Niet iedereen die vandaag is gemeld, is vandaag ook overleden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Dan word je toch ook moedeloos als je op zo'n afdeling werkt vol met Corona en de een na de ander gaat de pijp uit... tering jantje
Jawel, ongeveer 3000 IC bedden bij normale omstandigheden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:13 schreef bitterbal het volgende:
waarom heeft belgie die harde lockdown? Hebben ze daar niet genoeg ic capaciteit?
Kun je überhaupt reizen nu dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat ik mijn visum maar ga verlengen en in australië blijf.....
Ben benieuwd of dit beter gaat uitpakken dan in de UK en de USA.quote:Weinig maatregelen
Die overheid baseert het beleid ondertussen op de inzichten van de Zweedse Jaap van Dissel, staatsepidemioloog Anders Tegnell geheten. Hij is de baas van de Public Health Agency en houdt er in deze crisis een wat alternatieve opvatting op na. “Zolang de Zweedse epidemie zich op dit niveau ontwikkelt, zie ik geen grote reden om maatregelen te nemen die je maar korte tijd kunt volhouden,” zei hij tegen The Observer.
Tegnell denkt niet dat je dan straks te laat bent. “Ik zou niet erg verrast zijn als dit voor iedereen op dezelfde manier eindigt, ongeacht wat we doen,” zegt hij. “Ik ben er niet zo zeker van dat maatregelen veel effect hebben op de verspreiding, maar we zullen zien.”
Wow, en dat bij 11 miljoen inwoners. Netjes! Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jawel, ongeveer 3000 IC bedden bij normale omstandigheden.
Dat dus, bewijs daarvoor is overbodig. Zoals ik hier ook lees en in mijn omgeving merk: mensen zijn de grootste klap een beetje te boven en er wordt alweer wat lakser omgesprongen met afstand bewaren, handen wassen, binnen blijven.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik ga ze niet zoeken. Hier is het ook gewoon relatief druk op straat. Veel mensen die gezellig de auto staan te wassen en een praatje houden met de buren binnen 1,5 meter, veel auto's op de weg, wandelaars, fietsers, kinderen, noem maar op.
Veel te veel mensen buiten voor het advies van blijf vooral thuis behalve als dat niet strikt noodzakelijk is.
Dat gaan we niet. Dat is volgens mij duidelijk geweest vanaf het moment dat het virus in meerdere landen opdook. Volgens mij waren onder andere Merkel, Rutte en Boris Johnson ook duidelijk dat een meerderheid van de bevolking dit virus gaat krijgen. De vraag is echter in hoeverre dit geremd kan worden zodat de ziekenhuizen geen nee hoeven te verkopen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:13 schreef KingRadler het volgende:
als men zegt een full Lock down gaat niet helpen.
hoe gaan we dit virus dan stoppen.
Rond de 40.000, maar deze zijn wel gemakkelijk uit te breiden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:13 schreef Fukushima het volgende:
ruim 700 patiënten erbij in het ziekenhuis, buiten de IC bedden om, hoeveel reguliere plekken hebben wij eigenlijk?
Of de Belgen liggen gemiddeld vaker op de IC. Ik weet niet wat je liever wiltquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:20 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wow, en dat bij 11 miljoen inwoners. Netjes! Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
Ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Dan word je toch ook moedeloos als je op zo'n afdeling werkt vol met Corona en de een na de ander gaat de pijp uit... tering jantje
Precies, dit virus is niet te stoppen. 70 tot 80% gaat het krijgen in Nederland.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dat gaan we niet. Dat is volgens mij duidelijk geweest vanaf het moment dat het virus in meerdere landen opdook. Volgens mij waren onder andere Merkel, Rutte en Boris Johnson ook duidelijk dat een meerderheid van de bevolking dit virus gaat krijgen. De vraag is echter in hoeverre dit geremd kan worden zodat de ziekenhuizen geen nee hoeven te verkopen.
Bijzonder dat iemand met zo'n fatalistische instelling op die positie zit. Daar hebben toch ook wat mensen zitten slapen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef deedeetee het volgende:
https://www.welingelichte(...)et-mensenlevens.html
[..]
Ben benieuwd of dit beter gaat uitpakken dan in de UK en de USA.
Interessant, dat idee begin ik ook te krijgen. Het idee van maakbaarheid lijkt bepaald niet van toepassing op Corona en het draagvlak onder de bevolking holt achteruit, des te meer nu blijkt dat mensen met overgewicht de grootste kans hebben op overlijden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef deedeetee het volgende:
https://www.welingelichte(...)et-mensenlevens.html
[..]
Ben benieuwd of dit beter gaat uitpakken dan in de UK en de USA.
Ja het is echt idioot. Maar de economie he...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Overheid moet gewoon al die non essentiële zaken sluiten, geef mensen geen reden om de deur uit te gaan en elkaar in kleine ruimtes tegen te komen.
Dat maakt niet uit. Ze vallen bij bosjes. 10 meer of minder per dag maakt dan echt geen verschil.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niet iedereen die vandaag is gemeld, is vandaag ook overleden.
En daarom gaan we hier een paar golven van deze ongein meemaken. Omdat we eigenwijs en arrogant zijn. Niet altijd slecht. Maar nu wel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat dus, bewijs daarvoor is overbodig. Zoals ik hier ook lees en in mijn omgeving merk: mensen zijn de grootste klap een beetje te boven en er wordt alweer wat lakser omgesprongen met afstand bewaren, handen wassen, binnen blijven.
Mijn vriendin en ik wonen samen met onze twee kinderen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:16 schreef KingRadler het volgende:
ik begrijp niet hoe mensen nog besmet kunnen worden iedereen zit toch binnen.
Is het gewoon een kleine groep die het verpest voor iedereen.
Niet per se, protocol omtrent de zorg is daar volgens mij anders. Hier steken we meer in op palliatieve zorg. Je gaat niet 3000 IC plekken creëren als je er normaal gezien maar 500 nodig hebt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:20 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wow, en dat bij 11 miljoen inwoners. Netjes! Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
Ik wil er 10 hebben. DM maar als je ze binnen hebt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:21 schreef Predator40 het volgende:
Covid19 quick tests 5.5 dollar per stuk binnen een dag of 10 kunnen ze binnen zijn met airmail !
ik mail net met een betrouwbare fabrikant
We moeten de kwetsbaren afschermen, toch niet elkaar? Als je niet in de risicogroepen zit en geen contact hebt met kwetsbaren dan is er weinig tot geen risico. Veel van de paniek is overbodig. Massa hysterie. Ik ben benieuwd hoe we hier over een jaar op terug kijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef vosss het volgende:
Ongetwijfeld. Ik ga ze niet zoeken. Hier is het ook gewoon relatief druk op straat. Veel mensen die gezellig de auto staan te wassen en een praatje houden met de buren binnen 1,5 meter, veel auto's op de weg, wandelaars, fietsers, kinderen, noem maar op.
Veel te veel mensen buiten voor het advies van blijf vooral thuis behalve als dat niet strikt noodzakelijk is.
Waarschijnlijk meer capaciteit nodig voor verkeersongevallen met die wegen daar.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:21 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Of de Belgen liggen gemiddeld vaker op de IC. Ik weet niet wat je liever wilt.
Dit is hypothetisch neem ik aan? Toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:22 schreef Pumpalov het volgende:
Vorige week ben ik naar de supermarkt geweest en in m'n gezicht gehoest door een covidlijer. Vandaag begin ik symptomen te ontwikkelen
Ik probeer ook uit de buurt van ouderen, zieken en dikken te blijven. Maar in bijvoorbeeld de supermarkt is dit soms best lastig.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:23 schreef zoost het volgende:
[..]
We moeten de kwetsbaren afschermen, toch niet elkaar? Als je niet in de risicogroepen zit en geen contact hebt met kwetsbaren dan is er weinig tot geen risico. Veel van de paniek is overbodig. Massa hysterie. Ik ben benieuwd hoe we hier over een jaar op terug kijken.
Maar had je verwacht dat het bij 80 doden per dag zou blijven eigenlijk?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Ze vallen bij bosjes. 10 meer of minder per dag maakt dan echt geen verschil.
twitter:hemantmehta twitterde op zondag 29-03-2020 om 21:22:11Here is scamvangelist Kenneth Copeland DESTROYING the virus through what I can only describe as a Christian magic spell.
"In the name of Jesus... I execute judgment on you, COVID-19!... It! Is! Finished! It! Is! Over!" https://t.co/EyRosWxcHp reageer retweet
Er is momenteel nog steeds niemand die je pertinent verbiedt om een rondje te gaan wandelen mits je de regels in acht houdt..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:22 schreef Apotheose het volgende:
[..]
de hele dag binnen blijven en dat wekenlang - nee. En ook hier is het rustig. Bovendien kan ik altijd nog in de tuin zitten
Zeg dat tegen al diegene die niet in de risicogroep behoren en aan de beademing liggen op de IC.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:23 schreef zoost het volgende:
Als je niet in de risicogroepen zit en geen contact hebt met kwetsbaren dan is er weinig tot geen risico. Veel van de paniek is overbodig. Massa hysterie.
Tja.. mede mogelijk gemaakt door halve maatregelen vanuit de overheid. Dit gaat je IC capaciteit enorm overbelasten met alle gevolgen vandien..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:22 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
En daarom gaan we hier een paar golven van deze ongein meemaken. Omdat we eigenwijs en arrogant zijn. Niet altijd slecht. Maar nu wel.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ergens is het onbegrijpelijk dat er in USA zoveel Corona besmettingen zijn.
in de USA hebben ze namelijk de pastoor die wel even raad weet met Corona.twitter:hemantmehta twitterde op zondag 29-03-2020 om 21:22:11Here is scamvangelist Kenneth Copeland DESTROYING the virus through what I can only describe as a Christian magic spell.
"In the name of Jesus... I execute judgment on you, COVID-19!... It! Is! Finished! It! Is! Over!" https://t.co/EyRosWxcHp reageer retweet
Ja joh. Heb net te horen gekregen dat één van de twee covidpatiënten hier in de stad vandaag de eerste negatieve staal heeft ingeleverd en dat de andere inmiddels ook zonder klachten thuis zit dus mocht het hierbij blijven zijn we binnen een paar dagen weer covidvrijquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit is hypothetisch neem ik aan? Toch?
Dat het massa hysterie is ben ik helemaal met je eens. Benieuwd hoe we hier over paar jaar op terug kijken en hoe we de economie om ziep hielpen door een virus.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:23 schreef zoost het volgende:
[..]
We moeten de kwetsbaren afschermen, toch niet elkaar? Als je niet in de risicogroepen zit en geen contact hebt met kwetsbaren dan is er weinig tot geen risico. Veel van de paniek is overbodig. Massa hysterie. Ik ben benieuwd hoe we hier over een jaar op terug kijken.
Een rondje wandelen kan ook geen kwaad.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is momenteel nog steeds niemand die je pertinent verbiedt om een rondje te gaan wandelen mits je de regels in acht houdt..
Nee zeker niet. Ik riep weken geleden al dat er zeer binnenkort dagen komen van minimaal 200 doden per dag in Nederland. Maar dan ben je een paniekzaaier.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:25 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Maar had je verwacht dat het bij 80 doden per dag zou blijven eigenlijk?
Mee eens.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:23 schreef zoost het volgende:
[..]
Wordt zelfs aangeraden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:26 schreef nelsonwarm het volgende:
[..]
Een rondje wandelen kan ook geen kwaad.
En het zorgapparaat. Door verspreiding zoveel mogelijk te voorkomen ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:23 schreef zoost het volgende:
We moeten de kwetsbaren afschermen, toch niet elkaar?
Precies.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja het is echt idioot. Maar de economie he...
Net naar de supermarkt geweest, ga maar één keer per week. Horeca die dicht moet, is nu open voor afhalen. Mensen zitten dus nog gewoon op het terras, maar ze halen het af. Xenos was open en liep men ook in en uit. Zelfde met bloemenzaak, slijterij, zeeman etc.
Belachelijk eigenlijk. Maarja denk ook niet dat ze maatregelen gaan verscherpen. Iedereen is er al een beetje klaar mee heb ik het idee.
En uiteindelijk, zoals gepland, zal die groepsimmuniteit er zo nog komen ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja.. mede mogelijk gemaakt door halve maatregelen vanuit de overheid. Dit gaat je IC capaciteit enorm overbelasten met alle gevolgen vandien..
Haha, klopt. En vergeet niet dat Belgie onnozel is ingedeeld met gewesten en samenwerking niet echt heel vlot verloopt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:23 schreef -0- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk meer capaciteit nodig voor verkeersongevallen met die wegen daar.
Dat hoop jij helemaal niet, want dan zijn we allemaal fucked, jij ookquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeg dat tegen al diegene die niet in de risicogroep behoren en aan de beademing liggen op de IC.
Mede dankzij mensen die het allemaal bagatelliseren zitten we straks op code zwart. En dan wordt het pas echt "feest" hier in Nederland.
Ik hoop op verdere maatregelen vanavond.
Kunnen we beter niet gewoon een provincie van Duitsland worden?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:26 schreef Za het volgende:
Kan Duitsland niet wat testcapaciteit uitlenen aan NL? Iemand?
Niveautjequote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
in de USA hebben ze namelijk de pastoor die wel even raad weet met Corona.twitter:hemantmehta twitterde op zondag 29-03-2020 om 21:22:11Here is scamvangelist Kenneth Copeland DESTROYING the virus through what I can only describe as a Christian magic spell.
Dat is maar een handjevol (zie sheets van de RIVM). Bij een normale griep sterven er ook gezonde jonge mensen (gelukkig ook maar een handjevol). We moeten helaas constateren dat je niet iedereen overal tegen kan beschermen. Ik zou een een andere afweging maken. Nu zijn de maatregelen en de effecten daarvan niet in balans.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:26 schreef vosss het volgende:
Zeg dat tegen al diegene die niet in de risicogroep behoren en aan de beademing liggen op de IC.
Welke data moeten ze invullen dan? Huisartsen nemen zelf in principe geen testen af hè, die peilstations zijn de uitzondering. De anderen verwijzen naar GGD of ziekenhuis voor het testen (en die data wordt vastgelegd).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom zou je niet gewoon elke huisarts een sheet laten invullen? Zelfs als die data niet super nauwkeurig is, is het belangrijke data.
Veel achterstallige registraties weggewerkt vandaag lijkt wel. Heeft dat nieuwe systeem daar misschien iets mee te maken?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
En toch lijkt er een dalende trend te zijn:
[ afbeelding ]
We zijn een staat binnen de verenigde staten van europa.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kunnen we beter niet gewoon een provincie van Duitsland worden?
Hopelijk niet nee.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat hoop jij helemaal niet, want dan zijn we allemaal fucked, jij ook![]()
Gaat gewoon verlengd worden, misschien een beetje getweaked, maar een ekte lockdown zie ik echt niet gebeuren.
Maar dan moet er nog steeds voldoende materiaal zijn. Er is gewoon krankzinnig veel vraag nu. Amerikaanse staten zijn elkaar kapot aan het bieden, daar kom je haast niet meer tussen. En gelukkig maar.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:26 schreef Za het volgende:
Kan Duitsland niet wat testcapaciteit uitlenen aan NL? Iemand?
Gewoon lekker maatregelen verlengen tot 6 mei. Ruim op tijd voor het begin van de zomervakantie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:29 schreef skrn het volgende:
[..]
Hopelijk niet nee.
Bouw stilleggen? Waarom dan? Fabrieken stilleggen?
Het gaat erom wat effectief is. Niet om het geheven vingertje.
Laten we het hopen, en tevens ook dat niet heel veel mensen dat gaan zien als een motivatie om te beginnen met de regels 'versoepelen' op eigen goeddunken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof er niks van. Wordt gewoon weinig geregistreerd en weinig getest. De criteria om getest te worden is een stuk hoger. Als je ziet dat er nu nog correcties zijn voor 20 maart. Dat is bijna 2 weken geleden...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
In hoeverre speelt mogelijk minder testen mee in de dalende trend?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Er overlijden 420 mensen per dag gemiddeld. Kortom het is veel maar nog lang niet schokkend. Als er 30K corona doden bij komen, zorgt dat gemiddeld maar voor een stijging van 80 per dag.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Ze vallen bij bosjes. 10 meer of minder per dag maakt dan echt geen verschil.
Lachen man, zo'n federaal systeem waar het ieder voor zich is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:29 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Maar dan moet er nog steeds voldoende materiaal zijn. Er is gewoon krankzinnig hoeveel vraag er nu naar is. Amerikaanse staten zijn elkaar kapot aan het bieden, daar kom je haast niet meer tussen. En gelukkig maar.
De bouw roept al een tijdje dat het niet helemaal koosjer loopt. sommmige dingen kunnen niet solo, en je krijgt straks ook te maken met stagnaties omdat leveranciers wél plat liggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:29 schreef skrn het volgende:
[..]
Hopelijk niet nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij vooral opvalt is dat er 722 nieuwe ziekenhuis opnames zijn, terwijl er 845 positief geteste personen zijn. Het verschil tussen positief geteste personen per dag en het aantal nieuwe opgenomen patiënten per dag wordt steeds kleiner, dus er wordt steeds minder getest.
Groei in het aantal overleden personen was te verwachten i.v.m. het weekend(effect). Groei van het aantal opgenomen patiënten blijft nu per dag rond 17-18% en dat is echt teveel en gaat voor grote problemen zorgen als het niet heel snel daalt.
Gisteren waren er 3990 patiënten opgenomen (geweest) en 1349 patiënten die op IC hebben gelegen. Dat betekent dat ongeveer een derde van de patiënten die opgenomen (geweest) zijn uiteindelijk op de IC komen. Dat zou dus ook betekenen dat van die 722 van vandaag ongeveer 240 op de IC gaan komen. Dat gaat echt te snel.
Het is heel fijn dat de groei van het aantal opgenomen patiënten aan het afvlakken is, maar je koopt er niks voor als het nog steeds rond die 17-18% blijft hangen, want dan krijg je dus nog steeds teveel IC patiënten per dag er bij.
Geef aub. aan als er nog fouten in tabel zitten, net alle formules langsgelopen en nog wat dingen aangepast die niet klopten. Sorry!
De ziekenhuisregistraties worden volgens mij nog steeds geregistreerd o.b.v. GGD-gegevens. Wel lijkt het me plausibel dat het steeds drukker worden dat administratie veel minder urgent geworden is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:28 schreef -0- het volgende:
[..]
Veel achterstallige registraties weggewerkt vandaag lijkt wel. Heeft dat nieuwe systeem daar misschien iets mee te maken?
Goede berekening. Nooit zo tegen aan gekeken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er overlijden 420 mensen per dag gemiddeld. Kortom het is veel maar nog lang niet schokkend. Als er 30K corona doden bij komen, zorgt dat gemiddeld maar voor een stijging van 80 per dag.
Ah, de chronische zelfoverschatting van de gemiddelde burger inderdaad. Dit is een beetje hetzelfde als mensen zichzelf een cijfer laten geven voor hun eigen rijgedrag. Zelfs de meest asociale hufter geeft zichzelf een dikke zeven. Oh, we kunnen het allemaal wel zo goed beoordelen voor onszelf. #hoogopgeleid!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Laten we het hopen, en tevens ook dat niet heel veel mensen dat gaan zien als een motivatie om te beginnen met de regels 'versoepelen' op eigen goeddunken.
Hooggeleid.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, de chronische zelfoverschatting van de gemiddelde burger inderdaad. Dit is een beetje hetzelfde als mensen zichzelf een cijfer laten geven voor hun eigen rijgedrag. Zelfs de meest asociale hufter geeft zichzelf een dikke zeven. Oh, we kunnen het allemaal wel zo goed beoordelen voor onszelf. #hoogopgeleid!
Maar is dat omdat er nu pas getest wordt of omdat de administratie achter liep?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Als je ziet dat er nu nog correcties zijn voor 20 maart. Dat is bijna 2 weken geleden...
Duitsland gaat nu 500.000 tests per week doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:29 schreef wokkelfok het volgende:
Maar dan moet er nog steeds voldoende materiaal zijn. Er is gewoon krankzinnig hoeveel vraag er nu naar is. Amerikaanse staten zijn elkaar kapot aan het bieden, daar kom je haast niet meer tussen. En gelukkig maar.
Niet in deze want dit betreft het aantal ziekenhuisopnames. Daar is gewoon een stabiele trend te zien. Ook het aantal overlijdens per dag (en dus niet de nieuwe getallen per dag, maar op overlijdensdatum) laten een langzamere stijging zien dan eerder.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In hoeverre speelt mogelijk minder testen mee in de dalende trend?
Beetje menseigen is dat wel. Nu laten zoals het is en dit weekend zal vermoedelijk een 'ramp' worden op dat gebied welke de overheid tot niets anders in staat laat zijn dan de maatregelen volgende week verder te verzwaren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Laten we het hopen, en tevens ook dat niet heel veel mensen dat gaan zien als een motivatie om te beginnen met de regels 'versoepelen' op eigen goeddunken.
Het is nu ziekenhuisopnames per gemeente, omdat het aantal bevestigde besmetting steeds minder interessant was.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Doublepain het volgende:
Ze hebben de kaart veranderd
Per gemeente is weg, waarom!
Prrrrima motivatie.... dom als poep, maar ok..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:33 schreef XDo het volgende:
Als ik dat zo hoor ik de whatsapp groep met wat vrienden dan zijn de meesten inmiddels weer terug naar de werkvloer gegaan omdat ze thuis werken zat waren.
De gemiddelde burger zit gewoon thuis. Net boodschappen gedaan en iedereen is eerder panisch bezig de 1,5 meter afstand te zoeken dan dat men door elkaar heen loopt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, de chronische zelfoverschatting van de gemiddelde burger inderdaad. Dit is een beetje hetzelfde als mensen zichzelf een cijfer laten geven voor hun eigen rijgedrag. Zelfs de meest asociale hufter geeft zichzelf een dikke zeven. Oh, we kunnen het allemaal wel zo goed beoordelen voor onszelf. #hoogopgeleid!
Waarom hebben de Belgen en Duitsers zoveel IC plekken vergeleken bij Nederland?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jawel, ongeveer 3000 IC bedden bij normale omstandigheden.
Bij mijn werkgever wordt je gewoon weggestuurd hoor. We moeten het met zijn allen doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Prrrrima motivatie.... dom als poep, maar ok..
tijd voor de werkgever om dat even de nek om te draaien lijkt me als dat niet verantwoord is, want zijn boete heeft een nulletje extra onder de streep.
Men kan bijvoorbeeld patienten hun temperatuurverloop laten bij houden, wellicht ook andere zaken, het punt is dat je die data niet achteraf kunt terughalen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Welke data moeten ze invullen dan? Huisartsen nemen zelf in principe geen testen af hè, die peilstations zijn de uitzondering. De anderen verwijzen naar GGD of ziekenhuis voor het testen (en die data wordt vastgelegd).
Ik snap dat geschreeuw om een complete lockdown sowieso niet; het is echt niet dat er dan een onwijs groot verschil gaat zijn. Lockdowns werken sowieso niet. Leuk om de zorg wat te ontlasten hoor, maar dit gaat de samenleving niet maanden volhouden tot er een vaccin is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat hoop jij helemaal niet, want dan zijn we allemaal fucked, jij ook![]()
Gaat gewoon verlengd worden, misschien een beetje getweaked, maar een ekte lockdown zie ik echt niet gebeuren.
Ik heb ook een aantal mensen in de omgeving met dit soort gedrag waarvan ik het niet verwachtte. Half Nederland zit in angst om dierbaren en is het zat om thuis te zitten en alles afgelast te zien worden, maar gisteren was het bijvoorbeeld bij eentje Veel Erger dan bij de rest dat haar vakantie niet doorging. Ik denk dat ze niet gehoord moet hebben dat ik net vertelde dat een collega van me dood is aan Corona. Die gaat nooit meer op vakantie, trutquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:33 schreef XDo het volgende:
Als ik dat zo hoor ik de whatsapp groep met wat vrienden dan zijn de meesten inmiddels weer terug naar de werkvloer gegaan omdat ze thuis werken zat waren.
Minder efficiënte zorg.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waarom hebben de Belgen en Duitsers zoveel IC plekken vergeleken bij Nederland?
Psies.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Bij mijn werkgever wordt je gewoon weggestuurd hoor. We moeten het met zijn allen doen.
Nederland staat Europees gezien sowieso laag op het lijstje. Zullen tal van redenen voor kunnen zijn. Uitgeholde zorg, afsterfbeleid, hogere efficiëntie in spreiding door betere samenwerking en kortere afstanden etc.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hiernaast is vanmorgen de fundering gestort.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:29 schreef skrn het volgende:
[..]
Hopelijk niet nee.
Vergeet de besmettingen binnen huishoudens niet, reken dus op een veel langere periode dan de incubatie tijd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:21 schreef Fretwork het volgende:
Benieuwd wanneer er een eventuele daling komt, nu 16 dagen na de maatregelen. Op zich kan het nog met 6-14 dagen incubatietijd en dan nog ziekteverschijnselen tot overlijden.
Als je het beu bent kun je het ook anders doen, je zou bijvoorbeeld met zeer kleine groepjes buiten wat zaken kunnen bespreken. Daarnaast snap ik niet waarom ze die hut niet gewoon afsluiten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:33 schreef XDo het volgende:
True, goed puntquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Vergeet de besmettingen binnen huishoudens niet, reken dus op een veel langere periode dan de incubatie tijd.
Nee, van alle zaken die je kan verzinnen is dat toch niet het geval.quote:
Is ook helemaal niet te doen, betekent namelijk ook dat je de hele politiemacht en wellicht zelfs het leger om het te bekrachtigen. En die mankracht hebben we nietquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat geschreeuw om een complete lockdown sowieso niet; het is echt niet dat er dan een onwijs groot verschil gaat zijn. Lockdowns werken sowieso niet. Leuk om de zorg wat te ontlasten hoor, maar dit gaat de samenleving niet maanden volhouden tot er een vaccin is.
Veel mensen die er om schreeuwen (niet specifiek hier) zijn dezelfde mensen die vijf minuten later ook toegeven zich niet aan die regels te willen houden, maar dat ze het enkel hopen omdat anderen zich er dan misschien aan gaan houden. Of omdat andere landen wel ''promoten'' met een full lockdown.
Ook in China zullen de cijfers gewoon weer gaan stijgen nu het wat losser is daar.
Uiteindelijk zullen we de juiste maatregelen moeten vinden om de zorg te compenseren, maar daarnaast gaat het over een tijdje gewoon richting acceptatie denk ik. Nieuwe waves komen er sowieso wel. Economie compleet opofferen is waanzin als je het in contrast zet. Voor langer dan een paar maanden bedoel ik dan.
In Duitsland in ieder geval omdat daar nog heel veel kleinere lokale ziekenhuizen zijn, waar die in Nederland gesloten zijn, zijn ze in Duitsland nooit gesloten. Nederland heeft relatief weinig IC plaatsen omdat men hier geen mensen zonder toekomst de IC op wilt sturen om daar te liggen verpieteren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Nederland heeft een hele uitgebreide medium care faciliteit. Is al meerdere malen hier voorbij gekomen. Heeft weinig zin om 2500 IC bedden te hebben als er maar 700 gebruikt worden normaal gesprokenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee, van alle zaken die je kan verzinnen is dat toch niet het geval.
Niet zonder reden wijken Nederlanders vaak uit naar andere landen voor zorg.
Ja die mongool kwam hier gisteren ook langs, addergebroed. Lijkt de duivel wel als je hem gaat googelenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
De gemiddelde burger houdt zich ook gewoon aan de afspraken ja. Hier in de omgeving ook. Maar dat valt minder op natuurlijk. Uitzonderingen zullen er altijd zijn. En de media zal zich voornamelijk richten op de groep, want meer clicks.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De gemiddelde burger zit gewoon thuis. Net boodschappen gedaan en iedereen is eerder panisch bezig de 1,5 meter afstand te zoeken dan dat men door elkaar heen loopt.
Geen ziekenhuizen, geen politie, geen leger, geen verplegers.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Is ook helemaal niet te doen, betekent namelijk ook dat je de hele politiemacht en wellicht zelfs het leger om het te bekrachtigen. En die mankracht hebben we niet
Mjah, ik heb het al eerder gemeld, dat er zoveel IC plekken zijn vind ik helemaal niet gek, dat leek nog best ruim. En hoe vaak zul je ze echt nodig hebben? Echter dat we niet kunnen schalen vind ik pas echt kwalijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nederland staat Europees gezien sowieso laag op het lijstje. Zullen tal van redenen voor kunnen zijn. Uitgeholde zorg, afsterfbeleid, hogere efficiëntie in spreiding door betere samenwerking en kortere afstanden etc.
Alleen wordt het in een situatie als deze wel benauwend. Laat staan als er nu ook nog eens een andere grootschalige ramp plaatsvindt.
Bedankt voor je reactiequote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Duitsland in ieder geval omdat daar nog heel veel kleinere lokale ziekenhuizen zijn, waar die in Nederland gesloten zijn, zijn ze in Duitsland nooit gesloten. Nederland heeft relatief weinig IC plaatsen omdat men hier geen mensen zonder toekomst de IC op wilt sturen om daar te liggen verpieteren.
Bezuinigingen!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Toch knap dat de experts dat wel zeggen:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
https://decorrespondent.n(...)69768321885-7178b543quote:Waarom hebben we in Nederland standaard maar 1.150 ic-bedden op 17 miljoen mensen?
‘Omdat we onwaarschijnlijk efficiënt zijn in het gebruik van onze gezondheidszorg. Dat heeft niet zozeer met bezuinigingen te maken. We hebben onze logistiek goed voor elkaar, waardoor we patiënten meestal slechts één dag op een intensive care houden. Ze worden geopereerd, en de dag erop zijn ze al weg. In Leeuwarden doen we zo met 20 bedden 1.600 ic-opnames per jaar.’
Klopt, niet zonder reden. Dat heeft vaak meer te maken met de afstand dan met het land. Soms is een buitenlands ziekenhuis gewoon dichterbij.quote:Niet zonder reden wijken Nederlanders vaak uit naar andere landen voor zorg.
Normaal gesproken ja, goed gezienquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Nederland heeft een hele uitgebreide medium care faciliteit. Is al meerdere malen hier voorbij gekomen. Heeft weinig zin om 2500 IC bedden te hebben als er maar 700 gebruikt worden normaal gesproken
175 door de niet meldingen van het weekend die op maandag worden gedaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:57 schreef ondeugend het volgende:
175 overleden
722 opnames
845 positief getesten
Halve maatregelen plus ik blijf erbij dat het airborne is en dus ook in de lucht hangt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:16 schreef KingRadler het volgende: ik begrijp niet hoe mensen nog besmet kunnen worden iedereen zit toch binnen. Is het gewoon een kleine groep die het verpest voor iedereen.
Geen dank: https://nos.nl/artikel/23(...)ic-bedden-heeft.htmlquote:
Mensen met bepaalde aandoeningen kunnen inderdaad ook niet een maand wachten op een ingreep/behandeling.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niet in deze want dit betreft het aantal ziekenhuisopnames. Daar is gewoon een stabiele trend te zien. Ook het aantal overlijdens per dag (en dus niet de nieuwe getallen per dag, maar op overlijdensdatum) laten een langzamere stijging zien dan eerder.
Als je er vanuit gaat dat van opname in ziekenhuis tot overlijden ook wat langer de tijd zit, lijkt het alsof de maatregelen effect hebben.
Probleem is de exit-strategie: hoe de fuck kan je de ziekenhuiscapaciteit voor langere tijd opschalen zonder dat andere behandelingen serieus in het gedrang komen te zitten?
Ik denk dat daar een gigantisch zorgdilemma zit.
Ja een spaarpotje heeft ook geen zin want die heb je normaal gesproken ook niet nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Nederland heeft een hele uitgebreide medium care faciliteit. Is al meerdere malen hier voorbij gekomen. Heeft weinig zin om 2500 IC bedden te hebben als er maar 700 gebruikt worden normaal gesproken
Het heeft weinig zin om slechts 25% van je capaciteit standaard te gebruiken. Daar is iedereen, behalve jij waarschijnlijk, het wel over eens.quote:
waarom zou je allerlei IC-verpleegkundigen betalen als normaliter voor de helft of drie kwart geen eens werk is...?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:42 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Bezuinigingen!
6 Lagen management daar is nog net geld voor te vinden, Artsen verpleging en bedden tja dat kan niet meer met dat lage budget.
Wat voor zorg ik dat denk je? Dat zijn vaak cosmetische ingrepen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Niet zonder reden wijken Nederlanders vaak uit naar andere landen voor zorg.
Dat is totaal niet te vergelijken met een IC-capaciteit. De zorg in Nederland is dusdanig efficiënt ingeregeld dat je heel weinig IC-bedden nodig hebt. Men weet het, buiten deze pandemie om, meer dan behoorlijk op te lossen zonder die bedden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:46 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja een spaarpotje heeft ook geen zin want je geeft het toch wel een keer uitDe jeugd van tegenwoordig is opgegroeid zonder enig besef van nuttigheid van een buffer.
In Duitsland hebben veel ziekenhuizen IC-bedden gekocht, omdat ze lucratiever zijn dan reguliere bedden:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Duitsland in ieder geval omdat daar nog heel veel kleinere lokale ziekenhuizen zijn, waar die in Nederland gesloten zijn, zijn ze in Duitsland nooit gesloten. Nederland heeft relatief weinig IC plaatsen omdat men hier geen mensen zonder toekomst de IC op wilt sturen om daar te liggen verpieteren.
https://www.spiegel.de/in(...)83-b9c0-68e0084a1f70quote:Germany has the highest density of hospital beds in the European Union. At the same time, it currently has a shortfall of 17,000 nursing positions. Of its 497,000 beds, 28,000 are intensive care beds. Here, too, Germany is by far the per-capital leader in Europe. In recent years, many hospitals have added more intensive care beds because they are more lucrative than ordinary beds. Old, terminally ill people are sometimes treated with machine ventilation even though it doesn't do much for their health; artificial ventilation earns a hospital more money.
Duitsland heeft waarschijnlijk niet eens de mankracht om zoveel bedden allemaal tegelijk te bedienen.quote:"Out of hand, pointless treatments for patients with very bad prognoses" is one reason why nurses and caregivers are often disillusioned and no longer enjoy working in intensive care units, Janssens and his colleagues told the Deutsches Ärzteblatt.
Laat staan alle apparatuur, (beschermings)middelen etc. Dat is echt geld weggooien.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom zou je allerlei IC-verpleegkundigen betalen als normaliter voor de helft of drie kwart geen eens werk is...?
Ja. Neurochirurgie is onder Nederlanders het meest populair om voor naar België uit te wijken maar dat is ongetwijfeld omdat het een paar kilometer minder reizen is ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch knap dat de experts dat wel zeggen:
[..]
https://decorrespondent.n(...)69768321885-7178b543
[..]
Klopt, niet zonder reden. Dat heeft vaak meer te maken met de afstand dan met het land. Soms is een buitenlands ziekenhuis gewoon dichterbij.
quote:
Volgens mij houd men daar wel rekening mee, een aantal bedden is nog steeds specifiek voor niet Corona gereserveerd. Daarnaast is het fijn dat veel zorgpersoneel dat normaliter best een tijdje behandelingen kan uitstellen aan de Corona staf gekoppelt. Is volgens mij ook al aangegeven dat de belangrijke behandelingen door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen met bepaalde aandoeningen kunnen inderdaad ook niet een maand wachten op een ingreep/behandeling.
Dan gaan deze mensen ook dood, wat is belangrijker?
Ja, wanneer men naar Turkije of Spanje gaat wel ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat voor zorg ik dat denk je? Dat zijn vaak cosmetische ingrepen.
Ah, jij hebt ook 3 ton op de bank staan voor het geval je huis in de fik gaat?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:46 schreef phoenyx het volgende:
[..]De jeugd van tegenwoordig is opgegroeid zonder enig besef van nuttigheid van een buffer.
Ik zit met je mee te f5en op dit momentquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:49 schreef Kyran het volgende:
Grrr, trage site van RIVM. Heeft iemand toevallig PDF of ziekenhuisopname plaatje van 28ste voor mij?
Dat is het overgrote deel; de heel specialistische zorg in het buitenland lijkt me een kleiner aandeel hebben. De acute zorg waarvoor je op een IC zou belanden ga je ook zo dichtbij mogelijk doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja, wanneer men naar Turkije of Spanje gaat wel ja.
heb het al opgegeven, kijk over een uurtje wel hahaquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:49 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik zit met je mee te f5en op dit moment
Letterlijk één bericht boven je wordt mijn bericht gequote waarin ik een bron geef.quote:
daar heb je een verzekering voor hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, jij hebt ook 3 ton op de bank staan voor het geval je huis in de fik gaat?
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:49 schreef Kyran het volgende:
Grrr, trage site van RIVM. Heeft iemand toevallig PDF of ziekenhuisopname plaatje van 28ste voor mij?
Vanuit bepaalde regio's in Nederland kun je soms beter naar België (of Duitsland) uitwijken, ja. Werd gisteren nogmaals bevestigd door experts aan tafel bij Jinek.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja. Neurochirurgie is onder Nederlanders het meest populair om voor naar België uit te wijken maar dat is ongetwijfeld omdat het een paar kilometer minder reizen is ja.
Alleen met mondkapje naar buiten (zie Azië)quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:13 schreef KingRadler het volgende:
als men zegt een full Lock down gaat niet helpen.
hoe gaan we dit virus dan stoppen.
Daar heb je een verzekering voor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, jij hebt ook 3 ton op de bank staan voor het geval je huis in de fik gaat?
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom zou je allerlei IC-verpleegkundigen betalen als normaliter voor de helft of drie kwart geen eens werk is...?
Nogmaals, het grootste aandeel zorgtoeristen is voor neurochirurgie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is het overgrote deel; de heel specialistische zorg in het buitenland lijkt me een kleiner aandeel hebben. De acute zorg waarvoor je op een IC zou belanden ga je ook zo dichtbij mogelijk doen.
Dat heeft ook erg veel te maken met het verschil in aandacht en kwaliteit van de zorg.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch knap dat de experts dat wel zeggen:
[..]
https://decorrespondent.n(...)69768321885-7178b543
[..]
Klopt, niet zonder reden. Dat heeft vaak meer te maken met de afstand dan met het land. Soms is een buitenlands ziekenhuis gewoon dichterbij.
Jij denkt dat een verzekering gaat uitkeren als half Nederland in de brand staat?quote:
Exact, al gaat dat momenteel wel achteruit omdat het Nederlandse zorgstelsel te veel begint te verschillen van de desbetreffende landen. Ook zijn er inmiddels wat achterstanden weggewerkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:50 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij waren er ook relatief veel Nederlanders die zich in buitenland lieten behandelen ivm wachtlijst en capaciteit, voor sommige zaken konden ze bijvoorbeeld in Duitsland zonder wachtlijst terecht.
Dat is natuurlijk een uitstekende opmerking waarvan je ook weet dat deze gegevens zinloos zijn als factor bij de huidige aanpak. "Ontdekken" dat het daadwerkelijke probleem onbeheersbaar groter is, helpt niet. Wat je niet weet, selectieve ontkenning, hoef/kun je ook niet op te reageren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:05 schreef raptorix het volgende:
Ik blijf het zeggen, het is te zot voor woorden dat het RIVM geen data van huisartsen ontvangt, juist dat zou een hele goede indicator kunnen zijn voor werkelijke aantallen. We zijn ook een redelijk digitaal land, zorg dat mensen desnoods zelf kunnen rapporteren over hun ziek/beter worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al geen goed nieuws."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Waarom zouden ineens heel veel huizen afbranden?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Jij denkt dat een verzekering gaat uitkeren als half Nederland in de brand staat?
Efficiëntie en effectiviteit gaan hand in hand, ja. Nederland heeft gewoon erg goede eerstelijnszorg.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat heeft ook erg veel te maken met het verschil in aandacht en kwaliteit van de zorg.
Wow, u mad bro?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nogmaals het is gewoon volledig een keuze gebaseerd op een aantal financiële gegevens. Uiteraard wordt daar in Nederland erg op gegeild maar ik zie een land ergens liefst zo goed mogelijk op voorbereid zijn, zeker wanneer het desbetreffende landen toch al ruim in z'n financiële middelen zit.
Dat mag je gerust enkel maar op mij persifleren maar van iemand die respect wil omdat hij z'n leuter in een gat gedouwd heeft en nu een paar weken zowaar een beetje met wat gevolgen daarvan zit vind ik dat niet zo heel erg boeiend
Waarom zouden ineens duizenden mensen tegelijk naar het ziekenhuis moeten?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zouden ineens heel veel huizen afbranden?
Ook daar ben je voor verzekerd, en ja, die betalen gewoon.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zouden ineens duizenden mensen tegelijk naar het ziekenhuis moeten?
Ik daag je uit een uur of twee zo'n goedgekeurd ding te dragen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk ook dat de mondkapjes wel eens meer effect kunnen hebben dan menigeen denkt.
Oostenrijk (supermarkten), Tsjechië en heel Azie loopt er mee.
Het houdt altijd wat gesputter tegen en zeker als gewoon praten ook al gespetter veroorzaakt. In de supermarkt loop je in elkaars adem, kuchen enz.
Tsjechië verplicht. Griekenland deels verplicht. Bulgarije verplicht alhoewel er daar weer moeilijk om wordt gedaan door de president (die eerder al maatregelen geveto'd heeft)quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk ook dat de mondkapjes wel eens meer effect kunnen hebben dan menigeen denkt.
Oostenrijk (supermarkten), Tsjechië en heel Azie loopt er mee.
Het houdt altijd wat gesputter tegen en zeker als gewoon praten ook al gespetter veroorzaakt. In de supermarkt loop je in elkaars adem, kuchen enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |