Ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:13 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je kunt ondernemingen niet zo veel kwalijk nemen. Zolang er geen verbod is op open gaan, zullen zij gewoon hun salaris willen (terug)verdienen. Ik geef ze geen ongelijk.
oh? dacht dat ze strenger waren dan hierquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ze hebben geen harde lockdown, vrijwel zelfde als Nederland, alleen zijn daar iets meer zaken gesloten.
Zweden is alles open, onze situatie zit dichter bij Belgie (alles dicht).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:10 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Klopt, wat dat betreft is het een typische Rutte- polder oplossing.
De situatie in Nederland kun je met een beetje creativiteit kwalificeren als een lock-down, maar je kunt net zo goed beweren dat we eigenlijk weinig anders doen als in Zweden.
Alle maatregelen zijn half-half. Wat ik op zich wel snap, maar ik vrees echt voor de uitwerking. De horeca is bijvoorbeeld gesloten, maar toch ook weer niet, want je mag wel afhalen. En dus zie ik dat 4 van de 5 horecagelegenheden waar ik langs loop wel een handvol mensen binnen heeft, of anders buiten voor de deur aan het wachten.
Het klinkt allemaal leuk op papier, maar ik denk niet dat het ver genoeg gaat. Al hoop ik van harte van wel en dat het over een maand allemaal mee bleek te vallen, dan vind ik het opeens een geniale oplossing. Maar voor nu zonder glazen bol, vind ik het een beetje Russisch Roulette spelen.
Het is gewoon een hobby he, en nog gesubsidieerd ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:49 schreef Blik het volgende:
Dan mag je in je handjes klappen, mijn middelste had dat ook. Maar mijn jongste niet. Niet ieder kind is gelijk, en het is sowieso heel anders met 1 kind thuis of met 3 in huis.
Wat meer respect daarvoor mag best
Dit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:10 schreef KingRadler het volgende:
dus diegene die niet getest worden sterven gewoon thuis.
die staan ook niet in de cijfers.
Ah oke, correctie had ik niet gelezenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)ziekenhuis~a90a8445/
[..]
98 + 94 = 192.
Dat geldt eigenlijk voor alle cijfers. Ze zijn steeds tegelijkertijd "de hoogsten tot nu toe", maar ook "de laagsten van de komende tijd"quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:10 schreef Markesh het volgende:
[..]
Over een week nog veel meer doden, dan wensen we dat het er "maar" 175 zouden zijn
Hier zijn de bouwmarkten nog open, en niet essentiële winkels, dat is het zo een beetje.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oh? dacht dat ze strenger waren dan hier
ik denk dat ik mijn visum maar ga verlengen en in australië blijf.....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Israël heeft weken terug zo goed als alle testen, desinfectiemiddelen en zelfs hittegevoelige camera's opgekochtDie zitten voorlopig wel goed.
Maar het zijn gewoon keuzes natuurlijk. Als armere landen breder kunnen testen dan Nederland dan is het gewoon duidelijk dat men het aantal gevallen momenteel gewoon niet relevant vindt.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)ziekenhuis~a90a8445/
[..]
98 + 94 = 192.
Die trekken we inderdaad over de zomer heen inderdaad en dan beetje bij beetje meer vrijheid. Verstandige keuze.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nog steeds die halve maatregelen dus.....NL gaat gewoon niet open voor de zomervakantie
Nee, 98.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:12 schreef Merkie het volgende:
In België ook 192 doden. Gaat daar eveneens hard.
Overheid moet gewoon al die non essentiële zaken sluiten, geef mensen geen reden om de deur uit te gaan en elkaar in kleine ruimtes tegen te komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Men zou in alle landelijke kranten eens foto's moeten plaatsen van hoe druk het op de IC's is en bij voorkeur groot op de voorpagina en interviews erbij van verpleegkundigen en artsen en alles over hoe zij dit allemaal beleven.
Dát is wat men zou moeten doen. Misschien dat mensen het godverdomme dan een keertje beginnen te snappen
BLIJF_GEWOON_THUIS_GODVERDOMME!!
Die mensen zijn twee weken geleden al besmet geraakt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:16 schreef KingRadler het volgende:
ik begrijp niet hoe mensen nog besmet kunnen worden iedereen zit toch binnen.
Is het gewoon een kleine groep die het verpest voor iedereen.
Het erge is, dat mensen die dat niet doen maken dat mensen die netjes binnen blijven vele malen langer binnen moeten zitten door hun toedoen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:15 schreef vosss het volgende:
Men zou in alle landelijke kranten eens foto's moeten plaatsen van hoe druk het op de IC's is en bij voorkeur groot op de voorpagina en interviews erbij van verpleegkundigen en artsen en alles over hoe zij dit allemaal beleven.
Dát is wat men zou moeten doen. Misschien dat mensen het godverdomme dan een keertje beginnen te snappen
ik liep gisteren met de hont langs het skatepark, en daar zat gewoon een groep van 20 man. beetje zitten, skaten, sporten. gewoon echt té druk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Incubatietijd en verergeren van klachtenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:16 schreef KingRadler het volgende:
ik begrijp niet hoe mensen nog besmet kunnen worden iedereen zit toch binnen.
Is het gewoon een kleine groep die het verpest voor iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |