In deze grafiek staan de mutaties van het virus en heeft niks te maken met mortaliteit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik zie juist in deze grafiek dat het iets sneller gaat en jongere bevolking dood.
Hier interactief: https://nextstrain.org/ncovquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:31 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Mutaties van COVID-19 over tijd. Het virus muteert langzamer dan griep.
NOS Liveblogquote:Eerste coronabesmetting in azc van Nederland ontdekt
Een bewoner van een asielzoekerscentrum in Maastricht is op de intensive care opgenomen na een positieve coronatest. Het is de eerste besmetting in een azc, schrijft 1Limburg. Twee bewoners die in dezelfde woonunit verbleven als de besmette asielzoeker zijn in quarantaine geplaatst. Het COA zegt veel energie te hebben gestoken in preventie en voorlichting van personeel en bewoners.
Mooi! Kunnen we meteen debunken dat het virus uit een Amerikaans lab komt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:39 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hier interactief: https://nextstrain.org/ncov
Omdat ik ouder ben van kinderen betekent het niet dat ik op een langere termijn plezier haal uit het voltooien van mijn eigen baan, pedagogisch medewerker, schoolmeester en papa tegelijkertijd. Ergens gaat dan de schoen wringen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:06 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom heb je kinderen als je het erg vindt om ze een paar weken om je heen te hebben?
Ik vermaak me prima met mijn jongste.
Beademen is meer dan 12x per minuut een kap indrukken. Het is instellen van piekdrukken, zuurstoffracties, plateaudrukken, in- en expiratieratio's, end-tidal-CO2, positief eind expiratoire druk, positieve eind indpiratoire druk. Enzovoort.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:41 schreef polderturk het volgende:
Beademingsapparaat dat voor $100 aan spullen zelf gebouwd kan worden.
https://scitechdaily.com/(...)an-be-built-for-100/
Het klappen bedoel je? Ja toen was hier nog vrij weinig aan de hand en was alles nog prima te behappen in Nederland.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:47 schreef Noek het volgende:
(Die trend was ook zo afgelopen hè, lol was er al snel af)
Dan geef je hem toch gewoon vrij/vakantie? Gok echt niet dat ze iemand niet over laten gaan naar de volgende klas toch? En wat als dan nog? Jaartje overdoen is nog nooit iemand slechter van gewordenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Omdat ik ouder ben van kinderen betekent het niet dat ik op een langere termijn plezier haal uit het voltooien van mijn eigen baan, pedagogisch medewerker, schoolmeester en papa tegelijkertijd. Ergens gaat dan de schoen wringen.
Ik ben vooral erg benieuwd hoe deze apparaten PEEP willen regelen, wat wellicht nog wel het belangrijkste is bij het beademen van ARDS. Je ziet ze als paddestoelen uit de grond komen, dit soort apparaten, maar echt fijngevoelig instellen lijkt me onmogelijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Beademen is meer dan 12x per minuut een kap indrukken. Het is instellen van piekdrukken, zuurstoffracties, plateaudrukken, in- en expiratieratio's, end-tidal-CO2, positief eind expiratoire druk, positieve eind indpiratoire druk. Enzovoort.
Dit kan nog steeds voor $100 gebouwd worden als ik het zo lees. Alleen moet er een meet- en regelsysteem aan gekoppeld worden met een begrijpbare interface.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Beademen is meer dan 12x per minuut een kap indrukken. Het is instellen van piekdrukken, zuurstoffracties, plateaudrukken, in- en expiratieratio's, end-tidal-CO2, positief eind expiratoire druk, positieve eind indpiratoire druk. Enzovoort.
que?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:47 schreef Noek het volgende:
Bedankt voor de antwoorden wb het seizoensgebeuren.
Kan niet meer quoten,
Echt nice hoor als je gewoon een goed onderbouwd antwoord krijgt.
*geeft applaus vanaf het balkon
(Die trend was ook zo afgelopen hè, lol was er al snel af)
Ja, dat was echt too soon. Het begint nu pas maar niemand die klapt want iedereen zit ziek chagrijnig binnen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Het klappen bedoel je? Ja toen was hier nog vrij weinig aan de hand en was alles nog prima te behappen in Nederland.
Toen zei ik al bewaar dat klappen maar voor over 3 weken als het kraakt aan alle kanten. En toen werd ik voor de zoveelste maal door diverse mensen weggezet als paniekzaaier. Nou komende week kraakt het zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Spannend gaat het eigenlijk de week daarna worden, als ze weer moeten opschalen..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Het klappen bedoel je? Ja toen was hier nog vrij weinig aan de hand en was alles nog prima te behappen in Nederland.
Toen zei ik al bewaar dat klappen maar voor over 3 weken als het kraakt aan alle kanten. En toen werd ik voor de zoveelste maal door diverse mensen weggezet als paniekzaaier. Nou komende week kraakt het zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Ja, je kan ook een co-assistent of schoonmaker een kap in de hand drukken met een stopwatch en deze 12x per minuut laten knijpen. Dan hebben we nog 16.000.000 'beademingsmachines' in dit land die op het moment thuiszitten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:53 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dit kan nog steeds voor $100 gebouwd worden als ik het zo lees. Alleen moet er een meet- en regelsysteem aan gekoppeld worden met een begrijpbare interface.
Als ik kijk naar mijn dochter (van 4 ) , die mist enorm de sociale interactie met haar klasgenoten. (ze had voor de scholen dicht gingen 3 weken vakantie, dus mist iedereen een maand inmiddels).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan geef je hem toch gewoon vrij/vakantie? Gok echt niet dat ze iemand niet over laten gaan naar de volgende klas toch? En wat als dan nog? Jaartje overdoen is nog nooit iemand slechter van geworden)
Denk voornamelijk als die 2400 van aanstaande zondag vollopen inderdaad. En opgeschaald zal er moeten worden vrees ik. Ik zie niet in hoe men binnen nu en 2 weken voldoende gaat hebben met die 2400 plekken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Spannend gaat het eigenlijk de week daarna worden, als ze weer moeten opschalen..
Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk het probleem voor ouders, als je de school eruit haalt is het niet opeens opgelost. Het grootste pijnpunt is denk ik de combinatie van goed voor je kinderen willen zorgen, het leuk/gezellig houden, en daarnaast ook je werkverplichtingen te moeten doen. In mijn geval, 3 kids, is dat bijkans onmogelijk om op 1 en dezelfde dag te managen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan geef je hem toch gewoon vrij/vakantie? Gok echt niet dat ze iemand niet over laten gaan naar de volgende klas toch? En wat als dan nog? Jaartje overdoen is nog nooit iemand slechter van geworden)
Hoop is natuurlijk dat tegen die tijd meer en meer mensen van IC gaan komen. Hopelijk gaat het net passen en gaan de cijfers de komende dagen flink dalen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk voornamelijk als die 2400 van aanstaande zondag vollopen inderdaad. En opgeschaald zal er moeten worden vrees ik. Ik zie niet in hoe men binnen nu en 2 weken voldoende gaat hebben met die 2400 plekken.
Als alles wat te maken heeft met fracties wordt weggelaten dan is het nog steeds voor $100 te maken. Wat dit soort systemen duur maakt is de niet werking van de apparatuur zelf maar de betrouwbaarheid ervan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:57 schreef Arts-assistent het volgende:
Het meet en regelsysteem is het duurste en ingewikkeldste. De luchtverplaatsing is natuurlijk peanuts.
Nou gelukkig zit je niet alleen in dat schuitje. Heel Nederland zit in datzelfde schuitje. Veel succes daarmaa; ik dank god op mijn blote knietjes dat wij geen kinderen genomen hebbenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk het probleem voor ouders, als je de school eruit haalt is het niet opeens opgelost. Het grootste pijnpunt is denk ik de combinatie van goed voor je kinderen willen zorgen, het leuk/gezellig houden, en daarnaast ook je werkverplichtingen te moeten doen. In mijn geval, 3 kids, is dat bijkans onmogelijk om op 1 en dezelfde dag te managen.
Laat staan voor een langere termiijn
Uiteindelijk is er in Duitsland genoeg plek en ik denk dat ze nog wel wat kunnen opschalen..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk voornamelijk als die 2400 van aanstaande zondag vollopen inderdaad. En opgeschaald zal er moeten worden vrees ik. Ik zie niet in hoe men binnen nu en 2 weken voldoende gaat hebben met die 2400 plekken.
Eigenlijk zouden mensen voor jou moeten klappen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook vrij lastig, maar hoe zie je het dan voor je op korte termijn?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk het probleem voor ouders, als je de school eruit haalt is het niet opeens opgelost. Het grootste pijnpunt is denk ik de combinatie van goed voor je kinderen willen zorgen, het leuk/gezellig houden, en daarnaast ook je werkverplichtingen te moeten doen. In mijn geval, 3 kids, is dat bijkans onmogelijk om op 1 en dezelfde dag te managen.
Laat staan voor een langere termiijn
Cool !!!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:31 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Mutaties van COVID-19 over tijd. Het virus muteert langzamer dan griep.
.quote:bron: world economic forumi
The trial methodology consists of three phases:
1. Testing on a small number of healthy adults
2. Testing on a larger number of adults in an area where the disease has spread
3.Testing on thousands of people in an area where the disease has spread
Each of these steps can last between six and eight months, but even if the vaccine candidate gets that far – many are abandoned or fail before then – they must then be studied by regulators before approval is granted.
“Constricting the whole timeline of going from concept to a product that can be distributed into a year or two is really a herculean endeavour,” said Jon Andrus, an adjunct professor of global vaccinology and vaccine policy at the Milken Institute of Public Health at George Washington University
Nee, maar ik kan wel 100 BN'ers vinden die aandacht tekort hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden mensen voor jou moeten klappen.
Ja en zoals net al gezegd werd, Duitsland kan wellicht ook nog wel wat betekenen, maar als ik nu zie hoe krap het allemaal is en wat er allemaal in het werk gesteld moet worden om het allemaal nog rondgedraaid te krijgen, dan vind ik toch dat de overheid gevaarlijk spel aan het spelen is geweest door de maatregelen niet 2 weken eerder in te zetten. Of 1 week eerder voor mijn part. Dat had zeker geholpen nu.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoop is natuurlijk dat tegen die tijd meer en meer mensen van IC gaan komen. Hopelijk gaat het net passen en gaan de cijfers de komende dagen flink dalen.
Korte vraag, als er een variant opduikt en men is gevaccineerd.. heb je dan minder klachten als je een variant oploopt?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cool !!!
(Het plaatje duidt dus op variaties in het dna/gnoom van COVID-19)
Algemene vraag: Kan/is er op basis hiervan als iets zeggen of er een vaccin te ontwikkelen is per variant of de hoofdstam ?
ik vond een andere interessante link aangaande identificaties van diverse verwante, doorreis, mutaties. https://www.researchgate.(...)n=publication_detail en de basis in China: https://bigd.big.ac.cn/ncov?lang=en
Inhoudelijk snap ik er te weinig van om er onderbouwd wat zinnigs over te zeggen. Wel dus dat het virus wel degelijk muteert t.o.v. de Wuhan versie. Er zijn volgens het rapport 30 varianten gedetecteerd.
Of en in hoeverre dat belemmerd is voor een "universeel" vaccin... zal moeten gaan blijken.
Kan niet 1,2,3 de link hervinden waar in werd gesteld dat dat wel eens een ellenlange weg zal gaan zijn.
Dan nog ... ontwikkeling van een virus in een tijdsbestek van enkele jaren is een hercules taak van minimaal met veel gelukt: 18 maanden en wil je het normaal doen is dat 10-15-jaar bron.
[..]
.
Momenteel zit "de wetenschap" concreet nog nergens qua bewijsbaar realisme en vooral in de gokkende klinische testfases om budgetten te verzamelen.
Klopt, maar daar hebben we nu niks meer aan..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en zoals net al gezegd werd, Duitsland kan wellicht ook nog wel wat betekenen, maar als ik nu zie hoe krap het allemaal is en wat er allemaal in het werk gesteld moet worden om het allemaal nog rondgedraaid te krijgen, dan vind ik toch dat de overheid gevaarlijk spel aan het spelen is geweest door de maatregelen niet 2 weken eerder in te zetten. Of 1 week eerder voor mijn part. Dat had zeker geholpen nu.
Helaas niet. Tevens is mijn DeLorean stuk, dus ik kan niet helpenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar hebben we nu niks meer aan..
Niks anders dan hoe het nu is hoor, ik sta volledig achter de gemaakte keuzes om de scholen te sluiten en dat te verlengen tot 28 april.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook vrij lastig, maar hoe zie je het dan voor je op korte termijn?
Anders kon je heel snel patiënten vervoeren?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Helaas niet. Tevens is mijn DeLorean stuk, dus ik kan niet helpen
Natuurlijk mag je zeuren, maar iedereen is slachtoffer in deze pandemie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Niks anders dan hoe het nu is hoor, ik sta volledig achter de gemaakte keuzes om de scholen te sluiten en dat te verlengen tot 28 april.
Ik vind alleen de opmerkingen over ouders die niet zo moeten zeuren over dat ze eindelijk eens tijd met hun kinderen kunnen doorbrengen, echt tegen het zere been. Gewoon omdat het voor 99% van de gevallen echt niet waar is, en het voornamelijk de hele combi van werk en gezin combineren op dezelfde dag is waar bij ouders de spanning van komt. Maar die mogen niet zeuren want het is je “eigen keuze” geweest om kinderen te krijgen.
Gaat er niet om wat hij wilt, maar dat hij aangeeft dat het een fikse uitdaging is en zeker geen gemakkelijke situatie en wil daar gewoon even (heel terecht) over klagen. Ondanks dat hij het begrijpt is het gewoon een shit situatie voor alle betrokkenen. En ja, er zijn veel schrijnender en erge situaties, maar deze situatie is ook shit. Heb een beetje medelevenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je zeuren, maar iedereen is slachtoffer in deze pandemie.
Het is geen wedstrijd wie het zieligste is.
Daarnaast kan je wel veel tijd met je kinderen doorbrengen..
Maar wat wil je dan?
Nee dan kon ik terug in de tijd, cultuurbarbaar!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Anders kon je heel snel patiënten vervoeren?
Misschien hoort dat geklaag over kinderen beter thuis in een ander topicquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:11 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat hij wilt, maar dat hij aangeeft dat het een fikse uitdaging is en zeker geen gemakkelijke situatie en wil daar gewoon even (heel terecht) over klagen. Ondanks dat hij het begrijpt is het gewoon een shit situatie voor alle betrokkenen. En ja, er zijn veel schrijnender en erge situaties, maar deze situatie is ook shit. Heb een beetje medeleven
Ik gaf in een eerdere post ook aan dat het vrij lastig is, maar vroeg mij ook af hoe hij het dan grag zou zien op korte termijn..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:11 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat hij wilt, maar dat hij aangeeft dat het een fikse uitdaging is en zeker geen gemakkelijke situatie en wil daar gewoon even (heel terecht) over klagen. Ondanks dat hij het begrijpt is het gewoon een shit situatie voor alle betrokkenen. En ja, er zijn veel schrijnender en erge situaties, maar deze situatie is ook shit. Heb een beetje medeleven
Het is meer zo van dat jullie nu eens een keer de deksel op de neus krijgen van mensen welke geen kinderen hebben. Daar waar jullie die deksel normaal altijd op de neus rossen van mensen zonder kinderen. Wat weten jullie daar nou van; jullie hebben geen kinderen!!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Niks anders dan hoe het nu is hoor, ik sta volledig achter de gemaakte keuzes om de scholen te sluiten en dat te verlengen tot 28 april.
Ik vind alleen de opmerkingen over ouders die niet zo moeten zeuren over dat ze eindelijk eens tijd met hun kinderen kunnen doorbrengen, echt tegen het zere been. Gewoon omdat het voor 99% van de gevallen echt niet waar is, en het voornamelijk de hele combi van werk en gezin combineren op dezelfde dag is waar bij ouders de spanning van komt. Maar die mogen niet zeuren want het is je “eigen keuze” geweest om kinderen te krijgen.
@Cactus1quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is meer zo van dat jullie nu eens een keer de deksel op de neus krijgen van mensen welke geen kinderen hebben. Daar waar jullie die deksel normaal altijd op de neus rossen van mensen zonder kinderen. Wat weten jullie daar nou van; jullie hebben geen kinderen!!
BAM deksel op je bakkus succes met die kinderen thuis whoehahaha!!!
Sorry
Wat is overgewicht? BMI > 25?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:17 schreef superniger het volgende:
90% van de corona doden had overgewicht.
Net bij Jinek.
vetcellen nemen meer op, hoorde ik dat goed?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:17 schreef superniger het volgende:
Net bij Jinek.
Meer dan de helft van de Nederlanders heeft overgewicht en eerst hadden ze nog onderliggende kwalen..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:17 schreef superniger het volgende:
Net bij Jinek.
Ja, ik hoorde deze week nog zeggen wtf liggen die verpleegkundigen allemaal te zeiken, ze hebben nu eindelijk gekregen waar ze voor geleerd hebben!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:18 schreef Smack10 het volgende:
Dus het gaat niet alleen om de ouders, alleen had ik gisteren een discussie met iemand die ouder zijn in deze tijd zwaarder vond dat op een IC lopen waar dagelijks 10 doden vallen.![]()
Want voor de IC heeft men immers een opleiding genoten.
Dat ging mij een beetje te ver..
Mijn eerste zin niet gelezen, ik ondersteun de maatregelen volledig. Dus we gaan het gewoon blijven doen de komende maand en zien het daarna weer.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan?
Sterkte komende tijd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Opa ligt nog steeds in het ZH, nog steeds koorts na 4 dagen, en aan het zuurstof, gelukkig geen beademing. Het is zo kut om niet te mogen gaan naar hem, en maar eenmalig per dag wat informatie te krijgen.
Dan ben je natuurlijk ook een absoluut sneu persoon, dito voor het andere geval dat schmack010 benoemtquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, ik hoorde deze week nog zeggen wtf liggen die verpleegkundigen allemaal te zeiken, ze hebben nu eindelijk gekregen waar ze voor geleerd hebben!
Sommige mensen.
Want we zien doden over het hoofd?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als ze hier opschalen qua testen kunnen we zeker in de top 5 komen..
Sterkte joh. Lijkt me wel een taaie als hij het nog steeds zonde rbeademing redt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Opa ligt nog steeds in het ZH, nog steeds koorts na 4 dagen, en aan het zuurstof, gelukkig geen beademing. Het is zo kut om niet te mogen gaan naar hem, en maar eenmalig per dag wat informatie te krijgen.
Eens. Het aantal doden zal nog wel behoorlijk oplopen, het aantal IC opnames ook, maar dat is in de lijn der verwachtingen... ook begint het langzaam het nieuwe normaal te worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat we nu in een wat rustigere periode komen. Natuurlijk met nog veel zieken maar ik denk dat men er nu wel wat meer grip op gaat hebben. Dus ik denk dat de komende 3 weken vrij "saai" worden qua nieuws.
Ja, mensen die in verzorgingshuizen overlijden en verdacht van corona worden niet getest.quote:
Mensen die nu sterven door corona maar niet getest zijn worden niet meegeteld als coronadode.quote:
Ik als ouder erger me net zo goed aan die groep collega's die zonder Corona-crisis ook om de haverklap alles uit hun klauwen liet vallen voor hun hoogsensitieve wondertjes hoor. Dat is de zelfde groep mensen die nu ook niet thuis geeft en de rest 90% van het werk op laat knappen. 's Avonds even een paar uurtjes bijwerken? Kom nou! Dan heb ik geen me-time!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is meer zo van dat jullie nu eens een keer de deksel op de neus krijgen van mensen welke geen kinderen hebben. Daar waar jullie die deksel normaal altijd op de neus rossen van mensen zonder kinderen. Wat weten jullie daar nou van; jullie hebben geen kinderen!!
Sorry
Kinderen hebben, zover je ze gegund zijn, zijn ook een bron van zorgzaam geluk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Sorry
Ik reageerde met name op de vraag, waarom heb je kinderen als je ze niet om je heen wilt hebben? En vanmiddag was daar ook al op een vrij sneue manier een discussie over. Ik ken ook een paar ouders die hun kinderen het liefste de hele dag bij een kdv/bso proppen en hun werk het belangrijkste vinden (mijn manager is er zo een), maar het merendeel is echt niet zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:11 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Succes voor je opa!!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan ben je natuurlijk ook een absoluut sneu persoon, dito voor het andere geval dat schmack010 benoemt
Sterktequote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Dat zou in andere landen toch ook moeten gelden dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:17 schreef superniger het volgende:
Net bij Jinek.
Dank voor je update ... heel veel sterkte!!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Ik ook. En ik ben benieuwd wat voor slachtveld dit in Afrika gaat worden. En of wij daar dan weer de schuld van gaan krijgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe aan deze misere weer een eind komt.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Begin er steeds meer overtuigd van te raken dat de meeste landen in lockdowns blijven tot het vaccin; Nederland ook. Die economische klap vinden ze het blijkbaar waard.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Afrika kent een relatief jonge bevolking, dus zal wel loos lopen. En overgewicht speelt daar ook minder een rolquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook. En ik ben benieuwd wat voor slachtveld dit in Afrika gaat worden. En of wij daar dan weer de schuld van gaan krijgen.
Hier ook ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef vosss het volgende:
Is FOK! bij iedereen zo traag?
Als ik iemand quote dan duurt het soms meer dan een minuut voordat de quote in het reageervenster staat.
Er zijn 3 opties:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is nu nog wel het beleid ja. Maar er moet toch eens het besef gaan indalen dat dit niet eeuwigdurend te handhaven is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Begin er steeds meer overtuigd van te raken dat de meeste landen in lockdowns blijven tot het vaccin; Nederland ook. Die economische klap vinden ze het blijkbaar waard.
De controle is er als het gros van de gezonde mensen het heeft gehadquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom denkt men nog steeds dat je dit virus onder controle kunt krijgen? Je moet deze maatregelen eindeloos continueren om de besmettingstransmissie om en nabij de 1 te houden.
Is ook wel een beetje zeuren om het zeuren hoor. Wij zitten ook met drie kinderen thuis (van 8, 6 en 3) en werken momenteel beiden van huis uit dus jongleren ook de petten meester/juf, collega en vriend/vriendin maar zijn ondertussen gezamenlijk ook 3 uur reistijd per dag kwijt en hebben ook ineens een stuk minder sociale verplichtingen waardoor je beter aan elkaar toe komt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan?
Nou waar wacht je op?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De controle is er als het gros van de gezonde mensen het heeft gehad
Meer keuze is er niet?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:36 schreef kilon het volgende:
[..]
Er zijn 3 opties:
1. Het virus wordt volledig uitgeroeid door immuniteit van 95+% wereldwijd, zoals de pokken.
2. De mens wordt volledig uitgeroeid door het virus.
3. Het virus wordt een jaarlijks terugkerend fenomeen als de gewone griep. De ernst hiervan zal onder andere afhangen van de beschikbaarheid van een vaccin en de mutaties van het virus.
Dat was aanvankelijk ook de (juiste) insteek van het kabinet onder de noemer groepsimmuniteit, maar daar lijkt zij nu op terug te komen. En het bereiken daarvan, in dit tempo, is volgens sommige berekeningen een meerjarenplan van ongekende omvang.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De controle is er als het gros van de gezonde mensen het heeft gehad
Volgens mij ben jij Ab Osterhausquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:36 schreef kilon het volgende:
[..]
Er zijn 3 opties:
1. Het virus wordt volledig uitgeroeid door immuniteit van 95+% wereldwijd, zoals de pokken.
2. De mens wordt volledig uitgeroeid door het virus.
3. Het virus wordt een jaarlijks terugkerend fenomeen als de gewone griep. De ernst hiervan zal onder andere afhangen van de beschikbaarheid van een vaccin en de mutaties van het virus.
Er is nog steeds de zeer reële kans dat al veel meer mensen besmet en inmiddels weer beter zijn .quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was aanvankelijk ook de (juiste) insteek van het kabinet onder de noemer groepsimmuniteit, maar daar lijkt zij nu op terug te komen. En het bereiken daarvan, in dit tempo, is volgens sommige berekeningen een meerjarenplan van ongekende omvang.
Het hangt er vanaf hoeveel mensen werkelijk besmet zijn. Dat kan vele malen hoger liggen dan we weten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was aanvankelijk ook de (juiste) insteek van het kabinet onder de noemer groepsimmuniteit, maar daar lijkt zij nu op terug te komen. En het bereiken daarvan, in dit tempo, is volgens sommige berekeningen een meerjarenplan van ongekende omvang.
Klopt, had ergens gelezen dat je de bevestigde besmettingen kunt vermenigvuldigen tussen de 10 en de 20x. Dus ook dat schiet niet op.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoeveel mensen werkelijk besmet zijn. Dat kan vele malen hoger liggen dan we weten.
Dat laatste slaat natuurlijk ook echt nergens op, dan ben je echt niet goed bij je pannenkoek. Ik maak me ook best zorgen over extra huiselijk geweld richting kinderen met deze maatregelen. Al die gefrustreerde ouders die hun "eigen tijd" missen en dat botvieren op de lastige kinderen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
@:Cactus1
Nou, het is los van die ouders ook wel sneu dat de kinderen even thuis moeten blijven (per ouders verschillend).
Dus het gaat niet alleen om de ouders, alleen had ik gisteren een discussie met iemand die ouder zijn in deze tijd zwaarder vond dan op een IC lopen waar dagelijks 10 doden vallen.![]()
Want voor de IC heeft men immers een opleiding genoten.
Dat ging mij een beetje te ver..
Je bent je er van bewust dat een vaccin nog zeker op zich laat wacht tot 2021? Tevens denk je serieus dat een land zich deze situatie economisch kan veroorloven, nog minstens 9 maanden?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Begin er steeds meer overtuigd van te raken dat de meeste landen in lockdowns blijven tot het vaccin; Nederland ook. Die economische klap vinden ze het blijkbaar waard.
Is ook weleens prima. Konden we maar weer zeiken over onzin als genderneutrale toiletten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat we nu in een wat rustigere periode komen. Natuurlijk met nog veel zieken maar ik denk dat men er nu wel wat meer grip op gaat hebben. Dus ik denk dat de komende 3 weken vrij "saai" worden qua nieuws.
Ja. Ze stonden lang op nul. Er gingen mensen daar ook plagerig tweeten, dat in Turkije 93% de handen was na het toilet bezoek. En in NL zou dat 53% zijn. Hihaho.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:42 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Turkije is ook los
+2704
+46
Zo is deze situatie ook weer verschillend per gezin.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:37 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Is ook wel een beetje zeuren om het zeuren hoor. Wij zitten ook met drie kinderen thuis (van 8, 6 en 3) en werken momenteel beiden van huis uit dus jongleren ook de petten meester/juf, collega en vriend/vriendin maar zijn ondertussen gezamenlijk ook 3 uur reistijd per dag kwijt en hebben ook ineens een stuk minder sociale verplichtingen waardoor je beter aan elkaar toe komt.
Maak me best zorgen om ouders en schoonouders (op leeftijd en één is herstellend van een zware periode waarin ze kanker overwonnen had) en we werken 's avonds veel bij waardoor we lange dagen draaien maar los daarvan is het voor het gezin ergens wel een leuke tijd. Tussen het werken en leren door af en toe de kinderen mee met de metaaldetector naar buiten of met een visbootje het meer op en het is prima uit te houden.
De oudste twee kinderen keken vanavond dan ook mee naar de persconferentie en zaten te hopen op verlenging want ze hebben het thuis prima naar hun zin. Heb niet het idee dat ze hun vriendjes/voetbal/zwemles/.. erg missen eerlijk gezegd.
Wie zei dit? Is nog meer dan de 80% overgewicht op de IC ligt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:31 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat zou in andere landen toch ook moeten gelden dan?
Dit wil ik nou ook wel eens weten, met hun "overgewicht" ding. Al die mensen drastisch aan een crash-dieetquote:
Ze hebben daar denk ik ook vrij lang gewacht met testen danwel cijfers naar buiten brengen, de eerste cijfers kwamen pas naar buiten toen het in Italië begon los te gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja. Ze stonden lang op nul. Er gingen mensen daar ook plagerig tweeten, dat in Turkije 93% de handen was na het toilet bezoek. En in NL zou dat 53% zijn. Hihaho.
Nu staan ze boven ons.
Dat is ook wel erg inderdaad..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:43 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dat laatste slaat natuurlijk ook echt nergens op, dan ben je echt niet goed bij je pannenkoek. Ik maak me ook best zorgen over extra huiselijk geweld richting kinderen met deze maatregelen. Al die gefrustreerde ouders die hun "eigen tijd" missen en dat botvieren op de lastige kinderen.
Meer dan 30 is het toch? Daarboven is het gewoon keihard crashen om je hachje te redden lijkt me.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:44 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dit wil ik nou ook wel eens weten, met hun "overgewicht" ding. Al die mensen drastisch aan een crash-dieet
Ik had het ook fijner gevonden als ze de afgelopen weken (en de komende weken) hadden gebruikt om lange termijn te denken; wellicht wat aangepaste maatregelen bedenken waarmee een gedeelte weer kan gaan draaien in ieder geval. Maar veel verder dan ''lockdown'' en dat eindeloos verlengen schijnen ze niet te kijken. Ik denk dat het achteraf erg veel commentaar gaat opleveren; hoe erg de economie ingestort is....mja, we gaan 't zien.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is nu nog wel het beleid ja. Maar er moet toch eens het besef gaan indalen dat dit niet eeuwigdurend te handhaven is.
Bovendien zie ik nog grote maatschappelijke debatten opkomen als de hele wereld een vaccin (moet) krijgen.
Best wel erg dat DIT al die genderneutrale kutzooi, zwarte pieten shit en al dit soort dingen op de achtergrond moeten dringen....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is ook weleens prima. Konden we maar weer zeiken over onzin als genderneutrale toiletten.
Dat gender neutrale en klimaat gezeik kwam me ook wel de kont uit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is ook weleens prima. Konden we maar weer zeiken over onzin als genderneutrale toiletten.
Ben ik me bewust van ja. En ik weet dat we ons dat economisch niet kunnen veroorloven. Overheid staat best onder de druk van de bevolking though. En andere landen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:43 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat een vaccin nog zeker op zich laat wacht tot 2021? Tevens denk je serieus dat een land zich deze situatie economisch kan veroorloven, nog minstens 9 maanden?
Keihard crashen lijkt mij ook niet zo gezond nu.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Meer dan 30 is het toch? Daarboven is het gewoon keihard crashen om je hachje te redden lijkt me.
10 tot 20? Ik las 5-10x...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, had ergens gelezen dat je de bevestigde besmettingen kunt vermenigvuldigen tussen de 10 en de 20x. Dus ook dat schiet niet op.
Ze lijken nog steeds flink op televisie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:47 schreef Hexagon het volgende:
3 weken IC zal mensen met overgewicht wel aardig doen afslanken denk ik
Dat ligt er maar net aan hoeveel er getest wordt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, had ergens gelezen dat je de bevestigde besmettingen kunt vermenigvuldigen tussen de 10 en de 20x. Dus ook dat schiet niet op.
Haha ja, dan is het binnenblijven en bidden denk ik. Heb zelf 25,7 dus ik waan me veiligquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Keihard crashen lijkt mij ook niet zo gezond nu.
Zelfs als je het over 20* hebt zou het nu in totaal om ongeveer 260.000 personen gaan, nog geen 1,5% van de bevolking.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
10 tot 20? Ik las 5-10x...
Ik hoop wel dat het hoger dan 10 ligt eigenlijk
Waren al experts die hadden gezegd dat crashen juist niet verstandig was omdat dat ook een aanslag is op je lichaam.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Meer dan 30 is het toch? Daarboven is het gewoon keihard crashen om je hachje te redden lijkt me.
Als dit beelden uit China waren was nu iedereen FAKE NEWS FAKE NEWS aan het roepen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:50 schreef LTVDK het volgende:
Coronadoden New York met heftruck in vrachtwagen geladen
Doden als gevolg van het coronavirus worden bij een ziekenhuis in New York met een heftruck in een koelwagen geladen. De staat is zwaar getroffen door het virus, met ruim 75.000 besmettingen en 1550 doden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)smetting-in-azc.html
Ook in China hebben ze daar last vanquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:51 schreef Mammietje het volgende:
Ik ken verdomd weinig dikke Chinezen. Toch vielen ze daar ook bij bosjes. Zal dit virus niet gewoon zijn tol eisen en is het Nederlandse volk niet gewoon overwegend te dik?
*stelde ze voordat ze iedereen over zich heen kreeg*
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:51 schreef Mammietje het volgende:
Ik ken verdomd weinig dikke Chinezen. Toch vielen ze daar ook bij bosjes. Zal dit virus niet gewoon zijn tol eisen en is het Nederlandse volk niet gewoon overwegend te dik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dus!! Al dat gezeik om ergens een etiketje op te plakken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:51 schreef Mammietje het volgende:
Ik denk niet dat de overheid onder druk staat van de bevolking noch van andere landen. Hoe noordelijker (en westelijker) je in Europa gaat, hoe "intelligenter" de lockdowns zijn gedefinieerd. Je begint hier en daar al geluiden de eerste geluiden te horen over wanneer we weer "open" gaan, bijvoorbeeld in talkshows en kranten. Ik ben geen expert en ik heb geen glazen bol, maar ik denk dat de huidige situatie niet veel langer dan begin mei volgehouden kan worden. Waarschijnlijk worden de maatregelen langzamerhand versoepeld om uitendelijk ergens in juni of juli helemaal "open" te gaan. Althans, dat hoop ikquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ben ik me bewust van ja. En ik weet dat we ons dat economisch niet kunnen veroorloven. Overheid staat best onder de druk van de bevolking though. En andere landen.
Officieel overgewicht, dus als jij op de IC komt dan zullen ze dat zeggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha ja, dan is het binnenblijven en bidden denk ik. Heb zelf 25,7 dus ik waan me veilig
In het allerergste geval wordt het bar en boos. Maar ja, na de tweede wereldoorlog is het ook gelukt om alles weer op te bouwen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:53 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vraag me af hoe lang we dit gaan volhouden. Qua economie bedoel ik.
Betaalmuur, maar ik neem het van je aan. Verbaast me wel. Enige Aziaat van formaat die ik kan plaatsen is Kim!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook in China hebben ze daar last van
https://www.trouw.nl/nieu(...)vergewicht~b3ded5ad/
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]Ik trek mijn woorden in!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Naja, als je daar ligt ben je gelukkig in slaap. Dat biedt troost.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Officieel overgewicht, dus als jij op de IC komt dan zullen ze dat zeggen.
Want dan maakt het dat minder erg ofzo.
De maatregelen hebben natuurlijk ook wel een houdbaarheidsdatum. Als straks de zomervakantie periode aanbreekt, we niet naar het buitenland op vakantie kunnen gaan mensen vanzelf vertier opzoeken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:54 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de overheid onder druk staat van de bevolking noch van andere landen. Hoe noordelijker (en westelijker) je in Europa gaat, hoe "intelligenter" de lockdowns zijn gedefinieerd. Je begint hier en daar al geluiden de eerste geluiden te horen over wanneer we weer "open" gaan, bijvoorbeeld in talkshows en kranten. Ik ben geen expert en ik heb geen glazen bol, maar ik denk dat de huidige situatie niet veel langer dan begin mei volgehouden kan worden. Waarschijnlijk worden de maatregelen langzamerhand versoepeld om uitendelijk ergens in juni of juli helemaal "open" te gaan. Althans, dat hoop ik.
Met dank aan onze opa's en oma's die zich de blaren gewerkt hebbenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In het allerergste geval wordt het bar en boos. Maar ja, na de tweede wereldoorlog is het ook gelukt om alles weer op te bouwen.
U zei?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:43 schreef Kickinalfa het volgende:
twitter:MarjetHeins twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 19:21:21Goede persconferentie @MinPres. Maar ik mis de vrouwen. Is het enige waar we goed voor zijn vertalen??? Als we de verschillen tussen man en vrouw respecteren dan moeten we juist nu zien dat we een andere rol te spelen hebben. Ik mis de liefde & bescherming van een vrouw. reageer retweet
Kan je wel niet op FOK!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naja, als je daar ligt ben je gelukkig in slaap. Dat biedt troost.
Weer dat gezeik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
U zei?twitter:MarjetHeins twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 19:21:21Goede persconferentie @:MinPres. Maar ik mis de vrouwen. Is het enige waar we goed voor zijn vertalen??? Als we de verschillen tussen man en vrouw respecteren dan moeten we juist nu zien dat we een andere rol te spelen hebben. Ik mis de liefde & bescherming van een vrouw. reageer retweet
Ik qua alles, sta er nog goed in, vind mijn weg op de manier die mag maar begin er al meer over na te denken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:53 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vraag me af hoe lang we dit gaan volhouden. Qua economie bedoel ik.
Als vrouw zijnde krijg ik echt hangtieten van zulke mensen. Hoe verzin je het. In deze tijd.. What's next? Te weinig kleurlingen en moslims op de IC?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
U zei?twitter:MarjetHeins twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 19:21:21Goede persconferentie @:MinPres. Maar ik mis de vrouwen. Is het enige waar we goed voor zijn vertalen??? Als we de verschillen tussen man en vrouw respecteren dan moeten we juist nu zien dat we een andere rol te spelen hebben. Ik mis de liefde & bescherming van een vrouw. reageer retweet
Die laatste zin vat haar complex waarschijnlijk prima samen. Haar moeder vindt haar een kut.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien zijn we nu met belangrijke zaken bezig en is het voor journalisten nu tijd voor iets anders dan "ophef" en "nieuws" maken omdat iemand iets op Twitter zet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegen dat mens zou ik willen zeggen: doe de mensheid een plezier en gooi jezelf weg alsjeblieft. Man man manquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Echt..... Sommige mensen hebben ook echt niet door dat ze soms hun plaats moeten kennen he?! In Marjets geval.... de keuken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Altijd leuk om even te kijken wat voor personen achter zo'n account schuilen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mee eens. Nu hebben ze eindelijk tijd om kwaliteitstijd met hun kinderen te hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:58 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik qua alles, sta er nog goed in, vind mijn weg op de manier die mag maar begin er al meer over na te denken.
Qua economie, we kunnen wel meer hebben dan we denken maar goffer een klap is het.
Het geklaag vind ik erg....over kinderen bezig houden vooral....ik word daar erg kwaad over, je wilde ze....zorg er maar voor.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Die laatste zin vat haar complex waarschijnlijk prima samen. Haar moeder vindt haar een kut.
Ja, dat zullen wij dan moeten doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Met dank aan onze opa's en oma's die zich de blaren gewerkt hebben
Dat is geen overgewicht meer...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:50 schreef LTVDK het volgende:
Coronadoden New York met heftruck in vrachtwagen geladen
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef Cactus1 het volgende:
Als vrouw zijnde krijg ik echt hangtieten van zulke mensen.
Wat een gezeik. Is nu geen plaats voor hoor. Opzouten met dat geklaag.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hadden het kunnen radenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:00 schreef Tris het volgende:
[..]
Altijd leuk om even te kijken wat voor personen achter zo'n account schuilen.
Ze is groen en vrolijk met haar 2cv.
Dat moet dan maar. Zit niets anders op. We stropen de mouwen op en gaan aan de slag.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dat zullen wij dan moeten doen.
In het ergste geval dan.
Ja, het aantal landen waar de situatie echt alarmerend wordt/is neemt toe.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:02 schreef pussycatdoll het volgende:
Spanje: Besmettingen +7,967 doden +748
Brazillie: Besmettingen +1,087 gaat ook steeds harder.
Ik denk dat ze vanaf april gaan versoepelen en dan gaan monitoren wat dat doet, komen er teveel mensen naar het ziekenhuis dan gaan ze de maatregelen weer opvoeren. Viceuze cirkel dit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had het ook fijner gevonden als ze de afgelopen weken (en de komende weken) hadden gebruikt om lange termijn te denken; wellicht wat aangepaste maatregelen bedenken waarmee een gedeelte weer kan gaan draaien in ieder geval. Maar veel verder dan ''lockdown'' en dat eindeloos verlengen schijnen ze niet te kijken. Ik denk dat het achteraf erg veel commentaar gaat opleveren; hoe erg de economie ingestort is....mja, we gaan 't zien.
Ja, jij bent zeker ook nog aan het werk?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moet dan maar. Zit niets anders op. We stropen de mouwen op en gaan aan de slag.
Ja, die maken zich zorgen en houden zich stil.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:01 schreef KingRadler het volgende:
Er zitten genoeg dikke trollen op Fok.
Sinds Corona is het aantal trol reacties gedaald.
De Brazilianen dienen dit gewoon te dragen als mannen en niet als kinderen. Aldus Bolsonaroquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:02 schreef pussycatdoll het volgende:
Spanje: Besmettingen +7,967 doden +748
Brazillie: Besmettingen +1,087 gaat ook steeds harder.
Ik las dat in Brazilie zelfs de maffia maar bezig is lockdown-maatregelen te treffen bij gebrek aan presidentieel leiderschapquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, het aantal landen waar de situatie echt alarmerend wordt/is neemt toe.
Met name Brazilië. Met die maffe president. En het volk dat het gewoon niet meer kan pikken straksDit gaat in een aantal landen goed escaleren vrees ik.
Het virus discrimineert.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Als vrouw zijnde krijg ik echt hangtieten van zulke mensen. Hoe verzin je het. In deze tijd.. What's next? Te weinig kleurlingen en moslims op de IC?
Eerst de US, gaat het eerste land worden met 1000+ doden in 1 dagquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, het aantal landen waar de situatie echt alarmerend wordt/is neemt toe.
Met name Brazilië. Met die maffe president. En het volk dat het gewoon niet meer kan pikken straksDit gaat in een aantal landen goed escaleren vrees ik.
Echt he.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien zijn we nu met belangrijke zaken bezig en is het voor journalisten nu tijd voor iets anders dan "ophef" en "nieuws" maken omdat iemand iets op Twitter zet.
Hopelijk binnenkort weer en dan ga ik er lekker hard tegenaanquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, jij bent zeker ook nog aan het werk?
Ik denk dat dat niet gaat werken. Mensen zijn nu tolerant en begripvol en wennen aan de nieuwe situatie. Als je met vrijheden gaat wisselen, zullen steeds minder mensen zich er aan houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanaf april gaan versoepelen en dan gaan monitoren wat dat doet, komen er teveel mensen naar het ziekenhuis dan gaan ze de maatregelen weer opvoeren. Viceuze cirkel dit.
Het is echt voor niemand makkelijk, wat!!! het is misschien erger dan je denkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Nu hebben ze eindelijk tijd om kwaliteitstijd met hun kinderen te hebben.
Maar de VS is ook zo groot als heel Europa bij elkaar ofzo? Dus niet echt eerlijk vergelijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Eerst de US, gaat het eerste land worden met 1000+ doden in 1 dag
Dat dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:07 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet gaat werken. Mensen zijn nu tolerant en begripvol en wennen aan de nieuwe situatie. Als je met vrijheden gaat wisselen, zullen steeds minder mensen zich er aan houden.
Nouja als je een ding loslaat gaat het weer wat sneller. Maar doordat er steeds meer mensen het gehad hebben gaat het ook weer langzamer. Het is dus een kwestie van op het juiste moment inschatten wanneer je aan de knop moet draaien.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanaf april gaan versoepelen en dan gaan monitoren wat dat doet, komen er teveel mensen naar het ziekenhuis dan gaan ze de maatregelen weer opvoeren. Viceuze cirkel dit.
Goddank ontbreken deze zaken in dat lijstje:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ace 2 receptoren lijkt toch een beetje de rode draad te zijn als je kijkt naar veel terugkerende benoemde dingen die opvallen.
- geslacht
- roken
- hoge bloeddruk
- overgewicht
- ras
De les relevante vragen stellen bij persco's hebben ze dan wel weer gemist...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien zijn we nu met belangrijke zaken bezig en is het voor journalisten nu tijd voor iets anders dan "ophef" en "nieuws" maken omdat iemand iets op Twitter zet.
Klopt, ik merk nu ook al (ook aan mezelf) dat we het wel geloven. Ik houd mij aan de 1,5 meter afstand. Maar als ik groenten moet pakken of iemand moet passeren, ende persoon doet zelf ook geen moeite om te voorkomen dat we kortstondig de 1,5 meter afstand niet meer houden dan laat ik het gewoon gebeuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:07 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet gaat werken. Mensen zijn nu tolerant en begripvol en wennen aan de nieuwe situatie. Als je met vrijheden gaat wisselen, zullen steeds minder mensen zich er aan houden.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Goddank ontbreken deze zaken in dat lijstje:
- bier
- nootjes
Het is vooral de combinatie wat mensen stress geeft: werknemer, ouder, leraar, animatie, huishoudster icm onzeker toekomstbeeld, gebrek aan sociale interactie en coronastress zorgt ervoor dat mensen het niet trekken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Nu hebben ze eindelijk tijd om kwaliteitstijd met hun kinderen te hebben.
Ah dat hoop ik dan ook heel erg voor jouquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hopelijk binnenkort weer en dan ga ik er lekker hard tegenaan
Ja, maar ik ben bang dat je te optimistisch bent over het tijdspad waarin dit geschied. Wellicht dat er al een paar honderd duizend mensen besmet zijn, maar dan nog is dit een fractie op de totale bevolking. Extrapoleer je dit dan ben je jaren verder.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja als je een ding loslaat gaat het weer wat sneller. Maar doordat er steeds meer mensen het gehad hebben gaat het ook weer langzamer. Het is dus een kwestie van op het juiste moment inschatten wanneer je aan de knop moet draaien.
Een soort lange speech van Greta.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah dat hoop ik dan ook heel erg voor jou![]()
En alles komt wel goed hoor. Het is alleen even een hele zure appel dit.
En drugsquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Goddank ontbreken deze zaken in dat lijstje:
- bier
- nootjes
Snelle google check zegt 200 miljoen inwoners verschil, vind ik best veel. En de US is nog lang niet klaar natuurlijkquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Maar de VS is ook zo groot als heel Europa bij elkaar ofzo? Dus niet echt eerlijk vergelijken.
Bolsonaro gaat zijn best doenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef Jed1Gam het volgende:
60.000 moorden per jaar in Brazilië, ben benieuwd of Corona dat ooit gaat benaderen.
Ok, dan trekken we Polen, Hongarije, Bulgarije en nog wat Oost-Bloklanden erafquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:13 schreef Blik het volgende:
Snelle google check zegt 200 miljoen inwoners verschil, vind ik best veel. En de US is nog lang niet klaar natuurlijk
Ik begrijp het ook wel, maar kom op, we moeten allemaal even alle zeilen bijzetten om door deze ellende heen te komen. En dat gaat best lukken denk ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is vooral de combinatie wat mensen stress geeft: werknemer, ouder, leraar, animatie, huishoudster icm onzeker toekomstbeeld, gebrek aan sociale interactie en coronastress zorgt ervoor dat mensen het niet trekken.
Wanneer je niet hoeft te combineren tegelijkertijd zou ik het geklaag ook erg vinden maar nu snap ik het wel.
Dankje. Aan mij zal het niet liggenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah dat hoop ik dan ook heel erg voor jou![]()
En alles komt wel goed hoor. Het is alleen even een hele zure appel dit.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is vooral de combinatie wat mensen stress geeft: werknemer, ouder, leraar, animatie, huishoudster icm onzeker toekomstbeeld, gebrek aan sociale interactie en coronastress zorgt ervoor dat mensen het niet trekken.
Wanneer je niet hoeft te combineren tegelijkertijd zou ik het geklaag ook erg vinden maar nu snap ik het wel.
Hoe langer dit duurt, hoe langer we haar en Timmermans niet zien (vanwege zijn baard en BMI).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht het echt zo langzaam gaan kunnen we ook nog proberen het aantal ic bedden nog vele malen hoger te krijgen in de tussentijd. Doorgaan dus met apparatuur bouwen en zorgmensen trainen. Dan kun je de knop ook permanent in een hogere stand zetten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben bang dat je te optimistisch bent over het tijdspad waarin dit geschied. Wellicht dat er al een paar honderd duizend mensen besmet zijn, maar dan nog is dit een fractie op de totale bevolking. Extrapoleer je dit dan ben je jaren verder.
Iedereen en alles gaat dit voelen. Hierna is de wereld echt anders geworden. En zullen we ons moeten instellen op die andere wereld.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:16 schreef Knipoogje het volgende:
Zit een beetje webcams all over the world te checken...
https://www.earthcam.com/network/map.php
Het is toch overal verlaten, op alle hotspots. Rio strand, Times Square, Miami beach enzo. Zie bijna niemand.
Bizar eigenlijk. De hele wereld zit thuis. Dat gaan de reisorganisaties en hotels best voelen, vooral in landen waar de overheid wat minder compenseert...
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe langer dit duurt, hoe langer we haar en Timmermans niet zien (vanwege zijn baard en BMI).Die vrouw die ernaast zitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Beter Zuid-Europa afstoten, die hebben alle economische en migranten problemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:15 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ok, dan trekken we Polen, Hongarije, Bulgarije en nog wat Oost-Bloklanden eraf
Je krijgt dan ergens personele problemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mocht het echt zo langzaam gaan kunnen we ook nog proberen het aantal ic bedden nog vele malen hoger te krijgen in de tussentijd. Doorgaan dus met apparatuur bouwen en zorgmensen trainen. Dan kun je de knop ook permanent in een hogere stand zetten.
Ja eens, dat zal ook een deel van de oplossing worden, maar ook dat is limitatief. Volgens mij moet er ook gewoon eerlijk gezegd worden dat dit een stevige griep is, en dat -zoals wel vaker bij griep- er dan mensen komen te overlijden. Op dit moment zitten wij in een soort kramp dat wij ten koste van alles één mensen leven moeten redden. Gewoon totaal niet realistisch.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mocht het echt zo langzaam gaan kunnen we ook nog proberen het aantal ic bedden nog vele malen hoger te krijgen in de tussentijd. Doorgaan dus met apparatuur bouwen en zorgmensen trainen. Dan kun je de knop ook permanent in een hogere stand zetten.
Wat gaat er dan veranderen? Na 9/11 is er toch ook niks wezenljiks veranderd? Behalve dan dat je geen drinken meer de douane mag passeren, dat je mag je dan voor ¤4,50- kopen bij zo'n kut kioskje.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iedereen en alles gaat dit voelen. Hierna is de wereld echt anders geworden. En zullen we ons moeten instellen op die andere wereld.
Dit is totaal niet te vergelijken met 9/11. Dit raakt zonder uitzondering iedereen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaat er dan veranderen? Na 9/11 is er toch ook niks wezenljiks veranderd? Behalve dan dat je geen drinken meer de douane mag passeren, dat je mag je dan voor ¤4,50- kopen bij zo'n kut kioskje.
Ja klopt. Maar wat gaat er veranderen dan? Behalve dan dat wij een kortstondige recessie zullen beleven en een fractie hogere oversterfte hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is totaal niet te vergelijken met 9/11. Dit raakt zonder uitzondering iedereen.
Ik kan me nog wel iets van IS herinneren, dat ontstaan was na de oorlog tegen Irak naar aanleiding van 9/11,quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaat er dan veranderen? Na 9/11 is er toch ook niks wezenljiks veranderd? Behalve dan dat je geen drinken meer de douane mag passeren, dat je mag je dan voor ¤4,50- kopen bij zo'n kut kioskje.
Ik zie nu ook geen bevolkingsgroepen dansen van geluk, dus dat zegt wel genoeg.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is totaal niet te vergelijken met 9/11. Dit raakt zonder uitzondering iedereen.
Dit is op zo’n veel grotere schaal, niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, zelfs IS roept strijders op om even niet te reizen in het kader van Corona.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zie nu ook geen bevolkingsgroepen dansen van geluk, dus dat zegt wel genoeg.
IS roept op om vooral nu niet naar Europa te gaan om aanslagen te plegen vanwege het corona virus.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel iets van IS herinneren, dat ontstaan was na de oorlog tegen Irak naar aanleiding van 9/11,
Ja maar wat gaat er dan blijvend veranderen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit is op zo’n veel grotere schaal, niet te vergelijken.
Wahaha kijk eens boven jequote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
IS roept op om vooral nu niet naar Europa te gaan om aanslagen te plegen vanwege het corona virus.
Dit ga je niet menen??? 9/11 wil je vergelijken met dit???quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar valt gewoon niks zinnigs op te zeggen, dat is van zoveel afhankelijk, zowel qua slachtoffers als duur is gewoon nog niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar wat gaat er veranderen dan? Behalve dan dat wij een kortstondige recessie zullen beleven en een fractie hogere oversterfte hebben.
Nieuwe omgangsvormen wereldwijd, dit kan jaren duren...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar wat gaat er dan blijvend veranderen?
Amerika wordt door dit gebeuren gedegradeerd van wereldmacht tot probleemgeval. En andere landen gaan daarvan profiteren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar wat gaat er dan blijvend veranderen?
twitter:Reuters twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 22:35:46Dutch 101-year-old coronavirus patient recovers https://t.co/EXXvi0mRqe https://t.co/FO8oB45qvC reageer retweet
Inderdaad.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zie nu ook geen bevolkingsgroepen dansen van geluk, dus dat zegt wel genoeg.
Ja, dit is in alle aspecten erger dan 9/11. Ik haalde 9/11 aan omdat toen ook werd geroepen dat het de wereld zou veranderen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Dit ga je niet menen??? 9/11 wil je vergelijken met dit???
Ik noem dit een verkapte WO3. 9/11 was alleen daar!!! ja sorry hoor maar dit .....dit treft de wereld en noem ik het WO3
Haha ja kom je aan op een leeg Leidscheplein met je bomvest.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Net te laat.
Was onderweg voor een aanslag, maar zie er toch van af.
Ja, leuk zo'n uiterste. Die kan nog een paar maanden door.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef polderturk het volgende:
Goed nieuwstwitter:Reuters twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 22:35:46Dutch 101-year-old coronavirus patient recovers https://t.co/EXXvi0mRqe https://t.co/FO8oB45qvC reageer retweet
Dit virus zal ook zeker jaren blijven, het zal langzaam muteren en naar verwachting wordt het virus steeds milder. Een virus heeft doorgaans niet tot doel om de gastheer te doden. Dat er meer armoede kan komen hierdoor is goed mogelijk, maar dat is omdat wij zo overtrokken hebben gereageerd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nieuwe omgangsvormen wereldwijd, dit kan jaren duren...
En heel veel meer armoede.
Mweh, de Amerikanen hebben wel grotere beren op hun pad gehad.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Amerika wordt door dit gebeuren gedegradeerd van wereldmacht tot probleemgeval. En andere landen gaan daarvan profiteren.
In quarantaine met je bomvest, timer op een paar dagen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha ja kom je aan op een leeg Leidscheplein met je bomvest.
Kom je ook van een koude kermis thuis
Maar wel cool om te zien dat zelfs een eeuw oud dametje geholpen wordt, maakt sommige dingen minder zwart / wit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, leuk zo'n uiterste. Die kan nog een paar maanden door.
Maar hebben we helemaal niks aan verder.
Stel je voor dat we terug in de tijd konden gaan en tegen de mensen toen konden zeggen dat wij 75 jaar later onze WO 3 winnen door thuis te blijven.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Dit ga je niet menen??? 9/11 wil je vergelijken met dit???
Ik noem dit een verkapte WO3. 9/11 was alleen daar!!! ja sorry hoor maar dit .....dit treft de wereld en noem ik het WO3
haha paar maandenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In quarantaine met je bomvest, timer op een paar dagen.
Veel fokkers dachten 2 weken geleden dat er 100 duizenden doden zouden vallen in Nederland. Gelukkig is die waanzin aan het stoppen, en komen we er steeds meer achter dat het qua aantal doden nog meevalt. Gelukkig maarquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar valt gewoon niks zinnigs op te zeggen, dat is van zoveel afhankelijk, zowel qua slachtoffers als duur is gewoon nog niks over te zeggen.
Zelfmoordterroristen die bang zijn om ziek te worden, dan is het wel serieus mis jaquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, zelfs IS roept strijders op om even niet te reizen in het kader van Corona.
Dan weet je dat we genaaid zijn met z'n allen.
Ja, zeker tof voor die vrouw. Maar het zegt me net zoveel als het 12 jarige meisje in België.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar wel cool om te zien dat zelfs een eeuw oud dametje geholpen wordt, maakt sommige dingen minder zwart / wit.
We zitten wereldwijd 'pas' op 42.000 dus het valt allemaal wel mee ja ...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Veel fokkers dachten 2 weken geleden dat er 100 duizenden doden zouden vallen in Nederland. Gelukkig is die waanzin aan het stoppen, en komen we er steeds meer achter dat het qua aantal doden nog meevalt. Gelukkig maar
Maar we willen vooral niet op China lijkenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb met verbazing aanschouwt hoe makkelijk de bevolking al haar vrijheden en welvaart opzij zet voor minimale overleving. En niet alleen in Nederland hoor, want wij hebben het nog redelijk getroffen met onze semi lockdown. Maar ook in Frankrijk en Duitsland.
Taai vrouwtjequote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef polderturk het volgende:
Goed nieuwstwitter:Reuters twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 22:35:46Dutch 101-year-old coronavirus patient recovers https://t.co/EXXvi0mRqe https://t.co/FO8oB45qvC reageer retweet
Op een kleine 8 miljard is dat vrij marginaal ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
We zitten wereldwijd 'pas' op 42.000 dus het valt allemaal wel mee ja ...
Zullen ze in Italië anders over denken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:26 schreef polderturk het volgende:
hoezo?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:35 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zullen ze in Italië anders over denken.
IS staat er inderdaad niet bekend om dat ze levens redden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
haha paar maanden![]()
Denk niet dat IS een paar beademingsapparaten op voorraad heeft. Dus dat is dan wel weer positief.
Als men niks zou doen ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Veel fokkers dachten 2 weken geleden dat er 100 duizenden doden zouden vallen in Nederland. Gelukkig is die waanzin aan het stoppen, en komen we er steeds meer achter dat het qua aantal doden nog meevalt. Gelukkig maar
Ik begrijp dat er een soort pauze nodig is om de capaciteit in de gezondheidszorg op te krikken, dus de huidige maatregelen zijn logisch en die onderschrijf ik. Maar er moet wel perspectief zijn, en geloven in een breedgedragen vaccin in 2021 is een utopie. Er moet balans gaan komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:33 schreef Kyran het volgende:
Als je de reactie van de wereld nog steeds overtrokken vindt dan heb je nog steeds niet door hoeveel miljoen doden dit wereldwijd kan opleveren als je niks doet.
Of je hecht geen/weinig waarde aan mensenlevens. Ik zie niet echt een andere optie.
Zo zitten wij in elkaar. Hiervoor waren mijn prioriteiten: vakantie, voetbal bezoeken en ohja, ik moet mijn moeder ook nog bellen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb met verbazing aanschouwt hoe makkelijk de bevolking al haar vrijheden en welvaart opzij zet voor minimale overleving. En niet alleen in Nederland hoor, want wij hebben het nog redelijk getroffen met onze semi lockdown. Maar ook in Frankrijk en Duitsland.
Die komt er ook wel, maar niet binnen een paar weken. Men moet eerst snappen wat er aan de hand is en hoe dit virus nou precies te werk gaat. Dit is sowieso in heel veel opzichten niet houdbaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er een soort pauze nodig is om de capaciteit in de gezondheidszorg op te krikken, dus de huidige maatregelen zijn logisch en die onderschrijf ik. Maar er moet wel perspectief zijn, en geloven in een breedgedragen vaccin in 2021 is een utopie. Er moet balans gaan komen.
Ja daarom nemen vrijwel alle landen maatregelen, omdat er niks aan de hans is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:35 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Op een kleine 8 miljard is dat vrij marginaal ja.
Maar zou men dat niet weten? Zover mijn beperkte kennis reikt is dit gewoon een afstammeling van het sars maar milder. Ik neem toch aan dat er inmiddels genoeg over geschreven en gepubliceerd is?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die komt er ook wel, maar niet binnen een paar weken. Men moet eerst snappen wat er aan de hand is en hoe dit virus nou precies te werk gaat. Dit is sowieso in heel veel opzichten niet houdbaar.
Vooral dat irritante gedoe over hoe weinig mensen er overlijden.... Verdomme hele wereld ligt bijna stil, iedereen zit binnnen, geen sociaal leven meer en dan nog zoveel doden. Na ruim een maand nog steeds blind over hoeveel doden er zouden vallen als zorg wegvalt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja daarom nemen vrijwel alle landen maatregelen, omdat er niks aan de hans is.
Leuk dat getroll na 23.00 uur.
Volgens mij is de gok ook helemaal niet dat er in 2021 al een vaccin beschikbaar is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er een soort pauze nodig is om de capaciteit in de gezondheidszorg op te krikken, dus de huidige maatregelen zijn logisch en die onderschrijf ik. Maar er moet wel perspectief zijn, en geloven in een breedgedragen vaccin in 2021 is een utopie. Er moet balans gaan komen.
Maar wat zou er gebeuren als dit zelfde oude dametje volgende week ziekenhuishulp nodig zou hebben gehad? Dit nieuws raakt me minder blij dan dat het nieuws over die 12- en 13 jarige die overleden zijn me raakt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar wel cool om te zien dat zelfs een eeuw oud dametje geholpen wordt, maakt sommige dingen minder zwart / wit.
Weetje die recessie is ook onvermijdelijk. De Zuid Europese landen trekken ons mee de afgrond in.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je vat het goed samenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens mij is de gok ook helemaal niet dat er in 2021 al een vaccin beschikbaar is.
Nu een pauze om de zorg op te krikken, daarna geleidelijk de teugels laten vieren (en dus een toename van besmettingen accepteren) en zo nodig weer op de rem trappen als het te hard gaat. Zo wordt mondjesmaat die groepsimmuniteit-die-geen-doel-is-maar-wel-het-gevolg bereikt zonder onnodig veel doden.
De gok is vooral dat we daarna inderdaad immuun zijn, en niet volgend jaar allemaal opnieuw ziek worden van SARS-CoV-2.
Yep, weinig superlatieven nu (great, wonderful). Klinkt zelfs vrij somber over aankomende twee weken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:38 schreef Schakeltopia het volgende:
zelfs trumpie klinkt minder enthousiast
Dacht dat met Pasen heel de VS weer in kerk zou zitten volgens Donaldquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:42 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Yep, weinig superlatieven nu (great, wonderful). Klinkt zelfs vrij somber over aankomende twee weken.
Binnenkort hebben we Brazilië als casestudy helaas.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat irritante gedoe over hoe weinig mensen er overlijden.... Verdomme hele wereld ligt bijna stil, iedereen zit binnnen, geen sociaal leven meer en dan nog zoveel doden. Na ruim een maand nog steeds blind over hoeveel doden er zouden vallen als zorg wegvalt.
"Just a flu, bro"quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat irritante gedoe over hoe weinig mensen er overlijden.... Verdomme hele wereld ligt bijna stil, iedereen zit binnnen, geen sociaal leven meer en dan nog zoveel doden. Na ruim een maand nog steeds blind over hoeveel doden er zouden vallen als zorg wegvalt.
En daar ga ik dus niet in mee. Uiteindelijk bijna niemand.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weetje die recessie is ook onvermijdelijk. De Zuid Europese landen trekken ons mee de afgrond in.
We moeten naar een wereld met mondkapjes, maatregelen, thuiswerk/educatie en restricties voor veel bedrijven/sectoren.
Alle overbetaalde amusements dingen staan op een laag pitje voor een jaar, is niet het einde van de wereld.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, leuk zo'n uiterste. Die kan nog een paar maanden door.
Maar hebben we helemaal niks aan verder.
Misschien moet je dat even persoonlijk tegen de artsen en verpleegkundigen gaan vertellen die nu niets anders doen dan levens redden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik blijf mij daar ook over verbazen. Trouwens ook mijn eigen, voorheen soms best activistische gedrag dat zich vooral lijkt te beperken tot directe noden in de eigen kleine kring. Ook geen geen energie voor. Gek genoeg heb ik geen direct gevoel van onderdrukking omdat de noodzaak daartoe zich vrij vertaalt, sociaal "duidelijk" maakt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ja, zelfde familie, maar toch heel anders.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar zou men dat niet weten? Zover mijn beperkte kennis reikt is dit gewoon een afstammeling van het sars maar milder. Ik neem toch aan dat er inmiddels genoeg over geschreven en gepubliceerd is?
okequote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:45 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Door onze harteloze gierige houding
Wat een gewauwel zeg. Waist of time.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:31 schreef gniffie het volgende:
Tijd voor trumpgod. Kan wel in dit topic toch
Zoveel levens worden er niet gered hoor, er is niet eens een medicijn. Het enige wat ze in ernstige situaties doen is intuberen en antibiotica toedienen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:44 schreef Markesh het volgende:
[..]
Misschien moet je dat even persoonlijk tegen de artsen en verpleegkundigen gaan vertellen die nu niets anders doen dan levens redden.
Lijkt erop dat SARS 82 dagen na de 'start' 782 doden veroorzaakte, maar Covid-19 al 37838. Zie: 'show more graphs'quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, zelfde familie, maar toch heel anders.
SARS was dodelijker, maar ook veel minder besmettelijker en makkelijker te controleren. Dit virus heeft in 8 weken meer schade aangericht dan SARS in 8 maanden.
Het werkt anders qua besmetting, incubatietijd, sterftecijfer etc. Als men meer informatie had gehad was dit echt wel gebruikt.
Nou de kaarten worden geschud en opnieuw uitgedeeld op economisch gebied en wereldpolitiek, al die lockdowns heeft geen gevolgen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh is dat het enige? Dan kunnen we er wel mee stoppen. Wat een flauwekul al die lof voor de zorg danquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoveel levens worden er niet gered hoor, er is niet eens een medicijn. Het enige wat ze in ernstige situaties doen is intuberen en antibiotica toedienen.
Ik denk dat festivals en voetbal mensen momenteel gestolen kan worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En daar ga ik dus niet in mee. Uiteindelijk bijna niemand.
Vraag is natuurlijk of het volk bij een volgende uitbraak van een virus ook weer zo makkelijk in zijn vrijheden laat beperken. Leuke studie casequote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik blijf mij daar ook over verbazen. Trouwens ook mijn eigen, voorheen soms best activistische gedrag dat zich vooral lijkt te beperken tot directe noden in de eigen kleine kring. Ook geen geen energie voor. Gek genoeg heb ik geen direct gevoel van onderdrukking omdat de noodzaak daartoe zich vrij vertaalt, sociaal "duidelijk" maakt.
Ik heb ook geen alternatief en merk weinig animo - als dat al gaat - je te verenigen omdat het spreken daarover al bijna gelijk staat met het veroorzaken van doden.
Voor een later moment goed voor een stevige evaluatie van 1984 2020
Florida vooralsnog niet op slot, want Trumps task force adviseert dat niet.twitter:SamanthaJoRoth twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 23:00:22JUST NOW— Gov. Ron DeSantis says the White House task force hasn't told him to issue a statewide stay-at-home-order: "The task force is not recommending this. If they do, that’s something that would carry a lot of weight with me." reageer retweet
Dat is dan wel weer grappig aan dit virus, namelijk bijna alle wereldleiders reageren hetzelfde. Lockdown, gezondheidszorg boven alles, elle lange persconferenties zonder perspectief of toekomstbeeld, en in sommige landen wordt met (gepast) geweld opgetreden tegen bevolking dat zich toch op straat bevindtquote:
Nou dan is de geldpot op, dus dan ontstaan er hele andere problemen. Denk aan rellen, plunderingen etc. Wil er niet aan denken, dan zijn we echt verloren..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk of het volk bij een volgende uitbraak van een virus ook weer zo makkelijk in zijn vrijheden laat beperken. Leuke studie case
Ze doen alles wat in hun vermogen ligt om levens te redden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoveel levens worden er niet gered hoor, er is niet eens een medicijn. Het enige wat ze in ernstige situaties doen is intuberen en antibiotica toedienen.
ik keek net op1 en daar zij een IC arts dat in Italië 95% die op IC beland het niet redt, dat is toch wel een heel hoog cijferquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:49 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Oh is dat het enige? Dan kunnen we er wel mee stoppen. Wat een flauwekul al die lof voor de zorg dan
Veel patiënten krijgen wel antibiotica. Omdat de longen nu kwetsbaar zijn en een infectie fataal kan zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:51 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ze doen alles wat in hun vermogen ligt om levens te redden.
Het enige is intuberen en Antibiotica toedienen?
Je hebt duidelijk geen enkel idee waar je over praat.
Antibiotica tegen een virus....man man
Je hebt
China 2.0quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer grappig aan dit virus, namelijk bijna alle wereldleiders reageren hetzelfde. Lockdown, gezondheidszorg boven alles, elle lange persconferenties zonder perspectief of toekomstbeeld, en in sommige landen wordt met (gepast) geweld opgetreden tegen bevolking dat zich toch op straat bevindt
die hebben toch 29000 ic bedden ofzo?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:52 schreef Frutsel het volgende:
Duitsland lijkt ook steeds sneller te gaan stijgen nu.
Gingen die nu ook hun IC capaciteit opschalen?
Die hebben nog zat man.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:52 schreef Frutsel het volgende:
Duitsland lijkt ook steeds sneller te gaan stijgen nu.
Gingen die nu ook hun IC capaciteit opschalen?
Ja is toch voor een deel ook flauwekul, natuurlijk heb ik respect voor die mensen die goed werk leveren in de zorg. But it is their job to do that.. Klap jij elke ochtend voor de bakker voor jouw meergranenbrood?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:49 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Oh is dat het enige? Dan kunnen we er wel mee stoppen. Wat een flauwekul al die lof voor de zorg dan
Jij wil een ideologische discussies voeren, daar is dit topic niet geschikt voor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat festivals en voetbal mensen momenteel gestolen kan worden.
Het is juist goed wanneer we wat minder ikke ikke en materialistisch zijn en meer geven om je naasten en een minimalistischere kijk op het leven.
Ik denk dat deze crisis een hoop in perspectief zal plaatsen voor mensen.
Als jou oplossing niks doen is en life goes on gaat dat zoveel meer doden opleveren.
Super frustrerend moet dat zijn. Zulke lange, zware diensten draaien en het gevoel hebben dat je niet kan winnen. Dat maakt het extra zwaar.. En toch blijven ze er voor 100% voor gaan..ik weet niet of ik zo gemotiveerd zou kunnen blijven.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:52 schreef Tarado het volgende:
ik keek net op1 en daar zij een IC arts dat in Italië 95% die op IC beland het niet redt, dat is toch wel een heel hoog cijfer
Zoals eerder gezegd zijn de Italianen anders dan hier. Daar proberen ze tegen beter weten in mensen te redden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik keek net op1 en daar zij een IC arts dat in Italië 95% die op IC beland het niet redt, dat is toch wel een heel hoog cijfer
Tegen een virus helpt antibiotica niet, dat snap ik. Tis meer voor de bijkomende longontsteking. Anyway, behandelingen voor COVID-19 zijn er gewoonweg niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:51 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ze doen alles wat in hun vermogen ligt om levens te redden.
Het enige is intuberen en Antibiotica toedienen?
Je hebt duidelijk geen enkel idee waar je over praat.
Antibiotica tegen een virus....man man
Je hebt
Ja dit gaat op zeker nog wel een staartje krijgen hoor. Als de EU uit elkaar valt trekt Rusland meteen westwaarts denk ik. Zeker met een Amerika dat financieel aan diggelen ligt met een dikke vette recessie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:48 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Nou de kaarten worden geschud en opnieuw uitgedeeld op economisch gebied en wereldpolitiek, al die lockdowns heeft geen gevolgen?
De EU zit als los zand in elkaar, kijk alleen al naar de houdingen tussen noord en zuid Europa![]()
Rusland doet alsof zn neus bloedt
Gekke taferelen in USA.
Echt helemaal mee eens. Die overdreven aandacht voor de zorgmedewerkers. Zeker, ze doen belangrijk en goed werk. Maar proberen dat niet alle mensen in hun beroep te doen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja is toch voor een deel ook flauwekul, natuurlijk heb ik respect voor die mensen die goed werk leveren in de zorg. But it is their job to do that.. Klap jij elke ochtend voor de bakker voor jouw meergranenbrood?
Jawel hoor. Die zijn er wel degelijk. Tot aan de milligrammen nauwkeurig wat men zou moeten geven.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:55 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway, behandelingen voor COVID-19 zijn er gewoonweg niet.
Dat dus. Ik heb evenzeer respect voor de dc-medewerkers en winkelpersoneel, die houden de boel ook maar mooi draaiende.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:56 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Echt helemaal mee eens. Die overdreven aandacht voor de zorgmedewerkers. Zeker, ze doen belangrijk en goed werk. Maar proberen dat niet alle mensen in hun beroep te doen?
In Italie wordt ook iedereen op de IC gelegd... Of ze nou een in een vergevorderd stadium van terminale kanker zitten of 110 jaar oud en zo dement als een deur zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mensen met een longontsteking zijn ook vatbaarder voor bacterïien.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tegen een virus helpt antibiotica niet, dat snap ik. Tis meer voor de bijkomende longontsteking. Anyway, behandelingen voor COVID-19 zijn er gewoonweg niet.
Bron?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
In Italie wordt ook iedereen op de IC gelegd... Of ze nou een in een vergevorderd stadium van terminale kanker zitten of 110 jaar oud en zo dement als een deur zijn.
Zijquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zijn geen geijkte methodes, en die verschillen ookl nog per land.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Jawel hoor. Die zijn er wel degelijk. Tot aan de milligrammen nauwkeurig wat men zou moeten geven.
Dat die behandelingen het probleem niet echt oplossen doet daar niets aan af; de behandelingen zijn er.
maar bijvoorbeeld 50% lijkt me nog hoogquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd zijn de Italianen anders dan hier. Daar proberen ze tegen beter weten in mensen te redden.
Iemand van 80 die aan de chemo zit komt hier niet op de IC terecht.
Kijk naar die cijfers in andere landen ook en ik wed dat het veel lager dan 95% is.
En daar krijgen ze antibiotica voor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen met een longontsteking zijn ook vatbaarder voor bacterïien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |