abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2020 @ 23:59:44 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382631

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_192382636
30 days to slow the spread :B
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_192382639
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:54 schreef phpmystyle het volgende: [..] Jij wil een ideologische discussies voeren, daar is dit topic niet geschikt voor.
Jij draagt een oplossing voor waar moreel bezwaar tegen is. Dat is de consensus in Nederland nu. Maar ik geloof wel dat na verloop van tijd er meer animo voor zal komen hoe meer tijd er verstrijkt. We gaan het zien.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:01:27 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:00 schreef Schakeltopia het volgende:
30 days to slow the spread :B
We mogen nog een maandje... :'(
Het is echt lastig. Heb medelijden met mensen met meerdere kids en niet al te groot huis :{
pi_192382663
Mijn vader is vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Nog wel heel ziek maar niet besmettelijk meer. Nu een paar maanden revalideren waarschijnlijk. Hij lag op een kamer met 2 mannen van ongeveer zijn leeftijd en allemaal even ziek. Er werd ze gevraagd of ze het malaria medicijn wilden proberen. Het kon wel grote bijwerkingen hebben zeiden ze. Mijn vader wilde niet, de twee anderen wel. Daarvan is de ene die nacht met spoed naar de ic gegaan en de ander is heel hard achteruit gegaan.. Man toeval zijn maar ik ben zo blij dat hij niet wilde
  woensdag 1 april 2020 @ 00:02:54 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192382671
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En daar krijgen ze antibiotica voor.
//--//
Antibiotica is idd en wel degelijk betrokken in de behandeling van Covid19.
Het virus wordt zoals de meesten hier prima weten niet bestreden maar kan wel helpen om de infecties die het virus indirect veroorzaakt, te bestrijden.
Iets anders is er momenteel niet om de symptomen te bestrijden,

Even dit lezen en ook op de hoogte van de rol die antibiotica speelt in de behandeling vab Covid19.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 1 april 2020 @ 00:03:02 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192382673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:02 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader is vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Nog wel heel ziek maar niet besmettelijk meer. Nu een paar maanden revalideren waarschijnlijk. Hij lag op een kamer met 2 mannen van ongeveer zijn leeftijd en allemaal even ziek. Er werd ze gevraagd of ze het malaria medicijn wilden proberen. Het kon wel grote bijwerkingen hebben zeiden ze. Mijn vader wilde niet, de twee anderen wel. Daarvan is de ene die nacht met spoed naar de ic gegaan en de ander is heel hard achteruit gegaan.. Man toeval zijn maar ik ben zo blij dat hij niet wilde
Heftig man!

gelukkig gaat het beter met je vader :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382674
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En daar krijgen ze antibiotica voor.
Dat bedoelde ik en jij waarschijnlijk ook. :Y)
pi_192382675
Uit de OP:

- wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden

Klopt dit nou nog?
pi_192382676
quote:
Goed herstel gewenst!
  woensdag 1 april 2020 @ 00:03:17 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382679
quote:
Oh mooi, hopelijk herstelt hij snel ^O^
Ik heb ook ooit malaria pillen gehad, dat was ook al zo'n rotzooi. Man, wat een nachtmerries heb ik gehad toen :o
  woensdag 1 april 2020 @ 00:03:25 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382684
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:58 schreef Smack10 het volgende:

Bron?
Bv. hier:

quote:
In Nederland komt een coronapatiënt niet zomaar op de ic terecht. Wat is jullie beleid?
“Ik heb regelmatig contact met Italiaanse collega’s die spijt hebben dat ze iedereen naar de ic hebben gebracht. Dus ook de mensen met bijkomende ziekte of mensen die al in een vergevorderd stadium van dementie zaten. We praten hier met mensen die verstand hebben van palliatieve zorg en ethiek. Met patiënten voeren we vooraf discussie of de behandeling zinvol is. Weegt de kans dat ze het overleven op tegen de waanzinnige last? Als je daar een goed gesprek over voert, zijn er toch vrij veel mensen die zeggen dat ze niet naar de intensive care willen.”
https://www.parool.nl/wer(...)en-hoop-ik~b20d99d0/

En het is wel vaker naar voren gekomen in de diverse interviews.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:03:25 #13
445514 DonDruiper
pi_192382685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:03 schreef PicoMMP het volgende:
Uit de OP:

- wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden

Klopt dit nou nog?
Nou niet echt he :D
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382692
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:

Dat dus. Ik heb evenzeer respect voor de dc-medewerkers en winkelpersoneel, die houden de boel ook maar mooi draaiende.
Maar werken die extra overuren met kans op besmetting en stellen daarmee hun eigen leven of die van hun naasten in de waagschaal? Soms heb ik het gevoel dat je reacties probeert uit te lokken met je reacties. Je zou maar huisarts zijn, die groep vind ik echt onder gewaardeerd. Dat zijn de mensen die moeten zeggen dat je niet ziek genoeg bent voor een ziekenhuis, of dat je te oud of te ziek bent om überhaupt in aanmerking te komen voor zorg en dat je je mag voorbereiden op de dood thuis. Die moeten met niet gecertificeerde goede mondkapjes het hol van leeuw binnen vol rondzwervende coronadeeltjes.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:04:02 #15
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192382693
quote:
Daar heeft je vader zeker goed aan gedaan.
Sterkte!
Lijkt me heel moeilijk om dit mee te moeten maken
pi_192382695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:03 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nou niet echt he :D
Dan moet het niet bij feiten staan :+
  woensdag 1 april 2020 @ 00:04:45 #17
445514 DonDruiper
pi_192382700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:04 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Dan moet het niet bij feiten staan :+
Klopt :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382702
Een 101-jarige ontslagen uit ziekenhuis en genezen van Corona. Sterke dame blijkbaar.
https://www.nu.nl/coronav(...)huis.html?redirect=1
  woensdag 1 april 2020 @ 00:05:04 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382703
Onze schoonmaakster kwam al niet meer..maar zal nu nog wel wat langer duren. Vader en schoonvader overleden aan corona :{
pi_192382707
quote:
Bah wat een naar verhaal. Sterkte voor je vader. Is hij beademd of alleen extra zuurstof?
  woensdag 1 april 2020 @ 00:05:54 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382715
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:05 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Bah wat een naar verhaal. Sterkte voor je vader. Is hij beademd of alleen extra zuurstof?
Wat is het verschil daartussen eigenlijk?
  woensdag 1 april 2020 @ 00:06:28 #22
445514 DonDruiper
pi_192382726
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is het verschil daartussen eigenlijk?
Dat je met zuurstof nog zelf kunt ademen.

Aan de beademing niet meer.

Denk ik.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:04 schreef Markesh het volgende:

[..]

Daar heeft je vader zeker goed aan gedaan.
Sterkte!
Lijkt me heel moeilijk om dit mee te moeten maken
Ja, normaal is hij niet snel van iets onder de indruk. Maar hij vertelde meteen hoe vreselijk het in het ziekenhuis was en het wel een horrorfilm leek. Mensen in pakken, mensen naast hem die naar de ic moesten en misschien nooit meer wakker worden. Maar ook mensen met hele hoge koorts die niet meer weten waar ze zijn. Eentje liep zo weg met infuus in z'n arm en dat knapte natuurlijk... Hij vond dat deel ook heel heftig hieraan.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:07:02 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382732
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oh mooi, hopelijk herstelt hij snel ^O^
Ik heb ook ooit malaria pillen gehad, dat was ook al zo'n rotzooi. Man, wat een nachtmerries heb ik gehad toen :o
Lariam of Paludrine? Ik ben destijds in Afghanistan gekapt met die troep...
pi_192382739
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:05 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Hij had alleen extra zuurstof. Toen hij daar 48 uur vanaf was mocht hij naar huis.
pi_192382740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Denk ik.
Klopt, dan krijg je een slang in je keel en moet jevworden vastgebonden omdat je instinctief de slag eruit wil trekken.
Ik mag hopen dat ze die mensen compleet plat spuiten.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:07:56 #27
445514 DonDruiper
pi_192382741
Waarom zit die vrouwlijke dokter op CNN steeds te glimlachen?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 april 2020 @ 00:08:17 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382744
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lariam of Paludrine? Ik ben destijds in Afghanistan gekapt met die troep...
Lariam volgens mij. Ik heb me een week of langer vertieft gevoeld maar ben er wel mee doorgegaan. Na een tijdje went je lichaam eraan. Maar goed kan het niet voor je zijn.
pi_192382750
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:07 schreef Sinaasappel12 het volgende:

[..]

Hij had alleen extra zuurstof. Toen hij daar 48 uur vanaf was mocht hij naar huis.
Pfoe, en dan nu nog maanden moeten revalideren? Wat heftig joh. Had alleen die verhalen gehoord over mensen die aan de beademing hadden gelegen.
pi_192382755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:06 schreef Sinaasappel12 het volgende:

[..]

Ja, normaal is hij niet snel van iets onder de indruk. Maar hij vertelde meteen hoe vreselijk het in het ziekenhuis was en het wel een horrorfilm leek. Mensen in pakken, mensen naast hem die naar de ic moesten en misschien nooit meer wakker worden. Maar ook mensen met hele hoge koorts die niet meer weten waar ze zijn. Eentje liep zo weg met infuus in z'n arm en dat knapte natuurlijk... Hij vond dat deel ook heel heftig hieraan.
Een ziekenhuisopname kan inderdaad best traumatisch zijn.
pi_192382757
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Klopt :)
Heb je een bron dat het niet onwaarschijnlijk is?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192382762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:06 schreef Sinaasappel12 het volgende:

[..]

Pff en dan wordt er hier lichtzinnig gedaan over mensen in de zorg door enkelen.
Ga er maar aan staan zeg.
pi_192382766
fauci is echt koning
  woensdag 1 april 2020 @ 00:09:53 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382767
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Denk ik.
Zelfde machine, maar dan pompt ie de zuurstof er niet in maar moet je het dmv ademen zelf eruit zuigen ofzo? Ik heb het nog niet helemaal.
pi_192382773
trumpie staat erbij en kijkt ernaar ^O^
  woensdag 1 april 2020 @ 00:10:34 #36
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Klopt, dan krijg je een slang in je keel en moet jevworden vastgebonden omdat je instinctief de slag eruit wil trekken.
Ik mag hopen dat ze die mensen compleet plat spuiten.
Ok duidelijk. Lijkt me ook geen pretje nee :{
pi_192382779
quote:
;( heftig zeg, goed om te horen dat het beter met hem gaat, sterkte! :*
  woensdag 1 april 2020 @ 00:10:50 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382781
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:03 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Maar werken die extra overuren met kans op besmetting en stellen daarmee hun eigen leven of die van hun naasten in de waagschaal? Soms heb ik het gevoel dat je reacties probeert uit te lokken met je reacties. Je zou maar huisarts zijn, die groep vind ik echt onder gewaardeerd. Dat zijn de mensen die moeten zeggen dat je niet ziek genoeg bent voor een ziekenhuis, of dat je te oud of te ziek bent om überhaupt in aanmerking te komen voor zorg en dat je je mag voorbereiden op de dood thuis. Die moeten met niet gecertificeerde goede mondkapjes het hol van leeuw binnen vol rondzwervende coronadeeltjes.
De zorg wordt prima betaald, overuren worden vergoed met toeslagen, etc etc. Neemt niet weg dat die mensen belangrijk werk doen in het belang van ons allemaal. Maar ik krijg het gevoel dat er een beeld wordt geschetst over zwoegende mensen die iets presteren dat buitengewoon is. Ja dat is niet zo. Mensen in het bedrijfsleven worden veel harder uitgeknepen tegen minder salaris en harder werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_192382784
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zelfde machine, maar dan pompt ie de zuurstof er niet in maar moet je het dmv ademen zelf eruit zuigen ofzo? Ik heb het nog niet helemaal.
Slangetje onder (beetje in) je neus. Beademing worden de longen buiten het lichaam overgenomen en pompt het je lichaam in middels een slang in je keel.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:11:06 #40
445514 DonDruiper
pi_192382785
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Heb je een bron dat het niet onwaarschijnlijk is?
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 april 2020 @ 00:11:51 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382795
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lariam volgens mij. Ik heb me een week of langer vertieft gevoeld maar ben er wel mee doorgegaan. Na een tijdje went je lichaam eraan. Maar goed kan het niet voor je zijn.
Mensen draaiden helemaal door van die troep...
pi_192382797
quote:
Dat is geen bron daarvoor.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 1 april 2020 @ 00:12:21 #43
445514 DonDruiper
pi_192382803
We are doing more then anyone else in the world. Much more.

Wat een clown. Hou je gewoon bij je eigen land en stop jezelf omhoog te praten door andere landen naar beneden te praten.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 april 2020 @ 00:12:34 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382805
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De zorg wordt prima betaald, overuren worden vergoed met toeslagen, etc etc. Neemt niet weg dat die mensen belangrijk werk doen in het belang van ons allemaal. Maar ik krijg het gevoel dat er een beeld wordt geschetst over zwoegende mensen die iets presteren dat buitengewoon is. Ja dat is niet zo. Mensen in het bedrijfsleven worden veel harder uitgeknepen tegen minder salaris en harder werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja de artsen waarschijnlijk wel. Weet jij wat het salaris is van een verpleegster in ploegendienst? Echt 'prima' kun je dat niet noemen.

edit: Aha je werkt zelf in de zorg. Mijn partner ook. Ik vind het geen vetpot.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 april 2020 @ 00:12:49 #45
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192382808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, niet zelfde machine. Bij zuurstof krijg je gewoon een soort van slangetje bij je neus (of kapje op je gezicht) en krijg je zuurstof toegediend. Je ademt dus zelf, maar krijgt hulp om genoeg zuurstof binnen te krijgen.

Bij beademing neemt een apparaat je
ademhaling over en word je in slaap gehouden.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:13:04 #46
445514 DonDruiper
pi_192382810
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat is geen bron daarvoor.
De hele wereld staat in brand. Lijkt mij dat het virus overdraagbaar is zonder symptomen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 april 2020 @ 00:13:32 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382817
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja de artsen waarschijnlijk wel. Weet jij wat het salaris is van een verpleegster in ploegendienst? Echt 'prima' kun je dat niet noemen.
Ligt aan de schaal. Maar een verpleegster in een verzorgingstehuis? fwg 40 ofzo?
Vladimir Putin
pi_192382824
quote:

[..]

SPOILER
Ik snap je punt, maar ben het niet met je eens. Dat is hetzelfde als zeggen dat politie niet moet zeiken als ze gewond raken tijdens hun werk, want ze hebben immers zelf gekozen voor dat beroep.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:13:59 #49
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382826
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:11 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Slangetje onder (beetje in) je neus. Beademing worden de longen buiten het lichaam overgenomen en pompt het je lichaam in middels een slang in je keel.
Ik had het al een beetje door, bedankt.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:14:47 #50
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382832
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:13 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar ben het niet met je eens. Dat is hetzelfde als zeggen dat politie niet moet zeiken als ze gewond raken tijdens hun werk, want ze hebben immers zelf gekozen voor dat beroep.
Tsjah, moet je eens kijken hoeveel arbeidsongevallen er in de bouw zijn.
Vladimir Putin
pi_192382840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

De hele wereld staat in brand. Lijkt mij dat het virus overdraagbaar is zonder symptomen.
Dat is wat anders. Dat kaartje is ook daar geen bron voor, maar daar staat me van bij dat er wel onderzoek is wat zegt dat het asymptomatisch overdraagbaar is. Iets anders dus dan hoe waarschijnlijk zoiets is.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:16:52 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382856
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ligt aan de schaal. Maar een verpleegster in een verzorgingstehuis? fwg 40 ofzo?
Volgens mij iets van 2500 bruto per maand op basis van fulltime, met ploegendiensten.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:17:07 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382859
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:13 schreef Cactus1 het volgende:

Als militair krijg je dat wel altijd te horen anders...

En ja, het is ook gewoon je beroep en it comes with the job.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:17:27 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192382862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Pff en dan wordt er hier lichtzinnig gedaan over mensen in de zorg door enkelen.
Ga er maar aan staan zeg.
Het is werk en je moet het maar kunnen om te willen, net als dat je jachtvlieger bent, schoonmaker of elke andere job die persoonlijk je verantwoorde inzet vraagt. Ik heb respect voor de krantenbezorger en de glazenwasser net zoals voor mijn doorwerkende collega's die doen wat nodig is.
Weliswaar redden die niet aantoonbaar rechtstreeks levens maar zorgen er wel voor dat onze maatschappij blijft draaien.

Ik volg je maar laten we proberen de mensen die stuk voor stuk bezig zijn de boel draaiende te houden en soms zelfs dierbare levens redden, niet op een voetstuk te zetten.
Dat is a) ongemakkelijk voor de persoon in kwestie zelf en b) voor jezelf omdat je niet meer goed kunt oordelen.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:17:55 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382867
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als militair krijg je dat wel altijd te horen anders...

En ja, het is ook gewoon je beroep en it comes with the job.
Maar daar mag best een vergoeding tegenover staan.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:18:31 #56
445514 DonDruiper
pi_192382871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Volgens mij iets van 2500 bruto per maand op basis van fulltime, met ploegendiensten.
Wat een schijtloontje. -O-
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382897
Van een artikel op nu over de situatie in Madrid

quote:
Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die denken dat ze besmet raken als ze buiten wandelen. Als ze thuiskomen, wassen ze hun kleding op 70 graden en douchen ze. Alsof de buitenwereld radioactief is."

Zelfs mensen die "behoorlijk intelligent zijn", zijn volgens de rechter paranoïde geworden. "Mijn moeder heeft een emmer met bleek staan. Als ze boodschappen heeft gedaan, gaat alles eerst in de emmer voordat het in de koelkast wordt gezet."
IK vind dit totaal niet paranoide maar compleet logisch en hoe iedereen het moet benaderen.

Tot er duidelijkheid is of het wel/nier airborne is en hoe lang het daadwerkelijk op oppervlaktes blijft zitten moet je het zekere voor het onzekere nemen.

Van het positieve uitgaan terwijl je in een brandhaard zit is naïef en achter de feiten aanlopen ipv proactief voorzorgsmaatregelen treffen.
Kan je net zo goed gelijk bij het rivm solliciteren.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:23:34 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]

IK vind dit totaal niet paranoide maar compleet logisch en hoe iedereen het moet benaderen.

Tot er duidelijkheid is of het wel/nier airborne is en hoe lang het daadwerkelijk op oppervlaktes blijft zitten moet je het zekere voor het onzekere nemen.

Van het positieve uitgaan terwijl je in een brandhaard zit is naïef en achter de feiten aanlopen ipv proactief voorzorgsmaatregelen treffen.
Dan ben jij ook paranoide. Als dat nodig zou zijn was de wereld nu al naar de klote geweest.
pi_192382915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Geen idee wat voor toeslagen ze bij de Coronacrisis krijgen(oefen,uitzending), maar denk wel een compensatie..

Waarschijnlijk in uren :')
  woensdag 1 april 2020 @ 00:25:34 #60
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192382920
Ik schaam me bijna...
veel meer verdienen zonder enig risico en gedegen opleiding anders dan alleen maar een HAVO :@

Dat al deze mensen maar goed financieel beloond mogen worden en meer gewaardeerd als dit over is.. ik lever daarvoor graag in.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 1 april 2020 @ 00:27:00 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382927
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:24 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Geen idee wat voor toeslagen ze bij de Coronacrisis krijgen(oefen,uitzending), maar denk wel een compensatie..

Onze monteurs zijn ook 'gewoon' nog aan het werk. Is maar goed ook, wat de business moet toch zo goed als mogelijk doordraaien. Daar profiteert het hele bedrijf van. Maar de kantoorlui als ik zitten ondertussen veilig thuis. Ik vind dat die mannen daar best een extra'tje voor mogen krijgen.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:27:03 #62
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat een kut loon. Maar over wat voor functie hebben wij het nou?
Hier een kleine bron:https://www.youchooz.nl/b(...)n-ziekenhuis/salaris
En bedenk dat je ook een 13e maand hebt in de gezondheidszorg hé :s)
Vladimir Putin
  woensdag 1 april 2020 @ 00:29:38 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382944
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat een kut loon. Maar over wat voor functie hebben wij het nou?
Hier een kleine bron:https://www.youchooz.nl/b(...)n-ziekenhuis/salaris
En bedenk dat je ook een 13e maand hebt in de gezondheidszorg hé :s)
verpleegkundige. Dat is ze nu niet meer (gelukkig), nu werkzaam op de planningsafdeling van een ziekenhuis. Dit verdient overigens gek genoeg meer, zonder ploegendiensten.

Overigens is ze wel gevraagd om, indien nodig, bij te springen als verpleegkundige. Zelfs met een verlopen BIG registratie.
pi_192382946

quote:
Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die denken dat ze besmet raken als ze buiten wandelen. Als ze thuiskomen, wassen ze hun kleding op 70 graden en douchen ze. Alsof de buitenwereld radioactief is."

Zelfs mensen die "behoorlijk intelligent zijn", zijn volgens de rechter paranoïde geworden. "Mijn moeder heeft een emmer met bleek staan. Als ze boodschappen heeft gedaan, gaat alles eerst in de emmer voordat het in de koelkast wordt gezet."

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan ben jij ook paranoide. Als dat nodig zou zijn was de wereld nu al naar de klote geweest.
Klopt ben ik ook. Maar het zijn logische handelingen vind ik.

Dat argument hou ik me ook aan vast.
Maar de keerzijde is dat er zat aanwijzingen voor zijn dat het wel degelijk airborne is en lang op opppervlaktes blijft zitten.

De hoop is ook ergens dat het percentage dat symptomen krijgt lager ligt dan verwacht bij een hogere besmettelijkheid
En er dus al meer mensen het hebben gehad.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:31:17 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382957
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

verpleegkundige. Dat is ze nu niet meer (gelukkig), nu werkzaam op de planningsafdeling van een ziekenhuis. Dit verdient overigens gek genoeg meer, zonder ploegendiensten.
Maar als je de functie vergelijkt met bedrijfsleven kun je maar zelden meer verdienen. En je werkt vaak maar 4 dagen.
Vladimir Putin
  woensdag 1 april 2020 @ 00:32:01 #66
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382960
Mensen, tot morgen!
Stay healthy :W
Vladimir Putin
pi_192382966
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:32 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen, tot morgen!
Stay healthy :W
^O^ :W
  woensdag 1 april 2020 @ 00:33:39 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382974
quote:

Als je gaat plussen en minnen is dat helemaal niet zoveel. Je maakt weinig op dus je wordt er wel iets "rijker" van. De FTM had daar al eens over geschreven, ik weet niet of je een abbo hebt:

https://www.ftm.nl/artikelen/defensie-loonstrookjes-toelage
  woensdag 1 april 2020 @ 00:35:30 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192382983
quote:

[..]

Op het moment dat je je serieus druk maakt of je werk wel voldoende betaalt, kun je je afvragen of je wel in het goede beroeps/sector zit.
Het is natuurlijk lullig als je geen kant op kunt.
Zelf zou mensen die 't alleen voor het geld (moeten) doen niet in - mijn - teams willen hebben om daar in hun vak, verantwoording te dragen.

Hierbij onderscheid maken dat je niet basaal rond kunt komen van het ontvangen loon of afgunstig bent (geworden) cq je achtergesteld voelt in je omgeving.
SPOILER
  woensdag 1 april 2020 @ 00:35:45 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382984
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:24 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Tijd voor tijd...
pi_192382989
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je gaat plussen en minnen is dat helemaal niet zoveel. Je maakt weinig op dus je wordt er wel iets "rijker" van. De FTM had daar al eens over geschreven, ik weet niet of je een abbo hebt:

https://www.ftm.nl/artikelen/defensie-loonstrookjes-toelage
Kan het niet lezen, maar je verdient 2x je salaris geloof ik en je hebt niet/nauwelijks kosten dus na die 4 maanden heb je denk ik rond de 10/15K verdient als ik het goed heb
pi_192382998
Maarja je gaat altijd eerst nog een weekje bijkomen op een eiland en dan heb je gasten die al het geld er dan al doorheen jagen :') :D
  woensdag 1 april 2020 @ 00:42:03 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192383023
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:36 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Kan het niet lezen, maar je verdient 2x je salaris geloof ik en je hebt niet/nauwelijks kosten dus na die 4 maanden heb je denk ik rond de 10/15K verdient als ik het goed heb
Hangt van de voorwaarden af. Een VN missie (Joegoslavie bv.) leverde meer op dan Afghanistan (NATO missie zonder de VN toelage). En geen kosten is natuurlijk niet waar want "thuis" gaat het leven gewoon door met je huur, hypotheek en alles en je mag gewoon belasting blijven betalen in Nederland... Over het algemeen word je ook nog geconfronteerd met enorme naheffingen van de belastingdienst omdat je te veel verdiend hebt... :')

Vooral de kinderopvangtoeslag was altijd een probleem, juist omdat je weg bent moet daar een groter beroep op gedaan worden om vervolgens doodleuk een brief te krijgen dat je teveel verdiend hebt en of je ff een paar duizend euro terug kunt storten... :')

Maar goed, redelijk off topic hier. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door AchJa op 01-04-2020 00:48:05 ]
pi_192383031
Welk middel gebruiken ze eigenlijk om mensen drie weken onder narcose te houden? Drie weken narcose leidt toch tot hersenschade? Ik denk dat je van de beademing zelf wel redelijk snel kan herstellen, maar die narcose is een dingetje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:46:01 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383041
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Op het moment dat je je serieus druk maakt of je werk wel voldoende betaalt, kun je je afvragen of je wel in het goede beroeps/sector zit.
Het is natuurlijk lullig als je geen kant op kunt.
Zelf zou mensen die alleen voor het geld (moeten) doen niet in - mijn - teams willen hebben om daar in hun vak, verantwoording te dragen.

Hierbij onderscheid maken dat je niet basaal rond kunt komen van het ontvangen loon of afgunstig bent (geworden) cq je achtergesteld voelt in je omgeving.
SPOILER
Niet mee eens. Ik vind mijn werk hartstikke leuk, maar als het salaris morgen gehalveerd wordt ben ik overmorgen weg. Een goed salaris is, naast dat het je leven wat makkelijker maakt, een vorm van waardering. Eigenwaarde, waar jij het ook over hebt.

Je gaat je afspiegelen met anderen. Kijk naar leraren, die hadden in het bedrijfsleven waarschijnlijk een stuk meer kunnen verdienen. Vind jij het terecht dat die mensen minder betaald krijgen? Het is niet voor niets dat er een tekort is hè.
pi_192383067
Wel genot dat je in deze crisistijden in een rustig dorp woont. Geen last van drukte, mensen volgen de regels op, sociale controle en geen gehamster.

GENOT
AFCA!
  woensdag 1 april 2020 @ 00:49:52 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192383071
Heeft Trump's haar een misdrijf begaan? Ziet er uit alsof ze de video ge"blurred" hebben.
are we infinite or am I alone
  woensdag 1 april 2020 @ 00:51:29 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383085
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:49 schreef RensAjacied het volgende:
Wel genot dat je in deze crisistijden in een rustig dorp woont. Geen last van drukte, mensen volgen de regels op, sociale controle en geen gehamster.

GENOT
Bij ons ook louter goden in het dorp _O_ Geen gezeik, iedereen gezond _O_
  woensdag 1 april 2020 @ 00:52:03 #79
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192383089
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:49 schreef RensAjacied het volgende:

GENOT
Dat dacht ik ook toen ik vanmiddag een rondje ging lopen, teringveel volk.
Oh.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:52:14 #80
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383092
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:49 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft Trump's haar een misdrijf begaan? Ziet er uit alsof ze de video ge"blurred" hebben.
Kappers zijn dicht hè.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:52:41 #81
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192383097
En van de week hadden buurtbewoners keiharde muziek aan vanuit een busje met Leef van André Hazes jr.

Zelden zoveel irritatie gevoeld.
Oh.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:52:46 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383099
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jij natuurlijk op 30 cm afstand die mensen de huid volgescholden.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:52:56 #83
445514 DonDruiper
pi_192383103
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik vind mijn werk hartstikke leuk, maar als het salaris morgen gehalveerd wordt ben ik overmorgen weg. Een goed salaris is, naast dat het je leven wat makkelijker maakt, een vorm van waardering. Eigenwaarde, waar jij het ook over hebt.

Je gaat je afspiegelen met anderen. Kijk naar leraren, die hadden in het bedrijfsleven waarschijnlijk een stuk meer kunnen verdienen. Vind jij het terecht dat die mensen minder betaald krijgen? Het is niet voor niets dat er een tekort is hè.
Voortgezet onderwijs verdient bakken meer dan basisonderwijs.

Zelfde diploma

Mijn vrouw werkt in het basisonderwijs en verdient 2500 netto voor 4 dagen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192383104
quote:

[..]

Amsterdamse bos was weer tyfusdruk |:(
  woensdag 1 april 2020 @ 00:53:30 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192383107
Die zorgmedewerkers werken nu of straks in een soort oorlogsscenario hè, dat kun je niet vergelijken met een pakkerbezorger die moet overwerken oid

Daarnaast is het gros een verpleegkundige in schaal 40 en dat verdient echt geen reet in vergelijking met hoe kneiterhard ze moeten werken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 1 april 2020 @ 00:53:34 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383108
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
En van de week hadden buurtbewoners keiharde muziek aan vanuit een busje met Leef van André Hazes jr.

Zelden zoveel irritatie gevoeld.
André "het is maar een griepje" Hazes jr.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:55:09 #87
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192383118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:53 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Amsterdamse bos was weer tyfusdruk |:(
Al die mensen met honden hebben wel een goed excuus.
Oh.
pi_192383119
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hangt van de voorwaarden af. Een VN missie (Joegoslavie bv.) leverde meer op dan Afghanistan (NATO missie zonder de VN toelage). En geen kosten is natuurlijk niet waar want "thuis" gaat het leven gewoon door met je huur, hypotheek en alles en je mag gewoon belasting blijven betalen in Nederland... Over het algemeen word je ook nog geconfronteerd met enorme naheffingen van de belastingdienst omdat je te veel verdiend hebt... :')

Vooral de kinderopvangtoeslag was altijd een probleem, juist omdat je weg bent moet daar een groter beroep op gedaan worden om vervolgens doodleuk een brief te krijgen dat je teveel verdiend hebt en of je ff een paar duizend euro terug kunt storten... :')

Maar goed, redelijk off topic hier. ;)
True, ik had nog even de jonge broekies mind, die hebben minder kosten. Alleen vaste lasten meestal wat eraf gaat, dan houden ze nog zat over meestal. Maar zeker geen vetpot idd, maar dat weet je van te voren ook wel, voor het geld hoef je het niet te doen.
pi_192383122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

André "het is maar een griepje" Hazes jr.
Die balans moeten we aan het eind van het jaar opmaken
  woensdag 1 april 2020 @ 00:56:00 #90
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192383125
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jij natuurlijk op 30 cm afstand die mensen de huid volgescholden.
Ik ben een vriendelijke jongen, ik groet iedereen netjes.

Al zal je daar ook wel corona van krijgen.
Oh.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:56:40 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zelfde diploma

Dat is best oke, maar gemiddeld verdienen leraren 10% minder dan andere hoogopgeleiden.
pi_192383134
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al die mensen met honden hebben wel een goed excuus.
De mensen die alleen met hun hond lopen vind ik ook niet erg. Dat doe ik zelf ook, anders ben ik niet in het bos :P

Maar ondertussen moet je via de struiken drie bejaarden ontwijken, val je over de rennende kinderen, laten vijf mensen tegelijkertijd één hond uit, etc.

En dat is dagelijkse kost
pi_192383139
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bij ons ook louter goden in het dorp _O_ Geen gezeik, iedereen gezond _O_
Wij hebben wel een besmet gezin. Iedereen wist ook binnen 2 uur wie dat waren :'). Dat is wel sneu.
AFCA!
pi_192383142
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zelfde diploma

Zelfde diploma? Voor basisonderwijs heb je toch geen universitaire opleiding nodig?
pi_192383144
quote:

[..]

Hier heerlijke wandelingen met de hond hoor. Kom vrijwel niemand tegen 5km lang.
AFCA!
  woensdag 1 april 2020 @ 00:59:08 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383149
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:58 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Wij hebben wel een besmet gezin. Iedereen wist ook binnen 2 uur wie dat waren :'). Dat is wel sneu.
Met het hele dorp direct een muur omheen gebouwd neem ik aan?
  woensdag 1 april 2020 @ 00:59:11 #97
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192383152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:57 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

De mensen die alleen met hun hond lopen vind ik ook niet erg. Dat doe ik zelf ook, anders ben ik niet in het bos :P

Maar ondertussen moet je via de struiken drie bejaarden ontwijken, val je over de rennende kinderen, laten vijf mensen tegelijkertijd één hond uit, etc.

En dat is dagelijkse kost
Snap het opzich wel van die bejaarden, die denken toch "We gaan binnen een paar weken dood, laten we nog maar even een afscheidstournee doen van het leven".
Oh.
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 00:59:28 #98
269689 crew  Viv
pi_192383153
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:44 schreef Discombobulate het volgende:
Welk middel gebruiken ze eigenlijk om mensen drie weken onder narcose te houden? Drie weken narcose leidt toch tot hersenschade? Ik denk dat je van de beademing zelf wel redelijk snel kan herstellen, maar die narcose is een dingetje.
Propofol, hetzelfde spul als tijdens een operatie. En het klopt wat je zegt, sommige mensen worden mentaal nooit meer de oude (concentratievermogen, prikkelverwerking, geheugen, etc). Daarom leggen ze in Nederland bijvoorbeeld liever geen demente bejaarden langdurig op de IC, die komen er als een kasplantje vandaan, als ze het al overleven.

Oh, en net zoals er een tekort is aan mondkapjes en testmaterialen is er dus inmiddels ook een tekort aan propofol, want normaal gesproken hoeven niet zoveel mensen tegelijk drie weken in een kunstmatige coma gehouden te worden. :{

https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/2436.html
pi_192383156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Met het hele dorp direct een muur omheen gebouwd neem ik aan?
Nee worden nu wel boodschappen voor ze gedaan en bloemen gestuurd.
AFCA!
  woensdag 1 april 2020 @ 00:59:48 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192383158
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:55 schreef Doublepain het volgende:

True, ik had nog even de jonge broekies mind, die hebben minder kosten. Alleen vaste lasten meestal wat eraf gaat, dan houden ze nog zat over meestal. Maar zeker geen vetpot idd, maar dat weet je van te voren ook wel, voor het geld hoef je het niet te doen.
Nee precies. Dat was dan ook een beetje de strekking van een aantal posts hier.
  woensdag 1 april 2020 @ 01:00:09 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:59 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Nee worden nu wel boodschappen voor ze gedaan en bloemen gestuurd.
Dat is lief *;
pi_192383165
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is best oke, maar gemiddeld verdienen leraren 10% minder dan andere hoogopgeleiden.
En leraren verdienen weer een stuk beter dan zorgmedewerkers.
  woensdag 1 april 2020 @ 01:00:48 #103
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_192383167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is lief *;
Ons kent ons is meestal super kut maar soms ook heel hartverwarmend
AFCA!
pi_192383168
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Snap het opzich wel van die bejaarden, die denken toch "We gaan binnen een paar weken dood, laten we nog maar even een afscheidstournee doen van het leven".
Ik zag van de week een bejaarde vrouw, minimaal 75 jaar, op skates van een helling af gaan. Ik moest hard lachen.

Die dacht ook YOLO
  woensdag 1 april 2020 @ 01:01:21 #105
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192383172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:58 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Hier heerlijke wandelingen met de hond hoor. Kom vrijwel niemand tegen 5km lang.
Dat is hier echt onmogelijk.

En dat ook gewoon in een gehucht.
Oh.
  woensdag 1 april 2020 @ 01:01:57 #106
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_192383176
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:01 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat is hier echt onmogelijk.

En dat ook gewoon in een gehucht.
Ik loop gewoon het dorp uit richting het bos of een stukje langs de weilanden.
AFCA!
pi_192383183
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Propofol, hetzelfde spul als tijdens een operatie. En het klopt wat je zegt, sommige mensen worden mentaal nooit meer de oude (concentratievermogen, prikkelverwerking, geheugen, etc). Daarom leggen ze in Nederland bijvoorbeeld liever geen demente bejaarden op de IC, die komen er als een kasplantje vandaan, als ze het al overleven.

Oh, en net zoals er een tekort is aan mondkapjes en testmaterialen is er dus inmiddels ook een tekort aan propofol, want normaal gesproken hoeven niet zoveel mensen tegelijk drie weken in een kunstmatige coma gehouden te worden. :{

Ik was nog nieuwsgierig of de 'dierlijke variant van propofol' waar dus conserveermiddel inzit en dat in veel hogere dosissen toegepast moet worden, juist door die toevoeging van conserveermiddel weer niet voor (misschien gevaarlijke? ) problemen kan zorgen.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192383189
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee precies. Dat was dan ook een beetje de strekking van een aantal posts hier.
Ik gok uren compensatie, en een eenmalige beloning op het eind. Zal het eens vragen aan wat vrienden van me als ze daadwerkelijk ingezet worden. Wel interessant eigenlijk in deze situatie
  woensdag 1 april 2020 @ 01:03:25 #109
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192383192
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:01 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik loop gewoon het dorp uit richting het bos of een stukje langs de weilanden.
Ook dan kom je hier voldoende mensen tegen omdat die ook allemaal hetzelfde idee hebben.
Oh.
  woensdag 1 april 2020 @ 01:05:07 #110
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383202
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ook dan kom je hier voldoende mensen tegen omdat die ook allemaal hetzelfde idee hebben.
Is ook niks mis mee. Ik fiets ook regelmatig met mijn dochtertje een rondje door de wijk. En 's avonds een flinke wandeling met mijn vriendin. Why not?
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 01:06:12 #111
269689 crew  Viv
pi_192383214
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:02 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Ik was nog nieuwsgierig of de 'dierlijke variant van propofol' waar dus conserveermiddel inzit en dat in veel hogere dosissen toegepast moet worden, juist door die toevoeging van conserveermiddel weer niet voor (misschien gevaarlijke? ) problemen kan zorgen.
Ja, dat overwegen ze wel. Het conserveermiddel zou ook in sommige humane geneesmiddelen zitten, dus dat is wellicht nog te overzien, maar er zouden dan wel hoge dosissen nodig zijn inderdaad:

https://nos.nl/artikel/23(...)id-19-patienten.html
  woensdag 1 april 2020 @ 01:07:52 #112
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_192383225
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Triest. Hier niet gelukkig. Ruimte zat.
AFCA!
  woensdag 1 april 2020 @ 01:08:51 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192383233
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:44 schreef Discombobulate het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Propofol, hetzelfde spul als tijdens een operatie. En het klopt wat je zegt, sommige mensen worden mentaal nooit meer de oude (concentratievermogen, prikkelverwerking, geheugen, etc). Daarom leggen ze in Nederland bijvoorbeeld liever geen demente bejaarden langdurig op de IC, die komen er als een kasplantje vandaan, als ze het al overleven.

In aanvulling o.a. curare (waar ondertussen forse tekorten zijn ontstaan) i.c.m. andere narcotica (hypnotica zoals o.a. idd Propofol) en pijnstillers (zoals morfine, ook in je slaap wil je geen pijn voelen).

Willekeurige/goede bron: wiki https://sante.journaldesf(...)peration-et-risques/ of wiki

Hersenschade is zeker mogelijk maar een veel groter probleem - in de gegeven luchtweg omstandigheden qua focus - lijkt mij juist dat wanneer je langere tijd niet zelf ademt, je spieren snel verslappen. Je zal daarvan - met alles dat dit brengt - moeten revalideren.
pi_192383245
19:30 GMT - Teenager dies in London after testing positive for coronavirus
A 13-year-old boy in London who tested positive for coronavirus has died, a UK hospital said.

"Sadly, a 13-year old boy who tested positive for COVID-19 has passed away, and our thoughts and condolences are with the family at this time," King's College Hospital said in a statement.

"The death has been referred to the coroner and no further comment will be made."
pi_192383257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:12 schreef osodevo het volgende:
19:30 GMT - Teenager dies in London after testing positive for coronavirus
A 13-year-old boy in London who tested positive for coronavirus has died, a UK hospital said.

"Sadly, a 13-year old boy who tested positive for COVID-19 has passed away, and our thoughts and condolences are with the family at this time," King's College Hospital said in a statement.

"The death has been referred to the coroner and no further comment will be made."
Gestorven met Corona of aan Corona?
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 01:14:13 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192383258
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:03 schreef Doublepain het volgende:

Ik gok uren compensatie, en een eenmalige beloning op het eind. Zal het eens vragen aan wat vrienden van me als ze daadwerkelijk ingezet worden. Wel interessant eigenlijk in deze situatie
Als het aangemerkt wordt als bijzondere inzet (en daar ga ik wel vanuit) is het op basis van oefentoelage, zo'n 7 tientjes bruto per 24 uur.
  woensdag 1 april 2020 @ 01:14:18 #117
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192383259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:07 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Triest. Hier niet gelukkig. Ruimte zat.
Alles wordt ook volgebouwd hier.
Oh.
pi_192383263
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als het aangemerkt wordt als bijzondere inzet (en daar ga ik wel vanuit) is het op basis van oefentoelage, zo'n 7 tientjes bruto per 24 uur.
En een ‘reguliere’ inzet?
zie email 27 oktober
pi_192383274
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:05 schreef leolinedance het volgende:
En 's avonds een flinke wandeling met mijn vriendin. Why not?
Zolang je vrouw er geen problemen mee heeft dat je met je vriendin gaat wandelen is er inderdaad niks aan de hand :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192383279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, dat overwegen ze wel. Het conserveermiddel zou ook in sommige humane geneesmiddelen zitten, dus dat is wellicht nog te overzien, maar er zouden dan wel hoge dosissen nodig zijn inderdaad:

https://nos.nl/artikel/23(...)id-19-patienten.html
En die lage dosissen kunnen bij sommigen al voor aanzienlijke klachten zorgen. (conserveermiddel)
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  woensdag 1 april 2020 @ 01:19:42 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383289
quote:
11s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Zolang je vrouw er geen problemen mee heeft dat je met je vriendin gaat wandelen is er inderdaad niks aan de hand :+
:D
pi_192383296
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Beetje grappen tussendoor ja toch. De hele situatie is al klote genoeg ;(
vosss is de naam,
pi_192383300
Ow en ik wil ff de groeten doen aan @Fer_de_Lance die ben ik al dagen mis aan het lopen. Dus bij deze. :)
vosss is de naam,
  woensdag 1 april 2020 @ 01:22:22 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192383304
wie zitten er allemaal in het outbreak management team?
  woensdag 1 april 2020 @ 01:23:17 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383312
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Beetje grappen tussendoor ja toch. De hele situatie is al klote genoeg ;(
eens
  woensdag 1 april 2020 @ 01:23:54 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192383316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:22 schreef THEFXR het volgende:
Johan Vlemmix
  woensdag 1 april 2020 @ 01:23:54 #127
224960 highender
Travellin' Light
pi_192383317
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:01 schreef leolinedance het volgende:
We mogen nog een maandje... :'(
Het is echt lastig. Heb medelijden met mensen met meerdere kids en niet al te groot huis :{
Misschien dat ze dan wat meer gaan beseffen dat overbevolking een serieus probleem is, maar ik vrees van niet. ;(
  woensdag 1 april 2020 @ 01:24:37 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383320
quote:
outbreak management team
De eerste hit op Outbreak Management Team:

Wie zitten er in het Outbreak Management Team, dat het kabinet van doorslaggevend corona-advies voorziet?

https://www.trouw.nl/zorg(...)s-voorziet~b37e4f97/
pi_192383325
quote:
Dat is geheim. Wat ik overigens nogal frappant vind.
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 01:25:46 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192383327
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:15 schreef trein2000 het volgende:

En een ‘reguliere’ inzet?
Dat is de VVHO toelage (ongeveer 125 euro bruto per 24 uur), eventueel aangevuld met de NATO en/of VN toelage. Is alleen maar van toepassing bij vredes of humanitaire operaties, dus niet bij natops.

https://ambtenarensalaris(...)lage-uitzendtoelage/
  woensdag 1 april 2020 @ 01:26:11 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383328
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Johan Vlemmix
:o

@vosss
pi_192383334
Hongarije heeft officieel een nieuwe dictator door de corona crisis hiervoor te gebruiken.
https://nos.nl/artikel/23(...)kte-macht-geeft.html
Check it out
pi_192383342
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:27 schreef hjansen82 het volgende:
Hongarije heeft officieel een nieuwe dictator door de corona crisis hiervoor te gebruiken.
https://nos.nl/artikel/23(...)kte-macht-geeft.html
Rijksdagbrand.
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 01:29:28 #134
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192383345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De eerste hit op Outbreak Management Team:

Wie zitten er in het Outbreak Management Team, dat het kabinet van doorslaggevend corona-advies voorziet?

Stuk voor stuk goedgeleerde mensen
  woensdag 1 april 2020 @ 01:30:14 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 1 april 2020 @ 01:31:47 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192383357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is geheim. Wat ik overigens nogal frappant vind.
Aantal zijn wel bekend, maar snap het wel, mensen moeten vrijuit kunnen adviseren daar en er niet als persoon op afgerekend worden omdat het verregaande gevolgen kan hebben wat ze adviseren, wat o.a. de maatschappij kan verstoren, politiek grote schade kan veroorzaken etc etc.
Nog naast de belangen van de werkgevers van de leden, die openheid van zaken hierin wellicht niet op prijs stellen door andere belangen of iig in andere richtingen.

Gezondheidszorg en volksgezondheid zijn zulke ingewikkelde zaken die met voorzichtigheid omkleed (moeten) worden.
  woensdag 1 april 2020 @ 01:33:42 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383366
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Rijksdagbrand.
Interessant verhaal :)
pi_192383369
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Stuk voor stuk goedgeleerde mensen
Goedgeleerd?

Viel me inderdaad op dat het RIVM niet meer genoemd werd.
pi_192383371
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Aantal zijn wel bekend, maar snap het wel, mensen moeten vrijuit kunnen adviseren daar en er niet als persoon op afgerekend worden omdat het verregaande gevolgen kan hebben wat ze adviseren, wat o.a. de maatschappij kan verstoren, politiek grote schade kan veroorzaken etc etc.
Nog naast de belangen van de werkgevers van de leden, die openheid van zaken hierin wellicht niet op prijs stellen door andere belangen of iig in andere richtingen.

Gezondheidszorg en volksgezondheid zijn zulke ingewikkelde zaken die met voorzichtigheid omkleed (moeten) worden.
Maar de Ann vossens en Japie van Dissels worden er toch ook niet persoonlijk op worden aangekeken? En dat hun naam bekend is betekend niet dat je ook de vertrouwelijkheid van wat daar besproken wordt moet loslaten.

Rechters mogen ook absoluut niet vertellen wat er besproken is onderling. Terwijl prima bekend is welke combinatie een zaak behandeld. Die dingen staan volgens mij los van elkaar.
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 01:37:51 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192383380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar de Ann vossens en Japie van Dissels worden er toch ook niet persoonlijk op worden aangekeken? En dat hun naam bekend is betekend niet dat je ook de vertrouwelijkheid van wat daar besproken wordt moet loslaten.

Rechters mogen ook absoluut niet vertellen wat er besproken is onderling. Terwijl prima bekend is welke combinatie een zaak behandeld. Die dingen staan volgens mij los van elkaar.
De meesten werken óók in een ziekenhuis/instelling/onderzoekstoko/onderwijstoko en hebben daar ook verantwoording af te leggen. Expliciet en impliciet

En Jaap hoor ik continu persoonlijk onder vuur liggen dus je eerste zin die trek ik wel in twijfel
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 01:40:34 #141
269689 crew  Viv
pi_192383397
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:34 schreef trein2000 het volgende:
Maar de Ann vossens en Japie van Dissels worden er toch ook niet persoonlijk op worden aangekeken?
Nou, hier in COR anders wel hoor. :') Zie bijvoorbeeld hier: Topicreeks: De amateurs van het RIVM
Ik heb zelf wel (onderbouwde) kritiek op veel aspecten van het beleid, maar sommige anderen laten geen kans onbenut om een aantal kopstukken door het slijk te halen.
pi_192383402
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:37 schreef Molo het volgende:

[..]

De meesten werken óók in een ziekenhuis/instelling/onderzoekstoko/onderwijstoko en hebben daar ook verantwoording af te leggen. Expliciet en impliciet

En Jaap hoor ik continu persoonlijk onder vuur liggen dus je eerste zin die trek ik wel in twijfel
Ik lees vooral kritiek op het rivm. Maar ik een maar zo dat de directe collega’s van iemand wel weten dat iemand het OMT zit.

Ik vind het een heel vaag iets. We lopen blind achter een OMT aan terwijl we niet eens weten wie dat zijn.
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 01:41:41 #143
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192383412
Die Hugo lijkt mij wel een doorpakker
  woensdag 1 april 2020 @ 01:42:16 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192383418
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik lees vooral kritiek op het rivm. Maar ik een maar zo dat de directe collega’s van iemand wel weten dat iemand het OMT zit.

Ik vind het een heel vaag iets. We lopen blind achter een OMT aan terwijl we niet eens weten wie dat zijn.
Dat is bij de AIVD, politieke top etc etc toch niet anders, al is dat dan uit andere overwegingen?
  woensdag 1 april 2020 @ 01:43:00 #145
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_192383424
Wat denken jullie als de regels weer versoepeld worden het normale leven weer begint, gaan mensen dan weer massaal naar feestjes etc. of blijft de angst er dan voorlopig nog wel in?
AFCA!
pi_192383428
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is bij de AIVD, politieke top etc etc toch niet anders, al is dat dan uit andere overwegingen?
Ik weet gewoon wie de ministers van dit land zijn en wie er SG & DG is kun je ook gewoon opzoeken. Wie de leiding heeft over de AIVD is ook gewoon bekend, namelijk :
Leiding van de AIVD
Tot 1 mei: waarnemend directeur-generaal AIVD: Mw. mr. M.J. (Marja) Horstman
Vanaf 1 mei: directeur-generaal AIVD: Dhr. Drs. E.S.M. (Erik) Akerboom
Plv. directeur-generaal AIVD: Mw. mr. M.J. (Marja) Horstman
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 01:44:45 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192383429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:43 schreef RensAjacied het volgende:
Wat denken jullie als de regels weer versoepeld worden het normale leven weer begint, gaan mensen dan weer massaal naar feestjes etc. of blijft de angst er dan voorlopig nog wel in?
massaal erop uit, geldt iig niet voor mij, wacht even 2 weken af hoe dat gaat lopen.
pi_192383439
quote:
Ik verwacht een geleidelijke loslaten van de maatregelen. Waarbij feestjes, evenementen en horeca niet bepaald bovenaan het lijstje staan.
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 01:46:10 #149
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_192383440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

massaal erop uit, geldt iig niet voor mij, wacht even 2 weken af hoe dat gaat lopen.
Ik kijk het ook dan nog even aan hoor.
AFCA!
  woensdag 1 april 2020 @ 01:46:26 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192383441
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik weet gewoon wie de ministers van dit land zijn en wie er SG & DG is kun je ook gewoon opzoeken. Wie de leiding heeft over de AIVD is ook gewoon bekend, namelijk :
Leiding van de AIVD
Tot 1 mei: waarnemend directeur-generaal AIVD: Mw. mr. M.J. (Marja) Horstman
Vanaf 1 mei: directeur-generaal AIVD: Dhr. Drs. E.S.M. (Erik) Akerboom
Plv. directeur-generaal AIVD: Mw. mr. M.J. (Marja) Horstman
Klopt

En op inhoud heb jij net zo min weet van wie dat beleid maakt, en waarom en wie beslissing deelt etc :+

Het zij zo
  woensdag 1 april 2020 @ 01:46:28 #151
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_192383442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik verwacht een geleidelijke loslaten van de maatregelen. Waarbij feestjes, evenementen en horeca niet bepaald bovenaan het lijstje staan.
Ik heb het dus over als dat weer mag.
AFCA!
  woensdag 1 april 2020 @ 01:47:43 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383448
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nou, hier in COR anders wel hoor. :') Zie bijvoorbeeld hier: Topicreeks: De amateurs van het RIVM
Ik heb zelf wel (onderbouwde) kritiek op veel aspecten van het beleid, maar sommige anderen laten geen kans onbenut om een aantal kopstukken door het slijk te halen.
Ja jij bent geweldig in je commentaar maar anderen zijn maar nietsnutten.
pi_192383449
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

En op inhoud heb jij net zo min weet van wie dat beleid maakt, en waarom en wie beslissing deelt etc :+

Het zij zo
Maar dat is iets anders dan dat je niet weet wie het zijn. Die geheimzinnigheid slaat nergens op en wekt bepaald geen vertrouwen.
Ik hoef niet te weten wat daar besproken wordt, maar wie er aan tafel zit geheimhouden vind ik vreemd.
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 01:49:01 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383454
quote:
Ik denk dat we het snel 'vergeten' zijn.
pi_192383455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:46 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

In een scenario waarin het langzaam losgelaten wordt denk ik dat dat wel gebeurt ja. Als mensen weer dagelijks in de trein naar hun werk zitten kan dat feestje ook wel weer.
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 01:50:13 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192383459
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:46 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Dan denk ik dat 90% van de mensen gewoon weer gaat.
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 02:02:17 #157
269689 crew  Viv
pi_192383515
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja jij bent geweldig in je commentaar maar anderen zijn maar nietsnutten.
pi_192383534
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat is iets anders dan dat je niet weet wie het zijn. Die geheimzinnigheid slaat nergens op en wekt bepaald geen vertrouwen.
Ik hoef niet te weten wat daar besproken wordt, maar wie er aan tafel zit geheimhouden vind ik vreemd.
Deze al gelezen?
pi_192383538
quote:
Jazeker
zie email 27 oktober
  woensdag 1 april 2020 @ 02:07:16 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192383554
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jazeker
Nou, die woordvoerster van dat Nederlands Huisartsengenootschap was ongetwijfeld die vrouwelijke huisarts bij Pauw laatst! Dat moet wel toch? :D
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 02:10:10 #162
269689 crew  Viv
pi_192383557
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jazeker
Hier nog eentje:
quote:
Eind april is het coronavirus zeker nog niet weg. Dat zei Marion Koopmans, hoofd van de afdeling virologie van het Erasmus Medisch Centrum, gisteravond in NOS Met het Oog op Morgen. Of de maatregelen die zijn verlengd tot en met 28 april nog langer moeten gelden, hangt volgens haar daarom vooral af van het effect van die maatregelen. "Dus dat er dan een kentering is te zien in het aantal IC-opnames en overlijdens", aldus Koopmans, die ook lid is van het zogenoemde Outbreak Management Team dat het kabinet adviseert.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-zeker-niet-weg.html
pi_192383564
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, die woordvoerster van dat Nederlands Huisartsengenootschap was ongetwijfeld die vrouwelijke huisarts bij Pauw laatst! Dat moet wel toch? :D
Dan nog. Het is ronduit bizar dat we niet eens weten wie er in dit schaduwkabinet (want dat is het geworden zo langzamerhand) zitten.
zie email 27 oktober
pi_192383569
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier nog eentje:
[..]

Ja dat weet ik. Maar juist omdat dit gewoon bekend is vraag ik mij af waarom er niet gewoon een lijst is. Juist dat geheimzinnige maakt het raar, wat wil je verbergen vraag ik me dan af.
zie email 27 oktober
pi_192383573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan nog. Het is ronduit bizar dat we niet eens weten wie er in dit schaduwkabinet (want dat is het geworden zo langzamerhand) zitten.
Je hebt helemaal gelijk, inderdaad bizar. Dus eigenlijk heeft Rutte het dus nu alleen voor het zeggen, want kabinet mag ook nog net ff z'n plasje doen ná de aankondigingen van maatregelen. Verbaasde me ook dat De Jonge niet bij het laatste overleg was.
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 02:13:55 #166
269689 crew  Viv
pi_192383576
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En hier nog eentje:
quote:
In het Outbreak Management Team nemen altijd ‘vaste leden’ deel. [...] Maar bij deze bijeenkomsten sluit vanwege de zorg om ic’s ook Diederik Gommers aan, van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC)
https://www.parool.nl/ned(...)mier-rutte~b054de45/
Zo top secret is de samenstelling dus allemaal niet. De besluitvorming wel.
pi_192383585
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En hier nog eentje:
[..]

Zo top secret is de samenstelling dus allemaal niet. De besluitvorming wel.
Nogmaals. Als dit kennelijk (grotendeels want de huisartsen willen het niet zeggen) bekend is. Waarom wil het rivm dan geen lijst vrijgeven? Dan wek je op z’n minst de suggestie dat je iets achterhoudt. Ik vind dat raar.
zie email 27 oktober
pi_192383594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nogmaals. Als dit kennelijk (grotendeels want de huisartsen willen het niet zeggen) bekend is. Waarom wil het rivm dan geen lijst vrijgeven? Dan wek je op z’n minst de suggestie dat je iets achterhoudt. Ik vind dat raar.
Waarschijnlijk zullen er behalve adviezen vanuit de medische kant ook ongetwijfeld adviesorganen bij zitten op economisch gebied? En kan me zo voorstellen dat die wat minder populair zullen zijn bij welke uitkomst dan ook.
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 02:18:48 #169
269689 crew  Viv
pi_192383597
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat ieder lid zelf mag beslissen of diegene zich kenbaar wil maken. En dat sommigen dit niet willen zodat ze vrijuit kunnen adviseren/meedenken/meebeslissen, wat @Molo al zei.
pi_192383604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:18 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik denk dat ieder lid zelf mag beslissen of diegene zich kenbaar wil maken. En dat sommigen dit niet willen zodat ze vrijuit kunnen adviseren/meedenken/meebeslissen, wat @:Molo al zei.
Ik kan die redenering niet volgen. Als bekend is dat jij aan tafel zit zegt dat toch niks over je standpunt? Dat zijn volgens mij 2 losse dingen.
zie email 27 oktober
pi_192383620
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik kan die redenering niet volgen. Als bekend is dat jij aan tafel zit zegt dat toch niks over je standpunt? Dat zijn volgens mij 2 losse dingen.
Nou ja, als er iemand van de huisarstenbond zit, zal die ongetwijfeld voor levens kiezen. Een econoom schiet in de stress van wat het allemaal gaat kosten toch?
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 02:26:37 #172
269689 crew  Viv
pi_192383638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee, maar dan word je er tenminste niet persoonlijk op aangesproken als het beleid minder gunstig is voor je eigen achterban. Huisartsen hadden bijvoorbeeld in het begin van de uitbraak kritiek, omdat er veel van hen werd gevraagd terwijl infectieziektebestrijding formeel bij de GGD thuishoort. Nu bleef de heer/mevrouw die namens de huisartsen in het OMT zit buiten schot. :Y)

quote:
De huisartsen wijzen naar de GGD en zeggen dat zij verantwoordelijk zijn voor de publieke gezondheid. "Als huisartsen worden ingezet om te voorkomen dat het een epidemie wordt, kunnen wij de basiszorg niet meer waarborgen."
https://www.bnnvara.nl/ze(...)ies-door-coronavirus
pi_192383653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, maar dan word je er tenminste niet persoonlijk op aangesproken als het beleid minder gunstig is voor je eigen achterban. Huisartsen hadden bijvoorbeeld in het begin van de uitbraak kritiek, omdat er veel van hen werd gevraagd terwijl infectieziektebestrijding formeel bij de GGD thuishoort. Nu bleef de heer/mevrouw die namens de huisartsen in het OMT zit buiten schot. :Y)
[..]

:')
We moeten de mensen die blijkbaar het beleid uitstippelen voor deze crisis niet persoonlijk verantwoordelijk kunnen houden?

Wat een gekkigheid
pi_192383655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Misschien is het voor die huisartsen nog wel het zwaarst. Zou niet graag in hun schoenen staan en zij hebben niet hun collega's om bij uit te snikken over dezelfde patiënt. Zij staan er weer alleen voor als ze naar de volgende rijden en de eerste selectie moeten maken.Voor de huisarts zijn de meeste ook nog bekenden.
pi_192383663
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]

We moeten de mensen die blijkbaar het beleid uitstippelen voor deze crisis niet persoonlijk verantwoordelijk kunnen houden?

Wat een gekkigheid
De regering is verantwoordelijk. Heel simpel.
zie email 27 oktober
pi_192383676
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De regering is verantwoordelijk. Heel simpel.
Ja, maar wie beslist er dan?
pi_192383678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, maar wie beslist er dan?
De minister, die nooit mag handelen tegen besluiten van de ministerraad.
zie email 27 oktober
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 02:37:29 #178
269689 crew  Viv
pi_192383683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Misschien is het voor die huisartsen nog wel het zwaarst. Zou niet graag in hun schoenen staan en zij hebben niet hun collega's om bij uit te snikken over dezelfde patiënt. Zij staan er weer alleen voor als ze naar de volgende rijden en de eerste selectie moeten maken.
Destijds ging het om de vele telefoontjes met algemene vragen over het coronavirus, en de vele visites die moesten worden afgelegd om mogelijke COVID-19-patiënten te beoordelen. Nu is het wel van een andere orde ja, gesprekken voeren over wel of geen verwijzing naar het ziekenhuis, wel of geen IC. Zorgen dat mensen thuis comfortabel zijn. ;( In ieder geval in de zwaar getroffen regio's.
pi_192383685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De minister, die nooit mag handelen tegen besluiten van de ministerraad.
Weer wat geleerd.
pi_192383694
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Weer wat geleerd.
Wat? Het eerste of het tweede deel van de zin?
zie email 27 oktober
pi_192383699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Destijds ging het om de vele telefoontjes met algemene vragen over het coronavirus, en de vele visites die moesten worden afgelegd om mogelijke COVID-19-patiënten te beoordelen. Nu is het wel van een andere orde ja, gesprekken voeren over wel of geen verwijzing naar het ziekenhuis, wel of geen IC. Zorgen dat mensen thuis comfortabel zijn. ;( In ieder geval in de zwaar getroffen regio's.
Kunnen zij ook zuurstof aanbieden? Dus plaatsvervangend voor ziekenhuisbed? Zitten zat mensen thuis aan het zuurstof tenslotte. Kan wel net het verschil maken.
Offf... tekorten?
pi_192383704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat? Het eerste of het tweede deel van de zin?
Dat mp niet mag beslissen zonder overleg met de ministerraad. Aangezien ze er niet allemaal bij zitten. Ik vond de aankondigingen altijd vrij vlot op OMT vergaderingen volgen, ik wist niet dat dit overleg er nog tussen zat.
pi_192383722
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat mp niet mag beslissen zonder overleg met de ministerraad. Aangezien ze er niet allemaal bij zitten. Ik vond de aankondigingen altijd vrij vlot op OMT vergaderingen volgen, ik wist niet dat dit overleg er nog tussen zat.
Ho stop.
Je hebt drie organen.
Het OMT, daar zitten adviseurs in. Wie precies is geheim.
De Mccb, het crisiskabinet. Kan besluiten nemen die dan zeg maar voorlopig in werking treden.
De ministerraad, alle ministers. Vergadert eigenlijk alleen op vrijdag. En moet er formeel een klap op geven.
zie email 27 oktober
pi_192383749
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ho stop.
Je hebt drie organen.
Het OMT, daar zitten adviseurs in. Wie precies is geheim.
De Mccb, het crisiskabinet. Kan besluiten nemen die dan zeg maar voorlopig in werking treden.
De ministerraad, alle ministers. Vergadert eigenlijk alleen op vrijdag. En moet er formeel een klap op geven.
Thanks! ^O^
Meteen info opgezocht, maar is wel hele droge kost op dit tijdstip. Wordt iets voor morgen!
pi_192383785
Systematic testing in Vó Vecchio, Italy, revealed that 3% of the population were already infected with symptoms when the first case occurred. "We made an interesting finding: at the time the first symptomatic case was diagnosed, a significant portion of the population, about three percent, was already infected - but most of them were completely asymptomatic," said Crisanti and Cassone. Her study brought the valuable insight: " Testing all citizens, regardless of whether they have symptoms or not, offers a way to control this pandemic. " https://www.stern.de/gesu(...)ertrieb-9190976.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Za op 01-04-2020 03:27:35 ]
  woensdag 1 april 2020 @ 04:00:33 #186
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192383865
Coronavirus Cases:

801,117

view by country
Deaths:

38,769
Recovered:

172,319

ACTIVE CASES

590,029

Currently Infected Patients

559,716 (95%)

in Mild Condition
  woensdag 1 april 2020 @ 04:40:11 #187
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192383976
Hoe zit het eigenlijk op Schiphol? Ik mag hopen dat iedereen die landt zijn temperatuur wordt gemeten?

In Azie staat een infrarood camera waar iedereen moet langslopen. Is je temp te hoog pikken ze je er zo tussenuit.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 1 april 2020 @ 06:30:01 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192384382
Jezus 900 doden in de VS gister net. Eergister iets van 500 doden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 april 2020 @ 07:14:32 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192384559
quote:

[..]

SPOILER
Als boekhouder, of wat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192384603
90% heeft overgewicht. Volgens mij kan daar nog wel een nuance in qua obees.
Zo weet ik dat er in het UMCG vnl sprake is van obees en niet van overgewicht. Overgewicht is al sprake van wanneer je boven de 25 zit. Obees is boven de 30 en dat is wel een verschil.
40% van the US is obees, las ik laatst. Dat gaat niet eens meer over overgewicht. Dan ben je als land echt fucked.
Go hard or go home
pi_192384623
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als boekhouder, of wat?
Zijn postgeschiedens verklapt een geschiedenis in de accountancy.
  woensdag 1 april 2020 @ 07:38:56 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192384673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:30 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Werkt naar eigen zeggen 'in de zorg', hahaha :D

Anyway, benieuwd wat vandaag brengt.
Eens afspraken maken voor de komende weken op werk.

Is er bekend hoe lang het hoesten ongeveer duurt? Ik hoest nu al vijf weken na terugkomst uit Londen. In het begin ook paar dagen echt ziek geweest. Kan niks zijn geweest van naam, of wel en dan was het zeer mild
pi_192384687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 04:40 schreef Maikuuul het volgende:
Hoe zit het eigenlijk op Schiphol? Ik mag hopen dat iedereen die landt zijn temperatuur wordt gemeten?

In Azie staat een infrarood camera waar iedereen moet langslopen. Is je temp te hoog pikken ze je er zo tussenuit.
Van de week was er nog in het nieuws dat bijvoorbeeld vluchten uit New York nota bene niet gecontoleerd worden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-passagiers-new-york

Ik zou er niet van staan te kijken als we dit over een paar weken terug gaan zien in de cijfers.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192384698
Ik hoorde net op Euronews dat onderzoekers verwachten dat er geen nieuwe besmettingen meer zullen zijn in Italie zo rond half mei
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 1 april 2020 @ 07:44:38 #196
22565 asco
Los in deze tent
pi_192384704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:43 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde net op Euronews dat onderzoekers verwachten dat er geen nieuwe besmettingen meer zullen zijn in Italie zo rond half mei
Ja, 1 april. :+
  woensdag 1 april 2020 @ 07:44:42 #197
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_192384707
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 06:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Jezus 900 doden in de VS gister net. Eergister iets van 500 doden.
Op 327 miljoen inwoners :')

Peanuts
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_192384708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Maar juist omdat dit gewoon bekend is vraag ik mij af waarom er niet gewoon een lijst is. Juist dat geheimzinnige maakt het raar, wat wil je verbergen vraag ik me dan af.
Wat is daar aan?

Ik kan mij bijv heel goed voorstellen dat momenteel bijv. een farmaceutisch bedrijf een lid van dit team probeert te beïnvloeden.
pi_192384711
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 04:00 schreef THEFXR het volgende:
Coronavirus Cases:

801,117

view by country
Deaths:

38,769
Recovered:

172,319

ACTIVE CASES

590,029

Currently Infected Patients

559,716 (95%)

in Mild Condition
Dan loopt bij jou internet wel meer dan 12 uur achter.
Ik zag gistermiddag al meer dan 800,000 gevallen.

Op Worldometers zie ik nu als huidige stand..
Coronavirus Cases:
859,395
view by country
Deaths:
42,328
Recovered:
178,136
pi_192384714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:44 schreef asco het volgende:

[..]

Ja, 1 april. :+
nee hoor en ik hoop t met ze mee, wat een ellende hebben die mensen daar al moeten ondergaan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192384715
149 doden in Duitsland.
Bron: NOS liveblog
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Spellchecker woensdag 1 april 2020 @ 07:46:07 #202
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 1 april 2020 @ 07:46:44 #203
22565 asco
Los in deze tent
pi_192384720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:45 schreef TLC het volgende:

[..]

nee hoor en ik hoop t met ze mee, wat een ellende hebben die mensen daar al moeten ondergaan
Ik hoop het ook maar verwacht het niet.
pi_192384722
quote:
Dat kan best. Dat is vanaf midden maart ook al zo in de provincies naast Hubei. Toen was iedereen daar al genezen
pi_192384725
China is wel weer stijgende.
Go hard or go home
  woensdag 1 april 2020 @ 07:48:18 #206
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192384729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Van de week was er nog in het nieuws dat bijvoorbeeld vluchten uit New York nota bene niet gecontoleerd worden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-passagiers-new-york

Ik zou er niet van staan te kijken als we dit over een paar weken terug gaan zien in de cijfers.
Wtf :')

Ik vind een vliegveld het visitekaartje van een land. Als men hier ontzettend laks is dan geeft dit wel een zorgwekkende indruk over de rest van het land.

Met zo'n vrienden heb je geen vijanden nodig. Wat een puinhoop, en dat na 3 maanden corona :') men wilt de ic bedden graag vol hebben.
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 1 april 2020 @ 07:48:19 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192384730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:30 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik ken hem ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192384735
Volgens mij was er een bericht gisteren dat men wel giaat meten op Schiphol.
Go hard or go home
pi_192384737
quote:
Best mogelijk, tegen die tijd is vrijwel iedereen besmet
(de meeste mensen zullen dit waarschijnlijk niet eens merken)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192384754
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:49 schreef Noek het volgende:
Volgens mij was er een bericht gisteren dat men wel giaat meten op Schiphol.
En dan heeft iemand die 12 uur in een vliegtuig heeft gezeten koorts en komt in quarantaine terwijl de andere 299 van het vliegtuig er al 12 uur bij in hebben gezeten en lekker verder morgen.

Wassen neus.
pi_192384755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:53 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

En dan heeft iemand die 12 uur in een vliegtuig heeft gezeten koorts en komt in quarantaine terwijl de andere 299 van het vliegtuig er al 12 uur bij in hebben gezeten en lekker verder morgen.

Wassen neus.
True
Go hard or go home
pi_192384762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:47 schreef Noek het volgende:
China is wel weer stijgende.
Van 5 naar 7 doden op een dag.
Maar buiten Hubei heeft het niet voorgesteld in China als je uitgaat van het aantal Coronadoden.
In totaal minder slachtoffers over de hele periode , dan gisteren op een dag in Nederland
  woensdag 1 april 2020 @ 07:56:13 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192384769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:53 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Wassen neus.
Yep

Plus één van de symptomen, terwijl er zat andere symptomen zijn plus nog legio besmette mensen die van niks weten, want asymptomatisch
pi_192384789
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Van 5 naar 7 doden op een dag.
Maar buiten Hubei heeft het niet voorgesteld in China als je uitgaat van het aantal Coronadoden.
In totaal minder slachtoffers over de hele periode , dan gisteren op een dag in Nederland
1577 nieuwe besmettingen
Ik vind dat stijgend.
Dan Singapore. Singapore gaat pas echt mondjesmaat.
Go hard or go home
pi_192384792
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:25 schreef Noek het volgende:
90% heeft overgewicht. Volgens mij kan daar nog wel een nuance in qua obees.
Zo weet ik dat er in het UMCG vnl sprake is van obees en niet van overgewicht. Overgewicht is al sprake van wanneer je boven de 25 zit. Obees is boven de 30 en dat is wel een verschil.
40% van the US is obees, las ik laatst. Dat gaat niet eens meer over overgewicht. Dan ben je als land echt fucked.
Gemiddelde hier is bmi 28,3.
mediaan 27,5

mensen >30: 102
mensen >25: 241
mensen <25: 82

Ik ben hier uitgegaan van positief getest. Exclusief verdenkingen. Vandaar de iets kleinere dataset t.o.v. normaal.
pi_192384816
Ik vraag me eigenlijk af hoe men het voor elkaar denkt/hoopt te krijgen om op aanstaande zondag 2400 IC plekken te hebben.

Het opschalen van de standaard 1150 naar 1500 naar 1600 is mede gerealiseerd door de 1e deellevering van 100 beademingsapparaten van Philips.

De overige 900 van Philips werden 'in de komende weken' verwacht.
Alle andere opties (TU Delft en een ander bedrijf) duurden ook nog een paar weken.

Heeft iemand enig idee waar men in die korte tijd opeens 800 apparaten vandaan haalt?

@Lenny_Leonard
@Arts-assistent
A murky, forgotten land.
  Spellchecker woensdag 1 april 2020 @ 08:02:45 #217
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 1 april 2020 @ 08:07:02 #218
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192384860
quote:
Tsja. Ik deze tijden gaan de winkelketens die het net volhielden echt omvallen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192384864
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:01 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe men het voor elkaar denkt/hoopt te krijgen om op aanstaande zondag 2400 IC plekken te hebben.

Het opschalen van de standaard 1150 naar 1500 naar 1600 is mede gerealiseerd door de 1e deellevering van 100 beademingsapparaten van Philips.

Alle andere opties (TU Delft en een ander bedrijf) duurden ook nog een paar weken.

Heeft iemand enig idee waar men in die korte tijd opeens 800 apparaten vandaan haalt?

@:Lenny_Leonard
@:Arts-assistent
Veel van de ruimtes die we ombouwen naar IC is qua apparatuur al geregeld. Denk aan een OK of PACU. Daar staat al een hoop.

Als er 800 apparaten extra nodig zijn: geen idee waar die vandaan komen.
pi_192384878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

mediaan 27,5

Ik ben hier uitgegaan van positief getest. Exclusief verdenkingen. Vandaar de iets kleinere dataset t.o.v. normaal.
Go hard or go home
  woensdag 1 april 2020 @ 08:12:59 #221
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192384898
Heeft iemand nog wat spaargeld liggen? Die Coronabonds komen er wel!

https://www.geenstijl.nl/(...)-europese-unie-zelf/

Man man :') NL zal wel weer als braafste jongetje.... Vult u zelf maar verder in.
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 1 april 2020 @ 08:15:02 #222
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192384910
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:12 schreef Maikuuul het volgende:
Heeft iemand nog wat spaargeld liggen? Die Coronabonds komen er wel!

https://www.geenstijl.nl/(...)-europese-unie-zelf/

Man man :') NL zal wel weer als braafste jongetje.... Vult u zelf maar verder in.
Als je de laatste dagen hebt opgelet, weet je dat dat juist niet zo was, maar ok.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192384918
Het land van Trump.

KurticusB twitterde op woensdag 01-04-2020 om 06:25:26 Video has emerged from Lenox Hill Hospital located at 76th Street and Park Avenue in midtown Manhattan, New York City, showing an utterly HORRIFYING number of dead dead bodies; people killed by Coronavirus. DOZENS of body bags, filled with dead people, line the floor. https://t.co/3ePMAju2Kl reageer retweet
  woensdag 1 april 2020 @ 08:17:34 #224
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192384934
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Johan Vlemmix
Dacht dat Gordon hem had overgenomen? :D
  woensdag 1 april 2020 @ 08:17:53 #225
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192384936
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als je de laatste dagen hebt opgelet, weet je dat dat juist niet zo was, maar ok.
Nu zegt men even nee, maar dat wordt gewoon een ja. Dat is de afgelopen 10 jaar toch al zo.
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 1 april 2020 @ 08:18:07 #226
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192384937
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:15 schreef theNull het volgende:
Het land van Trump.

KurticusB twitterde op woensdag 01-04-2020 om 06:25:26 Video has emerged from Lenox Hill Hospital located at 76th Street and Park Avenue in midtown Manhattan, New York City, showing an utterly HORRIFYING number of dead dead bodies; people killed by Coronavirus. DOZENS of body bags, filled with dead people, line the floor. https://t.co/3ePMAju2Kl reageer retweet
That's fucked up.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 08:19:30 #227
382129 crew  Donna
pi_192384946
quote:
Het land van Trump.

:'(
pi_192384955
Het zijn een beetje dezelfde beelden als in China en toen riepen enkelen nog dat het fake was.
Heel veel werd toen als fake afgedaan en nu zit men er zelf vol in.
Go hard or go home
pi_192384959
quote:
Het land van Trump.

The Division vibes -O-
A murky, forgotten land.
pi_192384960
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:01 schreef StateOfMind het volgende:

@:Lenny_Leonard
@:Arts-assistent
Elon Musk ;)

elonmusk twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 17:27:02 We have extra FDA-approved ventilators. Will ship to hospitals worldwide within Tesla delivery regions. Device & shipping cost are free. Only requirement is that the vents are needed immediately for patients, not stored in a warehouse. Please me or @Tesla know. reageer retweet
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192384976
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:20 schreef danos het volgende:

[..]

Elon Musk ;)

elonmusk twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 17:27:02 We have extra FDA-approved ventilators. Will ship to hospitals worldwide within Tesla delivery regions. Device & shipping cost are free. Only requirement is that the vents are needed immediately for patients, not stored in a warehouse. Please me or @:Tesla know. reageer retweet
Dat zou wel heel mooi zijn :Y
A murky, forgotten land.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:24:08 #232
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192384987
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, inderdaad bizar. Dus eigenlijk heeft Rutte het dus nu alleen voor het zeggen, want kabinet mag ook nog net ff z'n plasje doen ná de aankondigingen van maatregelen. Verbaasde me ook dat De Jonge niet bij het laatste overleg was.
Wie zegt dat Hugo niet bij dat overleg was?
pi_192384994
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:20 schreef danos het volgende:

[..]

Elon Musk ;)

elonmusk twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 17:27:02 We have extra FDA-approved ventilators. Will ship to hospitals worldwide within Tesla delivery regions. Device & shipping cost are free. Only requirement is that the vents are needed immediately for patients, not stored in a warehouse. Please me or @:Tesla know. reageer retweet
@KingRoland jouw mening als marketingexpert?
  woensdag 1 april 2020 @ 08:24:53 #234
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192384996
quote:
Het land van Trump.

Walgelijk land is het ook :r op heel veel gebieden niet meer dan een ontwikkelingsland.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192385025
quote:
13s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:24 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Walgelijk land is het ook :r op heel veel gebieden niet meer dan een ontwikkelingsland.
Ja,dat ze niet even binnen enkele dagen 500 lijkenvriezers regelen, bah!

Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:29:01 #236
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192385033
Wel vreemd, na de bergen vermeende lijkkisten van FEMA die we altijd te zien hebben gekregen van Alex Jones.

Hoe hij er ff tussendoor (op?) stapt ook...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192385041
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:29 schreef Tyr80 het volgende:
Wel vreemd, na de bergen vermeende lijkkisten van FEMA die we altijd te zien hebben gekregen van Alex Jones.

En Lambiekjes posts in BNW :Y
A murky, forgotten land.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:30:21 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192385049
quote:
Het land van Trump.

Is dat wel echt dan?
  woensdag 1 april 2020 @ 08:31:19 #239
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192385058
quote:
De Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft nu toegegeven dat de Covid-19-epidemie, die hij eerder een 'kleine griep' noemde, 'de grootste uitdaging' vormt voor zijn generatie. Hij houdt echter vol dat de strijd tegen pandemie de economie niet zal schaden. De rechtse president heeft de afgelopen weken de omvang van de coronavirusepidemie voortdurend gebagatelliseerd en hekelde de maatregelen die wereldwijd en door de meeste Braziliaanse staten werden genomen.
AD

Als je dacht dat Trump al achterlijk is :')
  woensdag 1 april 2020 @ 08:32:48 #240
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192385066
quote:
De Hema dreigt te bezwijken door de coronacrisis. De omzet van de warenhuisketen is gekelderd. Dat meldt FD op basis van een brief die Hema-topman Tjeerd Jegen vorige week aan verhuurders van Hema-panden heeft gestuurd. Het bedrijf kan de komende maanden niet meer dan de helft van de huur betalen. Hema is zo'n 13 miljoen euro per maand kwijt aan huur voor de winkelpanden. Alle winkels van het warenhuis in Frankrijk, België, Duitsland en Spanje zijn gesloten. Dat zijn er meer dan 200. In Nederland is de omzet met een derde gedaald doordat het winkelend publiek wegblijft.

Ook het personeel moet helpen om de verliezen te stoppen. In overleg met de vakbonden is besloten de uitbetaling van periodieke loonsverhogingen op te schorten.
AD

Geen rookworst meer :'(
pi_192385074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

mediaan 27,5

En op de IC is de verhouding nog meer richting mensen met hoog BMI denk ik? Omdat die sneller beademing nodig hebben?
pi_192385079
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:31 schreef Zeroku het volgende:

[..]

AD

Ja echt gevaarlijk als je als bevolking voor zo'n krankzinnige stemt.
pi_192385106
Het wordt mooi weer, niet vergeten buiten wat te ontspannen.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:38:47 #244
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192385114
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:29 schreef Tyr80 het volgende:

Die liggen natuurlijk niet opgeslagen in het centrum van New York, zolang de crematoria het aankunnen hoeven die ook niet gebruikt te worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192385129
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En op de IC is de verhouding nog meer richting mensen met hoog BMI denk ik? Omdat die sneller beademing nodig hebben?
Heb meteen even gekeken.

BMI gemiddelde: 30,5
>30: 33 patienten
>25: 62 patienten
<25: 15 patienten

Het gaat hier om alle 77 patiënten die bij ons op de IC hebben gelegen met positieve uitslag op CoViD.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:41:50 #246
290156 Kekster
Portugoal!
pi_192385148
quote:
Het land van Trump.

Fake. Wat een kut platform vol bagger is Twitter toch :')
pi_192385172
https://www.lc.nl/friesla(...)ichten-25519131.html hier een artikel ivm overgewicht, arts zat gister ook bij Jinek.. De hoeveelheid vetweefsel lijkt de boosdoener
  woensdag 1 april 2020 @ 08:44:45 #248
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192385177
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

The Division vibes -O-
ja daar moest ik ook gelijk aan denken ..... :X -O-
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192385191
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:44 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja daar moest ik ook gelijk aan denken ..... :X -O-
Zolang er nog geen Cleaners door de straten lopen :X
A murky, forgotten land.
pi_192385216
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:58 schreef Noek het volgende:

[..]

1577 nieuwe besmettingen
Ik vind dat stijgend.
Dan Singapore. Singapore gaat pas echt mondjesmaat.
Ik lees dat er ´maar´36 nieuwe gevallen erbij zijn gekomen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
  woensdag 1 april 2020 @ 08:49:08 #251
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192385238
quote:
Het land van Trump.

Ook hier zie je nog genoeg droeftoeters deze video ontkennen op Twitter.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2020 @ 08:50:29 #252
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192385255
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:31 schreef Zeroku het volgende:

[..]

AD

Stond die niet gisteren nog mensen op straat te knuffelen en te toepen dat er niks aan de hand was? :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192385264
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De context, niet de video

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2020 08:51:41 ]
  woensdag 1 april 2020 @ 08:52:02 #254
290156 Kekster
Portugoal!
pi_192385270
quote:

[..]

Bewijs even dat het echt is dan?
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2020 @ 08:52:22 #255
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192385277
BNODesk twitterde op woensdag 01-04-2020 om 06:53:32 China now confirms that the 1,541 asymptomatic cases which were revealed yesterday were all active cases, but they're not reporting the total number. This suggests we're missing thousands of asymptomatic cases. https://t.co/DjlFexXRRM reageer retweet
_____
  woensdag 1 april 2020 @ 08:52:31 #256
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192385279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zolang er nog geen Cleaners door de straten lopen :X
hier nog niet in sommige landen doen ze het wel op een iets mindere manier als in de The Division
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192385287
quote:

[..]

Niet ontkennen, maar kritisch bekijken: Een knip midden in de video naar een man die over allerlei zakken loopt (wat op zich al vreemd is) waar je niet van kunt vaststellen a. Wat het is en b. Waar het is.

Kortom er is geen context en dus kun je er niet blindelings vanuit gaan dat het waar is.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:53:59 #258
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192385297
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:52 schreef LTVDK het volgende:
BNODesk twitterde op woensdag 01-04-2020 om 06:53:32 China now confirms that the 1,541 asymptomatic cases which were revealed yesterday were all active cases, but they're not reporting the total number. This suggests we're missing thousands of asymptomatic cases. https://t.co/DjlFexXRRM reageer retweet
Wat betekent dit?
Dit is gewoon raar :l
  woensdag 1 april 2020 @ 08:53:59 #259
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192385298
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Stond die niet gisteren nog mensen op straat te knuffelen en te toepen dat er niks aan de hand was? :')
Ja die man is echt compleet gestoord. Maar hij heeft kennelijk gezien dat roepen dat het maar een griepje is niet zo goed is voor de peilingen, dus nu kiest hij toch maar voor een andere aanpak.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:54:49 #260
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192385304
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:53 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Wat betekent dit?
Dat mensen die geen symptomen hebben/hadden, maar wel besmet zijn/waren nu ook gereport worden door China en dat dat er best veel zijn.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:57:08 #261
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192385333
quote:

[..]

Wat betekent dit?
Als je geen symptomen hebt, maar wel corona, wordt je niet meegeteld in het totaal.

Dat gekoppeld aan het feit dat er ook a-symptomatische transmissie plaats vind, maakt dat wel zorgelijk natuurlijk.
pi_192385339
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb meteen even gekeken.

Het gaat hier om alle 77 patiënten die bij ons op de IC hebben gelegen met positieve uitslag op CoViD.
Duidelijk beeld, bedankt.

Het zijn geen goede tijden voor de mensen die tegen fat shaming zijn.
pi_192385357
quote:

[..]

Wat betekent dit?
Iets wat we al weken weten. :)
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 08:59:37 #264
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192385365
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb meteen even gekeken.

Vanaf welk BMI ben je viesdik?
What can change the nature of a man?
  woensdag 1 april 2020 @ 09:01:16 #265
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192385384
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:59 schreef Coco. het volgende:

[..]

Vanaf welk BMI ben je viesdik?
Obees vanaf 30, viesdik vanaf 25
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192385396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als je geen symptomen hebt, maar wel corona, wordt je niet meegeteld in het totaal.

Dat gekoppeld aan het feit dat er ook a-symptomatische transmissie plaats vind, maakt dat wel zorgelijk natuurlijk.
Het lijkt plaats te vinden inderdaad, maar wel in beperkte mate? Of is er al conclusive evidence? Lees dat autoriteiten ook net in Amerika nog gezegd hebben dat het vooral bij symptomen wordt overgedragen. Is ook wat je hier steeds meekrijgt van artsen: hoesten en neuspeuteren zorgt voor verspreiding van het virus vanuit de besmette persoon.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:02:30 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192385399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Obees vanaf 30, viesdik vanaf 25
Meeste fokkers zien 25+ als ‘vrouwelijk’ ( :') ) en 30+ als viesdik.

Maar in de echte wereld is 25+ al viesdik inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192385401
quote:

[..]

Whatever. Is gewoon een fake video. 1x doorklikken en genoeg bewijs
pi_192385447
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Iets wat we al weken weten. :)
Overigens wel een desastreuze actie van China. In het rapport van de WHO stond dat 90% van de corona-patiënten, op basis van testen van tienduizenden patiënten, koorts als symptoom hadden. Later bleek dat er al een voorselectie had plaatsgevonden. (Misschien wel logisch, maar het heeft op z'n minst voor verwarring gezorgd.)
  woensdag 1 april 2020 @ 09:06:12 #270
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_192385459
Interessant, die arts in het UMCG heeft het ook over de ACE2 receptoren, die in het X chromosoom zitten, vrouwen hebben daar 2van, zou het m/v verschil kunnen verklaren.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2020 @ 09:06:13 #271
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192385460
quote:
De Australische autoriteiten hebben de afgelopen weken honderdduizenden in China geproduceerde mondkapjes in beslag genomen. Het gaat om materieel dat niet voldeed aan de kwaliteitseisen of was nagemaakt, zeggen bronnen tegen de Australische omroep ABC.

Ook meerdere Europese landen hebben de afgelopen tijd dergelijke beschermingsmiddelen uit China afgekeurd omdat de kwaliteit te laag was. Dat gebeurde onder meer in Nederland en België. De Chinese autoriteiten hebben benadrukt dat veel Chinese bedrijven dag en nacht doorwerken om levens te redden in andere landen.

https://www.bndestem.nl/d(...)-york-city~a258e829/
Je verwacht het niet he met die goedkope Chinese rommel.
_____
pi_192385468
Moraal van het verhaal is dat je beter onder de 25 kan zitten en al helemaal niet boven de 30.

Mijn bmi is 26 blijkbaar, toch nog 3,5 kg afvallen dus.
pi_192385470
Probleem is dat t overhyped wordt in de pers, van de week Trump bij een ziekenhuis en een arts die zogenaamd in de warzone werkt.

'People are Dying' opnames buiten, mensen in de rij zogenaamde chaos rond 4 minuten.

Iemand die een dag later een webcam ophangt bij de ingang en een live stream start op youtube en er is geen fuck te zien

Tuurlijk liggen er mensen op de IC, tuurlijk is er wat gaande, maar dat ze er zo een show van maken is absurd en de beelden zie je overal. Ook uit Duitsland, Parijs en Madrid van de week ook. Dus hoe wordt daar geteld, men test alleen in de ziekenhuizen, ze hebben hele verkeerde tests ontvangen die 30% maar accuraat zijn maar dan wel kunnen melden dat die mensen in een bejaardentehuis aan SARS gerelateerde symptomen gestorven. Mijn amahoela.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:07:09 #274
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192385475
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:02 schreef SOG het volgende:

[..]

Whatever. Is gewoon een fake video. 1x doorklikken en genoeg bewijs
Wat is je bewijs dat dit fake is?
pi_192385482
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:06 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Je verwacht het niet he met die goedkope Chinese rommel.
Ik gok dat het ook met de prijs te maken heeft, vooral deze tijd
pi_192385490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:06 schreef Revanches het volgende:
Interessant, die arts in het UMCG heeft het ook over de ACE2 receptoren, die in het X chromosoom zitten, vrouwen hebben daar 2van, zou het m/v verschil kunnen verklaren.
Daar had t men al tijdens de SARS uitbraak over en MERS, niks nieuws. Ja voor de NL artsen is t nieuw, maar niet voor de SARS landen. En uberhaupt vreemd, voor een lab als in t Erasmus die tijdens de SARS uitbraak een cruciale rol heeft gespeeld is t ook niet vreemd.
pi_192385534
Wat wel opmerkelijk is met die chromosomen is dat dat verschil weer verdwijnt bij triple keer zoveel mar dar zijn weer heel weinig van op de wereld maar ik denk dat medicijnfabrikanten daar ook naar zuden moeten kijke wat ze bij MERS ook gedaan hebben alleen stopgezet mdat de epidimie op zijn eind liep.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:13:40 #278
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192385552
quote:
18s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:12 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Wat wel opmerkelijk is met die chromosomen is dat dat verschil weer verdwijnt bij triple keer zoveel mar dar zijn weer heel weinig van op de wereld maar ik denk dat medicijnfabrikanten daar ook naar zuden moeten kijke wat ze bij MERS ook gedaan hebben alleen stopgezet mdat de epidimie op zijn eind liep.
Interpunctie, gebruik het.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_192385580
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Moraal van het verhaal is dat je beter onder de 25 kan zitten en al helemaal niet boven de 30.

Mijn bmi is 26 blijkbaar, toch nog 3,5 kg afvallen dus.
Mijn BMI is 20,3, en er is mij door de arts juist aangeraden om iets aan te komen.

Ik kom van bmi 31,5. BMI zegt ook zeker niet alles.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192385666
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:15 schreef Messina het volgende:

[..]

Mijn BMI is 20,3, en er is mij door de arts juist aangeraden om iets aan te komen.

Ja ondergewicht is ook niet de bedoeling.
Maar voor veel mensen wel verstandig om extra op hun gewicht te letten.
Elk procent wat je kans op ziekenhuisopname verkleint helpt immers.
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 09:21:50 #281
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192385683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:15 schreef Messina het volgende:

[..]

21 is een keurig BMI
What can change the nature of a man?
pi_192385692
Zie dit zelfgemaakte beademingsapparaat.

BMoon_bee twitterde op woensdag 01-04-2020 om 01:16:20 Regardez l’ingéniosité des palestiniens assiégés, qui ont mis au point un prototype d’appareil respiratoire développé par 2 ingénieurs de #Gaza pour aider à améliorer les capacités hospitalières en pleine crise du coronavirus pour moins de 200$ .
https://t.co/iVT0oZZwUE reageer retweet
pi_192385695
hier 30 bmi maar is puur spiermassa
  woensdag 1 april 2020 @ 09:23:28 #284
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192385708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:22 schreef Wereldgozer het volgende:
hier 30 bmi maar is puur spiermassa
Leek me al dat er geen hersenen of andere vitale organen bijzaten inderdaad
  woensdag 1 april 2020 @ 09:26:47 #285
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192385765
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:24 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Heb jij ook een BMI boven de 30?
20.5, dus nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties