https://www.quotenet.nl/n(...)-komen-tegen-beleid/quote:Quote 500-lid Klaas Hummel is woest over de aanpak van de Covid 19 pandemie. ‘Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel. We spelen met vuur.’
Klaas Hummel:
‘Er zijn volgens het CBS 17.415.000 inwoners in Nederland; ongeveer 4 miljoen daarvan zijn ouder dan 60 jaar. Deze gehele bevolking wordt verteld dat Covid 19 het ergste is sinds de Tweede Wereldoorlog. Heel besmettelijk en dodelijk. Angst onder 17.415.000 mensen. Na twee maanden lock down wordt het tijd dit eens te evalueren.
Advertentie - Lees hieronder verder
Allereerst vertelt Jaap van Dissel van het RIVM dat op basis van een onderzoek bij de bloedbank waarschijnlijk 3% van de bevolking antistoffen heeft en dus ziek is geweest. Dat zijn dan iets meer dan 500.000 mensen in twee maanden dat het virus bekend is in Nederland. De leeftijd van de 3.315 mensen die helaas aan Covid 19 zijn overleden in deze twee maanden lag voor bijna 97% boven de 60 jaar volgens data van hetzelfde RIVM. Het CBS vult aan dat er ook buiten het ziekenhuis mensen overlijden aan Covid 19, mogelijk ook enkele duizenden. Dat zijn dan voornamelijk ouderen met onderliggend lijden die blijkbaar niet meer naar het ziekenhuis gaan omdat het zinloos is of omdat ze daar niet meer voor kiezen. Jongeren met ernstige Covid 19 problemen zullen zeker naar het ziekenhuis gaan. De conclusie is dat de totale sterfte dus voor zelfs meer dan 97% ouderen treft met onderliggende gezondheidsproblemen.
Risico
Het virus is een risico voor een doelgroep van 4 miljoen mensen beginnend boven de 60 maar eigenlijk pas serieus boven de 70. Onder de 50 zijn er volgens het RIVM tot nu toe maar 20 slachtoffers te betreuren. Het totaal aantal slachtoffers gebaseerd op het RIVM en meenemend de extra schatting van het CBS komt niet verder dan rond de 6.500. Dit is minder dan 0,2 % van de risicogroep van de 4 miljoen mensen boven de 60 jaar oud. De verspreiding gaat veel langzamer dan gedacht op basis van het bloedbankonderzoek dus de gemiddelde sterfte van 140 personen gaat door en wordt hopelijk minder door de lock down maatregelen. Maar ook met 140 doden per dag loopt de teller van 0,2 % heel langzaam op.
Zinvol?
Is dit allemaal zinvol? Er komt blijkbaar niet snel een groepsimmuniteit en dat is nu ook niet meer het doel. Het doel is het virus remmen/vertragen totdat er een vaccin is. Dat vaccin laat nog op zich wachten. Veel verschillende meningen maar onder experts praat men over een periode van een jaar tot twee jaar dat we nog moeten wachten. Wachten betekent een oplopend dodental. Statistisch niet indrukwekkend maar in absolute getallen angstaanjager. Als we doorgaan met een sterfte van circa 140 per dag dan overlijden er circa 40.000 mensen aan Covid 19 in 2020. Circa 1 % van de doelgroep van 4 miljoen mensen boven de 60.
Deze groep zou echter deels sowieso overlijden door andere onderliggende kwalen. In 2019 overleden er circa 130.000 mensen boven de 65 jaar oud. 3,25% van de ouderen boven de 60. De 1% Covid 19 doden in 2020 brengt dat percentage niet naar 4,25%, het is niet én én. Wellicht verhoogt het percentage naar 3,5 of 3,6 en dat corrigeert zich weer na de introductie van een vaccin.
Probleem is reactie regering
Er is dus geen probleem als je naar de Nederlandse bevolking als geheel kijkt. Het probleem is de reactie van onze regering in Nederland en eigenlijk wereldwijd door regeringen. Ze overreageren gebaseerd op denken in termen van het individu in plaats van verantwoordelijkheid nemen voor de gehele bevolking en kijkend naar alle risico’s.
Advertentie - Lees hieronder verder
De overheid kan sterfte niet voorkomen bij oude mensen die sowieso een korte levensverwachting hebben en daarbij ernstige gezondheidsklachten. Het is niet meer dan een vertraging en weinig effectief in extra levensjaren en wellicht ook niet in levensvreugde als je wordt geïsoleerd van je familie op het einde van je leven.
Depressie
De andere kant van de medaille is veel erger. 13,5 miljoen mensen die weinig of geen risico lopen wordt angst aangejaagd en zij verliezen economisch en sociaal op een schaal die haast niet voor te stellen is. Hoe lang mag en kan je die groep zo economisch beschadigen en sociaal isoleren met alle gevolgen van dien, waaronder ook een verhoogd sterftecijfer. Zes weken vinden we prima. Solidariteit! Maar 3 maanden, 6 maanden, eind 2020! De introductie van een onzinplan van een 1,5 meter maatschappij.
De economische depressie, we spreken dadelijk niet meer over een recessie, zal ook de groep van 4 miljoen ouderen opnieuw treffen in de vorm van lagere pensioenen en slechtere gezondheidszorg omdat we rigoureus moeten gaan bezuinigen. In onze economie worden sectoren zoals Transport, Hotels en Leisure, Horeca, Evenementen en Cultuur specifiek geraakt en die lijst wordt langer en langer. Van die materie heeft het RIVM geen verstand en de medisch deskundigen die dagelijks aanschuiven bij de praatprogramma’s ook niet.
Opstand
De bevolking moet na 28 april massaal in opstand komen tegen dit beleid. Niet door ongehoorzaamheid maar door protest. Ik ben enorm teleurgesteld hoe de media kritiekloos dit beleid accepteren en volledig focussen op het individuele leed van de Covid 19 pandemie. Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel als dit voortduurt. Als ik net zo als onze premier een vergelijking maak met de Tweede Wereldoorlog dan besef ik dat die primair ontstond door economische en sociale ellende in Duitsland. Dat land was toen in lock down, opgelegd door haar buurlanden. We spelen wereldwijd met vuur.’
Zijn de jongeren dan door de lockdown beter beschermd dan de ouderen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:29 schreef Lunatiek het volgende:
Wat je vergeet is dat er zo weinig (jonge) doden zijn omdat we een lockdown hebben. Dat is dat #flattenthecurve
dankzij medische hulp. het probleem begint pas als dat niet beschikbaar is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zijn de jongeren dan door de lockdown beter beschermd dan de ouderen?
De reden dat er zo weinig jongeren dood gaan is dat ze gewoon niet zo ziek van corona worden. Ze worden net zo vaak besmet (of vaker). Als een jongere besmet wordt is zijn overlijdingskans minder dan 0,1%!!
Het gros van de jongeren met corona komt nooit in het ziekenhuis terecht. Heel veel merken niet eens dat ze het hebben. Al drie procent is besmet. Daarvan is echt maar een fractie in het ziekenhuis terecht gekomen. Zelfs voor ouderen is de overlevingskans zonder medische zorg gewoon nog erg hoog.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:32 schreef Shotty het volgende:
de lockdown is om te voorkomen dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. jonge mensen die ernstig ziek worden overleven dankzij medische hulp. zonder lockdown zou die zorg er niet meer zijn voor iedereen die het nodig heeft, en zouden er dus wel een hoop mensen doodgaan...
Er wordt ook beleid gemaakt op sentiment en op beelden. Net als met de vluchtelingencrisis.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:37 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik ben het hier ook 100% mee eens.
Ik vind dat mensen met gezondheidsklachten prima in staat zijn zelf het risico in te schatten.
Ook oudere mensen zijn hiertoe in staat.
Ik wist dit bij dag 1 al.
Echt 90% wat ik voorspeld hebt komt uit. Het leed maakt plaats voor ander leed.
Mensen zijn echt fucking naïef soms
Daarom kijk ik zo min mogelijk naar de MSMquote:Op zaterdag 18 april 2020 23:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt ook beleid gemaakt op sentiment en op beelden. Net als met de vluchtelingencrisis.
Bijna iedereen kan het virus zonder medische hulp aan. Dat gebeurt ook massaal. Anders zouden de ziekenhuizen toch compleet uitpuilen. Is helemaal niet het geval!!quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:40 schreef Shotty het volgende:
[..]
dankzij medische hulp. het probleem begint pas als dat niet beschikbaar is.
..
Als er plek is in het ziekenhuis en er genoeg medicijnen zijn... en dat zou er niet zijn als er geen lockdown was. Bovendien had je dan duizenden wezen, van die millennials/sneeuwvlokjes die in Hotel Mamma wonen en niet zelfstandig kunnen schijten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zijn de jongeren dan door de lockdown beter beschermd dan de ouderen?
De reden dat er zo weinig jongeren dood gaan is dat ze gewoon niet zo ziek van corona worden. Ze worden net zo vaak besmet (of vaker). Als een jongere besmet wordt is zijn overlijdingskans minder dan 0,1%!!
het gros niet nee. maar aardig wat patienten in ziekenhuizen zijn stukken jonger:quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gros van de jongeren met corona komt nooit in het ziekenhuis terecht. Heel veel merken niet eens dat ze het hebben. Al drie procent is besmet. Daarvan is echt maar een fractie in het ziekenhuis terecht gekomen. Zelfs voor ouderen is de overlevingskans zonder medische zorg gewoon nog erg hoog.
Ben je oud, heb je onderliggende ziektes en ben je ook nog veel te dik, ja, dan wordt het pas gevaarlijk.
Nee, klopt, want we hebben een lockdown voor #flattenthecurvequote:Op zaterdag 18 april 2020 23:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bijna iedereen kan het virus zonder medische hulp aan. Dat gebeurt ook massaal. Anders zouden de ziekenhuizen toch compleet uitpuilen. Is helemaal niet het geval!!
met een lockdown puilen de ziekenhuizen niet uit, dus is de lockdown niet nodig? sorry, ik snap jou argument niet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bijna iedereen kan het virus zonder medische hulp aan. Dat gebeurt ook massaal. Anders zouden de ziekenhuizen toch compleet uitpuilen. Is helemaal niet het geval!!
Het argument is dat de schade die door deze lockdown ontstaat er vele malen meer menselijke levensjaren verloren gaan dan er gered worden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:47 schreef Shotty het volgende:
[..]
met een lockdown puilen de ziekenhuizen niet uit, dus is de lockdown niet nodig? sorry, ik snap jou argument niet.
Ja leuk, het 'gewone volk' verliest zijn baan en zekerheid.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Al die gokkers die hun geld zien verdampen... heerlijk om te zien hoe ze reageren. Nu hebben ze opeens het gewone volk nodig omdat hun portefeuille slinkt..
Hummel zal er geen boterham minder door eten of geen auto minder door rijden. En de beurs wordt toch wel gered door het bijdrukken van triljoenen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja leuk, het 'gewone volk' verliest zijn baan en zekerheid.
Een willekeurige Harry moet zijn gal kwijt. Als hij nou ook nog wat verstand had van Covid-19, dan was er nog iets voor te zeggen. Maar meneer doet in vastgoed. En dan ook nog opruiende taal bazelen.quote:Quote 500-lid Klaas Hummel is woest over de aanpak van de Covid 19 pandemie.
Neuh. Het gewone volk werkt gewoon door. Nutteloze banen zijn de enige die op de tocht staan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja leuk, het 'gewone volk' verliest zijn baan en zekerheid.
Dat is echt niet zo. Denk je dat we eeuwig door kunnen gaan met het uitdelen van cheques? Straks wil ook niemand de Nederlandse regering nog iets lenen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Neuh. Het gewone volk werkt gewoon door. Nutteloze banen zijn de enige die op de tocht staan.
wie zegt er in godsnaam dat "we allemaal doodgaan als de lockdown stopt" ? ik in ieder geval niet, en gezien ik nooit naar het NOS journaal kijk, kan je ik je daar niets over vertellen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het argument is dat de schade die door deze lockdown ontstaat er vele malen meer menselijke levensjaren verloren gaan dan er gered worden.
En dat we niet 'allemaal dood gaan' als die lockdown stopt.
Denk toch eens zelf na ipv het NOS-journaal na te blaten.
Of je het nu leuk vindt of niet, horeca, kappers... allemaal bijzaak. Flexcontract? Ben je zelf mee akkoord gegaan. Benzinepomp? Ik zie nog steeds dezelfde lui achter de balie als ik ga tanken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is echt niet zo. Denk je dat we eeuwig door kunnen gaan met het uitdelen van cheques? Straks wil ook niemand de Nederlandse regering nog iets lenen.
Als jij in de horeca werkt, of als kapster, of een flexcontract hebt, bij een benzinepomp werkt of bij het OV, al die banen staan op de tocht.
Als we de hele economie kapot maken dan staat bijna iedereens baan op de tocht.
Maar die nutteloze banen zijn wel nodig om de economie op gang te houden toch?quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Neuh. Het gewone volk werkt gewoon door. Nutteloze banen zijn de enige die op de tocht staan.
Het gevaar wordt enorm overdreven/overschat. Het is niet zo dat we het risico lopen 'een paar familieleden of vrienden van jonge leeftijd' te verliezen. Echt niet zo.quote:Op zondag 19 april 2020 00:00 schreef Shotty het volgende:
[..]
wie zegt er in godsnaam dat "we allemaal doodgaan als de lockdown stopt" ? ik in ieder geval niet, en gezien ik nooit naar het NOS journaal kijk, kan je ik je daar niets over vertellen.
als we het virus haar gang laten gaan, overspoelen de ziekenhuizen wel. dat gaat niet alleen die "obese bejaarden" die nu ook al doodgaan het leven kosten, nee, dat gaat dus ook het leven kosten van al die mensen die een zwaarder geraakt worden door het virus, en niet terecht kunnen in een ziekenhuis.
zie het zo: wil je liever dat je een paar familieleden of vrienden van normale leeftijden verliezen, of je baan? wat denk je dat meer verdriet op brengt?
ja, dit gaat pijn doen. maar zeker in Nederland komen we daar wel bovenop.
Veel gehoord argument.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het argument is dat de schade die door deze lockdown ontstaat er vele malen meer menselijke levensjaren verloren gaan dan er gered worden.
En dat we niet 'allemaal dood gaan' als die lockdown stopt.
Denk toch eens zelf na ipv het NOS-journaal na te blaten.
Lees dan het artikel uit de OP dan!quote:Op zondag 19 april 2020 00:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Veel gehoord argument.
Het is alleen zo jammer dat het argument tot nu toe altijd bij deze twee zinnetjes blijft.
Het is toch ook duidelijk? Je kunt de rekenmeesters er ook op los laten, die zullen ongetwijfeld tot dezelfde conclusie komen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Veel gehoord argument.
Het is alleen zo jammer dat het argument tot nu toe altijd bij deze twee zinnetjes blijft.
Alsof bedrijven zonder de zogenaamde lockdown ineens wel veel geld gaan uitgeven en weer gaan investeren. Kunnen ze nu ook doen ze niet.quote:Op zondag 19 april 2020 00:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gevaar wordt enorm overdreven/overschat. Het is niet zo dat we het risico lopen 'een paar familieleden of vrienden van jonge leeftijd' te verliezen. Echt niet zo.
Zo'n crisis en een economische recessie kost ook mensenlevens. Dat is iets wat jullie maar niet in willen zien.
Oudjes die op je afspringen als een vlo op een kat, ja. Begrijpelijk ook wel toch, niet slim maarja wat verwacht je van hen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:04 schreef Elan het volgende:
De bedragen die gemoeid zijn om een paar duizend bejaarden te redden zijn inderdaad krankzinnig.
Het is ook niet even een kwestie van uitzingen, want een vaccin kan nog wel een jaar op zich laten wachten en groepsimmuniteit schiet niet op zolang me krampachtig in lockdown blijven.
Waar ik me trouwens enorm aan stoor is de hoeveelheid ouderen die ik nog steeds overal tegen kom. Geef jongeren hun leven terug en laat ouderen dan afstand bewaren en in quarantaine gaan, tenslotte lopen zij veruit het grootste gevaar. Niet de jongeren.
Dat is dus wel zo, als de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:03 schreef LXIV het volgende:
Het is niet zo dat we het risico lopen 'een paar familieleden of vrienden van jonge leeftijd' te verliezen. Echt niet zo.
Dat laatste stoor ik mij ook aan.quote:Op zondag 19 april 2020 00:04 schreef Elan het volgende:
De bedragen die gemoeid zijn om een paar duizend bejaarden te redden zijn inderdaad krankzinnig.
Het is ook niet even een kwestie van uitzingen, want een vaccin kan nog wel een jaar op zich laten wachten en groepsimmuniteit schiet niet op zolang me krampachtig in lockdown blijven.
Waar ik me trouwens enorm aan stoor is de hoeveelheid ouderen die ik nog steeds overal tegen kom. Geef jongeren hun leven terug en laat ouderen dan afstand bewaren en in quarantaine gaan, tenslotte lopen zij veruit het grootste gevaar. Niet de jongeren.
is er voor die eerste bewering nog gedegen medisch bewijs, of is dat jou gevoel? ik hoor over het algemeen vanuit de wetenschappelijke wereld andere geluiden.quote:Op zondag 19 april 2020 00:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gevaar wordt enorm overdreven/overschat. Het is niet zo dat we het risico lopen 'een paar familieleden of vrienden van jonge leeftijd' te verliezen. Echt niet zo.
Zo'n crisis en een economische recessie kost ook mensenlevens. Dat is iets wat jullie maar niet in willen zien.
Het is veel realistischer er vanuit te gaan dan het vaccin er na 5 jaar pas komt.quote:Op zondag 19 april 2020 00:04 schreef Elan het volgende:
Daar is geen bewijs voor. Het tegendeel wordt eigenlijk eerder bewezen door het feit dat er geen honderduizenden / miljoenen doden vallen in landen als India waar het leven ansich één grote social gathering is en men het op zijn zachtst gezegd niet zo nauw neemt met (persoonlijke) hygiëne.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:29 schreef Lunatiek het volgende:
Wat je vergeet is dat er zo weinig (jonge) doden zijn omdat we een lockdown hebben. Dat is dat #flattenthecurve
Dat ze de risico's serieus nemen. Wij zijn als samenleving bezig hun zoveel mogelijk te beschermen middels extreme maatregelen en zelf gaan ze lekker vijf keer per week de deur uit voor een boodschapje.quote:Op zondag 19 april 2020 00:08 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Oudjes die op je afspringen als een vlo op een kat, ja. Begrijpelijk ook wel toch, niet slim maarja wat verwacht je van hen.
Dat is wel zo. Ik heb jonge familieleden die wel degelijk het risico lopen om te sterven als ze hiermee besmet raken en die hebben nu nog een levensverwachting van zo'n 50 jaar. Al helemaal als er geen capaciteit meer zou zijn in ziekenhuizen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Economie groeit niet, dus mensen gaan dood?quote:Op zondag 19 april 2020 00:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is toch ook duidelijk? Je kunt de rekenmeesters er ook op los laten, die zullen ongetwijfeld tot dezelfde conclusie komen.
Ook bij een gewone griep gaan er gezonde marathonlopers zelfs dood. Dit soort anekdotisch bewijs maakt de discussie alleen maar onduidelijk. Pak nu gewoon statistische gegevens.quote:Op zondag 19 april 2020 00:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alsof bedrijven zonder de zogenaamde lockdown ineens wel veel geld gaan uitgeven en weer gaan investeren. Kunnen ze nu ook doen ze niet.
Hier zijn we een collega net niet kwijt geraakt. 45, loopt al decennia marathons. Topfit. Halve week aan de beademing, kan nu een jaar gaan revalideren en marathons lopen zal waarschijnlijk nooit meer lukken.
Blijf maar volhouden dat alleen oude en gare Mensendieck worden. Begrijp het wel, als anderen ziek worden, dan is het ons probleem niet.
Waar staat dat er "velen malen meer levens verloren gaan door de economische crisis"?quote:
je hebt altijd het handjevol dat zelfmoord pleegt omdat ze ontslagen zijn, of mensen die gaan besparen op zorg (eigen risico niet willen uitgeven) maar verder...quote:Op zondag 19 april 2020 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Economie groeit niet, dus mensen gaan dood?
Nou wat zeur je dan, het ging al 8 jaar geweldig. Heeft blijkbaar keiveel mensen het leven gegeven, laat dan nu mensen het overleven.
Vind ik ook maar accepteer het maar. Veranderd nog niet snel.quote:Op zondag 19 april 2020 00:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook bij een gewone griep gaan er gezonde marathonlopers zelfs dood. Dit soort anekdotisch bewijs maakt de discussie alleen maar onduidelijk. Pak nu gewoon statistische gegevens.
Juist een van de problemen is dat beleid wordt gemaakt op anekdotische verhalen en persoonlijk leed, in plaats van dat rationeel naar het geheel en het totale belang gekeken wordt.
Een vaccin kan wel zes jaar op zich laten wachten!quote:Op zondag 19 april 2020 00:04 schreef Elan het volgende:
Nutteloze banen? Vrijwel alles?quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat zou niet uitmaken als ze afstand houden, maar ze zijn meestal eenzaam dus het dagelijkse uitje naar de supermarkt is hun sociale contact. Lastig allemaal, maar laten we elkaar niet lynchen. Dit zijn beperkende maatregelen die blijkbaar werken. Gewoon nog even volhouden.quote:Op zondag 19 april 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ze de risico's serieus nemen. Wij zijn als samenleving bezig hun zoveel mogelijk te beschermen middels extreme maatregelen en zelf gaan ze lekker vijf keer per week de deur uit voor een boodschapje.
Een uitziondering. Daarom komt dit soort gevallen ook in het nieuws. Daaruit blijkt dat het bijzonder is.quote:Op zondag 19 april 2020 00:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat is dus wel zo, als de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.
Hier: https://www.medischcontac(...)de-ic-missen...-.htm
Een jonge, sportieve, gezonde arts die als COVID-19-patiënt op zijn eigen IC is beland.
Voor corona gingen mensen ook dood door kostenbesparingen, wat denk je van de bezuinigingen in de GGZ? Mensen met depressies en eetstoornissen die eerst maanden op een lijst moesten staan en vervolgens overleden.quote:Op zondag 19 april 2020 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Economie groeit niet, dus mensen gaan dood?
Nou wat zeur je dan, het ging al 8 jaar geweldig. Heeft blijkbaar keiveel mensen het leven gegeven, laat dan nu mensen het overleven.
Dit is wel een eyeopener. Hoeveel banen volstrekt onnodig zijn hedendaags is bizar.quote:
nee, dat is nieuws omdat het een vaste blogger van die website is...quote:Op zondag 19 april 2020 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een uitziondering. Daarom komt dit soort gevallen ook in het nieuws. Daaruit blijkt dat het bijzonder is.
Gewoon een miljoen gaan uitgeven voor ieder levensjaar dat je kunt sparen. Dan maar geen onderwijs voor kinderen. Dan maar geen technische ontwikkeling meer. Gewoon alles daarop zetten. En kijken hoe lang een maatschappij dit volhoudt.quote:Op zondag 19 april 2020 00:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor corona gingen mensen ook dood door kostenbesparingen, wat denk je van de bezuinigingen in de GGZ? Mensen met depressies en eetstoornissen die eerst maanden op een lijst moesten staan en vervolgens overleden.
Bepaalde kankermedicijnen die te duur werden bevonden, het is niks nieuws.
Maar nu mag de hele economie kapot vanwege een boomer-griepje?
Ja nou, wij maken software voor banken maar ook voor bedrijven die een stuk minder noodzakelijk zijn dat wordt parttime werken of zo.quote:Op zondag 19 april 2020 00:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is wel een eyeopener. Hoeveel banen volstrekt onnodig zijn hedendaags is bizar.
dat willen we allemaal :-)quote:Op zondag 19 april 2020 00:17 schreef InverHouse het volgende:
Laten we gewoon weer normaal gaan doen
Er zijn een paar gevallen geweest van jongeren die stierven aan corona, onder andere een 29-jarige Brabander en een 13-jarig meisje uit Engeland.quote:Op zondag 19 april 2020 00:17 schreef Shotty het volgende:
[..]
nee, dat is nieuws omdat het een vaste blogger van die website is...
In principe is alles wat je thuis achter je pc kunt doen ook over te nemen door software.quote:Op zondag 19 april 2020 00:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja nou, wij maken software voor banken maar ook voor bedrijven die een stuk minder noodzakelijk zijn dat wordt parttime werken of zo.
Virus kan nog muteren he.quote:Op zondag 19 april 2020 00:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn een paar gevallen geweest van jongeren die stierven aan corona, onder andere een 29-jarige Brabander en een 13-jarig meisje uit Engeland.
Het feit dat dit in het nieuws kwam geeft al aan dat dit hoogst uitzonderlijk is. Stierf werkelijk 3% van alle jongeren aan corona dan werd geen enkel individueel geval vermeld.
gelukkig hebben we dankzij de lockdown genoeg zorgcapaciteit, en kunnen we dat soort sterfgevallen ook tot uitzonderingen behouden!quote:Op zondag 19 april 2020 00:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn een paar gevallen geweest van jongeren die stierven aan corona, onder andere een 29-jarige Brabander en een 13-jarig meisje uit Engeland.
Het feit dat dit in het nieuws kwam geeft al aan dat dit hoogst uitzonderlijk is. Stierf werkelijk 3% van alle jongeren aan corona dan werd geen enkel individueel geval vermeld.
Ok daar heb je een goed punt.quote:Op zondag 19 april 2020 00:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook bij een gewone griep gaan er gezonde marathonlopers zelfs dood. Dit soort anekdotisch bewijs maakt de discussie alleen maar onduidelijk. Pak nu gewoon statistische gegevens.
Een virus muteert naar een minder dodelijke variant omdat het virus er evolutionair niks aan heeft om zijn gastheer te doden. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.quote:
Voor corona ging het toch prima?quote:Op zondag 19 april 2020 00:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok daar heb je een goed punt.
Ik vindr het onverstandig om het land weer open te flikkeren want dan lopen de ICs, huisartsen en ziekenhuizen volledig over, waardoor niet-corona patiënten onvoldoende geholpen kunnen worden. Dus als wij ons zo druk maken om die slachtoffers die ontstaan uit een recessie, dan mag je die slachtoffers al helemaal niet vergeten...
En dat alleen maar omdat de economie moet draaien. Terwijl het vertrouwen extreem laag is, toekomst onzeker is en er daardoor toch al helemaal niks gebeurt. Bedrijven investeren niet, consumenten zijn bang. Geld ligt logischerwijs stil. Dat komt niet alleen door de intelligente lockdown.
Ga eens wat lezen over de spaanse griep.quote:Op zondag 19 april 2020 00:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een virus muteert naar een minder dodelijke variant omdat het virus er evolutionair niks aan heeft om zijn gastheer te doden. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Gebeurt het toch, dan kunnen wel dan nog maatregelen nemen
Ondanks dat scherm raken die cassieres wel de producten aan die net daarvoor door de klant zijn aangeraakt! En dat duizenden keren per dag. Maar ze vallen niet dood achter hun kassa's .quote:Op zondag 19 april 2020 00:22 schreef kontkapje het volgende:
Als dat social distancing werkelijk er voor zorgt dat er wereldwijd vele miljoenen levens gespaard worden, dan zouden we nu toch ook enorme sterftecijfers moeten zien in voornamelijk de derdewereldlanden waar heel veel mensen simpelweg niet aan social distancing kunnen doen vanwege andere grote problemen die voornamelijk met armoede te maken hebben?
En weet iemand misschien ook het sterftecijfer onder de heldhaftige kassières die al weken achtereen vooraan de frontlinie strijden en hun leven in de waagschaal stellen, zodat wij kunnen vreten en onze hol kunnen afvegen? Super dapper van hen om er elke dag weer te zitten achter slechts een los bungelend stukje plexiglas. Zij zouden ondertussen toch ook massaal besmet geraakt moeten zijn? En waarom geen massaal applaus voor hen? En voor die vakkenvullers die hun leven wagen om de geplunderde schappen weer tijdig te vullen?
Exactly. Dit hele virus is een dikke scamquote:Op zondag 19 april 2020 00:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ondanks dat scherm raken die cassieres wel de producten aan die net daarvoor door de klant zijn aangeraakt! En dat duizenden keren per dag. Maar ze vallen niet dood achter hun kassa's .
Snel zorgen dat je deze golf al besmet raakt! Dan heb je alvast wat antistoffenquote:Op zondag 19 april 2020 00:23 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Ga eens wat lezen over de spaanse griep.
Tweede en derde golf was de meest dodelijke.
quote:Op zondag 19 april 2020 00:24 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Exactly. Dit hele virus is een dikke scam
Dus dat je longen finaal naar de klote zijn en je wellicht afgekeurd wordt voor werk. Is gewoon oke?quote:Op zondag 19 april 2020 00:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor corona gingen mensen ook dood door kostenbesparingen, wat denk je van de bezuinigingen in de GGZ? Mensen met depressies en eetstoornissen die eerst maanden op een lijst moesten staan en vervolgens overleden.
Bepaalde kankermedicijnen die te duur werden bevonden, het is niks nieuws.
Maar nu mag de hele economie kapot vanwege een boomer-griepje?
Jij ook troll.quote:Op zondag 19 april 2020 00:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Snel zorgen dat je deze golf al besmet raakt! Dan heb je alvast wat antistoffen
Nogmaals: ook zonder lockdown zou dat soort sterfgevallen uitzonderingen zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 00:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
gelukkig hebben we dankzij de lockdown genoeg zorgcapaciteit, en kunnen we dat soort sterfgevallen ook tot uitzonderingen behouden!
quote:Op zondag 19 april 2020 00:22 schreef kontkapje het volgende:
Als dat social distancing werkelijk er voor zorgt dat er wereldwijd vele miljoenen levens gespaard worden, dan zouden we nu toch ook enorme sterftecijfers moeten zien in voornamelijk de derdewereldlanden waar heel veel mensen simpelweg niet aan social distancing kunnen doen vanwege andere grote problemen die voornamelijk met armoede te maken hebben?
En weet iemand misschien ook het sterftecijfer onder de heldhaftige kassières die al weken achtereen vooraan de frontlinie strijden en hun leven in de waagschaal stellen, zodat wij kunnen vreten en onze hol kunnen afvegen? Super dapper van hen om er elke dag weer te zitten achter slechts een los bungelend stukje plexiglas. Zij zouden ondertussen toch ook massaal besmet geraakt moeten zijn? En waarom geen massaal applaus voor hen? En voor die vakkenvullers die hun leven wagen om de geplunderde schappen weer tijdig te vullen?
nogmaals, graag medisch onderbouwt bewijs daarvan.quote:Op zondag 19 april 2020 00:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nogmaals: ook zonder lockdown zou dat soort sterfgevallen uitzonderingen zijn.
Corona is er nu toch?quote:Op zondag 19 april 2020 00:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor corona ging het toch prima?
Veel huisartsen en specialisten zitten nu duimen te draaien omdat mensen niet meer naar het spreekuur of ziekenhuis durven te komen. Dat kost ook weer mensenlevens.
Dat is serieus! Want net zoals de koepokken bescherming geven tegen de gewone pokken (daar komt de term vaccin zelfs vandaan, vache, zal dat tweede virus genoeg op het eerste lijken, zodat je immuniteit blijft bestaan.quote:Op zondag 19 april 2020 00:25 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Jij ook troll.
Neem dit maar serieus vriend
Je praat poep. Users zoals jij zaaien onrust.quote:Op zondag 19 april 2020 00:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is serieus! Want net zoals de koepokken bescherming geven tegen de gewone pokken (daar komt de term vaccin zelfs vandaan, vache, zal dat tweede virus genoeg op het eerste lijken, zodat je immuniteit blijft bestaan.
Zoals aids?quote:Op zondag 19 april 2020 00:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een virus muteert naar een minder dodelijke variant omdat het virus er evolutionair niks aan heeft om zijn gastheer te doden. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Gebeurt het toch, dan kunnen wel dan nog maatregelen nemen
quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:37 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik ben het hier ook 100% mee eens.
Ik vind dat mensen met gezondheidsklachten prima in staat zijn zelf het risico in te schatten.
Ook oudere mensen zijn hiertoe in staat.
Ik wist dit bij dag 1 al.
Echt 90% wat ik voorspeld hebt komt uit. Het leed maakt plaats voor ander leed.
Mensen zijn echt fucking naïef soms
Jij zaait paniek en dit virus is erg mild vergeleken met virussen die de mensheid in het verleden getroffen hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 00:28 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Je praat poep. Users zoals jij zaaien onrust.
Dit virus is echt kut.
Juist. Jij bent wakker LXIV👌👌quote:Op zondag 19 april 2020 00:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nogmaals: ook zonder lockdown zou dat soort sterfgevallen uitzonderingen zijn.
Ik weet niet of aids meer of minder dodelijk geworden is. Er gaan wel bijna geen mensen meer aan dood, maar dat komt door medicijnen.quote:
Ik denk dat jij veel teveel MSM nieuws gekeken hebt, de afgelopen periode.quote:Op zondag 19 april 2020 00:28 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Je praat poep. Users zoals jij zaaien onrust.
Dit virus is echt kut.
Weer dikke onzin. Wat er in de VS gebeurd is mild?quote:Op zondag 19 april 2020 00:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij zaait paniek en dit virus is erg mild vergeleken met virussen die de mensheid in het verleden getroffen hebben.
Het bizarre is dat hij mij beschuldigd van onrust zaaien, omdat ik niet meega in de bewering dat er een tweede en derde golf van het virus zullen komen die veel dodelijker zijn!!quote:Op zondag 19 april 2020 00:33 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat jij veel teveel MSM nieuws gekeken hebt, de afgelopen periode.
Als het goed is minder dodelijk. Jouw theorie.quote:Op zondag 19 april 2020 00:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet of aids meer of minder dodelijk geworden is. Er gaan wel bijna geen mensen meer aan dood, maar dat komt door medicijnen.
Dus al die jongere mensen liggen voor hun lol in het ziekenhuis? die zouden ook wel overleven zonder medische hulp? zonder zware medische complicaties de rest van hun leven?quote:
België heeft meer doden per miljoen inwoners dan de VS. Praat niet zoveel poep. Angsthaasje.quote:Op zondag 19 april 2020 00:33 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Weer dikke onzin. Wat er in de VS gebeurd is mild?
Doe niet zo dom .
Jij. Lees je eigen TT.quote:Op zondag 19 april 2020 00:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het bizarre is dat hij mij beschuldigd van onrust zaaien, omdat ik niet meega in de bewering dat er een tweede en derde golf van het virus zullen komen die veel dodelijker zijn!!
Wie zaait nu paniek?
De ziekenhuizen zijn echt war zones daar ja.quote:Op zondag 19 april 2020 00:33 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Doe niet zo dom .
Ze hebben wel allemaal van die plastic handschoentjes aan he, dus in principe raken ze helemaal niks aan.quote:Op zondag 19 april 2020 00:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ondanks dat scherm raken die cassieres wel de producten aan die net daarvoor door de klant zijn aangeraakt! En dat duizenden keren per dag. Maar ze vallen niet dood achter hun kassa's .
Nee dat is kolder.quote:Op zondag 19 april 2020 00:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In principe is alles wat je thuis achter je pc kunt doen ook over te nemen door software.
De tests zijn ook niet echt betrouwbaar.quote:Op zondag 19 april 2020 00:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen hebben echt een beeld van dit virus alsof het Ebola is.
Wij hebben thuis allemaal al covid19 gehad en het viel enorm mee. Alleen mijn vrouw had wat stevige koorts, ik en de kinderen nauwelijks klachten.
Dit geld voor 97% vd NL bevolking.
Spaanse griep?quote:Op zondag 19 april 2020 00:35 schreef Lospedrosa het volgende:
De Spaanse griep is nooit gemuteerd. Alleen in de 2e golf veel meer verspreid.
Omdat ze de media geloven. Mensen kunnen niet zelf inzien dat dit virus weinig voor stelt. Want alles wat de media zegt, dat klopt.quote:Op zondag 19 april 2020 00:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Wij hebben thuis allemaal al covid19 gehad en het viel enorm mee. Alleen mijn vrouw had wat stevige koorts, ik en de kinderen nauwelijks klachten.
Een sterftepercentage onder de 1%. Weet je wat de percentages voor de pest, de pokken, ebola, vogelgriep zijn? Een veelvoud hiervan. Dus ja, corona is een vrij mild virus.quote:Op zondag 19 april 2020 00:33 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Doe niet zo dom .
Meer dan 30K doden in een paar weken tijd, maar ga vooral schijtlollig lopen doen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:35 schreef kontkapje het volgende:
[..]
De ziekenhuizen zijn echt war zones daar ja.
[ afbeelding ]
Welke tests?quote:Op zondag 19 april 2020 00:35 schreef kontkapje het volgende:
[..]
De tests zijn ook niet echt betrouwbaar.
Ik vind dit een bijzonder naar account.quote:Op zondag 19 april 2020 00:34 schreef kol7680 het volgende:
[..]
België heeft meer doden per miljoen inwoners dan de VS. Praat niet zoveel poep. Angsthaasje.
quote:Op zondag 19 april 2020 00:34 schreef Shotty het volgende:
[..]
Dus al die jongere mensen liggen voor hun lol in het ziekenhuis? die zouden ook wel overleven zonder medische hulp? zonder zware medische complicaties de rest van hun leven?
nogmaals, graag medisch bewijs daarvan.
Dat zegt niemand. Maar wat wel word gezegd is dat dit maar een heel klein aantal is.quote:Op zondag 19 april 2020 00:34 schreef Shotty het volgende:
[..]
Dus al die jongere mensen liggen voor hun lol in het ziekenhuis? die zouden ook wel overleven zonder medische hulp? zonder zware medische complicaties de rest van hun leven?
nogmaals, graag medisch bewijs daarvan.
Lol. Overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 19 april 2020 00:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een sterftepercentage onder de 1%. Weet je wat de percentages voor de pest, de pokken, ebola, vogelgriep zijn? Een veelvoud hiervan. Dus ja, corona is een vrij mild virus.
het punt is dat jij blijkbaar over geen enkele capaciteit tot zelfstandig nadenken beschikt en hysterisch loopt te gillen dat we allemaal dood gaan. En als mensen dan rustig blijven en zeggen dat dit wel mee zal vallen dan word je boos.
Dit! België heeft zelfs meer doden per miljoen inwoners dan de VS.quote:Op zondag 19 april 2020 00:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een sterftepercentage onder de 1%. Weet je wat de percentages voor de pest, de pokken, ebola, vogelgriep zijn? Een veelvoud hiervan. Dus ja, corona is een vrij mild virus.
het punt is dat jij blijkbaar over geen enkele capaciteit tot zelfstandig nadenken beschikt en hysterisch loopt te gillen dat we allemaal dood gaan. En als mensen dan rustig blijven en zeggen dat dit wel mee zal vallen dan word je boos.
Ik vind ook weleens iets.quote:Op zondag 19 april 2020 00:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind dit een bijzonder naar account.
Geen idee bij wie je hoort, maar je hebt veel succes
Buiten dat worden de death certificates in de VS ook nog eens gemanipuleerd:quote:Op zondag 19 april 2020 00:34 schreef kol7680 het volgende:
[..]
België heeft meer doden per miljoen inwoners dan de VS. Praat niet zoveel poep. Angsthaasje.
Ik had echt heel veel spierpijn en zelfs pijn tot in mijn tanden. Maar geen moment me bezorgd gemaakt.quote:Op zondag 19 april 2020 00:34 schreef Lospedrosa het volgende:
En waar haal jij je informatie vandaan? De betrouwbare duimquote:Op zondag 19 april 2020 00:36 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Omdat ze de media geloven. Mensen kunnen niet zelf inzien dat dit virus weinig voor stelt. Want alles wat de media zegt, dat klopt.
Er werd beweerd dat het virus zou muteren tot een meer dodelijke variant. Het punt is dat virussen dit in het algemeen niet doen omdat dit contra-productief is voor het virus.quote:Op zondag 19 april 2020 00:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het goed is minder dodelijk. Jouw theorie.
Het bestaat ook al langer dan veertig jaar. Dus veel kan aids tegenwoordig niet meer betekenen, toch?
Gelukkig ben jij een voorbeeld voor iedereenquote:Op zondag 19 april 2020 00:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik had echt heel veel spierpijn en zelfs pijn tot in mijn tanden. Maar geen moment me bezorgd gemaakt.
De feiten. Kleine 4K doden op 17 miljoen mensen bv. En daarvoor een lockdown? Laat me niet lachen. Buiten proportioneel de maatregelen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En waar haal jij je informatie vandaan? De betrouwbare duim
Moet je tegen dat ziekenhuispersoneel zeggen dat daar de tijd heeft om achterlijke dansjes in te studeren terwijl er volgens de info die we krijgen er duizenden mensen dood gaan en de ziekenhuizen war zones zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 00:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meer dan 30K doden in een paar weken tijd, maar ga vooral schijtlollig lopen doen.
Wie neemt het niet serieus dan? Er is een verschil tussen iets serieus nemen en volkomen hysterisch reageren.quote:Op zondag 19 april 2020 00:37 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Lol. Overdrijven is ook een vak.
Dit niet serieus nemen is minder grappig.
Boeiend.quote:Op zondag 19 april 2020 00:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus dat je longen finaal naar de klote zijn en je wellicht afgekeurd wordt voor werk. Is gewoon oke?
Ga mij maar uitleggen dat zonder lockdown, de economie niet geraakt wordt.
Succes
Heb jij ook al gehad?quote:Op zondag 19 april 2020 00:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik had echt heel veel spierpijn en zelfs pijn tot in mijn tanden. Maar geen moment me bezorgd gemaakt.
Nou en?quote:Op zondag 19 april 2020 00:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Boeiend.
Het overgrote deel waarvan de longen worden aangetast werkt toch niet, die zijn namelijk al decennia met pensioen.
Daar denkt de meerderheid gelukkig anders over .quote:Op zondag 19 april 2020 00:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie neemt het niet serieus dan? Er is een verschil tussen iets serieus nemen en volkomen hysterisch reageren.
Het tweede levert meestal meer schade op dan het goed doet.
Die virussen zijn veel en veel minder besmettelijk en niet alleen de mortaliteit is interessant.quote:Op zondag 19 april 2020 00:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
.
Welke lockdown?quote:Op zondag 19 april 2020 00:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
De feiten. Kleine 4K doden op 17 miljoen mensen bv. En daarvoor een lockdown? Laat me niet lachen. Buiten proportioneel de maatregelen.
Hij komt toch gewoon met feiten?quote:Op zondag 19 april 2020 00:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind dit een bijzonder naar account.
Geen idee bij wie je hoort, maar je hebt veel succes
De meerderheid is het kabinet? 😉quote:Op zondag 19 april 2020 00:41 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Daar denkt de meerderheid gelukkig anders over .
Mensen die het door de volledige MSM gepropageerde narratief niet volgen en er tegenin gaan zijn automatisch trollen ja?quote:
Ja. Paar dagen na de carnaval. Was toevallig in Eurodisney. Rest van het gezin ook, kinderen merkten er bijna niks van. Mijn vrouw was wel 10 dagen goed ziek (vooral darmstelsel)quote:
kom op vriend, kom is met wat meer dan je eigen beweringen. je kan toch wel ergens wat onderzoek vinden dat verder gaat dan je eigen Intuïtie in deze?quote:Op zondag 19 april 2020 00:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij komt toch gewoon met feiten?
Of moet iedereen per se meedoen met de massa-hysterie? Omdat ik durfde te zeggen dat er dit jaar meer mensen aan de gevolgen van roken zouden doodgaan dan aan corona werd ik het corona-forum al uitgezet. Terwijl het gewoon een feit is.
Daar lijkt het bij veel users wel op ja. Je zou haast denken dat het trol accounts van de overheid zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 00:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of moet iedereen per se meedoen met de massa-hysterie? Omdat ik durfde te zeggen dat er dit jaar meer mensen aan de gevolgen van roken zouden doodgaan dan aan corona werd ik het corona-forum al uitgezet. Terwijl het gewoon een feit is.
De pokken zijn uitermate besmettelijk! Alleen hebben we daar een vaccin voor.quote:Op zondag 19 april 2020 00:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die virussen zijn veel en veel minder besmettelijk en niet alleen de mortaliteit is interessant.
Dus jij haalt jouw informatie ook uit dezelfde media?quote:Op zondag 19 april 2020 00:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
De feiten. Kleine 4K doden op 17 miljoen mensen bv. En daarvoor een lockdown? Laat me niet lachen. Buiten proportioneel de maatregelen.
En dat vind ik dus echt heel erg, mag hopen dat het achteraf echt nodig was.quote:Op zondag 19 april 2020 00:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja we veranderen niks.
We zitten nou eenmaal in lockdown, schijnveiligheid of niet, je kunt echt niet zo terug. Dat gaat heel.geleidelijk, alleen al omdat mensen ontzettend bang zijn.
Absolute flauwekul. Dat weten we gewoonweg niet, omdat we gelijk in een ( inteligent) lockdown zijn gegaan.quote:Op zondag 19 april 2020 00:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Welke lockdown?
En het feit dat het er maar 4000 zijn is het bewijs dat de maatregelen werken.
Dan zijn het wel hele zwakke accounts hoor! Als ze mij betalen zullen ze veel betere postings zien!quote:Op zondag 19 april 2020 00:44 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Daar lijkt het bij veel users wel op ja. Je zou haast denken dat het trol accounts van de overheid zijn.
Alles mee eensquote:Op zondag 19 april 2020 00:46 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Absolute flauwekul. Dat weten we gewoonweg niet, omdat we gelijk in een ( inteligent) lockdown zijn gegaan.
Maar omdat we zo een angstig volkje zijn, denken we dat de maatregelen werken. En door de media wijsgemaakt en gebrainwashd natuurlijk. Want logisch nadenken zit er bij de meeste mensen niet meer in.
Jammer. Nu beslissen de bange, onnodig angstig gemaakte mensen/politici de belangrijkste zaken helaas.
Dat COR subforum snapt het begrip discussie niet zo goed.quote:Op zondag 19 april 2020 00:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je ziet in Zweden dus niet noemenswaardig meer doden.quote:Op zondag 19 april 2020 00:46 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
En dat vind ik dus echt heel erg, mag hopen dat het achteraf echt nodig was.
Verdient het wat?quote:Op zondag 19 april 2020 00:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zijn het wel hele zwakke accounts hoor! Als ze mij betalen zullen ze veel betere postings zien!
Waarom post je al die shit hier die je ook in BNW post?quote:Op zondag 19 april 2020 00:38 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Buiten dat worden de death certificates in de VS ook nog eens gemanipuleerd:
Laat de bangerds dan de keuze. Ze kunnen gewoon zelf besluiten niet het huis uit te gaan he. Voor de rest gewoon direct terug naar normaal lijkt me pure noodzaak.quote:Op zondag 19 april 2020 00:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja we veranderen niks.
We zitten nou eenmaal in lockdown, schijnveiligheid of niet, je kunt echt niet zo terug. Dat gaat heel.geleidelijk, alleen al omdat mensen ontzettend bang zijn.
Logischquote:Op zondag 19 april 2020 00:47 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Omdat er een tegen geluid is, zijn we trolls? Typisch.
Ok hier hetzelfde in de fam bij of eigenlijk na een sterfgeval.quote:Op zondag 19 april 2020 00:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Paar dagen na de carnaval. Was toevallig in Eurodisney. Rest van het gezin ook, kinderen merkten er bijna niks van. Mijn vrouw was wel 10 dagen goed ziek (vooral darmstelsel)
Voor mij was het dus heel veel spierpijn vooral, droge keel.
Normale tarieven voor zoiets zijn 4 euro per posting. Moeten wel wat langere/kwalitatief betere posting zijn dan natuurlijk.quote:
Wij werden niet meer getest helaas..quote:Op zondag 19 april 2020 00:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ok hier hetzelfde in de fam bij of eigenlijk na een sterfgeval.
De meeste hadden hoofdpijn, spierpijn geen smaak of reuk.
2 zijn getest 2 keer zelfs door de officiële instanties ivm werk in de zorg.
Weet ik dat voortaan.quote:Op zondag 19 april 2020 00:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Normale tarieven voor zoiets zijn 4 euro per posting. Moeten wel wat langere/kwalitatief betere posting zijn dan natuurlijk.
Dat bedoel ik of is Zweden ook niet eerlijk? Niemand weet hoe of wat.quote:Op zondag 19 april 2020 00:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je ziet in Zweden dus niet noemenswaardig meer doden.
Zo niet dan mogen er wat mij betreft wat mensen in de bomen bungelen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:46 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
En dat vind ik dus echt heel erg, mag hopen dat het achteraf echt nodig was.
hoezo kontkapje?quote:Op zondag 19 april 2020 00:49 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Zo niet dan mogen er wat mij betreft wat mensen in de bomen bungelen.
Wat is eerlijk?quote:Op zondag 19 april 2020 00:49 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik of is Zweden ook niet eerlijk? Niemand weet hoe of wat.
Dat ook weer nietquote:Op zondag 19 april 2020 00:49 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Zo niet dan mogen er wat mij betreft wat mensen in de bomen bungelen.
Dit heb ik niet in BNW gepost.quote:Op zondag 19 april 2020 00:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom post je al die shit hier die je ook in BNW post?
Klopt, maar we verwachten dat wel van onze overheid.quote:Op zondag 19 april 2020 00:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is eerlijk?
Stel, een terminale kankerpatient van 82 loopt in het ziekenhuis ook nog eens corona op en sterft na een week.
Is het dan eerlijk om hem als corona-slachtoffer te tellen of niet?
Dus het is extreem lastig te vergelijken allemaal
Je kan zelf zien wat voor effect het virus heeft op gebieden zoals Bergamo en NY city waar te laat maatregelen doorgevoerd werden. En dat zijn dan gebieden waar de maatregelen een stuk strenger zijn dan in 'lockdown' Nederland.quote:Op zondag 19 april 2020 00:46 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Absolute flauwekul. Dat weten we gewoonweg niet, omdat we gelijk in een ( inteligent) lockdown zijn gegaan.
Maar omdat we zo een angstig volkje zijn, denken we dat de maatregelen werken. En door de media wijsgemaakt en gebrainwashd natuurlijk. Want logisch nadenken zit er bij de meeste mensen niet meer in.
Jammer. Nu beslissen de bange, onnodig angstig gemaakte mensen/politici de belangrijkste zaken helaas.
En van de cijfers klopt wereldwijd niks van. Zo meet Italië wel na de dood en checken ze of ze Corona gehad hebben en tellen dit als Corona dode, en in Nederland doen we dat weer niet.quote:Op zondag 19 april 2020 00:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is eerlijk?
Stel, een terminale kankerpatient van 82 loopt in het ziekenhuis ook nog eens corona op en sterft na een week.
Is het dan eerlijk om hem als corona-slachtoffer te tellen of niet?
Dus het is extreem lastig te vergelijken allemaal
Uitgaande van de cijfers van het onderzoek van Sanquin kom je mogelijk uit op zo'n 150 tot 200 honderdduizend doden.quote:Op zondag 19 april 2020 00:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Je kunt dat binnen een land nog misschien vastleggen, maar internationaal is dat nauwelijks nog te doen. Dus de corona-cijfers van landen met elkaar vergelijken zegt zeker niet alles.quote:Op zondag 19 april 2020 00:51 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Klopt, maar we verwachten dat wel van onze overheid.
Klopt dat is een feit.quote:Op zondag 19 april 2020 00:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Italie doen ze dit natuurlijk om meer EU-subsidie te kunnen losweken.quote:Op zondag 19 april 2020 00:52 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En van de cijfers klopt wereldwijd niks van. Zo meet Italië wel na de dood en checken ze of ze Corona gehad hebben en tellen dit als Corona dode, en in Nederland doen we dat weer niet.
Tsja, zo krijg je nooit het hele plaatje natuurlijk.
Dat is gelogen, Zweden heeft een enorm hoger aantal doden per 100,000 inwoners dan andere Scandinavische landen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je ziet in Zweden dus niet noemenswaardig meer doden.
Er zit ook nog iets tussenquote:Op zondag 19 april 2020 00:54 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon lief weer een volgende stemronde.
Dat weten we allemaal wel toch?quote:Op zondag 19 april 2020 00:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt dat binnen een land nog misschien vastleggen, maar internationaal is dat nauwelijks nog te doen. Dus de corona-cijfers van landen met elkaar vergelijken zegt zeker niet alles.
Laat ik het anders formuleren, waarom post je hier allemaal shit die ook in de BNW topics staat waar je gezellig meepost?quote:
Nee. Ik wil hiermee zeggen dat we alles wel in het juiste perspectief moeten zien. Duizend mensen dood aan corona klinkt als een ramp, maar er gaan ook 20.000 mensen dood aan roken dit jaar.quote:Op zondag 19 april 2020 00:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt dat is een feit.
Wat wilde je ermee zeggen?
We gaan allemaal dood. Is ook een feit. Dus zullen we de boel maar de boel laten en allemaal gaan roken?
Klopt. Heb hetzelfde ervaren.quote:Op zondag 19 april 2020 00:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. het is een soort BNW voor corona-paniekzaaiers geworden. Je moet meehuilen met de wolven, anders krijg je en ban.
Meer dan België of Nederland?quote:Op zondag 19 april 2020 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is gelogen, Zweden heeft een enorm hoger aantal doden per 100,000 inwoners dan andere Scandinavische landen.
Zweden heeft meer doden door corona dan alle andere Scandilanden bij elkaar.
Er is geen paniek, er zijn regels en die worden redelijk goed nageleefd in Nederland. De enige die paniek zaaien zijn figuren die hun vastgoed portefeuille minder waard zien wordenquote:Op zondag 19 april 2020 00:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ik wil hiermee zeggen dat we alles wel in het juiste perspectief moeten zien. Duizend mensen dood aan corona klinkt als een ramp, maar er gaan ook 20.000 mensen dood aan roken dit jaar.
Hetzelfde als mensen de 'enorme aantallen' doden in de VS gaan noemen. Maar de VS is ook een enorm land! Kijk dan naar het aantal doden per 1000 inwoners, en het is niet anders dan hier.
In Afrika sterven ieder jaar vergelijkbare percentages mensen aan infectieziekten. Ieder jaar opnieuw. Maar dat zij we gewend, dus daar is geen paniek over.
Dus nee, je mag best iets doen. Maar geen paniek aub. Nergens voor nodig.
Ik heb geen fakenews gepost.quote:Op zondag 19 april 2020 00:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren, waarom post je hier allemaal shit die ook in de BNW topics staat waar je gezellig meepost?
Dit is NWS, geen fakenews BNW.
Is goed Robert Jensenquote:Op zondag 19 april 2020 00:42 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Mensen die het door de volledige MSM gepropageerde narratief niet volgen en er tegenin gaan zijn automatisch trollen ja?
Onzinnige opmerking, die balans is pas op te maken naderhand, andere landen zitten op een ander tijdspad.quote:
Als één ding mij wel duidelijk geworden is deze crisis is dat mensen totaal niet in staat zijn om betekenis aan cijfers te geven en dat ieder aangrijpend plaatje 10x zoveel effect heeft als een hele statistische onderbouwen bij elkaar.quote:
Ah dus je weet van de cijfers zoals in de VS en België en toch schermde je eerder in dit topic dat het cijfer in de VS lager is dan in België.quote:Op zondag 19 april 2020 00:52 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En van de cijfers klopt wereldwijd niks van. Zo meet Italië wel na de dood en checken ze of ze Corona gehad hebben en tellen dit als Corona dode, en in Nederland doen we dat weer niet.
Tsja, zo krijg je nooit het hele plaatje natuurlijk.
Dat is waar. En dan nog is het lastig te vergelijken, want hoe wordt in Zweden geteld en hoe in Frankrijk..quote:Op zondag 19 april 2020 00:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzinnige opmerking, die balans is pas op te maken naderhand, andere landen zitten op een ander tijdspad.
Ik maakte geen vergelijking met Frankrijk, he? Ik vergeleek met andere Scandinavische landen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is waar. En dan nog is het lastig te vergelijken, want hoe wordt in Zweden geteld en hoe in Frankrijk..
Wijze woordenquote:Op zondag 19 april 2020 00:59 schreef MMaRsu het volgende:
hey corona ontkenners ga anders jezelf lekker blootstellen en laat de rest met rust die gewoon safe wil blijven
De maatregelen zijn vooral genomen om de zorg te ontlasten.quote:Op zondag 19 april 2020 00:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ik wil hiermee zeggen dat we alles wel in het juiste perspectief moeten zien. Duizend mensen dood aan corona klinkt als een ramp, maar er gaan ook 20.000 mensen dood aan roken dit jaar.
Hetzelfde als mensen de 'enorme aantallen' doden in de VS gaan noemen. Maar de VS is ook een enorm land! Kijk dan naar het aantal doden per 1000 inwoners, en het is niet anders dan hier.
In Afrika sterven ieder jaar vergelijkbare percentages mensen aan infectieziekten. Ieder jaar opnieuw. Maar dat zij we gewend, dus daar is geen paniek over.
Niets houd je tegen om binnen te blijven.quote:Op zondag 19 april 2020 00:59 schreef MMaRsu het volgende:
hey corona ontkenners ga anders jezelf lekker blootstellen en laat de rest met rust die gewoon safe wil blijven
Ik vind Hummel zijn case juist goed onderbouwen. Voor zijn persoonlijke bestedingsruimte zal het hem allemaal weinig uitmaken hoor!quote:Op zondag 19 april 2020 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is geen paniek, er zijn regels en die worden redelijk goed nageleefd in Nederland. De enige die paniek zaaien zijn figuren die hun vastgoed portefeuille minder waard zien worden
Dat beweer jij, ken jij zijn financieele situatie zo goed dan? Nee? Onthou je dan van dat waardeoordeel.quote:Op zondag 19 april 2020 01:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind Hummel zijn case juist goed onderbouwen. Voor zijn persoonlijke bestedingsruimte zal het hem allemaal weinig uitmaken hoor!
Je gaat zelf ook erg lekker met je perspectief.quote:Op zondag 19 april 2020 00:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is rommel uit het BNW topic dus sowieso fakenews. Hou het daar lekker.quote:Op zondag 19 april 2020 00:58 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik heb geen fakenews gepost.Check het allemaal maar.
Noorwegen bevalt mij beter, daar hebben ze een fractie van de doden en ziekenhuis opnames van Zweden.quote:
Dat is het punt niet. Het gaat erom dat je ook na de crisis die cijfers moeilijk zult kunnen vergelijken (tussen 2 willekeurige landen) omdat ieder land anders telt.quote:Op zondag 19 april 2020 01:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik maakte geen vergelijking met Frankrijk, he? Ik vergeleek met andere Scandinavische landen.
Leuke poging om de doelpalen te verschuiven, dat wel.
Je hebt teveel fantasie...quote:Op zondag 19 april 2020 01:04 schreef LXIV het volgende:
Ik ga slapen want de paniekkippen uit het corona-subforum zijn gearriveerd en die willen niet horen dat we echt niet allemaal doodgaan maar liever een LOCKDOWN4EVER en spookverhalen over virussen die tot nog dodelijker virussen muteren.
quote:De maatregelen zijn vooral genomen om de zorg te ontlasten.
We zaten op de voorlopige piek al op op zo'n 1250 bezette IC bedden.
Dat zijn ruim meer IC bedden dan dat we beschikbaar hadden voor de crisis.
Zonder maatregelen hadden we vrijwel zeker meer zieken gehad dan beschikbare bedden (en dan doel ik op beademingsapparatuur).
Er is niemand die stelt dat die virus gigantisch dodelijk is.
Jazeker!quote:Op zondag 19 april 2020 01:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom? De corona aanpak?
[ afbeelding ]
Gaat niet zo best daar, aantal doden loopt ~1 week achter op Nederland, grafiek loopt parallel.quote:
Wat is niet best?quote:Op zondag 19 april 2020 01:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gaat niet zo best daar, aantal doden loopt ~1 week achter op Nederland, grafiek loopt parallel.
Vergeleken met Finland, Noorwegen en Denemarken doen ze het helemaal niet best.
Bron?quote:Op zondag 19 april 2020 01:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is rommel uit het BNW topic dus sowieso fakenews. Hou het daar lekker.
Die Dr. Annie Bukacek heeft bij haar collega's nogal wat haat geoogst wegens haar leugens.
Ruimt wel lekker opquote:Op zondag 19 april 2020 01:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Van de 4 Scandinavische landen blijkt Zweden met z'n "we kijken wel hoe het loopt" het niet zo goed te hebben gedaan.
[ afbeelding ]
Plaatje komt uit dit topic waar jij ook post:quote:
Ik zie geen paniek. Ik zie een overheid die weloverwogen keuzes maakt die tot nu toe goed lijken uit te pakken voor de volksgezondheid. En ja, dit alles is schadelijk voor de economie en voor het sociale leven en het treft mensen, bedrijven en de overheid.quote:Op zondag 19 april 2020 00:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben jij een mod?quote:Op zondag 19 april 2020 01:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Plaatje komt uit dit topic waar jij ook post:
BNW / Post hier bnw strips en plaatjes #28
Filmpje komt uit BNW corona topic waar jij ook post.
Speel nu niet de vermoorde onschuld en kap met die BNW shit in NWS.
quote:Op zondag 19 april 2020 01:12 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ben jij een mod?
Verder vroeg ik naar de bron van die bewering van jou over die collega's van die arts, pannekoek
Ja wat een dom vergelijk. Vergelijk dan met Spanje.quote:Op zondag 19 april 2020 01:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Van de 4 Scandinavische landen blijkt Zweden met z'n "we kijken wel hoe het loopt" het niet zo goed te hebben gedaan.
[ afbeelding ]
Triage op 80+ers met 20% overlevingskans met matige laatste jaren heb je het over.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:32 schreef Shotty het volgende:
de lockdown is om te voorkomen dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. jonge mensen die ernstig ziek worden overleven dankzij medische hulp. zonder lockdown zou die zorg er niet meer zijn voor iedereen die het nodig heeft, en zouden er dus wel een hoop mensen doodgaan...
Je bent zelf een pannenkoek.quote:Op zondag 19 april 2020 01:12 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ben jij een mod?
Verder vroeg ik naar de bron van die bewering van jou over die collega's van die arts, pannekoek
quote:In a Youtube video from early April viewed more than 600,000 times, Dr. Annie Bukacek walks up to the podium wearing a white lab coat with a pink stethoscope around her neck, right after Baldwin emphasizes that she’s an appointed member of the Flathead City-County Health Board.
Bukacek contradicts health experts and claims that the federal Centers for Disease Control and Prevention is artificially spiking the number of coronavirus deaths by telling doctors to list COVID-19 as the cause of any kind of respiratory related fatality. The CDC reports over 20,000 in the U.S. have died from COVID-19.
"People are being terrorized by fear mongers into relinquishing cherished freedoms,” she says in the video.
Bukacek did respond to MTPR’s request for comment, but asked that questions be submitted via email. She did not respond to those questions by deadline.
Dr. David Myerowitz, a retired cardiac surgeon and former chairman of the Flathead City-County Health Board says Bukacek’s claims are inaccurate. He points to the CDC’s data on the coronavirus outbreak from February 1 to April 4.
"During that timeframe, which covers most of this outbreak, they list 4,984 deaths from COVID-19, but 36,000 deaths from pneumonia. So, if they were trying to get every possible death that involved a respiratory illness listed as COVID-19, they aren’t doing a very good job of it."
Myerowitz says Bukacek’s recent viral video is dangerous, and could boost other views, like Bukaceck’s skepticism of vaccinations.
"If they come out with a vaccine — because this disease is likely to reoccur in the next 12 months — will she be against using a COVID-19 vaccine also?"
The far reach of Bukacek’s comments at Liberty Fellowship is also worrying some outside of the medical profession. Travis McAdam with the Montana Human Rights Network says Bukacek’s background as a practicing medical professional could mean anti-government groups reach a larger audience.
"Any time there is a crisis like this, anti-government groups try to exploit it to recruit new people."
McAdam says other, more prominent far-right figures like Ammon Bundy are also trying to frame social distancing directives as government overreach.
"We just hope that the vast majority of community members are able to see through that."
Both the Flathead City-County Public Health Department and County Attorney’s office say that unless a complaint is filed, they won’t take action against Liberty Fellowship for holding in-person gatherings.
Some elected officials in the Flathead Valley are taking issue with Bukacek’s role in pushing back against local emergency actions surrounding coronavirus. Besides her viral video, Bukacek organized an in-person protest against the Kalispell City Council’s state of emergency declaration.
County Commissioner Philip Mitchel says Bukacek is toeing the line of what’s acceptable and he’s looking into whether there are grounds for her removal from the county health board.
"My opinion: I’m very disappointed in Annie Bukacek right now. Extremely disappointed. But it also takes two or more commissioners to do this. I think she can also not be removed from a board unless she’s done something illegally."
That’s a specific point that his two fellow commissioners, Randy Brodehl and Pamela Holmquist agree with, though they don’t take direct issue with how Bukacek has expressed her opinions on the coronavirus outbreak in Montana.
Mannetje loopt tof te doen met zijn "je moet naar BNW". Filmpje was gewoon van een arts die uitlegt hoe het in de VS in zijn werk gaat met het invullen van death certificates en dan voornamelijk wanneer de echte doodsoorzaak van een overledene niet bekend is. Zeer interessant juist en zeker geen BMW materiaal.quote:
Het is prima om het met de 3 andere Scandinavische landen te vergelijken, Zweden heeft nog steeds geen uitzicht op een daling van het aantal doden, het loopt net zo hard op als dat het in Nederland deed / doet.quote:Op zondag 19 april 2020 01:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja wat een dom vergelijk. Vergelijk dan met Spanje.
Ik zie de cijfers anders. En als je weet dat het misgaat in verpleeghuizen dan weet je helemaal waar de schoen wringt want daar gelden wel alle maatregelen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Verder vergelijk met NL dan doen ze het ook beter, nu komen ze in een piek, zonder dat de economie gesloopt is.
Tevens is een vel groter deel al immuun
Daar moeten Finland en Denemarken nog doorheen.
Daar had ik het niet over. Je woordkeuze is nogal infantiel.quote:Op zondag 19 april 2020 01:17 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Mannetje loopt tof te doen met zijn "je moet naar BNW". Filmpje was gewoon van een arts die uitlegt hoe het in de VS in zijn werk gaat met het invullen van death certificates en dan voornamelijk wanneer de echte doodsoorzaak van een overledene niet bekend is. Zeer interessant juist en zeker geen BMW materiaal.
Nee, het is geen BMW materiaal maar wel BNW materiaal.quote:Op zondag 19 april 2020 01:17 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Mannetje loopt tof te doen met zijn "je moet naar BNW". Filmpje was gewoon van een arts die uitlegt hoe het in de VS in zijn werk gaat met het invullen van death certificates en dan voornamelijk wanneer de echte doodsoorzaak van een overledene niet bekend is. Zeer interessant juist en zeker geen BMW materiaal.
Dus, met of zonder lockdown is nauwelijks verschil wil je zeggen?quote:Op zondag 19 april 2020 01:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is prima om het met de 3 andere Scandinavische landen te vergelijken, Zweden heeft nog steeds geen uitzicht op een daling van het aantal doden, het loopt net zo hard op als dat het in Nederland deed / doet.
Ow, ja, laten we daarover beginnen.quote:Op zondag 19 april 2020 01:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Je woordkeuze is nogal infantiel.
Bedankt. Ze kunnen haar niets maken. Ook geen BNW materiaal. Gewoon een arts met een heldere kijk op de zaken die tegen de stroom in durft te gaan.quote:Op zondag 19 april 2020 01:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent zelf een pannenkoek.
https://www.mtpr.org/post/challenging-public-health-guidance-kalispell-church-continues-person-services
[..]
Nederland zat in een andere situatie, de verspreiding heeft hier in februari een flinke boost gekregen (met name in Brabant door carnaval).quote:Op zondag 19 april 2020 01:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus, met of zonder lockdown is nauwelijks verschil wil je zeggen?
Fake news.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:29 schreef Lunatiek het volgende:
Gezien je reacties in de BNW topics geloof je niet eens dat er mensen op IC's liggen, geloof je dat ziekenhuizen leeg zijn dus logisch dat je dan van alle artsen net die ene arts kiest die een verhaal vertelt dat bij jouw visie past.quote:Op zondag 19 april 2020 01:21 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Bedankt. Ze kunnen haar niets maken. Ook geen BNW materiaal. Gewoon een arts met een heldere kijk op de zaken die tegen de stroom in durft te gaan.
Nogmaals ik vind het niet slecht tov het totaal stopzetten van de hele economie en schoolsysteem. Laat het 10.000 worden soit.quote:Op zondag 19 april 2020 01:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nederland zat in een andere situatie, de verspreiding heeft hier in februari een flinke boost gekregen (met name in Brabant door carnaval).
Zweden loopt daar 1 tot 1,5 week op achter qua doden t.o.v. van Nederland maar de lijn loopt parallel.
[ afbeelding ]
En t.o.v. de 3 andere Scandinavische landen doen ze het slecht.
[ afbeelding ]
Je kan moeilijk stellen dat het goed gaat in Zweden omdat ze het beter doen dan Spanje.
Zo heben ze het ook met immigratie gedaan, dus wat dat betreft geen verrassing.quote:Op zondag 19 april 2020 01:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[ afbeelding ]
Dit klinkt niet als "ruim voldoende":quote:Op zondag 19 april 2020 01:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nogmaals ik vind het niet slecht tov het totaal stopzetten van de hele economie en schoolsysteem. Laat het 10.000 worden soit.
Dat krijgt Denemarken en Finland ook voor de kiezen alleen iets langer uitgesmeerd.
Bovendien is hun IC capaciteit nog steeds ruim voldoende.
quote:Sweden needs more intensive care beds to manage a spike in coronavirus cases, doctors tell Swedish Radio News.
Several regions - like the major urban areas of Stockholm, Skåne and Västra Götaland - say they are planning on offering additional ICU beds in the near future to handle more serious COVID-19 infections.
But as the number of confirmed cases inches toward 1,000 on Monday, some health workers says finding enough space to treat patients is already a serious issue.
Zijn keuze voor een auto daarentegen zegt alweer genoeg.quote:Op zondag 19 april 2020 01:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Je woordkeuze is nogal infantiel.
Oh over een typo vallen. Flauw. Jij bent af.quote:Op zondag 19 april 2020 01:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, het is geen BMW materiaal maar wel BNW materiaal.
Nogmaals:
- jij bent vaste BNW klant
- je post hier een foto uit BNW
- je post hier een filmpje uit BNW
- er is geen bewijs voor wat die vrouw zegt
- haar collega's nemen het haar kwalijk
- sowieso ging het om een periode dat er 4x meer griepdoden waren dan Covid19 doden, dus haar punt is sowieso niet bewezen anders had men die griepdoden ook wel op Covid19 gegooid
- je probeert BNW materiaal in NWS te plaatsen als "mainstream", het is gewoon fakenews
Ik viel nergens over.quote:Op zondag 19 april 2020 01:29 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Oh over een typo vallen. Flauw. Jij bent af.
Mensen van dezeflde board, dus ja, collega's.quote:Verder zijn het helemaal geen collega's van haar die in dat stuk aangehaald worden. Heb je het zelf wel gelezen?
Er valt niets te ontkrachten, ze heeft zelf niet eens bewijs. Ze verspreidt echter wel de onzin.quote:En er wordt tevens helemaal niets ontkracht van wat ze verteld heeft. Ze zijn alleen maar bang dat anti-government groepen groeien door haar filmpje.
Dat zou logisch zijnquote:Op zondag 19 april 2020 01:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Nja we zullen zien.
Ik zou zwedens beleid voeren en wat noodhospitalen inrichten.
Ok jij wint. Ik ga slapen.quote:Op zondag 19 april 2020 01:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik viel nergens over.
[..]
Mensen van dezeflde board, dus ja, collega's.
[..]
Er valt niets te ontkrachten, ze heeft zelf niet eens bewijs. Ze verspreidt echter wel de onzin.
Fakenews.
Bedden / ruimte is op zich zijn niet het grootste probleem, compleet ingerichte IC's met voldoende beademingsapparatuur wel.quote:Op zondag 19 april 2020 01:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Nja we zullen zien.
Ik zou zwedens beleid voeren en wat noodhospitalen inrichten.
Dat is al opgelostquote:Op zondag 19 april 2020 01:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bedden / ruimte is op zich zijn niet het grootste probleem, compleet ingerichte IC's met voldoende beademingsapparatuur wel.
Waarom is dat logisch? Waar haal je ineens noodhospitalen met de vereiste bemensing en apparatuur vandaan dan? De huidige ziekenhuizen kunnen al nauwelijks voorzien worden van beschermingsmiddelen en essentieele apparatuur.quote:
Ugh, laag, maar als jij beter voeltquote:Op zondag 19 april 2020 01:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welterusten.
Besef dat je in BNW wél gewaardeerd wordt door je mede-users.
Dat is nu opgelost omdat de curve redelijk afgevlakt is, dat is letterlijk het resultaat van onze maatregelen, draai het niet om.quote:
Je loopt wat achter? IC is goed bemand inmiddels.quote:Op zondag 19 april 2020 01:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom is dat logisch? Waar haal je ineens noodhospitalen met de vereiste bemensing en apparatuur vandaan dan? De huidige ziekenhuizen kunnen al nauwelijks voorzien worden van beschermingsmiddelen en essentieele apparatuur.
En de mensen. En de beschermingsmiddelen. En de medicatie. Als we het al moeilijk krijgen met het aantal wat we nu hebben dan is het onbeheersbaar als dat verdrie of meervoudigd. Daar zijn alle maatregelen voor genomen.quote:Op zondag 19 april 2020 01:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is nu opgelost omdat de curve redelijk afgevlakt is, dat is letterlijk het resultaat van onze maatregelen, draai het niet om.
En nogmaals, ik reageerde op "noodhospitalen bouwen", juist die hospitalen heb je niet zo hard nodig, wel de apparatuur, daarom mijn reactie.
Dit topic gaat tegen de lockdown in. Ik draag daar materiaal voor aan..dat jij dat materiaal niet welgevallig vindt is jouw probleem.quote:Op zondag 19 april 2020 01:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welterusten.
Besef dat je in BNW wél gewaardeerd wordt door je mede-users.
Achterhaald inmiddels.quote:Op zondag 19 april 2020 01:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is nu opgelost omdat de curve redelijk afgevlakt is, dat is letterlijk het resultaat van onze maatregelen, draai het niet om.
En nogmaals, ik reageerde op "noodhospitalen bouwen", juist die hospitalen heb je niet zo hard nodig, wel de apparatuur, daarom mijn reactie.
(nog los van "waar haal je het personeel vandaan", zoals Tijger_M terecht noemt)
Het is voornamelijk omdat men van andere afdelingen met mensen heeft geschoven.quote:Op zondag 19 april 2020 01:38 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Je loopt wat achter? IC is goed bemand inmiddels.
Ja, in BESTAANDE ziekenhuizen. Die er al waren, die al ingericht waren, die al apparatuur en ingerichte kamers hadden en die al de flexibiliteit hadden om snel aangepast te kunnen worden en die IC's doen het goed OMDAT WE MAATREGELEN HEBBENquote:Op zondag 19 april 2020 01:38 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Je loopt wat achter? IC is goed bemand inmiddels.
Het is niet achterhaald, we hebben nog steeds ziekenhuizen die meer IC-bedden runnen dan dat ze normaal aan zouden kunnen. Dat lukt alleen omdat met personeel geschoven is en reguliere zorg / operaties uitgesteld zijn.quote:
Ja ik denk wat sneller en wat verder door dan jij.quote:Op zondag 19 april 2020 01:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, kun je wel begrijpend lezen? Zie het staatje waarin Zweden vergeleken word met omringende landen die wel beperkingen hebben.
Ja, dat klinkt meer als fraude door de werkgever.quote:Op zondag 19 april 2020 01:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Sprak al mensen die normaal opereren die arbeidstijdverkorting gekregen hadden, ook totaal ontspoort.
Neemt dat virus nooit af?quote:Op zondag 19 april 2020 01:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het virus is niet weg, ga je terug naar het sociale leven zoals in februari dan krijg je dit hele circus weer opnieuw.
Als jij maar blij bentquote:Op zondag 19 april 2020 01:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteraard moet Nederland weer uit "lockdown light" zoals we nu hebben. Dat zal in stapjes moeten, iedere keer kijken in hoeverre de zorgvraag bij te houden valt.
Het virus is niet weg, ga je terug naar het sociale leven zoals in februari dan krijg je dit hele circus weer opnieuw.
Maar zal toch ook wel weer blij zijn als m'n favoriete cafetaria weer gewoon open is
Er zijn wel wat aannames, ik stel niet dat ze kloppen of voor ieder virus gelden:quote:
Misschien eens kijken naar de versprijders, namelijk de supermarktbezoekers die overal schijt aan hebben, just sayingquote:Op zondag 19 april 2020 01:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn wel wat aannames, ik stel niet dat ze kloppen of voor ieder virus gelden:
- virussen worden minder dodelijk naarmate het langer bestaat, aangezien het doden van je "hosts" niet bevorderlijk is voor de verspreiding en dus het succes van het virus
- naarmate meer mensen besmet zijn geweest, krijg je een "volksimmuniteit" waardoor het virus zich minder snel verspreidt
- mogelijk is er over 1,5 jaar een vaccin of medicijn
Maar op zich is het virus nu nog net zo besmettelijk als in januari. Je ziet in landen waar ze de teugels laten vieren dat het virus toch weer de kop op steekt. Je zal het langzaam moeten doen. Stap-voor-stap kijken hoe ver je kan gaan zonder de IC's weer te overbelasten.
Iedereen is supermarktbezoeker. Dus het lijkt me dat je specifiek mensen uit die "groep" bedoelt?quote:Op zondag 19 april 2020 01:58 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Misschien eens kijken naar de versprijders, namelijk de supermarktbezoekers die overal schijt aan hebben, just saying
Duidelijk. Dus tot dat er een vaccin of medicijn is ontwikkeld zitten we in een ontwrichte samenlevingquote:Op zondag 19 april 2020 01:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn wel wat aannames, ik stel niet dat ze kloppen of voor ieder virus gelden:
- virussen worden minder dodelijk naarmate het langer bestaat, aangezien het doden van je "hosts" niet bevorderlijk is voor de verspreiding en dus het succes van het virus
- naarmate meer mensen besmet zijn geweest, krijg je een "volksimmuniteit" waardoor het virus zich minder snel verspreidt
- mogelijk is er over 1,5 jaar een vaccin of medicijn
Maar op zich is het virus nu nog net zo besmettelijk als in januari. Je ziet in landen waar ze de teugels laten vieren dat het virus toch weer de kop op steekt. Je zal het langzaam moeten doen. Stap-voor-stap kijken hoe ver je kan gaan zonder de IC's weer te overbelasten en ook kijken hoe je zwakkeren kan beschermen. Voor een jong iemand met bijvoorbeeld CF (cystic fibrosis) of verzwakt immuunstelsel kan dit echt dodelijk zijn. Sommigen noemen dat "de natuur" maar het zijn wel vrienden, familie of je bent het zelf.
Nou, gefeliciteerd, mijn kind zit elke dag tussen de aso's die overal schijt aan hebben. DH, Jumbo. Steekincidenten, agressie, leuk hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 01:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iedereen is supermarktbezoeker. Dus het lijkt me dat je specifiek mensen uit die "groep" bedoelt?
Momenteel bezoek ik maximaal maar 1x per week een supermarkt, op een rustig moment en moet zeggen dat het hier wel netjes gaat.
In mijn optimisme dacht ik dat we in juni misschien mss weer "back to normal" konden en dat vonden veel mensen in begin april nog "belachelijk buitenproportioneel".quote:Op zondag 19 april 2020 02:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Duidelijk. Dus tot dat er een vaccin of medicijn is ontwikkeld zitten we in een ontwrichte samenleving
Wat zou als eerste stap weer terug kunnen naar hoe het hiervoor was? Alle winkels openen?quote:Op zondag 19 april 2020 02:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In mijn optimisme dacht ik dat we in juni misschien mss weer "back to normal" konden en dat vonden veel mensen in begin april nog "belachelijk buitenproportioneel".
Nu denk ik dat het veel te optimistisch van mezelf was... zo hard kan dat veranderen...
Onze realiteit is behoorlijk veranderd. Maar er komt ook wel weer een moment dat we hier op terugkijken, dat er kamervragen gesteld worden, mss komt er een parlementaire enquête, mss valt er een volgend kabinet over, etc.
Het is niet het eerste virus en ook niet het laatste, wel "bijzonder" om dit mee te maken.
Hopelijk bereiden we ons nu ook beter voor op nog eens zo'n situatie (al zie je dat dat na enkele jaren toch weer "slijt"). Alleen al het feit dat we productie van veel essentiële dingen niet meer zelf doen (van mondkapje tot beademingsapparaat) zet wel tot nadenken. Ook de noodvoorraden, aantal IC-bedden, etc... het bleek allemaal toch wat mager en teveel op "de normale situatie" berekend. Dit zou een leermoment moeten zijn, een soort reset.
Deze sterfgevallen waren er ondanks de beschikbaarheid van IC-bedden. Mijn punt is dat er onnodig veel jonge mensen zonder onderliggend lijden zullen sterven als de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Dat is dan nog altijd wel een beperkte groep, maar niet meer hoogst uitzonderlijk.quote:Op zondag 19 april 2020 00:19 schreef LXIV het volgende:
De aso's per direct gevangen zetten.quote:Op zondag 19 april 2020 02:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat zou als eerste stap weer terug kunnen naar hoe het hiervoor was? Alle winkels openen?
Wie bedoel je daarmee..?quote:Op zondag 19 april 2020 02:13 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
De aso's per direct gevangen zetten.
Misschien beetje off topic..Kan mij eens iemand uitleggen in simpele taal wat deze voor mij onbegrijpelijke bedoelingen bij veel postings op dit forum inhoudt, veel zinnen eindigen vaak met #.... of # huppelepup of het niks zeggende ..#flattenthecurvequote:Op zaterdag 18 april 2020 23:29 schreef Lunatiek het volgende:
Dat zijn IRC-kanalen (een chatplatform).quote:Op zondag 19 april 2020 05:36 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Misschien beetje off topic..Kan mij eens iemand uitleggen in simpele taal wat deze voor mij onbegrijpelijke bedoelingen bij veel postings op dit forum inhoudt, veel zinnen eindigen vaak met #.... of # huppelepup of het niks zeggende ..#flattenthecurve
Ben helaas niet ze op de hoogte van al die trendy internet taal. Je zit deze onzin ook op veel posters op straat!
Met een tag geef je aan dat je je aansluit bij andere bijdragen (op social media met name) met hetzelfde onderwerp.quote:Op zondag 19 april 2020 05:36 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Misschien beetje off topic..Kan mij eens iemand uitleggen in simpele taal wat deze voor mij onbegrijpelijke bedoelingen bij veel postings op dit forum inhoudt, veel zinnen eindigen vaak met #.... of # huppelepup of het niks zeggende ..#flattenthecurve
Ben helaas niet ze op de hoogte van al die trendy internet taal. Je zit deze onzin ook op veel posters op straat!
Mensen die geen ernstige verschijnselen hebben worden niet getest, dus of ze corona hebben of niet, is niet bekend.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gros van de jongeren met corona komt nooit in het ziekenhuis terecht. Heel veel merken niet eens dat ze het hebben. Al drie procent is besmet. Daarvan is echt maar een fractie in het ziekenhuis terecht gekomen. Zelfs voor ouderen is de overlevingskans zonder medische zorg gewoon nog erg hoog.
Ben je oud, heb je onderliggende ziektes en ben je ook nog veel te dik, ja, dan wordt het pas gevaarlijk.
Het Zweedse model schijnt niet zo geweldig te zijn als de media doen voorkomen, heb ik van expats in Zweden gehoord.quote:Op zondag 19 april 2020 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
Weer duizend nieuwe besmettingen erbij.
De huidige maatregelen werken niet. Ergens snap ik die kerel uit de OP wel, met name als je naar het Zweedse model kijkt, maar met het versoepelen van maatregelen ga je pas echt problemen krijgen.
Zachte heelmeesters...
Er moet juist MEER gebeuren.
Korea zit op 7 nieuwe besmettingen. Daar testen ze, dus je weet dat die 7 dicht in de buurt liggen van het werkelijke aantal (itt de Nederlandse cijfers, die in wekelijkheid veel dramatischer zijn).Winkels, restaurants en kapperszaken zijn open. Scholen gaan binnenkort weer open.
Misschien is het zinvol om het beleid van de Koreanen te kopiëren? Testen, mondkapjes, testen, mondkapjes, testen, mondkapjes.
Die banen staan ook op de tocht als de eigenaren en medewerkers massaal thuis of in het ziekenhuis langzaam dood liggen te gaan. Zonder gezonde medewerkers kan de tent immers niet draaien.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is echt niet zo. Denk je dat we eeuwig door kunnen gaan met het uitdelen van cheques? Straks wil ook niemand de Nederlandse regering nog iets lenen.
Als jij in de horeca werkt, of als kapster, of een flexcontract hebt, bij een benzinepomp werkt of bij het OV, al die banen staan op de tocht.
Als we de hele economie kapot maken dan staat bijna iedereens baan op de tocht.
Ook voor India geen bewijs, miljoenen paupers daar die niet getest worden. Het kastensysteem is daar vanzelf al een soort social distancing.quote:Op zondag 19 april 2020 00:10 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Daar is geen bewijs voor. Het tegendeel wordt eigenlijk eerder bewezen door het feit dat er geen honderduizenden / miljoenen doden vallen in landen als India waar het leven ansich één grote social gathering is en men het op zijn zachtst gezegd niet zo nauw neemt met (persoonlijke) hygiëne.
Ja, dat klopt! En dat heeft met statistiek te maken. De grootste kans op besmetting heb je als besmette mensen je in je gezicht blaffen, de besmetting via objecten is veel kleiner. 100% bescherming bestaat niet, maar door de maatregelen zijn we in staat wie er ernstig ziek van wordt te kunnen behandelen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan ik me iets bij voorstellen. Op het vliegveld (Seoul) kwamen we een Koreaanse tegen die uit Zweden was gevlucht. Met de ervaring met SARS in het achterhoofd kon ze niet aanzien wat daar aan het gebeuren was.quote:Op zondag 19 april 2020 06:04 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het Zweedse model schijnt niet zo geweldig te zijn als de media doen voorkomen, heb ik van expats in Zweden gehoord.
De economie was al kapot, alleen werd dat beetje kunstmatig opgepompt.quote:Op zondag 19 april 2020 05:06 schreef Fer het volgende:
Economie gaat echt niet weer normaal draaien als scholen, kroegen en voetbal weer open mag. Die spelers durven niet eens.
Weer zo'n knakker die de economie boven de mensen zet. Misschien moet hij anders gaan denken. Dat de economie weer ondergeschikt gaat worden aan de mens, en dat niet de mens ondergeschikt moet zijn aan de economie.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.quotenet.nl/n(...)-komen-tegen-beleid/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |