abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2020 @ 01:01:13 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192693511
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 00:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is geen paniek, er zijn regels en die worden redelijk goed nageleefd in Nederland. De enige die paniek zaaien zijn figuren die hun vastgoed portefeuille minder waard zien worden
Ik vind Hummel zijn case juist goed onderbouwen. Voor zijn persoonlijke bestedingsruimte zal het hem allemaal weinig uitmaken hoor!
The End Times are wild
pi_192693512
Zweden is mijn helden land. _O_
Vakman pur sang
pi_192693520
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind Hummel zijn case juist goed onderbouwen. Voor zijn persoonlijke bestedingsruimte zal het hem allemaal weinig uitmaken hoor!
Dat beweer jij, ken jij zijn financieele situatie zo goed dan? Nee? Onthou je dan van dat waardeoordeel.
pi_192693522
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 00:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Ik wil hiermee zeggen dat we alles wel in het juiste perspectief moeten zien. Duizend mensen dood aan corona klinkt als een ramp, maar er gaan ook 20.000 mensen dood aan roken dit jaar.
Hetzelfde als mensen de 'enorme aantallen' doden in de VS gaan noemen. Maar de VS is ook een enorm land! Kijk dan naar het aantal doden per 1000 inwoners, en het is niet anders dan hier.
In Afrika sterven ieder jaar vergelijkbare percentages mensen aan infectieziekten. Ieder jaar opnieuw. Maar dat zij we gewend, dus daar is geen paniek over.

Dus nee, je mag best iets doen. Maar geen paniek aub. Nergens voor nodig.
Je gaat zelf ook erg lekker met je perspectief.

Rokersdoden per jaar vergelijken met corona doden in 6 weken. Ja dan is het aantal corona doden inderdaad veel minder (helft?). Klopt. Feit. Klasse
pi_192693524
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 00:58 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Ik heb geen fakenews gepost. ;) Check het allemaal maar.
Het is rommel uit het BNW topic dus sowieso fakenews. Hou het daar lekker.
Die Dr. Annie Bukacek heeft bij haar collega's nogal wat haat geoogst wegens haar leugens.
pi_192693526
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 01:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Noorwegen bevalt mij beter, daar hebben ze een fractie van de doden en ziekenhuis opnames van Zweden.
  zondag 19 april 2020 @ 01:02:30 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192693527
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik maakte geen vergelijking met Frankrijk, he? Ik vergeleek met andere Scandinavische landen.

Leuke poging om de doelpalen te verschuiven, dat wel.
Dat is het punt niet. Het gaat erom dat je ook na de crisis die cijfers moeilijk zult kunnen vergelijken (tussen 2 willekeurige landen) omdat ieder land anders telt.
The End Times are wild
pi_192693530
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 01:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom? De corona aanpak?

pi_192693539
Weet je wat typisch is?
In Zweden waar de jongeren gewoon naar de kroeg gaan zijn de doden vnl in de rusthuizen (die ze daar veel hebben) iets van 80-90%)
De ouderen boven de 80 worden zwaar getroffen
Jongeren echt nauwelijks, daarom is het.land platleggen totaal en compleet zinloos.
Behalve om de IC capaciteit te reguleren.
Vakman pur sang
  zondag 19 april 2020 @ 01:04:22 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192693540
Ik ga slapen want de paniekkippen uit het corona-subforum zijn gearriveerd en die willen niet horen dat we echt niet allemaal doodgaan maar liever een LOCKDOWN4EVER en spookverhalen over virussen die tot nog dodelijker virussen muteren.
The End Times are wild
pi_192693549
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:04 schreef LXIV het volgende:
Ik ga slapen want de paniekkippen uit het corona-subforum zijn gearriveerd en die willen niet horen dat we echt niet allemaal doodgaan maar liever een LOCKDOWN4EVER en spookverhalen over virussen die tot nog dodelijker virussen muteren.
Je hebt teveel fantasie...

quote:
De maatregelen zijn vooral genomen om de zorg te ontlasten.

We zaten op de voorlopige piek al op op zo'n 1250 bezette IC bedden.
Dat zijn ruim meer IC bedden dan dat we beschikbaar hadden voor de crisis.

Zonder maatregelen hadden we vrijwel zeker meer zieken gehad dan beschikbare bedden (en dan doel ik op beademingsapparatuur).

Er is niemand die stelt dat die virus gigantisch dodelijk is.
pi_192693553
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom? De corona aanpak?

[ afbeelding ]
Jazeker!
Vakman pur sang
pi_192693558
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 01:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jazeker!
Gaat niet zo best daar, aantal doden loopt ~1 week achter op Nederland, grafiek loopt parallel.

Vergeleken met Finland, Noorwegen en Denemarken doen ze het helemaal niet best.

Toegegeven dat het er begin april nog best goed uit zag voor Zweden maar sinds 7 april loopt het daar ook rap op.
pi_192693567
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gaat niet zo best daar, aantal doden loopt ~1 week achter op Nederland, grafiek loopt parallel.

Vergeleken met Finland, Noorwegen en Denemarken doen ze het helemaal niet best.
Wat is niet best?
Ik vind het wel best.

Lees ook de ontwerper van het plan.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-volhouden~a71459d2/
Vakman pur sang
pi_192693572
Van de 4 Scandinavische landen blijkt Zweden met z'n "we kijken wel hoe het loopt" het niet zo goed te hebben gedaan.

zondag 19 april 2020 @ 01:09:28 #216
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192693580
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is rommel uit het BNW topic dus sowieso fakenews. Hou het daar lekker.
Die Dr. Annie Bukacek heeft bij haar collega's nogal wat haat geoogst wegens haar leugens.
Bron?
  zondag 19 april 2020 @ 01:10:16 #217
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192693584
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Van de 4 Scandinavische landen blijkt Zweden met z'n "we kijken wel hoe het loopt" het niet zo goed te hebben gedaan.

[ afbeelding ]
Ruimt wel lekker op
pi_192693587
Die vent wilt gewoon weer bakken geld verdienen!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_192693588
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:09 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Bron?
Plaatje komt uit dit topic waar jij ook post:

BNW / Post hier bnw strips en plaatjes #28

Filmpje komt uit BNW corona topic waar jij ook post.

BNW / Corona virus #5 Apps

Speel nu niet de vermoorde onschuld en kap met die BNW shit in NWS.
pi_192693593
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 00:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Ik wil hiermee zeggen dat we alles wel in het juiste perspectief moeten zien. Duizend mensen dood aan corona klinkt als een ramp, maar er gaan ook 20.000 mensen dood aan roken dit jaar.
Hetzelfde als mensen de 'enorme aantallen' doden in de VS gaan noemen. Maar de VS is ook een enorm land! Kijk dan naar het aantal doden per 1000 inwoners, en het is niet anders dan hier.
In Afrika sterven ieder jaar vergelijkbare percentages mensen aan infectieziekten. Ieder jaar opnieuw. Maar dat zij we gewend, dus daar is geen paniek over.

Dus nee, je mag best iets doen. Maar geen paniek aub. Nergens voor nodig.
Ik zie geen paniek. Ik zie een overheid die weloverwogen keuzes maakt die tot nu toe goed lijken uit te pakken voor de volksgezondheid. En ja, dit alles is schadelijk voor de economie en voor het sociale leven en het treft mensen, bedrijven en de overheid.

Ik vind het jammer dat er vaak minderwaardig wordt gedaan over bejaarden en zwakke mensen die maar opgeofferd moeten worden, zodat een ieder gewoon weer zijn eigen gang kan gaan. Er wordt heel gemakkelijk gedacht over mensenlevens.

Het is ook jammer dat deze stinkend rijke vastgoedmagnaat (ik zie overigens dat hij eigenaar is van verschillende Center Parksparken) probeert op een populistische manier de volksgezondheid te ondermijnen door op te roepen tot een opstand, omdat deze lockdown slecht is voor zijn zaken. In tijden van crisis komen de ware karakters naar boven.

Ook ik wil dat de maatregelen versoepeld worden en wel zo snel mogelijk, maar het moet wel kunnen en verantwoord zijn.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 19 april 2020 @ 01:12:51 #221
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192693600
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Plaatje komt uit dit topic waar jij ook post:

BNW / Post hier bnw strips en plaatjes #28

Filmpje komt uit BNW corona topic waar jij ook post.

Speel nu niet de vermoorde onschuld en kap met die BNW shit in NWS.
Ben jij een mod?

Verder vroeg ik naar de bron van die bewering van jou over die collega's van die arts, pannekoek
pi_192693602
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:12 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Ben jij een mod?

Verder vroeg ik naar de bron van die bewering van jou over die collega's van die arts, pannekoek
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192693604
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[ afbeelding ]
Ja wat een dom vergelijk. Vergelijk dan met Spanje.

Ik zie de cijfers anders. En als je weet dat het misgaat in verpleeghuizen dan weet je helemaal waar de schoen wringt want daar gelden wel alle maatregelen.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Verder vergelijk met NL dan doen ze het ook beter, nu komen ze in een piek, zonder dat de economie gesloopt is.

Tevens is een vel groter deel al immuun

Daar moeten Finland en Denemarken nog doorheen.
Vakman pur sang
pi_192693612
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 23:32 schreef Shotty het volgende:
de lockdown is om te voorkomen dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. jonge mensen die ernstig ziek worden overleven dankzij medische hulp. zonder lockdown zou die zorg er niet meer zijn voor iedereen die het nodig heeft, en zouden er dus wel een hoop mensen doodgaan...
Triage op 80+ers met 20% overlevingskans met matige laatste jaren heb je het over.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192693613
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')