abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192611824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:40 schreef Adames het volgende:

[..]

Beetje betrouwbare bron? Niet de eerste keer dat er werd gespeeld met beelden en locaties
De beelden zijn schokkend, maar het is niet verstand. Ik bedoel we hebben bv ook die beelden uit Italië gezien van al die kisten in die kerk al die lijken bij mensen thuis/op straat in Ecuador.

Het systeem is er simpelweg niet op berust om dit soort hoeveelheden doden te verwerken. Dan krijg je opstoppingen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:51:07 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611873
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

De beelden zijn schokkend, maar het is niet verstand. Ik bedoel we hebben bv ook die beelden uit Italië gezien van al die kisten in die kerk al die lijken bij mensen thuis/op straat in Ecuador.

Het systeem is er simpelweg niet op berust om dit soort hoeveelheden doden te verwerken. Dan krijg je opstoppingen.
Tsja. En alsnog zijn er dus mensen die al die beperkingen nonsens vinden. Of er één als staatshoofd hadden waardoor er al zeer veel onnodige doden gevallen zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:54:26 #53
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192611906
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:39 schreef Slayage het volgende:
Deze foto's. :{

Tweet reeks

MarshallCohen twitterde op maandag 13-04-2020 om 19:36:58 THREAD: This is the true human cost of #COVID that you don't see on TV very often. CNN obtained photos from ER staff at a Detroit hospital, showing bodies pilled up in vacant spaces because the morgue was full. Nearly 1,500 people have died in Michigan, and 23,000 nationwide. https://t.co/zqzkv1sZAB reageer retweet
Toen die foto's en beelden uit China kwamen was het allemaal niet waar. Overvolle crematoriums die daar dag en nacht draaiden was een leugen.
Iedereen die ook maar durfde te beweren dat het echt was werd afgeschilderd als een idioot.
En zie nu, koelwagens met lijken in de VS, kerken en ijsbanen vol lijken in Italië en in Ecuador liggen ze op straat

Just saying
pi_192611912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:54 schreef Markesh het volgende:

[..]

Toen die foto's en beelden uit China kwamen was het allemaal niet waar. Overvolle crematoriums die daar dag en nacht draaiden was een leugen.
Iedereen die ook maar durfde te beweren dat het echt was werd afgeschilderd als een idioot.
En zie nu, koelwagens met lijken in de VS, kerken en ijsbanen vol lijken in Italië en in Ecuador liggen ze op straat

Just saying
Je moet niet zo overdrijven.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192611936
quote:

[..]

Just saying
Je moet altijd waakzaam blijven voor nepnieuws en trolling. Bijv. dat ene filmpje waarin was geknipt dat viral ging laatst. Het eerste en derde deel waren in de VS gefilmd... maar het tweede deel met de lijken was een filmpje uit Zuid Amerika.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:58:13 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192611944
quote:

[..]

Just saying
In NY al massagraven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:58:34 #57
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192611949
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je moet niet zo overdrijven.
Niet zo overdrijven??
Pardon! Wil Jij nu echt beweren dat degenen die toen filmpjes en foto's plaatsten uit China niet als gekkies werden weggezet? Kom nou toch gauw zeg.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:58:40 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192611952
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:47 schreef influcted het volgende:

[..]

Integendeel.

Veel epidemiologen zeggen juist dat het testen zeer veel tijd vergt van wel 2 jaar zoals jij ook aangeeft.

Zie onderstaande om er maar beeld bij te hebben;

Dit is geen eersteklas koekenbakker.

Michael T. Osterholm (born March 10, 1953) is an American infectious disease epidemiologist, regents professor, and director of the Center for Infectious Disease Research and Policy at the University of Minnesota.[2][3]
Er zullen vast ook koekenbakkers bij de who zitten die er totaal geen fuck van snappen en zomaar die berichten de wereld in schieten.

Sure.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

het enige duidelijke tot nu toe is dat jij met bronnen komt die helemaal niets zeggen over het tegendeel
Volgens mij neem je de moeite niet eens ze te lezen.
Jouw keuze.

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:49 schreef aTypisch het volgende:

[..]

oh sweet summer child
Goed argument wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192611960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:31 schreef Ven1972 het volgende:
Slecht nieuws voor mensen die met grote regelmaat concerten en festivals bezoeken. De Amerikaanse bio-ethicus en hoogleraar gezondheidsmanagement Zeke Emanuel vreest dat er tot de herfst van 2021 mogelijk geen grote muziekevenementen kunnen plaatsvinden. De gezaghebbende professor, mede verantwoordelijk voor het opstellen van Obamacare, snapt niet dat er nog altijd evenementen voor het najaar worden aangekondigd. ,,Massabijeenkomsten zullen als laatste terugkeren", voorspelt hij.

Ook Gerald Haug, voorzitter van het Duitse wetenschappelijk instituut Leopoldina, voorspelt dat nog vele maanden en mogelijk zelfs anderhalf jaar er niet voor volle tribunes kan worden gevoetbald. Haug stelt dat de coronapandemie pas echt voorbij is als er een vaccin is gevonden. Tot die tijd noemt hij het "zeker slim" om niet naar een voetbalstadion te gaan.

Vorige week zei de Nederlandse viroloog Ab Osterhaus al niet uit te sluiten dat er het hele kalenderjaar geen toeschouwers meer op de tribunes zitten. ,,Supporters zitten niet braaf stil. En we weten inmiddels dat het virus zich sneller verspreidt als mensen gillen, schreeuwen of zingen", aldus Osterhaus.

Bron: AD.nl.

Dus 2020 wordt een jaar zonder festivals.
Dat zal de doodsteek worden voor een heel groot deel van de kunstsector. Musea kan je in beperkte mate open laten. Bioscopen en (grote) theaterzalen als je maar maximaal de helft (en liever minder) van de kaartjes verkoopt lukt ook nog wel. Maar veel artiesten? Zonder optredens geen inkomsten. En niet iedereen is groot genoeg om het hoofd boven water te houden met alleen verkoop van merchandise en een livestream incl. donaties hier en daar.

En veel sportclubs gaan zonder inkomsten ook kopje onder.
pi_192611966
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:39 schreef Slayage het volgende:
Deze foto's. :{

Tweet reeks

MarshallCohen twitterde op maandag 13-04-2020 om 19:36:58 THREAD: This is the true human cost of #COVID that you don't see on TV very often. CNN obtained photos from ER staff at a Detroit hospital, showing bodies pilled up in vacant spaces because the morgue was full. Nearly 1,500 people have died in Michigan, and 23,000 nationwide. https://t.co/zqzkv1sZAB reageer retweet
Het is natuurlijk schrijnend, maar die persoon op die stoel heeft wat zwartkomisch.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192611998
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:42 schreef Elan het volgende:
Als in Zuid Korea mensen voor een tweede keer positief getest worden mag het sprookje aangaande groepsimmuniteit van Rutte ook wel de kliko in.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat er onnodig levens in de waagschaal zijn gebracht.

http://www.telegraaf.nl/n(...)sitief-in-zuid-korea
Er is helemaal nooit gezegd dat je immuun bent, nadat je het één keer gehad hebt. Daar doen ze nu onderzoek naar. Sterker nog, de eerste tekenen zijn dat je alleen immuun raakt als je een heftig ziektebeeld hebt doorgemaakt. Dat betekent echter niet dat je niet immuun kunt raken. Het is niet allemaal zo zwart-wit mensen...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192611999
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:58 schreef Markesh het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven??
Pardon! Wil Jij nu echt beweren dat degenen die toen filmpjes en foto's plaatsten uit China niet als gekkies werden weggezet? Kom nou toch gauw zeg.
Sterker nog, we zetten zelf destijds al een hoop filmpjes weg als niet bevestigd of 'kan ook van iets anders zijn' (omvallende mensen enzo). Tot dat soort filmpjes later ook van Italië en elders opdoken.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:01:33 #63
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612001
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:58 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

In NY al massagraven.
Klopt!

Jij leest ook al heel lang mee hier.
Volgens mij moet jij je ook nog wel herinneren dat iedereen die toen uit China beelden poste van overvolle crematoriums werden weggezet als idioten hier op dit forum.
Nu wordt gegaan of dat niet zo is maar ik ben niet achterlijk. Dat is wel degelijk gebeurd.
Ontkennen en liegen heb ik een bloedhekel aan
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:02:22 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192612009
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er zullen vast ook koekenbakkers bij de who zitten die er totaal geen fuck van snappen en zomaar die berichten de wereld in schieten.

Sure.
[..]

Volgens mij neem je de moeite niet eens ze te lezen.
Jouw keuze.
[..]

Goed argument wel.
Het WHO zegt helemaal niets over vaccins in september :?
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 13:02:27 #65
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192612011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:01 schreef Markesh het volgende:

[..]

Klopt!

Volgens mij moet jij je ook nog wel herinneren dat iedereen die toen uit China beelden poste van overvolle crematoriums werden weggezet als idioten hier op dit forum.
Nu wordt gegaan of dat niet zo is maar ik ben niet achterlijk. Dat is wel degelijk gebeurd.
Waarvan akte.
What can change the nature of a man?
pi_192612012
quote:

[..]

Just saying
Je moet natuurlijk altijd voorzichtig zijn met beelden die alleen langskomen op Social media. Toen die beelden voor het eerst opdoken in China, was het natuurlijk niet verwonderlijk dat mensen voorzichtig waren met als feit aan te nemen. Echter komen er overal in de wereld vergelijkbare beelden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:02:37 #67
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Sterker nog, we zetten zelf destijds al een hoop filmpjes weg als niet bevestigd of 'kan ook van iets anders zijn' (omvallende mensen enzo). Tot dat soort filmpjes later ook van Italië en elders opdoken.
Dank voor je bevestiging.
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:03:05 #68
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192612018
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:42 schreef Elan het volgende:
Als in Zuid Korea mensen voor een tweede keer positief getest worden mag het sprookje aangaande groepsimmuniteit van Rutte ook wel de kliko in.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat er onnodig levens in de waagschaal zijn gebracht.

http://www.telegraaf.nl/n(...)sitief-in-zuid-korea
Dit is zeer waarschijnlijk meer de reden van een tweede keer positief:

quote:
Archie Clements, professor of infectious disease epidemiology at the Curtin University in Perth, Australia, told Al Jazeera the growing number of those testing positive again in South Korea may simply be because "no diagnostic test is perfect for any disease" and false positives are a fact of testing a large population, especially during the outbreak of a new virus.

Clements also said it is possible the virus is reactivating in the apparently recovered, but noted it was unlikely that those who had previously tested positive and were later cleared had independently picked up the virus a second time.

"I think what is very, very unlikely is that these people are being reinfected by other people," said Clements. "There’s plenty of evidence to suggest that there is quite a strong immune response to infection with coronavirus, and that should protect people from infection for a period of time. What's not currently known is for how long."
https://www.aljazeera.com/news/2020/04/200413110301074.html
Weisst
pi_192612024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk schrijnend, maar die persoon op die stoel heeft wat zwartkomisch.
Ik zie de humor niet.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:04:28 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192612031
quote:

[..]

Klopt!

Valt mee, pas sinds COR open ging omdat ik een NWS-ban had :+

Maar ook toen speelde dat nog steeds inderdaad.
pi_192612039
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is helemaal nooit gezegd dat je immuun bent, nadat je het één keer gehad hebt. Daar doen ze nu onderzoek naar. Sterker nog, de eerste tekenen zijn dat je alleen immuun raakt als je een heftig ziektebeeld hebt doorgemaakt. Dat betekent echter niet dat je niet immuun kunt raken. Het is niet allemaal zo zwart-wit mensen...
pi_192612044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die mensen die omvielen is toch nooit bevestigd dat het om corona ging?

Uit Italië heb ik maar een filmpje gezien waarom om zou vallen in een station ofzo, ik zag en hoorde alleen een hoop paniek maar niemand die ik zag omvallen
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:05:20 #73
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192612045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:59 schreef kilon het volgende:

[..]

Dat zal de doodsteek worden voor een heel groot deel van de kunstsector. Musea kan je in beperkte mate open laten. Bioscopen en (grote) theaterzalen als je maar maximaal de helft (en liever minder) van de kaartjes verkoopt lukt ook nog wel. Maar veel artiesten? Zonder optredens geen inkomsten. En niet iedereen is groot genoeg om het hoofd boven water te houden met alleen verkoop van merchandise en een livestream incl. donaties hier en daar.

En veel sportclubs gaan zonder inkomsten ook kopje onder.
Natuurlijk moeten we nog wel straks doen met veel minder sportclubs, dat ook kan leiden tot een zeer druk in de sportzalen en etc. Weet je, dit is nu onverwachte tijd om ons allemaal te bezinnen wat goed voor ons allemaal is, misschien moeten we iets veranderen aan onze mentaliteit, zowel we meer tijd voor ons zelf moeten hebben.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:06:20 #74
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192612053
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk altijd voorzichtig zijn met beelden die alleen langskomen op Social media. Toen die beelden voor het eerst opdoken in China, was het natuurlijk niet verwonderlijk dat mensen voorzichtig waren met als feit aan te nemen. Echter komen er overal in de wereld vergelijkbare beelden.
Toen er vele beelden uit China kwamen werd het stellig ontkend hier.
Ik heb nooit getwijfeld aan het feit dat de crematoriums daar dag en nacht draaiden.
Logisch met een constante aanvoer van gigantische aantallen doden.
Maar och, er werd wel meer ontkend hier
pi_192612056
quote:

[..]

Klopt!

Oh, maar het is ook wel gebeurd, en het gebeurd nog steeds.

Maar dit:
quote:
Is wel een beetje overdreven. En generaliserend.

Verder vind ik het best logisch dat filmpjes van 1 bron, met chinese tekens die ik niet begrijp, uit China, ietwat sceptisch bekeken worden. Omdat China. Omdat maar 1 bron. Dat is niet meer dan goed, logisch en een vorm van gezond verstand. En zodoende is het ook logisch dat als zulke filmpjes uit een ander land komen om die eerste flmpjes uit China te ondersteunen, mensen het nu wel makkelijker geloven.
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')