abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192372258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:29 schreef wokkelfok het volgende:

Maar dan moet er nog steeds voldoende materiaal zijn. Er is gewoon krankzinnig hoeveel vraag er nu naar is. Amerikaanse staten zijn elkaar kapot aan het bieden, daar kom je haast niet meer tussen. En gelukkig maar.
Duitsland gaat nu 500.000 tests per week doen.

Zij hebben blijkbaar ruim voldoende capaciteit kunnen creëeren want dat was 200.000 pw.

Ik vraag me af waarom dat hier niet zou kunnen.
Tevens waarom er hier geen drive thru's zijn, of miljoenen antistoffen tests besteld zijn.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 31 maart 2020 @ 14:33:51 #77
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192372263
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In hoeverre speelt mogelijk minder testen mee in de dalende trend?
Niet in deze want dit betreft het aantal ziekenhuisopnames. Daar is gewoon een stabiele trend te zien. Ook het aantal overlijdens per dag (en dus niet de nieuwe getallen per dag, maar op overlijdensdatum) laten een langzamere stijging zien dan eerder.

Als je er vanuit gaat dat van opname in ziekenhuis tot overlijden ook wat langer de tijd zit, lijkt het alsof de maatregelen effect hebben.

Probleem is de exit-strategie: hoe de fuck kan je de ziekenhuiscapaciteit voor langere tijd opschalen zonder dat andere behandelingen serieus in het gedrang komen te zitten?

Ik denk dat daar een gigantisch zorgdilemma zit.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:34:20 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192372268
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Laten we het hopen, en tevens ook dat niet heel veel mensen dat gaan zien als een motivatie om te beginnen met de regels 'versoepelen' op eigen goeddunken.
Beetje menseigen is dat wel. Nu laten zoals het is en dit weekend zal vermoedelijk een 'ramp' worden op dat gebied welke de overheid tot niets anders in staat laat zijn dan de maatregelen volgende week verder te verzwaren.

Nu verzwaren en je hebt een boze bevolking want 'het gaat toch best goed'.

Ofwel : Ze zullen het nooit goed kunnen doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192372273
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:30 schreef Doublepain het volgende:
Ze hebben de kaart veranderd :{

Per gemeente is weg, waarom! :(
Het is nu ziekenhuisopnames per gemeente, omdat het aantal bevestigde besmetting steeds minder interessant was.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:34:47 #80
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192372275
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:33 schreef XDo het volgende:
Als ik dat zo hoor ik de whatsapp groep met wat vrienden dan zijn de meesten inmiddels weer terug naar de werkvloer gegaan omdat ze thuis werken zat waren.
Prrrrima motivatie.... dom als poep, maar ok..

tijd voor de werkgever om dat even de nek om te draaien lijkt me als dat niet verantwoord is, want zijn boete heeft een nulletje extra onder de streep.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192372296
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ah, de chronische zelfoverschatting van de gemiddelde burger inderdaad. Dit is een beetje hetzelfde als mensen zichzelf een cijfer laten geven voor hun eigen rijgedrag. Zelfs de meest asociale hufter geeft zichzelf een dikke zeven. Oh, we kunnen het allemaal wel zo goed beoordelen voor onszelf. #hoogopgeleid!
De gemiddelde burger zit gewoon thuis. Net boodschappen gedaan en iedereen is eerder panisch bezig de 1,5 meter afstand te zoeken dan dat men door elkaar heen loopt.
pi_192372297
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jawel, ongeveer 3000 IC bedden bij normale omstandigheden.
Waarom hebben de Belgen en Duitsers zoveel IC plekken vergeleken bij Nederland?
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 31 maart 2020 @ 14:36:05 #83
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192372298
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Prrrrima motivatie.... dom als poep, maar ok..

tijd voor de werkgever om dat even de nek om te draaien lijkt me als dat niet verantwoord is, want zijn boete heeft een nulletje extra onder de streep.
Bij mijn werkgever wordt je gewoon weggestuurd hoor. We moeten het met zijn allen doen.
pi_192372299
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Welke data moeten ze invullen dan? Huisartsen nemen zelf in principe geen testen af hè, die peilstations zijn de uitzondering. De anderen verwijzen naar GGD of ziekenhuis voor het testen (en die data wordt vastgelegd).
Men kan bijvoorbeeld patienten hun temperatuurverloop laten bij houden, wellicht ook andere zaken, het punt is dat je die data niet achteraf kunt terughalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192372301
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat hoop jij helemaal niet, want dan zijn we allemaal fucked, jij ook :)

Gaat gewoon verlengd worden, misschien een beetje getweaked, maar een ekte lockdown zie ik echt niet gebeuren.
Ik snap dat geschreeuw om een complete lockdown sowieso niet; het is echt niet dat er dan een onwijs groot verschil gaat zijn. Lockdowns werken sowieso niet. Leuk om de zorg wat te ontlasten hoor, maar dit gaat de samenleving niet maanden volhouden tot er een vaccin is.

Veel mensen die er om schreeuwen (niet specifiek hier) zijn dezelfde mensen die vijf minuten later ook toegeven zich niet aan die regels te willen houden, maar dat ze het enkel hopen omdat anderen zich er dan misschien aan gaan houden. Of omdat andere landen wel ''promoten'' met een full lockdown.

Ook in China zullen de cijfers gewoon weer gaan stijgen nu het wat losser is daar.

Uiteindelijk zullen we de juiste maatregelen moeten vinden om de zorg te compenseren, maar daarnaast gaat het over een tijdje gewoon richting acceptatie denk ik. Nieuwe waves komen er sowieso wel. Economie compleet opofferen is waanzin als je het in contrast zet. Voor langer dan een paar maanden bedoel ik dan.
pi_192372308
het ergste is nog dat er een gigantische aanhang is bij dergelijke "christelijke gelovigen".
stel je voor dat ze deze video vanavond om 19:00 uur uitzenden op de publieke omroep. dat zou in Tulsa zomaar kunnen. je hebt daar momenteel drive-in kerkdiensten waar zomaar 1000 bezoekers op af komen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:37:31 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192372317
quote:
Als ik dat zo hoor ik de whatsapp groep met wat vrienden dan zijn de meesten inmiddels weer terug naar de werkvloer gegaan omdat ze thuis werken zat waren.
Ik heb ook een aantal mensen in de omgeving met dit soort gedrag waarvan ik het niet verwachtte. Half Nederland zit in angst om dierbaren en is het zat om thuis te zitten en alles afgelast te zien worden, maar gisteren was het bijvoorbeeld bij eentje Veel Erger dan bij de rest dat haar vakantie niet doorging. Ik denk dat ze niet gehoord moet hebben dat ik net vertelde dat een collega van me dood is aan Corona. Die gaat nooit meer op vakantie, trut -O-
pi_192372319
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Minder efficiënte zorg.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:37:40 #89
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192372323
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Bij mijn werkgever wordt je gewoon weggestuurd hoor. We moeten het met zijn allen doen.
Psies.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192372335
Sow mijn gemeente staat op dat nieuwe kaartje 'in het ziekenhuis opgenomen gevallen' van het RIVM met stipt op 1....
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:38:46 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192372342
quote:

[..]

Nederland staat Europees gezien sowieso laag op het lijstje. Zullen tal van redenen voor kunnen zijn. Uitgeholde zorg, afsterfbeleid, hogere efficiëntie in spreiding door betere samenwerking en kortere afstanden etc.

Alleen wordt het in een situatie als deze wel benauwend. Laat staan als er nu ook nog eens een andere grootschalige ramp plaatsvindt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:38:48 #92
3542 Gia
User under construction
pi_192372343
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:29 schreef skrn het volgende:

[..]

Hopelijk niet nee.

Bouw stilleggen? Waarom dan? Fabrieken stilleggen?

Het gaat erom wat effectief is. Niet om het geheven vingertje.
Hiernaast is vanmorgen de fundering gestort.

Moet wel zeggen dat de bouwvakkers zich keurig aan de onderlinge afstanden houden. Ruim zelfs.
pi_192372346
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:21 schreef Fretwork het volgende:
Benieuwd wanneer er een eventuele daling komt, nu 16 dagen na de maatregelen. Op zich kan het nog met 6-14 dagen incubatietijd en dan nog ziekteverschijnselen tot overlijden.
Vergeet de besmettingen binnen huishoudens niet, reken dus op een veel langere periode dan de incubatie tijd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192372356
quote:
Als je het beu bent kun je het ook anders doen, je zou bijvoorbeeld met zeer kleine groepjes buiten wat zaken kunnen bespreken. Daarnaast snap ik niet waarom ze die hut niet gewoon afsluiten.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:40:18 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192372373
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vergeet de besmettingen binnen huishoudens niet, reken dus op een veel langere periode dan de incubatie tijd.
True, goed punt
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:40:36 #96
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192372379
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Minder efficiënte zorg.
Nee, van alle zaken die je kan verzinnen is dat toch niet het geval.

Niet zonder reden wijken Nederlanders vaak uit naar andere landen voor zorg.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:40:56 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_192372382
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap dat geschreeuw om een complete lockdown sowieso niet; het is echt niet dat er dan een onwijs groot verschil gaat zijn. Lockdowns werken sowieso niet. Leuk om de zorg wat te ontlasten hoor, maar dit gaat de samenleving niet maanden volhouden tot er een vaccin is.

Veel mensen die er om schreeuwen (niet specifiek hier) zijn dezelfde mensen die vijf minuten later ook toegeven zich niet aan die regels te willen houden, maar dat ze het enkel hopen omdat anderen zich er dan misschien aan gaan houden. Of omdat andere landen wel ''promoten'' met een full lockdown.

Ook in China zullen de cijfers gewoon weer gaan stijgen nu het wat losser is daar.

Uiteindelijk zullen we de juiste maatregelen moeten vinden om de zorg te compenseren, maar daarnaast gaat het over een tijdje gewoon richting acceptatie denk ik. Nieuwe waves komen er sowieso wel. Economie compleet opofferen is waanzin als je het in contrast zet. Voor langer dan een paar maanden bedoel ik dan.
Is ook helemaal niet te doen, betekent namelijk ook dat je de hele politiemacht en wellicht zelfs het leger om het te bekrachtigen. En die mankracht hebben we niet
pi_192372385
quote:

[..]

In Duitsland in ieder geval omdat daar nog heel veel kleinere lokale ziekenhuizen zijn, waar die in Nederland gesloten zijn, zijn ze in Duitsland nooit gesloten. Nederland heeft relatief weinig IC plaatsen omdat men hier geen mensen zonder toekomst de IC op wilt sturen om daar te liggen verpieteren.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:42:06 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_192372404
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:40 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nee, van alle zaken die je kan verzinnen is dat toch niet het geval.

Niet zonder reden wijken Nederlanders vaak uit naar andere landen voor zorg.
Nederland heeft een hele uitgebreide medium care faciliteit. Is al meerdere malen hier voorbij gekomen. Heeft weinig zin om 2500 IC bedden te hebben als er maar 700 gebruikt worden normaal gesproken
pi_192372405
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ergens is het onbegrijpelijk dat er in USA zoveel Corona besmettingen zijn.
in de USA hebben ze namelijk de pastoor die wel even raad weet met Corona.
hemantmehta twitterde op zondag 29-03-2020 om 21:22:11 Here is scamvangelist Kenneth Copeland DESTROYING the virus through what I can only describe as a Christian magic spell.

"In the name of Jesus... I execute judgment on you, COVID-19!... It! Is! Finished! It! Is! Over!" https://t.co/EyRosWxcHp reageer retweet
Ja die mongool kwam hier gisteren ook langs, addergebroed. Lijkt de duivel wel als je hem gaat googelen ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')