Duitsland gaat nu 500.000 tests per week doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:29 schreef wokkelfok het volgende:
Maar dan moet er nog steeds voldoende materiaal zijn. Er is gewoon krankzinnig hoeveel vraag er nu naar is. Amerikaanse staten zijn elkaar kapot aan het bieden, daar kom je haast niet meer tussen. En gelukkig maar.
Niet in deze want dit betreft het aantal ziekenhuisopnames. Daar is gewoon een stabiele trend te zien. Ook het aantal overlijdens per dag (en dus niet de nieuwe getallen per dag, maar op overlijdensdatum) laten een langzamere stijging zien dan eerder.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In hoeverre speelt mogelijk minder testen mee in de dalende trend?
Beetje menseigen is dat wel. Nu laten zoals het is en dit weekend zal vermoedelijk een 'ramp' worden op dat gebied welke de overheid tot niets anders in staat laat zijn dan de maatregelen volgende week verder te verzwaren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Laten we het hopen, en tevens ook dat niet heel veel mensen dat gaan zien als een motivatie om te beginnen met de regels 'versoepelen' op eigen goeddunken.
Het is nu ziekenhuisopnames per gemeente, omdat het aantal bevestigde besmetting steeds minder interessant was.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Doublepain het volgende:
Ze hebben de kaart veranderd
Per gemeente is weg, waarom!
Prrrrima motivatie.... dom als poep, maar ok..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:33 schreef XDo het volgende:
Als ik dat zo hoor ik de whatsapp groep met wat vrienden dan zijn de meesten inmiddels weer terug naar de werkvloer gegaan omdat ze thuis werken zat waren.
De gemiddelde burger zit gewoon thuis. Net boodschappen gedaan en iedereen is eerder panisch bezig de 1,5 meter afstand te zoeken dan dat men door elkaar heen loopt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, de chronische zelfoverschatting van de gemiddelde burger inderdaad. Dit is een beetje hetzelfde als mensen zichzelf een cijfer laten geven voor hun eigen rijgedrag. Zelfs de meest asociale hufter geeft zichzelf een dikke zeven. Oh, we kunnen het allemaal wel zo goed beoordelen voor onszelf. #hoogopgeleid!
Waarom hebben de Belgen en Duitsers zoveel IC plekken vergeleken bij Nederland?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jawel, ongeveer 3000 IC bedden bij normale omstandigheden.
Bij mijn werkgever wordt je gewoon weggestuurd hoor. We moeten het met zijn allen doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Prrrrima motivatie.... dom als poep, maar ok..
tijd voor de werkgever om dat even de nek om te draaien lijkt me als dat niet verantwoord is, want zijn boete heeft een nulletje extra onder de streep.
Men kan bijvoorbeeld patienten hun temperatuurverloop laten bij houden, wellicht ook andere zaken, het punt is dat je die data niet achteraf kunt terughalen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Welke data moeten ze invullen dan? Huisartsen nemen zelf in principe geen testen af hè, die peilstations zijn de uitzondering. De anderen verwijzen naar GGD of ziekenhuis voor het testen (en die data wordt vastgelegd).
Ik snap dat geschreeuw om een complete lockdown sowieso niet; het is echt niet dat er dan een onwijs groot verschil gaat zijn. Lockdowns werken sowieso niet. Leuk om de zorg wat te ontlasten hoor, maar dit gaat de samenleving niet maanden volhouden tot er een vaccin is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat hoop jij helemaal niet, want dan zijn we allemaal fucked, jij ook![]()
Gaat gewoon verlengd worden, misschien een beetje getweaked, maar een ekte lockdown zie ik echt niet gebeuren.
Ik heb ook een aantal mensen in de omgeving met dit soort gedrag waarvan ik het niet verwachtte. Half Nederland zit in angst om dierbaren en is het zat om thuis te zitten en alles afgelast te zien worden, maar gisteren was het bijvoorbeeld bij eentje Veel Erger dan bij de rest dat haar vakantie niet doorging. Ik denk dat ze niet gehoord moet hebben dat ik net vertelde dat een collega van me dood is aan Corona. Die gaat nooit meer op vakantie, trutquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:33 schreef XDo het volgende:
Als ik dat zo hoor ik de whatsapp groep met wat vrienden dan zijn de meesten inmiddels weer terug naar de werkvloer gegaan omdat ze thuis werken zat waren.
Minder efficiënte zorg.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waarom hebben de Belgen en Duitsers zoveel IC plekken vergeleken bij Nederland?
Psies.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Bij mijn werkgever wordt je gewoon weggestuurd hoor. We moeten het met zijn allen doen.
Nederland staat Europees gezien sowieso laag op het lijstje. Zullen tal van redenen voor kunnen zijn. Uitgeholde zorg, afsterfbeleid, hogere efficiëntie in spreiding door betere samenwerking en kortere afstanden etc.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hiernaast is vanmorgen de fundering gestort.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:29 schreef skrn het volgende:
[..]
Hopelijk niet nee.
Bouw stilleggen? Waarom dan? Fabrieken stilleggen?
Het gaat erom wat effectief is. Niet om het geheven vingertje.
Vergeet de besmettingen binnen huishoudens niet, reken dus op een veel langere periode dan de incubatie tijd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:21 schreef Fretwork het volgende:
Benieuwd wanneer er een eventuele daling komt, nu 16 dagen na de maatregelen. Op zich kan het nog met 6-14 dagen incubatietijd en dan nog ziekteverschijnselen tot overlijden.
Als je het beu bent kun je het ook anders doen, je zou bijvoorbeeld met zeer kleine groepjes buiten wat zaken kunnen bespreken. Daarnaast snap ik niet waarom ze die hut niet gewoon afsluiten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:33 schreef XDo het volgende:
True, goed puntquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Vergeet de besmettingen binnen huishoudens niet, reken dus op een veel langere periode dan de incubatie tijd.
Nee, van alle zaken die je kan verzinnen is dat toch niet het geval.quote:
Is ook helemaal niet te doen, betekent namelijk ook dat je de hele politiemacht en wellicht zelfs het leger om het te bekrachtigen. En die mankracht hebben we nietquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat geschreeuw om een complete lockdown sowieso niet; het is echt niet dat er dan een onwijs groot verschil gaat zijn. Lockdowns werken sowieso niet. Leuk om de zorg wat te ontlasten hoor, maar dit gaat de samenleving niet maanden volhouden tot er een vaccin is.
Veel mensen die er om schreeuwen (niet specifiek hier) zijn dezelfde mensen die vijf minuten later ook toegeven zich niet aan die regels te willen houden, maar dat ze het enkel hopen omdat anderen zich er dan misschien aan gaan houden. Of omdat andere landen wel ''promoten'' met een full lockdown.
Ook in China zullen de cijfers gewoon weer gaan stijgen nu het wat losser is daar.
Uiteindelijk zullen we de juiste maatregelen moeten vinden om de zorg te compenseren, maar daarnaast gaat het over een tijdje gewoon richting acceptatie denk ik. Nieuwe waves komen er sowieso wel. Economie compleet opofferen is waanzin als je het in contrast zet. Voor langer dan een paar maanden bedoel ik dan.
In Duitsland in ieder geval omdat daar nog heel veel kleinere lokale ziekenhuizen zijn, waar die in Nederland gesloten zijn, zijn ze in Duitsland nooit gesloten. Nederland heeft relatief weinig IC plaatsen omdat men hier geen mensen zonder toekomst de IC op wilt sturen om daar te liggen verpieteren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Nederland heeft een hele uitgebreide medium care faciliteit. Is al meerdere malen hier voorbij gekomen. Heeft weinig zin om 2500 IC bedden te hebben als er maar 700 gebruikt worden normaal gesprokenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee, van alle zaken die je kan verzinnen is dat toch niet het geval.
Niet zonder reden wijken Nederlanders vaak uit naar andere landen voor zorg.
Ja die mongool kwam hier gisteren ook langs, addergebroed. Lijkt de duivel wel als je hem gaat googelenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ergens is het onbegrijpelijk dat er in USA zoveel Corona besmettingen zijn.
in de USA hebben ze namelijk de pastoor die wel even raad weet met Corona.twitter:hemantmehta twitterde op zondag 29-03-2020 om 21:22:11Here is scamvangelist Kenneth Copeland DESTROYING the virus through what I can only describe as a Christian magic spell.
"In the name of Jesus... I execute judgment on you, COVID-19!... It! Is! Finished! It! Is! Over!" https://t.co/EyRosWxcHp reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |