Zijn onderbuikquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kun je dat met cijfers of bronnen onderbouwen? Zie je dat in de rest van het land de IC opnames sterk toenemen en waarop baseer je dat dit volgende week nog meer zal toenemen?
Heb je per ongeluk wel iets gezien uit China en dan met name Wuhan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voorlopig niet en daarna mer allerlei voorwaarden.
Misschien is er in januari een vaccin en kan alles weer goed opgestart worden.
Omdat er in de rest van het land al weken bij veel mensen een houding is van meh het zal wel loslopen. Overal lopen mensen, niemand houd afstand. Als je hier in de supermarkt afstand probeert te houden kijken zowel personeel als klanten je aan alsof je debiel bent. Ik ben ervan overtuigd dat dit soort berichten alleen nog maar meer gaan helpen met de slappe houding van het merendeel van de mensen die ik tegenkom.quote:
Ik werk overigens in 'de rest' van het land, denk ik. Bij ons is sinds zondag de instroom van nieuwe patiënten even groot als de uitstroom en hebben we een bijzonder stabiele situatie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:55 schreef MPC60 het volgende:
Mensen die denken dat we het ergste wel gehad hebben. Volgende week gaat het los in de rest van het land. Ik wens jullie allemaal alvast veel succes en liefde toe.
Dat volgende week de IC toe gaat nemen, en onverhoopt wellicht tot kritieke hoogte, ligt wel in de lijn der verwachting ja.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kun je dat met cijfers of bronnen onderbouwen? Zie je dat in de rest van het land de IC opnames sterk toenemen en waarop baseer je dat dit volgende week nog meer zal toenemen?
80? Kan nooit...quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:04 schreef Dr88 het volgende:
Wow in Italië is het voorbij lijkt het. 540 cases erbij en 80 doden.
Op mijn station nog 4 anderen, waarvan 2 een fiets mee hadden en die stapte het vorige station opquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:44 schreef kibo het volgende:
[..]
En vervolgens stapte de helft van de reizigers uit?
Plaats er een bron bij.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:04 schreef Dr88 het volgende:
Wow in Italië is het voorbij lijkt het. 540 cases erbij en 80 doden.
Dat dus.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:55 schreef MPC60 het volgende:
Mensen die denken dat we het ergste wel gehad hebben. Volgende week gaat het los in de rest van het land. Ik wens jullie allemaal alvast veel succes en liefde toe.
twitter:pappyte twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 18:06:30BREAKING: Italy reports 4,805 new cases of coronavirus and 681 new deaths.
Total of 124,632 cases and 15,362 deaths. @MrAbuSidiq @toluogunlesi @RealAARahman @BashirAhmaad @NCDCgov @ogundamisi @ProfOsinbajo @NGRPresident reageer retweet
Zelfs met een toename van 50 per dag komen we bij lange na niet op de 1900 beschikbare bedden. Laten we hopen dat deze trend zich doorzet. Zeker aangezien er straks ook een hele grote groep van de IC af zal gaan.quote:2 uur geleden
36 coronapatiënten erbij op IC
Er liggen nu 1360 mensen op de intensive care met het coronavirus. Dat zijn er 36 meer dan gisteren. "We zien het aantal opnames de afgelopen dagen minder snel stijgen dan vorige week, de social distancing lijkt te werken. Het is dus heel belangrijk om dat voort te zetten", zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, over de nieuwste cijfers. Gisteren nam het aantal coronapatiënten op de IC's nog met 51 toe.
Van de Nederlandse coronapatiënten op de IC liggen er nu zeventien in Duitsland. Dat zijn er drie meer dan gisteren en 33 Duitse ziekenhuizen hebben zich inmiddels bereid verklaard om Nederlandse patiënten op te nemen.
Gisteren liet Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, weten dat de Nederlandse ziekenhuizen "goed op weg" zijn naar een capaciteit van 2400 IC-bedden. Volgens medisch experts is dat ook het absolute maximum dat de Nederlandse zorg zou aankunnen. Maar volgens Ernst Kuipers is er momenteel voldoende aanbod aan zowel IC- als niet-IC-bedden. "Dat is geruststellend", zegt hij.
Kuipers: "We liggen nog altijd op schema met het aantal beschikbare bedden en we zien op dit moment het aantal opnames minder snel stijgen. We hopen dat dit zo doorzet. Van groot belang is wel dat iedereen het huidige social distancing-beleid blijft volgen."
Gewoon al meer dan China.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:36 schreef Momo het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 17:16:42BREAKING: New York state reports 10,841 new coronavirus cases and 630 new deaths since last update, raising total to 113,704 cases and 3,565 dead https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Ik hou van Nederland. Als je zo'n minister in z'n spijkerbroek op een gammele herenfiets ziet gaan.twitter:ministerieJenV twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 16:01:09Nu, vanaf 16:00 uur, op @NPORadio1 bij @WNLOpZaterdag: minister @ferdgrapperhaus live vanuit het Vondelpark. https://t.co/EOV57ZOOiJ reageer retweet
Ik zou allang weer tevreden zijn als ik gewoon weer op kantoor mag werken..quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Augustus of september, eerder zie ik café open gaan in Nederland.
Rapportering, mobiliteit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:16 schreef kibo het volgende:
Is er een mogelike verklaring voor het feit dat de top 20 (bron: Worldometer) van het aantal cases/deaths per 1M inwoners vrijwel louter bestaat uit "Westerse" landen?
Is dit een kwestie van rapporteringen? Genetische aanleg? Opgebouwde immuniteit?
Bruine kroegen en feestcafés vrees ik inderdaad voor. Voor de overige horeca zie ik het wat minder somber in.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat de maatregelen werken betekent alleen maar dat ze voorlopig nog wel van kracht blijven.
Zodra er weer normale IC capaciteit in gebruik is (~500 bedden) en je een goede buffer hebt aan bedden kan je gaan nadenken over het in stapjes versoepelen van de maatregelen en iedere keer 2 tot 3 weken aankijken of we dat aankunnen.
Augustus of september, eerder zie ik café open gaan in Nederland.
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 18:20:32Hier de grafiek van het aantal mensen op de intensive care. Dit is de eerste keer sinds de uitbraak van het coronavirus dat er IC-bedden vrijkomen. En zoals de afgelopen dagen geconstateerd, dit gaat echt de goede kant op. Voor nu dan... https://t.co/YmoLn0h9eP https://t.co/msAaaxMs4x reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |