lullig om de bekende uitzondering op de regel te zijn maar een gezonde levensstijl zegt natuurlijk niet alles, een autopsie zou misschien wat kunnen verklarenquote:Op dinsdag 7 april 2020 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nu ook in het nieuws:
https://www.ed.nl/dossier(...)aan-corona~a9a56461/
"Hij was nog jong en had geen gezondheidsklachten of overgewicht. Hij sportte meerdere keren per week"
Ja in Italië was die vast blijven leven, kom op zegquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doen we het nu zo slecht aan de IC's dat gewoon gezonde jongeren overlijden?
Haha, gay.quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
Israeli Health Minister Yaakov Litzman and his wife have tested positive for coronavirus. The minister had termed the deadly coronavirus as ‘punishment for homosexuality’ in last month.
https://nayadaur.tv/2020/(...)nt-gets-coronavirus/
Of doen we het juist heel goed dat er bijna nog geen jonge mensen overleden zijn en dit pas de eerste van de tot nu toe bijna 2000 geregistreerde doden is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doen we het nu zo slecht aan de IC's dat gewoon gezonde jongeren overlijden?
of in Duitsland, maar waar het om draait, als andere landen zoveel kunnen testen, waarom wij niet?, de tekorten zijn al 2 mnd bekend, doe eens wat!quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:07 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja in Italië was die vast blijven leven, kom op zeg
die 2000 doden zijn pure schande.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of doen we het juist heel goed dat er bijna nog geen jonge mensen overleden zijn en dit pas de eerste van de tot nu toe bijna 2000 geregistreerde doden is.![]()
Ben je klaar voor de tweede ronde, in het najaar..quote:Op dinsdag 7 april 2020 09:26 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb van die sportmaskers besteld, met actieve koolstoffilters.
Niet dat het nu nog nut heeft, ik heb het tenslotte al gehad.
Maar mochten ze het ooit verplicht gaan stellen, heb ik in ieder geval iets.
Volgens iedereen hier deed België dat al en was dat de reden dat België in vergelijking met Nederland best voor Corona doden had.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ah ze zijn in Belgie ook mensen uit bejaardentehuizen gaan meetellen...
Realistisch gezien zouden hier altijd mensen aan dood gegaan zijn.quote:
Hoe hadden we dat kunnen tegengaan lieverd?quote:
Daar ben ik wel een beetje bang voor inderdaad.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ben je klaar voor de tweede ronde, in het najaar..
quote:
Dan heeft hij een flinke virus load binnengekregen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nu ook in het nieuws:
https://www.ed.nl/dossier(...)aan-corona~a9a56461/
"Hij was nog jong en had geen gezondheidsklachten of overgewicht. Hij sportte meerdere keren per week"
quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:13 schreef DustPuppy het volgende:
Téveel sporten is ook niet gezond en die jongen sportte meerdere keren per week.
Misschien wel teveel?
https://www.rtl.be/info/b(...)torites-1210291.aspxquote:
er wordt in NL toch nauwelijks medisch getest op amateurniveau dus misschien had hij wel een hart of ander medisch probleem wat nooit aan het licht is gekomenquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:13 schreef DustPuppy het volgende:
Téveel sporten is ook niet gezond en die jongen sportte meerdere keren per week.
Misschien wel teveel?
Wie zegt dat alle gezonde jonge mensen gaan overlijden?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:04 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tja, het is echt verschrikkelijk hoor. Begrijp me niet verkeerd. Maar we moeten ook niet zo bizar veel conclusies hier aan gaan binden.
Dit lijkt mij (helaas) meer op een incident dan dat alle gezonde jonge mensen dalijk gaan overlijden. Uitzondering op de regel.
dat is al 100x uitgelegd in de vorige topics.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe hadden we dat kunnen tegengaan lieverd?
Dat kan ik uit het artikel niet halen, vandaar dat ik het mij afvraag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:16 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jij vergelijkt topsport in met name de duursporten nu even met een ventje dat een paar keer per week gaat voetballen of fitnessen.
quote:
Dus 403 is lichtelijk vertekend en zou verspreid over vorige week moeten zittenquote:In de voorbije 24 uur zijn er 162 nieuwe sterfgevallen gemeld. Daarbovenop werden nog 241 overlijdens gemeld van de afgelopen week in onze woonzorgcentra.
quote:
https://www.hln.be/nieuws(...)lageparken~aa4e0d1e/quote:De afgelopen 24 uur werden 162 overlijdens geteld. Daarnaast zijn er nog eens 241 extra doden geteld in de rusthuizen. Dat aantal werd pas vanaf vandaag opgenomen in de officiële cijfers van Sciensano
Standaardreply, komt alleen nooit een antwoord uit je.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is al 100x uitgelegd in de vorige topics.
Is alleen de vraag, hoe vaak moet je die filter vervangen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar ben ik wel een beetje bang voor inderdaad.
Nee, gewoon een gezonde jongen. Niks bijzonders van topsport.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat kan ik uit het artikel niet halen, vandaar dat ik het mij afvraag.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:14 schreef Remco het volgende:
[..]
Volgens iedereen hier deed België dat al en was dat de reden dat België in vergelijking met Nederland best voor Corona doden had.
Gelukkig maar?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:20 schreef franklop het volgende:
[..]
[..]
Dus 403 is lichtelijk vertekend en zou verspreid over vorige week moeten zitten
wat een kopquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)lageparken~aa4e0d1e/
Houd het ene verband met het andere?quote:LIVE. 162 nieuwe overlijdens laatste 24 uur en 241 extra overlijdens de voorbije dagen in woonzorgcentra - Lange files voor Vlaamse recyclageparken
Zijn vader en broer van 31 liggen ook in het ziekenhuis. Er triest dit geval, ik ken hem, hij groeide hier op in een zijstraat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
lullig om de bekende uitzondering op de regel te zijn maar een gezonde levensstijl zegt natuurlijk niet alles, een autopsie zou misschien wat kunnen verklaren
meerdere keren kan ook 3 keer zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:13 schreef DustPuppy het volgende:
Misschien wel teveel?
Oversterftecijfers spreken uiteindelijk voor zich.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Gelukkig maar?
Die worden ook niet zomaar bij ons geteld. Het zou best kunnen dat wij net als Frankrijk en nu ook Belgie moeten bijstellen.
En aangezien zijn broer ook bevattelijk was, kan het ook nog een genetische factor zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
meerdere keren kan ook 3 keer zijn.Hoeft niet te zijn dat je 7x in de week keihard aan het trainen bent.
Bahbah, lijkt me niet heel onwaarschijnlijk dat er in dit geval een genetische component meespeelt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zijn vader en broer van 31 liggen ook in het ziekenhuis. Er triest dit geval, ik ken hem, hij groeide hier op in een zijstraat.
tot er een vaccin is zou dat dan moeten zijn en dat is nog wel even weg.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Standaardreply, komt alleen nooit een antwoord uit je.
We staan nog aan het begin, er gaan helaas nog veel meer mensen overlijden.
Alleen als je iedereen, maar dan ook iedereen in zn huis had gepropt voor maanden had je het tegen kunnen houden. Betekent wel dat er duizenden dood gaan van de honger en simpele klachten
quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
België heeft in het verleden de gevallen geteld waarbij het grote vermoeden bestond dat het virus er oorzaak van was. Nu wordt de oversterfte in zorghuizen meegeteld waarvan het aandeel dat nu meegerekend is van een x-aantal dagen is.
Maar goed, vooral lekker blijven chargeren.
Dat "vermoedelijk" is dus bij deze ook gewoon het gevalquote:Daarnaast zijn er de afgelopen dagen nog eens 241 overlijdens geteld in de rusthuizen, die cijfers worden vandaag pas opgenomen in de officiële cijfers van Sciensano. Het merendeel daarvan was "vermoedelijk" besmet en werd niet getest.
maakt het ook niet minder triest maar jong en ogenschijnlijk gezond zegt niet allesquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zijn vader en broer van 31 liggen ook in het ziekenhuis. Er triest dit geval, ik ken hem, hij groeide hier op in een zijstraat.
HLNquote:"Vrij grote kans dat dit virus elk seizoen zal terugkeren"
Volgens viroloog Steven Van Gucht is de kans vrij groot dat het coronavirus elk seizoen zal terugkeren. "Dat is op zich niet erg. Op termijn verwachten we namelijk dat het zich gaat gedragen als een gewoon seizoensvirus", legt de viroloog uit. "Omdat er een gedeeltelijke immuniteit is opgebouwd, worden de gevolgen van het virus minder erg. Het zal dan eerder tot enkele verkoudheidssymptomen leiden."
Plus dat uiteindelijk dus de meerderheid van de bevolking het moet/gaat krijgen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:21 schreef Fretwork het volgende:
We staan nog aan het begin, er gaan helaas nog veel meer mensen overlijden.
Alleen als je iedereen, maar dan ook iedereen in zn huis had gepropt voor maanden had je het tegen kunnen houden. Betekent wel dat er duizenden dood gaan van de honger en simpele klachten
Pfoe. Flink aantal jaquote:
Bedankt. Het advies van de artsen is: lekker sporten!quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hoe harder je gesport hebt, des te lager je weerstand direct erna.
Wees extra voorzichtig na een zware inspanning luidt mijn advies.
Dieten wordt ook afgeraden i.v.m. minder voedingstoffen binnenkrijgen en hierdoor lagere weerstand.
Het had weinig gescheeld of wij waren nu Duitsers geweest. Eigen schuld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
Duitsland heeft zijn zaken goed op de rit zeg. Kunnen wij en nog wat landen wat van leren.
Moeten nu onze patiënten opvangen
Volgens mij hebben ze ook dit weekend hun capaciteit opgeschaaldquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Dejannn het volgende:
België gaat hard ineens, terwijl ze daar niet zo ontzettend veel meer testen dan hier.
Niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:35 schreef Nia het volgende:
In hoeverre heeft een 100% lockdown tot nu toe zijn voordelen bewezen t.o.v. een mildere aanpak?
schijnen ook materiaal tekorten te hebben hoor, alleen hun ic capaciteit is veel groter dan de onze, ze nemen ook Italiaanse een Spaanse ic patiënten opquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
Duitsland heeft zijn zaken goed op de rit zeg. Kunnen wij en nog wat landen wat van leren.
Dat vind ik echt verschrikkelijk voor dat hele gezin. Hopelijk worden zij allen snel beter.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
China. Maar goed, daar doet iedereen precies wat er gezegd wordt. Je kunt dat eigenlijk niet vergelijken met de lockdowns in sommige Europese landen.quote:
Waarom is hun Ic-capaciteit zoveel groter?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
schijnen ook materiaal tekorten te hebben hoor, alleen hun ic capaciteit is veel groter dan de onze, ze nemen ook Italiaanse een Spaanse ic patiënten op
Grote aantal komt wel vooral door de 241 extra doden die nu worden meegeteld uit de "rusthuizen" van de afgelopen periode. Cijfers van enkel 24 uur kom je uit op 162. Nog steeds wel veel natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Dejannn het volgende:
België gaat hard ineens, terwijl ze daar niet zo ontzettend veel meer testen dan hier.
Vooral omdat ze daar veel medisch personeel hebben, werd in ieder geval gezegd. Nederland heeft ook wel de ruimte om enorm uit te breiden (regulier dan), maar niet genoeg opgeleid personeel..quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom is hun Ic-capaciteit zoveel groter?
geen idee maar ook zij breiden hard uitquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
https://berlinspectator.c(...)eased-substantially/quote:Up to 20,000 Vacant ICU Beds
Professor Lothar Wieler, the RKI’s director, has told the hundreds of hospitals in Germany, public and private ones, to extend their ICUs and to get as many respirators as possible. Now it looks like many clinics listened to him.
According to the German Hospital Federation, the number of ICU beds in Germany has since increased by 12,000 to about 40,000. Doubling the original number is the goal. This would mean having a total of 56,000 ICU beds. The federation’s head Gerald Gass told the “Rheinische Post” daily, out of the 40,000 intensive care beds available right now, about 15,000 to 20,000 were vacant at this stage.
Dat is dus niet zo. Duitsland heeft al vele jaren een overcapaciteit qua ziekenhuizen, maar net zoals wij een volstrekt tekort aan medisch geschoold personeel. Het feit dat zij 20.000 bedden hebben betekent niet dat ze genoeg handen hebben voor aan die bedden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vooral omdat ze daar veel medisch personeel hebben, werd in ieder geval gezegd. Nederland heeft ook wel de ruimte om enorm uit te breiden (regulier dan), maar niet genoeg opgeleid personeel..
In het weekend tellen ze niet zo nauw zoals Nederland niet iedereen die komt te overlijden test.quote:
Dit. In mijn ervaring. Als je hardloopt met een inspanning waarbij je nog een gesprek zou kunnen voeren, ben je prima bezig.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hoe harder je gesport hebt, des te lager je weerstand direct erna.
Wees extra voorzichtig na een zware inspanning luidt mijn advies.
Dieten wordt ook afgeraden i.v.m. minder voedingstoffen binnenkrijgen en hierdoor lagere weerstand.
Ohoh, Timmermans mist aandacht.twitter:TimmermansEU twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:44:42While together we're combating covid-19, we also have to work towards a green recovery. #Hydrogen has a crucial role to play in the transition and this is where the EU can & must lead. It was great discussing 'how' with @H2Europe #EUGreenDeal @KadriSimson reageer retweet
dat gaan we later pas zien.....quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:35 schreef Nia het volgende:
In hoeverre heeft een 100% lockdown tot nu toe zijn voordelen bewezen t.o.v. een mildere aanpak?
Nou ja, dan dus eventueel niet, omdat je dan een vaccin afwacht.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Plus dat uiteindelijk dus de meerderheid van de bevolking het moet/gaat krijgen.
Is voor sommigen veel makkelijker te wijzen naar anderen, ja die waren oud of die hadden een ongezonde levensstijl. Toch voor sommigen best lastig te accepteren dat iedereen hier het kan krijgen en heel ziek kan worden. Ook al is die kans kleiner als je jong en gezond bent.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:40 schreef speknek het volgende:
Nu heeft die 29 jarige al een verzwakt hart van 300 uur per week topsport. Zo doorzichtig.
Accepteer nou eens dat SARS een dodelijke ziekte voor iedereen kan zijn, en niet alleen voor iedereen behalve jij.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:37 schreef _I het volgende:
[..]
COVID-19: Attacks the 1-Beta Chain of Hemoglobin and Captures the Porphyrin to Inhibit Human Heme MetabolismDuidelijk isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Link
(Uit de comments bij dat youtube filmpje)
Zoveel onderzoek.. Ben benieuwd wat uiteindelijk de sleutel gaat zijn.dat het probleem zuurstof/co2 uitwisseling is. Ik laat mij niet uit over de - marketing ? aanduidingen, waar ik hooguit een aangenomen beeld bij heb.
De sleutel is niet besmet worden en/of immuniteit, al of niet opgewekt via een vaccin.
Het probleem met virusremmers zal vooral zijn dat je die vooral effectief zullen in een vroeg(er) stadium van een besmetting. En hoe detecteer je die voordat je - tamelijk - schadelijke medicijnen gaat toepassen. !!!
Op het moment dat je, imho / iemand ? , aan de zuurstof/beademing ligt zal je (denk ik) al te laat zijn. Het virus en de reactie is dan al het lichaam in getrokken.
Je moet dat voor zijn. Op basis van alleen symptomen zal dat lastig zijn. Mensen zullen in beginsel snel zullen merken (of zelfs "stoer" ontkennen) dat ze kortademiger zijn geworden.
Daarom ook mijn pleidooi, ga als kwetsbare niet wachten totdat je gaat hoesten. Hoesten en kuchen zijn (let op: ik ben geen medicus) in mijn denken vooral heftige reacties op wat zich excessief aan het ontwikkelen is.
Je kucht en hoest om, vanwege de irritatie, het "afval" uit je luchtwegen kwijt te raken en en-passant (ook door uitademen) het virus daarbij te verspreiden.
Op het moment dat je als kwetsbare bij de trap oplopen of zo, wat meer adem nodig hebt dan voorheen.... better safe then sorry: call your doctor. Waarbij het dan te hopen is dat je kunt worden getest."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Dat laatste is een mooi streven maar men werd of wordt enkel getest wanneer ze ziekenhuisbehoevend zijn. In dit geval dan vaak te laat of gepaard met meerdere dagen 40+ koorts.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Duidelijk isdat het probleem zuurstof/co2 uitwisseling is. Ik laat mij niet uit over de - marketing ? aanduidingen, waar ik hooguit een aangenomen beeld bij heb.
De sleutel is niet besmet worden en/of immuniteit, al of niet opgewekt via een vaccin.
Het probleem met virusremmers zal vooral zijn dat je die vooral effectief zullen in een vroeg(er) stadium van een besmetting. En hoe detecteer je die voordat je - tamelijk - schadelijke medicijnen gaat toepassen. !!!
Op het moment dat je, imho / iemand ? , aan de zuurstof/beademing ligt zal je (denk ik) al te laat zijn. Het virus en de reactie is dan al het lichaam in getrokken.
Je moet dat voor zijn. Op basis van alleen symptomen zal dat lastig zijn. Mensen zullen in beginsel snel zullen merken (of zelfs "stoer" ontkennen) dat ze kortademiger zijn geworden.
Daarom ook mijn pleidooi, ga als kwetsbare niet wachten totdat je gaat hoesten. Hoesten en kuchen zijn (let op: ik ben geen medicus) in mijn denken vooral heftige reacties op wat zich excessief aan het ontwikkelen is.
Je kucht en hoest, om vanwege irritatie, het "afval" uit je luchtwegen kwijt te raken en en-passant (ook door uitademen) het virus te verspreiden.
Op het moment dat je als kwetsbare bij de trap oplopen of zo, wat meer adem nodig hebt dan voorheen.... better safe then sorry: call your doctor. Waarbij het dan te hopen is dat je kunt worden getest.
Ik vraag me af, worden de patiënten die in duitsland worden opgenomen ook meegenomen in de statistieken hoeveel IC-bedden we in Nederland bezet hebben, dus bij die 1400 nog wat. Als dat niet zo is dan hebben we dus meer of patiënten dan naar buiten wordt gebracht. Weer een slimmigheid om te spelen met de cijfers.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
Omdat ze in Duitsland heel erg veel regionale ziekenhuizen hebben, die ook nog eens prima voorzieningen hebben, inclusief een IC.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Behalve dan dat dat wel meevaltquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat ze in Duitsland heel erg veel regionale ziekenhuizen hebben, die ook nog eens prima voorzieningen hebben, inclusief een IC.
In Nederland zijn wij uiterst efficiënt in de zorg. Normaal gesproken is dat een voordeel, maar in situaties zoals dit bijt het ons keihard in de kont.
Niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:35 schreef Nia het volgende:
Veel meer ziekenhuizen, dat hadden wij vroeger ook.....quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan dat er naast corona ander werk doorgaat? Of heb jij het op het werk ook alleen maar over corona en stelt alle overleggen dusmaar een maand of wat uit?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:46 schreef Smack10 het volgende:
Ohoh, Timmermans mist aandacht.twitter:TimmermansEU twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:44:42While together we're combating covid-19, we also have to work towards a green recovery. #Hydrogen has a crucial role to play in the transition and this is where the EU can & must lead. It was great discussing 'how' with @:H2Europe #EUGreenDeal @:KadriSimson reageer retweet
Ja hier zijn ook best wat regionale ziekenhuizen gesloten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat ze in Duitsland heel erg veel regionale ziekenhuizen hebben, die ook nog eens prima voorzieningen hebben, inclusief een IC.
In Nederland zijn wij uiterst efficiënt in de zorg. Normaal gesproken is dat een voordeel, maar in situaties zoals dit bijt het ons keihard in de kont.
Valt mee ja?quote:
Dat is simpelweg een (politieke) keuze.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Is toch compleet onlogisch. Meer menselijke interactie meer besmettingen zou je denken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:52 schreef Za het volgende:
[..]
Niet.
Er is zelfs geen enkele zekerheid of de curve er niet exact hetzelfde zou uitzien zonder lockdowns.
Zweden heeft geen lockdown, mensen zitten op de terrassen en in de restaurants, en het land heeft qua aantal inwoners minder besmettingen dan zijn buurlanden Denemarken en Noorwegen.
Sporten is goed in alle gevallen. Behalve als je al ziek bent, want dan kan je lichaam alle energie het beste gebruiken voor herstel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit. In mijn ervaring. Als je hardloopt met een inspanning waarbij je nog een gesprek zou kunnen voeren, ben je prima bezig.
Loop je structureel in het rood, dan word je heel erg vatbaar voor ziektes.
Praten prima. Het lijkt mij wel dat eventuele investeringen, even een andere prioriteit hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:53 schreef kilon het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan dat er naast corona ander werk doorgaat? Of heb jij het op het werk ook alleen maar over corona en stelt alle overleggen dusmaar een maand of wat uit?
Ligt er maar net aan hoe het precies wordt over gegeven. De AIDS epidemie had ook wel minder geweest bij een lockdown, maar daar waren effectievere manieren om overdracht te voorkomenquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is toch compleet onlogisch. Meer menselijke interactie meer besmettingen zou je denken.
Lockdown (mits goed uitgevoerd) zou effectiever moeten zijn nu.
Ik ben arts, en zeg: lekker blijven sporten. En vooral jezelf niet bang laten maken door vreemden op een forum die doen alsof ze er verstand van hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Sporten is goed in alle gevallen. Behalve als je al ziek bent, want dan kan je lichaam alle energie het beste gebruiken voor herstel.
Het gaat erom dat je weerstand net na het sporten laag wordt, hoe zwaarder de inspanning des te lager de weerstand direct erna. Na hersteld te zijn, geen idee hoe lang dit duurt, 1uur? halve dag?, krijg je wel een betere weerstand dan voor het sporten.
Kort samengevat: wees extra voorzichtig direct na het sporten.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:57 schreef Idisrom het volgende:
Het piepkleine België heeft er meer dan 400 Coronadoden erbij vandaag.
En zelfs die simpele manieren werden vaak niet nageleefdquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ligt er maar net aan hoe het precies wordt over gegeven. De AIDS epidemie had ook wel minder geweest bij een lockdown, maar daar waren effectievere manieren om overdracht te voorkomen![]()
Dat lijkt mij ook, maar er zijn ook signalen waaruit blijkt dat er mogelijk geen verschil is. Alleen dat risico kun je niet nemen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is toch compleet onlogisch. Meer menselijke interactie meer besmettingen zou je denken.
Nee, het is totaal ongeloofwaardig dat hij lange tijd stil is mbt het coronavirus, vooral vice-president van de EU.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:53 schreef kilon het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan dat er naast corona ander werk doorgaat? Of heb jij het op het werk ook alleen maar over corona en stelt alle overleggen dusmaar een maand of wat uit?
Hij merkt er niks van, dus niks aan de hand.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Valt mee ja?
IC capaciteit is opgehoogd van 1150 naar 2400, ruim twee keer zoveel. Er is een zwaar tekort aan personeel waardoor het leger, vrijwilligers en niet gerigistreerde artsen en verpleegkundigen bij moeten springen. Iedereen draait overuren. Operatiekamers, verkoeverkamers en complete afdelingen zijn gesloten en omgetoverd in IC's. Er is maar plek voor 500 spoedpatiënten buiten coronapatiënten om. Een groot deel van reguliere zorg ligt stil.
.... maar gelukkig valt het valt.
Die groepsimmuniteit zal worden getest door Sanquin.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:14 schreef patrickt37 het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar het aantal besmettingen vandaag.
Doordat er nu 4x zoveel tests uitgevoerd worden, gaat dit ook iets zeggen over de groepsimmuniteit.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik ben arts, en zeg: lekker blijven sporten. En vooral jezelf niet bang laten maken door vreemden op een forum die doen alsof ze er verstand van hebben.
Heb jij een idee van hoe het kan dat sommige gezonde jonge mensen zo ziek kunnen worden van Corona dat ze op de IC belanden of zelfs komen te overlijden? Is dat eventueel iets genetisch, hoge dosering van virusbesmetting of echt puur pech?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik ben arts, en zeg: lekker blijven sporten. En vooral jezelf niet bang laten maken door vreemden op een forum die doen alsof ze er verstand van hebben.
En juist om laatstgenoemde zou het mij verbazen als zij een Chinaatje plegen met de informatie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:59 schreef Grishenko_ het volgende:
In Brazilië vallen de cijfers gelukkig nog mee. En zij hebben een volslagen gek daar aan het roer.
De hele wereld is zo ongeveer een groot experiment geworden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag me af of er ook een relatie is tussen bevolkingsdichtheid en de corona verspreiding... zou zweden het relatief goed doen omdat het halve land daar gesocialdistanced is ten opzicht van nederland
Nofi, dat niet onderbouwd denken is waar "we" vaak de mist mee in gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nou ja, als het voortbestaan van je bedrijf in geding komt is het wellicht verstandig om extreem grote investeringen maar ff niet te doen. Me dunkt. Spanje en Italië hebben vies veel cash nodig, er zit een recessie aan te komen en Timmerman gaat het hebben over investeren in een schone toekomst. Ik zou ff lekker achter de schermen doorwerken aan je sprookje en dat gepush van je agenda in de media ff beperken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:53 schreef kilon het volgende:
[..]
Finland doet het ook goed en daar zijn ze nog een tikje meer gesocialdistanced (mooi woord datquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag me af of er ook een relatie is tussen bevolkingsdichtheid en de corona verspreiding... zou zweden het relatief goed doen omdat het halve land daa alr gesocialdistanced is ten opzicht van nederland
Hier in bijvoorbeeld regio Den Haag is het wel lastig afstand houden bij boodschappen doen, lijkt mij dat het rustiger is in het gemiddelde dorp ergens in Nederland.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag me af of er ook een relatie is tussen bevolkingsdichtheid en de corona verspreiding... zou zweden het relatief goed doen omdat het halve land daa alr gesocialdistanced is ten opzicht van nederland
Waarschijnlijk multifactorieel, maar ook heel veel pech. Bij elke ziekte worden een aantal jongeren aangedaan, dus je kan altijd pech hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb jij een idee van hoe het kan dat sommige gezonde jonge mensen zo ziek kunnen worden van Corona dat ze op de IC belanden of zelfs komen te overlijden? Is dat eventueel iets genetisch, hoge dosering van virusbesmetting of echt puur pech?
Die houden al standaard 3 meter afstand van elkaar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Denk dat wij ook aan 200-300 doden per dag zouden zitten als we mensen meetellen die vermoedelijk aan COVID19 overlijden maar niet getest zijn. Op zich zegt dat niks over hoe goed je het als land doet. Je kunt veel van die personen wel op de IC leggen maar 90% gaat alsnog dood en die andere 10% heeft een bagger kwaliteit van leven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:59 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Wow![]()
En dan commentaar op ons beleid hebben.
Maar Stockholm is een gewone stad, en vooralsnog geen brandhaard.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ze hebben net als Frankrijk de doden van verzorgtehuizen toegevoegd, die heeft Nederland ook nog liggen hoorquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:59 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Wow![]()
En dan commentaar op ons beleid hebben.
Mwah de wereld is vooral heel veel beter in monitoren geworden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:00 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
De hele wereld is zo ongeveer een groot experiment geworden.
Ah, vond het vooral opvallend dat 2 jonge gezonde broers zo ziek worden, dan zou je een genetisch element vermoeden. Maar dat is dus waarschijnlijk 1 van de componenten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:01 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Waarschijnlijk multifactorieel, maar ook heel veel pech. Bij elke ziekte worden een aantal jongeren aangedaan, dus je kan altijd pech hebben.
Waarom zou het je verbazen. Als het een volslagen gek is, zou het je juist niet moeten verbazen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:00 schreef influcted het volgende:
[..]
En juist om laatstgenoemde zou het mij verbazen als zij een Chinaatje plegen met de informatie.
Elke inspanningsfysioloog die ik heb gehoord zegt dit hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Sinds hij sprak over mondkapjes tijdens de MH17 vlucht, vind ik die man echt een hele grote engerd geworden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nou ja, als het voortbestaan van je bedrijf in geding komt is het wellicht verstandig om extreem grote investeringen maar ff niet te doen. Me dunkt. Spanje en Italië hebben vies veel cash nodig, er zit een recessie aan te komen en Timmerman gaat het hebben over investeren in een schone toekomst. Ik zou ff lekker achter de schermen doorwerken aan je sprookje en dat gepush van je agenda in de media ff beperken.
Het klimaatsprookje was dan ook actueel omdat we het zo goed hebben en we dachten ook nog even het klimaat te kunnen regelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nou ja, als het voortbestaan van je bedrijf in geding komt is het wellicht verstandig om extreem grote investeringen maar ff niet te doen. Me dunkt. Spanje en Italië hebben vies veel cash nodig, er zit een recessie aan te komen en Timmerman gaat het hebben over investeren in een schone toekomst. Ik zou ff lekker achter de schermen doorwerken aan je sprookje en dat gepush van je agenda in de media ff beperken.
Volmondig eensquote:Op dinsdag 7 april 2020 12:04 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Sinds hij sprak over mondkapjes tijdens de MH17 vlucht, vind ik die man echt een hele grote engerd geworden.
Als je geen prioriteiten herkent zoals Timmermans hier laat zien mogen we gerust even kijken wat de onderliggende oorzaak daar van is. We kunnen dan niet anders concluderen dat de man een narcist is die uit frustratie over gebrek aan aandacht dit soort tweets de wereld inslingertquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:53 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik luister liever naar een dokter dan iemand die een pretstudie heeft afgerondquote:Op dinsdag 7 april 2020 12:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Elke inspanningsfysioloog die ik heb gehoord zegt dit hoor.
Met de nadruk op "groot".quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:04 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Sinds hij sprak over mondkapjes tijdens de MH17 vlucht, vind ik die man echt een hele grote engerd geworden.
Ik denk dat die mensen van bijvoorbeeld professionele voetbalclubs en wielerteams er iets meer verstand van hebben, toch een apart vakgebied hé.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ik luister liever naar een dokter dan iemand die een pretstudie heeft afgerond
quote:In ons land zijn in de laatste 24 uur 162 sterfgevallen gerapporteerd. Daarnaast zijn ook 241 extra overlijdens gerapporteerd die tussen 1 en 4 april te betreuren waren in de woon-zorgcentra. Het merendeel daarvan was “vermoedelijk” besmet en werd niet getest. Daarmee schiet het aantal doden in ons land met 403 omhoog naar 2.035.
In de regel leven deze sowieso af afgezonderd in de maatschappij.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:00 schreef Vallon het volgende:
De crux is dat interactie gemiddeld gezien prima is en wanneer men de "kwetsbare en/of besmettelijke" groep afzondert, er geen groot probleem ontstaat.
Daar gaat het om het uiterste uit je lichaam halen, dat heeft weer weinig met normale gezondheid te maken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:12 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik denk dat die mensen van bijvoorbeeld professionele voetbalclubs en wielerteams er iets meer verstand van hebben, toch een apart vakgebied hé.
Mwah, vroeger liet men dit ook niet gebeuren, hoor. Want anders hadden we nooit van bijvoorbeeld een Pasteur, een Fleming of een Semmelweis gehoord....om er maar een paar te noemenquote:Op dinsdag 7 april 2020 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mwah de wereld is vooral heel veel beter in monitoren geworden.waar dit vroeger gewoon gebeurde zitten we nu op de eerste rij te bedenken of we er "iets" aan kunnen doen. De maakbare wereld pur sang. Vroeger zouden we wat extra gebeden hebben nu doneren we een beetje extra aan de wetenschap
Daar ging het ook om toch? Anders heb ik het verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:17 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Daar gaat het om het uiterste uit je lichaam halen, dat heeft weer weinig met normale gezondheid te maken.
Als mensen echt heel fanatiek zijn hier dan heb je misschien wel een punt ja
Oh, dan zal ik het wel niet goed gelezen hebben, mijn excuses.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daar ging het ook om toch? Anders heb ik het verkeerd begrepen.
Mijn collega vertelde vanochtend over een 32 jarige man uit Aalten die dit weekend zou zijn overleden aan een hersenbloeding die hij als gevolg van Corona zou hebben gehad. Was voor die tijd gewoon gezond geweest maar lag al wel een tijdje in ziekenhuis vanwege Corona.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:22 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Oh, dan zal ik het wel niet goed gelezen hebben, mijn excuses.
Worden de Nederlandse patiënten op de IC in Duitsland ook bij de cijfers gepresenteerd of wordt er nu gedaan alsof ze niet bestaan in Nederland?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb een vertrouwen in oprechtheid en adviezen van erkende medici waarbij ik (zonder eigenwijs te zijn) een nog groter geloof heb in het eigen lichaam (mits je dat niet in de steek heeft gelaten).quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ik luister liever naar een dokter dan iemand die een pretstudie heeft afgerond
Semmelweis werd bespot, uiteindelijk heeft men hem in een krankzinnigengesticht opgesloten waar de bewakers hem ineen sloegen, hij overleed twee weken later aan gangreen..quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:19 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Mwah, vroeger liet men dit ook niet gebeuren, hoor. Want anders hadden we nooit van bijvoorbeeld een Pasteur, een Fleming of een Semmelweis gehoord....om er maar een paar te noemen
Door het hoesten of zo, hoge bloeddruk?quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mijn collega vertelde vanochtend over een 32 jarige man uit Aalten die dit weekend zou zijn overleden aan een hersenbloeding die hij als gevolg van Corona zou hebben gehad. Was voor die tijd gewoon gezond geweest maar lag al wel een tijdje in ziekenhuis vanwege Corona.
Kan hier in het nieuws nergens over terugvinden maar als dat klopt dan denk ik dat die mensen wellicht in eerste instantie ook niet als 'corona-dode' worden genoteerd? Het dodental ligt hier immers nu ook hoger dan een jaar terug (maart volgens mij alleen al 500 hoger dan maart 2019?)
Geen idee... ik vroeg hem wat de link was met corona maar hij zei dat ze hadden gezegd dat het een complicatie als gevolg van Corona was geweest en dat ze dat zeker wisten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Door het hoesten of zo, hoge bloeddruk?
Ik zou er ook niet vanuit gaan dat ze zoiets verzinnen en je hoort in alle besmette landen vaker van jonge mensen die eraan overlijden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geen idee... ik vroeg hem wat de link was met corona maar hij zei dat ze hadden gezegd dat het een complicatie als gevolg van Corona was geweest en dat ze dat zeker wisten.
Misschien zuurstoftekort of idd bloeddruk wat logisch lijkt , maar ik vraag me af of die jonge mensen (als dit dus echt klopt) ook in het nieuws komen zoals die lui uit Beek en Donk of dat in eerste instantie wordt toegewezen aan een hersenbloeding.
Ik ga er vanuit dat het waar is, zie niet in waarom hij dat zou verzinnen en hij komt uit die regio en leek er ook wel van onder de indruk, maar goed, je weet het nooit zeker natuurlijk. Ik kan er in elk geval in lokale nieuwsberichten ook nog niets van vinden. (Bijv. bij Gelderlander of Stentor)
Inbegrepen volgens mijquote:Op dinsdag 7 april 2020 12:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Worden de Nederlandse patiënten op de IC in Duitsland ook bij de cijfers gepresenteerd of wordt er nu gedaan alsof ze niet bestaan in Nederland?
Worden wel meegeteld, heb het namelijk in een krantenartikel gelezen "Waarvan 37 in Duitsland" ofzo. Of minder, het waren er niet zo veel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Worden de Nederlandse patiënten op de IC in Duitsland ook bij de cijfers gepresenteerd of wordt er nu gedaan alsof ze niet bestaan in Nederland?
quote:Officials in a number of French cities and towns have announced they plan to make face masks mandatory for locals when they leave home in an effort to prevent the coronavirus spreading, Kim Willsher, the Guardian’s Paris correspondent, reports.
The first is Nice, in the south, where the centre-right mayor Christian Estrosi said that all inhabitants will be sent a mask within the next 8-10 days that they can reuse for a month. He promised to give more information about the operation on Wednesday.
Several other mayors have said they will follow suit, including neighbouring Cannes on the French Riviera. In Paris, the Socialist mayor Anne Hidalgo told France Info radio she was ready to “go in the same direction”.
Ik denk dat dat heel verstandig is, er worden door dokters natuurlijk ook gewoon nog altijd fouten gemaakt of verkeerde diagnoses gegeven. Als je lichaam echt zegt dat het mis is dan moet je toch aan de bel trekken ja.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb een vertrouwen in oprechtheid en adviezen van erkende medici waarbij ik (zonder eigenwijs te zijn) een nog groter geloof heb in het eigen lichaam (mits je dat niet in de steekt heeft gelaten).
Als het lichaam zegt nu even niet, pijn heeft of je op een andere wijze "waarschuwt", dien je te "luisteren" en eventueel je van advies te dienen. Dat geldt wmb ook voor sporten waar alle clichés van "te" geldig zijn.
Waar ik wel weer sceptisch ben, is het eigen (be)oordelingsvermogen; al of niet op aangave van hypergeile media. Zonder te hypochonderen, beter even de dokter bellen dan denken dat het creperende wel goedkomt.
Dat is waar, ja...quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Semmelweis werd bespot, uiteindelijk heeft men hem in een krankzinnigengesticht opgesloten waar de bewakers hem ineen sloegen, hij overleed twee weken later aan gangreen..
Hmm. Ik weet het niet, hoor. Stichting NICE heeft het bijvoorbeeld over 'Covid19 infecties op de Nederlandse IC's'. Het maakt ook niet zoveel uit, denk ik. Er kunnen ook Duitsers op de Nederlandse IC's liggen. Moeten die dan ook niet meegeteld worden?quote:
Hoe relevant is het?quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:40 schreef Viltje het volgende:
[..]
Hmm. Ik weet het niet, hoor. Stichting NICE heeft het bijvoorbeeld over 'Covid19 infecties op de Nederlandse IC's'. Het maakt ook niet zoveel uit, denk ik. Er kunnen ook Duitsers op de Nederlandse IC's liggen. Moeten die dan ook niet meegeteld worden?
Volgens mij is het redelijk bekend dat bijv. marathonlopers een paar maanden na een gelopen marathon een erg lage weerstand hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:16 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jij vergelijkt topsport in met name de duursporten nu even met een ventje dat een paar keer per week gaat voetballen of fitnessen.
Bij de aantallen per gemeente rekenen ze daadwerkelijk waar degene vandaan komt, niet waar hij ligt dus zal dat zo blijven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:40 schreef Viltje het volgende:
[..]
Hmm. Ik weet het niet, hoor. Stichting NICE heeft het bijvoorbeeld over 'Covid19 infecties op de Nederlandse IC's'. Het maakt ook niet zoveel uit, denk ik. Er kunnen ook Duitsers op de Nederlandse IC's liggen. Moeten die dan ook niet meegeteld worden?
2x per week uurtje hardlopen is niks mis mee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Volgens mij is het redelijk bekend dat bijv. marathonlopers een paar maanden na een gelopen marathon een erg lage weerstand hebben.
Trouwens bedankt voor je facemask-link, heb er direct een paar besteld.
Of de mensen die in Duitsland liggen wel of niet worden meegenomen.quote:
Zo is dat, gewoon blijven sporten ik blijf ook zoveel mogelijk in beweging.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
2x per week uurtje hardlopen is niks mis mee.
Timmerfrans vindt al die macht wel erotiserend, me dunkt, het doet ze in het verhuiscarousel geen reet dat er praktisch geen mandaat is voor hun beleid...quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:46 schreef Smack10 het volgende:
Ohoh, Timmermans mist aandacht.twitter:TimmermansEU twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:44:42While together we're combating covid-19, we also have to work towards a green recovery. #Hydrogen has a crucial role to play in the transition and this is where the EU can & must lead. It was great discussing 'how' with @:H2Europe #EUGreenDeal @:KadriSimson reageer retweet
Beter 4x 30.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bosje bloemen? Die gaan anders toch door de schredder.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:44 schreef Minimunt het volgende:
Hoe kunnen we Duitsland hiervoor bedanken?
Toch een zeer fijn land met hele nette inwoners. Heb ik persoonlijk meer mee dan met fransen of engelse.
Duitsland en Nederland zijn heel belangrijk voor elkaar op de grond van economie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:44 schreef Minimunt het volgende:
Toch een zeer fijn land met hele nette inwoners. Heb ik persoonlijk meer mee dan met fransen of engelse.
Niet? Daar is de EU voor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:44 schreef Minimunt het volgende:
Nu ik het zeg;quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:44 schreef Minimunt het volgende:
Geen idee. Dat ligt eraan wat men wil weten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Of de mensen die in Duitsland liggen wel of niet worden meegenomen.
Als ze op bezoek komen hoeven ze geen Nederlands te praten maar praten wij gewoon netjes Duits terug, dat lijkt mij wel leuk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:44 schreef Minimunt het volgende:
Ik zeg altijd "naar je werk fietsen" maar ehhh tjah, ja, kun je nog steeds doen.quote:
Maar dat... oh wacht.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Als ze op bezoek komen hoeven ze geen Nederlands te praten maar praten wij gewoon netjes Duits terug, dat lijkt mij wel leuk.
Welke bron gebruik jij daar voor ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:46 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Nu ik het zeg;
Duitsland +7.384 cases, + 364 doden, +7036 recovered
het ging erom dat je na dat uurtje hardlopen, even een (paar) uur voorzichtig moest zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Liveticker van Bild geeft een (nog steeds) heel ander beeldquote:
Er is dan ook een verschil tussen een marathonlopen of 2x per week een uurtje hardlopen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat hier toch(ondanks dat dat hier dagelijks wordt ontkracht) de temperatuur meespeelt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:57 schreef crystal_meth het volgende:
Thailand en Vietnam, twee landen waarvan twee maanden geleden vermoed werd dat ze veel meer gevallen hadden, staan nu op in totaal 2258 en 245 besmettingen, 27 en 0 doden. Zou het daar dan toch meevallen? In hard getroffen landen zorgt het aantal doden voor logistieke problemen (gebrek aan begraafplaatsen, doodskisten), zoiets zou toch opgemerkt worden?
Duitland begint toch aardig op te lopen met 1.607 "Todesfälle"quote:
Er worden geen Duitsers met corona naar Nederland gebracht omdat ze geen plaats meer hebben in Duitsland,quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:40 schreef Viltje het volgende:
[..]
We moeten in Nederland veel meer aan obesitas bestrijding doen. Dan krijg je ook minder diabetes en bloeddruk problemen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:03 schreef Oekelele het volgende:
Thailand en Vietnam hebben weinig obesitas misschien.
geen tax op suikers?quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
We moeten in Nederland veel meer aan obesitas bestrijding doen. Dan krijg je ook minder diabetes en bloeddruk problemen.
Laat die vettax maar komen.
Want als je niet dik bent moet je ook maar gewoon dik betalen voor je frietje? Nouja goed, relatief weinig natuurlijk, maar het is wel een beetje geneuzel in de marge hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
We moeten in Nederland veel meer aan obesitas bestrijding doen. Dan krijg je ook minder diabetes en bloeddruk problemen.
2 kilootjes eraf en je zit prima op norm.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb ook een BMI van 25,3 echt niet fantastisch....
Ik geloof meer in belonen dan straffen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
De temperaturen lopen hier ook op. Dagen worden langer.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:01 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik denk dat hier toch(ondanks dat dat hier dagelijks wordt ontkracht) de temperatuur meespeelt.
Uitstekend idee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:09 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik geloof meer in belonen dan straffen.
Geef iedereen met een BMI tussen de 20 en 25 250 euro per maand.
Zou wonderen doen voor de volksgezondheid, voor een schijntje van de kosten.
Je hebt gewoon calorieën nodig om te leven dusseh waar hebben we het over? Vet Koolhydraten, eiwitten.quote:
Daar heb je een punt. Een dikke Thai zie je niet zo vaak.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:03 schreef Oekelele het volgende:
Thailand en Vietnam hebben weinig obesitas misschien.
Zie je opeens iedereen voor het weegmoment net als boksers 2 dagen niks drinken en eten om hun BMI op 25 te krijgen.quote:
Of een boost geven aan private liposuctie klinieken die je een dag voor je BMI meting even wat kilo's vet aftappen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:09 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bosje bloemen? Die gaan anders toch door de schredder.
Wordt dat niet eerder veroorzaakt door dicht/opeen binnen zitten ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:01 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik denk dat hier toch(ondanks dat dat hier dagelijks wordt ontkracht) de temperatuur meespeelt.
Waarom lach jij, dit is niet grappig :pquote:
Ecuadorquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Een dikke Thai zie je niet zo vaak.
Temperatuur is in Equador ook gewoon lekker warm, en daar vallen ze bij bosjes om.
Ik wil het niet persé ontkrachten, de temperatuur-theorie, maar ik zou me er zeker niet hoopvol aan vastklampen.
Zojuist mijn dosis vitamine D3 gepopt, krijg ik goede zin van.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom lach jij, dit is niet grappig :p
Dit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:13 schreef influcted het volgende:
BMI is ook enkel de verhouding van gewicht en lengte. Niets over spier of vetpercentage dus in veel gevallen, weinigzeggend.
Kga ook wat pakken zo. Half uurtje.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zojuist mijn dosis vitamine D3 gepopt, krijg ik goede zin van.
Ja en iedereen dezelfde kleren aan in het schoolbankjequote:Op dinsdag 7 april 2020 13:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
En allemaal het zelfde inkomen.....lolquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en iedereen dezelfde kleren aan in het schoolbankje
Allemaal dezelfde kleur auto
en als het even kan ook allemaal hetzelfde voedsel
En allemaal op D66 stemmen en een Rob Jetten kapsel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Voor 98% wel prima. niet iedereen is bodybuilder of heeft een genetische aandoening.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:13 schreef influcted het volgende:
BMI is ook enkel de verhouding van gewicht en lengte. Niets over spier of vetpercentage dus in veel gevallen, weinigzeggend.
Gewoon van die drap die ze bij de Matrix eten maken, eigen keuze moet gewoon afgeschaft worden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat dat meevalt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Valt mee ja?
IC capaciteit is opgehoogd van 1150 naar 2400, ruim twee keer zoveel. Er is een zwaar tekort aan personeel waardoor het leger, vrijwilligers en niet gerigistreerde artsen en verpleegkundigen bij moeten springen. Iedereen draait overuren. Operatiekamers, verkoeverkamers en complete afdelingen zijn gesloten en omgetoverd in IC's. Er is maar plek voor 500 spoedpatiënten buiten coronapatiënten om. Een groot deel van reguliere zorg ligt stil.
.... maar gelukkig valt het valt.
De mensen die langer zullen leven en daardoor verantwoordelijk zijn voor de stijging van de zorgkosten en de pensioenleeftijd, die wil jij extra geld geven?quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:09 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Inkomen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:19 schreef Oekelele het volgende:
[..]
En allemaal het zelfde inkomen.....lol
quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:19 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Allemaal aan de soylent green!quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geen reclame meer tijdens tv kijken.....inderdaad toppiequote:
quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voor 98% wel prima. niet iedereen is bodybuilder of heeft een genetische aandoening.
Extra geld voor bmi tussen 20-25 zou voor heel veel average joe's de wortel zijn die wordt voorgehouden terwijl ze die laatste 5-15kg kwijraken waar ze al zolang mee tobben.
Er zouden wel een hoop sjw fat is beautiful tranen van jus vloeien.
BMI is inderdaad een prima indicator voor groepen, en in sommige gevallen niet representatief voor het individu.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voor 98% wel prima. niet iedereen is bodybuilder of heeft een genetische aandoening.
Extra geld voor bmi tussen 20-25 zou voor heel veel average joe's de wortel zijn die wordt voorgehouden terwijl ze die laatste 5-15kg kwijraken waar ze al zolang mee tobben.
Er zouden wel een hoop sjw fat is beautiful tranen van jus vloeien.
Bovenstaande melding is toegevoegdquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:26 schreef Smack10 het volgende:
Wijzigingsdatum 07-04-2020 | 10:42 op de site van RIVM, wat is dan de wijziging?
En zelfde type huis en elk jaar met de sleurhut naar Frankrijkquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:19 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Die had geen overgewicht, dat kan ik je wel verzekeren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
die brabantse jongen van 29
maar ik denk toch dat het woord ''kerngezond'' te snel wordt gebruikt
Als je kijkt hoe klein die staat is doen ze het ook niet super goed.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:30 schreef Oekelele het volgende:
Luxembourg
2,843 besmettingen
41 doden
Doen het ook niet slecht
Ik wil vooral zelf extra geld hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De mensen die langer zullen leven en daardoor verantwoordelijk zijn voor de stijging van de zorgkosten en de pensioenleeftijd, die wil jij extra geld geven?
Staat er al in, onder kopje Nederland.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:30 schreef Vallon het volgende:
Deze is goed voor Nederland/Regio's en in stijl van JohnHopkins Robertkoch
Je kunt hier ook per gemeente zoeken.
Wellicht, zo niet al, OP waardig (@:Scrummie2.1 ?):
NL-Dashboard Covid19: https://www.arcgis.com/ap(...)40e7ae72254029bf6251
OK. Thx !!! Wel mooi, dat zo steeds een completer beeld ontstaat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Staat er al in, onder kopje Nederland.
Ow. Geen slecht idee, eigenlijk...quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik wil vooral zelf extra geld hebben.
De laatste 2 weken zeker:quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:36 schreef PippenScottie het volgende:
Op dinsdagen liggen de cijfers van aantal doden, opnames en besmettingen steevast wat hoger dan andere dagen, toch?
quote:Prominente homo's roepen op: Ga niet op seksdate, pak je rechterhand
Bescherm jezelf en anderen voor het coronavirus en ga niet op seksdate. Die oproep doen verschillende, prominente figuren uit de homogemeenschap. Een nieuwe campagne, ondersteund door Soa Aids Nederland en het COC, moet singles - ook hetero's - ervan overtuigen om af te zien van seksdates totdat de coronacrisis voorbij is. ,,Wat is nou een maand op een mensenleven?”
De link doet het hier niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:37 schreef Snikkelbeer het volgende:
234 nieuwe doden
292 nieuwe ziekenhuisopnames
https://www.rivm.nl/docum(...)derland-7-april-2020
Ik kan er niet aan wennen hoor dit soort cijfers..quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:37 schreef Snikkelbeer het volgende:
234 nieuwe doden
quote:
Ze hebben hem weer offline gehaald zo te zien. Ik heb de pdf even geüpload:quote:
Het is vooral ‘meer sekspartners BEWEREN te hebben’.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:40 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Hoe denk je anders dat mannen gemiddeld 3 sekspartners meer hebben dan vrouwen? Die 5% homo's neuken er wat op los.
Andere optie is dat sekswerkers niet worden meegenomen in de statistieken.
Raar om te liegen, maar kan onderzocht worden toch? Gewoon aanvinken of je gay bent bij de peiling.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:41 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het is vooral ‘meer sekspartners BEWEREN te hebben’.
Wat is dat voor een link? Ik durf hier niet op te klikken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:41 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Ze hebben hem weer offline gehaald zo te zien. Ik heb de pdf even geüpload:
https://docdro.id/WaT3emj
Gewoon een PDF viewer. Niets mis mee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat is dat voor een link? Ik durf hier niet op te klikken.
Was de eerste website die ik tegenkwam in Google toen ik zocht op 'pdf upload'quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat is dat voor een link? Ik durf hier niet op te klikken.
De piek is pas over 2 wekenquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:45 schreef Freudie het volgende:
Op zich is het niet gek dat het aantal doden nog niet zakt in tegenstelling tot de ziekenhuisopnames, aangezien het aantal doden een lagging indicator is. Ik weet niet wanneer de gemiddelde sterfte na een ziekenhuisopname is, maar stel dat dat twee weken is, de piek in ziekenhuisopnames was zo ongeveer 2 weken geleden, dan zou de piek t.b.v. sterftes ook ergens deze week moeten zijn.
quote:Seismologists at the British Geological Survey have found that their sensors are twitching less now that human activity has been curtailed, leading to a drop in the anthropogenic din that vibrates through the planet.
The fall in the human hum that rings around the world means that, in theory at least, the scientists should be able to detect smaller earthquakes in the UK, and more distant tremors in Europe and in countries further afield than their equipment usually allows.
Aantal doden is natuurlijk heftig. Maar wel een zéér goede ontwikkeling aan de 'voorkant'quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan er niet aan wennen hoor dit soort cijfers..
Deze persoon snapt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:45 schreef Freudie het volgende:
Op zich is het niet gek dat het aantal doden nog niet zakt in tegenstelling tot de ziekenhuisopnames, aangezien het aantal doden een lagging indicator is. Ik weet niet wanneer de gemiddelde sterfte na een ziekenhuisopname is, maar stel dat dat twee weken is, de piek in ziekenhuisopnames was zo ongeveer 2 weken geleden, dan zou de piek t.b.v. sterftes ook ergens deze week moeten zijn.
Absoluut positief nieuws - maar toch dubbelzinnig vanwege de doden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Aantal doden is natuurlijk heftig. Maar wel een zéér goede ontwikkeling aan de 'voorkant'
Amper een stijging in het aantal ziekenhuisopnames ten opzichte van het weekend.
[ afbeelding ]
nou echt. daar zaten we met zn allen op te wachtenquote:
Ja, dat bedoel ik ook met de lagging indicator. Twee weken geleden was het aantal ziekenhuisopnames hoog, dus het duurt even voordat het aantal doden omlaag zal gaan. Ergens vanaf deze week pas (als gemiuddelde na 2 weken sterft).quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Aantal doden is natuurlijk heftig. Maar wel een zéér goede ontwikkeling aan de 'voorkant'
Amper een stijging in het aantal ziekenhuisopnames ten opzichte van het weekend.
[ afbeelding ]
Wel verdrietig .... er zijn nu meer mensen overleden (2101) dan dat er waren opgenomen op de IC (1958).quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:37 schreef Snikkelbeer het volgende:
234 nieuwe doden
Ok!quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:45 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Was de eerste website die ik tegenkwam in Google toen ik zocht op 'pdf upload'Maar is veilig
Staat er as we speak op.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:50 schreef Fretwork het volgende:
Als er 234 doden zijn zal hij inderdaad wel terug gehaald zijn om rond 14u wat duiding te geven
Extra tests zijn pas vanaf gisteren in effect toch? Duurt een poos voor ze uitslag hebben dus denk dat we nog even moeten wachten hieropquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:50 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Positief geteste personen
19.580* (+777)
Ziekenhuisopnames
7.427 (+292)
Overleden personen
2.101** (+234)
Geen stijging in het aantal positief geteste personen ondanks meer testen. Mogelijk wat vertraging op de registratielijn. Morgen weer afwachten.
Bij mij kreeg ik onder die grafiek een reclame van Cisco.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
80% van 80+ die op de IC behandeld wordt gaat het niet halen is wel een beetje het idee ja....quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel verdrietig .... er zijn nu meer mensen overleden (2101) dan dat er waren opgenomen op de IC (1958).
Ik ga bangzijn dat de inschatting dat 50% het niet overleeft, in de buurt van de werkelijkheid komt.
Op de dinsdagen is het aantal meldingen de afgelopen periode consequent het hoogste van de week. Dat is te verklaren doordat veel van de sterfgevallen en opnames op vrijdag, zaterdag en zondag op maandag administratief worden verwerkt en gerapporteerd.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:53 schreef DustPuppy het volgende:
Fijn dat we nu allemaal weer op de hoogte zijn van het dinsdag effect.
Kunnen we dan nu alsjeblieft ophouden elke maandag te herhalen dat het allemaal wel meevalt?
Dit is al langer bekend hoorquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:47 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Want? Maatregelen zijn 3/4 weken geleden genomen.
Hoeveel jonge mensen zijn er overleden bij die griepgolf in 2018?quote:
Ja die piek zal ook nog wel 1-2 weken duren, hopelijk kunnen we daarna wel onder 100 doden per dag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:54 schreef Noordzijde het volgende:
Op de dinsdagen is het aantal meldingen de afgelopen periode consequent het hoogste van de week. Dat is te verklaren doordat veel van de sterfgevallen en opnames op vrijdag, zaterdag en zondag op maandag administratief worden verwerkt en gerapporteerd.
Ik vind het gewoon positief nieuws. Aantal doden was te verwachten omdat piek ziekenhuisopnames 2 weken geleden was.
Dat vraag ik mij ook wel af dan ja.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel jonge mensen zijn er overleden bij die griepgolf in 2018?
Volgens mij is de verwerkingstijd van een test ca. 24-48 uur, dus zal in de loop van de week pas zichtbaar gaan zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:50 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Geen stijging in het aantal positief geteste personen ondanks meer testen. Mogelijk wat vertraging op de registratielijn. Morgen weer afwachten.
Inderdaad..quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij is de verwerkingstijd van een test ca. 24-48 uur, dus zal in de loop van de week pas zichtbaar gaan zijn.
Dik 28% van wat in het ziekenhuis opgenomen is gaat de pijp uit.quote:Tot nu toe zijn 7427 van de gemelde patiënten opgenomen in het ziekenhuis en 2101 overleden.
Het valt ook allemaal mee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:53 schreef DustPuppy het volgende:
Fijn dat we nu allemaal weer op de hoogte zijn van het dinsdag effect.
Kunnen we dan nu alsjeblieft ophouden elke maandag te herhalen dat het allemaal wel meevalt?
Ja en daarvan zal minimaal 80% ouder zijn dan 75.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dik 28% van wat in het ziekenhuis opgenomen is gaat de pijp uit.
De doden is een lag, dus meer.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Zal ook nog wel oplopen waarschijnlijk, dan moet je weten hoeveel mensen gezond ontslagen zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij is 2101 een totaal aantal overlijdens, niet alleen uit het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Eh nee toch? Niet iedereen die is overleden heeft in het ziekenhuis gelegen lijkt me.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Deze percentages klopt redelijk. Bij ons op de IC zijn inmiddels 14 mensen ontslagen en 13 mensen overleden. Er liggen er momenteel 18.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel verdrietig .... er zijn nu meer mensen overleden (2101) dan dat er waren opgenomen op de IC (1958).
Ik ga bangzijn dat de inschatting dat 50% het niet overleeft, in de buurt van de werkelijkheid komt.
Ik heb het over opgenomen worden. Niet over IC alleen. Gewoon als je in het ziekenhuis terecht komt met COVID-19. Ruim 28% daarvan gaat dood op dit moment.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
De doden is een lag, dus meer.
En ik denk dat je het over IC hebt dan, niet over opgenomen worden.
Er zijn simpelweg hetzelfde aantal tests gedaan (rond de 3000).quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:50 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Positief geteste personen
19.580* (+777)
Ziekenhuisopnames
7.427 (+292)
Overleden personen
2.101** (+234)
quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:59 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ja we hebben afgelopen 24 uur meer pauze gehouden ivm het lekkere weer. Morgen doen we hopelijk meer ons best!
Nou even zonder de intentie om sneren uit te delen: de capaciteit van goed getraind IC-personeel zit niet echt veel rek meer in. Een familielid van me werkt nu op de IC door de noodsituatie daar maar die geeft dus aan dat ze het onveilig vindt. Ze doet haar best, maar ze heeft er de training niet voor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |