abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:56:37 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192372601
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk ook dat de mondkapjes wel eens meer effect kunnen hebben dan menigeen denkt.
Oostenrijk (supermarkten), Tsjechië en heel Azie loopt er mee.

Het houdt altijd wat gesputter tegen en zeker als gewoon praten ook al gespetter veroorzaakt. In de supermarkt loop je in elkaars adem, kuchen enz.
Tsjechië verplicht. Griekenland deels verplicht. Bulgarije verplicht alhoewel er daar weer moeilijk om wordt gedaan door de president (die eerder al maatregelen geveto'd heeft)

Sommige landen zien het effect wel degelijk ja. Maar die zitten dan ook goed in de voorraden in tegenstelling tot in Nederland waar stock een vies woord is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192372612
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:50 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij waren er ook relatief veel Nederlanders die zich in buitenland lieten behandelen ivm wachtlijst en capaciteit, voor sommige zaken konden ze bijvoorbeeld in Duitsland zonder wachtlijst terecht.
Als ik het even vergelijk met Nederland: snel een maand verder wachtlijst voor zeer normale zaken. En ben je dan eenmaal aan de beurt, dan word je het liefst zo snel mogelijk weer buiten gezet. Dat geldt voor huisartsen, ziekenhuis etc.

In België gebeurt het ook wel eens dat je langer moet wachten, maar over het algemeen ben je toch een stuk sneller aan de beurt en wordt er ook uitgebreid de tijd voor je genomen. Het geeft toch een veel beter gevoel als je rustig je verhaal hebt mogen vertellen, in plaats van een elevator-pitch die je moet aandikken om geholpen te worden.
pi_192372614
Nog een vraag (zal hier vast wel al eens langsgekomen zijn): in Duitsland test men erg veel (500.000 per week begreep ik) en daar hebben ze best veel besmettingen maar relatief weinig doden. Zou het daarom niet zo kunnen zijn dat het daadwerkelijke aantal besmettingen in NL echt veel hoger ligt, dus wellicht in de 100.000'en. Nederland verschilt toch niet zoveel van Duitsland of denk ik nu te simpel ?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:57:36 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192372616
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik daag je uit een uur of twee zo'n goedgekeurd ding te dragen.
Met het bevolkingsbrede dragen van mondkapjes zijn chirurgische mondkapjes in principe genoeg omdat de focus op geen verspreiding ipv geen besmetting ligt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:58:27 #155
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192372629
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:54 schreef hiburg het volgende:
De site van het RIVM ligt eruit maar ik begreep van hier dat het aantal ziekenhuisopnames van vandaag wel hoger is maar er ook veel correcties naar het verleden bij zitten.

Dus dan zou er toch sprake moeten zijn van een lichte afvlakking ?
Alleen als het per dag dan nog bijna lineair toeneemt met een te groot aantal, dan loopt nog steeds de zorg vol.... (met nam de IC).
er zitten elke dag correcties naar het verleden in.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192372631
Mondkapjes werken goed (ook omdat het tweezijdig werkt, je besmet zelf ook geen anderen). Snap er ook niets van dat dat wordt afgeraden of gezegd wordt dat het niet werkt... Zal wel te maken hebben met tekorten..

#winning
pi_192372633
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Efficiëntie en effectiviteit gaan hand in hand, ja. Nederland heeft gewoon erg goede eerstelijnszorg.
De huisartsen in Nederland zijn om te huilen. Al was het maar vanwege de werkdruk die ze ervaren, onder andere onder invloed van de tijdsgekoppelde vergoeding per patient vanuit zorgverzekeraars. Ik begrijp dus totaal niet waar je dit op baseert.
pi_192372637
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Minder efficiënte zorg.
Code voor minder lang doorbehandelen in Nederland?

https://nos.nl/artikel/23(...)ic-bedden-heeft.html
pi_192372643
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:57 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Als ik het even vergelijk met Nederland: snel een maand verder wachtlijst voor zeer normale zaken. En ben je dan eenmaal aan de beurt, dan word je het liefst zo snel mogelijk weer buiten gezet. Dat geldt voor huisartsen, ziekenhuis etc.

In België gebeurt het ook wel eens dat je langer moet wachten, maar over het algemeen ben je toch een stuk sneller aan de beurt en wordt er ook uitgebreid de tijd voor je genomen. Het geeft toch een veel beter gevoel als je rustig je verhaal hebt mogen vertellen, in plaats van een elevator-pitch die je moet aandikken om geholpen te worden.
Heeft ook te maken volgens mij dat verzekeraars een quotum aan behandelingen inkopen, en op is op. Volgens mij waren er dan bepaalde verzekeraars die zeiden: je mag je ook in het buitenland laten behandelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192372645
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:57 schreef hiburg het volgende:
Nog een vraag (zal hier vast wel al eens langsgekomen zijn): in Duitsland test men erg veel (500.000 per week begreep ik) en daar hebben ze best veel besmettingen maar relatief weinig doden. Zou het daarom niet zo kunnen zijn dat het daadwerkelijke aantal besmettingen in NL echt veel hoger ligt, dus wellicht in de 100.000'en. Nederland verschilt toch niet zoveel van Duitsland of denk ik nu te simpel ?
Nee je denkt niet te simpel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192372647
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:56 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Tsjechië verplicht. Griekenland deels verplicht. Bulgarije verplicht alhoewel er daar weer moeilijk om wordt gedaan door de president (die eerder al maatregelen geveto'd heeft)

Sommige landen zien het effect wel degelijk ja. Maar die zitten dan ook goed in de voorraden in tegenstelling tot in Nederland waar stock een vies woord is.
Zeker, hier noemen we het gewoon voorraad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 14:59:41 #162
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192372648
quote:
Moeilijk om het echt te vergelijken, maar je kan het aantal doden (en dus CFR) van Duitsland inderdaad loslaten op de getallen in Nederland.

Dat zou betekenen dat Nederland inderdaad rond 102.000 besmettingen zou hebben. Aangezien ook Duitsland niet alle besmettingen in kaart zal kunnen brengen ligt het daadwerkelijke aantal zelfs nog hoger. De vraag is hoeveel hoger .....
pi_192372650
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:58 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

De huisartsen in Nederland zijn om te huilen. Al was het maar vanwege de werkdruk die ze ervaren, onder andere onder invloed van de tijdsgekoppelde vergoeding per patient vanuit zorgverzekeraars. Ik begrijp dus totaal niet waar je dit op baseert.
Klinkt mij toch in de oren als iemand die zegt dat het Nederlandse onderwijsstelsel om te huilen is omdat de leerkrachten een hoge werkdruk ervaren. Non sequitur.
pi_192372652
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:58 schreef ondeugend het volgende:

[..]

er zitten elke dag correcties naar het verleden in.
Ja klopt maar vandaag kennelijk meer dan de afgelopen dagen ?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:00:38 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_192372665
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:59 schreef hiburg het volgende:

[..]

Ja klopt maar vandaag kennelijk meer dan de afgelopen dagen ?
Is iedere dinsdag, het “weekend-effect”
pi_192372669
quote:
Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat
Edit: dus je denkt zeker niet te simpel
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:01:05 #167
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192372673
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:58 schreef Tware het volgende:
Mondkapjes werken goed (ook omdat het tweezijdig werkt, je besmet zelf ook geen anderen). Snap er ook niets van dat dat wordt afgeraden of gezegd wordt dat het niet werkt... Zal wel te maken hebben met tekorten..

[ afbeelding ]
In China droeg men toch ook maskers?
pi_192372677
quote:

[ afbeelding ]
In China dragen ze geen mondkapjes? Plaatje verworpen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:01:16 #169
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_192372678
quote:

[ afbeelding ]
Hier kun je het woord Masks natuurlijk ook vervangen door Disciplined Population. Al dan niet afgedwongen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:01:22 #170
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192372680
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik daag je uit een uur of twee zo'n goedgekeurd ding te dragen.
Nou dat hoeft niet, dat mag gerust iets mindere kwaliteit zijn. Op drukkere plekken zoals supermarkten is dat best even te doen. Of doe jij altijd uren over boodschappen?

Ik denk dat als wij ons over de mondkapjes gene heen zouden zetten dat veel dingen wel door kunnen gaan en daardoor een deel van de krimpende economie kunnen opvangen.
Alleen moeten ze er wel zijn.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:02:37 #171
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192372698
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:57 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Met het bevolkingsbrede dragen van mondkapjes zijn chirurgische mondkapjes in principe genoeg omdat de focus op geen verspreiding ipv geen besmetting ligt.
Precies... en waarom zouden aziaten het zonder gemor kunnen en wij niet?
pi_192372700
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

In Duitsland in ieder geval omdat daar nog heel veel kleinere lokale ziekenhuizen zijn, waar die in Nederland gesloten zijn, zijn ze in Duitsland nooit gesloten. Nederland heeft relatief weinig IC plaatsen omdat men hier geen mensen zonder toekomst de IC op wilt sturen om daar te liggen verpieteren.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192372702
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Moeilijk om het echt te vergelijken, maar je kan het aantal doden (en dus CFR) van Duitsland inderdaad loslaten op de getallen in Nederland.

Dat zou betekenen dat Nederland inderdaad rond 102.000 besmettingen zou hebben. Aangezien ook Duitsland niet alle besmettingen in kaart zal kunnen brengen ligt het daadwerkelijke aantal zelfs nog hoger. De vraag is hoeveel hoger .....
Ja, dat is inderdaad een hele goede vraag. Op zich zou het alleen maar goed nieuws zijn als er al heel veel besmettingen zijn (geweest), dan hebben een hoop mensen het al gehad zonder echte zware klachten te ervaren. Ergens hoop ik maar dat dat zo is en nu is het wachten op veel meer testen en de antistoffen test.
pi_192372703
70% minder kans om besmet te worden als je een mondkapje draagt
toch best veel nut.

ik heb er al een paar liggen, morgen toch eens kijken of ik er nog meer kan krijgen.
ook omdat we moeten vliegen vrijdag ( en ja dat moet echt helaas )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:03:00 #175
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192372705
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:02 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Precies... en waarom zouden aziaten het zonder gemor kunnen en wij niet?
Cultuur.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')