abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2020 @ 01:36:57 #251
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192693793
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Welterusten.
Besef dat je in BNW wél gewaardeerd wordt door je mede-users.
Ugh, laag, maar als jij beter voelt
pi_192693800
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 01:35 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat is al opgelost
Dat is nu opgelost omdat de curve redelijk afgevlakt is, dat is letterlijk het resultaat van onze maatregelen, draai het niet om.

En nogmaals, ik reageerde op "noodhospitalen bouwen", juist die hospitalen heb je niet zo hard nodig, wel de apparatuur, daarom mijn reactie.

(nog los van "waar haal je het personeel vandaan", zoals Tijger_M terecht noemt)
  zondag 19 april 2020 @ 01:38:10 #253
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192693804
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom is dat logisch? Waar haal je ineens noodhospitalen met de vereiste bemensing en apparatuur vandaan dan? De huidige ziekenhuizen kunnen al nauwelijks voorzien worden van beschermingsmiddelen en essentieele apparatuur.
Je loopt wat achter? IC is goed bemand inmiddels.
pi_192693814
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat is nu opgelost omdat de curve redelijk afgevlakt is, dat is letterlijk het resultaat van onze maatregelen, draai het niet om.

En nogmaals, ik reageerde op "noodhospitalen bouwen", juist die hospitalen heb je niet zo hard nodig, wel de apparatuur, daarom mijn reactie.
En de mensen. En de beschermingsmiddelen. En de medicatie. Als we het al moeilijk krijgen met het aantal wat we nu hebben dan is het onbeheersbaar als dat verdrie of meervoudigd. Daar zijn alle maatregelen voor genomen.

Maar goed, een vastgoedontwikkelaar weet dat vast beter. Toch?
  zondag 19 april 2020 @ 01:39:22 #255
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192693816
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Welterusten.
Besef dat je in BNW wél gewaardeerd wordt door je mede-users.
Dit topic gaat tegen de lockdown in. Ik draag daar materiaal voor aan..dat jij dat materiaal niet welgevallig vindt is jouw probleem.

Welterusten
  zondag 19 april 2020 @ 01:39:24 #256
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192693817
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

(nog los van "waar haal je het personeel vandaan", zoals Tijger_M terecht noemt)
Achterhaald inmiddels.
pi_192693827
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2020 01:38 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Het is voornamelijk omdat men van andere afdelingen met mensen heeft geschoven.

Vergeet niet dat heel veel reguliere zorg / geplande operaties vooruit geschoven zijn.

Die mensen zijn niet "over", ze doen iets anders dan dat ze voorheen deden.
pi_192693837
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2020 01:38 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja, in BESTAANDE ziekenhuizen. Die er al waren, die al ingericht waren, die al apparatuur en ingerichte kamers hadden en die al de flexibiliteit hadden om snel aangepast te kunnen worden en die IC's doen het goed OMDAT WE MAATREGELEN HEBBEN
pi_192693849
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2020 01:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Achterhaald inmiddels.
Het is niet achterhaald, we hebben nog steeds ziekenhuizen die meer IC-bedden runnen dan dat ze normaal aan zouden kunnen. Dat lukt alleen omdat met personeel geschoven is en reguliere zorg / operaties uitgesteld zijn.

Het is zeker nog geen normale situatie.

Probeer in Brabant maar eens een afspraak te maken voor een penisvergroting, je bent dit jaar echt niet meer aan de beurt (heb ik gehoord van een vriend).
pi_192693873
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, kun je wel begrijpend lezen? Zie het staatje waarin Zweden vergeleken word met omringende landen die wel beperkingen hebben.
Ja ik denk wat sneller en wat verder door dan jij.
Ik maakte de vergelijking met NL zoals de post ook deed.
Net zoals de curve in NL stond er nl.

PS waar een wil is is een weg.
Vakman pur sang
pi_192693891
Sprak al mensen die normaal opereren die arbeidstijdverkorting gekregen hadden, ook totaal ontspoort.
Vakman pur sang
pi_192693898
Uiteraard moet Nederland weer uit "lockdown light" zoals we nu hebben. Dat zal in stapjes moeten, iedere keer kijken in hoeverre de zorgvraag bij te houden valt.

Het virus is niet weg, ga je terug naar het sociale leven zoals in februari dan krijg je dit hele circus weer opnieuw.

Maar zal toch ook wel weer blij zijn als m'n favoriete cafetaria weer gewoon open is ;)
pi_192693905
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 01:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Sprak al mensen die normaal opereren die arbeidstijdverkorting gekregen hadden, ook totaal ontspoort.
Ja, dat klinkt meer als fraude door de werkgever.
pi_192693945
Ja we gaan het zien. Wil weer kunnen sporten en uit eten en zulks dus het is een grote egoïstische wens van me.
Ik ga pitten nu.
Vakman pur sang
  zondag 19 april 2020 @ 01:52:05 #265
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192693965
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

Het virus is niet weg, ga je terug naar het sociale leven zoals in februari dan krijg je dit hele circus weer opnieuw.

Neemt dat virus nooit af?
  zondag 19 april 2020 @ 01:52:17 #266
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192693969
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteraard moet Nederland weer uit "lockdown light" zoals we nu hebben. Dat zal in stapjes moeten, iedere keer kijken in hoeverre de zorgvraag bij te houden valt.

Maar zal toch ook wel weer blij zijn als m'n favoriete cafetaria weer gewoon open is ;)
Als jij maar blij bent
  zondag 19 april 2020 @ 01:54:56 #267
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192693988
Denken we allemaal even aan de vakkenvullers en degene die achter de kassa zitten.

Thanx O+
pi_192694002
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 01:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Neemt dat virus nooit af?
Er zijn wel wat aannames, ik stel niet dat ze kloppen of voor ieder virus gelden:

- virussen worden minder dodelijk naarmate ze langer bestaat, aangezien het doden van je "hosts" niet bevorderlijk is voor de verspreiding en dus het succes van het virus

- naarmate meer mensen besmet zijn geweest, krijg je een "volksimmuniteit" waardoor het virus zich minder snel verspreidt

- mogelijk is er over 1,5 jaar een vaccin of medicijn

Maar op zich is het virus nu nog net zo besmettelijk als in januari. Je ziet in landen waar ze de teugels laten vieren dat het virus toch weer de kop op steekt. Je zal het langzaam moeten doen. Stap-voor-stap kijken hoe ver je kan gaan zonder de IC's weer te overbelasten en ook kijken hoe je zwakkeren kan beschermen. Voor een jong iemand met bijvoorbeeld CF (cystic fibrosis) of verzwakt immuunstelsel kan dit echt dodelijk zijn. Sommigen noemen dat "de natuur" maar het zijn wel vrienden, familie of je bent het zelf.
  zondag 19 april 2020 @ 01:58:41 #269
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192694018
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er zijn wel wat aannames, ik stel niet dat ze kloppen of voor ieder virus gelden:

- virussen worden minder dodelijk naarmate het langer bestaat, aangezien het doden van je "hosts" niet bevorderlijk is voor de verspreiding en dus het succes van het virus

- naarmate meer mensen besmet zijn geweest, krijg je een "volksimmuniteit" waardoor het virus zich minder snel verspreidt

Maar op zich is het virus nu nog net zo besmettelijk als in januari. Je ziet in landen waar ze de teugels laten vieren dat het virus toch weer de kop op steekt. Je zal het langzaam moeten doen. Stap-voor-stap kijken hoe ver je kan gaan zonder de IC's weer te overbelasten.
Misschien eens kijken naar de versprijders, namelijk de supermarktbezoekers die overal schijt aan hebben, just saying
pi_192694026
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:58 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Misschien eens kijken naar de versprijders, namelijk de supermarktbezoekers die overal schijt aan hebben, just saying
Iedereen is supermarktbezoeker. Dus het lijkt me dat je specifiek mensen uit die "groep" bedoelt?

Momenteel bezoek ik maximaal maar 1x per week een supermarkt, op een rustig moment en moet zeggen dat het hier wel netjes gaat.
  zondag 19 april 2020 @ 02:00:15 #271
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192694033
Misschien moet ik het nog eens zeggen. Aso's die schijt hebben aanpakken
  zondag 19 april 2020 @ 02:00:28 #272
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192694035
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

- virussen worden minder dodelijk naarmate het langer bestaat, aangezien het doden van je "hosts" niet bevorderlijk is voor de verspreiding en dus het succes van het virus

Maar op zich is het virus nu nog net zo besmettelijk als in januari. Je ziet in landen waar ze de teugels laten vieren dat het virus toch weer de kop op steekt. Je zal het langzaam moeten doen. Stap-voor-stap kijken hoe ver je kan gaan zonder de IC's weer te overbelasten en ook kijken hoe je zwakkeren kan beschermen. Voor een jong iemand met bijvoorbeeld CF (cystic fibrosis) of verzwakt immuunstelsel kan dit echt dodelijk zijn. Sommigen noemen dat "de natuur" maar het zijn wel vrienden, familie of je bent het zelf.
Duidelijk. Dus tot dat er een vaccin of medicijn is ontwikkeld zitten we in een ontwrichte samenleving ;(
  zondag 19 april 2020 @ 02:02:50 #273
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192694051
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 01:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Iedereen is supermarktbezoeker. Dus het lijkt me dat je specifiek mensen uit die "groep" bedoelt?

Momenteel bezoek ik maximaal maar 1x per week een supermarkt, op een rustig moment en moet zeggen dat het hier wel netjes gaat.
Nou, gefeliciteerd, mijn kind zit elke dag tussen de aso's die overal schijt aan hebben. DH, Jumbo. Steekincidenten, agressie, leuk hoor.

Reallife
pi_192694055
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 02:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Duidelijk. Dus tot dat er een vaccin of medicijn is ontwikkeld zitten we in een ontwrichte samenleving ;(
In mijn optimisme dacht ik dat we in juni misschien mss weer "back to normal" konden en dat vonden veel mensen in begin april nog "belachelijk buitenproportioneel".

Nu denk ik dat het veel te optimistisch van mezelf was... zo hard kan dat veranderen...

Onze realiteit is behoorlijk veranderd. Maar er komt ook wel weer een moment dat we hier op terugkijken, dat er kamervragen gesteld worden, mss komt er een parlementaire enquête, mss valt er een volgend kabinet over, etc.

Het is niet het eerste virus en ook niet het laatste, wel "bijzonder" om dit mee te maken.
Hopelijk bereiden we ons nu ook beter voor op nog eens zo'n situatie (al zie je dat dat na enkele jaren toch weer "slijt"). Alleen al het feit dat we productie van veel essentiële dingen niet meer zelf doen (van mondkapje tot beademingsapparaat) zet wel tot nadenken. Ook de noodvoorraden, aantal IC-bedden, etc... het bleek allemaal toch wat mager en teveel op "de normale situatie" berekend. Dit zou een leermoment moeten zijn, een soort reset.
  zondag 19 april 2020 @ 02:08:32 #275
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192694075
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 02:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In mijn optimisme dacht ik dat we in juni misschien mss weer "back to normal" konden en dat vonden veel mensen in begin april nog "belachelijk buitenproportioneel".

Nu denk ik dat het veel te optimistisch van mezelf was... zo hard kan dat veranderen...

Onze realiteit is behoorlijk veranderd. Maar er komt ook wel weer een moment dat we hier op terugkijken, dat er kamervragen gesteld worden, mss komt er een parlementaire enquête, mss valt er een volgend kabinet over, etc.

Het is niet het eerste virus en ook niet het laatste, wel "bijzonder" om dit mee te maken.
Hopelijk bereiden we ons nu ook beter voor op nog eens zo'n situatie (al zie je dat dat na enkele jaren toch weer "slijt"). Alleen al het feit dat we productie van veel essentiële dingen niet meer zelf doen (van mondkapje tot beademingsapparaat) zet wel tot nadenken. Ook de noodvoorraden, aantal IC-bedden, etc... het bleek allemaal toch wat mager en teveel op "de normale situatie" berekend. Dit zou een leermoment moeten zijn, een soort reset.
Wat zou als eerste stap weer terug kunnen naar hoe het hiervoor was? Alle winkels openen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')