Een virus leeft niet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tijd kan dit best verlagen denk ik, zodra iedereen in hetzelfde huishouden besmet is geworden. (Daar waar het virus leeft).
quote:'We zitten in een licht dalende trend', zei Van Gucht op de dagelijkse persconferentie over de Belgische cijfers. 'Het aantal hospitalisaties neemt gedeeltelijk af. België zit niet echt in een plateau, maar in een staart, en het is niet duidelijk hoe lang die zal aanhouden. We moeten ervan uitgaan dat het nog enkele weken zal duren, maar dat is moeilijk te voorspellen.'
'De afgelopen 24 uur werden 242 nieuwe mensen gehospitaliseerd', gaf Van Gucht mee. 161 mensen mochten het ziekenhuis verlaten, er liggen nu 5.536 mensen in het ziekenhuis in het kader van het virus. Daarvan liggen 1.223 patiënten op intensieve zorg, dat zijn elf patiënten minder dan 24 uur daarvoor. 915 patiënten moeten beademd worden, dat is een daling van 25 mensen.
Toch zijn niet alle cijfers positief. 'Het aantal doden is spijtig genoeg nog te hoog, blijf solidair, blijf je verzorgen en zorg voor anderen', zegt Van Gucht. In het ziekenhuis werden 90 overlijdens vastgesteld, in de woonzorgcentra zijn 171 overlijdens geteld, waarvan vermoed wordt dat ze stierven aan het nieuwe coronavirus. In het totaal zijn er 262 overlijdens geteld in de afgelopen 24 uur, waarvan 151 in Vlaanderen.
Het crisiscentrum meldde 530 nieuwe bevestigde besmettingen, 332 in Vlaanderen, 129 in Wallonië, 62 in Brussel, en zeven van onbekende oorsprong. In totaal telt ons land 31.119 bevestigde besmettingen.
In de woonzorgcentra werden 7.000 testen uitgevoerd, de resultaten worden geanalyseerd. Van Gucht ging nog dieper in op het vraagstuk van de tests. Wie in de toekomst getest moet worden, is 'een belangrijke denkoefening en strategie voor de toekomst'. 'Waar en wie we gaan testen en welke testen we laten uitvoeren moet heel goed onderzocht worden', zei Van Gucht.
Een idee leeft ook niet, maar daarbij kan je ook zeggen dat een idee onder de mensen leeftquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een virus leeft niet.
Een virus plant zich niet voort het vermenigvuldigd zichzelf niet zonder gastheer. Virus wordt gemaakt door besmette mensen.
(ik denk dat dit ter overvloede is maar ik steeds meer mensen virussen beschrijven als een soort bacteriën)
Ik denk dat als we terug gaan naar een iets normalere samenleving dat er best wel wat begrip is voor mensen die ergens last van hebben, dat zij thuis mogen blijven of op een andere manier op worden gevangen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Kan ook, maar bij mij op de dagbesteding zijn er zo veel mensen die lichamelijk beperkt of NAH hebben is ook een groot risicogeval voor corona.
Snap ik maar is ook gewoon voor de informatie. Heb recent ergens gelezen dat iemand dacht dat een virus op een niet schoongemaakt oppervlakte kon "groeien".quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een idee leeft ook niet, maar daarbij kan je ook zeggen dat een idee onder de mensen leeft
Hij bedoelt het figuurlijk
Ik heb altijd begrepen dat dit nogal een controversieel onderwerp is. Je zou kunnen zeggen dat een virus 'leeft' in de cellen van een gastheer.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een virus leeft niet.
Een virus plant zich niet voort het vermenigvuldigd zichzelf niet zonder gastheer. Virus wordt gemaakt door besmette mensen.
(ik denk dat dit ter overvloede is maar ik steeds meer mensen virussen beschrijven als een soort bacteriën)
Daar steggelen ze nog wel eens over, maar het is geen compleet organisme zoals andere ziekteverwekkers als bacteriën of schimmels dat wel zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:15 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat dit nogal een controversieel onderwerp is. Je zou kunnen zeggen dat een virus 'leeft' in de cellen van een gastheer.
Oostenrijk had zeer strenge (strengere) maatregelen dan hier, winkels zijn hier (grotendeels) open.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:07 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Oostenrijk gaan kappers, winkels etc op 1 mei weer open. Spanje de bouw en industrie. Horeca duurt nog wel maanden, maar dit is een goede start.
Wanneer worden er weer nieuwe oversterftecijfers bekend? Die gaan vermoedelijk een enorme vlucht nemen in Nederland.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:12 schreef crystal_meth het volgende:
Belgische cijfers:
+ 530 besmettingen
+ 262 doden
[..]
Headline op het AD is nu dat een viroloog zegt dat het virus moe word... Maarhet lijkt mij een beetje onrealistisch. Tuurlijk zwakken de hoeveelheid doden af want we zitten in een lockdown? (ook in Belgiequote:De afgelopen 24 uur zijn 90 coronapatiënten in Belgische ziekenhuizen overleden terwijl 171 mensen in verpleeghuizen zijn gestorven, vermoedelijk aan het longvirus. ,,Het virus wordt moe”, zei viroloog Steven Van Gucht over de nieuwe cijfers. Verder roepen GroenLinks, SP en PvdA het kabinet op om alle huren in Nederland tijdens de coronacrisis te bevriezen. Ook willen ze dat het kabinet meer uit de kast trekt om te voorkomen dat huurders in geldnood uit huis worden gezet. Lees in dit liveblog alle ontwikkelingen rondom het coronavirus.
Zo controversieel is dat niet. Een virus is een stukje RNA (of DNA, maar bij corona RNA) in een pakketje membraan + eiwitten. Zonder machinerie uit een gastheer gebeurt er helemaal niets mee. Dat is zo levenloos als maar kan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:15 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat dit nogal een controversieel onderwerp is. Je zou kunnen zeggen dat een virus 'leeft' in de cellen van een gastheer.
Veel minder internationale influx dan West-Europa. Ja, in de zomermaanden, maar dat speelt nu (nog) geen rol daar.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jawel, ze doen het beter dan Nederland of België.
Donderdag?quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wanneer worden er weer nieuwe oversterftecijfers bekend? Die gaan vermoedelijk een enorme vlucht nemen in Nederland.
Morgen overal volksfeesten en het virus is weer zo fris als een hoentje ja.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Anton91 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)stivals-br~a95e0e1e/
[..]
Headline op het AD is nu dat een viroloog zegt dat het virus moe word... Maarhet lijkt mij een beetje onrealistisch. Tuurlijk zwakken de hoeveelheid doden af want we zitten in een lockdown? (ook in Belgie)
Nouja, het scheelt bijvoorbeeld dat ze er redelijk vroeg bij waren. Buurlanden met nog minder internationaal verkeer zoals bijvoorbeeld Servië of Noord-Macedonië hebben (veel) hogere cijfers.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Veel minder internationale influx dan West-Europa. Ja, in de zomermaanden, maar dat speelt nu (nog) geen rol daar.
Zelfs virussen met DNA én RNAquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo controversieel is dat niet. Een virus is een stukje RNA (of DNA, maar bij corona RNA) in een pakketje membraan + eiwitten. Zonder machinerie uit een gastheer gebeurt er helemaal niets mee. Dat is zo levenloos als maar kan.
Ja, weet de context natuurlijk niet waarin die viroloog het zei. Maar lijkt me nou niet echt ergens op gebasseerd.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Morgen overal volksfeesten en het virus is weer zo fris als een hoentje ja.
'tis net een beetje zoals in Italië. Mensen sterven thuis maar dat kan men nog niet in kaart brengen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Headline op het AD is nu dat een viroloog zegt dat het virus moe word... Maarhet lijkt mij een beetje onrealistisch. Tuurlijk zwakken de hoeveelheid doden af want we zitten in een lockdown? (ook in Belgie)
Vermoedelijk willen aangeven dat de cijfers beginnen te dalen op een wat onhandige manier.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, weet de context natuurlijk niet waarin die viroloog het zei. Maar lijkt me nou niet echt ergens op gebasseerd.
Netjes, toch?quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:23 schreef Hyperdude het volgende:
Vandaag eerste betaling UWV ivm. deeltijd WW personeel binnen.
Aangevraagd 16 maart.
Totaal onvergelijkbaar met een oppervlakte van het land dat drie keer zo groot is en minder dan de helft van het aantal inwoners van Nederland.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jawel, ze doen het beter dan Nederland of België.
Kan ook langzamer idd.quote:
https://thehill.com/busin(...)fter-outbreak-closesquote:Pork processor Smithfield Foods's decision to shut down a major U.S. plant after a coronavirus outbreak among workers is putting a spotlight on the food supply chain during the pandemic.
Consumer and worker safety groups say the Smithfield incident highlights that more must be done to ensure the welfare of those working in the industry as well as those buying food. And there are worries that if more plants close, American consumers could be hit by shortages.
Some industry groups say the Trump administration must provide more protections for essential workers, a category which includes food suppliers.
Het wordt al snel heel filosofisch.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:15 schreef Viltje het volgende:
[..]
Er zijn andere dingen die levenlozer zijn dan een virus zou ik zeggen. Kwik in je thermometer bijvoorbeeld. Als je dat binnenkrijgt word je ook ziek en zonder machinerie gebeurt er ook niets mee. Maar er is wel een essentieel onderdeel tussen dat kwik en een virus, want het virus probeert zichzelf te vermenigvuldigen en kwik niet. Ik dacht dat in dat laatste de controverse in zat?quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo controversieel is dat niet. Een virus is een stukje RNA (of DNA, maar bij corona RNA) in een pakketje membraan + eiwitten. Zonder machinerie uit een gastheer gebeurt er helemaal niets mee. Dat is zo levenloos als maar kan.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:28 schreef Viltje het volgende:
[..]
Er zijn andere dingen die levenlozer zijn dan een virus zou ik zeggen. Kwik in je thermometer bijvoorbeeld. Als je dat binnenkrijgt word je ook ziek en zonder machinerie gebeurt er ook niets mee. Maar er is wel een essentieel onderdeel tussen dat kwik en een virus, want het virus probeert zichzelf te vermenigvuldigen en kwik niet. Ik dacht dat in dat laatste de controverse in zat?
Tsja, maar kristallen vermenigvuldigen en groeien ook. Maar die leven zeer zeker niet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:28 schreef Viltje het volgende:
[..]
Er zijn andere dingen die levenlozer zijn dan een virus zou ik zeggen. Kwik in je thermometer bijvoorbeeld. Als je dat binnenkrijgt word je ook ziek en zonder machinerie gebeurt er ook niets mee. Maar er is wel een essentieel onderdeel tussen dat kwik en een virus, want het virus probeert zichzelf te vermenigvuldigen en kwik niet. Ik dacht dat in dat laatste de controverse in zat?
Astu.quote:Op dinsdag 14 april 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat is je vetpercentage? Dat is een betere indicator. Onder 20 of 15 zelfs is goed.
Volgend jaar dus ook geen ESF.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:31 schreef Ven1972 het volgende:
Slecht nieuws voor mensen die met grote regelmaat concerten en festivals bezoeken. De Amerikaanse bio-ethicus en hoogleraar gezondheidsmanagement Zeke Emanuel vreest dat er tot de herfst van 2021 mogelijk geen grote muziekevenementen kunnen plaatsvinden. De gezaghebbende professor, mede verantwoordelijk voor het opstellen van Obamacare, snapt niet dat er nog altijd evenementen voor het najaar worden aangekondigd. ,,Massabijeenkomsten zullen als laatste terugkeren", voorspelt hij.
Ook Gerald Haug, voorzitter van het Duitse wetenschappelijk instituut Leopoldina, voorspelt dat nog vele maanden en mogelijk zelfs anderhalf jaar er niet voor volle tribunes kan worden gevoetbald. Haug stelt dat de coronapandemie pas echt voorbij is als er een vaccin is gevonden. Tot die tijd noemt hij het "zeker slim" om niet naar een voetbalstadion te gaan.
Vorige week zei de Nederlandse viroloog Ab Osterhaus al niet uit te sluiten dat er het hele kalenderjaar geen toeschouwers meer op de tribunes zitten. ,,Supporters zitten niet braaf stil. En we weten inmiddels dat het virus zich sneller verspreidt als mensen gillen, schreeuwen of zingen", aldus Osterhaus.
Bron: AD.nl.
Dus 2020 wordt een jaar zonder festivals.
Olympische spelen. EK.quote:
En het vergelijkbare Ierland, zou het je lukken om dan iets goeds uit je strot te krijgen ja?quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Totaal onvergelijkbaar met een oppervlakte van het land dat drie keer zo groot is en minder dan de helft van het aantal inwoners van Nederland.
Tsja, dit is toch echt glazenbolwerk.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:31 schreef Ven1972 het volgende:
Slecht nieuws voor mensen die met grote regelmaat concerten en festivals bezoeken. De Amerikaanse bio-ethicus en hoogleraar gezondheidsmanagement Zeke Emanuel vreest dat er tot de herfst van 2021 mogelijk geen grote muziekevenementen kunnen plaatsvinden. De gezaghebbende professor, mede verantwoordelijk voor het opstellen van Obamacare, snapt niet dat er nog altijd evenementen voor het najaar worden aangekondigd. ,,Massabijeenkomsten zullen als laatste terugkeren", voorspelt hij.
Ook Gerald Haug, voorzitter van het Duitse wetenschappelijk instituut Leopoldina, voorspelt dat nog vele maanden en mogelijk zelfs anderhalf jaar er niet voor volle tribunes kan worden gevoetbald. Haug stelt dat de coronapandemie pas echt voorbij is als er een vaccin is gevonden. Tot die tijd noemt hij het "zeker slim" om niet naar een voetbalstadion te gaan.
Vorige week zei de Nederlandse viroloog Ab Osterhaus al niet uit te sluiten dat er het hele kalenderjaar geen toeschouwers meer op de tribunes zitten. ,,Supporters zitten niet braaf stil. En we weten inmiddels dat het virus zich sneller verspreidt als mensen gillen, schreeuwen of zingen", aldus Osterhaus.
Dat dat het laatste is wat weer open gegooid gaat worden was me al wel duidelijk jaquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:31 schreef Ven1972 het volgende:
Dat zijn qua besmettingen goede cijfers.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:12 schreef crystal_meth het volgende:
Belgische cijfers:
+ 530 besmettingen
+ 262 doden
[..]
Het ESF-forum hier wordt al helemaal gek.quote:
Prions zijn proteinen met identieke chemische formule die anders gevouwen zijn. Is het eiwit de ziekteverwekker, of de manier van vouwen?quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, maar kristallen vermenigvuldigen en groeien ook. Maar die leven zeer zeker niet.
Maar ik geef toe dat er geen strakke grens te trekken is. Want een eencellige werkt ook puur door chemische reacties.
Voor zover we weten kunnen we in ieder geval vaststellen dat virussen geen denkvermogen hebben. Het 'gebeurd' gewoon.
In feite volgen die min of meer dezelfde lijn als het aantal besmettingen, zij het iets meer fluctuerend en ongeveer een anderhalve week vertraagdquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat zijn qua besmettingen goede cijfers.![]()
Aantal doden zal nog wel even doorlopen in NL en BE vanwege aantal IC's opnames?
Dat laat zich raden hoeveel er in Nederland in verpleeghuizen sterven aan corona..quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
twitter:MarshallCohen twitterde op maandag 13-04-2020 om 19:36:58THREAD: This is the true human cost of #COVID that you don't see on TV very often. CNN obtained photos from ER staff at a Detroit hospital, showing bodies pilled up in vacant spaces because the morgue was full. Nearly 1,500 people have died in Michigan, and 23,000 nationwide. https://t.co/zqzkv1sZAB reageer retweet
Beetje betrouwbare bron? Niet de eerste keer dat er werd gespeeld met beelden en locatiesquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:39 schreef Slayage het volgende:
Deze foto's.![]()
Tweet reekstwitter:MarshallCohen twitterde op maandag 13-04-2020 om 19:36:58THREAD: This is the true human cost of #COVID that you don't see on TV very often. CNN obtained photos from ER staff at a Detroit hospital, showing bodies pilled up in vacant spaces because the morgue was full. Nearly 1,500 people have died in Michigan, and 23,000 nationwide. https://t.co/zqzkv1sZAB reageer retweet
quote:Op dinsdag 14 april 2020 10:42 schreef Elan het volgende:
Als in Zuid Korea mensen voor een tweede keer positief getest worden mag het sprookje aangaande groepsimmuniteit van Rutte ook wel de kliko in.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat er onnodig levens in de waagschaal zijn gebracht.
http://www.telegraaf.nl/n(...)sitief-in-zuid-korea
Ik zou CNN niet echt betrouwbaar meer noemen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Beetje betrouwbare bron? Niet de eerste keer dat er werd gespeeld met beelden en locaties
Dit is alweer een stuk meer geruststellend.quote:Op dinsdag 14 april 2020 10:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ook 'als' ze daadwerkelijk herbesmet zijn, haalt dat niet het hele idee achter groepsimmuniteit onderuit.
Misschien is het maar 5% wat herbestmet kan raken, en is de rest volledig immuun. Of krijgt met het een tweede keer veel milder, omdat het al wel een betere afweer heeft.
De beelden zijn schokkend, maar het is niet verstand. Ik bedoel we hebben bv ook die beelden uit Italië gezien van al die kisten in die kerk al die lijken bij mensen thuis/op straat in Ecuador.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Beetje betrouwbare bron? Niet de eerste keer dat er werd gespeeld met beelden en locaties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |