abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192613493
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik denk dat ik het snap, ik zie ''nieuwe doden'' ''tot en met vandaag''

vandaag volgens die cijfers, 5 nieuwe doden dus dan is de rest meer de nu pas gemelde doden hmm

dat geeft rivm aan als ik met muis over dat grafiekje ga
Let op: morgen komt melding, als dat van die huisartsen klopt, 2250 doden. Dan schrikken sommige mensen hier en schreeuwen weer een stijgende lijn. Niet dus. Die 2250 worden verdeeld over de afgelopen periode.
Zelfs in maart nog. Eigenlijk kun je pas van een dalende lijn spreken als alle meldingen binnen zijn en de grafiek compleet is en je constateert een daling.
pi_192613505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:37 schreef ondeugend het volgende:

Er wordt meer getest, dus meer gevonden.
En dan zijn het er waarschijnlijk nog 6 keer zoveel ook die we niet zagen en niet zien.

Kijk naar de opnames en doden, dat geeft een veel beter beeld
Dat weet ik allemaal wel, maar dat geldt ook voor andere landen waar het aantal geconstateerde nieuwe besmettingen pd wel afneemt.
pi_192613512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gelukkig niet nee :D

Snap echt niet hoe iemand zo in een eigen wereldje kan zitten. Aarde is plat met aan de zijkanten een ijsmuur (Antarctica) en in het midden de Noordpool. Reizen in de ruimte is niet mogelijk en COVID-19 is niet besmettelijk _O-

Man man man .....
Het raarste is dat ze zich kennelijk nooit afvragen waarom de boze elite al die moeite zou doen als ze zo oppermachtig zijn.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:48:18 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192613517
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:42 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat is een gevoel natuurlijk. Als jij vindt dat iemand te dicht bij je staat zit hij/zij er eigenlijk al in. Dus nee het is niet te bepalen in afstand. Maar ik hoop dat we straks bewuster zijn van onnodig dichtbij komen en dat ik daardoor minder last heb van mensen in mijn persoonlijke ruimte. *O*
het hangt er ook een beetje vanaf waar je bent, in een volle kroeg (lijkt eeuwen geleden) is het vaak onvermijdelijk en ook al heb je een lekker plekje opgezocht er zijn altijd weer mensen die het dan weer ruim genoeg voor hun vinden
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:48:34 #280
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192613522
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:46 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Let op: morgen komt melding, als dat van die huisartsen klopt, 2250 doden. Dan schrikken sommige mensen hier en schreeuwen weer een stijgende lijn. Niet dus. Die 2250 worden verdeeld over de afgelopen periode.
Zelfs in maart nog. Eigenlijk kun je pas van een dalende lijn spreken als alle meldingen binnen zijn en de grafiek compleet is en je constateert een daling.
Je kan gewoon naar de oversterfte kijken. Die wordt wekelijks gepost. Daar zitten die cijfers van de huisartsen en verpleeghuizen bij inbegrepen.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:49:04 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613527
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:48 schreef franske19 het volgende:

[..]

Je kan gewoon naar de oversterfte kijken. Die wordt wekelijks gepost. Daar zitten die cijfers van de huisartsen en verpleeghuizen bij inbegrepen.
Er spelen ook andere factoren mee bij oversterfte, gewone griep etc.
pi_192613541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:48 schreef franske19 het volgende:

[..]

Maar nu nog niet!
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:51:02 #283
14505 OProg
A Life in Music
pi_192613551
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zoals iemand anders al goed opmerkte. Of hij is echt een mafklapper en denk dat serieus, of hij doet alsof om er aan te verdienden door de echte mafklappers te dienen.
Je hebt wel eens mensen die zich in een specifiek onderwerp in hebben gelezen en daar dan een complot in vermoeden, dit is er zo eentje die echt in alles een complot ziet. Dan is het in mijn optiek meer 'lekker dwars willen zijn'.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192613560
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:46 schreef Solingjan het volgende:

[..]

ja dat heb je als je niet iedereen meteen test denk ik, dan komt er nog wel wat van eerdere dagen ook binnen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192613569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Er spelen ook andere factoren mee bij oversterfte, gewone griep etc.
Ja maar dat geldt voor alle jaren, dus je krijgt nog steeds een goed beeld.
Iemand in dit topic merkte nog wel slim op dat als veel zwakke mensen nu komen te overlijden, we misschien later in het jaar onder het gemiddelde kunnen zitten.
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:53:31 #286
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:47 schreef Za het volgende:

[..]

Dat weet ik allemaal wel, maar dat geldt ook voor andere landen waar het aantal geconstateerde nieuwe besmettingen pd wel afneemt.
Nee?
Volgens mij testen andere landen niet meer of minder dan ze in het begin deden. Wij testen wel meer sinds 6 april.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192613597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:13 schreef raptorix het volgende:
Aantallen per gemeente.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kan die cijfers zelf vinden? Staan ze nog bij de RIVM site?
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:56:06 #288
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192613599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

het hangt er ook een beetje vanaf waar je bent, in een volle kroeg (lijkt eeuwen geleden) is het vaak onvermijdelijk en ook al heb je een lekker plekje opgezocht er zijn altijd weer mensen die het dan weer ruim genoeg voor hun vinden
Natuurlijk.
Ik bedoel het ook niet zo zeer in een kroeg, op een festival of bij een concert. Ik bedoel het meer in het dagelijkse leven. Op straat, in een supermarkt of met vage kennissen die net iets te dichtbij komen voor mijn gevoel.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:56:11 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613602
quote:
Onderzoek onder leraren: grote zorgen over heropenen scholen

Leraren maken zich grote zorgen over de veiligheid en gezondheid als de scholen weer opengaan. Die zouden pas weer open kunnen als alle risico's zijn onderzocht. Dat blijkt uit een enquête van de Algemene Onderwijsbond (AOb) onder 5000 leden in het (speciaal) basisonderwijs, voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs.

De scholen zijn sinds 16 maart gesloten. Het kabinet beslist volgende week dinsdag of de scholen nog langer dicht moeten blijven. In landen als Frankrijk en Denemarken gaan scholen al gefaseerd open. Over zo'n openstelling zijn veel zorgen bij leraren. "Sommige leraren zien het zelfs als een experiment en maken zich boos dat er over het openen van de scholen wordt nagedacht, terwijl er nog veel onduidelijk is", meldt de AOb, de grootste onderwijsbond.

Als het kabinet toch besluit om gefaseerd te openen, zouden leerlingen in een kwetsbare thuissituatie voorrang moeten krijgen. Datzelfde geldt voor leerlingen die de grootste kans op achterstanden hebben en leerlingen die in het laatste jaar van school zitten.
Opdelen groepen 'fysiek bijna niet mogelijk'

Vorige week riep premier Rutte scholen op om na te denken over hoe zij het onderwijs organiseren in de nieuwe 'anderhalvemetersamenleving'. Voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en het mbo zou dat betekenen dat de klassen in drie of vier groepen moeten worden opgedeeld. In het speciaal onderwijs gaat het om twee of drie groepen.

Maar volgens de AOb is dat een lastige klus, die fysiek bijna niet mogelijk is. "Scholen zijn niet ingericht op het bewaren van afstand en zien veel praktische problemen zoals de loopruimtes in de klassen, het leerlingvervoer in het speciaal onderwijs en welke hygiënemaatregelen er in de onderbouw van de basisscholen worden genomen."

Dertig leerlingen van 4 jaar leren om in hun elleboog te niezen en niet aan elkaar te zitten, is een utopie.
Eugenie Stolk, voorzitter AOb

Bovendien is het volgens de bond onmogelijk om een groep kleuters 1,5 meter afstand te laten houden. "Dertig leerlingen van 4 jaar leren om in hun elleboog te niezen en niet aan elkaar te zitten is een utopie, laat staan dat de leraar afstand kan houden", zegt voorzitter Eugenie Stolk van de AOb.

Nu al ziet 63 procent van de basisschoolleraren dat op de noodopvang de RIVM-richtlijnen niet worden nageleefd. Het aantal leerlingen dat gebruik maakt van die opvang neemt ook toe. In het voortgezet onderwijs en het mbo gaat dat een stuk beter, daar worden de richtlijnen wel nageleefd.
Zorgen over onbereikbare leerlingen

Het merendeel van de leraren zegt geen goed zicht te hebben op het leerproces en de leerprestaties van leerlingen. In het (speciaal) basisonderwijs wordt veel minder vaak getoetst, in het voortgezet onderwijs en het mbo is de toetsing wel voor een groot deel doorgegaan.

35 procent van de leraren zegt een of meerdere leerlingen te hebben waar ze sinds de sluiting van de scholen geen contact mee hebben kunnen krijgen. Met name in het voortgezet onderwijs en het mbo is dit een probleem, zeggen de leraren.
NOS.nl
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:57:25 #290
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192613620
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:56 schreef Momo het volgende:

[..]

NOS.nl
Ze zouden in het onderwijs eens door moeten werken. Gaan ze vast weer staken met zijn allen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 14 april 2020 @ 14:59:27 #291
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192613643
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:29 schreef Momo het volgende:

Is hij deze man echt zo?
Mijn hemel, wat een mafklapper _O- 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192613651
quote:

[..]

NOS.nl
Moeten ze vooral doen en dan volgend jaar klagen dat ze zoveel overuren moeten maken
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:00:22 #293
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192613659
quote:

[..]

NOS.nl
Het gaat heel lastig worden om die 1.5 meter afstand te bewaren op scholen.

Ben heel benieuwd hoe ze dit willen gaan aanpakken
pi_192613662
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:09 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Handig zo'n ongesorteerd lijstje.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat is de moeite om even te sorteren inderdaad. ;(
Zo te zien is dit lijstje wel degelijk gesorteerd, namelijk naar aantal nieuwe gevallen per gemeente. Maar dat had er wel even bij kunnen staan inderdaad.
  dinsdag 14 april 2020 @ 15:00:54 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192613668
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:00 schreef Markesh het volgende:

[..]

Lijkt mij niet te doen idd met kleine kinderen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 15:02:35 #296
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192613695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:00 schreef Markesh het volgende:

[..]

Onmogelijk. Enige manier dat de scholen weer open kunnen is als uit onderzoek blijkt dat kinderen geen of een zeer kleine rol spelen bij het verspreiden. Het zou raar zijn om de scholen nu weer te openen, terwijl dat nog steeds niet duidelijk is.

Maar goed, we zullen zien.
pi_192613696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:53 schreef ondeugend het volgende:

Nee?
Volgens mij testen andere landen niet meer of minder dan ze in het begin deden. Wij testen wel meer sinds 6 april.
Vrijwel alle landen testen meer de afgelopen 1 a 2 weken.
pi_192613699
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:00 schreef Momo het volgende:

[..]

Lijkt mij niet te doen idd met kleine kinderen.
Vandaar ook de zorgen die nu worden geuit door vele docenten. Benieuwd in hoeverre dat mee gaat wegen in de afweging om na de mei vakantie de scholen weer (deels) open te gooien.

https://nos.nl/l/2330434
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192613707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vandaar ook de zorgen die nu worden geuit door vele docenten. Benieuwd in hoeverre dat mee gaat wegen in de afweging om na de mei vakantie de scholen weer (deels) open te gooien.

https://nos.nl/l/2330434
Ja dat werd 2 quotes eerder gepost :P
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192613735
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Mijn hemel, wat een mafklapper _O- 8)7
Ik weet niet wat hij gebruikt, maat ze verkopen dat niet bij de Jumbo :')
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')