Er is ook heel duidelijk gezegd dat we ons in Nederland geen zorgen hoefden te maken want het zou hier nooit komen. Er is ook heel duidelijk gezegd dat Covid 19 bijna niet besmettelijk zou zijn. Dus wie praat er nou poep?quote:Op zondag 19 april 2020 13:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je praat poep, er is heel duidelijk gezegd, en ook bewezen, dat als je mondkapjes niet op de juiste manier draagt, of verkeerd gebruikt, je het risico op besmetting groter is omdat door het vochtig worden je het virus eerder binnen krijgt.
Ik vermoed dat je weer doelt op overbrenging, alleen dat schrijf je niet.
Prima scorequote:Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 19 april 2020
Positief geteste personen
32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)
Overleden personen
3.684** (+83)
Wijzigingsdatum 19-04-2020 | 13:51
Actuele cijfers COVID-19: 19 april 2020
Positief geteste personen
32.655* (+1.066)
Ziekenhuisopnames 9.704
(+110)
Overleden personen
3.684** (+83)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.
Update
19-04-2020 14.00 uur
Vandaag zijn er 110 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 83 patiënten als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Er zijn vandaag 1066 nieuwe besmettingen gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu , dat maakt het totaal op 32655.
De cijfers van de afgelopen dagen passen bij het beeld dat de maatregelen over het algemeen lijken te werken.
Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die in de rapportage genoemd worden.
En wees eens duidelijk? Heb je het over simpele mondbescherming of over ffp2 maskers? Er is nogal een groot verschil, de laatste moet een bescherming bieden tegen besmetting, dan hebben we het over een heel ander iets als dat mensen er mee over straat moeten lopen. man man, gooi je zelf weg.quote:Op zondag 19 april 2020 13:49 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het is ook echt zoooo moeilijk om een mondkapje op te zetten!
Wow, dat is ook echt een HBO studie van 4 jaar.
Poep praten? Hahaha
Mag ik jouw wetenschappelijk onderbouwd onderzoek dat een mondkapje gevaarlijk is dan geen mondkapje?
Gevaarlijker dan met je blote gezicht buiten te lopen en in contact te komen met iemand die het virus bij zich draagt?
Ik ben zeer benieuwd.
Edit, vochtig worden..
Wat denk je? Dat ze niet vochtig worden bij artsen die in warme pakken en warme omgeving 4 uur door moeten werken totdat zij even een pauze mogen?
Niet iedereen gaat naar de sportschool. Het is een keuze. Net zoals jij de keuze maakt om zelf je haren te knippen of naar de kapper te gaan. Als je het dan toch over COVID-19 hebt is samenscholing in een ruimte waar best veel mensen samen komen veel minder verstandig dan een gemiddelde kapperszaak. Over het welzijn van burgers gesproken; het zou juist eerderaverechts kunnen werken, aangezien in dat soort ruimtes verspreiding van het virus makkelijker gaat dan in een relatief kleine kapperszaak.quote:Op zondag 19 april 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sporten levert een positieve bijdrage aan het welzijn van burgers.
Nu vergelijk je katoen vs goede masker. Dit is geen vergelijking tussen mondkapje van elk soort vs geen mondkapje.quote:Op zondag 19 april 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
In 2015, MacIntyre and her colleagues ran a clinical trial pitting cloth masks against medical ones. The team provided 1607 healthcare workers at 14 hospitals in Hanoi, Vietnam, with either disposable medical masks or reusable cloth ones, which could be washed at home at the end of the day they were worn. Those that wore cloth masks were significantly more likely to catch a virus, the team found.
Read more: https://www.newscientist.(...)r-one/#ixzz6K3i1otEs
Misschien moet je iets verder kijken dan de titel van een filmpje.quote:Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er is ook heel duidelijk gezegd dat we ons in Nederland geen zorgen hoefden te maken want het zou hier nooit komen. Er is ook heel duidelijk gezegd dat Covid 19 bijna niet besmettelijk zou zijn. Dus wie praat er nou poep?
Jezus christus snappen mensen dit nog steeds nietquote:Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef tompsv18 het volgende:
Dinsdag weer 200, dus zegt vrijwel niks dit.
Prima, er staan nog een hele rits onderzoeken in dat artikel, voor duidelijkheid, we hebben het over BESCHERMING, niet over VERSPREIDING.quote:Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef SOG het volgende:
[..]
Nu vergelijk je katoen vs goede masker. Dit is geen vergelijking tussen mondkapje van elk soort vs geen mondkapje.
Watquote:Op zondag 19 april 2020 13:58 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Jezus christus snappen mensen dit nog steeds niet
Mee eens, waarom kunnen ze dat niet respecteren?quote:Op zondag 19 april 2020 13:58 schreef Kyran het volgende:
[modbreak]Kappen met al die persoonlijke aanvallen. Voer een normale discussie of gewoon niet.[/modbreak]
Mooi. Laat ze maar failliet gaan. Stelletje oplichters. Jarenlang hoge prijzen hanteren en nu gaan janken omdat ze geen buffer hebben.quote:
Lekkere bron, newscientist.quote:Op zondag 19 april 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
In 2015, MacIntyre and her colleagues ran a clinical trial pitting cloth masks against medical ones. The team provided 1607 healthcare workers at 14 hospitals in Hanoi, Vietnam, with either disposable medical masks or reusable cloth ones, which could be washed at home at the end of the day they were worn. Those that wore cloth masks were significantly more likely to catch a virus, the team found.
Read more: https://www.newscientist.(...)r-one/#ixzz6K3i1otEs
Dinsdag is een dag waar de cijfers van het weekend meegenomen worden, dus een ingecalculeerde 'piek'dag.quote:
In het artikel word er direct gelinkt naar de bronnen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:
[..]
Lekkere bron, newscientist.
Probeer het nog een keer zou ik zeggen
Die keuze is er momenteel niet. En de overheid moet nu gaan bepalen welke sectoren (deels) open mogen. In dat geval staat de kapper niet bovenaan mijn lijstje van belangrijke sectoren.quote:Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niet iedereen gaat naar de sportschool. Het is een keuze. Net zoals jij de keuze maakt om zelf je haren te knippen of naar de kapper te gaan.
Zo werkt het dus niet. Als er twee man in een kleine ruimte op 1 meter van elkaar zitten is het besmettingsgevaar veel groter dan 10 man op 5 meter van elkaar in een grote ruimte.quote:Als je het dan toch over COVID-19 hebt is samenscholing in een ruimte waar best veel mensen samen komen veel minder verstandig dan een gemiddelde kapperszaak. Over het welzijn van burgers gesproken; het zou juist eerderaverechts kunnen werken, aangezien in dat soort ruimtes verspreiding van het virus makkelijker gaat dan in een relatief kleine kapperszaak.
Volgens mij heeft dat vooral te maken met doden en besmettingen, volgens mij is opnames redelijk acuraat.quote:Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dinsdag is een dag waar de cijfers van het weekend meegenomen worden, dus een ingecalculeerde 'piek'dag.
Ja, dat zeg ik..quote:Op zondag 19 april 2020 13:59 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dinsdag is een dag waar de cijfers van het weekend meegenomen worden, dus een ingecalculeerde 'piek'dag.
Ook opnames worden met een vertraging gerapporteerd.quote:Op zondag 19 april 2020 14:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat vooral te maken met doden en besmettingen, volgens mij is opnames redelijk acuraat.
Het is echt een heel simpele discussie eigenlijk, maar mensen trekken het alle kanten op.quote:Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef SOG het volgende:
[..]
Nu vergelijk je katoen vs goede masker. Dit is geen vergelijking tussen mondkapje van elk soort vs geen mondkapje.
Man?quote:Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wees eens duidelijk? Heb je het over simpele mondbescherming of over ffp2 maskers? Er is nogal een groot verschil, de laatste moet een bescherming bieden tegen besmetting, dan hebben we het over een heel ander iets als dat mensen er mee over straat moeten lopen. man man, gooi je zelf weg.
Klopt. En het aantal opnames is ook het belangrijkste getal om bij te houden.quote:Op zondag 19 april 2020 14:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat vooral te maken met doden en besmettingen, volgens mij is opnames redelijk acuraat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |