Foutjes met omkleden, aanraken, desinfectie? als je één vieze deurklink hebt op een afdeling is het feest he. Je ziet het niet.. was het maar waar dat het groen was ofzoquote:Op zaterdag 4 april 2020 15:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lichte deeltjes, blijven hangen.
iemand een idee hoe de medici op de IC besmet worden met Covid-19?, aangezien die volledig beschermd de IC betreden
Dit dusquote:Op zaterdag 4 april 2020 15:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er was ooit één chinees die de hele wereld aanstak.. wat kunnen 500 man in een park nou voor kwaad?
Élke dodo die de regels aan zijn laars lapt is gewoon een risico.
Binnen misschien niet, maar als je buiten niest is het risico denk ik ontzettend laag. Er zijn zo veel laminaire luchtstromingen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar het gaat toch naar beneden ? Na 7, 8 meter kan het hooguit op je schoenen komen of zo. Meer ws gewoon op de grond.
Bescherming is nooit 100% dus de kans is natuurlijk aanwezig wanneer je de hele dag met patiënten bezig bent.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Foutjes met omkleden, aanraken, desinfectie? als je één vieze deurklink hebt op een afdeling is het feest he. Je ziet het niet.. was het maar waar dat het groen was ofzo
nooit, is gewoon aso volk als het op die fiets zitquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:02 schreef InverHouse het volgende:
Wielrenners houden zich niet aan de regels.
In ons ziekenhuis wordt IC en cohortpersoneel fors minder besmet, en het ziekenhuispersoneel dat besmet raakt is veelal buiten het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Foutjes met omkleden, aanraken, desinfectie? als je één vieze deurklink hebt op een afdeling is het feest he. Je ziet het niet.. was het maar waar dat het groen was ofzo
Fluorescerend groen is praktisch ook nog wel haalbaar, vooralsnog wel in muizen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ze zouden dat virus genetisch moeten veranderen, zodat als je besmet bent, je binnen een uur groen haar hebt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe u het ook opvat het is jammer genoeg een feit.quote:
Dat was handig geweest. Het is nu echt een onzichtbare vijand.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen houden een hand of nu een elleboog ervoor, dat scheelt ook.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:02 schreef THEFXR het volgende:
op 1.30 wordt gefilmd hoe ver men verspreid zonder en met mondkapje
Dat blijkt maar weer ja.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nooit, is gewoon aso volk als het op die fiets zit
Als de hele afdeling vol ligt met corona, en er is de hele godganselijke dag in- en uit verkeer in die units, gaat het een keer gebeuren dat iemand een foutje maakt, of er een device uit een kamer komt die niet 100% is.. die mensen zweten peentjes, geloof me; de druk, de stress, de verantwoording.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bescherming is nooit 100% dus de kans is natuurlijk aanwezig wanneer je de hele dag met patiënten bezig bent.
Amen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als de hele afdeling vol ligt met corona, en er is de hele godganselijke dag in- en uit verkeer in die units, gaat het een keer gebeuren dat iemand een foutje maakt, of er een device uit een kamer komt die niet 100% is.. die mensen zweten peentjes, geloof me; de druk, de stress, de verantwoording.
Er werken mensen, die maken foutjes, zeker na wekenlang de druk op de ketel en lange dagen.. Dát is nou het risico van he vak.. en dáárom, zijn het fucking helden en heldinnen![]()
![]()
Dan zijn ze akelig goed bezigquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:03 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In ons ziekenhuis wordt IC en cohortpersoneel fors minder besmet, en het ziekenhuispersoneel dat besmet raakt is veelal buiten het ziekenhuis.
Inderdaad helden..... En deze helden vragen maar om een ding..... Zie foto bovenkant topic.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als de hele afdeling vol ligt met corona, en er is de hele godganselijke dag in- en uit verkeer in die units, gaat het een keer gebeuren dat iemand een foutje maakt, of er een device uit een kamer komt die niet 100% is.. die mensen zweten peentjes, geloof me; de druk, de stress, de verantwoording.
Er werken mensen, die maken foutjes, zeker na wekenlang de druk op de ketel en lange dagen.. Dát is nou het risico van he vak.. en dáárom, zijn het fucking helden en heldinnen![]()
![]()
Valt ook niet tegen schoon te maken denk ik. Zelfs zonder Corona kan je van alles oplopen in zo'n ziekenhuis...quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
![]()
Stay, the fuck, inside!quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:08 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Inderdaad helden..... En deze helden vragen maar om een ding..... Zie foto bovenkant topic.
Binnen blijven inderdaadquote:
Vergeet die pakken, mondmaskers, handschoenen en spatbrillen niet .....quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
![]()
Hoeven ze ook niet. Staan boven de wet, stel idiotenquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:02 schreef InverHouse het volgende:
gaat over gewoon praten, omdat er een tekort is aan mondkapje, hebben ze 1,5m regel verzonnen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen houden een hand of nu een elleboog ervoor, dat scheelt ook.
Dat lijkt me een eerlijkere vergelijking.
Vliegt ook nog steeds in de rondte. Je hoeft overigens niet eens te niesen en hoesten om te verspreiden. Dit gebeurt ook met gewoon praten al.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen houden een hand of nu een elleboog ervoor, dat scheelt ook.
Dat dusquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
![]()
Ik snap niet waarom ze altijd in groepjes moeten. Zelfde voor allerlei andere lui. Ga gewoon alleen als je perse moetquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nooit, is gewoon aso volk als het op die fiets zit
En ademen. Dus in theorie adem je de lucht in van iemand die je passeert buiten en klaar.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vliegt ook nog steeds in de rondte. Je hoeft overigens niet eens te niesen en hoesten om te verspreiden. Dit gebeurt ook met gewoon praten al.
[ afbeelding ]
Tuurlijk niet. Ik zit ook lekker in de tuin met een biertje nu. Niet te panisch worden allemaal he...of vliegt mijn speeksel hier over de schutting heen tegen een toevallig passerende voorbijgangerquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:22 schreef Vault-Boy het volgende:
Sorry hoor maar met dit weer blijf ik echt niet heel de dag binnen. Ik ga nou niet fietsen of wat anders waar veel mensen zijn. Gewoon alleen de ruime grote tuin voor mezelf. Daar is toch niks mis mee.
Geld zal wel een serieus probleem zijn tegen die tijd, maar ik verwacht godverdomme een lintjesregen die 3 dagen gaat duren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat Rutte maar de beurs trekt voor de Helden
Dat is ook prima. Hetzelfde geldt voor buitenshuis, dat kan allemaal goed als je maar afstand houdt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:22 schreef Vault-Boy het volgende:
Sorry hoor maar met dit weer blijf ik echt niet heel de dag binnen. Ik ga nou niet fietsen of wat anders waar veel mensen zijn. Gewoon alleen de ruime grote tuin voor mezelf. Daar is toch niks mis mee.
Ja, haal maar hierheen joh, tentenkampje op de Veluwe, doen we gewoon..quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:29 schreef RipCity het volgende:
Noodsignaal voor vluchtelingenkampen in Griekenland
Onder meer het Amsterdamse Concertgebouw en de Stadsschouwburg, TivoliVredenburg in Utrecht, de Oude Kerk in Amsterdam en andere gebouwen en bedrijven en instellingen zenden vanavond om 21.00 uur het SOS-noodsignaal uit. "Dit om de Nederlandse overheid te overtuigen direct vluchtelingen uit de Griekse eilanden te evacueren en zo een medische en humanitaire ramp te voorkomen", aldus de organisatie.
——
Typisch weer wie zich ‘t meest druk maken om de economische vluchtelingen.
Dat zegt ook helemaal niemand.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:22 schreef Vault-Boy het volgende:
In welk land zit jij dat in isolatie is?quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:33 schreef Eendenkooi het volgende:
Zou het ondertussen niet beter zijn als ipv het hele land alleen de risicogroepen zoals obesitas patiënten en zwakke bejaarden in isolatie gaan?
Het gaat echt de goede kant op!twitter:NUnl_binnenland twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 16:32:041360 coronapatiënten op intensive care, 36 meer dan vrijdag https://t.co/40cmbxHut0 reageer retweet
dat doen fokkers toch alquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:33 schreef Eendenkooi het volgende:
Zou het ondertussen niet beter zijn als ipv het hele land alleen de risicogroepen zoals obesitas patiënten en zwakke bejaarden in isolatie gaan?
Ik vraag me altijd af waarom ze per se naar Nederland moeten komen. Dat ze uit die kampen moeten is duidelijk maar waarom vervolgens hierheen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:29 schreef RipCity het volgende:
Onder meer het Amsterdamse Concertgebouw en de Stadsschouwburg, TivoliVredenburg in Utrecht, de Oude Kerk in Amsterdam en andere gebouwen en bedrijven en instellingen zenden vanavond om 21.00 uur het SOS-noodsignaal uit. "Dit om de Nederlandse overheid te overtuigen direct vluchtelingen uit de Griekse eilanden te evacueren en zo een medische en humanitaire ramp te voorkomen", aldus de organisatie.
——
We hebben gelukkig ook meer dan genoeg ziekenhuiscapaciteit, mochten de vluchtelingen ziek worden!quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, haal maar hierheen joh, tentenkampje op de Veluwe, doen we gewoon..
Er zijn tig tentenkampen all over the place, miljoenen mensen wonen in favela's, haal allemaal maar op, wij fiksen het wel..
Wat willen ze nou?
Jawel, veel mensen (ook hier) zeggen dat je binnen moet blijven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:33 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat zegt ook helemaal niemand.
Ik heb net met een kopje koffie en een tijdschrift op mijn dakterras gezeten, dat is alleen maar positief.
Rusland heeft meer dan genoeg plaatsquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:35 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom ze per se naar Nederland moeten komen. Dat ze uit die kampen moeten is duidelijk maar waarom vervolgens hierheen?
Nee.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:36 schreef Eendenkooi het volgende:
Snap de reacties niet! Het land ligt plat, maar kunnen we gewoon niet weer ons oude leven oppakken met uitzondering van de risico groepen???
Nee, dat kan niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:36 schreef Eendenkooi het volgende:
Snap de reacties niet! Het land ligt plat, maar kunnen we gewoon niet weer ons oude leven oppakken met uitzondering van de risico groepen???
Ik fiets zelf ook, de afgelopen 2 weken paar keer een (rustig) rondje gefietst. Ik zie eigenlijk alleen maar éénlingen of groepjes van 2, er wordt over het algemeen rustig gefietst, met grote bogen om andere weggebruikers heen. Dus nee, dit beeld herken ik niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:02 schreef InverHouse het volgende:
Zo te lezen snap je wel meer dingen niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:36 schreef Eendenkooi het volgende:
Maar hoe groot is die kans nou? Je kan ook een auto-ongeluk krijgen en daarbij overlijden, we stoppen echter toch ook niet met auto rijden?!quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:39 schreef Muck het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet.
Ook mensen die niet in de risicogroep vallen, kunnen erg ziek worden en, het vervelendste, het virus blijven verspreiden.
Even een grafiek gemaak met lijnen op 1900 en 2400 IC-plekken, als deze trend doorzet hebben we momenteel genoeg capaciteit:quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:34 schreef houdafstand het volgende:
Het gaat echt de goede kant op!twitter:NUnl_binnenland twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 16:32:041360 coronapatiënten op intensive care, 36 meer dan vrijdag https://t.co/40cmbxHut0 reageer retweet
En dan moeten de grootste resultaten buiten Brabant nog echt komen volgens mij. Als in, het effect van de maatregelen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Even een grafiek gemaak met lijnen op 1900 en 2400 IC-plekken, als deze trend doorzet hebben we momenteel genoeg capaciteit:
[ afbeelding ]
Gaan we bijdehand doen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo te lezen snap je wel meer dingen niet.
Nogal ja. Ik wil weer partyenquote:De lol van het thuiszitten is er een beetje vanaf zeker?
https://nos.nl/artikel/23(...)hadden-gevreesd.htmlquote:"Ik wil eerst iets positiefs noemen, want wat me opvalt is dat de vloedgolf aan coronapatiënten hier vooralsnog uitblijft. Ik bedoel: er komen wel echt meer patiënten en er zijn meer telefoontjes, maar het is hier nog niet zo erg als we allemaal hadden gevreesd.
Kijk even wat de user onder je post ....quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:45 schreef Confetti het volgende:
Goed nieuws. Het gevaar voor de IC lijkt nu geweken. Op naar de volgende fase?
Dat is echt vorm van samenscholing, dus verboden!quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag in Zuiderpark Den Haag, ook hebben ze waarschijnlijk lopen loeren op zon schot alsnog
Joh!quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is echt vorm van samenscholing, dus verboden!
Hier ook dat beeld hoor. Ik woon vlakbij een buitengebied, net wezen lopen en een stuk of 100 mensen tegengekomen in 40 minuten (6,5km gedaan ongeveer). Iedereen ging netjes aan de kant op twee stelletjes na, eentje van twee fietsende boomers en nog twee jongere wandelaars voor wie het normaal was dat ik de berm in dook terwijl ze zelf breed bleven fietsen/lopen over de hele breedte van het padquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik fiets zelf ook, de afgelopen 2 weken paar keer een (rustig) rondje gefietst. Ik zie eigenlijk alleen maar éénlingen of groepjes van 2, er wordt over het algemeen rustig gefietst, met grote bogen om andere weggebruikers heen. Dus nee, dit beeld herken ik niet.
Er zullen altijd rotte appels bij zijn, maar dat kun je ook zeggen van de mensen die naar een bos/strand gaan als het te druk is.
Ik zie trouwens véél meer boomers fietsen dan dat ik wielrenners zie fietsen
Die Daan van den Ende rijdt de godganse dag al de hele regio af om dit soort sensationele plaatsjes te kunnen schieten voor Regio15.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag in Zuiderpark Den Haag, ook hebben ze waarschijnlijk lopen loeren op zon schot alsnog
Niet doen, zijnquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:43 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Gaan we bijdehand doen?
[..]
Nogal ja. Ik wil weer partyen
Als alles groter dan 1 een grote groep is heb je gelijkquote:Op zaterdag 4 april 2020 16:54 schreef KingRadler het volgende:
Wielrenners fietsen altijd in grote groepen.
Alleen gaan ze niet snel.
Lekker in waaiervorm voor de auto's.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:54 schreef KingRadler het volgende:
Nooit reacties gelezen zeker op bijv NU.nl, op Twitter bij het RIVMquote:Op zaterdag 4 april 2020 15:59 schreef wpor het volgende:
[..]
Ligt niet aan jou, ik ervaar hetzelfde. Fok is de wal, hier staan de beste stuurlui. Als fok RIVM was, dan was alles veel beter gegaan.
Ik heb buiten hier om inderdaad echt letterlijk niemand commentaar horen hebben op het RIVM.
Mijn vriend rijdt meestal in zijn eentje en misschien een keer per maand met een (1) vriend.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:54 schreef KingRadler het volgende:
Net een rondje gelopen maar je ziet inderdaad op veel plekken samenscholingen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weiger op fb links te clicken. What is it all about?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:02 schreef RipCity het volgende:
https://www.facebook.com/(...)617790318803917/?d=nwtf
This is the Health Sectretary Matt Hancock, 8 days after testing positive for coronavirus, coughing, sneezing and spluttering while opening the new makeshift hospital in London yesterday. The World Health Organisation advises at least 14 days of self-isolation. This sums up the Tory response to coronavirus in one dangerous and idiotic act.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:05 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ik weiger op fb links te clicken. What is it all about?
Zo zie je maar weer aan deze foto: je kan nog zo gezond willen doen en sporten vanwege Corona, maar als je niet in de rij hebt gestaan toen onze lieve heer hersens uitdeelde, kom je hier ook niet ver mee...quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Als je weigert om op fb links te klikken moet je ook niet gaan vragen wat er te zien isquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:05 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ik weiger op fb links te clicken. What is it all about?
Drogreden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:09 schreef Markesh het volgende:
[..]
Als je weigert om op fb links te klikken moet je ook niet gaan vragen wat er te zien is
Dat je het werkelijk nog gaat vertellen ookquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
This is the Health Sectretary Matt Hancock, 8 days after testing positive for coronavirus, coughing, sneezing and spluttering while opening the new makeshift hospital in London yesterday. The World Health Organisation advises at least 14 days of self-isolation. This sums up the Tory response to coronavirus in one dangerous and idiotic act.
En wat plaatjes van de betreffende minister.
Pfoe, ja. Echt vervelend, wat moeite doen voor anderen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:11 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat je het werkelijk nog gaat vertellen ook
eigenlijk dus een normale dag...quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:15 schreef polderturk het volgende:
Er gaan dagelijks 160 mensen dood en er worden mensen ontslagen terwijl er de afgelopen 24 uur er 36 mensen op de IC zijn gekomen. Dan lijkt me dat de druk op de IC op den duur gaan afnemen
Dit is niet waar.quote:
Waarom zat jij in de trein?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:18 schreef Rabieluh het volgende:
Net in de trein een indringende omroep om de trein alleen te pakken voor vitaal werk of zeer belangrijke afspraken, niet voor een dagje uit of een trip naar het strand. Mocht je in de trein zitten voor iets onbelangrijks, dan moest je even heel goed nadenken waar je mee bezig bent.
De Fokstapo in vol ornaat.quote:
Dit is dan ook het advies van de NHS:quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:02 schreef RipCity het volgende:
https://www.facebook.com/(...)617790318803917/?d=nwtf
Véél coulanter dus dan het RIVM. Voor de mensen die zeggen dat Nederland veel minder strenge maatregelen heeft dan omliggende landen.quote:You do not need to self-isolate if you just have a cough after 7 days. A cough can last for several weeks after the infection has gone.
Yes. Met dit tempo hebben we per Mei weer meer vrijheden!quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:34 schreef houdafstand het volgende:
Nog niet te vroeg juichen. Cijfers zijn hoopgevend, maar er is wel echt nog een serieus lange weg te gaanquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:24 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Yes. Met dit tempo hebben we per mei weer neer vrijheden!
5 mei weer alle vrijheden terug.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:24 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Yes. Met dit tempo hebben we per Mei weer meer vrijheden!
Mijn vrije dag 6 mei staat nog steeds en die besteed ik met liefde aan een enorme kater verwerken.quote:
https://moskeeassendelft.nl/live-stream/quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De muezzin zingt de azan in mijn wijk, zodat moslims verbinding kunnen houden met de moskee. Erg mooi.
Ik snap Kees van der Staaij totaal niet.
De gehele horeca is ondenkbaar. Een variant met restaurants die onder voorwaarden open mogen zou kunnen. Maar dat is dan wel in het meest gunstige scenario.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:28 schreef wokkelfok het volgende:
Als deze cijfers doorzetten kan de horeca wel weer eens open gaan op 28 april. Kinderen wellicht weer naar school, want anders heb je binnen no-time opgebrande ouders. Ik zie het helemaal goedkomen, als men maar afstand van elkaar blijft houden.
Dat eerste gaat denk ik snel gebeuren, wellicht al na de mei-vakantie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:32 schreef Zeroku het volgende:
Denk dat het onderwijs hervatten wel iets belangrijker is dan restaurants openen. En vliegverkeer.
Idd little kleine ophalen in Dubai.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:32 schreef Zeroku het volgende:
Denk dat het onderwijs hervatten wel iets belangrijker is dan restaurants openen. En vliegverkeer.
Zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat eerste gaat denk ik snel gebeuren, wellicht al na de mei-vakantie.
Ik ben geneigd dit ook te geloven. Maar dan moet er weinig tegenslag komen de komende dagen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat eerste gaat denk ik snel gebeuren, wellicht al na de mei-vakantie.
Ja je slaat door... Je weet dat men nu op de ic's al boven de normale capaciteit werkt?.. we moeten dit echt volhouden met z'n allen en dan misschien kunnen de scholen weer open na 28 april. De horeca zal echt nog moeten wachten. Cruciaal is of men zich aan de maatregelen houdt!quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:34 schreef Confetti het volgende:
Ik zal nu wel doorslaan, maar als we nu al maar 36 IC opnames extra hebben, waar staan we dan wel niet over een week? Niet eens dubbele cijfers. Gaan we dan echt tot 28 april wachten?
Waarom magtie niet met een groep mee, kandie ze niet bijhouden?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn vriend rijdt meestal in zijn eentje en misschien een keer per maand met een (1) vriend.
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 17:16:42BREAKING: New York state reports 10,841 new coronavirus cases and 630 new deaths since last update, raising total to 113,704 cases and 3,565 dead https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:36 schreef Momo het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 17:16:42BREAKING: New York state reports 10,841 new coronavirus cases and 630 new deaths since last update, raising total to 113,704 cases and 3,565 dead https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Scholen gaan echt niet open. Zomervakantie is al bezig.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja je slaat door... Je weet dat men nu op de ic's al boven de normale capaciteit werkt?.. we moeten dit echt volhouden met z'n allen en dan misschien kunnen de scholen weer open na 28 april. De horeca zal echt nog moeten wachten. Cruciaal is of men zich aan de maatregelen houdt!
Mits de cijfers relatief positief blijven geloof ik daar ook inquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Die +36 is de netto toename...ben eigenlijk wel benieuwd wat de in- en uitstroom is.
Er is geen sprake van vakantie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Scholen gaan echt niet open. Zomervakantie is al bezig.
Ja weekendcijfers zijn doorgaans wel wat positiever. Maandag en dinsdag zal er nog een kleine terugval zijn, die hopelijk niet resulteert in paniek. En het gedrag van mensen blijft essentieel.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben geneigd dit ook te geloven. Maar dan moet er weinig tegenslag komen de komende dagen.
Ic cijfers is het slechte nieuws wat je kan hebben. Dan waabt iedereen zich morgen weer onsterfelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja weekendcijfers zijn doorgaans wel wat positiever. Maandag en dinsdag zal er nog een kleine terugval zijn, die hopelijk niet resulteert in paniek. En het gedrag van mensen blijft essentieel.
Ik dacht dat ze dat vandaag al deden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ic cijfers is het slechte nieuws wat je kan hebben. Dan waabt iedereen zich morgen weer onsterfelijk.
Geldt misschien voor eindexamen klassen. Maar basisschool (muv groep 8) krijgt gewoon nieuwe lesstof na de meivakantiequote:Op zaterdag 4 april 2020 17:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zal zeker niet zeggen dat het volwaardige lesdagen zijn, maar als ik naar de vrienden/kennissen met kinderen kijk wordt er aardig wat lesgegeven. In ieder geval te veel om het een vakantie te laten zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Paar uurtjes scula is geen onderwijs imo.
Ik betwijfel het. Piek wordt in mei verwacht. En dan alles ineens open?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Geldt misschien voor eindexamen klassen. Maar basisschool (muv groep 8) krijgt gewoon nieuwe lesstof na de meivakantie
Als men zich goed aan de maatregelen blijft houden dan denk ik dat de scholen na de meivakantie weer open gaan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het eerste wat ik zie is twee mannen die elkaar omhelsen. Fuck Social Distancing en het goede voorbeeld gevenquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://moskeeassendelft.nl/live-stream/
Kunt ook gewoon online kijken. Heb je die oproep niet voor nodig.
Duidelijk geval van geen kinderen en geen enkel benul van de werkelijke situatie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Welke piek?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Piek wordt in mei verwacht. En dan alles ineens open?
En vervolgens stapte de helft van de reizigers uit?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:18 schreef Rabieluh het volgende:
Net in de trein een indringende omroep om de trein alleen te pakken voor vitaal werk of zeer belangrijke afspraken, niet voor een dagje uit of een trip naar het strand. Mocht je in de trein zitten voor iets onbelangrijks, dan moest je even heel goed nadenken waar je mee bezig bent.
Dat is een andere discussie, je zegt dat thuisschool geen school is en de zomervakantie al begonnen is. Dat is niet waarquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Piek wordt in mei verwacht. En dan alles ineens open?
Ik verwacht ook dat als horeca weer open mag het onder voorwaarden gebeurt. Minder tafels bijvoorbeeld. Aangepaste openingstijden misschien. Bioscopen weer open mits er altijd een stoel vrij is tussen twee personen of zo, geen idee hoe ze dat gaan doen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De gehele horeca is ondenkbaar. Een variant met restaurants die onder voorwaarden open mogen zou kunnen. Maar dat is dan wel in het meest gunstige scenario.
Dit gaat em ecbt niet worden man.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:42 schreef GereDathan het volgende:
Scholen open na de meivakantie is echt het allerbeste wat ons kan overkomen, kinderen moeten zo snel mogelijk (als het veilig is!) weer aan de slag. Dat zou een hoop rust in de samenleving geven.
Daarna rustig aan restaurants en kappers weer open (eventueel extra afstand maatregelen voor restaurants) en vanaf dan opbouwen naar alles open.
Evenementen mogen ze van mij gerust tot 1 juli of 1 augustus verbieden. Uitgezonderd uitvaarten. Samen met de social distancing en elkaar geen hand geven moet het een haalbare kaart zijn om daarmee de besmettingen laag/weg te houden.
Voetbal zou ook weer zo snel mogelijk gestart moeten worden na de meivakantie. Met of zonder publiek, dat maakt niet uit. Het is voor het voetbal zelf natuurlijk belangrijk, maar ook voor de samenleving. Heel veel mensen beleven er plezier aan, ook dat is dus goed voor de moraal. En dan hopelijk ook een (aangepaste) tour de france voor een ander deel van de maatschappij.
Ja zomervakantie als in scholen gaat niet open tot na de zomervakantie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, je zegt dat thuisschool geen school is en de zomervakantie al begonnen is. Dat is niet waar
Is lezen echt zo lastig? Wat zou ‘met of zonder publiek’ betekenen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit gaat em ecbt niet worden man.
Vooral het voetbal niet. Atalanta vs Valencia was een bom. Dat kan gewoon niet met fans.
Tenzij ze de 1.5m in acht nemen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit gaat em ecbt niet worden man.
Vooral het voetbal niet. Atalanta vs Valencia was een bom. Dat kan gewoon niet met fans.
Tsja, was jij niet diegene die wist te melden dat er buiten de horeca en kappers eigenlijk geen beroepsgroepen zijn die pijn hebben van deze crisis?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Duidelijk geval van geen kinderen en geen enkel benul van de werkelijke situatie.
Is ook tov de spelers niet verantwoord. 1 besmette speler en het ligt weer helemaal stil.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Is lezen echt zo lastig? Wat zou ‘met of zonder publiek’ betekenen?
Dat is in en rond het stadion niet te doen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:47 schreef kibo het volgende:
[..]
Tenzij ze de 1.5m in acht nemen.
Maar eerlijk gezegd zie ik dat bij voetbalpubliek niet gebeuren ....
Let maar op mijn woorden, in juni wordt er weer gevoetbald.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is ook tov de spelers niet verantwoord. 1 besmette speler en het ligt weer helemaal stil.
Voetbal ligt stil tot dit weg is.
Voorlopig niet en daarna mer allerlei voorwaarden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Let maar op mijn woorden, in juni wordt er weer gevoetbald.
Of denk je dat we de komende 3 jaar zo blijven leven? Er zal altijd wel iemand besmet zijn de komende jaren.
Mss zitten we voor die tijd al aan die 60% groepsimmuniteit. Dan kunnen de teugels ook weer gevierd worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voorlopig niet en daarna mer allerlei voorwaarden.
Misschien is er in januari een vaccin en kan alles weer goed opgestart worden.
Waarom denk je dit?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:55 schreef MPC60 het volgende:
Mensen die denken dat we het ergste wel gehad hebben. Volgende week gaat het los in de rest van het land. Ik wens jullie allemaal alvast veel succes en liefde toe.
Kun je dat met cijfers of bronnen onderbouwen? Zie je dat in de rest van het land de IC opnames sterk toenemen en waarop baseer je dat dit volgende week nog meer zal toenemen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:55 schreef MPC60 het volgende:
Mensen die denken dat we het ergste wel gehad hebben. Volgende week gaat het los in de rest van het land. Ik wens jullie allemaal alvast veel succes en liefde toe.
Genoteerdquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Let maar op mijn woorden, in juni wordt er weer gevoetbald.
Of denk je dat we de komende 3 jaar zo blijven leven? Er zal altijd wel iemand besmet zijn de komende jaren.
Wat een cooldoenerij. Lekker binnen gezeten in Brabant en nu semi-heroisch de rol van een geharde survivor uithangen? Chapeau.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:55 schreef MPC60 het volgende:
Zijn onderbuikquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kun je dat met cijfers of bronnen onderbouwen? Zie je dat in de rest van het land de IC opnames sterk toenemen en waarop baseer je dat dit volgende week nog meer zal toenemen?
Heb je per ongeluk wel iets gezien uit China en dan met name Wuhan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voorlopig niet en daarna mer allerlei voorwaarden.
Misschien is er in januari een vaccin en kan alles weer goed opgestart worden.
Omdat er in de rest van het land al weken bij veel mensen een houding is van meh het zal wel loslopen. Overal lopen mensen, niemand houd afstand. Als je hier in de supermarkt afstand probeert te houden kijken zowel personeel als klanten je aan alsof je debiel bent. Ik ben ervan overtuigd dat dit soort berichten alleen nog maar meer gaan helpen met de slappe houding van het merendeel van de mensen die ik tegenkom.quote:
Ik werk overigens in 'de rest' van het land, denk ik. Bij ons is sinds zondag de instroom van nieuwe patiënten even groot als de uitstroom en hebben we een bijzonder stabiele situatie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:55 schreef MPC60 het volgende:
Dat volgende week de IC toe gaat nemen, en onverhoopt wellicht tot kritieke hoogte, ligt wel in de lijn der verwachting ja.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kun je dat met cijfers of bronnen onderbouwen? Zie je dat in de rest van het land de IC opnames sterk toenemen en waarop baseer je dat dit volgende week nog meer zal toenemen?
80? Kan nooit...quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:04 schreef Dr88 het volgende:
Wow in Italië is het voorbij lijkt het. 540 cases erbij en 80 doden.
Op mijn station nog 4 anderen, waarvan 2 een fiets mee hadden en die stapte het vorige station opquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:44 schreef kibo het volgende:
[..]
En vervolgens stapte de helft van de reizigers uit?
Plaats er een bron bij.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:04 schreef Dr88 het volgende:
Wow in Italië is het voorbij lijkt het. 540 cases erbij en 80 doden.
Dat dus.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:55 schreef MPC60 het volgende:
twitter:pappyte twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 18:06:30BREAKING: Italy reports 4,805 new cases of coronavirus and 681 new deaths.
Total of 124,632 cases and 15,362 deaths. @MrAbuSidiq @toluogunlesi @RealAARahman @BashirAhmaad @NCDCgov @ogundamisi @ProfOsinbajo @NGRPresident reageer retweet
Zelfs met een toename van 50 per dag komen we bij lange na niet op de 1900 beschikbare bedden. Laten we hopen dat deze trend zich doorzet. Zeker aangezien er straks ook een hele grote groep van de IC af zal gaan.quote:2 uur geleden
36 coronapatiënten erbij op IC
Er liggen nu 1360 mensen op de intensive care met het coronavirus. Dat zijn er 36 meer dan gisteren. "We zien het aantal opnames de afgelopen dagen minder snel stijgen dan vorige week, de social distancing lijkt te werken. Het is dus heel belangrijk om dat voort te zetten", zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, over de nieuwste cijfers. Gisteren nam het aantal coronapatiënten op de IC's nog met 51 toe.
Van de Nederlandse coronapatiënten op de IC liggen er nu zeventien in Duitsland. Dat zijn er drie meer dan gisteren en 33 Duitse ziekenhuizen hebben zich inmiddels bereid verklaard om Nederlandse patiënten op te nemen.
Gisteren liet Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, weten dat de Nederlandse ziekenhuizen "goed op weg" zijn naar een capaciteit van 2400 IC-bedden. Volgens medisch experts is dat ook het absolute maximum dat de Nederlandse zorg zou aankunnen. Maar volgens Ernst Kuipers is er momenteel voldoende aanbod aan zowel IC- als niet-IC-bedden. "Dat is geruststellend", zegt hij.
Kuipers: "We liggen nog altijd op schema met het aantal beschikbare bedden en we zien op dit moment het aantal opnames minder snel stijgen. We hopen dat dit zo doorzet. Van groot belang is wel dat iedereen het huidige social distancing-beleid blijft volgen."
Gewoon al meer dan China.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:36 schreef Momo het volgende:
Ik hou van Nederland. Als je zo'n minister in z'n spijkerbroek op een gammele herenfiets ziet gaan.twitter:ministerieJenV twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 16:01:09Nu, vanaf 16:00 uur, op @NPORadio1 bij @WNLOpZaterdag: minister @ferdgrapperhaus live vanuit het Vondelpark. https://t.co/EOV57ZOOiJ reageer retweet
Ik zou allang weer tevreden zijn als ik gewoon weer op kantoor mag werken..quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Augustus of september, eerder zie ik café open gaan in Nederland.
Rapportering, mobiliteit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:16 schreef kibo het volgende:
Is er een mogelike verklaring voor het feit dat de top 20 (bron: Worldometer) van het aantal cases/deaths per 1M inwoners vrijwel louter bestaat uit "Westerse" landen?
Is dit een kwestie van rapporteringen? Genetische aanleg? Opgebouwde immuniteit?
Bruine kroegen en feestcafés vrees ik inderdaad voor. Voor de overige horeca zie ik het wat minder somber in.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat de maatregelen werken betekent alleen maar dat ze voorlopig nog wel van kracht blijven.
Zodra er weer normale IC capaciteit in gebruik is (~500 bedden) en je een goede buffer hebt aan bedden kan je gaan nadenken over het in stapjes versoepelen van de maatregelen en iedere keer 2 tot 3 weken aankijken of we dat aankunnen.
Augustus of september, eerder zie ik café open gaan in Nederland.
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 18:20:32Hier de grafiek van het aantal mensen op de intensive care. Dit is de eerste keer sinds de uitbraak van het coronavirus dat er IC-bedden vrijkomen. En zoals de afgelopen dagen geconstateerd, dit gaat echt de goede kant op. Voor nu dan... https://t.co/YmoLn0h9eP https://t.co/msAaaxMs4x reageer retweet
Als je je handen wast met zeep was je het vet van je handen en dat is waar het virus zich aan hecht. Dus vet weg is virus weg.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:04 schreef RickoKun het volgende:
Ik zat even na te denken, voor zover ik dat kan met mijn pauperbrein.
Ik wad mn handen vaak. Voelen zeer smerig na het winkelen.
Maar een virus, dat is toch niet te bestrijden met zeep of alcohol? Dat doodt toch alleen bacteriën en schimmels?
Thanks, duidelijk!quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:26 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Als je je handen wast met zeep was je het vet van je handen en dat is waar het virus zich aan hecht. Dus vet weg is virus weg.
bron: https://www.nu.nl/coronav(...)t-zeep-is-beter.html
quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat lijkt me voor de Italianen een zeer fijn zicht, dat laatste streepje.
[ afbeelding ]
Virussen blijkbaar ook.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:04 schreef RickoKun het volgende:
Maar een virus, dat is toch niet te bestrijden met zeep of alcohol? Dat doodt toch alleen bacteriën en schimmels?
Zeep plus water spoelt het weg, hoge concentratie alcohol maakt het kapot.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:04 schreef RickoKun het volgende:
Sjezus, wat kansloos.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:31 schreef FoolWithMokey het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)boratorium~ade469d4/
Wtf
Franse dokters wekken woede Afrikaanse voetbaltoppers: ‘Afrika is geen laboratorium!’
Een fragment op de Franse televisie waarin twee dokters de suggestie doen om in Afrika te experimenteren met anti-coronavaccins heeft de woede gewekt van prominenten uit de Afrikaanse voetbalwereld.
quote:
Nee, zeep sloopt een virus ook wel degelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeep plus water spoelt het weg, hoge concentratie alcohol maakt het kapot.
Ah dus die daan is de schuldige dat die mensen samenscholen.. ok, duidelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:54 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Die Daan van den Ende rijdt de godganse dag al de hele regio af om dit soort sensationele plaatsjes te kunnen schieten voor Regio15.
Ahja, idd.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
Nee, zeep sloopt een virus ook wel degelijk.
Hier nog iets beter uitgelegd wat zeep precies doet met een virus:
https://www.kijkmagazine.(...)coronavirus-aangaat/
Hoop poeha om niks.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:31 schreef FoolWithMokey het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)boratorium~ade469d4/
Wtf
Franse dokters wekken woede Afrikaanse voetbaltoppers: ‘Afrika is geen laboratorium!’
Een fragment op de Franse televisie waarin twee dokters de suggestie doen om in Afrika te experimenteren met anti-coronavaccins heeft de woede gewekt van prominenten uit de Afrikaanse voetbalwereld.
Kan mij niet voorstellen dat de horeca open gaat.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:28 schreef wokkelfok het volgende:
Als deze cijfers doorzetten kan de horeca wel weer eens open gaan op 28 april. Kinderen wellicht weer naar school, want anders heb je binnen no-time opgebrande ouders. Ik zie het helemaal goedkomen, als men maar afstand van elkaar blijft houden.
Dam lijkt me liposuctie een wat veiliger optiequote:Op zaterdag 4 april 2020 18:31 schreef kibo het volgende:
[..]
Dus als je ook nog elke dag een afwasmachine tablet inneemt, ben je helemaal imuum![]()
Ik denk zelf de rijkdom om te de wereld rond te reizen. Niet iedereen maar genoeg om in ieder dorp een eigen haard te laten ontstaan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:16 schreef kibo het volgende:
Is er een mogelike verklaring voor het feit dat de top 20 (bron: Worldometer) van het aantal cases/deaths per 1M inwoners vrijwel louter bestaat uit "Westerse" landen?
Is dit een kwestie van rapporteringen? Genetische aanleg? Opgebouwde immuniteit?
Waar zeg ik dat? Vreemde conclusies trek jij.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:41 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ah dus die daan is de schuldige dat die mensen samenscholen.. ok, duidelijk.
Dank! Kon die link zo snel niet vinden maar daar wordt het inderdaad veel beter uitgelegdquote:Op zaterdag 4 april 2020 18:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
Denk toch eerder het eerste. Het is inmiddels in elk Afrikaans land gesignaleerd.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik denk zelf de rijkdom om te de wereld rond te reizen. Niet iedereen maar genoeg om in ieder dorp een eigen haard te laten ontstaan.
Vraag het me dan nietquote:Op zaterdag 4 april 2020 18:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Denk toch eerder het eerste. Het is inmiddels in elk Afrikaans land gesignaleerd.
Dat zeg je inderdaad niet. Maar het feit dat je na aanleiding van die foto die daan het belangrijkste vind om te vermelden geeft mij deze conclusie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:46 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Vreemde conclusies trek jij.
twitter:edwinveldhuizen twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 14:00:31@rivm Grootste stijgers van 3 April hieronder. Sinds enkele dagen publiceert het RIVM alleen nog ziekenhuisopnames per gemeente; Houd er rekening mee dat deze patiënten 2-3 weken geleden besmet zijn geraakt; Het werkelijke aantal besmettingen is onbekend ligt tientallen malen hoger https://t.co/bIChCDxjAy reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is 'naar' aanleiding maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:50 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat zeg je inderdaad niet. Maar het feit dat je na aanleiding van die foto die daan het belangrijkste vind om te vermelden geeft mij deze conclusie.
Dus het is een persoonlijk hetze tegen iemand die iets aan de kaart stelt wat speelt in deze tijd?quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:56 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Het is 'naar' aanleiding maar dat terzijde.
Ik woon in Den Haag en volg regio15 en het viel mij op de laatste dagen dat deze meneer zichzelf behoorlijk aan het profileren is met suggestieve foto's en filmpjes. Hij gebruikt deze crisis puur ter zelfpromotie. Vandaar dat ik zijn naam noemde. Nu graag weer ontopic ja?
Des te meer reden om het aan te pakken zoals Aziatische landen het ook doen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Nu al worden keuzes gemaakt die de gezondheid van niet-coronapatiënten raakt. Zoals het tijdelijk staken van RIVM-bevolkingsonderzoeken naar baarmoederhalskanker, borstkanker en darmkanker.
“Al die andere patiënten die ik normaal zie, zijn niet opeens verdwenen,” zegt Girbes (Hoofd IC-afdeling van UMC). “Wie zorgt voor degene die langer moet wachten op een hartoperatie? Die loopt nu verhoogd risico op een hartinfarct.”
De focus op het coronavirus en de ‘intelligente lockdown’ zullen een zware economische prijs vergen, blijkt uit tal van prognoses. “En als het slecht gaat met de economie, zal de gezondheidszorg daaronder lijden. Doe je dat voor langere periode, dan ontwricht je het gezondheidsstelsel.”![]()
Fijne avond
https://www.parool.nl/ned(...)mst-denken~bff583d6/
Aan de kaart stellen nog wel. Indrukwekkend.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:58 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dus het is een persoonlijk hetze tegen iemand die iets aan de kaart stelt wat speelt in deze tijd?
Slecht van die jongen zeg.Hij moet zich schamen.
Interessant en ook wel wat eerdere onderzoeken al uitwezen.quote:
Trieste reacties weer. Hier ons allemaal druk maken om je oma, maar die vluchtelingen kunnen de tering krijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:29 schreef RipCity het volgende:
——
Wat is daar gek aan dan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Trieste reacties weer. Hier ons allemaal druk maken om je oma, maar die vluchtelingen kunnen de tering krijgen.
Die migranten zijn niet anders dan al die 7 miljard andere niet-staatsburgers die we nu ook niet helpen. Hou op.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Trieste reacties weer. Hier ons allemaal druk maken om je oma, maar die vluchtelingen kunnen de tering krijgen.
America Oma first!quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zitten nogal wat landen tussen. En we hebben het hier nou ook niet echt op orde. Waarom moeten wij altijd het brave jongetje van de klas zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En terechtquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen geen actieve hulp bieden in een tijd dat je zelf in een crisis zit en een xenofobische houding van 'het is toch niet bij ons, dus laat ze maar creperen'.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die migranten zijn niet anders dan al die 7 miljard andere niet-staatsburgers die we nu ook niet helpen. Hou op.
Lekker zwart-wit van je...quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Thanks, dacht dat virussen een soort van "ondood" waren omdat ze in het RNA zich ontwikkelen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
Ja,erg haalbaar, allemaal in Griekenland plaatsen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Krijg steeds meer een hekel aan Griekenland. Ze hebben genoeg eilanden om vluchtelingen op te pleuren.
Maar ja dat mag je eigenlijk niet zeggen he.
Er wonen 700 miljoen mensen in Europa, en wij gaan hier moeilijk doen over nog geen 0,1%.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit van je...Dit heeft werkelijk niets te maken met de bereidheid om hulp te bieden, maar met het huidige vermogen voor enige vorm van hulp.
Ja!quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:23 schreef capricia het volgende:
Gaat dit virus de wereld geopolitiek veranderen?
De tering krijgen lijkt me iets te sterk uitgedrukt maar 'het hemd is nader dan de rok' is iets wat elk mens ingeprent heeft. In tijden van nood zorg je eerst voor je familie, je dorp, je stad, je land.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik verwacht van wel. Met name naar de landen die momenteel medische spullen inpikken van andere landen, en de hulp die naar elkaar geboden wordt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:23 schreef capricia het volgende:
Er zitten daar in Moria 20.000 man. Dat is 400 personen per Europees land. 500 om te compenseren voor wat dwergstaten. Hoeveel daarvan heeft Corona en welk deel daarvan zal uiteindelijk effectief onze zorg nodig hebben? Dat is niet eens een speldenprik voor ons zorgsysteem.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:25 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Mensen die 800km verderop in provisorische kampen zitten, waar ze zelf voor hebben gekozen trouwens want ze hadden ook gewoon thuis kunnen blijven, moet je daar je eigen overvolle zorgsysteem ook nog eens mee belasten?
Ik vind vooral China zich heel snel herstellen economisch.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja!
En ik zie er nog wel eens een oorlog van komen ook.
Wat lul je nou met 0,1% ? Wat wil je nu eigenlijk? Al die mensen ook maar hierheen halen ten tijden van een crisis?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er wonen 700 miljoen mensen in Europa, en wij gaan hier moeilijk doen over nog geen 0,1%.
Alle experts daar wijzen erop dat dit een tikkende tijdbom is. Een catastrofe in wording. En Europa staat erbij en kijkt ernaar. En het wordt hier nog goed gepraat ook uit een zeer misplaatste houding van 'we kunnen niets'. Onzin. We WILLEN niet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kampen-moria-lesbos
Anderzijds hebben meerdere studies getoond dat hartpatienten die op de spoedeisende hulp belanden meer kans hebben om de eerste dertig dagen te overleven wanneer op dat moment een medische congres voor cardiologen gehouden wordt. Maw wanneer in de ziekenhuizen minder cardiologen aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Nu al worden keuzes gemaakt die de gezondheid van niet-coronapatiënten raakt. Zoals het tijdelijk staken van RIVM-bevolkingsonderzoeken naar baarmoederhalskanker, borstkanker en darmkanker.
“Al die andere patiënten die ik normaal zie, zijn niet opeens verdwenen,” zegt Girbes (Hoofd IC-afdeling van UMC). “Wie zorgt voor degene die langer moet wachten op een hartoperatie? Die loopt nu verhoogd risico op een hartinfarct.”
De focus op het coronavirus en de ‘intelligente lockdown’ zullen een zware economische prijs vergen, blijkt uit tal van prognoses. “En als het slecht gaat met de economie, zal de gezondheidszorg daaronder lijden. Doe je dat voor langere periode, dan ontwricht je het gezondheidsstelsel.”![]()
Fijne avond
https://www.parool.nl/ned(...)mst-denken~bff583d6/
https://www.ahajournals.org/doi/full/10.1161/jaha.117.008230quote:Acute Myocardial Infarction Mortality During Dates of National Interventional Cardiology Meetings
Previous research has found that patients with acute cardiovascular conditions treated in teaching hospitals have lower 30‐day mortality during dates of national cardiology meetings.
..
Conclusions:
Hospitalization with acute myocardial infarction during Transcatheter Cardiovascular Therapeutics meeting dates was associated with lower 30‐day mortality, predominantly among patients with non–ST‐segment–elevation myocardial infarction who were medically managed.
De VS gaat (relatief) enorm hard geraakt worden, China heeft voor nu de kaarten in handen om als winnaar uit de bus te komen (met een tweede golf als risico) en voor ons als Europa is het linkje Italië-China er ook nog eentje om in de gaten te houden (Zijderoute).quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:23 schreef capricia het volgende:
Upbeatles. Vanavond om 20.30 uur.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:24 schreef Mansjester het volgende:
Kennen jullie een goede online pubquiz om met vrienden te spelen?
Graag niet verwijderen,is vanwege corona dus ontopic.
Dat het gewoon pertinente onzin is om te doen alsof we niet het vermogen hebben om deze mensen te helpen. Wees dan gewoon een vent en stel dat die mensen je geen flikker kunnen schelen. Dat we die 20.000 man aan hun lot over gaan laten ondanks dat er een levensgrote kans is dat daar een humanitaire ramp zich gaat voltrekken.quote:
Ze hadden ook gewoon thuis kunnen blijvenquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:25 schreef Snowpea het volgende:
[..]
De tering krijgen lijkt me iets te sterk uitgedrukt maar 'het hemd is nader dan de rok' is iets wat elk mens ingeprent heeft. In tijden van nood zorg je eerst voor je familie, je dorp, je stad, je land.
Mensen die 800km verderop in provisorische kampen zitten, waar ze zelf voor hebben gekozen trouwens want ze hadden ook gewoon thuis kunnen blijven, moet je daar je eigen overvolle zorgsysteem ook nog eens mee belasten?
Volgens mij niet. Maar goed dat is mijn mening.
Vanwaar die geilheid op mondkapjes? Vind je de mens er knapper op worden als die ineens mondkapjes gaan dragen?quote:
Op dit moment? Nee.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat het gewoon pertinente onzin is om te doen alsof we niet het vermogen hebben om deze mensen te helpen. Wees dan gewoon een vent en stel dat die mensen je geen flikker kunnen schelen. Dat we die 20.000 man aan hun lot over gaan laten ondanks dat er een levensgrote kans is dat daar een humanitaire ramp zich gaat voltrekken.
Inderdaad, laten we nog even gaan jammeren over onze doden hier. Zolang ze elders plaatsvinden boeit het niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een vluchtelingendiscussie. Kan dat ook ergens anders?
ik denk niet dat China baat heeft bij deze crisis. Los van de imago schade, denk ik dat overheden op termijn gaan aansturen om productie die essentieel is, langzaam weer terug te gaan halen door middel van fiscale stimulering oid.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind vooral China zich heel snel herstellen economisch.
De VS krijgt echt een klap en Trump lijkt nogal rancuneus.
De wereldorde kan wel eens sneller China zien stijgen.
Ga maar in een hoekje zitten huilen. Nu graag weer on-topic.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad, laten we nog even gaan jammeren over onze doden hier. Zolang ze elders plaatsvinden boeit het niet.
De landen die mondkapjes goed ingeburgerd hebben zijn de landen waar de schade nog redelijk te overzien is. Dus ja. Ik zit in team mondkapjes in deze discussie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanwaar die geilheid op mondkapjes? Vind je de mens er knapper op worden als die ineens mondkapjes gaan dragen?
Gewoon lekker uitzieken, voor zover je er al ziek van wordt.
Vreemd. https://www.nrc.nl/nieuws(...)griekenland-a3993391quote:
Dit is het coronatopic. Daar is dus corona geconstateerd. Jammer joh.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ga maar in een hoekje zitten huilen. Nu graag weer on-topic.
quote:Noodoproep 2500 kinderen
Vluchtelingenwerk roept de Nederlandse overheid op om alleenstaande kinderen uit de Griekse vluchtelingenkampen op te nemen. Beugel: "Veertig procent van de mensen in kamp Moria is kind, onbegeleid en minderjarig. De kinderen hadden al veel eerder weg gemoeten. De Griekse regering heeft al op 19 oktober vorig jaar een noodoproep gedaan en daar heeft geen één EU-land op gereageerd."
De noodoproep betrof 2500 kinderen uit Griekse vluchtelingenkampen waaronder Moria. Beugel: "Niemand heeft iets gedaan. Nu hebben Spanje en Portugal initiatief genomen, Duitsland en Frankrijk ook en Nederland schittert door afwezigheid."
Precies!quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De landen die mondkapjes goed ingeburgerd hebben zijn de landen waar de schade nog redelijk te overzien is. Dus ja. Ik zit in team mondkapjes in deze discussie.
Ik dacht dat jij het over een ander soort hulp had, maar oké. Daarnaast; 11 maart is alweer een eeuwigheid terug momenteel.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vreemd. https://www.nrc.nl/nieuws(...)griekenland-a3993391
Volledig ja. Komende weken niet buiten zonder mondkapje. Ben je zo van je besmettingen af met de huidige maatregelen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De landen die mondkapjes goed ingeburgerd hebben zijn de landen waar de schade nog redelijk te overzien is. Dus ja. Ik zit in team mondkapjes in deze discussie.
Heel erg ditquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
welk land?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:36 schreef Pumpalov het volgende:
Hier vandaag een stijging van 4% in besmettingen. In vergelijking met vorige zaterdag waar het nog 13% was een groot verschil. Het absolute aantal is lager dan vorige week
Vandaag 18 besmet, 3 overleden en 4 genezen.
En de EU.. Meer samen of valt het uit elkaar?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ik denk niet dat China baat heeft bij deze crisis. Los van de imago schade, denk ik dat overheden op termijn gaan aansturen om productie die essentieel is, langzaam weer terug te gaan halen door middel van fiscale stimulering oid.
Vind ik ook. Vandaag wezen fietsen in buitengebied. Sowieso rustig hier, maar iedereen houdt netjes afstand. Ook hier afgelopen weken in de buurt. Rustig en mensen die op straat zijn houden afstand. Echt prima.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:04 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb vooral in mijn tuin van de zon genoten vandaag, maar moest er ook even uit.
Het is best druk op straat, maar ik zag nergens mensen samenklonteren. Het zijn allemaal mensen in hun eentje of met een familie.
Dat is dan toch wel te prijzen.
Surinamistanquote:
Ik sprak vandaag met een Thaise die ik op vakantie had leren kennen. Ze wist dat het hier niet zo goed gaat, en gaf me het advies om een mondkapje te dragen als ik naar buiten ga. Dus haar verteld dat we dat hier niet doen. Ze zei alleen maar " O my god"quote:
Ik noem het dragen van een mondkapje an sich al schade. Het is een vorm van onmenselijking.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nog te vroeg voor die discussie. Onderling zullen er wel banden aangesterkt worden of juist verzwakt raken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En de EU.. Meer samen of valt het uit elkaar?
We kunnen als Europa echt wel meer doen als we echt willen. Met nadruk op "als we echt willen". We zijn heus wel in staat om hier noodopvang te regelen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij het over een ander soort hulp had, maar oké. Daarnaast; 11 maart is alweer een eeuwigheid terug momenteel.
Tsja, je kan moeilijk je bevolking aanraden met kapjes naar buiten te gaan wanneer je er nog niet genoeg hebt voor je zorgverleners..quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik sprak vandaag met een Thaise die ik op vakantie had leren kennen. Ze wist dat het hier niet zo goed gaat, en gaf me het advies om een mondkapje te dragen als ik naar buiten ga. Dus haar verteld dat we dat hier niet doen. Ze zei alleen maar " O my god"
Aziaten hebben volgens mij het idee dat we hier aan een kamikaze oefening bezig zijn. En ik heb het gevoel dat ze daar gelijk in kunnen hebben.
In China werd wuhab/hubei natuurlijk hard getroffen, maar met 60 miljoen inwoners stelt dat natuurlijk niks voor op 1,3 miljard. Dat is hetzelfde als in Nederland we heel Nijmegen op slot gooien.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ik denk niet dat China baat heeft bij deze crisis. Los van de imago schade, denk ik dat overheden op termijn gaan aansturen om productie die essentieel is, langzaam weer terug te gaan halen door middel van fiscale stimulering oid.
Lastig te zeggen omdat het soms grillig verloopt. Maar ik verwacht dat er uiteindelijk weinig schokkends gebeurt. Italie en die andere knoflook landen kunnen gaan ''lenen'' uit het ESM, eurobonds zitten er niet in omdat je dan wel scheuren gaat krijgen in de eu. Hetzelfde geldt dat Nederland zal moeten toestaan dat Italie onder gunstige condities gaat lenen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En de EU.. Meer samen of valt het uit elkaar?
Heb geen idee wat nu precies je doel is, daar antwoord je niet op. Hulp in die regio is prima, maar hierheen halen is nu pure waanzin.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is het coronatopic. Daar is dus corona geconstateerd. Jammer joh.
https://www.nporadio1.nl/(...)ona-kwestie-van-tijd
[..]
Tja het is deze maanden even geen modeshow. Met een tuut in je keel 3 weken op de IC staat ook niet heel charmant.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik noem het dragen van een mondkapje an sich al schade. Het is een vorm van onmenselijking.
Aziaten die ons iets gaan leren over gezondheidsvoorschriften. Misschien moeten ze eens naar hun eigen voorschriften kijken, bij voorkeur die op gebied van voedselveiligheid. Dan hadden we deze shit niet gehad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik sprak vandaag met een Thaise die ik op vakantie had leren kennen. Ze wist dat het hier niet zo goed gaat, en gaf me het advies om een mondkapje te dragen als ik naar buiten ga. Dus haar verteld dat we dat hier niet doen. Ze zei alleen maar " O my god"
Aziaten hebben volgens mij het idee dat we hier aan een kamikaze oefening bezig zijn. En ik heb het gevoel dat ze daar gelijk in kunnen hebben.
Kan er zelfs een modeshow van maken. Zoals gezegd om verspreiding te voorkomen zijn zelfs de niet medische varianten waar je de gekste printen op kan zetten al voldoende.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja het is deze maanden even geen modeshow. Met een tuut in je keel 3 weken op de IC staat ook niet heel charmant.
Want oost-azië met anderhalf miljard bewoners valt volledig te vergelijken met een aantal excussen in China.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aziaten die ons iets gaan leren over gezondheidsvoorschriften. Misschien moeten ze eens naar hun eigen voorschriften kijken, bij voorkeur die op gebied van voedselveiligheid. Dan hadden we deze shit niet gehad.
bel de wouten!quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Momo het volgende:
Ah hier zijn nog een hele groep aan het volleyen nu voor de deur
Tja, met de SARS uitbraak hebben ze toch best wat ervaringen opgedaan waar ze nu toch wel voordeel bij hebben. Dus op zich goed om dingen die zij goed doen over te nemen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aziaten die ons iets gaan leren over gezondheidsvoorschriften. Misschien moeten ze eens naar hun eigen voorschriften kijken, bij voorkeur die op gebied van voedselveiligheid. Dan hadden we deze shit niet gehad.
zo zoquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nog te vroeg voor die discussie. Onderling zullen er wel banden aangesterkt worden of juist verzwakt raken.
Wat mij betreft welquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze hadden ook gewoon thuis kunnen blijven.
Anyway. Een vluchtelingendiscussie. Kan dat ook ergens anders?
quote:
Mwah, echt een objectieve taxatie van de schade hebben we nog niet kunnen maken/gekregen. Ook daar zal schade geleden zijn. Maar de schade in euro's/yens is nog niet eens zo boeiend. Er is al langer een politiek debat over de afhankelijkheid die wij hebben opgebouwd van de Chinezen in de afgelopen decennia. Door deze crisis is maar eens te meer duidelijk geworden dat wij weer terug moeten gaan naar meer voorzienigheid. De scooters, middelmatige Iphone prullaria, en andere meuk kan prima uit China blijven komen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In China werd wuhab/hubei natuurlijk hard getroffen, maar met 60 miljoen inwoners stelt dat natuurlijk niks voor op 1,3 miljard. Dat is hetzelfde als in Nederland we heel Nijmegen op slot gooien.
Daarnaast is het veel makkelijker als
zaken als ongeoorloofde staatssteun, geld printen, buitenlandse bedrijven opkopen, mensenrechten, de volgende verkiezingen kunnen winnen allemaal geen probleem is.
Je bedoelt 'excessen'? Behoorlijk uit de hand gelopen exces dan. Er wordt al jarenlang gewaarschuwd voor het gevaar van het ontstaan van een dergelijk virus met de omstandigheden op die Aziatische markten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Want oost-azië met anderhalf miljard bewoners valt volledig te vergelijken met een aantal excussen in China.
In ieder geval eerlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Feit is dat we die mensen gewoon niet meer willen hebben in ons dorp in onze stad en in ons land.
Er dan sijpelen nog steeds berichten door over die zogenoemde ''wet markets''. Geen idee of dat waar is of ophitserij. Maar je mag toch verdomme hopen dat ze hier iets van geleerd hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je bedoelt 'excessen'? Behoorlijk uit de hand gelopen exces dan. Er wordt al jarenlang gewaarschuwd voor het gevaar van het ontstaan van een dergelijk virus met de omstandigheden op die Aziatische markten.
China is in volledige lockdown gegaan, moeten we dat ook maar overnemen? Maar goed, ik heb geen zin meer om de mondkapjesdiscussie te voeren. De standpunten zijn duidelijk en ik hoop dat Nederland vasthoudt aan wetenschappelijke inzichten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, met de SARS uitbraak hebben ze toch best wat ervaringen opgedaan waar ze nu toch wel voordeel bij hebben. Dus op zich goed om dingen die zij goed doen over te nemen.
Misschien over een tijdje weer. Nu niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We kunnen als Europa echt wel meer doen als we echt willen. Met nadruk op "als we echt willen". We zijn heus wel in staat om hier noodopvang te regelen.
Dit wordt een eindeloze discussie. Je gaat hier weinig medestanders vinden ben ik bang. De prioriteiten liggen op dit moment gewoon even ergens anders.quote:
Als we het nú niet doen, gaan we het nooit doen. En zijn we keihard gefaald als EU zijnde. Gooi het Verdrag van de Mens dan maar de prullenbak in.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Misschien over een tijdje weer. Nu niet.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Feit is dat we die mensen gewoon niet meer willen hebben in ons dorp in onze stad en in ons land. Buiten dat we zijn niet in staat om ieder behoeftig mens in de wereld te helpen.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we het nú niet doen, gaan we het nooit doen. En zijn we keihard gefaald als EU zijnde. Gooi het Verdrag van de Mens dan maar de prullenbak in.
Dat zou een mooi begin zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we het nú niet doen, gaan we het nooit doen. En zijn we keihard gefaald als EU zijnde. Gooi het Verdrag van de Mens dan maar de prullenbak in.
Ik herhaal het nog maar een keer: humanitaire ramp. En wij als Europa stonden en keken ernaar. Al jarenlang overigens. En wassen ons hand in onschuld onder het mom van 'we kunnen nou eenmaal niet iedereen op de wereld helpen'. Een flinke drogreden overigens, maar dat terzijde.quote:
En het virus is in de kampen, dus waarom zou het offtopic zijn? We bespreken hier ook al weken de cijfers uit Italië, Spanje, Amerika etc.quote:
Haha ja als je er geen zin in hebt, dan moet je m niet voeren natuurlijkquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
China is in volledige lockdown gegaan, moeten we dat ook maar overnemen? Maar goed, ik heb geen zin meer om de mondkapjesdiscussie te voeren. De standpunten zijn duidelijk en ik hoop dat Nederland vasthoudt aan wetenschappelijke inzichten.
Klopt, dat laatste. Ga je lekker ergens anders druk maken over het volk daar, gaan we ons hier weer bezig houden met problemen vlak voor onze voordeur (letterlijk soms).quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik herhaal het nog maar een keer: humanitaire ramp. En wij als Europa stonden en keken ernaar. Al jarenlang overigens. En wassen ons hand in onschuld onder het mom van 'we kunnen nou eenmaal niet iedereen op de wereld helpen'. Een flinke drogreden overigens, maar dat terzijde.
Maar ondertussen wel allemaal geschokt zijn als Jort Kelder opmerkt dat het vooral dikke 80-jarigen zijn die overlijden, want dan telt een mensenleven opeens wel.
Ga je ook zo reageren als er weer iemand met de Italiaanse Corona-cijfers komt?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ga je lekker ergens anders druk maken over het volk daar, gaan we ons hier weer bezig houden met problemen vlak voor onze voordeur (letterlijk soms).
Had je het over de Corona gevallen daar dan? Of begin je daar nu ineens over?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga je ook zo reageren als er weer iemand met de Italiaanse Corona-cijfers komt?
"Ga je lekker ergens anders druk maken over het volk daar"
Eens.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:57 schreef Doublepain het volgende:
Ik vind dat het Nederland tot nu toe het prima doet
Haat me maar
Die vluchtelingen hadden het goed in Turkije maar besloten zelf Griekenland in te trekken… En willen allemaal naar duitsland want huis + uitkering. Dus dat risico namen ze zelf Johnny de Mol.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Heel erg dit![]()
Als je de beelden ziet van zo'n kamp of verhalen hoort van mensen die er mee te maken hebben gehad, piep je wel anders. De omstandigheden zijn nu al erbarmelijk, laat staan als er corona uitbreekt. En dan mensen die zeggen "we moeten aan onszelf en onze ouderen denken!!!111", hoe simpel kan je zijn echt
Heb je überhaupt wel op één bron geklikt die ik je gegeven heb?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Had je het over de Corona gevallen daar dan? Of begin je daar nu ineens over?
Die moeten uiteraard geholpen worden. Daar.
Je hebt 1 bron gegeven, dat nrc artikel, sinds ik mee post.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel op één bron geklikt die ik je gegeven heb?
Mensen praten met een elleboog voor hun mond?quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb ook deze gepost:quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je hebt 1 bron gegeven, dat nrc artikel, sinds ik mee post.
quote:'Het is een kwestie van dagen'
Beugel: "Er gaat al nauwelijks voedsel naartoe, vrijwilligers mogen er niet meer in, artsen mogen er niet meer in. De hele wereld - niet alleen Artsen Zonder Grenzen, niet alleen sommige steden in Nederland die een initiatief hebben genomen - stuurt voortdurend brieven naar de Griekse premier met 'doe iets, evacueer die mensen'. Ze doen niets. Ik begrijp het niet: ik sta met mijn mond vol tanden, ik kijk hier met afgrijzen naar."
Op Lesbos zijn inmiddels vier Grieken met het virus besmet en is er één dode gevallen door de gevolgen van COVID-19. Daar gaat het om mensen die niet in het vluchtelingenkamp zitten. "En je weet", zegt Beugel, "als het ergens is op een eiland of in een stad, dan is het een kwestie van dagen en daar wachten we nu op. Dat wordt een ramp."
Sinds ik meepost, lezen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb ook deze gepost:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kampen-moria-lesbos
https://www.nporadio1.nl/(...)ona-kwestie-van-tijd
[..]
Allermaal mensen die dachten, ik ga een dik uur wandelen...quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Jeetje, net gaan wandelen voor een dik uur. Was over de koppen lopen hoor. Social distancing niets van te merken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |