abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192611257

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf godverdomme thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 12:12:21 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192611261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Tijd kan dit best verlagen denk ik, zodra iedereen in hetzelfde huishouden besmet is geworden. (Daar waar het virus leeft).
Een virus leeft niet.

Een virus plant zich niet voort het vermenigvuldigd zichzelf niet zonder gastheer. Virus wordt gemaakt door besmette mensen.

(ik denk dat dit ter overvloede is maar ik zie steeds meer mensen virussen beschrijven als een soort bacteriën)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:12:26 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192611265
Belgische cijfers:
+ 530 besmettingen
+ 262 doden

quote:
'We zitten in een licht dalende trend', zei Van Gucht op de dagelijkse persconferentie over de Belgische cijfers. 'Het aantal hospitalisaties neemt gedeeltelijk af. België zit niet echt in een plateau, maar in een staart, en het is niet duidelijk hoe lang die zal aanhouden. We moeten ervan uitgaan dat het nog enkele weken zal duren, maar dat is moeilijk te voorspellen.'

'De afgelopen 24 uur werden 242 nieuwe mensen gehospitaliseerd', gaf Van Gucht mee. 161 mensen mochten het ziekenhuis verlaten, er liggen nu 5.536 mensen in het ziekenhuis in het kader van het virus. Daarvan liggen 1.223 patiënten op intensieve zorg, dat zijn elf patiënten minder dan 24 uur daarvoor. 915 patiënten moeten beademd worden, dat is een daling van 25 mensen.

Toch zijn niet alle cijfers positief. 'Het aantal doden is spijtig genoeg nog te hoog, blijf solidair, blijf je verzorgen en zorg voor anderen', zegt Van Gucht. In het ziekenhuis werden 90 overlijdens vastgesteld, in de woonzorgcentra zijn 171 overlijdens geteld, waarvan vermoed wordt dat ze stierven aan het nieuwe coronavirus. In het totaal zijn er 262 overlijdens geteld in de afgelopen 24 uur, waarvan 151 in Vlaanderen.

Het crisiscentrum meldde 530 nieuwe bevestigde besmettingen, 332 in Vlaanderen, 129 in Wallonië, 62 in Brussel, en zeven van onbekende oorsprong. In totaal telt ons land 31.119 bevestigde besmettingen.

In de woonzorgcentra werden 7.000 testen uitgevoerd, de resultaten worden geanalyseerd. Van Gucht ging nog dieper in op het vraagstuk van de tests. Wie in de toekomst getest moet worden, is 'een belangrijke denkoefening en strategie voor de toekomst'. 'Waar en wie we gaan testen en welke testen we laten uitvoeren moet heel goed onderzocht worden', zei Van Gucht.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:13:37 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192611283
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een virus leeft niet.

Een virus plant zich niet voort het vermenigvuldigd zichzelf niet zonder gastheer. Virus wordt gemaakt door besmette mensen.

(ik denk dat dit ter overvloede is maar ik steeds meer mensen virussen beschrijven als een soort bacteriën)
Een idee leeft ook niet, maar daarbij kan je ook zeggen dat een idee onder de mensen leeft :P

Hij bedoelt het figuurlijk ;)

Daar waar het leeft = daar waar het aanwezig is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192611290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:07 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Kan ook, maar bij mij op de dagbesteding zijn er zo veel mensen die lichamelijk beperkt of NAH hebben is ook een groot risicogeval voor corona.
Ik denk dat als we terug gaan naar een iets normalere samenleving dat er best wel wat begrip is voor mensen die ergens last van hebben, dat zij thuis mogen blijven of op een andere manier op worden gevangen.
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 12:15:03 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192611306
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Een idee leeft ook niet, maar daarbij kan je ook zeggen dat een idee onder de mensen leeft :P

Hij bedoelt het figuurlijk ;)
Snap ik maar is ook gewoon voor de informatie. Heb recent ergens gelezen dat iemand dacht dat een virus op een niet schoongemaakt oppervlakte kon "groeien".
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:15:07 #7
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_192611308
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een virus leeft niet.

(ik denk dat dit ter overvloede is maar ik steeds meer mensen virussen beschrijven als een soort bacteriën)
Ik heb altijd begrepen dat dit nogal een controversieel onderwerp is. Je zou kunnen zeggen dat een virus 'leeft' in de cellen van een gastheer.
pi_192611322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:15 schreef Viltje het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat dit nogal een controversieel onderwerp is. Je zou kunnen zeggen dat een virus 'leeft' in de cellen van een gastheer.
Daar steggelen ze nog wel eens over, maar het is geen compleet organisme zoals andere ziekteverwekkers als bacteriën of schimmels dat wel zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192611323
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:07 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Oostenrijk gaan kappers, winkels etc op 1 mei weer open. Spanje de bouw en industrie. Horeca duurt nog wel maanden, maar dit is een goede start.
Oostenrijk had zeer strenge (strengere) maatregelen dan hier, winkels zijn hier (grotendeels) open.

Zelfde geldt voor Spanje - dat land is mega zwaar getroffen. Bouw en industrie zijn hier - naar mijn weten - niet gesloten geweest.

Dit is dus niet te vergelijken met onze situatie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:17:08 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:12 schreef crystal_meth het volgende:
Belgische cijfers:
+ 530 besmettingen
+ 262 doden
[..]

Wanneer worden er weer nieuwe oversterftecijfers bekend? Die gaan vermoedelijk een enorme vlucht nemen in Nederland.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192611337
https://www.ad.nl/binnenl(...)stivals-br~a95e0e1e/

quote:
De afgelopen 24 uur zijn 90 coronapatiënten in Belgische ziekenhuizen overleden terwijl 171 mensen in verpleeghuizen zijn gestorven, vermoedelijk aan het longvirus. ,,Het virus wordt moe”, zei viroloog Steven Van Gucht over de nieuwe cijfers. Verder roepen GroenLinks, SP en PvdA het kabinet op om alle huren in Nederland tijdens de coronacrisis te bevriezen. Ook willen ze dat het kabinet meer uit de kast trekt om te voorkomen dat huurders in geldnood uit huis worden gezet. Lees in dit liveblog alle ontwikkelingen rondom het coronavirus.
Headline op het AD is nu dat een viroloog zegt dat het virus moe word... Maarhet lijkt mij een beetje onrealistisch. Tuurlijk zwakken de hoeveelheid doden af want we zitten in een lockdown? (ook in Belgie :') )
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 12:17:42 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192611339
quote:

[..]

Zo controversieel is dat niet. Een virus is een stukje RNA (of DNA, maar bij corona RNA) in een pakketje membraan + eiwitten. Zonder machinerie uit een gastheer gebeurt er helemaal niets mee. Dat is zo levenloos als maar kan.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:17:51 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192611343
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jawel, ze doen het beter dan Nederland of België.
Veel minder internationale influx dan West-Europa. Ja, in de zomermaanden, maar dat speelt nu (nog) geen rol daar.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:18:16 #14
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192611346
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wanneer worden er weer nieuwe oversterftecijfers bekend? Die gaan vermoedelijk een enorme vlucht nemen in Nederland.
Donderdag?
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:18:36 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]

Headline op het AD is nu dat een viroloog zegt dat het virus moe word... Maarhet lijkt mij een beetje onrealistisch. Tuurlijk zwakken de hoeveelheid doden af want we zitten in een lockdown? (ook in Belgie :') )
Morgen overal volksfeesten en het virus is weer zo fris als een hoentje ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:20:43 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Veel minder internationale influx dan West-Europa. Ja, in de zomermaanden, maar dat speelt nu (nog) geen rol daar.
Nouja, het scheelt bijvoorbeeld dat ze er redelijk vroeg bij waren. Buurlanden met nog minder internationaal verkeer zoals bijvoorbeeld Servië of Noord-Macedonië hebben (veel) hogere cijfers.

Of dat positief is of negatief zal later nog moeten blijken.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:21:19 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611386
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo controversieel is dat niet. Een virus is een stukje RNA (of DNA, maar bij corona RNA) in een pakketje membraan + eiwitten. Zonder machinerie uit een gastheer gebeurt er helemaal niets mee. Dat is zo levenloos als maar kan.
Zelfs virussen met DNA én RNA :o
pi_192611387
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:18 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Morgen overal volksfeesten en het virus is weer zo fris als een hoentje ja.
Ja, weet de context natuurlijk niet waarin die viroloog het zei. Maar lijkt me nou niet echt ergens op gebasseerd.
pi_192611390
quote:
[..]

'tis net een beetje zoals in Italië. Mensen sterven thuis maar dat kan men nog niet in kaart brengen.

Er was toch een oversterfte van x4 in Lombardije bijvoorbeeld?
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:23:15 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, weet de context natuurlijk niet waarin die viroloog het zei. Maar lijkt me nou niet echt ergens op gebasseerd.
Vermoedelijk willen aangeven dat de cijfers beginnen te dalen op een wat onhandige manier.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:23:39 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192611421
Vandaag eerste betaling UWV ivm. deeltijd WW personeel binnen.
Aangevraagd 16 maart.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:24:38 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611435
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:23 schreef Hyperdude het volgende:
Vandaag eerste betaling UWV ivm. deeltijd WW personeel binnen.
Aangevraagd 16 maart.
Netjes, toch?
pi_192611445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jawel, ze doen het beter dan Nederland of België.
Totaal onvergelijkbaar met een oppervlakte van het land dat drie keer zo groot is en minder dan de helft van het aantal inwoners van Nederland.
blablablabla
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:27:07 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192611468
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:24 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Netjes, toch?
Kan ook langzamer idd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:27:53 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192611478
quote:
Pork processor Smithfield Foods's decision to shut down a major U.S. plant after a coronavirus outbreak among workers is putting a spotlight on the food supply chain during the pandemic.

Consumer and worker safety groups say the Smithfield incident highlights that more must be done to ensure the welfare of those working in the industry as well as those buying food. And there are worries that if more plants close, American consumers could be hit by shortages.

Some industry groups say the Trump administration must provide more protections for essential workers, a category which includes food suppliers.
https://thehill.com/busin(...)fter-outbreak-closes
Op NewAgTalk waren er vorige week al die hun (pluim)vee voortijdig lieten slachten uit vrees dat de slachthuizen zouden sluiten.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:28:08 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192611486
quote:

[..]

Het wordt al snel heel filosofisch.

Maar als je de definitie van leven optrekt naar virussen dan leeft je computer ook.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:28:39 #27
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_192611492
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zijn andere dingen die levenlozer zijn dan een virus zou ik zeggen. Kwik in je thermometer bijvoorbeeld. Als je dat binnenkrijgt word je ook ziek en zonder machinerie gebeurt er ook niets mee. Maar er is wel een essentieel onderdeel tussen dat kwik en een virus, want het virus probeert zichzelf te vermenigvuldigen en kwik niet. Ik dacht dat in dat laatste de controverse in zat?
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 12:30:56 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192611516
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:28 schreef Viltje het volgende:

[..]

Er zijn andere dingen die levenlozer zijn dan een virus zou ik zeggen. Kwik in je thermometer bijvoorbeeld. Als je dat binnenkrijgt word je ook ziek en zonder machinerie gebeurt er ook niets mee. Maar er is wel een essentieel onderdeel tussen dat kwik en een virus, want het virus probeert zichzelf te vermenigvuldigen en kwik niet. Ik dacht dat in dat laatste de controverse in zat?
Dat klopt.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:31:26 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192611525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:28 schreef Viltje het volgende:

[..]

Tsja, maar kristallen vermenigvuldigen en groeien ook. Maar die leven zeer zeker niet.

Maar ik geef toe dat er geen strakke grens te trekken is. Want een eencellige werkt ook puur door chemische reacties.

Voor zover we weten kunnen we in ieder geval vaststellen dat virussen geen denkvermogen hebben. Het 'gebeurd' gewoon.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:31:50 #30
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192611531
Slecht nieuws voor mensen die met grote regelmaat concerten en festivals bezoeken. De Amerikaanse bio-ethicus en hoogleraar gezondheidsmanagement Zeke Emanuel vreest dat er tot de herfst van 2021 mogelijk geen grote muziekevenementen kunnen plaatsvinden. De gezaghebbende professor, mede verantwoordelijk voor het opstellen van Obamacare, snapt niet dat er nog altijd evenementen voor het najaar worden aangekondigd. ,,Massabijeenkomsten zullen als laatste terugkeren", voorspelt hij.

Ook Gerald Haug, voorzitter van het Duitse wetenschappelijk instituut Leopoldina, voorspelt dat nog vele maanden en mogelijk zelfs anderhalf jaar er niet voor volle tribunes kan worden gevoetbald. Haug stelt dat de coronapandemie pas echt voorbij is als er een vaccin is gevonden. Tot die tijd noemt hij het "zeker slim" om niet naar een voetbalstadion te gaan.

Vorige week zei de Nederlandse viroloog Ab Osterhaus al niet uit te sluiten dat er het hele kalenderjaar geen toeschouwers meer op de tribunes zitten. ,,Supporters zitten niet braaf stil. En we weten inmiddels dat het virus zich sneller verspreidt als mensen gillen, schreeuwen of zingen", aldus Osterhaus.

Bron: AD.nl.

Dus 2020 wordt een jaar zonder festivals.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192611543
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat is je vetpercentage? Dat is een betere indicator. Onder 20 of 15 zelfs is goed.
Astu.

https://www.gezondheidsne(...)/vetpercentage-meten

https://vetpercentagemeten.nl
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 12:33:16 #32
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192611548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:31 schreef Ven1972 het volgende:
Slecht nieuws voor mensen die met grote regelmaat concerten en festivals bezoeken. De Amerikaanse bio-ethicus en hoogleraar gezondheidsmanagement Zeke Emanuel vreest dat er tot de herfst van 2021 mogelijk geen grote muziekevenementen kunnen plaatsvinden. De gezaghebbende professor, mede verantwoordelijk voor het opstellen van Obamacare, snapt niet dat er nog altijd evenementen voor het najaar worden aangekondigd. ,,Massabijeenkomsten zullen als laatste terugkeren", voorspelt hij.

Ook Gerald Haug, voorzitter van het Duitse wetenschappelijk instituut Leopoldina, voorspelt dat nog vele maanden en mogelijk zelfs anderhalf jaar er niet voor volle tribunes kan worden gevoetbald. Haug stelt dat de coronapandemie pas echt voorbij is als er een vaccin is gevonden. Tot die tijd noemt hij het "zeker slim" om niet naar een voetbalstadion te gaan.

Vorige week zei de Nederlandse viroloog Ab Osterhaus al niet uit te sluiten dat er het hele kalenderjaar geen toeschouwers meer op de tribunes zitten. ,,Supporters zitten niet braaf stil. En we weten inmiddels dat het virus zich sneller verspreidt als mensen gillen, schreeuwen of zingen", aldus Osterhaus.

Volgend jaar dus ook geen ESF.
What can change the nature of a man?
pi_192611560
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:33 schreef Coco. het volgende:

[..]

Olympische spelen. EK.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:34:07 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611563
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Totaal onvergelijkbaar met een oppervlakte van het land dat drie keer zo groot is en minder dan de helft van het aantal inwoners van Nederland.
En het vergelijkbare Ierland, zou het je lukken om dan iets goeds uit je strot te krijgen ja? :D
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 12:34:34 #35
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192611573
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Olympische spelen. EK.
EK gaat gewoon door. :{w
pi_192611576
Ook hier in Liechtenstein kunnen we voorzichtig positief worden. Het aantal nieuwe gevallen staat bijna stil en meer dan de helft is al genezen.

Ik denk dat de maskerplicht over twee weken wel te vervallen komt. Ook is er weer voldoende wc papier in de supermarkt voorradig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:35:21 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611587
quote:

Tsja, dit is toch echt glazenbolwerk.
pi_192611590
quote:

[..]

*O*
pi_192611607
quote:

Dat dat het laatste is wat weer open gegooid gaat worden was me al wel duidelijk ja :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192611619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:12 schreef crystal_meth het volgende:
Belgische cijfers:
+ 530 besmettingen
+ 262 doden
[..]

Dat zijn qua besmettingen goede cijfers. ^O^

Aantal doden zal nog wel even doorlopen in NL en BE vanwege aantal IC's opnames?
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:37:43 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611622
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:35 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

*O*
Het ESF-forum hier wordt al helemaal gek.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:38:29 #42
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192611638
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja, maar kristallen vermenigvuldigen en groeien ook. Maar die leven zeer zeker niet.

Maar ik geef toe dat er geen strakke grens te trekken is. Want een eencellige werkt ook puur door chemische reacties.

Voor zover we weten kunnen we in ieder geval vaststellen dat virussen geen denkvermogen hebben. Het 'gebeurd' gewoon.
Prions zijn proteinen met identieke chemische formule die anders gevouwen zijn. Is het eiwit de ziekteverwekker, of de manier van vouwen?
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:38:43 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611643
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zijn qua besmettingen goede cijfers. ^O^

Aantal doden zal nog wel even doorlopen in NL en BE vanwege aantal IC's opnames?
In feite volgen die min of meer dezelfde lijn als het aantal besmettingen, zij het iets meer fluctuerend en ongeveer een anderhalve week vertraagd
pi_192611645
quote:
[..]

Dat laat zich raden hoeveel er in Nederland in verpleeghuizen sterven aan corona..
pi_192611654
Deze foto's. :{

Tweet reeks

MarshallCohen twitterde op maandag 13-04-2020 om 19:36:58 THREAD: This is the true human cost of #COVID that you don't see on TV very often. CNN obtained photos from ER staff at a Detroit hospital, showing bodies pilled up in vacant spaces because the morgue was full. Nearly 1,500 people have died in Michigan, and 23,000 nationwide. https://t.co/zqzkv1sZAB reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192611672
quote:

[..]

Nice. w/
pi_192611673
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:39 schreef Slayage het volgende:

Tweet reeks

MarshallCohen twitterde op maandag 13-04-2020 om 19:36:58 THREAD: This is the true human cost of #COVID that you don't see on TV very often. CNN obtained photos from ER staff at a Detroit hospital, showing bodies pilled up in vacant spaces because the morgue was full. Nearly 1,500 people have died in Michigan, and 23,000 nationwide. https://t.co/zqzkv1sZAB reageer retweet
Beetje betrouwbare bron? Niet de eerste keer dat er werd gespeeld met beelden en locaties
pi_192611689
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:42 schreef Elan het volgende:
Als in Zuid Korea mensen voor een tweede keer positief getest worden mag het sprookje aangaande groepsimmuniteit van Rutte ook wel de kliko in.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat er onnodig levens in de waagschaal zijn gebracht.

http://www.telegraaf.nl/n(...)sitief-in-zuid-korea
:'(
pi_192611724
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:40 schreef Adames het volgende:

[..]

Beetje betrouwbare bron? Niet de eerste keer dat er werd gespeeld met beelden en locaties
Ik zou CNN niet echt betrouwbaar meer noemen.

Dus echt zeker weten doe je het niet..
pi_192611740
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:49 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ook 'als' ze daadwerkelijk herbesmet zijn, haalt dat niet het hele idee achter groepsimmuniteit onderuit.

Misschien is het maar 5% wat herbestmet kan raken, en is de rest volledig immuun. Of krijgt met het een tweede keer veel milder, omdat het al wel een betere afweer heeft.
Dit is alweer een stuk meer geruststellend.
pi_192611824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:40 schreef Adames het volgende:

[..]

De beelden zijn schokkend, maar het is niet verstand. Ik bedoel we hebben bv ook die beelden uit Italië gezien van al die kisten in die kerk al die lijken bij mensen thuis/op straat in Ecuador.

Het systeem is er simpelweg niet op berust om dit soort hoeveelheden doden te verwerken. Dan krijg je opstoppingen.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:51:07 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611873
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

De beelden zijn schokkend, maar het is niet verstand. Ik bedoel we hebben bv ook die beelden uit Italië gezien van al die kisten in die kerk al die lijken bij mensen thuis/op straat in Ecuador.

Het systeem is er simpelweg niet op berust om dit soort hoeveelheden doden te verwerken. Dan krijg je opstoppingen.
Tsja. En alsnog zijn er dus mensen die al die beperkingen nonsens vinden. Of er één als staatshoofd hadden waardoor er al zeer veel onnodige doden gevallen zijn.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:54:26 #53
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192611906
quote:

Tweet reeks

Toen die foto's en beelden uit China kwamen was het allemaal niet waar. Overvolle crematoriums die daar dag en nacht draaiden was een leugen.
Iedereen die ook maar durfde te beweren dat het echt was werd afgeschilderd als een idioot.
En zie nu, koelwagens met lijken in de VS, kerken en ijsbanen vol lijken in Italië en in Ecuador liggen ze op straat

Just saying
pi_192611912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:54 schreef Markesh het volgende:

[..]

Toen die foto's en beelden uit China kwamen was het allemaal niet waar. Overvolle crematoriums die daar dag en nacht draaiden was een leugen.
Iedereen die ook maar durfde te beweren dat het echt was werd afgeschilderd als een idioot.
En zie nu, koelwagens met lijken in de VS, kerken en ijsbanen vol lijken in Italië en in Ecuador liggen ze op straat

Just saying
Je moet niet zo overdrijven.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192611936
quote:

[..]

Just saying
Je moet altijd waakzaam blijven voor nepnieuws en trolling. Bijv. dat ene filmpje waarin was geknipt dat viral ging laatst. Het eerste en derde deel waren in de VS gefilmd... maar het tweede deel met de lijken was een filmpje uit Zuid Amerika.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:58:13 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611944
quote:

[..]

Just saying
In NY al massagraven.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:58:34 #57
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192611949
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven??
Pardon! Wil Jij nu echt beweren dat degenen die toen filmpjes en foto's plaatsten uit China niet als gekkies werden weggezet? Kom nou toch gauw zeg.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:58:40 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192611952
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:47 schreef influcted het volgende:

[..]

Integendeel.

Veel epidemiologen zeggen juist dat het testen zeer veel tijd vergt van wel 2 jaar zoals jij ook aangeeft.

Zie onderstaande om er maar beeld bij te hebben;

Dit is geen eersteklas koekenbakker.

Michael T. Osterholm (born March 10, 1953) is an American infectious disease epidemiologist, regents professor, and director of the Center for Infectious Disease Research and Policy at the University of Minnesota.[2][3]
Er zullen vast ook koekenbakkers bij de who zitten die er totaal geen fuck van snappen en zomaar die berichten de wereld in schieten.

Sure.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

het enige duidelijke tot nu toe is dat jij met bronnen komt die helemaal niets zeggen over het tegendeel
Volgens mij neem je de moeite niet eens ze te lezen.
Jouw keuze.

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:49 schreef aTypisch het volgende:

[..]

oh sweet summer child
Goed argument wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192611960
quote:

Dat zal de doodsteek worden voor een heel groot deel van de kunstsector. Musea kan je in beperkte mate open laten. Bioscopen en (grote) theaterzalen als je maar maximaal de helft (en liever minder) van de kaartjes verkoopt lukt ook nog wel. Maar veel artiesten? Zonder optredens geen inkomsten. En niet iedereen is groot genoeg om het hoofd boven water te houden met alleen verkoop van merchandise en een livestream incl. donaties hier en daar.

En veel sportclubs gaan zonder inkomsten ook kopje onder.
pi_192611966
quote:

Tweet reeks

Het is natuurlijk schrijnend, maar die persoon op die stoel heeft wat zwartkomisch.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192611998
quote:
Als in Zuid Korea mensen voor een tweede keer positief getest worden mag het sprookje aangaande groepsimmuniteit van Rutte ook wel de kliko in.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat er onnodig levens in de waagschaal zijn gebracht.

Er is helemaal nooit gezegd dat je immuun bent, nadat je het één keer gehad hebt. Daar doen ze nu onderzoek naar. Sterker nog, de eerste tekenen zijn dat je alleen immuun raakt als je een heftig ziektebeeld hebt doorgemaakt. Dat betekent echter niet dat je niet immuun kunt raken. Het is niet allemaal zo zwart-wit mensen...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192611999
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:58 schreef Markesh het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven??
Pardon! Wil Jij nu echt beweren dat degenen die toen filmpjes en foto's plaatsten uit China niet als gekkies werden weggezet? Kom nou toch gauw zeg.
Sterker nog, we zetten zelf destijds al een hoop filmpjes weg als niet bevestigd of 'kan ook van iets anders zijn' (omvallende mensen enzo). Tot dat soort filmpjes later ook van Italië en elders opdoken.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:01:33 #63
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612001
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:58 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

In NY al massagraven.
Klopt!

Jij leest ook al heel lang mee hier.
Volgens mij moet jij je ook nog wel herinneren dat iedereen die toen uit China beelden poste van overvolle crematoriums werden weggezet als idioten hier op dit forum.
Nu wordt gegaan of dat niet zo is maar ik ben niet achterlijk. Dat is wel degelijk gebeurd.
Ontkennen en liegen heb ik een bloedhekel aan
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:02:22 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192612009
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er zullen vast ook koekenbakkers bij de who zitten die er totaal geen fuck van snappen en zomaar die berichten de wereld in schieten.

Sure.
[..]

Jouw keuze.
[..]

Goed argument wel.
Het WHO zegt helemaal niets over vaccins in september :?
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 13:02:27 #65
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192612011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:01 schreef Markesh het volgende:

[..]

Klopt!

Volgens mij moet jij je ook nog wel herinneren dat iedereen die toen uit China beelden poste van overvolle crematoriums werden weggezet als idioten hier op dit forum.
Nu wordt gegaan of dat niet zo is maar ik ben niet achterlijk. Dat is wel degelijk gebeurd.
Waarvan akte.
pi_192612012
quote:

[..]

Just saying
Je moet natuurlijk altijd voorzichtig zijn met beelden die alleen langskomen op Social media. Toen die beelden voor het eerst opdoken in China, was het natuurlijk niet verwonderlijk dat mensen voorzichtig waren met als feit aan te nemen. Echter komen er overal in de wereld vergelijkbare beelden.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:02:37 #67
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Sterker nog, we zetten zelf destijds al een hoop filmpjes weg als niet bevestigd of 'kan ook van iets anders zijn' (omvallende mensen enzo). Tot dat soort filmpjes later ook van Italië en elders opdoken.
Dank voor je bevestiging.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:03:05 #68
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192612018
quote:

Dit is zeer waarschijnlijk meer de reden van een tweede keer positief:

quote:
Archie Clements, professor of infectious disease epidemiology at the Curtin University in Perth, Australia, told Al Jazeera the growing number of those testing positive again in South Korea may simply be because "no diagnostic test is perfect for any disease" and false positives are a fact of testing a large population, especially during the outbreak of a new virus.

Clements also said it is possible the virus is reactivating in the apparently recovered, but noted it was unlikely that those who had previously tested positive and were later cleared had independently picked up the virus a second time.

"I think what is very, very unlikely is that these people are being reinfected by other people," said Clements. "There’s plenty of evidence to suggest that there is quite a strong immune response to infection with coronavirus, and that should protect people from infection for a period of time. What's not currently known is for how long."
https://www.aljazeera.com/news/2020/04/200413110301074.html
Weisst
pi_192612024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk schrijnend, maar die persoon op die stoel heeft wat zwartkomisch.
Ik zie de humor niet.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:04:28 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192612031
quote:

[..]

Klopt!

Valt mee, pas sinds COR open ging omdat ik een NWS-ban had :+

Maar ook toen speelde dat nog steeds inderdaad.
pi_192612039
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is helemaal nooit gezegd dat je immuun bent, nadat je het één keer gehad hebt. Daar doen ze nu onderzoek naar. Sterker nog, de eerste tekenen zijn dat je alleen immuun raakt als je een heftig ziektebeeld hebt doorgemaakt. Dat betekent echter niet dat je niet immuun kunt raken. Het is niet allemaal zo zwart-wit mensen...
pi_192612044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die mensen die omvielen is toch nooit bevestigd dat het om corona ging?

Uit Italië heb ik maar een filmpje gezien waarom om zou vallen in een station ofzo, ik zag en hoorde alleen een hoop paniek maar niemand die ik zag omvallen
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:05:20 #73
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192612045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:59 schreef kilon het volgende:

[..]

Dat zal de doodsteek worden voor een heel groot deel van de kunstsector. Musea kan je in beperkte mate open laten. Bioscopen en (grote) theaterzalen als je maar maximaal de helft (en liever minder) van de kaartjes verkoopt lukt ook nog wel. Maar veel artiesten? Zonder optredens geen inkomsten. En niet iedereen is groot genoeg om het hoofd boven water te houden met alleen verkoop van merchandise en een livestream incl. donaties hier en daar.

En veel sportclubs gaan zonder inkomsten ook kopje onder.
Natuurlijk moeten we nog wel straks doen met veel minder sportclubs, dat ook kan leiden tot een zeer druk in de sportzalen en etc. Weet je, dit is nu onverwachte tijd om ons allemaal te bezinnen wat goed voor ons allemaal is, misschien moeten we iets veranderen aan onze mentaliteit, zowel we meer tijd voor ons zelf moeten hebben.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:06:20 #74
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612053
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk altijd voorzichtig zijn met beelden die alleen langskomen op Social media. Toen die beelden voor het eerst opdoken in China, was het natuurlijk niet verwonderlijk dat mensen voorzichtig waren met als feit aan te nemen. Echter komen er overal in de wereld vergelijkbare beelden.
Toen er vele beelden uit China kwamen werd het stellig ontkend hier.
Ik heb nooit getwijfeld aan het feit dat de crematoriums daar dag en nacht draaiden.
Logisch met een constante aanvoer van gigantische aantallen doden.
Maar och, er werd wel meer ontkend hier
pi_192612056
quote:

[..]

Klopt!

Oh, maar het is ook wel gebeurd, en het gebeurd nog steeds.

Maar dit:
quote:
Is wel een beetje overdreven. En generaliserend.

Verder vind ik het best logisch dat filmpjes van 1 bron, met chinese tekens die ik niet begrijp, uit China, ietwat sceptisch bekeken worden. Omdat China. Omdat maar 1 bron. Dat is niet meer dan goed, logisch en een vorm van gezond verstand. En zodoende is het ook logisch dat als zulke filmpjes uit een ander land komen om die eerste flmpjes uit China te ondersteunen, mensen het nu wel makkelijker geloven.
pi_192612077
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:05 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Uit Italië heb ik maar een filmpje gezien waarom om zou vallen in een station ofzo, ik zag en hoorde alleen een hoop paniek maar niemand die ik zag omvallen
Ik heb meerdere van dat soort filmpjes gezien uit meerdere landen en inmiddels is bekend dat het coronavirus ook op de hartspier kan slaan. Verklaart dus achteraf wel waarom mensen zomaar omdonderden. Hetzelfde geldt voor filmpjes van bloedspugende mensen. (Ik wist zelf echt niet dat dit een voorkomend iets is bij longontstekingen en had die filmpjes toch -met betrekking tot corona- als onzin afgedaan.)
pi_192612086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:03 schreef erkel het volgende:

[..]

Dit is zeer waarschijnlijk meer de reden van een tweede keer positief:
[..]

https://www.aljazeera.com/news/2020/04/200413110301074.html
Het belangrijkste gegeven hierbij lijkt me hoe lang de tijd is tussen het labeltje 'genezen' en de reactivatie van het virus. Als daar weken tussen zit is het sowieso geen goed nieuws (als leek zou ik dan zeggen dat er ondertussen genoeg antilichamen moeten zijn aangemaakt). Is het een paar dagen, dan kan het echt gewoon een tweede opwelling zijn wat we al veel vaker in het ziektebeeld hebben gezien.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:11:17 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192612116
https://www.telegraaf.nl/(...)-het-virus-wordt-moe
Kunnen wij dit serieus nemen? zover ik weet heeft een virus geen wil of drang :+
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192612118
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar dit:
[..]

Verder vind ik het best logisch dat filmpjes van 1 bron, met chinese tekens die ik niet begrijp, uit China, ietwat sceptisch bekeken worden. Omdat China. Omdat maar 1 bron. Dat is niet meer dan goed, logisch en een vorm van gezond verstand. En zodoende is het ook logisch dat als zulke filmpjes uit een ander land komen om die eerste flmpjes uit China te ondersteunen, mensen het nu wel makkelijker geloven.
Generalisatie is sowieso een ding in dit topic. Het lijkt soms wel of iedereen in zwart of wit denkt. Grijzen zijn moeilijk te vinden.
pi_192612127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Generalisatie is sowieso een ding in dit topic. Het lijkt soms wel of iedereen in zwart of wit denkt. Grijzen zijn moeilijk te vinden.
Ja, nuance is een ding. En als je dat dan probeert aan te brengen dan lieg je, of je bent een kutmod, of niet objectief. Of al die dingen. Mooi man. :')
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:13:03 #81
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192612141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:09 schreef kilon het volgende:

[..]

Het belangrijkste gegeven hierbij lijkt me hoe lang de tijd is tussen het labeltje 'genezen' en de reactivatie van het virus. Als daar weken tussen zit is het sowieso geen goed nieuws (als leek zou ik dan zeggen dat er ondertussen genoeg antilichamen moeten zijn aangemaakt). Is het een paar dagen, dan kan het echt gewoon een tweede opwelling zijn wat we al veel vaker in het ziektebeeld hebben gezien.
Bijvoorbeeld. Of de genezingsverklaring was een false negative bijvoorbeeld. Zo veel zaken die nog niet duidelijk zijn, voordat uberhaupt gedacht hoeft te worden aan een tweede infectie.
Weisst
pi_192612144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:05 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Je hoort toch ook die Gommers praten over mensen die nog voluit kletsen met amper saturatie waarvan ze geen idee hebben hoe die überhaupt nog bij bewustzijn kunnen zijn. Die liggen vervolgens binnen een half uur aan de beademing. Blijkbaar kan het extreem snel gaan, dus ik geloof wel in dat omvallen.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 13:13:46 #83
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192612151
quote:

[..]

Het meest lastige in dit topic ja.

Posts worden zo hard uit verband gerukt en geporaliseerd.
pi_192612162
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het meest lastige in dit topic ja.

Posts worden zo hard uit verband gerukt en geporaliseerd.
Het is ook constant versus mode. Waar je eigenlijk samen moet werken.
blablablabla
pi_192612173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sure.
[..]

Jouw keuze.
[..]

Goed argument wel.
je blinde vertrouwen in autoriteit is schattig :)
pi_192612180
quote:

[..]

Het gros van de mensen heeft gewoon het vermogen niet om ook maar een beetje genuanceerd te zijn denk ik wel eens :P
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:17:37 #87
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192612198
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:15 schreef aTypisch het volgende:

[..]

je blinde vertrouwen in autoriteit is schattig :)
Ik heb weinig blind vertrouwen in een autoriteit. Tot uitmakingen van 'ga terug naar bnw' hier.
Maar ik heb meer vertrouwen in wat wetenschappers / vaccin fabrikanten / who zegt dan wat een mediageile nono uitkraamt op tv.
1947-2016
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:18:25 #88
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612209
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar dit:
[..]

Er waren hier een paar honderd topics terug 2 groepen.
Degenen die aan zagen komen welk drama op de hele wereld af kwam en de ontkenners en de "het is maar een griepje" roepers.

Deze laatste groep was continu bezig de eerste groep als idioten weg te zetten. Ook wat betreft de beelden uit China die door de eerste groep wel serieus werden genomen.
Misschien moet je eens wat topics terug gaan lezen

Overigens waren er vele bronnen met filmpjes. Ik heb ze nog allemaal opgeslagen namelijk
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:18:40 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192612212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het gros van de mensen heeft gewoon het vermogen niet om ook maar een beetje genuanceerd te zijn denk ik wel eens :P
Als je alleen fok! gebruikt voor je onderzoek, is het aardig 1-0 inderdaad.
1947-2016
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:18:49 #90
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192612214
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb weinig blind vertrouwen in een autoriteit. Tot uitmakingen van 'ga terug naar bnw' hier.
Maar ik heb meer vertrouwen in wat wetenschappers / vaccin fabrikanten / who zegt dan wat een mediageile nono uitkraamt op tv.
Dus leg je al je vertrouwen in wat één wetenschapper zegt terwijl er in zijn plaats honderden, zo niet duizenden zijn die het NIET zien _O_
pi_192612215
https://news.sky.com/stor(...)their-lives-11972950

weet niet waar ik dit beste kan posten, corona gerelateerd dus dan maar hier

komiek Ricky Gervais haalt uit naar beroemdheden die klagen thuis vanuit grote villa's terwijl NHS personeel hun levens riskeren
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192612220
Tja, die evenementen - het lijkt me vrij logisch dat dat voorlopig echt van de baan is (zeker voor het grote deel van 2020 lijkt me). Derhalve onbegrijpelijk dat organisaties als de Vierdaagsefeesten nog geen definitieve cancel hebben doorgevoerd, maar dat zal wel te maken hebben met regels en geld.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:20:27 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192612232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja, die evenementen - het lijkt me vrij logisch dat dat voorlopig echt van de baan is (zeker voor het grote deel van 2020 lijkt me). Derhalve onbegrijpelijk dat organisaties als de Vierdaagsefeesten nog geen definitieve cancel hebben doorgevoerd, maar dat zal wel te maken hebben met regels en geld.
Verzekeringen he.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:21:26 #94
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192612245
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:18 schreef Markesh het volgende:

[..]

Degenen die aan zagen komen welk drama op de hele wereld af kwam en de ontkenners en de "het is maar een griepje" roepers.

Deze laatste groep was continu bezig de eerste groep als idioten weg te zetten. Ook wat betreft de beelden uit China die door de eerste groep wel serieus werden genomen.
Waarom is het zo belangrijk dat je gelijk had over filmpjes vanuit China? Als je toen wel geloofd werd, was het nu niet minder erg geweest allemaal. Dit is echt een non-discussie.
Weisst
pi_192612280
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:18 schreef Markesh het volgende:

[..]

Overigens waren er vele bronnen met filmpjes. Ik heb ze nog allemaal opgeslagen namelijk
:D O+ :') Ja joh, want ik weet inderdaad niet hoe het was vanaf het begin. :*

maar wat wil je nou eigenlijk? Horen dat je gelijk hebt?

Je hebt gelijk. Iedereen vond de mensen die dachten dat die filmpjes echt waren idioten.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:25:31 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192612295
quote:

[..]

Dit zal straks als de meest 'zo niet nodig crisis' uit de hele wereldgeschiedenis de boeken in gaan.

Er zijn mensen ziek, er is oversterfte, maar waarom zo in de stuip om de zwakken uit de samenleving te beschermen? Waarom zo panisch de hele economie en wereldmaatschappij zo veel schade toe doen en waarom niet de risicogroepen isoleren?
1947-2016
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:26:28 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192612315
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:18 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dus leg je al je vertrouwen in wat één wetenschapper zegt terwijl er in zijn plaats honderden, zo niet duizenden zijn die het NIET zien _O_
nee, af gaan op ab en eva 8)7
1947-2016
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:26:38 #98
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612317
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:21 schreef erkel het volgende:

[..]

Waarom is het zo belangrijk dat je gelijk had over filmpjes vanuit China? Als je toen wel geloofd werd, was het nu niet minder erg geweest allemaal. Dit is echt een non-discussie.
Daar gaat het niet over. Het gaat over het feit dat er een groep als idioten werd neergezet die de bronnen uit China geloofden van overvolle crematoriums wat nu wordt ontkent.
Eerst lezen voor je reageert
pi_192612318
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit zal straks als de meest 'zo niet nodig crisis' uit de hele wereldgeschiedenis de boeken in gaan.

Er zijn mensen ziek, er is oversterfte, maar waarom zo in de stuip om de zwakken uit de samenleving te beschermen? Waarom zo panisch de hele economie en wereldmaatschappij zo veel schade toe doen en waarom niet de risicogroepen isoleren?
omdat alle levens belangrijk zijn
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 april 2020 @ 13:27:52 #100
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192612328
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:26 schreef Markesh het volgende:

[..]

Daar gaat het niet over. Het gaat over het feit dat er een groep als idioten werd neergezet die de bronnen uit China geloofden van overvolle crematoriums wat nu wordt ontkent.
Het ging ook vooral over het zien van werkelijk elk filmpje van een lichaam of een stuiterend persoon als 'bewijs van enorme chaos' of iets dergelijks. Dat was en is pure onzin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:27:53 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192612329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:26 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

omdat alle levens belangrijk zijn
1947-2016
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:28:43 #102
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612343
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:D O+ :') Ja joh, want ik weet inderdaad niet hoe het was vanaf het begin. :*

maar wat wil je nou eigenlijk? Horen dat je gelijk hebt?

Je hebt gelijk. Iedereen vond de mensen die dachten dat die filmpjes echt waren idioten.
Dat bleek al dat je het niet meer wist anders had je het niet ontkend.
Of je nou mod bent of niet. Dat wil niet zeggen dat je dan ook een beter geheugen hebt over wat er in een paar honderd topics terug is gepost 🙃
pi_192612351
quote:

[..]

Nee dat is onjuist, er was namelijk nog een derde groep paniekzaaiers die constant vage Twitterfilmpjes aan het posten was van spartelende- en dood neervallende mensen op straat. Of lijken die langs de weg lagen in China. Veruit de meeste van deze beelden waren gewoon nep of totaal niet gerelateerd aan het virus.

Ik behoorde overigens al vanaf het begin bij de eerste groep die het virus wel serieus nam. Maar er is nu nog steeds een groep paniekzaaiers en doemdenkers die alles nog erger voordoen dan dat het is, net zoals je die in het begin had.
Alpha kenny one
pi_192612354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:28 schreef Markesh het volgende:

[..]

Of je nou mod bent of niet. Dat wil niet zeggen dat je dan ook een beter geheugen hebt over wat er in een paar honderd topics terug is gepost 🙃
Volgens mij ben jij de enige die het wat boeit wat een paar 100 topics terug werd gezegd.
pi_192612355
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat zijn volgens jou dan precies de risicogroepen?

Ik denk dat je al zo aan miljoenen mensen zit die je 'risicogroep' zou kunnen noemen als je kijkt naar hoe de populatie die in het ziekenhuis komt te liggen eruit ziet.
pi_192612359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:28 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik vind dat je generaliseerd en overdrijft. Als jij dat wil typeren als "de waarheid ontkennen" en liegen dan moet je dat verder zelf weten.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:30:32 #107
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192612363
quote:

[..]

Het blijft een non-discussie
Weisst
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:31:15 #108
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612371
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het ging ook vooral over het zien van werkelijk elk filmpje van een lichaam of een stuiterend persoon als 'bewijs van enorme chaos' of iets dergelijks. Dat was en is pure onzin.
Het was geen chaos wil je zeggen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 13:32:08 #109
416575 crew  Evenstar
pi_192612380
quote:

[..]

Ja, mensen zagen het niet aankomen, of wilden het niet zien aankomen. Ja, een groep users hebben jou, mij en anderen weggezet als idioten en /of paniekzaaiers. Gelukkig is een groot deel van desbetreffende groep nu wel om.

Alleen heeft het nu weinig nut om daar over door te gaan. Een groot deel is al om en diegenen die nu nog niet om zijn gaan wij sowieso niet meekrijgen.

Laten wij nu discussiëren over de toekomst en hoe wij nu verder moeten en het verleden met rust laten.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:32:42 #110
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612389
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind dat je generaliseerd en overdrijft. Als jij dat wil typeren als "de waarheid ontkennen" en liegen dan moet je dat verder zelf weten.
Ik weet wat ik heb gelezen hier.
Punt
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:33:16 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192612396
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

maar kom dan met feiten, wanneer is er een gebruiksklaar vaccin op de markt?
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:34:12 #112
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612404
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, mensen zagen het niet aankomen, of wilden het niet zien aankomen. Ja, een groep users hebben jou, mij en anderen weggezet als idioten en /of paniekzaaiers. Gelukkig is een groot deel van desbetreffende groep nu wel om.

Alleen heeft het nu weinig nut om daar over door te gaan. Een groot deel is al om en diegenen die nu nog niet om zijn gaan wij sowieso niet meekrijgen.

Laten wij nu discussiëren over de toekomst en hoe wij nu verder moeten en het verleden met rust laten.
Zoals heel vaak heb je ook nu weer gelijk.
Het schoot mij alleen even in het verkeerde keelgat :)
pi_192612441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar kom dan met feiten, wanneer is er een gebruiksklaar vaccin op de markt?
In China is men al aan het testen op mensen, september lijkt me realistisch.

Net voor het begin van de competitie :)
blablablabla
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:39:08 #114
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192612471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat men vergeet is dat een vaccin zelden de eerste keer raak is.

Testen op mensen duurt circa 6 maanden, maar meestal worden er dan aanpassingen gedaan, en gaan er weer 6 maanden overheen.

En als China een vaccin gevonden zegt te hebben gaan mensen hier denk ik niet blindelings vanuit :P Landen zullen dan hun eigen testen met dat vaccin willen doen (als ze niet zelf al iets hebben natuurlijk)

En dan opschalen naar massa productie kost ook weer een aantal weken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 april 2020 @ 13:39:08 #115
284411 crew  heywoodu
pi_192612472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:31 schreef Markesh het volgende:

[..]

Het was geen chaos wil je zeggen?
Ik wil zeggen dat het onzin was en is om te geloven dat werkelijk elk vaag filmpje van iemand in een pak of iemand die op straat ligt iets met deze situatie te maken had/heeft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:39:32 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192612475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:36 schreef Elan het volgende:

[..]

in China hebben ze zat oeigoeren om het op te proberen maar ook zij zitten pas in fase 2 dus of september dan realistisch is, denk van niet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 13:42:34 #117
416575 crew  Evenstar
pi_192612508
Een vaccin kan over een paar weken al "klaar" zijn, maar gaat nog jaren duren voordat het een massaproduct is. Je gaat niet de gehele bevolking vaccineren met een vaccin waarvan je de lange termijn bijwerkingen niet kent.

Die risico kan je nemen met een kleine groep hele zwakke ouderen, maar niet met een grote groep.
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 13:42:55 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_192612514
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

in China hebben ze zat oeigoeren om het op te proberen maar ook zij zitten pas in fase 2 dus of september dan realistisch is, denk van niet.
Denk het ook niet. Zal nog wel ff duren.
pi_192612522
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat men vergeet is dat een vaccin zelden de eerste keer raak is.

Testen op mensen duurt circa 6 maanden, maar meestal worden er dan aanpassingen gedaan, en gaan er weer 6 maanden overheen.
Bron? Wat ik overal een beetje lees is dat het lang duurt, maar mogelijk sneller kan gaan omdat er al een prototype vaccin is tegen SARS.

Engelse wetenschappers zijn ook al sinds januari en in touw, en de identificatie is sneller gegaan dan bij heel veel virussen in het verleden. Het DNA was al heel snel bekend.
blablablabla
pi_192612526
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat is niet overdreven. Dat is exact wat er hier gebeurde op FOK!
Wat uit China kwam werd weggezet als fake news door een vrij grote groep hier op FOK!
Go hard or go home
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:44:20 #121
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192612541
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:43 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat is niet overdreven. Dat is exact wat er hier gebeurde op FOK!
Wat uit China kwam werd weggezet als fake news door een vrij grote groep hier op FOK!
Joh, hier werden zelfs het RIVM en koning Jaap weggezet als amateurs. Dat moet je allemaal niet zo serieus nemen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192612547
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:
Een vaccin kan over een paar weken al "klaar" zijn, maar gaat nog jaren duren voordat het een massaproduct is. Je gaat niet de gehele bevolking vaccineren met een vaccin waarvan je de lange termijn bijwerkingen niet kent.

Die risico kan je nemen met een kleine groep hele zwakke ouderen, maar niet met een grote groep.
Dit dus - hopelijk over 6-9 maanden klaar voor massaproductie en dat is in het meest gunstige geval volgens mij.
pi_192612557
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:

Dat is eigenlijk ook alleen de groep die snelle immuniteit aan gaat, omdat ze anders op de IC terecht komen en mogelijk sterven. Je hoeft niet de hele bevolking te vaccineren. In elk geval niet in beginsel.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 13:46:47 #124
416575 crew  Evenstar
pi_192612581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook alleen de groep die snelle immuniteit aan gaat, omdat ze anders op de IC terecht komen en mogelijk sterven. Je hoeft niet de hele bevolking te vaccineren. In elk geval niet in beginsel.
Klopt, maar ik krijg soms het gevoel dat men denkt dat zodra er een eerste vaccin is alles weer normaal gaat zijn.

Het zal een hele grote stap terug naar hoe het was zijn, maar het lost niet alles op.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:50:04 #125
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192612637
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt, maar ik krijg soms het gevoel dat men denkt dat zodra er een eerste vaccin is alles weer normaal gaat zijn.

Het zal een hele grote stap terug naar hoe het was zijn, maar het lost niet alles op.
Misschien loop ik wel liever het virus op dan dat ik mij laat vaccineren, het moet echt risico gericht zijn. Maar wat houdt ons tegen om de oude manier van leven weer op te pakken als er een vaccin is of immuniteit?
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:50:09 #126
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192612642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Bron? Wat ik overal een beetje lees is dat het lang duurt, maar mogelijk sneller kan gaan omdat er al een prototype vaccin is tegen SARS.

Engelse wetenschappers zijn ook al sinds januari en in touw, en de identificatie is sneller gegaan dan bij heel veel virussen in het verleden. Het DNA was al heel snel bekend.
Wat ik bedoel is, is dat je uitgaat van de meest optimistische tijdlijn waarbij alle resultaten precies volgens verwachting waren. Dit is gewoon zelden het geval in de wetenschap. Er is altijd wel ergens een aanpassing nodig ergens, of extra testen.

Het is niet onmogelijk, maar het meest optimistische scenario lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ik zou dus eerder nog ruimte hadden voor een paar extra maanden. Begin volgend jaar lijkt me waarschijnlijker dan september al.
pi_192612647
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Joh, hier werden zelfs het RIVM en koning Jaap weggezet als amateurs. Dat moet je allemaal niet zo serieus nemen
Koning Jaap. :D
De koning zei vorige week zelf nog dat hij alleen maar naar voren is geschoven als de boodschapper maar dat het een heel team is wat werkt aan deze crisis.
Maar koning Jaap strijkt met alle lof en is GOD _O_ en koning _O_
Super sneu voor het NLse virologen dream team

Die Ab lijkt me wel een prutser met een drankprobleem maar dat is nogal subjectief.
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 13:52:35 #128
416575 crew  Evenstar
pi_192612681
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Misschien loop ik wel liever het virus op dan dat ik mij laat vaccineren, het moet echt risico gericht zijn. Maar wat houdt ons tegen om de oude manier van leven weer op te pakken als er een vaccin is of immuniteit?
Als groepsimmuniteit er is? Niks :)

Ging mij meer over de periode waarbij er een vaccin is voor een heel klein deel van de bevolking, dus voor de echt hele zwakke groep.
pi_192612689
Actuele cijfers COVID-19: 14 april 2020
Positief geteste personen

27.419* (+868)
Ziekenhuisopnames 8.939
(+210)

Overleden personen

2.945** (+122)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:53:12 #130
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192612692
27.419* (+868)

Ziekenhuisopnames 8.939
(+210)

Overleden personen
2.945** (+122)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192612696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat kan snel gaan. De hele lockdown nachtmerrie waarin we zitten is ook eigenlijk alleen vanwege die kwetsbare groepen die als je het virus zijn gang laat gaan de IC's overbelasten.

Zodra je dat kunt tegengaan middels een vaccin ben je een eind op weg.
Denk dat je ook niet moet onderschatten met wat voor extreme middelen men bezig is qua ontwikkeling. Dat is vanuit historisch oogpunt ongekend en onvergelijkbaar met de zoektochten naar vaccins voor eerdere virussen.

Mexicaanse griep was trouwens ook vrij snel een vaccin tegen, ik meen 8 maanden?
blablablabla
pi_192612698
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:35 schreef Pumpalov het volgende:

Tsja, dit is toch echt glazenbolwerk.
Complete onzin is het. IMO
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:54:10 #133
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192612707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:53 schreef ondeugend het volgende:
27.419* (+868)

Ziekenhuisopnames 8.939
(+210)

Overleden personen
2.945** (+122)
De 'piek' van dinsdag valt dus t.o.v. eerdere dagen enigszins mee.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:54:39 #134
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192612716
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:54 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Die piek wordt morgen verwacht volgens mij. In verband met paasmaandag.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 13:54:59 #135
416575 crew  Evenstar
pi_192612721
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat kan snel gaan. De hele lockdown nachtmerrie waarin we zitten is ook eigenlijk alleen vanwege die kwetsbare groepen die als je het virus zijn gang laat gaan de IC's overbelasten.

Zodra je dat kunt tegengaan middels een vaccin ben je een eind op weg.
Denk dat je ook niet moet onderschatten met wat voor extreme middelen men bezig is qua ontwikkeling. Dat is vanuit historisch oogpunt ongekend en onvergelijkbaar met de zoektochten naar vaccins voor eerdere virussen.

Mexicaanse griep was trouwens ook vrij snel een vaccin tegen, ik meen 8 maanden?
Ja, maar dat kwam ook omdat dat een Influenza variant was. Vaccin was gewoon een soort van updated griepvaccin waar ieder jaar aan gesleuteld wordt.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:55:11 #136
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192612727
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:54 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Die piek wordt morgen verwacht volgens mij.
Op dinsdag lagen de cijfers toch vaak hoger ivm achterstallige administratie van het weekend?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192612731
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:54 schreef Zeroku het volgende:

[..]

de Dinsdag piek zal deze week op Woensdag vallen, ivm Pasen.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:55:36 #138
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192612735
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:55 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Op dinsdag lagen de cijfers toch vaak hoger ivm achterstallige administratie van het weekend?
Paasmaandag geeft vertraging waarschijnlijk
  Redactie Frontpage dinsdag 14 april 2020 @ 13:56:03 #139
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192612741
quote:

[..]

Normaal wel, maar gisteren (maandag) was een feestdag dus ook achterstallige administratie.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192612745
quote:

[..]

ja dan gingen ziekenhuizen alles door mailen op de maandag en dan ging het RIVM dat dinsdag publiceren, nu gaan de ziekenhuizen vandaag door faxen en gaan ze morgen publiceren.
pi_192612748
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is, is dat je uitgaat van de meest optimistische tijdlijn waarbij alle resultaten precies volgens verwachting waren. Dit is gewoon zelden het geval in de wetenschap. Er is altijd wel ergens een aanpassing nodig ergens, of extra testen.

Het is niet onmogelijk, maar het meest optimistische scenario lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ik zou dus eerder nog ruimte hadden voor een paar extra maanden. Begin volgend jaar lijkt me waarschijnlijker dan september al.
Als er nu al tests zijn en stel die blijken te effectief ga je dan echt zolang wachten?

Misschien neemt men het risico op bijwerkingen wel ten dele voor lief omdat de economische schade simpelweg te groot is en de patiënten anders komen te overlijden.
blablablabla
pi_192612781
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar dat kwam ook omdat dat een Influenza variant was. Vaccin was gewoon een soort van updated griepvaccin waar ieder jaar aan gesleuteld wordt.
Klopt ja, maar Coronavirussen zijn natuurlijk ook bepaald niet nieuw. Gegarandeerd dat men veel basis onderzoeksmateriaal uit het SARS-vaccin heeft kunnen gebruiken.
blablablabla
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:59:18 #143
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612794
Wat ik mij afvraag is of alles ooit weer "normaal zal zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat de kans erin zit dat alles nooit meer gaat worden zoals het was.
Gewoon onbezorgd je deur uitstappen, overal naartoe kunnen gaan gaan, reizen over de hele wereld..
Ik vraag het me af
pi_192612807
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat de kans erin zit dat alles nooit meer gaat worden zoals het was.
Gewoon onbezorgd je deur uitstappen, overal naartoe kunnen gaan gaan, reizen over de hele wereld..
Ik vraag het me af
Waarom zou dat niet kunnen?
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:00:31 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192612809
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als groepsimmuniteit er is? Niks :)

Ging mij meer over de periode waarbij er een vaccin is voor een heel klein deel van de bevolking, dus voor de echt hele zwakke groep.
Nou hopen dat die malle Belg gelijk heeft dat het Virus moe wordt, of dat de Engelsen gelijk hebben dat er in het najaar al een vaccin is :')

Antwoord laat zich wel raden :')
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 14:01:37 #146
249559 crew  Lavenderr
pi_192612823
quote:
Ik vraag het me af
Waarom zou het niet meer normaal kunnen zijn? We zullen als dit over is wel een economische crisis krijgen, dat kan bijna niet anders maar daarna zal alles weer zijn normale loop nemen. Denk en hoop ik.
pi_192612835
quote:
Ik vraag het me af
Misschien dachten ze dat tijdens de pest ook? En ook toen kwam er weer een normaal. Dat is wellicht anders dan voorheen maar er komt hoe dan ook weer een normaal.
Go hard or go home
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:02:27 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192612840
quote:
Ik vraag het me af
In Wuhan gaan ze alweer terug naar ''hun'' normaal. Weer lekker van die wedmarkets en vleermuizen eten :9
pi_192612850
De pasen zit al in de cijfers van vandaag dus.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192612853
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In Wuhan gaan ze alweer terug naar ''hun'' normaal. Weer lekker van die wedmarkets en vleermuizen eten :9
Ja, dat is toch godverdomme niet normaal.
Go hard or go home
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:03:25 #151
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192612862
Weer een stijging :(
Is dit weekend effect of zijn er te veel mensen naar buiten gegaan met pasen :'( :'(
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:03:31 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192612865
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt ja, maar Coronavirussen zijn natuurlijk ook bepaald niet nieuw. Gegarandeerd dat men veel basis onderzoeksmateriaal uit het SARS-vaccin heeft kunnen gebruiken.
Had de interesse in het ontwikkelen van een vaccinatie tegen SARS niet rap naar een nulpunt gedaald dan had het niet bij een prototype gebleven maar was er een daadwerkelijk goed functionerend vaccin ontwikkeld en er hoogstwaarschijnlijk nu ook al een vaccin tegen deze variant geweest.

Dodelijke fout gebleken.
pi_192612868
quote:

[..]

Bron?
Die zullen hun lesje toch wel geleerd hebben zou je denken.
blablablabla
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:03:43 #154
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192612869
quote:
Ik vraag het me af
Nee ik denk niet dat alles weer gaat zijn zoals het was.
Wel denk ik dat wel alles weer kunnen gaan doen wat we deden alleen onder bepaalde voorwaarden en dat dat ook gewoon weer gaat wennen.
pi_192612874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef butz0rs het volgende:
Is dit weekend effect of zijn er te veel mensen naar buiten gegaan met pasen :'( :'(
Zegt niets, dit zijn cijfers met het weekend opgeteld. Lijkt veel maar dat is het dus niet.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:03:59 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192612875
quote:
Bron?
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:04:24 #157
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192612885
quote:
Ik vraag het me af
Het is geen apocolypse he. Zodra de wereld wat verder is qua acceptatie en later een vaccin dan gaat het vanzelf weer de normale kant op. Geen enkele reden om de wereld zo enorm te veranderen als de oorzaak geaccepteerd is/weg is. Soms het idee dat sommigen hier er echt op hopen dat de wereld onwijs anders word en dat grote evenementen bv nooit meer kunnen, geen idee waarom. Komende maanden wordt het nog aftasten voor veel landen, daarna herpakt iedereen zich wel weer hoor; dat is ook nodig voor de economie en maatschappij.
pi_192612886
quote:
of zijn er te veel mensen naar buiten gegaan met pasen :'( :'(
Je denkt dat de Hornbachers van maandag vanochtend zijn opgenomen of overleden?
Go hard or go home
pi_192612894
quote:
RIVM: 210 ziekenhuisopnames, meer doden gemeld dan gisteren

Er zijn 210 nieuwe coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis, meldt het RIVM. Dat zijn meer nieuwe patiënten dan gisteren gemeld: toen ging het om 147 nieuwe patiënten. Het totaal aantal coronapatiënten dat in het ziekenhuis is opgenomen (geweest) is 8939.

Het dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 122, meldt het RIVM. Dat zijn er meer dan gisteren, toen er 86 doden gemeld werden. De patiënten zijn niet allemaal in het afgelopen etmaal overleden, er zit een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat het overlijden wordt gerapporteerd. Ook in de opnamecijfers zit die vertraging.

In het weekend is die vertraging vaak iets groter. Tot nu toe zagen we dat terug in de cijfers van dinsdag, die vaak hoger waren dan op andere dagen. Nu kunnen we dat 'inhaaleffect' woensdag verwachten, vanwege het langere paasweekend.

In totaal zijn nu, voor zover bekend, 2945 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat aantal ligt in werkelijkheid hoger, doordat alleen geteste patiënten worden meegerekend als ze overlijden aan de gevolgen van een besmetting.

Het aantal nieuw gemelde besmettingen is 868. In totaal zijn er nu 27.419 besmettingsgevallen bekend. Doordat lang niet iedereen getest wordt, ligt het werkelijke aantal besmettingen hoger.

NOS Live
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:05:02 #161
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612895
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom zou het niet meer normaal kunnen zijn? We zullen als dit over is wel een economische crisis krijgen, dat kan bijna niet anders maar daarna zal alles weer zijn normale loop nemen. Denk en hoop ik.
Ik hoop het natuurlijk ook maar als je Rutte hoort praten over het "nieuwe normaal" krijg ik daar toch een raar gevoel bij.
pi_192612898
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Bron?
Mwah, zie SARS.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:05:32 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192612909
quote:

[..]

wat ik begreep is hun normaal nog steeds strenger dan onze intelligente lockdown
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:05:42 #164
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192612911
quote:

[..]

Gisteren was het dan ook gewoon een zondag.
pi_192612912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik hoop het natuurlijk ook maar als je Rutte hoort praten over het "nieuwe normaal" krijg ik daar toch een raar gevoel bij.
Nieuwe normaal kan helemaal niet in de praktijk. Dat is gewoon onmogelijk.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192612914
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Had de interesse in het ontwikkelen van een vaccinatie tegen SARS niet rap naar een nulpunt gedaald dan had het niet bij een prototype gebleven maar was er een daadwerkelijk goed functionerend vaccin ontwikkeld en er hoogstwaarschijnlijk nu ook al een vaccin tegen deze variant geweest.

Dodelijke fout gebleken.
Jep achteraf makkelijk lullen, maar de noodzaak was vrij snel verdwenen, en het zijn waarschijnlijk peperdure onderzoeken.

Wat is het verschil tussen een prototype en een volledig vaccin? Zoek daar al een poosje naar :@
blablablabla
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:06:42 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192612921
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Bron?
Had het ergens in een Nederlandse krant gelezen, maar kan het niet vinden.
Anyway
https://www.washingtonpos(...)ec99993bc_story.html
https://www.express.co.uk(...)n-wuhan-china-latest
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:07:09 #168
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612924
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is geen apocolypse he. Zodra de wereld wat verder is qua acceptatie en later een vaccin dan gaat het vanzelf weer de normale kant op. Geen enkele reden om de wereld zo enorm te veranderen als de oorzaak geaccepteerd is/weg is. Soms het idee dat sommigen hier er echt op hopen dat de wereld onwijs anders word en dat grote evenementen bv nooit meer kunnen, geen idee waarom. Komende maanden wordt het nog aftasten voor veel landen, daarna herpakt iedereen zich wel weer hoor; dat is ook nodig voor de economie en maatschappij.
Ik kan mij toch heel slecht voorstellen dat er mensen zijn die werkelijk hopen dat de wereld blijvend verandert en we niet meer terug gaan naar hoe het was.
Dat is best wel ziek hoor als je dat hoopt
pi_192612927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:04 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat effect zien we pas over 10-14 dagen.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:07:43 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192612928
quote:
Thanks. Aantal doden stijgen.
Maar ben meer benieuwd of de daling van ic doorzet.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:07:47 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192612930
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op gemeenteniveau cijfers
pi_192612932
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef influcted het volgende:

[..]

Mwah, zie SARS.
SARS had globaal amper impact. Ik gok dat zo'n Trump, of eigenlijk alle wereldleiders China wel onder druk gaat zetten mochten die markten daadwerkelijk weer open gaan.
blablablabla
pi_192612934
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:04 schreef Noek het volgende:

[..]

Hij had corona maar ook te hard op zijn vingers geslagen met de hamer en daarom opgenomen. :')
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:08:10 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192612937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat ik begreep is hun normaal nog steeds strenger dan onze intelligente lockdown
In elk geval lopen ze met die achterlijke mondkapjes rond en een spionage app.
pi_192612942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Jep achteraf makkelijk lullen, maar de noodzaak was vrij snel verdwenen, en het zijn waarschijnlijk peperdure onderzoeken.

Wat is het verschil tussen een prototype en een volledig vaccin? Zoek daar al een poosje naar :@
Prototype is alleen getest in het lab en een volledig vaccin op dieren en mensen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2020 14:09:26 ]
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:08:29 #176
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612944
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nee ik denk niet dat alles weer gaat zijn zoals het was.
Wel denk ik dat wel alles weer kunnen gaan doen wat we deden alleen onder bepaalde voorwaarden en dat dat ook gewoon weer gaat wennen.
Kan je wat voorbeelden noemen?
pi_192612953
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat effect zien we pas over 10-14 dagen.
Ja precies, dan is een vraag of de stijging te maken heeft met het paasweekend een beetje gek want nee, zo werkt het niet.
Go hard or go home
pi_192612954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:07 schreef Momo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op gemeenteniveau cijfers
Handig zo'n ongesorteerd lijstje.
pi_192612957
Ik zat nog eens te denken over Carnaval he, met name in die drukke tenten verliep alles via muntjes, daarnaast ook nog eens medewerkers die bier tappen waarbij het niet heel subtiel gaat. Zou het wellicht kunnen dat er daar een megaspreader onder gezeten heeft?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192612960
Van 86 gisteren naar 122 kan gewoon niet, daar moet het weekend al bij zitten, al dan niet een deel van het weekend en morgen de rest.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192612962
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat is voor tijdelijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:09:48 #182
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192612963
quote:
Ik vraag het me af
Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Wat je denkt normaal te vinden zal nooit meer terug komen.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:10:06 #183
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192612968
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:09 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ok dan zal ik het niet meer posten hier, Henk.
pi_192612971
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:10 schreef Momo het volgende:

[..]

Bedankt, Karin!
Go hard or go home
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:10:31 #185
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612972
quote:

[..]

Ik heb het gelezen ja, echt zwaar gestoord.
pi_192612974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:10 schreef Momo het volgende:

[..]

Was meer een opmerking naar degene die het heeft gemaakt.
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 14:11:23 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_192612982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:09 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Waarom ben je daar zo zeker van? Ik denk dat het wel weer normaal wordt als de laatste stofwolken zijn opgetrokken. Daar heeft toch iedereen baat bij?
pi_192612990
quote:
Ik vraag het me af
Ja snel genoeg. De media verspreidden alleen maar ellende ipv de realiteit, bv:

dinsdag 14 april 2020 @ 14:12:13 #189
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612992
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is voor tijdelijk.
Dan had hij dat er beter duidelijk bij kunnen zeggen hoor.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:12:37 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192612999
quote:

[..]

Maar komt dat door corona of omdat alles sowieso snel veranderd. Ik bedoel, AI en klimaatsverandering zijn nog steeds veel grotere game changers voor de toekomst dan corona
pi_192613000
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Had het ergens in een Nederlandse krant gelezen, maar kan het niet vinden.
Anyway
https://www.washingtonpos(...)ec99993bc_story.html
https://www.express.co.uk(...)n-wuhan-china-latest
Gezellig :X

Ook weer vleermuizen?
blablablabla
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:13:03 #192
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192613003
quote:

[..]

Waarom denk je dat?
pi_192613005
Aantallen per gemeente.
SPOILER
pi_192613011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:09 schreef freaky40 het volgende:
Van 86 gisteren naar 122 kan gewoon niet, daar moet het weekend al bij zitten, al dan niet een deel van het weekend en morgen de rest.
Hoezo kan dat niet?
pi_192613018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:13 schreef raptorix het volgende:
Aantallen per gemeente.
SPOILER
Lekker te lezen zo'n lijstje :')
pi_192613021
quote:

[..]

Wat is de moeite om even te sorteren inderdaad. ;(
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:14:20 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192613023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook weer vleermuizen?
Geen idee, maar die zullen ongetwijfeld weer ten tafel komen als dit niet voor eens en voor altijd de kop wordt ingedrukt.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:14:22 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192613024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Achteraf inderdaad makkelijk lullen maar ik neem aan dat dit een fout is die in de toekomst niet nogmaals gemaakt gaat worden.

De prototypes zijn volgens mij gewoon de vaccins die getest worden. Voor SARS waren er iets van een 30 vaccins gemaakt en slechts een paar kwamen uberhaupt al tot de fase waarbij voor het eerst op mensen werd getest.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:14:34 #199
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192613029
Op de dag dat alles hier weer normaal is hang ik letterlijk de Nederlandse vlag uit :Y
pi_192613036
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lekker te lezen zo'n lijstje :')
Moment maak wel even favolet :)
pi_192613038
Morgen dus bijltjesdag vanwege de vertraging. We sloegen ook door met het optimisme.
pi_192613039
quote:
Aantallen per gemeente.
SPOILER
Met code tags kun je horizontale alignment behouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2020 14:16:03 ]
pi_192613043
quote:

[..]

Betekent dat ook geen sinterklaasdiscussie t/m minstens november? <O)
pi_192613049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:14 schreef Markesh het volgende:
Op de dag dat alles hier weer normaal is hang ik letterlijk de Nederlandse vlag uit :Y
Ik doe mee :)
pi_192613060
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:12 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dan had hij dat er beter duidelijk bij kunnen zeggen hoor.
Hij zal hiermee misschien bedoelen dat de mensen wat vaker hun handen moeten wassen en eerder thuis moeten blijven wanneer ziek ofzo. Een 1.5 meter samenleving voor altijd dacht je dat nou werkelijk? :') Voorlopig is dat het nieuwe normaal ja. Ik snap niet dat mensen hier doemscenarios en enge gedachten bij hebben. Maak je eerder maar zorgen over de economie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192613061
quote:

[..]

Ja het is echt een toptijd voor de pessimisten onder ons.... :|W
Allemaal cabaretteketet!
pi_192613063
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:15 schreef Confetti het volgende:
Morgen dus bijltjesdag vanwege de vertraging. We sloegen ook door met het optimisme.
Mwa. Morgen zal wel een toename zijn, maar de tendens blijft dalend (hopelijk). Kijk naar het aantal IC bedden, daar zit geen vertraging in en die is dalende.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:17:03 #208
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192613067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:12 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daalt lekker daar.
pi_192613068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:12 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En hoe gaat het daar met de sterfgevallen?
Go hard or go home
pi_192613075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:16 schreef koemleit het volgende:

[..]

Mwa. Morgen zal wel een toename zijn, maar de tendens blijft dalend (hopelijk). Kijk naar het aantal IC bedden, daar zit geen vertraging in en die is dalende.
Ik sluit niet uit dat er in de cijfers van vandaag gewoon weekend cijfers zitten hoor.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:18:04 #211
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192613088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:15 schreef Confetti het volgende:
Dan worden er misschien veel gemeld, maar ook verdeeld over vele dagen zodat het per dag best meevalt.
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 14:18:12 #212
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192613091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:14 schreef Markesh het volgende:
Dat doe ik als Nederland het EK voetbal wint :)
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 14:18:37 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_192613098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:18 schreef Coco. het volgende:

[..]

Ook!
pi_192613100
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:14 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Achteraf inderdaad makkelijk lullen maar ik neem aan dat dit een fout is die in de toekomst niet nogmaals gemaakt gaat worden.

De prototypes zijn volgens mij gewoon de vaccins die getest worden. Voor SARS waren er iets van een 30 vaccins gemaakt en slechts een paar kwamen uberhaupt al tot de fase waarbij voor het eerst op mensen werd getest.
Het wrange is dat deskundigen al jaren hebben geroepen dat het niet een kwestie was van of, maar wanneer zoiets stond te gebeuren.
blablablabla
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:18:48 #215
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192613101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef influcted het volgende:

[..]

Mwah, zie SARS.
Is daarentegen sinds SARS minder geworden. Bepaalde Chinese provincies verbieden ze ook zelf. Maar is sowieso maar de vraag of het uberhaupt daar vandaan gekomen is, daar zijn ze lang zo zeker niet meer van.

Verbod zou mooi zijn voor de dieren die daar in erbarmelijke omstandigheden verblijven maar voor virussen en dergelijke. Mwoah.
pi_192613102
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:17 schreef Noek het volgende:

En hoe gaat het daar met de sterfgevallen?
61 op 6400 gevallen.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:18:55 #217
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613103
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:17 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat er in de cijfers van vandaag gewoon weekend cijfers zitten hoor.
Misschien zit het wat verdeeld over vandaag en morgen en hebben we geen echte dinsdag- of woensdagpiek.
pi_192613106
quote:

[..]

Dat zou heel goed op dezelfde dag kunnen vallen. Ik haal vast een kratje pils in huis.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:19:31 #219
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192613113
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:17 schreef freaky40 het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Wel wat al inderdaad. Zal vast nog wel wat bijkomen morgen.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:19:48 #220
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613119
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hij zal hiermee misschien bedoelen dat de mensen wat vaker hun handen moeten wassen en eerder thuis moeten blijven wanneer ziek ofzo. Een 1.5 meter samenleving voor altijd dacht je dat nou werkelijk? :') Voorlopig is dat het nieuwe normaal ja. Ik snap niet dat mensen hier doemscenarios en enge gedachten bij hebben. Maak je eerder maar zorgen over de economie.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:19:54 #221
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192613121
quote:

[..]

dat van 2032?
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:19:59 #222
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192613123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Het wrange is dat deskundigen al jaren hebben geroepen dat het niet een kwestie was van of, maar wanneer zoiets stond te gebeuren.
Ach, om de zoveel decennia/eeuwen heb je van die uitbraken, hoort er ook een beetje bij.
pi_192613125
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:18 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Misschien zit het wat verdeeld over vandaag en morgen en hebben we geen echte dinsdag- of woensdagpiek.
Dat bedoel ik want ik vind die stijging van 86 gisteren naar 122 wel erg hoog, dan moet dat inderdaad wel.
Allemaal cabaretteketet!
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 14:20:45 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_192613132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat van 2032?
Bij leven en welzijn :D
pi_192613142
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ach, om de zoveel decennia/eeuwen heb je van die uitbraken, hoort er ook een beetje bij.
Klopt maar door de globalisering en de kenniseconomie waarin we momenteel leven zou je verwachten dat men daar wel een scenario voor had liggen.
blablablabla
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:21:45 #226
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192613148
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:09 schreef freaky40 het volgende:
Kan prima hoor.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:22:30 #227
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192613159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Zelfs George W. Bush was er enorm mee bezig en heeft van alles opgestart om toekomstige pandemieën zo vroeg mogelijk in het ook te krijgen, er zo goed mogelijk onder te functioneren en er ook zo snel mogelijk weer vanaf te zijn.

Maar daar was op een gegeven moment geen interesse meer in.
pi_192613160
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:21 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Kan prima hoor.
Nee want het was een aantal dagen onder de 100 tallen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_192613166
deze cijfers kan ik eerlijk gezegd beter geloven dan bv van gisteren die ''maar 86 doden''

die stijging in opnames vind ik jammer nu :'( was net zo lekker aan het dalen vond ik
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:24:15 #230
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613168
Ik denk trouwens dat we in de toekomst wel meer bedacht zullen zijn op eventuele virusuitbraken.
Dmv bijvoorbeeld controles op temperatuur bijvoorbeeld als je een vliegtuig in stapt.
En misschien gaan we minder handen schudden
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:24:44 #231
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192613176
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:22 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Nee want het was een aantal dagen onder de 100 tallen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

10 april was nog net boven de 100. Afgelopen dagen kunnen ook nog stijgen tot boven de 100. Het aantal overlijdens is het laatste wat daalt he. Als mensen eerst 1 tot 3 weken ziek zijn duurt het even voordat je daar een enorme daling zult zien.
pi_192613180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:23 schreef TheVoice4ever het volgende:
deze cijfers kan ik eerlijk gezegd beter geloven dan bv van gisteren die ''maar 86 doden''

die stijging in opnames vind ik jammer nu :'( was net zo lekker aan het dalen vond ik
Dat is ook totaal vandaag gemelde, maar als je naar de grafiek kijkt, zijn die verdeeld over de afgelopen 5 dagen. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken Trend is nog steeds dalend.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192613194
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:23 schreef TheVoice4ever het volgende:

Ook daar zit een vertraging in.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:28:10 #234
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192613229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt maar door de globalisering en de kenniseconomie waarin we momenteel leven zou je verwachten dat men daar wel een scenario voor had liggen.
Dat valt mij ook vies tegen idd :')
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:29:11 #235
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613247
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:25 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat is ook totaal vandaag gemelde, maar als je naar de grafiek kijkt, zijn die verdeeld over de afgelopen 5 dagen. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken Trend is nog steeds dalend.
klopt, ook nog altijd meerderheid overledenen tussen de 70 en 90 jaar zowat
pi_192613255
Waarom hechten nog steeds zo vreselijk veel mensen waarde aan de dagkoersen? Kijk gewoon lekker naar de grafieken voor de trend.
pi_192613260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook weer vleermuizen?
Als je de vleermuis eerst test op Corona en het is negatief, dan kun je hem rustig opeten. Testen zijn tegenwoordig online verkrijgbaar voor 14,95.
Leipe shit ouwe
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:30:37 #239
68638 Zwansen
pi_192613273
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:29 schreef TheArt het volgende:
Waarom hechten nog steeds zo vreselijk veel mensen waarde aan de dagkoersen? Kijk gewoon lekker naar de grafieken voor de trend.
Eens, die grafieken van de RIVM zijn erg goed.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:30:54 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_192613276
Een "wet market" is niet anders dan een markt met bederfelijke waren, zoals je ze hier ook op de wekelijkse markt hebt met vis. En in Spanje bijvoorbeeld heel veel met groenten en allerlei soorten vlees. Op zich is daar niet veel mis mee. Het probleem is eventueel de erbarmelijke omstandigheden waarin dieren worden gehouden (denk niet dat dat in Wuhan echt het geval was maar er werden wel levende dieren verkocht, wat dubieus is), en het verkopen van exotische dieren die niet via controleerbare boerderijen worden gefokt. Die hebben wij ook ook wel (wild zoals konijn, hert, etc), maar het kon in China natuurlijk veel gekker, en daar zaten ook vleermuizen en gordeldieren bij, waar SARS-CoV2 vandaan komt.

Dat laatste lijkt wel aangepakt te worden:

quote:
The Central Farming Authority have published a premilary list asking for opinion, with the last day to submit idea on 05/08, that include 31 Animal.

Traditional animal 18 - Pig, 5 kind of cow, Sheep and goat, Horse, donkey, camel, rabbit, duck, geese, chicken, turkey, dove quial.

Exotic have 13, sika deer, Elk/Moose, Reindeer, Alpaca, Guinea fowl , pheasant, mallard , ostrich, water mink, silver fox, blue fox and finally Raccoon dog/Tanuki/Tom Nook

Central Farming Authority have deemed that Dogs are companion now, and not to be eaten

https://www.resetera.com/(...)not-be-eaten.183855/
https://tw.mobi.yahoo.com/news/大;陸公布可吃畜禽名單-狗屬伴侶要禁食-061122025.html

Natuurlijk de vraag of de regels ook echt nageleefd worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192613278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:29 schreef TheArt het volgende:
Zeker waar, de trend is hoopgevend, maar snap niet waarom de media de dagkoersen maar blijven pushen. Kunnen ze weer lekker negatief en pessimistisch over berichten.
Allemaal cabaretteketet!
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 14 april 2020 @ 14:31:37 #242
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192613291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:24 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk trouwens dat we in de toekomst wel meer bedacht zullen zijn op eventuele virusuitbraken.
Dmv bijvoorbeeld controles op temperatuur bijvoorbeeld als je een vliegtuig in stapt.
En misschien gaan we minder handen schudden
Nooit meer handen schudden.
pi_192613293
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:29 schreef Momo het volgende:

Is hij deze man echt zo?
Hij is organisator van de European Flat Earth Conference, dus ja.
Òf hij is een soort Jensen en doet dit alleen voor het geld van echte gekkies
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192613299
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:30 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Zeker waar, de trend is hoopgevend, maar snap niet waarom de media de dagkoersen maar blijven pushen. Kunnen ze weer lekker negatief en pessimistisch over berichten.
Dat waardeoordeel 'vreselijk veel mensen' wordt nogal gevoed door de media, die constant (push)berichten en headlines de wereld in gooien waarin de cijfers al-tijd met gisteren vergeleken worden.
pi_192613302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:16 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dit. Het enige echt belangrijke getal is het aantal ziekenhuis-opnames. De rest van de getallen volgen dit getal.
pi_192613309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:32 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat waardeoordeel 'vreselijk veel mensen' wordt nogal gevoed door de media, die constant (push)berichten en headlines de wereld in gooien waarin de cijfers al-tijd met gisteren vergeleken worden.
Ik wordt daar ook zo moe van. Nooit eens het echte verhaal.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:33:08 #247
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192613313
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:31 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nooit meer handen schudden.
En al helemaal geen 3x zoenen, en daar ben ik niet rouwig om!
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:33:15 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192613315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:32 schreef TheArt het volgende:

[..]

er is ook weinig ander nieuws dan krijg je dat een beetje
pi_192613326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

er is ook weinig ander nieuws dan krijg je dat een beetje
Ga het dan over andere dingen hebben, positievere dingen, maar oh wacht, dat kan natuurlijk niet. Hysterie zaaien is nog steeds leidend in deze crisis. Ik kijk ook nauwelijks meer naar de talkshows want die zijn echt niet door te komen vandaag de dag.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:34:52 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613337
pi_192613342
ik denk dat ik het snap, ik zie ''nieuwe doden'' ''tot en met vandaag''

vandaag volgens die cijfers, 5 nieuwe doden dus dan is de rest meer de nu pas gemelde doden hmm

dat geeft rivm aan als ik met muis over dat grafiekje ga
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 14:35:21 #252
416575 crew  Evenstar
pi_192613344
quote:

Is hij deze man echt zo?
Toch respect voor die verslaggever die daar gewoon toch rustig blijft. Ik zou mijn lach niet kunnen onderdrukken hoor.
pi_192613350
Dit ziet er eigenlijk helemaal niet veelbelovend uit, 3 weken geleden zaten we ookal op dit aantal besmettingen pd:

dinsdag 14 april 2020 @ 14:36:45 #254
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:33 schreef Aventura het volgende:

[..]

En al helemaal geen 3x zoenen, en daar ben ik niet rouwig om!
Ik ook niet idd.

En ergens vind ik afstand houden ook wel prettig. :D
Ik vind dat mensen zich te snel in mijn persoonlijke ruimte begeven zonder uitnodiging.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:37:27 #255
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613367
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:35 schreef Za het volgende:
Dit ziet er eigenlijk helemaal niet veelbelovend uit, 3 weken geleden zaten we ookal op dit aantal besmettingen pd:

[ afbeelding ]
Er wordt meer getest, dus meer gevonden.
En dan zijn het er waarschijnlijk nog 6 keer zoveel ook die we niet zagen en niet zien.

Kijk naar de opnames en doden, dat geeft een veel beter beeld
pi_192613369
quote:

[ afbeelding ]
Die statistiek is toch compleet irrelevant om te zien waar je staat op dit moment?
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:37:35 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Toch respect voor die verslaggever die daar gewoon toch rustig blijft. Ik zou mijn lach niet kunnen onderdrukken hoor.
Vind het wel raar dat hij dan meteen alle complottheorieën aanhangt zo ongeveer. Ook dat virussen niet overdraagbaar zouden zijn en dat het virus compleet een hoax is. Denkt hij dan dat alle medici in een soort complot zitten om er over te liegen?
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:38:25 #258
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192613379
Hoe zal dat in zijn werk gaan als de huisartsen ook coronadoden gaan registreren?
Als die dan dagelijks opgeteld gaan worden bij de geregistreerde geteste coronadoden dan hebben we helemaal geen overzicht meer of we in dalende lijn zitten
pi_192613380
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Die statistiek is toch compleet irrelevant om te zien waar je staat op dit moment?
Denk je?

pi_192613388
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:38 schreef Markesh het volgende:
Hoe zal dat in zijn werk gaan als de huisartsen ook coronadoden gaan registreren?
Als die dan dagelijks opgeteld gaan worden bij de geregistreerde geteste coronadoden dan hebben we helemaal geen overzicht meer of we in dalende lijn zitten
Andere landen geven die cijfers los èn opgeteld, zal hier ook wel kunnen
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:39:31 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:38 schreef Za het volgende:

[..]

Denk je?

[ afbeelding ]
Maar als ze alles weer open zouden gooien in Australie loopt het weer snel op met de besmettingen omdat er compleet geen immuniteit is opgebouwd waarschijnlijk.
pi_192613390
quote:

[..]

Denk je?

[ afbeelding ]
ik weet niet waar jij kijkt, maar rivm's grafieken geven heel wat anders aan
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:40:11 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192613400
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:36 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind dat mensen zich te snel in mijn persoonlijke ruimte begeven zonder uitnodiging.
persoonlijke ruimte, hoe bepaal je dat buiten de deur?
pi_192613401
quote:

[ afbeelding ]
Als er meer getest wordt, zul je ook meer besmettingen vinden. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Uiteindelijk zijn alleen de cijfers van de ziekenhuisopnames en IC-plekken relevant.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:40:16 #265
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:39 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij kijkt, maar rivm's grafieken geven heel wat anders aan
User kijkt op worldometer
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:40:41 #266
68638 Zwansen
pi_192613411
quote:

[..]

Denk je?

[ afbeelding ]
Ja, het aantal besmettingen is al een paar weken het minst relevante cijfer dat door het RIVM gepubliceerd wordt.
pi_192613414
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Gestrekte armen, dat is mijn lebensraum.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 14:41:05 #268
416575 crew  Evenstar
pi_192613415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Vind het wel raar dat hij dan meteen alle complottheorieën aanhangt zo ongeveer. Ook dat virussen niet overdraagbaar zouden zijn en dat het virus compleet een hoax is. Denkt hij dan dat alle medici in een soort complot zitten om er over te liegen?
Zoals iemand anders al goed opmerkte. Of hij is echt een mafklapper en denk dat serieus, of hij doet alsof om er aan te verdienden door de echte mafklappers te dienen.

Andere oplossingen heb ik niet :P
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 14:42:23 #269
249559 crew  Lavenderr
pi_192613436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zoals iemand anders al goed opmerkte. Of hij is echt een mafklapper en denk dat serieus, of hij doet alsof om er aan te verdienden door de echte mafklappers te dienen.

Andere oplossingen heb ik niet :P
Dan zou het een wereldwijd complot zijn en dat geloof ik niet.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:42:33 #270
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613439
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is een gevoel natuurlijk. Als jij vindt dat iemand te dicht bij je staat zit hij/zij er eigenlijk al in. Dus nee het is niet te bepalen in afstand. Maar ik hoop dat we straks bewuster zijn van onnodig dichtbij komen en dat ik daardoor minder last heb van mensen in mijn persoonlijke ruimte. *O*
pi_192613458
die britse piloot die op IC ligt in Vietnam, lijkt erop dat ie beter begint te worden, heeft paar keer echt op het randje van leven en dood gelegen maar artsen doen daar echt alles wat ze kunnen om hem te redden
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 april 2020 @ 14:43:54 #272
284411 crew  heywoodu
pi_192613459
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:42 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat is een gevoel natuurlijk. Als jij vindt dat iemand te dicht bij je staat zit hij/zij er eigenlijk al in. Dus nee het is niet te bepalen in afstand. Maar ik hoop dat we straks bewuster zijn van onnodig dichtbij komen en dat ik daardoor minder last heb van mensen in mijn persoonlijke ruimte. *O*
Van die mensen die, als je met ze praat, op een halve meter van je gaan staan. Doe anders ff niet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 14:43:58 #273
416575 crew  Evenstar
pi_192613461
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan zou het een wereldwijd complot zijn en dat geloof ik niet.
Gelukkig niet nee :D

Snap echt niet hoe iemand zo in een eigen wereldje kan zitten. Aarde is plat met aan de zijkanten een ijsmuur (Antarctica) en in het midden de Noordpool. Reizen in de ruimte is niet mogelijk en COVID-19 is niet besmettelijk _O-

Man man man .....
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:45:27 #274
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613480
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Van die mensen die, als je met ze praat, op een halve meter van je gaan staan. Doe anders ff niet.
Precies.. fucking irritant.
Als ik je adem wil ruiken of je lichaamswarmte wil voelen stralen dan krijg je wel een uitnodiging.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:46:30 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613490
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Snap echt niet hoe iemand zo in een eigen wereldje kan zitten. Aarde is plat met aan de zijkanten een ijsmuur (Antarctica) en in het midden de Noordpool. Reizen in de ruimte is niet mogelijk en COVID-19 is niet besmettelijk _O-

Man man man .....
De randen van de aarde worden gewoon bewaakt door pinguïns waarschijnlijk _O_
pi_192613493
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik denk dat ik het snap, ik zie ''nieuwe doden'' ''tot en met vandaag''

vandaag volgens die cijfers, 5 nieuwe doden dus dan is de rest meer de nu pas gemelde doden hmm

dat geeft rivm aan als ik met muis over dat grafiekje ga
Let op: morgen komt melding, als dat van die huisartsen klopt, 2250 doden. Dan schrikken sommige mensen hier en schreeuwen weer een stijgende lijn. Niet dus. Die 2250 worden verdeeld over de afgelopen periode.
Zelfs in maart nog. Eigenlijk kun je pas van een dalende lijn spreken als alle meldingen binnen zijn en de grafiek compleet is en je constateert een daling.
pi_192613505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:37 schreef ondeugend het volgende:

Er wordt meer getest, dus meer gevonden.
En dan zijn het er waarschijnlijk nog 6 keer zoveel ook die we niet zagen en niet zien.

Kijk naar de opnames en doden, dat geeft een veel beter beeld
Dat weet ik allemaal wel, maar dat geldt ook voor andere landen waar het aantal geconstateerde nieuwe besmettingen pd wel afneemt.
pi_192613512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Man man man .....
Het raarste is dat ze zich kennelijk nooit afvragen waarom de boze elite al die moeite zou doen als ze zo oppermachtig zijn.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:48:18 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192613517
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:42 schreef ondeugend het volgende:

[..]

het hangt er ook een beetje vanaf waar je bent, in een volle kroeg (lijkt eeuwen geleden) is het vaak onvermijdelijk en ook al heb je een lekker plekje opgezocht er zijn altijd weer mensen die het dan weer ruim genoeg voor hun vinden
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:48:34 #280
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192613522
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:46 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Let op: morgen komt melding, als dat van die huisartsen klopt, 2250 doden. Dan schrikken sommige mensen hier en schreeuwen weer een stijgende lijn. Niet dus. Die 2250 worden verdeeld over de afgelopen periode.
Zelfs in maart nog. Eigenlijk kun je pas van een dalende lijn spreken als alle meldingen binnen zijn en de grafiek compleet is en je constateert een daling.
Je kan gewoon naar de oversterfte kijken. Die wordt wekelijks gepost. Daar zitten die cijfers van de huisartsen en verpleeghuizen bij inbegrepen.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:49:04 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613527
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:48 schreef franske19 het volgende:

[..]

Je kan gewoon naar de oversterfte kijken. Die wordt wekelijks gepost. Daar zitten die cijfers van de huisartsen en verpleeghuizen bij inbegrepen.
Er spelen ook andere factoren mee bij oversterfte, gewone griep etc.
pi_192613541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:48 schreef franske19 het volgende:

[..]

Maar nu nog niet!
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:51:02 #283
14505 OProg
A Life in Music
pi_192613551
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je hebt wel eens mensen die zich in een specifiek onderwerp in hebben gelezen en daar dan een complot in vermoeden, dit is er zo eentje die echt in alles een complot ziet. Dan is het in mijn optiek meer 'lekker dwars willen zijn'.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192613560
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:46 schreef Solingjan het volgende:

[..]

ja dat heb je als je niet iedereen meteen test denk ik, dan komt er nog wel wat van eerdere dagen ook binnen
pi_192613569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Er spelen ook andere factoren mee bij oversterfte, gewone griep etc.
Ja maar dat geldt voor alle jaren, dus je krijgt nog steeds een goed beeld.
Iemand in dit topic merkte nog wel slim op dat als veel zwakke mensen nu komen te overlijden, we misschien later in het jaar onder het gemiddelde kunnen zitten.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:53:31 #286
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:47 schreef Za het volgende:

[..]

Dat weet ik allemaal wel, maar dat geldt ook voor andere landen waar het aantal geconstateerde nieuwe besmettingen pd wel afneemt.
Nee?
Volgens mij testen andere landen niet meer of minder dan ze in het begin deden. Wij testen wel meer sinds 6 april.
pi_192613597
quote:
Aantallen per gemeente.
SPOILER
Waar kan die cijfers zelf vinden? Staan ze nog bij de RIVM site?
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:56:06 #288
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

het hangt er ook een beetje vanaf waar je bent, in een volle kroeg (lijkt eeuwen geleden) is het vaak onvermijdelijk en ook al heb je een lekker plekje opgezocht er zijn altijd weer mensen die het dan weer ruim genoeg voor hun vinden
Natuurlijk.
Ik bedoel het ook niet zo zeer in een kroeg, op een festival of bij een concert. Ik bedoel het meer in het dagelijkse leven. Op straat, in een supermarkt of met vage kennissen die net iets te dichtbij komen voor mijn gevoel.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:56:11 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613602
quote:
Onderzoek onder leraren: grote zorgen over heropenen scholen

Leraren maken zich grote zorgen over de veiligheid en gezondheid als de scholen weer opengaan. Die zouden pas weer open kunnen als alle risico's zijn onderzocht. Dat blijkt uit een enquête van de Algemene Onderwijsbond (AOb) onder 5000 leden in het (speciaal) basisonderwijs, voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs.

De scholen zijn sinds 16 maart gesloten. Het kabinet beslist volgende week dinsdag of de scholen nog langer dicht moeten blijven. In landen als Frankrijk en Denemarken gaan scholen al gefaseerd open. Over zo'n openstelling zijn veel zorgen bij leraren. "Sommige leraren zien het zelfs als een experiment en maken zich boos dat er over het openen van de scholen wordt nagedacht, terwijl er nog veel onduidelijk is", meldt de AOb, de grootste onderwijsbond.

Als het kabinet toch besluit om gefaseerd te openen, zouden leerlingen in een kwetsbare thuissituatie voorrang moeten krijgen. Datzelfde geldt voor leerlingen die de grootste kans op achterstanden hebben en leerlingen die in het laatste jaar van school zitten.
Opdelen groepen 'fysiek bijna niet mogelijk'

Vorige week riep premier Rutte scholen op om na te denken over hoe zij het onderwijs organiseren in de nieuwe 'anderhalvemetersamenleving'. Voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en het mbo zou dat betekenen dat de klassen in drie of vier groepen moeten worden opgedeeld. In het speciaal onderwijs gaat het om twee of drie groepen.

Maar volgens de AOb is dat een lastige klus, die fysiek bijna niet mogelijk is. "Scholen zijn niet ingericht op het bewaren van afstand en zien veel praktische problemen zoals de loopruimtes in de klassen, het leerlingvervoer in het speciaal onderwijs en welke hygiënemaatregelen er in de onderbouw van de basisscholen worden genomen."

Dertig leerlingen van 4 jaar leren om in hun elleboog te niezen en niet aan elkaar te zitten, is een utopie.
Eugenie Stolk, voorzitter AOb

Bovendien is het volgens de bond onmogelijk om een groep kleuters 1,5 meter afstand te laten houden. "Dertig leerlingen van 4 jaar leren om in hun elleboog te niezen en niet aan elkaar te zitten is een utopie, laat staan dat de leraar afstand kan houden", zegt voorzitter Eugenie Stolk van de AOb.

Nu al ziet 63 procent van de basisschoolleraren dat op de noodopvang de RIVM-richtlijnen niet worden nageleefd. Het aantal leerlingen dat gebruik maakt van die opvang neemt ook toe. In het voortgezet onderwijs en het mbo gaat dat een stuk beter, daar worden de richtlijnen wel nageleefd.
Zorgen over onbereikbare leerlingen

Het merendeel van de leraren zegt geen goed zicht te hebben op het leerproces en de leerprestaties van leerlingen. In het (speciaal) basisonderwijs wordt veel minder vaak getoetst, in het voortgezet onderwijs en het mbo is de toetsing wel voor een groot deel doorgegaan.

35 procent van de leraren zegt een of meerdere leerlingen te hebben waar ze sinds de sluiting van de scholen geen contact mee hebben kunnen krijgen. Met name in het voortgezet onderwijs en het mbo is dit een probleem, zeggen de leraren.
NOS.nl
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:57:25 #290
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192613620
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:56 schreef Momo het volgende:

[..]

NOS.nl
Ze zouden in het onderwijs eens door moeten werken. Gaan ze vast weer staken met zijn allen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192613643
quote:

Is hij deze man echt zo?
Mijn hemel, wat een mafklapper _O- 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192613651
quote:

[..]

NOS.nl
Moeten ze vooral doen en dan volgend jaar klagen dat ze zoveel overuren moeten maken
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:00:22 #293
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192613659
quote:

[..]

NOS.nl
Het gaat heel lastig worden om die 1.5 meter afstand te bewaren op scholen.

Ben heel benieuwd hoe ze dit willen gaan aanpakken
pi_192613662
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat is de moeite om even te sorteren inderdaad. ;(
Zo te zien is dit lijstje wel degelijk gesorteerd, namelijk naar aantal nieuwe gevallen per gemeente. Maar dat had er wel even bij kunnen staan inderdaad.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:00:54 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613668
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:00 schreef Markesh het volgende:

[..]

Lijkt mij niet te doen idd met kleine kinderen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 15:02:35 #296
416575 crew  Evenstar
pi_192613695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:00 schreef Markesh het volgende:

[..]

Onmogelijk. Enige manier dat de scholen weer open kunnen is als uit onderzoek blijkt dat kinderen geen of een zeer kleine rol spelen bij het verspreiden. Het zou raar zijn om de scholen nu weer te openen, terwijl dat nog steeds niet duidelijk is.

Maar goed, we zullen zien.
pi_192613696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:53 schreef ondeugend het volgende:

Nee?
Volgens mij testen andere landen niet meer of minder dan ze in het begin deden. Wij testen wel meer sinds 6 april.
Vrijwel alle landen testen meer de afgelopen 1 a 2 weken.
pi_192613699
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:00 schreef Momo het volgende:

[..]

Lijkt mij niet te doen idd met kleine kinderen.
Vandaar ook de zorgen die nu worden geuit door vele docenten. Benieuwd in hoeverre dat mee gaat wegen in de afweging om na de mei vakantie de scholen weer (deels) open te gooien.

https://nos.nl/l/2330434
pi_192613707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vandaar ook de zorgen die nu worden geuit door vele docenten. Benieuwd in hoeverre dat mee gaat wegen in de afweging om na de mei vakantie de scholen weer (deels) open te gooien.

https://nos.nl/l/2330434
Ja dat werd 2 quotes eerder gepost :P
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192613735
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Mijn hemel, wat een mafklapper _O- 8)7
Ik weet niet wat hij gebruikt, maat ze verkopen dat niet bij de Jumbo :')
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:07:12 #301
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192613743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Onmogelijk. Enige manier dat de scholen weer open kunnen is als uit onderzoek blijkt dat kinderen geen of een zeer kleine rol spelen bij het verspreiden. Het zou raar zijn om de scholen nu weer te openen, terwijl dat nog steeds niet duidelijk is.

Maar goed, we zullen zien.
Misschien eerst inderdaad de scholen openen voor de leerlingen in een kwetsbare thuissituatie en leerlingen met achterstand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')