalculeerde 'piek'dag.
pi_192698735
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:

[..]

Lekkere bron, newscientist.

Probeer het nog een keer zou ik zeggen :)
In het artikel word er direct gelinkt naar de bronnen.
pi_192698748
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niet iedereen gaat naar de sportschool. Het is een keuze. Net zoals jij de keuze maakt om zelf je haren te knippen of naar de kapper te gaan.
Die keuze is er momenteel niet. En de overheid moet nu gaan bepalen welke sectoren (deels) open mogen. In dat geval staat de kapper niet bovenaan mijn lijstje van belangrijke sectoren.

quote:
Als je het dan toch over COVID-19 hebt is samenscholing in een ruimte waar best veel mensen samen komen veel minder verstandig dan een gemiddelde kapperszaak. Over het welzijn van burgers gesproken; het zou juist eerderaverechts kunnen werken, aangezien in dat soort ruimtes verspreiding van het virus makkelijker gaat dan in een relatief kleine kapperszaak.
Zo werkt het dus niet. Als er twee man in een kleine ruimte op 1 meter van elkaar zitten is het besmettingsgevaar veel groter dan 10 man op 5 meter van elkaar in een grote ruimte.
pi_192698750
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Dinsdag is een dag waar de cijfers van het weekend meegenomen worden, dus een ingecalculeerde 'piek'dag.
Volgens mij heeft dat vooral te maken met doden en besmettingen, volgens mij is opnames redelijk acuraat.
pi_192698753
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik..
pi_192698762
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:00 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik..
Ja dus hoezo 'zegt niks'.

Kijk eens de grafieken op RIVM website.
pi_192698766
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat vooral te maken met doden en besmettingen, volgens mij is opnames redelijk acuraat.
Ook opnames worden met een vertraging gerapporteerd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 14:02:34 #98
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192698780
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef SOG het volgende:

[..]

Het is echt een heel simpele discussie eigenlijk, maar mensen trekken het alle kanten op.

Mondkapjes kunnen voor minder verspreiding zorgen en dienen in eerste instantie niet om niet besmet te raken, maar om andere niet te besmetten.

Verder is het verkeerd gebruiken van mondkapjes inderdaad een dingetje en dat kan, in enkele gevallen, ook voor extra besmettingen zorgen. Het is echter ook weer geen rocket science om een mondkapje op te zetten.

Was handen > zet op > blijf er van af > zet af > was handen.

Mondkapjes geven geen 100% zekerheid dat je anderen niet kan besmetten of zelf besmet gaat raken.

Dat ze nu niet moeten worden gebruikt door de burgers, omdat er tekorten zijn in de zorg is gewoon terecht.

Het is allemaal niet zo moeilijk en het is ook niet zo zwart/wit zoals sommige users denken.
  zondag 19 april 2020 @ 14:03:06 #99
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192698787
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

En wees eens duidelijk? Heb je het over simpele mondbescherming of over ffp2 maskers? Er is nogal een groot verschil, de laatste moet een bescherming bieden tegen besmetting, dan hebben we het over een heel ander iets als dat mensen er mee over straat moeten lopen. man man, gooi je zelf weg.
Man?
Een FFP1 masker bied zelfs voldoende bescherming bij het behandelen van een besmette patient volgens de landelijke vereniging van huisartsen.
Dat je Ad Hominem moet gaan bezigen zegt ook weer voldoende :)
pi_192698796
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt. En het aantal opnames is ook het belangrijkste getal om bij te houden.

Het aantal doden zegt niet veel, zeker nu meer getest wordt. Er worden dan waarschijnlijk meer mensen positief getest voor ze komen te overlijden (m.a.w. minder verborgen 'oversterfte'), dus dit getal zal waarschijnlijk langzamer dalen (nog afgezien van de inherente vertraging).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')