Wat ik bedoel is, is dat je uitgaat van de meest optimistische tijdlijn waarbij alle resultaten precies volgens verwachting waren. Dit is gewoon zelden het geval in de wetenschap. Er is altijd wel ergens een aanpassing nodig ergens, of extra testen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Bron? Wat ik overal een beetje lees is dat het lang duurt, maar mogelijk sneller kan gaan omdat er al een prototype vaccin is tegen SARS.
Engelse wetenschappers zijn ook al sinds januari en in touw, en de identificatie is sneller gegaan dan bij heel veel virussen in het verleden. Het DNA was al heel snel bekend.
Koning Jaap.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Joh, hier werden zelfs het RIVM en koning Jaap weggezet als amateurs. Dat moet je allemaal niet zo serieus nemen
Als groepsimmuniteit er is? Niksquote:Op dinsdag 14 april 2020 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien loop ik wel liever het virus op dan dat ik mij laat vaccineren, het moet echt risico gericht zijn. Maar wat houdt ons tegen om de oude manier van leven weer op te pakken als er een vaccin is of immuniteit?
Dat kan snel gaan. De hele lockdown nachtmerrie waarin we zitten is ook eigenlijk alleen vanwege die kwetsbare groepen die als je het virus zijn gang laat gaan de IC's overbelasten.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt, maar ik krijg soms het gevoel dat men denkt dat zodra er een eerste vaccin is alles weer normaal gaat zijn.
Het zal een hele grote stap terug naar hoe het was zijn, maar het lost niet alles op.
De 'piek' van dinsdag valt dus t.o.v. eerdere dagen enigszins mee.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:53 schreef ondeugend het volgende:
Positief geteste personen
27.419* (+868)
Ziekenhuisopnames 8.939
(+210)
Overleden personen
2.945** (+122)
Die piek wordt morgen verwacht volgens mij. In verband met paasmaandag.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De 'piek' van dinsdag valt dus t.o.v. eerdere dagen enigszins mee.
Ja, maar dat kwam ook omdat dat een Influenza variant was. Vaccin was gewoon een soort van updated griepvaccin waar ieder jaar aan gesleuteld wordt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan snel gaan. De hele lockdown nachtmerrie waarin we zitten is ook eigenlijk alleen vanwege die kwetsbare groepen die als je het virus zijn gang laat gaan de IC's overbelasten.
Zodra je dat kunt tegengaan middels een vaccin ben je een eind op weg.
Denk dat je ook niet moet onderschatten met wat voor extreme middelen men bezig is qua ontwikkeling. Dat is vanuit historisch oogpunt ongekend en onvergelijkbaar met de zoektochten naar vaccins voor eerdere virussen.
Mexicaanse griep was trouwens ook vrij snel een vaccin tegen, ik meen 8 maanden?
Op dinsdag lagen de cijfers toch vaak hoger ivm achterstallige administratie van het weekend?quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Die piek wordt morgen verwacht volgens mij.
de Dinsdag piek zal deze week op Woensdag vallen, ivm Pasen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De 'piek' van dinsdag valt dus t.o.v. eerdere dagen enigszins mee.
Paasmaandag geeft vertraging waarschijnlijkquote:Op dinsdag 14 april 2020 13:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Op dinsdag lagen de cijfers toch vaak hoger ivm achterstallige administratie van het weekend?
Normaal wel, maar gisteren (maandag) was een feestdag dus ook achterstallige administratie.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Op dinsdag lagen de cijfers toch vaak hoger ivm achterstallige administratie van het weekend?
ja dan gingen ziekenhuizen alles door mailen op de maandag en dan ging het RIVM dat dinsdag publiceren, nu gaan de ziekenhuizen vandaag door faxen en gaan ze morgen publiceren.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als er nu al tests zijn en stel die blijken te effectief ga je dan echt zolang wachten?quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is, is dat je uitgaat van de meest optimistische tijdlijn waarbij alle resultaten precies volgens verwachting waren. Dit is gewoon zelden het geval in de wetenschap. Er is altijd wel ergens een aanpassing nodig ergens, of extra testen.
Het is niet onmogelijk, maar het meest optimistische scenario lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ik zou dus eerder nog ruimte hadden voor een paar extra maanden. Begin volgend jaar lijkt me waarschijnlijker dan september al.
Klopt ja, maar Coronavirussen zijn natuurlijk ook bepaald niet nieuw. Gegarandeerd dat men veel basis onderzoeksmateriaal uit het SARS-vaccin heeft kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar dat kwam ook omdat dat een Influenza variant was. Vaccin was gewoon een soort van updated griepvaccin waar ieder jaar aan gesleuteld wordt.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:
Wat ik mij afvraag is of alles ooit weer "normaal zal zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat de kans erin zit dat alles nooit meer gaat worden zoals het was.
Gewoon onbezorgd je deur uitstappen, overal naartoe kunnen gaan gaan, reizen over de hele wereld..
Ik vraag het me af
Nou hopen dat die malle Belg gelijk heeft dat het Virus moe wordt, of dat de Engelsen gelijk hebben dat er in het najaar al een vaccin isquote:Op dinsdag 14 april 2020 13:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als groepsimmuniteit er is? Niks
Ging mij meer over de periode waarbij er een vaccin is voor een heel klein deel van de bevolking, dus voor de echt hele zwakke groep.
Waarom zou het niet meer normaal kunnen zijn? We zullen als dit over is wel een economische crisis krijgen, dat kan bijna niet anders maar daarna zal alles weer zijn normale loop nemen. Denk en hoop ik.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat de kans erin zit dat alles nooit meer gaat worden zoals het was.
Gewoon onbezorgd je deur uitstappen, overal naartoe kunnen gaan gaan, reizen over de hele wereld..
Ik vraag het me af
Misschien dachten ze dat tijdens de pest ook? En ook toen kwam er weer een normaal. Dat is wellicht anders dan voorheen maar er komt hoe dan ook weer een normaal.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:
Ik vraag het me af
In Wuhan gaan ze alweer terug naar ''hun'' normaal. Weer lekker van die wedmarkets en vleermuizen etenquote:Op dinsdag 14 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:
Ik vraag het me af
Ja, dat is toch godverdomme niet normaal.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In Wuhan gaan ze alweer terug naar ''hun'' normaal. Weer lekker van die wedmarkets en vleermuizen eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |