Deze sterfgevallen waren er ondanks de beschikbaarheid van IC-bedden. Mijn punt is dat er onnodig veel jonge mensen zonder onderliggend lijden zullen sterven als de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Dat is dan nog altijd wel een beperkte groep, maar niet meer hoogst uitzonderlijk.quote:Op zondag 19 april 2020 00:19 schreef LXIV het volgende:
Er zijn een paar gevallen geweest van jongeren die stierven aan corona, onder andere een 29-jarige Brabander en een 13-jarig meisje uit Engeland.
Het feit dat dit in het nieuws kwam geeft al aan dat dit hoogst uitzonderlijk is. Stierf werkelijk 3% van alle jongeren aan corona dan werd geen enkel individueel geval vermeld.
De aso's per direct gevangen zetten.quote:Op zondag 19 april 2020 02:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat zou als eerste stap weer terug kunnen naar hoe het hiervoor was? Alle winkels openen?
Wie bedoel je daarmee..?quote:Op zondag 19 april 2020 02:13 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
De aso's per direct gevangen zetten.
Misschien beetje off topic..Kan mij eens iemand uitleggen in simpele taal wat deze voor mij onbegrijpelijke bedoelingen bij veel postings op dit forum inhoudt, veel zinnen eindigen vaak met #.... of # huppelepup of het niks zeggende ..#flattenthecurvequote:Op zaterdag 18 april 2020 23:29 schreef Lunatiek het volgende:
Wat je vergeet is dat er zo weinig (jonge) doden zijn omdat we een lockdown hebben. Dat is dat #flattenthecurve
Dat zijn IRC-kanalen (een chatplatform).quote:Op zondag 19 april 2020 05:36 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Misschien beetje off topic..Kan mij eens iemand uitleggen in simpele taal wat deze voor mij onbegrijpelijke bedoelingen bij veel postings op dit forum inhoudt, veel zinnen eindigen vaak met #.... of # huppelepup of het niks zeggende ..#flattenthecurve
Ben helaas niet ze op de hoogte van al die trendy internet taal. Je zit deze onzin ook op veel posters op straat!
Met een tag geef je aan dat je je aansluit bij andere bijdragen (op social media met name) met hetzelfde onderwerp.quote:Op zondag 19 april 2020 05:36 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Misschien beetje off topic..Kan mij eens iemand uitleggen in simpele taal wat deze voor mij onbegrijpelijke bedoelingen bij veel postings op dit forum inhoudt, veel zinnen eindigen vaak met #.... of # huppelepup of het niks zeggende ..#flattenthecurve
Ben helaas niet ze op de hoogte van al die trendy internet taal. Je zit deze onzin ook op veel posters op straat!
Mensen die geen ernstige verschijnselen hebben worden niet getest, dus of ze corona hebben of niet, is niet bekend.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gros van de jongeren met corona komt nooit in het ziekenhuis terecht. Heel veel merken niet eens dat ze het hebben. Al drie procent is besmet. Daarvan is echt maar een fractie in het ziekenhuis terecht gekomen. Zelfs voor ouderen is de overlevingskans zonder medische zorg gewoon nog erg hoog.
Ben je oud, heb je onderliggende ziektes en ben je ook nog veel te dik, ja, dan wordt het pas gevaarlijk.
Het Zweedse model schijnt niet zo geweldig te zijn als de media doen voorkomen, heb ik van expats in Zweden gehoord.quote:Op zondag 19 april 2020 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
Weer duizend nieuwe besmettingen erbij.
De huidige maatregelen werken niet. Ergens snap ik die kerel uit de OP wel, met name als je naar het Zweedse model kijkt, maar met het versoepelen van maatregelen ga je pas echt problemen krijgen.
Zachte heelmeesters...
Er moet juist MEER gebeuren.
Korea zit op 7 nieuwe besmettingen. Daar testen ze, dus je weet dat die 7 dicht in de buurt liggen van het werkelijke aantal (itt de Nederlandse cijfers, die in wekelijkheid veel dramatischer zijn).Winkels, restaurants en kapperszaken zijn open. Scholen gaan binnenkort weer open.
Misschien is het zinvol om het beleid van de Koreanen te kopiëren? Testen, mondkapjes, testen, mondkapjes, testen, mondkapjes.
Die banen staan ook op de tocht als de eigenaren en medewerkers massaal thuis of in het ziekenhuis langzaam dood liggen te gaan. Zonder gezonde medewerkers kan de tent immers niet draaien.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is echt niet zo. Denk je dat we eeuwig door kunnen gaan met het uitdelen van cheques? Straks wil ook niemand de Nederlandse regering nog iets lenen.
Als jij in de horeca werkt, of als kapster, of een flexcontract hebt, bij een benzinepomp werkt of bij het OV, al die banen staan op de tocht.
Als we de hele economie kapot maken dan staat bijna iedereens baan op de tocht.
Ook voor India geen bewijs, miljoenen paupers daar die niet getest worden. Het kastensysteem is daar vanzelf al een soort social distancing.quote:Op zondag 19 april 2020 00:10 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Daar is geen bewijs voor. Het tegendeel wordt eigenlijk eerder bewezen door het feit dat er geen honderduizenden / miljoenen doden vallen in landen als India waar het leven ansich één grote social gathering is en men het op zijn zachtst gezegd niet zo nauw neemt met (persoonlijke) hygiëne.
Ja, dat klopt! En dat heeft met statistiek te maken. De grootste kans op besmetting heb je als besmette mensen je in je gezicht blaffen, de besmetting via objecten is veel kleiner. 100% bescherming bestaat niet, maar door de maatregelen zijn we in staat wie er ernstig ziek van wordt te kunnen behandelen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ondanks dat scherm raken die cassieres wel de producten aan die net daarvoor door de klant zijn aangeraakt! En dat duizenden keren per dag. Maar ze vallen niet dood achter hun kassa's .
Kan ik me iets bij voorstellen. Op het vliegveld (Seoul) kwamen we een Koreaanse tegen die uit Zweden was gevlucht. Met de ervaring met SARS in het achterhoofd kon ze niet aanzien wat daar aan het gebeuren was.quote:Op zondag 19 april 2020 06:04 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het Zweedse model schijnt niet zo geweldig te zijn als de media doen voorkomen, heb ik van expats in Zweden gehoord.
De economie was al kapot, alleen werd dat beetje kunstmatig opgepompt.quote:Op zondag 19 april 2020 05:06 schreef Fer het volgende:
Economie gaat echt niet weer normaal draaien als scholen, kroegen en voetbal weer open mag. Die spelers durven niet eens.
Weer zo'n knakker die de economie boven de mensen zet. Misschien moet hij anders gaan denken. Dat de economie weer ondergeschikt gaat worden aan de mens, en dat niet de mens ondergeschikt moet zijn aan de economie.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.quotenet.nl/n(...)-komen-tegen-beleid/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |