abonnement Unibet Coolblue
pi_192520469
De Jonge overweegt verplichten van APP.

https://www.businessinsid(...)-nieuwe-maatregelen/

Ziek ziek ziek. Ze flirten met de gedachte van een big brother app!

Wat is het gevolg? Zonder de geinstalleerde app mag je het huis niet verlaten?

De Jonge benadrukte dat dit alleen kan “als we heel zorgvuldig omgaan met de privacy”.

"Hij vindt het nog te vroeg om te zeggen dat de apps verplicht worden."
WAT?! Het hoort nieteens in z'n hoofd op te komen om zoiets te verplichten.

Let op mensen, dit zijn precies het soort uitspraken om even aan te voelen hoe de reactie van het land is. Gewoon even peilen of ze het al kunnen flikken. Als het hele land zich boos uitspreekt dan krabbelen ze terug.
Maar het is dus duidelijk welke kant ze op willen!

Let ook op de woorden die ze gebruiken om het aan te kondigen:
"Kabinet wil app om contacten van coronapatiënten op te sporen, maar verder komen er geen nieuwe maatregelen"
Heel sneaky geven ze mensen hiermee het idee dat we blij mogen zijn dat het 'alleen maar' een app is en verder niet!
Terwijl dit echt schandalig te ver gaat.

Ze misbruiken corona om allerlei dingen door te drukken of om het volk er al aan te laten wennen.

Op nu.nl probeerde ik dit in een reactie te zetten. Die reactie hebben ze niet geplaatst!
Dit doen ze daar bij heel veel reacties die te kritisch zijn. Ondertussen geloven de meeste mensen dat Nu.nl het doorsnee gevoel van het volk weergeeft. Heel sneaky laten ze daar ook weleens wat kritiek door, maar de echt scherpe kritiek niet.
pi_192520494
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:53 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Doe maar rustig. Je krijgt toch pas achteraf een melding dat je in de buurt bent geweest van een besmet persoon. Als je het realtime zou kunnen zien, zou je inderdaad een heksenjacht teweeg brengen. Ipv zoek de beertjes wordt het dan zoek de corona-pokemon :')
Ik ben volkomen rustig, dankje voor je bezorgdheid. Nu even over realtime en over achteraf. Hoe de app gaat werken is nu nog speculeren, maar als we er vanuit gaan dat de app achteraf werkt, hoe lang achteraf. een kwartier, een uur, twee uren of een dag. Hoe dan ook, de app gaat op een gegeven moment alarmeren, als je in de buurt bent geweest bij een corona patiënt. De vraag is weet jij hoe lang dat is geleden. Als je in een trein zit dat al snel een uur kan duren, zit die persoon dan in de trein of niet. onzekerheid en onwetendheid kan het gedrag van een mens soms zeer veranderen. Ik merk dit nu al met de 1.5 meter maatregel, mensen veranderen echt. waar voor corona mensen je vriendelijk begroeten en onbezorgd leefden, kijken ze je nu smerig aan. Alsof je verdacht bent van het dragen van corona.

Maar ik zit ook te denken hoe bepaalde organisaties gaan eisen van jou dat jij de app draagt. Mag ik dan nog wel de supermarkt in zonder de app, is het terras nog open voor mij zonder app, laat de kapper mij toe zonder app, mogen mijn kinderen naar school zonder app. met andere woorden werkt deze app geen discriminatie in de hand. En geeft dit een vorm van schijnzekerheid, we dragen de app, dus alles is veilig.

Nederland zit vol met mensen die last hebben van smetvrees, zeker nu. Mensen zijn ook al heel erg argwanend, hoe zal deze app de argwaan gaan verslechteren. En je krijgt natuurlijk straks de strijd tussen wel de app dragen en niet de app dragen. Creëer je hier niet ruzie tussen twee groepen. Ik zie eerder dat deze app meer kwaad doet dan goed. misschien prima om corona mee te bestrijden, maar wat zullen de gevolgen zijn. Privacy is er een, maar veel te veel gevolgen zijn door Den haag nog niet besproken. Misschien dat een psycholoog hier eens wat dieper naar moet kijken. Wat doet dit met een mens.
pi_192520501
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:53 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Doe maar rustig. Je krijgt toch pas achteraf een melding dat je in de buurt bent geweest van een besmet persoon. Als je het realtime zou kunnen zien, zou je inderdaad een heksenjacht teweeg brengen. Ipv zoek de beertjes wordt het dan zoek de corona-pokemon :')
Het gaat er wel om waar de data opgeslagen wordt en dat de broncode open-source is.

Dat neemt al een heleboel achterdocht weg..
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 8 april 2020 @ 20:33:37 #4
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192520505
Ik doe niet mee
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192520509
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:33 schreef puzziepie het volgende:
Ik doe niet mee
pi_192520532
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:33 schreef puzziepie het volgende:
Ik doe niet mee
Tot je ouderen/kwetsbaren in je omgeving hebt die je ook wilt beschermen..
pi_192520533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:27 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In Nederland? Bron?
Nee wereldwijd natuurlijk.
pi_192520550
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tot je ouderen/kwetsbaren in je omgeving hebt die je ook wilt beschermen..
Die doen ook niet mee want die snappen al die technolgie niet.
pi_192520569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee wereldwijd natuurlijk.
Dus omdat er landen zijn met een dictator aan de macht en de bevolking geen eten heeft moeten wij maar onze burgers massaal laten sterven aan een virus? :')
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 8 april 2020 @ 20:37:31 #10
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192520579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tot je ouderen/kwetsbaren in je omgeving hebt die je ook wilt beschermen..
Dat doe ik al ...
Daar heb ik geen app voor nodig
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192520587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tot je ouderen/kwetsbaren in je omgeving hebt die je ook wilt beschermen..
Deze groep die je wilt beschermen kunnen niet eens meedoen want veel van hun hebben niet eens een smartphone, en bovendien kunnen ze niet met een smartphone omgaan.
pi_192520624
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus omdat er landen zijn met een dictator aan de macht en de bevolking geen eten heeft moeten wij maar onze burgers massaal laten sterven aan een virus? :')
Waar zeg ik dat? Maar degene waarop ik reageerde doet alsof ze de wereld aan het verbeteren is. Een beetje perspectief kan geen kwaad.
pi_192520633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Deze groep die je wilt beschermen kunnen niet eens meedoen want veel van hun hebben niet eens een smartphone, en bovendien kunnen ze niet met een smartphone omgaan.
Voor hen wordt dat ook contactonderzoek gedaan.

Maar dat kan alleen als bij jongeren dat via de App kan.
pi_192520652
Zie t al voor me al die hipsters met een app, net als ze nu in hun sport outfit met mondkap en handschoenen door de supermarkt walsen. Status groen, heb je ook 3 groene hartjes? Schijnt als je geen Corona tegen komt er een hartje bij krijgt, leuk he die app.

Alle risico groepen rustig biertje tanken voor de super.

en Oma heb je al de app? Wat of ik Ab ken? Ja die is vorig jaar overleden aan kanker, aardige man een tikkeltje schijnheilig. CDA stemmer, je kent die lui wel.
pi_192520697
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Zie t al voor me al die hipsters met een app, net als ze nu in hun sport outfit met mondkap en handschoenen door de supermarkt walsen.

Alle risico groepen rustig biertje tanken voor de super.

en Oma heb je al de app? Wat of ik Ab ken? Ja die is vorig jaar overleden aan kanker, aardige man een tikkeltje schijnheilig. CDA stemmer, je kent die lui wel.
Is Ab overleden? :'(
  Forum Admin woensdag 8 april 2020 @ 20:44:44 #16
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192520705
Ik zit nog liever in een busvol hoestende boomers.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 20:47:22 #17
249559 crew  Lavenderr
pi_192520740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:37 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Dat doe ik al ...
Daar heb ik geen app voor nodig
Dit.
  woensdag 8 april 2020 @ 20:47:37 #18
3542 Gia
User under construction
pi_192520744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tot je ouderen/kwetsbaren in je omgeving hebt die je ook wilt beschermen..
Die zelf niet eens een mobieltje hebben, dus ook geen App.
pi_192520755
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:44 schreef Pharkus het volgende:
Ik zit nog liever in een busvol hoestende boomers.
Terwijl ik net OK boomer zat te luisteren. Toevallig, of toch niet?! 🤔
pi_192520762
Alhoewel ik om meerdere redenen tegen de app ben. Denk ik dat het zonder verplichting onvoldoende effect zal hebben.

Je ziet nu al dat er een paar hufters zijn die zich nergens van aantrekken. Die samen zitten te hangen op het pleintje en handen schudden. En geen 1,5m aanhouden in de supermarkt, als ze een blikje energiedrank gaan halen.

Die gaan ook geen app gebruiken, maar verspreiden wel corona.
.
pi_192520802
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:33 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben volkomen rustig, dankje voor je bezorgdheid. Nu even over realtime en over achteraf. Hoe de app gaat werken is nu nog speculeren, maar als we er vanuit gaan dat de app achteraf werkt, hoe lang achteraf. een kwartier, een uur, twee uren of een dag. Hoe dan ook, de app gaat op een gegeven moment alarmeren, als je in de buurt bent geweest bij een corona patiënt. De vraag is weet jij hoe lang dat is geleden.
Je weet het wanneer die persoon een positieve test heeft gehad. Dat is dus dagen nadat jij in z'n buurt was, want hij moet eerst symptomen krijgen, naar de dokter gaan en een test laten afnemen en wachten op het resultaat.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192520836
Ik zie wel brood in een nep app.
pi_192521057
Privacy First lukt het in ieder geval om het duidelijk af te keuren als verplichting en door te dringen tot het nieuws.

Heb even een donatie aan hun gedaan. Ken de club verder niet maar blijkbaar hebben ze een stem en in deze zaak iig het goede standpunt.
pi_192521200
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:48 schreef Fer het volgende:
Alhoewel ik om meerdere redenen tegen de app ben. Denk ik dat het zonder verplichting onvoldoende effect zal hebben.

Je ziet nu al dat er een paar hufters zijn die zich nergens van aantrekken. Die samen zitten te hangen op het pleintje en handen schudden. En geen 1,5m aanhouden in de supermarkt, als ze een blikje energiedrank gaan halen.

Die gaan ook geen app gebruiken, maar verspreiden wel corona.
Mooi dan hoeven we er niet eens over na te denken. Echt bizar hoe ik in een maand tijd van een angstzaaier naar een ketter ben gegaan.

Ik vond het echt bizar dat we de vluchten vanuit China door lieten gaan zonder zelfs maar de minste controle. Of dat zelfs handen geven ontraden al te gek was, terwijl het virus al lang in Europa was. Maar nu zijn we omgeslagen naar het andere uiterste.

Mensen verklikken, omdat ze nog afspreken met vrienden. Volgapps verplichten. Achter de voordeur willen ingrijpen bij mensen, want niet de trein is gevaarlijk, maar je eigen gezin. Het hele land ligt plat terwijl de risicogroepen letterlijk alle doden op zich nemen. Ouderen, ernstig/chronisch zieken en vetzakken. Die mogen nog gewoon naar buiten en daar organiseren we ook vooral geen boodschappen voor ofzo, maar scholieren en jonge leraren moeten allemaal thuisblijven. Ondertussen stort de economie in en dat gaat de komende jaren voor duizenden doden zorgen onder mensen onder de 70.
  woensdag 8 april 2020 @ 21:16:19 #25
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192521245
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

En als je je broer/zus/vader/moeder/opa door kanker verliest?
Kans is 1 op 3.
Telt zeker niet?
Wat heeft kanker met een app te maken?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 8 april 2020 @ 21:16:58 #26
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192521257
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:52 schreef PP_Sound het volgende:
Ik zie wel brood in een nep app.
|:)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 8 april 2020 @ 21:19:39 #27
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192521303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mooi dan hoeven we er niet eens over na te denken. Echt bizar hoe ik in een maand tijd van een angstzaaier naar een ketter ben gegaan.

Ik vond het echt bizar dat we de vluchten vanuit China door lieten gaan zonder zelfs maar de minste controle. Of dat zelfs handen geven ontraden al te gek was, terwijl het virus al lang in Europa was. Maar nu zijn we omgeslagen naar het andere uiterste.

Mensen verklikken, omdat ze nog afspreken met vrienden. Volgapps verplichten. Achter de voordeur willen ingrijpen bij mensen, want niet de trein is gevaarlijk, maar je eigen gezin. Het hele land ligt plat terwijl de risicogroepen letterlijk alle doden op zich nemen. Ouderen, ernstig/chronisch zieken en vetzakken. Die mogen nog gewoon naar buiten en daar organiseren we ook vooral geen boodschappen voor ofzo, maar scholieren en jonge leraren moeten allemaal thuisblijven. Ondertussen stort de economie in en dat gaat de komende jaren voor duizenden doden zorgen onder mensen onder de 70.
Ouderen, ernstig chronisch zieken en vetzakken mogen nog gewoon naar buiten...waar heb jij het over?
  woensdag 8 april 2020 @ 21:22:28 #28
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192521360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Maar degene waarop ik reageerde doet alsof ze de wereld aan het verbeteren is. Een beetje perspectief kan geen kwaad.
Als je voor de app bent ben je een wereldverbeteraar,?

_O-
  woensdag 8 april 2020 @ 21:25:39 #29
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192521415
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat staat er ook bij heh. Ik snap hoe dit werk hoor. Was ter illustratie dat dat nooit heeft gezorgd voor vergaande maatregelen.
[..]

De dooddoener waarvan je wist dat deze ging komen. Voegt niks toe. Je reageert niet rationeel.
Over dooddoeners gesproken :)
pi_192521481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:16 schreef Markesh het volgende:

[..]

Wat heeft kanker met een app te maken?
Was oftopic, mensen bagatiseren andere ziektes nu, omdat het niet corona is. Ooh besmettelijk is erger, woohoo dat is niet besmettelijk. Wacht maar tot je familie t heeft, al die onzin.

Kanker app, die heb je ook trouwens
pi_192521828
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik ben volkomen rustig, dankje voor je bezorgdheid. Nu even over realtime en over achteraf. Hoe de app gaat werken is nu nog speculeren, maar als we er vanuit gaan dat de app achteraf werkt, hoe lang achteraf. een kwartier, een uur, twee uren of een dag. Hoe dan ook, de app gaat op een gegeven moment alarmeren, als je in de buurt bent geweest bij een corona patiënt. De vraag is weet jij hoe lang dat is geleden. Als je in een trein zit dat al snel een uur kan duren, zit die persoon dan in de trein of niet. onzekerheid en onwetendheid kan het gedrag van een mens soms zeer veranderen. Ik merk dit nu al met de 1.5 meter maatregel, mensen veranderen echt. waar voor corona mensen je vriendelijk begroeten en onbezorgd leefden, kijken ze je nu smerig aan. Alsof je verdacht bent van het dragen van corona.

Maar ik zit ook te denken hoe bepaalde organisaties gaan eisen van jou dat jij de app draagt. Mag ik dan nog wel de supermarkt in zonder de app, is het terras nog open voor mij zonder app, laat de kapper mij toe zonder app, mogen mijn kinderen naar school zonder app. met andere woorden werkt deze app geen discriminatie in de hand. En geeft dit een vorm van schijnzekerheid, we dragen de app, dus alles is veilig.

Nederland zit vol met mensen die last hebben van smetvrees, zeker nu. Mensen zijn ook al heel erg argwanend, hoe zal deze app de argwaan gaan verslechteren. En je krijgt natuurlijk straks de strijd tussen wel de app dragen en niet de app dragen. Creëer je hier niet ruzie tussen twee groepen. Ik zie eerder dat deze app meer kwaad doet dan goed. misschien prima om corona mee te bestrijden, maar wat zullen de gevolgen zijn. Privacy is er een, maar veel te veel gevolgen zijn door Den haag nog niet besproken. Misschien dat een psycholoog hier eens wat dieper naar moet kijken. Wat doet dit met een mens.
Maar ik ga er vanuit dat als jij stempeltje besmet met Corona krijgt, dat je dan thuis moet blijven net zolang tot dat je weer van het stempeltje af bent. Dus zijn er alleen maar "gezonde" mensen op straat, in de winkel, etc. Dus word je nergens geweigerd, want als je corona hebt ben je thuis.
pi_192521894
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Deze groep die je wilt beschermen kunnen niet eens meedoen want veel van hun hebben niet eens een smartphone, en bovendien kunnen ze niet met een smartphone omgaan.
Die kwetsbaren en ouderen blijven gewoon thuis en als de rest netjes de app installeert en zich houdt aan de voorschriften zou het kunnen werken. maar als die stoere "ik-doe-niet-mee-egoïsten" zorgen ervoor dat het waarschijnlijk niet sluitend gaat werken.
pi_192522013
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:45 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Die kwetsbaren en ouderen blijven gewoon thuis en als de rest netjes de app installeert en zich houdt aan de voorschriften zou het kunnen werken. maar als die stoere "ik-doe-niet-mee-egoïsten" zorgen ervoor dat het waarschijnlijk niet sluitend gaat werken.
Gewoon zeggen dat je zorgtoeslag kort, dan gaan ze wel overstag met hun NEXIT shirtje. :')
pi_192522163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat je zorgtoeslag kort, dan gaan ze wel overstag met hun NEXIT shirtje. :')

:D
pi_192522187
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:56 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

:D
pi_192522253
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:58 schreef Smack10 het volgende:

[ afbeelding ]
Speciaal voor een mooi obesitas-figuur :Y)
pi_192522340
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:00 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Speciaal voor een mooi obesitas-figuur :Y)
Mooie snit, zit lekker, dit dat. :7
  woensdag 8 april 2020 @ 22:24:15 #39
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192522813
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:45 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Die kwetsbaren en ouderen blijven gewoon thuis en als de rest netjes de app installeert en zich houdt aan de voorschriften zou het kunnen werken. maar als die stoere "ik-doe-niet-mee-egoïsten" zorgen ervoor dat het waarschijnlijk niet sluitend gaat werken.
Dat dus

_O_
pi_192522881
Ik-doe-mee-egoisten _O_

Opkomen voor de vrijheden van je medemens :(
pi_192523375
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik-doe-mee-egoisten _O_

Opkomen voor de vrijheden van je medemens :(
Je hebt niet zoveel meer aan je vrijheid als je dood bent hè? Beter kom je op voor het leven en de niet-long-schade van je medemens.
pi_192523395
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:49 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Je hebt niet zoveel meer aan je vrijheid als je dood bent hè? Beter kom je op voor het leven en de niet-long-schade van je medemens.
Je hebt niet zo veel aan leven als je alles verbied he?
pi_192523494
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:50 schreef Jed1Gam het volgende:

Je hebt niet zo veel aan leven als je alles verbied he?
Daarom die app gewoon installeren, dan krijgen we weer wat vrijheid terug. Snappie?
pi_192523523
Psst, ik heb app te koop, net echt.
pi_192523535
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:55 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Daarom die app gewoon installeren, dan krijgen we weer wat vrijheid terug. Snappie?
Heb je geen app voor nodig, maar zie al dat de leugen er met zoete koek in gaat.
pi_192523546
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:57 schreef PP_Sound het volgende:
Psst, ik heb app te koop, net echt.
PSst, krijg je gratis NEXIT shirtje bij van Jensen.
pi_192523551
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Heb je geen app voor nodig, maar zie al dat de leugen met zoete koek in gaat.
Hey Jensen, ben jij het?
pi_192523570
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:55 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Daarom die app gewoon installeren, dan krijgen we weer wat vrijheid terug. Snappie?
Hoe dom kun je zijn.
pi_192523596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:58 schreef Smack10 het volgende:

[..]

PSst, krijg je gratis NEXIT shirtje bij van Jensen.
Psst, ik ga dikke knaken maken.
pi_192523614
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:00 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Hoe dom kun je zijn.
Blijf maar lekker op de zolderkamer bij je ouders ja. :W
pi_192523617
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:58 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Hey Jensen, ben jij het?
Nee, kijk geen Jensen.
pi_192523623
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:00 schreef PP_Sound het volgende:

Hoe dom kun je zijn.
Doorzichtige manier om aan te geven dat je vast gelopen bent in argumenten. Geeft niet hoor, log maar gewoon uit en pak een goede nachtrust :*
pi_192523627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nee, kijk geen Jensen.
Nee, je bent Jensen. :W
pi_192523631
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Blijf maar lekker op de zolderkamer bij je ouders ja. :W
Die zijn al paar jaar dood.
pi_192523645
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:02 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Doorzichtige manier om aan te geven dat je vast gelopen bent in argumenten. Geeft niet hoor, log maar gewoon uit en pak een goede nachtrust :*
Ah, nog een wijsneus.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 23:04:20 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_192523649
Zo langzamerhand weet ik het niet meer. Al die info die er dag in dag uit over je heen gestort krijgt zorgt ervoor dat je er nu helemaal niets meer van begrijpt. En die app vind ik ook nogal wat.
pi_192523654
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:03 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Die zijn al paar jaar dood.
Dat verklaart je egoïsme.
pi_192523665
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, je bent Jensen. :W
Ben geen risicogroep :P
pi_192523668
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:04 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Dat verklaart je egoïsme.
We leven ook in een geweldig solidair land
pi_192523707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:04 schreef Lavenderr het volgende:
Zo langzamerhand weet ik het niet meer. Al die info die er dag in dag uit over je heen gestort krijgt zorgt ervoor dat je er nu helemaal niets meer van begrijpt. En die app vind ik ook nogal wat.
Contant geld ook gelijk maar afschaffen, de natte droom voor een overheid is dat.
pi_192523722
En van banken
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 23:09:47 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_192523739
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:08 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Contant geld ook gelijk maar afschaffen, de natte droom voor een overheid is dat.
Je kunt nu al nergens meer contant betalen, dus die hindernis is al gelopen.
pi_192523757
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:08 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Contant geld ook gelijk maar afschaffen, de natte droom voor een overheid is dat.
Volgens mij sla je een beetje door.

Teveel Jensen gekeken? :')
pi_192523760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt nu al nergens meer contant betalen, dus die hindernis is al gelopen.
Uhh, ik betaal nog steeds contant overal waar ik mijn inkopen doe.
pi_192523768
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:08 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Contant geld ook gelijk maar afschaffen, de natte droom voor een overheid is dat.
Wat is in jouw optiek dan de meerwaarde van contant geld?
pi_192523771
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:10 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Volgens mij sla je een beetje door.

Teveel Jensen gekeken? :')
Gezond wantrouwen
pi_192523778
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:11 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Wat is in jouw optiek dan de meerwaarde van contant geld?
Werkt altijd.
pi_192523781
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:11 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Gezond wantrouwen
Oh nee, je bent echt een Jensen follower.

Discussie gesloten. _O-
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 23:12:31 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_192523783
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:11 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Uhh, ik betaal nog steeds contant overal waar ik mijn inkopen doe.
Oh, waar ik mijn boodschappen doe accepteren ze dat niet meer.
pi_192523811
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:12 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Oh nee, je bent echt een Jensen follower.

Discussie gesloten. _O-
Ah, jij bepaalt dat.
pi_192523812
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:12 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Oh nee, je bent echt een Jensen follower.

Discussie gesloten. _O-
Simpel figuur.
pi_192523823
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:12 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Werkt altijd.
Ja, dat is zo inderdaad, maar dat is niet jouw reden om daarom zoveel mogelijk met contant geld te betalen? Kom je op een criminele manier aan je centen soms?
pi_192523830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, waar ik mijn boodschappen doe accepteren ze dat niet meer.
Dat is hun keuze, kost wel omzet.
pi_192523848
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:14 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Simpel figuur.


:W
pi_192523855
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:14 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Ja, dat is zo inderdaad, maar dat is niet jouw reden om daarom zoveel mogelijk met contant geld te betalen? Kom je op een criminele manier aan je centen soms?
Ik pin 1x per maand een bedrag en daar doe ik de boodschappen van.
  woensdag 8 april 2020 @ 23:25:17 #76
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192523966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, waar ik mijn boodschappen doe accepteren ze dat niet meer.
Ze hebben liever niet dat je contact betaald maar het kan gewoon nog steeds
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 23:26:18 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_192523979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:25 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ze hebben liever niet dat je contact betaald maar het kan gewoon nog steeds
Niet waar ik mijn boodschappen doe, en ik doe het uit mezelf momenteel ook niet.
pi_192523996
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet waar ik mijn boodschappen doe, en ik doe het uit mezelf momenteel ook niet.
Houd mijn geld in quarantaine 48u steeds.
pi_192524150
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:28 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Houd mijn geld in quarantaine 48u steeds.
Even invriezen of in UV licht.
pi_192524157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Even invriezen of in UV licht.
Even in de magnetron.
pi_192524199
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:45 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Even in de magnetron.
Gewoon stacken G, 3 jaar.

Ibahesh voorkomen jtw.
pi_192524284
Zonder app geen versoepeling van regels. Tja. Kies maar.

Ik vind het wel fijn om een waarschuwing te ontvangen als ik in contact ben geweest met een corona-patiënt. Dan kan ik weer maatregelen nemen om anderen wat meer te beschermen. Bijvoorbeeld gewoon 2 weken thuisblijven.

De overheid kan trouwens gewoon al gruwelijk veel over ons te weten komen als ze dat willen hoor. Dus de vrijheid is een illusie.

Als we dit niet doen, dan blijft deze status quo waarschijnlijk. Dan is onze vrijheid belangrijker dan de wens om hier uit te komen. Dan gaan we lekker vrij naar de klote. Met facebook, twitter, google maps op onze telefoon. Waar we ook allemaal zonder de gebruikersvoorwaarden gelezen te hebben doorgescrolled hebben naar "ik ga akkoord"


Dan verdienen we het dus ook gewoon.
  donderdag 9 april 2020 @ 01:59:24 #83
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192525077
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:57 schreef Toefjes het volgende:
Zonder app geen versoepeling van regels. Tja. Kies maar.

Ik vind het wel fijn om een waarschuwing te ontvangen als ik in contact ben geweest met een corona-patiënt. Dan kan ik weer maatregelen nemen om anderen wat meer te beschermen. Bijvoorbeeld gewoon 2 weken thuisblijven.

De overheid kan trouwens gewoon al gruwelijk veel over ons te weten komen als ze dat willen hoor. Dus de vrijheid is een illusie.

Als we dit niet doen, dan blijft deze status quo waarschijnlijk. Dan is onze vrijheid belangrijker dan de wens om hier uit te komen. Dan gaan we lekker vrij naar de klote. Met facebook, twitter, google maps op onze telefoon. Waar we ook allemaal zonder de gebruikersvoorwaarden gelezen te hebben doorgescrolled hebben naar "ik ga akkoord"


Dan verdienen we het dus ook gewoon.
Volledig met je eens.
  donderdag 9 april 2020 @ 02:52:45 #84
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192525282
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:55 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Daarom die app gewoon installeren, dan krijgen we weer wat vrijheid terug. Snappie?
Ik bezit dus geen smartphone, ik heb hier ook niet ergens even 800 euro liggen om zo'n ding aan te schaffen. Dan zal toch iemand mij moeten uitleggen hoe zo'n ding werkt. Ik heb geen mobiel abonnement, alleen prepaid-kaartje zonder data volgens mij, staat nu 7,12 euro beltegoed op.

Hoe ga ik dit op korte termijn regelen allemaal, temeer daar echt niemand in mijn omgeving mij kan of wil uitleggen hoe zo'n ding werkt?

En waar haal ik even 800 euro vandaan?

Heel veel familie en vrienden van me - nee, zijn niet allemaal 80 plus - hebben geen smartphone, sommigen niet eens internet. En daar zit van alles tussen, docenten, maatschappelijk werkers, dominees, werklozen, mensen in de thuiszorg, ouderen, kinderen etc.

Bij de verplichting van zo'n ap vallen dus veel mensen buiten de boot.

Nog even afgezien van allerlei principiele en privacy-bezwaren van 24 uur/dag 7 dagen per week zo'n rottelefoon bij je dragen.

Ja, hipsters hebben een smartphone. Maar God-zij-dank bestaat niet heel Nederland uit duffe hipsters.
  donderdag 9 april 2020 @ 02:56:12 #85
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192525288
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:17 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Ik pin 1x per maand een bedrag en daar doe ik de boodschappen van.
Respect. Zouden meer mensen moeten doen. _O_
  donderdag 9 april 2020 @ 06:44:20 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192526292
1) hoe zit het met vreemdgaan?
2) een mondmasker werkt ook, waarom krijg ik die niet van de overheid?, net zoals in andere landen.
3) zo'n app ontwikkelen kost veel geld en de overheid heeft geen goed trackrecord met veiligheid, zoals bij de belastingdienst.
pi_192526602
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 02:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik bezit dus geen smartphone, ik heb hier ook niet ergens even 800 euro liggen om zo'n ding aan te schaffen. Dan zal toch iemand mij moeten uitleggen hoe zo'n ding werkt. Ik heb geen mobiel abonnement, alleen prepaid-kaartje zonder data volgens mij, staat nu 7,12 euro beltegoed op.

Hoe ga ik dit op korte termijn regelen allemaal, temeer daar echt niemand in mijn omgeving mij kan of wil uitleggen hoe zo'n ding werkt?

En waar haal ik even 800 euro vandaan?

Heel veel familie en vrienden van me - nee, zijn niet allemaal 80 plus - hebben geen smartphone, sommigen niet eens internet. En daar zit van alles tussen, docenten, maatschappelijk werkers, dominees, werklozen, mensen in de thuiszorg, ouderen, kinderen etc.

Bij de verplichting van zo'n ap vallen dus veel mensen buiten de boot.

Nog even afgezien van allerlei principiele en privacy-bezwaren van 24 uur/dag 7 dagen per week zo'n rottelefoon bij je dragen.

Ja, hipsters hebben een smartphone. Maar God-zij-dank bestaat niet heel Nederland uit duffe hipsters.
De goedkoopste met Android zijn 80¤ en dat werkt ook wel met je internet thuis en buiten met Bluetooth.

Maar het blijft jammer als dan iemand voorbij komt met 2 iPhones zonder app en per ongeluk Corona in je nek hoest.
.
pi_192526897
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:35 schreef Fer het volgende:
Maar het blijft jammer als dan iemand voorbij komt met 2 iPhones zonder app en per ongeluk Corona in je nek hoest.
Want die app voorkomt dat? Zorgt alleen dat wanneer iemand zich met die app laat testen dat jij het dan ook weet mits dit natuurlijk wordt gezien als contact. Iemand door voorbij loopt en hoest zal niet tot contactmoment worden gezien. Te kort.

Tot nu toe loopt het RIVM behoorlijk achter de feiten aan met testen maar ook met kennis over symptomen en besmetting. En met het feit dat iemand al besmettelijk is voordat er symptomen optreden. De symptomen die ik heb gehad werden door RIVM niet serieus genomen ondanks Brits onderzoek. Ik kon beter thuis blijven maar het hoefde niet en mijn vriendin die met kwetsbare mensen werkt mocht lekker blijven werken. Nu drie weken later: o, ja dat waren toch corona symptomen.

[ Bericht 20% gewijzigd door alpeko op 09-04-2020 08:46:34 ]
  Forum Admin donderdag 9 april 2020 @ 08:43:42 #89
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192527350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:57 schreef Toefjes het volgende:
Zonder app geen versoepeling van regels. Tja. Kies maar.

Ik vind het wel fijn om een waarschuwing te ontvangen als ik in contact ben geweest met een corona-patiënt. Dan kan ik weer maatregelen nemen om anderen wat meer te beschermen. Bijvoorbeeld gewoon 2 weken thuisblijven.

De overheid kan trouwens gewoon al gruwelijk veel over ons te weten komen als ze dat willen hoor. Dus de vrijheid is een illusie.

Als we dit niet doen, dan blijft deze status quo waarschijnlijk. Dan is onze vrijheid belangrijker dan de wens om hier uit te komen. Dan gaan we lekker vrij naar de klote. Met facebook, twitter, google maps op onze telefoon. Waar we ook allemaal zonder de gebruikersvoorwaarden gelezen te hebben doorgescrolled hebben naar "ik ga akkoord"

Dan verdienen we het dus ook gewoon.
Ik denk dat een app echt geen ene flikker gaat helpen bij het versoepelen van de regels. Het is eerder een gevoel van schijnveiligheid creëren.

Plus dat het waarschijnlijk een verstrikking van de regels gaat opleveren. Men blijft nu bij symptomen binnen, straks moet je twee weken in quarantaine (met gezin) omdat je bij een besmet iemand in de buurt bent geweest. Maak je na die twee weken een bezoekje aan de supermarkt en je komt weer te dicht in de buurt van iemand die later positief blijkt te zijn kan je weer 2 weken in quarantaine. En aangezien het verplicht is moet je dan ook echt binnen blijven, niks een wandelingetje maken, zonder kans te lopen een boete te krijgen.

Verder draagt de app weinig bij aan de echte verdere verspreiding van het virus als de maatregelen versoepeld worden. Het blijft achter de feiten aanhobbelen, leuk voor de statistiekboygirls van het rivm om aan te tonen dat er in cafe x 80% besmet is geraakt en 20% niet op basis van de bluetooth gegevens. Dat die allemaal na week (uitslag van positieve test van pat0 in het cafe) in quarantaine zijn gezet maar dat ze in die week toch weer met een r>1 mensen besmet hebben.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192527516
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:08 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Contant geld ook gelijk maar afschaffen, de natte droom voor een overheid is dat.
Idd contant geld afschaffen, want contant geld is zwart geld en de overheid houdt niet van zwart geld. Dat zelfde hebben we ook meegemaakt met de ID bewijs. Nu vind iedereen een ID super gewoon. Maar onze oudjes, waarvan de meeste allang dood zijn hadden hier een hele andere gedachten bij. de nazi's waren gek op de Ausweiz want dat was een symbool van onderdrukking. Na de oorlog moest je echt niet aankomen met een ID bewijs want je werd daar aan de aller hoogste boom gehangen als je het hierover durfde te hebben als politicus. Nu hebben we al slimme meters, smartphones die ons registreren, camera's op elke hoek van de straat, nog even en we hebben een zwarte doos in elke auto die overigens met het kenteken overal al te registeren is. Je merkt gewoon aan alles dat de overheid er alles aan doet om zoveel mogelijk onze vrijheid te beperken. Corona is gewoon een geweldig excuus waar de overheid maximaal zijn voordeel uit haalt.
pi_192527606
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:43 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik denk dat een app echt geen ene flikker gaat helpen bij het versoepelen van de regels. Het is eerder een gevoel van schijnveiligheid creëren.

Plus dat het waarschijnlijk een verstrikking van de regels gaat opleveren. Men blijft nu bij symptomen binnen, straks moet je twee weken in quarantaine (met gezin) omdat je bij een besmet iemand in de buurt bent geweest. Maak je na die twee weken een bezoekje aan de supermarkt en je komt weer te dicht in de buurt van iemand die later positief blijkt te zijn kan je weer 2 weken in quarantaine. En aangezien het verplicht is moet je dan ook echt binnen blijven, niks een wandelingetje maken, zonder kans te lopen een boete te krijgen.

Verder draagt de app weinig bij aan de echte verdere verspreiding van het virus als de maatregelen versoepeld worden. Het blijft achter de feiten aanhobbelen, leuk voor de statistiekboygirls van het rivm om aan te tonen dat er in cafe x 80% besmet is geraakt en 20% niet op basis van de bluetooth gegevens. Dat die allemaal na week (uitslag van positieve test van pat0 in het cafe) in quarantaine zijn gezet maar dat ze in die week toch weer met een r>1 mensen besmet hebben.
dit dus, die app creëert echt schijnveiligheid en zorgt er voor dat we straks niets meer kunnen doen.

verder raad de overheid nog steeds mondkapjes af, die bewezen hebben dat het risico van verspreiden wordt beperkt, omdat we zogenaamd te dom zijn om te leren hoe we ze op en af moeten zetten. nou, volgens mij kan je dat zelfs een aap nog leren.
pi_192527640
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:35 schreef Fer het volgende:

[..]

De goedkoopste met Android zijn 80¤ en dat werkt ook wel met je internet thuis en buiten met Bluetooth.

Maar het blijft jammer als dan iemand voorbij komt met 2 iPhones zonder app en per ongeluk Corona in je nek hoest.
80 euro is voor veel mensen, heel veel geld, dat ga je niet zo maar uitbesteden aan troep zoals een smartphone, waar je niks mee hebt. Ik vind smartphones ook maar ondingen. Heb thuis een vaste lijn en ik heb een oude mobiel waarop ik ben te bereiken en dat vind ik verder prima. Ik had een smartphone, maar die heb ik zo snel als ik kon weggegeven aan mijn dochter. Ik kan er niet mee overweg, en ik krijg al hoofdpijn van als ik er naar staar. En dan hebben we het nog niet eens over het toetsenbord waar ik nog niet een fatsoenlijk woord erop kan typen. Dus nee niet iedereen heeft 80 euro over om een smartphone te kopen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 9 april 2020 @ 09:05:04 #93
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192527657
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Heb je geen app voor nodig, maar zie al dat de leugen er met zoete koek in gaat.
Dit idd ^O^
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 09:06:17 #94
74056 crew  ToT
pi_192527682
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 06:44 schreef THEFXR het volgende:
1) hoe zit het met vreemdgaan?
2) een mondmasker werkt ook, waarom krijg ik die niet van de overheid?, net zoals in andere landen.
3) zo'n app ontwikkelen kost veel geld en de overheid heeft geen goed trackrecord met veiligheid, zoals bij de belastingdienst.
Ondanks dat een mondmasker internationaal z'n werking enorm bewezen heeft, denkt Nederland nog heel arrogant dat het slechts schijnveiligheid oplevert en we zijn allemaal zo achterlijk als het achtereind van een varken en weten niet hoe je zo'n ding moet gebruiken, blijkbaar. En voorlichting daarover kennen ze blijkbaar niet.
pi_192527787
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Ondanks dat een mondmasker internationaal z'n werking enorm bewezen heeft, denkt Nederland nog heel arrogant dat het slechts schijnveiligheid oplevert en we zijn allemaal zo achterlijk als het achtereind van een varken en weten niet hoe je zo'n ding moet gebruiken, blijkbaar. En voorlichting daarover kennen ze blijkbaar niet.
Ik zal het je sterker vertellen, bij heel veel Nederlanders is het mondkapje nog helemaal niet geaccepteerd. Ze kijken je vreemd aan als je er een draagt. Je kunt ontslagen worden als je een mondkapje draagt tijdens je werk. En men leest dit vaak anders dan in Aziatische landen. als je hier een mondkapje draagt is het niet om anderen te beschermen, zij zien jou als een bedreiging of een gedrocht. Nederland is nog helemaal niet toe aan mondkapjes, dit boezemt eerder angst in bij Nederlanders dan dat het ons zou geruststellen.
pi_192527818
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 02:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik bezit dus geen smartphone, ik heb hier ook niet ergens even 800 euro liggen om zo'n ding aan te schaffen. Dan zal toch iemand mij moeten uitleggen hoe zo'n ding werkt. Ik heb geen mobiel abonnement, alleen prepaid-kaartje zonder data volgens mij, staat nu 7,12 euro beltegoed op.

Hoe ga ik dit op korte termijn regelen allemaal, temeer daar echt niemand in mijn omgeving mij kan of wil uitleggen hoe zo'n ding werkt?

En waar haal ik even 800 euro vandaan?

Heel veel familie en vrienden van me - nee, zijn niet allemaal 80 plus - hebben geen smartphone, sommigen niet eens internet. En daar zit van alles tussen, docenten, maatschappelijk werkers, dominees, werklozen, mensen in de thuiszorg, ouderen, kinderen etc.

Bij de verplichting van zo'n ap vallen dus veel mensen buiten de boot.

Nog even afgezien van allerlei principiele en privacy-bezwaren van 24 uur/dag 7 dagen per week zo'n rottelefoon bij je dragen.

Ja, hipsters hebben een smartphone. Maar God-zij-dank bestaat niet heel Nederland uit duffe hipsters.
Voor 5 tientjes heb je een smartphone.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 09:13:42 #97
74056 crew  ToT
pi_192527840
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:11 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zal het je sterker vertellen, bij heel veel Nederlanders is het mondkapje nog helemaal niet geaccepteerd. Ze kijken je vreemd aan als je er een draagt. Je kunt ontslagen worden als je een mondkapje draagt tijdens je werk. En men leest dit vaak anders dan in Aziatische landen. als je hier een mondkapje draagt is het niet om anderen te beschermen, zij zien jou als een bedreiging of een gedrocht. Nederland is nog helemaal niet toe aan mondkapjes, dit boezemt eerder angst in bij Nederlanders dan dat het ons zou geruststellen.
Ja en laatst was er ook een supermarktmedewerker overleden aan corona. Mocht ook geen mondkapje dragen op het werk, hoewel de kans natuurlijk ook bestaat dat hij het elders heeft opgelopen, maar hij heeft ook veel mensen kunnen besmetten op zijn werk.

Maar goed, die app.....ik vind dat idee bijna net zo eng als het virus zelf. -O-
Corona-kliklijn, een app die je bespioneert en misschien op den duur verplicht zal worden......wtf. -O-
pi_192529021
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:43 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik denk dat een app echt geen ene flikker gaat helpen bij het versoepelen van de regels. Het is eerder een gevoel van schijnveiligheid creëren.

Plus dat het waarschijnlijk een verstrikking van de regels gaat opleveren. Men blijft nu bij symptomen binnen, straks moet je twee weken in quarantaine (met gezin) omdat je bij een besmet iemand in de buurt bent geweest. Maak je na die twee weken een bezoekje aan de supermarkt en je komt weer te dicht in de buurt van iemand die later positief blijkt te zijn kan je weer 2 weken in quarantaine. En aangezien het verplicht is moet je dan ook echt binnen blijven, niks een wandelingetje maken, zonder kans te lopen een boete te krijgen.

Verder draagt de app weinig bij aan de echte verdere verspreiding van het virus als de maatregelen versoepeld worden. Het blijft achter de feiten aanhobbelen, leuk voor de statistiekboygirls van het rivm om aan te tonen dat er in cafe x 80% besmet is geraakt en 20% niet op basis van de bluetooth gegevens. Dat die allemaal na week (uitslag van positieve test van pat0 in het cafe) in quarantaine zijn gezet maar dat ze in die week toch weer met een r>1 mensen besmet hebben.
Ja, dat jij dat denkt vind ik niet echt een betrouwbare bron.

In landen als Taiwan en Singapore werpt het z'n vruchten af, en dat vind ik dan weer wel iets betrouwbaarder.

Nogmaals, als we niet alles uit de kast willen trekken om het virus onder controle te houden, dan verdienen we de negatieve consequenties.

We zijn gewoon een verwend volkje. De eerste blunder was "het is maar een griepje" . En de tweede blunder "me privacy!" is in de maak.
pi_192529079
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, dat jij dat denkt vind ik niet echt een betrouwbare bron.

In landen als Taiwan en Singapore werpt het z'n vruchten af, en dat vind ik dan weer wel iets betrouwbaarder.

Nogmaals, als we niet alles uit de kast willen trekken om het virus onder controle te houden, dan verdienen we de negatieve consequenties.

We zijn gewoon een verwend volkje. De eerste blunder was "het is maar een griepje" . En de tweede blunder "me privacy!" is in de maak.
En de derde blunder is blind vertrouwen op baasje staat en alles voor lief nemen.
pi_192529116
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

En de derde blunder is blind vertrouwen op baasje staat en alles voor lief nemen.
Op het moment dat we de smartphone omarmd hebben hebben we dat punt al bereikt. Vadertje staat weet al alles over je. Daar verandert de app helemaal niets aan.
pi_192529136
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op het moment dat we de smartphone omarmd hebben hebben we dat punt al bereikt. Vadertje staat weet al alles over je. Daar verandert de app helemaal niets aan.
Weten is niet hetzelfde als "sancties als je het niet gebruikt"
pi_192529219
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Weten is niet hetzelfde als "sancties als je het niet gebruikt"
Dan installeer je m niet. Het wordt geen individuele verplichting. Je hoeft niet perse je steentje bij te dragen in deze crisis hoor. Het mag. Doe vooral wat goed voelt. Ben benieuwd wat wint. Het egoïsme en achterdocht of het collectieve belang.
pi_192529313
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan installeer je m niet. Het wordt geen individuele verplichting. Je hoeft niet perse je steentje bij te dragen in deze crisis hoor. Het mag. Doe vooral wat goed voelt. Ben benieuwd wat wint. Het egoïsme en achterdocht of het collectieve belang.
Collectieve belang is voor mij vrijheidsbescherming, dat jij dat anders ziet maakt het niet minder belangrijk. Heeft verder niks met achterdocht/egoïsme te maken.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:25:57 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192529462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan installeer je m niet. Het wordt geen individuele verplichting. Je hoeft niet perse je steentje bij te dragen in deze crisis hoor. Het mag. Doe vooral wat goed voelt. Ben benieuwd wat wint. Het egoïsme en achterdocht of het collectieve belang.
leg mij eens uit wat privacy is, volgens jou?
pi_192529937
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

leg mij eens uit wat privacy is, volgens jou?
Dat toontje alsof je tegen een 6-jarige praat bevalt me niet helemaal. Als je wil weten wat privacy is , google het ofzo.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:57:32 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192530070
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat toontje alsof je tegen een 6-jarige praat bevalt me niet helemaal. Als je wil weten wat privacy is , google het ofzo.
ik begrijp uit jouw antwoorden dat je niet weet wat het, vandaar mijn vraag
pi_192530081
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik begrijp uit jouw antwoorden dat je niet weet wat het, vandaar mijn vraag
Als jij die conclusie wil trekken, helemaal prima ^O^
pi_192530565
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op het moment dat we de smartphone omarmd hebben hebben we dat punt al bereikt. Vadertje staat weet al alles over je. Daar verandert de app helemaal niets aan.
de app heeft dus geen enkele toegevoegde waarde
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 13:38:48 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_192532908
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:43 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik denk dat een app echt geen ene flikker gaat helpen bij het versoepelen van de regels. Het is eerder een gevoel van schijnveiligheid creëren.

Plus dat het waarschijnlijk een verstrikking van de regels gaat opleveren. Men blijft nu bij symptomen binnen, straks moet je twee weken in quarantaine (met gezin) omdat je bij een besmet iemand in de buurt bent geweest. Maak je na die twee weken een bezoekje aan de supermarkt en je komt weer te dicht in de buurt van iemand die later positief blijkt te zijn kan je weer 2 weken in quarantaine. En aangezien het verplicht is moet je dan ook echt binnen blijven, niks een wandelingetje maken, zonder kans te lopen een boete te krijgen.

Verder draagt de app weinig bij aan de echte verdere verspreiding van het virus als de maatregelen versoepeld worden. Het blijft achter de feiten aanhobbelen, leuk voor de statistiekboygirls van het rivm om aan te tonen dat er in cafe x 80% besmet is geraakt en 20% niet op basis van de bluetooth gegevens. Dat die allemaal na week (uitslag van positieve test van pat0 in het cafe) in quarantaine zijn gezet maar dat ze in die week toch weer met een r>1 mensen besmet hebben.
Helemaal eens.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:37:52 #110
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192536699
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:55 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Idd contant geld afschaffen, want contant geld is zwart geld en de overheid houdt niet van zwart geld. Dat zelfde hebben we ook meegemaakt met de ID bewijs. Nu vind iedereen een ID super gewoon. Maar onze oudjes, waarvan de meeste allang dood zijn hadden hier een hele andere gedachten bij. de nazi's waren gek op de Ausweiz want dat was een symbool van onderdrukking. Na de oorlog moest je echt niet aankomen met een ID bewijs want je werd daar aan de aller hoogste boom gehangen als je het hierover durfde te hebben als politicus. Nu hebben we al slimme meters, smartphones die ons registreren, camera's op elke hoek van de straat, nog even en we hebben een zwarte doos in elke auto die overigens met het kenteken overal al te registeren is. Je merkt gewoon aan alles dat de overheid er alles aan doet om zoveel mogelijk onze vrijheid te beperken. Corona is gewoon een geweldig excuus waar de overheid maximaal zijn voordeel uit haalt.
Dit.

Stel je een schoen voor die voortdurend op een menselijk gezicht stampt. Zonder ophouden.

1984. Orwell.
  donderdag 9 april 2020 @ 16:40:48 #111
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192536758
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:03 schreef MakkieR het volgende:

[..]

80 euro is voor veel mensen, heel veel geld, dat ga je niet zo maar uitbesteden aan troep zoals een smartphone, waar je niks mee hebt. Ik vind smartphones ook maar ondingen. Heb thuis een vaste lijn en ik heb een oude mobiel waarop ik ben te bereiken en dat vind ik verder prima. Ik had een smartphone, maar die heb ik zo snel als ik kon weggegeven aan mijn dochter. Ik kan er niet mee overweg, en ik krijg al hoofdpijn van als ik er naar staar. En dan hebben we het nog niet eens over het toetsenbord waar ik nog niet een fatsoenlijk woord erop kan typen. Dus nee niet iedereen heeft 80 euro over om een smartphone te kopen.
Dit ook.

Ik heb wel eens zo'n ding in mijn handen gehad, inderdaad er normaal op typen lukt me echt niet, het duurt heel lang voordat ik een woord heb kunnen typen. Super klein onhandig scherm, ik zie echt niets, soort postzegelformaat. Zeer gebruikersonvriendelijk. Volgens mij ook niet erg beveiligd.

Ik moet niet eraan denken hiermee te moeten werken. Echte rotdingen zijn het, totaal superonhandig. :{
  donderdag 9 april 2020 @ 16:44:04 #112
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192536826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:12 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Voor 5 tientjes heb je een smartphone.
Van een junk of zo?

:')

He, pssst, telefoontje kopen?
Nee dank je. Gestolen goed, gedijt niet. :{w
pi_192536933
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Van een junk of zo?

:')

He, pssst, telefoontje kopen?
Nee dank je. Gestolen goed, gedijt niet. :{w
https://www.belsimpel.nl/(...)aAuqbEALw_wcB&cntd=1
  donderdag 9 april 2020 @ 20:02:30 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192541577
die App is pas schijnveligheid een mondmasker niet
pi_192548252
Die app beschermt niet jou, want retroactief, maar de groep.

Jij krijgt achteraf de melding dat je bij iemand in de buurt bent geweest, dus jij hebt dan al risico gelopen.
Andersom kan het niet, want als je ziek bent, zou je thuis moeten zijn. We kunnen er dus niet vanuit gaan dat je een melding krijgt als je bij een besmet iemand in de buurt bent. Zou ook rare dingen in de hand werken.

De discussie zou niet moeten zijn "Ja maar Google heeft ook je data", maar wat er met de informatie gaat gebeuren.

Als jij elke dag werkt in een ziekenhuis en je telefoon 32 keer voor langere tijd in contact komt met patiënten, dan zal je ongetwijfeld iedere dag een melding krijgen. Wat gaat er dan gebeuren, dat is wat belangrijk is. Kan je dan geweigerd worden in bepaalde gebouwen? Kan de overheid je straks verzoeken om in een quarantaine-hotel te gaan wonen, zodat je huisgenoten geen risico lopen?

Wat als de app in de vrijwillige vorm en zonder dwang geen toegevoegde waarde heeft (zijn er al onderzoeken?), verwerpen we dan het idee, of roepen we dan massaal dat je egoïstisch bent als je met een indicatie de straat op gaat. En moet je dan je telefoon bij je hebben om je te identificeren?

Hoe kan je controleren dat je telefoon echt in aanraking is geweest met iemand, en niet dat je toevallig aan de andere kant van een bushokje stond te wachten. Wie geeft de melding door dat je ziek bent? Doe je dat zelf, of een zorgmedewerker? (Beide gevallen hebben minpunten. Beide dan maar?). Wie heeft er toegang? Kan de bedrijfsarts hier ook in kijken?

Die vragen moeten gesteld en beantwoord worden. Of je data veilig is, zou een gegeven moeten zijn met onze wetgeving.

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 10-04-2020 08:55:17 ]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 10 april 2020 @ 09:01:59 #116
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192548388
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja en laatst was er ook een supermarktmedewerker overleden aan corona. Mocht ook geen mondkapje dragen op het werk, hoewel de kans natuurlijk ook bestaat dat hij het elders heeft opgelopen, maar hij heeft ook veel mensen kunnen besmetten op zijn werk.

Maar goed, die app.....ik vind dat idee bijna net zo eng als het virus zelf. -O-
Corona-kliklijn, een app die je bespioneert en misschien op den duur verplicht zal worden......wtf. -O-

Bizar ja :') Ik doe er niet aan mee
Niet aan klikken en niet aan die app :N
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 10 april 2020 @ 09:03:44 #117
74056 crew  ToT
pi_192548401
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:01 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Bizar ja :') Ik doe er niet aan mee
Niet aan klikken en niet aan die app :N
Prima!
Ja hier hadden buren de laatste tijd een paar feestjes (op 1 feest kwam maarliefst 25 man), maar ik ga ze echt niet verlinken. Ik kan goed met die lui opschieten en mini-ToT hobbelt ook elke keer naar hen toe zodra ik de deur open zet.
Ik heb het laatst wel met hen besproken overigens, en dat snapten ze ook wel goed.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 10 april 2020 @ 09:08:54 #118
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192548463
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Prima!
Ja hier hadden buren de laatste tijd een paar feestjes (op 1 feest kwam maarliefst 25 man), maar ik ga ze echt niet verlinken. Ik kan goed met die lui opschieten en mini-ToT hobbelt ook elke keer naar hen toe zodra ik de deur open zet.
Ik heb het laatst wel met hen besproken overigens, en dat snapten ze ook wel goed.
25 man? :o :D
Dat is best veel :+
Maar nee klikken zit ook niet in mijn aard.
Nu zie ik zelf in mijn omgeving alleen maar positieve dingen tussen mensen gebeuren , en houdt men /probeert men rekening met elkaar te houden .. Die app is weer een ander verhaal maar ook daar doe ik niet aan mee
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192548467
"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

~ Benjamin Franklin

Geen app voor mij.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 10 april 2020 @ 09:12:03 #120
74056 crew  ToT
pi_192548497
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:08 schreef puzziepie het volgende:

[..]

25 man? :o :D
Dat is best veel :+
Maar nee klikken zit ook niet in mijn aard.
Nu zie ik zelf in mijn omgeving alleen maar positieve dingen tussen mensen gebeuren , en houdt men /probeert men rekening met elkaar te houden .. Die app is weer een ander verhaal maar ook daar doe ik niet aan mee
Was ook erg veel, en ze hadden al heel veel mensen afgezegd.
Ze zeggen dat van degenen die toch gekomen waren, ze wel zeker wisten dat ze het virus wel serieus nemen en verder voorzichtig zijn.
Ja geen idee in hoeverre dat zo is, maar ik ga er ook geen issue van maken. Er is wel corona hier in de stad, maar volgens mij pakweg 20 - 25 bevestigde gevallen. (Heb het een tijdje niet meer bijgehouden). Een deel ervan is al weer genezen en werkt weer.
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:22:01 #121
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192548619
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:12 schreef ToT het volgende:
Ze zeggen dat van degenen die toch gekomen waren, ze wel zeker wisten dat ze het virus wel serieus nemen en verder voorzichtig zijn.
Het feit dat ze bij dit feestje aanwezig waren is HET bewijs dat ze het virus niet serieus nemen.
Eentje met een snotneus en 10 verpleegkundigen moeten weer overwerken door deze gezellige aktie.
Tot nooit .......
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:22:37 #122
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192548632
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:43 schreef _I het volgende:
Die app beschermt niet jou, want retroactief, maar de groep.

Jij krijgt achteraf de melding dat je bij iemand in de buurt bent geweest, dus jij hebt dan al risico gelopen.
Andersom kan het niet, want als je ziek bent, zou je thuis moeten zijn. We kunnen er dus niet vanuit gaan dat je een melding krijgt als je bij een besmet iemand in de buurt bent. Zou ook rare dingen in de hand werken.

De discussie zou niet moeten zijn "Ja maar Google heeft ook je data", maar wat er met de informatie gaat gebeuren.

Als jij elke dag werkt in een ziekenhuis en je telefoon 32 keer voor langere tijd in contact komt met patiënten, dan zal je ongetwijfeld iedere dag een melding krijgen. Wat gaat er dan gebeuren, dat is wat belangrijk is. Kan je dan geweigerd worden in bepaalde gebouwen? Kan de overheid je straks verzoeken om in een quarantaine-hotel te gaan wonen, zodat je huisgenoten geen risico lopen?

Wat als de app in de vrijwillige vorm en zonder dwang geen toegevoegde waarde heeft (zijn er al onderzoeken?), verwerpen we dan het idee, of roepen we dan massaal dat je egoïstisch bent als je met een indicatie de straat op gaat. En moet je dan je telefoon bij je hebben om je te identificeren?

Hoe kan je controleren dat je telefoon echt in aanraking is geweest met iemand, en niet dat je toevallig aan de andere kant van een bushokje stond te wachten. Wie geeft de melding door dat je ziek bent? Doe je dat zelf, of een zorgmedewerker? (Beide gevallen hebben minpunten. Beide dan maar?). Wie heeft er toegang? Kan de bedrijfsarts hier ook in kijken?

Die vragen moeten gesteld en beantwoord worden. Of je data veilig is, zou een gegeven moeten zijn met onze wetgeving.
#schijnveiligheid
pi_192548633
Vraag: Als je die app verplicht moet installeren om naar buiten te mogen, zou je hem dan nog steeds toejuichen?

Dus je maakt thuis contact, app weet waar je woont (geheel veilig natuurlijk :P ) en weet waar je werkt, alle andere bewegingen worden als niet essentieel aangemerkt. Wandelen, prima, binnen een straal van 100 meter, anders gaat je piepertje af.

Boodschappen, max 30 minuten, anders gaat je piepertje af.

In contact geweest met een "anoniem geval", elke stap buiten de deur gaat je piepertje af.

Alles valt binnen de wet, maar je kan geen kant meer op. Nog steeds leuk?
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:25:05 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192548649
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:22 schreef _I het volgende:
Vraag: Als je die app verplicht moet installeren om naar buiten te mogen, zou je hem dan nog steeds toejuichen?

Dus je maakt thuis contact, app weet waar je woont (geheel veilig natuurlijk :P ) en weet waar je werkt, alle andere bewegingen worden als niet essentieel aangemerkt. Wandelen, prima, binnen een straal van 100 meter, anders gaat je piepertje af.

Boodschappen, max 30 minuten, anders gaat je piepertje af.

In contact geweest met een "anoniem geval", elke stap buiten de deur gaat je piepertje af.

Alles valt binnen de wet, maar je kan geen kant meer op. Nog steeds leuk?
de natte droom van elke ex stasi agent
pi_192548657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de natte droom van elke ex stasi agent
De "Maar Google weet toch alles van je - mensen" zien ook hier het probleem niet, denk ik.
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:27:03 #126
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192548665
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:22 schreef _I het volgende:
Vraag: Als je die app verplicht moet installeren om naar buiten te mogen, zou je hem dan nog steeds toejuichen?

Dus je maakt thuis contact, app weet waar je woont (geheel veilig natuurlijk :P ) en weet waar je werkt, alle andere bewegingen worden als niet essentieel aangemerkt. Wandelen, prima, binnen een straal van 100 meter, anders gaat je piepertje af.

Boodschappen, max 30 minuten, anders gaat je piepertje af.

In contact geweest met een "anoniem geval", elke stap buiten de deur gaat je piepertje af.

Alles valt binnen de wet, maar je kan geen kant meer op. Nog steeds leuk?
Bij mij werkt de app iets anders. Hij staat niet op mijn eigen telefoon. Ik zet hem aan voordat ik de supermarkt in ga en zorg er voor dat hij daar ook op de wifi gaat.

als de overheid zegt dat alles anoniem is zou dat prima moeten werken.
Tot nooit .......
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:27:57 #127
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192548674
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:09 schreef CoExist het volgende:
"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

~ Benjamin Franklin

Geen app voor mij.
Waar geef jij vrijheid op met die app dan? Je quote iets dat totaal niet van toepassing is.
pi_192548684
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij mij werkt de app iets anders. Hij staat niet op mijn eigen telefoon. Ik zet hem aan voordat ik de supermarkt in ga en zorg er voor dat hij daar ook op de wifi gaat.

als de overheid zegt dat alles anoniem is zou dat prima moeten werken.
Dat is de technische werking van de app. Het gaat om wat er met de app gebeurt in het sociale verkeer. Krijg je een toonplicht/draagplicht?

Als het alleen een vriendelijk verzoek is om thuis te blijven, die nooit ergens naar boven komt en waar alleen jij van weet, helemaal prima. Al het andere; -nee-.
pi_192548711
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waar geef jij vrijheid op met die app dan? Je quote iets dat totaal niet van toepassing is.
Bewegingsvrijheid.
De vrijheid om te gaan of staan waar je wilt zonder dat de overheid mee spied of verbied.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_192548758
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waar geef jij vrijheid op met die app dan? Je quote iets dat totaal niet van toepassing is.
Waar is vastgelegd dat het de vrijheid nooit zal belemmeren?
pi_192548845
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:25 schreef _I het volgende:

[..]

De "Maar Google weet toch alles van je - mensen" zien ook hier het probleem niet, denk ik.
Ja maar Google is een commercieel bedrijf die deze gegevens gebruikt om er indirect aan te kunnen verdienen. Dit kan hooguit hinderlijk zijn.

Maar deze gegevens gebruiken om restricties op te leggen of om afgenomen vrijheden terug te krijgen is echt een stap te ver.

Ik ben geen fan van Jensen maar hij begint nog gelijk te krijgen ook.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 10 april 2020 @ 09:52:23 #132
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192548937
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:22 schreef _I het volgende:
Vraag: Als je die app verplicht moet installeren om naar buiten te mogen, zou je hem dan nog steeds toejuichen?

Dus je maakt thuis contact, app weet waar je woont (geheel veilig natuurlijk :P ) en weet waar je werkt, alle andere bewegingen worden als niet essentieel aangemerkt. Wandelen, prima, binnen een straal van 100 meter, anders gaat je piepertje af.

Boodschappen, max 30 minuten, anders gaat je piepertje af.

In contact geweest met een "anoniem geval", elke stap buiten de deur gaat je piepertje af.

Alles valt binnen de wet, maar je kan geen kant meer op. Nog steeds leuk?
Mijn mobieltje is toch bijna dood ...ik gooi hem wel weg dan :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192548968
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:52 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Mijn mobieltje is toch bijna dood ...ik gooi hem wel weg dan :@
Maar dan mag je niet meer naar buiten? Het is "maar voor een paar maanden"...

:+
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 10 april 2020 @ 09:56:36 #134
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192548992
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:54 schreef _I het volgende:

[..]

Maar dan mag je niet meer naar buiten? Het is "maar voor een paar maanden"...

:+
Ik mag nu al bijna niks meer :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192549026
quote:
8s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:56 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ik mag nu al bijna niks meer :+
Boek je toch een youtube-vakantie naar de bahama's Thailand?

"Het Nieuwe Normaal"

  vrijdag 10 april 2020 @ 10:09:46 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192549159
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waar geef jij vrijheid op met die app dan? Je quote iets dat totaal niet van toepassing is.
stel dat je dingen tijdelijk niet mag vanwege die app, iemand die later besmet blijkt te zijn, gaat jou achteraf niks helpen, mondmaskers is preventie en ja dat wordt dan de nieuwe maatschappij, zonder app
  vrijdag 10 april 2020 @ 11:04:32 #137
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192549886
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan installeer je m niet. Het wordt geen individuele verplichting. Je hoeft niet perse je steentje bij te dragen in deze crisis hoor. Het mag. Doe vooral wat goed voelt. Ben benieuwd wat wint. Het egoïsme en achterdocht of het collectieve belang.
Bij mij het egoïsme en achterdocht
Ik heb nu mijn GPS alleen aan als ik hem echt nodig heb (weg zoek) bluetooth alleen in de auto voor muziek en bellen koppeling.
Van de rest bluetooth en GPS altijd uit.
Internet zoveel mogelijk met een VPN aan thuis op de PC ook (niet bij alles maar wel vaak) en in private modus.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 10 april 2020 @ 11:46:02 #138
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192550530
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:35 schreef _I het volgende:

[..]

Waar is vastgelegd dat het de vrijheid nooit zal belemmeren?
Dat vind ik geen argument. Dus omdat het niet is vastgelegd geven we vrijheid op?

Overigens weten we nog niet eens dat dit niet wordt vastgelegd...
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:30:29 #139
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192556433
GEEN APP, zowel Apple en Google gaan het in het OS inbouwen
#stasinazi
pi_192556564
Eerst op de vingers tikken, dan samen werken, heerlijk hypocriet die politici.
Geen keuze meer , iedereen doet mee, wereldwijd, overheden en techgiganten samen

[ Bericht 13% gewijzigd door Jed1Gam op 10-04-2020 20:12:58 ]
pi_192556786
Schellevis twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:07:38 Dit is echt huge: de twee grootste concurrenten in de tech-wereld die de handen ineen slaan om dit in te bouwen in hun besturingssystemen.

De bedrijven hebben zojuist technische details vrijgegeven - onder voorbehoud: https://t.co/Rwy2Cd2zDv reageer retweet
https://nos.nl/artikel/23(...)-op-smartphones.html

https://tweakers.net/nieu(...)s-met-bluetooth.html
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 april 2020 @ 19:51:50 #142
408813 crew  trein2000
pi_192556830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:30 schreef THEFXR het volgende:
GEEN APP, zowel Apple en Google gaan het in het OS inbouwen
#stasinazi
quote:
Het werkt alleen als gebruikers het bewust inschakelen
valt mee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192556979
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

valt mee.
Staat wel standaard aan natuurlijk, bij de ios/android update. :P
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:59:45 #144
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192556986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

valt mee.
de eerste 3 mnd ofzo, daarna gebeuren er dingen waar je geen weet van hebt, zoals vaker met apple en google.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 april 2020 @ 19:59:55 #145
408813 crew  trein2000
pi_192556988
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Staat wel standaard aan natuurlijk, bij de ios/android update. :P
Bewust inschakelen staat er.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192557016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bewust inschakelen staat er.
Ja bij de eerste nieuwe uitbraak is de functie verdwenen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 08:06:48 #147
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192562999
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bewust inschakelen staat er.
Nu nog wel ja. Die optie kan er vrij makkelijk uitgesloopt worden..
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:59:46 #148
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192565124
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:06 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nu nog wel ja. Die optie kan er vrij makkelijk uitgesloopt worden..
gewoon een update en hij staat aan
pi_192565214
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bewust inschakelen staat er.
gewoon een loze switch programmeren is niet zo moeilijk hoor, kan je aan/uit zetten wat je wilt, ding staat dan gewoon aan.
pi_192587921
Heel goed item in Lubach met met bij Lubach over de app.
Je kunt nu bijna niet al voor/tegen zijn omdat er nog zo weinig bekend is over die app. Wel goed om er over na te denken wat allemaal wel/niet zou kunnen en hoe dan.
  zaterdag 18 april 2020 @ 21:42:23 #151
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192690217
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:16 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

En mensen die geen smartphone hebben?
Ja die bestaan
Sterker nog, er zijn mensen die hun smartphone in de wilgen hangen en weer overgaan op een eenvoudig telefoontje. Inclusief ikzelf

pi_192690320
Adam Curry is mokerdom.
  zaterdag 18 april 2020 @ 21:57:29 #153
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192690500
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:46 schreef T3hTommay het volgende:
Adam Curry is mokerdom.
Ook goed beargumenteerd waarom je het niet eens bent met wat hij daar zegt. Maakt je reactie van zo veel meer waarde.
You go girl ^O^
pi_192691950
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ook goed beargumenteerd waarom je het niet eens bent met wat hij daar zegt. Maakt je reactie van zo veel meer waarde.
You go girl ^O^
Als men ziet dat ik reageer op HET OOG maken ze mij belachelijk, dus ik zeg niks.
  zaterdag 18 april 2020 @ 23:21:52 #155
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192692027
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 23:17 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Als men ziet dat ik reageer op HET OOG maken ze mij belachelijk, dus ik zeg niks.
Met dit soort antwoorden maak je jezelf belachelijk en hoeft men daar verder geen moeite voor te doen
  Moderator zaterdag 18 april 2020 @ 23:46:10 #156
236264 crew  capricia
pi_192692382
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ook goed beargumenteerd waarom je het niet eens bent met wat hij daar zegt. Maakt je reactie van zo veel meer waarde.
You go girl ^O^
Een Adam Curry YT filmpje is ook niet echt een serieus argument,hè.
(Al vind ik hem geweldig in zijn genre)
Definitely not CIA
  zondag 19 april 2020 @ 00:21:17 #157
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192692982
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Een Adam Curry YT filmpje is ook niet echt een serieus argument,hè.
(Al vind ik hem geweldig in zijn genre)
Het is meer argument dan waar ik zelf mee kom want mijn voornaamste reden is dat ik hem niet nodig heb. Whatsapp is soms makkelijk maar verder zie ik eigenlijk het nut niet van dat ding. Ik ga zo'n mini telefoon kopen dan kan ik in noodgevallen bellen of gebeld worden and that's it
pi_192705489
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_192705580
quote:
Lekker die privacy waarborging
  zondag 19 april 2020 @ 22:20:57 #160
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192705753
quote:
:')
Lijkt me reden genoeg dit bizarre plan maar gelijk helemaal af te blazen en de centjes aan iets nuttigs te besteden
pi_192705982
quote:
"Wij hebben de code zo snel mogelijk openbaar gemaakt", zegt een woordvoerder van Covid19 Alert. "In dat proces hebben we per ongeluk deze data online gezet."
Hasstige spoed is zelden goed...

Hoe dan ook, als er in dit stadium al dergelijke zaken gebeuren zou dat imo genoeg reden zijn om in ieder geval deze app per direct af te schieten.
  zondag 19 april 2020 @ 22:34:55 #162
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192706020
quote:
:') x 1000 treurig dit nog meer redenen om deze app niet te gebruiken
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192706188
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:34 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

:') x 1000 treurig dit nog meer redenen om deze app niet te gebruiken
Zo zijn er ook partijen die helemaal nog geen broncode hebben vrijgegegen.

Of sommige hebben gewoon letterlijk de App uit Singapore gekopieerd.

Wat is dan erger?

Transparant zijn en risico lopen en het oplossen of niks doen en geen risico lopen.
  maandag 20 april 2020 @ 22:28:52 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192724379
Ik heb al (te) veel gezegd over de APP en nog maar even een schaamteloze crosspost uit
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #599 RIVM en verder

Sws is/was de hele insteek qua aanpak al verkeerd. Specificaties van een APP aangeven waarbij totaal onduidelijk is wat de APP nu moe(s)t gaan doen of (ver)bieden.

Zelf vond ik de APP'aton sws uiterst teleurstellend en vooral het niveau hebben van u vraagt en wij draaien kritiekloos ons voorstel af. Zelfs de (te laat) beschikbaar gestelde sources zijn voor mij beneden kwaliteit. Ook inherent aan en gezien de korte tijdsduur. Probleem met de beschikbare sources (broncode) die ik dan weer heb, is dat die ondoorzichtig zijn wat die nu precies allemaal (niet) doen. Ik mis zg het ontwerp en hoe dat te controleren. Er wordt volop gebruik gemaakt van (andere/ongedocumenteerde) interfaces waarmee je al snel de draad kwijt bent.
Ook was ondoorzichtig wat vervolgens de GGD, als verzamelende data-instantie, dan precies gaat doen met die verzamelde, per APP aangereikte of zg. geanonimiseerde data.
Ook was mij veel onduidelijk wat commerciële partijen nu verstaan onder privacy en hoe dan veilig "contacten" te detecteren.

Afgelopen donderdag had Ronald Plasterk (onze wetenschapper) al een ijzersterke column:
quote:
Telegraaf 16apr20... [over de APP veel gezegd etc.etc.]
Tot slot: er is nog iets ongerijmds met dit plan. Het is erop gebaseerd dat mensen die van zichzelf weten dat ze het virus dragen dat netjes op hun telefoon noteren voor ze naar buiten gaan. Maar ze mogen met symptomen helemaal niet naar buiten! Als ze braaf genoeg zijn om de app te gebruiken, zijn ze ook zo braaf om thuis te blijven.

Het is een krankjorum idee. De tracing app levert alleen maar ruis en valse signalen. Leuk bedacht, maar nu heel snel vergeten.
De Frontend werd dus alleen behandeld tijdens de APP'aton terwijl de Backend in volstrekte in mistigheid (ook van cloud/privacy) bleef.
Het meest ludieke element vond ik nog dat de GGD de mogelijkheid moest hebben om de APP (criteria?) snel te kunnen veranderen, waarmee de werking een bewegend doelwit wordt: "vandaag werkt het zo en morgen even wat anders".

Ook gaven partijen aan dat alles staat of valt met de schaal van vrijwillige (verplichte?) invoering wat dan gepaard moet gaan met promotie die aangestuurd wordt door gedragswetenschappers en (massa)psychologen.

Kortom, met Plasterk, dit maar heel snel vergeten. Eerst goed nadenken wat men wil met een overigens legitieme stellling dat een adequate tracking/tracing als eis heeft voor virusbestrijding.

Ik hoop dat het kabinet dit ziet als stevige les.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 23 april 2020 @ 05:54:17 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192761740
alexsalvinews twitterde op woensdag 22-04-2020 om 22:08:52 The @MIT highlights a new workplace monitoring tool that issues an alert when anyone is less than six feet apart.

They say Amazon is also using similar software to monitor the distances between their warehouse staff.
https://t.co/LQ1ZcSLxF0 reageer retweet
pi_192799292
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:49 schreef Tourniquet het volgende:
Schellevis twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:07:38 Dit is echt huge: de twee grootste concurrenten in de tech-wereld die de handen ineen slaan om dit in te bouwen in hun besturingssystemen.

De bedrijven hebben zojuist technische details vrijgegeven - onder voorbehoud: https://t.co/Rwy2Cd2zDv reageer retweet
https://nos.nl/artikel/23(...)-op-smartphones.html

https://tweakers.net/nieu(...)s-met-bluetooth.html
Apple heeft al de technische documentatie online gezet voor degene die het interessant vinden:
https://covid19-static.cd(...)pecificationv1.1.pdf

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2020 13:19:18 ]
pi_192799300
Hallo oude Nokia! w/
pi_192799418
  donderdag 7 mei 2020 @ 23:57:10 #169
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193005611
Vlot het al een beetje, met de realisatie van die app?
pi_193006199
quote:
5s.gif Op donderdag 7 mei 2020 23:57 schreef Kopiko het volgende:
Vlot het al een beetje, met de realisatie van die app?
quote:
Nederlandse corona-app zal gebruik maken van api van Google en Apple

Nederland zal bij de corona-app gebruikmaken van de api van Google en Apple voor contactonderzoek via bluetooth. Dat heeft minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid bekendgemaakt. De app zal bovendien opensource zijn.

De Jonge zal voor het einde van de maand meer bekendmaken over de app, over de stand van zaken rond het coronavirus. Tijdens een perconferentie woensdagavond dat hij voor eind mei een proof-of-concept klaar wil hebben van de app die menselijk contactonderzoek moet ondersteunen.

Het is voor het eerst dat de minister de api van Google en Apple noemt. Dat ligt voor de hand, omdat op iPhones een dergelijke app alleen kan werken met die api. Omdat een deel van de bevolking iPhones heeft, neemt de hoeveelheid mensen die de app kan installeren flink toe als die ook iOS ondersteunt. De Jonge zei eerder dat de app bijna bij 60 procent van de bevolking op hun smartphone moet staan om hem goed te laten werken. Omdat een deel van de bevolking geen smartphone heeft, is het lastig zonder iPhones die grens te bereiken.

De Api maakt gebruik van geanonimiseerde id's die telefoons uitwisselen als ze gedurende enige tijd bij elkaar in de buurt zijn. Telefoons slaan lokaal op welke bij welke id's ze in de buurt zijn geweest. Bij een besmetting moeten gebruikers toestemming geven de id's te uploaden, waarna andere gebruikers kunnen checken of ze een van de id's van besmette personen in hun lokale database hebben staan. Uitwisselen van id's gebeurt via bluetooth; het bijhouden van de besmettingen gebeurt op een centrale server van een gezondheidsorganisatie. Per land mag een gezondheidsorganisatie een app uitbrengen die werkt met de api.

Ook zegt De Jonge specifiek dat de app opensource zal worden. Het is onbekend wanneer de broncode van de app openbaar wordt. De app ondersteunt menselijk contactonderzoek, waarbij mensen van de GGD samen met besmette personen nagaan bij wie laatstgenoemden in de afgelopen tijd in de buurt zijn geweest. Daarna nemen GGD'ers met die mensen contact op om te kijken of ze wellicht ook besmet zijn.

https://tweakers.net/nieu(...)google-en-apple.html
pi_193006231
Ga weg met die app. ik ga hem toch niet gebruiken. :{w
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_193019567
quote:
Overheid publiceert tijdlijn en proces voor corona-app

De overheid roept een begeleidingscommissie in het leven die moet toezien op de corona-app voor contactonderzoek. De regering heeft een tijdlijn gecreëerd waarin wordt aangegeven wanneer welke stappen worden gezet bij het bouwen van de applicaties.

Eerder deze week maakte de overheid al bekend eind mei een eerste proof-of-concept van een corona-app te willen testen. Nu dat het in vier stappen tot zo'n app wil komen. Ook zijn er verschillende experts aangetrokken die toezicht houden op de broncode en ontwikkeling van de app.

De eerste stap die de overheid wil zetten is dat de eisen duidelijker worden die de GGD stelt aan digitale ondersteuning. Tijdens de 'appathon', waarbij zeven partijen hun ideeën voor een contact-tracing-app presenteerden, werd vrijwel niet stilgestaan bij de behoeften van de GGD. In de tweede fase van het stappenplan worden 'de juiste mensen samengebracht'. In de derde fase wordt specifiek gekeken naar hoe belangrijke rechten worden beschermd, zoals veiligheid en privacy. Ook wordt daarin gekeken naar grondrechten en nationale veiligheid. Tot slot wil de overheid 'nader uitwerken wat er gedragskundig nodig is' voor de app.

De overheid wil dat het proof-of-concept van de app al op 'beperkte schaal' kan worden getest. Er moet tegen die tijd dus niet alleen een werkende versie klaar zijn, maar die wordt ook praktisch ingezet. Het is niet bekend op welke schaal en bij hoeveel of welke burgers dat zal gebeuren.

Op dit moment is een team van externe experts 'alle beschikbare broncodes' aan het bestuderen. Het is niet bekend welke broncodes dat zijn, maar in ieder geval zitten daar de broncodes bij die tijdens en na de appathon werden gepresenteerd. De experts hebben verschillende disciplines. Er is iemand die de backend controleert, een open source-expert, een technisch architect, en drie designers.

Naast de bestaande experts wil de overheid nog een begeleidingscommissie samenstellen die 'de overheid adviseert'. Daarover is momenteel nog niks bekend, behalve dat de experts kennis hebben van virologie en epidemiologie.

De overheid zei eerder al dat de corona-app die Google en Apple op dit moment ontwikkelen. Het ministerie begon , maar na een publieke 'appathon' bleken er nog veel problemen met de conceptvoorstellen te zijn. Die voldeden vrijwel nergens aan de eisen van de overheid en veel informatie ontbrak nog.

https://tweakers.net/nieu(...)voor-corona-app.html
  vrijdag 8 mei 2020 @ 20:47:10 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193021148
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:22 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
het beschermt niks, het is achter de feiten aanlopen. gewoon mondmasker, dat is preventief.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 mei 2020 @ 13:02:29 #174
862 Arcee
Look closer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')