lullig om de bekende uitzondering op de regel te zijn maar een gezonde levensstijl zegt natuurlijk niet alles, een autopsie zou misschien wat kunnen verklarenquote:Op dinsdag 7 april 2020 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nu ook in het nieuws:
https://www.ed.nl/dossier(...)aan-corona~a9a56461/
"Hij was nog jong en had geen gezondheidsklachten of overgewicht. Hij sportte meerdere keren per week"
Ja in Italië was die vast blijven leven, kom op zegquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doen we het nu zo slecht aan de IC's dat gewoon gezonde jongeren overlijden?
Haha, gay.quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
Israeli Health Minister Yaakov Litzman and his wife have tested positive for coronavirus. The minister had termed the deadly coronavirus as ‘punishment for homosexuality’ in last month.
https://nayadaur.tv/2020/(...)nt-gets-coronavirus/
Of doen we het juist heel goed dat er bijna nog geen jonge mensen overleden zijn en dit pas de eerste van de tot nu toe bijna 2000 geregistreerde doden is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doen we het nu zo slecht aan de IC's dat gewoon gezonde jongeren overlijden?
of in Duitsland, maar waar het om draait, als andere landen zoveel kunnen testen, waarom wij niet?, de tekorten zijn al 2 mnd bekend, doe eens wat!quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:07 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja in Italië was die vast blijven leven, kom op zeg
die 2000 doden zijn pure schande.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of doen we het juist heel goed dat er bijna nog geen jonge mensen overleden zijn en dit pas de eerste van de tot nu toe bijna 2000 geregistreerde doden is.![]()
Ben je klaar voor de tweede ronde, in het najaar..quote:Op dinsdag 7 april 2020 09:26 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb van die sportmaskers besteld, met actieve koolstoffilters.
Niet dat het nu nog nut heeft, ik heb het tenslotte al gehad.
Maar mochten ze het ooit verplicht gaan stellen, heb ik in ieder geval iets.
Volgens iedereen hier deed België dat al en was dat de reden dat België in vergelijking met Nederland best voor Corona doden had.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ah ze zijn in Belgie ook mensen uit bejaardentehuizen gaan meetellen...
Realistisch gezien zouden hier altijd mensen aan dood gegaan zijn.quote:
Hoe hadden we dat kunnen tegengaan lieverd?quote:
Daar ben ik wel een beetje bang voor inderdaad.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ben je klaar voor de tweede ronde, in het najaar..
quote:
Dan heeft hij een flinke virus load binnengekregen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nu ook in het nieuws:
https://www.ed.nl/dossier(...)aan-corona~a9a56461/
"Hij was nog jong en had geen gezondheidsklachten of overgewicht. Hij sportte meerdere keren per week"
quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:13 schreef DustPuppy het volgende:
Téveel sporten is ook niet gezond en die jongen sportte meerdere keren per week.
Misschien wel teveel?
https://www.rtl.be/info/b(...)torites-1210291.aspxquote:
er wordt in NL toch nauwelijks medisch getest op amateurniveau dus misschien had hij wel een hart of ander medisch probleem wat nooit aan het licht is gekomenquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:13 schreef DustPuppy het volgende:
Téveel sporten is ook niet gezond en die jongen sportte meerdere keren per week.
Misschien wel teveel?
Wie zegt dat alle gezonde jonge mensen gaan overlijden?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:04 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tja, het is echt verschrikkelijk hoor. Begrijp me niet verkeerd. Maar we moeten ook niet zo bizar veel conclusies hier aan gaan binden.
Dit lijkt mij (helaas) meer op een incident dan dat alle gezonde jonge mensen dalijk gaan overlijden. Uitzondering op de regel.
dat is al 100x uitgelegd in de vorige topics.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe hadden we dat kunnen tegengaan lieverd?
Dat kan ik uit het artikel niet halen, vandaar dat ik het mij afvraag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:16 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jij vergelijkt topsport in met name de duursporten nu even met een ventje dat een paar keer per week gaat voetballen of fitnessen.
quote:
Dus 403 is lichtelijk vertekend en zou verspreid over vorige week moeten zittenquote:In de voorbije 24 uur zijn er 162 nieuwe sterfgevallen gemeld. Daarbovenop werden nog 241 overlijdens gemeld van de afgelopen week in onze woonzorgcentra.
quote:
https://www.hln.be/nieuws(...)lageparken~aa4e0d1e/quote:De afgelopen 24 uur werden 162 overlijdens geteld. Daarnaast zijn er nog eens 241 extra doden geteld in de rusthuizen. Dat aantal werd pas vanaf vandaag opgenomen in de officiële cijfers van Sciensano
Standaardreply, komt alleen nooit een antwoord uit je.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is al 100x uitgelegd in de vorige topics.
Is alleen de vraag, hoe vaak moet je die filter vervangen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar ben ik wel een beetje bang voor inderdaad.
Nee, gewoon een gezonde jongen. Niks bijzonders van topsport.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat kan ik uit het artikel niet halen, vandaar dat ik het mij afvraag.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:14 schreef Remco het volgende:
[..]
Volgens iedereen hier deed België dat al en was dat de reden dat België in vergelijking met Nederland best voor Corona doden had.
Gelukkig maar?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:20 schreef franklop het volgende:
[..]
[..]
Dus 403 is lichtelijk vertekend en zou verspreid over vorige week moeten zitten
wat een kopquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)lageparken~aa4e0d1e/
Houd het ene verband met het andere?quote:LIVE. 162 nieuwe overlijdens laatste 24 uur en 241 extra overlijdens de voorbije dagen in woonzorgcentra - Lange files voor Vlaamse recyclageparken
Zijn vader en broer van 31 liggen ook in het ziekenhuis. Er triest dit geval, ik ken hem, hij groeide hier op in een zijstraat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
lullig om de bekende uitzondering op de regel te zijn maar een gezonde levensstijl zegt natuurlijk niet alles, een autopsie zou misschien wat kunnen verklaren
meerdere keren kan ook 3 keer zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:13 schreef DustPuppy het volgende:
Misschien wel teveel?
Oversterftecijfers spreken uiteindelijk voor zich.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Gelukkig maar?
Die worden ook niet zomaar bij ons geteld. Het zou best kunnen dat wij net als Frankrijk en nu ook Belgie moeten bijstellen.
En aangezien zijn broer ook bevattelijk was, kan het ook nog een genetische factor zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
meerdere keren kan ook 3 keer zijn.Hoeft niet te zijn dat je 7x in de week keihard aan het trainen bent.
Bahbah, lijkt me niet heel onwaarschijnlijk dat er in dit geval een genetische component meespeelt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zijn vader en broer van 31 liggen ook in het ziekenhuis. Er triest dit geval, ik ken hem, hij groeide hier op in een zijstraat.
tot er een vaccin is zou dat dan moeten zijn en dat is nog wel even weg.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Standaardreply, komt alleen nooit een antwoord uit je.
We staan nog aan het begin, er gaan helaas nog veel meer mensen overlijden.
Alleen als je iedereen, maar dan ook iedereen in zn huis had gepropt voor maanden had je het tegen kunnen houden. Betekent wel dat er duizenden dood gaan van de honger en simpele klachten
quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
België heeft in het verleden de gevallen geteld waarbij het grote vermoeden bestond dat het virus er oorzaak van was. Nu wordt de oversterfte in zorghuizen meegeteld waarvan het aandeel dat nu meegerekend is van een x-aantal dagen is.
Maar goed, vooral lekker blijven chargeren.
Dat "vermoedelijk" is dus bij deze ook gewoon het gevalquote:Daarnaast zijn er de afgelopen dagen nog eens 241 overlijdens geteld in de rusthuizen, die cijfers worden vandaag pas opgenomen in de officiële cijfers van Sciensano. Het merendeel daarvan was "vermoedelijk" besmet en werd niet getest.
maakt het ook niet minder triest maar jong en ogenschijnlijk gezond zegt niet allesquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zijn vader en broer van 31 liggen ook in het ziekenhuis. Er triest dit geval, ik ken hem, hij groeide hier op in een zijstraat.
HLNquote:"Vrij grote kans dat dit virus elk seizoen zal terugkeren"
Volgens viroloog Steven Van Gucht is de kans vrij groot dat het coronavirus elk seizoen zal terugkeren. "Dat is op zich niet erg. Op termijn verwachten we namelijk dat het zich gaat gedragen als een gewoon seizoensvirus", legt de viroloog uit. "Omdat er een gedeeltelijke immuniteit is opgebouwd, worden de gevolgen van het virus minder erg. Het zal dan eerder tot enkele verkoudheidssymptomen leiden."
Plus dat uiteindelijk dus de meerderheid van de bevolking het moet/gaat krijgen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:21 schreef Fretwork het volgende:
We staan nog aan het begin, er gaan helaas nog veel meer mensen overlijden.
Alleen als je iedereen, maar dan ook iedereen in zn huis had gepropt voor maanden had je het tegen kunnen houden. Betekent wel dat er duizenden dood gaan van de honger en simpele klachten
Pfoe. Flink aantal jaquote:
Bedankt. Het advies van de artsen is: lekker sporten!quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hoe harder je gesport hebt, des te lager je weerstand direct erna.
Wees extra voorzichtig na een zware inspanning luidt mijn advies.
Dieten wordt ook afgeraden i.v.m. minder voedingstoffen binnenkrijgen en hierdoor lagere weerstand.
Het had weinig gescheeld of wij waren nu Duitsers geweest. Eigen schuld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
Duitsland heeft zijn zaken goed op de rit zeg. Kunnen wij en nog wat landen wat van leren.
Moeten nu onze patiënten opvangen
Volgens mij hebben ze ook dit weekend hun capaciteit opgeschaaldquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Dejannn het volgende:
België gaat hard ineens, terwijl ze daar niet zo ontzettend veel meer testen dan hier.
Niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:35 schreef Nia het volgende:
In hoeverre heeft een 100% lockdown tot nu toe zijn voordelen bewezen t.o.v. een mildere aanpak?
schijnen ook materiaal tekorten te hebben hoor, alleen hun ic capaciteit is veel groter dan de onze, ze nemen ook Italiaanse een Spaanse ic patiënten opquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
Duitsland heeft zijn zaken goed op de rit zeg. Kunnen wij en nog wat landen wat van leren.
Dat vind ik echt verschrikkelijk voor dat hele gezin. Hopelijk worden zij allen snel beter.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
China. Maar goed, daar doet iedereen precies wat er gezegd wordt. Je kunt dat eigenlijk niet vergelijken met de lockdowns in sommige Europese landen.quote:
Waarom is hun Ic-capaciteit zoveel groter?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
schijnen ook materiaal tekorten te hebben hoor, alleen hun ic capaciteit is veel groter dan de onze, ze nemen ook Italiaanse een Spaanse ic patiënten op
Grote aantal komt wel vooral door de 241 extra doden die nu worden meegeteld uit de "rusthuizen" van de afgelopen periode. Cijfers van enkel 24 uur kom je uit op 162. Nog steeds wel veel natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Dejannn het volgende:
België gaat hard ineens, terwijl ze daar niet zo ontzettend veel meer testen dan hier.
Vooral omdat ze daar veel medisch personeel hebben, werd in ieder geval gezegd. Nederland heeft ook wel de ruimte om enorm uit te breiden (regulier dan), maar niet genoeg opgeleid personeel..quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom is hun Ic-capaciteit zoveel groter?
geen idee maar ook zij breiden hard uitquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
https://berlinspectator.c(...)eased-substantially/quote:Up to 20,000 Vacant ICU Beds
Professor Lothar Wieler, the RKI’s director, has told the hundreds of hospitals in Germany, public and private ones, to extend their ICUs and to get as many respirators as possible. Now it looks like many clinics listened to him.
According to the German Hospital Federation, the number of ICU beds in Germany has since increased by 12,000 to about 40,000. Doubling the original number is the goal. This would mean having a total of 56,000 ICU beds. The federation’s head Gerald Gass told the “Rheinische Post” daily, out of the 40,000 intensive care beds available right now, about 15,000 to 20,000 were vacant at this stage.
Dat is dus niet zo. Duitsland heeft al vele jaren een overcapaciteit qua ziekenhuizen, maar net zoals wij een volstrekt tekort aan medisch geschoold personeel. Het feit dat zij 20.000 bedden hebben betekent niet dat ze genoeg handen hebben voor aan die bedden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vooral omdat ze daar veel medisch personeel hebben, werd in ieder geval gezegd. Nederland heeft ook wel de ruimte om enorm uit te breiden (regulier dan), maar niet genoeg opgeleid personeel..
In het weekend tellen ze niet zo nauw zoals Nederland niet iedereen die komt te overlijden test.quote:
Dit. In mijn ervaring. Als je hardloopt met een inspanning waarbij je nog een gesprek zou kunnen voeren, ben je prima bezig.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hoe harder je gesport hebt, des te lager je weerstand direct erna.
Wees extra voorzichtig na een zware inspanning luidt mijn advies.
Dieten wordt ook afgeraden i.v.m. minder voedingstoffen binnenkrijgen en hierdoor lagere weerstand.
Ohoh, Timmermans mist aandacht.twitter:TimmermansEU twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:44:42While together we're combating covid-19, we also have to work towards a green recovery. #Hydrogen has a crucial role to play in the transition and this is where the EU can & must lead. It was great discussing 'how' with @H2Europe #EUGreenDeal @KadriSimson reageer retweet
dat gaan we later pas zien.....quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:35 schreef Nia het volgende:
In hoeverre heeft een 100% lockdown tot nu toe zijn voordelen bewezen t.o.v. een mildere aanpak?
Nou ja, dan dus eventueel niet, omdat je dan een vaccin afwacht.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Plus dat uiteindelijk dus de meerderheid van de bevolking het moet/gaat krijgen.
Is voor sommigen veel makkelijker te wijzen naar anderen, ja die waren oud of die hadden een ongezonde levensstijl. Toch voor sommigen best lastig te accepteren dat iedereen hier het kan krijgen en heel ziek kan worden. Ook al is die kans kleiner als je jong en gezond bent.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:40 schreef speknek het volgende:
Nu heeft die 29 jarige al een verzwakt hart van 300 uur per week topsport. Zo doorzichtig.
Accepteer nou eens dat SARS een dodelijke ziekte voor iedereen kan zijn, en niet alleen voor iedereen behalve jij.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:37 schreef _I het volgende:
[..]
COVID-19: Attacks the 1-Beta Chain of Hemoglobin and Captures the Porphyrin to Inhibit Human Heme MetabolismDuidelijk isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Link
(Uit de comments bij dat youtube filmpje)
Zoveel onderzoek.. Ben benieuwd wat uiteindelijk de sleutel gaat zijn.dat het probleem zuurstof/co2 uitwisseling is. Ik laat mij niet uit over de - marketing ? aanduidingen, waar ik hooguit een aangenomen beeld bij heb.
De sleutel is niet besmet worden en/of immuniteit, al of niet opgewekt via een vaccin.
Het probleem met virusremmers zal vooral zijn dat je die vooral effectief zullen in een vroeg(er) stadium van een besmetting. En hoe detecteer je die voordat je - tamelijk - schadelijke medicijnen gaat toepassen. !!!
Op het moment dat je, imho / iemand ? , aan de zuurstof/beademing ligt zal je (denk ik) al te laat zijn. Het virus en de reactie is dan al het lichaam in getrokken.
Je moet dat voor zijn. Op basis van alleen symptomen zal dat lastig zijn. Mensen zullen in beginsel snel zullen merken (of zelfs "stoer" ontkennen) dat ze kortademiger zijn geworden.
Daarom ook mijn pleidooi, ga als kwetsbare niet wachten totdat je gaat hoesten. Hoesten en kuchen zijn (let op: ik ben geen medicus) in mijn denken vooral heftige reacties op wat zich excessief aan het ontwikkelen is.
Je kucht en hoest om, vanwege de irritatie, het "afval" uit je luchtwegen kwijt te raken en en-passant (ook door uitademen) het virus daarbij te verspreiden.
Op het moment dat je als kwetsbare bij de trap oplopen of zo, wat meer adem nodig hebt dan voorheen.... better safe then sorry: call your doctor. Waarbij het dan te hopen is dat je kunt worden getest."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Dat laatste is een mooi streven maar men werd of wordt enkel getest wanneer ze ziekenhuisbehoevend zijn. In dit geval dan vaak te laat of gepaard met meerdere dagen 40+ koorts.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Duidelijk isdat het probleem zuurstof/co2 uitwisseling is. Ik laat mij niet uit over de - marketing ? aanduidingen, waar ik hooguit een aangenomen beeld bij heb.
De sleutel is niet besmet worden en/of immuniteit, al of niet opgewekt via een vaccin.
Het probleem met virusremmers zal vooral zijn dat je die vooral effectief zullen in een vroeg(er) stadium van een besmetting. En hoe detecteer je die voordat je - tamelijk - schadelijke medicijnen gaat toepassen. !!!
Op het moment dat je, imho / iemand ? , aan de zuurstof/beademing ligt zal je (denk ik) al te laat zijn. Het virus en de reactie is dan al het lichaam in getrokken.
Je moet dat voor zijn. Op basis van alleen symptomen zal dat lastig zijn. Mensen zullen in beginsel snel zullen merken (of zelfs "stoer" ontkennen) dat ze kortademiger zijn geworden.
Daarom ook mijn pleidooi, ga als kwetsbare niet wachten totdat je gaat hoesten. Hoesten en kuchen zijn (let op: ik ben geen medicus) in mijn denken vooral heftige reacties op wat zich excessief aan het ontwikkelen is.
Je kucht en hoest, om vanwege irritatie, het "afval" uit je luchtwegen kwijt te raken en en-passant (ook door uitademen) het virus te verspreiden.
Op het moment dat je als kwetsbare bij de trap oplopen of zo, wat meer adem nodig hebt dan voorheen.... better safe then sorry: call your doctor. Waarbij het dan te hopen is dat je kunt worden getest.
Ik vraag me af, worden de patiënten die in duitsland worden opgenomen ook meegenomen in de statistieken hoeveel IC-bedden we in Nederland bezet hebben, dus bij die 1400 nog wat. Als dat niet zo is dan hebben we dus meer of patiënten dan naar buiten wordt gebracht. Weer een slimmigheid om te spelen met de cijfers.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
Omdat ze in Duitsland heel erg veel regionale ziekenhuizen hebben, die ook nog eens prima voorzieningen hebben, inclusief een IC.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Behalve dan dat dat wel meevaltquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat ze in Duitsland heel erg veel regionale ziekenhuizen hebben, die ook nog eens prima voorzieningen hebben, inclusief een IC.
In Nederland zijn wij uiterst efficiënt in de zorg. Normaal gesproken is dat een voordeel, maar in situaties zoals dit bijt het ons keihard in de kont.
Niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:35 schreef Nia het volgende:
Veel meer ziekenhuizen, dat hadden wij vroeger ook.....quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan dat er naast corona ander werk doorgaat? Of heb jij het op het werk ook alleen maar over corona en stelt alle overleggen dusmaar een maand of wat uit?quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:46 schreef Smack10 het volgende:
Ohoh, Timmermans mist aandacht.twitter:TimmermansEU twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:44:42While together we're combating covid-19, we also have to work towards a green recovery. #Hydrogen has a crucial role to play in the transition and this is where the EU can & must lead. It was great discussing 'how' with @:H2Europe #EUGreenDeal @:KadriSimson reageer retweet
Ja hier zijn ook best wat regionale ziekenhuizen gesloten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat ze in Duitsland heel erg veel regionale ziekenhuizen hebben, die ook nog eens prima voorzieningen hebben, inclusief een IC.
In Nederland zijn wij uiterst efficiënt in de zorg. Normaal gesproken is dat een voordeel, maar in situaties zoals dit bijt het ons keihard in de kont.
Valt mee ja?quote:
Dat is simpelweg een (politieke) keuze.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Is toch compleet onlogisch. Meer menselijke interactie meer besmettingen zou je denken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:52 schreef Za het volgende:
[..]
Niet.
Er is zelfs geen enkele zekerheid of de curve er niet exact hetzelfde zou uitzien zonder lockdowns.
Zweden heeft geen lockdown, mensen zitten op de terrassen en in de restaurants, en het land heeft qua aantal inwoners minder besmettingen dan zijn buurlanden Denemarken en Noorwegen.
Sporten is goed in alle gevallen. Behalve als je al ziek bent, want dan kan je lichaam alle energie het beste gebruiken voor herstel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit. In mijn ervaring. Als je hardloopt met een inspanning waarbij je nog een gesprek zou kunnen voeren, ben je prima bezig.
Loop je structureel in het rood, dan word je heel erg vatbaar voor ziektes.
Praten prima. Het lijkt mij wel dat eventuele investeringen, even een andere prioriteit hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:53 schreef kilon het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan dat er naast corona ander werk doorgaat? Of heb jij het op het werk ook alleen maar over corona en stelt alle overleggen dusmaar een maand of wat uit?
Ligt er maar net aan hoe het precies wordt over gegeven. De AIDS epidemie had ook wel minder geweest bij een lockdown, maar daar waren effectievere manieren om overdracht te voorkomenquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is toch compleet onlogisch. Meer menselijke interactie meer besmettingen zou je denken.
Lockdown (mits goed uitgevoerd) zou effectiever moeten zijn nu.
Ik ben arts, en zeg: lekker blijven sporten. En vooral jezelf niet bang laten maken door vreemden op een forum die doen alsof ze er verstand van hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Sporten is goed in alle gevallen. Behalve als je al ziek bent, want dan kan je lichaam alle energie het beste gebruiken voor herstel.
Het gaat erom dat je weerstand net na het sporten laag wordt, hoe zwaarder de inspanning des te lager de weerstand direct erna. Na hersteld te zijn, geen idee hoe lang dit duurt, 1uur? halve dag?, krijg je wel een betere weerstand dan voor het sporten.
Kort samengevat: wees extra voorzichtig direct na het sporten.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:57 schreef Idisrom het volgende:
Het piepkleine België heeft er meer dan 400 Coronadoden erbij vandaag.
En zelfs die simpele manieren werden vaak niet nageleefdquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ligt er maar net aan hoe het precies wordt over gegeven. De AIDS epidemie had ook wel minder geweest bij een lockdown, maar daar waren effectievere manieren om overdracht te voorkomen![]()
Dat lijkt mij ook, maar er zijn ook signalen waaruit blijkt dat er mogelijk geen verschil is. Alleen dat risico kun je niet nemen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is toch compleet onlogisch. Meer menselijke interactie meer besmettingen zou je denken.
Lockdown (mits goed uitgevoerd) zou effectiever moeten zijn nu.
Nee, het is totaal ongeloofwaardig dat hij lange tijd stil is mbt het coronavirus, vooral vice-president van de EU.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:53 schreef kilon het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan dat er naast corona ander werk doorgaat? Of heb jij het op het werk ook alleen maar over corona en stelt alle overleggen dusmaar een maand of wat uit?
Hij merkt er niks van, dus niks aan de hand.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Valt mee ja?
IC capaciteit is opgehoogd van 1150 naar 2400, ruim twee keer zoveel. Er is een zwaar tekort aan personeel waardoor het leger, vrijwilligers en niet gerigistreerde artsen en verpleegkundigen bij moeten springen. Iedereen draait overuren. Operatiekamers, verkoeverkamers en complete afdelingen zijn gesloten en omgetoverd in IC's. Er is maar plek voor 500 spoedpatiënten buiten coronapatiënten om. Een groot deel van reguliere zorg ligt stil.
.... maar gelukkig valt het valt.
Die groepsimmuniteit zal worden getest door Sanquin.quote:Op dinsdag 7 april 2020 11:14 schreef patrickt37 het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar het aantal besmettingen vandaag.
Doordat er nu 4x zoveel tests uitgevoerd worden, gaat dit ook iets zeggen over de groepsimmuniteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |