Het is geen oordeel over het wel of niet gelijk hebben op dit forum. Maar het gaat er over dat er niet echt veel kritiek is op het RIVMquote:Op zaterdag 4 april 2020 15:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er was dan ook, buiten het forum, vrijwel niemand bezig met het coronavirus eind januari, begin februari.
Bron?quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:48 schreef Markesh het volgende:
[..]
Yes,dat zal het zijn! Fata Morgana!! Dat ik daar nu nog niet eerder aan gedacht heb...
We hebben het hier over een straatje midden in een dorp.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:48 schreef Montov het volgende:
[..]
Pas op dat je niet platgedrukt wordt in die meute.
dan zien we elke avond weer Jort Kelder, bij Nieuwsuur, ja maar de ondernemers!!!quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:46 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dit kan niet zo dood blijven gaan. Straks nog meer maatregelen want dat dit niet door kan blijven gaan is duidelijk.
Dit heeft er echt totaal niks mee te maken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:49 schreef Markesh het volgende:
[..]
We hebben het hier over een straatje midden in een dorp.
Je kan nu wel bijdehand gaan doen maar doe je dat nog als straks jouw ouders, broers of zussen op de IC komen te liggen?
Het advies is niet hou 1,5 meter afstand en doe dan wat je ook maar wilt. Het advies is ga niet naar buiten als het niet moet. Als je even een frisse lucht wilt halen, doe dat dan in de buurt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:47 schreef koemleit het volgende:
[..]
Maar er zijn ook mensen die zien dat de maatregelen goed worden nageleefd. (Waaronder ik) en die wonen ook niet allemaal in dezelfde straat. De waarheid ligt vast in het midden, er zijn mensen die wel goed opletten en mensen die er maling aan hebben en alles daar tussenin.
precies ditquote:Op zaterdag 4 april 2020 15:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het advies is niet hou 1,5 meter afstand en doe dan wat je ook maar wilt. Het advies is ga niet naar buiten als het niet moet. Als je even een frisse lucht wilt halen, doe dat dan in de buurt.
Wat nu gebeurt is is dat iedereen de hele dag een frisse lucht gaat halen, al dan niet lettend op de 1,5 meter. Dat is niet het advies.
ligt eraan wat je mee krijgt, ik zie genoeg posters die daar Kritiek op hebben, dat ik het wat eerder zag, doet daar niks aan af.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:49 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het is geen oordeel over het wel of niet gelijk hebben op dit forum. Maar het gaat er over dat er niet echt veel kritiek is op het RIVM
Is ook gewoon zo, maar nogmaals: elke klapjosti die de boel overtreedt is gewoon een risico.. en honderden bij elkaar in een park is gewoon onverantwoord.. en zo op een paar plekken in NL een paar honderd, is gewoon een goede reden voor DH om de regels aan te scherpen.. En gezien dat bijna niet meer kan op de poldermodel manier, zitten we straks allemaal VERPLICHT binnen met een beetje pech.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:47 schreef koemleit het volgende:
[..]
Maar er zijn ook mensen die zien dat de maatregelen goed worden nageleefd. (Waaronder ik) en die wonen ook niet allemaal in dezelfde straat. De waarheid ligt vast in het midden, er zijn mensen die wel goed opletten en mensen die er maling aan hebben en alles daar tussenin.
Dat heeft er alles mee te maken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit heeft er echt totaal niks mee te maken..
Klopt, ik zie nu ook op weg naar mijn werk mensen een wandeling van uren maken waar normaal niemand loopt, waar ook überhaupt alleen een weg is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het advies is niet hou 1,5 meter afstand en doe dan wat je ook maar wilt. Het advies is ga niet naar buiten als het niet moet. Als je even een frisse lucht wilt halen, doe dat dan in de buurt.
Wat nu gebeurt is is dat iedereen de hele dag een frisse lucht gaat halen, al dan niet lettend op de 1,5 meter. Dat is niet het advies.
Dan wel. echt wel.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit heeft er echt totaal niks mee te maken..
en met mondkapje?quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:54 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Figure. Multiphase Turbulent Gas Cloud From a Human Sneeze
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2763852
Daar staat ook een mooi nies filmpje geschoten met een hoge snelheidscamera.
Hihih, mental imagequote:
Maar het gaat toch naar beneden ? Na 7, 8 meter kan het hooguit op je schoenen komen of zo. Meer ws gewoon op de grond.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:54 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Figure. Multiphase Turbulent Gas Cloud From a Human Sneeze
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2763852
Daar staat ook een mooi nies filmpje geschoten met een hoge snelheidscamera.
Het advies is blijf zoveel mogelijk binnen. Maar maak ook gerust een ommetje. Dan kan het gebeuren dat mensen dat tegelijk doen ja. Lijkt me niet heel vreemd. Dat wil niet zeggen dat 'iedereen de hele dag een frisse lucht gaat halen'.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Echt niet..quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar het gaat toch naar beneden ? Na 7, 8 meter kan het hooguit op je schoenen komen of zo.
lichte deeltjes, blijven hangen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar het gaat toch naar beneden ? Na 7, 8 meter kan het hooguit op je schoenen komen of zo.
hier wordt het duidelijker uitgelegdquote:Op zaterdag 4 april 2020 15:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Echt niet..
Al vind ik die foto niet heel overtuigend zo zonder maattabel erachter.
Hetgeen wat in dit tempo afgekondigd wordt voor het paasweekend. Alleen voor absolute noodzaak naar buiten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
leuk verhaal zeg
wat had jij dan graag gezien?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |