abonnement Unibet Coolblue
pi_192380354


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

  dinsdag 31 maart 2020 @ 21:39:10 #2
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192380371
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:35 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ik zie juist in deze grafiek dat het iets sneller gaat en jongere bevolking dood.
In deze grafiek staan de mutaties van het virus en heeft niks te maken met mortaliteit.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 21:39:53 #3
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192380386
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:31 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]

Mutaties van COVID-19 over tijd. Het virus muteert langzamer dan griep.
Hier interactief: https://nextstrain.org/ncov
pi_192380391
Tot 2.400 euro boete en 5 jaar cel voor wie spuwt naar politie.

Geldt deze regel ook in NL?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192380403
quote:
Eerste coronabesmetting in azc van Nederland ontdekt


Een bewoner van een asielzoekerscentrum in Maastricht is op de intensive care opgenomen na een positieve coronatest. Het is de eerste besmetting in een azc, schrijft 1Limburg. Twee bewoners die in dezelfde woonunit verbleven als de besmette asielzoeker zijn in quarantaine geplaatst. Het COA zegt veel energie te hebben gestoken in preventie en voorlichting van personeel en bewoners.
NOS Liveblog

Ohoh, waar komt die vandaan en met wie heeft deze persoon de reis gemaakt?
pi_192380406
Beademingsapparaat dat voor $100 aan spullen zelf gebouwd kan worden.


https://scitechdaily.com/(...)an-be-built-for-100/
pi_192380432
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:39 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Hier interactief: https://nextstrain.org/ncov
Mooi! Kunnen we meteen debunken dat het virus uit een Amerikaans lab komt.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192380510
Bedankt voor de antwoorden wb het seizoensgebeuren.
Kan niet meer quoten,

Echt nice hoor als je gewoon een goed onderbouwd antwoord krijgt.
*geeft applaus vanaf het balkon

(Die trend was ook zo afgelopen hè, lol was er al snel af)
Go hard or go home
  dinsdag 31 maart 2020 @ 21:49:42 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_192380553
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:06 schreef Messina het volgende:

[..]

Waarom heb je kinderen als je het erg vindt om ze een paar weken om je heen te hebben?
Ik vermaak me prima met mijn jongste.
Omdat ik ouder ben van kinderen betekent het niet dat ik op een langere termijn plezier haal uit het voltooien van mijn eigen baan, pedagogisch medewerker, schoolmeester en papa tegelijkertijd. Ergens gaat dan de schoen wringen.
pi_192380554
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:41 schreef polderturk het volgende:
Beademingsapparaat dat voor $100 aan spullen zelf gebouwd kan worden.


https://scitechdaily.com/(...)an-be-built-for-100/
Beademen is meer dan 12x per minuut een kap indrukken. Het is instellen van piekdrukken, zuurstoffracties, plateaudrukken, in- en expiratieratio's, end-tidal-CO2, positief eind expiratoire druk, positieve eind indpiratoire druk. Enzovoort.
pi_192380577
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:47 schreef Noek het volgende:
(Die trend was ook zo afgelopen hè, lol was er al snel af)
Het klappen bedoel je? Ja toen was hier nog vrij weinig aan de hand en was alles nog prima te behappen in Nederland.

Toen zei ik al bewaar dat klappen maar voor over 3 weken als het kraakt aan alle kanten. En toen werd ik voor de zoveelste maal door diverse mensen weggezet als paniekzaaier. Nou komende week kraakt het zoveel is inmiddels wel duidelijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192380589
Zit Ellie Lust vanavond al ergens in een talkshow over hoe ze dit virus gaat neutraliseren? :')
pi_192380601
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Omdat ik ouder ben van kinderen betekent het niet dat ik op een langere termijn plezier haal uit het voltooien van mijn eigen baan, pedagogisch medewerker, schoolmeester en papa tegelijkertijd. Ergens gaat dan de schoen wringen.
Dan geef je hem toch gewoon vrij/vakantie? Gok echt niet dat ze iemand niet over laten gaan naar de volgende klas toch? En wat als dan nog? Jaartje overdoen is nog nooit iemand slechter van geworden :))
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192380617
Ik ben voor
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:49 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Beademen is meer dan 12x per minuut een kap indrukken. Het is instellen van piekdrukken, zuurstoffracties, plateaudrukken, in- en expiratieratio's, end-tidal-CO2, positief eind expiratoire druk, positieve eind indpiratoire druk. Enzovoort.
Ik ben vooral erg benieuwd hoe deze apparaten PEEP willen regelen, wat wellicht nog wel het belangrijkste is bij het beademen van ARDS. Je ziet ze als paddestoelen uit de grond komen, dit soort apparaten, maar echt fijngevoelig instellen lijkt me onmogelijk.

Leuk voor nood of wellicht voor normale IC patienten, zodat de COVID patienten aan de echte toestellen kunnen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192380619
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:49 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Beademen is meer dan 12x per minuut een kap indrukken. Het is instellen van piekdrukken, zuurstoffracties, plateaudrukken, in- en expiratieratio's, end-tidal-CO2, positief eind expiratoire druk, positieve eind indpiratoire druk. Enzovoort.
Dit kan nog steeds voor $100 gebouwd worden als ik het zo lees. Alleen moet er een meet- en regelsysteem aan gekoppeld worden met een begrijpbare interface.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192380627
Iemand nog wat gehoord van die ambulance bus, of bouwen ze daar momenteel een nieuwe motor in?
.
pi_192380662
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:47 schreef Noek het volgende:
Bedankt voor de antwoorden wb het seizoensgebeuren.
Kan niet meer quoten,

Echt nice hoor als je gewoon een goed onderbouwd antwoord krijgt.
*geeft applaus vanaf het balkon

(Die trend was ook zo afgelopen hè, lol was er al snel af)
que?
pi_192380665
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Het klappen bedoel je? Ja toen was hier nog vrij weinig aan de hand en was alles nog prima te behappen in Nederland.

Toen zei ik al bewaar dat klappen maar voor over 3 weken als het kraakt aan alle kanten. En toen werd ik voor de zoveelste maal door diverse mensen weggezet als paniekzaaier. Nou komende week kraakt het zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Ja, dat was echt too soon. Het begint nu pas maar niemand die klapt want iedereen zit ziek chagrijnig binnen.
Go hard or go home
pi_192380680
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Het klappen bedoel je? Ja toen was hier nog vrij weinig aan de hand en was alles nog prima te behappen in Nederland.

Toen zei ik al bewaar dat klappen maar voor over 3 weken als het kraakt aan alle kanten. En toen werd ik voor de zoveelste maal door diverse mensen weggezet als paniekzaaier. Nou komende week kraakt het zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Spannend gaat het eigenlijk de week daarna worden, als ze weer moeten opschalen..
pi_192380692
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:53 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dit kan nog steeds voor $100 gebouwd worden als ik het zo lees. Alleen moet er een meet- en regelsysteem aan gekoppeld worden met een begrijpbare interface.
Ja, je kan ook een co-assistent of schoonmaker een kap in de hand drukken met een stopwatch en deze 12x per minuut laten knijpen. Dan hebben we nog 16.000.000 'beademingsmachines' in dit land die op het moment thuiszitten.

Het meet en regelsysteem is het duurste en ingewikkeldste. De luchtverplaatsing is natuurlijk peanuts.
pi_192380707
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Dan geef je hem toch gewoon vrij/vakantie? Gok echt niet dat ze iemand niet over laten gaan naar de volgende klas toch? En wat als dan nog? Jaartje overdoen is nog nooit iemand slechter van geworden :))
Als ik kijk naar mijn dochter (van 4 ) , die mist enorm de sociale interactie met haar klasgenoten. (ze had voor de scholen dicht gingen 3 weken vakantie, dus mist iedereen een maand inmiddels).
Dat is erg lastig om fatsoenlijk op te vangen, buiten uitleggen waarom het is. Die loopt nu al tegen de muren omhoog, wat voor wrijving kan zorgen.
Als dit nog 2 maanden gaat duren kan het wel een dingetje gaan worden. Vinden we vast een oplossing voor, maar gezellig is anders.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192380716
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Spannend gaat het eigenlijk de week daarna worden, als ze weer moeten opschalen..
Denk voornamelijk als die 2400 van aanstaande zondag vollopen inderdaad. En opgeschaald zal er moeten worden vrees ik. Ik zie niet in hoe men binnen nu en 2 weken voldoende gaat hebben met die 2400 plekken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192380726
Iemand een idee wanneer spanje met updates komt? 2x per dag. Dan neem ik aan dat die 500 doden die nu aangegeven worden nog meer moeten worden.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 21:59:20 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_192380734
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Dan geef je hem toch gewoon vrij/vakantie? Gok echt niet dat ze iemand niet over laten gaan naar de volgende klas toch? En wat als dan nog? Jaartje overdoen is nog nooit iemand slechter van geworden :))
Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk het probleem voor ouders, als je de school eruit haalt is het niet opeens opgelost. Het grootste pijnpunt is denk ik de combinatie van goed voor je kinderen willen zorgen, het leuk/gezellig houden, en daarnaast ook je werkverplichtingen te moeten doen. In mijn geval, 3 kids, is dat bijkans onmogelijk om op 1 en dezelfde dag te managen.

Laat staan voor een langere termiijn
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 22:00:03 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192380746
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk voornamelijk als die 2400 van aanstaande zondag vollopen inderdaad. En opgeschaald zal er moeten worden vrees ik. Ik zie niet in hoe men binnen nu en 2 weken voldoende gaat hebben met die 2400 plekken.
Hoop is natuurlijk dat tegen die tijd meer en meer mensen van IC gaan komen. Hopelijk gaat het net passen en gaan de cijfers de komende dagen flink dalen.
pi_192380756
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:57 schreef Arts-assistent het volgende:
Het meet en regelsysteem is het duurste en ingewikkeldste. De luchtverplaatsing is natuurlijk peanuts.
Als alles wat te maken heeft met fracties wordt weggelaten dan is het nog steeds voor $100 te maken. Wat dit soort systemen duur maakt is de niet werking van de apparatuur zelf maar de betrouwbaarheid ervan.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192380759
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk het probleem voor ouders, als je de school eruit haalt is het niet opeens opgelost. Het grootste pijnpunt is denk ik de combinatie van goed voor je kinderen willen zorgen, het leuk/gezellig houden, en daarnaast ook je werkverplichtingen te moeten doen. In mijn geval, 3 kids, is dat bijkans onmogelijk om op 1 en dezelfde dag te managen.

Laat staan voor een langere termiijn
Nou gelukkig zit je niet alleen in dat schuitje. Heel Nederland zit in datzelfde schuitje. Veel succes daarmaa; ik dank god op mijn blote knietjes dat wij geen kinderen genomen hebben :D _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192380760
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk voornamelijk als die 2400 van aanstaande zondag vollopen inderdaad. En opgeschaald zal er moeten worden vrees ik. Ik zie niet in hoe men binnen nu en 2 weken voldoende gaat hebben met die 2400 plekken.
Uiteindelijk is er in Duitsland genoeg plek en ik denk dat ze nog wel wat kunnen opschalen..
pi_192380761
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Het klappen bedoel je? Ja toen was hier nog vrij weinig aan de hand en was alles nog prima te behappen in Nederland.

Toen zei ik al bewaar dat klappen maar voor over 3 weken als het kraakt aan alle kanten. En toen werd ik voor de zoveelste maal door diverse mensen weggezet als paniekzaaier. Nou komende week kraakt het zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Eigenlijk zouden mensen voor jou moeten klappen.
pi_192380783
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk het probleem voor ouders, als je de school eruit haalt is het niet opeens opgelost. Het grootste pijnpunt is denk ik de combinatie van goed voor je kinderen willen zorgen, het leuk/gezellig houden, en daarnaast ook je werkverplichtingen te moeten doen. In mijn geval, 3 kids, is dat bijkans onmogelijk om op 1 en dezelfde dag te managen.

Laat staan voor een langere termiijn
Het lijkt mij ook vrij lastig, maar hoe zie je het dan voor je op korte termijn?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:02:09 #31
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192380793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:31 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Mutaties van COVID-19 over tijd. Het virus muteert langzamer dan griep.
Cool !!!
(Het plaatje duidt dus op variaties in het dna/gnoom van COVID-19)

Algemene vraag: Kan/is er op basis hiervan als iets zeggen of er een vaccin te ontwikkelen is per variant of de hoofdstam ?

ik vond een andere interessante link aangaande identificaties van diverse verwante, doorreis, mutaties. https://www.researchgate.(...)n=publication_detail en de basis in China: https://bigd.big.ac.cn/ncov?lang=en

Inhoudelijk snap ik er te weinig van om er onderbouwd wat zinnigs over te zeggen. Wel dus dat het virus wel degelijk muteert t.o.v. de Wuhan versie. Er zijn volgens het rapport 30 varianten gedetecteerd.
Of en in hoeverre dat belemmerd is voor een "universeel" vaccin... zal moeten gaan blijken.
Kan niet 1,2,3 de link hervinden waar in werd gesteld dat dat wel eens een ellenlange weg zal gaan zijn.

Dan nog ... ontwikkeling van een virus in een tijdsbestek van enkele jaren is een hercules taak van minimaal met veel gelukt: 18 maanden en wil je het normaal doen is dat 10-15-jaar bron.

quote:
bron: world economic forumi
The trial methodology consists of three phases:
1. Testing on a small number of healthy adults
2. Testing on a larger number of adults in an area where the disease has spread
3.Testing on thousands of people in an area where the disease has spread

Each of these steps can last between six and eight months, but even if the vaccine candidate gets that far – many are abandoned or fail before then – they must then be studied by regulators before approval is granted.

“Constricting the whole timeline of going from concept to a product that can be distributed into a year or two is really a herculean endeavour,” said Jon Andrus, an adjunct professor of global vaccinology and vaccine policy at the Milken Institute of Public Health at George Washington University
.
Momenteel zit "de wetenschap" concreet nog nergens qua bewijsbaar realisme en vooral in de gokkende klinische testfases om budgetten te verzamelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192380803
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden mensen voor jou moeten klappen.
Nee, maar ik kan wel 100 BN'ers vinden die aandacht tekort hebben. :')
pi_192380815
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoop is natuurlijk dat tegen die tijd meer en meer mensen van IC gaan komen. Hopelijk gaat het net passen en gaan de cijfers de komende dagen flink dalen.
Ja en zoals net al gezegd werd, Duitsland kan wellicht ook nog wel wat betekenen, maar als ik nu zie hoe krap het allemaal is en wat er allemaal in het werk gesteld moet worden om het allemaal nog rondgedraaid te krijgen, dan vind ik toch dat de overheid gevaarlijk spel aan het spelen is geweest door de maatregelen niet 2 weken eerder in te zetten. Of 1 week eerder voor mijn part. Dat had zeker geholpen nu.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192380833
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Cool !!!
(Het plaatje duidt dus op variaties in het dna/gnoom van COVID-19)

Algemene vraag: Kan/is er op basis hiervan als iets zeggen of er een vaccin te ontwikkelen is per variant of de hoofdstam ?

ik vond een andere interessante link aangaande identificaties van diverse verwante, doorreis, mutaties. https://www.researchgate.(...)n=publication_detail en de basis in China: https://bigd.big.ac.cn/ncov?lang=en

Inhoudelijk snap ik er te weinig van om er onderbouwd wat zinnigs over te zeggen. Wel dus dat het virus wel degelijk muteert t.o.v. de Wuhan versie. Er zijn volgens het rapport 30 varianten gedetecteerd.
Of en in hoeverre dat belemmerd is voor een "universeel" vaccin... zal moeten gaan blijken.
Kan niet 1,2,3 de link hervinden waar in werd gesteld dat dat wel eens een ellenlange weg zal gaan zijn.

Dan nog ... ontwikkeling van een virus in een tijdsbestek van enkele jaren is een hercules taak van minimaal met veel gelukt: 18 maanden en wil je het normaal doen is dat 10-15-jaar bron.
[..]

.
Momenteel zit "de wetenschap" concreet nog nergens qua bewijsbaar realisme en vooral in de gokkende klinische testfases om budgetten te verzamelen.
Korte vraag, als er een variant opduikt en men is gevaccineerd.. heb je dan minder klachten als je een variant oploopt?
pi_192380851
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja en zoals net al gezegd werd, Duitsland kan wellicht ook nog wel wat betekenen, maar als ik nu zie hoe krap het allemaal is en wat er allemaal in het werk gesteld moet worden om het allemaal nog rondgedraaid te krijgen, dan vind ik toch dat de overheid gevaarlijk spel aan het spelen is geweest door de maatregelen niet 2 weken eerder in te zetten. Of 1 week eerder voor mijn part. Dat had zeker geholpen nu.
Klopt, maar daar hebben we nu niks meer aan..
pi_192380859
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:04 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Klopt, maar daar hebben we nu niks meer aan..
Helaas niet. Tevens is mijn DeLorean stuk, dus ik kan niet helpen B-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:06:22 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_192380879
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook vrij lastig, maar hoe zie je het dan voor je op korte termijn?
Niks anders dan hoe het nu is hoor, ik sta volledig achter de gemaakte keuzes om de scholen te sluiten en dat te verlengen tot 28 april.

Ik vind alleen de opmerkingen over ouders die niet zo moeten zeuren over dat ze eindelijk eens tijd met hun kinderen kunnen doorbrengen, echt tegen het zere been. Gewoon omdat het voor 99% van de gevallen echt niet waar is, en het voornamelijk de hele combi van werk en gezin combineren op dezelfde dag is waar bij ouders de spanning van komt. Maar die mogen niet zeuren want het is je “eigen keuze” geweest om kinderen te krijgen.
pi_192380890
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Helaas niet. Tevens is mijn DeLorean stuk, dus ik kan niet helpen B-)
Anders kon je heel snel patiënten vervoeren? _O-
pi_192380910
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Niks anders dan hoe het nu is hoor, ik sta volledig achter de gemaakte keuzes om de scholen te sluiten en dat te verlengen tot 28 april.

Ik vind alleen de opmerkingen over ouders die niet zo moeten zeuren over dat ze eindelijk eens tijd met hun kinderen kunnen doorbrengen, echt tegen het zere been. Gewoon omdat het voor 99% van de gevallen echt niet waar is, en het voornamelijk de hele combi van werk en gezin combineren op dezelfde dag is waar bij ouders de spanning van komt. Maar die mogen niet zeuren want het is je “eigen keuze” geweest om kinderen te krijgen.
Natuurlijk mag je zeuren, maar iedereen is slachtoffer in deze pandemie.

Het is geen wedstrijd wie het zieligste is.
Daarnaast kan je wel veel tijd met je kinderen doorbrengen..

Maar wat wil je dan?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:08:56 #40
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192380925
[..]

Nou gelukkig zit je niet alleen in dat schuitje. Heel Nederland zit in datzelfde schuitje. Veel succes daarmaa; ik dank god op mijn blote knietjes dat wij geen kinderen genomen hebben :D _O_
[/quote]

_O-
pi_192380973
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je zeuren, maar iedereen is slachtoffer in deze pandemie.

Het is geen wedstrijd wie het zieligste is.
Daarnaast kan je wel veel tijd met je kinderen doorbrengen..

Maar wat wil je dan?
Gaat er niet om wat hij wilt, maar dat hij aangeeft dat het een fikse uitdaging is en zeker geen gemakkelijke situatie en wil daar gewoon even (heel terecht) over klagen. Ondanks dat hij het begrijpt is het gewoon een shit situatie voor alle betrokkenen. En ja, er zijn veel schrijnender en erge situaties, maar deze situatie is ook shit. Heb een beetje medeleven ;)
pi_192381017
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Anders kon je heel snel patiënten vervoeren? _O-
Nee dan kon ik terug in de tijd, cultuurbarbaar!!!

#backtothefuture
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:15:15 #43
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192381034
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:11 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Gaat er niet om wat hij wilt, maar dat hij aangeeft dat het een fikse uitdaging is en zeker geen gemakkelijke situatie en wil daar gewoon even (heel terecht) over klagen. Ondanks dat hij het begrijpt is het gewoon een shit situatie voor alle betrokkenen. En ja, er zijn veel schrijnender en erge situaties, maar deze situatie is ook shit. Heb een beetje medeleven ;)
Misschien hoort dat geklaag over kinderen beter thuis in een ander topic :)
pi_192381050
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:11 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Gaat er niet om wat hij wilt, maar dat hij aangeeft dat het een fikse uitdaging is en zeker geen gemakkelijke situatie en wil daar gewoon even (heel terecht) over klagen. Ondanks dat hij het begrijpt is het gewoon een shit situatie voor alle betrokkenen. En ja, er zijn veel schrijnender en erge situaties, maar deze situatie is ook shit. Heb een beetje medeleven ;)
Ik gaf in een eerdere post ook aan dat het vrij lastig is, maar vroeg mij ook af hoe hij het dan grag zou zien op korte termijn..
pi_192381051
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Niks anders dan hoe het nu is hoor, ik sta volledig achter de gemaakte keuzes om de scholen te sluiten en dat te verlengen tot 28 april.

Ik vind alleen de opmerkingen over ouders die niet zo moeten zeuren over dat ze eindelijk eens tijd met hun kinderen kunnen doorbrengen, echt tegen het zere been. Gewoon omdat het voor 99% van de gevallen echt niet waar is, en het voornamelijk de hele combi van werk en gezin combineren op dezelfde dag is waar bij ouders de spanning van komt. Maar die mogen niet zeuren want het is je “eigen keuze” geweest om kinderen te krijgen.
Het is meer zo van dat jullie nu eens een keer de deksel op de neus krijgen van mensen welke geen kinderen hebben. Daar waar jullie die deksel normaal altijd op de neus rossen van mensen zonder kinderen. Wat weten jullie daar nou van; jullie hebben geen kinderen!!

BAM deksel op je bakkus succes met die kinderen thuis whoehahaha!!! _O-

Sorry :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192381074
90% van de corona doden had overgewicht.

Net bij Jinek.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_192381088
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Het is meer zo van dat jullie nu eens een keer de deksel op de neus krijgen van mensen welke geen kinderen hebben. Daar waar jullie die deksel normaal altijd op de neus rossen van mensen zonder kinderen. Wat weten jullie daar nou van; jullie hebben geen kinderen!!

BAM deksel op je bakkus succes met die kinderen thuis whoehahaha!!! _O-

Sorry :@
@Cactus1

Nou, het is los van die ouders ook wel sneu dat de kinderen even thuis moeten blijven (per ouders verschillend).

Dus het gaat niet alleen om de ouders, alleen had ik gisteren een discussie met iemand die ouder zijn in deze tijd zwaarder vond dan op een IC lopen waar dagelijks 10 doden vallen. :')

Want voor de IC heeft men immers een opleiding genoten.

Dat ging mij een beetje te ver..
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:18:25 #48
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192381094
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:17 schreef superniger het volgende:
90% van de corona doden had overgewicht.

Net bij Jinek.
Wat is overgewicht? BMI > 25?
pi_192381097
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:17 schreef superniger het volgende:
90% van de corona doden had overgewicht.

Net bij Jinek.
vetcellen nemen meer op, hoorde ik dat goed?
pi_192381099
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:17 schreef superniger het volgende:
90% van de corona doden had overgewicht.

Net bij Jinek.
Meer dan de helft van de Nederlanders heeft overgewicht en eerst hadden ze nog onderliggende kwalen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')