Bij mij werkt de app iets anders. Hij staat niet op mijn eigen telefoon. Ik zet hem aan voordat ik de supermarkt in ga en zorg er voor dat hij daar ook op de wifi gaat.quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:22 schreef _I het volgende:
Vraag: Als je die app verplicht moet installeren om naar buiten te mogen, zou je hem dan nog steeds toejuichen?
Dus je maakt thuis contact, app weet waar je woont (geheel veilig natuurlijk) en weet waar je werkt, alle andere bewegingen worden als niet essentieel aangemerkt. Wandelen, prima, binnen een straal van 100 meter, anders gaat je piepertje af.
Boodschappen, max 30 minuten, anders gaat je piepertje af.
In contact geweest met een "anoniem geval", elke stap buiten de deur gaat je piepertje af.
Alles valt binnen de wet, maar je kan geen kant meer op. Nog steeds leuk?
Waar geef jij vrijheid op met die app dan? Je quote iets dat totaal niet van toepassing is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:09 schreef CoExist het volgende:
"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."
~ Benjamin Franklin
Geen app voor mij.
Dat is de technische werking van de app. Het gaat om wat er met de app gebeurt in het sociale verkeer. Krijg je een toonplicht/draagplicht?quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij mij werkt de app iets anders. Hij staat niet op mijn eigen telefoon. Ik zet hem aan voordat ik de supermarkt in ga en zorg er voor dat hij daar ook op de wifi gaat.
als de overheid zegt dat alles anoniem is zou dat prima moeten werken.
Bewegingsvrijheid.quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar geef jij vrijheid op met die app dan? Je quote iets dat totaal niet van toepassing is.
Waar is vastgelegd dat het de vrijheid nooit zal belemmeren?quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar geef jij vrijheid op met die app dan? Je quote iets dat totaal niet van toepassing is.
Ja maar Google is een commercieel bedrijf die deze gegevens gebruikt om er indirect aan te kunnen verdienen. Dit kan hooguit hinderlijk zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:25 schreef _I het volgende:
[..]
De "Maar Google weet toch alles van je - mensen" zien ook hier het probleem niet, denk ik.
Mijn mobieltje is toch bijna dood ...ik gooi hem wel weg danquote:Op vrijdag 10 april 2020 09:22 schreef _I het volgende:
Vraag: Als je die app verplicht moet installeren om naar buiten te mogen, zou je hem dan nog steeds toejuichen?
Dus je maakt thuis contact, app weet waar je woont (geheel veilig natuurlijk) en weet waar je werkt, alle andere bewegingen worden als niet essentieel aangemerkt. Wandelen, prima, binnen een straal van 100 meter, anders gaat je piepertje af.
Boodschappen, max 30 minuten, anders gaat je piepertje af.
In contact geweest met een "anoniem geval", elke stap buiten de deur gaat je piepertje af.
Alles valt binnen de wet, maar je kan geen kant meer op. Nog steeds leuk?
Maar dan mag je niet meer naar buiten? Het is "maar voor een paar maanden"...quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:52 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Mijn mobieltje is toch bijna dood ...ik gooi hem wel weg dan
Ik mag nu al bijna niks meerquote:Op vrijdag 10 april 2020 09:54 schreef _I het volgende:
[..]
Maar dan mag je niet meer naar buiten? Het is "maar voor een paar maanden"...
stel dat je dingen tijdelijk niet mag vanwege die app, iemand die later besmet blijkt te zijn, gaat jou achteraf niks helpen, mondmaskers is preventie en ja dat wordt dan de nieuwe maatschappij, zonder appquote:Op vrijdag 10 april 2020 09:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bij mij het egoïsme en achterdochtquote:Op donderdag 9 april 2020 10:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan installeer je m niet. Het wordt geen individuele verplichting. Je hoeft niet perse je steentje bij te dragen in deze crisis hoor. Het mag. Doe vooral wat goed voelt. Ben benieuwd wat wint. Het egoïsme en achterdocht of het collectieve belang.
Dat vind ik geen argument. Dus omdat het niet is vastgelegd geven we vrijheid op?quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:35 schreef _I het volgende:
[..]
Waar is vastgelegd dat het de vrijheid nooit zal belemmeren?
https://nos.nl/artikel/23(...)-op-smartphones.htmltwitter:Schellevis twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:07:38Dit is echt huge: de twee grootste concurrenten in de tech-wereld die de handen ineen slaan om dit in te bouwen in hun besturingssystemen.
De bedrijven hebben zojuist technische details vrijgegeven - onder voorbehoud: https://t.co/Rwy2Cd2zDv reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:30 schreef THEFXR het volgende:
GEEN APP, zowel Apple en Google gaan het in het OS inbouwen
#stasinazi
valt mee.quote:Het werkt alleen als gebruikers het bewust inschakelen
de eerste 3 mnd ofzo, daarna gebeuren er dingen waar je geen weet van hebt, zoals vaker met apple en google.quote:
Bewust inschakelen staat er.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Staat wel standaard aan natuurlijk, bij de ios/android update.
Nu nog wel ja. Die optie kan er vrij makkelijk uitgesloopt worden..quote:
gewoon een update en hij staat aanquote:Op zaterdag 11 april 2020 08:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nu nog wel ja. Die optie kan er vrij makkelijk uitgesloopt worden..
gewoon een loze switch programmeren is niet zo moeilijk hoor, kan je aan/uit zetten wat je wilt, ding staat dan gewoon aan.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |